Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O24l59d10ř67i93c97h 56J58a41n96e89č11e88k 8179336263251

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0/0
26.1.2014 1:11

M25i64r33o53s33l18a80v 47Z18i44k92m35u57n71d 7569443504763

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

+1/0
26.1.2014 19:11

O93l31d86ř55i72c55h 94J27a79n15e51č28e16k 8579656123191

Railjet na trase Praha - Břeclav - Wien - Graz je od prosince tohoto roku hotová věc. Pak už se taurusy na jiných vlacích v Česku nejspíš moc neobjeví - snad ještě tak EC Vindobona z Villachu a EC Polonia + Sobieski. Jo a těch pár Wiesel zajíždějících přes Bernhardsthal do Břeclavi :-)

Prý pak EC / railjety v trase Praha - Wien mají zrychlit - předpokládám, že tak, aby do Vídně nedojížděly 21 minut po odjezdu vlaku do Grazu jako teď, ale aby do Grazu plynule pokračovaly v současné časové poloze. Ovšem na to stačí odbourat dlouhé stání v Břeclavi a "zreálnit" jízdní dobu z Břeclavi do Vídně a hlavně průjezd Vídní, což (dohromady) EC pohodlně zvládají o 20 minut rychleji než teď mají v grafikonu. Jízdní doby na českém území počítané na tu krysu s 650 tunami zkracovat netřeba...

S pohodlím railjetů máte pravdu - na rozdíl od všech těch zdejších diskutérů, kteří se mu klaní, aniž by v tom kdy seděli. A od kterých já vždy sbírám mínusy, kdykoliv si dovolím cokoliv proti railjetům napsat ;-) Sám je akceptuji teprve od doby, co jsem z economy přesedlal do business :-)

A co se týče počtu vozů, které peršink utáhne, tak je samozřejmě řeč o standardních rychlíkových vozech s hmotností kolem 35 tun, teoretizovat tu o prázdných plošiňácích by bylo poněkud mimo mísu ;-) A jde tu výlučně o hmotnost umožňující dosahování v grafikonu stanovených jízdních dob. V délce mají ještě velkou rezervu - pokud se dobře pamatuju, před 15 lety jezdil noční Vihorlat z Prahy přes Ostravu na Slovensko se 17 vozy a všude se vešel. Počet náprav je irelevantní zcela - ten určuje zatížení na nápravu, tady čtyřnápravové osobní vozy problém nemají

+1/0
26.1.2014 21:23

P11e36t47r 30F34o51l95t47y63s 7155811460758

Jen doplním (nijak zásadně to neovlivňuje to, co jste napsal), že taurusy ještě uvidíme na vlacích z Lince na České Budějovice.

A pak ještě na nákladní dopravě, ale to už je daleko od tématu...

0/0
16.2.2014 18:08

A13l55e25n60a 38F98u45s20z23t15e47i75o52v78á 1379177179543

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

+2/−5
25.1.2014 9:28

J14i33n29d60ř96i86c70h 22Š84k21o51p27e40k 4435871790685

normální vlak

+3/0
25.1.2014 18:23

I40v14a11n 20M89a58r40e72k 6294408742

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

+4/−10
24.1.2014 21:53

R29a27d75e85k 65J28a20n34a90t91a 9135976304932

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

+9/−1
24.1.2014 22:38

M20a64r50e81k 10K45r65o61l29l 5961432860240

Při pohledu na grafikon je jasné, že osobních vlaků s podobnou jízdní dobou, se na vícekolejnou trať vejde poměrně dost. A pokud se nákladní,dnes v podstatě marginální doprava přesune do nočních hodin, tak tu kapacitu jen tak nevyčerpáme.

+2/0
25.1.2014 6:15

D38a14v11i83d 20F31r52e12i60m29a59n 8237416236933

zdroj?

+1/0
25.1.2014 9:39

V69í14t89ě32z10s73l33a96v 20K75l85o52z60í89k 3231749124547

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

+17/−1
24.1.2014 21:01

M95a66r31e40k 71K53r83o87l80l 5251932460910

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

+1/−5
25.1.2014 6:08

Č77e45s91t38m32í86r 67D10o71č77e23k86a19l 3185752552443

Jenže u těch vlaků ČD se s  tím počítá, že 650 tun tahají, takže jej nezasekají. U RJ se s tím při sestavování jízdního řádu nepočítalo. Lidi, vy jste ten článek snad vůbec nečetli ...

