Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody

Tři nehody vlaků Českých drah odhalily, že státní dopravce porušil předpisy a výrazně překročil dobu, po které musí vagon či lokomotiva na kontrolu. Dráhy přitom za údržbu a opravy svých vlaků platí ročně stovky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V19l89a55d63i86m25í58r 15H32o26u92z43a71r 6570686704600

to by snad mělo být trestné

+1/0
21.1.2014 22:38

M50i56c42h60a33e46l43a 29S14c72h63e55j43b25a54l83o49v66á 6325947690

Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou...:-( Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“  Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě,  jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu...X Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...

+10/0
20.1.2014 14:27

R33a87d55k25o 33K68ř76i96v52á61n16e12k 7770423125460

To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.

Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel. ;-€

0/0
20.1.2014 14:47

R36a34d17k46o 21K36ř90i13v19á36n35e36k 7960433915110

Jinak brzdu jsem za ta léta strhnul 2x, jednou byl viníkem nebezpečí cestující a jednou strojvedoucí. ČSD se vždy prvně zajímaly o to, zda byla brzda použita oprávněně. S poděkováním mám stejnou zkušenost.

0/0
20.1.2014 16:19

Č48e63s59t53m75í23r 46D47o53č59e70k68a88l 3765412622283

Moc to nepřibarvujte paní Schejbalová. Tisková mluvčí ČD vás rozhodně z ničeho neobviňovala. Ona pouze reagovala na dotaz, jestli náhodou nemohlo být to zatažení za brzdu příčinou vykolejení. Řekla, že to zatažení za brzdu mohlo být až při té nehodě. Ale neříkala, že by to měla být příčina té nehody.

0/−4
20.1.2014 16:56

P88a57v81e39l 42O26d50r43a87z42i65l 6664709277350

No tak snad použitím záchranné brzdy nevykolejíte vlak, ne?

+1/0
20.1.2014 21:57

Č18e67s84t41m63í81r 51D82o57č92e10k73a82l 3405412502463

Ale to já přece nikde netvrdím, že lze použitím záchranné brzdy vykolejit vlak (a ani tomu samozřejmě nevěřím).

0/0
21.1.2014 0:11

J57a93n 43S25ů13r52a 4665343263362

Pane Dočekale, jak víte, co říkala paní Schejbalové tisková mluvčí ČD? vy jste sám z tiskového oddělení či nějaký jejich příbuzný? To pak vysvětluje myslím vše:)

+1/−2
20.1.2014 22:06

Č34e79s58t14m86í91r 98D50o63č68e72k77a85l 3355742392563

Zdravím vás Jane Sůro v novém roce. :-)

Ale paní Schejbalová mluví o tom, co bylo ve večerním vyjádření tiskové mluvčí. Nemluví o tom, že by spolu bavily spolu. Já ani nijak nezpochybňuji to, co udělala. Zachovala se velmi duchapřítomně a správně. Šlo mi jenom o to vyjádření mluvčí - paní Schejbalová si myslí, že ji osobně nějak ta mluvčí zpochybňovala nebo něco vyčítala. Já si to nemyslím.

+2/0
21.1.2014 0:18

Č84e33s50t68m14í11r 34D26o34č69e40k73a52l 3815882962573

Jo a mimochodem - děkuji za záporné hodnocení. Je hned poznat, že jako autor článku, jste naprosto nad věcí. ;-)

+1/0
21.1.2014 0:20

J35a55n 32S22ů50r68a 4955483413102

Hodnocení je na Váš způsob komunikace s paní Schejbalovou. A jinak stále čekám na něco, co jste slibovali před Vánoci:)

0/−1
21.1.2014 7:39

I81v88a31n 65M38a76r77e36k 6774418132

Tak podle toho blábolu p."tiskové mluvčí" musí být opravdu "odbornice" na svém místě ! ! ! 8-o Rv Rv Rv

0/0
21.1.2014 12:09

M83i20r53o12s62l75a74v 80Z32i93k30m94u96n37d 7269143104613

Mohla byste upřesnit, kdy se vámi popisovaná událost stala ...

