Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody

Tři nehody vlaků Českých drah odhalily, že státní dopravce porušil předpisy a výrazně překročil dobu, po které musí vagon či lokomotiva na kontrolu. Dráhy přitom za údržbu a opravy svých vlaků platí ročně stovky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66l75a46d11i48m54í70r 55H12o72u67z58a37r 6230106514810

to by snad mělo být trestné

+1/0
21.1.2014 22:38

M89i84c14h68a16e89l42a 67S30c59h37e50j42b40a12l48o14v20á 6485607150

Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou...:-( Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“  Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě,  jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu...X Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...

+10/0
20.1.2014 14:27

R30a71d85k72o 89K12ř75i45v77á63n98e50k 7220663325610

To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.

Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel. ;-€

0/0
20.1.2014 14:47

R23a60d85k13o 43K28ř93i42v15á69n41e65k 7190333135610

Jinak brzdu jsem za ta léta strhnul 2x, jednou byl viníkem nebezpečí cestující a jednou strojvedoucí. ČSD se vždy prvně zajímaly o to, zda byla brzda použita oprávněně. S poděkováním mám stejnou zkušenost.

0/0
20.1.2014 16:19

Č89e75s68t23m28í95r 26D86o66č31e51k95a37l 3985302722783

Moc to nepřibarvujte paní Schejbalová. Tisková mluvčí ČD vás rozhodně z ničeho neobviňovala. Ona pouze reagovala na dotaz, jestli náhodou nemohlo být to zatažení za brzdu příčinou vykolejení. Řekla, že to zatažení za brzdu mohlo být až při té nehodě. Ale neříkala, že by to měla být příčina té nehody.

0/−4
20.1.2014 16:56

P86a89v58e61l 57O70d12r76a52z67i29l 6694199357530

No tak snad použitím záchranné brzdy nevykolejíte vlak, ne?

+1/0
20.1.2014 21:57

Č59e47s60t45m97í19r 43D27o44č97e46k21a75l 3975152152493

Ale to já přece nikde netvrdím, že lze použitím záchranné brzdy vykolejit vlak (a ani tomu samozřejmě nevěřím).

0/0
21.1.2014 0:11

J68a86n 32S43ů54r98a 4415143663462

Pane Dočekale, jak víte, co říkala paní Schejbalové tisková mluvčí ČD? vy jste sám z tiskového oddělení či nějaký jejich příbuzný? To pak vysvětluje myslím vše:)

+1/−2
20.1.2014 22:06

Č74e37s95t27m56í94r 97D45o88č48e83k74a68l 3525712232623

Zdravím vás Jane Sůro v novém roce. :-)

Ale paní Schejbalová mluví o tom, co bylo ve večerním vyjádření tiskové mluvčí. Nemluví o tom, že by spolu bavily spolu. Já ani nijak nezpochybňuji to, co udělala. Zachovala se velmi duchapřítomně a správně. Šlo mi jenom o to vyjádření mluvčí - paní Schejbalová si myslí, že ji osobně nějak ta mluvčí zpochybňovala nebo něco vyčítala. Já si to nemyslím.

+2/0
21.1.2014 0:18

Č20e59s35t77m47í62r 79D11o32č13e20k15a48l 3285402402723

Jo a mimochodem - děkuji za záporné hodnocení. Je hned poznat, že jako autor článku, jste naprosto nad věcí. ;-)

+1/0
21.1.2014 0:20

J67a89n 48S80ů89r25a 4765623253652

Hodnocení je na Váš způsob komunikace s paní Schejbalovou. A jinak stále čekám na něco, co jste slibovali před Vánoci:)

0/−1
21.1.2014 7:39

I64v92a27n 79M70a40r45e31k 6544408672

Tak podle toho blábolu p."tiskové mluvčí" musí být opravdu "odbornice" na svém místě ! ! ! 8-o Rv Rv Rv

0/0
21.1.2014 12:09

M37i73r26o26s34l91a87v 40Z50i30k53m43u95n83d 7819733814303

Mohla byste upřesnit, kdy se vámi popisovaná událost stala ...

