Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Na nástupištích chybí výpravčí, vlaky jezdí na červenou

Množí se případy, kdy vlaky odjedou ze stanice, i když svítí červená. Loni jich bylo pětadvacet, dvakrát víc než o rok dříve. K žádné nehodě sice nedošlo, vlaky však měly i mnohahodinová zpoždění. Podle drážní inspekce za to může i omezení počtu výpravčích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M79i14r79o55s83l32a94v 90Z91i64k39m37u85n75d 7549463424213

Výpravčí "na nástupištích" chybí nejen v Česku, ale také ve Švýcarsku, Německu, Rakousku, Dánsku, Norsku apod. Ve Švýcarech nebo Němcích je na vlaku jen strojvedoucí ...

A  k nehodovým událostem tam dochází taky.

 Strojvedoucí je prostě člověk jako každý jiný ... mnohde je příčinou nevhodné umístění návěstidla (ale v souladu s normou), které vede k omylu strojvedoucího - müslí si, že návěst dovolující jízdu platí pro jeho kolej a ona platí pro sousední kolej ...

+1/0
30.1.2014 20:19

P95e93t23r 90K11o89r81a29n45d67a 3202367961872

Nechápu članek ani diskuzi,strojvedoucí který jede na červenou má být vyhozen případně souzen za obecné ohrožení.Pokud si nejsem jist že jsem normální,že poznám červenou tak pak se do vlaku necpu.A vy s tech diletantů děláte přepracované chudáky.8-o

+1/−4
30.1.2014 7:24

T81o10m25á60š 22C73h41r53a20s55t12n57ý 2568919759351

Pane Koranda, zkuste si to na mašině taky :-)

+1/0
30.1.2014 16:28

P15a64v48e72l 69O90d31r87a12z88i73l 6634859367800

Nechci se dotknout vašeho otce, ani nesouhlasím s panem Korandou, ale není možné na selhání někoho paušálně říct try walking in my shoes, že.

0/0
30.1.2014 19:09

J64i66r50k55a 85D59v93o34ř68á79k 4515830673888

To nebyla reakce na selhání ale na nesmyslný názor pravděpodobně pramenící z nezkušenosti. A co vy, myslíte si, že každému řidiči by se po překročení rychlosti nebo projetí červené měl sebrat řidičák natrvalo a každý semafor a patník by to měl hlídat?

0/0
3.2.2014 9:42

P53a42v89e53l 20M61a54c87o34u28n 4907779372586

Vážený pane, z příspěvku je vidět, že vůbec nic nevíte, co tahle práce vůbec obnáší. Řídil jste někdy aspoň auto? Jak se cítíte v autě po ujetých 300 km? Soustředíte se stejně dobře jako při prvních najetých km?

+1/0
30.1.2014 16:35

P32a10v76e67l 82O74d46r90a16z45i89l 6744219407780

Proč bych se měl za dvě hodinky cítit nějak jinak, ve svém pohodlném voze?

0/−3
30.1.2014 19:10

J91i27r16k63a 98D58v56o82ř20á75k 4745350763418

Vy byste měl spíš bručet (průměrná 150 km/h).

0/0
3.2.2014 9:40

P32a64v18e32l 45O11d68r12a83z11i91l 6524619367530

A to už jako proč?

0/0
6.2.2014 12:45

M63i44r50o24s18l41a11v 83Z23i37k98m75u26n66d 7909173484683

Zajímavý nápad, ale v rámci "každému stejným metrem" pak musí být každý řidič, který projel na červenou křižovatku nebo přes přejezd se staženými závorami či nerespektující světelnou signalizaci na přejezdu souzen taky za obecné ohrožení ...

+2/0
30.1.2014 20:12

P59e82t80r 81N52o75v38o20t89n43y 3159702559952

Toto spíš ukazuje na tristní kvalitu strojvedoucich. Chápu, že na ně ted navalili spoustu povinnosti. Ale v okamžiku, kdy udělá všechny úkony spojene s odjezdem, zaklapne okynko, tak je tam jen on, jeho stroj a odjezdove návěstidlo. Jak ho muze prehlednout?

