Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nástupištích chybí výpravčí, vlaky jezdí na červenou

Množí se případy, kdy vlaky odjedou ze stanice, i když svítí červená. Loni jich bylo pětadvacet, dvakrát víc než o rok dříve. K žádné nehodě sice nedošlo, vlaky však měly i mnohahodinová zpoždění. Podle drážní inspekce za to může i omezení počtu výpravčích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M25i30r44o88s23l46a77v 58Z60i51k42m80u82n34d 7709563194173

Výpravčí "na nástupištích" chybí nejen v Česku, ale také ve Švýcarsku, Německu, Rakousku, Dánsku, Norsku apod. Ve Švýcarech nebo Němcích je na vlaku jen strojvedoucí ...

A  k nehodovým událostem tam dochází taky.

 Strojvedoucí je prostě člověk jako každý jiný ... mnohde je příčinou nevhodné umístění návěstidla (ale v souladu s normou), které vede k omylu strojvedoucího - müslí si, že návěst dovolující jízdu platí pro jeho kolej a ona platí pro sousední kolej ...

+1/0
30.1.2014 20:19

P89e21t70r 75K44o12r37a67n83d61a 3192157741482

Nechápu članek ani diskuzi,strojvedoucí který jede na červenou má být vyhozen případně souzen za obecné ohrožení.Pokud si nejsem jist že jsem normální,že poznám červenou tak pak se do vlaku necpu.A vy s tech diletantů děláte přepracované chudáky.8-o

+1/−4
30.1.2014 7:24

T55o53m15á35š 98C59h15r82a58s38t14n92ý 2138419519301

Pane Koranda, zkuste si to na mašině taky :-)

+1/0
30.1.2014 16:28

P80a97v62e74l 78O50d54r48a85z42i60l 6544629257480

Nechci se dotknout vašeho otce, ani nesouhlasím s panem Korandou, ale není možné na selhání někoho paušálně říct try walking in my shoes, že.

0/0
30.1.2014 19:09

J54i75r92k34a 39D29v45o57ř58á11k 4175620413708

To nebyla reakce na selhání ale na nesmyslný názor pravděpodobně pramenící z nezkušenosti. A co vy, myslíte si, že každému řidiči by se po překročení rychlosti nebo projetí červené měl sebrat řidičák natrvalo a každý semafor a patník by to měl hlídat?

0/0
3.2.2014 9:42

P50a97v95e26l 63M80a21c52o98u69n 4157979652496

Vážený pane, z příspěvku je vidět, že vůbec nic nevíte, co tahle práce vůbec obnáší. Řídil jste někdy aspoň auto? Jak se cítíte v autě po ujetých 300 km? Soustředíte se stejně dobře jako při prvních najetých km?

+1/0
30.1.2014 16:35

P66a97v60e30l 42O88d59r27a20z16i21l 6114459507130

Proč bych se měl za dvě hodinky cítit nějak jinak, ve svém pohodlném voze?

0/−3
30.1.2014 19:10

J73i70r87k22a 76D44v43o64ř38á98k 4445370123758

Vy byste měl spíš bručet (průměrná 150 km/h).

0/0
3.2.2014 9:40

P32a29v41e62l 94O90d59r49a86z29i52l 6214339877880

A to už jako proč?

0/0
6.2.2014 12:45

M14i61r45o69s48l35a97v 26Z84i87k14m32u43n31d 7319963614573

Zajímavý nápad, ale v rámci "každému stejným metrem" pak musí být každý řidič, který projel na červenou křižovatku nebo přes přejezd se staženými závorami či nerespektující světelnou signalizaci na přejezdu souzen taky za obecné ohrožení ...

+2/0
30.1.2014 20:12

P50e86t86r 79N47o49v59o52t33n83y 3689692659212

Toto spíš ukazuje na tristní kvalitu strojvedoucich. Chápu, že na ně ted navalili spoustu povinnosti. Ale v okamžiku, kdy udělá všechny úkony spojene s odjezdem, zaklapne okynko, tak je tam jen on, jeho stroj a odjezdove návěstidlo. Jak ho muze prehlednout?

