Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec obstrukcí při stavbě silnic, vláda chce zavést stavby bez odvolání

Vláda Bohuslava Sobotky hodlá skoncovat s nekonečným protahováním staveb, jejichž rychlé dokončení je pro českou dopravu i ekonomiku zásadní. Chystá novelu silničního zákona, která zavede strategické stavby národního významu, proto nimž se nepůjde odvolávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R34e58n72é 91Z82a70c27h 9497420155567

Civilizovaný stát respektuje soukromé vlastnictví. Sobotkově vládě zbývá ještě dořešit kam vystěhovat neposlušné majitele a doladit trestní sazby za odmítnutí prodeje nemovitosti. Typičtí komunisti.

+1/−1
26.2.2014 8:04

P42a58v84e46l 69K21u78r13a68l 5181414940790

Směšné. Tenhle stát má nyní víc infrastruktury než kolik jí je efektivně schopen udržovat v chodu a používat. Výstavba nové by nyní měla být zcela zastavena bez jakékoli vyjímky.

Všechny peníze by se měli přesunout buď na opravy současného nebo na náhrady již neopravitelného.

+2/−3
24.2.2014 23:15

O83t88a 25B87a32r89t26o86s 7316407171

Naše země má okolo 500km na délku a 300km na šířku. Na tomto území je dlouhodobě naplánováno vybudovat necelých 2200km dálnic, což představuje nepříliš hustou dálniční síť. V této chvíli je hotovo nějakých ca 1250km, čili něco málo přes polovinu.

===

Je tedy potřeba udělat přesný opak toho, než k čemu tady nabádáte. Je potřeba maximální rychlostí stavět.

+3/−1
25.2.2014 10:03

J92i40ř24í 61K76o92c90u71r43e36k 6425444625478

Jsme v ČR. Takže kdy se objeví první případy ve kterých:

1) "ekologické" sdružení skoupí pozemky od těch, co stavbu nechtějí, aby tyto pozemky následně prodalo za trojnásobek (o zisk se spravedlivě rozdělí po komunisticku)

2) bude rozhodujícímu úředníkovi dáno "všimné" aby to dal za trojnásobek

3) někomu nebude přiznán bonus na základě politckého přesvědčení

4) bude někomu pozemek vyvlasťnován, stavba stojí, vyvlasťnován, vyvlasťnován ... jelikož těch 30 mega velkostatkáři přece nedáme, má už dost

5) majitel pozemku bude vyžadovat náhradní pozemek, nikoliv peníze a nedostane ani pozemek, ani peníze.

+2/−3
24.2.2014 17:57

J57i69ř73í 96K59o44c91u63r92e18k 6925554395278

podle Murphyho: Lze-li něco zneužít, bude to zneužito.

+1/−1
24.2.2014 17:59

P52e88t69r 20S27m77e53j39k96a26l 3368745278695

Skoro se bojím,že strategické stavby budou hlavně příjezdové komunikace k palácům kmotrů a papalášů.

+3/−2
24.2.2014 17:30

J60a52n 51M53o61h49y74l29a 6522889719951

Když budou mít parametry dálnice nebo silnice 1. třídy :-D

0/0
24.2.2014 22:38

A25l38e46x16a67n30d63r 73K28o54s66t31k27a 5849926279726

Těch se to netýká. Ty jsou již dnes natolik prioritní, že jsou postaveny do druhého dne a majiteli pozemku sklapne.

0/0
25.2.2014 4:04

J56o70s83e27f 31P12i49š65v48e93j88c 4512320450796

Pražáci už si holt při stavbě obchvatu nahrabali, no a ti ostatní mají smůlu :-P

+1/−1
24.2.2014 15:33

L47a31d61i25s91l89a58v 15M21i53k50a 1161859294364

Zmenšil se tím příspěvkem tvůj komplex? Jestli ano, budiž ti přáno....

+4/0
24.2.2014 16:35

T75o55m57á56š 94Z28e86m77a92n 3355958504285

Myslíte toho obchvatu, kterého stojí jen polovina?

