Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Diskuze

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
JK

Rakušáci se těch vagonů zbavují protože mají a staví stovky kilometrů tratí na rychlost 230 km/h (výhledově více), což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá. Tím pádem je potřeba koupit nová vozidla a ta stará se tak stanou z části nepotřebnými.

A ne kvůli tomu, že by byly ve špatném technickém stavu, jak kdosi v diskuzi tvrdí. Zřejmě věští z láku od okurek nebo tak něco - pochybuju, že ona osoba je obdorně způsobilá k provedení defektoskopie rámu a podvozků, kontrole brzd a požární bezpečnosti. Pokud by daná osoba byla této diagnostiky schopná, tak by nepsala "asi" "nějaké" ale byla by chopna přesně specifikovat všecky chyby a protokol předat DÚ, aby provoz takto postižených kusů nepovolil. Což si ona osoba zajisté přeje, když pomlouvá.

3 1
možnosti
OJ

Ono s tím "což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá" to tak žhavé není - vyšší traťové rychlosti jsou v současnosti toliko na částech Westbahn mezi Vídní a Welsem a snad ještě mezi Kufsteinem a Innsbruckem (nejsem si úplně jistý, že tamní novostavba je již v těchto rychlostech provozována), tedy maximálně na pětině tratí, na nichž ÖBB railjety provozuje. Navíc i na těchto úsecích i nadále provozuje vedle railjetů i IC/EC vlaky s vozy pro max. 200 km/h - speciálně mezi Vídní a Salzburgem, tedy v jediné relaci, kde se v_max nad 200 km/h opravdu reálně využije, v hodinovém taktu. A některé z nich mají dokonce i vozy pro přepravu aut, s nimiž se určitě nejezdí více než 160.

Opravdu výrazně se rakouská vysokorychlostní síť rozroste někdy za 10 (či více) let, až bude spuštěna zcela nová Koralmbahn (Graz - Klagenfurt) a tunel pod Semmeringem.

.

Nicméně - Rakušané se prostě rozhodli, že dosavadní IC/EC railjety masově nahradí už nyní a ty IC vozy se prostě staly přebytečnými. Nic víc, nic míň. Na české síti ty vozy budou stále patřit k tomu nejlepšímu, co po ní jezdí.

Prohlašovat je za šrot je něco podobného, jako když firmy každé 3 roky obměňují svůj park osobních automobilů a ty ojeté prodávají zaměstnancům nebo do bazarů - ta taky nejsou šrotem, nýbrž stále velmi funkčními a kvalitími stroji, jen se hold stávajícímu provozovateli vyplatí vyměnit je za novější.

2 0
možnosti

R63a94d78i88m 44Š57o75l88c

13. 1. 2014 9:27

No spíš bych to viděl, jestli nezačnou v Olomouci odvěšovat. Protože když se podívám na jejich prodej, tak většinou půlka lidí ze soupravy v tom Olomouci vystoupí. On sice vlak je třeba vyprodán, ale rozhodně né v celé trase a z hlediska výnosů je jistě lepší mít "dálkové cestující", tak jak to pojal Leo, že jede do Olomouce durch.

2 0
možnosti
JD

Hm, a díváte se skutečně na *prodej* nebo na místenky v tenhle moment zrovna uvolněné k rezervaci...?

0 0
možnosti
LM

Mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci - na vsechno mistenka - je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

 

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

6 0
možnosti
JK

V LE potřebujete také vždy mistenku. Pokud mate IN 100, znamená to, že vlakem jezdíte často a v takovém případě se vyplatí jezdit s ČD.

6 0
možnosti
JK

Jsou to ojetiny ale stále pro nás představují pokrok...

3 2
možnosti
JD

Nevím o jakém pokroku přesně mluvíte. ČD mají takové vozy z Rakouska také, kromě toho mají ještě několik desítek podobných ale mnohem mladších koupených přímo od Siemensu.

2 2
možnosti
JZ

J61a22n 41Z50b27o39ř71i35l

12. 1. 2014 20:37

Chtělo by to VRT ... 

a pak nebudou stačit kupovat soupravy a vagóny, protože bude mnohem rychlejší cesta vlakem !

4 0
možnosti
RP

Tot velká otázka. Přece jenom se pořád docela často staví, takže než by dosáhly rychlosti, tak by zase musely brzdit.+ musíte počítat u velkých měst s poměrně hustou příměstskou dopravou.

0 0
možnosti
RK

jééé, to zas zaměstnancům zkrouhnou výplaty ;-D;-D;-D

0 0
možnosti
KL

ne ze bych ho nechtel vyzkouset, ale dokud nebude mit podobnou nabidku jako je IN100 od CD, je pro me podstatne drazsi.

