Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Auta na plyn zažívají v Česku boom. Spotřeba stoupla téměř o polovinu

Vozidla na stlačený zemní plyn CNG lákají čím dál více obyvatel Česka. Jeho spotřeba loni vyskočila o 44 procent oproti roku 2012 a aut s tímto pohonem výrazně přibylo. Prudký nárůst však může mít negativní dopad na státní kasu: CNG je totiž na rozdíl od benzinu či nafty zvýhodněn nižší sazbou spotřební daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J61i23ř20í 44K28o33u68t43n45ý 7859559275936

Nyní již v prodeji nový GOLF se spotřebou 3,5 kg CNG. Prostě nádhera. R^

0/0
25.1.2014 12:06

J82a10r50o35s62l42a68v 26Z60a81h32r94a95d59n70í91č97e50k 7275930754111

Bez plynu, ani ránu a už si nedokáži představit jezdit na něco jiného. Nikdy mě nezklamal už od 90 let a cena stále dobrá.

+1/0
25.1.2014 9:55

P18e89t47r 78M37i25c17h82a65l 2710104791312

To je nějaký PR článek Gazpromu nebo RWE? :-)

Jinak jak už tu pár lidí psalo - pokud spotřeba CNG výrazněji vzroste, tak na něj určitě bude zvýšená daň. Erár si žádný výpadek líbit nenechá.

Mimochodem, jezdím na naftu a v palivu mě vychází kilometr cca na 1,70 - 1,80 Kč. Natankuju kdekoliv, na jednu nádrž ujedu s rezervou 1000 km. Nevím, proč bych přecházel na plyn.

0/−6
22.1.2014 23:44

S11v93a28t98o73p66l58u45k 62S37i21l33n36ý 4182716539868

Žádnej PR článek, dneska byla přesně o tom samém reportáž v ČT.

0/0
23.1.2014 14:11

S14v98a98t17o97p41l45u25k 62S41i10l52n98ý 4662326949798

Jinak já bych na ten plyn přecházel třeba proto, že tam km vyjde tak na 1 - 1,3 kč a to je už docela dost velký rozdíl.

0/0
23.1.2014 14:13

P49a89v13e32l 28O29d18r51a72z36i20l 6674149887980

No já jezdím na benzín asi za 3,90/km v palivu, na nádrž ujedu jen asi 650km a taky nevím, proč bych měl přecházet na plyn.

Najedu totiž docela málo km.

0/0
24.1.2014 8:10

S20v22a84t95o79p31l93u95k 86S63i58l13n27ý 4442196379548

Tak jestli najedete málo, tak to samozřejmě smysl nemá, Já ročně najezdím cca 20 000 km a pro mě by to smysl mělo velký.

0/0
24.1.2014 17:27

P10a40v38e31l 63O82d81r80a78z97i56l 6674189157940

JJ, najedu jen asi 10-12 tkm.

0/0
27.1.2014 8:54

J37i21ř53í 87S53c46h98w98a28c95h 5176459637704

počet aut na CNG letos (tedy už loni) překročil 1 promile registrovaných aut, tak tomu říkám boom. ;-D

Náklady na zdanění by násobně převýšily výnos....

0/0
22.1.2014 23:06

S14v34a38t27o81p23l13u57k 70S88i57l11n24ý 4982516949488

Počkej tak 2, 3 roky a bude jich tu možná desetkrát tolik. A to je opravdu boom.

0/0
23.1.2014 14:10

P28a54v52e18l 88O32d65r48a10z63i41l 6384139677740

Teda, celý 1%. No to je úžasný.

0/0
24.1.2014 8:13

S45v26a18t92o31p39l90u33k 81S34i62l81n98ý 4952456849108

Úžasný je hlavně ten rychlý nárůst. Za 10 let už tu může jezdit třetina aut na plyn. Samozřejmě za předpokladu, že zůstane stále takhle cenově zvýhodněn.

0/0
24.1.2014 17:28

P75a10v67e26l 19O27d95r44a15z61i42l 6224499267410

Tak proč ne, výhoda je, že méně smrdí, ta auta na plyn. Plyn je zvýhodněn daňově, ne cenově (i když to má samozřejmě vliv na cenu). Pokud by byl zdaněn ekvivalentně ropným produktům, tak nevím, jestli by byl konkurenceschopný (tj. základní cena by se musela snížit, což asi prostor je), ale z hlediska lepší ekologie není důvod zátěž zvyšovat, spíš kdyby se málo vybralo na spotřebce na ropáky.

0/0
27.1.2014 8:56

S85v89a35t77o81p43l11u26k 88S63i29l35n64ý 4692826499148

Je zvýhodněn daňově i cenově. I po odečtení spotřební daně je stále litr benzínu dražší než m3 CNG (což je z hlediska spotřeby ekvivalentní).

0/0
27.1.2014 14:11

L27u56k38a36s 66B17u28c17h89t96a 8869330384897

Žerou víc wafky nebo fáčko na plyn?

0/0
22.1.2014 20:23

M69i84r46e49k 23T15u19r16e27č41e98k 4513372550972

Boom ? No tak je cas to zdrazit.

