Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf drah hraje o novou smlouvu na tři roky. Dostal jen provizorní měsíční

Jen pár dní před příchodem nového ministra dopravy chce část dozorčí rady Českých drah dosazená současným ministrem v demisi Zdeňkem Žákem odsouhlasit novou tříletou manažerskou smlouvu pro generálního ředitele Dalibora Zeleného. Řídící výbor však vyzval radu, aby smlouvu neuzavírala. Ta tak nakonec uzavřela jen měsíční provizorní dohodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L73u20m25í82r 68V26i34t10h29a 2517397726862

A co na to Inspektor Trachta? Vlastně Šlachta?

A co Ištván? A Ivo? A všichni bojovníci proti trafikantům???

+1/0
6.1.2014 22:13

J90i86ř12í 21L93i60n17h61a96r46t 3365944901176

Neskutečný bordel .. vlastně pořádek v tra-fikách pro někým vyvolené..

Co si o tom mají myslet důchodci, učitelé, lékaři, polucajti, hasiči, záchranáři, ..

+2/0
6.1.2014 21:26

P90e30t83r 55N96e30c30h67a90n97i47c78k13ý 7213966158840

Jestli tu něco decimuje železniční dopravu, tak tyhle šaškárny a politické hry.

+1/0
6.1.2014 20:39

Z98d28e66n14e30k 22Š36i12t68i56n93a 2363838290905

Státní nebo polostátní molochy typů ČD, ČD Kargo, ČEZ nebo RWE musí uhlídat stát tzn. příslušní ministři. Vyplácení nehorázných platů a odměn vč. zlatých padáků je posvěcením státní správy z kapes daňových poplatníků. Nevídané a neslýchané. Jsem zvědavý na novou vládu, pokud  pan prezident nebude brzdou pro její jmenování. První vlaštovku v podobě ministra vnitra v demisi už zde máme. Jen tak dál.

+1/0
6.1.2014 19:52

L61u34m14í25r 72V54i19t51h29a 2107877646412

Co je státního nebo polostátního na RWE? :-O

0/0
6.1.2014 22:15

Z90d49e19n55e21k 47Š17i37t86i85n78a 2933808860495

Rozdíl je v procentu držených akcií.

0/0
7.1.2014 19:01

P35e92t82r 70M16a85r54e98č94e33k 1603741569978

Vyplatit tříletý plat i když bude po měsíčním provizoriu dovolán ? ;-€ To si snad někdo dělá prdel , ne ?!

+6/0
6.1.2014 18:02

K66a25r65e80l 45K62l58e11n81o88v75s90k13ý 1743550209433

Státní moloch.A ty platy?Odměny?A ty jistoty,smlouva na tři roky.A co tak dát smlouvu i uklizečce,posunovači,hajzlbábě?K tomu ty odměny víc jak 60% platu.No nepracujte ve státním sektoru.Za polovinu platu by mohl být ředitel štastný.Ono řídit státní firmu ho osobně nepošle do bankrotu.Zodpovědnost žádná.Nedaří se,tak se přemístí jinam.V Praze není problém.[>-]

+3/−1
6.1.2014 17:30

V85i14k82t58o45r 38N81á77r85o91ž53n84ý 3939452898

Ona ta uklízečka nebo posunovač nemají smlouvy ??

Mají a to na dobu neurčitou. Nevím jak vy , ale smlouvu na dobu neurčitou hodnotím mnohem lépe než smlouvu na dobu určitou .

+2/0
6.1.2014 19:11

M19a70r71c30e96l 58B28í37l48ý 2533132162789

"Výsledky firmy jsou dobré" - a proto chceme od EU dotaci 4mld :-/

+1/−2
6.1.2014 16:42

R13a21d98e87k 61J47a56n91a97t61a 9385436864932

???

Pokud myslíte nedávný článek o vlacích pro nově soutěžené linky za 4 mld. a možnosti vyčerpat na ně peníze z OPD, tak jste fatálně nepochopil problematiku.

