Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

RegioJet vyfoukl Drahám vlaky od ÖBB. Dráhy křísí plán na modernizace

České dráhy znovu křísí plány na modernizaci svých starších rychlíkových vozů. Důvodem je neúspěch při pokusu o nákup více než osmdesáti vozů od rakouských státních železnic ÖBB, které drahám "vyfoukl" konkurenční RegioJet. V praxi to znamená, že pohodlnějšího cestování se lidé dočkají později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M20a96r22t12i70n 88P72r42i28m51a41s 4717607111361

No nevim, není to tak dlouho, kdy byl RegioJet cílem posměchu ze strany ČD právě pro nákup ojetých vagonů a lokomotiv...

0/−1
9.2.2014 23:40

J19a65n 84Š55p27e77c57i27á49n 2560770769889

ČD by mohlo modernizovat ty své osobní vagóny. Místo aby hnily po nádražích. Takhle zas jen odtečou prachy z česka.

+1/−2
9.2.2014 0:47

Z59d42e71n14ě77k 83O17r85š10u57l12í87k 1225170827282

a jen tak na okraj.na těch jejich railjetech je velikým písmem napsáno odkud kam a za jak dlouho to vláček ujede.párkrát jsem s ním jel a čas sedl skoro přesně.plus mínus pár desítek vteřin.;-)

0/0
7.2.2014 18:19

R26o50b26e36r44t 84K75r68o88k 2853112612794

Ostudné je, že vůbec nakupují ojetiny z Rakouska... jako nejaký Tádžikistán.

+9/−10
7.2.2014 13:50

D72a55l91i21b83o81r 85R78o36z92s75y93p50a19l 7180813666159

Kdyby jen nakupovali, oni se o to skoro perou. To už není ani Tadžikistán.

+4/−5
7.2.2014 14:08

D69a74n 98M33a15c61h50o54l74d65a 8127242914812

v tadzikistanu by se poprali i o nase kozenky, tak si hodte nohy do lavoru se studenou vodou, ok

+12/−2
7.2.2014 14:42

D16a36l11i20b75o38r 35R96o48z88s57y49p41a92l 7750673856319

Tak leda na šrot, ale o to by se pral úplně někdo jiný.

0/0
7.2.2014 16:33

R80o40b86e79r49t 50P40r70a38ž17á29k 4758226115920

To by museli převazovat podvozky;-D, takže kupují ojetiny z Ruska, v Kazachstánu (ten je bohatší) z Finska.

+1/0
7.2.2014 16:37

R49a44d81e16k 71J90a75n44a77t60a 9435576214182

Pokud budete ochoten (a s vámi i ostatní Češi) platit za jízdu vlakem jízdné ve výši rakouského jízdného, pak budou moci i naši dopravci schopni nakupovat masivně nové vozy a staré prodávat na východ.

Mimochodem, stejná situace je i v silniční dopravě. Myslíte, že se více ojetin vyveze od nás do Německa/Rakouska nebo naopak?

+13/−1
7.2.2014 14:48

H61o97n96z26a 91B20o51b66u35l86a 9606799143109

Pokud bud brát tolik, co Rakušáci, tak klidně budu i tolik platit. Je na tom něco nejasného?

+5/0
7.2.2014 15:17

R28o76m71a75n 55P55o91l58á93č61e24k 1400156950195

Ale nemůžete potom očekávat Railjety, které jsou cenově trochu jinde, než ojeté vagony z Rakouska;-)

+2/−1
7.2.2014 15:24

H29o15n92z28a 62B76o18b32u59l29a 9906519823189

To ani neočekávám. Ale očekávám, že ti hodní kapitalisti by už konečně mohli nahradit to, co jim po sobě zanechali ti zlí komunisti.

Jinak řečeno - skoro by mi stačilo, kdyby na mě v zimě nesněžilo a v létě se dala alespoň otevřít okna. Trať 090.

+2/−2
7.2.2014 15:48

D93a55l91i85b75o25r 10R87o67z11s65y26p12a13l 7450113616159

Díval jste se ne ceny? Asi ne, jinak by jste tady nepsal ty nesmysly.