+7/0
25.1.2014 11:14

R38a88d86k69o 56K35ř22i53v19á53n39e31k 7370413675870

Dnes jsou na ty vlaky u ČD nasazeny nové lokomotivy řady 380, nebo staré 151, obojí mají až do aktuálních 160 km/h slušnou dynamiku a jsou výkonově někde jinde, než Jančurovy peršingy. Pokud ČD z důvodu mimořádnosti na své těžší a rychlejší vlaky peršing nasadí, tak se to při potřebě krátit zpoždění taky negativně projeví.

+2/0
25.1.2014 15:08

O87l28d51ř88i22c10h 86J91a46n30e21č86e12k 8829656243401

151 ČD má výkon jen o trochu vyšší než Jančurova 162 (tzn. o trochu lepší dynamika při vyšších rychlostech), maximální tažnou sílu má ale nižší (!) a tedy i horší dynamiku při nižších rychlostech.

jenže ty doby, kdy banány tahaly 10-vozová IC jsou dávno pryč - na 7 vozů stačí stejně dobře jako peršingy

+1/−1
26.1.2014 0:23

R55a13d49k36o 48K48ř23i63v95á63n98e78k 7810293885110

Výkon 151 je o čtvrtinu vyšší, tažná síla je v oblasti trakční charakteristiky omezené adhezí srovnatelná. Nad omezením adhezí je u 151 vyšší. Rychlost jen 140 km/h Vám u 162 nevadí? A jak dlouho se na ni bude s 10 vozy rozjíždět?

Jistě, pokud si na to nechají od SŽDC udělat jízdní řád s rezervami i pro vlivy na další vlaky, je to O.K.

0/0
26.1.2014 8:58

O86l31d25ř39i35c33h 50J86a14n14e42č93e66k 8509686263901

podle wikipedie má 151 výkon 4 MW, 162 3,48 MW - tedy rozdíl cca. 15% (záleží na tom z kterého čísla ;-)). pokud je to jinak, tj. pokud jsou na wiki bláboly, tak sorry, fíra ani jejich konstruktér nejsem.

rozdíl v maximální rychlosti mi samozřejmě "vadí", ale o tom tady řeč nebyla. já jen konstatoval, že peršink má (soudě dle mně známých parametrů) do 140 km/h podobnou dynamiku jako banán, bez ohledu na počet vozů.

že pak s 10 vozy nemůže stihnout svůj jízdní řád spočítaný na 400 tun zatímco expresy ČD počítané na 650 tun ano, o tom se nepřu.

0/0
26.1.2014 21:36

M82i24r76o71s33l88a49v 69Z68i32k98m10u70n30d 7909853634603

Jen o trochu ... lok 16x, 36x mají trakční výkon 3 MW, 15x mají výkon 4 MW...

0/0
26.1.2014 19:15

V94l60a20d97i60m45í98r 66F31i56b39i49g28e91r 5744881421594

Ale ČD má k dispozici také lokomotivy které to zvládnou. Těmi co jezdí Jančura koridor Praha Ostrava nezasekávají. Jezdí tam 350tkami, Novými 109 a Siemensy.

0/0
25.1.2014 19:31

O29l77d86ř31i54c18h 43J47a85n35e18č52e32k 8949156153691

Ještě jednou: nejde o to, že by nějaké vlaky byly pomalejší nebo se pomaleji rozjížděly. To by pak trať "zasekávalo" cokoliv s rychlostí pod 160 km/h a výkonem pod 5 MW. Jde o dodržování jízdních dob spočítaných na nějaký výkon a hmotnost souprav - bez ohledu na to, jestli jde o "couráky" nebo "expresy". Protože trať "zasekává" jejich nedodržování. A tak nelze tolerovat provoz něčeho, co svůj jízdní řád nikdy nemůže splnit. Pokud SŽDC Jančurovi jízdní doby přepočítá na 500, 600 nebo 1000 tun a vejde se jí to do grafikonu, není důvod, aby tak nemohli jezdit.

+1/0
26.1.2014 0:31

J59a69n36a 83M37o52l41á24k60o37v19á 7127306226484

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

+4/−10
24.1.2014 18:48

Č75e82s51t26m74í69r 51D66o74č64e39k92a96l 3715862132653

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

+10/0
24.1.2014 19:48

J90a48n 43S73ů80r31a 4205753663182

a vlaky ČD jezdí vždy tak, jak jsou nahlášeny? Nikdy se nenasazují místo pendolin klasické soupravy bez naklápění, nikdy nejezdí místo vozů na 160 vozy na nižší rychlost?

