Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Českým drahám přibyli pasažéři, loni jich cestovalo o půl milionu víc

Českým drahám loni mírně narostl počet cestujících. Za celý rok jejich vlaky přepravily 169,3 milionu pasažérů, což je o půl milionu víc než v roce 2012 a je to již třetí meziroční růst v řadě. Dráhy o tom informovaly v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J44i93r26k47a 90D81v39o95ř13á81k 4165380133208

Takže ČD roste počet cestujících a osobokilometrů i za minulý rok. Fajn, zhruba řečeno čím víc, tím míň veřejných peněz na jednu jízdu.

0/0
3.2.2014 14:22

M49a39r71e89k 53K32o26š23n90á44ř 7221241174855

českým drahám přibyli černí pasažéři

+1/−4
28.1.2014 19:28
Foto

A53l16a15n 78Ř30e67p32k94a 4165856

Nojo, romové taky ;-D

+1/0
28.1.2014 19:30

J65i21r26k62a 79D50v19o62ř10á30k 4555240133528

Černí pasažéři v tom samozřejmě nejsou.

0/0
3.2.2014 14:20
Foto

V96l44a24d31i12m81í34r 76V74o53l51k96o 6750362177459

o půl milionu víc? A nepočítali ty, co byli ve zpožděných vlacích přes půlnoc na 1.1?

Čtvrt milionu cestujících by to vysvětlilo. To musel být provoz.;-)

+1/−9
28.1.2014 17:04

J86o54s32e84f 34K42o16z62e42l 1506346595235

To je nějakých 1000 cestujících, kteří začali denně dojíždět do práce,škol a zpět.

260 (prac.dnů) * 2 cesty denně * 1000 cestujících. To není nic moc. Škoda, že není uvedeno co musíme hradit z našich daní na přepravu jednoho cestujícího formou dotace drahám .   Ještě zajímavější by byl údaj počtu vydaných režijních jízdenek. Ten je o jeden řád vyšší, než je počet zaměstnanců ČD.

+2/−10
28.1.2014 17:00

Č85e39s39t13m61í80r 85D53o11č91e34k61a88l 3455722202823

Škoda, že jste tak líný a nenajdete si to. Všechny tyto údaje jsou známy. A mimochodem - celé ČD za kraji a státem objednanou dopravu dostávají zhruba asi tolik peněz jako pražský dopravní podnik. A s tou režijkou - je to benefit ČD pro svoje zaměstnance. Komu jej dají nebo nedají, do toho už vám opravdu nic není. Můžete ji mít taky - běžte pracovat k ČD.

+12/−1
28.1.2014 17:13

J73o81s54e64f 42K11o90z27e28l 1646386605875

Díky za info, takže z našich daní platíme cca 56 Kč každému cestujícímu. S těmi režijkami jste mě nepochopil, mě spíš vadí, že je mají  ti, kteří s ČD nemají vůbec nic společného. Pokud je firma ročně ve ztrátě 10 mld. Kč nejsem si jist, že ČD mohou rozdávat téměř bezplatné režijní jízdenky dle vlastní úvahy. Nesnižují tím tržby z přepravy na úkor nás daňových poplatníků?

+1/−10
28.1.2014 17:30

Č61e56s73t62m87í23r 22D93o23č55e31k90a84l 3615972322453

8-o jakých 10 miliard ztráty, kde jste na takovou částku přišel? Benefity jsou věcí firmy a jejího majitele, komu je dají je jejich věc. Musíte si uvědomit, že pracovat na dráze není žádné velké finanční terno a tento benefit je docela důležitý proto, aby udrželi zaměstnance.

+9/−1
28.1.2014 17:51

J95o42s52e59f 75K51o15z57e53l 1386476845425

zkuste vygooglit např. "České dráhy v přepravě osob ani kilometr bez dotace" . Samozřejmě že se mi jedná pouze o  provozní dotaci, která je každoročně přidělována ze státního rozpočtu. A ještě jednou, režijky zaměstnancům OK, ale firma, která dosahuje roční ztráty 10 mld. Kč by neměla rozdávat mimo vlastní zaměstnance nikomu dalšímu. Mezi lidem českým je cca 280 tis. režijních jízdenek.

