Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet zdvojnásobí počet vozů. Nakoupil další v Rakousku

Rakouské státní dráhy ÖBB se staly jedním z největších dodavatelů vozů pro českou železnici. Zatím posledním kupujícím je soukromý RegioJet, který nakoupil v Rakousku dalších 45 ojetých vagónů. Přes sto vozů od rakouských železnic kupují České dráhy.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J58i39ř26í 93K85o79c32u81r66e21k 6275714895798

Rakušáci se těch vagonů zbavují protože mají a staví stovky kilometrů tratí na rychlost 230 km/h (výhledově více), což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá. Tím pádem je potřeba koupit nová vozidla a ta stará se tak stanou z části nepotřebnými.

A ne kvůli tomu, že by byly ve špatném technickém stavu, jak kdosi v diskuzi tvrdí. Zřejmě věští z láku od okurek nebo tak něco - pochybuju, že ona osoba je obdorně způsobilá k provedení defektoskopie rámu a podvozků, kontrole brzd a požární bezpečnosti. Pokud by daná osoba byla této diagnostiky schopná, tak by nepsala "asi" "nějaké" ale byla by chopna přesně specifikovat všecky chyby a protokol předat DÚ, aby provoz takto postižených kusů nepovolil. Což si ona osoba zajisté přeje, když pomlouvá.

+3/−1
13.1.2014 18:06

O44l43d72ř88i64c25h 40J84a18n47e24č83e20k 8299166333501

Ono s tím "což se s vagonem na 200 km/h jezdit nedá" to tak žhavé není - vyšší traťové rychlosti jsou v současnosti toliko na částech Westbahn mezi Vídní a Welsem a snad ještě mezi Kufsteinem a Innsbruckem (nejsem si úplně jistý, že tamní novostavba je již v těchto rychlostech provozována), tedy maximálně na pětině tratí, na nichž ÖBB railjety provozuje. Navíc i na těchto úsecích i nadále provozuje vedle railjetů i IC/EC vlaky s vozy pro max. 200 km/h - speciálně mezi Vídní a Salzburgem, tedy v jediné relaci, kde se v_max nad 200 km/h opravdu reálně využije, v hodinovém taktu. A některé z nich mají dokonce i vozy pro přepravu aut, s nimiž se určitě nejezdí více než 160.

Opravdu výrazně se rakouská vysokorychlostní síť rozroste někdy za 10 (či více) let, až bude spuštěna zcela nová Koralmbahn (Graz - Klagenfurt) a tunel pod Semmeringem.

.

Nicméně - Rakušané se prostě rozhodli, že dosavadní IC/EC railjety masově nahradí už nyní a ty IC vozy se prostě staly přebytečnými. Nic víc, nic míň. Na české síti ty vozy budou stále patřit k tomu nejlepšímu, co po ní jezdí.

Prohlašovat je za šrot je něco podobného, jako když firmy každé 3 roky obměňují svůj park osobních automobilů a ty ojeté prodávají zaměstnancům nebo do bazarů - ta taky nejsou šrotem, nýbrž stále velmi funkčními a kvalitími stroji, jen se hold stávajícímu provozovateli vyplatí vyměnit je za novější.

+2/0
15.1.2014 10:32

M59i50r51o46s44l72a17v 85Z91i68k59m35u10n92d 7239753674823

Kdepak staví ty "stovky" kilometrů  na rychlost 230 ... mají tratě akorát na 200 ... Ono to rozjetí na rychlost 230 taky nejsou dobu trvá a na německé trati pro rychlost 300 km z Frankfurtu do Kölnu jedou "zastávkové" ICE akorát při jízdě po spádu ....

0/0
21.1.2014 19:50

R37a37d29i13m 53Š51o50l91c 1125205745604

No spíš bych to viděl, jestli nezačnou v Olomouci odvěšovat. Protože když se podívám na jejich prodej, tak většinou půlka lidí ze soupravy v tom Olomouci vystoupí. On sice vlak je třeba vyprodán, ale rozhodně né v celé trase a z hlediska výnosů je jistě lepší mít "dálkové cestující", tak jak to pojal Leo, že jede do Olomouce durch.

