Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Britský obr National Express míří na české železnice. Lákají ho soutěže

Chystané tendry na železniční a autobusovou dopravu, kterou objednávají kraje a stát, přilákaly do Česka dalšího velkého zahraničního hráče. Pobočku zde založil National Express, druhý největší soukromý dopravce v Evropě. Jeho průnik na české koleje řídí Jan Paroubek, který má zkušenosti z firem RegioJet i Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F95r37a78n38t36i73š92e58k 18L37u78k60e15š 7708530135366

Cim vice konkurence, tim lepsi :)

0/0
9.1.2014 8:07

M74i61l85a19n 31U66ř35í19d15i17l 4150877711

Nevím, čemu se diví. Díky nenažranosti se církev zařadila mezi nejodpornější instituce ve státě.

Pro mne osobně nejhorším byl Senát a ÚSTR, ale dnes je církev předběhla.

0/−5
8.1.2014 8:30

D77a90v74i82d 37K70r74á97l 1809486559848

v británii se jim nedaří tak chtějí zkusit divoký východ?

0/0
8.1.2014 7:39

M23a26r91c23e90l 68G65a61j26d52í27k 4518355327974

Nemam nic proti vstupu dalsi spolecnosti, jakozto konkurenta Cekej Dlouho, na cesky trh. Ale tady v Britanii je National Express znam jako jedina firma, ktera ma pravidelna zpozdeni... ;-D

+1/−1
7.1.2014 21:44

J31o71s54e26f 98K21o65l29á73ř 7543608565468

To je jistě dobrá zpráva!

0/−2
7.1.2014 16:36

J90o20s21e50f 28K78o34l91á89ř 7233748805718

To vypadá, že ten Jan Paroubek je takový putovní manažer zakladatel :-D.

+1/0
7.1.2014 16:38

J80i53r60k48a 57D40v11o47ř75á75k 4185920383858

Vlastně to tak může být. Někteří rádi zakládají, jiní rádi udržují a rozvíjejí, no a ještě jiní zas umí dobře likvidovat.;-)

+2/0
7.1.2014 20:56

M11a60r71c49e45l 18G18a25j35d41í16k 4108175527724

To rozhodne neni dobra zprava. Velka zpozdeni, spatna kvalita wifi signalu, nic moc vlaky a autobusy...

+1/−1
7.1.2014 21:45

K39a80r41e51l 27J48a83r75o22s16l13a26v 44P53r43o45c42h34á50z48k89a 7386506352454

Výrazně chybí především spojení Linz - Wroclav přes Harachov a Linz - Berlin přes Liberec.

+2/0
7.1.2014 12:23

J63o72s38e34f 16K50o39p93e93c12k45y 9374612865

;-Dja bych dal oboje pres Doksy nebo Jicin. to by bylo myslim, jeste povedenejsi ;-)

+2/0
7.1.2014 12:28

P67e61t76r 95N36e38c15h91a79n80i97c70k67ý 7813126348490

Mně by R Wroclaw - Liberec a Sp Dresden - Skl.Poreba stačilo, ale to by 036 praskla :D

0/0
7.1.2014 13:43

J51i89r26k81a 84D21v46o87ř10á61k 4855500583408

Linz - Berlín přes Liberec je pitomost, ale Mnichov (a Linz) - Praha - Liberec - Wroclav by být mohlo. Teda těžko před 2050.

0/0
7.1.2014 14:54

J98i14ř72í 63H80o37v61o53r97k16a 8587806572535

Akorát to bude mít Lbk těžké - usilovat o trasu do Polska bude také Khk. A takové oblasti kolem HK a Walbrzychu mají větší potenciál za levnější peníz (méně hor na trase), než přes Liberec

0/0
7.1.2014 15:35

R18a79d71e22k 91J77a94n84a71t70a 9845766654592

No, zatím to u nás při plánování VRT vypadá spíš naopak, jako při stavbách železnic před 200 lety, nikdo ji přes svoje území nechce, protože by tím přestaly dojit krávy a obilí růst.

Ale co čekat od země, kde většina lidí (i politiků) vysokorychlostní vlak nikdy neviděla, natož aby jím jela.