+1/−7
28.1.2014 18:16

Č26e56s91t23m40í76r 87D35o57č59e97k87a59l 3365322732573

To je fakt nesmysl, co píšete. To, že stát a kraje hradí ČD služby, které si u nich objednali, přece nemůžete nazývat ztrátou. Stát řekne, co chce odjezdit, jaké má být jízdné a za to následně platí. Říci pak, že je to je ztráta ČD je opravdu nesmysl.

+4/0
28.1.2014 18:52

J48a92n 94N82e67š94p18o37r 4856158686142

To jim nevymluvíte, mezi lidem je zažité,  že platba za základní dopravní obslužnost je "dotace"... Ale nikomu nevadí, že tutéž "dotaci" tím pádem dostávají všichni přepravci, kteří se na ní podílejí.

+3/−1
28.1.2014 19:01

J44o83s74e18f 79K38o74z97e71l 1316306445195

tržby - náklady = zisk když je výsledek záporný, je to ztráta a ta u ČD ročně činí 10 mld. Kč. Kdyby dráhy tyto peníze nedostaly, nemohou dopravu provozovat. Ano, máte pravdu, že ekonomické jízdné by bylo asi tak 4x vyšší. Nevím, kdo by pak do vlaku kromě režijkářů ještě nastoupil. To by byl definitivní konec ČD a velká příležitost pro Jančuru.

Zkuste googlem ještě tohle - "Režijní průkazy potichu končí. V rychlících už nemusí platit"

0/−8
28.1.2014 19:07
Foto

A48l81a53n 70Ř25e24p81k83a 4955886

A on by snad Jančura jezdil bez dotací? Pár tratí se u nás uživí na komerční riziko bez dotací, ale většina ne. I ten Jančura by ty dotace chtěl, jen za ním žádné výběrko nevyhrál (nebo spíš z některých odešel).

A režijky neplatící v rychlících se týkají případných tendrů, ovšem myslím, že pokud daný tendr vyhrají dráhy, tak by platnost režijek zachovat mohli. ;-)

+2/0
28.1.2014 19:29

K53r89i59s57t60i83á84n 53M71a28r30č22í74k 3333785783973

Vám asi nedochází že veřejná hromadná doprava nemá být zisková. Zisková nikdy nebude, stejně jako zdravotnictví budou se tam cpát naše peníze.

+2/0
28.1.2014 19:32

J57o74s84e27f 72K59o73z29e22l 1636666695905

No Jančurovy autobusy ročně ujedou více jak 5 mil. km bez jakýchkoliv dotací. Jeho doprava je veřejná a dokonce i hromadná. Někdy až moc, občas se mi stane, že jízdenku už nekoupím.

0/−4
28.1.2014 19:40

V85a30c48l94a30v 28H30a79j23e23k 3856769589

Až na to, že mu stát doplácí studentské a žákovské jízdné, že??

+5/0
28.1.2014 20:15

J25o87s35e17f 30K90o45z25e34l 1196206715805

To si poručil stát, ne Jančura. Tuto povinnost mu zákon nařizuje.

Kdyby měli žáci a studenti ze zákona slevu na rohlíky, nebude to jinak .

0/−3
28.1.2014 21:01

V39a85c38l47a30v 28H83a79j42e10k 3736799129

No ale u ČD to takto nevnímáte, není to poněkud zaujaté??

+6/0
28.1.2014 21:19

J60i58r27k44a 60D98v50o23ř44á84k 4925150423748

Není to tak. Vedle "dotovaného" jízdné už ČD za tyhle trasy žádné další peníze za studentské a podobné slevy už navíc nedostává, je to v tom jaksi tiše zahrnuto.

0/0
3.2.2014 14:26

J33i74r61k20a 37D33v48o88ř44á50k 4745920663928

Jenže Jančura z toho dost slušně žije, protože mu to plní automusi líp než nějaká akce. ;-)

0/0
3.2.2014 14:17

Č77e82s86t61m36í28r 40D86o96č88e58k21a31l 3665942102453

Tak ještě jednou a jinak, abyste to konečně pochopil:

Stát > Hele ČD my chceme, abyste nám tady jezdili mezi X a Y, pětkrát denně a chceme, aby jízdenka stála maximálně Z korun.

