Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jurečka chce vrátit zemědělcům zelenou naftu

Kandidát na ministra zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) chce vrátit daňové zvýhodnění nafty pro zemědělce, které skončilo na konci loňského roku. Letos se povedou diskuze na úrovni ministrů a podle Jurečky by se měl návrat podařit, řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P64e50t36r 89P80. 63V94e23s92e43l30s93k76y 7374621236723

Všechna z(ne)výhodnění, ať dańová, nebo dotační, jsou typickou ukázkou cesty do pekla, dlážděné (původně) dobrými úmysly. Nejen, že otvírají prostor pro zneužití, nejen, že zvyšují náklady na výběr daně, ale hlavně křiví celé podnikatelské prostředí a znemožňují poctivé plánování, neb nikdo neví, za jak dlouho z důvodu změny politického rozdělení sil který dotační titul zanikne a který naopak vznikne.

+1/0
16.1.2014 12:23

L84a60d74i81s13l64a44v 89K46a51l92o83u17s 7385776771140

Pokud to sníží cenu potravin o těch 8 %, tak proč ne. Jak to do sebe krásně zapadá.

ČNB devalvuje korunu o 7,8 % a vzápětí se zvýší cena potravin o 8 % .

0/0
14.1.2014 11:14

I32g54o68r 65F36a79r74b67á33k 1508162981

Hurá, zase se bude šmelit, úniky daní a podobbné radosti. A pro jistotu nikoho nepotrestáme. Rv

+2/−2
13.1.2014 18:08

J83i19n82d92ř82i79c91h 93Š96k78o89p60e17k 4765971590325

tušíš něco o tom, jak vrácení části daně funguje ? Jaká jsou pravidla ? Evidentně ne

+1/0
13.1.2014 18:38

M55a91r37c19e68l97a 83K44u67l62í15š16k26o75v84á 5689329237113

To zase přibude "vykuků a kšeftařů"8-o Dříve zelená nafta nebyla a zemědělství prosperovalo lépe. 

Spíš si říkám, kdopak z toho bude mít největší prospěch?! Kdo tady má největší podíl v pěstování řepky, která více škodí přírodě a zvířatům?

Tak už to začíná, zákony opět jen pro sebe jako minulé vlády. Hlavně to zaštiťují tím, že jde o blaho lidí.....;-€

+1/0
13.1.2014 13:58

L86u84b32o28š 94C84h31l51u62m73s68k56ý 2890245608555

Trochu odbočím, ale vzpomínáte si, ani ne před rokem, na ty hrdinské návrhy ČSSD na snížení spotřební daně z nafty? Tak jsem zvědav.

+1/0
13.1.2014 11:03

V51á55c75l38a27v 55P82o23l80á17š58e38k 9266840541907

Složitý problém. Obecně vzato je zelená nafta logická a spravedlivá. Zemědělci jezdí daleko více po polích než po silnicích, takže je spravedlivé, aby přispívali na údržbu silnic méně než automobilisté. Na druhou stranu ty silnice často zasviní daleko více než automobilisté. A taky by se mělo nějak zabránit šmelení se zelenou naftou a její zneužívání pro soukromé automobily zemědělců. Jakékoliv řešení bude mít háčky.

+1/−1
13.1.2014 10:27

L11u23b90o10š 42C90h49l34u46m78s88k59ý 2460205518415

Logická a spravedlivá je pouze v kontextu s chováním sousedních zemí a nesmyslnou zemědělskou politikou EU. Jinak by na tom nic logického a spravedlivého nebylo.

+2/0
13.1.2014 11:06

V56á28c94l54a70v 66P58o40l18á93š11e49k 9116170691557

Proč Vám to nepřipadá spravedlivé? Stát staví a opravuje silnice z daní poplatníků. Protože automobilisté využívají silnice více, než ti, kteří auto nemají,je zajisté spravedlivé, aby též platili více daní. To stát realizuje pomocí spotřební daně z benzínu a nafty. Jenže zemědělci nakupují a spotřebovávají naftu, ale pak na ni jezdí většinou po polích, takže silnice využívají méně. Proto by plná spotřební daň z nafty byla pro ně nespravedlivá. Co vy na to?

0/0
13.1.2014 11:44

R25ó40b40e14r69t 69V54e37s64e74l95ý 2360152571764

Podle Vaší spravedlivé logiky by pak měla existovat stejná pravidla i pro vysokozdvižné vozíky, traktory apod., které jezdí jenom v areálech firem a na veřejnou komunikaci nikdy nevyjedou. Myslíte si, že by to bylo taky spravedlivé? Logické určitě.

+1/−1
13.1.2014 13:10

L11u28b97o90š 16C42h22l43u81m28s46k39ý 2740415188265

Kdyby celá spotřební dan z pohonných hmot, dálničních známek a mýtného šla do stavby a oprav silnic, tak máme silnice pozlacené, vyhřívané a osvětlené.

+3/0
13.1.2014 13:21

L51u77k48á57š 39Š49m95a26h26e87l 2897834112224

No dalnicni znamky a myto jsou vynosove hluboko pod naklady na udrzbu a rekonstrukce. A spotrebni dan zase plati i traktory na poli, voziky, vlaky a dieselagregaty.

0/0
13.1.2014 13:45

L31u75b42o97š 74C44h53l39u67m36s26k48ý 2340715578355

Ale jo, když ta spotřební daň půjde celá do silnic, nemám nic proti zelené naftě. A s tou výší spotřební daně na PH pro vlaky bych si tak jistý nebyl, stejně jako u leteckého petráku.

0/0
13.1.2014 13:55

Č72e19s28t45m30í93r 95D41o34č33e78k49a60l 3655452952263

Spotřební daň z paliv NENÍ určena na opravy a stavby silnic a dálnic. Je to jenom další z příjmů rozpočtu. Stejně tak, jak není spotřební daň z piva určena třeba na stavbu nových pivovarů.

0/0
14.1.2014 17:31

G92u37s61t37a62v 20S42o83j53k13a 1148143985804

Není nadto, když si všichni zaměstnanci JZD krmí zelenou naftou svoje privátní nafťáky;-D;-D;-D

+3/−1
13.1.2014 10:09

J69i98n77d62ř27i36c74h 48Š21k57o95p76e79k 4475211150445

plácáš nesmysly. O vykazování zelené nafty a činnosti na které lze odpočet využít nevíš vůbec nic, stejně tak, že existuje max. množství nafty na ha, které můžeš takto vykázat.

0/0
13.1.2014 18:37

N56i75k86o67l35a60j 19K78r80e65č18e67v 5832636573805

Výborně voliči, máte co jste chtěli.;-D

0/−1
13.1.2014 10:01

A29l74b45e61r84t 75V95l48a39c20h 8346611238972

Já jsem to nechtěl! :-/

+1/−1
13.1.2014 10:21

A83l86e75š 32J66a92v93ů45r22e32k 2892949910740

ja take ne

+1/−1
13.1.2014 10:23

J65a69n 39P90á87t19r95a 5835631335

Já jo

0/0
16.1.2014 18:31

M24a81r40e35k 82G59a64j70d48a 4703414556532

Jupí , zase si budu moct kupovat levnější naftu. To je dobře, že se s tím zase začně šmelit. ;-D

0/0
13.1.2014 9:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.