2 2
možnosti
MK

Kdyby raději posílil spoje na jih Čech, kde je neustále plno v autobusových spojích a vlaky jezdí jen ČD. Sliboval, že už v roce 2013 bude RJ jezdit i vlakem směr Praha-Č.B. a jezdí jen Č.B.-Brno. 

Pořád ta Morava.....;-€ místo aby konkuroval ČD.

1 4
možnosti
RJ

Ovšem vlak Praha-ČB oproti loňsku zrychlil (na 2h 28m) a tím se vyrovnal autobusu (sice 2h 20m, ale ze Smíchova, ne z centra). V dalších letech už by ho měl předhonit.

Regiojet nejezdí do ČB z jednoho prostého důvodu - nemá na to. Jsou zde potřeba dvousystémové lokomotivy (na ty nemá peníze), trať se stále rekonstruuje (což znamená občas výluku a náhradní autobusovou dopravu a na to také nemá peníze), a v neposlední řadě tu jezdí méně lidí než na Ostrau (vlaky by nebyly tak obsazené a to také stojí peníze).

9 1
možnosti

J72a76k39u89b 83Š89e30n91k

12. 1. 2014 17:53

"Prodloužíme naše soupravy a uspokojíme rostoucí zájem o cestu s námi – zejména ve špičkách. Naše spoje jsou často vyprodané a díky dalším vozům nabídneme více místa,"

Nelze se divit, já jezdím na jejich trase Praha - Ostrava každý měsíc, alespoň jednou tam a zpět a nic jiného mi po zrušení ČD Busu ani nezůstalo, 4 a půl hodiny do Prahy opravdu nepojedu, když to můžu stihnout za necelé 4 a jen s jedním přestupem místo dvou - jen se musím "modlit", aby v daný termín bylo ještě volné místo u RJ. Navíc cenově to vychází prakticky nastejno.

Za mne tedy R^

1 2
možnosti
JD

Jančurova politika je jezdit přeplněnými vlaky / autobusy, protože jen tak dostatečně vydělává. jenže už zjistil, že s příliš krátkými a málo kapacitními vlaky se ze ztrátovosti prostě nemá šanci vymotat. Takže po x letech, co "kupuje" nové vagóny z Rumunského Aradu které asi viděl jen on sám, bere další ojeté rakouské.

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

Za vytlačení z linky do Brna musí Student Agency zaplatit náhradu 21 milionů

22. dubna 2024  15:55

Společnost Student Agency provozující autobusy a vlaky pod označením RegioJet musí zaplatit...

Číst iDNES.cz se vyplatí. Megahra o statisíce korun pro věrné čtenáře vrcholí

15. března 2024  15:02,  aktualizováno  24.4 9:32

Na portálu iDNES.cz vrcholí Megahra o peníze. Do pondělí 29. dubna může každý čtenář s registrací...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Desítky tisíc letů nad Evropou hlásí rušení signálu GPS. V podezření Rusko

23. dubna 2024  10:37

Navigační systémy letadel na trasách nad Pobaltím i nad dalšími oblastmi hlásí stále více...

Nad Českem krouží nové značky fast foodů. V plánu mají rozvířit trh

22. dubna 2024

Premium Již třicet let vévodí šťavnatým burgerům, hranolkům a kuřeti v Česku tři fastfoodové řetězce. Nyní...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Nová vábnička pro miliardáře: ponorná superjachta jako pevnost plná luxusu

23. dubna 2024  20:16

Rakouská firma vyvíjí hračku pro super bohaté zájemce o cestování, bezpečnost a luxus. Je to 165...

K moři vyrazí víc lidí než loni. Kvůli davům Češi hledají méně okoukaná místa

25. dubna 2024

Premium Na potravinách a jiném zboží nebo na návštěvách restaurací jsou Češi ochotní šetřit, ale na...

Peníze jsou v IT nebo farmacii. V účetnictví moc nevyděláte, ukázal průzkum

25. dubna 2024

Zaměstnanci sektoru IT i mají v poslední době i kvůli umělé inteligenci hledání práce těžší. Když...

Švédsko se připravuje na válku. Investuje nejen do energetické infrastruktury

24. dubna 2024

Švédsko se připravuje na možný válečný střet s Ruskem. V současné době se zaměřuje zejména na...

Na léto jsme připraveni. Letiště Heathrow čeká nejrušnější sezonu v historii

24. dubna 2024

Největší londýnské letiště očekává letos historicky nejrušnější letní prázdninovou sezonu. Počet...

Akční letáky
Akční letáky

Všechny akční letáky na jednom místě!