Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52i78ř12í 47K28o11c36u52r44e48k 6785314635598

Rakušáci se těch vagonů zbavují protože mají a staví stovky kilometrů tratí na rychlost 230 km/h (výhledově více), což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá. Tím pádem je potřeba koupit nová vozidla a ta stará se tak stanou z části nepotřebnými.

A ne kvůli tomu, že by byly ve špatném technickém stavu, jak kdosi v diskuzi tvrdí. Zřejmě věští z láku od okurek nebo tak něco - pochybuju, že ona osoba je obdorně způsobilá k provedení defektoskopie rámu a podvozků, kontrole brzd a požární bezpečnosti. Pokud by daná osoba byla této diagnostiky schopná, tak by nepsala "asi" "nějaké" ale byla by chopna přesně specifikovat všecky chyby a protokol předat DÚ, aby provoz takto postižených kusů nepovolil. Což si ona osoba zajisté přeje, když pomlouvá.

+3/−1
13.1.2014 18:06

O76l11d24ř37i84c57h 37J72a18n64e76č38e65k 8329516893931

Ono s tím "což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá" to tak žhavé není - vyšší traťové rychlosti jsou v současnosti toliko na částech Westbahn mezi Vídní a Welsem a snad ještě mezi Kufsteinem a Innsbruckem (nejsem si úplně jistý, že tamní novostavba je již v těchto rychlostech provozována), tedy maximálně na pětině tratí, na nichž ÖBB railjety provozuje. Navíc i na těchto úsecích i nadále provozuje vedle railjetů i IC/EC vlaky s vozy pro max. 200 km/h - speciálně mezi Vídní a Salzburgem, tedy v jediné relaci, kde se v_max nad 200 km/h opravdu reálně využije, v hodinovém taktu. A některé z nich mají dokonce i vozy pro přepravu aut, s nimiž se určitě nejezdí více než 160.

Opravdu výrazně se rakouská vysokorychlostní síť rozroste někdy za 10 (či více) let, až bude spuštěna zcela nová Koralmbahn (Graz - Klagenfurt) a tunel pod Semmeringem.

.

Nicméně - Rakušané se prostě rozhodli, že dosavadní IC/EC railjety masově nahradí už nyní a ty IC vozy se prostě staly přebytečnými. Nic víc, nic míň. Na české síti ty vozy budou stále patřit k tomu nejlepšímu, co po ní jezdí.

Prohlašovat je za šrot je něco podobného, jako když firmy každé 3 roky obměňují svůj park osobních automobilů a ty ojeté prodávají zaměstnancům nebo do bazarů - ta taky nejsou šrotem, nýbrž stále velmi funkčními a kvalitími stroji, jen se hold stávajícímu provozovateli vyplatí vyměnit je za novější.

+2/0
15.1.2014 10:32

M76i36r40o34s22l88a70v 39Z15i81k83m64u61n40d 7969443314593

Kdepak staví ty "stovky" kilometrů  na rychlost 230 ... mají tratě akorát na 200 ... Ono to rozjetí na rychlost 230 taky nejsou dobu trvá a na německé trati pro rychlost 300 km z Frankfurtu do Kölnu jedou "zastávkové" ICE akorát při jízdě po spádu ....

0/0
21.1.2014 19:50

R16a79d41i43m 20Š20o24l15c 1935815505714

No spíš bych to viděl, jestli nezačnou v Olomouci odvěšovat. Protože když se podívám na jejich prodej, tak většinou půlka lidí ze soupravy v tom Olomouci vystoupí. On sice vlak je třeba vyprodán, ale rozhodně né v celé trase a z hlediska výnosů je jistě lepší mít "dálkové cestující", tak jak to pojal Leo, že jede do Olomouce durch.

+2/0
13.1.2014 9:27

J70i29r91k57a 84D53v36o29ř51á87k 4345650553528

Hm, a díváte se skutečně na *prodej* nebo na místenky v tenhle moment zrovna uvolněné k rezervaci...?

