Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jurečka chce vrátit zemědělcům zelenou naftu

Kandidát na ministra zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) chce vrátit daňové zvýhodnění nafty pro zemědělce, které skončilo na konci loňského roku. Letos se povedou diskuze na úrovni ministrů a podle Jurečky by se měl návrat podařit, řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P59e52t38r 67P42. 33V19e57s35e62l94s75k42y 7574341736863

Všechna z(ne)výhodnění, ať dańová, nebo dotační, jsou typickou ukázkou cesty do pekla, dlážděné (původně) dobrými úmysly. Nejen, že otvírají prostor pro zneužití, nejen, že zvyšují náklady na výběr daně, ale hlavně křiví celé podnikatelské prostředí a znemožňují poctivé plánování, neb nikdo neví, za jak dlouho z důvodu změny politického rozdělení sil který dotační titul zanikne a který naopak vznikne.

+1/0
16.1.2014 12:23

L45a52d20i13s97l67a15v 66K85a44l26o73u54s 7865266181270

Pokud to sníží cenu potravin o těch 8 %, tak proč ne. Jak to do sebe krásně zapadá.

ČNB devalvuje korunu o 7,8 % a vzápětí se zvýší cena potravin o 8 % .

0/0
14.1.2014 11:14

I85g17o44r 56F91a40r32b71á10k 1908572451

Hurá, zase se bude šmelit, úniky daní a podobbné radosti. A pro jistotu nikoho nepotrestáme. Rv

+2/−2
13.1.2014 18:08

J59i92n42d27ř24i85c38h 81Š77k61o83p32e11k 4555871910825

tušíš něco o tom, jak vrácení části daně funguje ? Jaká jsou pravidla ? Evidentně ne

+1/0
13.1.2014 18:38

M79a74r77c67e24l70a 26K39u39l52í21š87k41o96v76á 5569309367513

To zase přibude "vykuků a kšeftařů"8-o Dříve zelená nafta nebyla a zemědělství prosperovalo lépe. 

Spíš si říkám, kdopak z toho bude mít největší prospěch?! Kdo tady má největší podíl v pěstování řepky, která více škodí přírodě a zvířatům?

Tak už to začíná, zákony opět jen pro sebe jako minulé vlády. Hlavně to zaštiťují tím, že jde o blaho lidí.....;-€

+1/0
13.1.2014 13:58

L83u56b40o11š 87C35h49l33u33m22s55k46ý 2510395878305

Trochu odbočím, ale vzpomínáte si, ani ne před rokem, na ty hrdinské návrhy ČSSD na snížení spotřební daně z nafty? Tak jsem zvědav.

+1/0
13.1.2014 11:03

V26á79c77l44a31v 25P87o84l43á27š92e46k 9646170741797

Složitý problém. Obecně vzato je zelená nafta logická a spravedlivá. Zemědělci jezdí daleko více po polích než po silnicích, takže je spravedlivé, aby přispívali na údržbu silnic méně než automobilisté. Na druhou stranu ty silnice často zasviní daleko více než automobilisté. A taky by se mělo nějak zabránit šmelení se zelenou naftou a její zneužívání pro soukromé automobily zemědělců. Jakékoliv řešení bude mít háčky.

+1/−1
13.1.2014 10:27

L28u46b18o36š 49C73h89l41u74m47s92k26ý 2820165688575

Logická a spravedlivá je pouze v kontextu s chováním sousedních zemí a nesmyslnou zemědělskou politikou EU. Jinak by na tom nic logického a spravedlivého nebylo.

+2/0
13.1.2014 11:06

V52á75c60l76a52v 91P30o67l67á54š66e70k 9416120681267

Proč Vám to nepřipadá spravedlivé? Stát staví a opravuje silnice z daní poplatníků. Protože automobilisté využívají silnice více, než ti, kteří auto nemají,je zajisté spravedlivé, aby též platili více daní. To stát realizuje pomocí spotřební daně z benzínu a nafty. Jenže zemědělci nakupují a spotřebovávají naftu, ale pak na ni jezdí většinou po polích, takže silnice využívají méně. Proto by plná spotřební daň z nafty byla pro ně nespravedlivá. Co vy na to?

0/0
13.1.2014 11:44

R47ó75b27e15r31t 61V80e52s89e46l68ý 2830322701114

Podle Vaší spravedlivé logiky by pak měla existovat stejná pravidla i pro vysokozdvižné vozíky, traktory apod., které jezdí jenom v areálech firem a na veřejnou komunikaci nikdy nevyjedou. Myslíte si, že by to bylo taky spravedlivé? Logické určitě.

+1/−1
13.1.2014 13:10

L37u57b45o92š 87C56h97l36u36m26s49k67ý 2930165298985

Kdyby celá spotřební dan z pohonných hmot, dálničních známek a mýtného šla do stavby a oprav silnic, tak máme silnice pozlacené, vyhřívané a osvětlené.

+3/0
13.1.2014 13:21

L71u77k76á78š 17Š87m63a36h90e94l 2177864162324

No dalnicni znamky a myto jsou vynosove hluboko pod naklady na udrzbu a rekonstrukce. A spotrebni dan zase plati i traktory na poli, voziky, vlaky a dieselagregaty.

0/0
13.1.2014 13:45

L45u45b96o53š 39C22h95l19u80m68s49k48ý 2890885808925

Ale jo, když ta spotřební daň půjde celá do silnic, nemám nic proti zelené naftě. A s tou výší spotřební daně na PH pro vlaky bych si tak jistý nebyl, stejně jako u leteckého petráku.

0/0
13.1.2014 13:55

Č85e45s69t46m95í15r 55D91o93č48e92k18a11l 3915482202303

Spotřební daň z paliv NENÍ určena na opravy a stavby silnic a dálnic. Je to jenom další z příjmů rozpočtu. Stejně tak, jak není spotřební daň z piva určena třeba na stavbu nových pivovarů.

0/0
14.1.2014 17:31

G13u79s14t70a50v 75S16o12j62k96a 1178393675964

Není nadto, když si všichni zaměstnanci JZD krmí zelenou naftou svoje privátní nafťáky;-D;-D;-D

+3/−1
13.1.2014 10:09

J74i55n97d18ř71i26c68h 36Š40k88o15p58e90k 4295871170875

plácáš nesmysly. O vykazování zelené nafty a činnosti na které lze odpočet využít nevíš vůbec nic, stejně tak, že existuje max. množství nafty na ha, které můžeš takto vykázat.

0/0
13.1.2014 18:37

N30i38k27o86l18a75j 32K45r69e63č44e42v 5172476613355

Výborně voliči, máte co jste chtěli.;-D

0/−1
13.1.2014 10:01

A50l28b62e13r82t 76V93l61a76c48h 8246651908832

Já jsem to nechtěl! :-/

+1/−1
13.1.2014 10:21

A86l24e54š 19J85a11v50ů20r65e78k 2742729110610

ja take ne

+1/−1
13.1.2014 10:23

J33a92n 32P51á52t32r50a 5105351135

Já jo

0/0
16.1.2014 18:31

M14a53r43e65k 19G68a60j66d53a 4843764306872

Jupí , zase si budu moct kupovat levnější naftu. To je dobře, že se s tím zase začně šmelit. ;-D

0/0
13.1.2014 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.