Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Květinová tramvaj z Plzně začala vozit obyvatele maďarského Miskolce

Obyvatelé maďarského Miskolce se na konci ledna začali po městě vozit tramvají z Plzně. Nízkopodlažní vůz, jehož květinový design si vybrali sami cestující, vyrobila Škoda Transportation. Ta městu dodá celkem 31 souprav, za něž získá téměř dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O66t37o 67P89a87l81d74u74s 1923848340734

Pěkná tramvajR^R^R^

+1/0
31.1.2014 22:45

O41t98a 54B13a11r92t72o72s 7526757251

Musím teda říci, že design 15T ForCity je mnohem zdařilejší než toto. Lze dokonce říci, že design 15T je téměř dokonalý - především to zasklení čel soupravy, to se opravdu moc povedlo. Také koncept otočných podvozků se mi zdá lepší, než toto, hlavně ty minimální převisy za krajními podvozky jsou moc pěkné a také napojení karosáže otočných podvozků na karoserii skříně pomocí kartáčů ... mnohem hezčí, než karoserie skříně, spuštěná přes podvozky. Trochu mínus jsou ty překližkové sedadla v 15T, celkem to na nich klouže, ale zase je to asi hygieničtější, než sedadla látková ...

+2/0
30.1.2014 22:27

L48u57k77á71š 39Š73l70e55h59o32f27e88r 1763429815299

Ona taky cena 15T ForCity je trochu jinde ;-) Bez klimatizace, bez LCD displejů atd., ale přesto o cca 8-10 milionů za kus dražší. Netvrdím že jsou předražené, ale právě ten vámi vychvalovaný koncept otočných podvozků je prostě drahý...

+2/0
31.1.2014 10:24

R93a93d47o49s51l97a19v 88K36l20a19u49d33a 5924688624192

Na druhou stranu to neničí koleje a neřve jak žebřiňák:-P  Otočné podvozky měla i T3. Pochopitelně u nízkopodlažních tramvají je to daleko náročnější, ale zase nikde není psáno že nízkopodlažní musí být celá tramvaj. Třeba T3R.PLF  (vana) je dokonalá. Není nad to využít do dobré kde to jde přidat nové.

+1/0
31.1.2014 14:49

K59a95r60e23l 20B29a25r70t67á44č95e97k 9262359192175

milyen kulonseg a regi es uj villamos kozott...az uj sokka szebb...

0/0
30.1.2014 21:45

M55i32l30a54n 66Š36v21a47g68r31o16v80s11k91ý 9492719315388

Igen, telemetlem.

+1/0
30.1.2014 22:23

K62a32r61e13l 32B36a12r53t53á80č82e78k 9292639852285

jo tele Milan....

0/0
1.2.2014 19:46

J78i36ř42í 50M70o90l73o 9549426181367

V cizině se jim daří, protože neví, co je to za svinstvo neotočné podvozky jako u 13T a 14T. Škodovka měla zůstat pouze u lokomotiv a ne se cpát do tramvají.

0/−9
30.1.2014 21:23
Foto

B74r98o45n16i42s75l64a32v 85G79a52b77r76y72š 2822569911

Škoda vyráběla i celé trolejbusy, dnes už se na nich jen podílí.

+1/0
30.1.2014 22:43

J82o81s12e36f 53Č68e51r77v80e56n82i30c23k35ý 9379334891953

Co to znamená to "jen podílí"?

Pokud vím, tak jsou schopni pro výrobu trolejbusu použít téměř několik typů (značek) autobusového skeletu. Což samozřejmě dává výhodu pro splnění přání zákazníků na různá provedení. Na tom je něco špatného? Nebo snad "zpátečnického" od výroby celých trolejbusů, tedy včetně chasis?

+1/0
31.1.2014 6:17

J20o76s26e60f 92Č48e21r18v51e15n52i85c57k87ý 9189714271873

"... použít téměř několik typů ...". To se mi povedlo.

