Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Na nástupištích chybí výpravčí, vlaky jezdí na červenou

Množí se případy, kdy vlaky odjedou ze stanice, i když svítí červená. Loni jich bylo pětadvacet, dvakrát víc než o rok dříve. K žádné nehodě sice nedošlo, vlaky však měly i mnohahodinová zpoždění. Podle drážní inspekce za to může i omezení počtu výpravčích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M80i96r56o90s49l28a32v 58Z91i57k45m29u12n79d 7159633104173

Výpravčí "na nástupištích" chybí nejen v Česku, ale také ve Švýcarsku, Německu, Rakousku, Dánsku, Norsku apod. Ve Švýcarech nebo Němcích je na vlaku jen strojvedoucí ...

A  k nehodovým událostem tam dochází taky.

 Strojvedoucí je prostě člověk jako každý jiný ... mnohde je příčinou nevhodné umístění návěstidla (ale v souladu s normou), které vede k omylu strojvedoucího - müslí si, že návěst dovolující jízdu platí pro jeho kolej a ona platí pro sousední kolej ...

+1/0
30.1.2014 20:19

P48e38t42r 88K34o81r98a27n49d58a 3682977441792

Nechápu članek ani diskuzi,strojvedoucí který jede na červenou má být vyhozen případně souzen za obecné ohrožení.Pokud si nejsem jist že jsem normální,že poznám červenou tak pak se do vlaku necpu.A vy s tech diletantů děláte přepracované chudáky.8-o

+1/−4
30.1.2014 7:24

T95o82m32á43š 85C75h42r53a94s47t36n48ý 2388909219101

Pane Koranda, zkuste si to na mašině taky :-)

+1/0
30.1.2014 16:28

P22a12v79e70l 97O63d34r91a71z74i91l 6324789727890

Nechci se dotknout vašeho otce, ani nesouhlasím s panem Korandou, ale není možné na selhání někoho paušálně říct try walking in my shoes, že.

0/0
30.1.2014 19:09

J92i23r64k33a 28D56v70o76ř34á73k 4945430933618

To nebyla reakce na selhání ale na nesmyslný názor pravděpodobně pramenící z nezkušenosti. A co vy, myslíte si, že každému řidiči by se po překročení rychlosti nebo projetí červené měl sebrat řidičák natrvalo a každý semafor a patník by to měl hlídat?

0/0
3.2.2014 9:42

P85a52v18e16l 48M45a65c28o72u81n 4417589402706

Vážený pane, z příspěvku je vidět, že vůbec nic nevíte, co tahle práce vůbec obnáší. Řídil jste někdy aspoň auto? Jak se cítíte v autě po ujetých 300 km? Soustředíte se stejně dobře jako při prvních najetých km?

+1/0
30.1.2014 16:35

P20a82v20e73l 31O57d42r35a72z67i91l 6534509347540

Proč bych se měl za dvě hodinky cítit nějak jinak, ve svém pohodlném voze?

0/−3
30.1.2014 19:10

J95i12r30k39a 40D85v31o82ř25á39k 4375330743498

Vy byste měl spíš bručet (průměrná 150 km/h).

0/0
3.2.2014 9:40

P82a90v69e26l 10O66d50r62a30z21i46l 6284599787500

A to už jako proč?

0/0
6.2.2014 12:45

M23i94r93o41s72l76a78v 21Z28i10k84m87u10n93d 7449933334663

Zajímavý nápad, ale v rámci "každému stejným metrem" pak musí být každý řidič, který projel na červenou křižovatku nebo přes přejezd se staženými závorami či nerespektující světelnou signalizaci na přejezdu souzen taky za obecné ohrožení ...

+2/0
30.1.2014 20:12

P85e89t75r 31N37o50v67o14t43n81y 3189922219352

Toto spíš ukazuje na tristní kvalitu strojvedoucich. Chápu, že na ně ted navalili spoustu povinnosti. Ale v okamžiku, kdy udělá všechny úkony spojene s odjezdem, zaklapne okynko, tak je tam jen on, jeho stroj a odjezdove návěstidlo. Jak ho muze prehlednout?

