Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura slibuje desetivozové vlaky. Povolení má však jen na osm vagónů

RegioJet Radima Jančury chce dominovat železniční dopravě z Prahy do Ostravy. Výhledově tak zvýší počet vagonů ve vlacích až na deset. Plány však narážejí na kapacitní dohody se správcem kolejí. Smlouva mu totiž povoluje maximálně osmivozové soupravy. Delší a tedy i těžší by totiž mohly nabírat zpoždění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O86l23d36ř68i89c41h 18J91a69n68e88č73e85k 8329336893411

Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)

Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...

0/0
26.1.2014 1:11

M93i71r36o62s30l62a83v 24Z30i43k25m34u16n67d 7959573804933

Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná  EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216

Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...

+1/0
26.1.2014 19:11

O75l47d55ř70i69c34h 79J56a39n55e67č14e17k 8299476453701

Railjet na trase Praha - Břeclav - Wien - Graz je od prosince tohoto roku hotová věc. Pak už se taurusy na jiných vlacích v Česku nejspíš moc neobjeví - snad ještě tak EC Vindobona z Villachu a EC Polonia + Sobieski. Jo a těch pár Wiesel zajíždějících přes Bernhardsthal do Břeclavi :-)

Prý pak EC / railjety v trase Praha - Wien mají zrychlit - předpokládám, že tak, aby do Vídně nedojížděly 21 minut po odjezdu vlaku do Grazu jako teď, ale aby do Grazu plynule pokračovaly v současné časové poloze. Ovšem na to stačí odbourat dlouhé stání v Břeclavi a "zreálnit" jízdní dobu z Břeclavi do Vídně a hlavně průjezd Vídní, což (dohromady) EC pohodlně zvládají o 20 minut rychleji než teď mají v grafikonu. Jízdní doby na českém území počítané na tu krysu s 650 tunami zkracovat netřeba...

S pohodlím railjetů máte pravdu - na rozdíl od všech těch zdejších diskutérů, kteří se mu klaní, aniž by v tom kdy seděli. A od kterých já vždy sbírám mínusy, kdykoliv si dovolím cokoliv proti railjetům napsat ;-) Sám je akceptuji teprve od doby, co jsem z economy přesedlal do business :-)

A co se týče počtu vozů, které peršink utáhne, tak je samozřejmě řeč o standardních rychlíkových vozech s hmotností kolem 35 tun, teoretizovat tu o prázdných plošiňácích by bylo poněkud mimo mísu ;-) A jde tu výlučně o hmotnost umožňující dosahování v grafikonu stanovených jízdních dob. V délce mají ještě velkou rezervu - pokud se dobře pamatuju, před 15 lety jezdil noční Vihorlat z Prahy přes Ostravu na Slovensko se 17 vozy a všude se vešel. Počet náprav je irelevantní zcela - ten určuje zatížení na nápravu, tady čtyřnápravové osobní vozy problém nemají

+1/0
26.1.2014 21:23

P47e62t44r 65F59o52l53t68y96s 7915661630118

Jen doplním (nijak zásadně to neovlivňuje to, co jste napsal), že taurusy ještě uvidíme na vlacích z Lince na České Budějovice.

A pak ještě na nákladní dopravě, ale to už je daleko od tématu...

0/0
16.2.2014 18:08

A92l25e14n37a 57F52u84s32z11t11e82i73o33v37á 1569267369943

ŽLUŤÁSKOVÉ  se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích R^

+2/−5
25.1.2014 9:28

J85i69n96d58ř94i46c38h 25Š93k11o11p72e41k 4225911380625

normální vlak

+3/0
25.1.2014 18:23

I51v98a79n 70M94a60r47e45k 6604608912

Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky  ? ! ? ! 8-o Rv

+4/−10
24.1.2014 21:53

R35a24d96e52k 70J95a79n92a14t43a 9305676984412

Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).

Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.

+9/−1
24.1.2014 22:38

M57a82r31e37k 69K70r80o94l73l 5141262550340

Při pohledu na grafikon je jasné, že osobních vlaků s podobnou jízdní dobou, se na vícekolejnou trať vejde poměrně dost. A pokud se nákladní,dnes v podstatě marginální doprava přesune do nočních hodin, tak tu kapacitu jen tak nevyčerpáme.

+2/0
25.1.2014 6:15

D90a19v58i23d 43F84r45e89i79m14a58n 8127446416973

zdroj?

+1/0
25.1.2014 9:39
Foto

V33í29t31ě41z80s39l46a76v 26K17l90o89z21í40k 3501929354247

Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.