0/0
13.1.2014 12:48

R54a87d52i12m 46Š41o31l10c 1915835235454

Samozřejmě jen na místenky. Třeba na tento pátek má vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 17:44 volných 113 míst do Ostravy, ale z Olomouce do Ostravy je volných už 230. Vlak před tím v 16:44 má do Ostravy volných 36 a z Olomouce už 149. Berte to tak, že Jančurovy vlaky jsou povinně místenkové, proto se dá tvrdit, že místenka = jízdenka.

+3/0
13.1.2014 13:40

J91i29r23k97a 83D76v56o63ř20á23k 4455690813228

Nejde o problém místenka / jízdenka, ale problém skutečně prodáno / jen se vám momentálně neukazuje k rezervaci pro zadaný čas a relaci.

+1/0
13.1.2014 14:53

L89i94b39o63r 91M16o76u64č66k69a 1268507785142

Mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci - na vsechno mistenka - je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

 

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

+6/0
13.1.2014 7:14

J40a49k28u98b 73K70o17r43e10c 6384890501883

V LE potřebujete také vždy mistenku. Pokud mate IN 100, znamená to, že vlakem jezdíte často a v takovém případě se vyplatí jezdit s ČD.

+6/0
13.1.2014 7:50

J97a88r44e74k 17K42a63l29i40v15o62d29a 7306383241636

Jsou to ojetiny ale stále pro nás představují pokrok...

+3/−2
13.1.2014 2:43

J56i37r66k35a 76D58v78o72ř26á69k 4175500823608

Nevím o jakém pokroku přesně mluvíte. ČD mají takové vozy z Rakouska také, kromě toho mají ještě několik desítek podobných ale mnohem mladších koupených přímo od Siemensu.

+2/−2
13.1.2014 9:09

M38a35r12t65i87n 66K77a34r50á42s46e49k 9218183228468

Presto jsou ty od RJ uvnitr v mnohem lepsim stavu.....

+2/−3
13.1.2014 9:21

J53a50n 78J28e46m81e61l83k62a 1305390

Prosím Vás  - ČD na některých tratích nezvládají ani elementární věc.. Topit a udržet normální teplotu.  ( o klimatizaci se radši nebavím).

+1/−6
13.1.2014 11:12

J65i12r90k71a 56D77v57o54ř33á93k 4285720363958

My se nebavíme o "některých tratích" kam soukromníci nestrčí nos, ale o Praha - Ostrava. Tam má s udržením teploty potíže předevžím RegioJet.

+6/0
13.1.2014 13:01

J77a13n 25Z91b40o18ř67i63l 3139337629

Chtělo by to VRT ... 

a pak nebudou stačit kupovat soupravy a vagóny, protože bude mnohem rychlejší cesta vlakem !

+4/0
12.1.2014 20:37
Foto

R10o13m41a91n 53P50o80l35á46č47e68k 1480516740925

Tot velká otázka. Přece jenom se pořád docela často staví, takže než by dosáhly rychlosti, tak by zase musely brzdit.+ musíte počítat u velkých měst s poměrně hustou příměstskou dopravou.

0/0
12.1.2014 21:42

J42i60r67k22a 58D31v15o91ř49á13k 4575670693898

Máte zastaralé informace. VR vlak je samozřejmě schopen zrychlit na vysokou rychlost dřív než vyjede z Prahy. S hustou příměstskou dopravou s počítat emusí, protože součástí VRT je i výjezd z města segregovaný od příměstské dopravy kromě krátkého úseku od hlavního nádraží, kdy jede ještě pomalu. Rychlejší vrstva VR vlaků by Praha - Brno udělala pod hodinu bez zastávky, pomalejší vrstva by na téhle trase měla 1 - 4 zastávky, ale obvykle by nejela celou trasu VR, protože u Jihlavy by odbočila na/z konvenční trať. Více zastavující expresy nebo rychlíky by zůstaly tam kde jsou.

+1/0
13.1.2014 9:16

P31e96t47r 86N47e92c77h53a22n41i50c77k90ý 7113596408430

A bude tak drahá, že tím budou jezdit leda manažeři na služebku. Navíc za cenu VRT by se dalo narovnat tolik oblouků a podbít tolik kolejnic, že by se mnoho tratí dalo zkultivovat do konkurenceschopného stavu a být tedy užitečných pro mnohem větší oblast.