+3/0
29.1.2014 23:57

P52e42t12r 44N42o91v12o71t14n79y 3519252259772

A není to ani oddilove návěstidlo autobloku s bílým klandrem ani privolavaci navest na hlavním návěstidle. Aby se tu místní experti nehadali, co je to vlastne Stůj.

+1/0
30.1.2014 0:20

P50e67t85r 26K22o60r73a88n73d90a 3662537721672

Že nám tady s pár návěstí nechcete dělat vědu? Cvičená opice za žlutý banán by problem neměla.

0/−3
30.1.2014 7:26

J43i95ř12í 35E87r58b45e66n 1913984616417

Cvičená opice s banánem nemá šanci ohrozit desítky životů tím, že rozjede dvě stě tun železa plného lidí tam, kam nemá.

+2/0
30.1.2014 8:53

I64v23a85n 95M78a21r35e88k 6634748942

Z darmošlapů pozašívaných v kancelářích  DI , RBŽD, SŽDC , ČD , ČD Carga nadělat výpravčí a poslat "do výrovby" ! ! ! 8-o R^

+2/−4
29.1.2014 17:46

I91v79a60n 61M63a67r20e76k 6874288442

oprava . . . . . .do výroby. . . . .omlouvám se za překlep R^

+1/0
29.1.2014 17:47

M38i17r76o26s37l65a42v 82Z75i85k63m80u95n60d 7129773214553

A vy to jako daňový poplatník budete platit ve formě zvýšeného poplatku za použití dopravní cesty, který se promítne do ceny vlakového kilometru. Něco zapltí stát (rychlíky), něco kraje (osobní vlaky), něco cestující ve zvýšeném jízdném ...

A když nebude mít kraj peníze, tak vlaky zruší ...

+1/0
30.1.2014 20:23

P27e82t14r 68N10o20v54o36t96n81y 3989802319732

Já teda nevím, jestli to nějak souvisí s výpravčíma. Pokud strojvedoucí projede stůj po "samovýpravě", tak je schopen to projet kdekoliv jinde.

+5/−2
29.1.2014 15:27

J23i30r83k78a 29D62v82o68ř56á79k 4975190373988

Samozřejmě že to souvisí s výpravčími. Zmizela druhá pojistka, takže víc případů padne do horší kategorie.

0/0
3.2.2014 9:44

P64a10t60r89i97k 31D70o44b39i69a16s 9667717103682

Možná by bylo dobré, vysvětlit ještě na jeden aspekt. S doporučením DI výjimečně souhlasím. Ve většině stanic by výpravčí mohl dále vypravovat výpravkou (oproti kritizované výpravě návěstidlem), jenže to by musela být dráha jeden podnik. V souladou s direktivou EU, které se ale ani všechny země EU nedrží, byla unitární ČD rozčleněna a toto je výsledek. Proč by zaměstnanci SŽDC měli riskovat nějaké problémy při výpravě vlaků výpravkou, když se to všechno může nechat na zaměstnancích ČD (aj.)? 

Manažeři SŽDC, prosazující výpravu návěstidlem, se chovají správně ( z pohledu řízeného podniku). Snižují riziko spoluzavinění nehody vlastními zaměstnanci. Chyba byla už v tom dělení.

+4/−3
29.1.2014 13:57

B59e83n 93P64a89v66k74a 1757333577581

Je to kravina a jestli někdo ve vedení SŽDC opravdu takto přemýšlí, tak by si měl asi zabalit věci. Snad SŽDC poskytuje komplexní služby pro dopravce, ne?

+3/−1
29.1.2014 14:10

V71i57k36t33o69r 90N82á55r71o95ž31n18ý 3829102128

Vinu za toto opravdu , ale opravdu nenese rozdělení železnice na dva podniky .

