Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Šéf drah hraje o novou smlouvu na tři roky. Dostal jen provizorní měsíční

Jen pár dní před příchodem nového ministra dopravy chce část dozorčí rady Českých drah dosazená současným ministrem v demisi Zdeňkem Žákem odsouhlasit novou tříletou manažerskou smlouvu pro generálního ředitele Dalibora Zeleného. Řídící výbor však vyzval radu, aby smlouvu neuzavírala. Ta tak nakonec uzavřela jen měsíční provizorní dohodu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L75u24m75í50r 74V63i66t30h20a 2197427316852

A co na to Inspektor Trachta? Vlastně Šlachta?

A co Ištván? A Ivo? A všichni bojovníci proti trafikantům???

+1/0
6.1.2014 22:13

J83i89ř16í 36L58i33n13h83a94r48t 3565674491856

Neskutečný bordel .. vlastně pořádek v tra-fikách pro někým vyvolené..

Co si o tom mají myslet důchodci, učitelé, lékaři, polucajti, hasiči, záchranáři, ..

+2/0
6.1.2014 21:26

P56e61t34r 72N64e63c52h39a62n18i82c17k81ý 7953986148100

Jestli tu něco decimuje železniční dopravu, tak tyhle šaškárny a politické hry.

+1/0
6.1.2014 20:39

Z81d65e72n43e21k 94Š73i49t76i93n88a 2363668170115

Státní nebo polostátní molochy typů ČD, ČD Kargo, ČEZ nebo RWE musí uhlídat stát tzn. příslušní ministři. Vyplácení nehorázných platů a odměn vč. zlatých padáků je posvěcením státní správy z kapes daňových poplatníků. Nevídané a neslýchané. Jsem zvědavý na novou vládu, pokud  pan prezident nebude brzdou pro její jmenování. První vlaštovku v podobě ministra vnitra v demisi už zde máme. Jen tak dál.

+1/0
6.1.2014 19:52

L88u17m14í94r 46V54i78t78h56a 2317817336292

Co je státního nebo polostátního na RWE? :-O

0/0
6.1.2014 22:15

Z76d37e14n78e93k 65Š90i93t16i73n60a 2873838950705

Rozdíl je v procentu držených akcií.

0/0
7.1.2014 19:01

P73e25t72r 54M17a92r10e76č10e62k 1593311129198

Vyplatit tříletý plat i když bude po měsíčním provizoriu dovolán ? ;-€ To si snad někdo dělá prdel , ne ?!

+6/0
6.1.2014 18:02

K51a61r87e75l 95K22l72e24n94o70v74s22k94ý 1253550269203

Státní moloch.A ty platy?Odměny?A ty jistoty,smlouva na tři roky.A co tak dát smlouvu i uklizečce,posunovači,hajzlbábě?K tomu ty odměny víc jak 60% platu.No nepracujte ve státním sektoru.Za polovinu platu by mohl být ředitel štastný.Ono řídit státní firmu ho osobně nepošle do bankrotu.Zodpovědnost žádná.Nedaří se,tak se přemístí jinam.V Praze není problém.[>-]

+3/−1
6.1.2014 17:30

V50i82k14t63o82r 75N73á39r28o98ž36n50ý 3289712638

Ona ta uklízečka nebo posunovač nemají smlouvy ??

Mají a to na dobu neurčitou. Nevím jak vy , ale smlouvu na dobu neurčitou hodnotím mnohem lépe než smlouvu na dobu určitou .

+2/0
6.1.2014 19:11

M81a52r53c85e83l 90B71í32l55ý 2783542972429

"Výsledky firmy jsou dobré" - a proto chceme od EU dotaci 4mld :-/

+1/−2
6.1.2014 16:42

R21a77d53e60k 88J21a76n27a48t35a 9755866574572

???

Pokud myslíte nedávný článek o vlacích pro nově soutěžené linky za 4 mld. a možnosti vyčerpat na ně peníze z OPD, tak jste fatálně nepochopil problematiku.

