Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S67t28a46n12i47s91l79a13v 15U21r70u85b70a 1877299916700

Na počátku éry mobilních telefonů by každý kdo telefonoval z mobilu, nedej Bože na ulici, DEBIL !!! Všichni ostatní byli ti normální. Dnes dle tohoto scénáře jsme všichni debilové. Na vynášení soudů nad elektromobilitou bych ještě chvíli počkal.

0/0
14.1.2014 8:21

J93a44r95o20s12l89a85v 86Z57a61h59r15a96d14n51í63č29e37k 7745350404791

Ten kdo píše o tom, že baterie se nezlepšují, tak je na velkém omylu. Před dvaceti roky bylo akorát olovo s těžkou váhou a nízkým dojezdem a dnes je LiFePO4 s třetinovou váhou, vyšší kapacitou a daleko lepší dojezd. Když už chcete psát o baterií, tak si něco zjistěte, než napíšete takovou kravinu, která akorát ukazuje, že tomu kulový rozumíte. Dříve jsem najel do 80 km s olovem a dneska s LiFePO4 není problém najet 300 km. Bohužel výrobci elektromobilu předražují baterie o nesmyslné částky, že je lepší koupit baterie zvlášť a elektromobil bez baterií, což výrobci nedělají a důvod je jasný, chtějí vydělávat, spíše okrádat. V dnešní době existují i lepší baterie s daleko lepší kapacitou, bohužel jsou drahé. Když jsem si spočítal dojezd podle kapacity, najel bych klidně 1000 km. Životnost prvních NiCD baterií je cca 20 let s nájezdem cca 200 000 km.

0/0
12.1.2014 11:44
Foto

M23i69r57o12s16l97a74v 19S41t13e66i26n93e40r 6168394643375

Spalovací motory ještě nejsou na konci vývoje. Auto se spotřebou 3 l/100 je reálné, ovšem ne velikosti Q7. V současnosti nejvíce pokročila Honda. Zkrácením pístů, snížením tření v motoru a elektronikou se jí podařilo opravdu podstatně snížit spotřebu. Kdo však potřebuje ke svému pohybu 200 koní, toho spotřeba nezajímá.[>-]

0/0
10.1.2014 9:56

P59a24v89e40l 29O97d17r17a29z32i51l 6604539667390

Spalovací motory jistě na konci vývoje nejsou, fyziku však neodrbete. Spotřeba zajímá třeba Svaz evropských socialistických republik.

0/0
10.1.2014 11:02

J23a31r36d61a 10S83o87k21o48l 1296568471801

Jak někdo může napsat takovou hloupost! "nejčistší a nejekologičtější" To se budou plácat z hlíny a energii získávat z luftu?

0/0
9.1.2014 23:13

V20l21a56d88i71m47í74r 25F89i81b49i58g93e98r 5774511661794

Jediné co elektromobily brzdí je neexistující akumulátor s dlouhou životností. Až bude vyvinut akumulátor o velikosti dnes běžné nádrže s kapacitou na alespoň 500km s nízkým samovybíjením a dlouhou životností pak elektromobily ovládnou zemi. V současnosti je to jen drahá hračka pro největší nadšence.

+1/0
9.1.2014 10:25

M59i98c85h79a18l 79Š77e64v52č71í13k 8513216724

Takový akumulátor vyvinou těžko, dávno naráží na hranice fyzikálních zákonů. Za desítky let se zlepšili jen minimálně. Těžko ještě někdo zdesetinásobí jejich kapacitu. Vzhledem k tomu, jak jsou taková auta neekologická, tak je to slepá ulička vývoje.

0/0
11.1.2014 13:47

D59a36v95i18d 75R61y88c15h91e24t33s48k85ý 9126151830190

Dokud nejsou použitelné baterie, je elektromobil jenom vlhký sen zelených mozků. Bohužel se mu dostávalo víc pozornosti než je zdrávo, městské části tunelovaly rozpočty nákupem Peugeotů iOn atd....

