Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Konec obstrukcí při stavbě silnic, vláda chce zavést stavby bez odvolání

Vláda Bohuslava Sobotky hodlá skoncovat s nekonečným protahováním staveb, jejichž rychlé dokončení je pro českou dopravu i ekonomiku zásadní. Chystá novelu silničního zákona, která zavede strategické stavby národního významu, proto nimž se nepůjde odvolávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R90e14n19é 90Z57a93c76h 9687680575927

Civilizovaný stát respektuje soukromé vlastnictví. Sobotkově vládě zbývá ještě dořešit kam vystěhovat neposlušné majitele a doladit trestní sazby za odmítnutí prodeje nemovitosti. Typičtí komunisti.

+1/−1
26.2.2014 8:04

P80a96v33e32l 27K10u43r48a22l 5921114500200

Směšné. Tenhle stát má nyní víc infrastruktury než kolik jí je efektivně schopen udržovat v chodu a používat. Výstavba nové by nyní měla být zcela zastavena bez jakékoli vyjímky.

Všechny peníze by se měli přesunout buď na opravy současného nebo na náhrady již neopravitelného.

+2/−3
24.2.2014 23:15

O23t56a 55B84a65r48t84o20s 7756857401

Naše země má okolo 500km na délku a 300km na šířku. Na tomto území je dlouhodobě naplánováno vybudovat necelých 2200km dálnic, což představuje nepříliš hustou dálniční síť. V této chvíli je hotovo nějakých ca 1250km, čili něco málo přes polovinu.

===

Je tedy potřeba udělat přesný opak toho, než k čemu tady nabádáte. Je potřeba maximální rychlostí stavět.

+3/−1
25.2.2014 10:03

J53i11ř45í 22K39o26c25u39r17e46k 6185894485598

Jsme v ČR. Takže kdy se objeví první případy ve kterých:

1) "ekologické" sdružení skoupí pozemky od těch, co stavbu nechtějí, aby tyto pozemky následně prodalo za trojnásobek (o zisk se spravedlivě rozdělí po komunisticku)

2) bude rozhodujícímu úředníkovi dáno "všimné" aby to dal za trojnásobek

3) někomu nebude přiznán bonus na základě politckého přesvědčení

4) bude někomu pozemek vyvlasťnován, stavba stojí, vyvlasťnován, vyvlasťnován ... jelikož těch 30 mega velkostatkáři přece nedáme, má už dost

5) majitel pozemku bude vyžadovat náhradní pozemek, nikoliv peníze a nedostane ani pozemek, ani peníze.

+2/−3
24.2.2014 17:57

J23i70ř32í 17K90o85c57u64r95e97k 6555534655558

podle Murphyho: Lze-li něco zneužít, bude to zneužito.

+1/−1
24.2.2014 17:59

P21e12t18r 24S57m47e22j50k23a12l 3938215578885

Skoro se bojím,že strategické stavby budou hlavně příjezdové komunikace k palácům kmotrů a papalášů.

+3/−2
24.2.2014 17:30

J21a93n 96M26o47h47y57l58a 6452599629251

Když budou mít parametry dálnice nebo silnice 1. třídy :-D

0/0
24.2.2014 22:38

A17l46e19x58a63n73d30r 27K83o63s79t61k77a 5469516979226

Těch se to netýká. Ty jsou již dnes natolik prioritní, že jsou postaveny do druhého dne a majiteli pozemku sklapne.

0/0
25.2.2014 4:04

J84o94s50e72f 55P70i83š50v66e41j71c 4572930630696

Pražáci už si holt při stavbě obchvatu nahrabali, no a ti ostatní mají smůlu :-P

+1/−1
24.2.2014 15:33

L65a98d11i61s86l96a93v 57M12i97k34a 1461739794424

Zmenšil se tím příspěvkem tvůj komplex? Jestli ano, budiž ti přáno....

+4/0
24.2.2014 16:35

T83o67m95á79š 97Z18e63m13a32n 3515688844185

Myslíte toho obchvatu, kterého stojí jen polovina?

