Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na DPH se v Česku podvádí i u mobilů, ministerstvo hodlá zakročit

Česká republika se stala rájem pro podvody na DPH. Zatím posledním trendem je obcházení daní u mobilních telefonů. Ministerstvo financí se na bídnou situaci rozhodlo reagovat, a hodlá proto změnit systém výběru DPH u některých typů zboží.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80a39r26c89e33l95a 86K65u66l56í33š57k25o48v78á 5799699447883

"Není tam bohužel obsažena komodita, která nás nejvíc trápí – pohonné hmoty," lituje Minčič...tak to je super!!!!! Tak nevím zda je to záměr některých lidí z EU nebo normální neschopnost a blbost!!!!

Dokud bude vysoké DPH, budou se podvody zvyšovat a vždy se nahde finta!!! Tak to tady věží od 90. let a bude i nadále!!! Přitom stačí tak málo.....:-/

0/0
23.1.2014 21:33

V48l19a66s79t67i57m89i64l 19H46a51l39b91i41c81h 8353315866298

Na DPH se u nás podvádí naprosto všude,včetně obchodních řetězcích.

0/0
23.1.2014 13:32

F72i28l20i31p 28W45a16n56k47a 1461543846199

Bohužel se podvody s DPH vyskytují snad u veškerého zboží. Provozujeme pneuservis a je evidentní, že prodejců nabízejících pneumatiky, u kterých někdo neodvede daň, jsou stovky. Některé značky bereme přímo od výrobců a známe nákupní podmínky pro různá množství. Přesto je internet plný nabídek od neznámých prodejců za ceny, za které se pneumatiky nedají legálně koupit. Důvody jsou dva: 1) neodvedená DPH, 2) prodej pod cenou a následné neplacení dodavatelům a výrobcům. Většinový český zákazník, tupě hledící jen na cenu, si ale stále bude myslet, že my, kteří to děláme poctivě, jsme předražení. A tak naši branži likvidují podvodníci a zároveň také výrobci, kteří jsou ochotni dodat každému, jen aby splnili čísla a výroba běžela.

0/0
23.1.2014 12:13

V83í14t14ě66z24s59l58a41v 43J41a76r29o24š 4262417254426

Dokud to bude systém umožňovat a obyčejní lidé budou odíráni na platech "podnikateli" jak jsou dnes, budou vždy kupovat to nejlevnější, a bude jim jedno, odkud zboží pochází. Nic jiného jim nezbývá.

+1/0
28.1.2014 7:28

I22v57o 92J49a71n70á38č87e48k 8443603111522

Prostě kocourkov, kdyby se to zavedlo plošně, byl by klid, takhle se furt vše jen komplikuje.

0/0
23.1.2014 11:15

J28a64n 60P41e55r86n36i24k 8210711378876

Jak zamezit daňovým úníkům? Jak prosté! Prostě ty daně zrušit. Proč mít legálizovanou krádež jedné skupiny lidí?

0/−1
22.1.2014 17:01

V39á86c42l12a13v 28P74o40u14s33t96k91a 3680211432

Pán je vtipálek.

+1/0
22.1.2014 17:17

J75a78n 75P25e97r40n90i23k 8220671818706

Vám se líbí být okrádán?

0/−1
22.1.2014 19:15

V53á87c27l11a85v 64P61o42u83s95t84k44a 3250841692

Mě nikdo neokrádá.

+1/0
22.1.2014 19:46

J47a93n 67S68e72d43l53á60k 9452457556394

Pravda, jediná evropa má DPH neboli VAT, nikde jinde se to na světě nevyskytuje. Jsou s tím akorát problémy. Proč prostě nezrušit DPH úplně a trochu navýšit daň z příjmu...

jinak zrušit daně úplně s tím nesouhlasím daň je prostě daň za civilizaci a kdo s tím nesouhlasí tomu bych dal možnost se odstěhovat na nějakej ostrov ale bez možnosti návratu.

0/0
23.1.2014 7:21

I56v47o 73J30a44n30á57č31e52k 8853323201362

Asi jste spadl z višně, ale VAT jsem zatím viděl ve všech civilizovaných zemích světa.

0/0
23.1.2014 11:15

J17a78n 58S78e92d40l98á22k 9692527286534

Civilizovaných, máte na mysli evropu? Tu evropu co si pod sebou řeže větev? A kde jinde mimo evropy jste se ještě díval?