To by se jednalo o soutěž na určité státe objednávaném rychlíkové linky, vyhlášenou ministerstvem dopravy (jak je v dlouhodbém plánu). Do soutěže se pochopitelně příhlásí i jiné firmy, než ČD (soutěž by byla jinak neplatná). Ty vlaky by kupoval až vítěz soutěže a dotace tak čerpal vítěz soutěže (přístup k dotacím EU je rovný, zrovna taky by o ně mohl požádat např. Regiojet, pokud by vyhrál, spousta soukromých firem dostává EU dotace, to není výsada státních firem).

+2/0
6.1.2014 17:14

J53i19ř72í 17V45o98t66o30u41p53a57l 6617259575654

Především by stát, ani EU nemél nic dotovat. Dráhy si na sebe musí vydělat, tak jako každý jiný dopravce.

+2/−3
6.1.2014 17:38

R39a54d39e58k 78J66a86n13a91t46a 9465536914562

Zastáváte tedy názor, že by veřejná doprava neměla být dotována? To jste právě vymyslel, nebo ze které země čerpáte inspiraci?

+2/0
6.1.2014 17:59

M41a38r42t12i15n 19D64y41t17r14y48c57h 7704664508361

Já osobně zastávám názor, že by neměla být dotována. Minimálně ne tak, jak je. Dráhy by si měly vydělávat samy. Kdyby stát na jedné straně nebral jako vzteklý, tak by si lidi mohli dovolit jezdit za tržní ceny a byli by v pohodě všichni.

0/−1
7.1.2014 8:40

R46a89d90e61k 53J32a78n64a30t17a 9495266354692

Zapomínáte na to, že daňová zátěž je nerovnoměrná. Například nízkopříjmové skupiny obyvatel neplatí u nás téměř žádnou daň z příjmu, lidé co nepracují (děti, studenti, důchodci), také ne.

Takže 4x dražší jízdné ve veřejné dopravě, které by nastalo, pokud by veřejnou dopravu neobjednával stát, by pro ně byl problém, protože na daních by rozhodně tolik neušetřili. Navíc by na většině území veřejná doprava zanikla, lidi by jezdili buď autem, nebo spíš vůbec.

Dotování veřejné dorpavy je zároveň zpusob, jakým civilizované státy předcházejí vyšší výdajům v jiných oblastech - bez veřejné dopravy by stát musel vynakládat více peněz na silnice (veřejná doprava šetři jejich kapacitu), na zdravotnictví (veřejná doprava znamená méně nehod), na sociální podporu (veřejná doprava znamená snažší dojíždění do zaměstnání, tedy menší nezaměstnanost a taky pak není nutno platit sanitku/taxi každé babičce, co musí k doktorovi a nemůže jezdit autem).

+2/0
7.1.2014 9:21

V90i16k20t87o13r 21N54á56r16o91ž34n32ý 3499892108

Dráhy si na sebe nevydělají prakticky nikde...

Apropo... třeba v pražské příměstské dopravě může pokrývat jízdné cca třetinu nákladů..Dovedete si představit , kdyby se jízdné zdražilo trojnásobně ?? Toto zdražení by mělo za následek , že by lidé zmizeli z vlaků , sedli do aut a všichni v jeden čas vyjeli. Jak by to na komunikacích do hlavního města vypadalo se snad nemá cenu ani zmiňovat

+2/0
6.1.2014 19:15

M17a10r46t75i55n 56D55y91t47r33y62c72h 7224944648911

Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá, tak co proboha s ní? Udržet ji v chodu za každou cenu? I za cenu toho, že to zaplatí všichni, za cenu toho, že se tam ty peníze ztrácejí jako v černé díře? Tohle je prostě postavené na hlavu. kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. kdo na to nemá, najde jiný způsob jak cestovat, většinou levněji... to je prostě trh se vším všudy. Už přestaňte myslet jak za socialismu...

