Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy mají první railjet. Cestující začne vozit v polovině roku

České dráhy ve středu představily první ze sedmi jednotek railjet, které mají od prosince zásadně zlepšit cestování mezi Prahou a Vídní. Sedmivozovou soupravu dokončili ve vídeňském závodě společnosti Siemens, po nutných zkouškách a schvalováních začne cestující vozit do poloviny letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J85a75n 28B49a68r11t42u75š68k38a 7916391561453

yly doby, kdy se v Československu ( a nejvíc na Moravě a v Praze na Smíchově)) vyráběly vagóny a mot. vozy a mot.vlaky pro celý svět.....

+1/−1
13.2.2014 21:26

M27a57r79t24i54n 60K55y13p43r 2842615474504

Pro celý svět? Pro východní blok. A rychlíkové vagony v rámci RVHP dělala NDR.

+2/0
13.2.2014 22:09

D93a54v57i58d 63Č29e21r44n34o35h40o90r97s61k12ý 1776484636726

Web Wagon Bautzen ;-D

0/0
13.2.2014 22:10

J95i53r70k73a 34D66v59o59ř24á82k 4425430863318

Ne tak úplně ;-D

VEB Waggonbau Bautzen a VEB Waggonbau Görlitz.

0/0
14.2.2014 17:18

M60a48r30t20i79n 37R19u45z10i91c31k49a 1322568976537

No oboji je tak nejak v Luzici ne, :-p, tak ty ja taky ppovazuju za soucast koruny ceske... :-) :-D

0/0
18.2.2014 16:27

J34i93r30k88a 50D95v33o80ř33á90k 4135690963618

...a proto u nás výroba rychlíkových vozů nemá moc tradici. Leda v bývalé Studénce.

0/0
14.2.2014 17:32

A90d91a52m 69J47a23k80l 3668686353629

"Super", ale kdy konečně budou nové vlaky i jinde? Přiznávám, že se ve vlacích zase tolik nevyznám a nechci na vše jen nadávat, ALE jezdit po....... Regionovou..kdyt to není ani vlak..to je horska draha..teda s tim, ze horska draha je snad jeste mene hlucna.. a nebo treba jet 45km motorakem někde z 60.let. Tak kde to jsme ?

0/0
13.2.2014 17:03

O60l53d77ř52i83c43h 13J60a70n57e48č22e96k 8799636243491

...až kraje na ty "couráky" vypíší tendry??? Liberecký kraj to už před lety udělal a Regionovu už tam takřka nepotkáte a motoráky ze 60. let už teprve ne

+1/0
14.2.2014 9:18

J86i87ř34í 49S47y47n11e38k 6963615189839

Když oni kraje raději podporují "národního dopravce" tím že na něj "zbytečně" netlačí výběrovkama... ty co už měly být se oddalují, ruší a všelicos jiného pokaždé se něco najde aby se to nějak "zvládlo" :(

0/0
17.2.2014 2:45

J71i66r35k93a 36D89v51o54ř38á48k 4565100183358

Nových vlaků je už hodně přes sto. A to nepočítám Regionovy. Ještě pár set jich to ještě potřebuje.

0/0
14.2.2014 17:20

J14a52k78u54b 89Š82a97f41a79n80d11a 7225227161761

Zaráží mě, že (alespoň podle komentáře) je ve vlaku více sedadel v 1. třídě (42?) než v business třídě (6). Většinou to bývá obráceně.

0/0
13.2.2014 16:24

D23a86v81i93d 75Č97e89r22n28o70h88o21r69s21k47ý 1406334406226

není to tím že v letadle je bussines horší než 1. třída a ve vlaku obráceně ?

+2/0
13.2.2014 16:45

J43a57k59u51b 71Š34a85f40a86n53d92a 7245767451761

No asi ano ale proč? Business je v překladu obchodní třída (pro lepší obchodníky). 1. třída je prostě 1. třída (proto se jmenuje 1.)

