Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

České dráhy zanedbávaly údržbu vlaků. Ukázaly to loňské nehody

Tři nehody vlaků Českých drah odhalily, že státní dopravce porušil předpisy a výrazně překročil dobu, po které musí vagon či lokomotiva na kontrolu. Dráhy přitom za údržbu a opravy svých vlaků platí ročně stovky milionů korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V66l31a68d38i93m16í67r 91H88o15u71z32a87r 6940286224290

to by snad mělo být trestné

+1/0
21.1.2014 22:38

M15i77c73h30a22e29l57a 93S43c82h21e68j65b92a57l57o96v61á 6455567330

Milí čtenáři, speciálně pane Křivánku... Seděli jste někdy ve vykolejeném rychlíku jedoucí v plné rychlosti? Umíte si představit ten pocit, když se řítíte mimo koleje, okolo Vás to mlátí, lítají jiskry, kameny a přes prach není vidět a vlak nebrzdí? Já ano... Byla to má ruka, která zatáhla za záchrannou brzdu na trase Chotoviny Tábor. Zavolala jsem jen manželovi, že jsme vykolejili, že mam strach a nevím, co se stane...Nebudu se rozepisovat o tom, jaký zmatek, křik a panika ve vagónu nastaly a co všechno člověku prolétne hlavou...:-( Ve finále jsem se na místě musela ještě obhajovat, proč jsem za tu brzdu zatáhla...Několik spolucestujících mi pak přišlo poděkovat, o to větší bylo mé rozčarování z večerního vyjádření tiskové mluvčí ČD, které vyznívalo skoro tak, že jsem nehodu způsobila sama. ...."Jeto na širé trati, není to ani na výhybce," uvedla Šubová. Nevyjádřila se k možnosti, že ve vlakuněkdo z cestujících při jízdě zatáhl za záchrannou brzdu. Stát se to prý mohloaž při nehodě.“  Držela jsem se, abych paní Šubové a jejím nadřízeným bezprostředně na to nezavolala... Po několika týdnech, kdy jsem měla těžké spaní, jsem se informovala u vyšetřujících na příčinu nehody a bylo mi sděleno, že mi mohou ČD poděkovat, zabránila jsem nehodě,  jelikož před námi byla zatáčka... Jeli jsme min. kilometr v plné rychlosti mimo koleje... Můžeme vypsat anketu...X Myslíte si, že se od té doby někdo z ČD ozval? Či vytanulo jakékoliv vyjádření, které by nehodu objasnilo? Toto je zřejmě první od té doby... Přeji mnoho šťasných km s ČD...

+10/0
20.1.2014 14:27

R81a58d59k42o 33K15ř43i20v60á68n37e29k 7110843555130

To jste dobře udělala, že jste za tu brzdu zatáhla, obdivuji Vaši pohotovost.

Bohužel čekát od ČD nějaké poděkování je skutečně naivita. Jezdím s ČD desítky let a nedělám si o nich po této stránce nejmenší iluze, bohužel. ;-€

0/0
20.1.2014 14:47

R14a46d72k73o 94K21ř94i98v35á94n57e23k 7340353595700

Jinak brzdu jsem za ta léta strhnul 2x, jednou byl viníkem nebezpečí cestující a jednou strojvedoucí. ČSD se vždy prvně zajímaly o to, zda byla brzda použita oprávněně. S poděkováním mám stejnou zkušenost.

0/0
20.1.2014 16:19

Č88e46s55t28m41í96r 16D85o47č43e73k55a91l 3665802472533

Moc to nepřibarvujte paní Schejbalová. Tisková mluvčí ČD vás rozhodně z ničeho neobviňovala. Ona pouze reagovala na dotaz, jestli náhodou nemohlo být to zatažení za brzdu příčinou vykolejení. Řekla, že to zatažení za brzdu mohlo být až při té nehodě. Ale neříkala, že by to měla být příčina té nehody.

0/−4
20.1.2014 16:56

P53a60v88e71l 60O21d86r59a34z46i75l 6914189837110

No tak snad použitím záchranné brzdy nevykolejíte vlak, ne?

+1/0
20.1.2014 21:57

Č97e47s81t54m66í24r 16D96o60č35e40k31a65l 3135412542573

Ale to já přece nikde netvrdím, že lze použitím záchranné brzdy vykolejit vlak (a ani tomu samozřejmě nevěřím).

