Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám přibyli pasažéři, loni jich cestovalo o půl milionu víc

Českým drahám loni mírně narostl počet cestujících. Za celý rok jejich vlaky přepravily 169,3 milionu pasažérů, což je o půl milionu víc než v roce 2012 a je to již třetí meziroční růst v řadě. Dráhy o tom informovaly v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J82i25r14k60a 46D62v77o19ř98á55k 4695520393548

Takže ČD roste počet cestujících a osobokilometrů i za minulý rok. Fajn, zhruba řečeno čím víc, tím míň veřejných peněz na jednu jízdu.

0/0
3.2.2014 14:22

M94a66r84e21k 88K31o79š71n45á40ř 7911551544765

českým drahám přibyli černí pasažéři

+1/−4
28.1.2014 19:28

A77l86a41n 41Ř25e38p71k59a 4545686

Nojo, romové taky ;-D

+1/0
28.1.2014 19:30

J36i94r40k64a 23D70v83o46ř74á91k 4655760433978

Černí pasažéři v tom samozřejmě nejsou.

0/0
3.2.2014 14:20
Foto

V89l33a22d21i79m72í67r 89V18o11l41k22o 6240382377109

o půl milionu víc? A nepočítali ty, co byli ve zpožděných vlacích přes půlnoc na 1.1?

Čtvrt milionu cestujících by to vysvětlilo. To musel být provoz.;-)

+1/−9
28.1.2014 17:04

J82o45s21e25f 84K92o89z25e57l 1736556545805

To je nějakých 1000 cestujících, kteří začali denně dojíždět do práce,škol a zpět.

260 (prac.dnů) * 2 cesty denně * 1000 cestujících. To není nic moc. Škoda, že není uvedeno co musíme hradit z našich daní na přepravu jednoho cestujícího formou dotace drahám .   Ještě zajímavější by byl údaj počtu vydaných režijních jízdenek. Ten je o jeden řád vyšší, než je počet zaměstnanců ČD.

+2/−10
28.1.2014 17:00

Č61e21s10t52m42í50r 91D26o60č79e80k10a45l 3865392322113

Škoda, že jste tak líný a nenajdete si to. Všechny tyto údaje jsou známy. A mimochodem - celé ČD za kraji a státem objednanou dopravu dostávají zhruba asi tolik peněz jako pražský dopravní podnik. A s tou režijkou - je to benefit ČD pro svoje zaměstnance. Komu jej dají nebo nedají, do toho už vám opravdu nic není. Můžete ji mít taky - běžte pracovat k ČD.

+12/−1
28.1.2014 17:13

J56o55s19e73f 19K29o65z27e23l 1966426955625

Díky za info, takže z našich daní platíme cca 56 Kč každému cestujícímu. S těmi režijkami jste mě nepochopil, mě spíš vadí, že je mají  ti, kteří s ČD nemají vůbec nic společného. Pokud je firma ročně ve ztrátě 10 mld. Kč nejsem si jist, že ČD mohou rozdávat téměř bezplatné režijní jízdenky dle vlastní úvahy. Nesnižují tím tržby z přepravy na úkor nás daňových poplatníků?

+1/−10
28.1.2014 17:30

Č15e27s23t19m55í89r 40D68o80č87e45k83a31l 3655392252483

8-o jakých 10 miliard ztráty, kde jste na takovou částku přišel? Benefity jsou věcí firmy a jejího majitele, komu je dají je jejich věc. Musíte si uvědomit, že pracovat na dráze není žádné velké finanční terno a tento benefit je docela důležitý proto, aby udrželi zaměstnance.

+9/−1
28.1.2014 17:51

J16o60s91e55f 27K10o45z16e52l 1906436345295

zkuste vygooglit např. "České dráhy v přepravě osob ani kilometr bez dotace" . Samozřejmě že se mi jedná pouze o  provozní dotaci, která je každoročně přidělována ze státního rozpočtu. A ještě jednou, režijky zaměstnancům OK, ale firma, která dosahuje roční ztráty 10 mld. Kč by neměla rozdávat mimo vlastní zaměstnance nikomu dalšímu. Mezi lidem českým je cca 280 tis. režijních jízdenek.

