Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Květinová tramvaj z Plzně začala vozit obyvatele maďarského Miskolce

Obyvatelé maďarského Miskolce se na konci ledna začali po městě vozit tramvají z Plzně. Nízkopodlažní vůz, jehož květinový design si vybrali sami cestující, vyrobila Škoda Transportation. Ta městu dodá celkem 31 souprav, za něž získá téměř dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O55t67o 55P34a85l60d62u56s 1183888810814

Pěkná tramvajR^R^R^

+1/0
31.1.2014 22:45

O69t38a 89B43a35r81t57o18s 7956307961

Musím teda říci, že design 15T ForCity je mnohem zdařilejší než toto. Lze dokonce říci, že design 15T je téměř dokonalý - především to zasklení čel soupravy, to se opravdu moc povedlo. Také koncept otočných podvozků se mi zdá lepší, než toto, hlavně ty minimální převisy za krajními podvozky jsou moc pěkné a také napojení karosáže otočných podvozků na karoserii skříně pomocí kartáčů ... mnohem hezčí, než karoserie skříně, spuštěná přes podvozky. Trochu mínus jsou ty překližkové sedadla v 15T, celkem to na nich klouže, ale zase je to asi hygieničtější, než sedadla látková ...

+2/0
30.1.2014 22:27

L86u11k10á19š 73Š57l47e37h75o16f21e85r 1723759755139

Ona taky cena 15T ForCity je trochu jinde ;-) Bez klimatizace, bez LCD displejů atd., ale přesto o cca 8-10 milionů za kus dražší. Netvrdím že jsou předražené, ale právě ten vámi vychvalovaný koncept otočných podvozků je prostě drahý...

+2/0
31.1.2014 10:24

R66a56d13o97s65l81a40v 77K63l83a91u14d89a 5704488954582

Na druhou stranu to neničí koleje a neřve jak žebřiňák:-P  Otočné podvozky měla i T3. Pochopitelně u nízkopodlažních tramvají je to daleko náročnější, ale zase nikde není psáno že nízkopodlažní musí být celá tramvaj. Třeba T3R.PLF  (vana) je dokonalá. Není nad to využít do dobré kde to jde přidat nové.

+1/0
31.1.2014 14:49

K46a57r47e83l 59B52a81r59t51á53č16e62k 9272149692585

milyen kulonseg a regi es uj villamos kozott...az uj sokka szebb...

0/0
30.1.2014 21:45

M15i54l51a49n 26Š98v31a29g68r41o19v72s54k33ý 9842449715888

Igen, telemetlem.

+1/0
30.1.2014 22:23

K23a38r28e65l 81B95a60r25t15á39č86e70k 9112669872435

jo tele Milan....

0/0
1.2.2014 19:46

J41i65ř92í 54M19o30l58o 9259646901207

V cizině se jim daří, protože neví, co je to za svinstvo neotočné podvozky jako u 13T a 14T. Škodovka měla zůstat pouze u lokomotiv a ne se cpát do tramvají.

0/−9
30.1.2014 21:23
Foto

B71r86o95n29i31s27l54a24v 55G29a86b88r68y53š 2652829261

Škoda vyráběla i celé trolejbusy, dnes už se na nich jen podílí.

+1/0
30.1.2014 22:43

J88o81s70e18f 16Č66e89r52v78e78n43i14c18k69ý 9499274151503

Co to znamená to "jen podílí"?

Pokud vím, tak jsou schopni pro výrobu trolejbusu použít téměř několik typů (značek) autobusového skeletu. Což samozřejmě dává výhodu pro splnění přání zákazníků na různá provedení. Na tom je něco špatného? Nebo snad "zpátečnického" od výroby celých trolejbusů, tedy včetně chasis?

+1/0
31.1.2014 6:17

J53o27s43e67f 48Č82e21r72v86e21n78i14c85k64ý 9639754981753

"... použít téměř několik typů ...". To se mi povedlo.

