Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

RegioJet vyfoukl Drahám vlaky od ÖBB. Dráhy křísí plán na modernizace

České dráhy znovu křísí plány na modernizaci svých starších rychlíkových vozů. Důvodem je neúspěch při pokusu o nákup více než osmdesáti vozů od rakouských státních železnic ÖBB, které drahám "vyfoukl" konkurenční RegioJet. V praxi to znamená, že pohodlnějšího cestování se lidé dočkají později.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M82a83r20t69i54n 24P62r96i42m60a19s 4937207801421

No nevim, není to tak dlouho, kdy byl RegioJet cílem posměchu ze strany ČD právě pro nákup ojetých vagonů a lokomotiv...

0/−1
9.2.2014 23:40

J74a53n 71Š25p38e92c81i13á61n 2980420219789

ČD by mohlo modernizovat ty své osobní vagóny. Místo aby hnily po nádražích. Takhle zas jen odtečou prachy z česka.

+1/−2
9.2.2014 0:47

Z86d92e58n86ě24k 23O88r35š58u71l55í73k 1875630587812

a jen tak na okraj.na těch jejich railjetech je velikým písmem napsáno odkud kam a za jak dlouho to vláček ujede.párkrát jsem s ním jel a čas sedl skoro přesně.plus mínus pár desítek vteřin.;-)

0/0
7.2.2014 18:19

R43o22b85e45r82t 50K89r29o16k 2883592672554

Ostudné je, že vůbec nakupují ojetiny z Rakouska... jako nejaký Tádžikistán.

+9/−10
7.2.2014 13:50

D27a87l50i61b62o63r 30R81o31z10s61y92p28a60l 7630453656669

Kdyby jen nakupovali, oni se o to skoro perou. To už není ani Tadžikistán.

+4/−5
7.2.2014 14:08

D46a17n 24M96a50c60h76o65l10d57a 8747452334932

v tadzikistanu by se poprali i o nase kozenky, tak si hodte nohy do lavoru se studenou vodou, ok

+12/−2
7.2.2014 14:42

D82a45l98i13b98o55r 10R23o95z28s79y90p14a23l 7820883956109

Tak leda na šrot, ale o to by se pral úplně někdo jiný.

0/0
7.2.2014 16:33

R54o35b23e12r88t 79P79r35a63ž22á13k 4538256305520

To by museli převazovat podvozky;-D, takže kupují ojetiny z Ruska, v Kazachstánu (ten je bohatší) z Finska.

+1/0
7.2.2014 16:37

R86a56d93e66k 80J10a66n62a47t60a 9245836534412

Pokud budete ochoten (a s vámi i ostatní Češi) platit za jízdu vlakem jízdné ve výši rakouského jízdného, pak budou moci i naši dopravci schopni nakupovat masivně nové vozy a staré prodávat na východ.

Mimochodem, stejná situace je i v silniční dopravě. Myslíte, že se více ojetin vyveze od nás do Německa/Rakouska nebo naopak?

+13/−1
7.2.2014 14:48

H96o73n94z43a 91B56o37b92u37l20a 9846119203759

Pokud bud brát tolik, co Rakušáci, tak klidně budu i tolik platit. Je na tom něco nejasného?

+5/0
7.2.2014 15:17
Foto

R29o86m41a15n 75P46o88l92á39č12e48k 1160876530235

Ale nemůžete potom očekávat Railjety, které jsou cenově trochu jinde, než ojeté vagony z Rakouska;-)

+2/−1
7.2.2014 15:24

H44o36n42z28a 21B79o67b70u56l50a 9346199933109

To ani neočekávám. Ale očekávám, že ti hodní kapitalisti by už konečně mohli nahradit to, co jim po sobě zanechali ti zlí komunisti.

Jinak řečeno - skoro by mi stačilo, kdyby na mě v zimě nesněžilo a v létě se dala alespoň otevřít okna. Trať 090.

+2/−2
7.2.2014 15:48

D66a72l53i89b81o60r 36R84o93z96s22y35p30a36l 7160503616549

Díval jste se ne ceny? Asi ne, jinak by jste tady nepsal ty nesmysly.

