Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra se odrazila ode dna, loni vyrobila nejvíce aut od roku 2008

Kopřivnickou automobilku Tatra loni opustilo nejvíce nových náklaďáků od roku 2008. Vyrobila 763 kompletních vozidel, většina z nich šla na export. Tatra má od loňského března nové majitele, kteří firmu koupili v dražbě. Do té se dostala kvůli dluhům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J16a80r84o36s85l27a81v37a 16K42a22n83i31o20k46o46v40á 7572689772237

Jestli je toto pravda, tak to už dlouho mě nic tak nedojalo. Kéž se daří čím dál víc !!! Držím palce..

+8/0
18.1.2014 15:43
Foto

F76r66a69n59t16i14š47e47k 35K97l79á20s93e84k 4281573707689

Stejně mi to nejde na rozum. Nejspolehlivější terénní nákladní vozidlo na světě a tak jej odsunuli na vedlejší kolej.

+2/0
18.1.2014 10:53
Foto

V83l81a90d15a 33V76a79n33e72k 9903596474348

Auto,ze kterého tekl olej,odevšad kde byl ! Auto které zdíralo 10 pneumatik,které mělo velice bídné topení, a jeho řidič byl neustále v monterkách a něco opravoval,nebo "otáčel" kola ,která se jednostraně sjížděla ! Komunistická propaganda,které lidi dodnes věří ! Kdyby Tatra byla opravdu tak dobrá,tak by porazila konkurenci ! Přece nechcete tvrdit,že kupující jsou blbci !

0/−5
19.1.2014 8:36

J46i25ř59í 84E70r48b89e54n 1683234596917

Když jsou lidi schopni věřit současné propagandě, že musejí denně vypít 4-5 litrů vody (nejlépe balené anebo když už z kohoutku, tak draze filtrované), když jsou schopni věřit propagandě neustále být ve spojení (na mobilu s neomezeným tarifem, na facebooku apod.), když jsou lidi schopni věřit propagandě farmaceutů (o vitamínech a "lécích proti rýmě"), tak proč by se nedalo věřit propagandě o terénním automobilu? Navíc, když Tatra oproti veškeré konkurenci téměř nemá žádnou reklamu?

Jenže: když pošleš vedle sebe do stejného terénu Tatru, MAN, Mercedes, Volvo nebo IVECO se srovnatelnou motorizací, tak Tatra suverénně vyhraje.

A ty řeči o oleji a pneumatikách si nech od cesty, to je stejné jako vyčítat dnešnímu Volkswagenu nízký výkon u Brouka nebo škodovce rezivění embéček :-)

+7/0
19.1.2014 10:48

J65a54n 24K71u13t42m97a92n 9324709960

Tak hlavně v terénu na motorizaci, zas až tak nezáleží ;-)

0/0
19.1.2014 11:20

J12i81ř81í 51E11r44b44e63n 1643434916557

Výkon a krouťák, když budou rozdílné o 50 %, tak to není žádné srovnání...

0/0
20.1.2014 21:58
Foto

V43l24a60d55a 66V20a30n58e45k 9753546484168

Nevím kolik jsi toho s Tatrama najel ty,znám typ 148-815. Všechno olejničky ! Nedávno jsem měl možnost vidět podvozek T 815 autojeřáb,který má "relativně "málo najeto ,hnus olej unikal odevšad,kola sjetá ke straně,prostě tatrovácká klasika ! Vzpomínám na údiv mechaniků a řidičů,když se po 89 začali dovážet ojetiny renomovaných značek,jak byly motory,nápravy apod "jen " zaprášené,auta topila,kabiny odhlučněné,vybavené,prostě "nebe a dudy " ! Tatra dopatila na komunistické  řízení,tak jako celý průmysl ! Z kdysi dobré značky se díky vývozu do Ruska a rozvojových zemí,stal zastaralý, v civilizovaných zemích neprodejný výrobek ! Ve světě se na stavbách nehrabou auta v bahně jak v Rusku ;-)

+3/−1
19.1.2014 12:38

J40i43ř27í 31E46r87b41e80n 1693454226667

T148 se vyráběl 1972-82 a věřil bych těm řečem o oleji i u T815 tak do modelu 1992/3. Ale házet to do jednoho pytle s jamalem, terrnem nebo T815-7, to mi přijde už fakt dost mimo.

