Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J37i21ř65í 88K17o66c55u44r23e12k 6485644165438

Rakušáci se těch vagonů zbavují protože mají a staví stovky kilometrů tratí na rychlost 230 km/h (výhledově více), což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá. Tím pádem je potřeba koupit nová vozidla a ta stará se tak stanou z části nepotřebnými.

A ne kvůli tomu, že by byly ve špatném technickém stavu, jak kdosi v diskuzi tvrdí. Zřejmě věští z láku od okurek nebo tak něco - pochybuju, že ona osoba je obdorně způsobilá k provedení defektoskopie rámu a podvozků, kontrole brzd a požární bezpečnosti. Pokud by daná osoba byla této diagnostiky schopná, tak by nepsala "asi" "nějaké" ale byla by chopna přesně specifikovat všecky chyby a protokol předat DÚ, aby provoz takto postižených kusů nepovolil. Což si ona osoba zajisté přeje, když pomlouvá.

13.1.2014 18:06

O35l19d84ř82i83c65h 76J41a61n48e79č78e46k 8169716953751

Ono s tím "což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá" to tak žhavé není - vyšší traťové rychlosti jsou v současnosti toliko na částech Westbahn mezi Vídní a Welsem a snad ještě mezi Kufsteinem a Innsbruckem (nejsem si úplně jistý, že tamní novostavba je již v těchto rychlostech provozována), tedy maximálně na pětině tratí, na nichž ÖBB railjety provozuje. Navíc i na těchto úsecích i nadále provozuje vedle railjetů i IC/EC vlaky s vozy pro max. 200 km/h - speciálně mezi Vídní a Salzburgem, tedy v jediné relaci, kde se v_max nad 200 km/h opravdu reálně využije, v hodinovém taktu. A některé z nich mají dokonce i vozy pro přepravu aut, s nimiž se určitě nejezdí více než 160.

Opravdu výrazně se rakouská vysokorychlostní síť rozroste někdy za 10 (či více) let, až bude spuštěna zcela nová Koralmbahn (Graz - Klagenfurt) a tunel pod Semmeringem.

.

Nicméně - Rakušané se prostě rozhodli, že dosavadní IC/EC railjety masově nahradí už nyní a ty IC vozy se prostě staly přebytečnými. Nic víc, nic míň. Na české síti ty vozy budou stále patřit k tomu nejlepšímu, co po ní jezdí.

Prohlašovat je za šrot je něco podobného, jako když firmy každé 3 roky obměňují svůj park osobních automobilů a ty ojeté prodávají zaměstnancům nebo do bazarů - ta taky nejsou šrotem, nýbrž stále velmi funkčními a kvalitími stroji, jen se hold stávajícímu provozovateli vyplatí vyměnit je za novější.

15.1.2014 10:32

M85i29r72o93s92l72a41v 90Z58i48k56m19u93n11d 7759983254743

Kdepak staví ty "stovky" kilometrů  na rychlost 230 ... mají tratě akorát na 200 ... Ono to rozjetí na rychlost 230 taky nejsou dobu trvá a na německé trati pro rychlost 300 km z Frankfurtu do Kölnu jedou "zastávkové" ICE akorát při jízdě po spádu ....

21.1.2014 19:50

R86a97d53i49m 46Š43o94l58c 1265185375304

No spíš bych to viděl, jestli nezačnou v Olomouci odvěšovat. Protože když se podívám na jejich prodej, tak většinou půlka lidí ze soupravy v tom Olomouci vystoupí. On sice vlak je třeba vyprodán, ale rozhodně né v celé trase a z hlediska výnosů je jistě lepší mít "dálkové cestující", tak jak to pojal Leo, že jede do Olomouce durch.

13.1.2014 9:27

J49i71r26k36a 62D44v43o48ř41á46k 4525910343268

Hm, a díváte se skutečně na *prodej* nebo na místenky v tenhle moment zrovna uvolněné k rezervaci...?