0/0
21.1.2014 18:46

M43i58c25h31a96e24l17a 14S32c48h73e12j96b84a10l14o40v26á 8328640650326

Bylo to 24. 3. .. jinak ráda odpovím na jakékoliv dotazy a mám ještě v mobilu pár hezkých foteček podvozku:-)... jen nejsem úplně diskutér v pravém slova smyslu, takže nemám dostatek "íček", což mi nedovoluje dávat více příspěvků a odpovídat:-)Pouze jsem se chtěla podělit o zkušenost, jelikož jsem byla na místě;-)

0/0
22.1.2014 11:47

T88o31m73a45s 21M59a31r94e88k 1669633108202

Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.!

0/0
20.1.2014 11:17

R81a52d15k75o 11K18ř29i68v49á66n48e32k 7670423905530

Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.:-)

0/0
20.1.2014 14:49

J65a51n 27P64i20r68k92l 2573608134574

Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.

0/0
20.1.2014 10:32

I82v37a58n 17H48o96l74a28s 5617347498307

> Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.

Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody 8-o

0/0
22.1.2014 20:56

F55r45a63n49t64i35š22e52k 26K39o51u33n24i45c 9446104221582

Uff, to ale vykopávka! 8-o  (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)

0/−1
20.1.2014 8:36

R56a24d97k60o 46K41ř89i59v98á35n92e24k 7390283255310

Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.

Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.

0/−1
20.1.2014 9:49

J71i29ř56í 29E38r31b48e59n 1413534856357

Ve Francii nebo Švýcarsku jezdily spolehlivě i stroje 50 - 60 let staré. Když není důvod je vyměňovat, tak se holt nevyměňují...

+2/0
21.1.2014 10:05

J91a12r61e73k 16K13a76l34i31v93o98d31a 7596143351866

Vzhledem k nedostatku střídavých lokomotiv se s "plecháči" budeme setkávat asi ještě hodně dlouho....

+1/0
21.1.2014 13:05

K58a11r10e32l 17C91h73r25a52s91t29i34n75a 4473294920555

Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.

+2/0
20.1.2014 8:33

M63a66r95e72k 28V17y35m50a90z98a76l 5298356692330

[>-] Karle jste naivní.....

+1/−1
20.1.2014 16:59

M95i60c11h39a52l 62P27a10v38l45á31t 9233833514579

Odmeny jsou az to posledni. Ta firma byla leta stavena na to, aby provoz vynasel tem spravnym lidem. A minuly reditel jim nedelel vubec radost, protoze tenhle stav menil. Taky byl prvni, kdo vlade "odborniku" vadil.

Proto stoji udrzba ukrutne penize, ale vysledky jsou tristni. Pomer cena vykon je proste spatny.

0/−1
21.1.2014 11:15

R83i74c16h75a94r47d 39M23e40r93h73a80u26t 4916966957270

Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.

+3/−6
20.1.2014 2:03

R32a94d38k24o 46K88ř49i91v45á65n67e37k 7960923515970

Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.

+2/0
20.1.2014 8:55

M43i25r11o22s58l73a85v 65Z47i70k44m78u81n11d 7179413494133

Vy jistě dobře znáte poměry, za jakých se provádí údržba "žlutých vlaků".  Jistě máte stejné věrohodné informace jako já...

Zatímco ČD mají vozové myčky, žluté vlaky se myjí rejžákem na násadě .... Fekálie se odcucávají pojízdným fekálním vozem, ČD to dělají na speciálních fekálních kolejích ... Nákup nových vozidel nic neřeší ....

+1/0
21.1.2014 18:34

R90i87c23h42a46r84d 66M83e58r80h70a85u42t 4106326827820

tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD  pise.Zamestnanci  a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.

+3/−5
20.1.2014 1:59

P76a94v82e67l 57M18a72t76o75u53š70e20k 5430587368864

Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.

+2/0
20.1.2014 8:47

J92o12s62e84f 10Z77a26h55á74l25k14a 4933619378446

To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.

+4/0
19.1.2014 19:55

R55a97d28e40k 45J66a44n43a79t49a 9645706404952

Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.