+2/0
13.1.2014 9:27

J26i57r26k60a 75D30v53o45ř71á36k 4855960953658

Hm, a díváte se skutečně na *prodej* nebo na místenky v tenhle moment zrovna uvolněné k rezervaci...?

0/0
13.1.2014 12:48

R14a84d24i33m 47Š25o36l90c 1785145465164

Samozřejmě jen na místenky. Třeba na tento pátek má vlak s odjezdem z Prahy hl.n. v 17:44 volných 113 míst do Ostravy, ale z Olomouce do Ostravy je volných už 230. Vlak před tím v 16:44 má do Ostravy volných 36 a z Olomouce už 149. Berte to tak, že Jančurovy vlaky jsou povinně místenkové, proto se dá tvrdit, že místenka = jízdenka.

+3/0
13.1.2014 13:40

J97i11r54k41a 62D41v35o74ř20á42k 4735330723698

Nejde o problém místenka / jízdenka, ale problém skutečně prodáno / jen se vám momentálně neukazuje k rezervaci pro zadaný čas a relaci.

+1/0
13.1.2014 14:53

L40i94b56o51r 39M32o47u48č66k35a 1678637935472

Mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci - na vsechno mistenka - je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

 

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

+6/0
13.1.2014 7:14

J69a46k53u78b 54K77o29r97e13c 6194930591313

V LE potřebujete také vždy mistenku. Pokud mate IN 100, znamená to, že vlakem jezdíte často a v takovém případě se vyplatí jezdit s ČD.

+6/0
13.1.2014 7:50

J85a32r39e60k 50K63a17l30i78v48o49d81a 7986663401746

Jsou to ojetiny ale stále pro nás představují pokrok...

+3/−2
13.1.2014 2:43

J86i77r67k92a 65D38v65o63ř29á54k 4525710363858

Nevím o jakém pokroku přesně mluvíte. ČD mají takové vozy z Rakouska také, kromě toho mají ještě několik desítek podobných ale mnohem mladších koupených přímo od Siemensu.

+2/−2
13.1.2014 9:09

M62a90r17t45i24n 19K15a84r14á55s72e67k 9308963718788

Presto jsou ty od RJ uvnitr v mnohem lepsim stavu.....

+2/−3
13.1.2014 9:21

J86a46n 54J21e35m50e10l93k92a 1305680

Prosím Vás  - ČD na některých tratích nezvládají ani elementární věc.. Topit a udržet normální teplotu.  ( o klimatizaci se radši nebavím).

+1/−6
13.1.2014 11:12

J20i15r97k91a 80D43v26o57ř41á45k 4845570343898

My se nebavíme o "některých tratích" kam soukromníci nestrčí nos, ale o Praha - Ostrava. Tam má s udržením teploty potíže předevžím RegioJet.

+6/0
13.1.2014 13:01

J82a31n 93Z34b45o41ř92i84l 3419187979

Chtělo by to VRT ... 

a pak nebudou stačit kupovat soupravy a vagóny, protože bude mnohem rychlejší cesta vlakem !

+4/0
12.1.2014 20:37

R59o11m45a61n 95P23o24l54á97č10e85k 1210746390515

Tot velká otázka. Přece jenom se pořád docela často staví, takže než by dosáhly rychlosti, tak by zase musely brzdit.+ musíte počítat u velkých měst s poměrně hustou příměstskou dopravou.

0/0
12.1.2014 21:42

J71i64r36k92a 39D21v64o37ř14á55k 4745570613368

Máte zastaralé informace. VR vlak je samozřejmě schopen zrychlit na vysokou rychlost dřív než vyjede z Prahy. S hustou příměstskou dopravou s počítat emusí, protože součástí VRT je i výjezd z města segregovaný od příměstské dopravy kromě krátkého úseku od hlavního nádraží, kdy jede ještě pomalu. Rychlejší vrstva VR vlaků by Praha - Brno udělala pod hodinu bez zastávky, pomalejší vrstva by na téhle trase měla 1 - 4 zastávky, ale obvykle by nejela celou trasu VR, protože u Jihlavy by odbočila na/z konvenční trať. Více zastavující expresy nebo rychlíky by zůstaly tam kde jsou.

