Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější

Ředitelství silnic a dálnic chystá změnu na vybraných silnicích I. třídy. Na nejvytíženější úseky, kde jsou dosud jen dva pruhy, chce přidat třetí pruh. Ten by měl umožnit řidičům bezpečnější předjíždění na místech, která jsou nyní riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M40i80c30h62a73l 30M75i80l52l63e87r 9516882589422

treti pruh ve stoupani je velmi uzitecny a osvedcuje se uz dlouho v rade zemi. Ze pruh bude koncit se obvykle oznamuje ceduli "500metru do konce pruhu"

Srazky vozidel pri predizdeni v techto mistech nejsou vinou pruhu, ale nedisciplinovanosti a arogantnim prasecim chovanim nekterych ridicu. Nektere staty maji disciplinovanejsi a slusnejsi ridice nez jine staty.

+1/0
28.1.2014 4:42

P81a75v15e51l 26O35d62r64a23z41i88l 6814459247690

Super, hlavně že na dálnici se z cíle "trojpruh" udělalo zcela zbytečné a nesmyslné rozšíření odstavnýho.

0/0
27.1.2014 9:03

J19i62ř75í 98S76y80n54e50k 6953175429339

Není to úplně zbytečné, jde o to že se aspoň při výlukách jednoho směru dají v druhém směru nalinkovat 2+ 2 pruhy...

Samozřejmě že si též myslím že by bylo lepší mít plné tři jízdní pruhy, třeba i za cenu redukce odstavného (anebo odstavných míst každých X metrů), ale holt v našem banánistánu jde taky na to kolik konkrétně je na to peněz (bohužel se stává že třeba jen o 10% víc se nesežene, tak by se spíš neudělalo nic) a/nebo jestli je patřičná příprava projektová/výkupy pozemků...

0/0
27.1.2014 13:20

O28l38d86ř72i10c52h 97K34a77d81ě65r89a 2492765253168

Přesně, a zajímavé je, že se to udělalo v tichosti. Jenom mne napadá, jestli někdo nezinkasoval peníze za trojpruh a udělá se v tichosti je rozšířený odstavný. Možná blbý, ale ve zdejším zlodějském chlívku to člověka musí napadnout i kdyby se bránil ...

0/0
27.1.2014 13:28

J30i83ř48í 40S65y82n53e34k 6743895819619

Naprosto nejpravděpodobnější řešení je že se podle nových (dost luxusních) norem obvykle "nevešli" s třemi jízdními pruhy pod existující mosty/zářezy, takže by se to docela prodražilo. I tak ovšem ten třetí pruh mohli udělat aspoň někde kde s tím není problém... anebo alternativní řešení odstavného... skoro všechno jde když se chce, ale když se nechce stačí zamávat normou a rozpočtem a je vymalováno :-(

0/0
27.1.2014 13:37

M37i35r19e44k 82R11a44d35o36s67t88n38ý 5460897911376

Když přidají pruh, silnici nerozšíří, tak to mám nechat stát v tom pruhu? Nedej Bože, aby to byl ten samotný.

0/0
26.1.2014 22:32

M96a85r58e98k 64H47r30u21b67y 6127672441838

Parada, dalsi zasadni zmena na ceskych silnicich, ktera lze udelat stetkou a barvou. ;-) Jsem zvedav, jestli nekdy dojde i na ty ostatni zmeny, ty opravdu dulezite - zatacky na horizontu, neprehledne krizovatky, nenadala esicka na rovnych usecich apod. Jenze to uz by vyzadovalo nejakou praci, a v podani RSD nejspis balik penez vetsi nez Temelin :-/

0/0
26.1.2014 22:24

O61l97d20ř70i46c95h 51K71a30d16ě48r42a 2882795613948

Pokud nebudou pruhy odděleny dvojitou nepřerušovanou čárou, a budou pruhy odděleny pouze čárou  přerušovanou, budu se hrozně bát jezdit. To bude smrťáků jak na běžícím páse.

