Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Odbory ve Škodovce: Hlavně ať je práce. Loni plat stoupl na 42 tisíc

Odboráři v mladoboleslavské automobilce Škoda letos nepočítají s výrazným růstem mezd. Přednost dostane snaha o udržení zaměstnanosti. Loni průměrná mzda ve Škodovce dosáhla 41 780 korun bez započítání managementu a vzrostla o 4 procenta.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L36u55c14i44e 14O86r48s26á57g90o42v36á 8635504621202

Tak tenhle článek mě opravdu zvedl ze židle!Pracuju ve Škodovce už deset let,na lince.Nikdy jsem neviděla na účtu těch zminovaných 42 tisíc! Všichni by si měli jít vyzkoušet jaká je tady práce a stres! Myslím si že by ste nedaly ani týden !! a to za polovičku peněz!!

+2/−1
7.2.2014 12:15

M20i59l30o45s73l19a51v 96Š66u10l17c 3204587638798

Nechápu nenávistné reakce níže, co by ještě v MB nechtěli...článek je napsaný chytře. Vše je otázka chytrého výpočtu - jak jsou započítány jednotlivé benefity? Co znamená obecné vyjádření "bez managementu"? Neznám nikoho, kdo by měl tyhle platy..

+1/0
6.2.2014 8:39

D23a15v22i23d 17R32y80c64h36e10t61s24k63ý 9336331340650

Odbory jsou především vyjednávací partner pro zaměstnavatele, ne banda bolševických korytářů, kterým jsou zaměstnanci u zadního konce, žééé?

0/0
5.2.2014 15:22

V63i69k95y63r 51B55o10h27u13m16i77l 14S79t38r67a93n20s29k31y 9507378546879

Vidím-li průměrnou mzdu táži se, zda-li se v tomto státě vyplatí studovat a následně se někde mořit jako doktor, inženýr atd...zejména ve státní a obecní sféře. ;-)

+2/0
5.2.2014 11:38

M39a93r92t45i22n 93S87e72d42o74n50a 5557883660269

Vzdelani slouzi k tomu aby clovek ziskal o danem oboru vedomosti a naslednou praxi se z nej stal v dane profesi mistr, dalsim krokem byva vlastni spolecnost. Pokud nekdo studie s tim ze pak mu nekdo da automaticky vice penez, nebo je tak naivni ze zbohatne jako zamestnanec tak tomu nepomuzou  zadna studia ani svecena voda. Neschopnym dnes doba uz tolik nepreje.

+1/0
5.2.2014 12:07

E71d58u22a95r14d 25B12l60a56z71e93k 1303520145125

Kdo chce moc nedostane nic! :-P (VW taky muze odtahnout dal na vychod a budou mit po ftakach:-( Muzou to levicaci pak hodit na Klausa a zly kapitalisty;-D a podnik znarodnit...)

+1/−3
5.2.2014 9:09

M82a38r19t80i66n 68S57e20d86o32n25a 5427443380389

Kam, na vychod, jako do Japonska ;-D? V Rusku nebo Slovensku SA uz roky vyrabi.

0/0
5.2.2014 12:09

L82u77b37o92š 56U71l37r41i50c72h 5361430468724

Na Slovensku vo VW je priemerný mesačný plat 1 540€, bez započítania manažmentu.

0/0
5.2.2014 14:12

V28á73c44l68a40v 90V22á45v18r10a 5566249481347

Výdělky v amerických automobilkách jsou značně vyšší. Ve Fordu jsem pracoval do loňska než jsem odešel do dobrovolného důchodu a jako každý řemeslník jsem se základním platem 35 USD/hod hravě s přesčasy vydělával dost přes 100,000 USD ročně hrybého. A to Ford platil méně než GM nedbo Chrysler.

Lidé na lince a ostatní pomocné práce včetně uklízečů podlah měli platy kolem 24 - možná 26 dol/h. Na těch 65 - 70,000 ročně si přijdou. Odbory UAW hájí zájmy zaměstnanců a jednou za 4 roky vyjednávají s firmou podmínky. Kontrakt. Samozřejmě s ohledem na ekonomickou situaci firmy. O vydírání rozhodně nejde. UAW je partner Forda.