+1/0
13.1.2014 9:16

P83e77t96r 10N41e79c97h63a60n28i30c39k58ý 7343136708550

A bude tak drahá, že tím budou jezdit leda manažeři na služebku. Navíc za cenu VRT by se dalo narovnat tolik oblouků a podbít tolik kolejnic, že by se mnoho tratí dalo zkultivovat do konkurenceschopného stavu a být tedy užitečných pro mnohem větší oblast.

+2/−2
12.1.2014 21:58

R64a82d72e76k 66J90a12n95a42t32a 9965896864472

Obávám se, že "narovnáním oblouků a podbitím kolejnic" nevytvoříte konkurenceschopnou železnici.

Pokud totiž už byla v podobné trase za miliardy postavena dálnice v nové trase, s množstvím mostů, tunelů, náspů a zářezů, tak pouhou opravou trati, trasované před 150 lety, stejné jízdní doby nedosáhnete.

Jediná možnost je dopřát výhody nového trasování i železnici. Na Západě to vědí. Teď ještě abychom si to uvědomili i my.

A "budou tím jezdit leda manažeři na služebku" je blud. Náklady na provoz vysokorychlostní trati nejsou vyšší než u trati klasické, spíš naopak.

+9/0
12.1.2014 22:06

P61e87t70r 30N12e85c79h94a41n87i20c46k15ý 7633796868600

Doufejme, v zemích VRT je teda železnice abnormálně drahá i pro místní (průměrný Němec Vám na téma železnice moc pěkného neřekne, ICE je asi tak dostupné jako letadlo). Především tím chci říct, že jsme malá zemička pro megalomanské projekty. Naše země se měla dát cestou Nizozemí nebo Švýcarska (akorát o 20 let dřív) a vytvořit kvalitní síť železnic pro rychlosti 120-160km/h (což by měla být asi tak ta, která je tučně vyznačená v jízdním řádu - ta co po ní jezdí rychlíky), hustou síť po které se pohodlně a vůči IAD podobnou rychlostí (s pohodlím není nutné konkurovat rychlostí na minuty) dá cestovat po celé ČR ne jen po pár páteřních trasách. Jel jsem ve Španělsku po prachobyčejné neelektrifikované jednokolejce přes hory něčím jako spěšňákem a i tak ten vlak držel rychlost 120-150km/h celou cestu, nevěřím, že by to u nás nebylo možné.

+2/−1
12.1.2014 22:21

R66a57d89e91k 84J84a69n91a74t11a 9665196814182

Vtip je v tom, že vámi navrhované vytvoření trasy pro 160 mezi Prahou a Brnem si vyžádá novou trasu také (u nás není rovina, jako v Holandsku nebo ve Španělsku). A když už stavíte novou trasu, je lepší ji rovnou postavit na 280. Není to moc dražší.

A co se týká Švýcarska, tam při těch jejich 120-160 (snad kromě Zurich-Bern kde je 200) vlak opravdu typicky rychlejší než auto není. Oni tím ale jezdí, protože jsou k tomu vychováni, je to tradice. Jenže tradici u nás nezískáte. Pokud chceme v dopravě mezi východem a západem země posílit železnice, tak rychlý spoj mezi Prahou a Brnem potřebujeme. Tak, aby časovou ztrátu, kterou vychovaný automobilista získá cestou MHD na nádraží, dohnal cestou.

+4/0
12.1.2014 22:30

P76e22t65r 42N67e37c32h26a89n60i33c94k62ý 7393606378320

Ona by nová trasa byla fajn i kvůli napojení Vysočiny na Moravu a Prahu, o tom žádná, ale kde na to vzít? A pokud na to vemu, tak zas o ty peníze přijde zbytek republiky. Vlak má být pohodlnější, nemusí být za každou cenu rychlejší, ono lidem o těch +- čtvrt hodiny až tak nejde, pokud jim cesta ubíhá. A v tom je vtip v těch zemích jako je Nizozemí nebo Švýcarsko. Lidé tam jezdí vlaky, protože to je prostě jednodušší a pohodlnější a dostanou se jimi všude a na to by země tak hustě osídlená jako je ČR měla cílit.

