Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Nepochopitelné, říká šéf Skansky o manažerech, kteří zkreslili čísla

Tuzemské stavebnictví patří mezi obory nejvíce postižené krizí. Nedostatek zakázek nutí firmy nabízet stále nižší ceny, což však zhoršuje jejich výsledky. Někteří manažeři se tak uchylují k nezvyklým krokům. Zatím posledním a nejkřiklavějším případem je Skanska. Tři manažeři firmy vylepšovali údaje o výrobě, aby to vypadalo, že se jejich divizi i přes krizi daří.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J25i57r75i 94S60v71o86b19o94d87a 9519290877613

Chtel jsem po pravde s citove zabervenymi slovy rici co me ve stavebnictvi mrzi a prispevek mi byl zamitnut :-) boze uz se nesmi rict ani h.....

0/0
15.2.2014 8:53

V26l71a65d98a 83S37i24m80o80n74i40k 3369893433475

Tak oni už  uvažují, jestli podají trestní oznámení? Zkreslování výsledků je na kriminál a to hned. Tady žádné výmluvy neplatí.

+1/0
15.2.2014 8:33

M74o14j74m88í27r 62S85v88o94b53o68d86n97í73k 9240945185538

Už jsem viděl hodně, ale termín "vnitřní kontrolling" svědčí o úrovni vzdělání na úrovni páté třídy základní školy.

0/0
15.2.2014 6:31

J32o77s12e24f 47V98a73l32e69š21k93a 7947434253242

Tak jsem si projel zdejší příspěvky (o některých si myslím, že nejsou moc fundované-a jsou spíše výkřikem naštvaného občana,ale budiž mají mnoho společného) a tak trochu přispěji svým názorem.Mám k tomu snad trochu oprávnění,protože dělám,až na malé výjimky celý život ve stavařině (od 15-ti let,co jsem vlezl do školy a znám ji tzv.z obou stran barikády: jako stavitel na jedné a třeba zást.investora na druhé-tzn. 50let).Patřím bohužel k těm blbcům,kteří ji stále dělají a že jsem se třeba neučil kominíkem (mám známého a ten je v pohodě) a stále doufám,že se situace zlepší,zejména v oblasti financování.

Nesouhlasím s tím,že zakázky jsou předražené-rozpočty se dělají podle stavebních programů RTS,ÚRS apod.,které jsou cca o 13% nadsazené proti tržním cenám (tvůrci těchto programů nestačí aktualizovat pohyb cen materiálů).Což každý stavař ví a ceny programy nastavené moc nevnímá a spíše je tvoří podle trhu. Dá se ale říci, že tyto ceny nejsou nijak přemrštěné. 

Takže trochu jednoduché matematiky: investor má základ 10 mil.Kč dle rozpočtu a vyhlásí výběr.řízení.A na rozpočtu staví a samozřejmě se snaží vybrat nejlevnější. Tak a teď nastupují velcí hráči typu Skanska, IMOS, Strabag, Metrostav a ti aby vyhráli,srazí cenu o minim.20%.To už máme "jen" 8 mil. A tento "velký hráč" vyhlásí následně další výběr pro subdodavatele, protože sám disponuje max.10 zedníky,nějakou mechanizací atd. (jinak ale kvantem administrativy, vč.níže uvedeného controlingu - dle mé praxe oddělení pro "srandu králíkům" a slouží k vršení papíru pro papír). A ti samozřejmě musí také vydělat, tak "skopnou" cenu o dalších minim.20%. Čímž se dostáváme již na 6 mil.Kč.Ve finále drží 5%-tzv. zádržné na reklamace-které již neuvidíte a jste na 5,5 mil.- čili proti reálu o 45%! O lhůtách splatnosti raději nemluvím.

Tato čísla uvádím dle jedné skutečné zakázky (zaokrouhleně). Když jsme si vše spočítali po úhradě materiálu,mezd,režie atd.,tak nám jaksi někam zmizel zisk.

Ano, přežili jsme - ale to je podnikání?

+5/−1
12.2.2014 23:52

B44e67n 63P44a69v34k73a 1577903897741

Všeobecně se o tom ví.

