Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet vyfoukl Drahám vlaky od ÖBB. Dráhy křísí plán na modernizace

České dráhy znovu křísí plány na modernizaci svých starších rychlíkových vozů. Důvodem je neúspěch při pokusu o nákup více než osmdesáti vozů od rakouských státních železnic ÖBB, které drahám "vyfoukl" konkurenční RegioJet. V praxi to znamená, že pohodlnějšího cestování se lidé dočkají později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M67a97r75t85i11n 13P94r83i40m62a42s 4677947771221

No nevim, není to tak dlouho, kdy byl RegioJet cílem posměchu ze strany ČD právě pro nákup ojetých vagonů a lokomotiv...

0/−1
9.2.2014 23:40

J90a70n 97Š36p29e17c76i61á62n 2270840179609

ČD by mohlo modernizovat ty své osobní vagóny. Místo aby hnily po nádražích. Takhle zas jen odtečou prachy z česka.

+1/−2
9.2.2014 0:47

Z57d92e76n84ě79k 76O51r12š87u80l18í69k 1875180577172

a jen tak na okraj.na těch jejich railjetech je velikým písmem napsáno odkud kam a za jak dlouho to vláček ujede.párkrát jsem s ním jel a čas sedl skoro přesně.plus mínus pár desítek vteřin.;-)

0/0
7.2.2014 18:19

R48o87b27e62r55t 47K71r60o33k 2233252892454

Ostudné je, že vůbec nakupují ojetiny z Rakouska... jako nejaký Tádžikistán.

+9/−10
7.2.2014 13:50

D23a68l25i95b44o35r 46R85o56z87s27y35p20a13l 7880883666419

Kdyby jen nakupovali, oni se o to skoro perou. To už není ani Tadžikistán.

+4/−5
7.2.2014 14:08

D98a28n 54M24a39c67h53o14l19d31a 8257602654602

v tadzikistanu by se poprali i o nase kozenky, tak si hodte nohy do lavoru se studenou vodou, ok

+12/−2
7.2.2014 14:42

D60a65l74i22b91o73r 52R81o21z30s90y10p98a36l 7450443826719

Tak leda na šrot, ale o to by se pral úplně někdo jiný.

0/0
7.2.2014 16:33

R66o81b26e71r90t 97P38r57a51ž39á26k 4258706945310

To by museli převazovat podvozky;-D, takže kupují ojetiny z Ruska, v Kazachstánu (ten je bohatší) z Finska.

+1/0
7.2.2014 16:37

R66a74d53e37k 75J95a91n87a26t17a 9335336384682

Pokud budete ochoten (a s vámi i ostatní Češi) platit za jízdu vlakem jízdné ve výši rakouského jízdného, pak budou moci i naši dopravci schopni nakupovat masivně nové vozy a staré prodávat na východ.

Mimochodem, stejná situace je i v silniční dopravě. Myslíte, že se více ojetin vyveze od nás do Německa/Rakouska nebo naopak?

+13/−1
7.2.2014 14:48

H26o67n74z47a 52B93o83b44u88l74a 9756829443319

Pokud bud brát tolik, co Rakušáci, tak klidně budu i tolik platit. Je na tom něco nejasného?

+5/0
7.2.2014 15:17
Foto

R23o65m94a59n 94P77o41l61á90č16e16k 1740736920985

Ale nemůžete potom očekávat Railjety, které jsou cenově trochu jinde, než ojeté vagony z Rakouska;-)

+2/−1
7.2.2014 15:24

H63o66n74z10a 87B34o70b50u76l27a 9116479313859

To ani neočekávám. Ale očekávám, že ti hodní kapitalisti by už konečně mohli nahradit to, co jim po sobě zanechali ti zlí komunisti.

Jinak řečeno - skoro by mi stačilo, kdyby na mě v zimě nesněžilo a v létě se dala alespoň otevřít okna. Trať 090.

+2/−2
7.2.2014 15:48

D78a60l91i61b70o74r 59R22o73z37s60y36p64a76l 7680413776309

Díval jste se ne ceny? Asi ne, jinak by jste tady nepsal ty nesmysly.