+3/0
20.1.2014 21:57

R16o91m61a46n 51K61r89a82t72o71c69h67v96í43l 6376877776504

Tady šlo o něco jiného. Koncepce byla opravdu skvělá, provedení jak píšete tragické. Když máte technický základ a koncepci ten zbytek dodělat je už hračka (teda mělo by být).

+1/0
20.1.2014 10:13
Foto

V68l66a30d95a 43V33a24n14e29k 9673476174378

Souhlas,ale za socialismu nebyl zájem,a komunisti tak Tatru  udělali nekonkurenceschopnou,jako ostatně vše ! Dnes ale vykřikují,že za to může dnešní režim ;-D

0/0
20.1.2014 10:58

E97d19a 57H33a57n73s 5207312256519

Hloupé na tom je, že se Čechoslováci složili a někdy 1983-4 se tam rozšířila kapacita na 20.000 náklaďáků ročně. Zdá se to dneska nesmysl, ale ten náskok do zemí třetího světa, číny, mohl být ohromnej. Už za Jakeše se v číně položil základ joint-venture a smontovali tam prvních asi 150 815ctek. Pak přišla revoluce a ty země, Francie, Američani, Němci, nám řekli hele měli jste podporu aby to ruplo, tak ted si vlezte do kouta a rozvěšujte si tibetský vlajky, my jdeme dělat obchod. Havel taky nepodpořil export, tak tam místo nás jel Kohl a ty kšefty si nakontrahoval sám. Němci tam udělali ohromnou ránu, Siemens, Man, ten tam sype jeden nákladák za druhym uz 15 let. Nikdo, ani američani, Francouzi, nikomu se tam nepovedlo usadit tak jako Němcům. Kohl holt měl vizi, a že tehdy na čínu koukali skrz prsty a nějaký práva to mu nevadilo. Zajistil tak německu blahobyt do těd, pokud německá ekonomika brzdí, tak o to víc jim proudí peníze z enkláv v brazilii a číně.

+4/0
17.1.2014 23:07

J74i36ř44í 81E38r18b30e40n 1433404826137

No, oni se nesložili ani tak Čechoslováci, jako spíš na to dala peníze rozvojová banka RVHP. A roční kapacita 20.000 těžkých terénních aut v době, kdy vede zpevněná cesta ke každé samotě a skoro všude se dostane i obyčejný náklaďák, je skutečně nevyužitelná.

Nijak neshazuju tatrováckou koncepci. V terénu je vynikající. Jenže toho terénu ubývá a na silnici je páteřová koncepce zbytečná, tam stačí obyčejný kroutící se žebřiňák.

+2/0
19.1.2014 10:41

M68a97r59i81u86s65z 61H38u80d87e59c75z70e59k 8790159741654

Mam radost ze tatre se daří víc v českých rukou než v cizich

+16/−1
17.1.2014 12:26

L18a44d82i50s24l92a42v 36K30v26a30s81n55i97č25k63a 1363287253375

A co je na tom lepšího ?

+1/−13
17.1.2014 12:52

M42a75r89i42u47s16z 37H83u10d51e51c68z12e61k 8510339371964

Toto nikdy nepochopím. Češi nemají absolutne žádnou národní hrdost. M Poláci se musíme radovat za vás.

+15/−1
17.1.2014 13:05

P47e79t75r 22N10i52v93n96i47c44k81ý 3382334585887

Jméno majitele je to nejméně důležité. Ve skutečnosti patří Tatra bankám, u kterých má (docela velké) úvěry. A ty banky rozhodně nejsou české. Ono, která banka v ČR má dnes české vlastníky? (Snad jen Fio?)

