Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na rušných silnicích přibude třetí pruh, předjíždění bude bezpečnější

Ředitelství silnic a dálnic chystá změnu na vybraných silnicích I. třídy. Na nejvytíženější úseky, kde jsou dosud jen dva pruhy, chce přidat třetí pruh. Ten by měl umožnit řidičům bezpečnější předjíždění na místech, která jsou nyní riziková.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82i29c78h21a96l 43M58i58l31l53e61r 9776652769532

treti pruh ve stoupani je velmi uzitecny a osvedcuje se uz dlouho v rade zemi. Ze pruh bude koncit se obvykle oznamuje ceduli "500metru do konce pruhu"

Srazky vozidel pri predizdeni v techto mistech nejsou vinou pruhu, ale nedisciplinovanosti a arogantnim prasecim chovanim nekterych ridicu. Nektere staty maji disciplinovanejsi a slusnejsi ridice nez jine staty.

+1/0
28.1.2014 4:42

P92a72v88e78l 33O95d75r26a76z74i41l 6584439847140

Super, hlavně že na dálnici se z cíle "trojpruh" udělalo zcela zbytečné a nesmyslné rozšíření odstavnýho.

0/0
27.1.2014 9:03

J78i82ř17í 48S64y88n61e29k 6253135189809

Není to úplně zbytečné, jde o to že se aspoň při výlukách jednoho směru dají v druhém směru nalinkovat 2+ 2 pruhy...

Samozřejmě že si též myslím že by bylo lepší mít plné tři jízdní pruhy, třeba i za cenu redukce odstavného (anebo odstavných míst každých X metrů), ale holt v našem banánistánu jde taky na to kolik konkrétně je na to peněz (bohužel se stává že třeba jen o 10% víc se nesežene, tak by se spíš neudělalo nic) a/nebo jestli je patřičná příprava projektová/výkupy pozemků...

0/0
27.1.2014 13:20

O42l28d68ř62i33c77h 80K87a38d64ě24r86a 2722165133118

Přesně, a zajímavé je, že se to udělalo v tichosti. Jenom mne napadá, jestli někdo nezinkasoval peníze za trojpruh a udělá se v tichosti je rozšířený odstavný. Možná blbý, ale ve zdejším zlodějském chlívku to člověka musí napadnout i kdyby se bránil ...

0/0
27.1.2014 13:28

J46i64ř84í 25S72y26n74e77k 6693275219649

Naprosto nejpravděpodobnější řešení je že se podle nových (dost luxusních) norem obvykle "nevešli" s třemi jízdními pruhy pod existující mosty/zářezy, takže by se to docela prodražilo. I tak ovšem ten třetí pruh mohli udělat aspoň někde kde s tím není problém... anebo alternativní řešení odstavného... skoro všechno jde když se chce, ale když se nechce stačí zamávat normou a rozpočtem a je vymalováno :-(

0/0
27.1.2014 13:37

M41i53r72e74k 24R24a43d96o18s21t18n79ý 5610967751236

Když přidají pruh, silnici nerozšíří, tak to mám nechat stát v tom pruhu? Nedej Bože, aby to byl ten samotný.

0/0
26.1.2014 22:32

M67a30r75e57k 84H59r82u59b28y 6927172251538

Parada, dalsi zasadni zmena na ceskych silnicich, ktera lze udelat stetkou a barvou. ;-) Jsem zvedav, jestli nekdy dojde i na ty ostatni zmeny, ty opravdu dulezite - zatacky na horizontu, neprehledne krizovatky, nenadala esicka na rovnych usecich apod. Jenze to uz by vyzadovalo nejakou praci, a v podani RSD nejspis balik penez vetsi nez Temelin :-/

0/0
26.1.2014 22:24

O89l91d16ř66i26c56h 84K90a49d71ě57r72a 2152925343568

Pokud nebudou pruhy odděleny dvojitou nepřerušovanou čárou, a budou pruhy odděleny pouze čárou  přerušovanou, budu se hrozně bát jezdit. To bude smrťáků jak na běžícím páse.