+1/0
24.2.2014 17:56

A36l73e31x95a18n85d83r 95K32o77s34t81k97a 5659726739796

Doufám, že s tímto zákonem konečně zdržovačům z Běchovic a spol sklapne. Nikdo je nenutil tam ty vilky stavět, dálnice tam je plánovaná (opravte přesný čas) někdy od roku 75 nebo tak. Jako na jednu stranu se jim nedivím, že nechtějí mít 200m od baráku komunikaci, po které bude jezdit minimálně 30 nebo 4é tisíc aut deně, na druhou stranu, ta komunikace tam byla plánovaná dřív než ten jejich barák. A kdyby zůstali komunisté, tak se s nimi nikdo nebavil a prostě to tam postavili. To, že do stavby doslova strategického významu může kecat pár soukromníků či ekologů je zásadní chyba.

0/0
25.2.2014 4:09

T95o63m45a22s 27A43u93g75u50s61t59y52n 6687896951490

Co kdy stavby raději pečlivě připravili se vším všudy a pak by nebylo tolik žalob od ekologů apod...?

+5/−3
24.2.2014 15:33

J40a77n 46N31o54v96á10k 9455408524775

Žalovat se dá cokoliv, bez ohledu na přípravu - každá změna stavu někomu prospěje a někomu uškodí.

+5/0
24.2.2014 16:21

J32a73n 96H62e24l14l22e38r 9428145156

To ano, ale nektere zaloby maji vetsi a jine mensi nadeji na uspech. A prave spatne pripravene stavby jsou snadnym tercem. A dokonce mozna i spravnym tercem.

Ono stavet a vyvlastnovat za statni penize je snadne ... ale i tak je treba se vzdy ptat, komu to prospeje. A neni to tak vzdy, ze "lidu" ... nekdy jen "vybranym vyvolenym" a naopak lid je bit. Jak kdy

0/0
24.2.2014 17:42

T18o40m37á30š 67Z34e33m52a63n 3875388424665

Napadnout lze cokoliv a než soud námitku odmítne, tak stavba třeba rok stojí..

+1/0
24.2.2014 17:56

J86a36r52o35s98l62a10v 81B73r64ü70m11m53e98r 7454483556

To je v našem právním systému nemožné, viz poslední spory o D8 - tam soudce zrušil stavební povolení, jelikož stavitelé nemohli dokázat, že všechny papíry mají v pořádku, jelikož už byly, dle zákona, dávno skartovány. Ale nebyl jediný důkaz, že v pořádku nebyly.

+1/−1
24.2.2014 18:19

O60t62a 45B34a68r16t92o33s 7396757211

Bože, tady se zase vyrojilo občanských aktivistů, kteří tady najednou tak horlivě a účelově velebí institut absolutní nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.

===

Oni totiž cítí životní ohrožení, protože tomu jejich dějinnému NGO zločinu chce někdo zatnout tipec a sebrat životně důležitou hračku - možnost donekonečna vytvářet obstrukce při budování základní infrastruktury státu.

+6/−2
24.2.2014 15:04

D86a88v89i93d 41R39y74c87h60e86t39s78k13ý 9336431740650

Těm vyděračům jde o prachy. Stačilo by rozdělit soudní proces na dvě fáze: 1) vyvlastnění a 2) určení výše náhrady. Pokud se ukáže, že stavba je ve veřejném zájmu tak se začne stavět a spekulanti můžou desetiletými obstrukcemi zdržovat akorát soud o své vlastní peníze.

+2/0
24.2.2014 14:55

J29o24s35e87f 14T18r36ö74g96l 8429272296586

Tak nějak to snad už funguje. Nicméně vyvlastnění je v demokratické zemi krajní řešení, kterému musí předcházet snaha se dohodnout. Soud musí nejprve uznat argumenty pro nutnost vyvlastnění (což např. v případě Havránkové u Hradce nepotvrdil), pak teprve může běžet vlastní vyvlastňovací proces a nakonec řízení o náhradě.