+1/−7
28.1.2014 18:16

Č53e58s29t96m73í63r 86D36o40č49e90k42a74l 3675732892863

To je fakt nesmysl, co píšete. To, že stát a kraje hradí ČD služby, které si u nich objednali, přece nemůžete nazývat ztrátou. Stát řekne, co chce odjezdit, jaké má být jízdné a za to následně platí. Říci pak, že je to je ztráta ČD je opravdu nesmysl.

+4/0
28.1.2014 18:52

J63a35n 12N73e89š80p14o17r 4876278776122

To jim nevymluvíte, mezi lidem je zažité,  že platba za základní dopravní obslužnost je "dotace"... Ale nikomu nevadí, že tutéž "dotaci" tím pádem dostávají všichni přepravci, kteří se na ní podílejí.

+3/−1
28.1.2014 19:01

J13o97s95e43f 60K43o85z64e33l 1906756375225

tržby - náklady = zisk když je výsledek záporný, je to ztráta a ta u ČD ročně činí 10 mld. Kč. Kdyby dráhy tyto peníze nedostaly, nemohou dopravu provozovat. Ano, máte pravdu, že ekonomické jízdné by bylo asi tak 4x vyšší. Nevím, kdo by pak do vlaku kromě režijkářů ještě nastoupil. To by byl definitivní konec ČD a velká příležitost pro Jančuru.

Zkuste googlem ještě tohle - "Režijní průkazy potichu končí. V rychlících už nemusí platit"

0/−8
28.1.2014 19:07

A75l21a10n 23Ř51e42p70k26a 4645366

A on by snad Jančura jezdil bez dotací? Pár tratí se u nás uživí na komerční riziko bez dotací, ale většina ne. I ten Jančura by ty dotace chtěl, jen za ním žádné výběrko nevyhrál (nebo spíš z některých odešel).

A režijky neplatící v rychlících se týkají případných tendrů, ovšem myslím, že pokud daný tendr vyhrají dráhy, tak by platnost režijek zachovat mohli. ;-)

+2/0
28.1.2014 19:29

K18r32i55s63t77i25á89n 85M46a19r33č37í50k 3933975233333

Vám asi nedochází že veřejná hromadná doprava nemá být zisková. Zisková nikdy nebude, stejně jako zdravotnictví budou se tam cpát naše peníze.

+2/0
28.1.2014 19:32

J86o35s62e71f 59K73o61z24e69l 1136926455835

No Jančurovy autobusy ročně ujedou více jak 5 mil. km bez jakýchkoliv dotací. Jeho doprava je veřejná a dokonce i hromadná. Někdy až moc, občas se mi stane, že jízdenku už nekoupím.

0/−4
28.1.2014 19:40

V16a85c47l70a87v 21H15a79j17e48k 3436159399

Až na to, že mu stát doplácí studentské a žákovské jízdné, že??

+5/0
28.1.2014 20:15

J28o87s47e69f 16K25o38z18e82l 1906126645575

To si poručil stát, ne Jančura. Tuto povinnost mu zákon nařizuje.

Kdyby měli žáci a studenti ze zákona slevu na rohlíky, nebude to jinak .

0/−3
28.1.2014 21:01

V57a92c48l17a22v 96H50a61j12e47k 3896789159

No ale u ČD to takto nevnímáte, není to poněkud zaujaté??

+6/0
28.1.2014 21:19

J85i17r53k78a 85D29v66o30ř55á72k 4755980953768

Není to tak. Vedle "dotovaného" jízdné už ČD za tyhle trasy žádné další peníze za studentské a podobné slevy už navíc nedostává, je to v tom jaksi tiše zahrnuto.

0/0
3.2.2014 14:26

J16i74r32k93a 44D16v40o63ř22á40k 4105360453638

Jenže Jančura z toho dost slušně žije, protože mu to plní automusi líp než nějaká akce. ;-)

0/0
3.2.2014 14:17

Č76e25s50t57m90í10r 39D30o64č14e15k82a96l 3365122302713

Tak ještě jednou a jinak, abyste to konečně pochopil:

Stát > Hele ČD my chceme, abyste nám tady jezdili mezi X a Y, pětkrát denně a chceme, aby jízdenka stála maximálně Z korun.

