Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zeman je proti privatizaci Budvaru. Nechce pít "špinavou hnědou břečku"

Prezident Miloš Zeman je proti privatizaci Budvaru. Podle něj by prodej podniku mohl vést ke zhoršení kvality českobudějovického piva. Zeman to řekl při třídenní návštěvě Jihočeského kraje, kterou v pondělí zahájil v Českých Budějovicích.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V43á89c54l52a94v 51V27a63n65ě21k 2863443968121

Stát má bránit občany, pomáhat jim za daně ostatních v sociálních otázkách, poskytovat zdravotní péči atd.

V žádném případě by ale neměl konkurovat občanům v jejich obchodních aktivitách ať už to je vaření piva nebo cokoliv jiného. Jakpak k tomu přijdou ostatní pivovary, které se museli zadlužit na to aby mohli provozovat svůj byznys, když jim konkuruje Budvar, který je od začátku nabitý státem a občany  financovanou technikou a vším možným což je dávno za naše peníze splaceno.

Stát vařit pivo nemá a za utržené peníze za Budvar by mohl třeba postavit novou nemocnici, či dostavět dálnici do ČB která se staví už snad od císaře pána a vždy se najde nějaká výmluva proč to nejde.

Kupec Budvaru by byl totální hlupák aby zabil zajetou výrobu a tradici Budvaru a občanu by se určitě utržené peníze hodily, I kdyby měli třeba jít jen na splacení státního dluhu. Nabídl bych třeba příklad firmy Diageo, která zakoupila slavný Guinness a od té doby se pivovar rozrostl na čtyřnásobnou velikost a zaměstnává tisíce lidí a ofsetů v místních firmách. Proč? - Protože začali současně s Guinnessem vyrábět take licenční piva jako Heineken,Carlsberg atd. Kromě toho tyto obrovské globální pivovary mají zásadně lepší možnost propagace piva, takže Guinness jako takový od té doby zdvojnásobil objem výroby a zaměstnanců.

V ČB ale raději držíme co máme, neboť nejsme schopni či ochotni myslet jinak než jihočesky. Pro Jihočeský kraj je důležité kolik pracovních mist Budvar nabídne a pochybuji, že současný stav se nějak radikálně změní bez toho aby se radikálně změnilo myšlení.

To jestli pan Zeman má rád Budvar nebo ne je zcela bezvýznamné.

0/0
18.2.2014 13:40

M92a17r82t40i51n 53D29e60r84n25e27r 8419451392242

problemem je ze licencovana piva uz nechutnaji stejne jako original. Jen si ochutnejte Sam Adams nebo Asahi varene v Evrope. Nema to absolutne nic spolecneho s originalem. A ani Guinness vareny mimo Irsko neni stejny. Takze kind of souhlas se soudruhem presidentem

0/0
19.2.2014 20:39

V23á84c95l53a37v 94V95a39n20ě27k 2533253798861

Zeptejte se tech par tisíců novych zaměstnanců kteří mohou zivit sve rodiny. Jejich zakaznici s vami mozna souhlasi, ale přesto si to licenční pivo koupi - proc? Protoze je mozna o zlomek jine chuti , ale je levnější než to z dovozu a se zákazníkem se nediskutuje. Puritani jsou treba ale prace je dulezita také.

0/0
19.2.2014 23:38

S33t80a20n58i79s24l85a77v 54S53r28b21a 4575744378214

a pane prezidente, copak někdo může za to, že rusové o pivovar nemají zájem?

ps z diskuse se zdá, že většina národa pije budvar. já jsem ve svém okolí už dlouho nikoho takového neviděl. asi nějaká izolace.

pps moravští vinaři těště se na návštěvu Zemana-možná vám zhodnotí červené víno dirty bloody sh...