0/0
21.1.2014 18:46

M20i98c98h18a62e91l26a 51S80c19h17e23j14b20a69l78o92v51á 8488120960666

Bylo to 24. 3. .. jinak ráda odpovím na jakékoliv dotazy a mám ještě v mobilu pár hezkých foteček podvozku:-)... jen nejsem úplně diskutér v pravém slova smyslu, takže nemám dostatek "íček", což mi nedovoluje dávat více příspěvků a odpovídat:-)Pouze jsem se chtěla podělit o zkušenost, jelikož jsem byla na místě;-)

0/0
22.1.2014 11:47

T43o71m65a28s 59M93a10r70e41k 1499603328762

Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.!

0/0
20.1.2014 11:17

R78a92d83k20o 45K48ř69i58v33á98n22e86k 7160893855670

Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.:-)

0/0
20.1.2014 14:49

J47a20n 57P23i17r12k42l 2743898364964

Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.

0/0
20.1.2014 10:32

I91v86a18n 46H81o64l59a46s 5117237588637

> Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.

Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody 8-o

0/0
22.1.2014 20:56

F90r61a27n73t23i42š29e46k 16K93o79u55n80i23c 9216294651842

Uff, to ale vykopávka! 8-o  (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)

0/−1
20.1.2014 8:36

R80a76d69k58o 43K61ř41i22v14á49n33e35k 7350303455960

Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.

Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.

0/−1
20.1.2014 9:49

J50i25ř11í 76E92r77b54e79n 1233664356827

Ve Francii nebo Švýcarsku jezdily spolehlivě i stroje 50 - 60 let staré. Když není důvod je vyměňovat, tak se holt nevyměňují...

+2/0
21.1.2014 10:05

J46a35r81e56k 73K81a23l90i68v39o60d11a 7166423661696

Vzhledem k nedostatku střídavých lokomotiv se s "plecháči" budeme setkávat asi ještě hodně dlouho....

+1/0
21.1.2014 13:05

K54a29r60e77l 24C30h16r68a40s61t68i80n49a 4833854420895

Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.

+2/0
20.1.2014 8:33

M82a97r51e88k 93V62y49m34a75z12a58l 5568706262900

[>-] Karle jste naivní.....

+1/−1
20.1.2014 16:59

M63i58c23h73a29l 45P70a90v28l31á83t 9113983304349

Odmeny jsou az to posledni. Ta firma byla leta stavena na to, aby provoz vynasel tem spravnym lidem. A minuly reditel jim nedelel vubec radost, protoze tenhle stav menil. Taky byl prvni, kdo vlade "odborniku" vadil.

Proto stoji udrzba ukrutne penize, ale vysledky jsou tristni. Pomer cena vykon je proste spatny.

0/−1
21.1.2014 11:15

R49i36c68h80a49r75d 95M68e38r80h18a75u65t 4536456657200

Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.

+3/−6
20.1.2014 2:03

R47a69d55k34o 33K40ř63i50v54á16n22e80k 7830183815230

Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.

+2/0
20.1.2014 8:55

M74i74r15o26s54l46a26v 24Z81i26k14m89u64n61d 7249623764473

Vy jistě dobře znáte poměry, za jakých se provádí údržba "žlutých vlaků".  Jistě máte stejné věrohodné informace jako já...

Zatímco ČD mají vozové myčky, žluté vlaky se myjí rejžákem na násadě .... Fekálie se odcucávají pojízdným fekálním vozem, ČD to dělají na speciálních fekálních kolejích ... Nákup nových vozidel nic neřeší ....

+1/0
21.1.2014 18:34

R44i88c82h64a92r12d 44M49e84r35h50a62u25t 4106346677820

tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD  pise.Zamestnanci  a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.

+3/−5
20.1.2014 1:59

P40a70v90e15l 30M25a19t17o18u58š46e45k 5640507608654

Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.

+2/0
20.1.2014 8:47

J30o40s44e77f 85Z91a50h32á51l11k76a 4383559748516

To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.

+4/0
19.1.2014 19:55

R73a64d36e56k 78J46a75n53a82t61a 9485836934362

Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.