+1/0
24.2.2014 17:56

A13l45e76x27a31n18d13r 82K82o80s42t22k82a 5429626749606

Doufám, že s tímto zákonem konečně zdržovačům z Běchovic a spol sklapne. Nikdo je nenutil tam ty vilky stavět, dálnice tam je plánovaná (opravte přesný čas) někdy od roku 75 nebo tak. Jako na jednu stranu se jim nedivím, že nechtějí mít 200m od baráku komunikaci, po které bude jezdit minimálně 30 nebo 4é tisíc aut deně, na druhou stranu, ta komunikace tam byla plánovaná dřív než ten jejich barák. A kdyby zůstali komunisté, tak se s nimi nikdo nebavil a prostě to tam postavili. To, že do stavby doslova strategického významu může kecat pár soukromníků či ekologů je zásadní chyba.

0/0
25.2.2014 4:09

T22o81m51a41s 94A97u77g61u78s12t69y29n 6137536321930

Co kdy stavby raději pečlivě připravili se vším všudy a pak by nebylo tolik žalob od ekologů apod...?

+5/−3
24.2.2014 15:33

J71a16n 42N23o25v43á37k 9125258614585

Žalovat se dá cokoliv, bez ohledu na přípravu - každá změna stavu někomu prospěje a někomu uškodí.

+5/0
24.2.2014 16:21

J91a95n 25H36e31l89l49e18r 9168205576

To ano, ale nektere zaloby maji vetsi a jine mensi nadeji na uspech. A prave spatne pripravene stavby jsou snadnym tercem. A dokonce mozna i spravnym tercem.

Ono stavet a vyvlastnovat za statni penize je snadne ... ale i tak je treba se vzdy ptat, komu to prospeje. A neni to tak vzdy, ze "lidu" ... nekdy jen "vybranym vyvolenym" a naopak lid je bit. Jak kdy

0/0
24.2.2014 17:42

T89o63m35á84š 36Z20e34m31a13n 3785718924785

Napadnout lze cokoliv a než soud námitku odmítne, tak stavba třeba rok stojí..

+1/0
24.2.2014 17:56

J87a39r80o87s16l48a38v 25B61r69ü74m46m26e52r 7764323876

To je v našem právním systému nemožné, viz poslední spory o D8 - tam soudce zrušil stavební povolení, jelikož stavitelé nemohli dokázat, že všechny papíry mají v pořádku, jelikož už byly, dle zákona, dávno skartovány. Ale nebyl jediný důkaz, že v pořádku nebyly.

+1/−1
24.2.2014 18:19

O27t11a 13B32a96r36t13o67s 7526737761

Bože, tady se zase vyrojilo občanských aktivistů, kteří tady najednou tak horlivě a účelově velebí institut absolutní nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.

===

Oni totiž cítí životní ohrožení, protože tomu jejich dějinnému NGO zločinu chce někdo zatnout tipec a sebrat životně důležitou hračku - možnost donekonečna vytvářet obstrukce při budování základní infrastruktury státu.

+6/−2
24.2.2014 15:04

D39a35v48i66d 74R21y56c58h96e69t29s75k38ý 9686831240950

Těm vyděračům jde o prachy. Stačilo by rozdělit soudní proces na dvě fáze: 1) vyvlastnění a 2) určení výše náhrady. Pokud se ukáže, že stavba je ve veřejném zájmu tak se začne stavět a spekulanti můžou desetiletými obstrukcemi zdržovat akorát soud o své vlastní peníze.

+2/0
24.2.2014 14:55

J68o74s49e58f 83T85r36ö93g69l 8909702386766

Tak nějak to snad už funguje. Nicméně vyvlastnění je v demokratické zemi krajní řešení, kterému musí předcházet snaha se dohodnout. Soud musí nejprve uznat argumenty pro nutnost vyvlastnění (což např. v případě Havránkové u Hradce nepotvrdil), pak teprve může běžet vlastní vyvlastňovací proces a nakonec řízení o náhradě.

Většina spekulantů prodává ráda, ale hodně, stavby nebokují.