+2/−2
12.1.2014 21:58

R76a50d64e25k 34J13a44n21a14t77a 9975496524492

Obávám se, že "narovnáním oblouků a podbitím kolejnic" nevytvoříte konkurenceschopnou železnici.

Pokud totiž už byla v podobné trase za miliardy postavena dálnice v nové trase, s množstvím mostů, tunelů, náspů a zářezů, tak pouhou opravou trati, trasované před 150 lety, stejné jízdní doby nedosáhnete.

Jediná možnost je dopřát výhody nového trasování i železnici. Na Západě to vědí. Teď ještě abychom si to uvědomili i my.

A "budou tím jezdit leda manažeři na služebku" je blud. Náklady na provoz vysokorychlostní trati nejsou vyšší než u trati klasické, spíš naopak.

+9/0
12.1.2014 22:06

P91e23t64r 55N25e70c11h63a37n10i64c17k55ý 7793186538240

Doufejme, v zemích VRT je teda železnice abnormálně drahá i pro místní (průměrný Němec Vám na téma železnice moc pěkného neřekne, ICE je asi tak dostupné jako letadlo). Především tím chci říct, že jsme malá zemička pro megalomanské projekty. Naše země se měla dát cestou Nizozemí nebo Švýcarska (akorát o 20 let dřív) a vytvořit kvalitní síť železnic pro rychlosti 120-160km/h (což by měla být asi tak ta, která je tučně vyznačená v jízdním řádu - ta co po ní jezdí rychlíky), hustou síť po které se pohodlně a vůči IAD podobnou rychlostí (s pohodlím není nutné konkurovat rychlostí na minuty) dá cestovat po celé ČR ne jen po pár páteřních trasách. Jel jsem ve Španělsku po prachobyčejné neelektrifikované jednokolejce přes hory něčím jako spěšňákem a i tak ten vlak držel rychlost 120-150km/h celou cestu, nevěřím, že by to u nás nebylo možné.

+2/−1
12.1.2014 22:21

R90a88d71e24k 90J29a34n16a72t44a 9515356884982

Vtip je v tom, že vámi navrhované vytvoření trasy pro 160 mezi Prahou a Brnem si vyžádá novou trasu také (u nás není rovina, jako v Holandsku nebo ve Španělsku). A když už stavíte novou trasu, je lepší ji rovnou postavit na 280. Není to moc dražší.

A co se týká Švýcarska, tam při těch jejich 120-160 (snad kromě Zurich-Bern kde je 200) vlak opravdu typicky rychlejší než auto není. Oni tím ale jezdí, protože jsou k tomu vychováni, je to tradice. Jenže tradici u nás nezískáte. Pokud chceme v dopravě mezi východem a západem země posílit železnice, tak rychlý spoj mezi Prahou a Brnem potřebujeme. Tak, aby časovou ztrátu, kterou vychovaný automobilista získá cestou MHD na nádraží, dohnal cestou.

+4/0
12.1.2014 22:30

P55e71t88r 10N85e77c45h13a24n72i74c85k37ý 7253686948880

Ona by nová trasa byla fajn i kvůli napojení Vysočiny na Moravu a Prahu, o tom žádná, ale kde na to vzít? A pokud na to vemu, tak zas o ty peníze přijde zbytek republiky. Vlak má být pohodlnější, nemusí být za každou cenu rychlejší, ono lidem o těch +- čtvrt hodiny až tak nejde, pokud jim cesta ubíhá. A v tom je vtip v těch zemích jako je Nizozemí nebo Švýcarsko. Lidé tam jezdí vlaky, protože to je prostě jednodušší a pohodlnější a dostanou se jimi všude a na to by země tak hustě osídlená jako je ČR měla cílit.