ČD> OK, klidně budeme jezdit, ale jízdenka bude stát 4 * Z korun, za těch Z korun to nelze provozovat, prodělávali bychom na tom.

Stát> Jo, ale pro mě je to fakt důležité. Tak víte co, já vám těch 3 * Z korun doplatím a přihodím 5% abyste na tom měli nějaký přiměřený zisk

ČD> OK, to by šlo, jsme domluveni

Okolojdoucí J. Kozel> Hej ČD, ale vy jste ve ztrátě! ... to je divný, ne?

+4/0
28.1.2014 19:44

J42o86s53e59f 15K79o88z46e56l 1626706245765

Hospodářský výsledek nejsou je tržby ale i náklady. Jen generální Žalud měl příjmy v desítkách mil. ročně (včetně benefitů, pojištění...)

a jeho blízké okolí také nouzí netrpělo j. Opět google napoví..- to jen na okraj.

Jak zlevnit ? Dráhu v regionální dopravě nahradit autobusy, které jsou 5x levnější , ekologičtější (EURO 5), dostupnější, operativnější.

Stát ušetří a občané budou spokojenější.

Jinak díky za slušně vedenou diskuzi.

0/−5
28.1.2014 20:30

M69i66r41o56s44l60a96v 41G78r24o43s46s76m71a61n26n 8122809934

Jen dojmy.

+2/0
29.1.2014 0:29

J43i15r42k15a 23D42v72o12ř97á25k 4785640693728

Autobusy by sice v několika případech levnější, ekologičtější, dostupnější, a operativnější vyšly, ale zdaleka ne tak často jak si leckdo myslí. V těch nesmyslných ale občas zveřejˇˇnovaných 20 korunách nejsou zahrnuté věci, které na dráze zahrnuté jaksi automaticky jsou.

0/0
3.2.2014 14:29

V30a29c90l78a73v 32H43a12j14e62k 3726199239

Kdo bude a nebude mít režijku není až tak v rukách ČD. Řídí se to tarifem, který vydává ministerstvo dopravy. Víme??

+2/0
28.1.2014 20:18

Č37e18s36t29m54í81r 76D79o71č36e61k27a24l 3715582982263

No a? Ministerstvo v tomto udělá to, co budou chtít ČD. MD nepůjde proti ČD.

0/0
29.1.2014 16:43

D98a59v73i72d 56P51e70t46r 7370586590405

Čím více lidí cestuje, tím méně se hradí z daní.

+3/0
28.1.2014 20:52

J10o78s42e13f 28Š44e93m70e94l34í81k 7919921580927

Auta stojí, vlaky jedou. ;-)

+7/0
28.1.2014 13:52

L38u60c58i59a84n 13P87a63p23a45z49i80a65n 5654827261325

To ale manažeři podle všeho nepředpokládali, jinak si nedovedu představit, proč jsme na www.jarmek.cz do Valašských Klobouků cestovali jako dobytek v přeplněném celém vlaku. To, že se v tom či onom regionu cosi koná by mělo být manažery vlaků sledováno a podle toho operativně zařazeno více vagónů toho či onoho vlaku. Chybí operativní zálohy a vychází se jen z průměrných čísel bez ohledu na výkyvy poptávky. Alibisticky sice vyjel onen den i vlak na páru, ale do něj se vešel zlomek cestujících, kromě toho to byla spíše atrakce pro děti a ne každý na jermek cestoval s dětmi nebo na tento luxus s vláčkem na páru prostě neměl. Místenky, resp. jízdenky byly vyprodány velmi rychle na onen vlak na páru, takže to jasně naznačovalo velkou poptávku pro cestu sem vlakem. Ale holt vlakový dopravce, kterého si zatím vybral Zlínský kraj na této trati to holt ignoroval, jen lidi na stanici popoháněl, aby se do narvaného vlaku narvali opravdu všichni. Tak by se asi slušelo poděkovat, že jsme si to mohli zase užít a připomenout si dobu temna.

