Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S15t68a58n77i34s29l27a66v 49U33r11u67b46a 1547949286150

Na počátku éry mobilních telefonů by každý kdo telefonoval z mobilu, nedej Bože na ulici, DEBIL !!! Všichni ostatní byli ti normální. Dnes dle tohoto scénáře jsme všichni debilové. Na vynášení soudů nad elektromobilitou bych ještě chvíli počkal.

0/0
14.1.2014 8:21

J48a74r88o85s37l89a63v 35Z41a72h23r13a52d47n23í65č44e62k 7275860254341

Ten kdo píše o tom, že baterie se nezlepšují, tak je na velkém omylu. Před dvaceti roky bylo akorát olovo s těžkou váhou a nízkým dojezdem a dnes je LiFePO4 s třetinovou váhou, vyšší kapacitou a daleko lepší dojezd. Když už chcete psát o baterií, tak si něco zjistěte, než napíšete takovou kravinu, která akorát ukazuje, že tomu kulový rozumíte. Dříve jsem najel do 80 km s olovem a dneska s LiFePO4 není problém najet 300 km. Bohužel výrobci elektromobilu předražují baterie o nesmyslné částky, že je lepší koupit baterie zvlášť a elektromobil bez baterií, což výrobci nedělají a důvod je jasný, chtějí vydělávat, spíše okrádat. V dnešní době existují i lepší baterie s daleko lepší kapacitou, bohužel jsou drahé. Když jsem si spočítal dojezd podle kapacity, najel bych klidně 1000 km. Životnost prvních NiCD baterií je cca 20 let s nájezdem cca 200 000 km.

0/0
12.1.2014 11:44
Foto

M90i73r37o28s11l50a91v 42S29t39e46i11n14e26r 1215925768773

Spalovací motory ještě nejsou na konci vývoje. Auto se spotřebou 3 l/100 je reálné, ovšem ne velikosti Q7. V současnosti nejvíce pokročila Honda. Zkrácením pístů, snížením tření v motoru a elektronikou se jí podařilo opravdu podstatně snížit spotřebu. Kdo však potřebuje ke svému pohybu 200 koní, toho spotřeba nezajímá.[>-]

0/0
10.1.2014 9:56

P94a51v91e56l 13O63d95r85a86z12i11l 6904779407880

Spalovací motory jistě na konci vývoje nejsou, fyziku však neodrbete. Spotřeba zajímá třeba Svaz evropských socialistických republik.

0/0
10.1.2014 11:02

J24a82r24d58a 18S87o23k43o98l 1536838661511

Jak někdo může napsat takovou hloupost! "nejčistší a nejekologičtější" To se budou plácat z hlíny a energii získávat z luftu?

0/0
9.1.2014 23:13

V42l95a53d51i84m48í91r 73F41i43b70i73g32e24r 5624881411374

Jediné co elektromobily brzdí je neexistující akumulátor s dlouhou životností. Až bude vyvinut akumulátor o velikosti dnes běžné nádrže s kapacitou na alespoň 500km s nízkým samovybíjením a dlouhou životností pak elektromobily ovládnou zemi. V současnosti je to jen drahá hračka pro největší nadšence.

+1/0
9.1.2014 10:25

M21i88c42h96a44l 67Š89e81v17č92í13k 8293956544

Takový akumulátor vyvinou těžko, dávno naráží na hranice fyzikálních zákonů. Za desítky let se zlepšili jen minimálně. Těžko ještě někdo zdesetinásobí jejich kapacitu. Vzhledem k tomu, jak jsou taková auta neekologická, tak je to slepá ulička vývoje.

0/0
11.1.2014 13:47

D90a57v59i16d 39R48y25c81h49e52t84s85k72ý 9596531670250

Dokud nejsou použitelné baterie, je elektromobil jenom vlhký sen zelených mozků. Bohužel se mu dostávalo víc pozornosti než je zdrávo, městské části tunelovaly rozpočty nákupem Peugeotů iOn atd....

