Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Praha poprvé soutěží vlaky. Na deset let osloví jen tři firmy

Po více než roce se na české železnici začíná soutěžit o to, kdo bude za veřejné peníze provozovat osobní vlaky. Soutěž na provoz linky S34 mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi vypsal Ropid, organizace zřízená hlavním městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J52a96n67a 94M84o18l60á38k34o98v23á 7167466556924

400 lidi denne? To je velkej kseft.

+1/0
28.1.2014 8:30

Ř34e30h61o19ř 14V52l87a39s52á37k 2224874101986

1) dotace

2) potenciál - KŽC tam provozuje nějaký ze svých "nostalgických" motoráků, což každého nenaláká

0/0
28.1.2014 8:53
Foto

J44a34c69h44y76m 50B95r49z89e26z37i65n30a 6179389852873

iDnes nepoprvé psát perla.

0/−1
28.1.2014 2:04

L56u65k29á76š 41K81r68á55l 8408641667240

"Praha poprvé soutěží vlaky." Než vypustíte článek do éteru, zkontrolujte i jeho titulek!

+1/0
27.1.2014 21:19

H67o72n30z59a 38K88a73r52á71s69e14k 1965831392448

Naprosto zbytečná a nesystémová městská linka. Toto má existovat dalších 10 let? Škoda slov.

+3/−6
27.1.2014 14:48

M80a47r32t80i10n 66W49a65l31l79n31e13r 6525100884450

Pro obyvatele Satalic, Kbel a i těch Čakovic je to zajímavé spojení. Zkus být ze Kbel za 15 minut na Náměstí Republiky jinak.

Já tohle vítám.

+8/−1
27.1.2014 14:50

H85o38n35z32a 53K17a15r90á27s63e43k 1255851602318

Když už ne jinak, tak by se toto dalo případně řešit přesměrováním vlaků (změnou konečné stanice) od Neratovic z Prahy hl. n. na Masarykovo n. Nikoliv další, ze značné části duplicitní, linkou.

+1/0
27.1.2014 14:53

M92a11r46t87i17n 17W82a66l57l27n17e97r 6795160844310

tuším, že vlaky od Neratovic jezdí ob hodinu a tahle linka ji doplňuje, aby interval byl snesitelných 30 minut.

+1/0
27.1.2014 14:55

H52o82n33z28a 68K57a16r90á73s42e41k 1625461322338

Pokud má každá z té dvojice linek odlišnou konečnou, pak lze těžko hovořit o vzájemném doplňování.

+1/−2
27.1.2014 15:30

M78a69r57t38i12n 15W22a80l38l12n70e77r 6155450184340

A nenapadlo tě třeba, že lidem je jedno jestli vystoupí na Hlaváku či na Masaryčce, když je to vzdušnou čárou asi 300 metrů?

0/0
27.1.2014 15:37

H83o41n42z90a 42K61a42r62á44s93e54k 1235731752308

V tomto směru jízdy se to dá zčásti akceptovat. V opačném směru jízdy už o dost hůře.

+1/0
27.1.2014 15:43

M30a34r92t38i37n 31W77a82l25l39n11e94r 6265960794110

Budu-li vědět, že mi to v 35 jede z masaryčky a v 05 z Hlaváku, pak nevidím problém. Většina lidí, co vlakem jezdí, si tohle pamatuje.

+3/0
27.1.2014 15:46

J54i64ř17í 56E30r13b41e89n 1263374946927

Na Masně máš tramvajovou zastávku hned před nádražím, z Hlaváku to je pěkných pár minut pěšky. Metro je u obojího, ale ne každému se hodí pro jeho cestování.

0/0
28.1.2014 19:56

S17e60i97d17l 62P81e50t53r 1211171805134

No jistě!!! Proč nebýt z Čako za 24,-  kaček za 20 minut v centru Prahy, že?:-)

Malinko "problém"  však je, že při 400 lidech denně se vybere na jízdném cca 13000,- avšak na dotacích jen této jediné pidiltratě zaplatíme  nějakých  120 000,- denně , jinými slovy každý  pasažír na téhle trati nás z daní stojí v průměru skoro 3 stovky každý den ... :-/ To se jim to jezdí za cizí peníze! ;-D

Vozit je po dvou/třech taxíky by bylo levnější ...:-/

+1/−2
27.1.2014 15:03

M15a58r26t60i41n 66W26a64l64l92n98e58r 6665280984260

Nevím jak jsi došel k těm číslům. Trať z Čakovic na Masaryčku má hrubým měřením na Mapy.cz cca. 18 km (bral jsem ručním měřením, přidávám 1 km navíc, protože občas jsem nemohl zatáčku správně pobrat. Denně v jednom směru na lince jede 15 vlaků, obousměrně tedy 30 vlaků (dle jízdního řádu). Za kilometr se platí 84 Kč. To je 19 km*30 spojů*84 Kč = 47 880 Kč, což je cca. 40 procent tebou uvedených peněz.

Možná jsi to bral i neratovickou linkou, pak je ovšem potřeba navýšit i počet cestujících, které Drápal uvádí jen pro tuto linku.

Ale možná to je celé úplně jinak a já to počítám špatně.