0/0
7.1.2014 8:44

R38a70d25e97k 38J69a66n55a94t79a 9395966654382

"Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá ..."

ČD si ale na sebe vydělají - kromě komerčních vlaků, plní zakázky pro stát a kraje (ano za peníze, jako každá jiná zakázka). Zrušil byste třeba firmu, co staví dětská hřiště? Ta si na sebe totiž taky nevydělá, také žije z veřejných zakázek.

"to je prostě trh se vším všudy"

"Trh se všim všudy" v dopravě neexistuje snad v žádné zemi na světě. Dopravní cesta je totiž dnes skoro všude státní (silnice i železnice). Stát ji za své peníze postaví a udržuje, a občanům a firmám pronajímá za zlomek ceny, kterou to stojí (někdy i zdarma), coby službu obyvatelům. Tím tento trh zásadně ovlivňuje.

"kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. "

Ovšem za předpokladu, že stát prodá i všechny silnice, aby to bylo spravedlivé. Což by mimochodem dopadlo tak, že by se komerčně uživilo tak možná pár dálnic (samozřejmě s mýtem, mnohonásobným oproti dnešku). Jinde by byly vyjeté polňačky jako někde v džungli.

+1/0
7.1.2014 9:07

V14i41k77t56o29r 69N73á70r78o23ž98n67ý 3869352398

Dobře , pokud si úklidová firma na sebe nevydělá ...ano dobře co s ní ? Souhlas.

Nicméně zavedením zcela tržních podmínek ve veřejné dopravě by došlo k její likvidaci.. a likvidací veřejné dopravy by došlo k likvidaci ekonomiky tohoto státu....

Apropo , třeba "plně tržní" jízdenka na metro by stála více než 100 CZK. Co by znamenalo trojnásobné zdražení městské dopravy v Praze...raději ani nedomýšlet

+1/0
7.1.2014 10:00

J97o59s90e23f 63K62o16p50e61c40k49y 9544502945

Vydelat si provozovanim ztratoveho podnikani je nemozne...;-)

+2/0
6.1.2014 19:27

V25í58t 88H63r43a90d83i26l 2914345901302

Pan Dalibor Zelený mi podle pár diskusí, ve kterých jsem ho viděl, konečně přišel jako člověk na svém místě... Bohužel proti němu budou hrát dvě hlavní skutečnosti. Ta první, že si bude chtít nový ministr na tak důležitou pozici přivést svého člověka (ať z důvodu ovlivňování, tak by z toho mohlo být pár grošů) a ta druhá, že by pan Zelený mohl ještě rozkrýt nějaké nekalé praktiky svých předchůdců a to by se zrovna současné vládě taky nemuselo líbit... Takže si dovolím vsadit, že pan Zelený se nemá šanci udržet...

+6/−1
6.1.2014 15:27

M58i57r26o39s50l43a37v 56K45ř87í26ž 5439132314622

Jde mu o koryto jako všem ostatním Rv

+2/−3
6.1.2014 16:22

L78a46d16i74s28l77a55v 30P33a44s34t94o50r23e16k 1343107928145

Jj nákup Pendolin byl jeho mistrovské dílo odbornosti Rv

+5/−1
6.1.2014 16:30

V15i89k21t20o96r 22N96á15r16o98ž25n85ý 3419802218

Já si také myslím , že nemá šanci. A to z jednoho důvodu. Bude muset řezat a škrtat... to se nebude líbit drážním odborářům. A ještě nikdy nepřežil žádný generální ředitel , který by s odbory nekamarádil

0/0
6.1.2014 19:18

B47ř19e26t16i22s74l38a33v 80Š14í55m92a 9234501212

Viktor Nárožný

Ćetl jsem v novinách, že odboráři ĆD stávkovali naposledy v r. 2000 nebo 2001, to už nevím přesně.

