Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stát chrání jen chudé rodiny, ty ostatní ignoruje, říká sociolog

Rodina, základ státu? Tento slogan v praxi už moc neplatí. Podpora rodin je podle sociologa Petra Víška v troskách. Řešením není jen zvýšení porodného, ale možnost odečíst si výdaje na výchovu dětí z daní. Hlavní je však změnit atmosféru ve společnosti tak, aby rození dětí bylo opět "in", říká v rozhovoru pro MF DNES.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

I84v66o 95P38a30t64t54a 9112960732160

Sociology neberte vážně, Neví co mluví a JUDr (!) Igor Tomeš? To je člověk který tragedii našich rodin pomáhal po roce 1990 vytvářet.Jako náměstek federálního ministra práce a sociálních věcí koncipoval první transformační kroky v této oblasti. Více na adrese: http://sociologie.netstranky.cz/

+1/0
22.2.2014 1:16
Foto

Z30d91e19n41k88a 33S68c20h61o91e94n82b43a32e92c10h25l95e64r 17K24r13u50z94o87v54a 6388132877259

No nevim,ale zda se mi ze jsme na tom porad lip nez v CH,porodny,hahaha urcite ne,materskou?hahaha 3mesice,pokud chce matka kojit dyl,musi si to s mlikem nejak poresit pokud nechce rodina zit jen z jednoho platu,jo zapomela jsem na ty 200fr.co dostava muz na dite,nejake ty odpocty s dani,a jeste na neco?jeste bydleni,mam pocit ze se tady schvalne stavy jen velky byty aby mohly byt nehorazne drahy

takze prumnerna rodino,ono to neni vsude tak jak to vypada

0/0
20.2.2014 1:10

J17i35ř12í 54K76o96c46u73r14e26k 6385854755528

Pokud máte příjem vyšší než cca 2800 Kč za měsíc, tak je tento příjem předmětem daně z přjímu, jelikož Vás stát považuje za dostatečně bohatého, abyste se na nákladech státu podílel.

Možná by stačilo říct, že osoba pracující za (případně nižší než) minimální mzdu je osoba chudá a tím pádem neplatí daně, k tomu nastavit nulovou DPH na potraviny.

Namísto toho socani všech barev zvyšují daňové zatížení základních životních potřeb. Už vidím spotřební daň na tramvajenku: Je to finta jak neplatit spotřební daň za benzín, který nespálíte v autě... Zdravím Orwella!

0/0
19.2.2014 12:08

K88a82r62e15l 37N64e38č14a41s 5663919270510

V každé společnosti jsou dva největší parazité. Hnijící spodina a ti nejbohatší.Na tyto dvě skupiny musí ten zbytek stát u kasy.Odnesou to potom ti,kteří se o sebe vážně nemohou postarat.Rv

+2/−1
18.2.2014 23:36

V24á52c44l94a64v 31P45o83u69s79t87k55a 3949634516916

stát se stará jenom o to, aby peníze z rodin pracujících přesunul elegantně do rodin nikdy nepracujících

+4/0
18.2.2014 18:01

J48i78ř37í 37K96o15c15u90r33e75k 6335864125938

Pro příjmovou skupinu je to sakravýhodné. Tím pádem budou volit socialisty. A socialista se bude snažit, aby měl co nejvíce voličů. Jak prosté.

+1/0
19.2.2014 11:59

J45o62s59e55f 31V31o68m31á72č63k39a 5683294133744

Tady jen něco z vedlejšího článku k tomu zneužívání dávek, které pan sociolog Víšek zlehčuje slovy: "Zneužívání dávek je výmluva na vlastní neschopnost pracovat tak, jak mi to zákon umožňuje.":

"Tři z obžalovaných jsou bez práce a pobírají sociální dávky, Kristina Pilárová je v invalidním důchodu a v minulosti už byla patnáctkrát trestaná."

Jak jinak nazvat placení invalidního důchodu patnáctkrát trestané osobě než jako zneužívání dávek?

0/−1
18.2.2014 17:21

T59o41m10á86š 22S91k86á63l89a 6538197

ale on neříká, že neexistuje. Ale že to není důsledek existence dávek, ale špatného dozoru. Další věc, se kterou nesouhlasím. Protože to je teorie, že s tím lze něco dělat. Kdyby se na měsíc zašel podívat jak to vypadá v praxi, tak by možná pochopil, proč se s tím nic nedělá a ani dělat nedá a že příčina, se kterou něco dělat lze, je skutečně existence dávek samotná.