ČD> OK, klidně budeme jezdit, ale jízdenka bude stát 4 * Z korun, za těch Z korun to nelze provozovat, prodělávali bychom na tom.

Stát> Jo, ale pro mě je to fakt důležité. Tak víte co, já vám těch 3 * Z korun doplatím a přihodím 5% abyste na tom měli nějaký přiměřený zisk

ČD> OK, to by šlo, jsme domluveni

Okolojdoucí J. Kozel> Hej ČD, ale vy jste ve ztrátě! ... to je divný, ne?

+4/0
28.1.2014 19:44

J18o25s29e43f 85K79o52z54e71l 1746316945225

Hospodářský výsledek nejsou je tržby ale i náklady. Jen generální Žalud měl příjmy v desítkách mil. ročně (včetně benefitů, pojištění...)

a jeho blízké okolí také nouzí netrpělo j. Opět google napoví..- to jen na okraj.

Jak zlevnit ? Dráhu v regionální dopravě nahradit autobusy, které jsou 5x levnější , ekologičtější (EURO 5), dostupnější, operativnější.

Stát ušetří a občané budou spokojenější.

Jinak díky za slušně vedenou diskuzi.

0/−5
28.1.2014 20:30

M78i58r82o13s53l39a32v 27G18r95o47s85s20m28a88n61n 8192139614

Jen dojmy.

+2/0
29.1.2014 0:29

J67i90r21k25a 30D89v45o96ř13á28k 4345170353518

Autobusy by sice v několika případech levnější, ekologičtější, dostupnější, a operativnější vyšly, ale zdaleka ne tak často jak si leckdo myslí. V těch nesmyslných ale občas zveřejˇˇnovaných 20 korunách nejsou zahrnuté věci, které na dráze zahrnuté jaksi automaticky jsou.

0/0
3.2.2014 14:29

V34a55c98l93a82v 72H96a54j10e28k 3816579759

Kdo bude a nebude mít režijku není až tak v rukách ČD. Řídí se to tarifem, který vydává ministerstvo dopravy. Víme??

+2/0
28.1.2014 20:18

Č61e63s91t62m70í69r 13D53o86č47e66k81a62l 3935352242883

No a? Ministerstvo v tomto udělá to, co budou chtít ČD. MD nepůjde proti ČD.

0/0
29.1.2014 16:43

D70a39v60i67d 92P42e62t25r 7290876930235

Čím více lidí cestuje, tím méně se hradí z daní.

+3/0
28.1.2014 20:52

J90o91s43e72f 24Š82e42m21e65l63í46k 7319961460187

Auta stojí, vlaky jedou. ;-)

+7/0
28.1.2014 13:52

L42u21c30i77a71n 39P20a56p52a95z17i67a30n 5394477501805

To ale manažeři podle všeho nepředpokládali, jinak si nedovedu představit, proč jsme na www.jarmek.cz do Valašských Klobouků cestovali jako dobytek v přeplněném celém vlaku. To, že se v tom či onom regionu cosi koná by mělo být manažery vlaků sledováno a podle toho operativně zařazeno více vagónů toho či onoho vlaku. Chybí operativní zálohy a vychází se jen z průměrných čísel bez ohledu na výkyvy poptávky. Alibisticky sice vyjel onen den i vlak na páru, ale do něj se vešel zlomek cestujících, kromě toho to byla spíše atrakce pro děti a ne každý na jermek cestoval s dětmi nebo na tento luxus s vláčkem na páru prostě neměl. Místenky, resp. jízdenky byly vyprodány velmi rychle na onen vlak na páru, takže to jasně naznačovalo velkou poptávku pro cestu sem vlakem. Ale holt vlakový dopravce, kterého si zatím vybral Zlínský kraj na této trati to holt ignoroval, jen lidi na stanici popoháněl, aby se do narvaného vlaku narvali opravdu všichni. Tak by se asi slušelo poděkovat, že jsme si to mohli zase užít a připomenout si dobu temna.