+1/0
31.1.2014 6:19
Foto

B49r84o95n27i87s33l22a62v 38G93a62b89r55y67š 2982559311

Neměl jste to pochopit jako jejich nevýhodu. Škodovka až do typu 22Tr vyráběla trolejbusy celé (pokud nepočítám experimenty s unifikací), od té doby dodává jen elektrickou výzbroj. Je otázkou, zda je to výhoda nebo nevýhoda, osobně na tom nic špatného nevidím, ale vezměte si, kolik kusů 9Tr nebo 14Tr bylo vyrobeno a jak jsou ještě dnes na ně dopravní podniky hrdé. Ale souhlasím, že z praktického a ekonomického hlediska je vhodné mít jednotný vozový park kvůli údržbě a náhradním dílům.

0/0
31.1.2014 9:16

J63o53s70e73f 60Č31e10r82v92e89n71i84c64k41ý 9729494401153

Škodovka nedodává jen elektrickou výzbroj. Škodovka dodává kompletní trolejbusy. Protože (jak už jsem psal) je jejich výzbroj modifikovatelná do různých autobusových chasis různých výrobců. Škodovka totiž zástavbu výzbroje provádí sama svými vlastními prostředky ve svých dílnách.

+1/0
31.1.2014 9:51

J12a72n97a 24M86o66l39á58k64o50v51á 7587316316144

Rozhodne je to nejhezci tramvaj u nas. V porovnani s tema starejma uz nemuze byt rec vubec.

0/0
31.1.2014 9:14

S27v44a21t95o86p66l91u16k 54S13i67l80n88ý 4882636569868

Jako dobrý, ale nechápu, proč pořád škodovka dává do těch svých tramvají ty bodová světla bez zasklení. Jak vidno, velice dobře se na nich usazuje sníh...

+1/0
30.1.2014 21:08

P93e15t33r 18D71v78o60ř87á72k 9374737682530

Jak tam přesně funguje kontrola při výstupu/nástupu, když chybí zpětná zrcátka?

0/0
30.1.2014 20:09

M16a57r33e59k 97F14l27e35k97a12č 1817702810801

Kamery?

+6/0
30.1.2014 20:36

V88á78c51l58a69v 61K51r33č33m51á50ř 1815238622775

Tramvaj má kamerový systém, kterým je monitorován prostor vozu. Kamery zároveň slouží i jako zpětná zrcátka.

+2/0
30.1.2014 22:45

M70i44l45a11n 53Š89v42a69g15r89o52v66s72k84ý 9812139385178

Hezké. Jaký tam mají rozchod ti Miškolci?

0/0
30.1.2014 20:01

S29v13a56t85o87p68l61u51k 93S52i36l82n11ý 4672636909808

Rozchod bývá v Miškolci skoro vždy plný slz a zklamání...

+23/0
30.1.2014 21:06

J87i48ř63í 28E72r60b16e13n 1873654506307

Tak to nejen v Miskolci...

+1/0
30.1.2014 21:13

M23a42r61e19k 16V90y72m56a18z91a50l 5578266172410

[>-] Úspěch Škody v cizině [>-]  Jen tak dál...škodováci....

+15/0
30.1.2014 18:45

R12a50d98o70s78l34a30v 62K39l76a11u26d24a 5894458664552

Tak hlavně aby jim to brzdilo. V Praze být klimatizace v tramvajích nemůže, protože by to prodloužilo brzdnou dráhu:-)

0/−1
30.1.2014 18:17

V29l88a84d46i45m19í53r 58F71i49b33i70g41e32r 5264321611454

Nějaká výmluva se vždycky najde jak jinak. Co  na tom že do ciziny to objednávají snad všichni ale u nás to nejde. Zajímalo by mne jestli ti co to objednávají v tramvaji někdy vůbec jeli.

+5/0
30.1.2014 19:54

J33i63ř45í 87K90r45e41j45č93í25k 2547158114886

Proč by to nešlo ? Jde to vždy, akorát to stojí finance, který nemáš...

+1/0
30.1.2014 22:48

R12o64m21a80n 96P86o53l78á58č47e18k 1910976460165

R^Mám hummer, ale nemám na provoz, protože žere 30 litrů/100 ;-D[>-]

0/0
30.1.2014 23:06

J25i64ř91í 60K54r57e75j20č86í53k 2907308894136

Tak tos udělal větší chybu než Praha... ;-)

+1/0
30.1.2014 23:28

M52i68r68o84s21l88a43v 45J72a53n12o97u25š71e46k 9504831297

Paráda. Jen tak dál!

+14/0
30.1.2014 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.