Na cestu jsem si vzal odstupné 100,000 USD a samozřejmě výborné doživotní pojištění pro mne a ženu. Také penzi od Forda 1000.- měs a 2000.- od státu (SSA). Nepracující ženy mají nárok na 50% manželova důchodu. Bez ohledu jestli vůbec někde pracovaly. Tedy 1000.- má i žena a Čechům (ČSSZ) touto cestou děkuji že mi letos přidali k důchodu jeden celý dolar a dolar mé ženě. Oba jsme to oplakali. tedy 600.- z Čech dohromady potěší za 25 let práce.

Ve Fordu jsem pracoval jako řemeslník - programátor robotiky a prům automatizace přesně 16 let. Poslední velmi intenzívní školení trvající měsíce, jsem obsolvoval ve věku 66ti let.  To už bývá Čech 16 let odepsaný pro jeho "dlouhověkost".

What a country... (dík ani na dovolenou ne)

+10/−6
4.2.2014 22:47

Č72e87s81t66m31í27r 88P25r92o59c57h39á54z95k68a 8178390358201

Ale jděte vy brepto . Při průměrné mzdě ve Státech asi 45 K bude mít dělník u pásu bez high school diploma 100 K . Nebalamuťte tady neinformované čecháčky .

+12/−4
4.2.2014 22:53

V46á68c57l80a73v 14V46á25v46r69a 5366459411337

Važený pane...

Co jsem napsal je pravda a je to pravda desítky let. Nastupoval jsem před 16ti lety jako 50tník za 21/hod. Za 16 let stoupla mzda řemeslníků na 35/h na pásech mají všichni HS diploma, natož řemeslníci.

100K nemá dělůník u pásu jen proto, že nemá tolik přesčasů jako řemeslníci. Při směnovém provozu dělají řemeslníci i o sobotách a nedělích. Za práci přesčas se platrí 1.5 násobek, za práci v neděli 2 násobek a za práci ve svítek se platí 3násobek základní mzdy - tedy něco přes 100 dolarů na hodinu.

Nechte se informovat jaké jsou mzdy třeba v GM nebo Chrysleru a nepokakejte se.

+4/−1
4.2.2014 22:58

V13á67c61l90a69v 21V28á83v12r80a 5836219101457

vy si opravdu myslíte žde řidič zvedacího vozíku nemá HS diploma? Kde žijete? V 18ti ho má každý Amík.

+2/0
4.2.2014 23:00

Č25e76s10t69m31í13r 11P64r24o16c17h62á84z12k51a 8548650238251

Velké procento jsou drop out . To vám taky vygooglím a pošlu .

+2/0
4.2.2014 23:05

Č16e51s38t16m26í69r 24P90r62o65c76h95á62z14k10a 8988690698661

To si teda dám tu práci a vygooglím si to . Teď už ne bo du spát . Ty čecháčky na týhle diskusi jste dostal . Jsou vaši .

+1/−5
4.2.2014 23:02

V24á38c31l47a52v 54V82á16v36r26a 5416579241707

ale houby.. no v březnu budou mít podíly a já pamatuju před mnoha lety ty opravdu štědré. To se už nevrátí. Mimochodem mzdy jsou už mnoho let zmrazeny na dnešní úrovni. Což je docela k nasrání. No jako důchodce je mi to už jedno.  Jsem na FL, a zrovna půjde do důchodu tady kousek ode mne kámoš z GM. Strnad ing. Dobrej kluk, ale tihle úředníci nejsou v odborech, tak na tom bude o dost húř. no jo..

+1/−2
4.2.2014 23:06

S94t92a93n86i69s83l10a16v 22Z47a98s47a20d54i58l 8832128800840

Ale nejsou, mrkni na www.salarylist.com/company/Ford-Motor-Salary.htm. Žádnou práci to nedalo, stačí zadat Ford Motor Company Salary.

+3/0
4.2.2014 23:42

Č98e97s86t84m13í84r 61P42r62o87c74h31á18z62k35a 8668200168221

No tak jsou to dobrý a na Státy nedprůměrné platy , ale v seznamu jsou víceméně jen technické pozice . Setříděno podle platu má sedmý nejnižší plat Computer Systems Analyst 54,000-54,000 a že by měl dělník na páse měl víc se mi zdá velmi nepravděpodobné .