+17/−1
24.1.2014 21:01

M71a88r83e54k 30K85r82o62l51l 5771782710350

Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.

+1/−5
25.1.2014 6:08

Č34e38s81t70m54í82r 84D74o94č53e41k42a15l 3525932342593

Jenže u těch vlaků ČD se s  tím počítá, že 650 tun tahají, takže jej nezasekají. U RJ se s tím při sestavování jízdního řádu nepočítalo. Lidi, vy jste ten článek snad vůbec nečetli ...

+7/0
25.1.2014 11:14

R39a20d33k87o 71K52ř24i78v97á44n58e27k 7860683965540

Dnes jsou na ty vlaky u ČD nasazeny nové lokomotivy řady 380, nebo staré 151, obojí mají až do aktuálních 160 km/h slušnou dynamiku a jsou výkonově někde jinde, než Jančurovy peršingy. Pokud ČD z důvodu mimořádnosti na své těžší a rychlejší vlaky peršing nasadí, tak se to při potřebě krátit zpoždění taky negativně projeví.

+2/0
25.1.2014 15:08

O81l65d61ř38i68c94h 20J50a48n76e44č51e22k 8259426873381

151 ČD má výkon jen o trochu vyšší než Jančurova 162 (tzn. o trochu lepší dynamika při vyšších rychlostech), maximální tažnou sílu má ale nižší (!) a tedy i horší dynamiku při nižších rychlostech.

jenže ty doby, kdy banány tahaly 10-vozová IC jsou dávno pryč - na 7 vozů stačí stejně dobře jako peršingy

+1/−1
26.1.2014 0:23

R91a48d68k48o 46K61ř85i67v91á55n47e35k 7560173845440

Výkon 151 je o čtvrtinu vyšší, tažná síla je v oblasti trakční charakteristiky omezené adhezí srovnatelná. Nad omezením adhezí je u 151 vyšší. Rychlost jen 140 km/h Vám u 162 nevadí? A jak dlouho se na ni bude s 10 vozy rozjíždět?

Jistě, pokud si na to nechají od SŽDC udělat jízdní řád s rezervami i pro vlivy na další vlaky, je to O.K.

0/0
26.1.2014 8:58

O87l33d86ř42i94c89h 43J10a82n48e94č17e71k 8659826113701

podle wikipedie má 151 výkon 4 MW, 162 3,48 MW - tedy rozdíl cca. 15% (záleží na tom z kterého čísla ;-)). pokud je to jinak, tj. pokud jsou na wiki bláboly, tak sorry, fíra ani jejich konstruktér nejsem.

rozdíl v maximální rychlosti mi samozřejmě "vadí", ale o tom tady řeč nebyla. já jen konstatoval, že peršink má (soudě dle mně známých parametrů) do 140 km/h podobnou dynamiku jako banán, bez ohledu na počet vozů.

že pak s 10 vozy nemůže stihnout svůj jízdní řád spočítaný na 400 tun zatímco expresy ČD počítané na 650 tun ano, o tom se nepřu.

0/0
26.1.2014 21:36

M88i94r30o38s15l44a13v 74Z70i76k48m71u24n91d 7699593174343

Jen o trochu ... lok 16x, 36x mají trakční výkon 3 MW, 15x mají výkon 4 MW...

0/0
26.1.2014 19:15

V90l55a54d42i11m14í67r 65F97i66b78i94g35e71r 5454641661214

Ale ČD má k dispozici také lokomotivy které to zvládnou. Těmi co jezdí Jančura koridor Praha Ostrava nezasekávají. Jezdí tam 350tkami, Novými 109 a Siemensy.

0/0
25.1.2014 19:31

O64l15d81ř87i82c67h 34J23a93n37e67č56e35k 8569646413901

Ještě jednou: nejde o to, že by nějaké vlaky byly pomalejší nebo se pomaleji rozjížděly. To by pak trať "zasekávalo" cokoliv s rychlostí pod 160 km/h a výkonem pod 5 MW. Jde o dodržování jízdních dob spočítaných na nějaký výkon a hmotnost souprav - bez ohledu na to, jestli jde o "couráky" nebo "expresy". Protože trať "zasekává" jejich nedodržování. A tak nelze tolerovat provoz něčeho, co svůj jízdní řád nikdy nemůže splnit. Pokud SŽDC Jančurovi jízdní doby přepočítá na 500, 600 nebo 1000 tun a vejde se jí to do grafikonu, není důvod, aby tak nemohli jezdit.

+1/0
26.1.2014 0:31

J55a25n56a 93M25o70l49á46k46o95v74á 7507766366584

To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.