+3/0
29.1.2014 23:57

P29e38t56r 41N34o21v68o98t30n79y 3939932459342

A není to ani oddilove návěstidlo autobloku s bílým klandrem ani privolavaci navest na hlavním návěstidle. Aby se tu místní experti nehadali, co je to vlastne Stůj.

+1/0
30.1.2014 0:20

P51e44t91r 92K53o82r12a52n71d81a 3902737841962

Že nám tady s pár návěstí nechcete dělat vědu? Cvičená opice za žlutý banán by problem neměla.

0/−3
30.1.2014 7:26

J51i67ř78í 51E80r13b56e86n 1193594826377

Cvičená opice s banánem nemá šanci ohrozit desítky životů tím, že rozjede dvě stě tun železa plného lidí tam, kam nemá.

+2/0
30.1.2014 8:53

I10v59a62n 11M86a57r39e14k 6684558502

Z darmošlapů pozašívaných v kancelářích  DI , RBŽD, SŽDC , ČD , ČD Carga nadělat výpravčí a poslat "do výrovby" ! ! ! 8-o R^

+2/−4
29.1.2014 17:46

I21v27a72n 93M75a65r74e49k 6594358702

oprava . . . . . .do výroby. . . . .omlouvám se za překlep R^

+1/0
29.1.2014 17:47

M57i62r10o52s22l42a77v 63Z34i41k20m25u82n51d 7899703934433

A vy to jako daňový poplatník budete platit ve formě zvýšeného poplatku za použití dopravní cesty, který se promítne do ceny vlakového kilometru. Něco zapltí stát (rychlíky), něco kraje (osobní vlaky), něco cestující ve zvýšeném jízdném ...

A když nebude mít kraj peníze, tak vlaky zruší ...

+1/0
30.1.2014 20:23

P44e80t38r 94N26o66v33o18t18n79y 3319442209332

Já teda nevím, jestli to nějak souvisí s výpravčíma. Pokud strojvedoucí projede stůj po "samovýpravě", tak je schopen to projet kdekoliv jinde.

+5/−2
29.1.2014 15:27

J11i38r12k98a 10D43v44o96ř35á14k 4305190113118

Samozřejmě že to souvisí s výpravčími. Zmizela druhá pojistka, takže víc případů padne do horší kategorie.

0/0
3.2.2014 9:44

P88a51t85r94i79k 15D25o54b42i61a45s 9427287143332

Možná by bylo dobré, vysvětlit ještě na jeden aspekt. S doporučením DI výjimečně souhlasím. Ve většině stanic by výpravčí mohl dále vypravovat výpravkou (oproti kritizované výpravě návěstidlem), jenže to by musela být dráha jeden podnik. V souladou s direktivou EU, které se ale ani všechny země EU nedrží, byla unitární ČD rozčleněna a toto je výsledek. Proč by zaměstnanci SŽDC měli riskovat nějaké problémy při výpravě vlaků výpravkou, když se to všechno může nechat na zaměstnancích ČD (aj.)? 

Manažeři SŽDC, prosazující výpravu návěstidlem, se chovají správně ( z pohledu řízeného podniku). Snižují riziko spoluzavinění nehody vlastními zaměstnanci. Chyba byla už v tom dělení.

+4/−3
29.1.2014 13:57

B96e42n 89P30a86v24k53a 1497893697601

Je to kravina a jestli někdo ve vedení SŽDC opravdu takto přemýšlí, tak by si měl asi zabalit věci. Snad SŽDC poskytuje komplexní služby pro dopravce, ne?

+3/−1
29.1.2014 14:10

V46i54k34t74o17r 65N31á28r65o92ž35n63ý 3159172568

Vinu za toto opravdu , ale opravdu nenese rozdělení železnice na dva podniky .

