Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají první railjet. Cestující začne vozit v polovině roku

České dráhy ve středu představily první ze sedmi jednotek railjet, které mají od prosince zásadně zlepšit cestování mezi Prahou a Vídní. Sedmivozovou soupravu dokončili ve vídeňském závodě společnosti Siemens, po nutných zkouškách a schvalováních začne cestující vozit do poloviny letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J55a45n 29B25a63r63t90u62š66k20a 7316641341223

yly doby, kdy se v Československu ( a nejvíc na Moravě a v Praze na Smíchově)) vyráběly vagóny a mot. vozy a mot.vlaky pro celý svět.....

+1/−1
13.2.2014 21:26

M10a91r10t18i27n 41K87y10p10r 2732735234144

Pro celý svět? Pro východní blok. A rychlíkové vagony v rámci RVHP dělala NDR.

+2/0
13.2.2014 22:09

D15a17v14i68d 65Č15e64r67n71o23h18o37r33s85k48ý 1826514276716

Web Wagon Bautzen ;-D

0/0
13.2.2014 22:10

J77i56r39k92a 89D96v26o12ř80á71k 4155200573558

Ne tak úplně ;-D

VEB Waggonbau Bautzen a VEB Waggonbau Görlitz.

0/0
14.2.2014 17:18

M85a92r10t14i66n 96R61u98z90i64c76k31a 1772588456817

No oboji je tak nejak v Luzici ne, :-p, tak ty ja taky ppovazuju za soucast koruny ceske... :-) :-D

0/0
18.2.2014 16:27

J38i69r94k66a 74D21v27o17ř51á63k 4345920613608

...a proto u nás výroba rychlíkových vozů nemá moc tradici. Leda v bývalé Studénce.

0/0
14.2.2014 17:32

A64d61a50m 39J85a43k26l 3548656713219

"Super", ale kdy konečně budou nové vlaky i jinde? Přiznávám, že se ve vlacích zase tolik nevyznám a nechci na vše jen nadávat, ALE jezdit po....... Regionovou..kdyt to není ani vlak..to je horska draha..teda s tim, ze horska draha je snad jeste mene hlucna.. a nebo treba jet 45km motorakem někde z 60.let. Tak kde to jsme ?

0/0
13.2.2014 17:03

O23l78d17ř24i41c60h 43J73a21n75e47č45e46k 8389786513461

...až kraje na ty "couráky" vypíší tendry??? Liberecký kraj to už před lety udělal a Regionovu už tam takřka nepotkáte a motoráky ze 60. let už teprve ne

+1/0
14.2.2014 9:18

J79i73ř44í 10S43y39n23e47k 6453435429899

Když oni kraje raději podporují "národního dopravce" tím že na něj "zbytečně" netlačí výběrovkama... ty co už měly být se oddalují, ruší a všelicos jiného pokaždé se něco najde aby se to nějak "zvládlo" :(

0/0
17.2.2014 2:45

J26i65r57k81a 87D66v95o85ř55á17k 4885220263248

Nových vlaků je už hodně přes sto. A to nepočítám Regionovy. Ještě pár set jich to ještě potřebuje.

0/0
14.2.2014 17:20

J25a27k32u71b 87Š48a63f51a20n64d37a 7815107411711

Zaráží mě, že (alespoň podle komentáře) je ve vlaku více sedadel v 1. třídě (42?) než v business třídě (6). Většinou to bývá obráceně.

0/0
13.2.2014 16:24

D79a97v70i26d 17Č62e93r59n78o50h52o32r43s56k66ý 1566294846266

není to tím že v letadle je bussines horší než 1. třída a ve vlaku obráceně ?

+2/0
13.2.2014 16:45

J16a50k58u96b 79Š89a78f61a37n74d80a 7565947251861

No asi ano ale proč? Business je v překladu obchodní třída (pro lepší obchodníky). 1. třída je prostě 1. třída (proto se jmenuje 1.)