To by se jednalo o soutěž na určité státe objednávaném rychlíkové linky, vyhlášenou ministerstvem dopravy (jak je v dlouhodbém plánu). Do soutěže se pochopitelně příhlásí i jiné firmy, než ČD (soutěž by byla jinak neplatná). Ty vlaky by kupoval až vítěz soutěže a dotace tak čerpal vítěz soutěže (přístup k dotacím EU je rovný, zrovna taky by o ně mohl požádat např. Regiojet, pokud by vyhrál, spousta soukromých firem dostává EU dotace, to není výsada státních firem).

+2/0
6.1.2014 17:14

J48i46ř39í 50V54o24t56o75u66p37a35l 6937849105594

Především by stát, ani EU nemél nic dotovat. Dráhy si na sebe musí vydělat, tak jako každý jiný dopravce.

+2/−3
6.1.2014 17:38

R56a47d15e72k 69J48a80n36a50t92a 9495916394502

Zastáváte tedy názor, že by veřejná doprava neměla být dotována? To jste právě vymyslel, nebo ze které země čerpáte inspiraci?

+2/0
6.1.2014 17:59

M42a34r94t82i57n 49D91y54t77r91y44c92h 7834104458391

Já osobně zastávám názor, že by neměla být dotována. Minimálně ne tak, jak je. Dráhy by si měly vydělávat samy. Kdyby stát na jedné straně nebral jako vzteklý, tak by si lidi mohli dovolit jezdit za tržní ceny a byli by v pohodě všichni.

0/−1
7.1.2014 8:40

R63a27d76e77k 70J78a68n91a22t92a 9215956454112

Zapomínáte na to, že daňová zátěž je nerovnoměrná. Například nízkopříjmové skupiny obyvatel neplatí u nás téměř žádnou daň z příjmu, lidé co nepracují (děti, studenti, důchodci), také ne.

Takže 4x dražší jízdné ve veřejné dopravě, které by nastalo, pokud by veřejnou dopravu neobjednával stát, by pro ně byl problém, protože na daních by rozhodně tolik neušetřili. Navíc by na většině území veřejná doprava zanikla, lidi by jezdili buď autem, nebo spíš vůbec.

Dotování veřejné dorpavy je zároveň zpusob, jakým civilizované státy předcházejí vyšší výdajům v jiných oblastech - bez veřejné dopravy by stát musel vynakládat více peněz na silnice (veřejná doprava šetři jejich kapacitu), na zdravotnictví (veřejná doprava znamená méně nehod), na sociální podporu (veřejná doprava znamená snažší dojíždění do zaměstnání, tedy menší nezaměstnanost a taky pak není nutno platit sanitku/taxi každé babičce, co musí k doktorovi a nemůže jezdit autem).

+2/0
7.1.2014 9:21

V61i84k16t43o42r 41N52á46r45o17ž14n78ý 3549692798

Dráhy si na sebe nevydělají prakticky nikde...

Apropo... třeba v pražské příměstské dopravě může pokrývat jízdné cca třetinu nákladů..Dovedete si představit , kdyby se jízdné zdražilo trojnásobně ?? Toto zdražení by mělo za následek , že by lidé zmizeli z vlaků , sedli do aut a všichni v jeden čas vyjeli. Jak by to na komunikacích do hlavního města vypadalo se snad nemá cenu ani zmiňovat

+2/0
6.1.2014 19:15

M85a47r44t96i85n 75D72y24t67r70y72c41h 7824884458521

Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá, tak co proboha s ní? Udržet ji v chodu za každou cenu? I za cenu toho, že to zaplatí všichni, za cenu toho, že se tam ty peníze ztrácejí jako v černé díře? Tohle je prostě postavené na hlavu. kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. kdo na to nemá, najde jiný způsob jak cestovat, většinou levněji... to je prostě trh se vším všudy. Už přestaňte myslet jak za socialismu...