+1/0
27.1.2014 15:21

S91e12i21d10l 36P83e74t64r 1401921425444

Počet spojů jsem bral i s neratovickou linkou samozřejmě. Ta se dotuje zcela jistě zcela stejným způsobem. Těch 400 lidí bych věřil spíš pro všech těch cca 70 spojů denně (tedy i s Neratovicemi) protože kdykoli stojím v Satalicích  u šraněk mimo ranní/odpo špičku nikdy v té 810  víc než 4- 5 lidí včetně mašinfíry a průvodčího nesedí ... :-/

+1/0
27.1.2014 15:31

M56a36r88t47i83n 14W50a71l86l80n58e59r 6215400384240

Já jsem se to snažil najít, ale marně... :-) Jediný, co jsem našel, že  linka S3 Neratovice - Praha - Dobříš měla v roce 2009 průměr 2000 osob na 24 hodin, ale bohužel netuším v jaké fázi tito lidé jezdili (zda více do Dobříše nebo na Neratovice).

0/0
27.1.2014 15:50

J60a49n 50H43o81r34a 6607181956

Kde jste přišel na to,že cestující na této lince neplatí daně?

+2/0
27.1.2014 17:55

V79a76c30l82a60v 29P47e33r81o18u37t13k61a 6738617764361

to musi vsechno jit pres Ropid?

0/0
27.1.2014 14:47

Z38b20y53n60ě88k 94J55a60n14d90a 7523972615311

Takže aby se trasa zaplatila bez dotací, muselo by tam jezdit cca 2000 lidi denně? Tedy 5x víc?

0/−2
27.1.2014 14:04

M74a79r51t14i36n 29W87a36l60l20n35e39r 6325100204970

jinak porovnej s tímhle:

Metrobusová linka dnes jezdí v trase Dejvická – Vozovna

Střešovice – Vypich – Motol – Sídliště Řepy – Zličín a každý

všední den přepraví průměrně cca 12 000 cestujících.

(jedná se o linku 180)

+2/0
27.1.2014 14:17

V75i87k66t54o94r 50N63á44r90o80ž74n32ý 3559382948

2000 lidí tou linkou přepravit nelze..

Pokud motoráček o kapacitě nějakých 48 míst (?) jede ve špičce obsazen na 90 % , cestuje v něm nějakých 43 lidí. Pětinásobek činí 215 lidí...tj. souprava 854+2 x vagón. A tato souprava je už nákladově zase někde jinde , než samotná 810.

0/0
27.1.2014 14:32

S35e29i85d62l 33P20e69t34r 1561481125594

Ne, hranice rentability je až někde na  4 tis lidí, což jsou zhruba 4/5 všech  obyvatel Čakovic i Satalic dohromady  ...:-/   Anebo by jednosměrný lístek musel stát 330,- Kč ...:-)

0/0
27.1.2014 15:20

M43a34r59t72i54n 50W16a24l64l41n16e35r 6345260164220

Čakovice 10 026

Satalice 2023

a přidávám i Kbely 6 808

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cakovice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Satalice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kbely

+1/0
27.1.2014 15:24

M55i54r65e79k 32Z24á10v19o45d47n86ý 7872157620198

A Regiojet nic? Tak to bude brzo u soudu :D

+8/0
27.1.2014 13:10
Foto

A16l92a90n 30Ř19e41p18k29a 4805496

No, to mě taky napadlo :D A stejně tak mě překvapuje, že tam chybí Jančurův přílepek v článku (když je to navíc Sůrovina);-D

+1/0
27.1.2014 16:05

F23r39a93n23t59i38š17e14k 56L78u12k81e31š 7378280345496

Regiojet by se take mohl ucastnit......Hned by tam pristalo desiro nebo talent :)

+3/−2
27.1.2014 12:37
Foto

A36l17a63n 27Ř19e11p31k98a 4425436

Jen jenstli by se Desiro nebo Talent tam vyplatilo.. Neznám tu trasu, ale nemyslím si, že je nějaká dlouhá.. By tam jezdila 810ka obarvená nažluto s kávovarem a audiovizuálním informačním systémem ;-)

0/0
27.1.2014 16:07

S94t95e80p47a34n 83T39o18t83h 8168949855188

Arriva... modernizovane, lec MOTOROVE. Na plne ELEKTRIZOVANE TRATI.

Na tak husty provoz je motorak pritezi navic.

+1/−2
27.1.2014 12:23

R79a82d57e82k 17D34o70l63e11ž84a90l 2809223270310

Arriva jezdila na elektrifikované trati, ale soutěží se ta do Čakovic, ta není.

+1/0
27.1.2014 12:29
Foto

J14i38ř71í 24Š27r94á21m17e74k 3418767969911

A hodně dlouho nebude

0/0
27.1.2014 13:00

M43i27c53h50a97l 83V44o60t28a23v73a 9703783931206

elektrická lokomotiva nemá MOTOR? nějaká novinka ne?

+2/−3
27.1.2014 13:12

R65a21d65e17k 13J55a43n80a68t22a 9675746814512

Ano, i elektrická lokomotiva má motor. Ale "motorový vůz" je terminus technicus pro vozidlo na naftu.

+2/0
27.1.2014 14:31

K40a36r78e44l 66N67a46s40t23o43u86p52i19l 3570491560251

Odkdy je cakovicka trat elektrizovana?

+7/0
27.1.2014 13:28







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.