0/0
21.1.2014 0:11

J13a69n 73S46ů86r20a 4765593953922

Pane Dočekale, jak víte, co říkala paní Schejbalové tisková mluvčí ČD? vy jste sám z tiskového oddělení či nějaký jejich příbuzný? To pak vysvětluje myslím vše:)

+1/−2
20.1.2014 22:06

Č93e30s24t76m62í41r 75D17o19č22e23k33a47l 3565982632413

Zdravím vás Jane Sůro v novém roce. :-)

Ale paní Schejbalová mluví o tom, co bylo ve večerním vyjádření tiskové mluvčí. Nemluví o tom, že by spolu bavily spolu. Já ani nijak nezpochybňuji to, co udělala. Zachovala se velmi duchapřítomně a správně. Šlo mi jenom o to vyjádření mluvčí - paní Schejbalová si myslí, že ji osobně nějak ta mluvčí zpochybňovala nebo něco vyčítala. Já si to nemyslím.

+2/0
21.1.2014 0:18

Č39e55s83t27m78í87r 71D31o43č47e23k86a69l 3315582722293

Jo a mimochodem - děkuji za záporné hodnocení. Je hned poznat, že jako autor článku, jste naprosto nad věcí. ;-)

+1/0
21.1.2014 0:20

J84a81n 82S71ů97r55a 4575923293402

Hodnocení je na Váš způsob komunikace s paní Schejbalovou. A jinak stále čekám na něco, co jste slibovali před Vánoci:)

0/−1
21.1.2014 7:39

I34v65a23n 73M82a55r79e31k 6744788232

Tak podle toho blábolu p."tiskové mluvčí" musí být opravdu "odbornice" na svém místě ! ! ! 8-o Rv Rv Rv

0/0
21.1.2014 12:09

M16i58r91o42s25l27a87v 47Z87i62k49m14u61n73d 7269903424823

Mohla byste upřesnit, kdy se vámi popisovaná událost stala ...

0/0
21.1.2014 18:46

M97i90c97h47a63e15l18a 68S63c67h17e48j55b79a58l22o36v89á 8498560790676

Bylo to 24. 3. .. jinak ráda odpovím na jakékoliv dotazy a mám ještě v mobilu pár hezkých foteček podvozku:-)... jen nejsem úplně diskutér v pravém slova smyslu, takže nemám dostatek "íček", což mi nedovoluje dávat více příspěvků a odpovídat:-)Pouze jsem se chtěla podělit o zkušenost, jelikož jsem byla na místě;-)

0/0
22.1.2014 11:47

T20o15m65a90s 30M13a49r57e91k 1229963328832

Nejen že zanedbávají údržbu vlaků a ohrožují okolí.Nyní i ohrožují zdraví svých zaměstnanců.V Plzni na hl.nádraží se sanuje v dispečinkové budově azbest a klidně nás v tom nechávají řídit vlaky.!

0/0
20.1.2014 11:17

R79a75d52k52o 82K72ř60i59v80á97n41e82k 7890903355820

Vlaky řídí SŽDC, tak ať si to s ČD vyřídí.:-)

0/0
20.1.2014 14:49

J75a43n 62P25i87r84k41l 2563428114684

Všichni diskutéři jsou znalci na technický stav železničních vagonů a železničních tratí? Myslím že ne. Jsou to jen snaživí "diskutéři". Technický stav tratí se měří měřícími vozy a stejně tak i stav elektrické troleje. Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu. A jedna uvolněná svěrka nebo vrtule, bezpečnost neohrozí. I ve Španělsku, na trati kde se jezdí 160 km/hod. jsem takovou našel. A dnešní provoz oproti tomu co jezdilo před rokem 1989 po železničních tratích je jen sváteční vyjížďka. I když se Jančůra a paštičkář snaží předvést jak jsou lepší než ČD.

0/0
20.1.2014 10:32

I21v71a54n 20H25o71l98a82s 5697827168757

> Nikdo by si nedovolil  neopravit závady ohrožující bezpečnost železničního provozu.

Jasně, a při vykolejení (naštěstí nákladního) vlaku u Topolan před 4 roky byla trať v perfektním stavu až do okamižku nehody 8-o

0/0
22.1.2014 20:56

F95r29a86n21t73i81š10e39k 77K65o81u57n59i80c 9446974481282

Uff, to ale vykopávka! 8-o  (Myslím tím lokomotivu na snímku z Nepomuku.)

0/−1
20.1.2014 8:36

R19a50d24k61o 88K15ř69i82v68á83n16e30k 7510763985470

Po mezinárodně uznávaných skvělých a nadčasových designech českých kolejových vozidel ze 60. let nastal bohužel v 70. letech návrat k o 20 let starším tvarům plechových škatulí (tento případ). Spolu se stavem laku je optický efekt vysloužilého popelářského vozu zaručen.

