Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský obr National Express míří na české železnice. Lákají ho soutěže

Chystané tendry na železniční a autobusovou dopravu, kterou objednávají kraje a stát, přilákaly do Česka dalšího velkého zahraničního hráče. Pobočku zde založil National Express, druhý největší soukromý dopravce v Evropě. Jeho průnik na české koleje řídí Jan Paroubek, který má zkušenosti z firem RegioJet i Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F62r86a55n41t30i86š82e59k 63L68u50k45e56š 7918640695216

Cim vice konkurence, tim lepsi :)

0/0
9.1.2014 8:07

M29i36l69a11n 13U32ř93í53d81i23l 4800907131

Nevím, čemu se diví. Díky nenažranosti se církev zařadila mezi nejodpornější instituce ve státě.

Pro mne osobně nejhorším byl Senát a ÚSTR, ale dnes je církev předběhla.

0/−5
8.1.2014 8:30

D58a39v65i47d 75K27r63á46l 1649186289208

v británii se jim nedaří tak chtějí zkusit divoký východ?

0/0
8.1.2014 7:39

M21a66r21c92e75l 55G40a81j97d13í10k 4968465597634

Nemam nic proti vstupu dalsi spolecnosti, jakozto konkurenta Cekej Dlouho, na cesky trh. Ale tady v Britanii je National Express znam jako jedina firma, ktera ma pravidelna zpozdeni... ;-D

+1/−1
7.1.2014 21:44

J61o86s47e72f 12K67o60l19á21ř 7783188255468

To je jistě dobrá zpráva!

0/−2
7.1.2014 16:36

J16o74s64e28f 50K90o90l65á81ř 7603168675508

To vypadá, že ten Jan Paroubek je takový putovní manažer zakladatel :-D.

+1/0
7.1.2014 16:38

J19i14r54k39a 68D10v26o63ř11á58k 4265440253518

Vlastně to tak může být. Někteří rádi zakládají, jiní rádi udržují a rozvíjejí, no a ještě jiní zas umí dobře likvidovat.;-)

+2/0
7.1.2014 20:56

M60a56r98c23e66l 40G92a75j32d48í80k 4558545677974

To rozhodne neni dobra zprava. Velka zpozdeni, spatna kvalita wifi signalu, nic moc vlaky a autobusy...

+1/−1
7.1.2014 21:45

K79a35r41e15l 61J57a55r63o81s20l18a97v 82P14r26o47c83h35á48z40k18a 7816466482374

Výrazně chybí především spojení Linz - Wroclav přes Harachov a Linz - Berlin přes Liberec.

+2/0
7.1.2014 12:23

J56o43s81e16f 57K22o54p58e64c31k32y 9844392635

;-Dja bych dal oboje pres Doksy nebo Jicin. to by bylo myslim, jeste povedenejsi ;-)

+2/0
7.1.2014 12:28

P92e15t91r 27N13e58c41h20a70n16i10c96k30ý 7163366888960

Mně by R Wroclaw - Liberec a Sp Dresden - Skl.Poreba stačilo, ale to by 036 praskla :D

0/0
7.1.2014 13:43

J88i91r76k14a 24D72v57o33ř96á62k 4485270813928

Linz - Berlín přes Liberec je pitomost, ale Mnichov (a Linz) - Praha - Liberec - Wroclav by být mohlo. Teda těžko před 2050.

0/0
7.1.2014 14:54

J62i53ř70í 55H35o25v63o43r89k94a 8457716752165

Akorát to bude mít Lbk těžké - usilovat o trasu do Polska bude také Khk. A takové oblasti kolem HK a Walbrzychu mají větší potenciál za levnější peníz (méně hor na trase), než přes Liberec

0/0
7.1.2014 15:35

R60a90d48e32k 75J34a43n91a61t59a 9785416444922

No, zatím to u nás při plánování VRT vypadá spíš naopak, jako při stavbách železnic před 200 lety, nikdo ji přes svoje území nechce, protože by tím přestaly dojit krávy a obilí růst.

Ale co čekat od země, kde většina lidí (i politiků) vysokorychlostní vlak nikdy neviděla, natož aby jím jela.

