Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tisíce dispečerů v EU stávkují. V Praze zpoždění nebudou, říká letiště

V desítce evropských zemí včetně Česka začala stávka letových dispečerů. Zapojí se do ní až 14 tisíc zaměstnanců. Cestování v některých destinacích se může prodloužit, Letiště Praha i Řízení letového provozu však tvrdí, že cestující v tuzemsku žádné dopady nepocítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z74d13e50n24ě30k 87J18o91n98á60š 9911929176220

Hlavně, že toto varování chodí od společnostní již týden a Idnes a ostatní média o tom napíšou až v půlce dne, kdy to probíhá. Hamba vám.

+5/0
29.1.2014 14:41

I95v96o 37J87a23n36á22č11e27k 8563563631582

Celý tento systém je v dnešní době zastaralý, letadla by mohly létat mnohem efektivněji, ale dispečeři tomu brání, protože pak by jich už nebylo tolik potřeba a co si budeme říkat, každému jde o to, aby si udržel dobrý flek...

+3/−2
29.1.2014 13:15

R53u32d72a 38S57l44a87v95í41k 5303878656551

Jak efektivněji by mohli létat?

0/0
29.1.2014 16:13

I24v43o 37J15a22n73á26č25e91k 8113553161282

Jsou to technologie, které má dávno hotové např. NASA, letadla komunikují spolu navzájem, plánuje se kdy která kam doletí, aby byla volná přistávací dráha např. Létá se skutečně rovně a ne jak dneska, že se zbytečně dělají zatáčky, prostě přímo z místa na místo. Výsledkem je vyšší bezpečnost a nižší spotřeba paliva a menší časové prodlevy a zpoždění.

+1/0
29.1.2014 16:18

P50a91v72e84l 93M66o66r38a63v68e35c 3322449582298

Jenže než se takové technologie schválí pro denní použití, je kolem toho šííílená spousta verifikace. A strašně dlouho to trvá. A neskutečně moc ten proces stojí. Zkuste se pozeptat třeba v brněnském Honeywellu, tam takové systémy vyvýjejí a testují.

Takže počkejte pár let a i na vaše technologie dojde.

0/0
29.1.2014 21:58

I26v64o 75J48a31n67á21č77e72k 8223443821472

No však jo, ale oni protestují proti tomu, aby se vůbec šlo tímto směrem a přitom na rovinu, jde i o bezpečnost.

0/0
29.1.2014 22:59

P42a61v30e26l 31M38o92r94a32v56e35c 3302989272598

Oni teď stávkují proti již zaváděným pravidlům ale jinak souhlas. Jen jsem ragoval na to, že existence nějaké technologie ještě neznamená, že hned zítra je v leteckém provozu používána a pokud ne, dispečeři se svými stávkami jsou tím vinni.

0/0
30.1.2014 8:25

I73v12a81n 76J24i95r98e36š 6353162831608

Kdyby ti dispečeři, místo nesmyslů, jak jim jde o bezpečnost a účinnost systému na rovinu přiznali, že si zuby nehty brání místa, tak bych si jich vážil.

+2/0
29.1.2014 12:33

J39a23n 10M71a59z83ů29r95e12k 2478184108155

další euronesmysl....fandím jim

+3/−3
29.1.2014 12:23

J64a34n 92M18a50z27ů32r49e61k 2138704398665

tomu co dává mínus....dispečeři vědí nejlépe jak by to mělo fungovat, dělají v tom....fakt mě baví, když eurobyrokrat se rozhodne pro něco, ikdyž lidé z praxe říkají, že ne

+2/−2
29.1.2014 12:29

M67a50r42e34k 94T20u47r76n63o80v32e83c 7755462790306

Euronesmysl? Už se takhle stávkovalo vloni, tak jsem se snažil si tehdy o tom něco zjišťovat. Prý na zajištění provozu nad Severní Amerikou, kde je objem letecké dopravy přibližně stejný jako nad Evropou, stačí tak polovina lidí a při polovičních nákladech.

EU to tedy chce zleevnit a zefektivnit - umožnilo by to i kratší trasování některých letů (by se létalo víc bez ohledu na hranice států), tím pádem i nižší spotřebu letadel. Ale jak už tu padlo - bylo by na to potřeba méně letových dispečerů - a to se jim asi nelíbí...

+4/0
29.1.2014 13:46

P56a35v92e80l 71M59o71r16a28v83e87c 3602209762198

Soihlas až na to že v USA je dispečerů zase málo, tam to ořezali až na kost.

0/0
29.1.2014 21:59

M39a42r92e25k 77T62u77r52n97o62v37e10c 7525702330746

Ok, může být. Takže to bude chtít nějakou zlatou střední cestu. :-) Každopádně ne to, co předvádějí tady v Evropě, kde se o tom nechtějí ani bavit a hned protestují...

0/0
29.1.2014 22:02

M80a52r29t15i76n76a 57N93o18v77o36t15n21á 1314852667868

no to mám radost. Po 10 letech zítra sedám do letadla a oni zrovna musí stávkovat :-P

0/0
29.1.2014 12:07

M70a92r51e82k 31T11u67r77n82o94v28e44c 7585292440936

Si z toho nic nedělejte, tentokrát to asi bude ve větším klidu. Vloni protestovali kvůli tomu samému - a v některých státech dokonce tak, že půlku letů zrušili. Zůstat kvůli tomu viset v Paříži, to také nepotěší. A ČSA se na Vás vykašle, protože prý "zásah vyšší moci". Hlavně že o tom protestu (a jeho formě) věděli minimálně 2 týdny předem...

+1/0
29.1.2014 13:48

N19i17k18o90l71a41j 61K83r97e17č98e35v 5722406763765

Bez letových dispečerů nemohou letadla létat. Letový dispečer je pro posádku každého letadla naprosto nezbytný. Tito lidé zachránili stovky letadel a tisíce životů. Práce těchto lidí je neustálý stres, proto dostávají žaludeční vředy a mnozí se nervově zhroutí. Jejich práce je nedoceněná!R^

+3/−2
29.1.2014 11:29

M70a23r80t76i81n 90P58l51z60á36k 2937819398594

Samozřejmě. Ale o tom stávka vůbec není.

+8/0
29.1.2014 11:31

N59i58k90o20l11a23j 77K74r25e39č40e66v 5832246113425

Pokud pane Plzák píšou, že se stávka u nás letového provozu nedotkne, tak je to nesmysl. Dispečeři si letadla přebírají od svých kolegů, když se dostanou do jejich letového koridoru.

+1/0
29.1.2014 12:05

A15l52e27x51a72n44d47r 67K22o27s57t66k40a 5449476799546

A o tom to je. Nedostanou, takže U NÁS žádné zpoždění nevznikne.

0/0
29.1.2014 13:28

J48i56ř50í 43J61a39n62e97č95e97k 2515464257177

Proč myslíte, že je nedoceněna? Pokud je mi známo, tak dispečeři mají mzda vysoce nad běžným průměrem. Narozdíl např.od lékařů....

+1/0
29.1.2014 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.