Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

S56t26a84n19i79s48l71a62v 15U71r50u61b20a 1807539546920

Na počátku éry mobilních telefonů by každý kdo telefonoval z mobilu, nedej Bože na ulici, DEBIL !!! Všichni ostatní byli ti normální. Dnes dle tohoto scénáře jsme všichni debilové. Na vynášení soudů nad elektromobilitou bych ještě chvíli počkal.

0/0
14.1.2014 8:21

J32a95r32o37s55l16a41v 74Z49a55h22r26a25d42n95í66č75e49k 7665580744871

Ten kdo píše o tom, že baterie se nezlepšují, tak je na velkém omylu. Před dvaceti roky bylo akorát olovo s těžkou váhou a nízkým dojezdem a dnes je LiFePO4 s třetinovou váhou, vyšší kapacitou a daleko lepší dojezd. Když už chcete psát o baterií, tak si něco zjistěte, než napíšete takovou kravinu, která akorát ukazuje, že tomu kulový rozumíte. Dříve jsem najel do 80 km s olovem a dneska s LiFePO4 není problém najet 300 km. Bohužel výrobci elektromobilu předražují baterie o nesmyslné částky, že je lepší koupit baterie zvlášť a elektromobil bez baterií, což výrobci nedělají a důvod je jasný, chtějí vydělávat, spíše okrádat. V dnešní době existují i lepší baterie s daleko lepší kapacitou, bohužel jsou drahé. Když jsem si spočítal dojezd podle kapacity, najel bych klidně 1000 km. Životnost prvních NiCD baterií je cca 20 let s nájezdem cca 200 000 km.

0/0
12.1.2014 11:44
Foto

M78i68r38o87s65l89a84v 12S82t10e58i53n80e39r 6238104113205

Spalovací motory ještě nejsou na konci vývoje. Auto se spotřebou 3 l/100 je reálné, ovšem ne velikosti Q7. V současnosti nejvíce pokročila Honda. Zkrácením pístů, snížením tření v motoru a elektronikou se jí podařilo opravdu podstatně snížit spotřebu. Kdo však potřebuje ke svému pohybu 200 koní, toho spotřeba nezajímá.[>-]

0/0
10.1.2014 9:56

P53a44v39e91l 59O46d88r39a53z94i43l 6404869957280

Spalovací motory jistě na konci vývoje nejsou, fyziku však neodrbete. Spotřeba zajímá třeba Svaz evropských socialistických republik.

0/0
10.1.2014 11:02

J43a27r63d97a 66S49o51k88o46l 1716228661711

Jak někdo může napsat takovou hloupost! "nejčistší a nejekologičtější" To se budou plácat z hlíny a energii získávat z luftu?

0/0
9.1.2014 23:13

V60l66a52d75i48m56í14r 39F58i85b19i90g97e36r 5454891681524

Jediné co elektromobily brzdí je neexistující akumulátor s dlouhou životností. Až bude vyvinut akumulátor o velikosti dnes běžné nádrže s kapacitou na alespoň 500km s nízkým samovybíjením a dlouhou životností pak elektromobily ovládnou zemi. V současnosti je to jen drahá hračka pro největší nadšence.

+1/0
9.1.2014 10:25

M23i62c34h47a21l 59Š11e43v69č12í55k 8913296464

Takový akumulátor vyvinou těžko, dávno naráží na hranice fyzikálních zákonů. Za desítky let se zlepšili jen minimálně. Těžko ještě někdo zdesetinásobí jejich kapacitu. Vzhledem k tomu, jak jsou taková auta neekologická, tak je to slepá ulička vývoje.

0/0
11.1.2014 13:47

D79a27v77i86d 51R66y90c39h90e88t84s40k53ý 9166671230150

Dokud nejsou použitelné baterie, je elektromobil jenom vlhký sen zelených mozků. Bohužel se mu dostávalo víc pozornosti než je zdrávo, městské části tunelovaly rozpočty nákupem Peugeotů iOn atd....