Apropo toto rozdělení považuji za krok správným směrem.

Vina a odpovědnost dle mého názoru leží na často bezhlavém šetření na nesprávném místě.. Tyto optimalizace se dle mého názoru měly provádět pouze  na tratích vybavených odpovídajícím zabezpečovacím systémem.

A nikoliv ve stanicích , kde strojvedoucí při rozjezdu ani pomalu nevidí na odjezdové návěstidlo...

+5/0
29.1.2014 14:35

J95i49r62k67a 24D40v72o37ř70á39k 4875240863448

Smysl toho, že SŽDC je státní a ne soukromá/akciovka je právě v tom, aby její vedení NEpřemýšlelo takhle.

0/0
3.2.2014 9:47

M94i34l29d16a 77J98i17l86o38u76s 1969847668144

Tam kde to nepřináší žádnou úsporu by měl výpravčí dávat odjezd vždy a to je ve většině obsazených stanic. Tam je pak projetí návěstidla zbytečné.

Generální STOP na tratích co jezdím, není nikde. Dokonce jsou stanice v Praze kde dodnes nemají ani přenosnou vysílačku!

K čemu mám na lokomotivě zabezpečovací zařízení které mě za červenou nepustí když SŽDC nemá kódované tratě ze kterých by toto zařízení návěsti četlo. Tam kde toto není by měl být výpravčí vždy. SŽDC ušetřila ale nic neudělala pro zachování alespoň stávající úrovně bezpečnosti.

Vzhledem k tomu co se navalilo strojvedoucím na hrb od 1.7.2013 je pak řízení vlaku spíše až druhořadou záležitostí. Strovedoucí už musí přemýšlet dopředu co kdy kde a jak bude posunovat, opravovat či přeskakovat z vlaku na vlak, objednávat opravu či ND pro opravu svépomocí, moderní vlaky jsou totiž plné poruch, třeba i bezvýznamných, na které ale musí fíra reagovat okamžitě za jízdy.

+5/0
29.1.2014 12:13

R16a35d25k78o 66K57ř10i36v12á45n67e73k 7260623445290

Celkem dobrej článek. Rušení výpravčích se v Čechách dělá poněkud kontroverzním způsobem. Ve vyspělých zemích je to trend, ale předcházejí mu odpovídající investice do zabezpečovacího zařízení, včetně zřízení návěstidla pro výpravu na konci každého nástupiště. Není to problém ČD, ale SŽDC, potažmo státu.

K tomu, že výpravčí jen "sedí" - ono je to jak kde:

1. Dobrá varianta:

Desítky stanic byly v posledních letech zapojeny do dálkového zabezpečovacícho zařízení. Tam žádný výpravčí není a návratnost z ušetřených mezd je obrovská - každé pracovní místo v nepřetržítém provozu je třeba pokrýt cca čtyřmi zaměstnanci. Tam se díky modernímu zabezpečení bezpečnost zvýšila.

2. Blbá varianta:

Ve stanicích s jedním výpravčím ve směně "dříve" i "nyní" je úspora nulová, při nepřehledně uspořádaných návěstidlech nebo selhání strojvedoucího může dojít k problémům, které by dříve nenastaly. 3. Kombinovaná varianta: Ve velkých stanicích jsou "černí" a "červení" výpravčí, černí nadále řídí dopravu, část červených se může ušetřit. Někde naprosto v pohodě, někde za cenu takových problémů, jako byly kvůli nepřehlednému návěstnímu styku v Brně hl.n. 4. Varianta šetření na nepravém místě: V mnoha stanicích jsou dosud signalisté (v prosklených budkách na koncích stanic) nebo výhybkáři, protože zab. zař. "neumí" výhybky obsluhovat centrálně. Výpravčí jsou ta poslední úspora, protože modernizace zabezpečovacího zařízení ušetří dvojnásobný počet lidí jinde. Odstrašujícím příkladem je Plzeň hl.n., kde se ve východní časti stanice musí před jízdou každého vlaku vyslat do kolejiště smečka výhybkýřů, kteří odemknou výměny, postaví je pro plánovaný vlak, zamknou a přinesou klíče dozorcům výhybek příslušných obvodů, ti zkontrolují, že vlak pojede opravdu tam, kam má a vlaková cesta je volná a ohlásí to výpravčímu. Může to trvat pět minut, ale taky dvacet, podle toho, jak vzdálené výhybky je třeba obsloužit. Přitom zabezpečovací zařízení to umí rychleji, bezpečněji a s úsporou desítek lidí.