Většina spekulantů prodává ráda, ale hodně, stavby nebokují.

+3/0
24.2.2014 15:10

P12e69t86r 87Č94e84r74v76e68n23ý 3336561862685

Funguje to takto:

Stačí, když jakási a.s. zmocněná od ŘSD Vám pošle dopis s návrhem kupní smlouvy. Máte 90 dní na vyjádření. Poté, pokud neobdrží zpět jejich návrh kupní smlouvy podepsaný vlastníkem, okamžitě zasílá na městský úřad v místě, kde se pozemek nachází, návrh na vyvlastnění s tím, že "neexistuje jiná možnost získání vlastnického práva" - a to bez toho, aby vůbec o existenci návrhu obeznámila vlastníka pozemku. Nedejbože, aby snad ještě odpověděla vlastníkovi na dopis, který zaslal ve lhůtě 90 dní pro vyjádření se, ve kterém rozporuje některá ustanovení kupní smlouvy. Jednání z pozice síly s vědomím, že za sebou mají zákon "o urychlení výstavby infrastruktury" účinný od února 2013. Přístup absolutně na blitíRv

0/−1
24.2.2014 15:27

J31o82s41e11f 35T40r36ö14g25l 8509322826806

Dobře, mělo by to tak fungovat, ale praxe je horší. Výsledkem "urychlené přípravy" je ale to, že v trase R35 se loni vykupovalo ve velkém a letos se nevykoupilo skoro nic.

Nicméně návrh na vyvlastnění musí potvrdit soud a jsou i případy, kdy nepotvrdil. Pak se celý proces táhne ještě déle.

0/0
24.2.2014 15:32

J62a28r44o95s57l67a12v 84B69r91ü24m38m58e98r 7884593106

S majiteli pozemků většinou problémy nebývají, to s různými "eko" vyděrači ano.

+3/−1
24.2.2014 18:20

M11a40r26t49i15n 91V64y41s91k88o32c96i53l 3462658215140

On je to celkem problem vyderacum. Kamarad ma pole, ktere si RSD vybralo pro vedeni nejake silnice...pole ma sirku xyz metru, RSD samozrejme potrebuje uzky pruh - ten ma zajem koupit za xyz penez, ale zajistit to, aby bylo pole nadale obhospodarovatelne zajistit nehodlaji. Tzn z pruhu 500m mate najednou pruh 235m, 30m silnice s prislusenstvim, dalsi pruh 235m. Vubec se zemedelcum nedivim (byt to treba dalnice bez moznosti prejezdu na druhou pulku), ze tak rvou...

+1/−1
24.2.2014 19:26

P22a58v34e26l 75K88u84r82a60l 5901264710750

A co je veřejný zájem? Jě nějaký jeho definice zakotvená v právním systému? Univerzální a vždy aplikovatelná na všechny případy.

Já jsem součastí veřejnosti a v nesouhlasím s názorem že je v mém zájmu nechat si zbořit dům jenom proto aby tam mohla vést silnice.

Pravděpodobně NIKDY nebudu souhlasit s názorem že to ve veřejném zájmu je.

Krom toho NIKDO kromě mne osobně není kvalifikovaný na to aby určil jakou hodnotu má pro mne můj majetek - tržní cene mne nezajímá- já ho na trh nedávám takže je irelevantní. A názor státu je naprosto stejně k ničemu.

Jestli je pro mne něco bezcenné a nebo bych to neprodal ani za miliardu... do toho není nic ani státu tím méně nějakému znalci.

Adekvátní náhrada po vyvlastnění je nemůžná. Nic není adekvátní náhradou majetku s kterým se někdo nechce rozloučit.

