Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Dráhy chtějí za railjety zaplatit penězi za nádraží. Převod ale není jistý

České dráhy počítají s tím, že získají během čtyř let přes šest miliard korun za to, že převedou na státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) svá nádraží. Generální ředitel drah Dalibor Zelený dokonce tvrdí, že celá transakce je už připravena a souhlasí s ní i nová vláda. Ministerstvo dopravy i financí se ale zatím k plánu staví rezervovaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V58l42a92s13t81i60m96i35l 13M21e11d18ř93i31c20k18ý 8904834748570

Další ztráta peněz ?

0/0
22.2.2014 8:44

M39i54r77o13s67l82a14v 36Z65i93k54m81u88n38d 7719303354733

Celé je to pitomost. Mnozí mají plná ústa kvalitní železnice ve Švýcarsku, kde železnice funguje jako celek kvalitně, protože tam na podobné debilní nápady oddělení provozu od dopravní cesty nerealizovali.  Na tom, že po kolejich jednoho dopravce jezdí jiní dopravci se nic nemění. Všichni jezdí za jedno jízdné, s výjimkou turisticky atraktivních tratí a Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. Vůbec v zemi s vyspělou tržní ekonomikou  nechápou, k čemu je třeba vytvářet konkurenční prostředí na železnici, když základem je uspokojování potřeb zákazníka a nikoli konkurenční boj. Představa, že by jeden dopravce tvrdil, že jiný jezdí za dumpingové ceny a dokonce ho žaloval za údajnou ztrátu protože zlevnil jízdné je na hranici návrhu na zbavení způsobilosti k právním úkonům.

+1/0
17.2.2014 21:24

D39a84n69i93e79l 22S80c16h82a89c61h86e74r46l 9623495442146

Prej ----> Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. ;-D

Švýcarským občanům je celé Česko u p#dele. To jen aby bylo jasno ;-D

+1/0
18.2.2014 7:56

M45a97r55t69i69n 19M65u28r29c64i58n89a 5828276536885

statna kasa si prehodi peniaze z praveho vacku do laveho a mame tu nedovolenu statnu pomoc jak z velkej knihy...

0/−1
14.2.2014 12:26

J86i45r73k64a 31D61v10o24ř73á77k 4285180283488

Jestli to bude nebo nebude nedovolená pomoc, o tom jistě definitivně rozhodne soud, protože to určitě někdo žalovat bude. Ale já si myslím, že to ČD vyhraje, protože toto ještě nedovolená podpora není, jen náprava od samého prvopočátku vadného rozdělení ČD..

+1/−1
14.2.2014 15:05

I45v38a40n 39H98o34l69a56s 5617857278407

Naopak, byly to právě ČD, kdo si vyřvaly, aby při dělení na provoz a infrastrukturu zůstala nádraži jim (aby tam mohly snáze čelit konkurenci, viz první nesmyslné pokusy o platby za ošlapné a spol.) Teď se Drahám naopak hodí, aby majetek, který při transformaci vložil stát zadarmo, pěkně mastně zpeněžily.

+1/0
16.2.2014 21:54

V73l62a97d39i10m67í82r 97H40o95u90z89a57r 6100806704910

vše s označením ČD je tragické a žije v komunismu

0/−3
14.2.2014 5:55

J34i46r87k23a 59D86v21o13ř18á68k 4745810833118

Dost schematické myšlení.

+1/0
14.2.2014 15:03

P47a67v69e78l 24P74e86t36e91l97í18k 6258560934278

To pak budou ale ČD platit za používání nádraží, To je stejné jaklo letecké společnosti musí platit letištní poplatky.  To si koupím potom jízdenku a ktomu zaplatím i nádražní poplatek?  To smrdí !!!

0/−1
14.2.2014 5:17

J21i27r95k24a 83D68v63o96ř88á95k 4635190733638

Samozřejmě že ČD platit bude, ale vy o tom nebudete téměř vědět. Bude to v jízdném, vlaky nejsou letadla.

+1/0
14.2.2014 15:06

J97a76r94o74s89l93a85v 20H67o29r50á57k 5283742336940

Hm, tak to jsem zvedavy jak se k tomu postavi Evropska komise. Me to zavani nedovolenou verejnou podporou.

0/−1
13.2.2014 23:42

Č31e11s98t34m95í86r 63D35o93č40e26k50a67l 3505362472133

Jedna firma prodá druhé firmě reálný majetek. Kde v tom vidíte veřejnou podporu?

0/0
16.2.2014 20:23

T25o84m87á25š 37V48a77l10d83e61r 7283170549

Nějak mi nedochází jak někdo může něco koupit na co nemá peníze. U státní firmy by mělo být zakázáno  kupovat majetek tímto převodem a pomocí úvěrů, převody atd.z jiných státních podniků . Zaplatíme to všechno my, daňový poplatníci. Jde jen o skrytou dotaci ČD. Pokud si na nemovitosti SŽDC nevydělá službami, které poskytuje zakázal bych jakýkoliv pohyb nemovitostí. Ještě jedna poznámka. ČD si tímto krokem chtějí vylepšit bilanci a na základě kladných čísel v ekonomice podniku si všichni pohlaváři ČD rádi udělí na konci roku pro sebe odměny. Typický český tunel . Vynálezce tohoto pojmu bych navrhl na nobelovku. :-)

+1/0
13.2.2014 20:14

J17a89r24o34s16l80a32v 79K51o78m64o73ň 1210254184161

líbí se mi jak by mnoho lidí chtělo jezdit luxusem ale zaplatit jej nechce nikdo. Když už konečně se dá něco kupovat tak se zase začne vykřikovat, že jsou to vyhozené peníze. Takže asi jen Jančura je naše jediná spása jak to tady čtu, který má staré vozy a taky na úvěr a pokud by dělal veřejnou dopravu za peníze daňových poplatníků, taky by kupoval na dluh nové vozy,stejně jakoby je kupovali ČD. A nádraží opravují také ČD ze státních peněz jakoto bude dělat SŽDC,mnohde s pomocí obcí,taky ze státního.