Apropo toto rozdělení považuji za krok správným směrem.

Vina a odpovědnost dle mého názoru leží na často bezhlavém šetření na nesprávném místě.. Tyto optimalizace se dle mého názoru měly provádět pouze  na tratích vybavených odpovídajícím zabezpečovacím systémem.

A nikoliv ve stanicích , kde strojvedoucí při rozjezdu ani pomalu nevidí na odjezdové návěstidlo...

+5/0
29.1.2014 14:35

J78i89r24k71a 61D90v81o10ř95á95k 4145540463418

Smysl toho, že SŽDC je státní a ne soukromá/akciovka je právě v tom, aby její vedení NEpřemýšlelo takhle.

0/0
3.2.2014 9:47

M88i34l36d41a 48J59i22l18o15u10s 1249827258384

Tam kde to nepřináší žádnou úsporu by měl výpravčí dávat odjezd vždy a to je ve většině obsazených stanic. Tam je pak projetí návěstidla zbytečné.

Generální STOP na tratích co jezdím, není nikde. Dokonce jsou stanice v Praze kde dodnes nemají ani přenosnou vysílačku!

K čemu mám na lokomotivě zabezpečovací zařízení které mě za červenou nepustí když SŽDC nemá kódované tratě ze kterých by toto zařízení návěsti četlo. Tam kde toto není by měl být výpravčí vždy. SŽDC ušetřila ale nic neudělala pro zachování alespoň stávající úrovně bezpečnosti.

Vzhledem k tomu co se navalilo strojvedoucím na hrb od 1.7.2013 je pak řízení vlaku spíše až druhořadou záležitostí. Strovedoucí už musí přemýšlet dopředu co kdy kde a jak bude posunovat, opravovat či přeskakovat z vlaku na vlak, objednávat opravu či ND pro opravu svépomocí, moderní vlaky jsou totiž plné poruch, třeba i bezvýznamných, na které ale musí fíra reagovat okamžitě za jízdy.

+5/0
29.1.2014 12:13

R71a38d75k21o 64K86ř87i84v61á60n95e67k 7880573395370

Celkem dobrej článek. Rušení výpravčích se v Čechách dělá poněkud kontroverzním způsobem. Ve vyspělých zemích je to trend, ale předcházejí mu odpovídající investice do zabezpečovacího zařízení, včetně zřízení návěstidla pro výpravu na konci každého nástupiště. Není to problém ČD, ale SŽDC, potažmo státu.

K tomu, že výpravčí jen "sedí" - ono je to jak kde:

1. Dobrá varianta:

Desítky stanic byly v posledních letech zapojeny do dálkového zabezpečovacícho zařízení. Tam žádný výpravčí není a návratnost z ušetřených mezd je obrovská - každé pracovní místo v nepřetržítém provozu je třeba pokrýt cca čtyřmi zaměstnanci. Tam se díky modernímu zabezpečení bezpečnost zvýšila.

2. Blbá varianta:

Ve stanicích s jedním výpravčím ve směně "dříve" i "nyní" je úspora nulová, při nepřehledně uspořádaných návěstidlech nebo selhání strojvedoucího může dojít k problémům, které by dříve nenastaly. 3. Kombinovaná varianta: Ve velkých stanicích jsou "černí" a "červení" výpravčí, černí nadále řídí dopravu, část červených se může ušetřit. Někde naprosto v pohodě, někde za cenu takových problémů, jako byly kvůli nepřehlednému návěstnímu styku v Brně hl.n. 4. Varianta šetření na nepravém místě: V mnoha stanicích jsou dosud signalisté (v prosklených budkách na koncích stanic) nebo výhybkáři, protože zab. zař. "neumí" výhybky obsluhovat centrálně. Výpravčí jsou ta poslední úspora, protože modernizace zabezpečovacího zařízení ušetří dvojnásobný počet lidí jinde. Odstrašujícím příkladem je Plzeň hl.n., kde se ve východní časti stanice musí před jízdou každého vlaku vyslat do kolejiště smečka výhybkýřů, kteří odemknou výměny, postaví je pro plánovaný vlak, zamknou a přinesou klíče dozorcům výhybek příslušných obvodů, ti zkontrolují, že vlak pojede opravdu tam, kam má a vlaková cesta je volná a ohlásí to výpravčímu. Může to trvat pět minut, ale taky dvacet, podle toho, jak vzdálené výhybky je třeba obsloužit. Přitom zabezpečovací zařízení to umí rychleji, bezpečněji a s úsporou desítek lidí.

