Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Praha poprvé soutěží vlaky. Na deset let osloví jen tři firmy

Po více než roce se na české železnici začíná soutěžit o to, kdo bude za veřejné peníze provozovat osobní vlaky. Soutěž na provoz linky S34 mezi Masarykovým nádražím a Čakovicemi vypsal Ropid, organizace zřízená hlavním městem.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25a15n53a 17M65o88l21á80k75o14v74á 7267286396474

400 lidi denne? To je velkej kseft.

+1/0
28.1.2014 8:30

Ř15e55h11o12ř 65V79l25a36s45á11k 2644884871196

1) dotace

2) potenciál - KŽC tam provozuje nějaký ze svých "nostalgických" motoráků, což každého nenaláká

0/0
28.1.2014 8:53
Foto

J68a46c41h65y63m 52B59r20z23e46z62i40n80a 6229529512703

iDnes nepoprvé psát perla.

0/−1
28.1.2014 2:04

L87u52k31á86š 12V10y17o87r34a98l 2777186162102

"Praha poprvé soutěží vlaky." Než vypustíte článek do éteru, zkontrolujte i jeho titulek!

+1/0
27.1.2014 21:19

H10o32n71z16a 66K43a60r63á86s86e94k 1415631482358

Naprosto zbytečná a nesystémová městská linka. Toto má existovat dalších 10 let? Škoda slov.

+3/−6
27.1.2014 14:48

M98a13r83t92i39n 75W46a65l32l65n45e33r 6775390524810

Pro obyvatele Satalic, Kbel a i těch Čakovic je to zajímavé spojení. Zkus být ze Kbel za 15 minut na Náměstí Republiky jinak.

Já tohle vítám.

+8/−1
27.1.2014 14:50

H11o17n46z62a 17K18a15r84á18s20e34k 1655431902698

Když už ne jinak, tak by se toto dalo případně řešit přesměrováním vlaků (změnou konečné stanice) od Neratovic z Prahy hl. n. na Masarykovo n. Nikoliv další, ze značné části duplicitní, linkou.

+1/0
27.1.2014 14:53

M45a68r61t34i94n 92W24a75l34l63n65e49r 6505310194820

tuším, že vlaky od Neratovic jezdí ob hodinu a tahle linka ji doplňuje, aby interval byl snesitelných 30 minut.

+1/0
27.1.2014 14:55

H33o43n15z92a 34K27a84r27á89s97e98k 1845281512798

Pokud má každá z té dvojice linek odlišnou konečnou, pak lze těžko hovořit o vzájemném doplňování.

+1/−2
27.1.2014 15:30

M31a40r95t10i64n 25W14a56l88l85n40e22r 6985500684640

A nenapadlo tě třeba, že lidem je jedno jestli vystoupí na Hlaváku či na Masaryčce, když je to vzdušnou čárou asi 300 metrů?

0/0
27.1.2014 15:37

H63o97n37z10a 31K38a96r45á27s82e43k 1445961932398

V tomto směru jízdy se to dá zčásti akceptovat. V opačném směru jízdy už o dost hůře.

+1/0
27.1.2014 15:43

M56a81r82t43i18n 53W30a54l66l29n85e26r 6175920154850

Budu-li vědět, že mi to v 35 jede z masaryčky a v 05 z Hlaváku, pak nevidím problém. Většina lidí, co vlakem jezdí, si tohle pamatuje.

+3/0
27.1.2014 15:46

J76i30ř43í 45E86r90b51e58n 1923424606817

Na Masně máš tramvajovou zastávku hned před nádražím, z Hlaváku to je pěkných pár minut pěšky. Metro je u obojího, ale ne každému se hodí pro jeho cestování.

0/0
28.1.2014 19:56

S80e80i69d59l 93P56e82t39r 1261161595204

No jistě!!! Proč nebýt z Čako za 24,-  kaček za 20 minut v centru Prahy, že?:-)

Malinko "problém"  však je, že při 400 lidech denně se vybere na jízdném cca 13000,- avšak na dotacích jen této jediné pidiltratě zaplatíme  nějakých  120 000,- denně , jinými slovy každý  pasažír na téhle trati nás z daní stojí v průměru skoro 3 stovky každý den ... :-/ To se jim to jezdí za cizí peníze! ;-D

Vozit je po dvou/třech taxíky by bylo levnější ...:-/

+1/−2
27.1.2014 15:03

M42a52r69t80i44n 22W89a51l22l96n66e23r 6625580514650

Nevím jak jsi došel k těm číslům. Trať z Čakovic na Masaryčku má hrubým měřením na Mapy.cz cca. 18 km (bral jsem ručním měřením, přidávám 1 km navíc, protože občas jsem nemohl zatáčku správně pobrat. Denně v jednom směru na lince jede 15 vlaků, obousměrně tedy 30 vlaků (dle jízdního řádu). Za kilometr se platí 84 Kč. To je 19 km*30 spojů*84 Kč = 47 880 Kč, což je cca. 40 procent tebou uvedených peněz.

Možná jsi to bral i neratovickou linkou, pak je ovšem potřeba navýšit i počet cestujících, které Drápal uvádí jen pro tuto linku.

Ale možná to je celé úplně jinak a já to počítám špatně.