0/0
26.1.2014 18:17

J14i62ř75í 49S60y19n49e50k 6623785809709

Doposud to tak všude kde jsem měl možnost jezdit bylo... tedy že kde jsou 3 pruhy tak jsou směry oddělení dvojitou plnou čarou...

+1/0
27.1.2014 13:22

O55l31d17ř27i53c28h 28K11a23d45ě50r90a 2312285583288

Potom je sice ještě otázka, jak to bude vypadat při sjíždění pruhů, ale budiž , za pokus to stojí.

0/0
27.1.2014 13:26

J79a66n 57F13i24a39l41a 7744917795529

"Řidiči nebudou muset nebezpečně předjíždět, když budou vědět, že je blízko třetí pruh." To jsem nevěděl, že řidiči předjíždět musí, a to nebezpečně. Kdo je nutí?

Podstatný přínos bezpečnosti by mělo zrušení hlubokých příkopů a hlavně betonových můstků přes ně, tak jak je to jinde v západní Evropě. Proč jinde příkopy nepotřebují?

+1/0
26.1.2014 15:45

V64á13c46l74a23v 77J92e49b50a54v60ý 8730159553896

Podstatný přínos by byl odebrání řidičáku všem agresivním hovádkům a mnohem tvrdší tresty. Asi by na silnicích byla tak polovina aut co teď, ale to by nebylo k zahození.

+1/0
26.1.2014 22:54

J27i35ř58í 39S90y90n32e77k 6973235229209

Nesouhlasím, osobně si vzpomínám na jedno místo v Rakousku kde je naprosto normální hluboká škarpa jako u nás, včetně betonového mostku (s rourou jako průtokem pod ním) přes ni - ze silnice do brány přilehlého hřbitova... Určitě těch míst bude víc, ale na tohle jedno si vysloveně vzpomínám.

Škarpu nepotřebujete pokud je silnice vyvýšená nad terén (volný odtok vody), ale to není zdaleka vždycky...

0/0
27.1.2014 13:26

P41a90v74e52l 61O47d75r46a20z97i74l 6764529357180

Asi by bylo možné udělat šikmé "česle" pro vyvedení auta ze škarpy před mostkem, ale vzhledem k působícím silám při bouračce těžko říct, jak silný materiál by musel být použit, kolik by to stálo a kdo by to čistil.

0/0
28.1.2014 8:17

J76i39ř28í 92S52y57n33e22k 6163255619889

Třetí pruh obzvláště ve stoupání je velmi užitečná věc (neříkám že všelék) a přitom (záleží na konkrétním místě) nemusí být vůbec drahý, někde dokonce stačí přemalovat vodorovné značení...

Ale i tam kde to nestačí by stačilo rozšířit vozovku o poměrně malý kus, maxmálně do dvou metrů (pokud toto nestačí tak původní silnice se zcela neprávem označuje za první třídu). Toto se samozřejmě dá nejlevněji udělat přitom když už se stejně "do toho kope", čili při jakékoliv větší opravě/rekonstrukci. Chce to jen být na to připraven, mít "vyřízené papírování" a pochopitelně o něco víc peněz na tu reko, ale rozdíl opravdu většinou není zásadní...

Prostě si rozumně uspořádat priority, je sice hezké že se snažíme stavět nové dálnice (které jsou čím dál tím širší, někdy až pomalu zbytečně, s více než luxusními poloměry odbočovacích pruhů atd.), ale když pak zjistíme kolik takový kilometr luxusní dálnice stojí tak je to docela hodně peněz za ne až tak moc muziky...

Domnívám se že by to chtělo opravdu přehodnotit kategorii R (rychlostní silnici) tak aby ji bylo možno stavět citelně levněji (soustředit se na ty dva pruhy pro jízdu každým směrem, odstavný minimalizovat případně řešit místy na odstávku, střední pruh úzký se svodidly akorát tak pro příslušnou povolenou rychlost) než dálnici (dnes obvykle šířky 26,5m! OPRAVDU je to všude nezbytné když nemáme prachy??) s tím že na Rkách bude generálně povolená přiměřená rychlost (což si myslím že by mělo být 110kmh - tedy jen o 10kmh víc než je jinak povoleno jezdit na každé (i té nejzapadlejší) okresce v Rakousku...

