- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Otázkou je, jestli se mají tratě elektrizovat jen proto, že si zrovna v tuto chvíli někdo myslí, že je to výhodné a dá na to (a ne na něco jiného) peníze. Stačí si vzpomenout na "unijní rohledny" - protože na ně zrovna Brusel dával peníze, tak se stavěly všude možně, včetně nejednoho údolí. A stejná situace je i na železnici - u nás je už velmi málo tratí, které dosud elektrizovány nejsou a přitom má elektrizace jednoznačný smysl - příkladem budiž třeba trať Brno-Jihlava, kde je provoz mimo vlaky IDS Brno-Zastávka nula nula nic. A trať do zastávky určitě potřebuje modernizovat, zrychlit - ovšem to se dá udělat i bez elektrizace a namísto peněz tdo drátů by se mohlo dát o to víc do skutečně důležitých věcí. Navíc ČD nemají a hned tak nebudou mít na takové výkony vzhodné vlaky - uceleé jednotky vůbec ne, ty jso na větší kapacitu, a než by to měl vozit plecháč se dvěma honekrama, je určitě lepší modernizovaná diesemotorová jednotka 842+volžák)y)+řidičák. Bohužel to, že bez elektrizace nelze zvýšit rychlost a kvalitu železniční dopravy, je velmi oblibené (pohříchu i na rozhodných místech) dogma.
Škoda. Místo nesmyslů, dětských hřišť a soukromých welness by elektrifikace příměstských tratí byla potřeba..
Ehm, budu zdánlivě proti ekologii, ale v mnoha případech příměstských" tratí by spíš pomohlo tu trať zrušit. Tedy, pokud tamtudy jedzí jen "lokálka", 4 spoje deně, každý z důvodu obrovsky těžkého drážního podvozku 14 tun prázdný. Tam totiž elektrifikace nepomůže, nejsou na ní vozidla.. Pokud by se místo toho zavedly 4 PÁRY spojů, mikorbusem, který odveze 15 lidí a váží prázdný čtvrtinu, bylo by to víc eko.
Příště ten článek zkraťte.Opět se kradlo,proto nebudeme mět nic a nikdo nebude potrestán.
No my jsme tak bohatý stát s nízkou nezaměstnaností a rychlou železnicí na celém území, když nepotřebujeme další peníze na obnovu..
To je důkaz že na ministerstvech se nestíhá a je nutné přijmout více úředníků
Krajane, spíš bychom měli brečet nad tím, kvůli komu se pořád budeme na liberecku kodrcat na pomalých neelektrifikovaných tratích...
Dokud za tyto promarněné miliardy nebude někdo z úředníků a ministrů tvrdě potrestán, bude se tak dít i nadále...
Potrestan nebude opet nikdo, maximalne presunut z ministerstva A na ministestvo B. Urednici maji pouze pravomoci, odpovednost je temer nulova.
Dotace + Euro, to je to nejhorsi, co nas mohlo postihnout. Rikal to Klaus. Dotace nici trzni prostredi, zemedelstvi a potraviny, a navic moralku nasich uredniku. Dotacim bychom se meli vyhybat, kudy to pujde !
Dotace pokřivují trh, to je jasné. Pokud máte lepší nápad, jak do ekonomicky slabších zemí nalít peníze od těch silnějších, tak aby docházelo k vyrovnání ekonomických sil v Evropě a Evropa jako celek pak mohla silným soupeřem USA, Číně, se s ním....
Na dotace a EURO nelze nadávat. Nádávejte lidem, kteří tento plán realizují - svým Evropským poslancům (potažmo úředníkům, eurokomisařům atd.).
A stale se najdou lide, kteri budou minule vlady ODS a TOP09 obhajovat, jak to delali dobre a odpovedne...
Kdyby ty úředníci nepřemýšleli tak dlouho jak zařídit aby byla malá domů tak už to dávno máme.
To asi byla doba kdy úředníci dřeli jako koně a neměli čas zabývat se čerpáním nějakých pár miliard. No halt ministerstva k ničemu, když tam pracuje stovky neschopných úředníků.