+3/0
29.1.2014 23:57

P55e74t34r 46N98o66v62o50t34n12y 3559742909672

A není to ani oddilove návěstidlo autobloku s bílým klandrem ani privolavaci navest na hlavním návěstidle. Aby se tu místní experti nehadali, co je to vlastne Stůj.

+1/0
30.1.2014 0:20

P26e28t65r 32K89o63r81a10n12d33a 3242947201952

Že nám tady s pár návěstí nechcete dělat vědu? Cvičená opice za žlutý banán by problem neměla.

0/−3
30.1.2014 7:26

J11i23ř57í 24E32r92b76e68n 1963834966947

Cvičená opice s banánem nemá šanci ohrozit desítky životů tím, že rozjede dvě stě tun železa plného lidí tam, kam nemá.

+2/0
30.1.2014 8:53

I93v10a62n 83M34a72r58e90k 6364158282

Z darmošlapů pozašívaných v kancelářích  DI , RBŽD, SŽDC , ČD , ČD Carga nadělat výpravčí a poslat "do výrovby" ! ! ! 8-o R^

+2/−4
29.1.2014 17:46

I45v79a11n 39M54a71r10e32k 6144568662

oprava . . . . . .do výroby. . . . .omlouvám se za překlep R^

+1/0
29.1.2014 17:47

M48i20r54o40s51l96a90v 57Z30i80k34m94u68n81d 7479283984503

A vy to jako daňový poplatník budete platit ve formě zvýšeného poplatku za použití dopravní cesty, který se promítne do ceny vlakového kilometru. Něco zapltí stát (rychlíky), něco kraje (osobní vlaky), něco cestující ve zvýšeném jízdném ...

A když nebude mít kraj peníze, tak vlaky zruší ...

+1/0
30.1.2014 20:23

P46e28t68r 95N94o21v44o31t63n31y 3959962619922

Já teda nevím, jestli to nějak souvisí s výpravčíma. Pokud strojvedoucí projede stůj po "samovýpravě", tak je schopen to projet kdekoliv jinde.

+5/−2
29.1.2014 15:27

J47i37r60k51a 38D93v31o60ř10á78k 4845470213838

Samozřejmě že to souvisí s výpravčími. Zmizela druhá pojistka, takže víc případů padne do horší kategorie.

0/0
3.2.2014 9:44

P41a56t16r52i11k 80D66o37b96i52a25s 9427947303432

Možná by bylo dobré, vysvětlit ještě na jeden aspekt. S doporučením DI výjimečně souhlasím. Ve většině stanic by výpravčí mohl dále vypravovat výpravkou (oproti kritizované výpravě návěstidlem), jenže to by musela být dráha jeden podnik. V souladou s direktivou EU, které se ale ani všechny země EU nedrží, byla unitární ČD rozčleněna a toto je výsledek. Proč by zaměstnanci SŽDC měli riskovat nějaké problémy při výpravě vlaků výpravkou, když se to všechno může nechat na zaměstnancích ČD (aj.)? 

Manažeři SŽDC, prosazující výpravu návěstidlem, se chovají správně ( z pohledu řízeného podniku). Snižují riziko spoluzavinění nehody vlastními zaměstnanci. Chyba byla už v tom dělení.

+4/−3
29.1.2014 13:57

B68e60n 33P28a40v56k41a 1317953887151

Je to kravina a jestli někdo ve vedení SŽDC opravdu takto přemýšlí, tak by si měl asi zabalit věci. Snad SŽDC poskytuje komplexní služby pro dopravce, ne?

+3/−1
29.1.2014 14:10

V29i85k27t89o20r 56N98á59r88o16ž24n52ý 3949802368

Vinu za toto opravdu , ale opravdu nenese rozdělení železnice na dva podniky .