+1/−1
7.2.2014 16:26

D87a86l48i65b70o65r 83R42o11z74s61y47p15a89l 7470673306179

Myslím tím ceny jízdenek, které tady neustále omíláte.

+1/0
7.2.2014 16:38

J48a48n 25P10š33e62n74i15č43k27a 2810558443362

Trochu zacarovany kruh ne?

Koukni se na platy.....

A jaka je vlastne cena jizdenky? Cela cena tedy to co cestujici zaplati na pokladne + to co drahy ziskaj na ruznych dotacich a pod.

0/−1
8.2.2014 19:52

R23a28d67e42k 54J78a85n14a33t20a 9935526514912

Takže nejste ochoten. A o tom to je.

+4/0
7.2.2014 15:26

H31o60n87z24a 46B68o81b40u47l48a 9476339653479

Jsem, za stejných podmínek, za kterých to jsou ochotni platit rakušáci. Máte problém s logikou?

0/−3
7.2.2014 15:48

H13o18n37z67a 57B78o91b69u63l33a 9496619733929

Copak, Čestmíre? Myslíte si, že by to Rakušáci byli ochotni platit, kdyby měli průměrnou mzdu 888 euro hrubého?

+2/−1
7.2.2014 20:25

Č69e38s94t98m52í80r 62D90o34č60e93k55a21l 3765582852123

Plácáte hlouposti. Znám jedno pěkné pořekadlo na "kdyby", ale to by mi tady smazali příspěvek. Uvědomte si, že se na žádné "kdyby" nehraje. Rakouský stát dává do železnice podstatně více peněz než náš a Rakušané k tomu platí ještě vyšší jízdné. Nemůžete tedy logicky čekat, že si budete vozit zadek stejně kvalitně jako Rakušané.

+8/0
7.2.2014 20:42

H17o39n47z79a 67B72o90b44u24l34a 9726809953539

Vy vidíte v některém mé příspěvku slovo "kdyby"?

Možná si přečtěte v tomto vlákně všechny moje příspěvky, abyste viděl, co očekávám. O můj zadek se starat nemusíte, spíše o to, abyste byl schopen pochopit psaný text.

0/−4
7.2.2014 21:43

Č82e44s42t77m72í54r 76D93o69č48e60k36a74l 3755332272963

Ano, hned v tom na který reaguji. Možná byste si měl přečíst svoje vlastní příspěvky předtím, než budete reagovat, rozumbrado.

+3/0
8.2.2014 0:03

H24o51n56z89a 75B71o85b40u90l24a 9406799883279

No ano, akorát to není "kdyby" ve smyslu, jakém jste to napsal. Je to jen otázka, žádné tvrzení co by kdyby.

0/−1
8.2.2014 20:45

O75n98d86r22e59j 66K92a24l52m33a44n 1830696854962

Problém, je že žádná firma nebude prodávat nové vlaky pod cenou jen proto, že v dané ceny nemají dostatečně velké platy. Takže nám nezbejvá nic jiného, než se spokojit se slušnými ojetinami

+1/0
8.2.2014 18:06

O33n40d17r49e58j 49K62a97l39m40a86n 1510116104682

*dané zemi

0/0
8.2.2014 18:06

D46a13l55i17b79o47r 56R98o33z40s83y63p83a63l 7750323486519

Vienna - Innsbruck 19€, to se mi nezdá až tak drahé, opravdu nevím čím tady argumentujete.

0/−4
7.2.2014 16:24

R55a30d38e43k 55J58a20n36a50t47a 9595606374612

To je akční cena, omezený počet, nákup hodně dopředu. Normální cena, když přijdete na nádraží, je 66 EUR. U nas stojí podobna vzdalenost v zakladnim jizdnem 25 EUR.

