Diskuze

Experti: Rozmach elektromobilů zpomalí ve prospěch úspornějších motorů

Auta poháněná elektrickou baterií nečeká do roku 2020 takový rozmach jako v posledních letech. Automobilky budou naopak čím dál více peněz investovat do úsporných spalovacích motorů.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
SU

Na počátku éry mobilních telefonů by každý kdo telefonoval z mobilu, nedej Bože na ulici, DEBIL !!! Všichni ostatní byli ti normální. Dnes dle tohoto scénáře jsme všichni debilové. Na vynášení soudů nad elektromobilitou bych ještě chvíli počkal.

0 0
možnosti
JZ

Ten kdo píše o tom, že baterie se nezlepšují, tak je na velkém omylu. Před dvaceti roky bylo akorát olovo s těžkou váhou a nízkým dojezdem a dnes je LiFePO4 s třetinovou váhou, vyšší kapacitou a daleko lepší dojezd. Když už chcete psát o baterií, tak si něco zjistěte, než napíšete takovou kravinu, která akorát ukazuje, že tomu kulový rozumíte. Dříve jsem najel do 80 km s olovem a dneska s LiFePO4 není problém najet 300 km. Bohužel výrobci elektromobilu předražují baterie o nesmyslné částky, že je lepší koupit baterie zvlášť a elektromobil bez baterií, což výrobci nedělají a důvod je jasný, chtějí vydělávat, spíše okrádat. V dnešní době existují i lepší baterie s daleko lepší kapacitou, bohužel jsou drahé. Když jsem si spočítal dojezd podle kapacity, najel bych klidně 1000 km. Životnost prvních NiCD baterií je cca 20 let s nájezdem cca 200 000 km.

0 0
možnosti
Foto

Spalovací motory ještě nejsou na konci vývoje. Auto se spotřebou 3 l/100 je reálné, ovšem ne velikosti Q7. V současnosti nejvíce pokročila Honda. Zkrácením pístů, snížením tření v motoru a elektronikou se jí podařilo opravdu podstatně snížit spotřebu. Kdo však potřebuje ke svému pohybu 200 koní, toho spotřeba nezajímá.[>-]

0 0
možnosti
PO

Spalovací motory jistě na konci vývoje nejsou, fyziku však neodrbete. Spotřeba zajímá třeba Svaz evropských socialistických republik.

0 0
možnosti
JS

Jak někdo může napsat takovou hloupost! "nejčistší a nejekologičtější" To se budou plácat z hlíny a energii získávat z luftu?

0 0
možnosti
VF

Jediné co elektromobily brzdí je neexistující akumulátor s dlouhou životností. Až bude vyvinut akumulátor o velikosti dnes běžné nádrže s kapacitou na alespoň 500km s nízkým samovybíjením a dlouhou životností pak elektromobily ovládnou zemi. V současnosti je to jen drahá hračka pro největší nadšence.

1 0
možnosti

Takový akumulátor vyvinou těžko, dávno naráží na hranice fyzikálních zákonů. Za desítky let se zlepšili jen minimálně. Těžko ještě někdo zdesetinásobí jejich kapacitu. Vzhledem k tomu, jak jsou taková auta neekologická, tak je to slepá ulička vývoje.

0 0
možnosti
DR

Dokud nejsou použitelné baterie, je elektromobil jenom vlhký sen zelených mozků. Bohužel se mu dostávalo víc pozornosti než je zdrávo, městské části tunelovaly rozpočty nákupem Peugeotů iOn atd....

4 1
možnosti
LN

ja bych to videl spis jako komplot ropne lobby a vyrobcu aut..a blbec ridic calenzibitte

1 0
možnosti
JB

Elektromobil bude mít význam tehdy, až budou akumulátory normalizované a vzájemně u aut zaměnitelné. Na trasách budou existovat výměnné stanice, kde zastavíte a za poplatek vám v krátké době akumulátor vymění za nabitý. Na střeše nouzový solární panel o 2 m2, který stejně nedá víc než 250W. Elektro auto bude komplikovaný drahý celek. Vemte jenom osvětlení, nedovedu si představit jízdu v dešti, kdy stěračový motor má příkon 100W, větrání, případně klimu. Informační panel se spotřebou 120W. Dnes, kdy auta jsou vybavena alternátory s výkonem 150A, aby uživily příslušenství vozu, tak se budou muset tyto auta řady věcí vzdát.

1 0
možnosti
LV

Dnes již existuje několik malých elektromobilů, večer se připojí do zásuvky, přes den se jezdí po městě. A pokud by se takové auto doplnilo malým motorkem s alternátorem a nebo plynovou turbínou s alternátorem, tak by to bylo perfektní.

0 0
možnosti
MP

Skoda Fabia uz se s litrovym motorem vyrabela. Slo o nepouzitelnou variantu Junior v dobach Fabie I.

4 0
možnosti
LV

Věřím, že kdyby Škodovka nebo TCPA začaly vyrábět malá elektroauta s dojezdem 130km za rozumnou cenu, tak jim lidi utrhnou ruce. Jako městské vozítko by to bylo super. Kamarádka měla elektrický Favorit, který koupila od české pošty. Byly v něm 4 akumulátory na 24V a plně to stačilo na cca 160km. Cena těch akumulátorů byla tak do 30tis.Kč. Byly to klasické olověné akumulátory. Dva v motorovém prostoru a dva vzadu.

0 0
možnosti
RN

Kdyby lidi za něco trhali ruce, tak se to už vyrábí - dávno

0 0
možnosti
TJ

Jak může brzdit něco co se ani nerozjelo. Elektromobil je ekologickej jak pálení pneumatik. Dle mého to nemá žádnou budoucnost, hybrid ještě OK ten si vyrobí energii sám, ale elektromobil?

3 2
možnosti
PO

Jak si hybrid vyrábí energii sám? Z čeho?

0 2
možnosti