0/0
23.1.2014 13:00

I97v19o 36J98a36n81á64č39e35k 8143933201742

Severní Amerika a Asie.

0/0
23.1.2014 13:34

P50a23v66e62l 27Ž61e71r56n41í65č64e93k 9802512146552

USA ani Kanada VAT nemají. Nevím jak Mexico.

0/0
23.1.2014 15:24

I75v45o 21J31a32n25á14č66e80k 8113123831482

Pobavil jste, takže jejich VAT na účtech není VAT.

0/0
23.1.2014 15:48

K52a27r42e58l 52V90e56č95e66ř53a 9703145541399

Princip reverse charge je tichý návrat ke staré a dobré dani z obratu. Ta byla velmi odolná vůči daňovým únikům, ale po roce 1989 bylo nutno rychle vytvořit vrstvu boháčů. Proto byla urychleně zavedena DPH jako penězovod do těch správných kapes. A naši podnikatelé to zvládli perfektně. Také v EU se po vstupu ČR, SR, Maďarska a Polska nestačili divit. Výsledkem je to, že se, aby se rovnou nepřiznal krach systému, pomalu ale jistě vracíme zpátky k tomu co fungovalo. Pozdě, ale přece.

0/0
22.1.2014 14:26

E60d82u18a27r98d 64Ř97e15z12n44í40k 7119575150746

:D

0/0
22.1.2014 14:35

P55a76v98e86l 23B67e42r14a97n 9795777670

DPH je francouzský vynález a později jej začali přebírat rovněž další státy... Problémem DPH je hlavně v množství osob, které do jeho režimu spadly. Původně byl u nás obrat pro povinnou registraci cca 6 mil. Kč (v cenách roku 1993) a okruh osob byl tedy snadno kontrolovatelný... Jak se obrat prostupně snižoval, spadl do DPH kde kdo a berní správa to není fakticky schopná v reálném čase prověřovat... Toho samozřejmě začali využívat různí vykukové a běžný poplatník to nakonec platí...

0/0
22.1.2014 14:45

J59a27n 69S73e15d97l92á83k 9842827156474

cokoliv vyleze z francie je na velký H...

0/0
23.1.2014 7:33

D25a97v27i51d 43P51r31a36ž89á89k 6584772392736

Sorry, ale DPH se nedělalo kvůli nějakým boháčům, ale kvůli celkové změně daňového systému. Protože na ministerstvu financí seděli lidé, kteří měli panický strach z Němců, pozvali sem Francouze. A jejich systém zdanění jsme do velké míry okopírovali. Bohužel jsme převzali s daněmi i účetnictví, což byla největší chyba, která se mohla stát. Nechtěli jsme německé účetnictví, takže máme francouzské, které do Francie přivezl Hitler a které Francouzi za 50 let naprosto zprasili daněmi. Máme tedy to, co jsme nechtěli, v horší verzi.

...

Jinak daň z obratu je samozřejmě lepší než DPH, o tom není sporu. Nicméně její plné zavedení v ČR je za současných podmínek nereálné, museli bychom totiž vystoupit z EU. Tím, že existuje jednotný trh, musí být i jednotný způsob zdanění spotřeby. Jinak by docházelo k nepřestavitelným daňovým únikům :-)

0/0
22.1.2014 15:04

K49a83r93e66l 28M36a43z83a23n41e82c 7987765463

Poslyště, proč se vyjadřujete k věcem, o kterých nevíte zhola nic? Daň z obratu nemá a neměla s reverse charge vůbec nic společného, už proto, že je počítána z úplně jiného základu. Obecná prohlášení o jakýchsi boháčích jsou u nižší sociální vrstvy populární, ale nesmyslná. Že jsou češi mistři v podvodech, v tom ale asi máte pravdu.

0/−1
22.1.2014 15:06

K78a95r71e70l 61V70e25č49e90ř70a 9563575511769

Princip RCh je návratem k dani z obratu. Plátci obchodují mezi sebou bez této daně a je přičtena konečnému spotřebiteli - neplátci. Já narozdíl od vás vím naprosto přesně co říkám. Zkuste si nejprve zjistit co to ten reverse charge je a jak vypadá faktura konečnému spotřebiteli. Pak nebude plácat nesmysly.