13.1.2014 12:48

R29a31d67i46m 14Š78o30l40c 1835965325454

Samozřejmě jen na místenky. Třeba na tento pátek má vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 17:44 volných 113 míst do Ostravy, ale z Olomouce do Ostravy je volných už 230. Vlak před tím v 16:44 má do Ostravy volných 36 a z Olomouce už 149. Berte to tak, že Jančurovy vlaky jsou povinně místenkové, proto se dá tvrdit, že místenka = jízdenka.

13.1.2014 13:40

J82i38r97k43a 55D32v62o37ř98á83k 4915660483408

Nejde o problém místenka / jízdenka, ale problém skutečně prodáno / jen se vám momentálně neukazuje k rezervaci pro zadaný čas a relaci.

13.1.2014 14:53

L65i75b42o50r 55M61o24u29č23k73a 1908787145572

Mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci - na vsechno mistenka - je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

 

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

13.1.2014 7:14

J98a19k86u29b 14K26o60r14e50c 6964890301383

V LE potřebujete také vždy mistenku. Pokud mate IN 100, znamená to, že vlakem jezdíte často a v takovém případě se vyplatí jezdit s ČD.

13.1.2014 7:50

J95a27r45e39k 10K97a72l23i54v97o43d51a 7706303621256

Jsou to ojetiny ale stále pro nás představují pokrok...

13.1.2014 2:43

J34i52r75k28a 14D38v88o95ř72á62k 4325790603358

Nevím o jakém pokroku přesně mluvíte. ČD mají takové vozy z Rakouska také, kromě toho mají ještě několik desítek podobných ale mnohem mladších koupených přímo od Siemensu.

13.1.2014 9:09

M44a59r34t32i28n 12K77a43r89á80s41e44k 9538203538768

Presto jsou ty od RJ uvnitr v mnohem lepsim stavu.....

13.1.2014 9:21

J43a94n 96J87e26m54e23l12k33a 1675370

Prosím Vás  - ČD na některých tratích nezvládají ani elementární věc.. Topit a udržet normální teplotu.  ( o klimatizaci se radši nebavím).

13.1.2014 11:12

J48i65r46k74a 91D62v29o62ř83á26k 4475120603478

My se nebavíme o "některých tratích" kam soukromníci nestrčí nos, ale o Praha - Ostrava. Tam má s udržením teploty potíže předevžím RegioJet.

13.1.2014 13:01

J89a61n 94Z85b69o83ř78i52l 3949297369

Chtělo by to VRT ... 

a pak nebudou stačit kupovat soupravy a vagóny, protože bude mnohem rychlejší cesta vlakem !

12.1.2014 20:37
Foto

R28o25m62a82n 57P95o69l27á48č20e89k 1200716460925

Tot velká otázka. Přece jenom se pořád docela často staví, takže než by dosáhly rychlosti, tak by zase musely brzdit.+ musíte počítat u velkých měst s poměrně hustou příměstskou dopravou.

12.1.2014 21:42

J59i31r82k44a 33D43v45o30ř82á97k 4275170453768

Máte zastaralé informace. VR vlak je samozřejmě schopen zrychlit na vysokou rychlost dřív než vyjede z Prahy. S hustou příměstskou dopravou s počítat emusí, protože součástí VRT je i výjezd z města segregovaný od příměstské dopravy kromě krátkého úseku od hlavního nádraží, kdy jede ještě pomalu. Rychlejší vrstva VR vlaků by Praha - Brno udělala pod hodinu bez zastávky, pomalejší vrstva by na téhle trase měla 1 - 4 zastávky, ale obvykle by nejela celou trasu VR, protože u Jihlavy by odbočila na/z konvenční trať. Více zastavující expresy nebo rychlíky by zůstaly tam kde jsou.

13.1.2014 9:16

P27e42t17r 35N66e38c90h24a84n32i66c56k50ý 7613426238820

A bude tak drahá, že tím budou jezdit leda manažeři na služebku. Navíc za cenu VRT by se dalo narovnat tolik oblouků a podbít tolik kolejnic, že by se mnoho tratí dalo zkultivovat do konkurenceschopného stavu a být tedy užitečných pro mnohem větší oblast.