+5/−1
29.1.2014 11:46

R50a44d82k64o 97K11ř43i97v39á57n87e62k 7340893275540

Variantu 3. a 4. to z neznámých důvodů "schovalo" do textu a zrušilo odstavce. Omlouvám se za nepřehlednost, nemůžu za to.;-€

0/0
29.1.2014 11:59

J15i33ř64í 13E71r45b30e86n 1113674316837

Diskusní příspěvek umí nejvýše 10 odstavců a dokonce malým šedým písmem ukazuje v okénku, kolik znaků/odstavců lze ještě udělat.

0/0
30.1.2014 8:57

B47e13n 81P54a51v19k35a 1617123127151

Tohle bývá často, a u státu vždycky, takový začarovaný kruh. Investice se provádí z úspor (nebo tak se to aspoň učí, že). Úspory se oblíbeně dělají tak, že se ušetří na personálu. A mezi tím jako co?

Samozřejmě jediné řešení je, aby to financovali banky úvěrem. Masivně. Tj. že se tam nalejí ohromné peníze a zároveň se propustí třeba 50 % zaměstnanců.

Už vidím ty pouliční bouře zaměstnanců.

0/−2
29.1.2014 12:06

Z15u91z27k48a 18D69o47s12t21a27l23i67k91o97v40á 7562159248953

Mě by spíš zajímalo, kterej chytrolín vymyslel tu změnu čísel ( to je normální diletant ), hlavně, že se jim to tabulkově dobře zpracováváRv

+1/0
29.1.2014 11:26

B62e39n 78P59a59v35k74a 1437203257641

Koukám, že u dráhy je to furt ta samá flákárna. Ono je to v této zemi ale všude stejné. A nikdy za nic nikdo nemůže.:-)

+1/−16
29.1.2014 10:59

R64a51d13k27o 58K21ř54i96v21á26n63e65k 7200653345450

Někteří lidé se dokonce flákají už i u počítače a z dlouhé chvíle komentují věci, kterým nerozumí. Ale oni za to, jak správně píšete, nemohou.

+12/0
29.1.2014 12:05

Z88u55z20k61a 30D47o15s49t75a35l41i66k22o43v35á 7362869568613

Asi tak nějak - na mnoha úkonech v ČR je vidět, že je rozhodovali lidé, kteří nnemají praktické zkušenosti s ničím

+7/0
29.1.2014 12:16

B70e64n 74P48a29v12k18a 1127783987731

To víte že jo paní Dostálíková. Všichni jsou úplní blbci, jenom pan mašinfíra, to je pán. Ale takhle to je i jinde, to zase nemějte obavy. A většinou je to O. K., dokud to lidi platí. Už tady mám napsáno, že budu platit krachlé Cargo. Pak si k tomu píši ještě pár motoráků do Horní Dolní, atd.

0/−7
29.1.2014 12:48

Z93u35z89k84a 86D98o62s43t27a46l63i51k32o79v86á 7832779908363

Vy to budete platit? To jsem ráda, že jste se přiznal. ;-) Tak se z toho Slamečka s parťákem Žaludou vyvlíkne.