+1/−1
7.2.2014 16:26

D54a56l16i81b67o61r 51R32o19z54s22y56p64a13l 7190503986159

Myslím tím ceny jízdenek, které tady neustále omíláte.

+1/0
7.2.2014 16:38

J54a38n 79P19š41e47n90i62č46k73a 2150858583672

Trochu zacarovany kruh ne?

Koukni se na platy.....

A jaka je vlastne cena jizdenky? Cela cena tedy to co cestujici zaplati na pokladne + to co drahy ziskaj na ruznych dotacich a pod.

0/−1
8.2.2014 19:52

R85a96d35e12k 22J87a39n43a52t16a 9555746204462

Takže nejste ochoten. A o tom to je.

+4/0
7.2.2014 15:26

H61o17n61z13a 39B78o16b75u73l47a 9736449753989

Jsem, za stejných podmínek, za kterých to jsou ochotni platit rakušáci. Máte problém s logikou?

0/−3
7.2.2014 15:48

H15o58n14z67a 63B88o78b16u82l47a 9866279913209

Copak, Čestmíre? Myslíte si, že by to Rakušáci byli ochotni platit, kdyby měli průměrnou mzdu 888 euro hrubého?

+2/−1
7.2.2014 20:25

Č85e73s62t65m36í54r 10D38o21č11e55k78a60l 3195322872373

Plácáte hlouposti. Znám jedno pěkné pořekadlo na "kdyby", ale to by mi tady smazali příspěvek. Uvědomte si, že se na žádné "kdyby" nehraje. Rakouský stát dává do železnice podstatně více peněz než náš a Rakušané k tomu platí ještě vyšší jízdné. Nemůžete tedy logicky čekat, že si budete vozit zadek stejně kvalitně jako Rakušané.

+8/0
7.2.2014 20:42

H76o21n40z38a 93B12o86b21u31l67a 9546339233269

Vy vidíte v některém mé příspěvku slovo "kdyby"?

Možná si přečtěte v tomto vlákně všechny moje příspěvky, abyste viděl, co očekávám. O můj zadek se starat nemusíte, spíše o to, abyste byl schopen pochopit psaný text.

0/−4
7.2.2014 21:43

Č22e85s95t89m10í83r 18D17o31č97e75k46a13l 3225832382683

Ano, hned v tom na který reaguji. Možná byste si měl přečíst svoje vlastní příspěvky předtím, než budete reagovat, rozumbrado.

+3/0
8.2.2014 0:03

H83o93n20z19a 16B60o81b91u71l74a 9536159853549

No ano, akorát to není "kdyby" ve smyslu, jakém jste to napsal. Je to jen otázka, žádné tvrzení co by kdyby.

0/−1
8.2.2014 20:45

O15n97d84r43e92j 63K29a31l13m28a69n 1880426614562

Problém, je že žádná firma nebude prodávat nové vlaky pod cenou jen proto, že v dané ceny nemají dostatečně velké platy. Takže nám nezbejvá nic jiného, než se spokojit se slušnými ojetinami

+1/0
8.2.2014 18:06

O98n74d37r91e97j 70K39a13l16m15a34n 1230976384182

*dané zemi

0/0
8.2.2014 18:06

D63a12l44i52b70o48r 27R77o90z73s49y61p89a90l 7490263286299

Vienna - Innsbruck 19€, to se mi nezdá až tak drahé, opravdu nevím čím tady argumentujete.

0/−4
7.2.2014 16:24

R44a72d10e26k 22J87a83n74a94t78a 9375676504302

To je akční cena, omezený počet, nákup hodně dopředu. Normální cena, když přijdete na nádraží, je 66 EUR. U nas stojí podobna vzdalenost v zakladnim jizdnem 25 EUR.