+2/0
18.2.2014 17:26

J47o52s70e87f 97V57o80m75á43č34k95a 5493424293324

No, jak se to vezme. V podstatě říká, že pokud by úředník dávky poskytoval v jiné podobě, je to v pořádku (obědy, nájemné). Dle mého názoru je to pořád zneužívání a prašť jak uhoď - tedy že dávky dostává ten, který by se bez nich obešel (tedy vlastně až na nějaké to procento promile všichni).

Ale nejsem s vámi ve sporu.

+1/0
18.2.2014 17:56

K27a15r73e96l 38K84o12š26ť73á44l 8327101890115

Něco na tom je. Narodí se vám dítě a první co dostanete je složenka za odpad. Na druhou stranu je tu bezplatné školství a zdravotnictví. Materiálními podmínkami to zkrátka není. Proč se nejvíce dětí ve společnostech, které jsou velmi chudé, válčí se tam, jako je Afghánistán, Egypt... Je to víc v té společenské atmosféře, v tom, jak se společnost chová k matkám, jak mateřství zasahuje jejich kariéry.

0/0
18.2.2014 16:20

J58o98s69e12f 22V82o26m59á84č64k80a 5863534683494

A také v tom, jaké mají tyto společnosti systémy zabezpečení na stáří. Tam, kde stát neslibuje garanci výplaty důchodů (alespoň naoko), prostě bez dětí ve stáří nepřežijete. Zavedením státních důchodů po druhé světové válce šla ve všech zemích porodnost pod reprodukční hranici v podstatě všude.

+1/0
18.2.2014 17:05
Foto

P62a91v67e66l 88Ř74í80č89a91n 8253334454

"Když dávku poskytnete a dotyčný ji nevyužije k prospěchu svých dětí, tak příslušný orgán může dávky poskytnout v jiné formě - například úřady rovnou zaplatí dětem stravování ve škole nebo se cestou zvláštního zmocněnce zaplatí nájemné. Je to trošku práce, ale proto tam ty úřady jsou."

To je ale hodně pracné, kdo se bude s těmi alkoholiky a gamblery hádat? Lepší se mi zdá přesouvat podporu rodin do daňových slev. Ty využijí rodiny těch rodičů, kteří se o sebe dokážou postarat a je šance, že to naučí i své děti. Tam potřebujeme podporovat porodnost. A za druhé - podporovat děti systémově bezplatným stravováním, levnou dopravou, bezplatnou školou v přírodě, bezplatnými školními pomůckami, bezplatnými kroužky atd. Jednou větou: Nikomu peníze, ale rodičům nižší daně a dětem přímou podporu.

+2/0
18.2.2014 15:11

P35a96v53e75l 57Ř90a73p84e35k 7362466299455

Ten pán je v mnoha věcech naprosto mimo. Dávat nám za vzor Francii s její fašistickou vládou a všudypřítomnými přistěhovalci je opravdu výspa inteligence.

Většinu dávek je třeba zrušit, zvýraznit daňové zvýhodnění.

Jak asi má mít typická česká domácnost děti, když přes 50 % jejich výdělku putuje státu, který z toho krmí sociálně nepřizpůsobivé?

+6/0
18.2.2014 12:44

P16a66v30e18l 26K51u40c42h76t20a 4526641427114

Daňové zvýhodnění Vám nemůže stačit, vlastní da\ń z příjmu je velmi malá.

+1/0
18.2.2014 13:40

P76a86v88e47l 89Ř61a40p88e32k 7952796829235

Ano, to je bohužel pravda, proto do celkové daňové zátěže počítám i zdravotní a sociální daň, DPH, spotřební daně, majetkové daně, poplatky OZE, biopaliva, koncesionářské poplatky, inflaci, ...... uf, je to až neskutečné.

+1/0
18.2.2014 14:26

J36a54n 47H30á81l18a 8605805750727

Velmi zajímavý článek, myslím, že pan sociolog celkem trefil hřebík na hlavičku, byť to samozřejmě vidí primárně optikou své profese. 