Až budete zvládat tolik úkonů, co třeba výpravčí nebo fíra při výlukách, pak budete opravdu prověřenej. Nevím, jestli pracujete v kanclu nebo ne, ale v každém případě vaše chyby se vyhodí do koše  a naškrabou znovu - u nich to je třeba projetí návěstidla na stůj nebo vjezd na "obsazenou kolej " nebo mimořádná událost.  Po výrpavčí nebo stojvedoucí to znamená dost velký pracovní problém ( škody, přezkoušení, možnost výpovědi ).

Jen trochu doufám, že stavy úředníků v ČR Babiš trochu pročistí (alespoň to by mohl zvládnout ). I když směrování EU je spíš takové, že to bude za chvíli sám úředník a žádnej rozumnej s praxí v daném oboru ...

+4/0
29.1.2014 13:07

B77e62n 13P62a80v24k16a 1907593227441

To víte že jo! Hlavně aby pak ti mašinfírové vůbec měli kde a na čem pracovat. Protože to nejdříve musí ti lidé z kanclu jaksi odšéfovat. I když představa, jak si mašinfíra za barákem staví lokomotivu, kterou si sám naprojektoval a pak si sám pokládá koleje, atd., je velice zábavná.

A práce na železnici je práce jako každá jiná. Všude jsou komplexní pracovní úkoly. Pak už jsou jenom utahovači šroubků v továrně.

0/−1
29.1.2014 14:08

Z36u49z12k66a 47D41o31s57t48a36l33i23k44o34v11á 7322259488243

Odšéfovat ;-D. To třeba mašinfíři jistě dobře znají, když jezdí na lokomotivách důchodkyních ( opravy si dělaj často za povozu sami ). Pak je takovej fíra, jak píše kolega dole, docela dobrej, protože si umí ledasco udělat sám a nikoho z kanclu na to nepotřebuje.

+1/−1
29.1.2014 14:27

P33a34v87e72l 94O16d89r71a19z70i80l 6184139317810

Jasně. A to, kam pojede a co tam bude dělat, to si fíra taky zařizuje sám, že? ;-D

0/−1
30.1.2014 9:03

V19í23t48e65k 42V54a62l29a51c98h 7544480685375

Tak to u nás chodí, hlavně, že zbohatlíci a podnikatelé vydělávají a nezáleží jim na lidech.U nás taky zrušili stanici ČD a neprodávají se u nás ani lístky na vlak a proto, musí kontrolovat a prodávat průvodčí ve vlaku. Ubývá všeho včetně zaměstnaných, ubývají i průjezdy vlaků a mnoho lidí ani nejezdí vlaky neboť je to předražené a výjde jim to levněji autem :-)))):-P:-P

+6/−1
29.1.2014 10:43

J78a90n 89K51l44i87m20a 7470763170602

u nás už zrušil dopravce ČD i průvodčího,jízdenku si koupíte v automatu ve vlaku.

+1/0
29.1.2014 10:52

Z57u68z22k86a 66D28o30s91t62a24l86i82k59o16v69á 7702159458733

hlavně neubývá lidí v kanclu ;-)

+5/0
29.1.2014 11:27

T49o66m31á44š 39C78h89r65a68s42t70n70ý 2468419159841

Taky by mohli ČD-OD/Cargo trochu ubrat a zpravidelnit šichty. Viděl jsem to na svém otci u Carga.

1. týden - 3x 24h, 4 dny volna

2. týden - 2x ranní 12h, dva dny volna, 3x noční

3. týden - ranní, noční, volno, záskok 24h, volno 2x, 24h šichta

4. týden - volno, noční 3x, volno, ranní, záskok 12 ranní, 12h noční

atd. Na to že mu bude tenhle rok 60, ho obdivuji, že to zvládá. Na mašině od 22.

+11/0
29.1.2014 10:28

J84i49n42d84ř79i34c56h 15Š22k90o17p40e45k 4735271150125

slušný, tohle vypadá, že šichty snad losují

3 x 24 je masakr, to se dá ?

+4/0
29.1.2014 10:37

T13o66m93á35š 34C81h17r76a61s60t58n90ý 2538509519541

Tak ono to není 24h na trati. 