0/0
18.2.2014 10:49

M22a13r50t79i25n 42M16i11k16o62l95á64š85e35k 7720410363

Fascinujou mě ty odpovědi ve stylu: "Budvar se nesmí prodat, protože je to naše národní stříbro a musíme přece našim potomkům zde něco zanechat" Když pominu  "kvalitu" budějovického piva a samotného faktu, že stát zde není od toho, aby podnikal v pivovarnictví, tak mi přijde, že Budvar má sloužit spíše jako trafika pro všechny možné vysloužilé politiky, úředníky či poradce jako jsou pan Mejstřík či Cícer... A samozřejmě pro advokátní kanceláře je státní vlastnictví Budvaru darem z nebes, protože mají záruku, že vydělají stovky milionů, které stát vyhazuje na známko-právní spory :-)) Jj národní vlastnictví je fajn, ale jen pro některé jedince :-)

+1/−1
18.2.2014 10:14

P13e14t68r 60T30i52c45h67ý 4410771425784

Budvar je spinava hneda brecka uz pekne dlouho...

+3/−3
18.2.2014 7:35

A30r68n27o59š15t 50M74á98č71e 9892742195526

To jste jim to nandal.

+1/0
18.2.2014 8:03

V26ě27r30a 91P28e79t85r83ů 8543690685606

pán asi pije Gambrinus, je to znalec ;-D

+1/0
18.2.2014 11:54

A38l68e66š 81J47a46n10á36č79e46k 3453454596453

Stát není od toho aby provozoval pivovar!!! Stát má dělat jiné věci a ne podnikat. To co pijem je to za co sme ochotný platit, můžeme si vybrat pivo za 4,90 nebo za 15 a podle toho vypadá kvalita. Takže jednoznačně Budvar prodat a stejně tak spousty dalších firem, které nemá stát co provozovat.

+5/−8
18.2.2014 7:04

L60u73k69á46š 38P93a25v43l13á31s53e49k 8611909589341

Pokud je Budvar v zisku, nemám s tím problém, aby zůstal státní. Pokud ne, tak jednoznačně prodat, protože máš pravdu - pivo bude takové, jak si my zákazníci vydupeme.

+2/0
18.2.2014 7:28

P60a10v66e30l 45M83o91r61a34v89e47c 3392159802808

Co když bude v zisku 1milion korun, a za prodej bychom získali třeba 10 miliard? I pak se to vyplatí???

0/0
18.2.2014 8:13

M70a55r67t16i26n 47P25e74c52i26n35a 4461223

Problém je, že případnou ztrátu státního podniku platíme všichni, takže stát by podnikat vůbec neměl;-)

0/0
18.2.2014 9:33

M42i85c54h50a11l 29B45a77š24t23a 1601674215448

Budvar je sice v zisku ale pro statni rozpocet to neznamena vubec nic. Stat si totiz nemuze vzit z n.p. ani korunu.

0/0
18.2.2014 9:43

J55i89ř64í 19K62u31c60h96t80a 6558745219197

Co je to za nesmysl ? Amíci se nás budou ptát co chceme pít ? To zrovna. Prostě nám sem dovezou svoje a budeme mít vystaráno.

0/0
20.2.2014 12:19

A84r57n50o94š97t 70M59á75č79e 9492462195686

To je vidět, kam jsme došli, když se všechno zprivatizovalo.

0/−1
18.2.2014 8:04

J12a65n 56J94e10m93e81l90k34a 1195420

S tím nesouhlasím. Záleží jestli ho stát provozuje dobře nebo ne. Pokud ano, nemám nic proti tomu aby byl státní. Stejně jako třeba ČEZ. Třeba privatizace vodáren byla pěkná prasárna. ( ikdyž pak je v krajích a městech tendence si z toho dělat zlaté prasátko pro místní politiky a jejich rodiny)

+2/0
18.2.2014 8:28
Foto

M62i14r85o24s60l40a79v 39S91t43e87i37n29e24r 1885175458633

V EU roste iniciativa pro to, aby vodní zdroje a kanalizace byly vráceny do veřejných rukou. Zde je privatizace opravdu nesmysl.

