Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější

Ředitelství silnic a dálnic chystá změnu na vybraných silnicích I. třídy. Na nejvytíženější úseky, kde jsou dosud jen dva pruhy, chce přidat třetí pruh. Ten by měl umožnit řidičům bezpečnější předjíždění na místech, která jsou nyní riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M33i71c18h19a63l 76M17i32l37l71e48r 9606552359892

treti pruh ve stoupani je velmi uzitecny a osvedcuje se uz dlouho v rade zemi. Ze pruh bude koncit se obvykle oznamuje ceduli "500metru do konce pruhu"

Srazky vozidel pri predizdeni v techto mistech nejsou vinou pruhu, ale nedisciplinovanosti a arogantnim prasecim chovanim nekterych ridicu. Nektere staty maji disciplinovanejsi a slusnejsi ridice nez jine staty.

+1/0
28.1.2014 4:42

P56a50v63e62l 60O78d44r81a42z14i11l 6594759427220

Super, hlavně že na dálnici se z cíle "trojpruh" udělalo zcela zbytečné a nesmyslné rozšíření odstavnýho.

0/0
27.1.2014 9:03

J19i12ř79í 40S98y38n79e82k 6573315949689

Není to úplně zbytečné, jde o to že se aspoň při výlukách jednoho směru dají v druhém směru nalinkovat 2+ 2 pruhy...

Samozřejmě že si též myslím že by bylo lepší mít plné tři jízdní pruhy, třeba i za cenu redukce odstavného (anebo odstavných míst každých X metrů), ale holt v našem banánistánu jde taky na to kolik konkrétně je na to peněz (bohužel se stává že třeba jen o 10% víc se nesežene, tak by se spíš neudělalo nic) a/nebo jestli je patřičná příprava projektová/výkupy pozemků...

0/0
27.1.2014 13:20

O24l38d47ř64i37c24h 42K19a55d43ě80r38a 2522505393148

Přesně, a zajímavé je, že se to udělalo v tichosti. Jenom mne napadá, jestli někdo nezinkasoval peníze za trojpruh a udělá se v tichosti je rozšířený odstavný. Možná blbý, ale ve zdejším zlodějském chlívku to člověka musí napadnout i kdyby se bránil ...

0/0
27.1.2014 13:28

J18i13ř10í 74S19y28n68e68k 6293555969199

Naprosto nejpravděpodobnější řešení je že se podle nových (dost luxusních) norem obvykle "nevešli" s třemi jízdními pruhy pod existující mosty/zářezy, takže by se to docela prodražilo. I tak ovšem ten třetí pruh mohli udělat aspoň někde kde s tím není problém... anebo alternativní řešení odstavného... skoro všechno jde když se chce, ale když se nechce stačí zamávat normou a rozpočtem a je vymalováno :-(

0/0
27.1.2014 13:37

M73i91r42e66k 91R64a15d43o76s76t85n27ý 5650867771386

Když přidají pruh, silnici nerozšíří, tak to mám nechat stát v tom pruhu? Nedej Bože, aby to byl ten samotný.

0/0
26.1.2014 22:32

M72a36r89e68k 34H71r78u56b56y 6857502541698

Parada, dalsi zasadni zmena na ceskych silnicich, ktera lze udelat stetkou a barvou. ;-) Jsem zvedav, jestli nekdy dojde i na ty ostatni zmeny, ty opravdu dulezite - zatacky na horizontu, neprehledne krizovatky, nenadala esicka na rovnych usecich apod. Jenze to uz by vyzadovalo nejakou praci, a v podani RSD nejspis balik penez vetsi nez Temelin :-/

0/0
26.1.2014 22:24

O28l19d40ř15i67c27h 22K76a88d73ě46r16a 2622375313858

Pokud nebudou pruhy odděleny dvojitou nepřerušovanou čárou, a budou pruhy odděleny pouze čárou  přerušovanou, budu se hrozně bát jezdit. To bude smrťáků jak na běžícím páse.