V tomhle ohledu připomínám výsměch v podobě 80kmh na mnoha místech čtyřpruhové silnice Vyškov - Olomouc, ta silnice není zdaleka tak nebezpečná, jen se tam občas vyská někdo kdo jede mnohem víc a tak se to úředně "řeší" snížením rychlosti pro všechny... kdybysme takto prošly všechny silnice nižší třídy tak máme na mnoha místech padesátku, protože "za jistých okolností by rychlejší jízda mohla být nebezpečná"

+1/0
26.1.2014 13:18

J61a41n 34M48a60l11e67n60k58a 6743125983

Třetí pruh vzniká na úkor krajnic. A to mi nepřijde vůbec jako příspěvek k bezpečnosti. Například ta silnice na ilustrační fotce musí být pro cyklisty a chodce naprosto děsivá.

+3/−2
26.1.2014 9:05

J35i39n18d78ř28i59c81h 85Š64k82o55p48e78k 4305691620175

chodci na takhle dopravou exponovaných komunikacích ? Snad jedině sebevrazi

+2/−1
26.1.2014 13:59

T67o36m98á58š 24Z14e85m59a23n 3755838734585

Jako cyklista si myslím, že na takové silnici nemám co dělat, ač mi to zákon umožňujě.

+3/−1
26.1.2014 19:57

J12a36n 29M66a23l48e53n92k55a 6433755333

Souhlasím. Předpokládám tedy, že s úpravou silnic na 3 pruhy budou současně budovány nové chodníky a stezky podél takovéto silnice.

+1/−1
26.1.2014 23:22

Ř77e85h85o68ř 40V40l15a53s79á16k 2754104751246

Protože vy jste, když přijde řeč na dopravu, především řidič motorového vozidla, a jízdní kolo máte jen jako sport.

0/0
31.1.2014 21:51

P14e92t68r 45H16o11r90á33k 1529213599634

Porucha auta v tom jednom pruhu musí být zřejmě skutečně zážitek.

0/0
26.1.2014 22:33

J56a23n 62M84a21l91e32n35k45a 6273985893

No nevím. Ty dostihy, které vznikají před zúžením ze 2 do 1 (kde chce každý ještě stihnou předjet), a pak následné hromadné brždění - to mi nepřipadá, že by přispívalo k bezpečnosti.

+4/−1
26.1.2014 9:00

R82o44b78e30r78t 94A60d28á89m97e44k 1607333203370

Kdyby tam jenom tak seděli a nic nedělali, vyšlo by nás to sakra levněji...

+2/−1
25.1.2014 21:18

P73e41t54r 42J74a18r75o83š 2904891935937

To ve vetsine firem nad 1000 zamestnancu.

+1/−1
25.1.2014 21:27

P82e76t50r 78J85a92r77o62š 2704321705547

V kazde velke firme se zamestnanci deli na "tazne" a "chovne". A neni pro tu firmu nic horsiho, kdyz chovni zacnou dostavat napady, nedej boze prostor k jejich realizaci.

+2/−1
26.1.2014 10:52

P57e59t40r 73J58a78r12o61š 2114641585927

a muzete nam rict, ktera studie vedla k tomu, ze se pri opravach v poslednich letech zuzovali silnice a to i ty I. tridy? Za tohle patrilo nekomu vyliskat.