+3/0
12.1.2014 23:00

R41a94d34e83k 58J62a77n77a31t45a 9315196974662

S financováním problém není. Když vezmete investiční náklady na VRT Praha-Brno 150 mld, a uvážíte, že na železniční stavbu není problém z EU dostat dotace 60%, zbývá 60 mld. Při době stavby 10 let to dělá 6 mld. ročně. To skutečně není mnoho, rozhodně ne více, než dnes ročně dáváme na rekonstrukce koridorů, které budou zanedloho víceméně dokončeny.

Co chybí je "politická vůle", která je nízká. Ale ono se není co divit. Zatímco ve Francii TGV zná každý, u nás drtivá většina populace (a tím i voličů) vysokorychlostí vlak ani neviděla, natož aby jím jela.

+5/0
12.1.2014 23:08

P21e11t20r 65N61e82c90h17a67n45i54c85k57ý 7503256428950

A na pátý koridor údajně stačí 20 miliard. Pak bychom měli většinu krajských měst civilizovaně propojených. To taková armáda sežere víc než financovani těchto staveb. Tak uvidíme s čím nový ministr dopravy přijde.

0/0
12.1.2014 23:19

M90a13r48t62i93n 92K74a71r23á36s32e18k 9558103818148

Pendolino je v zasade vysokorychlostni vlak, akora jezdi na pomalorychlostni trati ....

+2/0
13.1.2014 9:25

O74l18d73ř36i14c13h 43J16a49n87e66č47e13k 8769296363161

Ano pendolino JE vysokorychlostní vlak - rychlostí apod. velmi blízký právě rakouským railjetům. Akorát že ty rakouské railjety aspoň místy těch 230 km/h opravdu dosahují.

Tak si říkám, jestli by se ČD vlastně nevyplatilo pronajmout pendolina do Rakouska výměnou za kompletní soupravy složené z vyřazených nebo nadbytečných lokomotiv + vozů ÖBB, které by však v české síti stále tvořily výrazný nadstandard :-)

0/0
15.1.2014 10:41

J12a34n 28J93e27m58e17l27k89a 1895690

Škoda, že se neinvestují EU peníze do železnice místo nesmyslů typu soukromých wellness hotelů atd.. Nesmyslné podchody, kde nejsou třeba a oprava nádraží. Že sice do těch nádraží nejezdí smysluplné vlaky a nevedou smysluplné koleje jim nějak uniká. Stejně pak nemají často peníze ani na provoz a topení a běžnou údržbu. Takže vyhozené peníze.

0/−1
13.1.2014 11:36

J64i83ř59í 88H54o13v52o75r16k68a 8697856982155

Kde na to vzít? Vyplácení sociálních dávek provádět přes stavební firmy... Říká se tomu investice ;-D.

Namísto budování všelijakých hřišť/cyklostezek/bazénů mohlo fungovat několik desítek kilometrů....

+1/0
13.1.2014 9:14

T56o53m14a18s 33N19o58v12o80t49n96y 3561856798909

Jo, to by i stačilo. Když prostě cesta vlakem trvá 2x tak dlouho než autem kromě několika málo tratí, tak prostě lidi preferují jiný způsob dopravy...

+1/−1
12.1.2014 22:31

P24e28t85r 22N53e45c84h14a16n57i58c72k76ý 7593986428630

A hlavně lidé necestují jen mezi Prahou a Brnem/Ostravou

+3/0
12.1.2014 23:01

J41i93r22k12a 63D22v81o65ř59á15k 4805770493568

Ale tudy jede těch cestujících velmi mnoho a zrychlení by zrychlilo spojení snad víc než poloviny dálkové dopravy..

+2/0
13.1.2014 9:18

J56a66n 95J25e53m51e10l86k61a 1205670

Přesně tak, ti co žijí v Německu  mluví nadávaji na DB a jejich obrovské ceny - že je lepší jezdit autem. (smutné)