+5/0
7.2.2014 16:53

Z92d93e64n67ě54k 88O89r18š80u95l45í28k 1575180487212

je to tak jak píšete.taky jsem tam něco vlaky pojezdil a není to zrovna na český poměry laciný.ale bylo to hodně příjemný svezení.kam se hrabe jančura, oč d ani nemluvím. leoše neznám.a jejich příměstské lokálky u vídně bychom jim mohli závidět.ovšem vídeňské tramvaje jsou snad z muzea.

+1/−2
7.2.2014 18:23

P65e88t16r 92R63i65h18a46k 7881568688946

Pouze nektere. Maji i moderni vozy.

+1/0
7.2.2014 23:30

M53a48r50t32i33n 28V68á94v36r81a 6715384392354

Ale zase na rozdíl od Rakouska, naše modrá armáda plnila závazky pětiletky na 110 a více procent. Navíc po listopadu 1989 soudruh Dušek a jeho odboráři nedali ani jedno pracovní místo jen tak zadarmo.

+3/−3
7.2.2014 16:11

R79o92b39e74r36t 82P22r48a60ž56á66k 4368856275770

V r. 1989 pracovalo u ČSD cca 60000 lidí, dnes ani ne 20000. Víte o jiném podniku, kde se tak masivně propouštělo?

+5/0
7.2.2014 16:36

T26o92m68á69š 36K11n71a75i60f41l 6193180137730

Jo. Jenze v roce 1989 ceske dráhy zahrnovaly dnesni ceske dráhy, cd cargo, szdc, a jejich soucasne slovenske protějšky. Tudoz ten pokles není ani tak tím, ze by se propoustelo, jen se ty duse nyní vykazuji jinde.

+1/−2
8.2.2014 20:07

J17a43n 69P59š56e66n97i10č35k82a 2980388303822

Spatny argument... jednak jich je neco pres 26000 a potom dcerine spolecnostti napr. CD cargo 8900 a ve finale zcela vyclenene casti jako napr. SZDC 17300 + outsourcovane prace

Takze to nevidim na masivni propousteni, ale spis rozpad.

(cisla jsou za rok 2012)

+3/0
8.2.2014 20:09

Z91d39e62n80ě60k 82O80r37š35u94l15í53k 1505290777172

to sice máte pravdu,ale jel jste někdy v rakouským vagoně?já dost často.stačí v Břeclavi přesednout do jejich lokálky která vás vyklopí na meidlingu. najednou je ve voze ticho.celou dobu z přerova do břeclavi to bezmála z vás duši nevytřese, kravál kdykoliv to přibrzdí a najednou ticho.aspoň to bychom si mohli užít nemyslíte?a to nepíšu o jejich vlaku s lasičkou.bezmála příměstský vlak,ale zcela se vyrovná pendolinu.zkuste to někdy.;-)

0/−2
7.2.2014 18:16

M43i74r79o52s69l29a66v 23Z57i98k96m25u66n84d 7699963804883

V každém EC/IC vlaku jedoucím v Rakousku jsou tytéž údaje v papírovém provedení, bez nutnosti vybavovat vozidla podobnými informčními hračičkami, které jsou náročné - především finančně na údržbu - a vlaky jedou i podle těch papírových údajů.

0/0
9.2.2014 18:29

M82i31r78o38s57l30a91v 78Z18i74k54m12u26n77d 7329273494333

Jenže ty ojetiny poskytují cestujícímu mnohem vyšší komfort než RailJety. Ve voze o 10 cm delším než klasický vůz máte výrazně méně prostoru než v ojetině, nehledě na to, že sedačky v kupátkové ojetině jsou posunovatelné, ve velkoprostorové ojetině jsou sedačky pohodlnější.

Minulý týden jsem jel do Salzburgu z Vídně raději klasických vozem Bmz a z Innsbrucku jsem trpěl v RJ, při zpáteční jízdě jsem si raději v Innsbrucku hodinu počkal na klasický vlak z Bregenzu, než jet RJ ....  Pan Jančura není hloupý, když si ty ojetiny taky kupuje.

Na straně vedení ČD bych se za podraz od ÖBB odvěděčil tím, že ruším jejich opci na RJ a ÖBB by se dostaly do problémové situace.