0/0
26.1.2014 18:17

J44i86ř40í 88S94y41n39e85k 6713465949449

Doposud to tak všude kde jsem měl možnost jezdit bylo... tedy že kde jsou 3 pruhy tak jsou směry oddělení dvojitou plnou čarou...

+1/0
27.1.2014 13:22

O85l79d51ř19i45c25h 67K46a80d58ě48r73a 2112495973898

Potom je sice ještě otázka, jak to bude vypadat při sjíždění pruhů, ale budiž , za pokus to stojí.

0/0
27.1.2014 13:26

J82a16n 96F50i92a22l68a 7544607595379

"Řidiči nebudou muset nebezpečně předjíždět, když budou vědět, že je blízko třetí pruh." To jsem nevěděl, že řidiči předjíždět musí, a to nebezpečně. Kdo je nutí?

Podstatný přínos bezpečnosti by mělo zrušení hlubokých příkopů a hlavně betonových můstků přes ně, tak jak je to jinde v západní Evropě. Proč jinde příkopy nepotřebují?

+1/0
26.1.2014 15:45

V88á33c67l68a72v 82J36e95b46a64v10ý 8900949893496

Podstatný přínos by byl odebrání řidičáku všem agresivním hovádkům a mnohem tvrdší tresty. Asi by na silnicích byla tak polovina aut co teď, ale to by nebylo k zahození.

+1/0
26.1.2014 22:54

J36i95ř23í 39S49y95n51e55k 6783745949119

Nesouhlasím, osobně si vzpomínám na jedno místo v Rakousku kde je naprosto normální hluboká škarpa jako u nás, včetně betonového mostku (s rourou jako průtokem pod ním) přes ni - ze silnice do brány přilehlého hřbitova... Určitě těch míst bude víc, ale na tohle jedno si vysloveně vzpomínám.

Škarpu nepotřebujete pokud je silnice vyvýšená nad terén (volný odtok vody), ale to není zdaleka vždycky...

0/0
27.1.2014 13:26

P31a27v34e89l 58O17d35r44a77z22i85l 6644479147120

Asi by bylo možné udělat šikmé "česle" pro vyvedení auta ze škarpy před mostkem, ale vzhledem k působícím silám při bouračce těžko říct, jak silný materiál by musel být použit, kolik by to stálo a kdo by to čistil.

0/0
28.1.2014 8:17

J42i88ř90í 21S16y10n65e26k 6553255219629

Třetí pruh obzvláště ve stoupání je velmi užitečná věc (neříkám že všelék) a přitom (záleží na konkrétním místě) nemusí být vůbec drahý, někde dokonce stačí přemalovat vodorovné značení...

Ale i tam kde to nestačí by stačilo rozšířit vozovku o poměrně malý kus, maxmálně do dvou metrů (pokud toto nestačí tak původní silnice se zcela neprávem označuje za první třídu). Toto se samozřejmě dá nejlevněji udělat přitom když už se stejně "do toho kope", čili při jakékoliv větší opravě/rekonstrukci. Chce to jen být na to připraven, mít "vyřízené papírování" a pochopitelně o něco víc peněz na tu reko, ale rozdíl opravdu většinou není zásadní...

Prostě si rozumně uspořádat priority, je sice hezké že se snažíme stavět nové dálnice (které jsou čím dál tím širší, někdy až pomalu zbytečně, s více než luxusními poloměry odbočovacích pruhů atd.), ale když pak zjistíme kolik takový kilometr luxusní dálnice stojí tak je to docela hodně peněz za ne až tak moc muziky...

Domnívám se že by to chtělo opravdu přehodnotit kategorii R (rychlostní silnici) tak aby ji bylo možno stavět citelně levněji (soustředit se na ty dva pruhy pro jízdu každým směrem, odstavný minimalizovat případně řešit místy na odstávku, střední pruh úzký se svodidly akorát tak pro příslušnou povolenou rychlost) než dálnici (dnes obvykle šířky 26,5m! OPRAVDU je to všude nezbytné když nemáme prachy??) s tím že na Rkách bude generálně povolená přiměřená rychlost (což si myslím že by mělo být 110kmh - tedy jen o 10kmh víc než je jinak povoleno jezdit na každé (i té nejzapadlejší) okresce v Rakousku...

