Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Květinová tramvaj z Plzně začala vozit obyvatele maďarského Miskolce

Obyvatelé maďarského Miskolce se na konci ledna začali po městě vozit tramvají z Plzně. Nízkopodlažní vůz, jehož květinový design si vybrali sami cestující, vyrobila Škoda Transportation. Ta městu dodá celkem 31 souprav, za něž získá téměř dvě miliardy korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

O45t15o 62P64a96l90d65u44s 1973658610664

Pěkná tramvajR^R^R^

+1/0
31.1.2014 22:45

O80t76a 73B85a48r96t67o67s 7196517701

Musím teda říci, že design 15T ForCity je mnohem zdařilejší než toto. Lze dokonce říci, že design 15T je téměř dokonalý - především to zasklení čel soupravy, to se opravdu moc povedlo. Také koncept otočných podvozků se mi zdá lepší, než toto, hlavně ty minimální převisy za krajními podvozky jsou moc pěkné a také napojení karosáže otočných podvozků na karoserii skříně pomocí kartáčů ... mnohem hezčí, než karoserie skříně, spuštěná přes podvozky. Trochu mínus jsou ty překližkové sedadla v 15T, celkem to na nich klouže, ale zase je to asi hygieničtější, než sedadla látková ...

+2/0
30.1.2014 22:27

L85u21k89á54š 67Š80l81e58h85o25f11e27r 1983149975459

Ona taky cena 15T ForCity je trochu jinde ;-) Bez klimatizace, bez LCD displejů atd., ale přesto o cca 8-10 milionů za kus dražší. Netvrdím že jsou předražené, ale právě ten vámi vychvalovaný koncept otočných podvozků je prostě drahý...

+2/0
31.1.2014 10:24

R30a19d92o88s24l13a77v 86K75l43a74u35d75a 5504918644932

Na druhou stranu to neničí koleje a neřve jak žebřiňák:-P  Otočné podvozky měla i T3. Pochopitelně u nízkopodlažních tramvají je to daleko náročnější, ale zase nikde není psáno že nízkopodlažní musí být celá tramvaj. Třeba T3R.PLF  (vana) je dokonalá. Není nad to využít do dobré kde to jde přidat nové.

+1/0
31.1.2014 14:49

K43a76r52e16l 45B97a63r25t16á74č51e78k 9592749812505

milyen kulonseg a regi es uj villamos kozott...az uj sokka szebb...

0/0
30.1.2014 21:45

M60i46l57a25n 61Š55v81a43g13r77o34v15s56k81ý 9452329455338

Igen, telemetlem.

+1/0
30.1.2014 22:23

K64a37r55e38l 83B21a39r73t18á37č35e17k 9262689922845

jo tele Milan....

0/0
1.2.2014 19:46

J24i13ř43í 48M42o87l93o 9189136671727

V cizině se jim daří, protože neví, co je to za svinstvo neotočné podvozky jako u 13T a 14T. Škodovka měla zůstat pouze u lokomotiv a ne se cpát do tramvají.

0/−9
30.1.2014 21:23

B57r68o34n39i28s42l35a19v 53G94a31b62r46y85š 6865474530

Škoda vyráběla i celé trolejbusy, dnes už se na nich jen podílí.

+1/0
30.1.2014 22:43

J17o94s60e65f 22Č70e66r41v88e96n90i76c43k46ý 9359264471813

Co to znamená to "jen podílí"?

Pokud vím, tak jsou schopni pro výrobu trolejbusu použít téměř několik typů (značek) autobusového skeletu. Což samozřejmě dává výhodu pro splnění přání zákazníků na různá provedení. Na tom je něco špatného? Nebo snad "zpátečnického" od výroby celých trolejbusů, tedy včetně chasis?

+1/0
31.1.2014 6:17

J15o82s97e16f 73Č89e58r48v89e91n50i95c62k54ý 9509494101183

"... použít téměř několik typů ...". To se mi povedlo.