+2/−1
24.2.2014 23:20

J41o47s54e24f 48T91r65ö40g56l 8369782646646

Nejprve by se stát měl zamyslet nad tím, proč klíčové stavby stojí. Pak by se ukázalo, že odvolání není ten hlavní problém:

D8 - stavba už má několik let všechna povolení, ale stavba vázne kvůli uhlí u Řehlovic (nekvalitní podloží) a sesuvu půdy u Dobkoviček (není vyloučeno opakování).

R35 - stavba vázne na výkupech pozemků (až do loňska se vykupovalo za tržní ceny a prodávalo se, nově se vykupuje za směšné ceny a lidi se do toho logicky nehrnou. Vyvlastnění je až krajní možnost.

R52 - není v souladu územní plán Jihomoravského kraje a zásady jeho rozvoje. Perspektiva je několikaletá, nový zákon tomu nepomůže (přitom stavba je z variant vybrána dopravně i z hlediska dopadu na ŽP asi nejlépe jako to jde).

D3 - spory ohledně trasování, byť varianty byly prověřené a EIA konstatovala akceptovatelnost plánované varianty).

Pražský okruh - trasa není v územním plánu (resp. se tam ocitla jednou, ale NSS jí zrušil). Občasnké organizace v tom figurují omezeně.

+7/−4
24.2.2014 14:13

O78t79a 86B25a54r58t26o54s 7856407341

Lžete. O zrušení ÚP HMP (resp. jeho nedílné části ZÚR), ve kterém byl Pražský okruh zanesen, se zasloužily JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Nebýt jejich obstrukcí, byl by např. již dnes byl v provozu kriticky chybějící úsek 511 od D1 do Běchovic.

===

Totéž D3. Spory ohledně trasování rozdmýchávají JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Kdo např. stál za vypracováním bizarní varianty PROMIKA a trval na znovuposouzení všech variant vč. toho do nebes volajícího nesmyslu PROMIKA, který je takovou nehorázností, že v normální zemi by byl okamžitě smeten ze stolu bez projednání, ale u nás dodbře posloužil jako obstrukční nástroj, který zpozdil výstavbu středočeské D3 alespoň o 5 let?

===

Proč, proboha, tak strašně lžete?!

+6/−1
24.2.2014 14:50

J82o35s51e41f 65T53r10ö48g68l 8259562836526

Za obstrukce považuji to, když se rozhodnutí postupně systematicky napadají a soud je zpětně potvrzuje, čímž se dosáhne plánovaného stavu, jen s tím soudním zpožděním. Pražský okruh je zcela jiný případ. Tady se udělal ze strany Prahy pokus zanést do územního plánu změnou č. 1000 několik staveb (trasa zbytku okruhu, druhá letištní dráha a snad ještě něco dalšího). Změnu napadli zástupci městkých část (Běchovice, Suchdol a další) s tím, že je v rozporu se zákonem. Nejvyšší srpávní soud jim dal zapravdu, navíc převážně na procesních argumentech a nikoliv až tak moc na věcných. Toto není žádná obstrukce, ale logický postup v případě nezákoného jednání.

D3 byla původně plánována ještě za komunistů, do plánu rozvoje dálniční sítě ČR se ale dostala až dodatečně a to s negativním stanoviskem MŽP. Z iniciativi MŽP se posuzovaly alternativní varianty, nešlo o žádné pochybné organizace, ale o státní autoritu - ministerstvo. Nicméně hondnocení EIA potvrdilo s podmínkami akceptovatelný zásah západní ("stabilizované") varianty i s mostem přes Sázavu na ŽP (ohodnotilo varianty jako rovnocené s tím, že PROMIKA má větší dopad na lidi, zatímco západní varianta na přírodu, nesmyslem bych variantu PROMIKA nenazval). Územní rozhodnutí zrušil loni soud na návrh jedné obce a jednoho občana, tj. opět ne na popud nějaké občasnské organizace. Teď se čeká, jak dopadne odvolání, jinak poběží celý územní proces znovu.

