Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Tisíce dispečerů v EU stávkují. V Praze zpoždění nebudou, říká letiště

V desítce evropských zemí včetně Česka začala stávka letových dispečerů. Zapojí se do ní až 14 tisíc zaměstnanců. Cestování v některých destinacích se může prodloužit, Letiště Praha i Řízení letového provozu však tvrdí, že cestující v tuzemsku žádné dopady nepocítí.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

Z62d67e13n10ě40k 20J98o39n47á18š 9501119516250

Hlavně, že toto varování chodí od společnostní již týden a Idnes a ostatní média o tom napíšou až v půlce dne, kdy to probíhá. Hamba vám.

+5/0
29.1.2014 14:41

I54v54o 46J57a38n74á50č32e40k 8663963191182

Celý tento systém je v dnešní době zastaralý, letadla by mohly létat mnohem efektivněji, ale dispečeři tomu brání, protože pak by jich už nebylo tolik potřeba a co si budeme říkat, každému jde o to, aby si udržel dobrý flek...

+3/−2
29.1.2014 13:15

R31u90d16a 74S38l76a79v60í67k 5623358886171

Jak efektivněji by mohli létat?

0/0
29.1.2014 16:13

I18v28o 85J95a92n37á32č15e64k 8163143561882

Jsou to technologie, které má dávno hotové např. NASA, letadla komunikují spolu navzájem, plánuje se kdy která kam doletí, aby byla volná přistávací dráha např. Létá se skutečně rovně a ne jak dneska, že se zbytečně dělají zatáčky, prostě přímo z místa na místo. Výsledkem je vyšší bezpečnost a nižší spotřeba paliva a menší časové prodlevy a zpoždění.

+1/0
29.1.2014 16:18

P55a47v39e37l 46M12o30r11a76v48e40c 3432229342708

Jenže než se takové technologie schválí pro denní použití, je kolem toho šííílená spousta verifikace. A strašně dlouho to trvá. A neskutečně moc ten proces stojí. Zkuste se pozeptat třeba v brněnském Honeywellu, tam takové systémy vyvýjejí a testují.

Takže počkejte pár let a i na vaše technologie dojde.

0/0
29.1.2014 21:58

I63v86o 91J21a67n30á65č31e46k 8433723691862

No však jo, ale oni protestují proti tomu, aby se vůbec šlo tímto směrem a přitom na rovinu, jde i o bezpečnost.

0/0
29.1.2014 22:59

P13a66v84e12l 28M48o31r42a31v39e25c 3332679152418

Oni teď stávkují proti již zaváděným pravidlům ale jinak souhlas. Jen jsem ragoval na to, že existence nějaké technologie ještě neznamená, že hned zítra je v leteckém provozu používána a pokud ne, dispečeři se svými stávkami jsou tím vinni.

0/0
30.1.2014 8:25

I78v54a62n 80J13i60r50e76š 6243912871678

Kdyby ti dispečeři, místo nesmyslů, jak jim jde o bezpečnost a účinnost systému na rovinu přiznali, že si zuby nehty brání místa, tak bych si jich vážil.

+2/0
29.1.2014 12:33

J88a25n 91M93a73z41ů43r97e20k 2638384258725

další euronesmysl....fandím jim

+3/−3
29.1.2014 12:23

J13a38n 42M56a75z86ů10r24e33k 2518914808905

tomu co dává mínus....dispečeři vědí nejlépe jak by to mělo fungovat, dělají v tom....fakt mě baví, když eurobyrokrat se rozhodne pro něco, ikdyž lidé z praxe říkají, že ne

+2/−2
29.1.2014 12:29

M66a35r62e88k 69T19u39r79n41o26v38e45c 7505902330316

Euronesmysl? Už se takhle stávkovalo vloni, tak jsem se snažil si tehdy o tom něco zjišťovat. Prý na zajištění provozu nad Severní Amerikou, kde je objem letecké dopravy přibližně stejný jako nad Evropou, stačí tak polovina lidí a při polovičních nákladech.

EU to tedy chce zleevnit a zefektivnit - umožnilo by to i kratší trasování některých letů (by se létalo víc bez ohledu na hranice států), tím pádem i nižší spotřebu letadel. Ale jak už tu padlo - bylo by na to potřeba méně letových dispečerů - a to se jim asi nelíbí...

+4/0
29.1.2014 13:46

P25a47v18e98l 32M17o30r47a15v87e53c 3642739102228

Soihlas až na to že v USA je dispečerů zase málo, tam to ořezali až na kost.

0/0
29.1.2014 21:59

M82a73r18e45k 30T92u28r84n91o70v21e14c 7215342940756

Ok, může být. Takže to bude chtít nějakou zlatou střední cestu. :-) Každopádně ne to, co předvádějí tady v Evropě, kde se o tom nechtějí ani bavit a hned protestují...

0/0
29.1.2014 22:02

M17a12r36t75i42n82a 66N13o54v68o31t14n51á 1364752527388

no to mám radost. Po 10 letech zítra sedám do letadla a oni zrovna musí stávkovat :-P

0/0
29.1.2014 12:07

M32a67r27e25k 70T10u31r96n62o25v38e20c 7135182230196

Si z toho nic nedělejte, tentokrát to asi bude ve větším klidu. Vloni protestovali kvůli tomu samému - a v některých státech dokonce tak, že půlku letů zrušili. Zůstat kvůli tomu viset v Paříži, to také nepotěší. A ČSA se na Vás vykašle, protože prý "zásah vyšší moci". Hlavně že o tom protestu (a jeho formě) věděli minimálně 2 týdny předem...

+1/0
29.1.2014 13:48

N21i45k62o46l33a79j 98K17r14e90č61e70v 5242426643935

Bez letových dispečerů nemohou letadla létat. Letový dispečer je pro posádku každého letadla naprosto nezbytný. Tito lidé zachránili stovky letadel a tisíce životů. Práce těchto lidí je neustálý stres, proto dostávají žaludeční vředy a mnozí se nervově zhroutí. Jejich práce je nedoceněná!R^

+3/−2
29.1.2014 11:29

M68a74r87t66i77n 59P45l11z14á78k 2797669388924

Samozřejmě. Ale o tom stávka vůbec není.

+8/0
29.1.2014 11:31

N50i59k18o94l39a90j 23K15r14e52č67e19v 5202796483605

Pokud pane Plzák píšou, že se stávka u nás letového provozu nedotkne, tak je to nesmysl. Dispečeři si letadla přebírají od svých kolegů, když se dostanou do jejich letového koridoru.

+1/0
29.1.2014 12:05

A82l29e59x43a50n37d30r 55K40o60s10t60k42a 5549986429786

A o tom to je. Nedostanou, takže U NÁS žádné zpoždění nevznikne.

0/0
29.1.2014 13:28

J21i49ř12í 61J28a12n73e79č62e70k 2445974687497

Proč myslíte, že je nedoceněna? Pokud je mi známo, tak dispečeři mají mzda vysoce nad běžným průměrem. Narozdíl např.od lékařů....

+1/0
29.1.2014 15:50







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.