0/0
25.1.2014 19:33

M89a84r34t80i17n 59K86a40r84á10s76e51k 1498284579664

Pěkné by to bylo, mít pomalé stoupací pruhy, ale to aby se ke každému ještě postavil policajt, aby se v něm chovali řidiči slušně. A teď nemyslím ty co se snaží předjíždět, ale naopak ty, co se táhnou v pravém pruhu a na jeho konci hodí blinkr sekundu před tím, než tam přednost nepřednost vjedou tomu rychlejšímu v průběžném pruhu. Na běžných silnicích se to nestává tak často, ale na dálnici se mi za poslední dva roky snad ještě nestalo, že bych za cestu Praha Brno a zpět neviděl jak řidič náklaďáku ve stoupacím pruhu tam mě nebo někomu přede mnou natvrdo a bezohledně vjede, namísto aby dal blinkr s předstihem alespoň deseti sekund a tím i čas ostatním reagovat a pak se zařadil. A to sedí pěkně vysoko a vidí jak mu bude stoupací pruh končit. Když totiž jedete v běžném pruhu 130 a pár metrů před vámi si to tam nějaký dobytek našněruje osmdesátkou, musíte ubrzdit o padesát kiláků na fakt krátké vzdálenosti a nebo mít to štěstí, že v levém pruhu nic nejede a vy to bezpečně víte protože jste se před okamžikem dostatečně věnoval provozu za sebou. Protože v té kratičké chvilce co vám zbývá na rozhodování, jestli do něj vjet nebo ne, se obvykle nelze bezpečně přesvědčit, včetně kontroly slepého úhlu mezi zrcátkem a přímou viditelností. Musím teda říct že tuto praxi nejčastěji vídám u řidičů z východu (Polsko je taky východ), ale najdou se i čeští a něměčtí řidiči, co mají pocit že náklaďák má nějaké výsady oproti osobáku automaticky a poměrně nevybíravě (chování na přesdržku) si je vynucují. Řešením by samozřejmě bylo, aby průběžný pruh na konci stoupání byl ten pravý, ale z nějakého důvodu se to moc často nevidí.

+3/−1
25.1.2014 16:43

T54o56m65á50š 70Z10e84m24a77n 3125348224865

Nově jsou ukončeny ty rychlejší pruhy a zařazují se do pravého pomalejšího.

+1/0
25.1.2014 16:51

M42a91r28t27i56n 87K11a67r96á55s21e45k 1398694569824

No sláva, už to někomu došlo. Bohužel asi ne všude, protože jsem teď viděl i nově postavený stoupací pruh co byl nahoře ukončený. Jen teď přemýšlím kde to bylo.

0/0
25.1.2014 16:53

T88o33m39á31š 44Z16e54m97a18n 3325898984205

Upřímně řečeno nevím co je lepší či horší. oboje má své klady.

Podstatné ale je aby pomalý pruh začínal jako průběžný a natahoval tak do sebe ignoranty, kteří by jinak jeli v levo.

+1/0
25.1.2014 19:42

M14a34r74t52i51n 17K57a33r91á39s56e97k 1578114549154

Mluvíte mi z duše s tím začínáním, ale i ukončení je podle mě lepší když je průběžný ten pomalý. Chceš-li předjíždět hlídej si jestli můžeš. měl by být ale dostatečně dobře značený že končí.

0/0
25.1.2014 19:48

T40o39m38á40š 88Z77e94m90a51n 3365478304195

Zase bych řekl: "jedeš-li pomalu, tak si počkej a nezdržuj".

0/−2
25.1.2014 19:57

M34a96r11t57i92n 50K85a70r86á27s48e34k 1648414989734

Asi záleží na tom, co je myšleno tím "pomalu" pokud jede řidič osobáku na dobré silnici osmdesát, tak asi mají další řidiči právo po něm chtít nějaký ústupek, protože není objektivní důvod zdržovat. Většinou to ale bývá tak, že řidič osobáku co jede na pěkné silnici devadesát, bývá považován za brzdu a tam ať se závodníci co chtějí jet kilo, snaží sami. Navíc jak už tady v jiném místě zaznělo, náklaďáky, které jsou nejčastěji předjížděné, se hůř brzdí a rozjíždějí, takže zbytečně je zpomalovat, není žádoucí. Bývám taky spíš ten, kdo na pěkné silnici jede víc než tachometrovou devadesátkou, spíš tak kilo nebo kilo deset, ale je potřeba to brát tak, že já jsem tam ten, kdo není v právu. Úplně naopak to beru ve chvíli, kdy někdo jede bez objektivního důvodu sedmdesát. Dokonce jsem se tu v nějaké diskuzi dočetl od další přispěvatelky, že by nemohla jet devadesátkou, protože je to na ni moc rychle. Tak jsem se zděsil, komu to taky dají papíry a jak se asi řidička co se bojí jet devadesát zachová v krizové situaci, kde se velice hodí zažité rychlejší reakce, i když zrovna jedete pomaleji.