+3/−6
28.1.2014 13:47

O26n48d70r57a 29Z23d94r37a63h38a30l 4745760805791

jojo, urcite lidi v CD nedelaji nic jineho nez projizdi cesky internet a zjistuji, kde by mohlo jet kolik lidi. myslim, ze kdyby mesta/obce/obydlene zatacky/mista poradajici akci jen alibisticky (vase slovo) necekali az si jich ceske drahy vsimnou a napsali CD "bude tady tolik a tolik lidi, jinak se sem nemaji jak dostat, bud by tam prijel dalsi vlak nebo byste si tady mohl stezovat opravnene, ale takhle to je trochu scestne...

+11/0
28.1.2014 14:43

R96a58d41e84k 78J98a74n37a22t25a 9285676784622

Ano, důvod ke kritice by byl pouze tehdy, pokud by pořadatel akce / město / kraj infromovalo ČD kolik návštěvníků očekávají a ČD se na to vykašlaly.

Navíc je zde otázka, jak je to smluvně ošetřeno. Delší vlak může znamenat i výrazně vyšší náklady, které směšné české jízdné nemusí pokrýt ani kdyby byl vlak plný. Takže jde o to, zda ty vícenáklady dle smlouvy s krajem pak má hradit ČD nebo kraj.

+6/0
28.1.2014 14:49

P38e15t22r 17Ž59á75k 1538872445199

no nevím, u nás když jede škola třebo do divadla, tak si objednaj a zaplatí a ráno přijedou míste jedné regionovy dvě.

+5/0
28.1.2014 15:25

J46a62n 31N30e74š66p87o45r 4636698836162

No to je právě ono, jenže je to něco jiného než posílení vlaků při předpokládané zvýšené přepravě z důvodů pořádání kulturní či sportovní akce... K tomu posilování běžně dochází, i bez upozornění pořadatelem, pokud je ona akce dostatečně mediálně prezentována, někdy vstupenka na festival platí i jako jízdenka, ale týká se to vesměs jen větších akcí...

+1/0
28.1.2014 19:23

J33i96r47k32a 50D20v57o41ř10á55k 4265730353338

Nechcete nám jistě namluvit, že vstupenka platí jako jízdenka, a pořadatel na to ČD ani neupozornil... ;-)

0/0
3.2.2014 14:32

J18a66n 26S14o35u19k23u31p 1474254766535

Tak se měl pořadatel domluvit s ČD na navýšení kapacity. Zajímavé, že někdy a někde to jde (např na Moru ve Vizovicích)

+3/0
28.1.2014 16:09

M62a55r36i81o 14P19e78t31r80ů 9257693361341

Ať se jedou podívat do Německa, Francie, Švýcarska, apod., aby viděli jak mohou vypadat a fungovat dráhy včetně carga. Mohly mít klidně desetinásobky cestujících, kdyby to nevedla banda břídilů. A nebýt Žlutých, tak se pořád ještě vymlouvají :-/

+3/−8
28.1.2014 13:39

D43a39v12i19d 90Č46e57r94n51o57h31o29r58s43k73ý 1916114586316

a budeš platit Německý, Francouzský nebo Švýcarský ceny ?

+16/−2
28.1.2014 13:43

R55a96d57e11k 15J27a51n17a94t13a 9515926954892

Pokud by železnice u nás měla desetinásobek cestujících než dnes, tak bychom byli s náskokem světová špička.

Dnes je u nás podíl železnice na přeprave osob cca 8%. Žebříček vede Japonsko se cca 25%.

+3/−1
28.1.2014 13:45

M79i91r78o21s22l55a78v 29Z58i21k96m14u62n54d 7749143384783

Kolik je v Japonsku dálkových autobusových linek ?????

0/0
28.1.2014 18:29

R80a37d84e37k 96J91a49n38a61t90a 9985646344382

A to je proč důležité? Údaj modal share železnice v Japonsku jsem uvedl proto, aby bylo vidět, že zdesateronásobení počtu cestujících je u nás nereálné.

0/0
28.1.2014 20:08

J51i93r80k88a 12D51v36o48ř46á14k 4105630953428

V Japonsku samozřejmě jsou normální dálkové autobusové linky. To jste nevěděl?

0/0
3.2.2014 14:19

M90i74r71e36k 57Z19á51v16o51d24n30ý 7162507660668

Tak toto je samozřejmě hloupost. Zálěží totiž na sociální situaci obyvatel a pokud by železnice skutečně fungovala tak, jak píšte, nepojede s ní nikdo, ani kdyby to řídil Žluťák.

