Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Cenová válka polevila: vlaky na trase Praha-Ostrava zdražily o třetinu

Oba soukromí dopravci na trase mezi Prahou a Ostravou, Leo Express a RegioJet, potichu zvedli ceny svých nejlevnějších jízdenek za 137 korun o více než třetinu, zhruba na 190 korun. Dopravcům to přesto zisk nepřinese, konkurenční boj drží ceny oproti zbytku Česka stále příliš nízko.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M58i81r62o62s33l42a28v 35Z46i72k58m54u60n76d 7839513374853

"Nová nejlevnější jízdenka RegioJetu mezi oběma městy stojí 190 korun"   ... zajímavé, moje maminka jela tento týden z Prahy do Ostravy za 103 Kč  ....  ČD po ní chtěly tuším 256 Kč .....

Takže zjevně pan Jančura nezná ceny nebo mu jeho zaměstnanci tunelují podnik ....

0/−1
27.2.2014 18:20

J79a81n 17J71e80m46e91l15k44a 1155700

Podle mě ČD nejvíce podkopávají LEO. Jančura si zákazníky přetáhne pomocí služeb, které ČD neumí.  Ale když Pendolíno jezdí za zcela virtuální ceny (bez ohledu na pořizovací cenu soupravy, splátky atd.),  pak koncept LEA má problém. (protože měl jezdit za podobný čas ale levněji, protože má 4 sedadla v řadě a vlak stál málem polovinu co Pendolíno).

+1/−2
24.2.2014 16:11

J45i20ř40í 95K87o75c17u58r74e65k 6515574745898

A taky mu to dávají sežrat: Provoz tramvají na železnici by se měl zakázat a podobné sprosťárny. Přičemž samy ČD rovněž nasazují na vlaky Praha-Ostrava  příměstské jednotky.

0/0
24.2.2014 16:17

J64a95n 20J90e68m29e68l48k75a 1365670

A jel jste někdy už tramvají? Ona  není vůbec tak špatná.. Dost promyšlená. Já proti ní nic nemám..

0/0
24.2.2014 16:22

M86a85r10t26i69n 28K96a22r64á10s61e28k 9588713108768

No co do "jizdniho projevu" je to znatelne horsi ne pendolino nebo regiojet, ale ne az tak ze by to byla nejaka vyraznejsi prekazka v tom s nimi jet. Jel jsem vsim, krome business (stredni) tridy v leu, a podle me ma kazdy dopravce se svymi vlaky co nabidnout...

0/0
24.2.2014 16:45

J37a33n 42J80e25m49e80l23k74a 1845110

no mě se to zas tak "znatelný" rozdíl nezdá. Výborný poměr cena/výkon. Pendolíno by za ty prachy mělo být samozřejmě lepší.

0/0
24.2.2014 18:11

M96i44r13o37s11l88a17v 41Z14i46k53m44u19n88d 7139773614283

Tím myslíte jednotku 471 na Ohavanu ze soboty na neděli ?

Až se svezete "komfortní soupravou  RailJet"  (má ke komfortu tak daleko jako Jiří Kajínek k čistému trestnímu rejstříku) zjistíte, že ta příměstská jednotka je pohodlnejší ....

Leošova tramvaj má v Evropě stovky sestřiček - i od jiných výrobců, které ovšem jezdí na jiných typech vlaků než Leoš. Ústa si podobně natloukla společnost provozující dopravu mezi Bari a Barlettou v Itáli, kde si pořídili podobně "luxusní tramvaje" (působilo to na mne jako pěst na oko) na luxusní dělnické vlaky s možnou rezervací místa, ale projekt nějak nenašel pochopení a luxusní tramvaje jezdí na běžných vlacích ...

0/0
27.2.2014 18:30
Foto

A67l52a75n 85Ř55e97p44k53a 4145836

ČD taky umí služby, jen Jančura díky svému PR to umí líp prodat ;-)

Pendolino má třeba stokrát kvalitnější WiFi, než RJ. Denní tisk je tam zdarma taky, jen to kafe si cestující musí zaplatit, ale to je detail (jedna káva mě finančně nezabije a kdo jich chce víc a má málo peněz, ať si jede s Jančurou).

+2/0
24.2.2014 16:42

J76a88n 14Z32b37o63ř13i26l 3259307699

Když by stála jízdenka 500 Kč jedním směrem tak se vyplatí jezdit autem už při dvou lidech ... s tím by asi neuspěli , pokud vlaky budou jezdit jen 160 Km / hod.