+5/−1
19.1.2014 20:09

J89o48s89e85f 21Z64a43h14á36l48k62a 4833989648966

Ukažte mě místo na těch třech a půl řádcích, kde něco takového tvrdím.

+2/−3
19.1.2014 20:20
Foto

R72o18m39a78n 12P71o93l90á85č34e19k 1510936670335

Ale dost autobusové dopravy skoupili velké zvířata jako ČD... Viz třeba Arriva, ICOM atd.

+2/0
19.1.2014 20:21
Foto

P12e39t11e48r 56J74a85b89l65o88n39o19v30s32k29y 1409836901541

ČSAD Kladno..minimálne 4 cestujúci nemajú na tohto dopravcu najlepšie spomienky.Na Silvestra 21.45 nečakal bus linky 604 / řidička ČSAD Kladno / na příjezd nočnej tramvaje,aj keď JŘ platný 23.12-2.1.mal poznámku,že bus má čakať.Ja a 3 cestujúci sme museli kvoli 2 minutám telefonovať známým resp.taxi...Takže ČSAD Kladno Rv

+2/0
19.1.2014 21:24

B28o63h74u74s64l56a86v 76K94r93á34l39í33k 2611420799386

Což ale asi s pravidelnými kontrolami technického stavu zas až tolik nesouvisí, že?

+6/0
19.1.2014 21:54
Foto

R81o68m62a58n 26P43o52l87á45č81e63k 1810646120895

Tak jste měl poslat stížnost na ROPID, který by mu to osolil...

+1/0
20.1.2014 3:15
Foto

P21a19v75e78l 82P74o35k73o91r27n98ý 2236694930142

Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.

+4/0
19.1.2014 19:23

R78a96d69k85o 59K54ř19i84v65á15n58e41k 7210673515930

Koukal jsem na stránky Drážní inspekce a jejich tiskové zprávy - včetně souhrnu za rok 2013 - se zabývají hlavně statistikami přejetých a závažnějšími problémy, technický stav vozidel tedy sami zřejmě jako problém nevidí: několik málo vykolejení bez zranění.

Jistě, autor článku si mohl sám hledat v rozsáhlých a nepřehledných zprávách DI a dělat si nějakou statistiku příčin. DI vyšetřuje incidenty i v metru, u tramvají, trolejbusů a lanovek. Jistě, může k tomu být dostatečně pracovitý a orienrovaný v probematice (tomu druhému dosud nic nenasvědčovalo), mohla ho i zaujmout jedna nevýznamná kategorie nehod u jednoho konkrétního dopravce...

Ale spíš mu někdo poradil.

Třeba někdo, kdo má sám problémy s údržbou vozidel a navíc mu ČD leží dlouho v žaludku. Je to jen spekulace, ale podle mého soukromého názoru vysoce pravděpodobná.

:-)V 90. letech jsme říkali, že media jsou hlídací pes demokracie.

;-€Proč mám stále častěji pocit, že tomu psovi strká někdo buřty skrz plot?

+12/−1
19.1.2014 19:01

L37a43d50i33s13l59a97v 93P37a84s33t26o53r73e74k 1863587128675

U Sury je to skoro jistota - ten už neví kudy by se Ježurovi do dírky vecpal;-)

+3/0
19.1.2014 19:15

J42a13n 60S63ů66r93a 4275693753422

děkuji za projev Vaší inteligence.

+3/0
19.1.2014 20:26

J80a58n 56S29ů38r81a 4445513623282

Pane Křivánku, co je na zprávách DI nepřehledné? Na začátku i na konci velmi jednoduché shrnutí. Vše bez problémů k dohledání, na rozdíl například od obskurního webu Drážního úřadu. Až budu psát o příčinách kvůli stavu infrastruktury, tak mi to podle Vás napoví kdo? Zvykl jsem si, že diskutujete na trošku jiné úrovni, než na základě pouhých spekulacích, ještě k tomu navíc zcela nesmyslných. Smiřte se prosím s tím, že existují i novináři, pro které jsou závěrečné zprávy různých inspekcí zajímavým zdrojem informací.