+5/−1
29.1.2014 11:46

R65a46d46k23o 82K71ř93i75v43á50n89e70k 7830243575770

Variantu 3. a 4. to z neznámých důvodů "schovalo" do textu a zrušilo odstavce. Omlouvám se za nepřehlednost, nemůžu za to.;-€

0/0
29.1.2014 11:59

J74i53ř37í 67E29r92b89e58n 1533144716747

Diskusní příspěvek umí nejvýše 10 odstavců a dokonce malým šedým písmem ukazuje v okénku, kolik znaků/odstavců lze ještě udělat.

0/0
30.1.2014 8:57

B45e80n 69P64a77v77k43a 1767463127551

Tohle bývá často, a u státu vždycky, takový začarovaný kruh. Investice se provádí z úspor (nebo tak se to aspoň učí, že). Úspory se oblíbeně dělají tak, že se ušetří na personálu. A mezi tím jako co?

Samozřejmě jediné řešení je, aby to financovali banky úvěrem. Masivně. Tj. že se tam nalejí ohromné peníze a zároveň se propustí třeba 50 % zaměstnanců.

Už vidím ty pouliční bouře zaměstnanců.

0/−2
29.1.2014 12:06

Z10u43z98k76a 23D96o27s10t47a13l27i91k45o29v70á 7172719568863

Mě by spíš zajímalo, kterej chytrolín vymyslel tu změnu čísel ( to je normální diletant ), hlavně, že se jim to tabulkově dobře zpracováváRv

+1/0
29.1.2014 11:26

B69e77n 98P29a40v62k79a 1357913167791

Koukám, že u dráhy je to furt ta samá flákárna. Ono je to v této zemi ale všude stejné. A nikdy za nic nikdo nemůže.:-)

+1/−16
29.1.2014 10:59

R79a41d72k97o 37K33ř30i25v75á60n36e14k 7340703285870

Někteří lidé se dokonce flákají už i u počítače a z dlouhé chvíle komentují věci, kterým nerozumí. Ale oni za to, jak správně píšete, nemohou.

+12/0
29.1.2014 12:05

Z34u44z17k69a 70D30o58s42t76a10l24i68k24o43v70á 7342929668333

Asi tak nějak - na mnoha úkonech v ČR je vidět, že je rozhodovali lidé, kteří nnemají praktické zkušenosti s ničím

+7/0
29.1.2014 12:16

B84e29n 46P91a47v86k55a 1807363427731

To víte že jo paní Dostálíková. Všichni jsou úplní blbci, jenom pan mašinfíra, to je pán. Ale takhle to je i jinde, to zase nemějte obavy. A většinou je to O. K., dokud to lidi platí. Už tady mám napsáno, že budu platit krachlé Cargo. Pak si k tomu píši ještě pár motoráků do Horní Dolní, atd.

0/−7
29.1.2014 12:48

Z74u57z21k73a 55D89o84s46t18a59l81i40k31o36v19á 7612119418893

Vy to budete platit? To jsem ráda, že jste se přiznal. ;-) Tak se z toho Slamečka s parťákem Žaludou vyvlíkne.

