Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Britský obr National Express míří na české železnice. Lákají ho soutěže

Chystané tendry na železniční a autobusovou dopravu, kterou objednávají kraje a stát, přilákaly do Česka dalšího velkého zahraničního hráče. Pobočku zde založil National Express, druhý největší soukromý dopravce v Evropě. Jeho průnik na české koleje řídí Jan Paroubek, který má zkušenosti z firem RegioJet i Leo Express.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

F72r14a61n57t25i71š75e39k 97L50u86k41e49š 7408920625316

Cim vice konkurence, tim lepsi :)

0/0
9.1.2014 8:07

M14i58l58a12n 21U77ř30í93d70i73l 4710107851

Nevím, čemu se diví. Díky nenažranosti se církev zařadila mezi nejodpornější instituce ve státě.

Pro mne osobně nejhorším byl Senát a ÚSTR, ale dnes je církev předběhla.

0/−5
8.1.2014 8:30

D58a95v21i68d 27K44r50á68l 1859386739458

v británii se jim nedaří tak chtějí zkusit divoký východ?

0/0
8.1.2014 7:39

M47a70r27c79e23l 97G81a14j69d92í82k 4368315117124

Nemam nic proti vstupu dalsi spolecnosti, jakozto konkurenta Cekej Dlouho, na cesky trh. Ale tady v Britanii je National Express znam jako jedina firma, ktera ma pravidelna zpozdeni... ;-D

+1/−1
7.1.2014 21:44

J67o96s63e88f 82K53o29l33á44ř 7863638455718

To je jistě dobrá zpráva!

0/−2
7.1.2014 16:36

J29o38s74e27f 35K93o33l12á53ř 7293728975758

To vypadá, že ten Jan Paroubek je takový putovní manažer zakladatel :-D.

+1/0
7.1.2014 16:38

J91i50r74k43a 17D29v67o83ř70á75k 4805700223558

Vlastně to tak může být. Někteří rádi zakládají, jiní rádi udržují a rozvíjejí, no a ještě jiní zas umí dobře likvidovat.;-)

+2/0
7.1.2014 20:56

M28a46r82c92e58l 62G20a83j41d28í65k 4118365767104

To rozhodne neni dobra zprava. Velka zpozdeni, spatna kvalita wifi signalu, nic moc vlaky a autobusy...

+1/−1
7.1.2014 21:45

K23a77r89e90l 16J60a77r58o11s78l43a77v 86P57r61o92c56h22á48z15k64a 7706366242454

Výrazně chybí především spojení Linz - Wroclav přes Harachov a Linz - Berlin přes Liberec.

+2/0
7.1.2014 12:23

J65o17s18e56f 77K16o91p89e83c57k97y 9904782165

;-Dja bych dal oboje pres Doksy nebo Jicin. to by bylo myslim, jeste povedenejsi ;-)

+2/0
7.1.2014 12:28

P93e49t87r 80N23e24c83h32a35n78i34c19k87ý 7873716448510

Mně by R Wroclaw - Liberec a Sp Dresden - Skl.Poreba stačilo, ale to by 036 praskla :D

0/0
7.1.2014 13:43

J50i75r55k50a 52D69v11o33ř72á51k 4875130103638

Linz - Berlín přes Liberec je pitomost, ale Mnichov (a Linz) - Praha - Liberec - Wroclav by být mohlo. Teda těžko před 2050.

0/0
7.1.2014 14:54

J12i76ř16í 53H65o75v88o22r98k61a 8427806382315

Akorát to bude mít Lbk těžké - usilovat o trasu do Polska bude také Khk. A takové oblasti kolem HK a Walbrzychu mají větší potenciál za levnější peníz (méně hor na trase), než přes Liberec

0/0
7.1.2014 15:35

R27a13d27e48k 15J56a24n33a64t51a 9795856574502

No, zatím to u nás při plánování VRT vypadá spíš naopak, jako při stavbách železnic před 200 lety, nikdo ji přes svoje území nechce, protože by tím přestaly dojit krávy a obilí růst.

Ale co čekat od země, kde většina lidí (i politiků) vysokorychlostní vlak nikdy neviděla, natož aby jím jela.