Problém není sám o sobě podpora chudých rodin, obrovský problém je postupná likvidace střední třídy - a ta likvidace nastává díky celkově neskutečně vysokým přímým a nepřímým daním. Ať stát nechá aktuální výši nepřímých a spotřebních daní, ale ať proboha přestane tak vysoko danit práci - jak z pohledu zaměstnance, tak z pohledu zaměstnavatele.

+5/−1
18.2.2014 12:16

T91o12m58á86š 10S20k24á88l48a 6188267

zvláštní, mě pán přijde docela mimo. Sleva na dani není tak velká a hlavně není moc účelná. Vytvářel by komise pro plánování, úřady by měli za děti platit potřeby... Téměř jediné, co vnímám podobně je nadpis. 

Jestli chce stát podporovat děti, tak by jim musel vybudovat zázemí, jako ty školky, obědy, a spol. Plošně. Ne mít na každé dítě 10 papírů, na kterou dávku mám nárok a po správném razítku příslušný úředník přepošle peníze z bodu A do bodu B. 

Jenže cokoliv státního nefunguje. Takže kdybych já chtěl podporovat rodiny, tak zvýhodním "soukromé" ústavy pro práci s dětmi. Dám zaměstnavateli daňovou úlevu za zřízení školky pro zaměstnance. To samé pro sportovní kluby a zájmové kroužky. Ona ve výsledku není "podpora rodin" moc potřeba. Svým způsobem stačí jim neházet klacky pod nohy.

+1/0
18.2.2014 17:23

D58a59v40i97d 26B14r88u29c92k54n60e59r 5622834969265

ono celkově společenské ovzduší v tomto státě není zrovna nakloněno rodinám, výchově dětí, specielně ve velkých městech apod. Ale to není jen u nás, hovořím z vlastní zkušenosti. Upřednostňováno je spíše takové sobecky pohodlné přežívání za podmínek absolutního nasazení v práci a ve volnočasových aktivitách. Potud možnosti uplatnění obou rodičů - velice omezené, zvlášť pro ženy.

Vývoj daní v této zemi nicméně také nijak nepomáhá: je třeba smířit se s tím, že jsme socialistický stát, a ten bude vždy podporovat ty vděčné voliče, kteří elementární věci bez pomoci úřadů nezvládají. Za to pak má pak veřejný establishment jejich volební hlasy a celkovou přízeň.

Přesto tvrdím, že česko je stále jedna ze zemí s nejlepšími podmínkami pro přivedení rodiny na svět a její výchovu (hovořím jako člověk, který rodinu částečně přivedl na svět ve ´vyspělé ´cizině). 

Čili doporučuji spíše než si furt dokola stěžovat a tím si otravovat život, komunikovat s poslanci, senátory, vládou, městkými zastupiteli, a být slyšet víc, než ty naše socky, podle kterých se v naší zemi leccos přizpůsobuje a ohýbá. Pochopitelně že kdo přivede na svět děti, ten se musí ohánět víc, tak to bylo tak to bude - proč si na to stěžovat.

+3/−1
18.2.2014 10:50
Foto

V28l27a26d37i11m23í95r 45H40r74u39b77e18š 9164411747958

nevšiml jste si, že rozhovor ukazujel pravý opak toho, co vy píšete? ale to neva

+2/0
18.2.2014 10:56

J76o93s17e31f 64V13o70m61á82č28k41a 5523944133134

A ono je snad někde psáno, že ten rozhovor musí být nutně pravdivý?

+1/−1
18.2.2014 10:59
Foto

V93l12a70d30i90m88í57r 46H43r62u84b39e58š 9504831477298

rozhodně se mi jeví jako relevantnější, než výše uvedený příspěvek, nicméně "pravdivý" být nutně nemusí, tak zkuste podumat kde leží pravda

+1/0
18.2.2014 11:04

D83a66v16i12d 18B89r62u23c54k75n28e93r 5632924459705

Relevantnější? Zajímavé přídavné jméno.-

Mně zas přijde relevantní, psát nesouhlasné komentáře, a nerelevantní, aby Vy jste to nějak hodnotil.

Prostě s tím člověkem souhlasíte, já to beru, a vy se smiřte zase s tím, že ne každý tady pláče, kolik ho stojí děti.