0/0
7.1.2014 8:44

R56a53d25e16k 38J58a51n67a92t91a 9275196714982

"Pokud ale máme firmu, která si na sebe nevydělá ..."

ČD si ale na sebe vydělají - kromě komerčních vlaků, plní zakázky pro stát a kraje (ano za peníze, jako každá jiná zakázka). Zrušil byste třeba firmu, co staví dětská hřiště? Ta si na sebe totiž taky nevydělá, také žije z veřejných zakázek.

"to je prostě trh se vším všudy"

"Trh se všim všudy" v dopravě neexistuje snad v žádné zemi na světě. Dopravní cesta je totiž dnes skoro všude státní (silnice i železnice). Stát ji za své peníze postaví a udržuje, a občanům a firmám pronajímá za zlomek ceny, kterou to stojí (někdy i zdarma), coby službu obyvatelům. Tím tento trh zásadně ovlivňuje.

"kdo železniční dopravu potřebuje, zaplatí tržní cenu. "

Ovšem za předpokladu, že stát prodá i všechny silnice, aby to bylo spravedlivé. Což by mimochodem dopadlo tak, že by se komerčně uživilo tak možná pár dálnic (samozřejmě s mýtem, mnohonásobným oproti dnešku). Jinde by byly vyjeté polňačky jako někde v džungli.

+1/0
7.1.2014 9:07

V25i18k88t16o73r 57N24á19r69o37ž47n27ý 3459692108

Dobře , pokud si úklidová firma na sebe nevydělá ...ano dobře co s ní ? Souhlas.

Nicméně zavedením zcela tržních podmínek ve veřejné dopravě by došlo k její likvidaci.. a likvidací veřejné dopravy by došlo k likvidaci ekonomiky tohoto státu....

Apropo , třeba "plně tržní" jízdenka na metro by stála více než 100 CZK. Co by znamenalo trojnásobné zdražení městské dopravy v Praze...raději ani nedomýšlet

+1/0
7.1.2014 10:00

J58o62s10e91f 60K60o62p48e41c30k43y 9794512145

Vydelat si provozovanim ztratoveho podnikani je nemozne...;-)

+2/0
6.1.2014 19:27

V68í65t 11H25r51a61d83i35l 2184415311432

Pan Dalibor Zelený mi podle pár diskusí, ve kterých jsem ho viděl, konečně přišel jako člověk na svém místě... Bohužel proti němu budou hrát dvě hlavní skutečnosti. Ta první, že si bude chtít nový ministr na tak důležitou pozici přivést svého člověka (ať z důvodu ovlivňování, tak by z toho mohlo být pár grošů) a ta druhá, že by pan Zelený mohl ještě rozkrýt nějaké nekalé praktiky svých předchůdců a to by se zrovna současné vládě taky nemuselo líbit... Takže si dovolím vsadit, že pan Zelený se nemá šanci udržet...

+6/−1
6.1.2014 15:27

M85i25r77o88s92l88a50v 19K39ř91í34ž 5579202454762

Jde mu o koryto jako všem ostatním Rv

+2/−3
6.1.2014 16:22

L76a67d71i93s16l20a50v 14P36a31s74t82o84r74e50k 1313777588745

Jj nákup Pendolin byl jeho mistrovské dílo odbornosti Rv

+5/−1
6.1.2014 16:30

V45i84k58t47o41r 92N69á21r21o43ž17n89ý 3789732838

Já si také myslím , že nemá šanci. A to z jednoho důvodu. Bude muset řezat a škrtat... to se nebude líbit drážním odborářům. A ještě nikdy nepřežil žádný generální ředitel , který by s odbory nekamarádil

0/0
6.1.2014 19:18

B26ř63e24t35i21s92l81a87v 55Š24í19m13a 9754681182

Viktor Nárožný

Ćetl jsem v novinách, že odboráři ĆD stávkovali naposledy v r. 2000 nebo 2001, to už nevím přesně.

Vím jistě, že odboráři nechtěli Źaludu, přesto vydržel a měl měsíčně půl melounu, dvakrát víc než všichni před ním i po něm.