+3/−1
17.1.2014 15:09

J53o82s62e45f 67V86o87s73i26c98k86y 4493397496173

Zaplat panbuh za cizi vlastniky bank ! Ti zatim jeste nikoho neokradli o uspory. Ne jako ceske Kampelicky, Union banka a dalsi, ktere rozdavaly uvery kamaradum !

+3/−2
17.1.2014 17:18
Foto

P90e87t78r 35M76o72o68s 6402245487

S tím nemá vlastenectví vůbec co dělat. To není reprezentační fotbal. Pokud v naší zemi bude někdo vlastnit úspěšnou firmu, která zde bude zaměstnávat naše lidi(a ne agenturní ukáčka) a platit tady daně (a ne zisky vyvádět mimo republiku do daňových rájů), nechť je třeba z Rwanda - Burundi.R^

+5/0
17.1.2014 17:31

L18a20d19i88s14l34a38v 51K25v17a63s13n88i54č67k24a 1303857673265

A jak souvisí výroba náklaďáků s národní hrdostí ? Všechny automobilky v Polsku mají zahraničního majitele (vadí to něčemu, co je to "zahraničí"), to tedy nemáte žádnou národní hrdost, a musíte "fandit" v zahraničí, dle Vaší logiky ?

0/−4
17.1.2014 21:43

J89a57r39o60s56l18a22v34a 71K49a23n43i55o53k79o17v61á 7962539402557

"(vadí to něčemu, co je to "zahraničí")"

VADÍ !!! Nezůstávají tady zisky, jdou zahraničním majitelům !

+3/−2
18.1.2014 15:47
Foto

V34l90a40d95a 81V97a74n11e48k 9303536324598

Proč sis Tatru nekoupila ?

0/−2
19.1.2014 8:38

J44i28ř65í 51E74r82b47e69n 1353344596337

Otázkou je, jestli by bez těch zahraničních majitelů vůbec nějaké zisky byly. Jestli by třeba taková Škoda Auto vůbec existovala...

+1/0
19.1.2014 10:54

M52i42r46o55s89l57a46v 53B81á43r13t59a 8524930200677

No, snad jste viděl, co v minulosti dokázali s Tatrou američtí vlastníci. Šlo to do kopru.

+1/0
17.1.2014 13:13

J93a26r24o32s12l59a71v 80B42r60ü58m32m85e32r 7744563226

Jde o to, aby se Tatrovce dařilo. Patřit to mlžr komukoliv, hlavně, aby byl schopný.

+2/0
17.1.2014 13:35

J39i40n32d90ř62i77c93h 28Š72k35o90p85e29k 4945841340115

patřit nemůže komukoli. Pokud prodáš podnik přímému konkurentovi (např. Zetor John Deerovi), nikdy podnik nemá dlouhou budoucnost

+2/0
17.1.2014 18:12

L25u53d89ě56k 73P98o47k35o86r95n41ý 7313315783837

To je nesmysl, takhle paušalizovat. Nakupuje se z různých důvodů. Zlikvidoval snad VW Škodovku, jako přímého konkurenta ?

+2/−1
18.1.2014 1:56

J40i77n20d43ř61i45c17h 93Š49k75o89p29e41k 4575501960795

jenže vw ji zničit nechtěl, potřeboval ji zachovat pro trhy, kde vw je moc drahé. Prostě získat fabriku pro výrbou levnějších modelů.

John Deerovi šlo jen o trhy, kde měl Zetor dobré jméno

+1/0
18.1.2014 17:51

J38i67ř59í 48E64r35b19e44n 1473654616617

Škodovka s roční kapacitou 300.000 favoritů nebyla pro VW žádnou konkurencí, koncern měl v té době kapacitu asi dvacetinásobnou a nabízel taky kolem patnácti modelů (polo, ibiza, golf, passat, vento, corrado, caddy, transporter, LT, toledo, A80, A100, AS4, ...).

Škodovka byla pro něj vítaným rozšířením portfolia.

+1/0
19.1.2014 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.