Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tatra se odrazila ode dna, loni vyrobila nejvíce aut od roku 2008

Kopřivnickou automobilku Tatra loni opustilo nejvíce nových náklaďáků od roku 2008. Vyrobila 763 kompletních vozidel, většina z nich šla na export. Tatra má od loňského března nové majitele, kteří firmu koupili v dražbě. Do té se dostala kvůli dluhům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J53a41r81o73s89l44a16v95a 23K53a24n22i88o37k57o89v50á 7732409742727

Jestli je toto pravda, tak to už dlouho mě nic tak nedojalo. Kéž se daří čím dál víc !!! Držím palce..

+8/0
18.1.2014 15:43
Foto

F49r96a97n29t91i77š55e73k 66K23l32á15s35e66k 4521473317749

Stejně mi to nejde na rozum. Nejspolehlivější terénní nákladní vozidlo na světě a tak jej odsunuli na vedlejší kolej.

+2/0
18.1.2014 10:53
Foto

V68l47a83d36a 90V74a10n57e22k 9873196764228

Auto,ze kterého tekl olej,odevšad kde byl ! Auto které zdíralo 10 pneumatik,které mělo velice bídné topení, a jeho řidič byl neustále v monterkách a něco opravoval,nebo "otáčel" kola ,která se jednostraně sjížděla ! Komunistická propaganda,které lidi dodnes věří ! Kdyby Tatra byla opravdu tak dobrá,tak by porazila konkurenci ! Přece nechcete tvrdit,že kupující jsou blbci !

0/−5
19.1.2014 8:36

J53i53ř30í 13E67r50b97e27n 1933184966927

Když jsou lidi schopni věřit současné propagandě, že musejí denně vypít 4-5 litrů vody (nejlépe balené anebo když už z kohoutku, tak draze filtrované), když jsou schopni věřit propagandě neustále být ve spojení (na mobilu s neomezeným tarifem, na facebooku apod.), když jsou lidi schopni věřit propagandě farmaceutů (o vitamínech a "lécích proti rýmě"), tak proč by se nedalo věřit propagandě o terénním automobilu? Navíc, když Tatra oproti veškeré konkurenci téměř nemá žádnou reklamu?

Jenže: když pošleš vedle sebe do stejného terénu Tatru, MAN, Mercedes, Volvo nebo IVECO se srovnatelnou motorizací, tak Tatra suverénně vyhraje.

A ty řeči o oleji a pneumatikách si nech od cesty, to je stejné jako vyčítat dnešnímu Volkswagenu nízký výkon u Brouka nebo škodovce rezivění embéček :-)

+7/0
19.1.2014 10:48

J61a45n 65K24u69t44m66a44n 9484739310

Tak hlavně v terénu na motorizaci, zas až tak nezáleží ;-)

0/0
19.1.2014 11:20

J34i28ř32í 39E81r17b50e64n 1973664646197

Výkon a krouťák, když budou rozdílné o 50 %, tak to není žádné srovnání...

0/0
20.1.2014 21:58
Foto

V26l25a88d39a 93V76a53n65e79k 9423376724808

Nevím kolik jsi toho s Tatrama najel ty,znám typ 148-815. Všechno olejničky ! Nedávno jsem měl možnost vidět podvozek T 815 autojeřáb,který má "relativně "málo najeto ,hnus olej unikal odevšad,kola sjetá ke straně,prostě tatrovácká klasika ! Vzpomínám na údiv mechaniků a řidičů,když se po 89 začali dovážet ojetiny renomovaných značek,jak byly motory,nápravy apod "jen " zaprášené,auta topila,kabiny odhlučněné,vybavené,prostě "nebe a dudy " ! Tatra dopatila na komunistické  řízení,tak jako celý průmysl ! Z kdysi dobré značky se díky vývozu do Ruska a rozvojových zemí,stal zastaralý, v civilizovaných zemích neprodejný výrobek ! Ve světě se na stavbách nehrabou auta v bahně jak v Rusku ;-)

+3/−1
19.1.2014 12:38

J90i59ř29í 35E72r20b97e83n 1193624676287

T148 se vyráběl 1972-82 a věřil bych těm řečem o oleji i u T815 tak do modelu 1992/3. Ale házet to do jednoho pytle s jamalem, terrnem nebo T815-7, to mi přijde už fakt dost mimo.

