Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Šéf drah hraje o novou smlouvu na tři roky. Dostal jen provizorní měsíční

Jen pár dní před příchodem nového ministra dopravy chce část dozorčí rady Českých drah dosazená současným ministrem v demisi Zdeňkem Žákem odsouhlasit novou tříletou manažerskou smlouvu pro generálního ředitele Dalibora Zeleného. Řídící výbor však vyzval radu, aby smlouvu neuzavírala. Ta tak nakonec uzavřela jen měsíční provizorní dohodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L98u96m18í91r 51V12i37t86h15a 2667757316392

A co na to Inspektor Trachta? Vlastně Šlachta?

A co Ištván? A Ivo? A všichni bojovníci proti trafikantům???

+1/0
6.1.2014 22:13

J19i76ř25í 60L69i60n63h21a95r19t 3545424641956

Neskutečný bordel .. vlastně pořádek v tra-fikách pro někým vyvolené..

Co si o tom mají myslet důchodci, učitelé, lékaři, polucajti, hasiči, záchranáři, ..

+2/0
6.1.2014 21:26

P69e40t83r 37N35e73c61h21a73n64i31c64k16ý 7873316958920

Jestli tu něco decimuje železniční dopravu, tak tyhle šaškárny a politické hry.

+1/0
6.1.2014 20:39

Z10d75e23n65e24k 11Š14i77t62i15n78a 2883518740365

Státní nebo polostátní molochy typů ČD, ČD Kargo, ČEZ nebo RWE musí uhlídat stát tzn. příslušní ministři. Vyplácení nehorázných platů a odměn vč. zlatých padáků je posvěcením státní správy z kapes daňových poplatníků. Nevídané a neslýchané. Jsem zvědavý na novou vládu, pokud  pan prezident nebude brzdou pro její jmenování. První vlaštovku v podobě ministra vnitra v demisi už zde máme. Jen tak dál.

+1/0
6.1.2014 19:52

L54u41m96í12r 77V41i11t68h28a 2447217926952

Co je státního nebo polostátního na RWE? :-O

0/0
6.1.2014 22:15

Z62d72e41n25e13k 19Š78i29t98i81n68a 2363158740295

Rozdíl je v procentu držených akcií.

0/0
7.1.2014 19:01

P94e71t69r 98M38a76r33e19č84e53k 1633901419578

Vyplatit tříletý plat i když bude po měsíčním provizoriu dovolán ? ;-€ To si snad někdo dělá prdel , ne ?!

+6/0
6.1.2014 18:02

K77a53r30e15l 51K15l30e88n75o79v72s55k37ý 1723710699963

Státní moloch.A ty platy?Odměny?A ty jistoty,smlouva na tři roky.A co tak dát smlouvu i uklizečce,posunovači,hajzlbábě?K tomu ty odměny víc jak 60% platu.No nepracujte ve státním sektoru.Za polovinu platu by mohl být ředitel štastný.Ono řídit státní firmu ho osobně nepošle do bankrotu.Zodpovědnost žádná.Nedaří se,tak se přemístí jinam.V Praze není problém.[>-]

+3/−1
6.1.2014 17:30

V12i21k16t95o58r 45N82á26r72o52ž86n86ý 3619212768

Ona ta uklízečka nebo posunovač nemají smlouvy ??

Mají a to na dobu neurčitou. Nevím jak vy , ale smlouvu na dobu neurčitou hodnotím mnohem lépe než smlouvu na dobu určitou .

+2/0
6.1.2014 19:11

M30a50r54c60e63l 84B10í53l40ý 2283912952539

"Výsledky firmy jsou dobré" - a proto chceme od EU dotaci 4mld :-/

+1/−2
6.1.2014 16:42

R10a13d60e49k 87J50a52n83a44t98a 9415696144412

???

Pokud myslíte nedávný článek o vlacích pro nově soutěžené linky za 4 mld. a možnosti vyčerpat na ně peníze z OPD, tak jste fatálně nepochopil problematiku.