+1/0
27.1.2014 15:21

S40e34i50d74l 92P48e73t84r 1581361315594

Počet spojů jsem bral i s neratovickou linkou samozřejmě. Ta se dotuje zcela jistě zcela stejným způsobem. Těch 400 lidí bych věřil spíš pro všech těch cca 70 spojů denně (tedy i s Neratovicemi) protože kdykoli stojím v Satalicích  u šraněk mimo ranní/odpo špičku nikdy v té 810  víc než 4- 5 lidí včetně mašinfíry a průvodčího nesedí ... :-/

+1/0
27.1.2014 15:31

M19a75r68t69i69n 33W12a43l30l70n23e80r 6525180684820

Já jsem se to snažil najít, ale marně... :-) Jediný, co jsem našel, že  linka S3 Neratovice - Praha - Dobříš měla v roce 2009 průměr 2000 osob na 24 hodin, ale bohužel netuším v jaké fázi tito lidé jezdili (zda více do Dobříše nebo na Neratovice).

0/0
27.1.2014 15:50

J23a55n 96H45o14r27a 6987911656

Kde jste přišel na to,že cestující na této lince neplatí daně?

+2/0
27.1.2014 17:55

V83a26c92l78a83v 31P18e89r40o42u46t37k96a 6528397554181

to musi vsechno jit pres Ropid?

0/0
27.1.2014 14:47

Z44b69y20n69ě32k 84J78a89n70d13a 7383842545901

Takže aby se trasa zaplatila bez dotací, muselo by tam jezdit cca 2000 lidi denně? Tedy 5x víc?

0/−2
27.1.2014 14:04

M75a76r13t85i16n 18W63a46l48l14n89e21r 6745320554260

jinak porovnej s tímhle:

Metrobusová linka dnes jezdí v trase Dejvická – Vozovna

Střešovice – Vypich – Motol – Sídliště Řepy – Zličín a každý

všední den přepraví průměrně cca 12 000 cestujících.

(jedná se o linku 180)

+2/0
27.1.2014 14:17

V12i66k88t94o82r 39N80á95r61o41ž24n88ý 3229272788

2000 lidí tou linkou přepravit nelze..

Pokud motoráček o kapacitě nějakých 48 míst (?) jede ve špičce obsazen na 90 % , cestuje v něm nějakých 43 lidí. Pětinásobek činí 215 lidí...tj. souprava 854+2 x vagón. A tato souprava je už nákladově zase někde jinde , než samotná 810.

0/0
27.1.2014 14:32

S15e84i50d69l 59P92e66t32r 1461541975304

Ne, hranice rentability je až někde na  4 tis lidí, což jsou zhruba 4/5 všech  obyvatel Čakovic i Satalic dohromady  ...:-/   Anebo by jednosměrný lístek musel stát 330,- Kč ...:-)

0/0
27.1.2014 15:20

M16a79r21t19i55n 43W54a10l71l94n58e18r 6465950174340

Čakovice 10 026

Satalice 2023

a přidávám i Kbely 6 808

http://cs.wikipedia.org/wiki/%C4%8Cakovice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Satalice

http://cs.wikipedia.org/wiki/Kbely

+1/0
27.1.2014 15:24

M74i93r73e33k 30Z34á83v35o33d62n94ý 7332447430528

A Regiojet nic? Tak to bude brzo u soudu :D

+8/0
27.1.2014 13:10
Foto

A50l83a18n 73Ř26e49p31k67a 4545676

No, to mě taky napadlo :D A stejně tak mě překvapuje, že tam chybí Jančurův přílepek v článku (když je to navíc Sůrovina);-D

+1/0
27.1.2014 16:05

F26r17a19n35t41i32š63e85k 42L57u52k79e74š 7988800945846

Regiojet by se take mohl ucastnit......Hned by tam pristalo desiro nebo talent :)

+3/−2
27.1.2014 12:37
Foto

A84l92a48n 31Ř64e37p52k18a 4335376

Jen jenstli by se Desiro nebo Talent tam vyplatilo.. Neznám tu trasu, ale nemyslím si, že je nějaká dlouhá.. By tam jezdila 810ka obarvená nažluto s kávovarem a audiovizuálním informačním systémem ;-)

0/0
27.1.2014 16:07

S31t90e83p52a36n 29T64o14t27h 8748989915398

Arriva... modernizovane, lec MOTOROVE. Na plne ELEKTRIZOVANE TRATI.

Na tak husty provoz je motorak pritezi navic.

+1/−2
27.1.2014 12:23

R40a46d12e84k 98D70o19l19e92ž30a64l 2459733150460

Arriva jezdila na elektrifikované trati, ale soutěží se ta do Čakovic, ta není.

+1/0
27.1.2014 12:29
Foto

J60i78ř65í 27Š17r94á41m93e58k 3148267609191

A hodně dlouho nebude

0/0
27.1.2014 13:00

M94i63c29h84a92l 62V17o83t62a51v52a 9463243281386

elektrická lokomotiva nemá MOTOR? nějaká novinka ne?

+2/−3
27.1.2014 13:12

R69a28d17e61k 23J28a52n47a18t81a 9835446974522

Ano, i elektrická lokomotiva má motor. Ale "motorový vůz" je terminus technicus pro vozidlo na naftu.

+2/0
27.1.2014 14:31

K52a80r82e20l 10N24a39s11t79o51u21p97i62l 3970361220801

Odkdy je cakovicka trat elektrizovana?

+7/0
27.1.2014 13:28





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.