0/0
13.1.2014 11:27

P10e11t74r 60N85e35c31h50a63n91i53c84k77ý 7223646728400

V Německu je tarifní džungle tak složitá, že místní nadávači na složitost tarifů ČD by asi zezelenali. Prakticky tam není možné přijít k přepážce a říct si o jízdenku, to se vám z ceny protočí panenky. Na netu vládne chaos, na regionální dopravu tam je halda sítovek, které někdy umožní cestovat levněji než v ČR, někdy zase ne, bez dobrého plánování se to neobejde. Na dálkové vlaky jsou tam letecké tarify, kde se cena mění jak na kolovrátku a čím dřív koupě tím líp (a to rozhodně nemyslím týden jako je u nás, ale klidně měsíc). Spolubydlící z Magdeburgu radši přespal v Berlíně, než aby jel pozdním vlakem, jiný kamarád z Dráždan zas nadává, že 100km a k babičce a zpět ho vyjde dráž než letenka s Ryanairem na Tenerife ;-D

+2/0
13.1.2014 11:48

J86a85n 79J32e38m17e11l26k19a 1625820

Přesně tak. První by měl někdo řict, kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno. Jestli je vůbec je o čem se bavit. Spiš by mě zajímala elektrifikace příměstských tratí Praha Kladno, Mladá Boleslav. Ostrava -Frýdlant n. O atd. Aby nevypadaly jak v roce 1950, ale posunuly se trochu na evropskou úroveň hodnou 21.st.

+2/0
13.1.2014 11:23

P88e22t41r 17N60e90c94h22a80n89i98c29k54ý 7553986928630

A napojení Liberce na rychlou elektrifikovanou železniční síť, ale to je jiná pohádka. Tyhle příměstské tratě generují pravidelnou poptávku, měl by se na ně brát zřetel. Ne, že spojíme dvě nebo tři největší města a na zbytek se kašle. Máme tu několik jednokolejek, které rozhodně jednokolejkami už tak 20 let být neměly (Praha - Kladno, Ostrava - F-M, Pardubice - Jaroměř, Brno - Přerov/Olomouc, Praha - MB by mělo být vedeno přes Milovice = potřeba zkapacitnit Praha - Milovice atd...), lokálky, které svým významem určitě mají na víc, jen je někdo musí opravit a našlo by se toho dost...K čemu je pak rychlá VRT, pokud se k ní cestující musí dokodrcat rychlostí velorexu?

0/0
13.1.2014 11:32

R22a20d47e41k 85J36a56n73a34t87a 9765716674582

"kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno"

Dneska stojí komerční jízdné bez dotací na vytížené trati Praha-Ostrava cca 1 Kč/km. Když uvážíme, že je to pravděpodobně prodělečné, uvažujme raději 1,50 Kč/km. Není žádný důvod, proč by to mělo být s VRT více, protože VR provoz je pro dopravce levnější (vlak sice žere o něco více energie a je o něco málo dražší nma pořízení, ale na stejný interval stačí mu 3x méne souprav a personálu, také trať je kratší). Takže mi vychází cca 200 km * 1,5 = 300 Kč. A to pozor, bez potřeby dotací! Pokud by se to zdálo státu moc, může provoz objednat a zadotovat. Ale ušetří se v každém případě, protože dneska se dotuje a to dost, protože trať Praha-Brno je relativně pomalá zajížďka s vysokými náklady.

+1/0
13.1.2014 12:42

J68a25n 67J66e74m79e21l77k27a 1305690

No to už jsme se tady bavili, já tomu nevěřím a věřím cenám DB nebo cenám ve Francii (tedy nehorázné). Případně  70% ceny DB protože jsme v ČR.

0/0
13.1.2014 13:49

R60a58d95e85k 60J77a82n18a18t62a 9965526454572

Ceny v Německu nebo Francii jsou obecně vyšší prostě proto, že to tam lidí za ten vlak jsou ochotni dát (ony ty vlaky jim tam prázdné rozhodně nejezdí) - a to NEJEN U VRT. I u normálních vlaků jsou ceny vysoké.

U nás budou nižší už jen kvůli tomu, že za vysoké jízdné by tím tomu dopravci nikdo ze šetřivých Čechů nejel. Úvahu o nákladech jsem uváděl proto, že jízdné (uvažujeme-li provoz bez dotací) nemůže jít dlouhodobě pod náklady. Tj. lze se na to dívat jako na spodní mez jízdného. Horní mez závisí na ochotě lidí platit. Pokud to budou lidi platit, cena bude vyšší, pokud nebudou, bude nižší.