+1/0
31.1.2014 6:19

B16r17o44n96i66s97l39a45v 44G41a20b57r95y45š 6975134810

Neměl jste to pochopit jako jejich nevýhodu. Škodovka až do typu 22Tr vyráběla trolejbusy celé (pokud nepočítám experimenty s unifikací), od té doby dodává jen elektrickou výzbroj. Je otázkou, zda je to výhoda nebo nevýhoda, osobně na tom nic špatného nevidím, ale vezměte si, kolik kusů 9Tr nebo 14Tr bylo vyrobeno a jak jsou ještě dnes na ně dopravní podniky hrdé. Ale souhlasím, že z praktického a ekonomického hlediska je vhodné mít jednotný vozový park kvůli údržbě a náhradním dílům.

0/0
31.1.2014 9:16

J63o55s11e30f 69Č16e73r79v73e89n91i43c45k36ý 9929454261193

Škodovka nedodává jen elektrickou výzbroj. Škodovka dodává kompletní trolejbusy. Protože (jak už jsem psal) je jejich výzbroj modifikovatelná do různých autobusových chasis různých výrobců. Škodovka totiž zástavbu výzbroje provádí sama svými vlastními prostředky ve svých dílnách.

+1/0
31.1.2014 9:51

J40a46n17a 26M98o76l37á55k26o38v41á 7957146966584

Rozhodne je to nejhezci tramvaj u nas. V porovnani s tema starejma uz nemuze byt rec vubec.

0/0
31.1.2014 9:14

S71v85a92t98o86p45l11u70k 27S91i18l46n12ý 4972156269228

Jako dobrý, ale nechápu, proč pořád škodovka dává do těch svých tramvají ty bodová světla bez zasklení. Jak vidno, velice dobře se na nich usazuje sníh...

+1/0
30.1.2014 21:08

P78e36t67r 66D74v47o56ř33á91k 9244887452470

Jak tam přesně funguje kontrola při výstupu/nástupu, když chybí zpětná zrcátka?

0/0
30.1.2014 20:09

M77a84r93e83k 73F49l98e45k39a72č 1387752880331

Kamery?

+6/0
30.1.2014 20:36

V90á39c35l56a21v 21K29r26č77m38á91ř 1965478462755

Tramvaj má kamerový systém, kterým je monitorován prostor vozu. Kamery zároveň slouží i jako zpětná zrcátka.

+2/0
30.1.2014 22:45

M94i31l21a35n 78Š24v32a51g27r34o65v27s76k49ý 9622389895848

Hezké. Jaký tam mají rozchod ti Miškolci?

0/0
30.1.2014 20:01

S24v64a92t66o67p77l33u28k 61S16i65l90n75ý 4112626699448

Rozchod bývá v Miškolci skoro vždy plný slz a zklamání...

+23/0
30.1.2014 21:06

J51i27ř49í 20E18r67b87e17n 1313544936527

Tak to nejen v Miskolci...

+1/0
30.1.2014 21:13

M76a24r98e12k 21V33y81m81a38z62a42l 5118596622250

[>-] Úspěch Škody v cizině [>-]  Jen tak dál...škodováci....

+15/0
30.1.2014 18:45

R85a35d57o63s63l16a15v 21K21l49a73u15d95a 5154588454322

Tak hlavně aby jim to brzdilo. V Praze být klimatizace v tramvajích nemůže, protože by to prodloužilo brzdnou dráhu:-)

0/−1
30.1.2014 18:17

V39l75a84d91i65m88í64r 77F80i86b16i87g83e48r 5604551511114

Nějaká výmluva se vždycky najde jak jinak. Co  na tom že do ciziny to objednávají snad všichni ale u nás to nejde. Zajímalo by mne jestli ti co to objednávají v tramvaji někdy vůbec jeli.

+5/0
30.1.2014 19:54

J80i72ř90í 39K45r70e13j87č61í46k 2287848754786

Proč by to nešlo ? Jde to vždy, akorát to stojí finance, který nemáš...

+1/0
30.1.2014 22:48
Foto

R27o20m70a82n 77P33o30l46á92č85e82k 1280986320365

R^Mám hummer, ale nemám na provoz, protože žere 30 litrů/100 ;-D[>-]

0/0
30.1.2014 23:06

J11i23ř58í 53K14r76e71j40č10í40k 2237878764376

Tak tos udělal větší chybu než Praha... ;-)

+1/0
30.1.2014 23:28

M27i58r94o21s36l70a73v 77J76a77n28o80u44š79e15k 9554261717

Paráda. Jen tak dál!

+14/0
30.1.2014 17:51





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.