0/0
13.2.2014 16:48

D84a89v80i58d 32Č63e46r76n79o49h53o90r96s94k89ý 1796214756586

že by to bylo dané historicky dělením tříd ve vlaku které je jinak než u letectví ?

+2/0
13.2.2014 16:57

J81i73r10k18a 90D64v79o87ř22á13k 4825340643478

Dopravci prostě nazývají své nejlepší třídy různě.

0/0
14.2.2014 17:23

R52a75d17e34k 65J48a48n35a11t14a 9155826934882

Ano. Business třída u railjetu je totiž vyšší (dražší) než třída 1.

Narozdíl od letadel.

+2/0
13.2.2014 16:46

O81l25d98ř32i73c30h 24J77a92n35e11č70e19k 8609626523251

btw. ÖBB má 16 v business a 76 ve first. a business nejezdí prázdná jen díky tomu, že v ní uznávají roční jízdenku pro 1. třídu

0/0
14.2.2014 9:27

P11e11t25r 88V70i34n40t72r49l57í76k 3676274231

třikrát hurá pro české dráhy, nedávno jsem viděl dokument České televize z doby, kdy se teprve zaváděly pendolina, no byl to hnus, bylo to někdy okolo let 2006 tuším, česká nádraží nenabízela skoro žádné služby, když někdo přestupoval a musel čekat někde mimo prahu či brno, neměl vůbec možnost teplého přístřeší, otevřené nádraží musí být třeba pro rodinu, či děti utrpení hlavně přes zimu, byly tam také točeny ty pajzly, které měly být jako jedné stravovací zařízení místních stanic, všude automaty, zahulený, no hrůza... trochu se to změnilo, ale žádná sláva to teda pořád není, třeba tyhle vláčky jsou v německu, či rakousku běžný standard desítky let a jezdí i přes česko jako rychlíky, jenže češi si je většinou nemůžou dovolit, konečně je tu konkurence, která tohle všechno změnila

+1/0
13.2.2014 16:04

R82a63d87e89k 38J62a19n85a53t26a 9735466254142

railjety nejezdí v Rakousku "desítky let", ale od jízdního řádu 2008/9.

a nemyslím, si že za nákupem railjetů stojí "konkurence". důvodem je jednoduše to, že ÖBB udělaly přiliš velkou objednávku, kterou si nemlhly dovolit a zároveň by rady, aby railjet byl produkt jezdící z Vídně na všechny světové strany - takže dotlačily ČD k dohodě.

+2/0
13.2.2014 16:20

P84e95t20r 98V13i89n93t33r63l50í52k 3596734961

reagujete na něco, co jsem vůbec nepsal a ohledně toho Německa a Rakouska to pochopil snad každý...

0/−1
13.2.2014 17:53

O61l96d63ř90i52c46h 82J28a32n98e42č38e56k 8839506513551

já to teda nepochopil - jestli Vám jde o nádraží nebo o 'rolling stock'. matláte tam několik věcí dohromady.

co se týče nádraží, tak to je problém kulturní vyspělosti českého národa - resp. některých jeho skupin. on by nebyl zas až tak problém ta nádraží jednorázově zrekonstruovat - to by snad často rády udělaly i obce - jenže v Česku je nemůžete nechat otevřená a nehlídaná.

a pokud jde o vlaky, tak to asi vůbec není třeba rozebírat - prostě kombinace zanedbávání po celou druhou polovinu minulého století, obrovského vozového parku ČD, jeho obtížného přístupu k financování a neochoty politiků nahradit ho subjekty, které by financování měly.