Můžete se na to podívat taky tak, že např. v Německu se jízdné mezi EC a ICE neliší minimálně (např. mnichov-stuttgart základní cena 53 versus 57 EUR, akční je dokonce stejná - 35 EUR). Proč by se tedy mělo jízdné lišit u nás?

0/0
13.1.2014 14:51

J36i15ř60í 85K66o17c45u19r32e49k 6595394865418

A (služebním) autem to máme 6 kč/km, takže tam i zpět za 2500 Kč. Samozřejmě se počítá koupě auta do nákladů na provoz auta.

0/0
13.1.2014 16:51

J27o82s11e42f 29P20a26l74a96t77a 1473372981885

a kdo by tím jezdil?;-D

0/0
13.1.2014 10:02

R58a50d16o28v25a31n 27K52r16h26o41v62s61k24ý 8497729461106

jééé, to zas zaměstnancům zkrouhnou výplaty ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2014 20:05

D48a94v75i89d 78M95u20n25z47a20r 3398622174296

hezke...

0/0
12.1.2014 18:30

K79r46y29š73t98o52f 20L71a20n10í40k 1939250875565

ne ze bych ho nechtel vyzkouset, ale dokud nebude mit podobnou nabidku jako je IN100 od CD, je pro me podstatne drazsi.

+2/−2
12.1.2014 18:23

M63i60r57o14s11l36a60v 92H82r59u37š32k14a 1160795423755

To máte pravdu.

0/0
12.1.2014 19:09

L63i33b43o81r 77M29o98u46č56k37a 1328657895482

tak nejak, mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci na vsechno mistenka je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

0/0
13.1.2014 7:14

M11a94r37c89e55l78a 15K13u28l52í85š35k89o49v25á 5869669137303

Kdyby raději posílil spoje na jih Čech, kde je neustále plno v autobusových spojích a vlaky jezdí jen ČD. Sliboval, že už v roce 2013 bude RJ jezdit i vlakem směr Praha-Č.B. a jezdí jen Č.B.-Brno. 

Pořád ta Morava.....;-€ místo aby konkuroval ČD.

+1/−4
12.1.2014 18:07

R96a27d61e63k 23J80a81n37a14t63a 9795326694272

Ovšem vlak Praha-ČB oproti loňsku zrychlil (na 2h 28m) a tím se vyrovnal autobusu (sice 2h 20m, ale ze Smíchova, ne z centra). V dalších letech už by ho měl předhonit.

Regiojet nejezdí do ČB z jednoho prostého důvodu - nemá na to. Jsou zde potřeba dvousystémové lokomotivy (na ty nemá peníze), trať se stále rekonstruuje (což znamená občas výluku a náhradní autobusovou dopravu a na to také nemá peníze), a v neposlední řadě tu jezdí méně lidí než na Ostrau (vlaky by nebyly tak obsazené a to také stojí peníze).

+9/−1
12.1.2014 18:20
Foto

A68l88a31n 19Ř78e88p86k96a 4575306

Jen by ještě všechny!! rychlíky mohli mít na dnešní dobu už základní komfort - zásuvky, klimatizaci, vakuové WC.. a občerstvení alespoň formou pojízdného minibaru. WiFi nemusí být.

+1/−1
12.1.2014 19:17
Foto

R24o38m91a92n 18P95o40l49á65č61e68k 1500826430725

Na cestě 2:28 si neumíte koupit na nádraží v supermarketu jídlo a pití? Osobně koupit si předražené jídlo mi pocit komfortu nedává...

+9/−3
12.1.2014 19:36
Foto

A76l73a95n 77Ř97e63p72k62a 4655726

Já umím, ale výhodou by to určitě bylo. Možná by si ČD mohli aspoň minibary provozovat sami a tudíž by ty ceny nemuseli být o tolik zvýšené jako když to dělá soukromá společnost (JLV). Na personál velké nároky potřeba nejsou, stačí aby byl příjemný a milý. :)

+2/−1
12.1.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.