Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Českým drahám přibyli pasažéři, loni jich cestovalo o půl milionu víc

Českým drahám loni mírně narostl počet cestujících. Za celý rok jejich vlaky přepravily 169,3 milionu pasažérů, což je o půl milionu víc než v roce 2012 a je to již třetí meziroční růst v řadě. Dráhy o tom informovaly v tiskové zprávě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J20i72r60k28a 12D56v71o76ř40á84k 4715130933828

Takže ČD roste počet cestujících a osobokilometrů i za minulý rok. Fajn, zhruba řečeno čím víc, tím míň veřejných peněz na jednu jízdu.

0/0
3.2.2014 14:22

M42a30r81e83k 20K33o32š65n39á83ř 7661601774435

českým drahám přibyli černí pasažéři

+1/−4
28.1.2014 19:28
Foto

A55l65a26n 31Ř63e48p39k46a 4765386

Nojo, romové taky ;-D

+1/0
28.1.2014 19:30

J23i11r98k98a 68D68v79o49ř96á86k 4295260563238

Černí pasažéři v tom samozřejmě nejsou.

0/0
3.2.2014 14:20
Foto

V88l93a81d38i87m50í93r 78V89o42l91k72o 6330932687489

o půl milionu víc? A nepočítali ty, co byli ve zpožděných vlacích přes půlnoc na 1.1?

Čtvrt milionu cestujících by to vysvětlilo. To musel být provoz.;-)

+1/−9
28.1.2014 17:04

J26o26s98e28f 45K79o85z54e37l 1256826675605

To je nějakých 1000 cestujících, kteří začali denně dojíždět do práce,škol a zpět.

260 (prac.dnů) * 2 cesty denně * 1000 cestujících. To není nic moc. Škoda, že není uvedeno co musíme hradit z našich daní na přepravu jednoho cestujícího formou dotace drahám .   Ještě zajímavější by byl údaj počtu vydaných režijních jízdenek. Ten je o jeden řád vyšší, než je počet zaměstnanců ČD.

+2/−10
28.1.2014 17:00

Č18e73s74t26m28í43r 43D32o81č33e87k43a40l 3725212582733

Škoda, že jste tak líný a nenajdete si to. Všechny tyto údaje jsou známy. A mimochodem - celé ČD za kraji a státem objednanou dopravu dostávají zhruba asi tolik peněz jako pražský dopravní podnik. A s tou režijkou - je to benefit ČD pro svoje zaměstnance. Komu jej dají nebo nedají, do toho už vám opravdu nic není. Můžete ji mít taky - běžte pracovat k ČD.

+12/−1
28.1.2014 17:13

J89o88s16e14f 24K94o31z87e73l 1716776825195

Díky za info, takže z našich daní platíme cca 56 Kč každému cestujícímu. S těmi režijkami jste mě nepochopil, mě spíš vadí, že je mají  ti, kteří s ČD nemají vůbec nic společného. Pokud je firma ročně ve ztrátě 10 mld. Kč nejsem si jist, že ČD mohou rozdávat téměř bezplatné režijní jízdenky dle vlastní úvahy. Nesnižují tím tržby z přepravy na úkor nás daňových poplatníků?

+1/−10
28.1.2014 17:30

Č51e69s17t33m62í26r 19D14o71č84e94k73a98l 3965642832233

8-o jakých 10 miliard ztráty, kde jste na takovou částku přišel? Benefity jsou věcí firmy a jejího majitele, komu je dají je jejich věc. Musíte si uvědomit, že pracovat na dráze není žádné velké finanční terno a tento benefit je docela důležitý proto, aby udrželi zaměstnance.

+9/−1
28.1.2014 17:51

J97o62s66e93f 83K19o56z12e44l 1836846205235

zkuste vygooglit např. "České dráhy v přepravě osob ani kilometr bez dotace" . Samozřejmě že se mi jedná pouze o  provozní dotaci, která je každoročně přidělována ze státního rozpočtu. A ještě jednou, režijky zaměstnancům OK, ale firma, která dosahuje roční ztráty 10 mld. Kč by neměla rozdávat mimo vlastní zaměstnance nikomu dalšímu. Mezi lidem českým je cca 280 tis. režijních jízdenek.