+1/−1
7.2.2014 16:26

D89a44l35i17b11o82r 56R95o51z25s28y41p93a39l 7200753226549

Myslím tím ceny jízdenek, které tady neustále omíláte.

+1/0
7.2.2014 16:38

J23a23n 12P27š48e51n92i46č48k61a 2680938813452

Trochu zacarovany kruh ne?

Koukni se na platy.....

A jaka je vlastne cena jizdenky? Cela cena tedy to co cestujici zaplati na pokladne + to co drahy ziskaj na ruznych dotacich a pod.

0/−1
8.2.2014 19:52

R49a79d56e85k 59J71a59n18a14t73a 9335446924412

Takže nejste ochoten. A o tom to je.

+4/0
7.2.2014 15:26

H43o30n26z88a 63B23o27b63u27l71a 9946829243639

Jsem, za stejných podmínek, za kterých to jsou ochotni platit rakušáci. Máte problém s logikou?

0/−3
7.2.2014 15:48

H44o94n36z56a 42B82o91b23u81l33a 9256509943159

Copak, Čestmíre? Myslíte si, že by to Rakušáci byli ochotni platit, kdyby měli průměrnou mzdu 888 euro hrubého?

+2/−1
7.2.2014 20:25

Č18e38s93t14m57í61r 13D27o44č79e39k68a27l 3845622842903

Plácáte hlouposti. Znám jedno pěkné pořekadlo na "kdyby", ale to by mi tady smazali příspěvek. Uvědomte si, že se na žádné "kdyby" nehraje. Rakouský stát dává do železnice podstatně více peněz než náš a Rakušané k tomu platí ještě vyšší jízdné. Nemůžete tedy logicky čekat, že si budete vozit zadek stejně kvalitně jako Rakušané.

+8/0
7.2.2014 20:42

H76o56n94z73a 19B46o76b12u20l48a 9296479913739

Vy vidíte v některém mé příspěvku slovo "kdyby"?

Možná si přečtěte v tomto vlákně všechny moje příspěvky, abyste viděl, co očekávám. O můj zadek se starat nemusíte, spíše o to, abyste byl schopen pochopit psaný text.

0/−4
7.2.2014 21:43

Č23e27s22t55m88í77r 90D35o61č60e26k59a56l 3265732642173

Ano, hned v tom na který reaguji. Možná byste si měl přečíst svoje vlastní příspěvky předtím, než budete reagovat, rozumbrado.

+3/0
8.2.2014 0:03

H60o96n42z47a 92B98o40b97u90l27a 9126469223829

No ano, akorát to není "kdyby" ve smyslu, jakém jste to napsal. Je to jen otázka, žádné tvrzení co by kdyby.

0/−1
8.2.2014 20:45

O78n52d16r26e50j 14K38a72l16m98a51n 1940446564592

Problém, je že žádná firma nebude prodávat nové vlaky pod cenou jen proto, že v dané ceny nemají dostatečně velké platy. Takže nám nezbejvá nic jiného, než se spokojit se slušnými ojetinami

+1/0
8.2.2014 18:06

O89n60d37r54e40j 68K50a58l35m30a27n 1800566964602

*dané zemi

0/0
8.2.2014 18:06

D88a87l49i76b47o16r 50R10o32z60s77y86p90a42l 7950973646839

Vienna - Innsbruck 19€, to se mi nezdá až tak drahé, opravdu nevím čím tady argumentujete.

0/−4
7.2.2014 16:24

R47a11d66e73k 91J81a24n38a92t79a 9945326324812

To je akční cena, omezený počet, nákup hodně dopředu. Normální cena, když přijdete na nádraží, je 66 EUR. U nas stojí podobna vzdalenost v zakladnim jizdnem 25 EUR.