+1/0
7.1.2014 16:11

J80o24s37e66f 62K13o29p11e91c94k59y 9954932595

V tomto ohledu nastesti. Protoze pokud ono VRT nebude soucasti /tedy i financne ;-)/ nejakeho celoevropskeho projektu, tak jeho stavba v CR nema zadny smysl neb tu k ni neexistuje dostatecny pocet zakazniku. A pokud bude soucasti celoevropske site, tak pak nejspise pouze po trase soucasnych hlavnich koridoru Berlin - Praha - Budapest / Viden a popripade i Viden - Ostrava - Varsava

0/0
7.1.2014 16:20

R11a64d14e66k 42J17a55n57a61t92a 9515666964302

Jenže železniční síť funguje jako celek. I když se postaví jen část trati plánované trati, vlakům cestují přibudou, protože řada relací se zrychlí.

Evropská VRT síť totiž není stavěna jako japonská, oddělena od ostatní železnice, evropské vlaky mohou mezi tratěmi přejíždět a běžně se to dělá.

Dokonce i když budem dělat (i kvůli zpátečníkům jako vy) mrtvého brouka, budeme nakonec z evropských VRT trochu profitovat. Až bude (např.) jezdit ICE Dresden-Paris za cca 6h, může být protaženo do Prahy, odkud to bude trvat cca 8h. A to už je jízdní doba zajímavá. Tak dlouho to dnes trvá vlakem z Prahy do Košic a lidé tak běžně jezdí.

+2/0
7.1.2014 17:14

J64o69s23e50f 71K16o33p24e36c30k34y 9744492845

zekeznicni sit funguje jako celek, tam kde je o to zajem ;-) a nez bude zajem na opravdovem propojeni CR a zapadni Evropy VRT, bude to trvat mnoho a mnoho let. Do te doby nema cenu stavet nejake kousky trati po kterych nebude jezdit dostatecny pocet spoju

0/0
7.1.2014 18:32

J19i70r33k55a 42D43v84o26ř65á46k 4515740943968

To sice máte pravdu (s tím, že ČR svého času odmítla v těhle koridorech stavět VRT a zůstala u konvenčních pomalostí), ale "nový" směr Mnichov - Plzeň - Praha - Liberec - Vratislav je už uznaný jako chybějící a je ve výhledových mapách. Přitom Poláci už plánují navazující VRT Vratislav - Varšava, my se už dohadujem s Němcema o Mnichov - Plzeň (- Praha).

0/0
7.1.2014 21:02

J76i31r11k82a 84D22v29o69ř11á89k 4935980823768

A ještě k tomu smyslu - to je jen taková pověra. Se zahraničím se čeká jen cca 20% cestujících, zbytek vygeneruje ČR.

0/0
7.1.2014 21:04

J50o76s46e18f 41P16o71ž51i32v28i21l 8634866787520

SuperR^. Jen doufám, že zas nebude pendlovat jen mezi Prahou a Ostravou:-P...

+3/−1
7.1.2014 12:08
Foto

A56l14a30n 41Ř38e26p58k97a 4335916

Tam už se víc dopravců nevleze a navíc to je tra­ť bez dotací. ;-)

+1/0
7.1.2014 13:15

J63a72n 89Č10e31k64a48l 7439115484254

četl jste ten článek??

+1/0
7.1.2014 13:16

P69e15t66r 62N90e15c78h77a64n73i57c41k90ý 7583436898770

Třeba myslí R Pha-HB-Brno-Prerov-Bohumín

+2/0
7.1.2014 13:44

R51o48m33a27n 47Z83a49j51í97č61e31k 1959559250538

akce s krycim jmenem JYRKA ;-D

+1/−3
7.1.2014 11:54

M76i13c40h43a25l 73B74o35c53k 9295541377887

Nějak se to tomu Jančurovi hroutí , jen tak dál, jako zákazník jsem pro konkurenci,

+2/0
7.1.2014 10:51

J58o64s58e10f 91K52o66p81e23c48k17y 9264562675

Tak pro jeho linku Praha - Ostrava to konkurence neni

0/0
7.1.2014 11:17

B27e42n 87P23a54v12k55a 1627773737961

Asi jsem úplně blbej, ale nechápu, proč by to NE dělala. V ČR je prakticky nemožné dělat na železnici nějaké větší peníze. Vždy to bude jenom na mzdy+investice, atd. Žádný vývar.