0/0
22.1.2014 15:17

V69l67a91d43i41m38í52r 98V89o25n86d20r80á23k 5143202594515

Nekovovým šrotem? To jako myslí šrot pro slepice a prasata? Nebo mysleli nemagnetický šrot, tedy měď, mosaz. bronz, hliník...

0/0
22.1.2014 14:08

P53a88v20e93l 85B16e77r12a53n 9985917330

Zřejmě měl na mysli nekovový odpad...  Šrot se používá jako označení jen pro kovový odpad (pokud pominu ten krmný... :-)), ale nejsem "od fochu"... DPH ale v režimu RCH má odpad kovový i nekovový...

0/0
22.1.2014 14:23

P20a69v83e66l 24B54e49r49a66n 9475937780

Myslím, že normální občan z pohledu svých daní neřeší nějaké teoretické křivky, ale sleduje, co mu stát nabízí za to, co mu sebere... A pokud nabízí méně než by měl a mohl, tak se mu ty daně platit prostě nechce...

A třeba otázka progrese je na tom podobně... Někdo považuje za správné, aby ten, kdo vydělá 2x více než ten druhý, platil také 2x vyšší daně... Někteří "levicověji" zaměření si myslí, že je spravedlivější, by ten, kdo vydělá 2x více než ten druhý, platil třeba 3x vyšší daně...

Kdyby v supermarketu prodávali rohlíky a s ohledem na "spravedlnost" měly ceny třeba 1 Kč pro děti, důchodce a nezaměstnané, 2 Kč pro manuálně pracující, 3 Kč pro "modré límečky", 4 Kč pro "bílé límečky" a 5 Kč pro "buržoy", asi by si většina klepala na čelo a výsledkem by bylo, že by pro pečivo byly vysílány výhradně osoby z 1. skupiny... Jak by dopadl ten supermarket, je doufám každému jasné...

Stát (= politik, úředník,...) si ovšem myslí, že jemu se něco takového nemůže stát, protože na jeho výmysly selský rozum přece neplatí...

+4/0
22.1.2014 12:51

D15a56v83i50d 89P11r45a80ž20á14k 6134622652756

Zavedení reverse charge u stavebnictví podvody neutlumilo, pouze došlo k nahrazení jednoho typu podvodu jiným. Paradoxně ze změny mohou profitovat koneční zákazníci, neboť stavební firmy mohou nyní velmi jednoduše prodávat své služby spotřebiteli bez DPH

+1/−1
22.1.2014 12:30

K81a84r65e38l 83V52e16č66e15ř26a 9353245971589

Vy jste evidentně systém RCh nepochopil. Konečnému spotřebiteli musíte fakturovat s DPH. Bez DPH si fakturují plátci mezi sebou.

0/0
22.1.2014 14:16

D69a20v83i15d 94P41r87a39ž32á36k 6224512632216

Bez DPH si fakturují plátci a konečnému spotřebiteli se DPH účtuje. Jenže to je za situace, že se dodržuje zákon. A o tom můj příspěvek nebyl. Psal jsem, že za současného režimu se lépe podvádí s DPH konečnému spotřebiteli.  Dohodne-li se konečný spotřebitel s firmou, že mu to udělá bez DPH, tak se v současném systému udělá podvod mnohem jednodušeji, než dřív.

...

Podmínkou je pochopitelně platba v hotovosti a bez dokladu.  Jenže zatímco dříve domluva bez dokladu a DPH automaticky znamenala, že firma musela zatajit příjem nejen pro potřeby DPH, ale úplně (tj. i pro DPPO). Dnes to není nutné. Vezme prachy v hotovosti s konečným spotřebitelem, kterému udělala práci bez DPH. A domluví se zákazníkem - firmou, že jí na fakturu napíše vyšší částku, než ve skutečnosti se domluvili. 

PS: Příště pozorně čtěte příspěvky, na které reagujete, ať nepoučujete mimo mísu :-)

0/0
22.1.2014 15:10

K22a15r65e31l 10V48e72č64e82ř38a 9633505711489

Pokud se najde někdo tak hloupý, kdo za barák zaplatí hotově a bez dokladu, je to jen jeho vlastní problém, na který brzy ošklivě doplatí sám.