+4/−1
8.1.2014 16:38

L97e77o28š 98N13a46v23r54á91t73i14l 9853120835665

ja bych to videl spis jako komplot ropne lobby a vyrobcu aut..a blbec ridic calenzibitte

+1/0
8.1.2014 19:22

P65a71v21e80l 58O58d48r11a60z82i71l 6444619807160

Elektromobily normálně jezdí...

0/0
8.1.2014 20:11

R93o74b56i96n 56Ž23i10ž47k75a 2798634416586

A v kolika procentech případů se to na silnici ekonomicky vyplatí?

0/0
8.1.2014 21:47

P92a86v53e88l 15O28d73r80a94z86i63l 6564589757670

To není podstatné. Podstatné je, že se vyrábějí a prodávají.

0/−1
9.1.2014 13:51

J26o41s11e61f 73B85r78o38ž38k15a 6364522658347

Elektromobil bude mít význam tehdy, až budou akumulátory normalizované a vzájemně u aut zaměnitelné. Na trasách budou existovat výměnné stanice, kde zastavíte a za poplatek vám v krátké době akumulátor vymění za nabitý. Na střeše nouzový solární panel o 2 m2, který stejně nedá víc než 250W. Elektro auto bude komplikovaný drahý celek. Vemte jenom osvětlení, nedovedu si představit jízdu v dešti, kdy stěračový motor má příkon 100W, větrání, případně klimu. Informační panel se spotřebou 120W. Dnes, kdy auta jsou vybavena alternátory s výkonem 150A, aby uživily příslušenství vozu, tak se budou muset tyto auta řady věcí vzdát.

+1/0
8.1.2014 16:26

L44u11k93á26š 88V18a73ň38u81r39a 1435164343983

Dnes již existuje několik malých elektromobilů, večer se připojí do zásuvky, přes den se jezdí po městě. A pokud by se takové auto doplnilo malým motorkem s alternátorem a nebo plynovou turbínou s alternátorem, tak by to bylo perfektní.

0/0
8.1.2014 19:24

P87a91v49e96l 47O42d31r44a77z12i66l 6714239577240

No vidíte, já s elektromobilem v dešti je. 120W informační panel byl možná v nějakém ZILu.

0/0
8.1.2014 20:07

V83í78t 74O18ž56a59n85a 1698398695674

pro pohyb (elektro)auta potřebujete 10-30kW, podle rychlosti a terénu, a vy tu řešíte nějakých ubohých 300W.

0/0
9.1.2014 18:01

M92i86c58h71a28l 67P61a79v49l46á64t 9383153324129

Skoda Fabia uz se s litrovym motorem vyrabela. Slo o nepouzitelnou variantu Junior v dobach Fabie I.

+4/0
8.1.2014 15:09

L10u32k91á59š 26V94a25ň24u97r60a 1675964763483

Věřím, že kdyby Škodovka nebo TCPA začaly vyrábět malá elektroauta s dojezdem 130km za rozumnou cenu, tak jim lidi utrhnou ruce. Jako městské vozítko by to bylo super. Kamarádka měla elektrický Favorit, který koupila od české pošty. Byly v něm 4 akumulátory na 24V a plně to stačilo na cca 160km. Cena těch akumulátorů byla tak do 30tis.Kč. Byly to klasické olověné akumulátory. Dva v motorovém prostoru a dva vzadu.

0/0
8.1.2014 14:32

R12a32d20e37k 78N48e43u84m16a83n98n 5202422178775

Kdyby lidi za něco trhali ruce, tak se to už vyrábí - dávno

0/0
8.1.2014 17:29

L28u50k69á85š 54V59a62ň76u79r52a 1725774723593

Problém je v tom, že jsou elektromobily strašně předražené. Třeba přestavbový set na Fabii stojí 280tis.Kč. To je nesmysl.

+1/0
8.1.2014 19:17

L21u59k69á83š 41V47a23ň53u10r35a 1825674243263

0/0
8.1.2014 19:20

T18o59m16á61š 17J45u78r19e96č21k32a 3873492549403

Jak může brzdit něco co se ani nerozjelo. Elektromobil je ekologickej jak pálení pneumatik. Dle mého to nemá žádnou budoucnost, hybrid ještě OK ten si vyrobí energii sám, ale elektromobil?