+5/0
7.2.2014 16:53

Z36d11e31n43ě24k 33O81r51š26u59l69í91k 1585250327242

je to tak jak píšete.taky jsem tam něco vlaky pojezdil a není to zrovna na český poměry laciný.ale bylo to hodně příjemný svezení.kam se hrabe jančura, oč d ani nemluvím. leoše neznám.a jejich příměstské lokálky u vídně bychom jim mohli závidět.ovšem vídeňské tramvaje jsou snad z muzea.

+1/−2
7.2.2014 18:23

P75e56t33r 75R77i61h27a90k 7821268738346

Pouze nektere. Maji i moderni vozy.

+1/0
7.2.2014 23:30

M87a46r72t82i91n 34V12á56v11r48a 6315264172404

Ale zase na rozdíl od Rakouska, naše modrá armáda plnila závazky pětiletky na 110 a více procent. Navíc po listopadu 1989 soudruh Dušek a jeho odboráři nedali ani jedno pracovní místo jen tak zadarmo.

+3/−3
7.2.2014 16:11

R95o56b90e38r98t 49P43r90a32ž36á46k 4608156135340

V r. 1989 pracovalo u ČSD cca 60000 lidí, dnes ani ne 20000. Víte o jiném podniku, kde se tak masivně propouštělo?

+5/0
7.2.2014 16:36

T52o81m96á41š 97K35n52a34i80f55l 6853410407880

Jo. Jenze v roce 1989 ceske dráhy zahrnovaly dnesni ceske dráhy, cd cargo, szdc, a jejich soucasne slovenske protějšky. Tudoz ten pokles není ani tak tím, ze by se propoustelo, jen se ty duse nyní vykazuji jinde.

+1/−2
8.2.2014 20:07

J72a98n 31P37š56e44n19i59č85k69a 2810948883952

Spatny argument... jednak jich je neco pres 26000 a potom dcerine spolecnostti napr. CD cargo 8900 a ve finale zcela vyclenene casti jako napr. SZDC 17300 + outsourcovane prace

Takze to nevidim na masivni propousteni, ale spis rozpad.

(cisla jsou za rok 2012)

+3/0
8.2.2014 20:09

Z38d91e69n97ě64k 94O95r44š96u72l35í43k 1635570657852

to sice máte pravdu,ale jel jste někdy v rakouským vagoně?já dost často.stačí v Břeclavi přesednout do jejich lokálky která vás vyklopí na meidlingu. najednou je ve voze ticho.celou dobu z přerova do břeclavi to bezmála z vás duši nevytřese, kravál kdykoliv to přibrzdí a najednou ticho.aspoň to bychom si mohli užít nemyslíte?a to nepíšu o jejich vlaku s lasičkou.bezmála příměstský vlak,ale zcela se vyrovná pendolinu.zkuste to někdy.;-)

0/−2
7.2.2014 18:16

M73i68r86o15s89l94a56v 86Z15i81k95m95u46n86d 7819213644693

V každém EC/IC vlaku jedoucím v Rakousku jsou tytéž údaje v papírovém provedení, bez nutnosti vybavovat vozidla podobnými informčními hračičkami, které jsou náročné - především finančně na údržbu - a vlaky jedou i podle těch papírových údajů.

0/0
9.2.2014 18:29

M39i91r59o56s49l70a90v 18Z13i35k92m58u71n83d 7269313214253

Jenže ty ojetiny poskytují cestujícímu mnohem vyšší komfort než RailJety. Ve voze o 10 cm delším než klasický vůz máte výrazně méně prostoru než v ojetině, nehledě na to, že sedačky v kupátkové ojetině jsou posunovatelné, ve velkoprostorové ojetině jsou sedačky pohodlnější.

Minulý týden jsem jel do Salzburgu z Vídně raději klasických vozem Bmz a z Innsbrucku jsem trpěl v RJ, při zpáteční jízdě jsem si raději v Innsbrucku hodinu počkal na klasický vlak z Bregenzu, než jet RJ ....  Pan Jančura není hloupý, když si ty ojetiny taky kupuje.

Na straně vedení ČD bych se za podraz od ÖBB odvěděčil tím, že ruším jejich opci na RJ a ÖBB by se dostaly do problémové situace.

