Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí za railjety zaplatit penězi za nádraží. Převod ale není jistý

České dráhy počítají s tím, že získají během čtyř let přes šest miliard korun za to, že převedou na státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) svá nádraží. Generální ředitel drah Dalibor Zelený dokonce tvrdí, že celá transakce je už připravena a souhlasí s ní i nová vláda. Ministerstvo dopravy i financí se ale zatím k plánu staví rezervovaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

V22l50a15s86t19i41m43i31l 25M52e29d52ř75i56c71k86ý 8354734428110

Další ztráta peněz ?

0/0
22.2.2014 8:44

M67i20r24o77s57l31a38v 70Z27i37k20m38u60n87d 7379243974533

Celé je to pitomost. Mnozí mají plná ústa kvalitní železnice ve Švýcarsku, kde železnice funguje jako celek kvalitně, protože tam na podobné debilní nápady oddělení provozu od dopravní cesty nerealizovali.  Na tom, že po kolejich jednoho dopravce jezdí jiní dopravci se nic nemění. Všichni jezdí za jedno jízdné, s výjimkou turisticky atraktivních tratí a Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. Vůbec v zemi s vyspělou tržní ekonomikou  nechápou, k čemu je třeba vytvářet konkurenční prostředí na železnici, když základem je uspokojování potřeb zákazníka a nikoli konkurenční boj. Představa, že by jeden dopravce tvrdil, že jiný jezdí za dumpingové ceny a dokonce ho žaloval za údajnou ztrátu protože zlevnil jízdné je na hranici návrhu na zbavení způsobilosti k právním úkonům.

+1/0
17.2.2014 21:24

D86a14n37i70e45l 88S93c43h36a62c10h51e84r26l 9283485332116

Prej ----> Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. ;-D

Švýcarským občanům je celé Česko u p#dele. To jen aby bylo jasno ;-D

+1/0
18.2.2014 7:56

M35a36r39t86i13n 72M13u86r41c90i90n86a 5298576886805

statna kasa si prehodi peniaze z praveho vacku do laveho a mame tu nedovolenu statnu pomoc jak z velkej knihy...

0/−1
14.2.2014 12:26

J85i37r73k96a 73D35v82o23ř94á74k 4705740523938

Jestli to bude nebo nebude nedovolená pomoc, o tom jistě definitivně rozhodne soud, protože to určitě někdo žalovat bude. Ale já si myslím, že to ČD vyhraje, protože toto ještě nedovolená podpora není, jen náprava od samého prvopočátku vadného rozdělení ČD..

+1/−1
14.2.2014 15:05

I19v21a64n 35H87o70l24a10s 5117647668577

Naopak, byly to právě ČD, kdo si vyřvaly, aby při dělení na provoz a infrastrukturu zůstala nádraži jim (aby tam mohly snáze čelit konkurenci, viz první nesmyslné pokusy o platby za ošlapné a spol.) Teď se Drahám naopak hodí, aby majetek, který při transformaci vložil stát zadarmo, pěkně mastně zpeněžily.

+1/0
16.2.2014 21:54

V56l13a51d49i43m51í62r 13H40o90u74z36a37r 6980536254900

vše s označením ČD je tragické a žije v komunismu

0/−3
14.2.2014 5:55

J38i12r37k44a 47D80v79o32ř92á69k 4275650843368

Dost schematické myšlení.

+1/0
14.2.2014 15:03

P18a39v26e78l 79P70e55t40e28l22í48k 6638280464378

To pak budou ale ČD platit za používání nádraží, To je stejné jaklo letecké společnosti musí platit letištní poplatky.  To si koupím potom jízdenku a ktomu zaplatím i nádražní poplatek?  To smrdí !!!

0/−1
14.2.2014 5:17

J97i88r27k98a 19D72v62o39ř23á18k 4325710273508

Samozřejmě že ČD platit bude, ale vy o tom nebudete téměř vědět. Bude to v jízdném, vlaky nejsou letadla.

+1/0
14.2.2014 15:06

J81a45r46o54s64l66a95v 20H29o73r53á45k 5963822256940

Hm, tak to jsem zvedavy jak se k tomu postavi Evropska komise. Me to zavani nedovolenou verejnou podporou.

0/−1
13.2.2014 23:42

Č83e61s43t93m93í79r 10D66o75č63e55k10a13l 3705562982373

Jedna firma prodá druhé firmě reálný majetek. Kde v tom vidíte veřejnou podporu?

0/0
16.2.2014 20:23

T88o46m75á12š 18V63a79l40d86e68r 7533540729

Nějak mi nedochází jak někdo může něco koupit na co nemá peníze. U státní firmy by mělo být zakázáno  kupovat majetek tímto převodem a pomocí úvěrů, převody atd.z jiných státních podniků . Zaplatíme to všechno my, daňový poplatníci. Jde jen o skrytou dotaci ČD. Pokud si na nemovitosti SŽDC nevydělá službami, které poskytuje zakázal bych jakýkoliv pohyb nemovitostí. Ještě jedna poznámka. ČD si tímto krokem chtějí vylepšit bilanci a na základě kladných čísel v ekonomice podniku si všichni pohlaváři ČD rádi udělí na konci roku pro sebe odměny. Typický český tunel . Vynálezce tohoto pojmu bych navrhl na nobelovku. :-)

+1/0
13.2.2014 20:14

J74a78r23o27s33l69a38v 32K56o11m45o78ň 1780104204951

líbí se mi jak by mnoho lidí chtělo jezdit luxusem ale zaplatit jej nechce nikdo. Když už konečně se dá něco kupovat tak se zase začne vykřikovat, že jsou to vyhozené peníze. Takže asi jen Jančura je naše jediná spása jak to tady čtu, který má staré vozy a taky na úvěr a pokud by dělal veřejnou dopravu za peníze daňových poplatníků, taky by kupoval na dluh nové vozy,stejně jakoby je kupovali ČD. A nádraží opravují také ČD ze státních peněz jakoto bude dělat SŽDC,mnohde s pomocí obcí,taky ze státního.