+3/0
12.1.2014 23:00

R19a81d64e48k 98J94a62n76a27t78a 9555116294702

S financováním problém není. Když vezmete investiční náklady na VRT Praha-Brno 150 mld, a uvážíte, že na železniční stavbu není problém z EU dostat dotace 60%, zbývá 60 mld. Při době stavby 10 let to dělá 6 mld. ročně. To skutečně není mnoho, rozhodně ne více, než dnes ročně dáváme na rekonstrukce koridorů, které budou zanedloho víceméně dokončeny.

Co chybí je "politická vůle", která je nízká. Ale ono se není co divit. Zatímco ve Francii TGV zná každý, u nás drtivá většina populace (a tím i voličů) vysokorychlostí vlak ani neviděla, natož aby jím jela.

+5/0
12.1.2014 23:08

P22e33t20r 97N79e72c94h51a63n44i75c95k66ý 7953326548180

A na pátý koridor údajně stačí 20 miliard. Pak bychom měli většinu krajských měst civilizovaně propojených. To taková armáda sežere víc než financovani těchto staveb. Tak uvidíme s čím nový ministr dopravy přijde.

0/0
12.1.2014 23:19

M64a51r90t83i53n 43K18a80r58á88s24e88k 9818303958298

Pendolino je v zasade vysokorychlostni vlak, akora jezdi na pomalorychlostni trati ....

+2/0
13.1.2014 9:25

O47l10d83ř63i59c87h 42J79a54n46e87č51e41k 8979406313191

Ano pendolino JE vysokorychlostní vlak - rychlostí apod. velmi blízký právě rakouským railjetům. Akorát že ty rakouské railjety aspoň místy těch 230 km/h opravdu dosahují.

Tak si říkám, jestli by se ČD vlastně nevyplatilo pronajmout pendolina do Rakouska výměnou za kompletní soupravy složené z vyřazených nebo nadbytečných lokomotiv + vozů ÖBB, které by však v české síti stále tvořily výrazný nadstandard :-)

0/0
15.1.2014 10:41

J23a13n 19J44e26m78e24l38k48a 1905570

Škoda, že se neinvestují EU peníze do železnice místo nesmyslů typu soukromých wellness hotelů atd.. Nesmyslné podchody, kde nejsou třeba a oprava nádraží. Že sice do těch nádraží nejezdí smysluplné vlaky a nevedou smysluplné koleje jim nějak uniká. Stejně pak nemají často peníze ani na provoz a topení a běžnou údržbu. Takže vyhozené peníze.

0/−1
13.1.2014 11:36

J15i68ř43í 47H56o58v66o22r67k94a 8297326702465

Kde na to vzít? Vyplácení sociálních dávek provádět přes stavební firmy... Říká se tomu investice ;-D.

Namísto budování všelijakých hřišť/cyklostezek/bazénů mohlo fungovat několik desítek kilometrů....

+1/0
13.1.2014 9:14

T46o64m90a76s 82N27o66v14o75t78n21y 3601126688849

Jo, to by i stačilo. Když prostě cesta vlakem trvá 2x tak dlouho než autem kromě několika málo tratí, tak prostě lidi preferují jiný způsob dopravy...

+1/−1
12.1.2014 22:31

P54e25t67r 39N36e21c21h98a41n92i74c85k72ý 7363896908410

A hlavně lidé necestují jen mezi Prahou a Brnem/Ostravou

+3/0
12.1.2014 23:01

J72i96r60k87a 47D55v30o34ř53á38k 4895310853538

Ale tudy jede těch cestujících velmi mnoho a zrychlení by zrychlilo spojení snad víc než poloviny dálkové dopravy..

+2/0
13.1.2014 9:18

J88a80n 66J52e36m88e94l59k34a 1475330

Přesně tak, ti co žijí v Německu  mluví nadávaji na DB a jejich obrovské ceny - že je lepší jezdit autem. (smutné)

0/0
13.1.2014 11:27

P96e12t96r 54N39e24c84h46a48n63i50c80k47ý 7983936438850

V Německu je tarifní džungle tak složitá, že místní nadávači na složitost tarifů ČD by asi zezelenali. Prakticky tam není možné přijít k přepážce a říct si o jízdenku, to se vám z ceny protočí panenky. Na netu vládne chaos, na regionální dopravu tam je halda sítovek, které někdy umožní cestovat levněji než v ČR, někdy zase ne, bez dobrého plánování se to neobejde. Na dálkové vlaky jsou tam letecké tarify, kde se cena mění jak na kolovrátku a čím dřív koupě tím líp (a to rozhodně nemyslím týden jako je u nás, ale klidně měsíc). Spolubydlící z Magdeburgu radši přespal v Berlíně, než aby jel pozdním vlakem, jiný kamarád z Dráždan zas nadává, že 100km a k babičce a zpět ho vyjde dráž než letenka s Ryanairem na Tenerife ;-D