+1/−2
24.2.2014 15:07

O38t97a 73B54a72r65t31o54s 7616207201

Co tady stále lžete: ti vaši "zástupci městských částí", kteří u NSS dosáhli zrušení části ZÚR na úsek 511 Pražského okruhu, jsou jmenovitě: 

---

1. O.S. "ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ PRAHA-BĚCHOVICE"

2. několik fyzických osob (z řad aktivistů)

---

V dalších žalobách stojí jako navrhovatelé i samotné MČ, ale to proto, že např. v Suchdole nebo v Dolních Chabrech jsou ústředními aktivisty samotní činovníci zastupitelstev. Přehledné informace o osobách a obsazení NGO odporu proti Pražskému okruhu dává INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", která se rozhodla ignorovat desítky let práce odborných institucí a posuzování variant (viz http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=461) a svépomocně se pokouší navrhnout zcela jiné trasování Pražského okruhu, které se nese čistě v duchu principů NIMBY s tím, že samotní aktivisté již dopředu předpokládají, že se jedná o neživotný návrh, který vyvolá odpor v obcích StČ kraje, do jejichž blízkosti oni umístili svůj návrh a celá záležitost tak má opět pouze charakter aktivistické obstrukce.

+4/0
24.2.2014 15:44

J14o95s45e46f 66T55r31ö54g16l 8299412236496

To, že se lidé s podobnými názory a cíli sdružují do spolků je běžné. Významnou část lidí z této o.s. ale tvoří zvolení zastupitelé jednotlivých městských částí. Tj. ždný spolek extrémních aktivistů, ale lidi, kteří mají z voleb důvěru zastupovat daleko více dalších lidí.

Varianty na uváděném webu jsou všechny uvažované, ale nikoliv hodnocené. Většina z nich jsou jen čáry na mapě. Za opravdové hodnocení alternativ lze považovat snad jen posudek EIA na úsek R7-D8, kde se posuzovaly varianty J (Suchdolská), Ss (Řežská) a ještě Sa a Sb (Roztocké). Poslední dvě byly vyhodnoceny jako neakceptovatelné, varianta Ss jako přijatelná a varianta J jako přijatelná jen s podmínkou, že se prokáže nerealizovatelnost Ss. Zda bylo něco podobného provedeno i pro Běchovickou část nevím.

"Svépomocné" malování navrhované regionální trasy okruhu dělal Ing. Milan Strnad, povoláním projektant dopravních staveb, podílel se mj. na projektu D5. Není to žádné amaterské čmárání do mapy.

Princip NIMBY používají prakticky všichni. Pražáci z centra se snaží vyhnat dopravu na okraj, tj. nechť to smrdí v Suchdole (Běchovicích, Chbrech...), ale ne nám. Pražáci z Běchovic, Suchdola atd. zase někam dál. Výhoda regionální varianty je v tom, že v regionu lze dálnici trasovat tak, aby se skutečně sídlům slušně vyhýbala, což plánovaný okruh prakticky nedělá, blízkost sídlišť je někdy velice těsná.

Jižní část okruhu se také nestavěla zcela podle původních plánů, ale došlo k částečnému odsunutí trasy dále od města.

0/0
25.2.2014 0:45

O34t74a 12B35a39r94t48o31s 7946447851

No a právě na vás se teď vaří voda. Podle těch vašich medových řečí jste přesně jeden z těch, kdo usiluje, aby se žádný Pražský okruh nikdy nestavěl. Nekonečně se odvolávat, soudně napadat, navrhovat další a další varianty, posuzovat, přepracovávat dokumentace - to je přesně ta diverzní taktika, na kterou jsou školeni NGO militanti v hlavním výcvikovém táboře Ekologického právního servisu.

---

Mimochodem i vaše poslední reakce je opět plná licoměrných lží a překrucování - popořadě:

1. Ti koryfejové odporu proti výstavbě Pražského okruhu každý zastupují  odhadem stovky až jednotky tisíc pražských "venkovanů" a není možné, aby miliónové hlavní město bylo paralyzováno zájmy takto úzké skupinky lidí.