V tomhle ohledu připomínám výsměch v podobě 80kmh na mnoha místech čtyřpruhové silnice Vyškov - Olomouc, ta silnice není zdaleka tak nebezpečná, jen se tam občas vyská někdo kdo jede mnohem víc a tak se to úředně "řeší" snížením rychlosti pro všechny... kdybysme takto prošly všechny silnice nižší třídy tak máme na mnoha místech padesátku, protože "za jistých okolností by rychlejší jízda mohla být nebezpečná"

+1/0
26.1.2014 13:18

J85a42n 53M91a72l70e60n18k70a 6563165923

Třetí pruh vzniká na úkor krajnic. A to mi nepřijde vůbec jako příspěvek k bezpečnosti. Například ta silnice na ilustrační fotce musí být pro cyklisty a chodce naprosto děsivá.

+3/−2
26.1.2014 9:05

J64i60n22d37ř49i40c74h 34Š46k63o61p63e67k 4675931450145

chodci na takhle dopravou exponovaných komunikacích ? Snad jedině sebevrazi

+2/−1
26.1.2014 13:59

T71o19m78á95š 31Z92e89m84a48n 3245148384435

Jako cyklista si myslím, že na takové silnici nemám co dělat, ač mi to zákon umožňujě.

+3/−1
26.1.2014 19:57

J55a36n 95M36a60l93e72n25k85a 6793905733

Souhlasím. Předpokládám tedy, že s úpravou silnic na 3 pruhy budou současně budovány nové chodníky a stezky podél takovéto silnice.

+1/−1
26.1.2014 23:22

Ř98e34h77o85ř 33V77l35a55s46á61k 2764194701716

Protože vy jste, když přijde řeč na dopravu, především řidič motorového vozidla, a jízdní kolo máte jen jako sport.

0/0
31.1.2014 21:51

P69e36t87r 35H35o46r89á90k 1369653379164

Porucha auta v tom jednom pruhu musí být zřejmě skutečně zážitek.

0/0
26.1.2014 22:33

J73a31n 29M28a91l27e15n96k96a 6243145603

No nevím. Ty dostihy, které vznikají před zúžením ze 2 do 1 (kde chce každý ještě stihnou předjet), a pak následné hromadné brždění - to mi nepřipadá, že by přispívalo k bezpečnosti.

+4/−1
26.1.2014 9:00

R70o88b57e91r81t 77A27d34á64m90e67k 1837893593430

Kdyby tam jenom tak seděli a nic nedělali, vyšlo by nás to sakra levněji...

+2/−1
25.1.2014 21:18

P10e81t72r 67J50a78r59o55š 2164371545437

To ve vetsine firem nad 1000 zamestnancu.

+1/−1
25.1.2014 21:27

P70e22t73r 56J65a74r27o45š 2774531185227

V kazde velke firme se zamestnanci deli na "tazne" a "chovne". A neni pro tu firmu nic horsiho, kdyz chovni zacnou dostavat napady, nedej boze prostor k jejich realizaci.

+2/−1
26.1.2014 10:52

P18e41t72r 25J16a47r38o68š 2574261335347

a muzete nam rict, ktera studie vedla k tomu, ze se pri opravach v poslednich letech zuzovali silnice a to i ty I. tridy? Za tohle patrilo nekomu vyliskat.