+4/−1
8.1.2014 16:38

L68e80o48š 96N47a94v39r12á75t21i17l 9943120225475

ja bych to videl spis jako komplot ropne lobby a vyrobcu aut..a blbec ridic calenzibitte

+1/0
8.1.2014 19:22

P70a76v98e67l 12O69d75r14a90z53i17l 6714569687930

Elektromobily normálně jezdí...

0/0
8.1.2014 20:11

R74o59b67i62n 43Ž70i71ž75k21a 2418664156986

A v kolika procentech případů se to na silnici ekonomicky vyplatí?

0/0
8.1.2014 21:47

P50a80v20e88l 11O85d77r19a13z46i81l 6484919757560

To není podstatné. Podstatné je, že se vyrábějí a prodávají.

0/−1
9.1.2014 13:51

J53o40s33e82f 42B80r45o56ž36k48a 6774762988107

Elektromobil bude mít význam tehdy, až budou akumulátory normalizované a vzájemně u aut zaměnitelné. Na trasách budou existovat výměnné stanice, kde zastavíte a za poplatek vám v krátké době akumulátor vymění za nabitý. Na střeše nouzový solární panel o 2 m2, který stejně nedá víc než 250W. Elektro auto bude komplikovaný drahý celek. Vemte jenom osvětlení, nedovedu si představit jízdu v dešti, kdy stěračový motor má příkon 100W, větrání, případně klimu. Informační panel se spotřebou 120W. Dnes, kdy auta jsou vybavena alternátory s výkonem 150A, aby uživily příslušenství vozu, tak se budou muset tyto auta řady věcí vzdát.

+1/0
8.1.2014 16:26

L86u36k45á64š 75V63a19ň42u27r69a 1705904843713

Dnes již existuje několik malých elektromobilů, večer se připojí do zásuvky, přes den se jezdí po městě. A pokud by se takové auto doplnilo malým motorkem s alternátorem a nebo plynovou turbínou s alternátorem, tak by to bylo perfektní.

0/0
8.1.2014 19:24

P22a85v24e51l 94O24d32r80a18z83i71l 6274159337830

No vidíte, já s elektromobilem v dešti je. 120W informační panel byl možná v nějakém ZILu.

0/0
8.1.2014 20:07

V49í33t 19O78ž18a26n20a 1458828255224

pro pohyb (elektro)auta potřebujete 10-30kW, podle rychlosti a terénu, a vy tu řešíte nějakých ubohých 300W.

0/0
9.1.2014 18:01

M46i20c22h62a21l 51P95a73v44l49á34t 9363803834779

Skoda Fabia uz se s litrovym motorem vyrabela. Slo o nepouzitelnou variantu Junior v dobach Fabie I.

+4/0
8.1.2014 15:09

L15u28k61á91š 58V57a84ň57u76r46a 1615224753553

Věřím, že kdyby Škodovka nebo TCPA začaly vyrábět malá elektroauta s dojezdem 130km za rozumnou cenu, tak jim lidi utrhnou ruce. Jako městské vozítko by to bylo super. Kamarádka měla elektrický Favorit, který koupila od české pošty. Byly v něm 4 akumulátory na 24V a plně to stačilo na cca 160km. Cena těch akumulátorů byla tak do 30tis.Kč. Byly to klasické olověné akumulátory. Dva v motorovém prostoru a dva vzadu.

0/0
8.1.2014 14:32

R12a49d40e35k 82N76e21u67m54a71n30n 5302402888445

Kdyby lidi za něco trhali ruce, tak se to už vyrábí - dávno

0/0
8.1.2014 17:29

L25u95k37á93š 39V20a91ň83u90r66a 1635604623453

Problém je v tom, že jsou elektromobily strašně předražené. Třeba přestavbový set na Fabii stojí 280tis.Kč. To je nesmysl.

+1/0
8.1.2014 19:17

L26u59k38á30š 28V42a98ň93u11r97a 1165664463723

http://www.hybrid.cz/elektrickou-fabii-koupite-uz-za-550-000-kc

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/fabia-jako-elektromobil-prestavba-stoji-200-tisic_197738.html#.Us2WePTuKJ4

0/0
8.1.2014 19:20

T88o71m37á26š 95J23u61r49e33č27k46a 3443202659493

Jak může brzdit něco co se ani nerozjelo. Elektromobil je ekologickej jak pálení pneumatik. Dle mého to nemá žádnou budoucnost, hybrid ještě OK ten si vyrobí energii sám, ale elektromobil?

