- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Nyní již v prodeji nový GOLF se spotřebou 3,5 kg CNG. Prostě nádhera.
Bez plynu, ani ránu a už si nedokáži představit jezdit na něco jiného. Nikdy mě nezklamal už od 90 let a cena stále dobrá.
To je nějaký PR článek Gazpromu nebo RWE?
Jinak jak už tu pár lidí psalo - pokud spotřeba CNG výrazněji vzroste, tak na něj určitě bude zvýšená daň. Erár si žádný výpadek líbit nenechá.
Mimochodem, jezdím na naftu a v palivu mě vychází kilometr cca na 1,70 - 1,80 Kč. Natankuju kdekoliv, na jednu nádrž ujedu s rezervou 1000 km. Nevím, proč bych přecházel na plyn.
Žádnej PR článek, dneska byla přesně o tom samém reportáž v ČT.
počet aut na CNG letos (tedy už loni) překročil 1 promile registrovaných aut, tak tomu říkám boom.
Náklady na zdanění by násobně převýšily výnos....
Počkej tak 2, 3 roky a bude jich tu možná desetkrát tolik. A to je opravdu boom.
Dobrá zpráva. Emise z CNG jsou mnohem čistší, mám dojem, že to nepotřebuje tak komplikovaný katalyzátor. Jako další výhodu vidím v tom, že se z dá metan, který je hlavní složkou CNG vyrábět i ekologicky (z vodíku vyrobeného elektrolýzou za přítomnosti CO nebo CO2).
No, to už je jednodušší ten metan vyrábět jako bioplyn. I když i ten se musí čistit od CO2 a sirovodíku, tak pořád je to energetičtěji méně náročné než elektrolýza vody. Nicméně CNG je opravdu oproti LPG obnovitelný zdroj a dle mě v tuhle chvíli jediné perspektivní palivo budoucnosti.
Řekl bych, že dlouho už osvobozen od daně nebude...
Pokud v mém Passatu se spotřebou 4 kg/100km budu mít stále náklady kolem 1kč/km nemám jinou alternativu Dojezd kolem 500 km, 150 k výkonu.. Prostě ideál.
To by ten plyn musel být zadarmo, abys jezdil za korunu.
Počítáš pojistky, olej, servis, gumy, amortizaci auta?¨
ze sebeúspornějším naftovým autem se nedostaneš pod 3 koruny/km,2/3 nákladů ti plyn rozhodně neušetří