2. Kde berete tu troufalost o starších variantách okruhu prohlašovat, že nebyly "hodnoceny" - samozřejmě, pokud v době jejich vzniku ještě např. neexistovala EIA byrokracie, potom na ně logicky nemohla být aplikována; to ale neznamená, že nebyla snaha tyto starší varianty ve své době vypracovávat v souladu s technickými normami a směrnicemi, navíc každá z desítek zakreslených variant dospěla do různé fáze přípravy - toto je opět další příklad aktivistického otáčení se na nepodstatných věcech ve snaze zavést přípravu Pražského okruhu do slepé uličky.

3. Je úplně jedno jestli pan Ing. maloval D5 - pokud je bojovníkem INICIATIVY "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", tak už od něj nelze očekávat nestranný inženýrský postoj; mimochodem, první výplod INICIATIVY byla již "legendární" mapa, do které někdo tlustou fixou načmáral "kudy by to asi tak mohlo vést", a ta čára vedla přímo prostředkem Úval ... a i současná mapa na jejich webu je pouze zákres do slepé mapy, aby nebylo vidět všechny ty průchody v těsné blízkosti obcí - opět krásný příklad aktivistické prolhanosti. 4. Mezi lidmi "z oboru" už koluje takový vtip: jaký bude výsledný tvar Pražského okruhu po jeho dokončení v roce 2285 - správná odpověď: spirála.

0/−1
25.2.2014 3:52

T56e84o70d80o30r 18N78ě30m24e41c 9360680187

Pan Trögl napsal věcný příspěvek se shrnutím pravdivých důvodů, proč se tyto klíčové stavby dosud nestaví. Rozhodně není důvod jej obviňovat ze strašné lži, jak činíte.

Ani mně se nelíbí, že kritický úsek D1 - Běchovice ještě není v provozu. Ale různé občanská sdružení na tom opravdu mají jen malý díl viny. Největší chyba se stala na ŘSD, které bohorovně předpokládalo udělení výjimky na hlukovou zátěž, kterou však nedostali (co si budeme lámat hlavu s dodržováním limitů, když se to dá vyřešit úřední výjimkou..) Až poté, když to soud shodil, se ukázalo, že to šlo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo. Být to tak připravené rovnou, už jsme dnes mohli jezdit.

+3/−1
24.2.2014 15:40

O63t81a 23B93a12r77t32o96s 7836337301

Příspěvek pana Trögla není věcný, ale silně manipulativní. 

===

Když jsme tedy podle vás "už dnes mohli jezdit", protože to "stačilo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo", proč tedy INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY" vyrábí amatérsky na koleně zcela odlišný návrh trasování Pražského okruhu, který hodlá prosazovat, ačkoliv dobře ví, že nemá jedinou šanci na úspěch (viz můj příspěvek výše)?

---

Já vám na to odpovím: protože jsme se dostali do stavu, kdy nikým nevolená NGO menšina zcela nedemokraticky diktuje většině svoje partikulární zájmy.

+2/−1
24.2.2014 15:55

J96o62s95e24f 66T71r87ö19g61l 8589882806836

Z jakého důvodu se domníváte, že regionální trasa okruhu není realizovatelná? V územním plánu není stejně jako prosazovaná přípražská varianta. Územní rozhodnutí nemá. Jediná výhoda je ta, že pro prosazovanou variantu je vedena územní rezerva a že už je detailně naprojektovaný. Projekt lze dotáhnout za cca rok až dva a jsme na stejné startovní pozici. Některé středočeské obce jistě budou proti, ale pokud se projekt dobře udělá, nebudou mít v ruce žádný argument jako např. nadlimitní hlučnost nebo znečištění ovzduší (což v Běchovicích či Suchdole mají).

Co je NGO menšina netuším. Nicméně demokracie je mj. o tom, že většina sice rozhoduje, ale na menšiny při tom bere ohled.