+1/0
13.2.2014 0:40

J48a66n 67H15á78l82a 8915455210117

Nerozporuji Vaši osobní zkušenost z pozice malého subdodavatele, nicméně mi prosím Vás vysvětlete, jak je možné, když velcí hráči podstřelí rozpočet, že ta stavba bez vyjímky vyjde na minimálně dvojnásobek a ještě to každý ošidí - od Metrostavu, po tu poslední stavební firmu. Takže ten zisk tam je a ne malý, jen se papírově nevykazuje.

+3/0
13.2.2014 11:45

M50o94j49m32í46r 45S43v48o27b23o21d34n75í64k 9820235355588

Vysvětlení je jednoduché. Každý veřejný rozpočet se plánuje tak, aby tam bylo alespoň 60% vaty. Když to neprojde, nemá cenu to dělat. Automaticky se počítá s tím, že na realizaci zakázky se různým způsobem ztratí přes polovinu peněz. A nebere to integrátor, ale rozpočet většinou "kontrollingují" zástupci státu. Ti sice neumí nic, ale umí si založit sročka a umí vystavit faktury všem zúčastněným stranám za výpalné na účasti na zakázce.

Nikdy jsem se nesetkal s tím, žeby se nechal napálit soukromý investor. Ale státní investor se nechává napálit programově. To je způsob "podnikání politků a státní správy".

0/0
15.2.2014 6:42

J44i13r89i 66S42v90o54b43o30d94a 9709950237893

Neplati to v s temi 60 procenty vzdy :-) proto jsou spatne postavenen silnice :-) moooc vsimnych a maalo penez na material :-)

0/0
15.2.2014 8:56

M94o66j39m89í62r 11S86v98o97b38o26d65n13í80k 9300885565758

Jinými slovy 60% marže pro úředníky zůstane, ale už není na materiál a práci. :-) A navíc se jim to za ty drobný už nevyplatí dozorovat.

0/0
15.2.2014 10:38

L34u31c21i29a76n 52P55a39p51a57z50i38a18n 5644737121855

Podle mne je to pochopitelné, díky chybnému motivačnímu programu uvnitř firmy, která nutí mít nadhodnocené úkoly i v době prokazatelné krizi v oboru i zemi podnikání. Takže zaměstnanci i manažeři s nimi jsou tlačeni přijímat nesplnitelné úkoly a pokud chtějí být dobří, jsou tlačeni do takovýchto nestandardních kroků. Chyba je v majiteli firmy, včetně šéfa Skansky, kterého bych nechal vyměnit někým kompetentnějším. Třeba bych jim mohl pomoci i já osobně :-)

0/0
12.2.2014 18:45

B89e21n 71P45a79v67k46a 1377753897851

Nějak mně nejde do palice, k čemu je dobré nadhodnotit aktiva. Přeci to musel zkušený ekonom vyhodnotit jako rizikovou oblast. Jako základy ekonomie. Výroba na sklad je smrt.

+2/0
12.2.2014 15:24

J43i33r58k38a 57A68n29d60r91y11s 1938739140125

Do hlavy ti to nejde, protoze nedostavas premie, ktere dostanou oni. Vykazou dobra cisla, dostanou vyssi premie za to, jak jsou "dobri". Proste klasicky podvod.

+5/0
12.2.2014 16:56

B75e12n 61P26a97v76k60a 1467783917381

Holt mám moc malou fantazii;-D

+2/0
12.2.2014 21:17

P47e66t43e40r 49S95c60h72u37s69t45e56r 5966903782769

A nejsou samy. Vykazování dobrých čísel se děje ve více firmách a pokud je člověk šikovný, tak to může být hodně dlouho

+2/0
13.2.2014 10:26

Ř58e96h57o40ř 23V46l38a37s73á55k 2594604171796

Doteď jsme si všichni mysleli, že to je ve Skansce samý Mirek Dušín, a teď taková rána. ;-D;-D;-D

+9/0
12.2.2014 15:18

S13v21a11t35o21p40l59u50k 94S78i98l71n28ý 4692276129418

Holt budou muset některé firmy skončit. Není potřeba pořád něco stavět jen aby se stavělo. Ne každý obor roste neustále do nebes.