0/0
22.1.2014 15:21

D50a66v25i74d 13P86r20a10ž29á97k 6664342862526

Ale to nemusí být přímo barák, vždyť pod stavební práce lze zahrnout spoustu věcí. Navíc záruku atd. lze ořešit normálně smlouvou. ke které ale bude jaksi na straně firmy chybět peněžní příjem. Myslíte, že finančák prohlíží všechny smlouvy, objednávky, atd?

0/0
22.1.2014 17:27

J61i38ř26í 41V88o94t53o10u59p13a24l 6597859155364

Nesmyslné povolováni firem v daňových rájích, v režimu EU, nedostatky a chaos při výběru clel a dani při překročení hranic EU. To všechno nahrává podvodníkům, navíc vyšší a vyšší zdanění přímo navadí vyhýbání se placení daní. Je jenom jediná cesta. Spolupracující suverénní státy se svými zákony bez bruselské byrokracie, bruselských podvodů a lobbingu.

+1/−4
22.1.2014 10:31

A55l51e53x69a49n87d65r 21K46o48s75t10k21a 5849676649746

Ono by také hodně pomohlo, kdyby daň nebyla v mnoha případech vyšší než cena samotné věci. Třeba benzín stojí ve skutečnosti nějakých 15 korun, lahev vodky či rumu kolem dvacky, cigarety asi desetikorunu. Možnost, vydělat ošulením daně obrovské peníze je samozřejmě silná motivace.

+8/0
22.1.2014 10:54

J60a29r12o54m21í32r 60K75r93á50l 4160219604529

I firma v daňovém ráji platí DPH tady, pokud tu i podniká.  V tom to není.

0/0
22.1.2014 11:00

A10l14e73x73a55n22d64r 47K63o95s26t78k91a 5229946419246

Myslíte firma homeless sro, vlastněná bezdomovcem z pražské Florence? Ta sanozřejmě neplatí nikde nic.

0/−1
22.1.2014 12:25

M91a48r48t98i65n 13K80a43r29á92s92e54k 9478583108858

To jo, ale ta na to zas nepotrebuje ani ten danovy raj ze....

+4/0
22.1.2014 13:25

J95i75ř94í 47V21o21t51o20u23p65a16l 6377429395474

Nesmyslné povolováni firem v daňových rájích, v režimu EU, nedostatky a chaos při výběru clel a dani při překročení hranic EU. To všechno nahrává podvodníkům, navíc vyšší a vyšší zdanění přímo navadí vyhýbání se placení daní. Je jenom jediná cesta. Spolupracující suverénní státy se svými zákony bez bruselské byrokracie, bruselských podvodů a lobbingu.

+3/−1
22.1.2014 10:31

P80a61v35e24l 71K22u53r43f11ü91r39s36t 3298713925259

je to zákon akce a reakce, kdo si myslel, že si firmy nenajdou cestičku jak zvyšování zátěže obejít, tak byl na omylu.. samozřejmě, že konkrétně tohle je podvod, ale divím se, že se to řeší až teď, když o této aktivitě cvrlikají vrabci na střeše už minimálně 5 let..

+7/0
22.1.2014 10:29
Foto

J47i26ř91í 95K46r98á93k13o79r96a 9379843

Se zvyšujícími se daněmi se bude zvyšovat počet daňových únikářů. Smiřete se s tím.

+18/0
22.1.2014 10:20

K10a95r53e11l 88J55a21n91í21k 9438382735524

Teorie taková je, ale v praxi myslím, že dokonce mohou socialisté daňové úniky ořezat. Depolitizace policie a zastupitelství (díly Pospíšilovi a paradoxně starou VV) k tomu přispějí. A ač je to nepopulární a v ČR jistě mnoha způsoby zmrvitelné, něco jako registrační pokladny s centrálním uploadem by také přineslo ročně desítky miliard.

Prostě doteď se na to kašlalo. Částečně kvůli politickému nezájmu a hodně díky lenosti odpovědných úředníků, kteří se raději zaměřovali na snadno pokutovatelné subjekty namísto na problematické firmy.

+1/−1
22.1.2014 10:27
Foto

J41i93ř55í 81K84r31á48k30o49r68a 9219493

Socani mohou nasadit přísnější režim, ale Lafferovu křivku nepřekecají. Když nepůjdou daně ani obcházet, bude zase upadat obchod. A při extrémních daních ti největší hráči odejdou jinam. Francouzi by mohli vyprávět.