0/−3
7.1.2014 9:47

R73a28d38e22k 61J82a14n22a32t34a 9655876284122

Prostě předloží do soutěže nabídku spočítanou tak, aby splnila podmínky soutěže a aby na tom vydělali (ne moc, u podobných soutěží se povoluje zpravidla pouze "přiměřený zisk", tj. třeba do 5%).

Pokud by to mělo být tak, jak tvrdíte, tedy, že britská firma nemůže dosáhnout stejné efektivity jako firma česká či jiná, pak nevyhraje, protože jejich nabídková cena nebude nejnižší ...

+2/0
7.1.2014 9:58

B91e61n 86P45a12v97k68a 1717823697941

No já to teda vůbec nechápu, po čem jdou. A hlavně jestli nemají vlaky, tak tuplem ne. Asi jsou domluveni s někým dalším a je to klastr. Jinak si to neumím vysvětlit. Ale třeba budu překvapen:-)

+1/−2
7.1.2014 10:09

R28a12d12e80k 36J93a78n48a52t10a 9855346224432

Vlaky není problém objednat, pokud podmínky té soutěže budou rozumné a prodleva mezi soutěží a začátkam provozu nebude příliš krátká.

Ostatně v Něměcku některé soutěže tuto prodlebu mají snad i 2-3 roky. Právě proto, aby se mohl přihlásit každý, i ten kdo nemá zrovna "zbytečné" vlaky v depu.

+3/0
7.1.2014 10:16

B44e91n 75P98a94v51k63a 1647143847211

Pravda. Asi mám jenom malou fantazii a mašinkám nerozumím.

+2/0
7.1.2014 10:28

T20o37m25a40s 53N89o10v44o27t14n16y 3631856468759

Nebo to koupí od LE

0/0
7.1.2014 11:12

J54i21r19k48a 61D10v21o89ř63á33k 4785160693988

Na ty nejbližší soutěže nebudou stávající vlaky LE moc vhodné. Kromě toho nemají moc důvod to balit. Stačí jim, když si počkají až to tam zabalí RJ nebo aspoň zruší podnákladové ceny. Pak už by to měli mít celkem rozumně ziskové.

0/0
7.1.2014 12:34

T75o63m46a96s 94N24o82v51o33t22n56y 3951346778269

No vzhledem k tomu že RJ si to může dotovat prakticky libovolně dlouho (za předpokladu, že ostatní aktivity SA půjdou tak nějak jak dosud), tak kandidátem na vypadnutí je LEO, ten už nemá kde brát, další dluhopisy mu těžko někdo koupí a tatínek už mu to taky dotovat nebude. Navíc s podnákladovýma cenama začal on, ne Jančura. Jestli ze tří dopravců má jít jeden z kola ven, za stávající situace to bude Leo Expres (bohužel, jeho služby nejsou špatné, ale konkurence je silná a situace špatná).

+1/0
7.1.2014 19:58

J40i85r22k23a 58D75v18o53ř94á45k 4595190253348

Myslím že u obou je to spíš otázka trpělivosti a naděje na zlepšení při prodělku. Že RJ už banky rády nemají víme a SA už do toho hodily stovky milionů. Není rozumné to dělat donekonečna - to raději soutěže o "dotace" a také ty taxíky. Přitom RJ má slušnou šanci svou techniku uplatnit jinde nebo prodat, LEO ne tak dobrou - spíš až v Polsku. A prodělává kratší dobu a už věděl do jakého prostředí jde.

0/0
7.1.2014 20:54

J26a33n 83Č64e63k38a77l 7919965574914

Posloucháte se? To si vážně myslíte, že někdo objedná vlaky "do zásoby" za miliardy, pár let je bude živit zatímco mu budou stát někde ve křoví, a teprve pak se bude zapojovat do výběrových řízení?? ;-D;-D;-D

+1/0
7.1.2014 13:26

B84e73n 37P97a30v81k20a 1847853457911

Vlak není rohlík proboha.