0/0
22.1.2014 19:26

P70e79t45r 77H92a18r31i68p13r58a33s28a58d 74H53a14j39i64č 8343380654787

Dobrá zpráva. Emise z CNG jsou mnohem čistší, mám dojem, že to nepotřebuje tak komplikovaný katalyzátor. Jako další výhodu vidím v tom, že se z dá metan, který je hlavní složkou CNG vyrábět i ekologicky (z vodíku vyrobeného elektrolýzou za přítomnosti CO nebo CO2). :-)

0/0
22.1.2014 18:48

S32v42a35t97o18p49l20u93k 67S64i90l60n90ý 4352166879598

No, to už je jednodušší ten metan vyrábět jako bioplyn. I když i ten se musí čistit od CO2 a sirovodíku, tak pořád je to energetičtěji méně náročné než elektrolýza vody. Nicméně CNG je opravdu oproti LPG obnovitelný zdroj a dle mě v tuhle chvíli jediné perspektivní palivo budoucnosti.

0/0
23.1.2014 14:25

T96o60m63á77š 46Z64e81m89a56n 3525878934215

Čas zdanění plynu přichází..

+3/−1
22.1.2014 15:59

R71u31d68a 15S10l23a45v66í19k 5223288916631

Řekl bych, že dlouho už osvobozen od daně nebude...:-/

+5/−1
22.1.2014 15:30

J64i62ř67í 23K61o77u33t76n73ý 7409149255536

Pokud v mém Passatu se spotřebou 4 kg/100km budu mít stále náklady kolem 1kč/km nemám jinou alternativu ;-) Dojezd kolem 500 km, 150 k výkonu.. Prostě ideál. R^

+4/0
22.1.2014 15:28
Foto

P94a70v26e28l 92M67a16r72e53š 7282391326302

To by ten plyn musel být zadarmo, abys jezdil za korunu.

Počítáš pojistky, olej, servis, gumy, amortizaci auta?¨

ze sebeúspornějším naftovým autem se nedostaneš pod 3 koruny/km,2/3 nákladů ti plyn rozhodně neušetří

+1/−7
22.1.2014 15:35

J15i74ř24í 40K50o50u58t54n10ý 7269369885386

Aha, pan chytrý. Tak samozřejmě nebudu zmiňovat další náklady na provoz, které samozřejmě platí za svá auta všichni. Ale pokud se budeme chytat za slovo, tak samozřejmě se cena pohybuje výše. A je to u všech aut jiné, dle hmotnosti, použitých pneu atd......Ale všichni tomu jinak rozuměli, co jsem měl na mysli. Takže tak jako já jezdím, přepočítáno na spotřebu paliva, za 1kč/km tak například úsporný diesel jezdí za 1,5 kč/km... Ano , i ten úsporný diesel sjede gumy 8-o8-o8-o8-o

+11/0
22.1.2014 15:40
Foto

P35a25v87e94l 57M38a10r83e68š 7492951916922

Já akorát, že právě většina tyhle náklady tak nějak zanedbává, nejraději při srovnávání s cenou jízdného v   MHD.

Pokud počítáš v příspěvku tu korunu JEN jako náklady na vlastní palivo, tak to pak jo.

0/0
22.1.2014 15:49

J35i33ř57í 91K19o48u83t39n57ý 7279129585106

Tak jo, takže si rozumíme. Je to článek o plynu, tedy palivo. Proto to tako píši. Takže v poho. Nicméně fakt to potěšilo, když jsem projel v létě kus Itálie a za pohonné hmoty jsem za celou dovolenou zaplatil 3.000,- I díky podpoře CNG stanic v Itálii. Je to pak takové příjemné cestování a člověk se vůbec nerozmýšlí jestli si zajede tam či onde.

+5/0
22.1.2014 16:06

S62v73a94t50o69p10l90u13k 39S80i57l64n33ý 4802926299308

A mají tam stejné konektory pro plnění?

0/0
22.1.2014 16:57

J15i73ř44í 58K56o32u30t52n34ý 7269509535946

CNG je v celé Evropě stejné. Tudíž i plničky což je velké plus oproti LPG. Nicméně vyzkoušené Rakousko, Itálie, Německo.... Vše stejné .

V Itálii mimo dálnice, v každém městě hojně, za super ceny CNG.

+1/0
22.1.2014 19:24

Arnold J. 4670709928973

Já jsem mírně pod 3 Kč/km, z toho polovina je palivo (LPG), polovina zbytek (gumy, amortizace, pojistky, servis, ...).

+2/0
22.1.2014 16:10

J37a46n 20S72l98a35d91k12ý 1318933750431

Jezdil jsem od revoluce 20 let jen na LPG asi v 6 autech co jsem vystřídal. Stát to poté zdanil takovou měrou, že jsem přešel na diesel. Když se to spočítalo s revizema a cenou plynu tak nula od nuly a to nepočítám pořizovací cenu LPG

+3/−7
22.1.2014 15:19

L53u24d12v45í37k 95G95a84j64d14o27š71í30k 2275753744622

To je zase žonglování s čísly. :-/

Ovšem že je to laciné, když to nikdo nepoužívá a není na CNG uvalena spotřební daň. 6000 aut nemá asi smysl danit.