Až budete zvládat tolik úkonů, co třeba výpravčí nebo fíra při výlukách, pak budete opravdu prověřenej. Nevím, jestli pracujete v kanclu nebo ne, ale v každém případě vaše chyby se vyhodí do koše  a naškrabou znovu - u nich to je třeba projetí návěstidla na stůj nebo vjezd na "obsazenou kolej " nebo mimořádná událost.  Po výrpavčí nebo stojvedoucí to znamená dost velký pracovní problém ( škody, přezkoušení, možnost výpovědi ).

Jen trochu doufám, že stavy úředníků v ČR Babiš trochu pročistí (alespoň to by mohl zvládnout ). I když směrování EU je spíš takové, že to bude za chvíli sám úředník a žádnej rozumnej s praxí v daném oboru ...

+4/0
29.1.2014 13:07

B11e20n 66P47a42v68k86a 1527683827241

To víte že jo! Hlavně aby pak ti mašinfírové vůbec měli kde a na čem pracovat. Protože to nejdříve musí ti lidé z kanclu jaksi odšéfovat. I když představa, jak si mašinfíra za barákem staví lokomotivu, kterou si sám naprojektoval a pak si sám pokládá koleje, atd., je velice zábavná.

A práce na železnici je práce jako každá jiná. Všude jsou komplexní pracovní úkoly. Pak už jsou jenom utahovači šroubků v továrně.

0/−1
29.1.2014 14:08

Z48u32z98k12a 35D65o56s49t86a79l49i55k58o72v13á 7882259658373

Odšéfovat ;-D. To třeba mašinfíři jistě dobře znají, když jezdí na lokomotivách důchodkyních ( opravy si dělaj často za povozu sami ). Pak je takovej fíra, jak píše kolega dole, docela dobrej, protože si umí ledasco udělat sám a nikoho z kanclu na to nepotřebuje.

+1/−1
29.1.2014 14:27

P35a54v48e45l 40O63d17r20a78z15i68l 6474259637920

Jasně. A to, kam pojede a co tam bude dělat, to si fíra taky zařizuje sám, že? ;-D

0/−1
30.1.2014 9:03

V21í58t40e28k 10V52a14l61a54c19h 7614630185745

Tak to u nás chodí, hlavně, že zbohatlíci a podnikatelé vydělávají a nezáleží jim na lidech.U nás taky zrušili stanici ČD a neprodávají se u nás ani lístky na vlak a proto, musí kontrolovat a prodávat průvodčí ve vlaku. Ubývá všeho včetně zaměstnaných, ubývají i průjezdy vlaků a mnoho lidí ani nejezdí vlaky neboť je to předražené a výjde jim to levněji autem :-)))):-P:-P

+6/−1
29.1.2014 10:43

J38a79n 70K86l40i57m69a 7980853670482

u nás už zrušil dopravce ČD i průvodčího,jízdenku si koupíte v automatu ve vlaku.

+1/0
29.1.2014 10:52

Z27u55z77k43a 28D41o34s91t65a61l54i57k95o64v84á 7302919938363

hlavně neubývá lidí v kanclu ;-)

+5/0
29.1.2014 11:27

T78o98m98á44š 49C35h96r60a83s16t32n21ý 2718719799821

Taky by mohli ČD-OD/Cargo trochu ubrat a zpravidelnit šichty. Viděl jsem to na svém otci u Carga.

1. týden - 3x 24h, 4 dny volna

2. týden - 2x ranní 12h, dva dny volna, 3x noční

3. týden - ranní, noční, volno, záskok 24h, volno 2x, 24h šichta

4. týden - volno, noční 3x, volno, ranní, záskok 12 ranní, 12h noční

atd. Na to že mu bude tenhle rok 60, ho obdivuji, že to zvládá. Na mašině od 22.

+11/0
29.1.2014 10:28

J96i36n27d35ř76i36c71h 52Š22k83o31p74e31k 4555361770145

slušný, tohle vypadá, že šichty snad losují

3 x 24 je masakr, to se dá ?

+4/0
29.1.2014 10:37

T59o87m49á28š 20C37h18r31a80s49t85n42ý 2498819849251

Tak ono to není 24h na trati. 