To by se jednalo o soutěž na určité státe objednávaném rychlíkové linky, vyhlášenou ministerstvem dopravy (jak je v dlouhodbém plánu). Do soutěže se pochopitelně příhlásí i jiné firmy, než ČD (soutěž by byla jinak neplatná). Ty vlaky by kupoval až vítěz soutěže a dotace tak čerpal vítěz soutěže (přístup k dotacím EU je rovný, zrovna taky by o ně mohl požádat např. Regiojet, pokud by vyhrál, spousta soukromých firem dostává EU dotace, to není výsada státních firem).

+2/0
6.1.2014 17:14

J97i27ř42í 37V63o12t52o14u81p21a18l 6847959585804

Především by stát, ani EU nemél nic dotovat. Dráhy si na sebe musí vydělat, tak jako každý jiný dopravce.

+2/−3
6.1.2014 17:38

R87a14d61e91k 82J22a21n13a98t46a 9185366424302

Zastáváte tedy názor, že by veřejná doprava neměla být dotována? To jste právě vymyslel, nebo ze které země čerpáte inspiraci?

+2/0
6.1.2014 17:59

M19a83r56t31i85n 81D20y12t63r88y53c49h 7274914518631

Já osobně zastávám názor, že by neměla být dotována. Minimálně ne tak, jak je. Dráhy by si měly vydělávat samy. Kdyby stát na jedné straně nebral jako vzteklý, tak by si lidi mohli dovolit jezdit za tržní ceny a byli by v pohodě všichni.

0/−1
7.1.2014 8:40

R90a91d70e95k 40J46a49n86a90t30a 9945286954282

Zapomínáte na to, že daňová zátěž je nerovnoměrná. Například nízkopříjmové skupiny obyvatel neplatí u nás téměř žádnou daň z příjmu, lidé co nepracují (děti, studenti, důchodci), také ne.

Takže 4x dražší jízdné ve veřejné dopravě, které by nastalo, pokud by veřejnou dopravu neobjednával stát, by pro ně byl problém, protože na daních by rozhodně tolik neušetřili. Navíc by na většině území veřejná doprava zanikla, lidi by jezdili buď autem, nebo spíš vůbec.

Dotování veřejné dorpavy je zároveň zpusob, jakým civilizované státy předcházejí vyšší výdajům v jiných oblastech - bez veřejné dopravy by stát musel vynakládat více peněz na silnice (veřejná doprava šetři jejich kapacitu), na zdravotnictví (veřejná doprava znamená méně nehod), na sociální podporu (veřejná doprava znamená snažší dojíždění do zaměstnání, tedy menší nezaměstnanost a taky pak není nutno platit sanitku/taxi každé babičce, co musí k doktorovi a nemůže jezdit autem).

+2/0
7.1.2014 9:21

V37i69k31t93o97r 64N86á97r23o47ž77n33ý 3259182528

Dráhy si na sebe nevydělají prakticky nikde...

Apropo... třeba v pražské příměstské dopravě může pokrývat jízdné cca třetinu nákladů..Dovedete si představit , kdyby se jízdné zdražilo trojnásobně ?? Toto zdražení by mělo za následek , že by lidé zmizeli z vlaků , sedli do aut a všichni v jeden čas vyjeli. Jak by to na komunikacích do hlavního města vypadalo se snad nemá cenu ani zmiňovat

+2/0
6.1.2014 19:15

M64a30r69t48i17n 53D47y39t12r83y68c95h 7644114908631

Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá, tak co proboha s ní? Udržet ji v chodu za každou cenu? I za cenu toho, že to zaplatí všichni, za cenu toho, že se tam ty peníze ztrácejí jako v černé díře? Tohle je prostě postavené na hlavu. kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. kdo na to nemá, najde jiný způsob jak cestovat, většinou levněji... to je prostě trh se vším všudy. Už přestaňte myslet jak za socialismu...