Až tu bude jezdit 7 milionů aut na CNG, tak na plyn spotřemní daň pochopitelně bude a bude to stát úplně stejně jako dnes benzín nebo nafta. Takže by se neušetřilo žádných 200 miliard. Stálo by to stejně.

Je to naprosto stejné jako s elektromobily.

+6/0
22.1.2014 15:07

Z84d84e89n93ě40k 82J64o82n20á42š 9741199666540

Njn.. když se s tím nesmí do podzemních garáží, tak to prostě pro mě není no.

+2/−1
22.1.2014 15:01

J11i35ř75í 89K71o35u50t58n39ý 7739959235726

Auto které není pro schopingové typy ? ;-D;-D

+2/−1
22.1.2014 15:06

V42i91k10t78o18r 25V36e68s19e90l53ý 5595833294795

Je spousta firem s takovym parkovistem a zadnym jinym.

+2/−1
22.1.2014 15:11

J54a84n63a 20M55o47l71á70k93o50v85á 7127366436354

Ja bych treba nemohla do prace.....

+2/0
22.1.2014 15:12

J59a30n43a 69M91o50l27á41k94o11v50á 7287416266844

A defakto ani domu,mpokud bych nechtela stat pred barakem....

+1/−1
22.1.2014 15:14

V45í22ť51a 31N77o84v88á42k 1138263935301

Už jste slyšel o bydlení v domes podzemní garáží ?? A tam zákaz Lpg/Cng ??

0/0
24.1.2014 0:07

S39t83a66n39i34s41l74a64v 93S39v49o59b87o13d66a 1313243546958

Proč by se s tím nesmělo do garáží? Plyn přece není zeď....

+2/0
22.1.2014 15:22

R53i38c76h65a49r88d 84L22e56s74k40l11ý 6668745557967

;-D

0/−1
22.1.2014 15:24

J11a20n 43S21t92e10h51l29i51k 9825127716891

V cizině mužete s cng do podzemí .To jen my si myslíme ,že se chová jak LPG(drží se u země)

0/0
22.1.2014 15:55

S80t31a20n87i71s96l76a10v 17S11v88o44b56o61d17a 1283973486918

Mám LPG a jezdim bez problémů do všech garáží.

+3/0
22.1.2014 16:03

P22a57v69e29l 13O20d84r59a38z35i45l 6974169817500

To je možné, nicméně existují garáže, kam nesmíte.

0/0
24.1.2014 8:13

K66a93r19e89l 77H13a57u30p10t13v42o31g58e53l 3883222324844

To je sice hezké, ale budoucnost bude patřit elektromobilům. Ať již čistě bateriovým či kombinovaným. Čím dřív, tím lépe. A to přesto, že ropná a plynová lobby dělá co může, aby tomu zabránila.

+4/−8
22.1.2014 14:49

S63v78a77t32o61p90l84u60k 22S27i71l80n64ý 4892376739218

A nejlépe plug-in hybridy a motorem na CNG ;-)

0/0
22.1.2014 14:50

J50i34ř87í 58E24r19b98e49n 1293984776627

Budoucnost patří aluminiu.

+6/0
22.1.2014 14:54

P10e84t45r 32J74u31r28a70č88k70a 3574983929514

Dřív než někdo vyvine pořádné baterie, budou tu auta s thoriovým reaktorem. Lehčí, spolehlivější, bez nabíjení.

0/0
22.1.2014 14:59

S45v13a38t32o76p40l30u78k 77S71i97l95n15ý 4632686339228

Zatímco thoriový reaktor k pohonu aut, to bude vymyšlené raz dva...

+2/0
22.1.2014 15:41

A70l84e82x58a26n86d44r 41K25o16s54t49k61a 5639406589316

Ehm, vymyšlený už je a pokusné provozy (tedy nikoliv laboratorní) se staví.

0/0
22.1.2014 18:52

S66v62a46t89o76p10l31u78k 15S67i60l76n34ý 4232176299468

Opravdu? Tak to mi dejte nějaký odkaz, kde se pokusně používají thoriové reaktory v dopravních prostředcích. Že totiž o ničem takovém nevím a to se o alternativní pohony dost zajímá...Jo, bylo tu už pár takových pokusů v minulosti (doslova pár), ale dál než k nějakému prototypu se to nedostalo.

0/0
23.1.2014 14:29

T45o37m17a68š 86P85o50k86o44r25n24ý 6348375202433

Budoucnost patří jiným alternativním pohonům. Baterie jsou pouze přesunutí lobby jiným směrem nic víc.

+5/0
22.1.2014 15:01

T65o55m42á11š 69Z75e80m17a81n 3365468814765

Jo, díky ropné lobby ještě neudělali funkční elektroauto.

Tím to určitě bude.

+1/0
22.1.2014 16:01







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.