- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Další ztráta peněz ?
Celé je to pitomost. Mnozí mají plná ústa kvalitní železnice ve Švýcarsku, kde železnice funguje jako celek kvalitně, protože tam na podobné debilní nápady oddělení provozu od dopravní cesty nerealizovali. Na tom, že po kolejich jednoho dopravce jezdí jiní dopravci se nic nemění. Všichni jezdí za jedno jízdné, s výjimkou turisticky atraktivních tratí a Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce. Vůbec v zemi s vyspělou tržní ekonomikou nechápou, k čemu je třeba vytvářet konkurenční prostředí na železnici, když základem je uspokojování potřeb zákazníka a nikoli konkurenční boj. Představa, že by jeden dopravce tvrdil, že jiný jezdí za dumpingové ceny a dokonce ho žaloval za údajnou ztrátu protože zlevnil jízdné je na hranici návrhu na zbavení způsobilosti k právním úkonům.
Prej ----> Švýcarští občané nechápou, jak je možné, že v Česku nelze na jízdenku zakoupenou u žlutého dopravce jet vlakem modrého dopravce.
Švýcarským občanům je celé Česko u p#dele. To jen aby bylo jasno
statna kasa si prehodi peniaze z praveho vacku do laveho a mame tu nedovolenu statnu pomoc jak z velkej knihy...
Jestli to bude nebo nebude nedovolená pomoc, o tom jistě definitivně rozhodne soud, protože to určitě někdo žalovat bude. Ale já si myslím, že to ČD vyhraje, protože toto ještě nedovolená podpora není, jen náprava od samého prvopočátku vadného rozdělení ČD..
vše s označením ČD je tragické a žije v komunismu
To pak budou ale ČD platit za používání nádraží, To je stejné jaklo letecké společnosti musí platit letištní poplatky. To si koupím potom jízdenku a ktomu zaplatím i nádražní poplatek? To smrdí !!!
Samozřejmě že ČD platit bude, ale vy o tom nebudete téměř vědět. Bude to v jízdném, vlaky nejsou letadla.
Hm, tak to jsem zvedavy jak se k tomu postavi Evropska komise. Me to zavani nedovolenou verejnou podporou.
Jedna firma prodá druhé firmě reálný majetek. Kde v tom vidíte veřejnou podporu?
Nějak mi nedochází jak někdo může něco koupit na co nemá peníze. U státní firmy by mělo být zakázáno kupovat majetek tímto převodem a pomocí úvěrů, převody atd.z jiných státních podniků . Zaplatíme to všechno my, daňový poplatníci. Jde jen o skrytou dotaci ČD. Pokud si na nemovitosti SŽDC nevydělá službami, které poskytuje zakázal bych jakýkoliv pohyb nemovitostí. Ještě jedna poznámka. ČD si tímto krokem chtějí vylepšit bilanci a na základě kladných čísel v ekonomice podniku si všichni pohlaváři ČD rádi udělí na konci roku pro sebe odměny. Typický český tunel . Vynálezce tohoto pojmu bych navrhl na nobelovku.
líbí se mi jak by mnoho lidí chtělo jezdit luxusem ale zaplatit jej nechce nikdo. Když už konečně se dá něco kupovat tak se zase začne vykřikovat, že jsou to vyhozené peníze. Takže asi jen Jančura je naše jediná spása jak to tady čtu, který má staré vozy a taky na úvěr a pokud by dělal veřejnou dopravu za peníze daňových poplatníků, taky by kupoval na dluh nové vozy,stejně jakoby je kupovali ČD. A nádraží opravují také ČD ze státních peněz jakoto bude dělat SŽDC,mnohde s pomocí obcí,taky ze státního.
Jednoduše se mají sečíst investice a náklady na provoz nádraží, odečíst zisk z nájmu a ušetřený nájem a je to. Bezúplatný převod je nesmysl.
Jsem rád, že v článku zaznělo, že se do nádraží investovalo
Investovalo, ano. Ale odkud? Zase přes stát! Takže se nedá hovořit o ryze soukromých financích.
Krasa ale su aj oveľa krajšie po design stránke vlaky
Tak doufám, že si tuhle kujovinu byrokrati nechali posvětit od ESD. Protože jinak to smrdí nelibostí Bruselu.