+1/0
7.1.2014 16:11

J72o94s28e35f 25K32o41p81e44c16k68y 9624372765

V tomto ohledu nastesti. Protoze pokud ono VRT nebude soucasti /tedy i financne ;-)/ nejakeho celoevropskeho projektu, tak jeho stavba v CR nema zadny smysl neb tu k ni neexistuje dostatecny pocet zakazniku. A pokud bude soucasti celoevropske site, tak pak nejspise pouze po trase soucasnych hlavnich koridoru Berlin - Praha - Budapest / Viden a popripade i Viden - Ostrava - Varsava

0/0
7.1.2014 16:20

R93a17d70e40k 79J64a54n47a69t64a 9945166874522

Jenže železniční síť funguje jako celek. I když se postaví jen část trati plánované trati, vlakům cestují přibudou, protože řada relací se zrychlí.

Evropská VRT síť totiž není stavěna jako japonská, oddělena od ostatní železnice, evropské vlaky mohou mezi tratěmi přejíždět a běžně se to dělá.

Dokonce i když budem dělat (i kvůli zpátečníkům jako vy) mrtvého brouka, budeme nakonec z evropských VRT trochu profitovat. Až bude (např.) jezdit ICE Dresden-Paris za cca 6h, může být protaženo do Prahy, odkud to bude trvat cca 8h. A to už je jízdní doba zajímavá. Tak dlouho to dnes trvá vlakem z Prahy do Košic a lidé tak běžně jezdí.

+2/0
7.1.2014 17:14

J50o11s85e89f 41K71o35p65e24c55k23y 9984352445

zekeznicni sit funguje jako celek, tam kde je o to zajem ;-) a nez bude zajem na opravdovem propojeni CR a zapadni Evropy VRT, bude to trvat mnoho a mnoho let. Do te doby nema cenu stavet nejake kousky trati po kterych nebude jezdit dostatecny pocet spoju

0/0
7.1.2014 18:32

J68i21r78k52a 28D46v39o57ř79á48k 4165910953358

To sice máte pravdu (s tím, že ČR svého času odmítla v těhle koridorech stavět VRT a zůstala u konvenčních pomalostí), ale "nový" směr Mnichov - Plzeň - Praha - Liberec - Vratislav je už uznaný jako chybějící a je ve výhledových mapách. Přitom Poláci už plánují navazující VRT Vratislav - Varšava, my se už dohadujem s Němcema o Mnichov - Plzeň (- Praha).

0/0
7.1.2014 21:02

J35i63r40k18a 43D87v41o42ř30á78k 4305650513378

A ještě k tomu smyslu - to je jen taková pověra. Se zahraničím se čeká jen cca 20% cestujících, zbytek vygeneruje ČR.

0/0
7.1.2014 21:04

J92o25s26e79f 38P19o78ž57i84v51i86l 8504236927310

SuperR^. Jen doufám, že zas nebude pendlovat jen mezi Prahou a Ostravou:-P...

+3/−1
7.1.2014 12:08

A46l82a49n 75Ř10e39p60k25a 4145646

Tam už se víc dopravců nevleze a navíc to je tra­ť bez dotací. ;-)

+1/0
7.1.2014 13:15

J47a13n 35Č90e10k31a62l 7949115634644

četl jste ten článek??

+1/0
7.1.2014 13:16

P32e35t62r 85N56e76c77h87a31n92i74c48k21ý 7823946808890

Třeba myslí R Pha-HB-Brno-Prerov-Bohumín

+2/0
7.1.2014 13:44

R50o97m42a10n 22Z24a90j15í52č66e83k 1309349550218

akce s krycim jmenem JYRKA ;-D

+1/−3
7.1.2014 11:54

M38i66c24h56a85l 88B53o62c81k 9365821717717

Nějak se to tomu Jančurovi hroutí , jen tak dál, jako zákazník jsem pro konkurenci,

+2/0
7.1.2014 10:51

J64o23s17e15f 50K72o53p13e31c64k19y 9214712795

Tak pro jeho linku Praha - Ostrava to konkurence neni

0/0
7.1.2014 11:17

B13e20n 93P67a95v47k62a 1197543687471

Asi jsem úplně blbej, ale nechápu, proč by to NE dělala. V ČR je prakticky nemožné dělat na železnici nějaké větší peníze. Vždy to bude jenom na mzdy+investice, atd. Žádný vývar.