+5/0
7.2.2014 16:53

Z75d55e20n62ě54k 67O18r53š48u59l15í93k 1615810587262

je to tak jak píšete.taky jsem tam něco vlaky pojezdil a není to zrovna na český poměry laciný.ale bylo to hodně příjemný svezení.kam se hrabe jančura, oč d ani nemluvím. leoše neznám.a jejich příměstské lokálky u vídně bychom jim mohli závidět.ovšem vídeňské tramvaje jsou snad z muzea.

+1/−2
7.2.2014 18:23

P38e32t62r 96R18i94h92a25k 7941678618186

Pouze nektere. Maji i moderni vozy.

+1/0
7.2.2014 23:30

M23a69r14t98i37n 95V20á44v32r42a 6525954742934

Ale zase na rozdíl od Rakouska, naše modrá armáda plnila závazky pětiletky na 110 a více procent. Navíc po listopadu 1989 soudruh Dušek a jeho odboráři nedali ani jedno pracovní místo jen tak zadarmo.

+3/−3
7.2.2014 16:11

R62o16b68e96r29t 42P78r76a51ž72á69k 4358726795610

V r. 1989 pracovalo u ČSD cca 60000 lidí, dnes ani ne 20000. Víte o jiném podniku, kde se tak masivně propouštělo?

+5/0
7.2.2014 16:36

T94o67m86á15š 10K39n78a55i15f66l 6653700247920

Jo. Jenze v roce 1989 ceske dráhy zahrnovaly dnesni ceske dráhy, cd cargo, szdc, a jejich soucasne slovenske protějšky. Tudoz ten pokles není ani tak tím, ze by se propoustelo, jen se ty duse nyní vykazuji jinde.

+1/−2
8.2.2014 20:07

J94a79n 65P31š24e42n86i55č97k48a 2290388453282

Spatny argument... jednak jich je neco pres 26000 a potom dcerine spolecnostti napr. CD cargo 8900 a ve finale zcela vyclenene casti jako napr. SZDC 17300 + outsourcovane prace

Takze to nevidim na masivni propousteni, ale spis rozpad.

(cisla jsou za rok 2012)

+3/0
8.2.2014 20:09

Z41d39e11n33ě39k 81O37r74š64u90l74í63k 1825590637402

to sice máte pravdu,ale jel jste někdy v rakouským vagoně?já dost často.stačí v Břeclavi přesednout do jejich lokálky která vás vyklopí na meidlingu. najednou je ve voze ticho.celou dobu z přerova do břeclavi to bezmála z vás duši nevytřese, kravál kdykoliv to přibrzdí a najednou ticho.aspoň to bychom si mohli užít nemyslíte?a to nepíšu o jejich vlaku s lasičkou.bezmála příměstský vlak,ale zcela se vyrovná pendolinu.zkuste to někdy.;-)

0/−2
7.2.2014 18:16

M62i71r64o83s55l91a13v 13Z58i47k74m48u69n48d 7859703934593

V každém EC/IC vlaku jedoucím v Rakousku jsou tytéž údaje v papírovém provedení, bez nutnosti vybavovat vozidla podobnými informčními hračičkami, které jsou náročné - především finančně na údržbu - a vlaky jedou i podle těch papírových údajů.

0/0
9.2.2014 18:29

M24i74r64o42s40l41a64v 29Z24i74k56m59u58n36d 7919663844573

Jenže ty ojetiny poskytují cestujícímu mnohem vyšší komfort než RailJety. Ve voze o 10 cm delším než klasický vůz máte výrazně méně prostoru než v ojetině, nehledě na to, že sedačky v kupátkové ojetině jsou posunovatelné, ve velkoprostorové ojetině jsou sedačky pohodlnější.

Minulý týden jsem jel do Salzburgu z Vídně raději klasických vozem Bmz a z Innsbrucku jsem trpěl v RJ, při zpáteční jízdě jsem si raději v Innsbrucku hodinu počkal na klasický vlak z Bregenzu, než jet RJ ....  Pan Jančura není hloupý, když si ty ojetiny taky kupuje.

Na straně vedení ČD bych se za podraz od ÖBB odvěděčil tím, že ruším jejich opci na RJ a ÖBB by se dostaly do problémové situace.