0/0
7.1.2014 8:44

R31a54d29e36k 64J64a76n53a92t72a 9255386964322

"Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá ..."

ČD si ale na sebe vydělají - kromě komerčních vlaků, plní zakázky pro stát a kraje (ano za peníze, jako každá jiná zakázka). Zrušil byste třeba firmu, co staví dětská hřiště? Ta si na sebe totiž taky nevydělá, také žije z veřejných zakázek.

"to je prostě trh se vším všudy"

"Trh se všim všudy" v dopravě neexistuje snad v žádné zemi na světě. Dopravní cesta je totiž dnes skoro všude státní (silnice i železnice). Stát ji za své peníze postaví a udržuje, a občanům a firmám pronajímá za zlomek ceny, kterou to stojí (někdy i zdarma), coby službu obyvatelům. Tím tento trh zásadně ovlivňuje.

"kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. "

Ovšem za předpokladu, že stát prodá i všechny silnice, aby to bylo spravedlivé. Což by mimochodem dopadlo tak, že by se komerčně uživilo tak možná pár dálnic (samozřejmě s mýtem, mnohonásobným oproti dnešku). Jinde by byly vyjeté polňačky jako někde v džungli.

+1/0
7.1.2014 9:07

V70i59k55t20o51r 80N96á67r47o35ž12n10ý 3849172598

Dobře , pokud si úklidová firma na sebe nevydělá ...ano dobře co s ní ? Souhlas.

Nicméně zavedením zcela tržních podmínek ve veřejné dopravě by došlo k její likvidaci.. a likvidací veřejné dopravy by došlo k likvidaci ekonomiky tohoto státu....

Apropo , třeba "plně tržní" jízdenka na metro by stála více než 100 CZK. Co by znamenalo trojnásobné zdražení městské dopravy v Praze...raději ani nedomýšlet

+1/0
7.1.2014 10:00

J33o93s96e95f 86K96o44p92e14c83k40y 9104542665

Vydelat si provozovanim ztratoveho podnikani je nemozne...;-)

+2/0
6.1.2014 19:27

V86í54t 71H72r92a50d44i53l 2714135381602

Pan Dalibor Zelený mi podle pár diskusí, ve kterých jsem ho viděl, konečně přišel jako člověk na svém místě... Bohužel proti němu budou hrát dvě hlavní skutečnosti. Ta první, že si bude chtít nový ministr na tak důležitou pozici přivést svého člověka (ať z důvodu ovlivňování, tak by z toho mohlo být pár grošů) a ta druhá, že by pan Zelený mohl ještě rozkrýt nějaké nekalé praktiky svých předchůdců a to by se zrovna současné vládě taky nemuselo líbit... Takže si dovolím vsadit, že pan Zelený se nemá šanci udržet...

+6/−1
6.1.2014 15:27

M83i28r27o36s78l56a27v 29K98ř74í28ž 5519982874762

Jde mu o koryto jako všem ostatním Rv

+2/−3
6.1.2014 16:22

L55a71d79i51s36l40a80v 91P63a38s16t44o72r15e61k 1903677458125

Jj nákup Pendolin byl jeho mistrovské dílo odbornosti Rv

+5/−1
6.1.2014 16:30

V77i27k66t34o36r 22N79á55r90o67ž13n71ý 3849252948

Já si také myslím , že nemá šanci. A to z jednoho důvodu. Bude muset řezat a škrtat... to se nebude líbit drážním odborářům. A ještě nikdy nepřežil žádný generální ředitel , který by s odbory nekamarádil

0/0
6.1.2014 19:18

B72ř73e29t75i97s78l90a64v 87Š29í44m83a 9214671182

Viktor Nárožný

Ćetl jsem v novinách, že odboráři ĆD stávkovali naposledy v r. 2000 nebo 2001, to už nevím přesně.

