Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Auta na plyn zažívají v Česku boom. Spotřeba stoupla téměř o polovinu

Vozidla na stlačený zemní plyn CNG lákají čím dál více obyvatel Česka. Jeho spotřeba loni vyskočila o 44 procent oproti roku 2012 a aut s tímto pohonem výrazně přibylo. Prudký nárůst však může mít negativní dopad na státní kasu: CNG je totiž na rozdíl od benzinu či nafty zvýhodněn nižší sazbou spotřební daně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J26i71ř56í 47K72o22u13t42n27ý 7509749345776

Nyní již v prodeji nový GOLF se spotřebou 3,5 kg CNG. Prostě nádhera. R^

0/0
25.1.2014 12:06

J13a67r38o17s58l13a93v 91Z52a81h48r20a80d68n38í17č53e11k 7435740424181

Bez plynu, ani ránu a už si nedokáži představit jezdit na něco jiného. Nikdy mě nezklamal už od 90 let a cena stále dobrá.

+1/0
25.1.2014 9:55

P24e58t51r 71M62i44c17h12a43l 2930384511742

To je nějaký PR článek Gazpromu nebo RWE? :-)

Jinak jak už tu pár lidí psalo - pokud spotřeba CNG výrazněji vzroste, tak na něj určitě bude zvýšená daň. Erár si žádný výpadek líbit nenechá.

Mimochodem, jezdím na naftu a v palivu mě vychází kilometr cca na 1,70 - 1,80 Kč. Natankuju kdekoliv, na jednu nádrž ujedu s rezervou 1000 km. Nevím, proč bych přecházel na plyn.

0/−6
22.1.2014 23:44

S74v92a81t79o75p20l44u73k 89S17i36l91n52ý 4742356729498

Žádnej PR článek, dneska byla přesně o tom samém reportáž v ČT.

0/0
23.1.2014 14:11

S40v59a45t93o53p79l65u85k 50S59i83l50n48ý 4542806389938

Jinak já bych na ten plyn přecházel třeba proto, že tam km vyjde tak na 1 - 1,3 kč a to je už docela dost velký rozdíl.

0/0
23.1.2014 14:13

P62a24v71e31l 67O63d97r44a33z50i24l 6794199697810

No já jezdím na benzín asi za 3,90/km v palivu, na nádrž ujedu jen asi 650km a taky nevím, proč bych měl přecházet na plyn.

Najedu totiž docela málo km.

0/0
24.1.2014 8:10

S38v93a62t78o16p80l31u22k 26S92i34l60n59ý 4332516619548

Tak jestli najedete málo, tak to samozřejmě smysl nemá, Já ročně najezdím cca 20 000 km a pro mě by to smysl mělo velký.

0/0
24.1.2014 17:27

P62a58v21e21l 11O27d72r94a47z58i29l 6384509167410

JJ, najedu jen asi 10-12 tkm.

0/0
27.1.2014 8:54

J88i12ř21í 53S90c12h32w22a40c11h 5546379427134

počet aut na CNG letos (tedy už loni) překročil 1 promile registrovaných aut, tak tomu říkám boom. ;-D

Náklady na zdanění by násobně převýšily výnos....

0/0
22.1.2014 23:06

S47v21a81t87o68p26l59u57k 70S36i75l89n82ý 4672316129828

Počkej tak 2, 3 roky a bude jich tu možná desetkrát tolik. A to je opravdu boom.

0/0
23.1.2014 14:10

P75a86v92e70l 57O21d96r69a52z40i45l 6804199567890

Teda, celý 1%. No to je úžasný.

0/0
24.1.2014 8:13

S39v91a98t47o47p49l80u88k 80S40i41l84n77ý 4112296639898

Úžasný je hlavně ten rychlý nárůst. Za 10 let už tu může jezdit třetina aut na plyn. Samozřejmě za předpokladu, že zůstane stále takhle cenově zvýhodněn.

0/0
24.1.2014 17:28

P38a28v78e50l 48O41d89r98a83z28i26l 6854239767600

Tak proč ne, výhoda je, že méně smrdí, ta auta na plyn. Plyn je zvýhodněn daňově, ne cenově (i když to má samozřejmě vliv na cenu). Pokud by byl zdaněn ekvivalentně ropným produktům, tak nevím, jestli by byl konkurenceschopný (tj. základní cena by se musela snížit, což asi prostor je), ale z hlediska lepší ekologie není důvod zátěž zvyšovat, spíš kdyby se málo vybralo na spotřebce na ropáky.

0/0
27.1.2014 8:56

S79v85a59t90o68p83l63u42k 93S96i22l39n26ý 4352296689338

Je zvýhodněn daňově i cenově. I po odečtení spotřební daně je stále litr benzínu dražší než m3 CNG (což je z hlediska spotřeby ekvivalentní).

0/0
27.1.2014 14:11

L75u54k51a90s 76B48u89c59h19t47a 8629310634127

Žerou víc wafky nebo fáčko na plyn?