+5/0
12.2.2014 12:42

P41e91t66r 28S93v15o33b21o47d76a 7782271894

jojo chce to nejakou valku v evrope uz konecne .. poradne vybombardovat a znova postavit. V obdobi valky nejvic roste vyzkum a po valce zase bussiness ;D

+2/−2
12.2.2014 12:45

B81e74n 63P40a41v87k53a 1677613177111

To už tvrdil Tůma. Že ty povodně nám zajistí růst GDP;-D

+2/0
12.2.2014 15:25

L77a40d51i28s68l19a71v 23K27a68l49o61u19s 7155766241730

Tím to není. Pokud bude poměr ředitelů(řídících složek)/ počet výkonných pracovníků v poměru 10:1 ,  tak není možné, aby firma byla konkurenceschopná.

+3/0
13.2.2014 8:46

I79v32a 14H68a63n89e52s16o86v70á 8526876349159

Proč Jan Ševčík a Jan Pirkl jen minusují a neargumentují?

0/0
12.2.2014 11:06

J91a36n 91S68e29t18u69n55s75k91ý 7760415237545

protože jsou to Babišovi lidi ;-)

0/−3
12.2.2014 11:08

I34v63a 73H79a15n81e83s95o19v76á 8616746619329

Ježišmarja, proč Babišovi?

0/0
12.2.2014 11:16

L10i70b39o44r 44J50a26n77e84č54e54k 4535205765381

protoze Kalousek uz neni IN :-)

+2/0
12.2.2014 12:44

J75a86n 58P39i61r61k17l 2783178294324

Asi nečtete diskusi. Svůj názor jsem na tuto situaci napsal. A jak poznáte kdo mínusuje a kdo plusuje? Jste snad cenzor?Rv

0/−4
12.2.2014 11:26

I35v94a 27H25a17n53e56s46o55v14á 8626416959719

Svůj názor ano, ale na otázky neodpovídáte. A minusujete všechny příspěvky.

To poznáte, když si kliknete na ta čísílka, tak se vám rozbalí, kdo jak hodnotil :-)

+3/0
12.2.2014 11:35

J37a56n 77P28i35r60k71l 2173678424884

Díky paní Hesová. A již jste si našla mé příspěvky? Nebo fandíte brigádníkovi a pomahači při rozkrádání ze stavby, cementu či čeho panu Setunskému? Hezký den přeji.V

+1/−1
12.2.2014 12:56

J13i44ř98í 70S91t91o31d25ů22l24k31a 3606696477

PS viz níže ale jenom dodám , brigáda na stavbě nemusí nutně znamenat že jste právě tím dělníkem. Aby jste se nedivil, že tímto výrokem jste se zhodil sám :-) Bohužel to že označíte člověka jako brigádníka zloděje je zřejmě špatné to, že ten brigádník to stihnul odnést dříve než vy ;-D protože na stavbě platí jedno drobné pravidlo:"Brigádník je ten koho každý vidí a ten co to vše za někoho odmaká" to je v pozici dělníka, ale brigády mohou být i studijní nebo dokonce musí být potvrzená praxe ve stavebnictví pro vyské školy k zápočtu, ale to snad pane Pirkl víte, když jste se uvedl jako člověk, který bezmezně stavebnictví rozumí....... HAU a už se k tomuto tématu nevyjádřím to ej opravdu na dlohé roky psaní :-P

0/0
12.2.2014 13:12

P10e96t72r 30C33i23b54u61l67k34a 1156387599818

pozna to kazdy gramotny clovek s par mesici zakladni skoly. staci se jen naucit pismenka

0/0
12.2.2014 12:17

J67i60ř28í 37S83t35o13d19ů56l75k62a 3226406267

Protože jste hlupák který si neumí rozkliknout statistiku hodnocení a snažíte se mínusy dělat hlupáky z nás

0/−1
12.2.2014 12:31

L83i56b16o95r 18J79a35n62e97č85e43k 4295435505761

Kdyz nekdo nevi neni hlupak, jen to proste nevi. Hlupak bude vy, protoze vam takove jednoduche veci musi nekdo vysvetlit.:-/