+1/0
25.2.2014 0:52

O49t33a 96B49a20r97t18o97s 7156937711

Aktivisty prosazovaná tzv. regionální trasa nemá šanci na projednání z jednoho prostého důvodu: 

===

Vlivem divoké a mimořádně rychlé urbanizace přípražské oblasti (celé okresy PV, PZ a přiléhající okrajové části sousedních vnějších okresů) plošně náročnou individuální výstavbou za posledních 20. let došlo k radikálnímu úbytku nezastavěných extravilánů obcí, v některých případech již započalo stavební propojování dříve izolovaných zastavěných území. Tento raketový boom navíc nadále pokračuje nezmenšeným tempem. Za těchto okolností již dnes, a tím méně v budoucnu, není možné nalézt bezkonfliktní  trasu okruhu v jiné stopě.

===

Lze předpokládat, že toto odpůrci stávající trasy Pražského okruhu dobře vědí a vynucováním si dalších a dalších nereálných variant pouze aplikují diverzní taktiku blokování a zdržování. K vaší poznámce o demokracii - naše země se dnes nachází v období diktatury NGO.

0/−1
25.2.2014 10:39

J57o80s53e28f 26T21r87ö71g61l 8509832666226

Odpověď jak z učebnice. Kdyby mi tohle napsal student do seminárky, tak budu googlit, kde to opsal...

Zastavování území se týká okolí všech velkých měst, nicméně čím dál od Prahy, tím méně husto tam je. Nejsme ale geograf, abych posoudil, zda skutečně nejde najít jiná trasa, nicméně nemám rád přístup "nejde to" a ani se nepokusit. Každý odpůrce trasy není nutně protidálniční diverzant (např. já) a odpůrci trasy z Běchovic, Suchdola atd. se snaží nejen kritizovat, ale kritizovat konstruktivě, tj. navrhli alternativní trasu. Dokud nebude posouzena je budete těžko přesvědčovat o tom, že "to nejde". Ovšem také bez posouzení alternativní varianty budete těžko přesvědčovat soudy v případech, kdy odpůrci trasy podloží svoje argumenty žádostmi o hlukové výjimky a podobné nestandardnosti. Souhrnně je třeba jednak konstruktivně, což odpůrci trasy dělají, ovšem z druhé strany to nepřichází, naopak je tu snaha lidi odlišného názoru nazývat "diverzanty", "ekoteroristy" a "lháři", podobně jako jste to předvedl Vy hned od začátku. Tudy kontruktivní cesta nevede.

A pořád jste mi nevysvětlil, co je to vlastně NGO.

+1/0
25.2.2014 21:27

P63a63v52e52l 26P17e58l73c 2109383545

Nejzasadnejsi pro ceskou ekonomiku je ochrana soukromeho vlastnictvi, ty degenerate.

0/−2
24.2.2014 13:55

M77a79r81t86i85n 25N32e90r68m33u66t 9847277688919

pro ekonomiku je důležitější doprava - jak myslíte že byly postaveny dnešní železnice a dálnice?

+3/0
24.2.2014 13:59

P49e69t27r 29D43v65o65ř84á84k 1557555644806

Tož se vrátíme do jeskyní (soukromých) a budeme svítit loučema ;-)

+3/−1
24.2.2014 14:22

J96o44s96e56f 51V98o50m46á38č11k84a 5463284913974

Přitom je to přesně naopak - nejzaostalejší země jsou ty, ve kterých se soukromé vlastnictví nerespektuje a nechrání. Logika za tím je jednoduchá - pokud mají lidé jistotu, že když něco vybudují, opraví, vylepší, tak jim to zůstane, a nejen jim, ale i jejich dětem, potom budují, opravují, vylepšují. Pokud ale vědí, že to smysl nemá, protože příští týden, za měsíc, za rok někdo přijde a sebere jim to, potom zůstanou žít v jeskyni a raději si užívají dne, většinou nějakým neproduktivním způsobem.