Vím jistě, že odboráři nechtěli Źaludu, přesto vydržel a měl měsíčně půl melounu, dvakrát víc než všichni před ním i po něm.

0/0
6.1.2014 20:32

M87a33r38t96i41n 50D68y49t93r77y23c70h 7564144478131

Asi včas vstoupil do odborů... :-)

+1/0
7.1.2014 8:45

V53i82k13t13o88r 28N86á27r75o81ž19n17ý 3639142978

Žaluda byl s odbory kamarád....

0/0
7.1.2014 9:50

B56ř93e28t75i85s88l10a39v 52Š96í25m48a 9914511282

Aha, to asi byl šikovnej intrikář, když věděl, jak změnit jejich názor....

+1/0
7.1.2014 13:51

D33a85v76i60d 72P88r20a60ž92á10k 6154622252326

Je normální, aby generální ředitel firmy měl platnou smlouvu.

Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

Závěr: Dát Zelenému smlouvu na půl roku za stávajících podmínek (včetně toho bonusu). Ať bere, nebo jde o dům dám. A když zůstane, nechť se uchází o místo pod novou vládou. Klidně s bonusovými body, jestliže opravdu tak dobře pracoval.

+13/−1
6.1.2014 14:40

V45i94k30t29o51r 80N27á57r13o23ž39n15ý 3879502358

Manažerská smlouva na 3-4 roky je naprosto normální..

Ono během půl roku lze totiž velmi obtížné vyhodnotit , jak vyrcholový manažer pracuje

+4/−4
6.1.2014 14:44

M45i98l51o94s41l55a90v 24M87l95a11d28y 1693331724762

Pan Pražák jasně píše: ....ale "Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

0/0
6.1.2014 19:30

V95i48k61t29o28r 72N98á46r15o37ž73n47ý 3439832318

Ke změně vlastníka nedojde.

Funkce generálního ředitele ČD je apolitická a měla by být absolutně nezávislá na tom , kdo zrovna vyhraje volby..

0/0
7.1.2014 9:52

J20a66r64o15m20í29r 90S86v22o31b17o34d28a 2330201939847

A ještě bych dodal, že argumentace typu "Výsledky firmy jsou dobré, firmě se pod panem Zeleným velmi dobře daří, podařilo se zachránit i situaci v ČD Cargo," jak vysvětluje p. Žemlička jsou totální nesmysl. ČD je v permanentní ztrátě a ČD  cargo těsně před řízenou likvidací (připraveno pro jiný soukromý subjekt). Nic proti p. Zelenému, ale ten se může jen dívat....

+6/−1
6.1.2014 14:40

V35r26a89t52i68s32l62a45v 61C45h67a66r18v56á39t 4661852432623

Jaké důsledky, ještě jsem nezažil, že by generální ředitel platil škody za své špatné rozhodnutí, leda, že by dostal zlatého padáka.;-D

+2/−1
6.1.2014 16:06

J64a23r53o85m18í35r 40S22v92o54b75o36d21a 2520471309527

Kdyby se stát choval jako vlastník, nezní příkaz neuzavítrejte smlouvy bla bla...ale: kdo uzavře smlouvu přes toto nařízení, končí okamžitě pro závažné porušení atd... se všemi důsledky. Takto zase šaškárna.

+9/−1
6.1.2014 14:37

J41a62n 87F14r28o52l74í60k 6336780655904

Kde jsou ti kritici modrých zlodějů, kterým se nelíbil zlatý padák? Zaplatit tříletý  plat to si ani modří gauneři nedovolili.;-€

+12/−2
6.1.2014 14:30
Foto

P49a48v83e69l 55M80a40k48o18v64e21c 8558385181

Všechny "nepolitické" posty ve státní správě a manažerské pozice ve státem ovládaných podnicích by měly být obsazovány transparentním výběrovým řízením kontrolovaným veřejností (námět pro veřejnoprávní Českou televizi a Český rozhlas). Dokud budou tyto pozice obsazovány na základě politické korupce vysloužilými politiky a "amatéry", tak bude náš stát a jeho majetek dále rozkrádán...

