Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O87l89d52ř49i85c44h 73J66a22n86e36č78e46k 8499246353621

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0/0
26.1.2014 1:11

M83i89r77o59s84l95a20v 64Z86i46k61m62u39n29d 7899963604143

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

+1/0
26.1.2014 19:11

O16l55d31ř34i94c72h 12J32a35n94e21č60e37k 8299746563271

Railjet na trase Praha - Břeclav - Wien - Graz je od prosince tohoto roku hotová věc. Pak už se taurusy na jiných vlacích v Česku nejspíš moc neobjeví - snad ještě tak EC Vindobona z Villachu a EC Polonia + Sobieski. Jo a těch pár Wiesel zajíždějících přes Bernhardsthal do Břeclavi :-)

Prý pak EC / railjety v trase Praha - Wien mají zrychlit - předpokládám, že tak, aby do Vídně nedojížděly 21 minut po odjezdu vlaku do Grazu jako teď, ale aby do Grazu plynule pokračovaly v současné časové poloze. Ovšem na to stačí odbourat dlouhé stání v Břeclavi a "zreálnit" jízdní dobu z Břeclavi do Vídně a hlavně průjezd Vídní, což (dohromady) EC pohodlně zvládají o 20 minut rychleji než teď mají v grafikonu. Jízdní doby na českém území počítané na tu krysu s 650 tunami zkracovat netřeba...

S pohodlím railjetů máte pravdu - na rozdíl od všech těch zdejších diskutérů, kteří se mu klaní, aniž by v tom kdy seděli. A od kterých já vždy sbírám mínusy, kdykoliv si dovolím cokoliv proti railjetům napsat ;-) Sám je akceptuji teprve od doby, co jsem z economy přesedlal do business :-)

A co se týče počtu vozů, které peršink utáhne, tak je samozřejmě řeč o standardních rychlíkových vozech s hmotností kolem 35 tun, teoretizovat tu o prázdných plošiňácích by bylo poněkud mimo mísu ;-) A jde tu výlučně o hmotnost umožňující dosahování v grafikonu stanovených jízdních dob. V délce mají ještě velkou rezervu - pokud se dobře pamatuju, před 15 lety jezdil noční Vihorlat z Prahy přes Ostravu na Slovensko se 17 vozy a všude se vešel. Počet náprav je irelevantní zcela - ten určuje zatížení na nápravu, tady čtyřnápravové osobní vozy problém nemají

+1/0
26.1.2014 21:23

P80e88t86r 32F13o16l87t32y14s 7535761240368

Jen doplním (nijak zásadně to neovlivňuje to, co jste napsal), že taurusy ještě uvidíme na vlacích z Lince na České Budějovice.

A pak ještě na nákladní dopravě, ale to už je daleko od tématu...

0/0
16.2.2014 18:08

A32l72e89n27a 89F40u89s80z67t52e64i73o44v81á 1449227889443

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

+2/−5
25.1.2014 9:28

J81i50n42d66ř93i53c26h 83Š50k76o56p79e46k 4795591440765

normální vlak

+3/0
25.1.2014 18:23

I31v29a47n 48M16a14r61e16k 6534148862

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

+4/−10
24.1.2014 21:53

R89a27d52e49k 63J21a19n30a81t15a 9875496504422

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

+9/−1
24.1.2014 22:38

M60a53r10e17k 18K87r52o24l44l 5951152840820

Při pohledu na grafikon je jasné, že osobních vlaků s podobnou jízdní dobou, se na vícekolejnou trať vejde poměrně dost. A pokud se nákladní,dnes v podstatě marginální doprava přesune do nočních hodin, tak tu kapacitu jen tak nevyčerpáme.

+2/0
25.1.2014 6:15

D74a96v37i79d 13F36r72e43i86m65a46n 8597636736703

zdroj?

+1/0
25.1.2014 9:39

V93í35t87ě68z93s47l98a94v 72K63l38o69z90í84k 3421699744657

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

+17/−1
24.1.2014 21:01

M82a39r26e55k 42K54r62o84l94l 5101882360460

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

+1/−5
25.1.2014 6:08

Č23e61s63t55m50í57r 16D88o19č20e68k67a88l 3285922132673

Jenže u těch vlaků ČD se s  tím počítá, že 650 tun tahají, takže jej nezasekají. U RJ se s tím při sestavování jízdního řádu nepočítalo. Lidi, vy jste ten článek snad vůbec nečetli ...