0/0
26.1.2014 18:17

J20i93ř75í 90S26y37n88e40k 6813955889159

Doposud to tak všude kde jsem měl možnost jezdit bylo... tedy že kde jsou 3 pruhy tak jsou směry oddělení dvojitou plnou čarou...

+1/0
27.1.2014 13:22

O97l75d80ř43i10c51h 73K69a78d66ě98r92a 2492655753788

Potom je sice ještě otázka, jak to bude vypadat při sjíždění pruhů, ale budiž , za pokus to stojí.

0/0
27.1.2014 13:26

J20a66n 74F67i67a25l57a 7174907525679

"Řidiči nebudou muset nebezpečně předjíždět, když budou vědět, že je blízko třetí pruh." To jsem nevěděl, že řidiči předjíždět musí, a to nebezpečně. Kdo je nutí?

Podstatný přínos bezpečnosti by mělo zrušení hlubokých příkopů a hlavně betonových můstků přes ně, tak jak je to jinde v západní Evropě. Proč jinde příkopy nepotřebují?

+1/0
26.1.2014 15:45

V33á19c79l88a50v 17J46e72b54a35v14ý 8410479153916

Podstatný přínos by byl odebrání řidičáku všem agresivním hovádkům a mnohem tvrdší tresty. Asi by na silnicích byla tak polovina aut co teď, ale to by nebylo k zahození.

+1/0
26.1.2014 22:54

J26i52ř94í 81S51y59n61e19k 6293255309309

Nesouhlasím, osobně si vzpomínám na jedno místo v Rakousku kde je naprosto normální hluboká škarpa jako u nás, včetně betonového mostku (s rourou jako průtokem pod ním) přes ni - ze silnice do brány přilehlého hřbitova... Určitě těch míst bude víc, ale na tohle jedno si vysloveně vzpomínám.

Škarpu nepotřebujete pokud je silnice vyvýšená nad terén (volný odtok vody), ale to není zdaleka vždycky...

0/0
27.1.2014 13:26

P47a82v28e72l 51O56d83r49a59z97i77l 6574849137920

Asi by bylo možné udělat šikmé "česle" pro vyvedení auta ze škarpy před mostkem, ale vzhledem k působícím silám při bouračce těžko říct, jak silný materiál by musel být použit, kolik by to stálo a kdo by to čistil.

0/0
28.1.2014 8:17

J31i53ř16í 34S37y61n75e98k 6143225189119

Třetí pruh obzvláště ve stoupání je velmi užitečná věc (neříkám že všelék) a přitom (záleží na konkrétním místě) nemusí být vůbec drahý, někde dokonce stačí přemalovat vodorovné značení...

Ale i tam kde to nestačí by stačilo rozšířit vozovku o poměrně malý kus, maxmálně do dvou metrů (pokud toto nestačí tak původní silnice se zcela neprávem označuje za první třídu). Toto se samozřejmě dá nejlevněji udělat přitom když už se stejně "do toho kope", čili při jakékoliv větší opravě/rekonstrukci. Chce to jen být na to připraven, mít "vyřízené papírování" a pochopitelně o něco víc peněz na tu reko, ale rozdíl opravdu většinou není zásadní...

Prostě si rozumně uspořádat priority, je sice hezké že se snažíme stavět nové dálnice (které jsou čím dál tím širší, někdy až pomalu zbytečně, s více než luxusními poloměry odbočovacích pruhů atd.), ale když pak zjistíme kolik takový kilometr luxusní dálnice stojí tak je to docela hodně peněz za ne až tak moc muziky...

Domnívám se že by to chtělo opravdu přehodnotit kategorii R (rychlostní silnici) tak aby ji bylo možno stavět citelně levněji (soustředit se na ty dva pruhy pro jízdu každým směrem, odstavný minimalizovat případně řešit místy na odstávku, střední pruh úzký se svodidly akorát tak pro příslušnou povolenou rychlost) než dálnici (dnes obvykle šířky 26,5m! OPRAVDU je to všude nezbytné když nemáme prachy??) s tím že na Rkách bude generálně povolená přiměřená rychlost (což si myslím že by mělo být 110kmh - tedy jen o 10kmh víc než je jinak povoleno jezdit na každé (i té nejzapadlejší) okresce v Rakousku...