0/0
25.1.2014 20:14
Foto

I46v57a52n 53K12o90p59t70a 5787242361397

A nevidíte náhodou už z dálky že se to zůžení do jednoho pruhu blíží? Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion, kterej než se pak zase rozjede tak to chvilku trvá, by neškodilo. Prostě když je potřeba a už by to bylo na knop tak dám nohu z plynu a ty z pomalejšího pruhu tam plynule pustím. Takže i vy můžete reagovat s předstihem aniž ten např. kamion už bliká.

Ovšem máte pravdu že hlavně polské kamiony to šoupnou na dálnici do levého pruhu takřka neočekávaně.

+3/0
25.1.2014 17:47

M83a10r25t69i37n 23K67a42r55á50s63e60k 1688444539224

Pokud vidím že se to zúžení blíží, nebo to tam znám a vím kde bude stoupací pruh končit, tak si samozřejmě hlídám volnost rychlého pruhu a nebo do něj rovnou vjedu. Bohužel dost často jezdím v čase kdy je na dálnici dost aut na to, abych se tam nesnažil někomu nacpat, protože bych mu udělal to samé co ten kamion mně. Ale zkoušel jste někdy dávat pozor, jestli se v mezeře mezi kamiony v pruhu vedle vás nemihle modrá cedule s informací že se budou sbíhat pruhy? To bych nesměl koukat nikam jinam a mít štěstí že ji budu míjet ve chvíli, kdy bude vedle mě zrovna volno. Navíc je to především jejich odpovědnost a ne moje.  Pokud si představujete, že o 50km/h za těch pár sekund co na to v takových situacích bývá zpomalím jen dáním nohy z plynu, tak to budete asi taky pilot k pohledání. Nebo myslíte případ mimo dálnici, kde je pouze jeden plus jeden soupací pruh? Tam se tyto případy tak často nedějí, i když jedno místo směrem z Brna na Svitavy, kde je ukončení pomocného pruhu za horizontem, tam to fakt musíte znát, aby se pak v případě překrytí značky náklaďákem nekonalo překvapení s auty z pomalého pruhu, co vám vjíždějí před nos. Nepochopil jsem tuhle větu "Trochu ohleduplnosti k těm co jedou za vámi a nebudete nutit zpomalovat kamion" teda tu část o o tech co jedou za mnou, protože ty nespomaluju, pokud vím,  ale o zpomalení kamionu jsem taky nemluvil, Mám praxi i s náklaďákem a představu o zpomalení a zrychlení mám. Nicméně abych nemusel zpomalit, musím se o to dostatečně starat především já a tím nemyslím někomu tam natvrdo vjet, ale dát mu včas vědět že tam vjedu a případně to naznačit přibližováním k druhému pruhu.

0/−2
25.1.2014 18:13
Foto

D88a16v33i46d 94K26r15á77s94e76n16s42k46ý 7397770787

Sto milionů na přemalování jízdních pruhů. Dvacet milionů za studii proveditelnosti, dvacet milionů na projekt, padesát milionů do kapes, a za deset milionů to necháme udělat Ukrajince, kteří za to koupí i bílou barvu.

0/−1
25.1.2014 16:07

M24a55r85e85k 12V78e96s50e72l66ý 1277948920914

Jen by ty predjizdeci pruhy mohly byt namalovany tak, at se predjizdi Z KOPCE DOLU. Myslenka predjizdet pomalejsiho do kopce je sice fajn, ale velmi casto zacne v takovem  miste pomaly predjizdet pomalejsiho (nedej boze kamion kamion) a na toho s rychlejsim vozem se uz nedostane nebot pruh skonci. Z kopce dolu to jede kazdemu, kdyz chce !!!