+1/0
19.2.2014 9:32

E16d53u55a49r60d 64B13l12a80z60e92k 1293830745245

;-OBy... mohlo vest... Kdyby... byly v prd...ly ryby, nemusely by byt rybniky ;-D Zeman , co byl proti privatizaci statnich bank a co sel po krku vlade V. Klause, protoze prej chtel rozprodat "nase" (statni...) narodni... stribro (statni... banky v hluboke ztrate!...) , coz jej vyneslo do kresla premiera , aby jeste na podzim tehoz roku urychlene sam privatizoval ztratove statni banky... (nasledne byly a jsou dodnes dokonce v zisku a naopak odvadi jeste dane!) Tak ten Zeman opet broji proti privatizaci navic zbytne vyrobe a pomlouva spekulativne piuze jako"argument"... Zeman je zrcadlo naroda = vetsiny nesmostatnych obcanu CR, piseru schivavajicich se neustale za stat...;-€ Tedy i moje dane!;-O A ja piji vino nebo Kozla a nechci z dani doplacet na chlast jinych!!!;-€ Pritom se nedostava na mrzacky sirotky a nemohouci stare lidi!!!!!;-€

+1/−5
18.2.2014 6:58

D86a89l22i56b98o45r 98Š19i54m74o80n 4737469415

Vyberte si: já znám jen Budvar, světlý ležák (5,0 % obj.)!

Budweiser Budvar, světlé výčepní pivo (4,0 % obj.)?

Budweiser Budvar, Cvikl nefiltrované kvasnicové pivo (4,0 % obj.),

Budweiser Budvar, tmavý ležák (4,7 % obj.)

Budweiser Budvar, nealkoholické pivo ?

0/0
18.2.2014 6:13

D15a91l57i27b84o79r 63Š91i12m49o81n 4217799785

BUD Premier Select (7,5 % obj.)

Budweiser Budvar kroužkovaný ležák (5,0 % obj.)

Pardál Echt, světlý ležák (4,5% obj.) ?

Pardál Echt, světlý kvasnicový ležák (4,5 % obj.)

Pardál, světlé výčepní pivo (3,8% obj.) ?

PardálOVO Bezové, míchaný nápoj z piva (2,0 % obj.) ? U těch s otazníkem mám pochyby :-/

0/0
18.2.2014 6:15
Foto

M86i20r17o68s73l50a39v 12S42t18e10i63n95e98r 1795685858283

Pardál je obdoba Gambrihnusu, je to levnější vydání na kterém se zřejmě víc vydělá. Ale Pilsner Urquell byl v létě 2013 opravdu podstatně horší, než Budvar světlý ležák. Stupeň ředění vodou se pozná podle alc.vol- Pilsner 4,4%, Budvar 5%.  Německá kvalitní piva mají vesměs více, než 4,9%, je vššak dost i značek s 6%. V ČR stále ještě působí pozůstatky války, kdy se vařilo 3-stupňové pivo, desítka bývala už luxus. Řídké pivo je ale zdravější, i když má vodnatelnou příchuť.

0/0
19.2.2014 9:39

J70o96s87e13f 74Č43e14r20v32e84n49i40c44k28ý 9659224981463

To by mě zajímalo, jaký podíl produkce chmele českých producentů odebírá Budvar, že si Zeman troufne říci, že privatizace Budvaru by měla velký vliv na chmelařství.

+2/−1
18.2.2014 6:12

D16a17n33i16e39l 71V83u56č62e87n80o83v32i25č 4310201232918

Budete se divit,ale velký. Budvar je jeden z malá pivovarů co odebírá český chmel a poslední co ještě nepřešel na chmelove granulaty

+3/0
18.2.2014 7:10

J74o21s75e13f 57Č50e65r88v70e96n88i43c51k96ý 9619724611623

Možná jste mi nerozuměl. Já se ptal, kolik (třeba procent) z celkové produkce chmele českých producentů končí v Budvaru, ne kolik chmele, který Budvar spotřebuje, je od českých producentů.

Ptal jsem se proto, protože jsem viděl v minulosti dost článků o tom, jak jde podstatná část produkce našeho chmele na vývoz.

+1/0
18.2.2014 7:18

J21a41r35o13s55l22a54v 32J36a98k68e28š 6291301362901

ano, prevazna vetsina chmele, ktera se unas vypestuje se vyvazi za hranice.