+4/−1
8.1.2014 16:38

L32e60o39š 52N62a55v16r27á57t20i65l 9483400515765

ja bych to videl spis jako komplot ropne lobby a vyrobcu aut..a blbec ridic calenzibitte

+1/0
8.1.2014 19:22

P71a70v41e80l 31O31d65r95a17z92i53l 6594809277310

Elektromobily normálně jezdí...

0/0
8.1.2014 20:11

R87o12b23i52n 55Ž41i61ž71k42a 2388374426496

A v kolika procentech případů se to na silnici ekonomicky vyplatí?

0/0
8.1.2014 21:47

P81a18v28e65l 62O39d58r37a69z93i82l 6274259197960

To není podstatné. Podstatné je, že se vyrábějí a prodávají.

0/−1
9.1.2014 13:51

J95o20s58e51f 73B36r22o19ž35k64a 6284612408487

Elektromobil bude mít význam tehdy, až budou akumulátory normalizované a vzájemně u aut zaměnitelné. Na trasách budou existovat výměnné stanice, kde zastavíte a za poplatek vám v krátké době akumulátor vymění za nabitý. Na střeše nouzový solární panel o 2 m2, který stejně nedá víc než 250W. Elektro auto bude komplikovaný drahý celek. Vemte jenom osvětlení, nedovedu si představit jízdu v dešti, kdy stěračový motor má příkon 100W, větrání, případně klimu. Informační panel se spotřebou 120W. Dnes, kdy auta jsou vybavena alternátory s výkonem 150A, aby uživily příslušenství vozu, tak se budou muset tyto auta řady věcí vzdát.

+1/0
8.1.2014 16:26

L22u36k11á80š 32V98a78ň95u39r49a 1485984113643

Dnes již existuje několik malých elektromobilů, večer se připojí do zásuvky, přes den se jezdí po městě. A pokud by se takové auto doplnilo malým motorkem s alternátorem a nebo plynovou turbínou s alternátorem, tak by to bylo perfektní.

0/0
8.1.2014 19:24

P59a30v49e80l 89O70d78r43a70z29i44l 6144929227360

No vidíte, já s elektromobilem v dešti je. 120W informační panel byl možná v nějakém ZILu.

0/0
8.1.2014 20:07

V44í42t 44O24ž49a92n13a 1238948625234

pro pohyb (elektro)auta potřebujete 10-30kW, podle rychlosti a terénu, a vy tu řešíte nějakých ubohých 300W.

0/0
9.1.2014 18:01

M53i28c64h29a25l 39P91a14v61l33á27t 9243263164239

Skoda Fabia uz se s litrovym motorem vyrabela. Slo o nepouzitelnou variantu Junior v dobach Fabie I.

+4/0
8.1.2014 15:09

L32u20k43á59š 14V49a41ň87u89r16a 1895894903883

Věřím, že kdyby Škodovka nebo TCPA začaly vyrábět malá elektroauta s dojezdem 130km za rozumnou cenu, tak jim lidi utrhnou ruce. Jako městské vozítko by to bylo super. Kamarádka měla elektrický Favorit, který koupila od české pošty. Byly v něm 4 akumulátory na 24V a plně to stačilo na cca 160km. Cena těch akumulátorů byla tak do 30tis.Kč. Byly to klasické olověné akumulátory. Dva v motorovém prostoru a dva vzadu.

0/0
8.1.2014 14:32

R55a16d53e28k 75N26e59u77m51a14n15n 5222882608135

Kdyby lidi za něco trhali ruce, tak se to už vyrábí - dávno

0/0
8.1.2014 17:29

L27u27k27á18š 36V70a91ň79u45r57a 1735224403743

Problém je v tom, že jsou elektromobily strašně předražené. Třeba přestavbový set na Fabii stojí 280tis.Kč. To je nesmysl.

+1/0
8.1.2014 19:17

L23u35k48á10š 24V15a26ň72u95r50a 1885624533683

http://www.hybrid.cz/elektrickou-fabii-koupite-uz-za-550-000-kc

http://www.tyden.cz/rubriky/auta/zajimavosti/fabia-jako-elektromobil-prestavba-stoji-200-tisic_197738.html#.Us2WePTuKJ4

0/0
8.1.2014 19:20

T39o54m91á60š 80J84u72r88e71č81k64a 3283622369183

Jak může brzdit něco co se ani nerozjelo. Elektromobil je ekologickej jak pálení pneumatik. Dle mého to nemá žádnou budoucnost, hybrid ještě OK ten si vyrobí energii sám, ale elektromobil?

