Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha poprvé soutěží vlaky. Na deset let osloví jen tři firmy

Po více než roce se na české železnici začíná soutěžit o to, kdo bude za veřejné peníze provozovat osobní vlaky. Soutěž na provoz linky S34 mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi vypsal Ropid, organizace zřízená hlavním městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a53n67a 40M52o40l52á52k83o11v65á 7397706406574

400 lidi denne? To je velkej kseft.

+1/0
28.1.2014 8:30

Ř58e44h22o51ř 15V14l38a39s36á67k 2834524831636

1) dotace

2) potenciál - KŽC tam provozuje nějaký ze svých "nostalgických" motoráků, což každého nenaláká

0/0
28.1.2014 8:53
Foto

J43a56c26h72y42m 15B68r72z37e97z64i49n91a 6629969972103

iDnes nepoprvé psát perla.

0/−1
28.1.2014 2:04

L38u66k83á65š 67K35r12á55l 8478681957190

"Praha poprvé soutěží vlaky." Než vypustíte článek do éteru, zkontrolujte i jeho titulek!

+1/0
27.1.2014 21:19

H94o39n87z46a 47K54a70r38á71s85e87k 1725941112648

Naprosto zbytečná a nesystémová městská linka. Toto má existovat dalších 10 let? Škoda slov.

+3/−6
27.1.2014 14:48

M35a41r70t33i70n 63W39a84l87l44n70e79r 6595280724140

Pro obyvatele Satalic, Kbel a i těch Čakovic je to zajímavé spojení. Zkus být ze Kbel za 15 minut na Náměstí Republiky jinak.

Já tohle vítám.

+8/−1
27.1.2014 14:50

H47o83n16z69a 72K61a92r54á93s10e88k 1145971782468

Když už ne jinak, tak by se toto dalo případně řešit přesměrováním vlaků (změnou konečné stanice) od Neratovic z Prahy hl. n. na Masarykovo n. Nikoliv další, ze značné části duplicitní, linkou.

+1/0
27.1.2014 14:53

M28a23r64t73i83n 60W80a32l23l93n74e62r 6155750304100

tuším, že vlaky od Neratovic jezdí ob hodinu a tahle linka ji doplňuje, aby interval byl snesitelných 30 minut.

+1/0
27.1.2014 14:55

H74o41n11z10a 38K33a30r15á17s67e66k 1845851562698

Pokud má každá z té dvojice linek odlišnou konečnou, pak lze těžko hovořit o vzájemném doplňování.

+1/−2
27.1.2014 15:30

M22a35r50t25i85n 58W38a68l16l68n46e87r 6565170874180

A nenapadlo tě třeba, že lidem je jedno jestli vystoupí na Hlaváku či na Masaryčce, když je to vzdušnou čárou asi 300 metrů?

0/0
27.1.2014 15:37

H92o22n76z74a 20K33a26r41á52s91e63k 1985511582808

V tomto směru jízdy se to dá zčásti akceptovat. V opačném směru jízdy už o dost hůře.

+1/0
27.1.2014 15:43

M93a88r72t68i55n 46W18a45l24l27n71e88r 6735860184430

Budu-li vědět, že mi to v 35 jede z masaryčky a v 05 z Hlaváku, pak nevidím problém. Většina lidí, co vlakem jezdí, si tohle pamatuje.

+3/0
27.1.2014 15:46

J56i77ř98í 60E26r48b68e23n 1143474416317

Na Masně máš tramvajovou zastávku hned před nádražím, z Hlaváku to je pěkných pár minut pěšky. Metro je u obojího, ale ne každému se hodí pro jeho cestování.

0/0
28.1.2014 19:56

S72e80i63d58l 81P51e15t45r 1631531885664

No jistě!!! Proč nebýt z Čako za 24,-  kaček za 20 minut v centru Prahy, že?:-)

Malinko "problém"  však je, že při 400 lidech denně se vybere na jízdném cca 13000,- avšak na dotacích jen této jediné pidiltratě zaplatíme  nějakých  120 000,- denně , jinými slovy každý  pasažír na téhle trati nás z daní stojí v průměru skoro 3 stovky každý den ... :-/ To se jim to jezdí za cizí peníze! ;-D

Vozit je po dvou/třech taxíky by bylo levnější ...:-/

+1/−2
27.1.2014 15:03

M44a41r82t84i46n 63W69a93l43l56n49e80r 6785690164170

Nevím jak jsi došel k těm číslům. Trať z Čakovic na Masaryčku má hrubým měřením na Mapy.cz cca. 18 km (bral jsem ručním měřením, přidávám 1 km navíc, protože občas jsem nemohl zatáčku správně pobrat. Denně v jednom směru na lince jede 15 vlaků, obousměrně tedy 30 vlaků (dle jízdního řádu). Za kilometr se platí 84 Kč. To je 19 km*30 spojů*84 Kč = 47 880 Kč, což je cca. 40 procent tebou uvedených peněz.

Možná jsi to bral i neratovickou linkou, pak je ovšem potřeba navýšit i počet cestujících, které Drápal uvádí jen pro tuto linku.

Ale možná to je celé úplně jinak a já to počítám špatně.