+1/−7
28.1.2014 18:16

Č29e47s10t93m58í26r 64D57o62č68e87k65a65l 3365882932193

To je fakt nesmysl, co píšete. To, že stát a kraje hradí ČD služby, které si u nich objednali, přece nemůžete nazývat ztrátou. Stát řekne, co chce odjezdit, jaké má být jízdné a za to následně platí. Říci pak, že je to je ztráta ČD je opravdu nesmysl.

+4/0
28.1.2014 18:52

J33a46n 91N10e71š79p28o35r 4376708546662

To jim nevymluvíte, mezi lidem je zažité,  že platba za základní dopravní obslužnost je "dotace"... Ale nikomu nevadí, že tutéž "dotaci" tím pádem dostávají všichni přepravci, kteří se na ní podílejí.

+3/−1
28.1.2014 19:01

J67o41s10e57f 69K50o21z87e88l 1826446465235

tržby - náklady = zisk když je výsledek záporný, je to ztráta a ta u ČD ročně činí 10 mld. Kč. Kdyby dráhy tyto peníze nedostaly, nemohou dopravu provozovat. Ano, máte pravdu, že ekonomické jízdné by bylo asi tak 4x vyšší. Nevím, kdo by pak do vlaku kromě režijkářů ještě nastoupil. To by byl definitivní konec ČD a velká příležitost pro Jančuru.

Zkuste googlem ještě tohle - "Režijní průkazy potichu končí. V rychlících už nemusí platit"

0/−8
28.1.2014 19:07
Foto

A14l13a50n 38Ř36e56p87k23a 4775276

A on by snad Jančura jezdil bez dotací? Pár tratí se u nás uživí na komerční riziko bez dotací, ale většina ne. I ten Jančura by ty dotace chtěl, jen za ním žádné výběrko nevyhrál (nebo spíš z některých odešel).

A režijky neplatící v rychlících se týkají případných tendrů, ovšem myslím, že pokud daný tendr vyhrají dráhy, tak by platnost režijek zachovat mohli. ;-)

+2/0
28.1.2014 19:29

K57r30i29s20t24i62á11n 58M53a84r39č37í40k 3273215973683

Vám asi nedochází že veřejná hromadná doprava nemá být zisková. Zisková nikdy nebude, stejně jako zdravotnictví budou se tam cpát naše peníze.

+2/0
28.1.2014 19:32

J56o93s61e63f 95K80o21z82e95l 1826886245665

No Jančurovy autobusy ročně ujedou více jak 5 mil. km bez jakýchkoliv dotací. Jeho doprava je veřejná a dokonce i hromadná. Někdy až moc, občas se mi stane, že jízdenku už nekoupím.

0/−4
28.1.2014 19:40

V50a26c38l15a52v 69H55a71j92e39k 3686639349

Až na to, že mu stát doplácí studentské a žákovské jízdné, že??

+5/0
28.1.2014 20:15

J31o59s13e53f 95K53o96z28e56l 1956656295885

To si poručil stát, ne Jančura. Tuto povinnost mu zákon nařizuje.

Kdyby měli žáci a studenti ze zákona slevu na rohlíky, nebude to jinak .

0/−3
28.1.2014 21:01

V72a34c58l60a66v 30H46a70j87e55k 3486259599

No ale u ČD to takto nevnímáte, není to poněkud zaujaté??

+6/0
28.1.2014 21:19

J69i80r39k51a 50D90v17o33ř86á81k 4245410583668

Není to tak. Vedle "dotovaného" jízdné už ČD za tyhle trasy žádné další peníze za studentské a podobné slevy už navíc nedostává, je to v tom jaksi tiše zahrnuto.

0/0
3.2.2014 14:26

J63i63r95k30a 84D17v34o22ř58á16k 4735490943398

Jenže Jančura z toho dost slušně žije, protože mu to plní automusi líp než nějaká akce. ;-)

0/0
3.2.2014 14:17

Č74e69s92t81m16í35r 64D50o79č40e45k94a47l 3595312822663

Tak ještě jednou a jinak, abyste to konečně pochopil:

Stát > Hele ČD my chceme, abyste nám tady jezdili mezi X a Y, pětkrát denně a chceme, aby jízdenka stála maximálně Z korun.