Né každý to takhle počítá.

+1/−1
18.2.2014 11:06

J36o83s15e45f 20V82o17m29á57č72k68a 5793724213204

OK, s příspěvkem výše souhlasím až na poslední odstavec ve všem, místo komunikace s politiky bych doporučil volit někoho jiného. 

Zatímco v článku jsou věci jako rozporování zneužívání dávek, nadnesení některých nákladů na výchovu dětí (např. návštěva ZOO za 1500 Kč), které prostě nejsou pravdivé + nesouhlasím s přednesenými závěry, tedy že stát musí rodiny finančně podporovat a odpočty z daní a že jsme si povinni pomáhat (tedy i v případě, že by nemakačenko umřelo hlady).

Článek sice naťukává východisko, tedy nějaké daňové odpočty, ale problém leží ve vysokých daních a vysokých výdajích státu obecně - ať stát nechá lidem peníze a nebude třeba jakákoliv podpora a nesystémové daňové úlevy. Vždyť rodina se dvěma pracujícími a dvěma dětmi na úrovni mediánu by bez jakýchkoliv odvodů mohla mít celkovou čistou mzdu 60 tisíc čistého! Dnes má 37 tisíc čistého. A co za těch 23 tisíc čistého měsíčně od státu dostanete? Opravdu je rodiny nevyužijí lépe? Dovolím si poznamenat, že zdravotnictví stojí v průměru člověka dle nákladů VZP cca 2 tisíce měsíčně... Tím, že stát připraví rodiny o podstatnou část příjmů, a tyto mají třeba hypotéku, jsou nuceny platit hypotéku delší dobu a o to se jim disponibilní příjem dále krátí a finanční prostředky se přesouvají bankám.

+1/0
18.2.2014 11:31

J97o79s22e67f 38V95o10m84á21č17k16a 5463224393514

Ještě bych dodal, že ve výše uvedeném nejsou započítány nepřímé daně, ze kterých by mohl být pohodlně financován běžný provoz státu. V uvedeném případě je to na DPH u rodiny téměř dalších 8 tisíc měsíčně - tedy rodina místo 60 tisíc nevidí ani 30 tisíc).

+1/−1
18.2.2014 11:38

J79o69s49e67f 31V66o77m12á18č11k58a 5863544453304

Copak se vám nezdá, pane Hrubeši? Že by se náklady na administrativu státu mohly vejít do dvou desátků veškeré spotřeby? Zdá se Vám to snad málo?

0/0
18.2.2014 14:21

D82a50v42i64d 30B24r51u34c16k73n36e97r 5932384139465

Josefe, souhlasím, až na to, že věci se máme pokusit ovlivnit jen jednou, a to v době voleb. Oni poslanci a senátoři jsou taky jenom lidi, a často je trápí stejné problémy, jako mně...Má smysl s těmi lidmi mluvit a pokoušet se je zavázat nějakým osobnějším vztahem, než je ten volební...dokud jsou to tak říkajíc sousedi, nikoli nedotknutelná velká zvířata za zdmi úřadů.

Daně jsou tu skutečně vysoké, ale to proto, že tento stát znamená pro spoustu lidí výkon aktivit, které jinde zajišťují jiné subjekty, nežli ty státní...Lidé jsou tu těžce zasažení centrální rolí státu...

A od toho se odvíjí fakt, že zde už není reálná možnost snížení daní, byť by to bylo snížení daní za něco (za to že máme rodiny).

Naopak, trend bude opačný: i ta vrácení úroků z hypoték nám vezmou.

Nedělám si iluze.

0/0
18.2.2014 11:43

J93o89s15e92f 98V39o15m88á53č29k76a 5133664783194

Tak jsem to nemyslel - jde o celkové směřování společnosti a komunistického (KSČM) nebo socialistického (všichni ostatní) poslance prostě nezměním, protože pořád bude myslet ve stejných mantinelech. Stejně tak mohu být aktivní v obci, ale pokud obec, co se příjmů týče, díky rozpočtovému určení daní v podstatě paběrkuje, nezměním nic (nebo v podstatě nic).

