Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tatra se odrazila ode dna, loni vyrobila nejvíce aut od roku 2008

Kopřivnickou automobilku Tatra loni opustilo nejvíce nových náklaďáků od roku 2008. Vyrobila 763 kompletních vozidel, většina z nich šla na export. Tatra má od loňského března nové majitele, kteří firmu koupili v dražbě. Do té se dostala kvůli dluhům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J97a23r77o17s32l24a91v80a 88K38a51n15i22o21k54o58v53á 7852389982987

Jestli je toto pravda, tak to už dlouho mě nic tak nedojalo. Kéž se daří čím dál víc !!! Držím palce..

+8/0
18.1.2014 15:43
Foto

F88r36a69n21t49i65š72e42k 93K23l81á29s74e44k 4551973467209

Stejně mi to nejde na rozum. Nejspolehlivější terénní nákladní vozidlo na světě a tak jej odsunuli na vedlejší kolej.

+2/0
18.1.2014 10:53
Foto

V95l39a90d50a 14V80a96n16e92k 9223946974328

Auto,ze kterého tekl olej,odevšad kde byl ! Auto které zdíralo 10 pneumatik,které mělo velice bídné topení, a jeho řidič byl neustále v monterkách a něco opravoval,nebo "otáčel" kola ,která se jednostraně sjížděla ! Komunistická propaganda,které lidi dodnes věří ! Kdyby Tatra byla opravdu tak dobrá,tak by porazila konkurenci ! Přece nechcete tvrdit,že kupující jsou blbci !

0/−5
19.1.2014 8:36

J36i10ř21í 18E85r18b94e82n 1583294476947

Když jsou lidi schopni věřit současné propagandě, že musejí denně vypít 4-5 litrů vody (nejlépe balené anebo když už z kohoutku, tak draze filtrované), když jsou schopni věřit propagandě neustále být ve spojení (na mobilu s neomezeným tarifem, na facebooku apod.), když jsou lidi schopni věřit propagandě farmaceutů (o vitamínech a "lécích proti rýmě"), tak proč by se nedalo věřit propagandě o terénním automobilu? Navíc, když Tatra oproti veškeré konkurenci téměř nemá žádnou reklamu?

Jenže: když pošleš vedle sebe do stejného terénu Tatru, MAN, Mercedes, Volvo nebo IVECO se srovnatelnou motorizací, tak Tatra suverénně vyhraje.

A ty řeči o oleji a pneumatikách si nech od cesty, to je stejné jako vyčítat dnešnímu Volkswagenu nízký výkon u Brouka nebo škodovce rezivění embéček :-)

+7/0
19.1.2014 10:48

J24a69n 85K46u75t97m60a17n 9754429690

Tak hlavně v terénu na motorizaci, zas až tak nezáleží ;-)

0/0
19.1.2014 11:20

J17i48ř32í 87E24r42b71e59n 1473954906547

Výkon a krouťák, když budou rozdílné o 50 %, tak to není žádné srovnání...

0/0
20.1.2014 21:58
Foto

V29l62a35d68a 88V50a36n46e19k 9533556884218

Nevím kolik jsi toho s Tatrama najel ty,znám typ 148-815. Všechno olejničky ! Nedávno jsem měl možnost vidět podvozek T 815 autojeřáb,který má "relativně "málo najeto ,hnus olej unikal odevšad,kola sjetá ke straně,prostě tatrovácká klasika ! Vzpomínám na údiv mechaniků a řidičů,když se po 89 začali dovážet ojetiny renomovaných značek,jak byly motory,nápravy apod "jen " zaprášené,auta topila,kabiny odhlučněné,vybavené,prostě "nebe a dudy " ! Tatra dopatila na komunistické  řízení,tak jako celý průmysl ! Z kdysi dobré značky se díky vývozu do Ruska a rozvojových zemí,stal zastaralý, v civilizovaných zemích neprodejný výrobek ! Ve světě se na stavbách nehrabou auta v bahně jak v Rusku ;-)

+3/−1
19.1.2014 12:38

J21i68ř27í 23E44r90b56e92n 1403134696637

T148 se vyráběl 1972-82 a věřil bych těm řečem o oleji i u T815 tak do modelu 1992/3. Ale házet to do jednoho pytle s jamalem, terrnem nebo T815-7, to mi přijde už fakt dost mimo.

