Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet vyfoukl Drahám vlaky od ÖBB. Dráhy křísí plán na modernizace

České dráhy znovu křísí plány na modernizaci svých starších rychlíkových vozů. Důvodem je neúspěch při pokusu o nákup více než osmdesáti vozů od rakouských státních železnic ÖBB, které drahám "vyfoukl" konkurenční RegioJet. V praxi to znamená, že pohodlnějšího cestování se lidé dočkají později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M54a21r74t17i64n 45P69r65i88m57a29s 4167827781321

No nevim, není to tak dlouho, kdy byl RegioJet cílem posměchu ze strany ČD právě pro nákup ojetých vagonů a lokomotiv...

0/−1
9.2.2014 23:40

J88a83n 38Š51p16e85c39i61á21n 2680410989329

ČD by mohlo modernizovat ty své osobní vagóny. Místo aby hnily po nádražích. Takhle zas jen odtečou prachy z česka.

+1/−2
9.2.2014 0:47

Z10d48e58n42ě91k 46O51r65š73u21l88í53k 1905830477642

a jen tak na okraj.na těch jejich railjetech je velikým písmem napsáno odkud kam a za jak dlouho to vláček ujede.párkrát jsem s ním jel a čas sedl skoro přesně.plus mínus pár desítek vteřin.;-)

0/0
7.2.2014 18:19

R94o30b27e77r60t 34K16r68o43k 2673762242594

Ostudné je, že vůbec nakupují ojetiny z Rakouska... jako nejaký Tádžikistán.

+9/−10
7.2.2014 13:50

D62a47l33i46b46o65r 49R98o86z24s46y37p66a24l 7710493966249

Kdyby jen nakupovali, oni se o to skoro perou. To už není ani Tadžikistán.

+4/−5
7.2.2014 14:08

D11a91n 95M26a48c23h30o71l75d41a 8887972334692

v tadzikistanu by se poprali i o nase kozenky, tak si hodte nohy do lavoru se studenou vodou, ok

+12/−2
7.2.2014 14:42

D36a15l21i72b65o17r 54R28o96z65s18y16p80a50l 7930193436299

Tak leda na šrot, ale o to by se pral úplně někdo jiný.

0/0
7.2.2014 16:33

R45o53b74e32r63t 46P98r20a26ž73á89k 4188196875890

To by museli převazovat podvozky;-D, takže kupují ojetiny z Ruska, v Kazachstánu (ten je bohatší) z Finska.

+1/0
7.2.2014 16:37

R75a11d60e13k 98J82a89n69a82t93a 9405176414412

Pokud budete ochoten (a s vámi i ostatní Češi) platit za jízdu vlakem jízdné ve výši rakouského jízdného, pak budou moci i naši dopravci schopni nakupovat masivně nové vozy a staré prodávat na východ.

Mimochodem, stejná situace je i v silniční dopravě. Myslíte, že se více ojetin vyveze od nás do Německa/Rakouska nebo naopak?

+13/−1
7.2.2014 14:48

H78o77n65z96a 69B62o79b93u13l51a 9746739553899

Pokud bud brát tolik, co Rakušáci, tak klidně budu i tolik platit. Je na tom něco nejasného?

+5/0
7.2.2014 15:17
Foto

R79o37m88a55n 30P26o14l49á42č16e44k 1450556820915

Ale nemůžete potom očekávat Railjety, které jsou cenově trochu jinde, než ojeté vagony z Rakouska;-)

+2/−1
7.2.2014 15:24

H37o32n38z66a 77B46o95b33u20l49a 9356199813969

To ani neočekávám. Ale očekávám, že ti hodní kapitalisti by už konečně mohli nahradit to, co jim po sobě zanechali ti zlí komunisti.

Jinak řečeno - skoro by mi stačilo, kdyby na mě v zimě nesněžilo a v létě se dala alespoň otevřít okna. Trať 090.

+2/−2
7.2.2014 15:48

D18a37l34i37b98o89r 54R15o84z85s25y36p39a44l 7590623336169

Díval jste se ne ceny? Asi ne, jinak by jste tady nepsal ty nesmysly.