0/0
25.1.2014 19:33

M38a73r34t11i24n 81K30a46r47á17s14e59k 1178354929664

Pěkné by to bylo, mít pomalé stoupací pruhy, ale to aby se ke každému ještě postavil policajt, aby se v něm chovali řidiči slušně. A teď nemyslím ty co se snaží předjíždět, ale naopak ty, co se táhnou v pravém pruhu a na jeho konci hodí blinkr sekundu před tím, než tam přednost nepřednost vjedou tomu rychlejšímu v průběžném pruhu. Na běžných silnicích se to nestává tak často, ale na dálnici se mi za poslední dva roky snad ještě nestalo, že bych za cestu Praha Brno a zpět neviděl jak řidič náklaďáku ve stoupacím pruhu tam mě nebo někomu přede mnou natvrdo a bezohledně vjede, namísto aby dal blinkr s předstihem alespoň deseti sekund a tím i čas ostatním reagovat a pak se zařadil. A to sedí pěkně vysoko a vidí jak mu bude stoupací pruh končit. Když totiž jedete v běžném pruhu 130 a pár metrů před vámi si to tam nějaký dobytek našněruje osmdesátkou, musíte ubrzdit o padesát kiláků na fakt krátké vzdálenosti a nebo mít to štěstí, že v levém pruhu nic nejede a vy to bezpečně víte protože jste se před okamžikem dostatečně věnoval provozu za sebou. Protože v té kratičké chvilce co vám zbývá na rozhodování, jestli do něj vjet nebo ne, se obvykle nelze bezpečně přesvědčit, včetně kontroly slepého úhlu mezi zrcátkem a přímou viditelností. Musím teda říct že tuto praxi nejčastěji vídám u řidičů z východu (Polsko je taky východ), ale najdou se i čeští a něměčtí řidiči, co mají pocit že náklaďák má nějaké výsady oproti osobáku automaticky a poměrně nevybíravě (chování na přesdržku) si je vynucují. Řešením by samozřejmě bylo, aby průběžný pruh na konci stoupání byl ten pravý, ale z nějakého důvodu se to moc často nevidí.

+3/−1
25.1.2014 16:43

T53o81m88á91š 68Z63e36m77a63n 3535188774675

Nově jsou ukončeny ty rychlejší pruhy a zařazují se do pravého pomalejšího.

+1/0
25.1.2014 16:51

M95a27r47t87i45n 82K40a72r13á63s56e17k 1708154149804

No sláva, už to někomu došlo. Bohužel asi ne všude, protože jsem teď viděl i nově postavený stoupací pruh co byl nahoře ukončený. Jen teď přemýšlím kde to bylo.

0/0
25.1.2014 16:53

T64o89m23á80š 83Z85e68m34a63n 3705128954705

Upřímně řečeno nevím co je lepší či horší. oboje má své klady.

Podstatné ale je aby pomalý pruh začínal jako průběžný a natahoval tak do sebe ignoranty, kteří by jinak jeli v levo.

+1/0
25.1.2014 19:42

M57a15r14t61i50n 29K68a26r23á34s93e29k 1638894349814

Mluvíte mi z duše s tím začínáním, ale i ukončení je podle mě lepší když je průběžný ten pomalý. Chceš-li předjíždět hlídej si jestli můžeš. měl by být ale dostatečně dobře značený že končí.

0/0
25.1.2014 19:48

T30o63m59á54š 22Z72e40m37a92n 3815368914835

Zase bych řekl: "jedeš-li pomalu, tak si počkej a nezdržuj".

0/−2
25.1.2014 19:57

M27a43r85t68i25n 96K58a94r65á51s45e86k 1668394949924

Asi záleží na tom, co je myšleno tím "pomalu" pokud jede řidič osobáku na dobré silnici osmdesát, tak asi mají další řidiči právo po něm chtít nějaký ústupek, protože není objektivní důvod zdržovat. Většinou to ale bývá tak, že řidič osobáku co jede na pěkné silnici devadesát, bývá považován za brzdu a tam ať se závodníci co chtějí jet kilo, snaží sami. Navíc jak už tady v jiném místě zaznělo, náklaďáky, které jsou nejčastěji předjížděné, se hůř brzdí a rozjíždějí, takže zbytečně je zpomalovat, není žádoucí. Bývám taky spíš ten, kdo na pěkné silnici jede víc než tachometrovou devadesátkou, spíš tak kilo nebo kilo deset, ale je potřeba to brát tak, že já jsem tam ten, kdo není v právu. Úplně naopak to beru ve chvíli, kdy někdo jede bez objektivního důvodu sedmdesát. Dokonce jsem se tu v nějaké diskuzi dočetl od další přispěvatelky, že by nemohla jet devadesátkou, protože je to na ni moc rychle. Tak jsem se zděsil, komu to taky dají papíry a jak se asi řidička co se bojí jet devadesát zachová v krizové situaci, kde se velice hodí zažité rychlejší reakce, i když zrovna jedete pomaleji.