Vím jistě, že odboráři nechtěli Źaludu, přesto vydržel a měl měsíčně půl melounu, dvakrát víc než všichni před ním i po něm.

0/0
6.1.2014 20:32

M17a82r48t30i69n 20D30y45t66r71y80c48h 7224874908521

Asi včas vstoupil do odborů... :-)

+1/0
7.1.2014 8:45

V89i48k98t41o42r 24N69á65r20o23ž38n46ý 3889512108

Žaluda byl s odbory kamarád....

0/0
7.1.2014 9:50

B22ř47e83t84i64s50l25a15v 73Š37í17m57a 9944581652

Aha, to asi byl šikovnej intrikář, když věděl, jak změnit jejich názor....

+1/0
7.1.2014 13:51

D13a72v44i39d 95P84r79a34ž92á47k 6264372172406

Je normální, aby generální ředitel firmy měl platnou smlouvu.

Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

Závěr: Dát Zelenému smlouvu na půl roku za stávajících podmínek (včetně toho bonusu). Ať bere, nebo jde o dům dám. A když zůstane, nechť se uchází o místo pod novou vládou. Klidně s bonusovými body, jestliže opravdu tak dobře pracoval.

+13/−1
6.1.2014 14:40

V72i41k92t65o58r 43N64á37r32o49ž37n83ý 3749712348

Manažerská smlouva na 3-4 roky je naprosto normální..

Ono během půl roku lze totiž velmi obtížné vyhodnotit , jak vyrcholový manažer pracuje

+4/−4
6.1.2014 14:44

M83i28l20o98s17l49a93v 17M92l66a29d86y 1533461674372

Pan Pražák jasně píše: ....ale "Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

0/0
6.1.2014 19:30

V43i83k42t42o43r 50N97á61r93o38ž79n32ý 3169542308

Ke změně vlastníka nedojde.

Funkce generálního ředitele ČD je apolitická a měla by být absolutně nezávislá na tom , kdo zrovna vyhraje volby..

0/0
7.1.2014 9:52

J22a55r50o74m36í26r 30S66v46o65b47o36d45a 2700891289687

A ještě bych dodal, že argumentace typu "Výsledky firmy jsou dobré, firmě se pod panem Zeleným velmi dobře daří, podařilo se zachránit i situaci v ČD Cargo," jak vysvětluje p. Žemlička jsou totální nesmysl. ČD je v permanentní ztrátě a ČD  cargo těsně před řízenou likvidací (připraveno pro jiný soukromý subjekt). Nic proti p. Zelenému, ale ten se může jen dívat....

+6/−1
6.1.2014 14:40

V94r16a53t51i41s38l82a84v 65C25h70a36r26v86á62t 4711532732463

Jaké důsledky, ještě jsem nezažil, že by generální ředitel platil škody za své špatné rozhodnutí, leda, že by dostal zlatého padáka.;-D

+2/−1
6.1.2014 16:06

J77a19r51o16m75í47r 75S93v17o14b37o71d75a 2680841269627

Kdyby se stát choval jako vlastník, nezní příkaz neuzavítrejte smlouvy bla bla...ale: kdo uzavře smlouvu přes toto nařízení, končí okamžitě pro závažné porušení atd... se všemi důsledky. Takto zase šaškárna.

+9/−1
6.1.2014 14:37

J12a87n 83F71r64o19l21í54k 6926500585124

Kde jsou ti kritici modrých zlodějů, kterým se nelíbil zlatý padák? Zaplatit tříletý  plat to si ani modří gauneři nedovolili.;-€

+12/−2
6.1.2014 14:30
Foto

P74a81v71e34l 21M18a27k87o39v15e74c 8478305781

Všechny "nepolitické" posty ve státní správě a manažerské pozice ve státem ovládaných podnicích by měly být obsazovány transparentním výběrovým řízením kontrolovaným veřejností (námět pro veřejnoprávní Českou televizi a Český rozhlas). Dokud budou tyto pozice obsazovány na základě politické korupce vysloužilými politiky a "amatéry", tak bude náš stát a jeho majetek dále rozkrádán...