+1/−1
24.2.2014 13:52

J21i69ř60í 57K81o82c88u33r91e22k 6705294945168

Pořízení auta zanedbáme a do nákladů na jízdu nebudeme cenu vozidla počítat...

+3/−1
24.2.2014 16:13

P41a35v21e88l 14O92b57d83r32ž64á24l41e31k 6176544858852

Do ceny jizdy vlakem zase nezapocitavate naklady na dopravu k nadrazi, z nadrazi a ztraty casu zpusobene tim, ze vlak odjizdi jak urcil nekdo jiny.

+1/0
25.2.2014 19:17

M62i40r58o56s82l24a37v 72Z24i55k30m22u71n15d 7699193254943

Valky jedou zpravidla v určitém taktu, dělá to tak - s výjimkou Francie v dálkové dopravě téměř celá Evropa .... někde dokonce každých 30 minut.

Nikdy nebudou všichni spokjeni, protože existuje 60 možností, kdy by vlak měl jet ..... spokojeno s časovou polohou  bude pouze 1,66 % možných zákazníků ....

0/0
27.2.2014 18:35

M37a90r37t20i37n 22K36a46r95á42s50e61k 9808773158368

Za predpokladu ze do ceny zapocteme jen PHM, ktere tvori asi tretinu nakladu....

+2/0
24.2.2014 16:42

B18e87n 46P59a58v21k82a 1257883477371

To je samý monopol, oligopol a kartel sem, tam. A co děti? Mají si kde hrát?

Osobně si myslím, že by všichni! měli prokázat, jestli nejezdí pod náklady. Jinak je to celé dumping jako pra... a měl by zasáhnout regulátor.

0/−1
24.2.2014 12:04

M71a59r58t54i32n 15K22a26r93á57s51e13k 9458293458278

Dumping neni nelegalni....

0/0
24.2.2014 12:28

B94e32n 62P73a51v17k44a 1967803727651

Řekl kdo? Dumping uvnitř státní ekonomiky je samozřejmě zatracený problém a musí se regulovat. Jestli takový zákon není, tak se holt musí udělat.

Protože nakonec se vám všichni udumpingují k smrti. Přestanou platit dodavatelům a nazdar.

+1/0
24.2.2014 12:46

M45a26r18t22i30n 88J84i64r86o47u86s27e55k 7676605205788

Dumping je jedno z nejhorších ekonomických svinstev.

+1/0
24.2.2014 14:34

J66i84ř10í 39B22á92r87t92ů 7362724849633

Jančura jezdil Liberec-Praha za 1 kč s cílem odstranit ČSAD Liberec,což se povedlo,teda na nějaký čas.To je třeba mu připomínat kdykoli otevře tu svoji ulhanou hu..

+15/−1
24.2.2014 11:47

J24i61ř73í 58E49r75b10e85n 1453304236607

R^

Jančura rád zapomíná, jak likvidoval konkurenci on...

+6/0
24.2.2014 12:12

I64v58a79n 17K14o16h15o90u95t 1651403956714

On v tom přeci jen jeden obrovský rozdíl je. Jančura to dotoval z vlastních prostředků. ČD to dotují ze státních to znamená z peněz nás všech.

+6/−6
24.2.2014 13:07

Č36e33s33t29m28í93r 25D10o10č71e85k23a67l 3165912602333

Stát ČD nedotuje. ČD dostávají pouze zaplaceno za dopravu, kterou si u nich stát a kraje objednávají. Takže pokud by něco ČD dotovaly, tak by to bylo z jejich peněz. Ne z peněz státu.

+6/−4
24.2.2014 13:14

I42v45a71n 49K73o62h23o80u87t 1291663936674

Aha a kdo je hlavním akcionářem ČD?

+2/0
24.2.2014 13:53

I57v30a77n 86K22o52h75o65u26t 1351963606634

Oprava kdo je jediným akcionářem ČD?

0/0
24.2.2014 13:55

Č86e92s92t45m98í23r 39D71o32č93e33k32a61l 3705202482403

Ale to přece na věci nic nemění. Stát je sice vlastníkem drah, ale (podle pravidel EU) nemůže ČD dotovat. A ani to nedělá.

+4/−1
24.2.2014 13:58

I73v57a16n 42K23o64h45o80u93t 1481833676264

V tom případě mi vysvětlete, kdo zaplatil ty ztráty, se kterými ČD v posledních letech zakonily své účetnictví?