Jinak jsou ovšem vozidla ze 70. let běžná v mnoha zemích, nejsou to auta, která se za 10 let vyřadí. Ze 70. let pochází i významná část vozů RJ, které byly cca před 10 lety v Rakousku celkem zdařile rekonstruovány.

0/−1
20.1.2014 9:49

J42i38ř75í 21E59r55b13e33n 1133394236937

Ve Francii nebo Švýcarsku jezdily spolehlivě i stroje 50 - 60 let staré. Když není důvod je vyměňovat, tak se holt nevyměňují...

+2/0
21.1.2014 10:05

J38a79r72e59k 64K60a42l90i24v16o24d26a 7386143961926

Vzhledem k nedostatku střídavých lokomotiv se s "plecháči" budeme setkávat asi ještě hodně dlouho....

+1/0
21.1.2014 13:05

K18a35r87e81l 20C26h52r68a86s88t71i15n26a 4203324740205

Jo, kdyby dráhy nerozdávaly milionové odměny, zbylo by i na opravy.

+2/0
20.1.2014 8:33

M41a12r95e33k 51V68y19m84a84z40a28l 5218466172610

[>-] Karle jste naivní.....

+1/−1
20.1.2014 16:59

M62i94c97h24a56l 13P76a85v21l85á70t 9913553254809

Odmeny jsou az to posledni. Ta firma byla leta stavena na to, aby provoz vynasel tem spravnym lidem. A minuly reditel jim nedelel vubec radost, protoze tenhle stav menil. Taky byl prvni, kdo vlade "odborniku" vadil.

Proto stoji udrzba ukrutne penize, ale vysledky jsou tristni. Pomer cena vykon je proste spatny.

0/−1
21.1.2014 11:15

R90i41c13h83a36r17d 72M51e48r25h12a95u78t 4976406317780

Pane Krivanku vase slinty proti Rj jsou uz trapne.Jancura navysuje pocet vagonu a ztrata se mu pomalu maze.To vas asi hodne sere ajsem tomu rad.Pan Janata zase pekne slovickari jak je u neho znamo.Bordel ve vykazech, kontrola nedelala co mela ale CD jsou v tom nevinne atd atd.

+3/−6
20.1.2014 2:03

R36a19d19k28o 94K74ř71i42v55á90n20e62k 7580233935140

Dokud nepřestěhujeme odborníky z internetu do vlády, tak tu blahobyt nebude. Hlaste se v Lánech.

+2/0
20.1.2014 8:55

M92i98r24o36s20l10a87v 20Z55i81k22m59u33n78d 7549883164433

Vy jistě dobře znáte poměry, za jakých se provádí údržba "žlutých vlaků".  Jistě máte stejné věrohodné informace jako já...

Zatímco ČD mají vozové myčky, žluté vlaky se myjí rejžákem na násadě .... Fekálie se odcucávají pojízdným fekálním vozem, ČD to dělají na speciálních fekálních kolejích ... Nákup nových vozidel nic neřeší ....

+1/0
21.1.2014 18:34

R82i45c95h84a26r68d 69M38e45r96h20a91u35t 4316976137790

tak jasny dukaz kdo tu na diskuzich pod clanky o CD  pise.Zamestnanci  a drzitele rezijek.Ted se tu napsal zavazny problem o kontrolach a kvalite vlaku a uz se tady vsichni predhaneji aby napadli pana Suru jak vse vytrhava z kontextu apod.Jak slysim slovo vytrhavat z kontextu tak je mi jasne ze jde o zakryti spinavosti.Dokavad se tady vsichni zastavali CD pred Jancurou tak jsem to bral ze jde asi o nespokojene zakazniky RJ ale tohle braneni spiny u CD je jasnym dukazem kdo tu pise .Viz pan JAnata apod.

+3/−5
20.1.2014 1:59

P82a13v21e78l 48M97a63t46o82u24š47e63k 5100117138284

Když si spočítáte, kolik vozů provozují ČD, kolik toho denně najezdí a po čem, tak těch závad z titulu lomů náprav apod. je velmi málo. Další věc je ta, že některé trhliny lze velice obtížně odhalit i defektoskopickými kontrolami. Vozový park ČD je zastaralý, o tom není pochyb, ale těch pár Jančurových vozů je na tom podobně. Tyto původně rakouské vozy 1. třídy asi budou v celkově lepším stavu než české vozy 2. třídy stejného stáří, ale je to dáno z velké části i tím, po jakých tratích převážnou část své existence jezdily.