+3/0
5.2.2014 7:48

F10r84a65n18t25i83s48e15k 44M38i57k51e23s 8593717250722

Tyhle automobilove prohnile odborarske barky podobne jako MTA v NYC maji extremni platy. V MTA vydela vice nez 10% zamestnancu vice nez $ 100,000/rok a dokonce rada pruvodcich ve vlacich metra vydela rocne s prescasy kolem $ 250,000(to jsou ti kteri zaviraji a otviraji dvere a davaji signal inzenyrovi kdy muze jet). Podle lidi znalych problematiky veskere penize shromazdene neustalym zvysovanim cen jizdneho v MTA jde na zvysovani platu a nikolivek na  zlepsovani jednotlivych trati. Kazda stavka techto zamestnancu kterou stale hrozi je v NYC katastrofou a proto to tak je a pro kazdeho starostu mesta je to nocni mura. O skodlivosti odboru bych mohl uvest 150 prikladu. Hokynar z Manhattanu, ktery zamestnava 4 lidi nemuze mnohdy zaplatit zamestnancum zdravotni pojisteni ,protoze by zkrachoval. V US existuje mnoha povolani a posice ktere davaji nesmyslne vysoke platy-proti zdravemu rozumu a nektere velmi nuzne placene. Jak rikal V.Havel v necem Americanum nerozumim, nevim vsak presne cemu??

0/0
5.2.2014 0:41

M18a18r89t11i18n 51V47á27v46r26a 6895834842864

No vidíte. Před r. 1989 nám soudružka učitelka ve škole vyprávěla jak kapitalsta dělníka vydíra a že vůbec celý kapitalismus brzy zhyne bídnou smrtí.

...kdepak asi udělali soudruzi chybu?

+1/−1
4.2.2014 22:53

V47á77c89l80a10v 42V89á70v10r64a 5796269131157

jo, že Amíci v době krize ve 30. letech pálili v lokomotivách kukuřici a pšenici aby nemusela cena dolů, a vylévali mléko před hladovými malými Američánky do příkopů.... i to nás učili. Pravda komunisti byli zaujatí proti Američanům snad ještě víc než dnešní český pokrokový tisk a la iHned, idnes a pod... ale nám Amíkům to je značně na háku.

+1/−3
4.2.2014 23:03

V45á60c70l45a46v 62V58á12v25r20a 5906429281897

na jednu stranu odsuzuji, žde se Škodovka prodala Němcům, na druhou, i kdyby zůstala v českých rukou a zisk zůstával doma, nikam by to stejně nevedlo. Upadalo by to i s modernizací linek, motory a převody mohou dávat do vozů i v české automobilce, ale řízení firmy by byla jedna korupce, podvody, strejčkování, a škodovka by šla stejně ke dnu. Zaplaťpánbů, že si to hlídají Velkoněmci. Budou rozšiřovat výroby i v sesterských automobilkách ve Vrchlabí a spol. Tady není důvod vyklízet pole někam do Rumunska, Bulharska..

Lidi v automobilkách nejsou cvičené opice ani náhodou. Musí zaplnit jakékoliv místo na celé dlouhé lince. Musí pracovat kvalitně, jinak to jde celé do hajzlu. Musí být dobře placeni. Jak odejde kvalita, tak je zle.

+2/−2
4.2.2014 22:54
Foto

R78o67m57a30n 58P51o19l73á33č78e71k 1810816460175

Ono proč ne, ale v ČR, kde je průměrný plat 25 000 hrubého, tak dělník u pásu bere průměr 33 000 a NENÍ to Praha je hodně dobré a moc velká nenažranost škodí...

K sociálnímu systému. Nepoložil právě ten GM? Ono to takhle zní moc hezky, ale někdo to zaplatit musí a bude to ten koncový odběratel, ovšem jestli se najde dost odběratelů, kteří na to budou mít.

+7/0
4.2.2014 23:31

F34r31a90n48t42i81s85e54k 54M47i32k37e45s 8613787880662

Ano zena ma narok na polovinu, ale az Vy zemrete!!

Je znamo, ze automobilky maji silne odbory, ktere tlaci zamestnavatele do vysokych platu a vsech benefitu podobne jako MTA v NYC kde je MTA prohnila odborarska barka. Je zname ze GMC byla pred bankrotem prave kvuli tomu a federalni vlada ji tahala z louze coz se nastesti podarilo.

+2/0
4.2.2014 23:34

S24t98a91n42i17s58l66a60v 94Z71a37s91a73d63i79l 8212938890880

Souhlasíte s tímto zdrojem? Www.salarylist.com/company/Ford-Motor-Salary.htm?