0/0
25.1.2014 20:14
Foto

I27v92a61n 86K14o10p21t56a 5827972271767

A nevidíte náhodou už z dálky že se to zůžení do jednoho pruhu blíží? Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion, kterej než se pak zase rozjede tak to chvilku trvá, by neškodilo. Prostě když je potřeba a už by to bylo na knop tak dám nohu z plynu a ty z pomalejšího pruhu tam plynule pustím. Takže i vy můžete reagovat s předstihem aniž ten např. kamion už bliká.

Ovšem máte pravdu že hlavně polské kamiony to šoupnou na dálnici do levého pruhu takřka neočekávaně.

+3/0
25.1.2014 17:47

M20a79r23t36i84n 98K79a47r35á14s65e41k 1398254789274

Pokud vidím že se to zúžení blíží, nebo to tam znám a vím kde bude stoupací pruh končit, tak si samozřejmě hlídám volnost rychlého pruhu a nebo do něj rovnou vjedu. Bohužel dost často jezdím v čase kdy je na dálnici dost aut na to, abych se tam nesnažil někomu nacpat, protože bych mu udělal to samé co ten kamion mně. Ale zkoušel jste někdy dávat pozor, jestli se v mezeře mezi kamiony v pruhu vedle vás nemihle modrá cedule s informací že se budou sbíhat pruhy? To bych nesměl koukat nikam jinam a mít štěstí že ji budu míjet ve chvíli, kdy bude vedle mě zrovna volno. Navíc je to především jejich odpovědnost a ne moje.  Pokud si představujete, že o 50km/h za těch pár sekund co na to v takových situacích bývá zpomalím jen dáním nohy z plynu, tak to budete asi taky pilot k pohledání. Nebo myslíte případ mimo dálnici, kde je pouze jeden plus jeden soupací pruh? Tam se tyto případy tak často nedějí, i když jedno místo směrem z Brna na Svitavy, kde je ukončení pomocného pruhu za horizontem, tam to fakt musíte znát, aby se pak v případě překrytí značky náklaďákem nekonalo překvapení s auty z pomalého pruhu, co vám vjíždějí před nos. Nepochopil jsem tuhle větu "Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion" teda tu část o o tech co jedou za mnou, protože ty nespomaluju, pokud vím,  ale o zpomalení kamionu jsem taky nemluvil, Mám praxi i s náklaďákem a představu o zpomalení a zrychlení mám. Nicméně abych nemusel zpomalit, musím se o to dostatečně starat především já a tím nemyslím někomu tam natvrdo vjet, ale dát mu včas vědět že tam vjedu a případně to naznačit přibližováním k druhému pruhu.

0/−2
25.1.2014 18:13
Foto

D86a81v76i46d 20K10r30á49s87e82n16s85k12ý 7707970297

Sto milionů na přemalování jízdních pruhů. Dvacet milionů za studii proveditelnosti, dvacet milionů na projekt, padesát milionů do kapes, a za deset milionů to necháme udělat Ukrajince, kteří za to koupí i bílou barvu.

0/−1
25.1.2014 16:07

M47a24r52e24k 60V86e86s90e69l88ý 1607618310714

Jen by ty predjizdeci pruhy mohly byt namalovany tak, at se predjizdi Z KOPCE DOLU. Myslenka predjizdet pomalejsiho do kopce je sice fajn, ale velmi casto zacne v takovem  miste pomaly predjizdet pomalejsiho (nedej boze kamion kamion) a na toho s rychlejsim vozem se uz nedostane nebot pruh skonci. Z kopce dolu to jede kazdemu, kdyz chce !!!

