Diskuze
Česko láká další automobilku. Vedle Škody a Hyundai může vyrůst Tesla
Děkujeme za pochopení.
M86a97r60e92k 92S87c20h57w90a95r31z
To by bylo fajn......konkurence je potreba a budoucnost patri aluminiu
Z12b83y69n12ě94k 46J55e85h14l17i92č89k85a
to si koupím na "zážitky.cz". za 20 000 CZK - dojedete k nebližší nabíjecí stanici?
T49o73m28á38š 93H71á26j63e42k
Velmi dobrá diskuse, vynikající průřez názorovým spektrem České společnosti.
Je zajímavé jak perspektiva zevnitř ovlivňuje způsob myšlení.
Můj názor na Teslu:
Myslím si že jakýkoliv pokus o pokrok ve směru zvýšení zájmu o používání obnovitelných zdrojů stojí za pochvalu. Tesla učinila hodně pro propagaci změny myšlení v oblasti osobní transportace, a to je myslím její hlavní přínos. Je to z hlediska toho co nás čeká v takzvaném automobilovém průmyslu který se postupně bude přetvářet do transportačního průmyslu, malinkatý krůček, je to miminko v plenkách které se všechno teprve učí. Dejte mu čas a ono ten svět kolem nás začne měnit. Snad to co jsme tady zatím způsobili, jaké prostředí jsme pro něj vytvořili, snad to to elektrické děťátko přežije, a pomůže nám prozřít.
Detaily zda se otevře či ne robotická sestavovna nádherného mechanického škádlidla Model S nebo X v Čechách se mohou jevit jako důležité dnes, ale mnohem důležitější podle mého názoru je že by přišla do podvědomí Českého lidu alternativa k zatím nejdostupnějšímu hromadně užívanému zdroji energie - totiž ropě. Vysoké koncentrace energie a moci vždy lákají k exkluzivitě, neboť lidské ego se exklusivitou velmi spokojeně sytí. Peníze, ropa, politická moc - jsou dostatečně exkluzivní na to, aby společnost traumatizovaly, byť navenek stále vypadají jako že bez nich by společnost nebyla tam kde je.
Mít možnost si sám, nebo v malé komunitě kde transparentnost rozhodování pro společné dobro je možná, vyrábět elektřinu k pohonu vlastního vozítka, či se na takové výrobě podílet, ta decentralizace koncentrace energie a přitom možnost sdílení bez značné zadluženosti planetě po které momentálně šlapeme, to je myslím ůžasná příležitost pro lidstvo se někam posunout, příležitost která se jen tak často neobjeví. Tesle ohromně fandím, vážím si toho co Pan Elon Musk již dokázal a kolik vlivných přiklonil na svou stranu. Držím palce aby se Tesla mohla o ČR trochu otřít. Věřím že přínos by převážil negativa, mnohonásobně.
T14o87m60á31š 80Z48e89m45a13n
No vidíte, já to mám přesně obráceně - nesnáším to "změnit myšlení", ale další továrna, byť bez vývoje se vždy hodí.
J34i85r21k28a 33D20v40o98ř96á94k
Malý update pro diskusi akumulátorů: To elektroaut se už montují i lithium–titanové akumulátory (Li2TiO3). Do rozumné účinnosti zvládne 5000 cyklů (tedy už ne 1000), rychlonabití na 90% už za 10 minut (tedy ne vždy 5 hodin).
S tím už se dá jezdit. :-)
en.wikipedia.org/wiki/Lithium-titanate_battery
J75i93ř17í 74K52o28c69u80r63e29k
Při 200 km nájezdu na jedno nabití taková baterka přežije auto, vydržela by 1.000.000 km, tedy přežila zhruba 4 evropská auta nebo 2 americká.
E51d73u65a17r94d 67B14l11a70z60e63k
Vy co si naivne myslite ze vytvori vyroba Tesly plno pracovnich mist..., kouknite na YT na zahajeni vyroby modelu S! Vyroba je plne robotizovana a to univerzalnimi!!! roboty co plech nejen privari ale i si jej podaji samy! Ve vyrobni hale zustal jeden programator po rozbehnuti linky a zadny delnici!!! Staci jedno dohledove centrum a kamery...
A dily jsou z USA a aku z Ciny... z Ceska bude mozna jen prvni levne nabyti a dan ze zisku bude odvadena v USA a DPH pri malem prodeji zde pris luxusni limuziny a spise jen exportu, take 00,nic kc... Ale dotace na zamestna ost opet dostane jak Philips i kdyz z 3000 slibenych mist splnil sotva 1500 a ihned po vypreseni danove vyjimky utekl... podobne Flextronics a pod pobidky tehdy socialistu...