0/0
24.2.2014 14:32

M19a73r88t20i75n 29K87a51r29á53s63e94k 9348363538638

Ztraty v akciovce nekdo (vlastnik) plati? Odkdy?

Navic CD jsou plus minus na nule uz par let...

+1/−1
24.2.2014 16:47

T59o80m65a27s 84N61o48v54o31t72n38y 3561646158739

A ty dosypy za budovy, pozemky a tak, to je co? Skrytá dotace.

+3/0
24.2.2014 15:56

Č54e14s16t83m59í43r 51D93o89č60e87k53a14l 3515472872373

Dráhy se zbavovaly majetku, který nepotřebují ke svému provozu. Ten majetek byl jejich tak jej prodali. Naprosto běžná operace, kterou provádějí tisíce firem. Od vás slyším poprvé, že se prodeji majetku říká "dotace".

+2/−1
24.2.2014 17:15

P27a43v67e28l 50V40e57t35e43š88n12í89k 7405868235787

Sice jsem jel vlakem do Ostravy v životě asi 3x, ale tahle dotace je mi milejší než ta, kterou dostává KSČ(m).

0/0
24.2.2014 14:15

M18a90r28t51i92n 29J18i86r75o65u96s17e43k 7126835845108

Nikdy mě nepřestanou udivovat lidé, jako jste vy. Dumping je nekalostní soutěž a je úplně jedno, jak je placen. Jen si představte, že máte prodejnu, normálně fungující a vedle vás otevře gigant se sítí po celém světě a začne stejný sortiment co vy prodávat za desetinu vaší ceny. Rv

0/0
24.2.2014 14:33

T64o46m71a16s 36N63o74v36o34t98n62y 3911986298119

Prosím Vás, než začnete trousit lži Vy, tak si zjistěte, proč za tu korunu jezdil a kdo v tom sporu s ČSAD Liberec dělal prasárny. SA to nebyla. A ČSAD se zlikvidovalo samo svou hloupou politikou, nakonec za to dostalo i pokutu od antimonopolního úřadu. Ale špatnej je Jančura, ale to už je v "diskuzích" na idnes a nejmenovaném reportu normální i když realita je opačná.;-D

+2/−2
24.2.2014 15:55

L40a35d43i55s68l84a97v 96P35a79s52t83o43r50e90k 1413147268895

To je hrozná "prasárna", když tě majitel nechce pustit podnikat na svůj pozemek ;-D

0/0
24.2.2014 18:18

J75a49n 51S71ů80r36a 4535253683292

Prasárna to byla, když ČSAD Liberec dostalo pokutu 2 miliony korun od ÚOHS.

+1/0
24.2.2014 22:07

J54a93n 75S45ů94r76a 4185683373252

Jedna z oblíbených lží, takže fakta: před nástupem SA na tuto trasu jízdné 78 + 10 Kč místenka, cca poloviční kapacita sedaček každým dnem. Současné jízdné 85 Kč včetně místenky s cenou nafty o třetinu vyšší a zavedeným mýtem, servisem a vozy na nesrovnatelné úrovni. Je třeba také připomenout znovu fakt, že ČSAD Liberec dostalo za své blokování autobusového nádraží pokutu 2 miliony korun od ÚOHS.

+2/0
24.2.2014 22:05

Č24e65s49t46m35í83r 78D40o85č42e67k57a74l 3195532602873

Zajímavé, když tady lidi běžně trousí lži o ČD, tak vás to nechává ledově klidným. Když tady někdo trousí lži o Regiojetu, tak hned doběhnete jako poslušný pejsek. Blé.

+1/−1
25.2.2014 11:28

J63a61n 29S25ů69r38a 4765793853752

nemáte pravdu, pane Dočekale:)a stále na něco od Vás čekám:)

0/0
25.2.2014 11:35

Č47e47s73t82m72í76r 11D74o20č10e14k45a95l 3565222392353

Nemám? A kdy jste tady něco podobného udělal?

0/0
25.2.2014 11:37

J61a95n 28S65ů91r44a 4875533163172

Nezlobte se, ale nehodlám trávit čas v práci hledáním důkazů.