0/−3
7.1.2014 9:47

R93a10d96e44k 59J72a38n51a28t50a 9395586784782

Prostě předloží do soutěže nabídku spočítanou tak, aby splnila podmínky soutěže a aby na tom vydělali (ne moc, u podobných soutěží se povoluje zpravidla pouze "přiměřený zisk", tj. třeba do 5%).

Pokud by to mělo být tak, jak tvrdíte, tedy, že britská firma nemůže dosáhnout stejné efektivity jako firma česká či jiná, pak nevyhraje, protože jejich nabídková cena nebude nejnižší ...

+2/0
7.1.2014 9:58

B60e11n 18P16a11v14k45a 1247193507521

No já to teda vůbec nechápu, po čem jdou. A hlavně jestli nemají vlaky, tak tuplem ne. Asi jsou domluveni s někým dalším a je to klastr. Jinak si to neumím vysvětlit. Ale třeba budu překvapen:-)

+1/−2
7.1.2014 10:09

R87a68d85e34k 19J54a68n47a66t55a 9725566674702

Vlaky není problém objednat, pokud podmínky té soutěže budou rozumné a prodleva mezi soutěží a začátkam provozu nebude příliš krátká.

Ostatně v Něměcku některé soutěže tuto prodlebu mají snad i 2-3 roky. Právě proto, aby se mohl přihlásit každý, i ten kdo nemá zrovna "zbytečné" vlaky v depu.

+3/0
7.1.2014 10:16

B90e79n 68P52a39v72k60a 1247883457451

Pravda. Asi mám jenom malou fantazii a mašinkám nerozumím.

+2/0
7.1.2014 10:28

T54o13m52a64s 12N79o90v56o91t71n13y 3521266198949

Nebo to koupí od LE

0/0
7.1.2014 11:12

J70i21r22k32a 87D54v49o44ř19á33k 4755700783768

Na ty nejbližší soutěže nebudou stávající vlaky LE moc vhodné. Kromě toho nemají moc důvod to balit. Stačí jim, když si počkají až to tam zabalí RJ nebo aspoň zruší podnákladové ceny. Pak už by to měli mít celkem rozumně ziskové.

0/0
7.1.2014 12:34

T90o72m79a50s 88N63o51v25o82t63n75y 3801986748989

No vzhledem k tomu že RJ si to může dotovat prakticky libovolně dlouho (za předpokladu, že ostatní aktivity SA půjdou tak nějak jak dosud), tak kandidátem na vypadnutí je LEO, ten už nemá kde brát, další dluhopisy mu těžko někdo koupí a tatínek už mu to taky dotovat nebude. Navíc s podnákladovýma cenama začal on, ne Jančura. Jestli ze tří dopravců má jít jeden z kola ven, za stávající situace to bude Leo Expres (bohužel, jeho služby nejsou špatné, ale konkurence je silná a situace špatná).

+1/0
7.1.2014 19:58

J87i37r51k42a 43D12v49o12ř65á56k 4905140673428

Myslím že u obou je to spíš otázka trpělivosti a naděje na zlepšení při prodělku. Že RJ už banky rády nemají víme a SA už do toho hodily stovky milionů. Není rozumné to dělat donekonečna - to raději soutěže o "dotace" a také ty taxíky. Přitom RJ má slušnou šanci svou techniku uplatnit jinde nebo prodat, LEO ne tak dobrou - spíš až v Polsku. A prodělává kratší dobu a už věděl do jakého prostředí jde.

0/0
7.1.2014 20:54

J36a18n 21Č79e11k98a33l 7129375554524

Posloucháte se? To si vážně myslíte, že někdo objedná vlaky "do zásoby" za miliardy, pár let je bude živit zatímco mu budou stát někde ve křoví, a teprve pak se bude zapojovat do výběrových řízení?? ;-D;-D;-D

+1/0
7.1.2014 13:26

B54e37n 57P56a16v54k74a 1457313957331

Vlak není rohlík proboha.