0/0
22.1.2014 20:23

M66i63r79e15k 90T50u37r94e16č73e84k 4833532360112

Boom ? No tak je cas to zdrazit.

0/0
22.1.2014 19:26

P73e73t64r 58H92a20j68i35č 1680129468698

Dobrá zpráva. Emise z CNG jsou mnohem čistší, mám dojem, že to nepotřebuje tak komplikovaný katalyzátor. Jako další výhodu vidím v tom, že se z dá metan, který je hlavní složkou CNG vyrábět i ekologicky (z vodíku vyrobeného elektrolýzou za přítomnosti CO nebo CO2). :-)

0/0
22.1.2014 18:48

S20v40a94t55o75p45l30u37k 27S94i80l48n76ý 4162916949638

No, to už je jednodušší ten metan vyrábět jako bioplyn. I když i ten se musí čistit od CO2 a sirovodíku, tak pořád je to energetičtěji méně náročné než elektrolýza vody. Nicméně CNG je opravdu oproti LPG obnovitelný zdroj a dle mě v tuhle chvíli jediné perspektivní palivo budoucnosti.

0/0
23.1.2014 14:25

T57o45m73á97š 71Z69e91m97a37n 3215128544805

Čas zdanění plynu přichází..

+3/−1
22.1.2014 15:59

R94u45d70a 72S73l53a57v80í35k 5373528366411

Řekl bych, že dlouho už osvobozen od daně nebude...:-/

+5/−1
22.1.2014 15:30

J97i39ř30í 57K62o20u51t15n83ý 7239709135476

Pokud v mém Passatu se spotřebou 4 kg/100km budu mít stále náklady kolem 1kč/km nemám jinou alternativu ;-) Dojezd kolem 500 km, 150 k výkonu.. Prostě ideál. R^

+4/0
22.1.2014 15:28
Foto

P69a13v57e47l 34M28a82r45e98š 7442761136412

To by ten plyn musel být zadarmo, abys jezdil za korunu.

Počítáš pojistky, olej, servis, gumy, amortizaci auta?¨

ze sebeúspornějším naftovým autem se nedostaneš pod 3 koruny/km,2/3 nákladů ti plyn rozhodně neušetří

+1/−7
22.1.2014 15:35

J48i46ř82í 32K17o31u70t40n71ý 7619779785576

Aha, pan chytrý. Tak samozřejmě nebudu zmiňovat další náklady na provoz, které samozřejmě platí za svá auta všichni. Ale pokud se budeme chytat za slovo, tak samozřejmě se cena pohybuje výše. A je to u všech aut jiné, dle hmotnosti, použitých pneu atd......Ale všichni tomu jinak rozuměli, co jsem měl na mysli. Takže tak jako já jezdím, přepočítáno na spotřebu paliva, za 1kč/km tak například úsporný diesel jezdí za 1,5 kč/km... Ano , i ten úsporný diesel sjede gumy 8-o8-o8-o8-o

+11/0
22.1.2014 15:40
Foto

P91a12v74e21l 31M98a69r36e82š 7542331866132

Já akorát, že právě většina tyhle náklady tak nějak zanedbává, nejraději při srovnávání s cenou jízdného v   MHD.

Pokud počítáš v příspěvku tu korunu JEN jako náklady na vlastní palivo, tak to pak jo.

0/0
22.1.2014 15:49

J34i53ř95í 97K93o52u54t31n70ý 7149329605166

Tak jo, takže si rozumíme. Je to článek o plynu, tedy palivo. Proto to tako píši. Takže v poho. Nicméně fakt to potěšilo, když jsem projel v létě kus Itálie a za pohonné hmoty jsem za celou dovolenou zaplatil 3.000,- I díky podpoře CNG stanic v Itálii. Je to pak takové příjemné cestování a člověk se vůbec nerozmýšlí jestli si zajede tam či onde.

+5/0
22.1.2014 16:06

S49v41a17t97o50p78l68u75k 35S79i69l86n22ý 4772436149658

A mají tam stejné konektory pro plnění?

0/0
22.1.2014 16:57

J91i58ř45í 13K95o27u43t73n67ý 7349349365306

CNG je v celé Evropě stejné. Tudíž i plničky což je velké plus oproti LPG. Nicméně vyzkoušené Rakousko, Itálie, Německo.... Vše stejné .

V Itálii mimo dálnice, v každém městě hojně, za super ceny CNG.

+1/0
22.1.2014 19:24

Arnold J. 4970529598253

Já jsem mírně pod 3 Kč/km, z toho polovina je palivo (LPG), polovina zbytek (gumy, amortizace, pojistky, servis, ...).

+2/0
22.1.2014 16:10

J58a38n 28S83l14a53d28k37ý 1978723350201

Jezdil jsem od revoluce 20 let jen na LPG asi v 6 autech co jsem vystřídal. Stát to poté zdanil takovou měrou, že jsem přešel na diesel. Když se to spočítalo s revizema a cenou plynu tak nula od nuly a to nepočítám pořizovací cenu LPG

+3/−7
22.1.2014 15:19

L80u73d20v26í15k 22G72a25j12d52o24š72í34k 2825533434482

To je zase žonglování s čísly. :-/

Ovšem že je to laciné, když to nikdo nepoužívá a není na CNG uvalena spotřební daň. 6000 aut nemá asi smysl danit.