0/0
13.2.2014 16:48

D24a61v74i16d 42Č37e23r39n60o83h10o71r37s29k41ý 1496774816106

že by to bylo dané historicky dělením tříd ve vlaku které je jinak než u letectví ?

+2/0
13.2.2014 16:57

J71i29r62k44a 19D68v89o66ř13á68k 4345560223748

Dopravci prostě nazývají své nejlepší třídy různě.

0/0
14.2.2014 17:23

R92a95d85e64k 26J97a83n30a27t98a 9675706624572

Ano. Business třída u railjetu je totiž vyšší (dražší) než třída 1.

Narozdíl od letadel.

+2/0
13.2.2014 16:46

O20l54d13ř24i41c76h 72J56a61n26e64č47e51k 8699196703351

btw. ÖBB má 16 v business a 76 ve first. a business nejezdí prázdná jen díky tomu, že v ní uznávají roční jízdenku pro 1. třídu

0/0
14.2.2014 9:27

P36e87t95r 44V33i55n84t60r83l26í51k 3126634751

třikrát hurá pro české dráhy, nedávno jsem viděl dokument České televize z doby, kdy se teprve zaváděly pendolina, no byl to hnus, bylo to někdy okolo let 2006 tuším, česká nádraží nenabízela skoro žádné služby, když někdo přestupoval a musel čekat někde mimo prahu či brno, neměl vůbec možnost teplého přístřeší, otevřené nádraží musí být třeba pro rodinu, či děti utrpení hlavně přes zimu, byly tam také točeny ty pajzly, které měly být jako jedné stravovací zařízení místních stanic, všude automaty, zahulený, no hrůza... trochu se to změnilo, ale žádná sláva to teda pořád není, třeba tyhle vláčky jsou v německu, či rakousku běžný standard desítky let a jezdí i přes česko jako rychlíky, jenže češi si je většinou nemůžou dovolit, konečně je tu konkurence, která tohle všechno změnila

+1/0
13.2.2014 16:04

R48a15d42e55k 58J64a20n24a44t11a 9465446684102

railjety nejezdí v Rakousku "desítky let", ale od jízdního řádu 2008/9.

a nemyslím, si že za nákupem railjetů stojí "konkurence". důvodem je jednoduše to, že ÖBB udělaly přiliš velkou objednávku, kterou si nemlhly dovolit a zároveň by rady, aby railjet byl produkt jezdící z Vídně na všechny světové strany - takže dotlačily ČD k dohodě.

+2/0
13.2.2014 16:20

P78e55t23r 20V55i73n40t82r65l23í86k 3986284631

reagujete na něco, co jsem vůbec nepsal a ohledně toho Německa a Rakouska to pochopil snad každý...

0/−1
13.2.2014 17:53

O57l60d31ř54i96c50h 26J41a19n23e59č16e25k 8229526933961

já to teda nepochopil - jestli Vám jde o nádraží nebo o 'rolling stock'. matláte tam několik věcí dohromady.

co se týče nádraží, tak to je problém kulturní vyspělosti českého národa - resp. některých jeho skupin. on by nebyl zas až tak problém ta nádraží jednorázově zrekonstruovat - to by snad často rády udělaly i obce - jenže v Česku je nemůžete nechat otevřená a nehlídaná.

a pokud jde o vlaky, tak to asi vůbec není třeba rozebírat - prostě kombinace zanedbávání po celou druhou polovinu minulého století, obrovského vozového parku ČD, jeho obtížného přístupu k financování a neochoty politiků nahradit ho subjekty, které by financování měly.