+1/0
7.1.2014 16:11

J15o94s92e92f 88K22o47p52e59c59k11y 9724422555

V tomto ohledu nastesti. Protoze pokud ono VRT nebude soucasti /tedy i financne ;-)/ nejakeho celoevropskeho projektu, tak jeho stavba v CR nema zadny smysl neb tu k ni neexistuje dostatecny pocet zakazniku. A pokud bude soucasti celoevropske site, tak pak nejspise pouze po trase soucasnych hlavnich koridoru Berlin - Praha - Budapest / Viden a popripade i Viden - Ostrava - Varsava

0/0
7.1.2014 16:20

R12a80d67e51k 95J51a72n16a23t26a 9515576594702

Jenže železniční síť funguje jako celek. I když se postaví jen část trati plánované trati, vlakům cestují přibudou, protože řada relací se zrychlí.

Evropská VRT síť totiž není stavěna jako japonská, oddělena od ostatní železnice, evropské vlaky mohou mezi tratěmi přejíždět a běžně se to dělá.

Dokonce i když budem dělat (i kvůli zpátečníkům jako vy) mrtvého brouka, budeme nakonec z evropských VRT trochu profitovat. Až bude (např.) jezdit ICE Dresden-Paris za cca 6h, může být protaženo do Prahy, odkud to bude trvat cca 8h. A to už je jízdní doba zajímavá. Tak dlouho to dnes trvá vlakem z Prahy do Košic a lidé tak běžně jezdí.

+2/0
7.1.2014 17:14

J91o21s75e92f 80K70o37p94e12c52k82y 9634682185

zekeznicni sit funguje jako celek, tam kde je o to zajem ;-) a nez bude zajem na opravdovem propojeni CR a zapadni Evropy VRT, bude to trvat mnoho a mnoho let. Do te doby nema cenu stavet nejake kousky trati po kterych nebude jezdit dostatecny pocet spoju

0/0
7.1.2014 18:32

J40i87r30k12a 90D87v89o79ř90á37k 4445920303988

To sice máte pravdu (s tím, že ČR svého času odmítla v těhle koridorech stavět VRT a zůstala u konvenčních pomalostí), ale "nový" směr Mnichov - Plzeň - Praha - Liberec - Vratislav je už uznaný jako chybějící a je ve výhledových mapách. Přitom Poláci už plánují navazující VRT Vratislav - Varšava, my se už dohadujem s Němcema o Mnichov - Plzeň (- Praha).

0/0
7.1.2014 21:02

J80i75r50k41a 62D75v59o48ř83á17k 4915710273168

A ještě k tomu smyslu - to je jen taková pověra. Se zahraničím se čeká jen cca 20% cestujících, zbytek vygeneruje ČR.

0/0
7.1.2014 21:04

J78o24s68e42f 81P64o74ž35i94v49i65l 8704806227290

SuperR^. Jen doufám, že zas nebude pendlovat jen mezi Prahou a Ostravou:-P...

+3/−1
7.1.2014 12:08
Foto

A48l57a86n 50Ř38e23p36k11a 4505106

Tam už se víc dopravců nevleze a navíc to je tra­ť bez dotací. ;-)

+1/0
7.1.2014 13:15

J91a57n 91Č14e22k19a29l 7699825114754

četl jste ten článek??

+1/0
7.1.2014 13:16

P12e20t64r 33N55e79c11h74a90n94i47c28k44ý 7593146318880

Třeba myslí R Pha-HB-Brno-Prerov-Bohumín

+2/0
7.1.2014 13:44

R92o52m23a28n 42Z89a17j82í30č82e39k 1469119960208

akce s krycim jmenem JYRKA ;-D

+1/−3
7.1.2014 11:54

M53i80c55h76a84l 14B66o55c10k 9745191957197

Nějak se to tomu Jančurovi hroutí , jen tak dál, jako zákazník jsem pro konkurenci,

+2/0
7.1.2014 10:51

J73o68s62e14f 96K80o88p57e62c49k68y 9294572505

Tak pro jeho linku Praha - Ostrava to konkurence neni

0/0
7.1.2014 11:17

B34e96n 70P38a89v96k36a 1747633137371

Asi jsem úplně blbej, ale nechápu, proč by to NE dělala. V ČR je prakticky nemožné dělat na železnici nějaké větší peníze. Vždy to bude jenom na mzdy+investice, atd. Žádný vývar.