ČD> OK, klidně budeme jezdit, ale jízdenka bude stát 4 * Z korun, za těch Z korun to nelze provozovat, prodělávali bychom na tom.

Stát> Jo, ale pro mě je to fakt důležité. Tak víte co, já vám těch 3 * Z korun doplatím a přihodím 5% abyste na tom měli nějaký přiměřený zisk

ČD> OK, to by šlo, jsme domluveni

Okolojdoucí J. Kozel> Hej ČD, ale vy jste ve ztrátě! ... to je divný, ne?

+4/0
28.1.2014 19:44

J52o42s42e64f 55K55o96z80e61l 1956736605545

Hospodářský výsledek nejsou je tržby ale i náklady. Jen generální Žalud měl příjmy v desítkách mil. ročně (včetně benefitů, pojištění...)

a jeho blízké okolí také nouzí netrpělo j. Opět google napoví..- to jen na okraj.

Jak zlevnit ? Dráhu v regionální dopravě nahradit autobusy, které jsou 5x levnější , ekologičtější (EURO 5), dostupnější, operativnější.

Stát ušetří a občané budou spokojenější.

Jinak díky za slušně vedenou diskuzi.

0/−5
28.1.2014 20:30

M43i26r78o58s27l23a41v 28G12r82o95s69s80m88a93n29n 8662549804

Jen dojmy.

+2/0
29.1.2014 0:29

J22i20r35k89a 72D56v18o27ř60á49k 4515780193528

Autobusy by sice v několika případech levnější, ekologičtější, dostupnější, a operativnější vyšly, ale zdaleka ne tak často jak si leckdo myslí. V těch nesmyslných ale občas zveřejˇˇnovaných 20 korunách nejsou zahrnuté věci, které na dráze zahrnuté jaksi automaticky jsou.

0/0
3.2.2014 14:29

V97a78c48l31a86v 15H86a65j87e93k 3246299339

Kdo bude a nebude mít režijku není až tak v rukách ČD. Řídí se to tarifem, který vydává ministerstvo dopravy. Víme??

+2/0
28.1.2014 20:18

Č36e53s24t84m90í25r 83D65o34č76e71k96a45l 3175862502553

No a? Ministerstvo v tomto udělá to, co budou chtít ČD. MD nepůjde proti ČD.

0/0
29.1.2014 16:43

D54a73v78i19d 41P47e24t20r 7230566120725

Čím více lidí cestuje, tím méně se hradí z daní.

+3/0
28.1.2014 20:52

J87o48s84e85f 89Š30e32m45e29l27í51k 7649381220867

Auta stojí, vlaky jedou. ;-)

+7/0
28.1.2014 13:52

L33u47c30i79a20n 93P89a57p17a42z82i80a97n 5494157811835

To ale manažeři podle všeho nepředpokládali, jinak si nedovedu představit, proč jsme na www.jarmek.cz do Valašských Klobouků cestovali jako dobytek v přeplněném celém vlaku. To, že se v tom či onom regionu cosi koná by mělo být manažery vlaků sledováno a podle toho operativně zařazeno více vagónů toho či onoho vlaku. Chybí operativní zálohy a vychází se jen z průměrných čísel bez ohledu na výkyvy poptávky. Alibisticky sice vyjel onen den i vlak na páru, ale do něj se vešel zlomek cestujících, kromě toho to byla spíše atrakce pro děti a ne každý na jermek cestoval s dětmi nebo na tento luxus s vláčkem na páru prostě neměl. Místenky, resp. jízdenky byly vyprodány velmi rychle na onen vlak na páru, takže to jasně naznačovalo velkou poptávku pro cestu sem vlakem. Ale holt vlakový dopravce, kterého si zatím vybral Zlínský kraj na této trati to holt ignoroval, jen lidi na stanici popoháněl, aby se do narvaného vlaku narvali opravdu všichni. Tak by se asi slušelo poděkovat, že jsme si to mohli zase užít a připomenout si dobu temna.