+18/0
6.1.2014 14:21

D57a92v49i12d 51P98r33a59ž82á69k 6114812672976

Máte pocit, že výběrová řízení nejsou kontrolována médii/veřejností?

0/−1
6.1.2014 14:29
Foto

P95a23v35e87l 73M28a34k42o12v59e66c 8508955861

Snžím se řídit fakty a ne pocity.Veřejná výběrová řízení na obsazování pozic státních úředníků a managementu firem se státní majetkovou účastí nejsou ani vypisována, takže není co kontrolovat...

+3/−1
6.1.2014 14:41

M56i36l50o62s92l16a25v 70M52l51a50d35y 1523911214692

V podnicích vlastněných státem jako jsou například ČD věřte, že nejsou dostatečně kontrolována a pozice si rozdávají kamarádi a rodinní příslušníci. Mám tady adresář kontaktů a změn v poslední době například z ČD a věřte, že to co přibylo za zaměstnance za posledních 6 měsíců až roků, tak jsou to buď čistě náhodou dcery, manželky a synové stávajících pracovníků a nebo lidi poměrně známé z různých stranických aparátů.

+4/−1
6.1.2014 15:21

V52i52k20t31o74r 14K27o11š28k94a 4452540437819

Jako beru... ale realita je bohužel jinná, za 24 let se to nezměnilo a měnit se to nebude. Kdyby jste v tom dělal pochopíte....;-(

0/0
6.1.2014 14:29
Foto

P61a54v22e76l 33M41a16k18o74v52e36c 8538715841

Pokud se to nezmění, tak jsme odsouzeni dříve nebo později ke krachu...to jsem už pochopil.

+2/0
6.1.2014 14:56
Foto

J62a31n 36B23a71r59t16o56v28i31č 3822395345328

Co dělá šéfinspektor Cluseau v ČD?;-)

0/−2
6.1.2014 14:09

Z66b56y60n81ě88k 89H95l37a57d28n59ý 5148618766105

Nic proti nicemu. Pred 5ti mesici odvolali Zaludu ze je CD v riti. Za pet mesicu se ji pod panem Zelenym dari vyborne. To je moztne takovyto moloch behem tech peti mesicu dat do tak fajneho stavu?

+28/0
6.1.2014 13:53

P82a77v13e28l 64M79a90l81i73n94a 9368353428330

rétoricky jistě ano ;-D

+13/0
6.1.2014 13:58

D39a47v97i19d 49P60r23a69ž47á62k 6744562142126

Ano, je.

0/−12
6.1.2014 14:00

B76ř18e20t82i16s72l50a28v 63Š73í54m40a 9844821652

Za pět měsíců se toho příliš změnit nedá. Nevím, jak se p. Zelený osvědčí, ale domnívám se, že lepší než Źaluda může být kde kdo, ten měl kvalifikaci podivnou ;-D, za to dvakrát větší plat než jeho předchůdci i následovník.

Taková nepřímá úměrnost.

+5/−2
6.1.2014 14:19

D55a62v56i71d 96P20r30a49ž64á10k 6634392452256

Proč by to nešlo? Vyhodí se pár neschopných lidí, stopnou se prodělečné zakázky, osekají se odměny ...

+1/0
6.1.2014 14:28

B37ř71e59t77i24s73l62a22v 30Š61í91m15a 9754721532

Jistě. Neříkám, že nejde dělat nic, ani nevím, jak je p. Zelený schopný, ale za éry Źaludy se hospodařilo všelijak - povede-li se náprava, nějakou dobu to potrvá.

0/−1
6.1.2014 14:41

S77t63e77p56a24n 83T15o13t58h 8928809365528

A nastavi se odmena pro reditele v sume nekolika platu tech, kdo generuji penize... tomu rikam ozdravovani firmy.

0/0
7.1.2014 7:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.