+2/0
13.1.2014 11:48

J97a30n 88J23e86m14e92l28k30a 1105100

Přesně tak. První by měl někdo řict, kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno. Jestli je vůbec je o čem se bavit. Spiš by mě zajímala elektrifikace příměstských tratí Praha Kladno, Mladá Boleslav. Ostrava -Frýdlant n. O atd. Aby nevypadaly jak v roce 1950, ale posunuly se trochu na evropskou úroveň hodnou 21.st.

+2/0
13.1.2014 11:23

P94e80t47r 59N37e89c44h57a75n93i39c53k52ý 7823326128180

A napojení Liberce na rychlou elektrifikovanou železniční síť, ale to je jiná pohádka. Tyhle příměstské tratě generují pravidelnou poptávku, měl by se na ně brát zřetel. Ne, že spojíme dvě nebo tři největší města a na zbytek se kašle. Máme tu několik jednokolejek, které rozhodně jednokolejkami už tak 20 let být neměly (Praha - Kladno, Ostrava - F-M, Pardubice - Jaroměř, Brno - Přerov/Olomouc, Praha - MB by mělo být vedeno přes Milovice = potřeba zkapacitnit Praha - Milovice atd...), lokálky, které svým významem určitě mají na víc, jen je někdo musí opravit a našlo by se toho dost...K čemu je pak rychlá VRT, pokud se k ní cestující musí dokodrcat rychlostí velorexu?

0/0
13.1.2014 11:32

R43a67d57e91k 13J96a39n45a34t45a 9925186784332

"kolik bude s VRT stát lístek Praha - Brno"

Dneska stojí komerční jízdné bez dotací na vytížené trati Praha-Ostrava cca 1 Kč/km. Když uvážíme, že je to pravděpodobně prodělečné, uvažujme raději 1,50 Kč/km. Není žádný důvod, proč by to mělo být s VRT více, protože VR provoz je pro dopravce levnější (vlak sice žere o něco více energie a je o něco málo dražší nma pořízení, ale na stejný interval stačí mu 3x méne souprav a personálu, také trať je kratší). Takže mi vychází cca 200 km * 1,5 = 300 Kč. A to pozor, bez potřeby dotací! Pokud by se to zdálo státu moc, může provoz objednat a zadotovat. Ale ušetří se v každém případě, protože dneska se dotuje a to dost, protože trať Praha-Brno je relativně pomalá zajížďka s vysokými náklady.

+1/0
13.1.2014 12:42

J39a23n 88J65e10m13e23l89k12a 1505270

No to už jsme se tady bavili, já tomu nevěřím a věřím cenám DB nebo cenám ve Francii (tedy nehorázné). Případně  70% ceny DB protože jsme v ČR.

0/0
13.1.2014 13:49

R49a56d53e77k 16J89a83n94a59t60a 9725176964972

Ceny v Německu nebo Francii jsou obecně vyšší prostě proto, že to tam lidí za ten vlak jsou ochotni dát (ony ty vlaky jim tam prázdné rozhodně nejezdí) - a to NEJEN U VRT. I u normálních vlaků jsou ceny vysoké.

U nás budou nižší už jen kvůli tomu, že za vysoké jízdné by tím tomu dopravci nikdo ze šetřivých Čechů nejel. Úvahu o nákladech jsem uváděl proto, že jízdné (uvažujeme-li provoz bez dotací) nemůže jít dlouhodobě pod náklady. Tj. lze se na to dívat jako na spodní mez jízdného. Horní mez závisí na ochotě lidí platit. Pokud to budou lidi platit, cena bude vyšší, pokud nebudou, bude nižší.

Můžete se na to podívat taky tak, že např. v Německu se jízdné mezi EC a ICE neliší minimálně (např. mnichov-stuttgart základní cena 53 versus 57 EUR, akční je dokonce stejná - 35 EUR). Proč by se tedy mělo jízdné lišit u nás?