0/0
14.2.2014 9:37

O30l55d76ř38i57c73h 77J33a89n47e41č21e37k 8259416113211

neznám podrobnosti smlouvy ÖBB se Siemensem, každopádně spíše než "udělaly příliš velkou objednávku kterou si nemohly dovolit" bych řekl, že zjistily, že soupravy, na něž si vymínily opci (tj. nemusely je odebrat!), vlastně nepotřebují (ony by je nejspíš nějak zaplatily, kdyby musely) - a tak je jako všestranně výhodný obchod nabídly (či spíše alespoň částečně vnutily) ČD. co si budeme povídat, výhodné to je pro ČD (kvalitní vozy za výbornou cenu), Siemens (má zakázku se kterou stejně počítal) i ÖBB (i kdyby jim z nevyužití opce neplynuly žádné sankce, tak přinejmenším dosáhly zkvalitnění a standardizace služby na spojích, které spoluprovozují - a i toho přání, aby Railjet obsluhoval všechny důležité tratě z Vídně)

0/0
14.2.2014 9:46

A31l62a73n 36Ř62e95p81k85a 4625806

Btw. ČD by si měli zkratku RJ zaregistrovat jako ochrannou známku, aby to pak neudělal Jančura a ČD by pro RailJet museli hledat jiný název/zkratku :-) Když může Apple a spol. každou volovinu si zaregistrovat pro sebe, tak proč ne ČDR^

+1/0
13.2.2014 10:08

D52a28v48i51d 77Č43e94r74n30o26h32o83r73s73k52ý 1206354546126

v klidu tu zkratku mají u nás registrovanou kluci z ÖBB :-)

+2/0
13.2.2014 10:49

A89l97a30n 16Ř93e20p24k88a 4585476

Tím líp.

0/0
13.2.2014 11:06

D68a23v57i14d 55Č38e80r22n14o46h45o17r98s18k27ý 1476574196626

btw ... myslim ze ji mají registrovanou po celé Evropě :-)

0/0
13.2.2014 11:09

J11a18n 92S90ů86r42a 4735583173342

Jste si tak jistý? Podle ÚPV je u nás registrována značky railjet, nikoliv však zkratka RJ...

+1/−1
13.2.2014 21:38

J62i28ř94í 35S61y72n21e76k 6543925619489

Jenže tu by si asi registrovali docela s obtížema, když ji už několik let používá ve stejném oboru někdo jiný... prior art se tomu tuším říká v oblasti duševního vlastnictví...

0/0
17.2.2014 2:50

A72l88a47n 13Ř80e80p82k58a 4835566

Proč tu nejsou fotky interiéru? 8-o Na ŽelPage jsou.

+1/0
13.2.2014 10:05

J22a79n64a 56M80o79l82á55k47o13v28á 7927186216834

Hm. Stejne je vsude trapnejch 160kmh omezeni u nas....

0/−4
13.2.2014 9:04

S43t86e41p71a54n 95T70o89t22h 8698899195168

Hmm. A ted nejak česky. Tvuj vykrik vypada jak z prekladace googlu.

+1/0
13.2.2014 9:52

A59l25a74n 60Ř22e81p62k48a 4535806

Protože české koleje a zabezpečení víc nedovolují;-)

A vůbec, kam pořád všichni spěcháte?;-D Si jeďte autem a schválně, jestli na některých trasách budete v cíli rychleji a pohodlněji.

+1/0
13.2.2014 10:06

M89a65r39t51i73n 67K40a61r14á13s26e49k 9188383628228

No vlak se casove vyplati jen v nekolika malo hodne specifickych propadech...

+3/0
13.2.2014 10:32

A10l20a74n 46Ř74e30p66k80a 4865896

A pak je tu i otázka pohodlí- ve vlaku během cesty můžete pracovat na ntb, číst si knihu, koukat na film, jíst, prospat se (když máte druhého, co bude vzhůru a hlídat :D), v zamčeném kupéčku i sexovat R^...