V tomhle ohledu připomínám výsměch v podobě 80kmh na mnoha místech čtyřpruhové silnice Vyškov - Olomouc, ta silnice není zdaleka tak nebezpečná, jen se tam občas vyská někdo kdo jede mnohem víc a tak se to úředně "řeší" snížením rychlosti pro všechny... kdybysme takto prošly všechny silnice nižší třídy tak máme na mnoha místech padesátku, protože "za jistých okolností by rychlejší jízda mohla být nebezpečná"

+1/0
26.1.2014 13:18

J17a71n 10M60a72l30e85n98k89a 6353615623

Třetí pruh vzniká na úkor krajnic. A to mi nepřijde vůbec jako příspěvek k bezpečnosti. Například ta silnice na ilustrační fotce musí být pro cyklisty a chodce naprosto děsivá.

+3/−2
26.1.2014 9:05

J84i63n64d41ř27i74c46h 95Š48k66o40p64e22k 4905921670705

chodci na takhle dopravou exponovaných komunikacích ? Snad jedině sebevrazi

+2/−1
26.1.2014 13:59

T83o23m60á42š 54Z75e77m59a47n 3155378984135

Jako cyklista si myslím, že na takové silnici nemám co dělat, ač mi to zákon umožňujě.

+3/−1
26.1.2014 19:57

J13a94n 91M53a48l72e96n43k80a 6393745223

Souhlasím. Předpokládám tedy, že s úpravou silnic na 3 pruhy budou současně budovány nové chodníky a stezky podél takovéto silnice.

+1/−1
26.1.2014 23:22

Ř62e49h41o44ř 47V81l36a27s37á16k 2214104291396

Protože vy jste, když přijde řeč na dopravu, především řidič motorového vozidla, a jízdní kolo máte jen jako sport.

0/0
31.1.2014 21:51

P86e86t80r 78H69o19r96á44k 1639443719684

Porucha auta v tom jednom pruhu musí být zřejmě skutečně zážitek.

0/0
26.1.2014 22:33

J51a29n 70M37a12l82e85n30k90a 6363455243

No nevím. Ty dostihy, které vznikají před zúžením ze 2 do 1 (kde chce každý ještě stihnou předjet), a pak následné hromadné brždění - to mi nepřipadá, že by přispívalo k bezpečnosti.

+4/−1
26.1.2014 9:00

R10o32b10e80r75t 96A82d90á33m18e85k 1197613113690

Kdyby tam jenom tak seděli a nic nedělali, vyšlo by nás to sakra levněji...

+2/−1
25.1.2014 21:18

P65e24t28r 85J95a72r77o39š 2174551985137

To ve vetsine firem nad 1000 zamestnancu.

+1/−1
25.1.2014 21:27

P37e24t98r 48J60a51r65o78š 2464181255677

V kazde velke firme se zamestnanci deli na "tazne" a "chovne". A neni pro tu firmu nic horsiho, kdyz chovni zacnou dostavat napady, nedej boze prostor k jejich realizaci.

+2/−1
26.1.2014 10:52

P66e60t79r 45J42a42r61o74š 2104231305157

a muzete nam rict, ktera studie vedla k tomu, ze se pri opravach v poslednich letech zuzovali silnice a to i ty I. tridy? Za tohle patrilo nekomu vyliskat.