+3/−2
8.1.2014 13:05

P84a16v70e70l 35O93d33r38a35z11i69l 6634749497440

Jak si hybrid vyrábí energii sám? Z čeho?

0/−2
8.1.2014 13:09

J12a85n 45F46r68o29l45í20k 6696360795114

Ze spalovacího motoru. Nepotřebuje zásuvku zvenčí. Při Vašem vzdělání.;-)

+2/0
8.1.2014 13:24

P62a58v61e52l 97O68d22r24a28z22i96l 6884319837300

Ze spalovacího motoru? Ten motor se nějak přeměňuje na energii? Jak?

0/−2
8.1.2014 20:08

P79a59v47e80l 14O69d62r18a45z52i12l 6844219497950

Takže logicky od trolů žádná odpověď. Hybrid si žádnou energii sám nevyrábí, energii získává z ropných produktů poté, co byla energeticky náročně ropa vytěžena, přepravena, rafinována a produkty opět přepraveny.

Trolové.

+1/0
9.1.2014 13:53

T11o43m54á92š 70J79u73r58e71č94k62a 3353252899883

;-D;-D

0/0
8.1.2014 14:29

L56a24d83i97s65l59a32v 54M75i41k10a 1491259984944

Doufám, že ty elektrické paskvily se postupně přestanou vyrábět úplně, to nepatří na silnici.

+3/−5
8.1.2014 13:01

P82a11v74e32l 20O62d43r38a23z50i16l 6114749857510

Váš názor nesvědčí o příliš velkém rozhledu.

+3/−2
8.1.2014 13:10

J43a46n 28F56r95o87l11í22k 6826450775884

Pokud se do toho nebude s.át únie s přerozdělováním daní dotacemi pak trh rozhodne. Je tu pár fajnšmekrů, kterým je jedno kolik elektromobil stojí a možná se výrobcům podaří snížit náklady. Jako městské auto to budoucnost má stejně jako snaha Citroenu o pohon stlačeným vzduchem. Frantíci to už mají docela vymakané, jen je otázkou jestli si to najde zákazníky. Určitě to je ekologičtější cesta než tuny baterií.;-)

0/0
8.1.2014 13:28

L78a60d69i39s57l58a76v 22M61i60k92a 1781369224854

Asi jsem to blbě napsal, myslel jsem tím, že to protlačování skopošuky a různé dotace na to co nejdříve skončí a tím skončí i výroba toho paskvilu....jestli to někdo vyrobí bez všech těch eko úlev atd.a bude o to zájem, tak ať se mu daří.

0/0
8.1.2014 15:17

R69a56d59e58k 56N68e33u96m62a31n68n 5132162818875

Převratný názor:

"elektromobily se rozšíří, až klesne jejich cena"

Já dodám další větu, která dosud nikoho minimálně 80 let nenapadla:

"až se zvýší jejich dojezd a zrychlí nabíjení"

+2/0
8.1.2014 9:44
Foto

K90a86r42e73l 64P76l52a21c57h51ý 6976736894829

A ja dodam, ze elektromobily se rozsiri az dojde ropnym magnatum v USA ropa.

+1/−1
8.1.2014 11:39

T53o48m30á83š 11J40u64r33e85č31k29a 3543622179173

a posléze se rozšíří koně až dojde uhlí do elektráren.

+1/0
8.1.2014 13:07

J88o55s69e40f 72B68r15o46ž61k56a 6194272458117

Těm dojde jako posledním, protože vlastní po světě řadu těžebních lokalit. Podle zákona musí vlastní ropu šetřit. Na svém území mohou vytěžit asi 40% spotřeby.