0/0
4.2.2014 23:39

L10u93k85a18s 91P22a13v82l36i24c73e21k 4548881140676

Uz si tady zase tahate triko. Pokazde kdyz tu vyjde clanek tady ukazujete jak se skvele maji odborari z UAW kteri z casti polozili dve automobilky a dnes na ne plati jini kteri takove benefity nedostanou.  Budte rad ze jste mel stesti ze jste nastoupil do Fordu v osmdesatych letech a ne v roce 2013 protoze zadny duchod a zdravotni pojisteni v duchodu soucasnym pracovnikum nikdo platit nebude.

+3/0
5.2.2014 0:04

F81r54a73n27t71i33s86e46k 19M57i61k79e82s 8523267500712

V duchodu maji Medicare kterou p.Vavra platil cely zivot podobne jako Social Security Tax.

0/0
5.2.2014 14:21

L88u88k71a38s 90P98a30v14l75i40c46e31k 4608821130696

Pokud se chcete povazovat v duchodu za cloveka ve stredni tride, tak Medicare nestaci a musite mit medigap pojisteni.  O tom se tu pan Vavra zminuje a jeho byvali zamestnavatel mu ho plati.  Aby si tohle Ford mohl dovolit tak prevedl velkou cast vyroby do statu kde je levnejsi pracovni sila (rozumnej jizni staty Mississippi, Geogia, Mexico atd.) a zmacknul UAW do kouta. Ti na ukor soucasnych zamestnancu uchranili velkou cast toho co bylo slibeno byvalym zamestnancum.  Kdyby federalni vlada nevstoupila a nezachranila GM a Chrysler tak tu dnes neni ani Ford a pan Vavra by dostaval v lepsim pripade desetinu toho co ted pokud by uz bylo ukonceno konkurzni rizeni.  Misto toho aby byl rad ze je rad tu napise What a country!

0/0
5.2.2014 17:16

F95r96a65n29t72i27s75e16k 48M97i44k59e32s 8983837960322

Dekuji. O medigap pojisteni jsem nevedel.

0/0
5.2.2014 17:45

J49o64s10e41f 38S90t55r53á22s94k92ý 5502253584748

Díky za příspěvek. Dokážete spočítat, kolik hodin ročně jste na těch 100 tis. USD dělal? Kdybychom si započetli 5 týdnů dovolené + sick-days (nevím tedy, jak přesně je to ve škodovce), žádné přesčasy - tak by rozdíl nebyl tak obrovský. Další výrazné zmenšení rozdílu by vzniklo, kdybychom porovnávali superhrubou mzdu (tedy skutečný náklad zaměstnavatele).

0/0
5.2.2014 2:42

L58a20d86a 54N59o30v97a71k 4222653897

co dodat.. snad jen že mi je tě líto.. Ani na dovolenou ne, ale dolejzáš tady do diskuze.. Něco ti chybí...?:-P

+1/−1
5.2.2014 3:29

T91o64m69á80š 76C55o48u97b20a27l 8125376669153

Pane vávra asi jste měl nadprůměrno mzdu. Já mám zjištěno od známého co žije v americe dlouho, že průměrná mzda manuálního dělníka se pohybuje v rozmezí 4-8 dolarů/hod. 80 000 dolarů za rok vydělají pouze nadprůměrně vydělávající lidé. Což nekoresponduje s tím co píšete.

+1/0
5.2.2014 9:02

Č20e75s59t31m81í65r 32D49o68č11e22k22a38l 3475122502913

Blbost. Minimální mzda je v USA 7 - 10 dolarů.

+1/0
5.2.2014 9:19

F86r75a48n97t89i83s41e28k 47M12i27k47e56s 8553827290482

Jo p. Coubal znam kladece lina puvodem z Litvinova a ten dela za $55/hod a k tomu nejruznejsi benefity a nejak mu to vylez na $74/hod a odbory si velmi pochvaloval!!!! Za 4 dolary za hodinu to si z Vas musel nekdo udelat legraci. Za jednu prochazku se psem se davalo pred dvema roky $ 10.;-)

0/0
5.2.2014 14:27

J48a54n 48S50o40u10k66u51p 2941681671642

Úplně nechápu, co tím příspěvkem chcete říct? Podle poslední věty hádám, že chcete naznačit, že to tady stojí za h...o, zatímco v USA je to skvělý. Nemá cenu se přít, že průměrně je život v USA lepší. Na druhou stranu je absolutní nesmysl ty peníze přepočítávat, protože úplně jinak stojí bydlení, zdravotní péče a spousta dalších věcí. Myslím, že pracovník Fordu v USA se má +/- stejně dobře, jako pracovník Škody (ne agenturní zaměstnanec) v ČR. Nemusíme vidět všechno úplně černě...