0/0
25.1.2014 19:33

M72a49r48t51i32n 92K92a34r75á92s54e76k 1348694359674

Pěkné by to bylo, mít pomalé stoupací pruhy, ale to aby se ke každému ještě postavil policajt, aby se v něm chovali řidiči slušně. A teď nemyslím ty co se snaží předjíždět, ale naopak ty, co se táhnou v pravém pruhu a na jeho konci hodí blinkr sekundu před tím, než tam přednost nepřednost vjedou tomu rychlejšímu v průběžném pruhu. Na běžných silnicích se to nestává tak často, ale na dálnici se mi za poslední dva roky snad ještě nestalo, že bych za cestu Praha Brno a zpět neviděl jak řidič náklaďáku ve stoupacím pruhu tam mě nebo někomu přede mnou natvrdo a bezohledně vjede, namísto aby dal blinkr s předstihem alespoň deseti sekund a tím i čas ostatním reagovat a pak se zařadil. A to sedí pěkně vysoko a vidí jak mu bude stoupací pruh končit. Když totiž jedete v běžném pruhu 130 a pár metrů před vámi si to tam nějaký dobytek našněruje osmdesátkou, musíte ubrzdit o padesát kiláků na fakt krátké vzdálenosti a nebo mít to štěstí, že v levém pruhu nic nejede a vy to bezpečně víte protože jste se před okamžikem dostatečně věnoval provozu za sebou. Protože v té kratičké chvilce co vám zbývá na rozhodování, jestli do něj vjet nebo ne, se obvykle nelze bezpečně přesvědčit, včetně kontroly slepého úhlu mezi zrcátkem a přímou viditelností. Musím teda říct že tuto praxi nejčastěji vídám u řidičů z východu (Polsko je taky východ), ale najdou se i čeští a něměčtí řidiči, co mají pocit že náklaďák má nějaké výsady oproti osobáku automaticky a poměrně nevybíravě (chování na přesdržku) si je vynucují. Řešením by samozřejmě bylo, aby průběžný pruh na konci stoupání byl ten pravý, ale z nějakého důvodu se to moc často nevidí.

+3/−1
25.1.2014 16:43

T95o32m33á56š 97Z60e28m45a91n 3415958734935

Nově jsou ukončeny ty rychlejší pruhy a zařazují se do pravého pomalejšího.

+1/0
25.1.2014 16:51

M34a12r24t93i92n 75K20a12r24á56s52e25k 1908904739154

No sláva, už to někomu došlo. Bohužel asi ne všude, protože jsem teď viděl i nově postavený stoupací pruh co byl nahoře ukončený. Jen teď přemýšlím kde to bylo.

0/0
25.1.2014 16:53

T13o21m72á17š 93Z78e77m88a72n 3175218314135

Upřímně řečeno nevím co je lepší či horší. oboje má své klady.

Podstatné ale je aby pomalý pruh začínal jako průběžný a natahoval tak do sebe ignoranty, kteří by jinak jeli v levo.

+1/0
25.1.2014 19:42

M59a89r95t28i40n 51K89a40r81á41s93e24k 1648814749804

Mluvíte mi z duše s tím začínáním, ale i ukončení je podle mě lepší když je průběžný ten pomalý. Chceš-li předjíždět hlídej si jestli můžeš. měl by být ale dostatečně dobře značený že končí.

0/0
25.1.2014 19:48

T40o17m68á54š 39Z87e30m33a66n 3985558334355

Zase bych řekl: "jedeš-li pomalu, tak si počkej a nezdržuj".

0/−2
25.1.2014 19:57

M30a84r63t88i97n 63K65a55r96á59s49e82k 1748304799774

Asi záleží na tom, co je myšleno tím "pomalu" pokud jede řidič osobáku na dobré silnici osmdesát, tak asi mají další řidiči právo po něm chtít nějaký ústupek, protože není objektivní důvod zdržovat. Většinou to ale bývá tak, že řidič osobáku co jede na pěkné silnici devadesát, bývá považován za brzdu a tam ať se závodníci co chtějí jet kilo, snaží sami. Navíc jak už tady v jiném místě zaznělo, náklaďáky, které jsou nejčastěji předjížděné, se hůř brzdí a rozjíždějí, takže zbytečně je zpomalovat, není žádoucí. Bývám taky spíš ten, kdo na pěkné silnici jede víc než tachometrovou devadesátkou, spíš tak kilo nebo kilo deset, ale je potřeba to brát tak, že já jsem tam ten, kdo není v právu. Úplně naopak to beru ve chvíli, kdy někdo jede bez objektivního důvodu sedmdesát. Dokonce jsem se tu v nějaké diskuzi dočetl od další přispěvatelky, že by nemohla jet devadesátkou, protože je to na ni moc rychle. Tak jsem se zděsil, komu to taky dají papíry a jak se asi řidička co se bojí jet devadesát zachová v krizové situaci, kde se velice hodí zažité rychlejší reakce, i když zrovna jedete pomaleji.