+1/0
9.2.2014 18:36

R57a76d22o72s71l48a32v 61K84l65a69u50d34a 5174728614452

Hlavně Rakušáci vědí, že ČD šéfuje každý půl rok někdo jiný, co se řekne v lednu, v červenci už neplatí.

+11/−3
7.2.2014 12:38

Č55e38s15t27m59í60r 90D21o91č68e54k82a28l 3915492442463

Od roku 2008 je v ČD teprve druhý ředitel, tomu rozhodně není "každý půl rok někdo jiný"

+8/0
7.2.2014 13:17

R49a13d75o20s58l39a15v 94K44l35a19u66d50a 5474388634422

Žaluda, Zelený, Kurucz:-P

+3/−4
7.2.2014 13:38

H75o87n44z16a 96B26o31b60u79l79a 9766789653729

Takže vám jich ještě cca 10 chybí, ne?

+4/0
7.2.2014 15:19

Č30e15s86t66m69í84r 34D95o98č98e31k24a34l 3815532512303

Kurucz tam ještě není.

+2/0
7.2.2014 15:25
Foto

J26i28ř85í 26I60n98c40z52é85d54y 2594785581379

Takova velka firma jako je Regiojet vytahne ze strozoku par set mega a cvakne to. ;-D[>-]EUV

0/0
7.2.2014 11:44

J26a78n 61Č87e61k62a79l 7689775174784

Vážně myslíte, že se železniční vozidla kupují jak housky na krámě?

+8/0
7.2.2014 12:33

D88a44n 83M81a90c49h16o38l59d60a 8597792564682

to asi ne, ale u extremne zadluzeneho RegioJetu je to divne v kazdem pripade

+3/0
7.2.2014 14:43

V15í56t 24G83a40b74r27i50e71l 5154453716927

Ty "modernizované" budou mít zas kupé pro osm nebo pro šest?

0/0
7.2.2014 11:38

V91í87t 49G57a50b78r46i71e64l 5564693936157

Aha, tak Bdt jsou "velkoprostory"...

+3/0
7.2.2014 12:06

P52a50v98e75l 66O98d14r28a55z15i65l 6834479417610

Pche, nevíte, co dokáže šikovnej kutil a pár tabulí sádroše;-).

+2/0
7.2.2014 14:49

M48a72r78e46k 29V55y24m49a19z13a18l 5108206962500

[>-] Je jen trochu divné kdo tomu Jančurovi půjčil, když je samý dluh.Dodnes ty vagony s kterýma jezdí nejsou jeho. Stále jsou vlastníkem Rakouské dráhy a on si platí pronájem....asi na tom, co se říká, že pere špinavý prachy něco bude.Jinak je to škoda, mohli jsme se i my, co nebydlíme na koridoru svést kvalitními vlaky. Ale ČD se nedivím, musí postupovat podle zákona a tak se stalo, co se stalo. Nový ministr bude stejně podporovat silniční lobby, takže ČD bude navždy popelkou mezi dopravci. Ostatně lidé to asi tak chtějí.Rv

+6/−17
7.2.2014 11:34
Foto

J10a54k88u34b 32S76o51b94o47t46k66a 6734458827836

Autobusy se kterými jezdí také nejsou jeho. Taxíky které má provozovat taky nejsou jeho. Většina služebních aut, které firmy provozují nepatří firmám...

5 let platíte leasing a následně auta střelíte a kupujete nová. Běžná praxe.

+14/−1
7.2.2014 11:37

J72a13n 46H83a33v90r76d33a 4740586389109

achjo, to jsou zase vymazené hlavy... 8-o

Představte si, že já jsem si "koupil" auto a několik let s ním také jezdil, že nebylo moje... Nechám na vaší inteligenci, jestli si po tomto revolučním zjištění najdete, jak je to možné....

+8/0
7.2.2014 11:54

J88a72n 57H97a93v30r15d15a 4210946229199

už mě to idnes štve - toto byla reakce na M.Vymazala a zase se to neřiřadilo správně

0/0
7.2.2014 11:56







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.