A v konečném důsledku to je (možná) i lepší než auto, i když někdy dražší a delší cesta, ale plusy to vyrovnají.;-)

0/0
13.2.2014 10:42

D45a40v69i66d 12Č53e30r12n30o79h37o40r37s17k65ý 1726694976316

v zamčené kupé to umí každej ale co nenápadně ve velkoprostoru ? ;-D

+2/0
13.2.2014 10:57

A62l61a92n 22Ř71e86p11k78a 4605326

No pokud tam nenarazíte na nějakou citlivku co má oči všude a pokud tam není kamerový systém se záznamem;-D

0/0
13.2.2014 11:06

D83a51v60i37d 37Č69e93r11n59o94h47o87r57s34k81ý 1386914536126

pokud je tam kamera, tak at se ostatní podíaj ale jestli na tom budou chtít vydělávat tak ať to řeknou a nemaj z toho prachy jen oni ;-D

+1/0
13.2.2014 11:10

A75l75a98n 14Ř29e92p77k73a 4525676

Vydělávat nevím, ono to nejspíš skončí na nějakém free porn serveru :-)

0/0
13.2.2014 11:22

D30a46v59i68d 51Č10e69r42n16o16h77o32r20s72k38ý 1786644306286

tak třeba to bude mít nějaké výhody ;-D

0/0
13.2.2014 11:23

A34l12a60n 28Ř64e58p81k63a 4835126

Jo, třeba ohlas mezi kamarády a možná i mezi rodiči (spíš u táty);-D

0/0
13.2.2014 11:31

D16a58v38i58d 86Č28e16r33n22o95h85o46r33s53k65ý 1356744496386

a co neznámé slečny .... třeba začnou skákat ke mě do postele samy od sebe ;-D uviděj toho slavného z toho videa ve vlaku .... ;-D

0/0
13.2.2014 11:32

R57a55d66i42m 84F89e11d81o11r86o87v25i67č 7369561765298

Např. v těch zmíněných Budějkách rozhodně. A nemám rád otevřené vlaky, raději pojedu starším kupéčkem než tímhle.

0/0
13.2.2014 14:22

L44u91k66á14š 66V67a43ň80u60r80a 1465354523243

Škoda, že už neumíme vyrábět takové vlaky v ČR. Neříkejte mi, že by byly dražší než za uměle předražené EURO kupované z Rakouska.

0/0
13.2.2014 8:17

M30a34r18t26i68n 30K68y36p76r 2852415284174

Byly. To je jednoduché. Siemens je dělá jak Baťa cvičky, u nás by to byla kusovka. I lokomotivy řady 380 ze Škodovky jsou dražší než Taurusy.

+2/0
13.2.2014 9:57

D53a68v39i68d 14Č18e73r68n70o82h69o23r73s16k61ý 1486644586666

109e (380 ČD) bych s Taurusem moc nesrovnával ..... spíš s Vectronem :-)

+1/0
13.2.2014 10:50

J79i61r78k98a 97D16v87o49ř52á58k 4605480963228

Spíš s oběma.

0/0
14.2.2014 17:29

J98a14n 21S55ů71r71a 4655813413592

Jistě. Kdyby je český výrobce uměl nabídnout.

0/0
13.2.2014 21:39

J20i44ř20í 17S80y13n77e19k 6153785489189

To by mu napřed někdo musel (nejlépe ze státní kasy, viz granty na "výzkum" a/nebo předražená první série) zaplatit "vývoj"...

0/0
17.2.2014 2:54

L54e62o50š 28N61a59v23r29á72t69i70l 9183610595885

zaplatí zhruba 100 milionů euro. Kvůli oslabení koruny je nyní nákup vyjde o 130 milionů korun

euro, střední rod vzor město... takže "100 milionů eur"... taky nepíšete "130 milionů koruna"

+2/0
13.2.2014 7:59

V76i97k75y35r 30B50o44h87u90m34i83l 71S42t52r80a98n88s66k45y 9637928926219

já spíš koukám, jak šicí stroj v cenrální bance FAKT úpravou kusu všem pomohl...

0/0
13.2.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.