+4/−10
24.1.2014 18:48

Č34e57s94t11m52í13r 71D86o17č86e20k39a96l 3505402312403

Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.

+10/0
24.1.2014 19:48

J80a89n 49S20ů27r48a 4445413513462

a vlaky ČD jezdí vždy tak, jak jsou nahlášeny? Nikdy se nenasazují místo pendolin klasické soupravy bez naklápění, nikdy nejezdí místo vozů na 160 vozy na nižší rychlost?

+3/−9
24.1.2014 20:24

J70i59ř71í 27P11r19ů31š76a 7605622885879

Ano i ČD občas nedodrží řazení vlaku (ohledně rychlosti,hmotnosti) ale to samé předvádí RJ když v čele jede lokomotiva Metransu bez schváleného vlakového zabezpečovače,čili s rychlostí 100 km/hod. Jde spíš o mimořádné případy nikoliv o pravidlo.

+14/0
24.1.2014 20:34

P82e38t48r 16F15o40l52t94y15s 7735431560958

Přesně jak píšete, navíc díky dříve zmíněným vatám kolikrát nevadí, když se jede pomaleji (samozřejmě ještě je na tom závislý styl jízdy)...

0/0
16.2.2014 17:55
Foto

R46o19m23a40n 55P66o21l61á35č25e56k 1240916370875

Tohle je právě to co mě na dnešní společnosti vytáčí do běla... On krade, tak já můžu krást taky. On něco porušuje, tak proč ne já...

Takže když ČD něco porušují, tak je SZDČ, Drážní inspekce pokutuje, aby si tím někdo hájil je mi na zvracení.

+10/0
24.1.2014 21:36

J28a63n 69S77ů14r91a 4165203703202

On se tím ale nikdo nehaji....

0/−2
24.1.2014 21:38

P43e14t87r 55M40a96r26š25o31u64n 5105188466146

evidentně v tom příspěvku vy, přitom v clanku to mate napsano a da se to pochopit dobře (nebo to je tim ze ho psali dva?)

+2/−1
25.1.2014 0:26

O95l77d35ř57i22c90h 91J22a12n64e75č51e13k 8659516133391

naprostý souhlas

+1/0
26.1.2014 0:35

R97a51d30k22o 61K32ř16i94v28á40n98e70k 7720863205260

Podstatné je, že to tak nemůže jezdit pravidelně. Je to mimořádnost a tam má dopravce své povinnosti vůči SŽDC. A především o tom musí výpravčí a dispečeři při řízení dopravy vědět, aby se nepozdily jiné vlaky. Vím o konkrétním případu, kdy RJ nenahlásil při použití polské nákladní lokomotivy snížení rychlosti a ke zpoždění vlaků dvou jiných dopravců skutečně došlo.

Tady byla řeč o tom, že chce RJ se soupravou "přes normu" jezdit pravidelně a snižovat pružnost grafikonu na úkor ostatních dopravců.

PRAVIDLOXMIMOŘÁDNOST je rozdíl.

+5/0
24.1.2014 22:01

J64a80n 36S66ů58r97a 4785273303112

Kde čtěte, že chce jezdit přes normu?

0/−5
24.1.2014 22:15

R33a78d87k92o 59K72ř28i34v11á65n25e91k 7430543295610

Že bude od března jezdit s 10 vozy. To by legální cestou nestihl. Vždyť to v tom článku docela dobře vysvětlujete. Článek se mi líbil a reagoval jsem na něj normálně. Tak na co je tato Vaše žlutá šaškárna v diskuzi? Bojujete proti svým čtenářům? Oni si Vás platí. Tedy doufám, že oni a ne někdo jiný.

+3/0
24.1.2014 22:43

J93a60n 91S51ů39r76a 4655343473832

V tomto se asi neshodneme,každopádně díky za názor :-)

0/−1
24.1.2014 23:04

P24e46t80r 10M71a12r91š60o97u36n 5165358796366

já mám pocit ze js je pod článkem jen podepsán, ale asi ho necetl, jinak jeho reakce zde nechápu (si tu vlastne protireci)

+5/0
25.1.2014 0:28

J52a47n 85S54ů10r72a 4475813463952

Ja také Vaše reakce nechápu :-)

0/−1
25.1.2014 11:53

O14l28d35ř77i71c56h 23J62a54n75e57č81e53k 8119926233101

Tady nikdo netvrdí, že RJ opravdu chce jezdit přes normu.