+3/0
24.2.2014 15:10

P65e19t21r 35Č56e18r95v97e16n90ý 3146201572755

Funguje to takto:

Stačí, když jakási a.s. zmocněná od ŘSD Vám pošle dopis s návrhem kupní smlouvy. Máte 90 dní na vyjádření. Poté, pokud neobdrží zpět jejich návrh kupní smlouvy podepsaný vlastníkem, okamžitě zasílá na městský úřad v místě, kde se pozemek nachází, návrh na vyvlastnění s tím, že "neexistuje jiná možnost získání vlastnického práva" - a to bez toho, aby vůbec o existenci návrhu obeznámila vlastníka pozemku. Nedejbože, aby snad ještě odpověděla vlastníkovi na dopis, který zaslal ve lhůtě 90 dní pro vyjádření se, ve kterém rozporuje některá ustanovení kupní smlouvy. Jednání z pozice síly s vědomím, že za sebou mají zákon "o urychlení výstavby infrastruktury" účinný od února 2013. Přístup absolutně na blitíRv

0/−1
24.2.2014 15:27

J69o51s16e61f 76T60r73ö98g68l 8589792706606

Dobře, mělo by to tak fungovat, ale praxe je horší. Výsledkem "urychlené přípravy" je ale to, že v trase R35 se loni vykupovalo ve velkém a letos se nevykoupilo skoro nic.

Nicméně návrh na vyvlastnění musí potvrdit soud a jsou i případy, kdy nepotvrdil. Pak se celý proces táhne ještě déle.

0/0
24.2.2014 15:32

J97a17r89o34s30l64a36v 77B58r47ü61m12m73e12r 7704213656

S majiteli pozemků většinou problémy nebývají, to s různými "eko" vyděrači ano.

+3/−1
24.2.2014 18:20

M53a60r77t94i31n 83V22y25s10k85o69c14i42l 3602608575490

On je to celkem problem vyderacum. Kamarad ma pole, ktere si RSD vybralo pro vedeni nejake silnice...pole ma sirku xyz metru, RSD samozrejme potrebuje uzky pruh - ten ma zajem koupit za xyz penez, ale zajistit to, aby bylo pole nadale obhospodarovatelne zajistit nehodlaji. Tzn z pruhu 500m mate najednou pruh 235m, 30m silnice s prislusenstvim, dalsi pruh 235m. Vubec se zemedelcum nedivim (byt to treba dalnice bez moznosti prejezdu na druhou pulku), ze tak rvou...

+1/−1
24.2.2014 19:26

P46a27v45e40l 16K12u66r50a49l 5861784830280

A co je veřejný zájem? Jě nějaký jeho definice zakotvená v právním systému? Univerzální a vždy aplikovatelná na všechny případy.

Já jsem součastí veřejnosti a v nesouhlasím s názorem že je v mém zájmu nechat si zbořit dům jenom proto aby tam mohla vést silnice.

Pravděpodobně NIKDY nebudu souhlasit s názorem že to ve veřejném zájmu je.

Krom toho NIKDO kromě mne osobně není kvalifikovaný na to aby určil jakou hodnotu má pro mne můj majetek - tržní cene mne nezajímá- já ho na trh nedávám takže je irelevantní. A názor státu je naprosto stejně k ničemu.

Jestli je pro mne něco bezcenné a nebo bych to neprodal ani za miliardu... do toho není nic ani státu tím méně nějakému znalci.

Adekvátní náhrada po vyvlastnění je nemůžná. Nic není adekvátní náhradou majetku s kterým se někdo nechce rozloučit.

+2/−1
24.2.2014 23:20

J22o21s95e93f 56T18r58ö93g53l 8569222396976

Nejprve by se stát měl zamyslet nad tím, proč klíčové stavby stojí. Pak by se ukázalo, že odvolání není ten hlavní problém:

D8 - stavba už má několik let všechna povolení, ale stavba vázne kvůli uhlí u Řehlovic (nekvalitní podloží) a sesuvu půdy u Dobkoviček (není vyloučeno opakování).

R35 - stavba vázne na výkupech pozemků (až do loňska se vykupovalo za tržní ceny a prodávalo se, nově se vykupuje za směšné ceny a lidi se do toho logicky nehrnou. Vyvlastnění je až krajní možnost.

R52 - není v souladu územní plán Jihomoravského kraje a zásady jeho rozvoje. Perspektiva je několikaletá, nový zákon tomu nepomůže (přitom stavba je z variant vybrána dopravně i z hlediska dopadu na ŽP asi nejlépe jako to jde).

D3 - spory ohledně trasování, byť varianty byly prověřené a EIA konstatovala akceptovatelnost plánované varianty).

Pražský okruh - trasa není v územním plánu (resp. se tam ocitla jednou, ale NSS jí zrušil). Občasnké organizace v tom figurují omezeně.