12.1.2014 21:58

R39a76d74e32k 36J22a34n92a14t73a 9685366734292

Obávám se, že "narovnáním oblouků a podbitím kolejnic" nevytvoříte konkurenceschopnou železnici.

Pokud totiž už byla v podobné trase za miliardy postavena dálnice v nové trase, s množstvím mostů, tunelů, náspů a zářezů, tak pouhou opravou trati, trasované před 150 lety, stejné jízdní doby nedosáhnete.

Jediná možnost je dopřát výhody nového trasování i železnici. Na Západě to vědí. Teď ještě abychom si to uvědomili i my.

A "budou tím jezdit leda manažeři na služebku" je blud. Náklady na provoz vysokorychlostní trati nejsou vyšší než u trati klasické, spíš naopak.

12.1.2014 22:06

P85e12t73r 67N74e14c82h31a19n95i45c45k60ý 7773756918830

Doufejme, v zemích VRT je teda železnice abnormálně drahá i pro místní (průměrný Němec Vám na téma železnice moc pěkného neřekne, ICE je asi tak dostupné jako letadlo). Především tím chci říct, že jsme malá zemička pro megalomanské projekty. Naše země se měla dát cestou Nizozemí nebo Švýcarska (akorát o 20 let dřív) a vytvořit kvalitní síť železnic pro rychlosti 120-160km/h (což by měla být asi tak ta, která je tučně vyznačená v jízdním řádu - ta co po ní jezdí rychlíky), hustou síť po které se pohodlně a vůči IAD podobnou rychlostí (s pohodlím není nutné konkurovat rychlostí na minuty) dá cestovat po celé ČR ne jen po pár páteřních trasách. Jel jsem ve Španělsku po prachobyčejné neelektrifikované jednokolejce přes hory něčím jako spěšňákem a i tak ten vlak držel rychlost 120-150km/h celou cestu, nevěřím, že by to u nás nebylo možné.

12.1.2014 22:21

R87a68d24e87k 40J70a54n89a30t81a 9415616634322

Vtip je v tom, že vámi navrhované vytvoření trasy pro 160 mezi Prahou a Brnem si vyžádá novou trasu také (u nás není rovina, jako v Holandsku nebo ve Španělsku). A když už stavíte novou trasu, je lepší ji rovnou postavit na 280. Není to moc dražší.

A co se týká Švýcarska, tam při těch jejich 120-160 (snad kromě Zurich-Bern kde je 200) vlak opravdu typicky rychlejší než auto není. Oni tím ale jezdí, protože jsou k tomu vychováni, je to tradice. Jenže tradici u nás nezískáte. Pokud chceme v dopravě mezi východem a západem země posílit železnice, tak rychlý spoj mezi Prahou a Brnem potřebujeme. Tak, aby časovou ztrátu, kterou vychovaný automobilista získá cestou MHD na nádraží, dohnal cestou.

12.1.2014 22:30

P86e21t13r 80N54e76c92h67a19n10i17c66k77ý 7863896618560

Ona by nová trasa byla fajn i kvůli napojení Vysočiny na Moravu a Prahu, o tom žádná, ale kde na to vzít? A pokud na to vemu, tak zas o ty peníze přijde zbytek republiky. Vlak má být pohodlnější, nemusí být za každou cenu rychlejší, ono lidem o těch +- čtvrt hodiny až tak nejde, pokud jim cesta ubíhá. A v tom je vtip v těch zemích jako je Nizozemí nebo Švýcarsko. Lidé tam jezdí vlaky, protože to je prostě jednodušší a pohodlnější a dostanou se jimi všude a na to by země tak hustě osídlená jako je ČR měla cílit.