0/−3
7.1.2014 9:47

R46a83d35e95k 22J52a32n93a96t19a 9615296354482

Prostě předloží do soutěže nabídku spočítanou tak, aby splnila podmínky soutěže a aby na tom vydělali (ne moc, u podobných soutěží se povoluje zpravidla pouze "přiměřený zisk", tj. třeba do 5%).

Pokud by to mělo být tak, jak tvrdíte, tedy, že britská firma nemůže dosáhnout stejné efektivity jako firma česká či jiná, pak nevyhraje, protože jejich nabídková cena nebude nejnižší ...

+2/0
7.1.2014 9:58

B29e17n 62P90a40v85k56a 1367633417571

No já to teda vůbec nechápu, po čem jdou. A hlavně jestli nemají vlaky, tak tuplem ne. Asi jsou domluveni s někým dalším a je to klastr. Jinak si to neumím vysvětlit. Ale třeba budu překvapen:-)

+1/−2
7.1.2014 10:09

R38a46d29e97k 81J97a14n58a75t60a 9955636614492

Vlaky není problém objednat, pokud podmínky té soutěže budou rozumné a prodleva mezi soutěží a začátkam provozu nebude příliš krátká.

Ostatně v Něměcku některé soutěže tuto prodlebu mají snad i 2-3 roky. Právě proto, aby se mohl přihlásit každý, i ten kdo nemá zrovna "zbytečné" vlaky v depu.

+3/0
7.1.2014 10:16

B95e46n 35P60a41v72k77a 1457883697881

Pravda. Asi mám jenom malou fantazii a mašinkám nerozumím.

+2/0
7.1.2014 10:28

T73o83m33a27s 80N20o30v92o48t83n16y 3131946258209

Nebo to koupí od LE

0/0
7.1.2014 11:12

J56i69r58k87a 32D53v11o50ř43á49k 4305740313688

Na ty nejbližší soutěže nebudou stávající vlaky LE moc vhodné. Kromě toho nemají moc důvod to balit. Stačí jim, když si počkají až to tam zabalí RJ nebo aspoň zruší podnákladové ceny. Pak už by to měli mít celkem rozumně ziskové.

0/0
7.1.2014 12:34

T79o92m56a58s 18N17o24v80o41t94n50y 3751706228659

No vzhledem k tomu že RJ si to může dotovat prakticky libovolně dlouho (za předpokladu, že ostatní aktivity SA půjdou tak nějak jak dosud), tak kandidátem na vypadnutí je LEO, ten už nemá kde brát, další dluhopisy mu těžko někdo koupí a tatínek už mu to taky dotovat nebude. Navíc s podnákladovýma cenama začal on, ne Jančura. Jestli ze tří dopravců má jít jeden z kola ven, za stávající situace to bude Leo Expres (bohužel, jeho služby nejsou špatné, ale konkurence je silná a situace špatná).

+1/0
7.1.2014 19:58

J89i42r39k45a 31D26v17o85ř10á46k 4455720423888

Myslím že u obou je to spíš otázka trpělivosti a naděje na zlepšení při prodělku. Že RJ už banky rády nemají víme a SA už do toho hodily stovky milionů. Není rozumné to dělat donekonečna - to raději soutěže o "dotace" a také ty taxíky. Přitom RJ má slušnou šanci svou techniku uplatnit jinde nebo prodat, LEO ne tak dobrou - spíš až v Polsku. A prodělává kratší dobu a už věděl do jakého prostředí jde.

0/0
7.1.2014 20:54

J76a59n 44Č98e34k67a90l 7589545864174

Posloucháte se? To si vážně myslíte, že někdo objedná vlaky "do zásoby" za miliardy, pár let je bude živit zatímco mu budou stát někde ve křoví, a teprve pak se bude zapojovat do výběrových řízení?? ;-D;-D;-D

+1/0
7.1.2014 13:26

B94e75n 38P63a47v56k82a 1877843537161

Vlak není rohlík proboha.