0/0
7.1.2014 14:12

J17i60r71k77a 30D82v81o72ř65á43k 4825500583858

Vlaky mít samozřejmě nemusí. Ale musí mít jednak kvalifikaci, jednak obvykle rámcovou (nebo podobnou) smlouvu na jejich výrobu a jejich financování u nějaké banky. Dobré jsou také reference z oboru.

0/0
7.1.2014 14:40

I48v89a95n 10M21a83r64e36k 6814308782

Řekl bych že i bez National Expressu je tu už převlakováno (na hlavních tazích) ,šance je snad jen pokud jde o lokálky na kterých už ale dávno kolejníci odnaučili či spíše odradili lidi cestovat takže je tam možno popatřit z času na čas bloudící Orchestrion  se spícím průvodčím a otráveně se tvářícím fírou,takže těm by chtěli konkurovat ? ? ? 8-o R^

0/−4
7.1.2014 9:46

R30a54d61e35k 83J58a68n15a38t83a 9355156264132

Co to znamená "převlakováno". Mluvíte o komerčních vlacích nebo o vlacích objednaných ministerstvem?

Tento článek je totiž o vlacích objednaných ministerstvem. A tam prostě výherce soutěže nahradí na příslušné lince/linkách ČD (pokud podá lepší nabídku, než ČD, samozřejmě). Vlaků tedy pravděpodobně nepřibude.

+5/0
7.1.2014 10:00

J10i52r44k87a 95D14v69o60ř40á95k 4465870533948

Pochybuji, že by na vlaku objednaném ministerstvem jezdil orchestrión. To si nejspíš pletete s regionálkou objednávanou kraji.

0/0
7.1.2014 12:37

T27o73m24a69s 50N48o84v98o16t67n75y 3901936338899

No, myslím že Regiojet bude mít ve výběrkách trošku problém s N.E. ;-)

+2/0
7.1.2014 9:26

M91a50r76t36i47n 16Š80t84ě66p64á30n23e97k 3377193903951

To zas bude zalob na CR...

0/0
7.1.2014 9:16

M80i20r97e39k 70Z56á78v15o24d52n38ý 7292307230758

Přesně. Také mi přijde, že se jedná o další část trhu, kde se může slétnout hejno krkavců. Ale uvidíme. Třeba se to skutečně vyplatí i když dosti pochybuji (lepší vlaky určitě budou, nicméně cena jízdného se značně zvýší a celková dopravní obslužnost rapidně sníží).

0/−1
7.1.2014 9:28

R37a49d21e54k 47J75a67n79a66t43a 9835826824632

Cena jízdného závisí na tom, jaké budou podmínky v těch soutěžích.

0/0
7.1.2014 9:31

M85a17r39e66k 98P97l51a79č85e61k 4781309577413

Dotace je krásné slovo!;-D

+1/0
7.1.2014 7:57

M46i44l17a47n 69U87ř97í46d57i15l 4520287721

Jde o to, zda-li jste příjemcem, či tím, kdo je platí.

+3/0
7.1.2014 8:34

J37i71r94k31a 60D65v30o89ř63á23k 4765850693348

V železniční dopravě skoro žádné dotace nejsou. To jen novináři tomu tak ze setrvačnosti říkají.

+2/0
7.1.2014 12:39

J92i67ř55í 19P47r75ů15š37a 7465482565489

Pan Sůra a titulkář by si konečně mohli doplnit základní vzdělání. Od kdy se platbě státu za objednanou službu říká dotace? Nebo stát dotuje všechny firmy co opravují a staví silnice? Dotuje firmu co provede rekonstrukci náměstí,obnovu parku, udržbu zeleně ve městě?

+27/0
7.1.2014 7:40

J46i50ř68í 62P49r45ů36š67a 7885512575629

Poznámka pod čáru čím více dopravců bude soutěžit tím lépe,už i u autobusů se krajům daří vypisovat řízení jinak než že je dostane jeden předem známí dopravce. Na železnici to bude zajímavé s vysoutěženou cenou často bude vyšší než ta současná. Požadavky jsou nastaveny tak že je třeba koupit nová vozidla,poplatky za dopravní cestu budou pro všechny téměř stejné. Úspory na lidské práci a aparátu kolem,což v konečné ceně jsou drobné za kilometr.

+2/0
7.1.2014 7:45





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.