+3/0
20.1.2014 21:57

R29o80m49a86n 68K10r98a32t24o65c83h50v39í70l 6656487946594

Tady šlo o něco jiného. Koncepce byla opravdu skvělá, provedení jak píšete tragické. Když máte technický základ a koncepci ten zbytek dodělat je už hračka (teda mělo by být).

+1/0
20.1.2014 10:13
Foto

V63l92a42d76a 13V73a54n45e12k 9153436604888

Souhlas,ale za socialismu nebyl zájem,a komunisti tak Tatru  udělali nekonkurenceschopnou,jako ostatně vše ! Dnes ale vykřikují,že za to může dnešní režim ;-D

0/0
20.1.2014 10:58

E59d65a 15H68a69n86s 5597492526569

Hloupé na tom je, že se Čechoslováci složili a někdy 1983-4 se tam rozšířila kapacita na 20.000 náklaďáků ročně. Zdá se to dneska nesmysl, ale ten náskok do zemí třetího světa, číny, mohl být ohromnej. Už za Jakeše se v číně položil základ joint-venture a smontovali tam prvních asi 150 815ctek. Pak přišla revoluce a ty země, Francie, Američani, Němci, nám řekli hele měli jste podporu aby to ruplo, tak ted si vlezte do kouta a rozvěšujte si tibetský vlajky, my jdeme dělat obchod. Havel taky nepodpořil export, tak tam místo nás jel Kohl a ty kšefty si nakontrahoval sám. Němci tam udělali ohromnou ránu, Siemens, Man, ten tam sype jeden nákladák za druhym uz 15 let. Nikdo, ani američani, Francouzi, nikomu se tam nepovedlo usadit tak jako Němcům. Kohl holt měl vizi, a že tehdy na čínu koukali skrz prsty a nějaký práva to mu nevadilo. Zajistil tak německu blahobyt do těd, pokud německá ekonomika brzdí, tak o to víc jim proudí peníze z enkláv v brazilii a číně.

+4/0
17.1.2014 23:07

J65i96ř54í 84E76r83b72e34n 1183974796487

No, oni se nesložili ani tak Čechoslováci, jako spíš na to dala peníze rozvojová banka RVHP. A roční kapacita 20.000 těžkých terénních aut v době, kdy vede zpevněná cesta ke každé samotě a skoro všude se dostane i obyčejný náklaďák, je skutečně nevyužitelná.

Nijak neshazuju tatrováckou koncepci. V terénu je vynikající. Jenže toho terénu ubývá a na silnici je páteřová koncepce zbytečná, tam stačí obyčejný kroutící se žebřiňák.

+2/0
19.1.2014 10:41

M75a30r52i76u74s41z 32H96u93d88e62c76z33e83k 8340129951604

Mam radost ze tatre se daří víc v českých rukou než v cizich

+16/−1
17.1.2014 12:26

L44a19d20i46s75l79a57v 88K77v61a38s79n35i62č18k20a 1883837263915

A co je na tom lepšího ?

+1/−13
17.1.2014 12:52

M22a28r26i55u62s76z 43H77u60d91e59c70z38e56k 8620709371394

Toto nikdy nepochopím. Češi nemají absolutne žádnou národní hrdost. M Poláci se musíme radovat za vás.

+15/−1
17.1.2014 13:05

P54e71t28r 85N63i70v68n23i62c98k68ý 3232944495847

Jméno majitele je to nejméně důležité. Ve skutečnosti patří Tatra bankám, u kterých má (docela velké) úvěry. A ty banky rozhodně nejsou české. Ono, která banka v ČR má dnes české vlastníky? (Snad jen Fio?)