+7/0
25.1.2014 11:14

R30a81d17k43o 18K41ř25i41v50á91n68e14k 7210613815210

Dnes jsou na ty vlaky u ČD nasazeny nové lokomotivy řady 380, nebo staré 151, obojí mají až do aktuálních 160 km/h slušnou dynamiku a jsou výkonově někde jinde, než Jančurovy peršingy. Pokud ČD z důvodu mimořádnosti na své těžší a rychlejší vlaky peršing nasadí, tak se to při potřebě krátit zpoždění taky negativně projeví.

+2/0
25.1.2014 15:08

O10l82d29ř42i78c53h 59J63a96n25e50č97e61k 8389856413131

151 ČD má výkon jen o trochu vyšší než Jančurova 162 (tzn. o trochu lepší dynamika při vyšších rychlostech), maximální tažnou sílu má ale nižší (!) a tedy i horší dynamiku při nižších rychlostech.

jenže ty doby, kdy banány tahaly 10-vozová IC jsou dávno pryč - na 7 vozů stačí stejně dobře jako peršingy

+1/−1
26.1.2014 0:23

R86a66d79k93o 30K80ř20i70v85á45n45e53k 7160973205840

Výkon 151 je o čtvrtinu vyšší, tažná síla je v oblasti trakční charakteristiky omezené adhezí srovnatelná. Nad omezením adhezí je u 151 vyšší. Rychlost jen 140 km/h Vám u 162 nevadí? A jak dlouho se na ni bude s 10 vozy rozjíždět?

Jistě, pokud si na to nechají od SŽDC udělat jízdní řád s rezervami i pro vlivy na další vlaky, je to O.K.

0/0
26.1.2014 8:58

O48l55d48ř49i53c14h 32J65a66n44e56č12e38k 8989476143111

podle wikipedie má 151 výkon 4 MW, 162 3,48 MW - tedy rozdíl cca. 15% (záleží na tom z kterého čísla ;-)). pokud je to jinak, tj. pokud jsou na wiki bláboly, tak sorry, fíra ani jejich konstruktér nejsem.

rozdíl v maximální rychlosti mi samozřejmě "vadí", ale o tom tady řeč nebyla. já jen konstatoval, že peršink má (soudě dle mně známých parametrů) do 140 km/h podobnou dynamiku jako banán, bez ohledu na počet vozů.

že pak s 10 vozy nemůže stihnout svůj jízdní řád spočítaný na 400 tun zatímco expresy ČD počítané na 650 tun ano, o tom se nepřu.

0/0
26.1.2014 21:36

M34i26r41o10s10l38a95v 82Z95i35k46m60u52n21d 7769933584223

Jen o trochu ... lok 16x, 36x mají trakční výkon 3 MW, 15x mají výkon 4 MW...

0/0
26.1.2014 19:15

V84l81a18d46i30m31í33r 91F90i80b72i65g84e20r 5284211151974

Ale ČD má k dispozici také lokomotivy které to zvládnou. Těmi co jezdí Jančura koridor Praha Ostrava nezasekávají. Jezdí tam 350tkami, Novými 109 a Siemensy.

0/0
25.1.2014 19:31

O81l88d64ř58i23c12h 91J61a21n88e71č85e44k 8269566893111

Ještě jednou: nejde o to, že by nějaké vlaky byly pomalejší nebo se pomaleji rozjížděly. To by pak trať "zasekávalo" cokoliv s rychlostí pod 160 km/h a výkonem pod 5 MW. Jde o dodržování jízdních dob spočítaných na nějaký výkon a hmotnost souprav - bez ohledu na to, jestli jde o "couráky" nebo "expresy". Protože trať "zasekává" jejich nedodržování. A tak nelze tolerovat provoz něčeho, co svůj jízdní řád nikdy nemůže splnit. Pokud SŽDC Jančurovi jízdní doby přepočítá na 500, 600 nebo 1000 tun a vejde se jí to do grafikonu, není důvod, aby tak nemohli jezdit.

+1/0
26.1.2014 0:31

J83a78n11a 34M49o28l36á71k20o72v76á 7237406626694

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

+4/−10
24.1.2014 18:48

Č31e21s45t45m19í92r 30D96o57č57e45k88a74l 3445892712813

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

+10/0
24.1.2014 19:48

J16a19n 93S71ů86r70a 4195783913802

a vlaky ČD jezdí vždy tak, jak jsou nahlášeny? Nikdy se nenasazují místo pendolin klasické soupravy bez naklápění, nikdy nejezdí místo vozů na 160 vozy na nižší rychlost?