+1/0
9.2.2014 18:36

R18a25d37o50s86l78a12v 18K18l89a62u11d75a 5874558814452

Hlavně Rakušáci vědí, že ČD šéfuje každý půl rok někdo jiný, co se řekne v lednu, v červenci už neplatí.

+11/−3
7.2.2014 12:38

Č10e26s44t76m37í57r 50D34o64č78e12k55a13l 3475742122643

Od roku 2008 je v ČD teprve druhý ředitel, tomu rozhodně není "každý půl rok někdo jiný"

+8/0
7.2.2014 13:17

R89a53d53o30s75l32a15v 62K91l88a98u94d44a 5394578944952

Žaluda, Zelený, Kurucz:-P

+3/−4
7.2.2014 13:38

H69o48n74z25a 91B80o59b23u38l37a 9766529383879

Takže vám jich ještě cca 10 chybí, ne?

+4/0
7.2.2014 15:19

Č16e96s38t23m53í27r 55D56o71č23e10k15a51l 3875422752793

Kurucz tam ještě není.

+2/0
7.2.2014 15:25
Foto

J16i20ř72í 89I79n16c93z50é78d38y 2374945711919

Takova velka firma jako je Regiojet vytahne ze strozoku par set mega a cvakne to. ;-D[>-]EUV

0/0
7.2.2014 11:44

J33a64n 21Č56e65k56a32l 7599665814264

Vážně myslíte, že se železniční vozidla kupují jak housky na krámě?

+8/0
7.2.2014 12:33

D31a28n 68M30a66c59h18o85l48d44a 8767582804942

to asi ne, ale u extremne zadluzeneho RegioJetu je to divne v kazdem pripade

+3/0
7.2.2014 14:43

V33í48t 43G46a32b15r76i42e85l 5144423596647

Ty "modernizované" budou mít zas kupé pro osm nebo pro šest?

0/0
7.2.2014 11:38

V76í63t 32G49a63b49r39i23e33l 5774283596697

Aha, tak Bdt jsou "velkoprostory"...

+3/0
7.2.2014 12:06

P16a38v21e83l 47O25d75r79a17z74i37l 6354279487790

Pche, nevíte, co dokáže šikovnej kutil a pár tabulí sádroše;-).

+2/0
7.2.2014 14:49

M98a23r90e87k 79V54y74m36a83z67a22l 5358416412830

[>-] Je jen trochu divné kdo tomu Jančurovi půjčil, když je samý dluh.Dodnes ty vagony s kterýma jezdí nejsou jeho. Stále jsou vlastníkem Rakouské dráhy a on si platí pronájem....asi na tom, co se říká, že pere špinavý prachy něco bude.Jinak je to škoda, mohli jsme se i my, co nebydlíme na koridoru svést kvalitními vlaky. Ale ČD se nedivím, musí postupovat podle zákona a tak se stalo, co se stalo. Nový ministr bude stejně podporovat silniční lobby, takže ČD bude navždy popelkou mezi dopravci. Ostatně lidé to asi tak chtějí.Rv

+6/−17
7.2.2014 11:34
Foto

J18a29k22u54b 86S27o71b78o75t30k74a 6274608877526

Autobusy se kterými jezdí také nejsou jeho. Taxíky které má provozovat taky nejsou jeho. Většina služebních aut, které firmy provozují nepatří firmám...

5 let platíte leasing a následně auta střelíte a kupujete nová. Běžná praxe.

+14/−1
7.2.2014 11:37

J42a88n 22H13a94v83r96d28a 4460786289579

achjo, to jsou zase vymazené hlavy... 8-o

Představte si, že já jsem si "koupil" auto a několik let s ním také jezdil, že nebylo moje... Nechám na vaší inteligenci, jestli si po tomto revolučním zjištění najdete, jak je to možné....

+8/0
7.2.2014 11:54

J66a19n 20H41a18v66r80d43a 4940516199289

už mě to idnes štve - toto byla reakce na M.Vymazala a zase se to neřiřadilo správně

0/0
7.2.2014 11:56





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.