+1/−14
25.1.2014 13:46

P34e82t48r 68H10o30r79á66k 1209593739474

Tak to je ale pořádný nesmysl. Z kopce pojedou všichni jako smyslu zbavení, včetně nákladních aut. Daleko bezpečnější je předjíždět do kopce, tam je to i nejvíc potřeba, protože nákladní auta zrovna tam jedou pomaleji.

+15/−1
25.1.2014 14:06

M11a92r92e44k 63V15e45s92e24l72ý 1647658840104

At si jedou jak chcou. Porad lepsi nez se tesit na predjizdeci pruh do ktereho pak na zacatku vjede kamion a zaradi se zpatky az na jeho konci. Z kopce ma vykon kazde osobni auto. Kamiony z nej jezdi pomalu, brzdi hlavne motorem a prekazi.

+1/−1
25.1.2014 14:27

M89a17r57t59i47n 97K77a63r10á66s27e12k 1508274629364

Z toho si nic nedělejte, Váš nesmysl je o pořádný kus větší. Předjížděcí pruh do kopce fakt dost často znamená, že první kdo začne předjíždět, ať už je to další jen o kapku rychlejší náklaďák, nebo osobák se slabým motorem, nemá motoricky na to, aby předjel za rozumnou dobu a dostalo se i na další auta za ním. Náklaďáky z kopce brzdí krom jiného i z toho důvodu, že mají tachograf a mohou dostat pokutu za rychlou jízdu i dodatečně, takže z kopce je předjede skutečně každý a ti slabší o mnoho snáz než do kopce. Jasně že běžná situace je taková že pomalý náklaďák je do kopce předjížděný všemi těmi co se za ním už několik kilometrů táhnou, ale to by se z kopce dalo snadno taky, jen by to znamenalo rychlosti 90 a 100 namísto 80 a 90. Přičemž stovka je běžnou povolenou rychlostí třeba v Rakousku, takže na vybraných rovných a zrekonstruovaných úsecích českých silnic by žádnou škodu nenadělala.

0/−1
25.1.2014 16:13

J64i78ř75í 58S92y92n56e16k 6823245679169

Tak to souvisí taky s tím k čemu si principiálně řekneme že jsou ty "třetí pruhy" určené - jestli jsou hlavně proto aby se mohlo předjíždět, anebo proto aby se co nejmíň zbytečně snižovala plynulost provozu... to není tak docela to samé!

Je sice fajn že z kopce dolů se dá (ovšem po překročení max. povolené rychlosti, bez toho to prakticky nejde protože zanedbatelné procento vozidel nejede dolů rychlostí kterou jim umožňují pravidla) snadněji předjet, ale bezpečnější (z hlediska fyziky především) je to opravdu do kopce, navíc tu taky máte ne až tak zanedbatelný počet vozidel (především nákladních) které třeba ani nejsou nějak výrazně slabé, ale přesto do prudšího kopce za žádnou cenu povolenou rychlost neudrží - a takový náklaďák v padesátce do kopečka je mnohem větší pálka pro plynulý provoz a obvykle ho v tom místě ani rozumně bezpečně předjet nejde :(

Takže ta spousta lidí co už se nad tím zamýšlela a v naprosté většině případů došla k tomu že víc pruhů má bý do kopce má pravdu...