+1/−1
7.2.2014 16:26

D95a11l75i29b45o16r 76R52o82z14s77y15p94a16l 7320523346779

Myslím tím ceny jízdenek, které tady neustále omíláte.

+1/0
7.2.2014 16:38

J19a18n 55P92š47e31n47i52č50k51a 2170608733572

Trochu zacarovany kruh ne?

Koukni se na platy.....

A jaka je vlastne cena jizdenky? Cela cena tedy to co cestujici zaplati na pokladne + to co drahy ziskaj na ruznych dotacich a pod.

0/−1
8.2.2014 19:52

R25a28d22e79k 30J87a91n28a59t56a 9165506374782

Takže nejste ochoten. A o tom to je.

+4/0
7.2.2014 15:26

H89o19n13z86a 19B80o52b25u59l13a 9636539803919

Jsem, za stejných podmínek, za kterých to jsou ochotni platit rakušáci. Máte problém s logikou?

0/−3
7.2.2014 15:48

H64o35n45z31a 39B30o88b75u92l51a 9316469843909

Copak, Čestmíre? Myslíte si, že by to Rakušáci byli ochotni platit, kdyby měli průměrnou mzdu 888 euro hrubého?

+2/−1
7.2.2014 20:25

Č57e98s86t96m93í67r 61D41o47č29e51k92a14l 3985682192263

Plácáte hlouposti. Znám jedno pěkné pořekadlo na "kdyby", ale to by mi tady smazali příspěvek. Uvědomte si, že se na žádné "kdyby" nehraje. Rakouský stát dává do železnice podstatně více peněz než náš a Rakušané k tomu platí ještě vyšší jízdné. Nemůžete tedy logicky čekat, že si budete vozit zadek stejně kvalitně jako Rakušané.

+8/0
7.2.2014 20:42

H76o16n98z62a 34B20o83b20u16l88a 9246259603659

Vy vidíte v některém mé příspěvku slovo "kdyby"?

Možná si přečtěte v tomto vlákně všechny moje příspěvky, abyste viděl, co očekávám. O můj zadek se starat nemusíte, spíše o to, abyste byl schopen pochopit psaný text.

0/−4
7.2.2014 21:43

Č72e94s60t67m59í26r 66D58o23č40e33k87a25l 3795462252883

Ano, hned v tom na který reaguji. Možná byste si měl přečíst svoje vlastní příspěvky předtím, než budete reagovat, rozumbrado.

+3/0
8.2.2014 0:03

H17o83n35z54a 39B85o37b32u88l12a 9856869773479

No ano, akorát to není "kdyby" ve smyslu, jakém jste to napsal. Je to jen otázka, žádné tvrzení co by kdyby.

0/−1
8.2.2014 20:45

O25n85d63r77e96j 52K41a18l91m59a27n 1920686394462

Problém, je že žádná firma nebude prodávat nové vlaky pod cenou jen proto, že v dané ceny nemají dostatečně velké platy. Takže nám nezbejvá nic jiného, než se spokojit se slušnými ojetinami

+1/0
8.2.2014 18:06

O93n14d73r90e98j 16K40a35l20m43a19n 1330456704232

*dané zemi

0/0
8.2.2014 18:06

D79a70l44i92b17o12r 60R12o48z71s57y98p90a75l 7360453266979

Vienna - Innsbruck 19€, to se mi nezdá až tak drahé, opravdu nevím čím tady argumentujete.

0/−4
7.2.2014 16:24

R85a93d97e22k 95J78a40n83a60t52a 9435876294952

To je akční cena, omezený počet, nákup hodně dopředu. Normální cena, když přijdete na nádraží, je 66 EUR. U nas stojí podobna vzdalenost v zakladnim jizdnem 25 EUR.