Takže dokud se nezmění myšlení lidí - viz některé příspěvky níže nebo články, že stát musí podporovat lidi, musí zajistit důchody, musí zajistit zábavu, musí zajistit vysoké platy, musí zajistit pevnou měnu - nic se nezmění a pořádně si to jednou odskáčeme. A třeba právě tím, že nebudou děti a tím pádem budou nízké důchody - a to i pro člověka, který sám vychoval dětí dost.

+1/−1
18.2.2014 12:01

D54a49v89i33d 65B13r57u18c37k37n44e42r 5922944689835

ovšem Češi jsou silně rovnostářští. Podívejte, jak tu všichni, i slušně situovaní lidé, např. volají po tom, aby se ještě víc zdanily firmy..

Takže se nezmění nic - a ano, ti, co nejvíc volají po tom, ať je drží stát, na  to potom dojedou v neproduktivním věku. Na druhou stranu, proč jim z jejich šlamastyky pomáhat,

+1/−1
18.2.2014 12:17

J73o15s63e64f 95V48o51m31á53č44k52a 5213114463474

Vzhledem k tomu, že tu máme většinový demokratický systém, na to dojedou bohužel i ti, co po státu nevolají. Prostě si ty peníze vyšším přerozdělováním vezmou od mých dětí nebo z mého majetku.

0/−1
18.2.2014 12:21

J67o37s63e80f 57V13o14m46á42č46k80a 5773644633954

Myslel jsem samozřejmě to, že ti volající po státu si vezmou ode mě a mých dětí.

0/0
18.2.2014 12:29

J21o93s84e44f 13V97o12m24á23č16k96a 5673794303594

Tak, pane Krejzku, mínusy jste rozdal, co takhle nějaký názor?

0/0
18.2.2014 15:23

M46a17r89t88i76n 15M38a24i20k79s69n67a31r 3284253708862

Fakt ne 1500kc? rodinne vstupne s 3mi detmi je 700kc, a hodne lidi se zastavi aspon na malem jidle a takovych 1300kc to bude urcite, nedej boze kdyby dite chtelo i nejakou knizku se zviratkama a tak se neco naucilo. Pak to bude i vice :o)

+2/0
18.2.2014 11:44

D67a56v33i58d 36B65r43u49c64k23n50e74r 5602444339265

taky mi to tak vychází. Ovšem třeba v troji, že máte slevu na opencard, si taky musíte zjistit sami, a pani u kasy o ní slušně poprosit. Čili ta nízká úroveň komunikace, tak typická pro česko, je prostě taky často důvod k tomu, že platíme za leccos ještě víc, než musíme.

0/0
18.2.2014 11:48

J81o10s72e86f 74V86o90m81á78č73k63a 5433394803944

Když vy pořád počítáte pouze s Prahou... Tam ale žije jen něco málo přes 10 % lidí a zoologické zahrady jsou i v jiných městech. Mě třeba stojí jednorázový vstup 100 Kč (bez slev) a žena platí s dítětem roční permanentku 1500 Kč a má neomezený počet vstupů po celý rok...

0/0
18.2.2014 11:55

D97a44v20i10d 33B96r11u19c51k56n49e22r 5902874499595

vzal jsem to jako příklad. Chomutovský lesopark nestojí ani tu stovku kupříkladu.

Ale to by bylo odbočení od jádra problému. Osobně si nedovedu představit, že tento stát v dohledné době daně sníží. Proste to považuju za nereálné, pročež jediné řešení je prostě víc se otáčet, navázat se profesně na úspěšná odvětví, atd = to dělám.

0/0
18.2.2014 11:59

J44o45s51e48f 28V51o83m21á79č64k51a 5793614113104

V tom samozřejmě souhlas - nicméně v diskusi si nekladu za cíl změnit něco ihned. Také se otáčím, co to dá, bohužel se bojím, že jednou bude situace taková, že stát si ode mě zase ukrojí více nebo až nebudu moci pracovat, od mých dětí. Toho se bojím asi nejvíc - i přes vyšší náklady a starosti dnes si nebudu moci zajistit kvůli současné rozhazovačné a sebedestruktivní politice státu důstojné stáří.