Apropo toto rozdělení považuji za krok správným směrem.

Vina a odpovědnost dle mého názoru leží na často bezhlavém šetření na nesprávném místě.. Tyto optimalizace se dle mého názoru měly provádět pouze  na tratích vybavených odpovídajícím zabezpečovacím systémem.

A nikoliv ve stanicích , kde strojvedoucí při rozjezdu ani pomalu nevidí na odjezdové návěstidlo...

+5/0
29.1.2014 14:35

J20i39r17k35a 95D97v11o26ř40á27k 4605280803378

Smysl toho, že SŽDC je státní a ne soukromá/akciovka je právě v tom, aby její vedení NEpřemýšlelo takhle.

0/0
3.2.2014 9:47

M10i35l20d62a 95J60i79l19o17u41s 1679427448404

Tam kde to nepřináší žádnou úsporu by měl výpravčí dávat odjezd vždy a to je ve většině obsazených stanic. Tam je pak projetí návěstidla zbytečné.

Generální STOP na tratích co jezdím, není nikde. Dokonce jsou stanice v Praze kde dodnes nemají ani přenosnou vysílačku!

K čemu mám na lokomotivě zabezpečovací zařízení které mě za červenou nepustí když SŽDC nemá kódované tratě ze kterých by toto zařízení návěsti četlo. Tam kde toto není by měl být výpravčí vždy. SŽDC ušetřila ale nic neudělala pro zachování alespoň stávající úrovně bezpečnosti.

Vzhledem k tomu co se navalilo strojvedoucím na hrb od 1.7.2013 je pak řízení vlaku spíše až druhořadou záležitostí. Strovedoucí už musí přemýšlet dopředu co kdy kde a jak bude posunovat, opravovat či přeskakovat z vlaku na vlak, objednávat opravu či ND pro opravu svépomocí, moderní vlaky jsou totiž plné poruch, třeba i bezvýznamných, na které ale musí fíra reagovat okamžitě za jízdy.

+5/0
29.1.2014 12:13

R36a54d18k37o 47K14ř46i11v23á69n92e16k 7280683865720

Celkem dobrej článek. Rušení výpravčích se v Čechách dělá poněkud kontroverzním způsobem. Ve vyspělých zemích je to trend, ale předcházejí mu odpovídající investice do zabezpečovacího zařízení, včetně zřízení návěstidla pro výpravu na konci každého nástupiště. Není to problém ČD, ale SŽDC, potažmo státu.

K tomu, že výpravčí jen "sedí" - ono je to jak kde:

1. Dobrá varianta:

Desítky stanic byly v posledních letech zapojeny do dálkového zabezpečovacícho zařízení. Tam žádný výpravčí není a návratnost z ušetřených mezd je obrovská - každé pracovní místo v nepřetržítém provozu je třeba pokrýt cca čtyřmi zaměstnanci. Tam se díky modernímu zabezpečení bezpečnost zvýšila.

2. Blbá varianta:

Ve stanicích s jedním výpravčím ve směně "dříve" i "nyní" je úspora nulová, při nepřehledně uspořádaných návěstidlech nebo selhání strojvedoucího může dojít k problémům, které by dříve nenastaly. 3. Kombinovaná varianta: Ve velkých stanicích jsou "černí" a "červení" výpravčí, černí nadále řídí dopravu, část červených se může ušetřit. Někde naprosto v pohodě, někde za cenu takových problémů, jako byly kvůli nepřehlednému návěstnímu styku v Brně hl.n. 4. Varianta šetření na nepravém místě: V mnoha stanicích jsou dosud signalisté (v prosklených budkách na koncích stanic) nebo výhybkáři, protože zab. zař. "neumí" výhybky obsluhovat centrálně. Výpravčí jsou ta poslední úspora, protože modernizace zabezpečovacího zařízení ušetří dvojnásobný počet lidí jinde. Odstrašujícím příkladem je Plzeň hl.n., kde se ve východní časti stanice musí před jízdou každého vlaku vyslat do kolejiště smečka výhybkýřů, kteří odemknou výměny, postaví je pro plánovaný vlak, zamknou a přinesou klíče dozorcům výhybek příslušných obvodů, ti zkontrolují, že vlak pojede opravdu tam, kam má a vlaková cesta je volná a ohlásí to výpravčímu. Může to trvat pět minut, ale taky dvacet, podle toho, jak vzdálené výhybky je třeba obsloužit. Přitom zabezpečovací zařízení to umí rychleji, bezpečněji a s úsporou desítek lidí.