+5/0
7.2.2014 16:53

Z46d77e78n55ě58k 75O31r44š43u11l34í28k 1515170497582

je to tak jak píšete.taky jsem tam něco vlaky pojezdil a není to zrovna na český poměry laciný.ale bylo to hodně příjemný svezení.kam se hrabe jančura, oč d ani nemluvím. leoše neznám.a jejich příměstské lokálky u vídně bychom jim mohli závidět.ovšem vídeňské tramvaje jsou snad z muzea.

+1/−2
7.2.2014 18:23

P82e97t91r 34R58i76h25a66k 7741658618326

Pouze nektere. Maji i moderni vozy.

+1/0
7.2.2014 23:30

M51a17r67t60i52n 61V61á22v96r80a 6865504762514

Ale zase na rozdíl od Rakouska, naše modrá armáda plnila závazky pětiletky na 110 a více procent. Navíc po listopadu 1989 soudruh Dušek a jeho odboráři nedali ani jedno pracovní místo jen tak zadarmo.

+3/−3
7.2.2014 16:11

R59o95b87e77r36t 33P44r11a69ž45á94k 4948466695620

V r. 1989 pracovalo u ČSD cca 60000 lidí, dnes ani ne 20000. Víte o jiném podniku, kde se tak masivně propouštělo?

+5/0
7.2.2014 16:36

T21o80m92á23š 97K91n35a43i72f75l 6883540367610

Jo. Jenze v roce 1989 ceske dráhy zahrnovaly dnesni ceske dráhy, cd cargo, szdc, a jejich soucasne slovenske protějšky. Tudoz ten pokles není ani tak tím, ze by se propoustelo, jen se ty duse nyní vykazuji jinde.

+1/−2
8.2.2014 20:07

J12a20n 50P57š17e26n29i78č95k38a 2370878493472

Spatny argument... jednak jich je neco pres 26000 a potom dcerine spolecnostti napr. CD cargo 8900 a ve finale zcela vyclenene casti jako napr. SZDC 17300 + outsourcovane prace

Takze to nevidim na masivni propousteni, ale spis rozpad.

(cisla jsou za rok 2012)

+3/0
8.2.2014 20:09

Z31d65e56n25ě91k 59O84r10š92u36l77í58k 1345620247122

to sice máte pravdu,ale jel jste někdy v rakouským vagoně?já dost často.stačí v Břeclavi přesednout do jejich lokálky která vás vyklopí na meidlingu. najednou je ve voze ticho.celou dobu z přerova do břeclavi to bezmála z vás duši nevytřese, kravál kdykoliv to přibrzdí a najednou ticho.aspoň to bychom si mohli užít nemyslíte?a to nepíšu o jejich vlaku s lasičkou.bezmála příměstský vlak,ale zcela se vyrovná pendolinu.zkuste to někdy.;-)

0/−2
7.2.2014 18:16

M47i78r18o49s66l34a53v 46Z39i52k43m41u83n64d 7859203524863

V každém EC/IC vlaku jedoucím v Rakousku jsou tytéž údaje v papírovém provedení, bez nutnosti vybavovat vozidla podobnými informčními hračičkami, které jsou náročné - především finančně na údržbu - a vlaky jedou i podle těch papírových údajů.

0/0
9.2.2014 18:29

M21i16r28o73s62l75a75v 12Z27i24k79m57u90n65d 7639923894583

Jenže ty ojetiny poskytují cestujícímu mnohem vyšší komfort než RailJety. Ve voze o 10 cm delším než klasický vůz máte výrazně méně prostoru než v ojetině, nehledě na to, že sedačky v kupátkové ojetině jsou posunovatelné, ve velkoprostorové ojetině jsou sedačky pohodlnější.

Minulý týden jsem jel do Salzburgu z Vídně raději klasických vozem Bmz a z Innsbrucku jsem trpěl v RJ, při zpáteční jízdě jsem si raději v Innsbrucku hodinu počkal na klasický vlak z Bregenzu, než jet RJ ....  Pan Jančura není hloupý, když si ty ojetiny taky kupuje.

Na straně vedení ČD bych se za podraz od ÖBB odvěděčil tím, že ruším jejich opci na RJ a ÖBB by se dostaly do problémové situace.