12.1.2014 23:00

R26a22d89e80k 67J58a40n54a40t29a 9765546314502

S financováním problém není. Když vezmete investiční náklady na VRT Praha-Brno 150 mld, a uvážíte, že na železniční stavbu není problém z EU dostat dotace 60%, zbývá 60 mld. Při době stavby 10 let to dělá 6 mld. ročně. To skutečně není mnoho, rozhodně ne více, než dnes ročně dáváme na rekonstrukce koridorů, které budou zanedloho víceméně dokončeny.

Co chybí je "politická vůle", která je nízká. Ale ono se není co divit. Zatímco ve Francii TGV zná každý, u nás drtivá většina populace (a tím i voličů) vysokorychlostí vlak ani neviděla, natož aby jím jela.

12.1.2014 23:08

P68e55t73r 57N34e56c96h31a25n89i29c59k24ý 7793726928660

A na pátý koridor údajně stačí 20 miliard. Pak bychom měli většinu krajských měst civilizovaně propojených. To taková armáda sežere víc než financovani těchto staveb. Tak uvidíme s čím nový ministr dopravy přijde.

12.1.2014 23:19

M98a67r34t24i49n 72K50a29r61á71s35e23k 9568253238868

Pendolino je v zasade vysokorychlostni vlak, akora jezdi na pomalorychlostni trati ....

13.1.2014 9:25

O58l48d21ř13i38c65h 14J59a94n95e10č60e17k 8449596813471

Ano pendolino JE vysokorychlostní vlak - rychlostí apod. velmi blízký právě rakouským railjetům. Akorát že ty rakouské railjety aspoň místy těch 230 km/h opravdu dosahují.

Tak si říkám, jestli by se ČD vlastně nevyplatilo pronajmout pendolina do Rakouska výměnou za kompletní soupravy složené z vyřazených nebo nadbytečných lokomotiv + vozů ÖBB, které by však v české síti stále tvořily výrazný nadstandard :-)

15.1.2014 10:41

J61a77n 85J95e35m28e82l32k38a 1715840

Škoda, že se neinvestují EU peníze do železnice místo nesmyslů typu soukromých wellness hotelů atd.. Nesmyslné podchody, kde nejsou třeba a oprava nádraží. Že sice do těch nádraží nejezdí smysluplné vlaky a nevedou smysluplné koleje jim nějak uniká. Stejně pak nemají často peníze ani na provoz a topení a běžnou údržbu. Takže vyhozené peníze.

13.1.2014 11:36

J70i18ř67í 73H16o72v64o41r61k89a 8387436622745

Kde na to vzít? Vyplácení sociálních dávek provádět přes stavební firmy... Říká se tomu investice ;-D.

Namísto budování všelijakých hřišť/cyklostezek/bazénů mohlo fungovat několik desítek kilometrů....

13.1.2014 9:14

T29o53m71a89s 21N27o21v53o75t94n47y 3361896328309

Jo, to by i stačilo. Když prostě cesta vlakem trvá 2x tak dlouho než autem kromě několika málo tratí, tak prostě lidi preferují jiný způsob dopravy...

12.1.2014 22:31

P37e79t98r 93N29e88c86h37a35n54i43c78k28ý 7293576338440

A hlavně lidé necestují jen mezi Prahou a Brnem/Ostravou

12.1.2014 23:01

J33i31r16k73a 20D42v27o53ř72á27k 4415720353798

Ale tudy jede těch cestujících velmi mnoho a zrychlení by zrychlilo spojení snad víc než poloviny dálkové dopravy..

13.1.2014 9:18

J82a41n 20J33e19m38e48l43k85a 1425260

Přesně tak, ti co žijí v Německu  mluví nadávaji na DB a jejich obrovské ceny - že je lepší jezdit autem. (smutné)