+1/0
12.2.2014 12:46

J74i65ř62í 41S49t56o60d95ů92l75k44a 3446906507

Konkrétně jsem byl hlupákem když jsem si vzal hypoteční úvěr, ale v tom že někdo dává mínusy viz. níž a neuvede proč přímo k textu je hlupákem že se ptá zdali ej někdo cenzor. Tudíž nechápu co vaše reakce má společného z mou odpovědí já se za slovo hlupák nestydím a někdy jsem rád, že mě někdo upozorní o mém mylném přesvědčení, ale když si dobře přečtete reakce a to co kdo tady psal pochopíte, že v tématu stavebnictví se nedá bavit jenom o jediném pohledu na věc. Obecně manažeři udělali to co je firma naučila = prachy, prachy a zase prachy a když netečou tak se musí najít něco jak potečou a ne se zamyslet nad tím co ej špatně a vyřešit třeba těch 9 lidí co navigují toho bobkaře aby se trefil s lopatou do země :-/

+1/0
12.2.2014 12:58

K96a66t21e82ř37i77n20a 27D18r30a78h55o15k61o41u93p64i90l61o41v80á 9206101792893

Tys myslel, že plusy a mínusy jsou anonymní? Věřím, že teď přehodnotíš svojí hodnotící strategii. ;-D

+4/0
12.2.2014 12:38

S69v32a60t22o29p73l45u44k 21S11i28l32n46ý 4162726659568

Myslím, že si teď zažil malý šok ;-D

+3/−1
12.2.2014 12:44

J56a41n 62Č92e50r98n64ý 3980207528

A to se jako nesmí? To nemůže člověk s něčím souhlasit, nebo nesouhlasit, aniž o tom zbytečně pindá?  Zvětší, nebo zmenší se Vám přirození, když počítáte + - ?;-€

+3/−1
12.2.2014 13:30

J81i58ř68í 85S66t40o91d66ů55l58k15a 3886566427

Tak to možná platí pro vás, protože mě zajímá záporná reakce z jediného důvodu a to pokud někdo dá mínus má vysvětlit v diskuzi proč ho dal abych si třeba můj mylný názor po mínusu opravil. Nikdo není dokonalý, ale mínus v diskuzi na nějaké úrovni znamená nesouhlas a je slušné uvést s čím konkrétně nesouhlasíte a vyjádřit svůj názor. Vy jste ho vyjádřil a dávám vám mínus ;-D

0/−1
12.2.2014 13:41

A21n93t60o22n71í28n 84D88o75č33k63á67l27e95k 2291336953238

Jednoduše chtěli mít výsledky a tudíž prémie za to, jak skvěle to zvládají:-)

+2/0
12.2.2014 10:57

V19á30c63l85a51v 24P61a90v53l48í27k 9162510664844

na jedné straně zakázky s nulovým nebo i záporným ziskem v těžké konkurenci, na druhé straně neustále čtu, jak je co předražené a přeplácené - tu cena za 1km dálnice, tu rekonstrukce... Možná by se mohlo stavebnictví úplně položit a pak začít znova, v solidní kvalitě provedení a rozumné ceně za zakázky

+11/0
12.2.2014 10:24

V29a81c56l47a51v 37M91e67d92e82k 5451322985235

ty dálnice jsou velmi zajímavé. Oproti německu jsou podstatně dražší, přitom máme výrazně nižší cenu pracovní síly, a rozdíl v kvalitě je vidět na první pohled. A to nám stavaři tvrdí, že jsou pod náklady - protože oproti Německu již nedělají za 2,5násobek ceny, ale jen za 1,9 násobek

+4/0
12.2.2014 10:27

J94a47n 31S62e91t78u36n78s35k51ý 7450605797735

noo pořádně je přiškrtit ty zmetky ,kteří okrádají stát

+2/0
12.2.2014 10:30

I45v71a 68H80a95n82e96s24o72v84á 8536846269619

A to si ještě vezměte, že v Německu máte elektronické komunikační cedule na dálnici, které vás upozorňují na to, co je před vámi. U nás jsou ty cedule na pár úsecích a obvykle nefungují ;-€