P61a10v15e82l 40O26d66r46a38z93i52l
Nechci snižovat význam majitelů odtahovky, Edo, ale tady jste trochu vedle, ony ty roboty kromě naprogramování potřebují také údržbu. Automobilka rovněž nezaměstnává lidi jen ve výrobní hale.
První nabití z Česka bude určitě jedno z nejdražších možných.
P56e37t29r 30N64o49v72á48k
Green Cars Have a Dirty Little Secret - WSJ.com
http://online.wsj.com/news/articles/SB10001424127887324128504578346913994914472
The Dirty Little Secret Behind Electric Cars?
F67r26a42n46t80i46š73e91k 11V36r70á91n46a
Koukám, že v ČR budou samé automobilky nebo jejich dodavatelé (vedle píšou, že přijde i japonské Fukoku), ale Češi budou jezdit ve stočenejch ojetinách, protože i přesto, že makají jak šrouby, nemají na to, aby si nové auto koupili.
Je to obrovská ostuda všech českých politiků, ekonomů, centrálních bankéřů, ale i podnikatelů, že nejsou schopni přijít s jinou konkurenceschopností, než nízkým platem
J23i87ř66í 68K74o79c87u62r98e31k
Naco kupovat nové auto, když majitel plánuje nájezd do 5.000 km ročně, ale MHD v jeho místě neexistuje.
Ale to, že jsou daně vysoké, to je bohužel krutá pravda.
F85r98a26n38t87i74š13e64k 38K31u92b47i29š
Tesla v soucasne dobe vyrabi pouze Model S a do CR loni dorucila 12 kusu za 3 mesice. Prakticke zkusenosti s vozem si muzete precist treba zde: http://www.roznovan.cz/~kubis/models.php
Jinak auto ma dojezd 300-500km na jedno nabiti (zalezi na rychlosti, terenu, venkovni teplote, stylu jizdy, atd...), coz mezi elektromobily je uplny zazrak. Z 0 na 100 zrychli za 4,4s a ma 900l zavazadloveho prostoru bez sklopenych sedacek (150l pod predni kapotou a 750l klasicky kufr).
J62a33r45o66s34l65a20v 67B12r16ü42m49m62e60r
zázrak to není, to jsou ty 2 tuny hmotnosti.
J88a68r84o85s67l93a90v 60T81e30s45a14ř
Takže by v České republice nebyly jenom dvě Škody,ale i dvě Tesly?
M35a33r15c63e24l30a 50K46u15l51í44š30k37o43v21á
Proč ne, když můžeme mít i dva policejní šéfy?! Kde v zajraničí si to můžou dovolit?
Jinak Tesla je nádherné auto a mít finance, už je mám v garáži!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
M81a83r92e82k 88H34r24u23b95y
Parada, v Holesove nebo v Karline uz maj pripraveny fabriky
Výrazně zpomalte rychlovlaky, vzkazují obce k nové trati. A koleje chtějí skrýt
Postavte rychlotrať v tubusu, a nebo na ní výrazně snižte rychlost. Tak by se daly zjednodušeně...
Konec nadvlády programátorů. Pozic ubývá, na jednu se hlásí stále víc lidí
Premium Ochota firem splnit uchazečům skoro jakýkoli požadavek a velmi nízká konkurence. Tak by se ještě...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Pořád Big Mac, ale už spíše Big Tech. Co ukázal výpadek u fastfoodového obra
Když McDonald’s ve 40. letech minulého století poprvé otvíral, zákazníci vybírali menu z papírových...
Soláry, kam se podíváš. Elektrárnám dochází místo, musí být kreativní
Elektřina ze slunce bude podle Mezinárodní agentury pro energii (IEA) v příštích několika...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kofola sáhla do svého loga. Nově v něm bude hranaté srdce
Nápojářská skupina Kofola po devíti letech sáhla k úpravě loga. Ikonický lísteček lékořice na svých...
Cena elektřiny bude příští rok nižší než letos, říká analytik Matoušek
Premium Dobrá zpráva: v příštím roce bude celková cena elektřiny nižší než v tomto roce. Ta méně dobrá zní,...
Irové svolili k nemyslitelnému. Na trh začali dodávat whiskey s příchutěmi
Ochucené whisky vyrábějí palírny ve Spojených státech i Kanadě již několik desítek let a nejsou tak...
Musk přiznal užívání ketaminu. Je v zájmu investorů, abych pokračoval, tvrdí
Miliardář Elon Musk v rozhovoru s bývalým moderátorem CNN Donem Lemonem přiznal, že užívá ketamin....
Přestaňte snít o konci ropy a plynu, prohlásil šéf saúdského těžebního obra
Transformace energetického průmyslu selhává a svět by měl přestat snít o postupném odchodu od ropy...