Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na plyn zažívají v Česku boom. Spotřeba stoupla téměř o polovinu

Vozidla na stlačený zemní plyn CNG lákají čím dál více obyvatel Česka. Jeho spotřeba loni vyskočila o 44 procent oproti roku 2012 a aut s tímto pohonem výrazně přibylo. Prudký nárůst však může mít negativní dopad na státní kasu: CNG je totiž na rozdíl od benzinu či nafty zvýhodněn nižší sazbou spotřební daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J94i33ř61í 67K60o10u86t34n27ý 7639799305226

Nyní již v prodeji nový GOLF se spotřebou 3,5 kg CNG. Prostě nádhera. R^

0/0
25.1.2014 12:06

J62a82r27o49s32l41a46v 93Z39a69h87r71a10d86n73í88č35e46k 7605980464511

Bez plynu, ani ránu a už si nedokáži představit jezdit na něco jiného. Nikdy mě nezklamal už od 90 let a cena stále dobrá.

+1/0
25.1.2014 9:55

P90e41t50r 41M27i41c57h77a31l 2760724761492

To je nějaký PR článek Gazpromu nebo RWE? :-)

Jinak jak už tu pár lidí psalo - pokud spotřeba CNG výrazněji vzroste, tak na něj určitě bude zvýšená daň. Erár si žádný výpadek líbit nenechá.

Mimochodem, jezdím na naftu a v palivu mě vychází kilometr cca na 1,70 - 1,80 Kč. Natankuju kdekoliv, na jednu nádrž ujedu s rezervou 1000 km. Nevím, proč bych přecházel na plyn.

0/−6
22.1.2014 23:44

S75v25a54t92o88p52l38u58k 72S62i30l18n19ý 4552826849468

Žádnej PR článek, dneska byla přesně o tom samém reportáž v ČT.

0/0
23.1.2014 14:11

S47v71a43t41o16p53l72u82k 65S31i48l45n79ý 4442426509248

Jinak já bych na ten plyn přecházel třeba proto, že tam km vyjde tak na 1 - 1,3 kč a to je už docela dost velký rozdíl.

0/0
23.1.2014 14:13

P20a68v27e37l 15O25d60r15a52z68i16l 6104209867840

No já jezdím na benzín asi za 3,90/km v palivu, na nádrž ujedu jen asi 650km a taky nevím, proč bych měl přecházet na plyn.

Najedu totiž docela málo km.

0/0
24.1.2014 8:10

S94v64a54t34o41p68l40u81k 14S78i78l83n21ý 4312666469688

Tak jestli najedete málo, tak to samozřejmě smysl nemá, Já ročně najezdím cca 20 000 km a pro mě by to smysl mělo velký.

0/0
24.1.2014 17:27

P12a65v85e76l 84O35d59r85a48z75i60l 6294419247340

JJ, najedu jen asi 10-12 tkm.

0/0
27.1.2014 8:54

J49i44ř66í 11S59c31h29w57a73c98h 5246709297484

počet aut na CNG letos (tedy už loni) překročil 1 promile registrovaných aut, tak tomu říkám boom. ;-D

Náklady na zdanění by násobně převýšily výnos....

0/0
22.1.2014 23:06

S75v79a91t82o67p34l59u67k 53S79i40l15n88ý 4732666809608

Počkej tak 2, 3 roky a bude jich tu možná desetkrát tolik. A to je opravdu boom.

0/0
23.1.2014 14:10

P83a30v14e83l 96O59d47r97a91z32i73l 6124199597750

Teda, celý 1%. No to je úžasný.

0/0
24.1.2014 8:13

S91v41a67t45o55p39l66u56k 53S88i59l45n95ý 4752346689198

Úžasný je hlavně ten rychlý nárůst. Za 10 let už tu může jezdit třetina aut na plyn. Samozřejmě za předpokladu, že zůstane stále takhle cenově zvýhodněn.

0/0
24.1.2014 17:28

P74a16v90e96l 26O39d25r14a10z50i98l 6874139387860

Tak proč ne, výhoda je, že méně smrdí, ta auta na plyn. Plyn je zvýhodněn daňově, ne cenově (i když to má samozřejmě vliv na cenu). Pokud by byl zdaněn ekvivalentně ropným produktům, tak nevím, jestli by byl konkurenceschopný (tj. základní cena by se musela snížit, což asi prostor je), ale z hlediska lepší ekologie není důvod zátěž zvyšovat, spíš kdyby se málo vybralo na spotřebce na ropáky.

0/0
27.1.2014 8:56

S33v85a26t39o37p69l15u35k 25S21i38l76n15ý 4622316679768

Je zvýhodněn daňově i cenově. I po odečtení spotřební daně je stále litr benzínu dražší než m3 CNG (což je z hlediska spotřeby ekvivalentní).

0/0
27.1.2014 14:11

L28u73k61a19s 70B71u62c54h44t58a 8399100394867

Žerou víc wafky nebo fáčko na plyn?