Nemluvím o svodidlech a podloží, což se u nás pořád šidí Rv

+2/0
12.2.2014 10:39

L69u13c16i91a61n 77P58a11p94a53z59i86a57n 5504557141115

Aspoň vidíte, že politika nízké ceny české práce je hloupá a zcela chybná. Jen lidem dopřáváme nízké mzdy, ze kterých budou dostávat nízké důchody, které nepokryjí ani životní potřeby oněch lidí. Pak se to státu vráti, protože bude muset dorovnávat důchody sociálními dávkami, takže  dlouhodobě chybná politika české pravicové scény s ODS a Topkou zadlužila stát směrem do budoucnosti. Tím, jak je vše čím dál více automatizované a z dovozu za světové ceny, význam nízké ceny české pracovní síly ztrácí na významu. Rozdíl v celkových nákladech tak oproti Německu skutečně nemusí být zásadní. Důležitý je profil stavby, zda se staví v nestabilním podloží, v horském prostředí, v husté zástavbě apod.  Nicméně ceny v Česku jsou skutečně podezřelé a Skanska ví svoje jako i my o ní.

+4/0
12.2.2014 10:43

P63e36t26r 25Ž80á73k 1468192165629

zase jeden odborník - sice tam mají méně mostů, méně nájezdů, méně biokoridorů, méně elektroniky, ale jsou levnější.

+1/−2
12.2.2014 11:28

I73v18a 32H44a53n97e11s25o44v75á 8256306189349

To si děláte srandu?! 8-o

0/0
12.2.2014 11:34

P56e67t67r 82Ž61á37k 1988402485889

ne, prostě se nedá srovnávat km dálnice u nás a km dálnice v Německu.

+1/0
12.2.2014 11:36

I64v44a 62H76a36n58e43s53o34v83á 8416336699579

Ano, ale přesně opačně, než píšete.

0/0
12.2.2014 11:47

P91e55t12r 85Ž54á97k 1428272915689

evidentně toho o tom hodně víte. Přemostění a sjezdů máme na km více, součástí nových staveb jsou nás různé aplikace jako meteostanice, hlídání rychlosti, sčítače dopravy, SOS hlásky a spoustu dalších. Ano, je to třeba zbytečné, ale tím je to dražší. Proč teda německé firmy nesoutěží tady a dálnice nestaví za jejich ceny? Samozřejmě by s jejich cenami tady neuspěly.

+1/0
12.2.2014 12:23

O22n16d62ř56e78j 62L42o68š43o91t87h 9630482474182

Cena pracovni sily je sice nizsi, ale taky je o dost nizsi produktivita prace. Ja vzdycky kdyz vidim nejakou opravu silnice, dalnice, tak tam hromada stroju stoji a nic nedela, jeden kope krumpacem a dalsi 3 se na nej divaji a opiraji o lopaty, v sobotu a nedeli nedela nikdo a odpoledne taky ne. Maji si to naplanovat tak, aby vyuzizi lidi a stroju bylo co nejvyssi a aby se pracovalo vzdy, kdyz to jde.

+1/−1
12.2.2014 11:59

J27i80r76k82a 49D24v44o97ř35á69k 4805960533938

Mzdy činí jen malý zlomek nákladů na stavebnictví. A stroje jsou stejně drahé.

0/0
18.2.2014 11:06

J89a19n 47S52e92t64u30n94s86k73ý 7710505717895

Dálnice z Prahy do Budějovic , úsek od Tábora do Budějovic totálně křivá dálnice je to nová práce !!!! ta silnice je plná boulí každý kdo jede vidí jak se strašně ta silnice křiví ... můj odhad ? za 5 let se bude opravovat ;-D prosím jeďte se tam podívat , mě to přijde jako hodně špatná práce, je to fakt nové má to být rovné jak vodováha a né tak vlnité jak to je teď

+4/0
12.2.2014 10:10

I76v68a 38H16a63n76e36s27o65v43á 8516536779179

Tak aspoň pošlete e-mail s dotazem na magistrát nebo něco takového. Nebo zavolejte do ČT námět na reportáž.

Prostě není možný, aby tady byly černé stavby, které se developerům vyplatí, a nekvalitní stavby, které se jim taky vyplatí Rv

A pak tady z developerů polointeligentní rádobyredaktor dělá chudáky ;-O

0/0
12.2.2014 10:15





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.