0/0
7.1.2014 14:12

J38i45r73k51a 69D23v92o96ř59á82k 4815510373668

Vlaky mít samozřejmě nemusí. Ale musí mít jednak kvalifikaci, jednak obvykle rámcovou (nebo podobnou) smlouvu na jejich výrobu a jejich financování u nějaké banky. Dobré jsou také reference z oboru.

0/0
7.1.2014 14:40

I69v29a73n 10M63a34r24e86k 6894568212

Řekl bych že i bez National Expressu je tu už převlakováno (na hlavních tazích) ,šance je snad jen pokud jde o lokálky na kterých už ale dávno kolejníci odnaučili či spíše odradili lidi cestovat takže je tam možno popatřit z času na čas bloudící Orchestrion  se spícím průvodčím a otráveně se tvářícím fírou,takže těm by chtěli konkurovat ? ? ? 8-o R^

0/−4
7.1.2014 9:46

R54a19d49e45k 38J32a21n44a13t79a 9755156594382

Co to znamená "převlakováno". Mluvíte o komerčních vlacích nebo o vlacích objednaných ministerstvem?

Tento článek je totiž o vlacích objednaných ministerstvem. A tam prostě výherce soutěže nahradí na příslušné lince/linkách ČD (pokud podá lepší nabídku, než ČD, samozřejmě). Vlaků tedy pravděpodobně nepřibude.

+5/0
7.1.2014 10:00

J20i18r39k94a 69D72v85o30ř88á46k 4355100443678

Pochybuji, že by na vlaku objednaném ministerstvem jezdil orchestrión. To si nejspíš pletete s regionálkou objednávanou kraji.

0/0
7.1.2014 12:37

T70o19m51a54s 27N39o25v13o53t61n30y 3601706168339

No, myslím že Regiojet bude mít ve výběrkách trošku problém s N.E. ;-)

+2/0
7.1.2014 9:26

M93a24r24t71i53n 25Š83t90ě30p82á34n34e29k 3137203373861

To zas bude zalob na CR...

0/0
7.1.2014 9:16

M52i72r93e38k 30Z86á29v22o16d64n77ý 7732187120798

Přesně. Také mi přijde, že se jedná o další část trhu, kde se může slétnout hejno krkavců. Ale uvidíme. Třeba se to skutečně vyplatí i když dosti pochybuji (lepší vlaky určitě budou, nicméně cena jízdného se značně zvýší a celková dopravní obslužnost rapidně sníží).

0/−1
7.1.2014 9:28

R95a12d51e20k 85J72a23n54a34t59a 9335436144902

Cena jízdného závisí na tom, jaké budou podmínky v těch soutěžích.

0/0
7.1.2014 9:31

M83a50r51e91k 72P27l42a39č57e72k 4361939587473

Dotace je krásné slovo!;-D

+1/0
7.1.2014 7:57

M60i15l27a22n 80U54ř37í26d60i98l 4510237381

Jde o to, zda-li jste příjemcem, či tím, kdo je platí.

+3/0
7.1.2014 8:34

J28i68r77k96a 53D24v31o31ř24á35k 4805440833468

V železniční dopravě skoro žádné dotace nejsou. To jen novináři tomu tak ze setrvačnosti říkají.

+2/0
7.1.2014 12:39

J65i53ř78í 82P90r24ů75š93a 7285412215629

Pan Sůra a titulkář by si konečně mohli doplnit základní vzdělání. Od kdy se platbě státu za objednanou službu říká dotace? Nebo stát dotuje všechny firmy co opravují a staví silnice? Dotuje firmu co provede rekonstrukci náměstí,obnovu parku, udržbu zeleně ve městě?

+27/0
7.1.2014 7:40

J59i62ř66í 88P51r50ů59š87a 7245702795749

Poznámka pod čáru čím více dopravců bude soutěžit tím lépe,už i u autobusů se krajům daří vypisovat řízení jinak než že je dostane jeden předem známí dopravce. Na železnici to bude zajímavé s vysoutěženou cenou často bude vyšší než ta současná. Požadavky jsou nastaveny tak že je třeba koupit nová vozidla,poplatky za dopravní cestu budou pro všechny téměř stejné. Úspory na lidské práci a aparátu kolem,což v konečné ceně jsou drobné za kilometr.

+2/0
7.1.2014 7:45







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.