+5/−1
29.1.2014 11:46

R59a37d28k32o 88K80ř13i88v98á29n55e10k 7320743675620

Variantu 3. a 4. to z neznámých důvodů "schovalo" do textu a zrušilo odstavce. Omlouvám se za nepřehlednost, nemůžu za to.;-€

0/0
29.1.2014 11:59

J62i69ř88í 85E19r33b80e76n 1903974216507

Diskusní příspěvek umí nejvýše 10 odstavců a dokonce malým šedým písmem ukazuje v okénku, kolik znaků/odstavců lze ještě udělat.

0/0
30.1.2014 8:57

B69e88n 42P20a32v43k81a 1407233227511

Tohle bývá často, a u státu vždycky, takový začarovaný kruh. Investice se provádí z úspor (nebo tak se to aspoň učí, že). Úspory se oblíbeně dělají tak, že se ušetří na personálu. A mezi tím jako co?

Samozřejmě jediné řešení je, aby to financovali banky úvěrem. Masivně. Tj. že se tam nalejí ohromné peníze a zároveň se propustí třeba 50 % zaměstnanců.

Už vidím ty pouliční bouře zaměstnanců.

0/−2
29.1.2014 12:06

Z55u50z28k38a 27D57o46s78t48a12l39i53k58o79v10á 7632369568513

Mě by spíš zajímalo, kterej chytrolín vymyslel tu změnu čísel ( to je normální diletant ), hlavně, že se jim to tabulkově dobře zpracováváRv

+1/0
29.1.2014 11:26

B41e89n 69P62a29v19k86a 1447763877911

Koukám, že u dráhy je to furt ta samá flákárna. Ono je to v této zemi ale všude stejné. A nikdy za nic nikdo nemůže.:-)

+1/−16
29.1.2014 10:59

R36a48d50k28o 43K44ř89i94v62á28n54e29k 7710483395450

Někteří lidé se dokonce flákají už i u počítače a z dlouhé chvíle komentují věci, kterým nerozumí. Ale oni za to, jak správně píšete, nemohou.

+12/0
29.1.2014 12:05

Z83u40z31k79a 55D82o71s80t60a85l87i98k28o40v22á 7682899558743

Asi tak nějak - na mnoha úkonech v ČR je vidět, že je rozhodovali lidé, kteří nnemají praktické zkušenosti s ničím

+7/0
29.1.2014 12:16

B90e12n 39P46a65v72k41a 1927323867701

To víte že jo paní Dostálíková. Všichni jsou úplní blbci, jenom pan mašinfíra, to je pán. Ale takhle to je i jinde, to zase nemějte obavy. A většinou je to O. K., dokud to lidi platí. Už tady mám napsáno, že budu platit krachlé Cargo. Pak si k tomu píši ještě pár motoráků do Horní Dolní, atd.

0/−7
29.1.2014 12:48

Z96u23z89k73a 13D14o54s18t46a52l76i68k66o56v55á 7902759328163

Vy to budete platit? To jsem ráda, že jste se přiznal. ;-) Tak se z toho Slamečka s parťákem Žaludou vyvlíkne.