+3/−9
24.1.2014 20:24

J98i71ř38í 90P88r76ů36š49a 7355332355929

Ano i ČD občas nedodrží řazení vlaku (ohledně rychlosti,hmotnosti) ale to samé předvádí RJ když v čele jede lokomotiva Metransu bez schváleného vlakového zabezpečovače,čili s rychlostí 100 km/hod. Jde spíš o mimořádné případy nikoliv o pravidlo.

+14/0
24.1.2014 20:34

P52e35t42r 22F59o15l37t64y89s 7145621820508

Přesně jak píšete, navíc díky dříve zmíněným vatám kolikrát nevadí, když se jede pomaleji (samozřejmě ještě je na tom závislý styl jízdy)...

0/0
16.2.2014 17:55
Foto

R53o90m59a52n 29P63o45l46á63č39e18k 1790316940625

Tohle je právě to co mě na dnešní společnosti vytáčí do běla... On krade, tak já můžu krást taky. On něco porušuje, tak proč ne já...

Takže když ČD něco porušují, tak je SZDČ, Drážní inspekce pokutuje, aby si tím někdo hájil je mi na zvracení.

+10/0
24.1.2014 21:36

J50a18n 96S28ů55r72a 4965433663582

On se tím ale nikdo nehaji....

0/−2
24.1.2014 21:38

P16e29t74r 38M96a57r27š47o40u45n 5565718136876

evidentně v tom příspěvku vy, přitom v clanku to mate napsano a da se to pochopit dobře (nebo to je tim ze ho psali dva?)

+2/−1
25.1.2014 0:26

O68l95d83ř71i13c46h 58J18a95n39e46č43e40k 8649496833941

naprostý souhlas

+1/0
26.1.2014 0:35

R84a40d77k89o 66K86ř28i26v97á72n32e59k 7910743815210

Podstatné je, že to tak nemůže jezdit pravidelně. Je to mimořádnost a tam má dopravce své povinnosti vůči SŽDC. A především o tom musí výpravčí a dispečeři při řízení dopravy vědět, aby se nepozdily jiné vlaky. Vím o konkrétním případu, kdy RJ nenahlásil při použití polské nákladní lokomotivy snížení rychlosti a ke zpoždění vlaků dvou jiných dopravců skutečně došlo.

Tady byla řeč o tom, že chce RJ se soupravou "přes normu" jezdit pravidelně a snižovat pružnost grafikonu na úkor ostatních dopravců.

PRAVIDLOXMIMOŘÁDNOST je rozdíl.

+5/0
24.1.2014 22:01

J23a55n 48S36ů48r34a 4695283693852

Kde čtěte, že chce jezdit přes normu?

0/−5
24.1.2014 22:15

R44a73d57k73o 32K61ř98i67v66á15n26e68k 7520963215480

Že bude od března jezdit s 10 vozy. To by legální cestou nestihl. Vždyť to v tom článku docela dobře vysvětlujete. Článek se mi líbil a reagoval jsem na něj normálně. Tak na co je tato Vaše žlutá šaškárna v diskuzi? Bojujete proti svým čtenářům? Oni si Vás platí. Tedy doufám, že oni a ne někdo jiný.

+3/0
24.1.2014 22:43

J53a54n 82S36ů83r26a 4895943133262

V tomto se asi neshodneme,každopádně díky za názor :-)

0/−1
24.1.2014 23:04

P25e23t76r 25M54a43r26š18o23u95n 5635988156656

já mám pocit ze js je pod článkem jen podepsán, ale asi ho necetl, jinak jeho reakce zde nechápu (si tu vlastne protireci)

+5/0
25.1.2014 0:28

J54a75n 16S39ů23r12a 4165933803652

Ja také Vaše reakce nechápu :-)

0/−1
25.1.2014 11:53

O96l85d11ř78i89c40h 56J42a59n55e46č54e33k 8509956123711

Tady nikdo netvrdí, že RJ opravdu chce jezdit přes normu.

Nicméně paní Moláková se pohoršuje nad tím, že má vůbec nějakou normu. Tak jí na to pan Dočekal vysvětluje, proč nějakou musí mít a co by se stalo, kdyby neměl, resp. kdyby ji systematicky porušoval. A na to Vy dost nesmyslně reagujete konstatováním, že ČD ne vždy jezdí tím, pro co mají nastavený grafikon (ovšem z důvodu provozních mimořádností!).