8 hodin dělá na trati, 8 posun a 8 pohotovost pro mimořádné výjezdy, ale musí být na depu.

+1/0
29.1.2014 10:44

P31a83v30e71l 60K92e25l19n25a31r 7479700580

trochu nepřesná informace co? ono se může být v práci u čd cargo/čd  24hodin?, tam bude určitě nějaké přerušení či dělení směny co? kolika hodinová týden dělá asi 36, tak ti počty nějak nesouhlasí ;-)

0/−1
29.1.2014 10:46

T30o93m24á65š 68C42h74r20a58s59t67n34ý 2178279729971

Viz výše - 8 hodin z toho je "pohotovost pro mimořádné výjezdy", kdy tedy jakože máte volno, ale musíte být do určité doby na pracovišti a jet.

A další osmička posuny, což taky není "8 hodin neustálého ježdění", ale jen manipulace s přijíždějícími vlaky, kdy se dělí, přepřahá, rozpojuje atd.

+1/−1
29.1.2014 10:50

P24a68v50e65l 85K24e89l95n42a50r 7209500830

a poslední osmička přečti si PKS, ale jinak souhlasím mnohdy mají hrozné nástupu, každé 2 hodiny přerušení apod. mnohdy ještě rg jízdy, nezávidím jim, peníze mají zasloužené

+2/0
29.1.2014 10:56

T20o12m43á46š 27C41h66r43a34s83t18n75ý 2438729339611

Tak uznávám že tomu úplně nerozumím, ale tak vím co vidím na lednici a už tak nějak chápu ty šílené zkratky rozpisu služeb. 

Má to do práce 2h, a pokud třeba má 8h jízd, 4h pohotovost, 6h posun, 2h pohotovost, 4h jízd, 2h posun, 5h pohotovost, pak zase jízdy atd.; tak to je prostě 24h směna x počet dní kdy se prostě nedostane domů, je ve službě (tj. ví že si nemůže dát ani pivo, že musí odpočívat každou chvíli co to jde, že buď jezdí, nebo mu může zazvonit mobil a jde z minuty na minutu) a musí být na depu/ubytovně. To samé máte u záchranky či hasičů.

Taky klidně 24h směny, ale 24 v zápřahu nejste, jen prostě domů nemůžete, protože přijde případ pro směnu, vy jako záloha jste povoláni do služby, do 15 minut musíte být na stanovišti a tak místo toho aby jste šli domů, jste nejdál naproti v sámošce a jinak vzadu na lehátku či ve spolce na stanovišti.

+3/0
29.1.2014 11:12

B47e53n 74P52a21v10k62a 1967143727161

No já z vás padnu pane Chrastný na zadek. A vůbec je to fakt vtipná diskuse celkově. To jsou perly, že by se to mělo učit na VŠ.

Váš otec dělá u Cargo. Cargo je placené za přepravu nákladu. A tu přepravu platí klient. Jestliže klient neplatí, tak mašinfíra nemá penízky. Chápeme?

Nikdo nedrží vašemu otci v 60 pistoli u hlavy, aby to musel dělat.

Podobně je to i u ČD při přepravě osob. Klient platí, mašinky jezdí. Když klient neplatí, mašinky nejezdí.

0/−12
29.1.2014 11:24

Z14u27z33k27a 32D33o35s47t56a34l86i88k84o16v63á 7882849428883

A co by jako tak měl jít dělat ??? V šedesáti. Bavíme se o tom, že jsou ty směny na houby a proti zdravému rozumu, jak u mladého člověka tak u staršího člověka.

Pokud se týká Carga, kdo byl za jeho zlikvidování potrestán? Nikdo!

+6/0
29.1.2014 11:33

B51e50n 65P44a93v96k44a 1977723197491

Nevím, proč by směny měly být na houby a proti zdravému rozumu. Jsou tak, jak je to potřeba.

0/−5
29.1.2014 11:41







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.