+5/−1
19.1.2014 20:09

J72o25s32e44f 97Z48a97h68á96l81k97a 4783369928426

Ukažte mě místo na těch třech a půl řádcích, kde něco takového tvrdím.

+2/−3
19.1.2014 20:20

R14o77m25a47n 19P24o21l24á27č89e30k 1580676820445

Ale dost autobusové dopravy skoupili velké zvířata jako ČD... Viz třeba Arriva, ICOM atd.

+2/0
19.1.2014 20:21
Foto

P44e17t84e59r 11J10a81b59l62o88n46o86v11s46k41y 1669396511111

ČSAD Kladno..minimálne 4 cestujúci nemajú na tohto dopravcu najlepšie spomienky.Na Silvestra 21.45 nečakal bus linky 604 / řidička ČSAD Kladno / na příjezd nočnej tramvaje,aj keď JŘ platný 23.12-2.1.mal poznámku,že bus má čakať.Ja a 3 cestujúci sme museli kvoli 2 minutám telefonovať známým resp.taxi...Takže ČSAD Kladno Rv

+2/0
19.1.2014 21:24

B74o71h49u32s31l80a61v 10K14r53á77l89í39k 2851610469906

Což ale asi s pravidelnými kontrolami technického stavu zas až tolik nesouvisí, že?

+6/0
19.1.2014 21:54

R92o76m90a41n 32P27o61l58á72č37e19k 1770856330895

Tak jste měl poslat stížnost na ROPID, který by mu to osolil...

+1/0
20.1.2014 3:15
Foto

P16a66v17e72l 93P83o63k77o48r10n76ý 2156834970172

Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.

+4/0
19.1.2014 19:23

R10a48d98k49o 72K61ř60i68v52á53n87e73k 7570533525310

Koukal jsem na stránky Drážní inspekce a jejich tiskové zprávy - včetně souhrnu za rok 2013 - se zabývají hlavně statistikami přejetých a závažnějšími problémy, technický stav vozidel tedy sami zřejmě jako problém nevidí: několik málo vykolejení bez zranění.

Jistě, autor článku si mohl sám hledat v rozsáhlých a nepřehledných zprávách DI a dělat si nějakou statistiku příčin. DI vyšetřuje incidenty i v metru, u tramvají, trolejbusů a lanovek. Jistě, může k tomu být dostatečně pracovitý a orienrovaný v probematice (tomu druhému dosud nic nenasvědčovalo), mohla ho i zaujmout jedna nevýznamná kategorie nehod u jednoho konkrétního dopravce...

Ale spíš mu někdo poradil.

Třeba někdo, kdo má sám problémy s údržbou vozidel a navíc mu ČD leží dlouho v žaludku. Je to jen spekulace, ale podle mého soukromého názoru vysoce pravděpodobná.

:-)V 90. letech jsme říkali, že media jsou hlídací pes demokracie.

;-€Proč mám stále častěji pocit, že tomu psovi strká někdo buřty skrz plot?

+12/−1
19.1.2014 19:01

L28a30d86i82s71l77a88v 51P17a39s98t51o41r54e22k 1763597658365

U Sury je to skoro jistota - ten už neví kudy by se Ježurovi do dírky vecpal;-)

+3/0
19.1.2014 19:15

J69a77n 45S59ů38r55a 4975643283162

děkuji za projev Vaší inteligence.

+3/0
19.1.2014 20:26

J19a15n 33S95ů77r58a 4845953253442

Pane Křivánku, co je na zprávách DI nepřehledné? Na začátku i na konci velmi jednoduché shrnutí. Vše bez problémů k dohledání, na rozdíl například od obskurního webu Drážního úřadu. Až budu psát o příčinách kvůli stavu infrastruktury, tak mi to podle Vás napoví kdo? Zvykl jsem si, že diskutujete na trošku jiné úrovni, než na základě pouhých spekulacích, ještě k tomu navíc zcela nesmyslných. Smiřte se prosím s tím, že existují i novináři, pro které jsou závěrečné zprávy různých inspekcí zajímavým zdrojem informací.