+3/−6
28.1.2014 13:47

O18n40d95r54a 33Z19d48r20a91h12a33l 4175920385691

jojo, urcite lidi v CD nedelaji nic jineho nez projizdi cesky internet a zjistuji, kde by mohlo jet kolik lidi. myslim, ze kdyby mesta/obce/obydlene zatacky/mista poradajici akci jen alibisticky (vase slovo) necekali az si jich ceske drahy vsimnou a napsali CD "bude tady tolik a tolik lidi, jinak se sem nemaji jak dostat, bud by tam prijel dalsi vlak nebo byste si tady mohl stezovat opravnene, ale takhle to je trochu scestne...

+11/0
28.1.2014 14:43

R56a33d29e13k 98J20a32n82a80t45a 9905756164252

Ano, důvod ke kritice by byl pouze tehdy, pokud by pořadatel akce / město / kraj infromovalo ČD kolik návštěvníků očekávají a ČD se na to vykašlaly.

Navíc je zde otázka, jak je to smluvně ošetřeno. Delší vlak může znamenat i výrazně vyšší náklady, které směšné české jízdné nemusí pokrýt ani kdyby byl vlak plný. Takže jde o to, zda ty vícenáklady dle smlouvy s krajem pak má hradit ČD nebo kraj.

+6/0
28.1.2014 14:49

P21e81t28r 22Ž64á22k 1668502635199

no nevím, u nás když jede škola třebo do divadla, tak si objednaj a zaplatí a ráno přijedou míste jedné regionovy dvě.

+5/0
28.1.2014 15:25

J11a80n 67N78e36š86p48o58r 4676478206962

No to je právě ono, jenže je to něco jiného než posílení vlaků při předpokládané zvýšené přepravě z důvodů pořádání kulturní či sportovní akce... K tomu posilování běžně dochází, i bez upozornění pořadatelem, pokud je ona akce dostatečně mediálně prezentována, někdy vstupenka na festival platí i jako jízdenka, ale týká se to vesměs jen větších akcí...

+1/0
28.1.2014 19:23

J19i43r51k70a 85D56v25o18ř42á43k 4415930793308

Nechcete nám jistě namluvit, že vstupenka platí jako jízdenka, a pořadatel na to ČD ani neupozornil... ;-)

0/0
3.2.2014 14:32

J14a94n 37S25o12u16k69u20p 1124274516525

Tak se měl pořadatel domluvit s ČD na navýšení kapacity. Zajímavé, že někdy a někde to jde (např na Moru ve Vizovicích)

+3/0
28.1.2014 16:09

M56a92r95i41o 17P68e14t24r71ů 9847703921361

Ať se jedou podívat do Německa, Francie, Švýcarska, apod., aby viděli jak mohou vypadat a fungovat dráhy včetně carga. Mohly mít klidně desetinásobky cestujících, kdyby to nevedla banda břídilů. A nebýt Žlutých, tak se pořád ještě vymlouvají :-/

+3/−8
28.1.2014 13:39

D20a34v54i76d 67Č49e73r98n16o81h53o31r51s44k13ý 1366984406336

a budeš platit Německý, Francouzský nebo Švýcarský ceny ?

+16/−2
28.1.2014 13:43

R29a43d10e31k 22J10a35n72a88t65a 9575296344442

Pokud by železnice u nás měla desetinásobek cestujících než dnes, tak bychom byli s náskokem světová špička.

Dnes je u nás podíl železnice na přeprave osob cca 8%. Žebříček vede Japonsko se cca 25%.

+3/−1
28.1.2014 13:45

M88i91r80o24s42l44a77v 77Z53i49k20m52u20n64d 7349113874723

Kolik je v Japonsku dálkových autobusových linek ?????

0/0
28.1.2014 18:29

R53a46d72e91k 20J13a42n75a41t75a 9835426574622

A to je proč důležité? Údaj modal share železnice v Japonsku jsem uvedl proto, aby bylo vidět, že zdesateronásobení počtu cestujících je u nás nereálné.

0/0
28.1.2014 20:08

J28i85r62k51a 32D21v66o95ř54á51k 4895590203688

V Japonsku samozřejmě jsou normální dálkové autobusové linky. To jste nevěděl?

0/0
3.2.2014 14:19

M89i69r47e87k 77Z84á75v86o70d95n81ý 7772807650138

Tak toto je samozřejmě hloupost. Zálěží totiž na sociální situaci obyvatel a pokud by železnice skutečně fungovala tak, jak píšte, nepojede s ní nikdo, ani kdyby to řídil Žluťák.

