- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Aspoň konečně vím, proč "vídeňská ECčka" dojíždějí do každé stanice s mnohaminutovým předstihem - když ty soupravy s 5 až 6 vagony mají spočítané na 650 tun a to ještě bez toho tauruse v čele :-)
Akorát jsem zvědav, co udělají v prosinci s jízdním řádem EC Praha - Břeclav po nasazení railjetů - jestli jim nechají jízdní doby pro 650 tun s krysou v čele, aby se zachoval spolu s EC do Bratislavy / Budapešti takt, nebo nechají railjety jet rychleji a takt zruší...
Buďte si jistý, že RailJety - pokud tam ten nepohodlný hnus bude jezdit - budou mít stejné jízdní doby jako pohodlná EC s klasickými vozy tažená buď českou 380 nebo rakouskou 1216
Výrok o 20 vozech z úst pana Ondrůje je blábol, lokomotiva řady 162 utáhne i 50 vozový vlak. Nepočítají se vozy jako kusy, ale rozhoduje hmotnost tažených vozidel nebo počet náprav, případně délka v metrech ...
ŽLUŤÁSKOVÉ se mi líbí, jak na silnici, tak na kolejích
Dnešní vytížení tratě Praha-Ostrava je proti období kdy tu vládli komanči snad třetinové,takže velmi se mi líbí debaty o tom jak je tento hlavní tah nyní "zahlcen" vlaky ? ! ? !
Proč myslíte? Osobních vlaků je dnes téměř na všech tratích mnohem více než za komunistů (dale by se říct že nejvíce v historii).
Nákladnich (vzhledem kvůli úpadku těžkého průmyslu po revoluci) je méně, ale vzhledem k tomu, že osobní vlaky mají při sestavování grafikonu zpravidla přednost, tak to stále nebrání tomu, aby vyčerpaly její kapacitu.
Pro neznalé, tady nejde o to kolik toho utáhne mašinka, jde o to jak rychle se s tím dokáže rozjet, udržet rychlost na stoupání a podobně. Ano, když na to přijde, utáhne i 20 vozů, ale jakou rychlostí a za jak dlouho to dostane na 140 km/h? Aby pak jedna pomalá jízda nezasekala celý koridor.
Pokud ČD "tahá" 650 tun a koridor nezaseká, tak není důvod, aby Jančura nemohl "tahat" totéž.
To je u nas fakt hloupy...... Jednou rikaj ze neni kapacita na vice vlaku za hodinu a pak reknou, ze ani nemuze mit vice vagonu nez 8.... Ja pamatuju, ze jezdily rychliky s 12 vagonama bezne.
Problém je u Jančury. Pokud nahlásili nižší hmotnost, tak podle ní měli vypočítané časy. Pokud ten vlak bude mít 10 vagónů a tím i vyšší hmotnost (než ta nahlášená), tak už nebude jezdit tak "svižně" a zdržovali by ostatní dopravu.
"Problém" ? ? ? Za komárů tahávala "Bobina" s míň jak polovičním výkonem 14-ti vozové rychlíky,dnešní superstroje vozí 3-6 vozové "rychlíky",kecy o délce nástupišť? To si snad někdo dělá srandu ! ?
To ano, ale zapomínáte, že na trati nebylo Pendolino, řady 380,1216, řada 150 a 350 nemohla jet svou max. rychlosti a max. povolená rychlost byla 120, respektive 100 km/hod na zhlavi. Taky bych byl rád, kdyby jezdly 14 vozové (a více) soupravy...
A co délka nástupišť - bude ve všech stanicích, kde bude Jančura stavět, dostatečná? Pokud vím, tak se ČD před nějakou dobou vymlouvaly na to, že na některých tratích nemohou nasazovat delší soupravy, protože v některých stanicích jsou krátká nástupiště...
Tam kde staví Jančura se stavělo se 16 - 17 vozovými soupravami ... kdysi R 602/603, 648/649 nehledě na "těžkotonážní R 20/21" z/do Mosky s technickou normou hmotnosti R 950 tun.
A já bych chtěl TGV pane Jančuro :-))) klidně i dvacetivozové soupravy atd.
Ono mu zatím stačí i těch 7 vozů, když přijíždím do Prahy tak Regiojet odjíždí a moc neprásklý to tam tedy není.
No jeden vagon by mohl byt spaci, tam by se spalo se stevardkami. V deseti vozech tam bude holek tam uz si kazdy vybere.
Pár poznámek:
1. Prodloužení souprav RJ je logický krok. Pokud kvůli konkurenci tří dopravců nemůže zvýšit ceny, může tímto způsobem snížit náklady na přepravu jednoho cestujícícho. Většina výhod železnice - ať už ekonomických, nebo třeba ekologických, je svázána s hromadností přepravy.
2. Normativ hmotnosti soupravy lze teoreticky aktualizovat k plánovaným termínům změn, kterých je několik do roka. Pokud by zůstala stejná lokomotiva, bude to znamenat prodloužení jízdních dob. Tomu zase nemusí odpovídat přidělená kapacita dráhy, pomalý vlak "překáží" ostatním vlakům víc, než rychlý. Muselo by se hýbat se spoustou vlaků ostatních dopravců i technologie stanic. SŽDC by nemusela vadit varianta s přípřežemi (dvě lokomotivy v čele vlaku), ale pak může ekonomika provozu vycházet zase jinak, o potřebném počtu lokomotiv nemluvě.
3. Vlaky ČD s vyšší hmotností tahají na trati Praha - Ostrava obvykle podstatně výkonnější lokomotivy.
Zjednodušená ilustrace kapacity dráhy: Představte si v na stejné trase metra dva dopravce, každý bude jezdit jinak rychle a zastavovat či projíždět v jiných stanicích... A kdyby se to už povedlo nějak skloubit (za cenu prodloužení intervalů mezi vlaky), tak by najednou jeden chtěl začít jezdit rycjleji nebo pomaleji...