+3/−1
17.1.2014 15:09

J13o48s26e91f 64V83o97s45i79c37k84y 4113667516773

Zaplat panbuh za cizi vlastniky bank ! Ti zatim jeste nikoho neokradli o uspory. Ne jako ceske Kampelicky, Union banka a dalsi, ktere rozdavaly uvery kamaradum !

+3/−2
17.1.2014 17:18
Foto

P10e46t81r 58M38o53o72s 6352635557

S tím nemá vlastenectví vůbec co dělat. To není reprezentační fotbal. Pokud v naší zemi bude někdo vlastnit úspěšnou firmu, která zde bude zaměstnávat naše lidi(a ne agenturní ukáčka) a platit tady daně (a ne zisky vyvádět mimo republiku do daňových rájů), nechť je třeba z Rwanda - Burundi.R^

+5/0
17.1.2014 17:31

L86a48d23i43s18l46a96v 19K85v34a18s45n77i72č55k55a 1353487573775

A jak souvisí výroba náklaďáků s národní hrdostí ? Všechny automobilky v Polsku mají zahraničního majitele (vadí to něčemu, co je to "zahraničí"), to tedy nemáte žádnou národní hrdost, a musíte "fandit" v zahraničí, dle Vaší logiky ?

0/−4
17.1.2014 21:43

J68a11r70o84s98l31a41v45a 20K40a39n23i62o46k77o44v83á 7112719892877

"(vadí to něčemu, co je to "zahraničí")"

VADÍ !!! Nezůstávají tady zisky, jdou zahraničním majitelům !

+3/−2
18.1.2014 15:47
Foto

V91l80a26d69a 64V68a19n12e82k 9283346764848

Proč sis Tatru nekoupila ?

0/−2
19.1.2014 8:38

J85i84ř77í 38E44r86b15e60n 1973544936947

Otázkou je, jestli by bez těch zahraničních majitelů vůbec nějaké zisky byly. Jestli by třeba taková Škoda Auto vůbec existovala...

+1/0
19.1.2014 10:54

M81i41r93o21s70l33a76v 66B89á76r29t53a 8244430620327

No, snad jste viděl, co v minulosti dokázali s Tatrou američtí vlastníci. Šlo to do kopru.

+1/0
17.1.2014 13:13

J42a37r22o15s45l77a59v 91B66r55ü65m83m84e37r 7924353326

Jde o to, aby se Tatrovce dařilo. Patřit to mlžr komukoliv, hlavně, aby byl schopný.

+2/0
17.1.2014 13:35

J74i81n37d24ř90i21c93h 57Š19k94o18p65e33k 4235111340825

patřit nemůže komukoli. Pokud prodáš podnik přímému konkurentovi (např. Zetor John Deerovi), nikdy podnik nemá dlouhou budoucnost

+2/0
17.1.2014 18:12

L27u70d42ě88k 58P14o80k11o54r25n67ý 7913815613837

To je nesmysl, takhle paušalizovat. Nakupuje se z různých důvodů. Zlikvidoval snad VW Škodovku, jako přímého konkurenta ?

+2/−1
18.1.2014 1:56

J92i31n49d61ř35i17c51h 25Š28k56o35p81e51k 4365421410645

jenže vw ji zničit nechtěl, potřeboval ji zachovat pro trhy, kde vw je moc drahé. Prostě získat fabriku pro výrbou levnějších modelů.

John Deerovi šlo jen o trhy, kde měl Zetor dobré jméno

+1/0
18.1.2014 17:51

J59i12ř19í 32E92r42b25e76n 1553234466957

Škodovka s roční kapacitou 300.000 favoritů nebyla pro VW žádnou konkurencí, koncern měl v té době kapacitu asi dvacetinásobnou a nabízel taky kolem patnácti modelů (polo, ibiza, golf, passat, vento, corrado, caddy, transporter, LT, toledo, A80, A100, AS4, ...).

Škodovka byla pro něj vítaným rozšířením portfolia.

+1/0
19.1.2014 11:04







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.