+7/−4
24.2.2014 14:13

O79t24a 62B57a60r90t97o41s 7506207631

Lžete. O zrušení ÚP HMP (resp. jeho nedílné části ZÚR), ve kterém byl Pražský okruh zanesen, se zasloužily JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Nebýt jejich obstrukcí, byl by např. již dnes byl v provozu kriticky chybějící úsek 511 od D1 do Běchovic.

===

Totéž D3. Spory ohledně trasování rozdmýchávají JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Kdo např. stál za vypracováním bizarní varianty PROMIKA a trval na znovuposouzení všech variant vč. toho do nebes volajícího nesmyslu PROMIKA, který je takovou nehorázností, že v normální zemi by byl okamžitě smeten ze stolu bez projednání, ale u nás dodbře posloužil jako obstrukční nástroj, který zpozdil výstavbu středočeské D3 alespoň o 5 let?

===

Proč, proboha, tak strašně lžete?!

+6/−1
24.2.2014 14:50

J26o16s43e41f 64T25r80ö54g73l 8609982896306

Za obstrukce považuji to, když se rozhodnutí postupně systematicky napadají a soud je zpětně potvrzuje, čímž se dosáhne plánovaného stavu, jen s tím soudním zpožděním. Pražský okruh je zcela jiný případ. Tady se udělal ze strany Prahy pokus zanést do územního plánu změnou č. 1000 několik staveb (trasa zbytku okruhu, druhá letištní dráha a snad ještě něco dalšího). Změnu napadli zástupci městkých část (Běchovice, Suchdol a další) s tím, že je v rozporu se zákonem. Nejvyšší srpávní soud jim dal zapravdu, navíc převážně na procesních argumentech a nikoliv až tak moc na věcných. Toto není žádná obstrukce, ale logický postup v případě nezákoného jednání.

D3 byla původně plánována ještě za komunistů, do plánu rozvoje dálniční sítě ČR se ale dostala až dodatečně a to s negativním stanoviskem MŽP. Z iniciativi MŽP se posuzovaly alternativní varianty, nešlo o žádné pochybné organizace, ale o státní autoritu - ministerstvo. Nicméně hondnocení EIA potvrdilo s podmínkami akceptovatelný zásah západní ("stabilizované") varianty i s mostem přes Sázavu na ŽP (ohodnotilo varianty jako rovnocené s tím, že PROMIKA má větší dopad na lidi, zatímco západní varianta na přírodu, nesmyslem bych variantu PROMIKA nenazval). Územní rozhodnutí zrušil loni soud na návrh jedné obce a jednoho občana, tj. opět ne na popud nějaké občasnské organizace. Teď se čeká, jak dopadne odvolání, jinak poběží celý územní proces znovu.

+1/−2
24.2.2014 15:07

O24t48a 48B60a54r89t18o86s 7456617551

Co tady stále lžete: ti vaši "zástupci městských částí", kteří u NSS dosáhli zrušení části ZÚR na úsek 511 Pražského okruhu, jsou jmenovitě: 

---

1. O.S. "ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ PRAHA-BĚCHOVICE"

2. několik fyzických osob (z řad aktivistů)

---

V dalších žalobách stojí jako navrhovatelé i samotné MČ, ale to proto, že např. v Suchdole nebo v Dolních Chabrech jsou ústředními aktivisty samotní činovníci zastupitelstev. Přehledné informace o osobách a obsazení NGO odporu proti Pražskému okruhu dává INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", která se rozhodla ignorovat desítky let práce odborných institucí a posuzování variant (viz http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=461) a svépomocně se pokouší navrhnout zcela jiné trasování Pražského okruhu, které se nese čistě v duchu principů NIMBY s tím, že samotní aktivisté již dopředu předpokládají, že se jedná o neživotný návrh, který vyvolá odpor v obcích StČ kraje, do jejichž blízkosti oni umístili svůj návrh a celá záležitost tak má opět pouze charakter aktivistické obstrukce.

+4/0
24.2.2014 15:44

J54o21s50e16f 64T30r69ö61g30l 8979622156976

To, že se lidé s podobnými názory a cíli sdružují do spolků je běžné. Významnou část lidí z této o.s. ale tvoří zvolení zastupitelé jednotlivých městských částí. Tj. ždný spolek extrémních aktivistů, ale lidi, kteří mají z voleb důvěru zastupovat daleko více dalších lidí.