Až budete zvládat tolik úkonů, co třeba výpravčí nebo fíra při výlukách, pak budete opravdu prověřenej. Nevím, jestli pracujete v kanclu nebo ne, ale v každém případě vaše chyby se vyhodí do koše  a naškrabou znovu - u nich to je třeba projetí návěstidla na stůj nebo vjezd na "obsazenou kolej " nebo mimořádná událost.  Po výrpavčí nebo stojvedoucí to znamená dost velký pracovní problém ( škody, přezkoušení, možnost výpovědi ).

Jen trochu doufám, že stavy úředníků v ČR Babiš trochu pročistí (alespoň to by mohl zvládnout ). I když směrování EU je spíš takové, že to bude za chvíli sám úředník a žádnej rozumnej s praxí v daném oboru ...

+4/0
29.1.2014 13:07

B84e38n 26P72a48v42k53a 1937653167241

To víte že jo! Hlavně aby pak ti mašinfírové vůbec měli kde a na čem pracovat. Protože to nejdříve musí ti lidé z kanclu jaksi odšéfovat. I když představa, jak si mašinfíra za barákem staví lokomotivu, kterou si sám naprojektoval a pak si sám pokládá koleje, atd., je velice zábavná.

A práce na železnici je práce jako každá jiná. Všude jsou komplexní pracovní úkoly. Pak už jsou jenom utahovači šroubků v továrně.

0/−1
29.1.2014 14:08

Z89u48z92k88a 87D73o19s54t37a18l23i80k19o31v23á 7432729888193

Odšéfovat ;-D. To třeba mašinfíři jistě dobře znají, když jezdí na lokomotivách důchodkyních ( opravy si dělaj často za povozu sami ). Pak je takovej fíra, jak píše kolega dole, docela dobrej, protože si umí ledasco udělat sám a nikoho z kanclu na to nepotřebuje.

+1/−1
29.1.2014 14:27

P81a64v70e26l 11O42d80r49a50z40i59l 6194889127310

Jasně. A to, kam pojede a co tam bude dělat, to si fíra taky zařizuje sám, že? ;-D

0/−1
30.1.2014 9:03

V62í38t75e76k 68V80a81l31a94c97h 7704560165515

Tak to u nás chodí, hlavně, že zbohatlíci a podnikatelé vydělávají a nezáleží jim na lidech.U nás taky zrušili stanici ČD a neprodávají se u nás ani lístky na vlak a proto, musí kontrolovat a prodávat průvodčí ve vlaku. Ubývá všeho včetně zaměstnaných, ubývají i průjezdy vlaků a mnoho lidí ani nejezdí vlaky neboť je to předražené a výjde jim to levněji autem :-)))):-P:-P

+6/−1
29.1.2014 10:43

J34a98n 79K15l55i33m59a 7280313910562

u nás už zrušil dopravce ČD i průvodčího,jízdenku si koupíte v automatu ve vlaku.

+1/0
29.1.2014 10:52

Z17u33z67k23a 76D97o34s78t86a68l83i66k94o30v37á 7982429758283

hlavně neubývá lidí v kanclu ;-)

+5/0
29.1.2014 11:27

T40o84m73á97š 26C40h78r14a42s77t71n43ý 2178829299601

Taky by mohli ČD-OD/Cargo trochu ubrat a zpravidelnit šichty. Viděl jsem to na svém otci u Carga.

1. týden - 3x 24h, 4 dny volna

2. týden - 2x ranní 12h, dva dny volna, 3x noční

3. týden - ranní, noční, volno, záskok 24h, volno 2x, 24h šichta

4. týden - volno, noční 3x, volno, ranní, záskok 12 ranní, 12h noční

atd. Na to že mu bude tenhle rok 60, ho obdivuji, že to zvládá. Na mašině od 22.

+11/0
29.1.2014 10:28

J56i24n18d27ř10i46c77h 28Š81k49o41p84e84k 4275331260525

slušný, tohle vypadá, že šichty snad losují

3 x 24 je masakr, to se dá ?

+4/0
29.1.2014 10:37

T12o61m71á42š 35C50h81r97a92s90t11n25ý 2348769839741

Tak ono to není 24h na trati. 