+2/0
28.1.2014 13:48

M12a92r20i90o 57P33e33t12r81ů 9777753161561

Vážení, Žluté vlaky jsou na úrovni zmíněných železnic a jde to. Chcete to rozporovat? Takto fungují výše zmíněné, a to na všech úrovních. V Německu se mi divili, proč tady jezdíme smradlavými autobusy po přeplněných dálnicích. Zejména vyzdvihovali možnost brát si s sebou všude kola. Já když chci jet s kolem s ČD, musím vybírat z jednoho přeplněného vagonu na 10 jízd a ještě se s někým dohadovat, že to musím mít rezervováno tam i zpět s dostatečným předstihem

0/−12
28.1.2014 14:01

R91a31d12e59k 92J72a85n70a37t94a 9645726864412

V dálkových vlacích DB nebývá přeprava kola běžná a když je, tak je téměř vždy s povinnou rezervací.

Pokud mluvíte o osobních a spěšných vlacích, tak u těch nepotřebujete rezervaci ani u ČD - naložíte kolo do CityElefantu, Regionovy a jedete.

+8/0
28.1.2014 14:08

M25a65r69i54o 40P10e92t52r57ů 9787683621451

Mluvím zrovna o dálkových vlacích, kterými mí bývalý kolegové z Leipzigu jezdili na výlety do Francie na kolech. Že je u těchto vlaků rezervace, je zřejmě nezbytné. Nicméně Vámi uváděné příměstské vlaky znám pouze z okolí Prahy, příp. na některých frakventovaných trasách (např. Kolín-Pha, apod.). V roce  2009, kdy jsem v Leipzigu byl, tak Regionovy ani současné cyklovlaky ČD ještě nebyly. Je to určitý progres, ano, ale stále pouze velmi malý. A znovu opakuji, že kdyby si SA nevybojovali vstup na železnici v roce 2011, tak je to tady pořád stejný. Stále jen vytáčky "nejde, nebude fungovat, bla bla ... "

0/−8
28.1.2014 14:36

R66a67d65e19k 11J78a28n93a49t93a 9325836174792

Nasazování CityElefantů a Regionov (což jsou nejpoužívánější vlaky pro cyklovýlety, ještě spolu s cyklovozy na motorácích na trati 070) opravdu není zásluha SA, jak jste na to přišel?

Jednak to bylo mnohem dříve, na jiých tratích, navíc SA kola ani nevozí, nejen v autobusech, ale ani ve vlacích. Proč taky dělat místo pro kolo, když na to místo dáte dvě sedačky a utržíte více, že ....

+12/0
28.1.2014 14:41

M41a73r97i54o 28P70e90t18r45ů 9227333451151

Zásluha SA je v rovině zkvalitňování služeb a komfortu. Podstata mého srovnání s SA je ta, že pokud se ČD bude podobně snažit i na méně frekventovaných tratích, přitáhne zpět cestující, kteří naprosto nesmyslně jezdí autobusy. Současný souboj o D1 je až trapný, ale v důsledku přinutil ČD zamyslet se nad tím co nabízí

+1/−3
28.1.2014 14:44

R62a49d72e32k 90J40a37n29a12t71a 9845626924672

Ne. Problém "méně frekventovaných tratí" není "kvalita služeb" (co byste taky chtěl na lokálce poskytovat za služby? ani ve Švýcarsku vám v osobáku kafe nedají), ale dlouhá jízdní doba, mnohde i nesmyslně umístěné zastávky.

+8/0
28.1.2014 14:52

M46a74r71i47o 69P32e29t60r78ů 9597343491901

Ne. Problém je v obojím dohromady. Zeptejte se Němců, jak se jim líbí cestování do ČR. Překvapím vás, líbí se jim. Jsou nadšeni, že u nás přesedají do starých herek z 80. let, kde se netopí, větrá se okny, apod. Berou to jako výlet do historie. Akorát my s nimi jezdíme běžně. A tohle neberte jako můj vtípek, to je skutečný zážitek několika mých německých přátel

+1/−6
28.1.2014 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.