+2/0
18.2.2014 12:05

D20a82v27i52d 39B49r43u10c28k80n89e31r 5392354739985

tak je tomu ale ve všech zemích, kterými se naši představitelé už chronicky ohánějí, tzv. skandinávský model. Pověřený úředník vám kecá do všeho, za vším stojí a stará se o Vaše blaho. Což Vás stojí třičtvrtiny platu. Obávám se, že to je to po čem většina čechů volá. I proto odsud spousta lidí zdrhne do států nebo austrálie a zakládá rodiny raději tam.

Na druhou stranu tento náš systém také udržuje zdravotnictví, na něž všichni sice nadáváme, ale které je přesto nesrovnatelně lepší, než systémy v zemích, které znám (Británie, Irsko, Belgie, Itálie apod).

+1/0
18.2.2014 12:09

J93o39s24e28f 96V87o42m76á55č59k97a 5303674543314

Já tomu rozumím, jenom prostě vidím dobu, kdy se to prostě zasekne, protože takový systém není jednoduše udržitelný, nebo s masivní imigrací, což je - viz třeba ty zmiňované státy - také cesta do pekel. Lidé bohužel takto daleko ve většině nepřemýšlejí - "však ono to nějak dopadne".

Co se zdravotnictví týče, nevidím ho pro chod společnosti jako podstatný problém - co se kvality týče, nijak nenadávám, pouze na jeho cenu. Ale to je daň za to, že se platí nikoliv dle potřeby, ale dle příjmu.

+1/0
18.2.2014 12:17

D57a49v56i38d 38B72r44u19c19k11n45e32r 5662374309535

Už to tak bývá, že pod komentáře a rozhovory dlouholetých zaměstnanců státních struktur, zvlášť těch s přívlastkem sociální, píši nesouhlasné, nebo odporující komentáře. Co vám brání napsat souhlasný?

+2/0
18.2.2014 11:04
Foto

V84l16a65d56i50m46í81r 12H32r50u50b95e78š 9504231427728

čekal bych nějakou argumentaci, ne pouze, že nesouhlasíte

0/0
18.2.2014 11:06

D59a41v80i82d 95B45r36u58c29k15n27e61r 5642744489355

Mou argumentací je životní zkušenost s životem v jiných zemích...

že ji nejste schopen pochopit je věc jiná....Mně zas přijde nerelevantní, jako rodiči, nekriticky přejímat prohlášení sedmdesátiletého celoživotního úředníka státních sociálních struktur. I když v lecčems hovoří správně.

Jen veškeré změny přerozdělování prostředků vstříc ekonomicky silnějším rodinám by se nutně dotkly i úřadů, které jeho živí a zaměstnávají.

0/0
18.2.2014 11:10

I16v22a 23K12r97i79s20t66o54f16o87v32á 7485393672862

Neustále se mluví o rodinách s MALÝMI dětmi. Já když byla na mateřské, nebylo to žádné terno, ale dalo se to nějak přežít. Děti jsem kojila (takže Sunar 0,-- Kč), používala jsem látkové pleny, takže téměř zadarmo, oblečení jsem z velké části dědila... Pak ale přišla škola. + základní umělecká + další zájmové činnosti dětí, příští rok přijde střední: dojíždění + xy dalších výdajů, které si nedokážu ani představit. A to už se děsím, že za 4 roky bude vysoká a stále tajně doufám, že bude nějaká brigáda pro studujícího, nevím, jak bychom to utáhli... Při dvou dětech je to fakt co se otáčet. Proč nejsou (daňově) zvýhodněni rodiče, kteří pracují, o děti se starají, děti se dobře učí... Proč se stále zvýhodňují ti, co jich mají kupu a to je jejich jediná deviza na trhu? Nevadí mi mým dětem koupit na začátku školního roku sešity + učebnice (některé se opravdu platí, např. pracovní sešity), ale proč přijde kdejaká "povalečka", co má 6 dětí, dostane vyúčtování a na MÚ je jí proplaceno????? Proč se platí některým dětem obědy z eráru? Proč? Když z "TĚCH" dětí STEJNĚ nic nebude. :-/

+18/0
18.2.2014 9:41

L13u58c17i95e 48J70i87ř69í38k97o30v41á 4649503662743

Proč se platí některým dětem obědy z eráru? Proč? Když z "TĚCH" dětí STEJNĚ nic nebude. :-/

Nojo, proč, jsou to jen děti, které jejich rodiče nezvládají zaopatřit, tak ať mají hlad, ne? To myslíte vážně?