13.1.2014 11:27

P46e44t76r 48N91e33c27h71a13n13i67c26k55ý 7273466818490

V Německu je tarifní džungle tak složitá, že místní nadávači na složitost tarifů ČD by asi zezelenali. Prakticky tam není možné přijít k přepážce a říct si o jízdenku, to se vám z ceny protočí panenky. Na netu vládne chaos, na regionální dopravu tam je halda sítovek, které někdy umožní cestovat levněji než v ČR, někdy zase ne, bez dobrého plánování se to neobejde. Na dálkové vlaky jsou tam letecké tarify, kde se cena mění jak na kolovrátku a čím dřív koupě tím líp (a to rozhodně nemyslím týden jako je u nás, ale klidně měsíc). Spolubydlící z Magdeburgu radši přespal v Berlíně, než aby jel pozdním vlakem, jiný kamarád z Dráždan zas nadává, že 100km a k babičce a zpět ho vyjde dráž než letenka s Ryanairem na Tenerife ;-D

13.1.2014 11:48

J55a70n 54J63e98m74e60l46k17a 1955470

Přesně tak. První by měl někdo řict, kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno. Jestli je vůbec je o čem se bavit. Spiš by mě zajímala elektrifikace příměstských tratí Praha Kladno, Mladá Boleslav. Ostrava -Frýdlant n. O atd. Aby nevypadaly jak v roce 1950, ale posunuly se trochu na evropskou úroveň hodnou 21.st.

13.1.2014 11:23

P93e94t88r 45N72e57c73h97a49n15i79c93k24ý 7113326768240

A napojení Liberce na rychlou elektrifikovanou železniční síť, ale to je jiná pohádka. Tyhle příměstské tratě generují pravidelnou poptávku, měl by se na ně brát zřetel. Ne, že spojíme dvě nebo tři největší města a na zbytek se kašle. Máme tu několik jednokolejek, které rozhodně jednokolejkami už tak 20 let být neměly (Praha - Kladno, Ostrava - F-M, Pardubice - Jaroměř, Brno - Přerov/Olomouc, Praha - MB by mělo být vedeno přes Milovice = potřeba zkapacitnit Praha - Milovice atd...), lokálky, které svým významem určitě mají na víc, jen je někdo musí opravit a našlo by se toho dost...K čemu je pak rychlá VRT, pokud se k ní cestující musí dokodrcat rychlostí velorexu?

13.1.2014 11:32

R25a64d15e72k 55J98a86n24a86t61a 9465696264112

"kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno"

Dneska stojí komerční jízdné bez dotací na vytížené trati Praha-Ostrava cca 1 Kč/km. Když uvážíme, že je to pravděpodobně prodělečné, uvažujme raději 1,50 Kč/km. Není žádný důvod, proč by to mělo být s VRT více, protože VR provoz je pro dopravce levnější (vlak sice žere o něco více energie a je o něco málo dražší nma pořízení, ale na stejný interval stačí mu 3x méne souprav a personálu, také trať je kratší). Takže mi vychází cca 200 km * 1,5 = 300 Kč. A to pozor, bez potřeby dotací! Pokud by se to zdálo státu moc, může provoz objednat a zadotovat. Ale ušetří se v každém případě, protože dneska se dotuje a to dost, protože trať Praha-Brno je relativně pomalá zajížďka s vysokými náklady.

13.1.2014 12:42

J84a36n 79J76e17m23e32l52k96a 1535480

No to už jsme se tady bavili, já tomu nevěřím a věřím cenám DB nebo cenám ve Francii (tedy nehorázné). Případně  70% ceny DB protože jsme v ČR.

13.1.2014 13:49

R42a44d74e76k 40J62a76n97a45t31a 9525896734472

Ceny v Německu nebo Francii jsou obecně vyšší prostě proto, že to tam lidí za ten vlak jsou ochotni dát (ony ty vlaky jim tam prázdné rozhodně nejezdí) - a to NEJEN U VRT. I u normálních vlaků jsou ceny vysoké.

U nás budou nižší už jen kvůli tomu, že za vysoké jízdné by tím tomu dopravci nikdo ze šetřivých Čechů nejel. Úvahu o nákladech jsem uváděl proto, že jízdné (uvažujeme-li provoz bez dotací) nemůže jít dlouhodobě pod náklady. Tj. lze se na to dívat jako na spodní mez jízdného. Horní mez závisí na ochotě lidí platit. Pokud to budou lidi platit, cena bude vyšší, pokud nebudou, bude nižší.