+2/0
20.1.2014 8:47

J74o76s96e29f 76Z39a53h97á74l12k77a 4273299598236

To ale není jen problém ČD ale i ČSAD. Kdyby cestující veřejnost tušila do čeho nastupuje, chodí raději pěšky. Dílny ČSAD přednostně opravují zakázky soukromého sektoru, protože je z toho větší zisk a zároveň vylepšení bilance. Na vlastní vozový park potom zbývá už jen drát a izolepa.

+4/0
19.1.2014 19:55

R56a53d94e50k 77J37a94n84a81t58a 9115116314162

Trochu jste zaspal. Nic takového jako státní ČSAD neexistuje. Vše je jednak dávno soukromé a za druhé se většinou jmenuje jinak.

+5/−1
19.1.2014 20:09

J37o43s92e91f 27Z58a33h78á35l49k39a 4153459758706

Ukažte mě místo na těch třech a půl řádcích, kde něco takového tvrdím.

+2/−3
19.1.2014 20:20
Foto

R79o43m85a68n 67P92o68l58á33č75e32k 1890936480275

Ale dost autobusové dopravy skoupili velké zvířata jako ČD... Viz třeba Arriva, ICOM atd.

+2/0
19.1.2014 20:21
Foto

P74e18t47e69r 40J19a85b10l70o36n44o30v14s65k45y 1419606341141

ČSAD Kladno..minimálne 4 cestujúci nemajú na tohto dopravcu najlepšie spomienky.Na Silvestra 21.45 nečakal bus linky 604 / řidička ČSAD Kladno / na příjezd nočnej tramvaje,aj keď JŘ platný 23.12-2.1.mal poznámku,že bus má čakať.Ja a 3 cestujúci sme museli kvoli 2 minutám telefonovať známým resp.taxi...Takže ČSAD Kladno Rv

+2/0
19.1.2014 21:24

B48o72h41u43s37l47a77v 19K26r68á36l63í84k 2601590409916

Což ale asi s pravidelnými kontrolami technického stavu zas až tolik nesouvisí, že?

+6/0
19.1.2014 21:54
Foto

R44o14m65a83n 79P72o59l34á46č88e13k 1230916240965

Tak jste měl poslat stížnost na ROPID, který by mu to osolil...

+1/0
20.1.2014 3:15
Foto

P85a55v74e84l 41P80o98k90o31r91n26ý 2736164500832

Pokud někdo provozuje hromadnou dopravu a ignoruje údržbu doporučenou výrobcem, tak ohrožuje cestující a při nehodě blokuje ostatní dopravce. Kolik stojí oprava tratii? Podle mě se zanedbané údržba dá u vlaků při nehodě počítat jako všeobecné orhožení.

+4/0
19.1.2014 19:23

R69a73d72k10o 36K94ř49i33v74á22n17e95k 7470443645270

Koukal jsem na stránky Drážní inspekce a jejich tiskové zprávy - včetně souhrnu za rok 2013 - se zabývají hlavně statistikami přejetých a závažnějšími problémy, technický stav vozidel tedy sami zřejmě jako problém nevidí: několik málo vykolejení bez zranění.

Jistě, autor článku si mohl sám hledat v rozsáhlých a nepřehledných zprávách DI a dělat si nějakou statistiku příčin. DI vyšetřuje incidenty i v metru, u tramvají, trolejbusů a lanovek. Jistě, může k tomu být dostatečně pracovitý a orienrovaný v probematice (tomu druhému dosud nic nenasvědčovalo), mohla ho i zaujmout jedna nevýznamná kategorie nehod u jednoho konkrétního dopravce...

Ale spíš mu někdo poradil.

Třeba někdo, kdo má sám problémy s údržbou vozidel a navíc mu ČD leží dlouho v žaludku. Je to jen spekulace, ale podle mého soukromého názoru vysoce pravděpodobná.

:-)V 90. letech jsme říkali, že media jsou hlídací pes demokracie.

;-€Proč mám stále častěji pocit, že tomu psovi strká někdo buřty skrz plot?

+12/−1
19.1.2014 19:01

L12a70d49i18s19l74a28v 58P91a53s82t72o67r16e65k 1183497758255

U Sury je to skoro jistota - ten už neví kudy by se Ježurovi do dírky vecpal;-)

+3/0
19.1.2014 19:15

J39a23n 64S29ů57r61a 4795613773442

děkuji za projev Vaší inteligence.

+3/0
19.1.2014 20:26

J42a64n 35S13ů89r55a 4335973413182

Pane Křivánku, co je na zprávách DI nepřehledné? Na začátku i na konci velmi jednoduché shrnutí. Vše bez problémů k dohledání, na rozdíl například od obskurního webu Drážního úřadu. Až budu psát o příčinách kvůli stavu infrastruktury, tak mi to podle Vás napoví kdo? Zvykl jsem si, že diskutujete na trošku jiné úrovni, než na základě pouhých spekulacích, ještě k tomu navíc zcela nesmyslných. Smiřte se prosím s tím, že existují i novináři, pro které jsou závěrečné zprávy různých inspekcí zajímavým zdrojem informací.