+3/0
20.1.2014 21:57

R76o76m91a75n 85K67r21a54t93o10c25h12v78í56l 6286327836904

Tady šlo o něco jiného. Koncepce byla opravdu skvělá, provedení jak píšete tragické. Když máte technický základ a koncepci ten zbytek dodělat je už hračka (teda mělo by být).

+1/0
20.1.2014 10:13
Foto

V40l50a77d72a 11V74a23n91e27k 9753156894898

Souhlas,ale za socialismu nebyl zájem,a komunisti tak Tatru  udělali nekonkurenceschopnou,jako ostatně vše ! Dnes ale vykřikují,že za to může dnešní režim ;-D

0/0
20.1.2014 10:58

E52d78a 41H20a67n89s 5977602646609

Hloupé na tom je, že se Čechoslováci složili a někdy 1983-4 se tam rozšířila kapacita na 20.000 náklaďáků ročně. Zdá se to dneska nesmysl, ale ten náskok do zemí třetího světa, číny, mohl být ohromnej. Už za Jakeše se v číně položil základ joint-venture a smontovali tam prvních asi 150 815ctek. Pak přišla revoluce a ty země, Francie, Američani, Němci, nám řekli hele měli jste podporu aby to ruplo, tak ted si vlezte do kouta a rozvěšujte si tibetský vlajky, my jdeme dělat obchod. Havel taky nepodpořil export, tak tam místo nás jel Kohl a ty kšefty si nakontrahoval sám. Němci tam udělali ohromnou ránu, Siemens, Man, ten tam sype jeden nákladák za druhym uz 15 let. Nikdo, ani američani, Francouzi, nikomu se tam nepovedlo usadit tak jako Němcům. Kohl holt měl vizi, a že tehdy na čínu koukali skrz prsty a nějaký práva to mu nevadilo. Zajistil tak německu blahobyt do těd, pokud německá ekonomika brzdí, tak o to víc jim proudí peníze z enkláv v brazilii a číně.

+4/0
17.1.2014 23:07

J79i14ř15í 91E18r80b78e19n 1813804406167

No, oni se nesložili ani tak Čechoslováci, jako spíš na to dala peníze rozvojová banka RVHP. A roční kapacita 20.000 těžkých terénních aut v době, kdy vede zpevněná cesta ke každé samotě a skoro všude se dostane i obyčejný náklaďák, je skutečně nevyužitelná.

Nijak neshazuju tatrováckou koncepci. V terénu je vynikající. Jenže toho terénu ubývá a na silnici je páteřová koncepce zbytečná, tam stačí obyčejný kroutící se žebřiňák.

+2/0
19.1.2014 10:41

M49a95r92i84u61s34z 18H93u19d79e80c18z96e36k 8720669371794

Mam radost ze tatre se daří víc v českých rukou než v cizich

+16/−1
17.1.2014 12:26

L14a59d29i82s86l74a49v 19K61v21a22s69n22i81č19k72a 1683587383365

A co je na tom lepšího ?

+1/−13
17.1.2014 12:52

M83a57r64i71u75s27z 79H96u97d97e11c96z11e84k 8540669481224

Toto nikdy nepochopím. Češi nemají absolutne žádnou národní hrdost. M Poláci se musíme radovat za vás.

+15/−1
17.1.2014 13:05

P26e88t34r 41N51i30v28n68i69c28k95ý 3842654605847

Jméno majitele je to nejméně důležité. Ve skutečnosti patří Tatra bankám, u kterých má (docela velké) úvěry. A ty banky rozhodně nejsou české. Ono, která banka v ČR má dnes české vlastníky? (Snad jen Fio?)