+7/0
22.1.2014 10:30

K43a10r81e67l 32J44a73n83í67k 9438142475384

Já teorii nezpochybňuji. Ovšem je otázkou, kde na Lafferově křivce jsme (může být prostor pro zvýšení).

A především, zda na jakési obdobné gaussovce představující boj s korupcí vs náklady na něj nejsme někde úplně na počátku. Protože v ČR tohle dosud nikdo příliš neřešil: levice se prostě více zadlužila, pravice prostě více odřela pár miliard na dávkách.

0/0
22.1.2014 10:35

P47a73v60e10l 13K13u87r28f53ü14r15s47t 3318943745889

myslím, že jsem v bodu, kdy s každým utažením šroubů nastane jedna ze 4 možností: 1. firma půjde jinam, 2. firma propustí lidi, 3. firma zdraží zboží, 4. firma si to "nějak" zařídí (čáry máry v účetnictví). Ani jedna z možností nezvýší příjem státní pokladny.

0/0
22.1.2014 10:38

K64a59r37e41l 60J54a54n38í33k 9888982635894

Ano, ale zvýšení sazby nemusí nutně znamenat "utažení šroubů". Například daň z příjmu právnických osob by mohla klidně vzrůst o jednotky procent, kdyby se současně výrazně zjednodušila firemní administrativa a méně se papírovalo.

Další příklad mimo je tzv. sektorová daň. Tu má smysl zavést tam, kde stát neumí zajistit působení trhu a existuje zde přirozený monopol kumulující jinak trhem minimalizované zisky. Kam asi takový monopolista uteče?

0/0
22.1.2014 10:42
Foto

J83i97ř88í 17K53r46á57k87o29r46a 9649333

Nic jako přirozený monopol neexistuje. Každý monopol je způsoben nějakým pokřivením trhu, zpravidla ze strany státu.

+1/0
22.1.2014 10:48

K31a89r95e76l 30J11a49n97í94k 9128832755164

...což je sama o sobě definice přirozeného monopolu. Distribuce elektřiny, nevirtuální mobilní operátoři, železniční cesta - v zásadě není způsob, jak zajistit plně tržní prostředí.

0/0
22.1.2014 10:52
Foto

J76i91ř29í 31K76r24á14k33o38r68a 9169253

Samozřejmě lze. Distribuce elektřiny může být normální tržní služba. Mobilní operátoři jakbysmet. Železniční cesta také. Kromě toho, že stát to chce mít pod kontrolou, aby garantoval nějakou základní kvalitu není důvod, aby to nebyly čistě komerční aktivity. Problém totiž je, že tou garancí minimální kvality padá úroveň služby celkově, neboť bez konkurence se ztrácí motivace.

+1/−2
22.1.2014 11:03

K39a76r57e27l 10J45a23n71í18k 9388642575614

Obávám se, že nechápete termín "přirozený monopol". V momentě, kdy jeden tržní subjekt někam zavede dráty, jinému se to v podstatě nevyplatí. Můžete trh poté zpřístupnit ve vyšší vrstvě nad tím (dodavatel plynu, elektřiny, virtuální operátor), ale vlastník drátu či vysílače je jeden.

+1/0
22.1.2014 11:27
Foto

J13i86ř59í 64K93r81á23k22o11r75a 9549383

Funguje to u poskytovatelů internetu. Optické kabely se zavádějí do čím dál větších děr, a to i paralelně, zkrátka proto, že se to firmám vyplatí. Možností je vždycky víc než si myslíte. Jen se musíte odpoutat od nesmyslného dojmu, že je něco potřeba regulovat, aby to fungovalo.

+1/0
22.1.2014 11:30

P66a52v31e60l 98O92d30r88a60z89i33l 6904809937660

Ano, funguje to u poskytovatelů internetu, protože tržně budují infrastrukturu "od nuly."

Porovnejte taky náklady na výstavbu, provoz a údržbu, versus příjmy!

0/0
22.1.2014 15:06

J70a14r96o47s36l70a69v 73B36r54ü67m43m86e91r 7134383116

Tak jediný problém vidím u kanalizace, ale např. dráty, pokud majitel dosavadního nabízí nesmyslné podmínky, taháme nové.

0/0
22.1.2014 11:42





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.