+1/0
8.1.2014 15:57

J16a57n 94F43r24o19l82í48k 6286150505324

U městských popojížděk a jízd do práce by elektromobil byl docela dobrý a doba nabíjení nehraje roli. Doma to přes noc zvládne i stará olověná. Samozřejmě musí se jednat o druhé, třetí auto do rodiny. My v Norsku na to máme.:-P

0/0
8.1.2014 13:32

P66a10v20e53l 20O23d45r14a67z94i38l 6424269237470

Vy v Norsku to nepotřebujete. Kolik že stojí škopek v knajpě?;-)

+1/0
8.1.2014 20:12

M12a67r36t91i23n 29H31a78v72l34í20k 4480965337503

Ty experty bych chtěl vidět. Rozmach elektromobilů brzdí malá kapacita baterií a jejich cena.

+6/0
8.1.2014 8:53

J37o63s88e49f 11D15r35á18s46a95l 2804405421

co se vám na tom výroku nezdá? Automobilky nebudou vyvíjet lepší a levnější baterie, protože se soustředí na nízkoobjemové spalovací motory

0/0
8.1.2014 9:04

T21o29m61á27š 10Z70e80m79a91n 3235378134445

Elektromobily a baterie se vyvíjejí přes 100 let, zatím se nenašel ekvivalent k 50L nádrži na benzín.

+3/0
8.1.2014 9:10

Z30d47e29n98ě73k 47W79e27r67n73h53a75r22t 6417755582888

Přesně tak. A navíc tu 50l nádrž lze plnohodnotně naplnit za pár minut, všechny dosud známé technologie nabíjení jsou naprosto jinde, v řádu mnoha hodin...

+4/0
8.1.2014 9:12

P94e41t87r 88N67o53v71o92t48n35y 3529692449502

A benzínový motor se vyvýjí 137 let a kam se dospělo?

+1/−1
8.1.2014 10:34

V60l46a65s84t87i87m46i31l 42T60e25n52c54e17r 4500870387140

Problém není motor - je jedno jestli spalovací nebo elektro. Problém je palivo. Zatím jednoznačně je ve vedení benzín/nafta.

+1/0
8.1.2014 15:35
Foto

K31a12r27e94l 24P55l61a93c56h16ý 6356216364579

Az dojde ropa, najde se během par mesicu (možná tydnu).

0/−1
8.1.2014 11:41

M32i32c91h39a55l 56O87t69t 7516739988375

ropa nedojde tak, jako když někdo otočí vypínačem a najednou to po celém světě přestane téct :D může to trvat desítky let postupného vysychání a mezitím jak poroste cena bude sílit tlak na využívání alternativních paliv a tím na výrobce, aby přišli s funkčním řešením, pokud chtějí prodat.

+1/0
8.1.2014 15:38

D73a24v97i64d 52R60y96c47h48e41t33s64k32ý 9206321920410

Vy si to představujete nějak v barvách :-) příští úterý dojde ropa v 11:37 a pak zavládne chaos, lidi budou řvát v ulicích ;-D

0/0
8.1.2014 16:48

V40í95t 30O33ž66a29n31a 1248218415814

mno, příliš často se na vývoji elektromobilů nepracovalo, vždy byly nějaké pokusy po ropné krizi a pak to šlo zase na dlouho k ledu

0/0
9.1.2014 18:05

R26a60d59e52k 95K86u81d47l95i91č62k74a 8248889192901

To možná určitě ale masově to bude až dojde ropa úplně co by si počli chudáci šejkové a ta naše vláda z 20 Kč za litr pro stát

0/0
8.1.2014 9:12

Z98d36e16n45ě34k 93W38e21r77n77h13a16r93t 6757495402288

O dojití ropy se mluví už půl století. Ropa nedojde, je vždy jen otázka, za jakou cenu se vyplatí těžit. Už dneska se dá získávat z podmořských ložisek v arktidě, z břidlic a já nevím, jak ještě. Jenže se to zatím nevyplatí.

0/0
8.1.2014 9:14

R24a31d87e80k 79K68u44d37l84i96č48k76a 8308169442571

přesně tak nás se to už netýká pro nás je zatím nejvhodnější jezdit na LPG či CNG už jsem psal i propočty. Sán tak jezdím již několik let a spíš mi vadí to, že jsem do toho nešel už mnohem drříve

0/0
8.1.2014 9:29







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.