0/0
25.2.2014 11:38

Č10e54s36t71m65í49r 18D41o91č21e59k94a79l 3735432432603

Ani se vám nedivím, na tom hledání byste strávil hromadu času. A navíc s nejistým výsledkem. :-P

0/0
25.2.2014 11:56

J83a27n 65H71o12r39a 6137251836

R^

0/0
25.2.2014 13:12

J66i20ř55í 13D84r38a66h68o11t30a 1820375479956

Žlutá bublina začíná pomalu, ale jistě splaskávat. :-) Ale jinak, mám pana Jančuru rád, jen si myslím, že se s vlaky zakousl do až příliš velkého sousta. Žádná firma si nemůže dlouhodobě prodávat své výrobky a nebo služby pod nákladovými cenami a nebo je dotovat z jiných zdrojů. To jsou jednoduché počty. A ani konkurence na tom nic nezmění.

+9/−2
24.2.2014 9:27

P87e25t30r 27M74a66r25e54š 8310576

Jsem rád, že tu zaznělo, že se zdražuje, i když to žluťák dva měsíce zpátky popíral. Lhaní a oblbování je totiž základ jeho byznysu. ;-)

Z rozhovoru na aktualně.cz:

Plánujete od Nového roku zdražovat jízdenky?

Nemám ty zprávy, že bychom měli, a myslím si, že ani nebudeme. Nemám nic na stole, a to jsou věci, které si hlídám já, aby nějaký manažer - v dobrém úmyslu zvýšit ekonomiku svého oddělení - nezačal zvedat ceny. Češi by si ale obecně měli zvyknout, že 2. ledna všichni ohlásí navýšení cen, metro, dopravní společnosti. V Anglii tomu, myslím, říkají "budget day".

+9/0
24.2.2014 9:23

V82l14a36d49i45m96í24r 33F56i81b81i97g84e87r 5364311371204

Oni nezdražují oni "nahrazují" :-)

+6/0
24.2.2014 9:38
Foto

J71a23r60o33s45l31a77v 55S81k22o37p57a67l 5228877963309

Janičko, máme něco na stole? Ne? Tak mi udělejte kávičku...

0/−1
24.2.2014 11:33

T80o11m26a33s 13N15o58v79o65t24n89y 3391416908539

Přemýšlím když s ním jedu, jak mi lže a oblbuje? Jestli to nebude spíš tím, že normální lidi neřeší Jančuru, neřeší Novotného, ale řeší službu, kterou dostanou vs. cena. Zřejmě u SA ten poměr je dobrý, když autobusy jsou skoro pořád plné a konkurence prázdná. Kdybych měl řešit co kde vykřikuje kterej pantáta z kdejaké firmy, tak bych nemohl používat vůbec nic. Jo Jančura občas ujede, ale beru to jako takový jeho folklór který nemá smysl řešit. Co má smysl řešit, že s ním jedu obvyklou trasu 50 minut a s konkurencí hodinu a půl, dráž a bez možnosti přidaných služeb jako nákup občerstvení, zábava atd.

0/0
24.2.2014 16:00

J38i14ř81í 18K96o59c67u15r71e88k 6255124955988

Jo, ale režijkáři to mají s ČD zdarma, ta tak jim necelé dvě stovky za vlak přijdou strašně moc. Že platící zákazník na tom vydělal ze všech nejvíc (jezdí ani ne za polovinu) je nezajímá. Pro ně vždycky platilo, že vlak je zdarma.

+1/0
24.2.2014 16:11

M24i68c19h87a67l 54L29u21s86k 1675174111526

Mě by hlavně zajímalo, kudy ten vlak v Německu jezdí, neb autem je to z centra Hannoveru do centra Hamburku nějakých 150km, kdežto z Prahy do Ostravy po kolejích 350km...!!

+5/0
24.2.2014 9:13

M78i17r87e26k 49Z30á83v28o62d39n79ý 7982707230958

No mě by také zajímalo, s jakými vlaky tuto cenu počítali, protože o Německu je známé, že vlaky vyšší kategorií (EC) jsou tam asi 5x dražší, než u nás :o)

+4/0
24.2.2014 9:16

J54i43r87k13a 62D80v51o54ř79á51k 4725460333278

Myslím, že už to není 5x víc ale jen cca 4x víc, nicméně to jde o základní jízdné, ne o drastické slevy. Ve skutečnosti srovnávat drastické slevy podle mě moc nejde, pokud nemají podstatný podíl na prodaném počtu. Dá se to vnímat jako cena "za korunu, jen aby se jelo".

0/0
24.2.2014 12:07

P27a24v10e95l 16V87e97t82e72š74n80í22k 7795608395397

Řekněme že co do délky trasy by byla více podobná trať Frankfurt-Mnichov. Bez jakékoliv slevy mi to na rychlík EC počítá 82€, rychlejší ICE jezdí za 101€.

0/0
24.2.2014 14:21





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.