Můžete se na to podívat taky tak, že např. v Německu se jízdné mezi EC a ICE neliší minimálně (např. mnichov-stuttgart základní cena 53 versus 57 EUR, akční je dokonce stejná - 35 EUR). Proč by se tedy mělo jízdné lišit u nás?

13.1.2014 14:51

J94i12ř30í 84K95o36c37u32r13e94k 6665434345248

A (služebním) autem to máme 6 kč/km, takže tam i zpět za 2500 Kč. Samozřejmě se počítá koupě auta do nákladů na provoz auta.

13.1.2014 16:51

J63o91s71e67f 61P33a23l64a21t47a 1563982691715

a kdo by tím jezdil?;-D

13.1.2014 10:02

R80a79d42o46v15a38n 22K20r11h66o11v26s20k19ý 8407799191956

jééé, to zas zaměstnancům zkrouhnou výplaty ;-D;-D;-D

12.1.2014 20:05

D38a61v44i52d 59M83u38n49z34a40r 3898822384966

hezke...

12.1.2014 18:30

K66r65y51š33t62o30f 37L94a12n52í89k 1149660445235

ne ze bych ho nechtel vyzkouset, ale dokud nebude mit podobnou nabidku jako je IN100 od CD, je pro me podstatne drazsi.

12.1.2014 18:23

M14i33r41o37s59l70a17v 37H37r29u57š17k64a 1140805303285

To máte pravdu.

12.1.2014 19:09

L38i13b58o54r 67M17o26u88č67k42a 1588907615552

tak nejak, mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci na vsechno mistenka je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

13.1.2014 7:14

M92a57r54c77e36l59a 37K23u13l14í22š72k90o31v31á 5709749627843

Kdyby raději posílil spoje na jih Čech, kde je neustále plno v autobusových spojích a vlaky jezdí jen ČD. Sliboval, že už v roce 2013 bude RJ jezdit i vlakem směr Praha-Č.B. a jezdí jen Č.B.-Brno. 

Pořád ta Morava.....;-€ místo aby konkuroval ČD.

12.1.2014 18:07

R67a45d25e24k 48J90a37n57a45t75a 9735396234372

Ovšem vlak Praha-ČB oproti loňsku zrychlil (na 2h 28m) a tím se vyrovnal autobusu (sice 2h 20m, ale ze Smíchova, ne z centra). V dalších letech už by ho měl předhonit.

Regiojet nejezdí do ČB z jednoho prostého důvodu - nemá na to. Jsou zde potřeba dvousystémové lokomotivy (na ty nemá peníze), trať se stále rekonstruuje (což znamená občas výluku a náhradní autobusovou dopravu a na to také nemá peníze), a v neposlední řadě tu jezdí méně lidí než na Ostrau (vlaky by nebyly tak obsazené a to také stojí peníze).

12.1.2014 18:20
Foto

A73l71a73n 60Ř76e98p27k54a 4145226

Jen by ještě všechny!! rychlíky mohli mít na dnešní dobu už základní komfort - zásuvky, klimatizaci, vakuové WC.. a občerstvení alespoň formou pojízdného minibaru. WiFi nemusí být.

12.1.2014 19:17
Foto

R75o94m50a37n 69P90o79l64á17č68e83k 1900426160855

Na cestě 2:28 si neumíte koupit na nádraží v supermarketu jídlo a pití? Osobně koupit si předražené jídlo mi pocit komfortu nedává...

12.1.2014 19:36
Foto

A97l11a91n 47Ř38e74p97k44a 4175566

Já umím, ale výhodou by to určitě bylo. Možná by si ČD mohli aspoň minibary provozovat sami a tudíž by ty ceny nemuseli být o tolik zvýšené jako když to dělá soukromá společnost (JLV). Na personál velké nároky potřeba nejsou, stačí aby byl příjemný a milý. :)

12.1.2014 20:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.