Diskuze

Česko zřejmě nestihne vyčerpat dotace na obnovu železnic, zjistil NKÚ

Česká republika nejspíš nestihne vyčerpat evropské dotace na modernizaci železnic, zjistil Nejvyšší kontrolní úřad. Ministerstvo dopravy podle něj o projektech mimokoridorových tratí rozhodovalo netransparentně. Podle NKÚ se provinila také Správa železniční dopravní cesty.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

I87v62a70n 93H35o59l70a69s

19. 2. 2014 16:28

Otázkou je, jestli se mají tratě elektrizovat jen proto, že si zrovna v tuto chvíli někdo myslí, že je to výhodné a dá na to (a ne na něco jiného) peníze. Stačí si vzpomenout na "unijní rohledny" - protože na ně zrovna Brusel dával peníze, tak se stavěly všude možně, včetně nejednoho údolí. A stejná situace je i na železnici - u nás je už velmi málo tratí, které dosud elektrizovány nejsou a přitom má elektrizace jednoznačný smysl - příkladem budiž třeba trať Brno-Jihlava, kde je provoz mimo vlaky IDS Brno-Zastávka nula nula nic. A trať do zastávky určitě potřebuje modernizovat, zrychlit - ovšem to se dá udělat i bez elektrizace a namísto peněz tdo drátů by se mohlo dát o to víc do skutečně důležitých věcí. Navíc ČD nemají a hned tak nebudou mít na takové výkony vzhodné vlaky - uceleé jednotky vůbec ne, ty jso na větší kapacitu, a než by to měl vozit plecháč se dvěma honekrama, je určitě lepší modernizovaná diesemotorová jednotka 842+volžák)y)+řidičák. Bohužel to, že bez elektrizace nelze zvýšit rychlost a kvalitu železniční dopravy, je velmi oblibené (pohříchu i na rozhodných místech) dogma.

0 1
možnosti

J94a43n 16J55e20m24e52l28k86a

17. 2. 2014 13:31

Škoda. Místo nesmyslů, dětských hřišť a soukromých welness by elektrifikace příměstských tratí byla potřeba..

2 0
možnosti

Ehm, budu zdánlivě proti ekologii, ale v mnoha případech příměstských" tratí by spíš pomohlo tu trať zrušit. Tedy, pokud tamtudy jedzí jen "lokálka", 4 spoje deně, každý z důvodu obrovsky těžkého drážního podvozku 14 tun prázdný. Tam totiž elektrifikace nepomůže, nejsou na ní vozidla.. Pokud by se místo toho zavedly 4 PÁRY spojů, mikorbusem, který odveze 15 lidí a váží prázdný čtvrtinu, bylo by to víc eko.

0 2
možnosti

Příště ten článek zkraťte.Opět se kradlo,proto nebudeme mět nic a nikdo nebude potrestán.

4 0
možnosti

A93l22a49n 52Ř19e51p81k86a

17. 2. 2014 11:16

No my jsme tak bohatý stát s nízkou nezaměstnaností a rychlou železnicí na celém území, když nepotřebujeme další peníze na obnovu:-)..:-P

1 0
možnosti

To je důkaz že na ministerstvech se nestíhá a je nutné přijmout více úředníků ;-D

0 0
možnosti
Foto

J34i14ř74í 23E87r10b84e58n

17. 2. 2014 11:00

Krajane, spíš bychom měli brečet nad tím, kvůli komu se pořád budeme na liberecku kodrcat na pomalých neelektrifikovaných tratích... :-/

1 0
možnosti

Dokud za tyto promarněné miliardy nebude někdo z úředníků a ministrů tvrdě potrestán, bude se tak dít i nadále...

2 0
možnosti

Potrestan nebude opet nikdo, maximalne presunut z ministerstva A na ministestvo B. Urednici maji pouze pravomoci, odpovednost je temer nulova.

0 0
možnosti

Dotace + Euro, to je to nejhorsi, co nas mohlo postihnout. Rikal to Klaus. Dotace nici trzni prostredi, zemedelstvi a potraviny, a navic moralku nasich uredniku. Dotacim bychom se meli vyhybat, kudy to pujde !

6 1
možnosti

Dotace pokřivují trh, to je jasné. Pokud máte lepší nápad, jak do ekonomicky slabších zemí nalít peníze od těch silnějších, tak aby docházelo k vyrovnání ekonomických sil v Evropě a Evropa jako celek pak mohla silným soupeřem USA, Číně, se s ním....

Na dotace a EURO nelze nadávat. Nádávejte lidem, kteří tento plán realizují - svým Evropským poslancům (potažmo úředníkům, eurokomisařům atd.).

6 0
možnosti

A stale se najdou lide, kteri budou minule vlady ODS a TOP09 obhajovat, jak to delali dobre a odpovedne...

5 0
možnosti

J56i49ř50í 12B89a28u84e70r

17. 2. 2014 10:32

Kdyby ty úředníci nepřemýšleli tak dlouho jak zařídit aby byla malá domů tak už to dávno máme.

0 0
možnosti

P66e77t81r 53K96u72l34d15a

17. 2. 2014 9:58

To asi byla doba kdy úředníci dřeli jako koně a neměli čas zabývat se čerpáním nějakých pár miliard. No halt ministerstva k ničemu, když tam pracuje stovky neschopných úředníků.

4 0
možnosti