0/0
22.1.2014 20:23

M48i62r44e34k 66T97u28r15e87č17e39k 4723332640292

Boom ? No tak je cas to zdrazit.

0/0
22.1.2014 19:26

P53e42t46r 95H64a39r73i38p56r46a47s63a93d 12H12a16j17i19č 8323310464427

Dobrá zpráva. Emise z CNG jsou mnohem čistší, mám dojem, že to nepotřebuje tak komplikovaný katalyzátor. Jako další výhodu vidím v tom, že se z dá metan, který je hlavní složkou CNG vyrábět i ekologicky (z vodíku vyrobeného elektrolýzou za přítomnosti CO nebo CO2). :-)

0/0
22.1.2014 18:48

S39v66a48t32o85p36l64u54k 41S96i33l96n97ý 4212746159368

No, to už je jednodušší ten metan vyrábět jako bioplyn. I když i ten se musí čistit od CO2 a sirovodíku, tak pořád je to energetičtěji méně náročné než elektrolýza vody. Nicméně CNG je opravdu oproti LPG obnovitelný zdroj a dle mě v tuhle chvíli jediné perspektivní palivo budoucnosti.

0/0
23.1.2014 14:25

T83o41m54á35š 11Z45e60m84a75n 3315678174855

Čas zdanění plynu přichází..

+3/−1
22.1.2014 15:59

R96u98d74a 22S45l23a97v66í28k 5973328306611

Řekl bych, že dlouho už osvobozen od daně nebude...:-/

+5/−1
22.1.2014 15:30

J15i18ř68í 10K66o55u31t42n11ý 7629399555426

Pokud v mém Passatu se spotřebou 4 kg/100km budu mít stále náklady kolem 1kč/km nemám jinou alternativu ;-) Dojezd kolem 500 km, 150 k výkonu.. Prostě ideál. R^

+4/0
22.1.2014 15:28

P67a72v20e50l 23M66a87r23e97š 7112761456152

To by ten plyn musel být zadarmo, abys jezdil za korunu.

Počítáš pojistky, olej, servis, gumy, amortizaci auta?¨

ze sebeúspornějším naftovým autem se nedostaneš pod 3 koruny/km,2/3 nákladů ti plyn rozhodně neušetří

+1/−7
22.1.2014 15:35

J66i46ř35í 26K85o32u91t10n81ý 7319399435636

Aha, pan chytrý. Tak samozřejmě nebudu zmiňovat další náklady na provoz, které samozřejmě platí za svá auta všichni. Ale pokud se budeme chytat za slovo, tak samozřejmě se cena pohybuje výše. A je to u všech aut jiné, dle hmotnosti, použitých pneu atd......Ale všichni tomu jinak rozuměli, co jsem měl na mysli. Takže tak jako já jezdím, přepočítáno na spotřebu paliva, za 1kč/km tak například úsporný diesel jezdí za 1,5 kč/km... Ano , i ten úsporný diesel sjede gumy 8-o8-o8-o8-o

+11/0
22.1.2014 15:40

P94a96v45e83l 41M86a97r46e21š 7312311236412

Já akorát, že právě většina tyhle náklady tak nějak zanedbává, nejraději při srovnávání s cenou jízdného v   MHD.

Pokud počítáš v příspěvku tu korunu JEN jako náklady na vlastní palivo, tak to pak jo.

0/0
22.1.2014 15:49

J84i94ř45í 29K84o75u10t84n34ý 7919989475676

Tak jo, takže si rozumíme. Je to článek o plynu, tedy palivo. Proto to tako píši. Takže v poho. Nicméně fakt to potěšilo, když jsem projel v létě kus Itálie a za pohonné hmoty jsem za celou dovolenou zaplatil 3.000,- I díky podpoře CNG stanic v Itálii. Je to pak takové příjemné cestování a člověk se vůbec nerozmýšlí jestli si zajede tam či onde.

+5/0
22.1.2014 16:06

S42v19a58t35o85p21l13u11k 45S65i10l65n25ý 4802986849818

A mají tam stejné konektory pro plnění?

0/0
22.1.2014 16:57

J70i34ř41í 61K40o92u61t23n88ý 7299849375186

CNG je v celé Evropě stejné. Tudíž i plničky což je velké plus oproti LPG. Nicméně vyzkoušené Rakousko, Itálie, Německo.... Vše stejné .

V Itálii mimo dálnice, v každém městě hojně, za super ceny CNG.

+1/0
22.1.2014 19:24

4840429818953

Já jsem mírně pod 3 Kč/km, z toho polovina je palivo (LPG), polovina zbytek (gumy, amortizace, pojistky, servis, ...).

+2/0
22.1.2014 16:10

J30a97n 80S95l49a31d37k59ý 1248693140671

Jezdil jsem od revoluce 20 let jen na LPG asi v 6 autech co jsem vystřídal. Stát to poté zdanil takovou měrou, že jsem přešel na diesel. Když se to spočítalo s revizema a cenou plynu tak nula od nuly a to nepočítám pořizovací cenu LPG

+3/−7
22.1.2014 15:19

L54u82d47v71í45k 72G24a19j59d56o76š75í39k 2655233324142

To je zase žonglování s čísly. :-/

Ovšem že je to laciné, když to nikdo nepoužívá a není na CNG uvalena spotřební daň. 6000 aut nemá asi smysl danit.