8 hodin dělá na trati, 8 posun a 8 pohotovost pro mimořádné výjezdy, ale musí být na depu.

+1/0
29.1.2014 10:44

P81a87v93e74l 67K58e51l37n56a31r 7649130310

trochu nepřesná informace co? ono se může být v práci u čd cargo/čd  24hodin?, tam bude určitě nějaké přerušení či dělení směny co? kolika hodinová týden dělá asi 36, tak ti počty nějak nesouhlasí ;-)

0/−1
29.1.2014 10:46

T38o37m78á54š 16C21h82r40a64s85t97n18ý 2148959869841

Viz výše - 8 hodin z toho je "pohotovost pro mimořádné výjezdy", kdy tedy jakože máte volno, ale musíte být do určité doby na pracovišti a jet.

A další osmička posuny, což taky není "8 hodin neustálého ježdění", ale jen manipulace s přijíždějícími vlaky, kdy se dělí, přepřahá, rozpojuje atd.

+1/−1
29.1.2014 10:50

P19a72v12e45l 58K49e67l41n12a46r 7109460210

a poslední osmička přečti si PKS, ale jinak souhlasím mnohdy mají hrozné nástupu, každé 2 hodiny přerušení apod. mnohdy ještě rg jízdy, nezávidím jim, peníze mají zasloužené

+2/0
29.1.2014 10:56

T70o87m72á14š 98C51h21r17a86s42t69n11ý 2848279119951

Tak uznávám že tomu úplně nerozumím, ale tak vím co vidím na lednici a už tak nějak chápu ty šílené zkratky rozpisu služeb. 

Má to do práce 2h, a pokud třeba má 8h jízd, 4h pohotovost, 6h posun, 2h pohotovost, 4h jízd, 2h posun, 5h pohotovost, pak zase jízdy atd.; tak to je prostě 24h směna x počet dní kdy se prostě nedostane domů, je ve službě (tj. ví že si nemůže dát ani pivo, že musí odpočívat každou chvíli co to jde, že buď jezdí, nebo mu může zazvonit mobil a jde z minuty na minutu) a musí být na depu/ubytovně. To samé máte u záchranky či hasičů.

Taky klidně 24h směny, ale 24 v zápřahu nejste, jen prostě domů nemůžete, protože přijde případ pro směnu, vy jako záloha jste povoláni do služby, do 15 minut musíte být na stanovišti a tak místo toho aby jste šli domů, jste nejdál naproti v sámošce a jinak vzadu na lehátku či ve spolce na stanovišti.

+3/0
29.1.2014 11:12

B65e62n 62P64a51v47k58a 1627663727881

No já z vás padnu pane Chrastný na zadek. A vůbec je to fakt vtipná diskuse celkově. To jsou perly, že by se to mělo učit na VŠ.

Váš otec dělá u Cargo. Cargo je placené za přepravu nákladu. A tu přepravu platí klient. Jestliže klient neplatí, tak mašinfíra nemá penízky. Chápeme?

Nikdo nedrží vašemu otci v 60 pistoli u hlavy, aby to musel dělat.

Podobně je to i u ČD při přepravě osob. Klient platí, mašinky jezdí. Když klient neplatí, mašinky nejezdí.

0/−12
29.1.2014 11:24

Z69u46z51k69a 21D46o28s92t96a35l14i15k53o74v77á 7312399418443

A co by jako tak měl jít dělat ??? V šedesáti. Bavíme se o tom, že jsou ty směny na houby a proti zdravému rozumu, jak u mladého člověka tak u staršího člověka.

Pokud se týká Carga, kdo byl za jeho zlikvidování potrestán? Nikdo!

+6/0
29.1.2014 11:33

B73e32n 65P45a46v82k47a 1807693337391

Nevím, proč by směny měly být na houby a proti zdravému rozumu. Jsou tak, jak je to potřeba.

0/−5
29.1.2014 11:41





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.