+3/−6
28.1.2014 13:47

O45n51d24r63a 24Z93d71r28a47h64a68l 4635530565721

jojo, urcite lidi v CD nedelaji nic jineho nez projizdi cesky internet a zjistuji, kde by mohlo jet kolik lidi. myslim, ze kdyby mesta/obce/obydlene zatacky/mista poradajici akci jen alibisticky (vase slovo) necekali az si jich ceske drahy vsimnou a napsali CD "bude tady tolik a tolik lidi, jinak se sem nemaji jak dostat, bud by tam prijel dalsi vlak nebo byste si tady mohl stezovat opravnene, ale takhle to je trochu scestne...

+11/0
28.1.2014 14:43

R21a30d72e54k 83J43a25n49a50t28a 9155746954392

Ano, důvod ke kritice by byl pouze tehdy, pokud by pořadatel akce / město / kraj infromovalo ČD kolik návštěvníků očekávají a ČD se na to vykašlaly.

Navíc je zde otázka, jak je to smluvně ošetřeno. Delší vlak může znamenat i výrazně vyšší náklady, které směšné české jízdné nemusí pokrýt ani kdyby byl vlak plný. Takže jde o to, zda ty vícenáklady dle smlouvy s krajem pak má hradit ČD nebo kraj.

+6/0
28.1.2014 14:49

P74e38t86r 44Ž69á65k 1878172155489

no nevím, u nás když jede škola třebo do divadla, tak si objednaj a zaplatí a ráno přijedou míste jedné regionovy dvě.

+5/0
28.1.2014 15:25

J11a77n 65N55e78š95p84o88r 4936278216442

No to je právě ono, jenže je to něco jiného než posílení vlaků při předpokládané zvýšené přepravě z důvodů pořádání kulturní či sportovní akce... K tomu posilování běžně dochází, i bez upozornění pořadatelem, pokud je ona akce dostatečně mediálně prezentována, někdy vstupenka na festival platí i jako jízdenka, ale týká se to vesměs jen větších akcí...

+1/0
28.1.2014 19:23

J95i58r18k71a 25D78v68o78ř80á78k 4325760293598

Nechcete nám jistě namluvit, že vstupenka platí jako jízdenka, a pořadatel na to ČD ani neupozornil... ;-)

0/0
3.2.2014 14:32

J93a67n 24S80o44u34k84u12p 1884954356205

Tak se měl pořadatel domluvit s ČD na navýšení kapacity. Zajímavé, že někdy a někde to jde (např na Moru ve Vizovicích)

+3/0
28.1.2014 16:09

M10a48r49i48o 29P26e43t88r48ů 9927263571311

Ať se jedou podívat do Německa, Francie, Švýcarska, apod., aby viděli jak mohou vypadat a fungovat dráhy včetně carga. Mohly mít klidně desetinásobky cestujících, kdyby to nevedla banda břídilů. A nebýt Žlutých, tak se pořád ještě vymlouvají :-/

+3/−8
28.1.2014 13:39

D90a58v95i76d 85Č98e96r76n97o26h62o21r73s67k27ý 1756814766736

a budeš platit Německý, Francouzský nebo Švýcarský ceny ?

+16/−2
28.1.2014 13:43

R47a39d75e79k 81J54a68n31a37t79a 9205746504792

Pokud by železnice u nás měla desetinásobek cestujících než dnes, tak bychom byli s náskokem světová špička.

Dnes je u nás podíl železnice na přeprave osob cca 8%. Žebříček vede Japonsko se cca 25%.

+3/−1
28.1.2014 13:45

M91i94r41o68s53l66a14v 76Z23i33k61m49u51n51d 7289263354373

Kolik je v Japonsku dálkových autobusových linek ?????

0/0
28.1.2014 18:29

R28a58d39e55k 19J81a32n38a56t32a 9275936524562

A to je proč důležité? Údaj modal share železnice v Japonsku jsem uvedl proto, aby bylo vidět, že zdesateronásobení počtu cestujících je u nás nereálné.

0/0
28.1.2014 20:08

J40i82r93k56a 52D34v11o83ř77á16k 4695320223778

V Japonsku samozřejmě jsou normální dálkové autobusové linky. To jste nevěděl?

0/0
3.2.2014 14:19

M77i54r97e75k 39Z67á32v32o62d66n67ý 7222197230218

Tak toto je samozřejmě hloupost. Zálěží totiž na sociální situaci obyvatel a pokud by železnice skutečně fungovala tak, jak píšte, nepojede s ní nikdo, ani kdyby to řídil Žluťák.