0/0
13.2.2014 20:42

J17o58s26e54f 17K17o45p48e92c75k97y 9624622165

takze banky maji mit zakazno poskytovat uvery? ;-) a pokud je to statni CD tak to danovi poplatnici nezaplati...

0/0
13.2.2014 21:56

M21a56r22t12i87n 76M85u84r47c85i69n15a 5428456406325

CD-cko od zaciatku netusilo ako zaplatia za nakup tychto vlakov, kedze uver v japonskych yenoch so 75-rocnou splatnostou sa im nepodarilo zohnat.

0/0
14.2.2014 12:39

P38e62t68r 44M79a20r36e98š 8640666

Jednoduše se mají sečíst investice a náklady na provoz nádraží, odečíst zisk z nájmu a ušetřený nájem a je to. Bezúplatný převod je nesmysl.

Jsem rád, že v článku zaznělo, že se do nádraží investovalo!

+2/0
13.2.2014 16:43

M42a73r33e56k 71M74a69r49t88i88n 8669754226430

Investovalo, ano. Ale odkud? Zase přes stát! Takže se nedá hovořit o ryze soukromých financích.

+1/−3
13.2.2014 16:50

Č19e31s20t39m83í12r 74D10o18č70e46k44a93l 3285362112293

Píšete nesmysly, stát nemůže investovat do nemovitostí ČD.

+1/0
13.2.2014 17:52

M22a47r30e43k 21M61a89r24t93i44n 8919554516650

Fakticky, kdo je vlastníkem ČD? 100 % vlastní stát. Jsou to veřejné peníze, které drží dráhy nad vodou - ať přímo od státu či od krajů. Kdyby dráhy podnikaly z toho, co obchodně vydělají, tak jsou dávno pod vodou. Takže nevím, kdo tu plácá nesmysly.

0/0
13.2.2014 19:04

D62a50v35i34d 57Č98e95r24n61o91h41o65r62s20k36ý 1806514236876

pořád ty ;-D

0/0
13.2.2014 19:57

J68i53r38k90a 98D96v69o30ř25á89k 4675820543658

Sorry, v tom vlastnictví vám to pořád není jasné. Navíc, ČD už několik let podnikají výhradně z toho, co obchodně vydělají. Smlouvy se státem a kraji jsou smlouvy obchodní, stejné jako má například RegioJet na Slovensku.

0/0
14.2.2014 15:09

B14e83n 93P67a92v78k11a 1337963847381

Ono je to vůbec takové srandovní. Účetní hodnota je menší, než tržní. Kua jak se teda potom někdo dostane k tomu, že provoz je ztrátový? Tak v tom případě je tržní hodnota nula přeci, ne? Vždyť je to nádraží a ne hotel.

Ten jejich znalecký posudek bych chtěl vidět. To musí být dílo. Šance pro novináře si vysloužit ostruhy! Tak šup, šup s tím na veřejnost, co to tady vůbec máme.

+1/0
13.2.2014 17:01

M11a55r97i79a86n 23J92e77a66n 81N21e33m59e35c 3367864773799

Krasa ale su aj oveľa krajšie po design stránke vlaky

0/0
13.2.2014 16:25

B34e93n 19P86a98v57k35a 1427223577441

Tak doufám, že si tuhle kujovinu byrokrati nechali posvětit od ESD. Protože jinak to smrdí nelibostí Bruselu.

+1/0
13.2.2014 16:21

V86i45k56t52o61r 96N51á70r50o38ž75n73ý 3149862838

Nesmysl... budovy a pozemky měly být převedeny pod SŽDC již dávno a bezplatně.. SŽDC měla výnos z používání těchto nemovitostí používat k investicích do infrastruktury

+6/−2
13.2.2014 15:44

R92a59d44e42k 65J91a32n52a71t90a 9295246554502

Problém je, že ten "výnos" je v naprosté většině případů záporný.

Lukrativní je akorát hlavní nádraží v Praze (tam výměnou za pronájem na 30let provádí italská firma kompletní rekonstrukci, proto taky patrně nemůže být součástí převodu, jak píše článek) možná je lukrativní ještě některé krajské město na některé opravené koridorové trati.

Zpravidla se ale jedná o předimezované nehospodárné stavby, vzniklé v době, kdy nebyla automatizace, kdy železnice zaměstnávala šílené spousty lidí.

+3/0
13.2.2014 16:12

B53e53n 11P44a43v79k46a 1647803967371

Jeden objekt mám poblíž. Nikdo tam nic nepronajímá, pouze to existuje. Dokonce ani logistické firmy se tam nemůžou nastěhovat. Kdyby měl někdo koule, tak podá trestní oznámení, protože to je fakt neskutečný. A to jim město ještě přispělo na rekonstrukci, aby to bylo jako hezký;-D

+1/0
13.2.2014 16:23

V84i25k37t50o58r 30N14á98r25o64ž74n97ý 3799912528

Tak právě proto by měl být převod bezplatný....

Na druhou stranu nejde pouze o budovy , ale také o pozemky....

+1/−1
13.2.2014 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.