+3/−1
19.1.2014 20:25

R51a24d80k55o 52K31ř81i27v18á14n66e30k 7320153515610

Věcnou stránku už jsem shrnul dříve. Tento příspěvek zaznamenává jen mé osobní dojmy, což je v něm přiznáno, tudíž O.K.

A to nepíšu o dojmech z Vašeho prosincového propagačního článku o kosmetice z hlemýžďů v papírové verzi. To jsem měl pocit, že jste s hlemýždi nějak osobně svázán.

Ale navzdory tomu zůstávám i nadále Vaším čtenářem.

+2/0
19.1.2014 21:56

J81a23n 87S37ů56r96a 4825263363272

Děkuji za přízeň. Jakýkoliv produkt z hlemýžďů mi je ryze odporný a ani bych se ho nemohl dotknout:)

+1/0
19.1.2014 22:20

R79a82d21k81o 67K76ř41i34v11á57n66e22k 7970743435710

A teď tak koukám, zpráva k Chotovinám na webu DI vůbec není.

Takže:

a) koukám blbě

b) je nějaký IT problém

c) DI zprávu stáhla - proč?

d) zpráva tam nebyla, takže byl jiný zdroj, než jste ochoten připustit Jak to vidíte Vy?

0/0
20.1.2014 20:31

J57a20n 24S20ů59r83a 4505183423452

http://www.dicr.cz/uploads/Zpravy/MU/DI_Chotoviny_130324.pdf

normálně přístupné přes závěrečné zprávy, MU roku 2013, aktuálně šesté od shora.

0/0
20.1.2014 22:01

R69a83d20k67o 97K53ř38i72v48á69n44e50k 7370353945310

Mám pocit, jako by se stal zázrak. Nicméně aktuálně to tam je, takže se omlouvám.

+1/0
20.1.2014 22:27

J56a84n 49K82u47č53e65r98a 2867682156763

To se velmi mýlíte - Drážní inspekce má několik desítek pravidelných "odběratelů" závěverečných zpráv, kteří téměř denně sledují příslušnou sekci na webu a kdykoliv se tam objeví nová zpráva, tak reagují. Jsou i tací (hlavně novináři), kteří volají 2 x týdně a ptají se, kdy už příslušná mimořádná události bude uzavřena a zveřejněna. Úvaha, že někdo napíše o příčinách nehod až na objednávku, je naprosto nepodložená (máte nějaký důkaz?)  - a i kdyby bylo, tak co? Znamená to, že pochypení jsou méně závažná? Přece není možné uvažovat "zloděj krade, tak já můžu taky". Zákony, vyhlášky a předpisy platí pro všechny stejně....

+2/0
20.1.2014 9:25

R43a38d73k78o 46K96ř91i30v65á13n13e37k 7480593145980

Tady nebyla žádná "nová zpráva". Novináři nemají čas ani "cicflajš" si podobnou analýzu starších nehod udělat sami - zejména když se nejedná o hlavní příčinu nehody a není tam ani nic senzačního - mrtví apod. Takže "senzaci" s internímu předpisy ČD rozborem obsáhlých protokolů "náhodou" objevilo několik novinářů nezávisle na sobě. (První byla ČT 24?)

Můj názor, že "soubor" tří nehod byl médiím předhozen jako celek je pochopitelný. Není-li to dílo RJ, pak patrně přímo DI.

Úkolem DI není vyrábět senzace, vyřizovat si veřejně účty s ČD ani šířit poplašné zprávy (trestný čin).

DI musí mít autoritu, kterou mu bohužel "odborník" Žák (nyní ministr) nedal do vínku, zato tam zaměstnal své příbuzné (Ing. Miklenda - nyní LEO Express, pan Sůra ví), příbuzného pana Topolánka (Mgr. Šigut) a kádry ČSSD (nejmenuji).

Snažte se, prosím, udělat pro odbornou autoritu DI co bude ve Vašich silách. Politici Vám s tím fakt nepomohou:-)

+1/−1
20.1.2014 16:14

J30a30n 83S28ů88r13a 4985113343932

ČT 24 rozhodně první nebyla. Vaše paranoia mě skutečně fascinuje. Každá závěrečná zpráva má shrnutí příčin, myslíte, že potřebuji projíždět všech x stránek?

0/0
20.1.2014 22:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.