Až tu bude jezdit 7 milionů aut na CNG, tak na plyn spotřemní daň pochopitelně bude a bude to stát úplně stejně jako dnes benzín nebo nafta. Takže by se neušetřilo žádných 200 miliard. Stálo by to stejně.

Je to naprosto stejné jako s elektromobily.

+6/0
22.1.2014 15:07

Z95d44e72n16ě11k 21J94o27n36á86š 9861699266660

Njn.. když se s tím nesmí do podzemních garáží, tak to prostě pro mě není no.

+2/−1
22.1.2014 15:01

J77i52ř62í 41K52o19u97t52n71ý 7209769985856

Auto které není pro schopingové typy ? ;-D;-D

+2/−1
22.1.2014 15:06

V35i73k94t37o35r 19V32e36s82e43l50ý 5865143944185

Je spousta firem s takovym parkovistem a zadnym jinym.

+2/−1
22.1.2014 15:11

J13a30n15a 21M17o83l65á97k39o79v87á 7577196676184

Ja bych treba nemohla do prace.....

+2/0
22.1.2014 15:12

J62a83n73a 38M60o76l49á82k90o60v23á 7467726406554

A defakto ani domu,mpokud bych nechtela stat pred barakem....

+1/−1
22.1.2014 15:14

V56í85ť20a 68N72o83v62á67k 1418763715891

Už jste slyšel o bydlení v domes podzemní garáží ?? A tam zákaz Lpg/Cng ??

0/0
24.1.2014 0:07

S30t98a74n42i81s53l90a81v 37S49v41o63b61o55d43a 1933523436108

Proč by se s tím nesmělo do garáží? Plyn přece není zeď....

+2/0
22.1.2014 15:22

R13i40c96h12a25r66d 88L67e43s30k11l30ý 6468775487987

;-D

0/−1
22.1.2014 15:24

J51a36n 98S66t13e78h87l21i56k 9825797706691

V cizině mužete s cng do podzemí .To jen my si myslíme ,že se chová jak LPG(drží se u země)

0/0
22.1.2014 15:55

S68t94a77n72i42s51l88a98v 62S95v93o81b11o64d82a 1693463616758

Mám LPG a jezdim bez problémů do všech garáží.

+3/0
22.1.2014 16:03

P49a97v59e23l 80O73d41r17a61z34i68l 6724779887150

To je možné, nicméně existují garáže, kam nesmíte.

0/0
24.1.2014 8:13

K47a35r28e28l 80H94a77u62p88t60v59o68g52e64l 3163472254744

To je sice hezké, ale budoucnost bude patřit elektromobilům. Ať již čistě bateriovým či kombinovaným. Čím dřív, tím lépe. A to přesto, že ropná a plynová lobby dělá co může, aby tomu zabránila.

+4/−8
22.1.2014 14:49

S28v46a10t94o26p88l67u94k 25S70i80l80n10ý 4252296229138

A nejlépe plug-in hybridy a motorem na CNG ;-)

0/0
22.1.2014 14:50

J33i11ř93í 96E68r11b81e83n 1943444726457

Budoucnost patří aluminiu.

+6/0
22.1.2014 14:54

P89e71t65r 73J57u17r18a33č46k20a 3974163779714

Dřív než někdo vyvine pořádné baterie, budou tu auta s thoriovým reaktorem. Lehčí, spolehlivější, bez nabíjení.

0/0
22.1.2014 14:59

S76v68a91t91o57p85l67u68k 70S73i79l83n55ý 4792366479198

Zatímco thoriový reaktor k pohonu aut, to bude vymyšlené raz dva...

+2/0
22.1.2014 15:41

A80l44e58x15a71n73d13r 38K48o60s30t21k74a 5249356379966

Ehm, vymyšlený už je a pokusné provozy (tedy nikoliv laboratorní) se staví.

0/0
22.1.2014 18:52

S37v12a10t49o64p46l97u80k 90S31i24l51n45ý 4432306179708

Opravdu? Tak to mi dejte nějaký odkaz, kde se pokusně používají thoriové reaktory v dopravních prostředcích. Že totiž o ničem takovém nevím a to se o alternativní pohony dost zajímá...Jo, bylo tu už pár takových pokusů v minulosti (doslova pár), ale dál než k nějakému prototypu se to nedostalo.

0/0
23.1.2014 14:29

T47o85m66a95š 61P42o63k94o29r83n67ý 6298165372803

Budoucnost patří jiným alternativním pohonům. Baterie jsou pouze přesunutí lobby jiným směrem nic víc.

+5/0
22.1.2014 15:01

T13o63m57á21š 94Z72e46m23a50n 3435338874465

Jo, díky ropné lobby ještě neudělali funkční elektroauto.

Tím to určitě bude.

+1/0
22.1.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.