+3/−2
8.1.2014 13:05

P67a28v26e57l 32O38d21r90a10z22i56l 6444309947380

Jak si hybrid vyrábí energii sám? Z čeho?

0/−2
8.1.2014 13:09

J87a71n 72F28r94o28l39í46k 6646490835754

Ze spalovacího motoru. Nepotřebuje zásuvku zvenčí. Při Vašem vzdělání.;-)

+2/0
8.1.2014 13:24

P35a21v82e82l 32O43d54r42a78z89i18l 6244449767800

Ze spalovacího motoru? Ten motor se nějak přeměňuje na energii? Jak?

0/−2
8.1.2014 20:08

P36a14v49e77l 40O53d94r39a73z70i90l 6694309377810

Takže logicky od trolů žádná odpověď. Hybrid si žádnou energii sám nevyrábí, energii získává z ropných produktů poté, co byla energeticky náročně ropa vytěžena, přepravena, rafinována a produkty opět přepraveny.

Trolové.

+1/0
9.1.2014 13:53

T60o18m48á61š 85J78u27r39e34č11k75a 3613582979623

;-D;-D

0/0
8.1.2014 14:29

L58a83d27i46s13l42a25v 70M52i32k40a 1811199214404

Doufám, že ty elektrické paskvily se postupně přestanou vyrábět úplně, to nepatří na silnici.

+3/−5
8.1.2014 13:01

P72a33v15e96l 38O10d75r81a90z11i18l 6734249767640

Váš názor nesvědčí o příliš velkém rozhledu.

+3/−2
8.1.2014 13:10

J90a45n 40F20r22o17l52í82k 6336480445464

Pokud se do toho nebude s.át únie s přerozdělováním daní dotacemi pak trh rozhodne. Je tu pár fajnšmekrů, kterým je jedno kolik elektromobil stojí a možná se výrobcům podaří snížit náklady. Jako městské auto to budoucnost má stejně jako snaha Citroenu o pohon stlačeným vzduchem. Frantíci to už mají docela vymakané, jen je otázkou jestli si to najde zákazníky. Určitě to je ekologičtější cesta než tuny baterií.;-)

0/0
8.1.2014 13:28

L94a39d54i96s17l27a92v 38M51i56k61a 1681629824114

Asi jsem to blbě napsal, myslel jsem tím, že to protlačování skopošuky a různé dotace na to co nejdříve skončí a tím skončí i výroba toho paskvilu....jestli to někdo vyrobí bez všech těch eko úlev atd.a bude o to zájem, tak ať se mu daří.

0/0
8.1.2014 15:17

R35a45d93e67k 10N93e86u40m94a50n97n 5972332308495

Převratný názor:

"elektromobily se rozšíří, až klesne jejich cena"

Já dodám další větu, která dosud nikoho minimálně 80 let nenapadla:

"až se zvýší jejich dojezd a zrychlí nabíjení"

+2/0
8.1.2014 9:44
Foto

K80a57r92e62l 79P52l46a14c11h56ý 6316486234449

A ja dodam, ze elektromobily se rozsiri az dojde ropnym magnatum v USA ropa.

+1/−1
8.1.2014 11:39

T82o71m56á39š 15J26u47r39e80č44k52a 3183972589553

a posléze se rozšíří koně až dojde uhlí do elektráren.

+1/0
8.1.2014 13:07

J18o28s68e17f 11B74r13o74ž10k12a 6574882408927

Těm dojde jako posledním, protože vlastní po světě řadu těžebních lokalit. Podle zákona musí vlastní ropu šetřit. Na svém území mohou vytěžit asi 40% spotřeby.

