Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jurečka chce vrátit zemědělcům zelenou naftu

Kandidát na ministra zemědělství Marian Jurečka (KDU-ČSL) chce vrátit daňové zvýhodnění nafty pro zemědělce, které skončilo na konci loňského roku. Letos se povedou diskuze na úrovni ministrů a podle Jurečky by se měl návrat podařit, řekl v nedělních Otázkách Václava Moravce v České televizi.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

P16e29t74r 83P39. 90V40e36s56e75l69s41k78y 7834831366633

Všechna z(ne)výhodnění, ať dańová, nebo dotační, jsou typickou ukázkou cesty do pekla, dlážděné (původně) dobrými úmysly. Nejen, že otvírají prostor pro zneužití, nejen, že zvyšují náklady na výběr daně, ale hlavně křiví celé podnikatelské prostředí a znemožňují poctivé plánování, neb nikdo neví, za jak dlouho z důvodu změny politického rozdělení sil který dotační titul zanikne a který naopak vznikne.

+1/0
16.1.2014 12:23

L70a11d72i24s74l38a44v 40K34a22l36o16u24s 7265196571280

Pokud to sníží cenu potravin o těch 8 %, tak proč ne. Jak to do sebe krásně zapadá.

ČNB devalvuje korunu o 7,8 % a vzápětí se zvýší cena potravin o 8 % .

0/0
14.1.2014 11:14

I58g35o68r 96F27a26r56b70á13k 1758652611

Hurá, zase se bude šmelit, úniky daní a podobbné radosti. A pro jistotu nikoho nepotrestáme. Rv

+2/−2
13.1.2014 18:08

J32i31n98d83ř75i30c93h 19Š68k14o55p60e18k 4105561100115

tušíš něco o tom, jak vrácení části daně funguje ? Jaká jsou pravidla ? Evidentně ne

+1/0
13.1.2014 18:38

M43a49r63c27e61l74a 35K18u15l45í42š75k95o57v80á 5729369577563

To zase přibude "vykuků a kšeftařů"8-o Dříve zelená nafta nebyla a zemědělství prosperovalo lépe. 

Spíš si říkám, kdopak z toho bude mít největší prospěch?! Kdo tady má největší podíl v pěstování řepky, která více škodí přírodě a zvířatům?

Tak už to začíná, zákony opět jen pro sebe jako minulé vlády. Hlavně to zaštiťují tím, že jde o blaho lidí.....;-€

+1/0
13.1.2014 13:58

L73u83b92o27š 34C80h96l63u26m98s91k71ý 2650475698555

Trochu odbočím, ale vzpomínáte si, ani ne před rokem, na ty hrdinské návrhy ČSSD na snížení spotřební daně z nafty? Tak jsem zvědav.

+1/0
13.1.2014 11:03

V75á64c28l82a66v 81P31o11l93á84š13e33k 9706790641607

Složitý problém. Obecně vzato je zelená nafta logická a spravedlivá. Zemědělci jezdí daleko více po polích než po silnicích, takže je spravedlivé, aby přispívali na údržbu silnic méně než automobilisté. Na druhou stranu ty silnice často zasviní daleko více než automobilisté. A taky by se mělo nějak zabránit šmelení se zelenou naftou a její zneužívání pro soukromé automobily zemědělců. Jakékoliv řešení bude mít háčky.

+1/−1
13.1.2014 10:27

L28u82b72o52š 86C74h79l33u44m49s53k20ý 2500285428825

Logická a spravedlivá je pouze v kontextu s chováním sousedních zemí a nesmyslnou zemědělskou politikou EU. Jinak by na tom nic logického a spravedlivého nebylo.

+2/0
13.1.2014 11:06

V34á91c43l12a80v 81P90o55l11á35š45e13k 9786130781227

Proč Vám to nepřipadá spravedlivé? Stát staví a opravuje silnice z daní poplatníků. Protože automobilisté využívají silnice více, než ti, kteří auto nemají,je zajisté spravedlivé, aby též platili více daní. To stát realizuje pomocí spotřební daně z benzínu a nafty. Jenže zemědělci nakupují a spotřebovávají naftu, ale pak na ni jezdí většinou po polích, takže silnice využívají méně. Proto by plná spotřební daň z nafty byla pro ně nespravedlivá. Co vy na to?

0/0
13.1.2014 11:44

R75ó30b90e11r86t 51V72e13s22e41l17ý 2860572861614

Podle Vaší spravedlivé logiky by pak měla existovat stejná pravidla i pro vysokozdvižné vozíky, traktory apod., které jezdí jenom v areálech firem a na veřejnou komunikaci nikdy nevyjedou. Myslíte si, že by to bylo taky spravedlivé? Logické určitě.

+1/−1
13.1.2014 13:10

L50u73b62o14š 38C96h40l68u84m79s91k70ý 2940295778965

Kdyby celá spotřební dan z pohonných hmot, dálničních známek a mýtného šla do stavby a oprav silnic, tak máme silnice pozlacené, vyhřívané a osvětlené.

+3/0
13.1.2014 13:21

L97u45k73á17š 71Š16m66a61h42e89l 2557604172774

No dalnicni znamky a myto jsou vynosove hluboko pod naklady na udrzbu a rekonstrukce. A spotrebni dan zase plati i traktory na poli, voziky, vlaky a dieselagregaty.

0/0
13.1.2014 13:45

L78u23b92o48š 86C26h27l62u14m59s70k91ý 2930695288655

Ale jo, když ta spotřební daň půjde celá do silnic, nemám nic proti zelené naftě. A s tou výší spotřební daně na PH pro vlaky bych si tak jistý nebyl, stejně jako u leteckého petráku.

0/0
13.1.2014 13:55

Č91e21s50t45m87í18r 60D87o26č75e66k89a97l 3715442962773

Spotřební daň z paliv NENÍ určena na opravy a stavby silnic a dálnic. Je to jenom další z příjmů rozpočtu. Stejně tak, jak není spotřební daň z piva určena třeba na stavbu nových pivovarů.

0/0
14.1.2014 17:31

G39u28s83t91a26v 15S84o58j21k29a 1568543675564

Není nadto, když si všichni zaměstnanci JZD krmí zelenou naftou svoje privátní nafťáky;-D;-D;-D

+3/−1
13.1.2014 10:09

J94i68n48d30ř37i93c24h 66Š37k76o15p39e36k 4385111850465

plácáš nesmysly. O vykazování zelené nafty a činnosti na které lze odpočet využít nevíš vůbec nic, stejně tak, že existuje max. množství nafty na ha, které můžeš takto vykázat.

0/0
13.1.2014 18:37

N68i72k30o58l72a50j 36K73r36e58č29e81v 5332116753955

Výborně voliči, máte co jste chtěli.;-D

0/−1
13.1.2014 10:01

A28l21b31e50r75t 74V58l57a11c34h 8686341878372

Já jsem to nechtěl! :-/

+1/−1
13.1.2014 10:21

A79l29e84š 89J55a67v30ů86r31e48k 2882569850660

ja take ne

+1/−1
13.1.2014 10:23

J50a39n 77P57á32t15r34a 5615141675

Já jo

0/0
16.1.2014 18:31

M35a47r31e54k 83G23a91j34d48a 4673344406532

Jupí , zase si budu moct kupovat levnější naftu. To je dobře, že se s tím zase začně šmelit. ;-D

0/0
13.1.2014 9:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.