+1/−10
18.2.2014 10:04

I11v70a 72K37r98i40s74t78o30f23o37v89á 7575133192882

Kamarádce chodil domů syn stále hladový. Bylo jí to divné, tak ho "vyslechla" (prvňáčka:-/). Zjistila, že svůj oběd dává ve třídě jakémusi sociálnímu případu. Víš maminko, on má hlad a já dostanu najíst doma. Nu a pak kamarádka zjistila, že maminka onoho chlapce dostává peníze na obědy, k jejich koupi již však nedojde. Jak to dopadlo dále, to nevím, ale syn mé kamarádky byl poučen, aby si svůj oběd snědl a ten druhý ať si dělá co chce.

.

ANO, myslím to vážně. Když se rodiče nedokáží o své děti postarat, pak takové děti patří do pěstounských rodin.;-€

+13/0
18.2.2014 10:07

L46u40c58i15e 67J52i85ř44í33k53o72v98á 4599783122133

Pokud vím, peníze na obědy nedostane onen rodič fyzicky do ruky, peníze obdrží škola od příslušného úřadu, takže vám vaši historku téměř nevěřím, a do pěstounských rodin rozhodně nepatří děti, které mají chudé rodiče, váš názor je velmi krutý...

+2/−4
18.2.2014 10:51

I48v22a 31K76r66i39s86t71o82f37o74v35á 7425973212352

Tak to víte špatně.

+1/0
18.2.2014 11:07

I87v40a 94K33r91i60s17t57o84f37o14v55á 7675753292512

Pokud byste si v článku přečetla důkladně tuto pasáž:

,

Nikdo nikdy nedoložil, kolik dávek je zneužito. Když dávku poskytnete a dotyčný ji nevyužije k prospěchu svých dětí, tak příslušný orgán může dávky poskytnout v jiné formě - například úřady rovnou zaplatí dětem stravování ve škole nebo se cestou zvláštního zmocněnce zaplatí nájemné. Je to trošku práce, ale proto tam ty úřady jsou.

.

Zjistila byste, že úřady MOHOU dávky poskytnout v jiné formě. Z toho vyplývá, že úřady běžně obědy v jídelnách nehradí, ale mohou. Tak hladové dítě, o kterém píši, asi "spadá" pod úřad, který se nenamáhá. :-P

+3/0
18.2.2014 11:41

T20o34m51á45š 80S42k32á16l53a 6858327

1) jenže tak to má být. Kdo se nechce vůbec snažit má opravdu žít špatně

2) "chudé rodiče".. životní úroveň v ČR je velmi dobrá. I "chudí rodiče" v ČR vlastními silami dokáží normálně vychovat dítě. Tu se bavíme o podpoře lidí, kteří ví, že nemusí dělat vůbec nic a někdo se o ně postará. Na úkor právě těch chudých normálních, kteří se ohánějí co můžou, ale protože alespoň něco málo mají, tak od úřadu nic nedostanou. A protože ti normální jsou zároveň zákona dbalí, tak si nechají kde co líbit. Na rozdíl od druhé skupiny, která si kdeco vyřve a když to nedostane, tak si to prostě vezme.

+3/0
18.2.2014 17:44

I39v77a60n12a 35Z41b46u20b28n82o78v20á 8866148728

Poslyšte, Ivo, víte, že i vám se může stát. že se o své děti nedokážete, třeba dočasně, postarat? Ano, vám se to stát nemůže, že ano.  No, věřte tonu, že může, a není to zas tak těžké. Stačí nečekaně přijít o práci, o partnera, o bydlení pak už přijdete automaticky, a pokud vás to položí na fyzickém nebo psychickém zdraví, jste jasná.  Takže chtěla byste aby je dali do té pěstounské péče, nebo byste dala přednost tomu aby vám stát pomohl dát se do kupy a starat se o ně dál?

0/0
18.2.2014 20:37

I91v38a 35K40r14i16s18t32o24f17o56v75á 7535553172872

Může se to stát. Já ale hovořím o lidech, kteří takhle žijí a tyjí stát programově. Jste tak natvrdlá, že to stále nechápete?

0/0
19.2.2014 6:18





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.