+1/−14
25.1.2014 13:46

P83e67t47r 47H81o72r89á88k 1449663939464

Tak to je ale pořádný nesmysl. Z kopce pojedou všichni jako smyslu zbavení, včetně nákladních aut. Daleko bezpečnější je předjíždět do kopce, tam je to i nejvíc potřeba, protože nákladní auta zrovna tam jedou pomaleji.

+15/−1
25.1.2014 14:06

M73a60r17e35k 94V25e71s84e45l22ý 1577668200194

At si jedou jak chcou. Porad lepsi nez se tesit na predjizdeci pruh do ktereho pak na zacatku vjede kamion a zaradi se zpatky az na jeho konci. Z kopce ma vykon kazde osobni auto. Kamiony z nej jezdi pomalu, brzdi hlavne motorem a prekazi.

+1/−1
25.1.2014 14:27

M18a81r73t37i97n 20K83a13r91á47s94e98k 1578154889344

Z toho si nic nedělejte, Váš nesmysl je o pořádný kus větší. Předjížděcí pruh do kopce fakt dost často znamená, že první kdo začne předjíždět, ať už je to další jen o kapku rychlejší náklaďák, nebo osobák se slabým motorem, nemá motoricky na to, aby předjel za rozumnou dobu a dostalo se i na další auta za ním. Náklaďáky z kopce brzdí krom jiného i z toho důvodu, že mají tachograf a mohou dostat pokutu za rychlou jízdu i dodatečně, takže z kopce je předjede skutečně každý a ti slabší o mnoho snáz než do kopce. Jasně že běžná situace je taková že pomalý náklaďák je do kopce předjížděný všemi těmi co se za ním už několik kilometrů táhnou, ale to by se z kopce dalo snadno taky, jen by to znamenalo rychlosti 90 a 100 namísto 80 a 90. Přičemž stovka je běžnou povolenou rychlostí třeba v Rakousku, takže na vybraných rovných a zrekonstruovaných úsecích českých silnic by žádnou škodu nenadělala.

0/−1
25.1.2014 16:13

J20i29ř91í 64S15y46n43e47k 6713125329189

Tak to souvisí taky s tím k čemu si principiálně řekneme že jsou ty "třetí pruhy" určené - jestli jsou hlavně proto aby se mohlo předjíždět, anebo proto aby se co nejmíň zbytečně snižovala plynulost provozu... to není tak docela to samé!

Je sice fajn že z kopce dolů se dá (ovšem po překročení max. povolené rychlosti, bez toho to prakticky nejde protože zanedbatelné procento vozidel nejede dolů rychlostí kterou jim umožňují pravidla) snadněji předjet, ale bezpečnější (z hlediska fyziky především) je to opravdu do kopce, navíc tu taky máte ne až tak zanedbatelný počet vozidel (především nákladních) které třeba ani nejsou nějak výrazně slabé, ale přesto do prudšího kopce za žádnou cenu povolenou rychlost neudrží - a takový náklaďák v padesátce do kopečka je mnohem větší pálka pro plynulý provoz a obvykle ho v tom místě ani rozumně bezpečně předjet nejde :(

Takže ta spousta lidí co už se nad tím zamýšlela a v naprosté většině případů došla k tomu že víc pruhů má bý do kopce má pravdu...