0/0
13.2.2014 20:42

J17o35s54e91f 80K34o67p42e85c54k46y 9744652215

takze banky maji mit zakazno poskytovat uvery? ;-) a pokud je to statni CD tak to danovi poplatnici nezaplati...

0/0
13.2.2014 21:56

M44a94r65t51i74n 57M63u40r88c28i26n39a 5928936336945

CD-cko od zaciatku netusilo ako zaplatia za nakup tychto vlakov, kedze uver v japonskych yenoch so 75-rocnou splatnostou sa im nepodarilo zohnat.

0/0
14.2.2014 12:39

P36e98t47r 82M72a31r70e35š 8580486

Jednoduše se mají sečíst investice a náklady na provoz nádraží, odečíst zisk z nájmu a ušetřený nájem a je to. Bezúplatný převod je nesmysl.

Jsem rád, že v článku zaznělo, že se do nádraží investovalo!

+2/0
13.2.2014 16:43

M54a83r53e92k 82M33a23r41t72i40n 8469964306430

Investovalo, ano. Ale odkud? Zase přes stát! Takže se nedá hovořit o ryze soukromých financích.

+1/−3
13.2.2014 16:50

Č20e70s37t29m50í41r 45D58o80č62e25k73a61l 3365822692633

Píšete nesmysly, stát nemůže investovat do nemovitostí ČD.

+1/0
13.2.2014 17:52

M42a44r94e62k 85M69a13r68t58i38n 8989444886360

Fakticky, kdo je vlastníkem ČD? 100 % vlastní stát. Jsou to veřejné peníze, které drží dráhy nad vodou - ať přímo od státu či od krajů. Kdyby dráhy podnikaly z toho, co obchodně vydělají, tak jsou dávno pod vodou. Takže nevím, kdo tu plácá nesmysly.

0/0
13.2.2014 19:04

D64a62v88i40d 49Č55e61r23n86o76h20o65r68s49k68ý 1376534146736

pořád ty ;-D

0/0
13.2.2014 19:57

J71i29r72k59a 87D90v55o50ř64á26k 4225970763818

Sorry, v tom vlastnictví vám to pořád není jasné. Navíc, ČD už několik let podnikají výhradně z toho, co obchodně vydělají. Smlouvy se státem a kraji jsou smlouvy obchodní, stejné jako má například RegioJet na Slovensku.

0/0
14.2.2014 15:09

B16e31n 46P24a50v54k70a 1617873777301

Ono je to vůbec takové srandovní. Účetní hodnota je menší, než tržní. Kua jak se teda potom někdo dostane k tomu, že provoz je ztrátový? Tak v tom případě je tržní hodnota nula přeci, ne? Vždyť je to nádraží a ne hotel.

Ten jejich znalecký posudek bych chtěl vidět. To musí být dílo. Šance pro novináře si vysloužit ostruhy! Tak šup, šup s tím na veřejnost, co to tady vůbec máme.

+1/0
13.2.2014 17:01

M86a86r64i85a58n 56J81e58a91n 89N68e67m88e67c 3697664463229

Krasa ale su aj oveľa krajšie po design stránke vlaky

0/0
13.2.2014 16:25

B93e52n 70P71a86v31k31a 1677593967831

Tak doufám, že si tuhle kujovinu byrokrati nechali posvětit od ESD. Protože jinak to smrdí nelibostí Bruselu.

+1/0
13.2.2014 16:21

V11i20k40t93o38r 11N14á89r63o15ž69n40ý 3489842908

Nesmysl... budovy a pozemky měly být převedeny pod SŽDC již dávno a bezplatně.. SŽDC měla výnos z používání těchto nemovitostí používat k investicích do infrastruktury

+6/−2
13.2.2014 15:44

R46a62d56e56k 79J86a34n48a92t35a 9585246984432

Problém je, že ten "výnos" je v naprosté většině případů záporný.

Lukrativní je akorát hlavní nádraží v Praze (tam výměnou za pronájem na 30let provádí italská firma kompletní rekonstrukci, proto taky patrně nemůže být součástí převodu, jak píše článek) možná je lukrativní ještě některé krajské město na některé opravené koridorové trati.

Zpravidla se ale jedná o předimezované nehospodárné stavby, vzniklé v době, kdy nebyla automatizace, kdy železnice zaměstnávala šílené spousty lidí.

+3/0
13.2.2014 16:12

B63e90n 96P84a74v89k78a 1377733597651

Jeden objekt mám poblíž. Nikdo tam nic nepronajímá, pouze to existuje. Dokonce ani logistické firmy se tam nemůžou nastěhovat. Kdyby měl někdo koule, tak podá trestní oznámení, protože to je fakt neskutečný. A to jim město ještě přispělo na rekonstrukci, aby to bylo jako hezký;-D

+1/0
13.2.2014 16:23

V64i76k81t17o34r 22N32á86r94o83ž68n20ý 3129262958

Tak právě proto by měl být převod bezplatný....

Na druhou stranu nejde pouze o budovy , ale také o pozemky....

+1/−1
13.2.2014 18:14





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.