+3/−9
24.1.2014 20:24

J15i42ř60í 94P69r60ů48š11a 7655302495749

Ano i ČD občas nedodrží řazení vlaku (ohledně rychlosti,hmotnosti) ale to samé předvádí RJ když v čele jede lokomotiva Metransu bez schváleného vlakového zabezpečovače,čili s rychlostí 100 km/hod. Jde spíš o mimořádné případy nikoliv o pravidlo.

+14/0
24.1.2014 20:34

P75e61t97r 48F79o71l61t91y80s 7855551870918

Přesně jak píšete, navíc díky dříve zmíněným vatám kolikrát nevadí, když se jede pomaleji (samozřejmě ještě je na tom závislý styl jízdy)...

0/0
16.2.2014 17:55

R54o55m39a69n 50P90o30l14á19č13e65k 1190446880275

Tohle je právě to co mě na dnešní společnosti vytáčí do běla... On krade, tak já můžu krást taky. On něco porušuje, tak proč ne já...

Takže když ČD něco porušují, tak je SZDČ, Drážní inspekce pokutuje, aby si tím někdo hájil je mi na zvracení.

+10/0
24.1.2014 21:36

J30a19n 88S64ů85r29a 4865503923942

On se tím ale nikdo nehaji....

0/−2
24.1.2014 21:38

P75e32t82r 22M62a75r71š20o14u48n 5555388966106

evidentně v tom příspěvku vy, přitom v clanku to mate napsano a da se to pochopit dobře (nebo to je tim ze ho psali dva?)

+2/−1
25.1.2014 0:26

O20l14d85ř58i41c87h 58J24a84n41e15č40e91k 8599216693701

naprostý souhlas

+1/0
26.1.2014 0:35

R43a76d92k77o 79K26ř65i63v73á67n19e34k 7830413715760

Podstatné je, že to tak nemůže jezdit pravidelně. Je to mimořádnost a tam má dopravce své povinnosti vůči SŽDC. A především o tom musí výpravčí a dispečeři při řízení dopravy vědět, aby se nepozdily jiné vlaky. Vím o konkrétním případu, kdy RJ nenahlásil při použití polské nákladní lokomotivy snížení rychlosti a ke zpoždění vlaků dvou jiných dopravců skutečně došlo.

Tady byla řeč o tom, že chce RJ se soupravou "přes normu" jezdit pravidelně a snižovat pružnost grafikonu na úkor ostatních dopravců.

PRAVIDLOXMIMOŘÁDNOST je rozdíl.

+5/0
24.1.2014 22:01

J10a15n 70S43ů54r45a 4625123253202

Kde čtěte, že chce jezdit přes normu?

0/−5
24.1.2014 22:15

R23a50d29k98o 77K42ř33i32v88á74n32e41k 7110793115260

Že bude od března jezdit s 10 vozy. To by legální cestou nestihl. Vždyť to v tom článku docela dobře vysvětlujete. Článek se mi líbil a reagoval jsem na něj normálně. Tak na co je tato Vaše žlutá šaškárna v diskuzi? Bojujete proti svým čtenářům? Oni si Vás platí. Tedy doufám, že oni a ne někdo jiný.

+3/0
24.1.2014 22:43

J69a21n 58S19ů24r97a 4595933393562

V tomto se asi neshodneme,každopádně díky za názor :-)

0/−1
24.1.2014 23:04

P94e58t56r 91M56a93r98š47o91u43n 5735988446766

já mám pocit ze js je pod článkem jen podepsán, ale asi ho necetl, jinak jeho reakce zde nechápu (si tu vlastne protireci)

+5/0
25.1.2014 0:28

J33a14n 40S54ů17r88a 4565613283562

Ja také Vaše reakce nechápu :-)

0/−1
25.1.2014 11:53

O84l67d72ř67i24c63h 92J36a51n83e42č85e39k 8559106323951

Tady nikdo netvrdí, že RJ opravdu chce jezdit přes normu.

Nicméně paní Moláková se pohoršuje nad tím, že má vůbec nějakou normu. Tak jí na to pan Dočekal vysvětluje, proč nějakou musí mít a co by se stalo, kdyby neměl, resp. kdyby ji systematicky porušoval. A na to Vy dost nesmyslně reagujete konstatováním, že ČD ne vždy jezdí tím, pro co mají nastavený grafikon (ovšem z důvodu provozních mimořádností!).