+1/0
31.1.2014 6:19
Foto

B18r48o63n80i39s38l77a48v 75G80a51b20r27y48š 2512479241

Neměl jste to pochopit jako jejich nevýhodu. Škodovka až do typu 22Tr vyráběla trolejbusy celé (pokud nepočítám experimenty s unifikací), od té doby dodává jen elektrickou výzbroj. Je otázkou, zda je to výhoda nebo nevýhoda, osobně na tom nic špatného nevidím, ale vezměte si, kolik kusů 9Tr nebo 14Tr bylo vyrobeno a jak jsou ještě dnes na ně dopravní podniky hrdé. Ale souhlasím, že z praktického a ekonomického hlediska je vhodné mít jednotný vozový park kvůli údržbě a náhradním dílům.

0/0
31.1.2014 9:16

J39o97s55e23f 31Č35e93r93v12e41n10i74c57k48ý 9539924501503

Škodovka nedodává jen elektrickou výzbroj. Škodovka dodává kompletní trolejbusy. Protože (jak už jsem psal) je jejich výzbroj modifikovatelná do různých autobusových chasis různých výrobců. Škodovka totiž zástavbu výzbroje provádí sama svými vlastními prostředky ve svých dílnách.

+1/0
31.1.2014 9:51

J95a11n88a 45M13o38l70á43k44o91v45á 7107606646444

Rozhodne je to nejhezci tramvaj u nas. V porovnani s tema starejma uz nemuze byt rec vubec.

0/0
31.1.2014 9:14

S27v48a45t10o29p94l26u38k 85S44i36l46n48ý 4112336129658

Jako dobrý, ale nechápu, proč pořád škodovka dává do těch svých tramvají ty bodová světla bez zasklení. Jak vidno, velice dobře se na nich usazuje sníh...

+1/0
30.1.2014 21:08

P33e97t10r 51D23v49o61ř51á84k 9604907592120

Jak tam přesně funguje kontrola při výstupu/nástupu, když chybí zpětná zrcátka?

0/0
30.1.2014 20:09

M65a40r48e20k 22F31l15e56k49a30č 1117832600591

Kamery?

+6/0
30.1.2014 20:36

V67á12c33l94a43v 67K43r43č37m65á43ř 1745358952485

Tramvaj má kamerový systém, kterým je monitorován prostor vozu. Kamery zároveň slouží i jako zpětná zrcátka.

+2/0
30.1.2014 22:45

M77i19l65a47n 36Š42v69a15g98r90o20v79s60k75ý 9582789495388

Hezké. Jaký tam mají rozchod ti Miškolci?

0/0
30.1.2014 20:01

S88v12a82t81o36p94l26u43k 32S96i20l53n78ý 4552786609118

Rozchod bývá v Miškolci skoro vždy plný slz a zklamání...

+23/0
30.1.2014 21:06

J52i90ř28í 22E32r35b42e28n 1953524576637

Tak to nejen v Miskolci...

+1/0
30.1.2014 21:13

M81a61r17e64k 35V95y16m45a93z37a38l 5528206982460

[>-] Úspěch Škody v cizině [>-]  Jen tak dál...škodováci....

+15/0
30.1.2014 18:45

R18a87d46o41s33l81a24v 57K35l58a20u76d78a 5574498184972

Tak hlavně aby jim to brzdilo. V Praze být klimatizace v tramvajích nemůže, protože by to prodloužilo brzdnou dráhu:-)

0/−1
30.1.2014 18:17

V72l84a68d24i58m46í23r 30F81i54b64i57g63e89r 5694221361944

Nějaká výmluva se vždycky najde jak jinak. Co  na tom že do ciziny to objednávají snad všichni ale u nás to nejde. Zajímalo by mne jestli ti co to objednávají v tramvaji někdy vůbec jeli.

+5/0
30.1.2014 19:54

J20i17ř15í 26K39r10e46j59č38í75k 2857398664466

Proč by to nešlo ? Jde to vždy, akorát to stojí finance, který nemáš...

+1/0
30.1.2014 22:48
Foto

R86o30m53a46n 23P77o92l39á10č27e13k 1980696920775

R^Mám hummer, ale nemám na provoz, protože žere 30 litrů/100 ;-D[>-]

0/0
30.1.2014 23:06

J94i30ř16í 66K31r54e96j90č67í67k 2387238214856

Tak tos udělal větší chybu než Praha... ;-)

+1/0
30.1.2014 23:28

M84i53r95o24s97l20a75v 68J26a74n22o26u26š76e14k 9984361117

Paráda. Jen tak dál!

+14/0
30.1.2014 17:51







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.