+1/0
9.2.2014 18:36

R73a61d71o48s35l97a74v 91K17l88a15u26d14a 5134698334452

Hlavně Rakušáci vědí, že ČD šéfuje každý půl rok někdo jiný, co se řekne v lednu, v červenci už neplatí.

+11/−3
7.2.2014 12:38

Č87e75s30t40m33í28r 36D77o38č55e97k87a47l 3555122622383

Od roku 2008 je v ČD teprve druhý ředitel, tomu rozhodně není "každý půl rok někdo jiný"

+8/0
7.2.2014 13:17

R96a41d87o74s49l65a67v 47K33l75a23u96d70a 5524888354902

Žaluda, Zelený, Kurucz:-P

+3/−4
7.2.2014 13:38

H14o89n63z26a 49B42o45b69u96l51a 9756149693429

Takže vám jich ještě cca 10 chybí, ne?

+4/0
7.2.2014 15:19

Č13e62s74t16m37í45r 69D48o19č62e92k98a52l 3225792662133

Kurucz tam ještě není.

+2/0
7.2.2014 15:25
Foto

J19i62ř55í 51I21n98c22z56é98d51y 2144515241909

Takova velka firma jako je Regiojet vytahne ze strozoku par set mega a cvakne to. ;-D[>-]EUV

0/0
7.2.2014 11:44

J42a62n 42Č20e44k94a46l 7609895304654

Vážně myslíte, že se železniční vozidla kupují jak housky na krámě?

+8/0
7.2.2014 12:33

D80a11n 32M50a89c32h88o39l48d65a 8517232894902

to asi ne, ale u extremne zadluzeneho RegioJetu je to divne v kazdem pripade

+3/0
7.2.2014 14:43

V63í62t 59G38a92b64r95i94e70l 5594453196127

Ty "modernizované" budou mít zas kupé pro osm nebo pro šest?

0/0
7.2.2014 11:38

V45í71t 65G57a71b35r85i40e97l 5884163186297

Aha, tak Bdt jsou "velkoprostory"...

+3/0
7.2.2014 12:06

P24a22v74e35l 90O49d52r28a80z41i86l 6314969647690

Pche, nevíte, co dokáže šikovnej kutil a pár tabulí sádroše;-).

+2/0
7.2.2014 14:49

M84a39r71e14k 79V29y53m66a81z18a78l 5878146592650

[>-] Je jen trochu divné kdo tomu Jančurovi půjčil, když je samý dluh.Dodnes ty vagony s kterýma jezdí nejsou jeho. Stále jsou vlastníkem Rakouské dráhy a on si platí pronájem....asi na tom, co se říká, že pere špinavý prachy něco bude.Jinak je to škoda, mohli jsme se i my, co nebydlíme na koridoru svést kvalitními vlaky. Ale ČD se nedivím, musí postupovat podle zákona a tak se stalo, co se stalo. Nový ministr bude stejně podporovat silniční lobby, takže ČD bude navždy popelkou mezi dopravci. Ostatně lidé to asi tak chtějí.Rv

+6/−17
7.2.2014 11:34
Foto

J72a53k30u72b 50S82o29b45o68t95k66a 6824648397786

Autobusy se kterými jezdí také nejsou jeho. Taxíky které má provozovat taky nejsou jeho. Většina služebních aut, které firmy provozují nepatří firmám...

5 let platíte leasing a následně auta střelíte a kupujete nová. Běžná praxe.

+14/−1
7.2.2014 11:37

J35a74n 70H26a55v67r27d11a 4380986709549

achjo, to jsou zase vymazené hlavy... 8-o

Představte si, že já jsem si "koupil" auto a několik let s ním také jezdil, že nebylo moje... Nechám na vaší inteligenci, jestli si po tomto revolučním zjištění najdete, jak je to možné....

+8/0
7.2.2014 11:54

J92a26n 21H61a47v68r24d68a 4430116339249

už mě to idnes štve - toto byla reakce na M.Vymazala a zase se to neřiřadilo správně

0/0
7.2.2014 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.