0/0
26.1.2014 13:36

M55a71r20t79i37n 71K63a17r25á17s67e83k 1628704689684

Je pravda, že náklaďák táhnoucí-se do kopce bude asi vždycky pomalejší, než většina osobních aut a že je brzdou v provozu. Protože ale na českých silnicích neznám mnoho řidičů. kteří by bylo dobrovolně ochotní držet se za náklaďákem když nemusí (a je celkem jedno jeslti ten náklaďák jede sedmdesát nebo devádesát), tak za důležitější považuju, aby se před náklaďák dostalo víc aut, než aby se před něj dostali v místě, kde zdržuje nejvíc. Teda ono to asi souvisí s vytížeností silnice. Pokud pojedu po silnici, kde je to samý náklaďák a já předjetím jednoho jen získám výhled na další, tak asi budu preferovat to předjíždění do kopce, kde mě bude zdržovat nejvíc. Bezpečnější předjíždění bude určitě do kopce, jen si myslím že i to předjíždění z kopce vyhrazeným pruhem, je pořád bezpečnější, než kdekoli bez vyhrazeného pruhu přes protisměr.

0/0
26.1.2014 13:58

J39i94ř67í 66S94y20n12e38k 6743545149719

Souhlasím... jenže když si to složíte, tak mi z toho vychází (pokud nechápu blbě) že pruh z kopce dolů se vyplatí na méně frekventované silnici (tam se ovšem dá předjíždět i jinde, třeba po rovině) a že mnohde by měl být z kopce i do kopce (což je sice fajn, ale pak nám z toho tak nějak vzniká dálnice).

Jestliže vyjdu z toho že jsme relativně chudí tak mi z toho vychází ty stoupací pruhy na nejfrekventovanějších silnicích...

0/0
26.1.2014 14:38

M48a35r64t95i86n 75K56a30r37á24s70e85k 1508804199134

V mém okolí je několik silnic, které by potřebovaly předjížděcí pruh jak koza drbání a přitom nejsou tak frekventované aby se dalo říct že tam jedou auta ve štrůdlech. Bohužel vedou dost členitým terénem, takže je tam velký nedostatek přehledných rovinek. No a když máte na šedesáti kilometrech asi tak tři místa na bezpečné předjetí, tak jste fakt rád když se vám nestane situace, že ten kamion před vámi začne sám předjíždět Ávii v místech kde jste se těšil, že jej předjedete vy. To byste pak byl vděčný za pruh z kopce, nebo minimálně na rovině, abyste se za ten kamion nebo lépe před něj vešel i vy, namísto koukání jak kamion končí předjíždění něčeho ještě pomalejšího zhruba s koncem místa k předjetí vhodnému. Jak píšu výš, je to podle situace, ale extra pruhy z kopce bych určitě nezatracoval.

0/0
26.1.2014 17:44

J60i17ř12í 43S77y74n17e75k 6433645229449

Situaci kterou popisujete by uspokojivě vyřešil i ten druhý (třetí) pruh ve stoupání, teda pokud onen delší úsek není téměř neustálé klesání v jednom směru (jako že by se to skoro vůbec nestřídalo), anebo že by se ten třetí pruh dělal jen někde vyloženě zřídka...

0/0
27.1.2014 13:34

I68v80a 15K81r66i91s68t88o51f70o95v86á 7235473402242

Jo, tomu tak věříme.... zahyne to na nedostatku peněz. ;-D

+2/0
25.1.2014 13:33

J34o81s26e24f 11P97o76ž66i52v69i93l 8734286877610

Akorát že se bude muset zasahovat do zemní pláně a bude se to muset dočasně řešit kyvadlově.

0/0
25.1.2014 12:59

J31o62s22e60f 55P19o87ž28i58v22i29l 8604886217250

Mě se to líbí...kdyby neseděli v těch křeslech samý odborníci, tak už to tu máme kolik letRv:-P

+2/0
25.1.2014 12:58

K30r39i43s91t51ý61n48a 97Š43e70n14k47o39v95á 5965940702627

Dobrý nápad....R^

0/0
25.1.2014 12:43

P19e73t33r 10N86e83c15h45a62n66i11c81k46ý 7873556378490

To je na mnoha místech dostatečné řešení. Ale pokud chteji zvyšovat bezpecnost, tak by to chtělo zaměřit se na obchvaty měst a obcí. Mnohé z nich by se staly bezpečnějšími a obyvatelnějšími.

+1/0
25.1.2014 11:33







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.