0/0
6.1.2014 20:32

M23a75r82t74i60n 28D38y35t78r33y93c97h 7164954468511

Asi včas vstoupil do odborů... :-)

+1/0
7.1.2014 8:45

V11i97k68t21o35r 94N66á64r92o56ž38n44ý 3389372268

Žaluda byl s odbory kamarád....

0/0
7.1.2014 9:50

B11ř12e96t66i34s25l28a54v 55Š89í83m89a 9404221852

Aha, to asi byl šikovnej intrikář, když věděl, jak změnit jejich názor....

+1/0
7.1.2014 13:51

D84a51v13i22d 20P43r64a42ž22á55k 6204892282316

Je normální, aby generální ředitel firmy měl platnou smlouvu.

Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

Závěr: Dát Zelenému smlouvu na půl roku za stávajících podmínek (včetně toho bonusu). Ať bere, nebo jde o dům dám. A když zůstane, nechť se uchází o místo pod novou vládou. Klidně s bonusovými body, jestliže opravdu tak dobře pracoval.

+13/−1
6.1.2014 14:40

V83i10k96t61o31r 90N10á48r71o30ž33n55ý 3529782368

Manažerská smlouva na 3-4 roky je naprosto normální..

Ono během půl roku lze totiž velmi obtížné vyhodnotit , jak vyrcholový manažer pracuje

+4/−4
6.1.2014 14:44

M45i64l54o78s17l14a35v 31M27l93a60d68y 1893511554432

Pan Pražák jasně píše: ....ale "Není normální, aby se generálnímu řediteli firmy připravila nová smlouva na 3-4 roky, jestliže v nejbližší době dojde ke změně "vlastníka".

0/0
6.1.2014 19:30

V96i96k69t54o91r 32N67á48r21o46ž23n30ý 3799652678

Ke změně vlastníka nedojde.

Funkce generálního ředitele ČD je apolitická a měla by být absolutně nezávislá na tom , kdo zrovna vyhraje volby..

0/0
7.1.2014 9:52

J57a11r41o81m23í94r 62S82v13o10b62o11d58a 2920371339357

A ještě bych dodal, že argumentace typu "Výsledky firmy jsou dobré, firmě se pod panem Zeleným velmi dobře daří, podařilo se zachránit i situaci v ČD Cargo," jak vysvětluje p. Žemlička jsou totální nesmysl. ČD je v permanentní ztrátě a ČD  cargo těsně před řízenou likvidací (připraveno pro jiný soukromý subjekt). Nic proti p. Zelenému, ale ten se může jen dívat....

+6/−1
6.1.2014 14:40

V97r86a14t77i25s42l41a93v 82C54h64a59r38v32á72t 4421492242613

Jaké důsledky, ještě jsem nezažil, že by generální ředitel platil škody za své špatné rozhodnutí, leda, že by dostal zlatého padáka.;-D

+2/−1
6.1.2014 16:06

J82a12r17o70m87í31r 15S47v61o53b84o95d54a 2790681779347

Kdyby se stát choval jako vlastník, nezní příkaz neuzavítrejte smlouvy bla bla...ale: kdo uzavře smlouvu přes toto nařízení, končí okamžitě pro závažné porušení atd... se všemi důsledky. Takto zase šaškárna.

+9/−1
6.1.2014 14:37

J28a41n 67F10r87o39l49í97k 6336730775894

Kde jsou ti kritici modrých zlodějů, kterým se nelíbil zlatý padák? Zaplatit tříletý  plat to si ani modří gauneři nedovolili.;-€

+12/−2
6.1.2014 14:30
Foto

P68a18v77e75l 50M33a77k36o97v81e71c 8778805861

Všechny "nepolitické" posty ve státní správě a manažerské pozice ve státem ovládaných podnicích by měly být obsazovány transparentním výběrovým řízením kontrolovaným veřejností (námět pro veřejnoprávní Českou televizi a Český rozhlas). Dokud budou tyto pozice obsazovány na základě politické korupce vysloužilými politiky a "amatéry", tak bude náš stát a jeho majetek dále rozkrádán...