+1/0
9.2.2014 18:36

R78a98d80o96s22l20a84v 48K26l52a25u38d50a 5664158474512

Hlavně Rakušáci vědí, že ČD šéfuje každý půl rok někdo jiný, co se řekne v lednu, v červenci už neplatí.

+11/−3
7.2.2014 12:38

Č18e83s73t25m41í72r 64D17o39č66e80k60a76l 3775902732373

Od roku 2008 je v ČD teprve druhý ředitel, tomu rozhodně není "každý půl rok někdo jiný"

+8/0
7.2.2014 13:17

R40a52d16o24s93l18a87v 24K59l33a86u87d72a 5224518534242

Žaluda, Zelený, Kurucz:-P

+3/−4
7.2.2014 13:38

H55o19n26z43a 47B36o25b88u81l52a 9146869493749

Takže vám jich ještě cca 10 chybí, ne?

+4/0
7.2.2014 15:19

Č34e64s22t35m62í41r 37D23o74č84e10k81a49l 3775292652533

Kurucz tam ještě není.

+2/0
7.2.2014 15:25
Foto

J38i17ř61í 31I80n56c93z92é26d89y 2344225641829

Takova velka firma jako je Regiojet vytahne ze strozoku par set mega a cvakne to. ;-D[>-]EUV

0/0
7.2.2014 11:44

J37a20n 58Č61e33k59a85l 7889215864424

Vážně myslíte, že se železniční vozidla kupují jak housky na krámě?

+8/0
7.2.2014 12:33

D44a40n 42M65a86c47h69o25l97d74a 8787862524532

to asi ne, ale u extremne zadluzeneho RegioJetu je to divne v kazdem pripade

+3/0
7.2.2014 14:43

V17í28t 42G46a51b12r11i19e11l 5724703906257

Ty "modernizované" budou mít zas kupé pro osm nebo pro šest?

0/0
7.2.2014 11:38

V94í15t 67G49a95b74r88i45e26l 5614363396517

Aha, tak Bdt jsou "velkoprostory"...

+3/0
7.2.2014 12:06

P63a95v66e18l 57O32d15r18a26z41i52l 6524699837400

Pche, nevíte, co dokáže šikovnej kutil a pár tabulí sádroše;-).

+2/0
7.2.2014 14:49

M34a38r68e93k 94V31y73m19a40z35a82l 5218626172900

[>-] Je jen trochu divné kdo tomu Jančurovi půjčil, když je samý dluh.Dodnes ty vagony s kterýma jezdí nejsou jeho. Stále jsou vlastníkem Rakouské dráhy a on si platí pronájem....asi na tom, co se říká, že pere špinavý prachy něco bude.Jinak je to škoda, mohli jsme se i my, co nebydlíme na koridoru svést kvalitními vlaky. Ale ČD se nedivím, musí postupovat podle zákona a tak se stalo, co se stalo. Nový ministr bude stejně podporovat silniční lobby, takže ČD bude navždy popelkou mezi dopravci. Ostatně lidé to asi tak chtějí.Rv

+6/−17
7.2.2014 11:34
Foto

J66a16k16u98b 48S14o52b92o25t47k84a 6164788737246

Autobusy se kterými jezdí také nejsou jeho. Taxíky které má provozovat taky nejsou jeho. Většina služebních aut, které firmy provozují nepatří firmám...

5 let platíte leasing a následně auta střelíte a kupujete nová. Běžná praxe.

+14/−1
7.2.2014 11:37

J95a36n 90H57a21v86r91d42a 4430306889859

achjo, to jsou zase vymazené hlavy... 8-o

Představte si, že já jsem si "koupil" auto a několik let s ním také jezdil, že nebylo moje... Nechám na vaší inteligenci, jestli si po tomto revolučním zjištění najdete, jak je to možné....

+8/0
7.2.2014 11:54

J74a21n 51H11a34v73r46d45a 4690456359809

už mě to idnes štve - toto byla reakce na M.Vymazala a zase se to neřiřadilo správně

0/0
7.2.2014 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.