+2/0
28.1.2014 13:48

M94a94r90i93o 15P26e34t57r75ů 9697933531331

Vážení, Žluté vlaky jsou na úrovni zmíněných železnic a jde to. Chcete to rozporovat? Takto fungují výše zmíněné, a to na všech úrovních. V Německu se mi divili, proč tady jezdíme smradlavými autobusy po přeplněných dálnicích. Zejména vyzdvihovali možnost brát si s sebou všude kola. Já když chci jet s kolem s ČD, musím vybírat z jednoho přeplněného vagonu na 10 jízd a ještě se s někým dohadovat, že to musím mít rezervováno tam i zpět s dostatečným předstihem

0/−12
28.1.2014 14:01

R11a86d30e18k 96J54a32n85a10t14a 9265736114422

V dálkových vlacích DB nebývá přeprava kola běžná a když je, tak je téměř vždy s povinnou rezervací.

Pokud mluvíte o osobních a spěšných vlacích, tak u těch nepotřebujete rezervaci ani u ČD - naložíte kolo do CityElefantu, Regionovy a jedete.

+8/0
28.1.2014 14:08

M17a64r88i30o 12P47e27t19r92ů 9607193111811

Mluvím zrovna o dálkových vlacích, kterými mí bývalý kolegové z Leipzigu jezdili na výlety do Francie na kolech. Že je u těchto vlaků rezervace, je zřejmě nezbytné. Nicméně Vámi uváděné příměstské vlaky znám pouze z okolí Prahy, příp. na některých frakventovaných trasách (např. Kolín-Pha, apod.). V roce  2009, kdy jsem v Leipzigu byl, tak Regionovy ani současné cyklovlaky ČD ještě nebyly. Je to určitý progres, ano, ale stále pouze velmi malý. A znovu opakuji, že kdyby si SA nevybojovali vstup na železnici v roce 2011, tak je to tady pořád stejný. Stále jen vytáčky "nejde, nebude fungovat, bla bla ... "

0/−8
28.1.2014 14:36

R82a63d13e69k 22J43a74n56a92t71a 9235876174362

Nasazování CityElefantů a Regionov (což jsou nejpoužívánější vlaky pro cyklovýlety, ještě spolu s cyklovozy na motorácích na trati 070) opravdu není zásluha SA, jak jste na to přišel?

Jednak to bylo mnohem dříve, na jiých tratích, navíc SA kola ani nevozí, nejen v autobusech, ale ani ve vlacích. Proč taky dělat místo pro kolo, když na to místo dáte dvě sedačky a utržíte více, že ....

+12/0
28.1.2014 14:41

M89a86r96i46o 71P28e26t29r40ů 9117673601461

Zásluha SA je v rovině zkvalitňování služeb a komfortu. Podstata mého srovnání s SA je ta, že pokud se ČD bude podobně snažit i na méně frekventovaných tratích, přitáhne zpět cestující, kteří naprosto nesmyslně jezdí autobusy. Současný souboj o D1 je až trapný, ale v důsledku přinutil ČD zamyslet se nad tím co nabízí

+1/−3
28.1.2014 14:44

R68a22d65e28k 69J79a44n38a35t89a 9135436904472

Ne. Problém "méně frekventovaných tratí" není "kvalita služeb" (co byste taky chtěl na lokálce poskytovat za služby? ani ve Švýcarsku vám v osobáku kafe nedají), ale dlouhá jízdní doba, mnohde i nesmyslně umístěné zastávky.

+8/0
28.1.2014 14:52

M39a46r51i55o 55P54e53t55r95ů 9157523821201

Ne. Problém je v obojím dohromady. Zeptejte se Němců, jak se jim líbí cestování do ČR. Překvapím vás, líbí se jim. Jsou nadšeni, že u nás přesedají do starých herek z 80. let, kde se netopí, větrá se okny, apod. Berou to jako výlet do historie. Akorát my s nimi jezdíme běžně. A tohle neberte jako můj vtípek, to je skutečný zážitek několika mých německých přátel

+1/−6
28.1.2014 14:57







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.