+3/−2
8.1.2014 13:05

P70a12v14e29l 13O38d77r65a21z74i54l 6854539317760

Jak si hybrid vyrábí energii sám? Z čeho?

0/−2
8.1.2014 13:09

J28a72n 27F33r50o90l64í23k 6416550115344

Ze spalovacího motoru. Nepotřebuje zásuvku zvenčí. Při Vašem vzdělání.;-)

+2/0
8.1.2014 13:24

P63a66v45e94l 52O89d63r34a48z84i43l 6494409607870

Ze spalovacího motoru? Ten motor se nějak přeměňuje na energii? Jak?

0/−2
8.1.2014 20:08

P80a85v35e97l 28O66d93r63a90z11i38l 6844279157880

Takže logicky od trolů žádná odpověď. Hybrid si žádnou energii sám nevyrábí, energii získává z ropných produktů poté, co byla energeticky náročně ropa vytěžena, přepravena, rafinována a produkty opět přepraveny.

Trolové.

+1/0
9.1.2014 13:53

T71o72m12á14š 24J97u75r78e12č94k89a 3953382429393

;-D;-D

0/0
8.1.2014 14:29

L77a92d88i12s83l36a15v 56M82i66k68a 1131539934234

Doufám, že ty elektrické paskvily se postupně přestanou vyrábět úplně, to nepatří na silnici.

+3/−5
8.1.2014 13:01

P14a46v28e58l 22O69d47r36a46z89i14l 6174339137380

Váš názor nesvědčí o příliš velkém rozhledu.

+3/−2
8.1.2014 13:10

J70a65n 30F61r33o45l95í25k 6316610665264

Pokud se do toho nebude s.át únie s přerozdělováním daní dotacemi pak trh rozhodne. Je tu pár fajnšmekrů, kterým je jedno kolik elektromobil stojí a možná se výrobcům podaří snížit náklady. Jako městské auto to budoucnost má stejně jako snaha Citroenu o pohon stlačeným vzduchem. Frantíci to už mají docela vymakané, jen je otázkou jestli si to najde zákazníky. Určitě to je ekologičtější cesta než tuny baterií.;-)

0/0
8.1.2014 13:28

L28a46d54i94s31l83a87v 89M52i77k78a 1291689404654

Asi jsem to blbě napsal, myslel jsem tím, že to protlačování skopošuky a různé dotace na to co nejdříve skončí a tím skončí i výroba toho paskvilu....jestli to někdo vyrobí bez všech těch eko úlev atd.a bude o to zájem, tak ať se mu daří.

0/0
8.1.2014 15:17

R52a22d78e29k 81N53e54u94m13a81n91n 5702762188315

Převratný názor:

"elektromobily se rozšíří, až klesne jejich cena"

Já dodám další větu, která dosud nikoho minimálně 80 let nenapadla:

"až se zvýší jejich dojezd a zrychlí nabíjení"

+2/0
8.1.2014 9:44
Foto

K96a96r55e53l 28P88l90a93c82h32ý 6446226844929

A ja dodam, ze elektromobily se rozsiri az dojde ropnym magnatum v USA ropa.

+1/−1
8.1.2014 11:39

T85o11m91á92š 79J53u12r51e41č83k71a 3733502519233

a posléze se rozšíří koně až dojde uhlí do elektráren.

+1/0
8.1.2014 13:07

J39o22s20e81f 31B79r80o73ž25k21a 6764602278957

Těm dojde jako posledním, protože vlastní po světě řadu těžebních lokalit. Podle zákona musí vlastní ropu šetřit. Na svém území mohou vytěžit asi 40% spotřeby.