+3/−1
19.1.2014 20:25

R62a55d94k21o 89K37ř30i35v24á66n93e75k 7170823195110

Věcnou stránku už jsem shrnul dříve. Tento příspěvek zaznamenává jen mé osobní dojmy, což je v něm přiznáno, tudíž O.K.

A to nepíšu o dojmech z Vašeho prosincového propagačního článku o kosmetice z hlemýžďů v papírové verzi. To jsem měl pocit, že jste s hlemýždi nějak osobně svázán.

Ale navzdory tomu zůstávám i nadále Vaším čtenářem.

+2/0
19.1.2014 21:56

J93a39n 89S68ů46r65a 4795343603522

Děkuji za přízeň. Jakýkoliv produkt z hlemýžďů mi je ryze odporný a ani bych se ho nemohl dotknout:)

+1/0
19.1.2014 22:20

R52a66d95k54o 46K14ř23i60v15á24n50e14k 7680553135880

A teď tak koukám, zpráva k Chotovinám na webu DI vůbec není.

Takže:

a) koukám blbě

b) je nějaký IT problém

c) DI zprávu stáhla - proč?

d) zpráva tam nebyla, takže byl jiný zdroj, než jste ochoten připustit Jak to vidíte Vy?

0/0
20.1.2014 20:31

J48a49n 27S23ů64r80a 4215543713432

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Chotoviny_130324.pdf

normálně přístupné přes závěrečné zprávy, MU roku 2013, aktuálně šesté od shora.

0/0
20.1.2014 22:01

R56a32d38k93o 19K39ř40i65v75á77n82e57k 7690483385120

Mám pocit, jako by se stal zázrak. Nicméně aktuálně to tam je, takže se omlouvám.

+1/0
20.1.2014 22:27

J68a58n 95K79u88č84e10r90a 2627892846213

To se velmi mýlíte - Drážní inspekce má několik desítek pravidelných "odběratelů" závěverečných zpráv, kteří téměř denně sledují příslušnou sekci na webu a kdykoliv se tam objeví nová zpráva, tak reagují. Jsou i tací (hlavně novináři), kteří volají 2 x týdně a ptají se, kdy už příslušná mimořádná události bude uzavřena a zveřejněna. Úvaha, že někdo napíše o příčinách nehod až na objednávku, je naprosto nepodložená (máte nějaký důkaz?)  - a i kdyby bylo, tak co? Znamená to, že pochypení jsou méně závažná? Přece není možné uvažovat "zloděj krade, tak já můžu taky". Zákony, vyhlášky a předpisy platí pro všechny stejně....

+2/0
20.1.2014 9:25

R35a38d12k25o 42K91ř41i79v13á81n84e56k 7940383245460

Tady nebyla žádná "nová zpráva". Novináři nemají čas ani "cicflajš" si podobnou analýzu starších nehod udělat sami - zejména když se nejedná o hlavní příčinu nehody a není tam ani nic senzačního - mrtví apod. Takže "senzaci" s internímu předpisy ČD rozborem obsáhlých protokolů "náhodou" objevilo několik novinářů nezávisle na sobě. (První byla ČT 24?)

Můj názor, že "soubor" tří nehod byl médiím předhozen jako celek je pochopitelný. Není-li to dílo RJ, pak patrně přímo DI.

Úkolem DI není vyrábět senzace, vyřizovat si veřejně účty s ČD ani šířit poplašné zprávy (trestný čin).

DI musí mít autoritu, kterou mu bohužel "odborník" Žák (nyní ministr) nedal do vínku, zato tam zaměstnal své příbuzné (Ing. Miklenda - nyní LEO Express, pan Sůra ví), příbuzného pana Topolánka (Mgr. Šigut) a kádry ČSSD (nejmenuji).

Snažte se, prosím, udělat pro odbornou autoritu DI co bude ve Vašich silách. Politici Vám s tím fakt nepomohou:-)

+1/−1
20.1.2014 16:14

J23a70n 66S68ů52r26a 4525193843232

ČT 24 rozhodně první nebyla. Vaše paranoia mě skutečně fascinuje. Každá závěrečná zpráva má shrnutí příčin, myslíte, že potřebuji projíždět všech x stránek?

0/0
20.1.2014 22:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.