Už je to jasné, v čem je rozpor?

+1/0
26.1.2014 0:55

J87a97n 16S82ů98r78a 4765963703242

Je otázkou, jak časté ty mimořádnosti jsou a zejména ještě nedávno byly: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zpozdeni-mohou-za-nej-pomale-vagony-tvrdi-drahy-954119

0/−1
26.1.2014 13:58

O82l10d32ř60i27c37h 74J45a63n13e68č75e62k 8509276533801

je poněkud rozdíl mezi provozní mimořádností a permanentním (dopředu cíleně naplánovaným) nasazováním souprav, které fyzikálně svůj jízdní řád nikdy nemohou split

+1/0
26.1.2014 0:39

O25l57d72ř43i50c25h 94J33a94n12e87č98e24k 8869956893181

klidně i se 17. jenže těm to taky z Prahy do Ostravy trvalo 5 hodin.

problém není v tom, že je vlak "těžký a pomalý". problém je v tom, jak má nastavený jízdní řád - aby ho reálně dokázal stíhat a neblokoval jiné vlaky tím, že se v daném úseku vyskytuje v době, kdy tam podle jízdního řádu nemá co dělat.

(pozn. pro ostatní: záměrně píšu "jízdní řád" místo "grafikon", aby to pokud možno pochopili i "laikové" :-))

0/0
26.1.2014 0:46

I95v24a32n 79M10a90r30e80k 6304488312

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

+6/−6
24.1.2014 18:22

Z70b54y34n67ě50k 15P42o56p54o28v59s14k29ý 9716278227873

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

+3/0
24.1.2014 20:29

R49a73d94e71k 60J40a69n26a62t60a 9435376334222

Ano, tahala, ale menší rychlostí a především s menšími požadavky na akceleraci (to je okamžik, kdy se výkon lokomotivy nejvíce uplatňuje).

+4/0
24.1.2014 21:19

M79a69r69t65i54n 95K55y52p69r 2672455844874

A rychlík z Prahy do Ostravy jel skoro pět hodin (tedy přesněji čtyři a třičtvrtě). Dnes to pendolíno dává za 3:10 a Jančura za 3:20.

+4/−1
24.1.2014 21:40

R34a95d19e91k 60J26a35n19a68t18a 9605546904732

Přesněji pendolíno za 3:07 a Jančura za 3:30.

+3/0
24.1.2014 22:40

O34l23d80ř30i76c83h 57J93a59n33e26č74e52k 8299136873161

Problém s tím, že je vlak "těžký a pomalý" mají leda cestující, kteří pak mohou zvolit jiného dopravce nebo cestu po silnici, nikoliv SŽDC - ovšem za předpokladu, že ten těžký a pomalý vlak má odpovídajícně nastavený grafikon!! To ten se 14 vagony s bobinou v čele na rozdíl od RJ s 10 vagony měl. Anebo neměl ale v tehdejším bordelu na ČSD to nikdo neřešil.

0/0
26.1.2014 1:01

Z47d64e30ň77k65a 45V34e34s67e25l60á 8359775947400

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0/−4
24.1.2014 18:04

M41i24r34o75s84l20a51v 35Z64i18k31m66u72n56d 7389283704143

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

+1/0
26.1.2014 19:22

Z86d81e88ň55k49a 98V54e65s68e51l16á 8619625287180

Děkuji. :-)

0/0
26.1.2014 19:28

O90l98d67ř19i61c62h 51J39a42n63e15č18e17k 8169626633381

Mě vždycky pobaví, když čtu o posilování vlaků ÖBB v době zvýšené poptávky - spolu s poznámkou, že víc posílit je opravdu nejde, mj. proto, že žádný vlak nemůže být delší, než nejkratší nástupiště, u kterého staví. Vždycky si při tom totiž vzpomenu, kterak jsem kdysi jel posledním EC do Vídně, seděl v posledním voze a před Vídní vozem prošel průvodčí a upozornil nás, že pokud jedeme až na Praterstern, musíme vystoupit přes předchozí vůz, protože ten náš (poslední) nemá kontakt s nástupištěm :-P

0/0
26.1.2014 21:44

J77a46n 32Z55b40o85ř58i65l 3349787579

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

+2/−2
24.1.2014 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.