+1/0
8.1.2014 15:57

J21a78n 55F73r95o21l78í51k 6686270135124

U městských popojížděk a jízd do práce by elektromobil byl docela dobrý a doba nabíjení nehraje roli. Doma to přes noc zvládne i stará olověná. Samozřejmě musí se jednat o druhé, třetí auto do rodiny. My v Norsku na to máme.:-P

0/0
8.1.2014 13:32

P51a76v58e20l 71O54d86r57a91z37i61l 6404219687790

Vy v Norsku to nepotřebujete. Kolik že stojí škopek v knajpě?;-)

+1/0
8.1.2014 20:12

M95a56r36t57i36n 16H45a68v65l95í43k 4120475767663

Ty experty bych chtěl vidět. Rozmach elektromobilů brzdí malá kapacita baterií a jejich cena.

+6/0
8.1.2014 8:53

J59o51s14e98f 33D36r26á88s40a12l 2124825111

co se vám na tom výroku nezdá? Automobilky nebudou vyvíjet lepší a levnější baterie, protože se soustředí na nízkoobjemové spalovací motory

0/0
8.1.2014 9:04

T82o26m25á61š 36Z41e81m93a41n 3685758944155

Elektromobily a baterie se vyvíjejí přes 100 let, zatím se nenašel ekvivalent k 50L nádrži na benzín.

+3/0
8.1.2014 9:10

Z17d92e23n37ě51k 49W80e34r77n20h35a22r44t 6537795662958

Přesně tak. A navíc tu 50l nádrž lze plnohodnotně naplnit za pár minut, všechny dosud známé technologie nabíjení jsou naprosto jinde, v řádu mnoha hodin...

+4/0
8.1.2014 9:12

P54e34t33r 44N85o49v79o80t74n16y 3939722289812

A benzínový motor se vyvýjí 137 let a kam se dospělo?

+1/−1
8.1.2014 10:34

V37l14a27s28t33i75m12i59l 62T12e75n15c15e88r 4490900877120

Problém není motor - je jedno jestli spalovací nebo elektro. Problém je palivo. Zatím jednoznačně je ve vedení benzín/nafta.

+1/0
8.1.2014 15:35
Foto

K36a45r24e51l 70P70l31a53c42h56ý 6766436854619

Az dojde ropa, najde se během par mesicu (možná tydnu).

0/−1
8.1.2014 11:41

M59i38c97h17a26l 34O56t90t 7926939718315

ropa nedojde tak, jako když někdo otočí vypínačem a najednou to po celém světě přestane téct :D může to trvat desítky let postupného vysychání a mezitím jak poroste cena bude sílit tlak na využívání alternativních paliv a tím na výrobce, aby přišli s funkčním řešením, pokud chtějí prodat.

+1/0
8.1.2014 15:38

D67a80v43i90d 40R83y27c91h45e81t66s84k42ý 9566961780420

Vy si to představujete nějak v barvách :-) příští úterý dojde ropa v 11:37 a pak zavládne chaos, lidi budou řvát v ulicích ;-D

0/0
8.1.2014 16:48

V55í82t 29O26ž24a55n76a 1898418735624

mno, příliš často se na vývoji elektromobilů nepracovalo, vždy byly nějaké pokusy po ropné krizi a pak to šlo zase na dlouho k ledu

0/0
9.1.2014 18:05

R54a44d52e29k 79K49u13d50l19i51č25k91a 8258929252761

To možná určitě ale masově to bude až dojde ropa úplně co by si počli chudáci šejkové a ta naše vláda z 20 Kč za litr pro stát

0/0
8.1.2014 9:12

Z70d23e74n69ě37k 76W58e46r20n52h15a53r34t 6667105972198

O dojití ropy se mluví už půl století. Ropa nedojde, je vždy jen otázka, za jakou cenu se vyplatí těžit. Už dneska se dá získávat z podmořských ložisek v arktidě, z břidlic a já nevím, jak ještě. Jenže se to zatím nevyplatí.

0/0
8.1.2014 9:14

R64a47d10e39k 47K15u92d52l56i69č89k40a 8908149322971

přesně tak nás se to už netýká pro nás je zatím nejvhodnější jezdit na LPG či CNG už jsem psal i propočty. Sán tak jezdím již několik let a spíš mi vadí to, že jsem do toho nešel už mnohem drříve

0/0
8.1.2014 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.