Hlavne pak do fabrik, kde se znej delaji kapicky, ktere se knam pak dovazej, velke pivovary snima chmeli

0/0
18.2.2014 7:24
Foto

E11d32u43a57r65d 67M26y68s73l93o22v21i90č 6281201699622

Bojují o zisky, a to všichni. Raději výprask od táty než od kantora, tudíž raději vlastní šmejd, velmi polopatě. Pokud jde o rýži, tak pamatuji, že podíl (málo) rýže zajišťuje skvělou smetanovou pěnu až do dna. Z 12° Prazdroje máme desítku.  Právě tak to chodí i jinde. Snad malé pivovary budou zárukou. Bernard, z nadšenců je již značka, kterou však gigant snadno potopí. Nemám důvod znevažovat Dácii, ale byť bude lepší od Audiny, pořád raději šestiletou Audinu 6 od nového Duster (?).  Konečně Seat a Škoda, plus VW. Dá se říci, že jen ve značce je rozdíl? Znáte skutečnost. Závěr: Vždy byl zjevný rozdíl Staropramen jako kompromis mezi Budvarem a Prazdrojem (chuťově). Kozel měl buket, který mi překážel. Pravda i třetí Platan Na Zvíkově v Písku  byl skvělý. Po čtvrtém to snad bere všude. Když v těch místech. V parku U Riegrů byl vozíček, hladká mramorová podlaha, ale pivo z vozíčku NE (otřesy a i odstáté pivo). Tehdá  tam byl točen Prazdroj. Jedničkou byl Smíchovský sklípek na Národní (prý drogové doupě). Já to nepociťoval. Dokonce jsem hulil konopí  z "mašinka s plachetkou" nadupáno s objemem dvou cigaret a nic. Fakt je, bez piva jsem to nehulil. Vůně se líbila, ale účinek po pěti-šesti se asi ani nedal poznat.

+1/−1
18.2.2014 1:34

J19a78n 87S87o28u97k30u79p 1314514956705

Bernard už dávno není nadšenecká záležitost, je to velký pivovar, navíc z poloviny je belgický..

0/0
19.2.2014 14:39

D50a76l62i52b49o74r 27Š25i95m93o93n 4727609185

Kdyby německá hospoda netočila kvalitní pivo, zkrachuje!!Pilsner Urguell a Budweiser jsou nejdražší!R^

Břečky, podobné českým výčepním nebo "desítkám" se v Německu neprodávají. Špatná laciná piva se prodávají jen v lahvích v obchodech.Rv Musím ale dodat, že se v Německu strašně rozšířilo pití piva s limonádou - s colou je to pak opravdu

"špinavá hnědá břečka":-/

+2/0
18.2.2014 1:06

D42a11l63i14b25o38r 15Š18i50m41o47n 4717129115

*Budweiser Budvar

0/0
18.2.2014 1:08

M63i35r23o70s55l27a96v 41P69a71t26o10c94k73a 1677259162372

Zeman urazi americke pivovary a to se mi nelibi. Nic proti ceskemu pivu, ale i nemecka, holandska nebo americka ci mexicka piva jsou vyborna. Ceska piva jsou az na par vyjimek na svetovych trzich temer neznama. V Nemecku trochu, v Rakousku take, ale to je na zapadni hemisfere temer vse. Na ceskem trhu maji ceske pivovary temer monopolni postaveni, ale ve svetovem meritku moc vyznamne nejsou.

0/−4
17.2.2014 23:36

O79t85o 96S66a75t16i22n89s61k10y 4444240790461

ty jsi rozhodne v USA nebyl a ty jejich sracky a bolehlavy nepil. Zeman to rika presne, jak to je...

+8/0
18.2.2014 0:49

P72a63v88e81l 33J47e54ř62á75b72e38k 7471132294647

Každému chutná něco jiného. Američan se zas může chechtat našemu hovězímu.

0/−2
18.2.2014 1:31

J47a92r43o13s67l85a15v 44H87a29š10e79k 8939260622278

tady je diskuze o pivu a ne o vás, pardon a volovi a krávě

+2/−2
18.2.2014 1:34

J88i34n52d46ř16i90c44h 76Š60k74o13p22e67k 4285711860575

a proč by je nemoh urazit. Každý na "chceme Budvar jen kvůli známkám, s výrobou nepočítáme, nebude reagovat rychlým a uctivým jednáním o prodeji s tímto zájemcem

+1/0
18.2.2014 7:52

R52o67m65a40n 56Š93i41n37d74l68e81r 3525535385983

Zeman zase mele ty své prognostické nesmysle. Plzeň také patří holanďanům a je to jedno z nejlepších piv na světě.