Varianty na uváděném webu jsou všechny uvažované, ale nikoliv hodnocené. Většina z nich jsou jen čáry na mapě. Za opravdové hodnocení alternativ lze považovat snad jen posudek EIA na úsek R7-D8, kde se posuzovaly varianty J (Suchdolská), Ss (Řežská) a ještě Sa a Sb (Roztocké). Poslední dvě byly vyhodnoceny jako neakceptovatelné, varianta Ss jako přijatelná a varianta J jako přijatelná jen s podmínkou, že se prokáže nerealizovatelnost Ss. Zda bylo něco podobného provedeno i pro Běchovickou část nevím.

"Svépomocné" malování navrhované regionální trasy okruhu dělal Ing. Milan Strnad, povoláním projektant dopravních staveb, podílel se mj. na projektu D5. Není to žádné amaterské čmárání do mapy.

Princip NIMBY používají prakticky všichni. Pražáci z centra se snaží vyhnat dopravu na okraj, tj. nechť to smrdí v Suchdole (Běchovicích, Chbrech...), ale ne nám. Pražáci z Běchovic, Suchdola atd. zase někam dál. Výhoda regionální varianty je v tom, že v regionu lze dálnici trasovat tak, aby se skutečně sídlům slušně vyhýbala, což plánovaný okruh prakticky nedělá, blízkost sídlišť je někdy velice těsná.

Jižní část okruhu se také nestavěla zcela podle původních plánů, ale došlo k částečnému odsunutí trasy dále od města.

0/0
25.2.2014 0:45

O93t77a 47B22a79r73t82o98s 7696877951

No a právě na vás se teď vaří voda. Podle těch vašich medových řečí jste přesně jeden z těch, kdo usiluje, aby se žádný Pražský okruh nikdy nestavěl. Nekonečně se odvolávat, soudně napadat, navrhovat další a další varianty, posuzovat, přepracovávat dokumentace - to je přesně ta diverzní taktika, na kterou jsou školeni NGO militanti v hlavním výcvikovém táboře Ekologického právního servisu.

---

Mimochodem i vaše poslední reakce je opět plná licoměrných lží a překrucování - popořadě:

1. Ti koryfejové odporu proti výstavbě Pražského okruhu každý zastupují  odhadem stovky až jednotky tisíc pražských "venkovanů" a není možné, aby miliónové hlavní město bylo paralyzováno zájmy takto úzké skupinky lidí.

2. Kde berete tu troufalost o starších variantách okruhu prohlašovat, že nebyly "hodnoceny" - samozřejmě, pokud v době jejich vzniku ještě např. neexistovala EIA byrokracie, potom na ně logicky nemohla být aplikována; to ale neznamená, že nebyla snaha tyto starší varianty ve své době vypracovávat v souladu s technickými normami a směrnicemi, navíc každá z desítek zakreslených variant dospěla do různé fáze přípravy - toto je opět další příklad aktivistického otáčení se na nepodstatných věcech ve snaze zavést přípravu Pražského okruhu do slepé uličky.

3. Je úplně jedno jestli pan Ing. maloval D5 - pokud je bojovníkem INICIATIVY "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", tak už od něj nelze očekávat nestranný inženýrský postoj; mimochodem, první výplod INICIATIVY byla již "legendární" mapa, do které někdo tlustou fixou načmáral "kudy by to asi tak mohlo vést", a ta čára vedla přímo prostředkem Úval ... a i současná mapa na jejich webu je pouze zákres do slepé mapy, aby nebylo vidět všechny ty průchody v těsné blízkosti obcí - opět krásný příklad aktivistické prolhanosti. 4. Mezi lidmi "z oboru" už koluje takový vtip: jaký bude výsledný tvar Pražského okruhu po jeho dokončení v roce 2285 - správná odpověď: spirála.

0/−1
25.2.2014 3:52

T60e10o77d27o12r 70N13ě70m26e34c 9540280637

Pan Trögl napsal věcný příspěvek se shrnutím pravdivých důvodů, proč se tyto klíčové stavby dosud nestaví. Rozhodně není důvod jej obviňovat ze strašné lži, jak činíte.