0/0
26.1.2014 13:36

M98a69r26t62i68n 20K23a32r17á71s60e94k 1838104359754

Je pravda, že náklaďák táhnoucí-se do kopce bude asi vždycky pomalejší, než většina osobních aut a že je brzdou v provozu. Protože ale na českých silnicích neznám mnoho řidičů. kteří by bylo dobrovolně ochotní držet se za náklaďákem když nemusí (a je celkem jedno jeslti ten náklaďák jede sedmdesát nebo devádesát), tak za důležitější považuju, aby se před náklaďák dostalo víc aut, než aby se před něj dostali v místě, kde zdržuje nejvíc. Teda ono to asi souvisí s vytížeností silnice. Pokud pojedu po silnici, kde je to samý náklaďák a já předjetím jednoho jen získám výhled na další, tak asi budu preferovat to předjíždění do kopce, kde mě bude zdržovat nejvíc. Bezpečnější předjíždění bude určitě do kopce, jen si myslím že i to předjíždění z kopce vyhrazeným pruhem, je pořád bezpečnější, než kdekoli bez vyhrazeného pruhu přes protisměr.

0/0
26.1.2014 13:58

J42i23ř86í 82S65y59n92e87k 6163905169439

Souhlasím... jenže když si to složíte, tak mi z toho vychází (pokud nechápu blbě) že pruh z kopce dolů se vyplatí na méně frekventované silnici (tam se ovšem dá předjíždět i jinde, třeba po rovině) a že mnohde by měl být z kopce i do kopce (což je sice fajn, ale pak nám z toho tak nějak vzniká dálnice).

Jestliže vyjdu z toho že jsme relativně chudí tak mi z toho vychází ty stoupací pruhy na nejfrekventovanějších silnicích...

0/0
26.1.2014 14:38

M10a73r44t79i90n 78K92a83r14á57s90e36k 1948554639134

V mém okolí je několik silnic, které by potřebovaly předjížděcí pruh jak koza drbání a přitom nejsou tak frekventované aby se dalo říct že tam jedou auta ve štrůdlech. Bohužel vedou dost členitým terénem, takže je tam velký nedostatek přehledných rovinek. No a když máte na šedesáti kilometrech asi tak tři místa na bezpečné předjetí, tak jste fakt rád když se vám nestane situace, že ten kamion před vámi začne sám předjíždět Ávii v místech kde jste se těšil, že jej předjedete vy. To byste pak byl vděčný za pruh z kopce, nebo minimálně na rovině, abyste se za ten kamion nebo lépe před něj vešel i vy, namísto koukání jak kamion končí předjíždění něčeho ještě pomalejšího zhruba s koncem místa k předjetí vhodnému. Jak píšu výš, je to podle situace, ale extra pruhy z kopce bych určitě nezatracoval.

0/0
26.1.2014 17:44

J82i90ř58í 66S27y23n91e94k 6413115569159

Situaci kterou popisujete by uspokojivě vyřešil i ten druhý (třetí) pruh ve stoupání, teda pokud onen delší úsek není téměř neustálé klesání v jednom směru (jako že by se to skoro vůbec nestřídalo), anebo že by se ten třetí pruh dělal jen někde vyloženě zřídka...

0/0
27.1.2014 13:34

I80v19a 71K61r75i22s57t71o91f68o26v89á 7265313272502

Jo, tomu tak věříme.... zahyne to na nedostatku peněz. ;-D

+2/0
25.1.2014 13:33

J85o91s36e11f 55P20o95ž57i33v88i30l 8184776127770

Akorát že se bude muset zasahovat do zemní pláně a bude se to muset dočasně řešit kyvadlově.

0/0
25.1.2014 12:59

J44o72s22e73f 41P95o25ž24i47v82i71l 8434656117420

Mě se to líbí...kdyby neseděli v těch křeslech samý odborníci, tak už to tu máme kolik letRv:-P

+2/0
25.1.2014 12:58

K45r98i71s16t13ý14n98a 10Š94e83n61k47o71v54á 5145790692247

Dobrý nápad....R^

0/0
25.1.2014 12:43

P34e52t77r 51N88e31c35h71a54n53i39c22k53ý 7943256878880

To je na mnoha místech dostatečné řešení. Ale pokud chteji zvyšovat bezpecnost, tak by to chtělo zaměřit se na obchvaty měst a obcí. Mnohé z nich by se staly bezpečnějšími a obyvatelnějšími.

+1/0
25.1.2014 11:33





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.