8 hodin dělá na trati, 8 posun a 8 pohotovost pro mimořádné výjezdy, ale musí být na depu.

+1/0
29.1.2014 10:44

P68a79v84e34l 58K28e93l16n55a25r 7759980930

trochu nepřesná informace co? ono se může být v práci u čd cargo/čd  24hodin?, tam bude určitě nějaké přerušení či dělení směny co? kolika hodinová týden dělá asi 36, tak ti počty nějak nesouhlasí ;-)

0/−1
29.1.2014 10:46

T29o25m53á54š 89C14h31r57a27s31t72n35ý 2288169549761

Viz výše - 8 hodin z toho je "pohotovost pro mimořádné výjezdy", kdy tedy jakože máte volno, ale musíte být do určité doby na pracovišti a jet.

A další osmička posuny, což taky není "8 hodin neustálého ježdění", ale jen manipulace s přijíždějícími vlaky, kdy se dělí, přepřahá, rozpojuje atd.

+1/−1
29.1.2014 10:50

P12a57v71e57l 19K25e46l48n91a93r 7839660640

a poslední osmička přečti si PKS, ale jinak souhlasím mnohdy mají hrozné nástupu, každé 2 hodiny přerušení apod. mnohdy ještě rg jízdy, nezávidím jim, peníze mají zasloužené

+2/0
29.1.2014 10:56

T86o19m74á82š 13C72h75r56a70s44t72n61ý 2278509589221

Tak uznávám že tomu úplně nerozumím, ale tak vím co vidím na lednici a už tak nějak chápu ty šílené zkratky rozpisu služeb. 

Má to do práce 2h, a pokud třeba má 8h jízd, 4h pohotovost, 6h posun, 2h pohotovost, 4h jízd, 2h posun, 5h pohotovost, pak zase jízdy atd.; tak to je prostě 24h směna x počet dní kdy se prostě nedostane domů, je ve službě (tj. ví že si nemůže dát ani pivo, že musí odpočívat každou chvíli co to jde, že buď jezdí, nebo mu může zazvonit mobil a jde z minuty na minutu) a musí být na depu/ubytovně. To samé máte u záchranky či hasičů.

Taky klidně 24h směny, ale 24 v zápřahu nejste, jen prostě domů nemůžete, protože přijde případ pro směnu, vy jako záloha jste povoláni do služby, do 15 minut musíte být na stanovišti a tak místo toho aby jste šli domů, jste nejdál naproti v sámošce a jinak vzadu na lehátku či ve spolce na stanovišti.

+3/0
29.1.2014 11:12

B98e39n 21P48a39v52k67a 1137503847141

No já z vás padnu pane Chrastný na zadek. A vůbec je to fakt vtipná diskuse celkově. To jsou perly, že by se to mělo učit na VŠ.

Váš otec dělá u Cargo. Cargo je placené za přepravu nákladu. A tu přepravu platí klient. Jestliže klient neplatí, tak mašinfíra nemá penízky. Chápeme?

Nikdo nedrží vašemu otci v 60 pistoli u hlavy, aby to musel dělat.

Podobně je to i u ČD při přepravě osob. Klient platí, mašinky jezdí. Když klient neplatí, mašinky nejezdí.

0/−12
29.1.2014 11:24

Z77u15z62k95a 29D64o91s40t21a96l51i25k43o78v29á 7412239988953

A co by jako tak měl jít dělat ??? V šedesáti. Bavíme se o tom, že jsou ty směny na houby a proti zdravému rozumu, jak u mladého člověka tak u staršího člověka.

Pokud se týká Carga, kdo byl za jeho zlikvidování potrestán? Nikdo!

+6/0
29.1.2014 11:33

B90e73n 87P35a91v64k72a 1287343447511

Nevím, proč by směny měly být na houby a proti zdravému rozumu. Jsou tak, jak je to potřeba.

0/−5
29.1.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.