0/0
25.1.2014 20:14
Foto

I91v38a96n 12K18o41p98t51a 5757732701697

A nevidíte náhodou už z dálky že se to zůžení do jednoho pruhu blíží? Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion, kterej než se pak zase rozjede tak to chvilku trvá, by neškodilo. Prostě když je potřeba a už by to bylo na knop tak dám nohu z plynu a ty z pomalejšího pruhu tam plynule pustím. Takže i vy můžete reagovat s předstihem aniž ten např. kamion už bliká.

Ovšem máte pravdu že hlavně polské kamiony to šoupnou na dálnici do levého pruhu takřka neočekávaně.

+3/0
25.1.2014 17:47

M72a60r40t94i66n 15K61a55r40á35s65e27k 1198344439574

Pokud vidím že se to zúžení blíží, nebo to tam znám a vím kde bude stoupací pruh končit, tak si samozřejmě hlídám volnost rychlého pruhu a nebo do něj rovnou vjedu. Bohužel dost často jezdím v čase kdy je na dálnici dost aut na to, abych se tam nesnažil někomu nacpat, protože bych mu udělal to samé co ten kamion mně. Ale zkoušel jste někdy dávat pozor, jestli se v mezeře mezi kamiony v pruhu vedle vás nemihle modrá cedule s informací že se budou sbíhat pruhy? To bych nesměl koukat nikam jinam a mít štěstí že ji budu míjet ve chvíli, kdy bude vedle mě zrovna volno. Navíc je to především jejich odpovědnost a ne moje.  Pokud si představujete, že o 50km/h za těch pár sekund co na to v takových situacích bývá zpomalím jen dáním nohy z plynu, tak to budete asi taky pilot k pohledání. Nebo myslíte případ mimo dálnici, kde je pouze jeden plus jeden soupací pruh? Tam se tyto případy tak často nedějí, i když jedno místo směrem z Brna na Svitavy, kde je ukončení pomocného pruhu za horizontem, tam to fakt musíte znát, aby se pak v případě překrytí značky náklaďákem nekonalo překvapení s auty z pomalého pruhu, co vám vjíždějí před nos. Nepochopil jsem tuhle větu "Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion" teda tu část o o tech co jedou za mnou, protože ty nespomaluju, pokud vím,  ale o zpomalení kamionu jsem taky nemluvil, Mám praxi i s náklaďákem a představu o zpomalení a zrychlení mám. Nicméně abych nemusel zpomalit, musím se o to dostatečně starat především já a tím nemyslím někomu tam natvrdo vjet, ale dát mu včas vědět že tam vjedu a případně to naznačit přibližováním k druhému pruhu.

0/−2
25.1.2014 18:13
Foto

D29a71v63i66d 50K54r73á69s57e30n26s87k85ý 7217220347

Sto milionů na přemalování jízdních pruhů. Dvacet milionů za studii proveditelnosti, dvacet milionů na projekt, padesát milionů do kapes, a za deset milionů to necháme udělat Ukrajince, kteří za to koupí i bílou barvu.

0/−1
25.1.2014 16:07

M95a82r45e28k 53V26e69s68e33l47ý 1657728780924

Jen by ty predjizdeci pruhy mohly byt namalovany tak, at se predjizdi Z KOPCE DOLU. Myslenka predjizdet pomalejsiho do kopce je sice fajn, ale velmi casto zacne v takovem  miste pomaly predjizdet pomalejsiho (nedej boze kamion kamion) a na toho s rychlejsim vozem se uz nedostane nebot pruh skonci. Z kopce dolu to jede kazdemu, kdyz chce !!!

