Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy chtějí za railjety zaplatit penězi za nádraží. Převod ale není jistý

České dráhy počítají s tím, že získají během čtyř let přes šest miliard korun za to, že převedou na státní Správu železniční dopravní cesty (SŽDC) svá nádraží. Generální ředitel drah Dalibor Zelený dokonce tvrdí, že celá transakce je už připravena a souhlasí s ní i nová vláda. Ministerstvo dopravy i financí se ale zatím k plánu staví rezervovaně.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V95l51a90s63t32i26m14i34l 16M48e23d18ř87i75c90k43ý 8814804728690

Další ztráta peněz ?

0/0
22.2.2014 8:44

M14i93r19o10s77l70a89v 58Z98i17k24m64u58n60d 7369213434683

Celé je to pitomost. Mnozí mají plná ústa kvalitní železnice ve Švýcarsku, kde železnice funguje jako celek kvalitně, protože tam na podobné debilní nápady oddělení provozu od dopravní cesty nerealizovali.  Na tom, že po kolejich jednoho dopravce jezdí jiní dopravci se nic nemění. Všichni jezdí za jedno jízdné, s výjimkou turisticky atraktivních tratí a Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. Vůbec v zemi s vyspělou tržní ekonomikou  nechápou, k čemu je třeba vytvářet konkurenční prostředí na železnici, když základem je uspokojování potřeb zákazníka a nikoli konkurenční boj. Představa, že by jeden dopravce tvrdil, že jiný jezdí za dumpingové ceny a dokonce ho žaloval za údajnou ztrátu protože zlevnil jízdné je na hranici návrhu na zbavení způsobilosti k právním úkonům.

+1/0
17.2.2014 21:24

D70a17n75i13e93l 72S55c83h59a24c36h15e57r68l 9773945402126

Prej ----> Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. ;-D

Švýcarským občanům je celé Česko u p#dele. To jen aby bylo jasno ;-D

+1/0
18.2.2014 7:56

M41a89r84t60i35n 55M34u98r34c57i58n36a 5498796986235

statna kasa si prehodi peniaze z praveho vacku do laveho a mame tu nedovolenu statnu pomoc jak z velkej knihy...

0/−1
14.2.2014 12:26

J20i64r92k10a 98D46v54o93ř21á75k 4315920593548

Jestli to bude nebo nebude nedovolená pomoc, o tom jistě definitivně rozhodne soud, protože to určitě někdo žalovat bude. Ale já si myslím, že to ČD vyhraje, protože toto ještě nedovolená podpora není, jen náprava od samého prvopočátku vadného rozdělení ČD..

+1/−1
14.2.2014 15:05

I86v63a30n 34H78o52l82a19s 5807307778937

Naopak, byly to právě ČD, kdo si vyřvaly, aby při dělení na provoz a infrastrukturu zůstala nádraži jim (aby tam mohly snáze čelit konkurenci, viz první nesmyslné pokusy o platby za ošlapné a spol.) Teď se Drahám naopak hodí, aby majetek, který při transformaci vložil stát zadarmo, pěkně mastně zpeněžily.

+1/0
16.2.2014 21:54

V47l96a34d32i74m56í15r 43H58o22u11z39a12r 6930456894490

vše s označením ČD je tragické a žije v komunismu

0/−3
14.2.2014 5:55

J59i33r41k49a 79D70v94o16ř24á10k 4565390103838

Dost schematické myšlení.

+1/0
14.2.2014 15:03

P72a32v15e97l 56P69e88t10e74l86í25k 6958730614898

To pak budou ale ČD platit za používání nádraží, To je stejné jaklo letecké společnosti musí platit letištní poplatky.  To si koupím potom jízdenku a ktomu zaplatím i nádražní poplatek?  To smrdí !!!

0/−1
14.2.2014 5:17

J31i84r16k91a 69D30v95o45ř54á67k 4365390253598

Samozřejmě že ČD platit bude, ale vy o tom nebudete téměř vědět. Bude to v jízdném, vlaky nejsou letadla.

+1/0
14.2.2014 15:06

J55a58r13o57s38l38a17v 95H95o88r30á60k 5593572546330

Hm, tak to jsem zvedavy jak se k tomu postavi Evropska komise. Me to zavani nedovolenou verejnou podporou.

0/−1
13.2.2014 23:42

Č83e95s42t26m92í25r 49D46o40č62e75k85a59l 3395292402723

Jedna firma prodá druhé firmě reálný majetek. Kde v tom vidíte veřejnou podporu?

0/0
16.2.2014 20:23

T49o29m38á21š 47V45a33l82d34e87r 7273710199

Nějak mi nedochází jak někdo může něco koupit na co nemá peníze. U státní firmy by mělo být zakázáno  kupovat majetek tímto převodem a pomocí úvěrů, převody atd.z jiných státních podniků . Zaplatíme to všechno my, daňový poplatníci. Jde jen o skrytou dotaci ČD. Pokud si na nemovitosti SŽDC nevydělá službami, které poskytuje zakázal bych jakýkoliv pohyb nemovitostí. Ještě jedna poznámka. ČD si tímto krokem chtějí vylepšit bilanci a na základě kladných čísel v ekonomice podniku si všichni pohlaváři ČD rádi udělí na konci roku pro sebe odměny. Typický český tunel . Vynálezce tohoto pojmu bych navrhl na nobelovku. :-)

+1/0
13.2.2014 20:14

J70a48r90o30s83l39a95v 98K66o39m18o65ň 1270744614301

líbí se mi jak by mnoho lidí chtělo jezdit luxusem ale zaplatit jej nechce nikdo. Když už konečně se dá něco kupovat tak se zase začne vykřikovat, že jsou to vyhozené peníze. Takže asi jen Jančura je naše jediná spása jak to tady čtu, který má staré vozy a taky na úvěr a pokud by dělal veřejnou dopravu za peníze daňových poplatníků, taky by kupoval na dluh nové vozy,stejně jakoby je kupovali ČD. A nádraží opravují také ČD ze státních peněz jakoto bude dělat SŽDC,mnohde s pomocí obcí,taky ze státního.