Nicméně paní Moláková se pohoršuje nad tím, že má vůbec nějakou normu. Tak jí na to pan Dočekal vysvětluje, proč nějakou musí mít a co by se stalo, kdyby neměl, resp. kdyby ji systematicky porušoval. A na to Vy dost nesmyslně reagujete konstatováním, že ČD ne vždy jezdí tím, pro co mají nastavený grafikon (ovšem z důvodu provozních mimořádností!).

Už je to jasné, v čem je rozpor?

+1/0
26.1.2014 0:55

J82a56n 91S55ů68r79a 4655983903902

Je otázkou, jak časté ty mimořádnosti jsou a zejména ještě nedávno byly: http://zpravy.e15.cz/byznys/doprava-a-logistika/zpozdeni-mohou-za-nej-pomale-vagony-tvrdi-drahy-954119

0/−1
26.1.2014 13:58

O21l34d73ř46i42c98h 84J94a53n76e23č87e51k 8239526793141

je poněkud rozdíl mezi provozní mimořádností a permanentním (dopředu cíleně naplánovaným) nasazováním souprav, které fyzikálně svůj jízdní řád nikdy nemohou split

+1/0
26.1.2014 0:39

O77l69d93ř83i60c86h 72J63a34n53e49č45e47k 8689786793651

klidně i se 17. jenže těm to taky z Prahy do Ostravy trvalo 5 hodin.

problém není v tom, že je vlak "těžký a pomalý". problém je v tom, jak má nastavený jízdní řád - aby ho reálně dokázal stíhat a neblokoval jiné vlaky tím, že se v daném úseku vyskytuje v době, kdy tam podle jízdního řádu nemá co dělat.

(pozn. pro ostatní: záměrně píšu "jízdní řád" místo "grafikon", aby to pokud možno pochopili i "laikové" :-))

0/0
26.1.2014 0:46

I12v38a79n 39M24a81r67e15k 6494468852

"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ? Rv 8-o

+6/−6
24.1.2014 18:22

Z93b15y78n13ě87k 75P86o38p96o16v59s46k11ý 9816188547443

To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...

+3/0
24.1.2014 20:29

R59a15d17e43k 17J85a21n23a98t74a 9635876354772

Ano, tahala, ale menší rychlostí a především s menšími požadavky na akceleraci (to je okamžik, kdy se výkon lokomotivy nejvíce uplatňuje).

+4/0
24.1.2014 21:19

M21a50r85t68i29n 74K46y56p71r 2802495824584

A rychlík z Prahy do Ostravy jel skoro pět hodin (tedy přesněji čtyři a třičtvrtě). Dnes to pendolíno dává za 3:10 a Jančura za 3:20.

+4/−1
24.1.2014 21:40

R51a91d78e56k 16J37a33n55a43t38a 9515856294662

Přesněji pendolíno za 3:07 a Jančura za 3:30.

+3/0
24.1.2014 22:40

O88l88d11ř33i50c70h 37J48a95n24e23č88e79k 8979136423351

Problém s tím, že je vlak "těžký a pomalý" mají leda cestující, kteří pak mohou zvolit jiného dopravce nebo cestu po silnici, nikoliv SŽDC - ovšem za předpokladu, že ten těžký a pomalý vlak má odpovídajícně nastavený grafikon!! To ten se 14 vagony s bobinou v čele na rozdíl od RJ s 10 vagony měl. Anebo neměl ale v tehdejším bordelu na ČSD to nikdo neřešil.

0/0
26.1.2014 1:01

Z93d34e36ň69k31a 29V28e56s60e12l32á 8769215437810

A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...

0/−4
24.1.2014 18:04

M98i17r56o66s70l57a98v 21Z30i12k94m63u42n26d 7569343524113

Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.

+1/0
26.1.2014 19:22

Z12d57e61ň91k96a 67V68e82s75e89l68á 8159715837800

Děkuji. :-)

0/0
26.1.2014 19:28

O40l88d71ř50i45c71h 77J94a22n15e66č35e65k 8849396133761

Mě vždycky pobaví, když čtu o posilování vlaků ÖBB v době zvýšené poptávky - spolu s poznámkou, že víc posílit je opravdu nejde, mj. proto, že žádný vlak nemůže být delší, než nejkratší nástupiště, u kterého staví. Vždycky si při tom totiž vzpomenu, kterak jsem kdysi jel posledním EC do Vídně, seděl v posledním voze a před Vídní vozem prošel průvodčí a upozornil nás, že pokud jedeme až na Praterstern, musíme vystoupit přes předchozí vůz, protože ten náš (poslední) nemá kontakt s nástupištěm :-P

0/0
26.1.2014 21:44

J79a75n 18Z85b30o16ř19i88l 3969867809

A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.

+2/−2
24.1.2014 18:00





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.