+2/0
28.1.2014 13:48

M21a42r79i34o 74P33e19t56r89ů 9627953541881

Vážení, Žluté vlaky jsou na úrovni zmíněných železnic a jde to. Chcete to rozporovat? Takto fungují výše zmíněné, a to na všech úrovních. V Německu se mi divili, proč tady jezdíme smradlavými autobusy po přeplněných dálnicích. Zejména vyzdvihovali možnost brát si s sebou všude kola. Já když chci jet s kolem s ČD, musím vybírat z jednoho přeplněného vagonu na 10 jízd a ještě se s někým dohadovat, že to musím mít rezervováno tam i zpět s dostatečným předstihem

0/−12
28.1.2014 14:01

R48a33d95e37k 52J95a70n26a36t37a 9755296374442

V dálkových vlacích DB nebývá přeprava kola běžná a když je, tak je téměř vždy s povinnou rezervací.

Pokud mluvíte o osobních a spěšných vlacích, tak u těch nepotřebujete rezervaci ani u ČD - naložíte kolo do CityElefantu, Regionovy a jedete.

+8/0
28.1.2014 14:08

M52a66r68i95o 11P68e80t34r70ů 9307393311181

Mluvím zrovna o dálkových vlacích, kterými mí bývalý kolegové z Leipzigu jezdili na výlety do Francie na kolech. Že je u těchto vlaků rezervace, je zřejmě nezbytné. Nicméně Vámi uváděné příměstské vlaky znám pouze z okolí Prahy, příp. na některých frakventovaných trasách (např. Kolín-Pha, apod.). V roce  2009, kdy jsem v Leipzigu byl, tak Regionovy ani současné cyklovlaky ČD ještě nebyly. Je to určitý progres, ano, ale stále pouze velmi malý. A znovu opakuji, že kdyby si SA nevybojovali vstup na železnici v roce 2011, tak je to tady pořád stejný. Stále jen vytáčky "nejde, nebude fungovat, bla bla ... "

0/−8
28.1.2014 14:36

R80a27d81e73k 61J64a61n66a27t27a 9915626534952

Nasazování CityElefantů a Regionov (což jsou nejpoužívánější vlaky pro cyklovýlety, ještě spolu s cyklovozy na motorácích na trati 070) opravdu není zásluha SA, jak jste na to přišel?

Jednak to bylo mnohem dříve, na jiých tratích, navíc SA kola ani nevozí, nejen v autobusech, ale ani ve vlacích. Proč taky dělat místo pro kolo, když na to místo dáte dvě sedačky a utržíte více, že ....

+12/0
28.1.2014 14:41

M50a83r15i13o 14P47e87t66r89ů 9317663931841

Zásluha SA je v rovině zkvalitňování služeb a komfortu. Podstata mého srovnání s SA je ta, že pokud se ČD bude podobně snažit i na méně frekventovaných tratích, přitáhne zpět cestující, kteří naprosto nesmyslně jezdí autobusy. Současný souboj o D1 je až trapný, ale v důsledku přinutil ČD zamyslet se nad tím co nabízí

+1/−3
28.1.2014 14:44

R17a24d61e74k 96J31a86n89a98t53a 9635246644742

Ne. Problém "méně frekventovaných tratí" není "kvalita služeb" (co byste taky chtěl na lokálce poskytovat za služby? ani ve Švýcarsku vám v osobáku kafe nedají), ale dlouhá jízdní doba, mnohde i nesmyslně umístěné zastávky.

+8/0
28.1.2014 14:52

M77a34r48i75o 42P57e71t40r49ů 9657273351821

Ne. Problém je v obojím dohromady. Zeptejte se Němců, jak se jim líbí cestování do ČR. Překvapím vás, líbí se jim. Jsou nadšeni, že u nás přesedají do starých herek z 80. let, kde se netopí, větrá se okny, apod. Berou to jako výlet do historie. Akorát my s nimi jezdíme běžně. A tohle neberte jako můj vtípek, to je skutečný zážitek několika mých německých přátel

+1/−6
28.1.2014 14:57





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.