Už je to jasné, v čem je rozpor?

+1/0
26.1.2014 0:55

J33a56n 96S85ů24r13a 4685613623782

Je otázkou, jak časté ty mimořádnosti jsou a zejména ještě nedávno byly: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zpozdeni-mohou-za-nej-pomale-vagony-tvrdi-drahy-954119

0/−1
26.1.2014 13:58

O12l19d71ř83i37c44h 92J97a30n52e25č14e15k 8139286983211

je poněkud rozdíl mezi provozní mimořádností a permanentním (dopředu cíleně naplánovaným) nasazováním souprav, které fyzikálně svůj jízdní řád nikdy nemohou split

+1/0
26.1.2014 0:39

O79l10d57ř42i68c91h 84J86a98n65e76č82e58k 8119836863291

klidně i se 17. jenže těm to taky z Prahy do Ostravy trvalo 5 hodin.

problém není v tom, že je vlak "těžký a pomalý". problém je v tom, jak má nastavený jízdní řád - aby ho reálně dokázal stíhat a neblokoval jiné vlaky tím, že se v daném úseku vyskytuje v době, kdy tam podle jízdního řádu nemá co dělat.

(pozn. pro ostatní: záměrně píšu "jízdní řád" místo "grafikon", aby to pokud možno pochopili i "laikové" :-))

0/0
26.1.2014 0:46

I10v37a30n 40M27a80r33e52k 6804338832

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

+6/−6
24.1.2014 18:22

Z52b56y48n52ě55k 21P83o73p62o23v34s36k22ý 9826528577733

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

+3/0
24.1.2014 20:29

R97a92d31e83k 86J34a78n75a27t87a 9945566114922

Ano, tahala, ale menší rychlostí a především s menšími požadavky na akceleraci (to je okamžik, kdy se výkon lokomotivy nejvíce uplatňuje).

+4/0
24.1.2014 21:19

M25a46r73t13i34n 12K63y57p32r 2872105434704

A rychlík z Prahy do Ostravy jel skoro pět hodin (tedy přesněji čtyři a třičtvrtě). Dnes to pendolíno dává za 3:10 a Jančura za 3:20.

+4/−1
24.1.2014 21:40

R36a38d37e18k 42J93a98n72a15t15a 9955566984472

Přesněji pendolíno za 3:07 a Jančura za 3:30.

+3/0
24.1.2014 22:40

O58l39d73ř20i70c38h 21J70a77n89e94č52e23k 8129716633931

Problém s tím, že je vlak "těžký a pomalý" mají leda cestující, kteří pak mohou zvolit jiného dopravce nebo cestu po silnici, nikoliv SŽDC - ovšem za předpokladu, že ten těžký a pomalý vlak má odpovídajícně nastavený grafikon!! To ten se 14 vagony s bobinou v čele na rozdíl od RJ s 10 vagony měl. Anebo neměl ale v tehdejším bordelu na ČSD to nikdo neřešil.

0/0
26.1.2014 1:01

Z53d39e78ň12k22a 81V98e98s11e54l65á 8179105927620

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0/−4
24.1.2014 18:04

M72i52r85o53s96l15a90v 57Z33i66k73m23u66n49d 7689933124923

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

+1/0
26.1.2014 19:22

Z23d57e98ň46k13a 72V66e20s77e74l47á 8279915467960

Děkuji. :-)

0/0
26.1.2014 19:28

O46l32d54ř47i95c30h 61J86a89n19e18č19e88k 8849516113181

Mě vždycky pobaví, když čtu o posilování vlaků ÖBB v době zvýšené poptávky - spolu s poznámkou, že víc posílit je opravdu nejde, mj. proto, že žádný vlak nemůže být delší, než nejkratší nástupiště, u kterého staví. Vždycky si při tom totiž vzpomenu, kterak jsem kdysi jel posledním EC do Vídně, seděl v posledním voze a před Vídní vozem prošel průvodčí a upozornil nás, že pokud jedeme až na Praterstern, musíme vystoupit přes předchozí vůz, protože ten náš (poslední) nemá kontakt s nástupištěm :-P

0/0
26.1.2014 21:44

J61a43n 42Z82b84o97ř15i68l 3619607179

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

+2/−2
24.1.2014 18:00







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.