+1/0
8.1.2014 15:57

J95a47n 41F68r12o26l80í98k 6776960645284

U městských popojížděk a jízd do práce by elektromobil byl docela dobrý a doba nabíjení nehraje roli. Doma to přes noc zvládne i stará olověná. Samozřejmě musí se jednat o druhé, třetí auto do rodiny. My v Norsku na to máme.:-P

0/0
8.1.2014 13:32

P54a65v71e81l 53O47d49r80a52z20i33l 6404629227140

Vy v Norsku to nepotřebujete. Kolik že stojí škopek v knajpě?;-)

+1/0
8.1.2014 20:12

M36a76r80t13i91n 84H54a44v46l39í15k 4480345427393

Ty experty bych chtěl vidět. Rozmach elektromobilů brzdí malá kapacita baterií a jejich cena.

+6/0
8.1.2014 8:53

J43o23s26e13f 35D25r12á43s67a38l 2214465531

co se vám na tom výroku nezdá? Automobilky nebudou vyvíjet lepší a levnější baterie, protože se soustředí na nízkoobjemové spalovací motory

0/0
8.1.2014 9:04

T85o23m11á15š 89Z22e53m32a96n 3935728424985

Elektromobily a baterie se vyvíjejí přes 100 let, zatím se nenašel ekvivalent k 50L nádrži na benzín.

+3/0
8.1.2014 9:10

Z30d34e51n47ě98k 24W47e22r75n20h23a59r86t 6877345432228

Přesně tak. A navíc tu 50l nádrž lze plnohodnotně naplnit za pár minut, všechny dosud známé technologie nabíjení jsou naprosto jinde, v řádu mnoha hodin...

+4/0
8.1.2014 9:12

P73e79t48r 11N58o32v38o98t57n22y 3889172469282

A benzínový motor se vyvýjí 137 let a kam se dospělo?

+1/−1
8.1.2014 10:34

V53l69a35s94t76i91m29i38l 96T97e40n19c13e86r 4540130337280

Problém není motor - je jedno jestli spalovací nebo elektro. Problém je palivo. Zatím jednoznačně je ve vedení benzín/nafta.

+1/0
8.1.2014 15:35
Foto

K88a84r29e92l 93P96l71a12c22h48ý 6506126584159

Az dojde ropa, najde se během par mesicu (možná tydnu).

0/−1
8.1.2014 11:41

M39i90c69h89a60l 92O57t51t 7916449818505

ropa nedojde tak, jako když někdo otočí vypínačem a najednou to po celém světě přestane téct :D může to trvat desítky let postupného vysychání a mezitím jak poroste cena bude sílit tlak na využívání alternativních paliv a tím na výrobce, aby přišli s funkčním řešením, pokud chtějí prodat.

+1/0
8.1.2014 15:38

D70a48v29i50d 53R54y88c70h27e61t97s60k75ý 9386331740780

Vy si to představujete nějak v barvách :-) příští úterý dojde ropa v 11:37 a pak zavládne chaos, lidi budou řvát v ulicích ;-D

0/0
8.1.2014 16:48

V80í86t 94O48ž34a79n21a 1278648525394

mno, příliš často se na vývoji elektromobilů nepracovalo, vždy byly nějaké pokusy po ropné krizi a pak to šlo zase na dlouho k ledu

0/0
9.1.2014 18:05

R69a47d91e84k 20K52u35d33l81i70č93k95a 8228879862761

To možná určitě ale masově to bude až dojde ropa úplně co by si počli chudáci šejkové a ta naše vláda z 20 Kč za litr pro stát

0/0
8.1.2014 9:12

Z91d19e24n31ě69k 82W71e21r57n86h12a46r67t 6177335872128

O dojití ropy se mluví už půl století. Ropa nedojde, je vždy jen otázka, za jakou cenu se vyplatí těžit. Už dneska se dá získávat z podmořských ložisek v arktidě, z břidlic a já nevím, jak ještě. Jenže se to zatím nevyplatí.

0/0
8.1.2014 9:14

R58a10d79e69k 23K49u32d12l98i91č17k85a 8898819592461

přesně tak nás se to už netýká pro nás je zatím nejvhodnější jezdit na LPG či CNG už jsem psal i propočty. Sán tak jezdím již několik let a spíš mi vadí to, že jsem do toho nešel už mnohem drříve

0/0
8.1.2014 9:29





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.