0/0
14.2.2014 9:37

O87l85d83ř80i37c12h 40J55a89n44e64č49e28k 8689596453551

neznám podrobnosti smlouvy ÖBB se Siemensem, každopádně spíše než "udělaly příliš velkou objednávku kterou si nemohly dovolit" bych řekl, že zjistily, že soupravy, na něž si vymínily opci (tj. nemusely je odebrat!), vlastně nepotřebují (ony by je nejspíš nějak zaplatily, kdyby musely) - a tak je jako všestranně výhodný obchod nabídly (či spíše alespoň částečně vnutily) ČD. co si budeme povídat, výhodné to je pro ČD (kvalitní vozy za výbornou cenu), Siemens (má zakázku se kterou stejně počítal) i ÖBB (i kdyby jim z nevyužití opce neplynuly žádné sankce, tak přinejmenším dosáhly zkvalitnění a standardizace služby na spojích, které spoluprovozují - a i toho přání, aby Railjet obsluhoval všechny důležité tratě z Vídně)

0/0
14.2.2014 9:46
Foto

A66l83a79n 90Ř46e28p82k47a 4455986

Btw. ČD by si měli zkratku RJ zaregistrovat jako ochrannou známku, aby to pak neudělal Jančura a ČD by pro RailJet museli hledat jiný název/zkratku :-) Když může Apple a spol. každou volovinu si zaregistrovat pro sebe, tak proč ne ČDR^

+1/0
13.2.2014 10:08

D60a49v57i28d 40Č70e25r97n22o43h81o29r57s89k98ý 1176154606916

v klidu tu zkratku mají u nás registrovanou kluci z ÖBB :-)

+2/0
13.2.2014 10:49
Foto

A89l54a10n 70Ř68e55p67k24a 4165516

Tím líp.

0/0
13.2.2014 11:06

D66a11v43i90d 12Č79e15r41n26o34h77o13r69s46k11ý 1736464366896

btw ... myslim ze ji mají registrovanou po celé Evropě :-)

0/0
13.2.2014 11:09

J91a39n 22S31ů55r55a 4545603783882

Jste si tak jistý? Podle ÚPV je u nás registrována značky railjet, nikoliv však zkratka RJ...

+1/−1
13.2.2014 21:38

J72i71ř56í 18S56y54n42e48k 6373545199929

Jenže tu by si asi registrovali docela s obtížema, když ji už několik let používá ve stejném oboru někdo jiný... prior art se tomu tuším říká v oblasti duševního vlastnictví...

0/0
17.2.2014 2:50
Foto

A74l88a36n 23Ř85e83p62k68a 4945186

Proč tu nejsou fotky interiéru? 8-o Na ŽelPage jsou.

+1/0
13.2.2014 10:05

J41a33n24a 22M54o78l86á45k57o29v36á 7527536626304

Hm. Stejne je vsude trapnejch 160kmh omezeni u nas....

0/−4
13.2.2014 9:04

S93t23e91p67a34n 19T80o79t97h 8638339945418

Hmm. A ted nejak česky. Tvuj vykrik vypada jak z prekladace googlu.

+1/0
13.2.2014 9:52
Foto

A68l69a97n 19Ř93e63p39k32a 4935446

Protože české koleje a zabezpečení víc nedovolují;-)

A vůbec, kam pořád všichni spěcháte?;-D Si jeďte autem a schválně, jestli na některých trasách budete v cíli rychleji a pohodlněji.

+1/0
13.2.2014 10:06

M10a62r60t90i96n 89K66a32r44á73s92e91k 9708703118698

No vlak se casove vyplati jen v nekolika malo hodne specifickych propadech...

+3/0
13.2.2014 10:32
Foto

A98l60a53n 25Ř58e30p83k54a 4765876

A pak je tu i otázka pohodlí- ve vlaku během cesty můžete pracovat na ntb, číst si knihu, koukat na film, jíst, prospat se (když máte druhého, co bude vzhůru a hlídat :D), v zamčeném kupéčku i sexovat R^...