0/0
7.1.2014 14:12

J89i39r98k52a 71D16v56o21ř72á43k 4815910633448

Vlaky mít samozřejmě nemusí. Ale musí mít jednak kvalifikaci, jednak obvykle rámcovou (nebo podobnou) smlouvu na jejich výrobu a jejich financování u nějaké banky. Dobré jsou také reference z oboru.

0/0
7.1.2014 14:40

I16v75a45n 53M74a41r87e52k 6374368502

Řekl bych že i bez National Expressu je tu už převlakováno (na hlavních tazích) ,šance je snad jen pokud jde o lokálky na kterých už ale dávno kolejníci odnaučili či spíše odradili lidi cestovat takže je tam možno popatřit z času na čas bloudící Orchestrion  se spícím průvodčím a otráveně se tvářícím fírou,takže těm by chtěli konkurovat ? ? ? 8-o R^

0/−4
7.1.2014 9:46

R78a32d62e89k 62J84a57n45a70t68a 9145986814952

Co to znamená "převlakováno". Mluvíte o komerčních vlacích nebo o vlacích objednaných ministerstvem?

Tento článek je totiž o vlacích objednaných ministerstvem. A tam prostě výherce soutěže nahradí na příslušné lince/linkách ČD (pokud podá lepší nabídku, než ČD, samozřejmě). Vlaků tedy pravděpodobně nepřibude.

+5/0
7.1.2014 10:00

J83i12r42k23a 72D22v82o73ř28á41k 4795460433198

Pochybuji, že by na vlaku objednaném ministerstvem jezdil orchestrión. To si nejspíš pletete s regionálkou objednávanou kraji.

0/0
7.1.2014 12:37

T21o27m47a11s 72N11o92v83o92t31n19y 3581336558929

No, myslím že Regiojet bude mít ve výběrkách trošku problém s N.E. ;-)

+2/0
7.1.2014 9:26

M75a11r76t63i57n 89Š39t54ě38p64á23n66e15k 3137313193251

To zas bude zalob na CR...

0/0
7.1.2014 9:16

M51i47r33e52k 31Z13á35v79o12d10n18ý 7212137240878

Přesně. Také mi přijde, že se jedná o další část trhu, kde se může slétnout hejno krkavců. Ale uvidíme. Třeba se to skutečně vyplatí i když dosti pochybuji (lepší vlaky určitě budou, nicméně cena jízdného se značně zvýší a celková dopravní obslužnost rapidně sníží).

0/−1
7.1.2014 9:28

R36a79d52e39k 13J81a84n29a81t71a 9185466584442

Cena jízdného závisí na tom, jaké budou podmínky v těch soutěžích.

0/0
7.1.2014 9:31

M87a80r70e21k 93P17l85a32č49e53k 4971509837553

Dotace je krásné slovo!;-D

+1/0
7.1.2014 7:57

M89i30l43a35n 50U34ř39í34d59i91l 4160437651

Jde o to, zda-li jste příjemcem, či tím, kdo je platí.

+3/0
7.1.2014 8:34

J28i50r79k23a 65D75v44o24ř28á47k 4985190173128

V železniční dopravě skoro žádné dotace nejsou. To jen novináři tomu tak ze setrvačnosti říkají.

+2/0
7.1.2014 12:39

J14i39ř97í 41P61r97ů39š39a 7615382825959

Pan Sůra a titulkář by si konečně mohli doplnit základní vzdělání. Od kdy se platbě státu za objednanou službu říká dotace? Nebo stát dotuje všechny firmy co opravují a staví silnice? Dotuje firmu co provede rekonstrukci náměstí,obnovu parku, udržbu zeleně ve městě?

+27/0
7.1.2014 7:40

J34i15ř62í 30P78r15ů60š50a 7675812695409

Poznámka pod čáru čím více dopravců bude soutěžit tím lépe,už i u autobusů se krajům daří vypisovat řízení jinak než že je dostane jeden předem známí dopravce. Na železnici to bude zajímavé s vysoutěženou cenou často bude vyšší než ta současná. Požadavky jsou nastaveny tak že je třeba koupit nová vozidla,poplatky za dopravní cestu budou pro všechny téměř stejné. Úspory na lidské práci a aparátu kolem,což v konečné ceně jsou drobné za kilometr.

+2/0
7.1.2014 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.