+3/−1
19.1.2014 20:25

R32a59d56k42o 43K62ř18i36v96á41n20e23k 7910273815520

Věcnou stránku už jsem shrnul dříve. Tento příspěvek zaznamenává jen mé osobní dojmy, což je v něm přiznáno, tudíž O.K.

A to nepíšu o dojmech z Vašeho prosincového propagačního článku o kosmetice z hlemýžďů v papírové verzi. To jsem měl pocit, že jste s hlemýždi nějak osobně svázán.

Ale navzdory tomu zůstávám i nadále Vaším čtenářem.

+2/0
19.1.2014 21:56

J81a69n 58S37ů73r23a 4705443963332

Děkuji za přízeň. Jakýkoliv produkt z hlemýžďů mi je ryze odporný a ani bych se ho nemohl dotknout:)

+1/0
19.1.2014 22:20

R74a55d63k95o 36K80ř44i30v14á20n30e12k 7260743475710

A teď tak koukám, zpráva k Chotovinám na webu DI vůbec není.

Takže:

a) koukám blbě

b) je nějaký IT problém

c) DI zprávu stáhla - proč?

d) zpráva tam nebyla, takže byl jiný zdroj, než jste ochoten připustit Jak to vidíte Vy?

0/0
20.1.2014 20:31

J66a85n 95S95ů22r16a 4245343753252

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Chotoviny_130324.pdf

normálně přístupné přes závěrečné zprávy, MU roku 2013, aktuálně šesté od shora.

0/0
20.1.2014 22:01

R47a86d70k18o 87K21ř44i19v87á62n71e11k 7150393785700

Mám pocit, jako by se stal zázrak. Nicméně aktuálně to tam je, takže se omlouvám.

+1/0
20.1.2014 22:27

J23a70n 32K78u53č83e89r12a 2557842486113

To se velmi mýlíte - Drážní inspekce má několik desítek pravidelných "odběratelů" závěverečných zpráv, kteří téměř denně sledují příslušnou sekci na webu a kdykoliv se tam objeví nová zpráva, tak reagují. Jsou i tací (hlavně novináři), kteří volají 2 x týdně a ptají se, kdy už příslušná mimořádná události bude uzavřena a zveřejněna. Úvaha, že někdo napíše o příčinách nehod až na objednávku, je naprosto nepodložená (máte nějaký důkaz?)  - a i kdyby bylo, tak co? Znamená to, že pochypení jsou méně závažná? Přece není možné uvažovat "zloděj krade, tak já můžu taky". Zákony, vyhlášky a předpisy platí pro všechny stejně....

+2/0
20.1.2014 9:25

R20a67d40k38o 30K21ř42i57v59á94n31e18k 7670163865830

Tady nebyla žádná "nová zpráva". Novináři nemají čas ani "cicflajš" si podobnou analýzu starších nehod udělat sami - zejména když se nejedná o hlavní příčinu nehody a není tam ani nic senzačního - mrtví apod. Takže "senzaci" s internímu předpisy ČD rozborem obsáhlých protokolů "náhodou" objevilo několik novinářů nezávisle na sobě. (První byla ČT 24?)

Můj názor, že "soubor" tří nehod byl médiím předhozen jako celek je pochopitelný. Není-li to dílo RJ, pak patrně přímo DI.

Úkolem DI není vyrábět senzace, vyřizovat si veřejně účty s ČD ani šířit poplašné zprávy (trestný čin).

DI musí mít autoritu, kterou mu bohužel "odborník" Žák (nyní ministr) nedal do vínku, zato tam zaměstnal své příbuzné (Ing. Miklenda - nyní LEO Express, pan Sůra ví), příbuzného pana Topolánka (Mgr. Šigut) a kádry ČSSD (nejmenuji).

Snažte se, prosím, udělat pro odbornou autoritu DI co bude ve Vašich silách. Politici Vám s tím fakt nepomohou:-)

+1/−1
20.1.2014 16:14

J98a65n 80S66ů26r51a 4925523123952

ČT 24 rozhodně první nebyla. Vaše paranoia mě skutečně fascinuje. Každá závěrečná zpráva má shrnutí příčin, myslíte, že potřebuji projíždět všech x stránek?

0/0
20.1.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.