Až tu bude jezdit 7 milionů aut na CNG, tak na plyn spotřemní daň pochopitelně bude a bude to stát úplně stejně jako dnes benzín nebo nafta. Takže by se neušetřilo žádných 200 miliard. Stálo by to stejně.

Je to naprosto stejné jako s elektromobily.

+6/0
22.1.2014 15:07

Z15d80e27n36ě96k 28J14o85n80á87š 9151269756970

Njn.. když se s tím nesmí do podzemních garáží, tak to prostě pro mě není no.

+2/−1
22.1.2014 15:01

J53i18ř62í 85K59o23u19t24n85ý 7789449225166

Auto které není pro schopingové typy ? ;-D;-D

+2/−1
22.1.2014 15:06

V24i54k59t31o98r 83V88e92s90e18l82ý 5835553154405

Je spousta firem s takovym parkovistem a zadnym jinym.

+2/−1
22.1.2014 15:11

J33a34n67a 97M36o54l69á64k70o95v93á 7297386896944

Ja bych treba nemohla do prace.....

+2/0
22.1.2014 15:12

J48a91n83a 21M89o40l31á66k16o42v86á 7157616106794

A defakto ani domu,mpokud bych nechtela stat pred barakem....

+1/−1
22.1.2014 15:14

V12í14ť18a 78N89o61v21á45k 1858603535891

Už jste slyšel o bydlení v domes podzemní garáží ?? A tam zákaz Lpg/Cng ??

0/0
24.1.2014 0:07

S87t34a15n64i59s12l95a68v 89S98v43o25b10o12d66a 1603653496498

Proč by se s tím nesmělo do garáží? Plyn přece není zeď....

+2/0
22.1.2014 15:22

R18i64c90h92a88r21d 58L98e43s37k56l97ý 6608465507427

;-D

0/−1
22.1.2014 15:24

J41a11n 76S36t12e65h40l88i13k 9695927786871

V cizině mužete s cng do podzemí .To jen my si myslíme ,že se chová jak LPG(drží se u země)

0/0
22.1.2014 15:55

S93t59a78n45i21s45l34a96v 41S25v53o10b12o61d41a 1423103826778

Mám LPG a jezdim bez problémů do všech garáží.

+3/0
22.1.2014 16:03

P59a69v35e58l 88O22d46r51a34z11i89l 6294289797210

To je možné, nicméně existují garáže, kam nesmíte.

0/0
24.1.2014 8:13

K49a76r77e61l 48H10a25u45p10t85v33o35g98e13l 3973562124854

To je sice hezké, ale budoucnost bude patřit elektromobilům. Ať již čistě bateriovým či kombinovaným. Čím dřív, tím lépe. A to přesto, že ropná a plynová lobby dělá co může, aby tomu zabránila.

+4/−8
22.1.2014 14:49

S24v29a28t67o10p89l32u74k 92S10i95l50n95ý 4352306909218

A nejlépe plug-in hybridy a motorem na CNG ;-)

0/0
22.1.2014 14:50

J63i64ř48í 44E76r43b33e35n 1723654866467

Budoucnost patří aluminiu.

+6/0
22.1.2014 14:54

P48e35t54r 87J42u13r59a92č81k75a 3874383729174

Dřív než někdo vyvine pořádné baterie, budou tu auta s thoriovým reaktorem. Lehčí, spolehlivější, bez nabíjení.

0/0
22.1.2014 14:59

S24v48a58t88o96p15l18u90k 44S90i63l51n46ý 4842936419368

Zatímco thoriový reaktor k pohonu aut, to bude vymyšlené raz dva...

+2/0
22.1.2014 15:41

A74l50e62x63a31n69d97r 39K87o76s19t71k69a 5299836769836

Ehm, vymyšlený už je a pokusné provozy (tedy nikoliv laboratorní) se staví.

0/0
22.1.2014 18:52

S80v38a56t90o62p33l89u66k 74S97i49l48n63ý 4922446629498

Opravdu? Tak to mi dejte nějaký odkaz, kde se pokusně používají thoriové reaktory v dopravních prostředcích. Že totiž o ničem takovém nevím a to se o alternativní pohony dost zajímá...Jo, bylo tu už pár takových pokusů v minulosti (doslova pár), ale dál než k nějakému prototypu se to nedostalo.

0/0
23.1.2014 14:29

T97o94m35a75š 45P19o61k55o24r53n79ý 6758655192643

Budoucnost patří jiným alternativním pohonům. Baterie jsou pouze přesunutí lobby jiným směrem nic víc.

+5/0
22.1.2014 15:01

T52o65m64á10š 96Z83e87m38a72n 3635948984895

Jo, díky ropné lobby ještě neudělali funkční elektroauto.

Tím to určitě bude.

+1/0
22.1.2014 16:01





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.