+1/0
27.1.2014 15:21

S80e39i22d76l 47P57e28t74r 1581581845364

Počet spojů jsem bral i s neratovickou linkou samozřejmě. Ta se dotuje zcela jistě zcela stejným způsobem. Těch 400 lidí bych věřil spíš pro všech těch cca 70 spojů denně (tedy i s Neratovicemi) protože kdykoli stojím v Satalicích  u šraněk mimo ranní/odpo špičku nikdy v té 810  víc než 4- 5 lidí včetně mašinfíry a průvodčího nesedí ... :-/

+1/0
27.1.2014 15:31

M54a85r69t74i23n 50W77a73l43l33n58e59r 6585740864410

Já jsem se to snažil najít, ale marně... :-) Jediný, co jsem našel, že  linka S3 Neratovice - Praha - Dobříš měla v roce 2009 průměr 2000 osob na 24 hodin, ale bohužel netuším v jaké fázi tito lidé jezdili (zda více do Dobříše nebo na Neratovice).

0/0
27.1.2014 15:50

J97a78n 22H28o81r20a 6117171136

Kde jste přišel na to,že cestující na této lince neplatí daně?

+2/0
27.1.2014 17:55

V17a86c73l35a74v 13P16e51r92o56u84t37k74a 6328307844791

to musi vsechno jit pres Ropid?

0/0
27.1.2014 14:47

Z62b94y68n47ě63k 96J78a53n40d35a 7103342775781

Takže aby se trasa zaplatila bez dotací, muselo by tam jezdit cca 2000 lidi denně? Tedy 5x víc?

0/−2
27.1.2014 14:04

M97a38r75t43i37n 59W91a33l31l50n55e50r 6865230164320

jinak porovnej s tímhle:

Metrobusová linka dnes jezdí v trase Dejvická – Vozovna

Střešovice – Vypich – Motol – Sídliště Řepy – Zličín a každý

všední den přepraví průměrně cca 12 000 cestujících.

(jedná se o linku 180)

+2/0
27.1.2014 14:17

V75i15k75t88o62r 26N78á38r84o66ž88n54ý 3229182478

2000 lidí tou linkou přepravit nelze..

Pokud motoráček o kapacitě nějakých 48 míst (?) jede ve špičce obsazen na 90 % , cestuje v něm nějakých 43 lidí. Pětinásobek činí 215 lidí...tj. souprava 854+2 x vagón. A tato souprava je už nákladově zase někde jinde , než samotná 810.

0/0
27.1.2014 14:32

S14e38i59d15l 83P43e96t29r 1591121825954

Ne, hranice rentability je až někde na  4 tis lidí, což jsou zhruba 4/5 všech  obyvatel Čakovic i Satalic dohromady  ...:-/   Anebo by jednosměrný lístek musel stát 330,- Kč ...:-)

0/0
27.1.2014 15:20

M40a70r29t68i29n 60W17a13l59l77n36e90r 6845310524670

Čakovice 10 026

Satalice 2023

a přidávám i Kbely 6 808

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cakovice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Satalice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kbely

+1/0
27.1.2014 15:24

M32i82r13e69k 15Z70á27v65o30d33n60ý 7202667670718

A Regiojet nic? Tak to bude brzo u soudu :D

+8/0
27.1.2014 13:10

A59l12a20n 94Ř94e87p46k38a 4525386

No, to mě taky napadlo :D A stejně tak mě překvapuje, že tam chybí Jančurův přílepek v článku (když je to navíc Sůrovina);-D

+1/0
27.1.2014 16:05

F21r17a42n18t90i85š32e35k 92L69u81k74e90š 7218180275606

Regiojet by se take mohl ucastnit......Hned by tam pristalo desiro nebo talent :)

+3/−2
27.1.2014 12:37

A45l45a56n 46Ř97e87p60k70a 4705606

Jen jenstli by se Desiro nebo Talent tam vyplatilo.. Neznám tu trasu, ale nemyslím si, že je nějaká dlouhá.. By tam jezdila 810ka obarvená nažluto s kávovarem a audiovizuálním informačním systémem ;-)

0/0
27.1.2014 16:07

S70t42e11p64a21n 53T67o94t75h 8318769825948

Arriva... modernizovane, lec MOTOROVE. Na plne ELEKTRIZOVANE TRATI.

Na tak husty provoz je motorak pritezi navic.

+1/−2
27.1.2014 12:23

R17a81d55e59k 38D50o21l33e71ž68a94l 2769563770460

Arriva jezdila na elektrifikované trati, ale soutěží se ta do Čakovic, ta není.

+1/0
27.1.2014 12:29
Foto

J98i97ř25í 57Š54r49á75m88e93k 3808307149301

A hodně dlouho nebude

0/0
27.1.2014 13:00

M47i84c59h80a34l 13V78o13t22a38v92a 9863643621606

elektrická lokomotiva nemá MOTOR? nějaká novinka ne?

+2/−3
27.1.2014 13:12

R54a14d81e12k 56J70a14n61a81t16a 9485396444552

Ano, i elektrická lokomotiva má motor. Ale "motorový vůz" je terminus technicus pro vozidlo na naftu.

+2/0
27.1.2014 14:31

K60a23r92e65l 83N95a79s11t94o35u73p26i48l 3600401960731

Odkdy je cakovicka trat elektrizovana?

+7/0
27.1.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.