Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy mají první railjet. Cestující začne vozit v polovině roku

České dráhy ve středu představily první ze sedmi jednotek railjet, které mají od prosince zásadně zlepšit cestování mezi Prahou a Vídní. Sedmivozovou soupravu dokončili ve vídeňském závodě společnosti Siemens, po nutných zkouškách a schvalováních začne cestující vozit do poloviny letošního roku.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J89a80n 12B93a98r40t27u76š61k83a 7736171971513

yly doby, kdy se v Československu ( a nejvíc na Moravě a v Praze na Smíchově)) vyráběly vagóny a mot. vozy a mot.vlaky pro celý svět.....

+1/−1
13.2.2014 21:26

M62a14r61t88i39n 40K91y11p97r 2252805664424

Pro celý svět? Pro východní blok. A rychlíkové vagony v rámci RVHP dělala NDR.

+2/0
13.2.2014 22:09

D92a33v67i23d 21Č56e95r51n63o53h29o56r96s78k96ý 1346624576806

Web Wagon Bautzen ;-D

0/0
13.2.2014 22:10

J96i52r25k49a 43D54v33o67ř80á87k 4825850223418

Ne tak úplně ;-D

VEB Waggonbau Bautzen a VEB Waggonbau Görlitz.

0/0
14.2.2014 17:18

M96a33r53t92i69n 61R60u12z98i97c60k41a 1412428616937

No oboji je tak nejak v Luzici ne, :-p, tak ty ja taky ppovazuju za soucast koruny ceske... :-) :-D

0/0
18.2.2014 16:27

J76i45r67k98a 69D88v77o82ř34á68k 4875870243628

...a proto u nás výroba rychlíkových vozů nemá moc tradici. Leda v bývalé Studénce.

0/0
14.2.2014 17:32

A80d66a17m 25J98a55k52l 3408916943309

"Super", ale kdy konečně budou nové vlaky i jinde? Přiznávám, že se ve vlacích zase tolik nevyznám a nechci na vše jen nadávat, ALE jezdit po....... Regionovou..kdyt to není ani vlak..to je horska draha..teda s tim, ze horska draha je snad jeste mene hlucna.. a nebo treba jet 45km motorakem někde z 60.let. Tak kde to jsme ?

0/0
13.2.2014 17:03

O94l53d26ř87i11c22h 89J16a85n21e46č28e23k 8719176553691

...až kraje na ty "couráky" vypíší tendry??? Liberecký kraj to už před lety udělal a Regionovu už tam takřka nepotkáte a motoráky ze 60. let už teprve ne

+1/0
14.2.2014 9:18

J67i11ř73í 71S86y46n27e92k 6343265439159

Když oni kraje raději podporují "národního dopravce" tím že na něj "zbytečně" netlačí výběrovkama... ty co už měly být se oddalují, ruší a všelicos jiného pokaždé se něco najde aby se to nějak "zvládlo" :(

0/0
17.2.2014 2:45

J51i45r53k71a 77D73v45o60ř94á33k 4555960813388

Nových vlaků je už hodně přes sto. A to nepočítám Regionovy. Ještě pár set jich to ještě potřebuje.

0/0
14.2.2014 17:20

J51a43k48u92b 52Š91a98f82a72n89d30a 7585187161981

Zaráží mě, že (alespoň podle komentáře) je ve vlaku více sedadel v 1. třídě (42?) než v business třídě (6). Většinou to bývá obráceně.

0/0
13.2.2014 16:24

D93a75v95i56d 10Č44e74r92n55o44h96o70r94s74k44ý 1556764886576

není to tím že v letadle je bussines horší než 1. třída a ve vlaku obráceně ?

+2/0
13.2.2014 16:45

J94a82k54u40b 72Š50a16f67a72n62d51a 7295657381601

No asi ano ale proč? Business je v překladu obchodní třída (pro lepší obchodníky). 1. třída je prostě 1. třída (proto se jmenuje 1.)