+2/0
5.2.2014 10:03

V26i10k95t69o35r 25N60á28r17o29ž91n27ý 3129442628

Nechci zpochybňovat Váš příspěvek...ale..Nějak nerozumím tomu , že lidé ve státech dle Vás vydělávají více než v Evropě , ale na druhou stranu cena aut ve státech je někde jinde než v Evropě..

0/0
5.2.2014 10:15

J15a12k22u54b 39M91i89c98h56á12l51e56k 6757818550942

Zdá se, že obory ve škodovce fungují. Asi vědí, že jejich účel je zastupovat zaměstnance ve vyjednávání s firmou a ne blokovat v Praze dopravu a žádat něco na vládě.

+10/0
4.2.2014 22:24

L24i72b63o30r 11H30o76s31a40k 3325102414286

Cizopasnik jako cizopasnik..

+1/−9
4.2.2014 22:34

L62i30b47o94r 46H60o49s82a24k 3385712364116

Maji snad minusanti pocit ze je treba cizopasniky nejak specielne rozdelovat? :-)

+1/−2
4.2.2014 22:42

F48r67a82n68t83i46s60e34k 76M54i48k24e61s 8833347890232

Oprava chtel jsem dat  minus!

0/0
4.2.2014 23:40

F17r91a57n79t93i80s13e60k 39M31i16k21e10s 8443917920982

Oprava opravy chtel jsem dat +!!!

0/0
4.2.2014 23:41

D81a19n47i71e47l 63C80v93e85j75n 9980801830755

Přeju si dvě věci. Víc takových podniků v ČR. A aby se ve Wolfsburgu nerozhodli, že Škodovku přesunou do Rumunska (Mladé Boleslavi to nehrozí, ale Kvasinám a Vrchlabí docela reálně ano).

+5/−1
4.2.2014 21:53

L24a91d10i30s78l78a31v 54M85i79k17a 1531249534224

Souhlasím, že takovýxch podniků by bylo potřeba více.....jinak myslím, že to nehrozí ani jednomu z těch jmenovaných poboček, protože němci vědí, že by prostě šla kvalita dolů a to si můžou dovolit v asii, ale ne v evropě.....

+1/−1
4.2.2014 21:59

P75a19v55e30l 62M12o25t52y51č68k37a 1763845178

Ve Vrchlabí byla nedávno dokončena rozsáhlá rekonstrukce a rozšíření. Plány a záměry jsou jasné.

+3/0
4.2.2014 22:08

T15o13m79á55š 54V91e29r10n23e22r 6249761367326

V Kvasinách se staví svařovna za 2 mld...a bude se rozšiřovat i montáž a lakovna...

+1/0
5.2.2014 0:23
Foto

R37o96m69a61n 92P75o95l43á16č84e75k 1910846870745

Ale třeba do Indie se vozí většina dílů z ČR resp. domácíh závodů a tam se to pouze montuje.

0/0
4.2.2014 23:32

L87i50b13o96r 48H59o29s34a81k 3915782514616

Cim vic odboru, tim min podniku...

+2/−3
4.2.2014 22:07

M69a22r40t88i51n 90V36á95v78r73a 6875434682194

R^Země jako Španělsko, Francie a Řecko budiž důkazem.

0/−1
4.2.2014 22:35

L52i45b95o16r 63H69o85s62a60k 3425482414256

To uz je vylozene hardcore. Kazdopadne firmy jako Apple v Evrope vzniknout jednoduse nemuzou.

+1/0
4.2.2014 22:36

M17a72r86t68i23n 33V44á72v92r53a 6855504922604

Přesto furt levicovým intelektuálům nedochází, že pružný trh s prac. silou a možností rychle propouštět, resp. snadno nabírat, je ve finále prospěšný i pro toho zaměstnance.

+1/−2
4.2.2014 22:48

L78a18d76i24s63l78a50v 75M87i84k85a 1241809744174

Zajímalo by mě, co kdy předseda odborů Jaroslav Povšík vymyslel, zrealizoval, kolik zaměstnal lidí a vůbec jak byl prospěšnej krom vydírání zaměstnavatele.

+5/−5
4.2.2014 21:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.