0/0
13.2.2014 20:42

J45o65s69e89f 86K20o37p25e21c45k60y 9194422675

takze banky maji mit zakazno poskytovat uvery? ;-) a pokud je to statni CD tak to danovi poplatnici nezaplati...

0/0
13.2.2014 21:56

M37a32r74t31i91n 37M93u39r55c88i43n73a 5818896296545

CD-cko od zaciatku netusilo ako zaplatia za nakup tychto vlakov, kedze uver v japonskych yenoch so 75-rocnou splatnostou sa im nepodarilo zohnat.

0/0
14.2.2014 12:39

P30e69t71r 61M87a32r57e80š 8310606

Jednoduše se mají sečíst investice a náklady na provoz nádraží, odečíst zisk z nájmu a ušetřený nájem a je to. Bezúplatný převod je nesmysl.

Jsem rád, že v článku zaznělo, že se do nádraží investovalo!

+2/0
13.2.2014 16:43

M20a74r19e48k 78M86a65r98t12i84n 8909954826330

Investovalo, ano. Ale odkud? Zase přes stát! Takže se nedá hovořit o ryze soukromých financích.

+1/−3
13.2.2014 16:50

Č36e16s20t79m55í23r 37D47o95č65e24k89a46l 3805782152743

Píšete nesmysly, stát nemůže investovat do nemovitostí ČD.

+1/0
13.2.2014 17:52

M92a98r41e26k 28M29a17r19t56i17n 8829864436630

Fakticky, kdo je vlastníkem ČD? 100 % vlastní stát. Jsou to veřejné peníze, které drží dráhy nad vodou - ať přímo od státu či od krajů. Kdyby dráhy podnikaly z toho, co obchodně vydělají, tak jsou dávno pod vodou. Takže nevím, kdo tu plácá nesmysly.

0/0
13.2.2014 19:04

D34a86v47i34d 81Č21e76r35n17o32h71o78r52s33k88ý 1496834306966

pořád ty ;-D

0/0
13.2.2014 19:57

J20i96r95k50a 17D17v85o13ř69á97k 4165530603618

Sorry, v tom vlastnictví vám to pořád není jasné. Navíc, ČD už několik let podnikají výhradně z toho, co obchodně vydělají. Smlouvy se státem a kraji jsou smlouvy obchodní, stejné jako má například RegioJet na Slovensku.

0/0
14.2.2014 15:09

B12e89n 12P98a55v96k92a 1967673907181

Ono je to vůbec takové srandovní. Účetní hodnota je menší, než tržní. Kua jak se teda potom někdo dostane k tomu, že provoz je ztrátový? Tak v tom případě je tržní hodnota nula přeci, ne? Vždyť je to nádraží a ne hotel.

Ten jejich znalecký posudek bych chtěl vidět. To musí být dílo. Šance pro novináře si vysloužit ostruhy! Tak šup, šup s tím na veřejnost, co to tady vůbec máme.

+1/0
13.2.2014 17:01

M53a48r76i82a30n 17J32e62a89n 33N66e37m45e40c 3267944183179

Krasa ale su aj oveľa krajšie po design stránke vlaky

0/0
13.2.2014 16:25

B36e11n 78P21a26v50k42a 1857493387331

Tak doufám, že si tuhle kujovinu byrokrati nechali posvětit od ESD. Protože jinak to smrdí nelibostí Bruselu.

+1/0
13.2.2014 16:21

V14i22k38t14o42r 62N68á19r29o49ž90n82ý 3909692388

Nesmysl... budovy a pozemky měly být převedeny pod SŽDC již dávno a bezplatně.. SŽDC měla výnos z používání těchto nemovitostí používat k investicích do infrastruktury

+6/−2
13.2.2014 15:44

R44a62d66e68k 39J11a83n89a41t89a 9395426314362

Problém je, že ten "výnos" je v naprosté většině případů záporný.

Lukrativní je akorát hlavní nádraží v Praze (tam výměnou za pronájem na 30let provádí italská firma kompletní rekonstrukci, proto taky patrně nemůže být součástí převodu, jak píše článek) možná je lukrativní ještě některé krajské město na některé opravené koridorové trati.

Zpravidla se ale jedná o předimezované nehospodárné stavby, vzniklé v době, kdy nebyla automatizace, kdy železnice zaměstnávala šílené spousty lidí.

+3/0
13.2.2014 16:12

B50e44n 66P93a39v85k20a 1377323137761

Jeden objekt mám poblíž. Nikdo tam nic nepronajímá, pouze to existuje. Dokonce ani logistické firmy se tam nemůžou nastěhovat. Kdyby měl někdo koule, tak podá trestní oznámení, protože to je fakt neskutečný. A to jim město ještě přispělo na rekonstrukci, aby to bylo jako hezký;-D

+1/0
13.2.2014 16:23

V57i84k87t67o44r 27N86á50r87o15ž79n29ý 3799982318

Tak právě proto by měl být převod bezplatný....

Na druhou stranu nejde pouze o budovy , ale také o pozemky....

+1/−1
13.2.2014 18:14







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.