+18/0
6.1.2014 14:21

D69a35v34i25d 29P86r14a97ž14á96k 6394432212476

Máte pocit, že výběrová řízení nejsou kontrolována médii/veřejností?

0/−1
6.1.2014 14:29
Foto

P91a62v39e69l 49M71a54k69o15v80e40c 8218975221

Snžím se řídit fakty a ne pocity.Veřejná výběrová řízení na obsazování pozic státních úředníků a managementu firem se státní majetkovou účastí nejsou ani vypisována, takže není co kontrolovat...

+3/−1
6.1.2014 14:41

M87i29l16o59s94l58a27v 49M45l13a90d60y 1923451504532

V podnicích vlastněných státem jako jsou například ČD věřte, že nejsou dostatečně kontrolována a pozice si rozdávají kamarádi a rodinní příslušníci. Mám tady adresář kontaktů a změn v poslední době například z ČD a věřte, že to co přibylo za zaměstnance za posledních 6 měsíců až roků, tak jsou to buď čistě náhodou dcery, manželky a synové stávajících pracovníků a nebo lidi poměrně známé z různých stranických aparátů.

+4/−1
6.1.2014 15:21

V36i43k42t48o84r 77K93o71š83k82a 4472640537929

Jako beru... ale realita je bohužel jinná, za 24 let se to nezměnilo a měnit se to nebude. Kdyby jste v tom dělal pochopíte....;-(

0/0
6.1.2014 14:29
Foto

P14a30v74e25l 77M96a47k43o84v93e97c 8568595471

Pokud se to nezmění, tak jsme odsouzeni dříve nebo později ke krachu...to jsem už pochopil.

+2/0
6.1.2014 14:56
Foto

J18a55n 35B14a26r78t47o97v71i22č 3432925565318

Co dělá šéfinspektor Cluseau v ČD?;-)

0/−2
6.1.2014 14:09

Z75b57y93n72ě56k 40H82l26a45d24n47ý 5128198506485

Nic proti nicemu. Pred 5ti mesici odvolali Zaludu ze je CD v riti. Za pet mesicu se ji pod panem Zelenym dari vyborne. To je moztne takovyto moloch behem tech peti mesicu dat do tak fajneho stavu?

+28/0
6.1.2014 13:53

P44a90v35e40l 85M26a57l77i31n85a 9168943418170

rétoricky jistě ano ;-D

+13/0
6.1.2014 13:58

D40a31v31i74d 71P85r90a31ž50á25k 6754312722406

Ano, je.

0/−12
6.1.2014 14:00

B86ř11e16t37i97s62l79a86v 13Š17í40m73a 9964361182

Za pět měsíců se toho příliš změnit nedá. Nevím, jak se p. Zelený osvědčí, ale domnívám se, že lepší než Źaluda může být kde kdo, ten měl kvalifikaci podivnou ;-D, za to dvakrát větší plat než jeho předchůdci i následovník.

Taková nepřímá úměrnost.

+5/−2
6.1.2014 14:19

D65a60v97i74d 84P23r92a71ž40á33k 6594272922756

Proč by to nešlo? Vyhodí se pár neschopných lidí, stopnou se prodělečné zakázky, osekají se odměny ...

+1/0
6.1.2014 14:28

B58ř18e22t84i69s75l24a57v 18Š42í60m30a 9364241892

Jistě. Neříkám, že nejde dělat nic, ani nevím, jak je p. Zelený schopný, ale za éry Źaludy se hospodařilo všelijak - povede-li se náprava, nějakou dobu to potrvá.

0/−1
6.1.2014 14:41

S11t73e58p81a64n 89T26o11t45h 8598479245708

A nastavi se odmena pro reditele v sume nekolika platu tech, kdo generuji penize... tomu rikam ozdravovani firmy.

0/0
7.1.2014 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.