+1/−14
25.1.2014 13:46

P83e97t51r 32H14o19r13á28k 1279853699474

Tak to je ale pořádný nesmysl. Z kopce pojedou všichni jako smyslu zbavení, včetně nákladních aut. Daleko bezpečnější je předjíždět do kopce, tam je to i nejvíc potřeba, protože nákladní auta zrovna tam jedou pomaleji.

+15/−1
25.1.2014 14:06

M45a87r72e68k 28V23e41s35e23l50ý 1977388750554

At si jedou jak chcou. Porad lepsi nez se tesit na predjizdeci pruh do ktereho pak na zacatku vjede kamion a zaradi se zpatky az na jeho konci. Z kopce ma vykon kazde osobni auto. Kamiony z nej jezdi pomalu, brzdi hlavne motorem a prekazi.

+1/−1
25.1.2014 14:27

M92a97r26t17i18n 96K78a37r42á89s43e87k 1188244879764

Z toho si nic nedělejte, Váš nesmysl je o pořádný kus větší. Předjížděcí pruh do kopce fakt dost často znamená, že první kdo začne předjíždět, ať už je to další jen o kapku rychlejší náklaďák, nebo osobák se slabým motorem, nemá motoricky na to, aby předjel za rozumnou dobu a dostalo se i na další auta za ním. Náklaďáky z kopce brzdí krom jiného i z toho důvodu, že mají tachograf a mohou dostat pokutu za rychlou jízdu i dodatečně, takže z kopce je předjede skutečně každý a ti slabší o mnoho snáz než do kopce. Jasně že běžná situace je taková že pomalý náklaďák je do kopce předjížděný všemi těmi co se za ním už několik kilometrů táhnou, ale to by se z kopce dalo snadno taky, jen by to znamenalo rychlosti 90 a 100 namísto 80 a 90. Přičemž stovka je běžnou povolenou rychlostí třeba v Rakousku, takže na vybraných rovných a zrekonstruovaných úsecích českých silnic by žádnou škodu nenadělala.

0/−1
25.1.2014 16:13

J65i58ř57í 16S79y81n95e64k 6283525409539

Tak to souvisí taky s tím k čemu si principiálně řekneme že jsou ty "třetí pruhy" určené - jestli jsou hlavně proto aby se mohlo předjíždět, anebo proto aby se co nejmíň zbytečně snižovala plynulost provozu... to není tak docela to samé!

Je sice fajn že z kopce dolů se dá (ovšem po překročení max. povolené rychlosti, bez toho to prakticky nejde protože zanedbatelné procento vozidel nejede dolů rychlostí kterou jim umožňují pravidla) snadněji předjet, ale bezpečnější (z hlediska fyziky především) je to opravdu do kopce, navíc tu taky máte ne až tak zanedbatelný počet vozidel (především nákladních) které třeba ani nejsou nějak výrazně slabé, ale přesto do prudšího kopce za žádnou cenu povolenou rychlost neudrží - a takový náklaďák v padesátce do kopečka je mnohem větší pálka pro plynulý provoz a obvykle ho v tom místě ani rozumně bezpečně předjet nejde :(

Takže ta spousta lidí co už se nad tím zamýšlela a v naprosté většině případů došla k tomu že víc pruhů má bý do kopce má pravdu...