+2/−9
17.2.2014 22:53

M58i82r14o93s65l22a72v 13J26a82n38o64u72š46e25k 9264421517

Není.

+7/0
17.2.2014 23:25

O59t32o 69S94a92t24i71n47s19k90y 4334320740531

ano , Plzen je trochu kysela a jedine dobre pivo v USA je cesky Budvarek.

+4/0
18.2.2014 0:51

J39i63ř33í 15O73u83k49r51o82p12e91c 5300938223589

Jediné, co se v USA dalo pít a kupoval jsem si to tam, byl Heineken (také byl dražší)

0/0
18.2.2014 3:36

J39a25r27o77s76l87a87v 20H79a93š74e63k 8219910602628

Plzeň patří jihoafričanům a amíkům... a jinak jíst vám chutná? Tam se šetří na všem, ležení se urychluje fermentací a pivo vaří ve vyšší stupňovitosti a pak se ředí.... Tak dobrou chuť....

+3/0
17.2.2014 23:51
Foto

E20d43u81a90r20d 67M67y86s83l76o29v77i73č 6981121229202

Bohužel.

+2/0
18.2.2014 0:28

J78a74r15o53s97l64a50v 53L53h20o97t29s37k58ý 4327480801859

Ano, a to vše se navíc odehrává v Polsku.

0/0
18.2.2014 21:54

J22i30n48d67r71a 37H43o11j56e20r 2233212764815

Jo a Babišovi by měl sebrat pekárny a masny, abychom měli kvalitní české pečivo a párky. Bože, to je mimoň!

+2/−2
17.2.2014 22:40

I63v84a 45K86a16i64s54e92r37o46v98a 6688471594348

Aspoň Zeman jednou mluví zasvěceně o něčem, čemu rozumí!!;-D Ale jinak jednou souhlas!!

+10/0
17.2.2014 22:33

P53a80v95e87l 85S80ý73k52o17r47a 7717512507541

Zahranicni firmy jsou strasne sikovne. Dnes jsem mluvil s Bulharama, mají tam obrovske medene doly, ovšem Bulhari z nich nic nemaji, bo patri Nemcum.  EU

No to je zajimave,....

+1/0
17.2.2014 22:13

P37a42v76e38l 44S44ý90k71o25r83a 7357922837821

a na Slovensku, Mastkové doly, taktéž patří Němcům. Zajímavé....

+1/0
17.2.2014 22:36

J48i97n33d77r18a 57H75o23j35e34r 2943172214765

A co ty máš z toho českého Budvaru? Vše, co vydělají, sypou právníkům za nesmyslné soudy s Američany a do marketingových agentur kámošů momentálně vládnoucích partají. Prazdroj si také odvezli do Jižní Afriky?

+3/−2
17.2.2014 22:42

J97i24n64d23ř10i64c94h 69Š70k34o12p67e62k 4375951690935

1. pokud spory vyhrají, tak náklady zaplatí amíci, takže jaké sypání ?

2. Afričani stáli o vaření piva v ČR. AB jde pouze o známky, sám se tak vyjádřil

0/0
18.2.2014 8:09

J12i97ř34í 53P82a68u62e93r 6747404119173

Kdo by situaci v Budvaru dokázal okomentovat lépe, než na alkohol vzatý odborníííííkkk !!!!;-D

+1/−2
17.2.2014 22:00

J80a30r32o67s91l56a60v 70H35a37š87e23k 8779730312198

znal jsem nějakého Paura a to byl pěknej notor...

0/0
18.2.2014 0:25

V55o29j78t52ě41c31h 96R82ů67ž92e39k 9619692480688

Budvar už špinavá břečka je, stejně jako všechna ostatní piva.

+1/−2
17.2.2014 21:58





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.