0/0
13.2.2014 16:48

D10a56v58i50d 81Č93e75r49n92o58h55o31r14s18k38ý 1446534686596

že by to bylo dané historicky dělením tříd ve vlaku které je jinak než u letectví ?

+2/0
13.2.2014 16:57

J21i25r49k44a 32D16v92o75ř11á40k 4135250403418

Dopravci prostě nazývají své nejlepší třídy různě.

0/0
14.2.2014 17:23

R43a74d86e95k 36J17a63n28a43t60a 9815276294122

Ano. Business třída u railjetu je totiž vyšší (dražší) než třída 1.

Narozdíl od letadel.

+2/0
13.2.2014 16:46

O59l44d28ř96i59c16h 27J45a59n21e35č43e87k 8289736193881

btw. ÖBB má 16 v business a 76 ve first. a business nejezdí prázdná jen díky tomu, že v ní uznávají roční jízdenku pro 1. třídu

0/0
14.2.2014 9:27

P42e24t88r 69V42i50n47t27r61l95í92k 3816874621

třikrát hurá pro české dráhy, nedávno jsem viděl dokument České televize z doby, kdy se teprve zaváděly pendolina, no byl to hnus, bylo to někdy okolo let 2006 tuším, česká nádraží nenabízela skoro žádné služby, když někdo přestupoval a musel čekat někde mimo prahu či brno, neměl vůbec možnost teplého přístřeší, otevřené nádraží musí být třeba pro rodinu, či děti utrpení hlavně přes zimu, byly tam také točeny ty pajzly, které měly být jako jedné stravovací zařízení místních stanic, všude automaty, zahulený, no hrůza... trochu se to změnilo, ale žádná sláva to teda pořád není, třeba tyhle vláčky jsou v německu, či rakousku běžný standard desítky let a jezdí i přes česko jako rychlíky, jenže češi si je většinou nemůžou dovolit, konečně je tu konkurence, která tohle všechno změnila

+1/0
13.2.2014 16:04

R15a85d90e25k 66J22a16n65a34t24a 9965246744692

railjety nejezdí v Rakousku "desítky let", ale od jízdního řádu 2008/9.

a nemyslím, si že za nákupem railjetů stojí "konkurence". důvodem je jednoduše to, že ÖBB udělaly přiliš velkou objednávku, kterou si nemlhly dovolit a zároveň by rady, aby railjet byl produkt jezdící z Vídně na všechny světové strany - takže dotlačily ČD k dohodě.

+2/0
13.2.2014 16:20

P91e28t45r 53V33i71n48t12r39l41í26k 3926794781

reagujete na něco, co jsem vůbec nepsal a ohledně toho Německa a Rakouska to pochopil snad každý...

0/−1
13.2.2014 17:53

O96l20d33ř63i70c58h 30J57a96n12e17č96e81k 8769896743711

já to teda nepochopil - jestli Vám jde o nádraží nebo o 'rolling stock'. matláte tam několik věcí dohromady.

co se týče nádraží, tak to je problém kulturní vyspělosti českého národa - resp. některých jeho skupin. on by nebyl zas až tak problém ta nádraží jednorázově zrekonstruovat - to by snad často rády udělaly i obce - jenže v Česku je nemůžete nechat otevřená a nehlídaná.

a pokud jde o vlaky, tak to asi vůbec není třeba rozebírat - prostě kombinace zanedbávání po celou druhou polovinu minulého století, obrovského vozového parku ČD, jeho obtížného přístupu k financování a neochoty politiků nahradit ho subjekty, které by financování měly.