A v konečném důsledku to je (možná) i lepší než auto, i když někdy dražší a delší cesta, ale plusy to vyrovnají.;-)

0/0
13.2.2014 10:42

D31a27v58i88d 32Č96e98r78n90o15h72o27r83s88k40ý 1406874306486

v zamčené kupé to umí každej ale co nenápadně ve velkoprostoru ? ;-D

+2/0
13.2.2014 10:57
Foto

A76l97a37n 18Ř33e63p78k78a 4785856

No pokud tam nenarazíte na nějakou citlivku co má oči všude a pokud tam není kamerový systém se záznamem;-D

0/0
13.2.2014 11:06

D78a78v16i24d 18Č68e49r73n54o50h94o91r91s78k94ý 1956814766636

pokud je tam kamera, tak at se ostatní podíaj ale jestli na tom budou chtít vydělávat tak ať to řeknou a nemaj z toho prachy jen oni ;-D

+1/0
13.2.2014 11:10
Foto

A83l27a41n 62Ř16e98p89k93a 4195346

Vydělávat nevím, ono to nejspíš skončí na nějakém free porn serveru :-)

0/0
13.2.2014 11:22

D35a53v28i30d 92Č21e36r66n12o74h30o90r65s42k79ý 1536844156576

tak třeba to bude mít nějaké výhody ;-D

0/0
13.2.2014 11:23
Foto

A22l37a81n 11Ř24e93p67k47a 4255986

Jo, třeba ohlas mezi kamarády a možná i mezi rodiči (spíš u táty);-D

0/0
13.2.2014 11:31

D25a28v74i40d 49Č29e96r75n70o98h66o68r38s79k11ý 1436924606986

a co neznámé slečny .... třeba začnou skákat ke mě do postele samy od sebe ;-D uviděj toho slavného z toho videa ve vlaku .... ;-D

0/0
13.2.2014 11:32

R82a62d24i83m 45F95e95d53o51r14o36v34i73č 7209661855568

Např. v těch zmíněných Budějkách rozhodně. A nemám rád otevřené vlaky, raději pojedu starším kupéčkem než tímhle.

0/0
13.2.2014 14:22

L54u60k26á23š 81V76a23ň15u90r52a 1975114983793

Škoda, že už neumíme vyrábět takové vlaky v ČR. Neříkejte mi, že by byly dražší než za uměle předražené EURO kupované z Rakouska.

0/0
13.2.2014 8:17

M10a16r47t41i46n 10K43y39p43r 2522755544714

Byly. To je jednoduché. Siemens je dělá jak Baťa cvičky, u nás by to byla kusovka. I lokomotivy řady 380 ze Škodovky jsou dražší než Taurusy.

+2/0
13.2.2014 9:57

D44a74v92i57d 70Č92e54r88n42o44h85o11r84s10k77ý 1546534976516

109e (380 ČD) bych s Taurusem moc nesrovnával ..... spíš s Vectronem :-)

+1/0
13.2.2014 10:50

J52i33r35k28a 35D78v29o85ř22á25k 4265730463378

Spíš s oběma.

0/0
14.2.2014 17:29

J14a78n 40S96ů93r36a 4185543903672

Jistě. Kdyby je český výrobce uměl nabídnout.

0/0
13.2.2014 21:39

J71i61ř40í 61S98y64n83e89k 6533335129479

To by mu napřed někdo musel (nejlépe ze státní kasy, viz granty na "výzkum" a/nebo předražená první série) zaplatit "vývoj"...

0/0
17.2.2014 2:54

L18e55o66š 78N51a17v41r72á25t70i48l 9723790315465

zaplatí zhruba 100 milionů euro. Kvůli oslabení koruny je nyní nákup vyjde o 130 milionů korun

euro, střední rod vzor město... takže "100 milionů eur"... taky nepíšete "130 milionů koruna"

+2/0
13.2.2014 7:59

V56i58k70y43r 96B42o66h56u72m47i67l 85S56t40r36a29n22s34k66y 9697848406249

já spíš koukám, jak šicí stroj v cenrální bance FAKT úpravou kusu všem pomohl...

0/0
13.2.2014 12:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.