0/0
13.1.2014 14:51

J51i11ř35í 90K96o36c78u52r63e25k 6645864815288

A (služebním) autem to máme 6 kč/km, takže tam i zpět za 2500 Kč. Samozřejmě se počítá koupě auta do nákladů na provoz auta.

0/0
13.1.2014 16:51

J88o28s40e26f 39P52a55l53a61t39a 1433602961585

a kdo by tím jezdil?;-D

0/0
13.1.2014 10:02

R27a60d32o25v89a24n 97K77r31h91o75v70s74k84ý 8417879901336

jééé, to zas zaměstnancům zkrouhnou výplaty ;-D;-D;-D

0/0
12.1.2014 20:05

D71a94v76i28d 43M42u63n51z54a89r 3718912404986

hezke...

0/0
12.1.2014 18:30

K76r60y90š41t98o73f 72L82a50n67í35k 1639540635675

ne ze bych ho nechtel vyzkouset, ale dokud nebude mit podobnou nabidku jako je IN100 od CD, je pro me podstatne drazsi.

+2/−2
12.1.2014 18:23

M24i64r70o15s71l65a30v 40H83r27u67š73k45a 1330365853895

To máte pravdu.

0/0
12.1.2014 19:09

L92i98b19o83r 53M41o24u27č49k30a 1378517635872

tak nejak, mam IN100, rad bych treba jezdil  RegiJetem nebo Leo. Leo v Pardubicich nestavi a RegioJet svou koncepci na vsechno mistenka je spis pro prilezitostne cestovani, nez jako pravidelna doprava.

V pripade CD, na nekterych spojich ma dosl slusne vozy, to zase zastupce RegioJetu placa, ale nektere spoje, tj zoufalost. Kupodivu, vetsinou jsou to vozy domacich stani Svitavy a podobne

0/0
13.1.2014 7:14

M77a95r36c88e29l65a 30K74u78l46í76š72k72o34v38á 5489569647763

Kdyby raději posílil spoje na jih Čech, kde je neustále plno v autobusových spojích a vlaky jezdí jen ČD. Sliboval, že už v roce 2013 bude RJ jezdit i vlakem směr Praha-Č.B. a jezdí jen Č.B.-Brno. 

Pořád ta Morava.....;-€ místo aby konkuroval ČD.

+1/−4
12.1.2014 18:07

R41a64d44e79k 24J81a50n52a65t50a 9375776754942

Ovšem vlak Praha-ČB oproti loňsku zrychlil (na 2h 28m) a tím se vyrovnal autobusu (sice 2h 20m, ale ze Smíchova, ne z centra). V dalších letech už by ho měl předhonit.

Regiojet nejezdí do ČB z jednoho prostého důvodu - nemá na to. Jsou zde potřeba dvousystémové lokomotivy (na ty nemá peníze), trať se stále rekonstruuje (což znamená občas výluku a náhradní autobusovou dopravu a na to také nemá peníze), a v neposlední řadě tu jezdí méně lidí než na Ostrau (vlaky by nebyly tak obsazené a to také stojí peníze).

+9/−1
12.1.2014 18:20

A48l71a46n 55Ř14e69p64k25a 4235626

Jen by ještě všechny!! rychlíky mohli mít na dnešní dobu už základní komfort - zásuvky, klimatizaci, vakuové WC.. a občerstvení alespoň formou pojízdného minibaru. WiFi nemusí být.

+1/−1
12.1.2014 19:17

R42o20m79a16n 84P78o92l65á60č19e98k 1520976810535

Na cestě 2:28 si neumíte koupit na nádraží v supermarketu jídlo a pití? Osobně koupit si předražené jídlo mi pocit komfortu nedává...

+9/−3
12.1.2014 19:36

A48l76a10n 78Ř46e10p69k80a 4335106

Já umím, ale výhodou by to určitě bylo. Možná by si ČD mohli aspoň minibary provozovat sami a tudíž by ty ceny nemuseli být o tolik zvýšené jako když to dělá soukromá společnost (JLV). Na personál velké nároky potřeba nejsou, stačí aby byl příjemný a milý. :)

+2/−1
12.1.2014 20:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.