0/0
14.2.2014 9:37

O27l75d76ř35i42c60h 49J57a26n23e12č55e58k 8989736413361

neznám podrobnosti smlouvy ÖBB se Siemensem, každopádně spíše než "udělaly příliš velkou objednávku kterou si nemohly dovolit" bych řekl, že zjistily, že soupravy, na něž si vymínily opci (tj. nemusely je odebrat!), vlastně nepotřebují (ony by je nejspíš nějak zaplatily, kdyby musely) - a tak je jako všestranně výhodný obchod nabídly (či spíše alespoň částečně vnutily) ČD. co si budeme povídat, výhodné to je pro ČD (kvalitní vozy za výbornou cenu), Siemens (má zakázku se kterou stejně počítal) i ÖBB (i kdyby jim z nevyužití opce neplynuly žádné sankce, tak přinejmenším dosáhly zkvalitnění a standardizace služby na spojích, které spoluprovozují - a i toho přání, aby Railjet obsluhoval všechny důležité tratě z Vídně)

0/0
14.2.2014 9:46
Foto

A67l24a89n 43Ř52e25p49k43a 4315426

Btw. ČD by si měli zkratku RJ zaregistrovat jako ochrannou známku, aby to pak neudělal Jančura a ČD by pro RailJet museli hledat jiný název/zkratku :-) Když může Apple a spol. každou volovinu si zaregistrovat pro sebe, tak proč ne ČDR^

+1/0
13.2.2014 10:08

D46a36v88i71d 22Č64e69r97n26o13h53o63r59s83k16ý 1546454276116

v klidu tu zkratku mají u nás registrovanou kluci z ÖBB :-)

+2/0
13.2.2014 10:49
Foto

A47l13a42n 65Ř55e18p74k83a 4385746

Tím líp.

0/0
13.2.2014 11:06

D59a37v90i20d 27Č13e30r36n50o88h89o88r10s56k37ý 1826144646156

btw ... myslim ze ji mají registrovanou po celé Evropě :-)

0/0
13.2.2014 11:09

J37a97n 78S31ů41r83a 4395133703432

Jste si tak jistý? Podle ÚPV je u nás registrována značky railjet, nikoliv však zkratka RJ...

+1/−1
13.2.2014 21:38

J63i46ř80í 41S33y66n75e61k 6523415809859

Jenže tu by si asi registrovali docela s obtížema, když ji už několik let používá ve stejném oboru někdo jiný... prior art se tomu tuším říká v oblasti duševního vlastnictví...

0/0
17.2.2014 2:50
Foto

A28l94a38n 21Ř57e12p84k37a 4715146

Proč tu nejsou fotky interiéru? 8-o Na ŽelPage jsou.

+1/0
13.2.2014 10:05

J20a77n10a 75M80o15l59á36k86o98v58á 7927856516194

Hm. Stejne je vsude trapnejch 160kmh omezeni u nas....

0/−4
13.2.2014 9:04

S57t75e89p61a30n 60T32o34t51h 8788829925308

Hmm. A ted nejak česky. Tvuj vykrik vypada jak z prekladace googlu.

+1/0
13.2.2014 9:52
Foto

A35l36a27n 43Ř70e59p36k12a 4405566

Protože české koleje a zabezpečení víc nedovolují;-)

A vůbec, kam pořád všichni spěcháte?;-D Si jeďte autem a schválně, jestli na některých trasách budete v cíli rychleji a pohodlněji.

+1/0
13.2.2014 10:06

M84a70r12t26i54n 81K36a35r18á85s11e10k 9368943748518

No vlak se casove vyplati jen v nekolika malo hodne specifickych propadech...

+3/0
13.2.2014 10:32
Foto

A52l87a53n 58Ř96e96p21k38a 4115596

A pak je tu i otázka pohodlí- ve vlaku během cesty můžete pracovat na ntb, číst si knihu, koukat na film, jíst, prospat se (když máte druhého, co bude vzhůru a hlídat :D), v zamčeném kupéčku i sexovat R^...