0/0
26.1.2014 13:36

M79a42r98t23i56n 58K26a15r12á20s77e72k 1678174559814

Je pravda, že náklaďák táhnoucí-se do kopce bude asi vždycky pomalejší, než většina osobních aut a že je brzdou v provozu. Protože ale na českých silnicích neznám mnoho řidičů. kteří by bylo dobrovolně ochotní držet se za náklaďákem když nemusí (a je celkem jedno jeslti ten náklaďák jede sedmdesát nebo devádesát), tak za důležitější považuju, aby se před náklaďák dostalo víc aut, než aby se před něj dostali v místě, kde zdržuje nejvíc. Teda ono to asi souvisí s vytížeností silnice. Pokud pojedu po silnici, kde je to samý náklaďák a já předjetím jednoho jen získám výhled na další, tak asi budu preferovat to předjíždění do kopce, kde mě bude zdržovat nejvíc. Bezpečnější předjíždění bude určitě do kopce, jen si myslím že i to předjíždění z kopce vyhrazeným pruhem, je pořád bezpečnější, než kdekoli bez vyhrazeného pruhu přes protisměr.

0/0
26.1.2014 13:58

J35i40ř15í 26S46y45n84e49k 6793685749219

Souhlasím... jenže když si to složíte, tak mi z toho vychází (pokud nechápu blbě) že pruh z kopce dolů se vyplatí na méně frekventované silnici (tam se ovšem dá předjíždět i jinde, třeba po rovině) a že mnohde by měl být z kopce i do kopce (což je sice fajn, ale pak nám z toho tak nějak vzniká dálnice).

Jestliže vyjdu z toho že jsme relativně chudí tak mi z toho vychází ty stoupací pruhy na nejfrekventovanějších silnicích...

0/0
26.1.2014 14:38

M12a61r87t65i65n 34K57a10r90á30s41e58k 1978814739544

V mém okolí je několik silnic, které by potřebovaly předjížděcí pruh jak koza drbání a přitom nejsou tak frekventované aby se dalo říct že tam jedou auta ve štrůdlech. Bohužel vedou dost členitým terénem, takže je tam velký nedostatek přehledných rovinek. No a když máte na šedesáti kilometrech asi tak tři místa na bezpečné předjetí, tak jste fakt rád když se vám nestane situace, že ten kamion před vámi začne sám předjíždět Ávii v místech kde jste se těšil, že jej předjedete vy. To byste pak byl vděčný za pruh z kopce, nebo minimálně na rovině, abyste se za ten kamion nebo lépe před něj vešel i vy, namísto koukání jak kamion končí předjíždění něčeho ještě pomalejšího zhruba s koncem místa k předjetí vhodnému. Jak píšu výš, je to podle situace, ale extra pruhy z kopce bych určitě nezatracoval.

0/0
26.1.2014 17:44

J79i84ř47í 72S35y23n39e87k 6463245169439

Situaci kterou popisujete by uspokojivě vyřešil i ten druhý (třetí) pruh ve stoupání, teda pokud onen delší úsek není téměř neustálé klesání v jednom směru (jako že by se to skoro vůbec nestřídalo), anebo že by se ten třetí pruh dělal jen někde vyloženě zřídka...

0/0
27.1.2014 13:34

I56v58a 43K86r82i14s13t50o31f22o16v42á 7595553902142

Jo, tomu tak věříme.... zahyne to na nedostatku peněz. ;-D

+2/0
25.1.2014 13:33

J97o55s28e63f 71P39o69ž93i31v11i84l 8874326987280

Akorát že se bude muset zasahovat do zemní pláně a bude se to muset dočasně řešit kyvadlově.

0/0
25.1.2014 12:59

J51o28s23e52f 41P86o53ž75i93v78i33l 8334676787140

Mě se to líbí...kdyby neseděli v těch křeslech samý odborníci, tak už to tu máme kolik letRv:-P

+2/0
25.1.2014 12:58

K22r79i32s34t88ý90n94a 51Š71e26n88k48o65v80á 5285250272317

Dobrý nápad....R^

0/0
25.1.2014 12:43

P63e24t45r 12N58e27c54h79a34n84i47c16k11ý 7243266878150

To je na mnoha místech dostatečné řešení. Ale pokud chteji zvyšovat bezpecnost, tak by to chtělo zaměřit se na obchvaty měst a obcí. Mnohé z nich by se staly bezpečnějšími a obyvatelnějšími.

+1/0
25.1.2014 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.