Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Tisíce dispečerů v EU stávkují. V Praze zpoždění nebudou, říká letiště

V desítce evropských zemí včetně Česka začala stávka letových dispečerů. Zapojí se do ní až 14 tisíc zaměstnanců. Cestování v některých destinacích se může prodloužit, Letiště Praha i Řízení letového provozu však tvrdí, že cestující v tuzemsku žádné dopady nepocítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z50d31e49n66ě46k 95J13o15n23á38š 9951249296360

Hlavně, že toto varování chodí od společnostní již týden a Idnes a ostatní média o tom napíšou až v půlce dne, kdy to probíhá. Hamba vám.

+5/0
29.1.2014 14:41

I51v34o 77J31a72n80á51č11e40k 8293433921452

Celý tento systém je v dnešní době zastaralý, letadla by mohly létat mnohem efektivněji, ale dispečeři tomu brání, protože pak by jich už nebylo tolik potřeba a co si budeme říkat, každému jde o to, aby si udržel dobrý flek...

+3/−2
29.1.2014 13:15

R62u43d63a 83S91l50a27v38í90k 5253548266681

Jak efektivněji by mohli létat?

0/0
29.1.2014 16:13

I34v71o 44J62a79n49á75č75e59k 8133773311512

Jsou to technologie, které má dávno hotové např. NASA, letadla komunikují spolu navzájem, plánuje se kdy která kam doletí, aby byla volná přistávací dráha např. Létá se skutečně rovně a ne jak dneska, že se zbytečně dělají zatáčky, prostě přímo z místa na místo. Výsledkem je vyšší bezpečnost a nižší spotřeba paliva a menší časové prodlevy a zpoždění.

+1/0
29.1.2014 16:18

P90a29v32e52l 59M49o70r59a53v14e72c 3122969592188

Jenže než se takové technologie schválí pro denní použití, je kolem toho šííílená spousta verifikace. A strašně dlouho to trvá. A neskutečně moc ten proces stojí. Zkuste se pozeptat třeba v brněnském Honeywellu, tam takové systémy vyvýjejí a testují.

Takže počkejte pár let a i na vaše technologie dojde.

0/0
29.1.2014 21:58

I32v14o 14J56a78n65á77č48e93k 8273693121402

No však jo, ale oni protestují proti tomu, aby se vůbec šlo tímto směrem a přitom na rovinu, jde i o bezpečnost.

0/0
29.1.2014 22:59

P85a62v49e41l 62M88o10r95a32v73e18c 3842109842188

Oni teď stávkují proti již zaváděným pravidlům ale jinak souhlas. Jen jsem ragoval na to, že existence nějaké technologie ještě neznamená, že hned zítra je v leteckém provozu používána a pokud ne, dispečeři se svými stávkami jsou tím vinni.

0/0
30.1.2014 8:25

I75v76a72n 77J10i94r54e26š 6473622841818

Kdyby ti dispečeři, místo nesmyslů, jak jim jde o bezpečnost a účinnost systému na rovinu přiznali, že si zuby nehty brání místa, tak bych si jich vážil.

+2/0
29.1.2014 12:33

J22a79n 38M34a89z46ů40r72e89k 2648414488185

další euronesmysl....fandím jim

+3/−3
29.1.2014 12:23

J59a22n 10M40a94z71ů77r80e68k 2728264548905

tomu co dává mínus....dispečeři vědí nejlépe jak by to mělo fungovat, dělají v tom....fakt mě baví, když eurobyrokrat se rozhodne pro něco, ikdyž lidé z praxe říkají, že ne

+2/−2
29.1.2014 12:29

M12a44r40e46k 11T78u77r16n86o25v92e48c 7275472690216

Euronesmysl? Už se takhle stávkovalo vloni, tak jsem se snažil si tehdy o tom něco zjišťovat. Prý na zajištění provozu nad Severní Amerikou, kde je objem letecké dopravy přibližně stejný jako nad Evropou, stačí tak polovina lidí a při polovičních nákladech.

EU to tedy chce zleevnit a zefektivnit - umožnilo by to i kratší trasování některých letů (by se létalo víc bez ohledu na hranice států), tím pádem i nižší spotřebu letadel. Ale jak už tu padlo - bylo by na to potřeba méně letových dispečerů - a to se jim asi nelíbí...

+4/0
29.1.2014 13:46

P27a21v44e34l 69M49o82r53a84v51e90c 3162119532178

Soihlas až na to že v USA je dispečerů zase málo, tam to ořezali až na kost.

0/0
29.1.2014 21:59

M21a79r98e44k 94T41u53r62n62o69v11e72c 7955162910776

Ok, může být. Takže to bude chtít nějakou zlatou střední cestu. :-) Každopádně ne to, co předvádějí tady v Evropě, kde se o tom nechtějí ani bavit a hned protestují...

0/0
29.1.2014 22:02

M33a18r68t50i60n81a 29N30o62v61o85t60n58á 1874712157438

no to mám radost. Po 10 letech zítra sedám do letadla a oni zrovna musí stávkovat :-P

0/0
29.1.2014 12:07

M17a81r67e28k 13T73u78r73n58o81v63e68c 7755852460916

Si z toho nic nedělejte, tentokrát to asi bude ve větším klidu. Vloni protestovali kvůli tomu samému - a v některých státech dokonce tak, že půlku letů zrušili. Zůstat kvůli tomu viset v Paříži, to také nepotěší. A ČSA se na Vás vykašle, protože prý "zásah vyšší moci". Hlavně že o tom protestu (a jeho formě) věděli minimálně 2 týdny předem...

+1/0
29.1.2014 13:48

N73i66k97o42l12a56j 39K59r78e80č42e55v 5912146743975

Bez letových dispečerů nemohou letadla létat. Letový dispečer je pro posádku každého letadla naprosto nezbytný. Tito lidé zachránili stovky letadel a tisíce životů. Práce těchto lidí je neustálý stres, proto dostávají žaludeční vředy a mnozí se nervově zhroutí. Jejich práce je nedoceněná!R^

+3/−2
29.1.2014 11:29

M34a34r58t30i43n 88P76l12z98á64k 2607859748494

Samozřejmě. Ale o tom stávka vůbec není.

+8/0
29.1.2014 11:31

N68i83k30o72l72a41j 60K51r17e49č31e40v 5332806533175

Pokud pane Plzák píšou, že se stávka u nás letového provozu nedotkne, tak je to nesmysl. Dispečeři si letadla přebírají od svých kolegů, když se dostanou do jejich letového koridoru.

+1/0
29.1.2014 12:05

A65l73e46x96a22n67d25r 45K64o52s34t54k40a 5939276939676

A o tom to je. Nedostanou, takže U NÁS žádné zpoždění nevznikne.

0/0
29.1.2014 13:28

J15i33ř29í 53J34a32n97e37č81e26k 2195974127647

Proč myslíte, že je nedoceněna? Pokud je mi známo, tak dispečeři mají mzda vysoce nad běžným průměrem. Narozdíl např.od lékařů....

+1/0
29.1.2014 15:50





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.