+3/0
24.2.2014 14:52

P87e96t77r 35N82i33v67n87i55c80k94ý 3882214945967

Toto řeší pouze neschopnost státu efektivně řešit problémy se stavbami. Stát z pohledu silnějšího (má zákonodárnou moc) si usmyslí, že je nejmoudřejší a nikdo mu do toho nesmí kecat. A je jedno, že ta zakázka může být nevýhodna ekonomicky, ekoligicky, pošlapácat práva občanů...

.

Přitom by stačilo dělat přípravy staven v dostatečném předstihu a maximálně využívat stávajících zákonů. K tomu musí výrazně přispět soudy jasnými a předvídatelnými rozsudky a též ÚOOH, kde se mnohdy odování vlečou měsíce.

+1/0
24.2.2014 13:50

B41l40a59ž50e93j 34M36o19t43y27č28k55a 8217687415820

nechápu vás, toto je jasnej posun, o majetek a cenu se přeci soudit muže tak jakýpak druhý extrém.

0/0
24.2.2014 13:41
Foto

R25a72d67e95k 86P76o30l80i56c39k55ý 6501753561204

Rozdíl je v tom, že než proběhne soud cesta už bude stát a nikdo ji nezbourá takže i pokud vyhrajete tak dostanete pouze náhradu stejnou jako by vám dali při vyvlastnění-takže soud nemá smysl a fakticky vás stát připraví o možnost soudní ochrany vašeho majetku

+1/0
24.2.2014 13:46

P38a51v41e68l 54R85o76s97e72c61k87ý 6446175641779

Některé obstrukce byly opruz, ale zde to vypadá, jakoby se ze státu mohl stát něco jako despárádos.

+2/−3
24.2.2014 13:19
Foto

I56v28a23n 97K79o25p53t97a 5197632191787

Pokud to tak funguje např. v Německu, proč by to nemohlo fungovat u nás. Němci staví a případné spory o pozemek (cenu) se řeší následně, bez vlivu na tu danou stavbu.

Myslím že dálnice (páteřní síť) a v budoucnu železniční VRT by mohli mít status staveb národního zájmu naprosto bez problému.

+2/−1
24.2.2014 13:41

J93o63s77e84f 42V85o16m89á13č78k10a 5853954473744

Teď jde jen o to, co to vlastně znamená ten "národní zájem"... Pokud je to zájem většiny, jako že je nebo alespoň se jím nazývá, není navrhované opatření nic jiného než uplatnění práva silnějšího: "Většina to tak chce, takže tudy povede železnice. Měls tam pozemek? Nezájem. Jdi k soudu."

+2/0
24.2.2014 14:47

P93a44v98e42l 22R26o77s82e36c37k76ý 6756945841529

Jenže nejsme v Německu. Aplikovat co funguje jinde, do našeho systému samozřejmě lze, ale obávám se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jde o to, jak bude vše formulováno v zákoně. Ty se u nás jak mám někdy dojem, tvoří cíleně tak, aby je v budoucnu mohly jisté skupiny, či jednotlivci obcházet a těžit z jejich dokonalé nedokonalosti.

0/0
24.2.2014 15:35

L31u15k45á17š 82Š44m93a76h54e57l 2107734732764

Tak tohle mi přijde dost drsné... prohlásíme prostě stavbu XY ve variantě ABC za prioritní, ať si o tom občané, příroda, samosprávy, vlastníci pozemků apod. myslí cokoliv, co na tom, že ve variantě DEF by stavba byla levnější a lepší... tohle povede akorát k tomu, že znalí si nahrabou a obyčejní občané budou mít smůlu...

+3/−2
24.2.2014 13:11
Foto

I28v36a11n 41K49o58p62t20a 5317962611257

O variantách toto není.:-)

0/0
24.2.2014 13:42
Foto

L79a51d57i64s20l21a15v 60N56á93d50v88o64r40n98í67k 6534835217516

..tohle je snad poprvé kdy jsem ochoten s něčím na čem se podílí bohuš sobotka souhlasit....

+4/−5
24.2.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.