A v konečném důsledku to je (možná) i lepší než auto, i když někdy dražší a delší cesta, ale plusy to vyrovnají.;-)

0/0
13.2.2014 10:42

D81a25v31i36d 25Č17e27r28n14o90h28o44r76s52k24ý 1536744176296

v zamčené kupé to umí každej ale co nenápadně ve velkoprostoru ? ;-D

+2/0
13.2.2014 10:57
Foto

A34l10a32n 68Ř29e16p47k57a 4805596

No pokud tam nenarazíte na nějakou citlivku co má oči všude a pokud tam není kamerový systém se záznamem;-D

0/0
13.2.2014 11:06

D87a58v73i24d 94Č98e21r13n81o69h93o82r18s89k82ý 1326184206116

pokud je tam kamera, tak at se ostatní podíaj ale jestli na tom budou chtít vydělávat tak ať to řeknou a nemaj z toho prachy jen oni ;-D

+1/0
13.2.2014 11:10
Foto

A43l53a31n 13Ř18e75p58k58a 4555126

Vydělávat nevím, ono to nejspíš skončí na nějakém free porn serveru :-)

0/0
13.2.2014 11:22

D29a76v58i45d 67Č26e42r54n29o81h52o13r49s92k46ý 1356514916416

tak třeba to bude mít nějaké výhody ;-D

0/0
13.2.2014 11:23
Foto

A84l95a97n 37Ř56e46p16k65a 4545646

Jo, třeba ohlas mezi kamarády a možná i mezi rodiči (spíš u táty);-D

0/0
13.2.2014 11:31

D48a45v50i64d 11Č61e92r44n46o49h73o50r76s88k37ý 1576404136386

a co neznámé slečny .... třeba začnou skákat ke mě do postele samy od sebe ;-D uviděj toho slavného z toho videa ve vlaku .... ;-D

0/0
13.2.2014 11:32

R66a82d34i66m 27F70e15d31o49r11o98v61i59č 7869891795468

Např. v těch zmíněných Budějkách rozhodně. A nemám rád otevřené vlaky, raději pojedu starším kupéčkem než tímhle.

0/0
13.2.2014 14:22

L12u48k47á40š 53V89a14ň52u67r44a 1295194983973

Škoda, že už neumíme vyrábět takové vlaky v ČR. Neříkejte mi, že by byly dražší než za uměle předražené EURO kupované z Rakouska.

0/0
13.2.2014 8:17

M16a12r36t87i80n 24K77y32p93r 2952405534434

Byly. To je jednoduché. Siemens je dělá jak Baťa cvičky, u nás by to byla kusovka. I lokomotivy řady 380 ze Škodovky jsou dražší než Taurusy.

+2/0
13.2.2014 9:57

D23a63v86i18d 90Č55e91r64n97o22h92o29r24s58k36ý 1856224496126

109e (380 ČD) bych s Taurusem moc nesrovnával ..... spíš s Vectronem :-)

+1/0
13.2.2014 10:50

J59i33r97k18a 65D68v78o53ř51á10k 4105560653648

Spíš s oběma.

0/0
14.2.2014 17:29

J54a79n 41S10ů18r52a 4235463383742

Jistě. Kdyby je český výrobce uměl nabídnout.

0/0
13.2.2014 21:39

J87i93ř62í 73S67y20n27e14k 6403545379899

To by mu napřed někdo musel (nejlépe ze státní kasy, viz granty na "výzkum" a/nebo předražená první série) zaplatit "vývoj"...

0/0
17.2.2014 2:54

L64e77o51š 31N76a47v23r96á22t46i63l 9593140555535

zaplatí zhruba 100 milionů euro. Kvůli oslabení koruny je nyní nákup vyjde o 130 milionů korun

euro, střední rod vzor město... takže "100 milionů eur"... taky nepíšete "130 milionů koruna"

+2/0
13.2.2014 7:59

V21i40k59y78r 22B93o33h30u71m15i15l 85S41t81r95a25n21s36k64y 9257628586859

já spíš koukám, jak šicí stroj v cenrální bance FAKT úpravou kusu všem pomohl...

0/0
13.2.2014 12:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.