+3/−1
17.1.2014 15:09

J28o16s45e10f 90V55o12s26i84c47k85y 4923427726243

Zaplat panbuh za cizi vlastniky bank ! Ti zatim jeste nikoho neokradli o uspory. Ne jako ceske Kampelicky, Union banka a dalsi, ktere rozdavaly uvery kamaradum !

+3/−2
17.1.2014 17:18
Foto

P83e17t74r 67M73o83o69s 6452455487

S tím nemá vlastenectví vůbec co dělat. To není reprezentační fotbal. Pokud v naší zemi bude někdo vlastnit úspěšnou firmu, která zde bude zaměstnávat naše lidi(a ne agenturní ukáčka) a platit tady daně (a ne zisky vyvádět mimo republiku do daňových rájů), nechť je třeba z Rwanda - Burundi.R^

+5/0
17.1.2014 17:31

L81a50d85i38s75l78a38v 40K78v14a10s87n16i63č92k19a 1523337503945

A jak souvisí výroba náklaďáků s národní hrdostí ? Všechny automobilky v Polsku mají zahraničního majitele (vadí to něčemu, co je to "zahraničí"), to tedy nemáte žádnou národní hrdost, a musíte "fandit" v zahraničí, dle Vaší logiky ?

0/−4
17.1.2014 21:43

J28a11r83o32s42l13a51v91a 45K11a20n40i77o36k16o85v65á 7802469642447

"(vadí to něčemu, co je to "zahraničí")"

VADÍ !!! Nezůstávají tady zisky, jdou zahraničním majitelům !

+3/−2
18.1.2014 15:47
Foto

V17l14a96d45a 54V75a95n62e73k 9943636814528

Proč sis Tatru nekoupila ?

0/−2
19.1.2014 8:38

J38i39ř27í 44E42r56b76e54n 1173454116577

Otázkou je, jestli by bez těch zahraničních majitelů vůbec nějaké zisky byly. Jestli by třeba taková Škoda Auto vůbec existovala...

+1/0
19.1.2014 10:54

M95i69r62o81s77l74a96v 44B19á61r30t46a 8674970940477

No, snad jste viděl, co v minulosti dokázali s Tatrou američtí vlastníci. Šlo to do kopru.

+1/0
17.1.2014 13:13

J94a10r55o44s44l24a62v 20B31r83ü38m18m35e27r 7724703496

Jde o to, aby se Tatrovce dařilo. Patřit to mlžr komukoliv, hlavně, aby byl schopný.

+2/0
17.1.2014 13:35

J68i10n67d60ř61i25c98h 93Š28k69o59p63e29k 4985331940555

patřit nemůže komukoli. Pokud prodáš podnik přímému konkurentovi (např. Zetor John Deerovi), nikdy podnik nemá dlouhou budoucnost

+2/0
17.1.2014 18:12

L17u49d46ě15k 20P11o68k16o47r43n60ý 7443335863767

To je nesmysl, takhle paušalizovat. Nakupuje se z různých důvodů. Zlikvidoval snad VW Škodovku, jako přímého konkurenta ?

+2/−1
18.1.2014 1:56

J91i38n42d80ř32i75c54h 41Š55k75o83p61e46k 4205371650685

jenže vw ji zničit nechtěl, potřeboval ji zachovat pro trhy, kde vw je moc drahé. Prostě získat fabriku pro výrbou levnějších modelů.

John Deerovi šlo jen o trhy, kde měl Zetor dobré jméno

+1/0
18.1.2014 17:51

J57i70ř96í 72E47r54b22e91n 1283234566157

Škodovka s roční kapacitou 300.000 favoritů nebyla pro VW žádnou konkurencí, koncern měl v té době kapacitu asi dvacetinásobnou a nabízel taky kolem patnácti modelů (polo, ibiza, golf, passat, vento, corrado, caddy, transporter, LT, toledo, A80, A100, AS4, ...).

Škodovka byla pro něj vítaným rozšířením portfolia.

+1/0
19.1.2014 11:04





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.