+18/0
6.1.2014 14:21

D19a85v10i83d 89P60r97a53ž10á81k 6234722522616

Máte pocit, že výběrová řízení nejsou kontrolována médii/veřejností?

0/−1
6.1.2014 14:29
Foto

P19a47v23e53l 25M77a53k74o18v55e30c 8118425781

Snžím se řídit fakty a ne pocity.Veřejná výběrová řízení na obsazování pozic státních úředníků a managementu firem se státní majetkovou účastí nejsou ani vypisována, takže není co kontrolovat...

+3/−1
6.1.2014 14:41

M51i55l62o86s23l78a53v 49M23l42a23d78y 1453681364642

V podnicích vlastněných státem jako jsou například ČD věřte, že nejsou dostatečně kontrolována a pozice si rozdávají kamarádi a rodinní příslušníci. Mám tady adresář kontaktů a změn v poslední době například z ČD a věřte, že to co přibylo za zaměstnance za posledních 6 měsíců až roků, tak jsou to buď čistě náhodou dcery, manželky a synové stávajících pracovníků a nebo lidi poměrně známé z různých stranických aparátů.

+4/−1
6.1.2014 15:21

V12i96k71t68o87r 83K38o56š98k37a 4212100407789

Jako beru... ale realita je bohužel jinná, za 24 let se to nezměnilo a měnit se to nebude. Kdyby jste v tom dělal pochopíte....;-(

0/0
6.1.2014 14:29
Foto

P81a57v81e56l 96M46a94k10o93v98e21c 8948155101

Pokud se to nezmění, tak jsme odsouzeni dříve nebo později ke krachu...to jsem už pochopil.

+2/0
6.1.2014 14:56
Foto

J73a78n 19B26a20r15t57o58v42i53č 3932225985638

Co dělá šéfinspektor Cluseau v ČD?;-)

0/−2
6.1.2014 14:09

Z59b11y77n22ě69k 40H83l41a32d47n31ý 5418648176975

Nic proti nicemu. Pred 5ti mesici odvolali Zaludu ze je CD v riti. Za pet mesicu se ji pod panem Zelenym dari vyborne. To je moztne takovyto moloch behem tech peti mesicu dat do tak fajneho stavu?

+28/0
6.1.2014 13:53

P59a72v82e83l 63M76a89l20i10n93a 9818293498140

rétoricky jistě ano ;-D

+13/0
6.1.2014 13:58

D86a43v97i82d 45P97r26a85ž51á64k 6304682512416

Ano, je.

0/−12
6.1.2014 14:00

B87ř84e55t96i58s98l68a69v 20Š57í31m72a 9484101822

Za pět měsíců se toho příliš změnit nedá. Nevím, jak se p. Zelený osvědčí, ale domnívám se, že lepší než Źaluda může být kde kdo, ten měl kvalifikaci podivnou ;-D, za to dvakrát větší plat než jeho předchůdci i následovník.

Taková nepřímá úměrnost.

+5/−2
6.1.2014 14:19

D39a49v90i79d 53P87r48a47ž94á65k 6904222172186

Proč by to nešlo? Vyhodí se pár neschopných lidí, stopnou se prodělečné zakázky, osekají se odměny ...

+1/0
6.1.2014 14:28

B62ř25e22t45i12s34l54a95v 33Š30í79m43a 9764841762

Jistě. Neříkám, že nejde dělat nic, ani nevím, jak je p. Zelený schopný, ale za éry Źaludy se hospodařilo všelijak - povede-li se náprava, nějakou dobu to potrvá.

0/−1
6.1.2014 14:41

S19t95e96p42a55n 11T72o49t24h 8628919495888

A nastavi se odmena pro reditele v sume nekolika platu tech, kdo generuji penize... tomu rikam ozdravovani firmy.

0/0
7.1.2014 7:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.