Ani mně se nelíbí, že kritický úsek D1 - Běchovice ještě není v provozu. Ale různé občanská sdružení na tom opravdu mají jen malý díl viny. Největší chyba se stala na ŘSD, které bohorovně předpokládalo udělení výjimky na hlukovou zátěž, kterou však nedostali (co si budeme lámat hlavu s dodržováním limitů, když se to dá vyřešit úřední výjimkou..) Až poté, když to soud shodil, se ukázalo, že to šlo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo. Být to tak připravené rovnou, už jsme dnes mohli jezdit.

+3/−1
24.2.2014 15:40

O35t98a 61B20a92r35t98o53s 7866287611

Příspěvek pana Trögla není věcný, ale silně manipulativní. 

===

Když jsme tedy podle vás "už dnes mohli jezdit", protože to "stačilo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo", proč tedy INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY" vyrábí amatérsky na koleně zcela odlišný návrh trasování Pražského okruhu, který hodlá prosazovat, ačkoliv dobře ví, že nemá jedinou šanci na úspěch (viz můj příspěvek výše)?

---

Já vám na to odpovím: protože jsme se dostali do stavu, kdy nikým nevolená NGO menšina zcela nedemokraticky diktuje většině svoje partikulární zájmy.

+2/−1
24.2.2014 15:55

J91o83s20e91f 67T24r42ö74g46l 8679162946426

Z jakého důvodu se domníváte, že regionální trasa okruhu není realizovatelná? V územním plánu není stejně jako prosazovaná přípražská varianta. Územní rozhodnutí nemá. Jediná výhoda je ta, že pro prosazovanou variantu je vedena územní rezerva a že už je detailně naprojektovaný. Projekt lze dotáhnout za cca rok až dva a jsme na stejné startovní pozici. Některé středočeské obce jistě budou proti, ale pokud se projekt dobře udělá, nebudou mít v ruce žádný argument jako např. nadlimitní hlučnost nebo znečištění ovzduší (což v Běchovicích či Suchdole mají).

Co je NGO menšina netuším. Nicméně demokracie je mj. o tom, že většina sice rozhoduje, ale na menšiny při tom bere ohled.

+1/0
25.2.2014 0:52

O73t10a 29B30a44r13t37o90s 7166307871

Aktivisty prosazovaná tzv. regionální trasa nemá šanci na projednání z jednoho prostého důvodu: 

===

Vlivem divoké a mimořádně rychlé urbanizace přípražské oblasti (celé okresy PV, PZ a přiléhající okrajové části sousedních vnějších okresů) plošně náročnou individuální výstavbou za posledních 20. let došlo k radikálnímu úbytku nezastavěných extravilánů obcí, v některých případech již započalo stavební propojování dříve izolovaných zastavěných území. Tento raketový boom navíc nadále pokračuje nezmenšeným tempem. Za těchto okolností již dnes, a tím méně v budoucnu, není možné nalézt bezkonfliktní  trasu okruhu v jiné stopě.

===

Lze předpokládat, že toto odpůrci stávající trasy Pražského okruhu dobře vědí a vynucováním si dalších a dalších nereálných variant pouze aplikují diverzní taktiku blokování a zdržování. K vaší poznámce o demokracii - naše země se dnes nachází v období diktatury NGO.

0/−1
25.2.2014 10:39

J34o55s28e73f 69T35r85ö67g74l 8789732256516

Odpověď jak z učebnice. Kdyby mi tohle napsal student do seminárky, tak budu googlit, kde to opsal...

Zastavování území se týká okolí všech velkých měst, nicméně čím dál od Prahy, tím méně husto tam je. Nejsme ale geograf, abych posoudil, zda skutečně nejde najít jiná trasa, nicméně nemám rád přístup "nejde to" a ani se nepokusit. Každý odpůrce trasy není nutně protidálniční diverzant (např. já) a odpůrci trasy z Běchovic, Suchdola atd. se snaží nejen kritizovat, ale kritizovat konstruktivě, tj. navrhli alternativní trasu. Dokud nebude posouzena je budete těžko přesvědčovat o tom, že "to nejde". Ovšem také bez posouzení alternativní varianty budete těžko přesvědčovat soudy v případech, kdy odpůrci trasy podloží svoje argumenty žádostmi o hlukové výjimky a podobné nestandardnosti. Souhrnně je třeba jednak konstruktivně, což odpůrci trasy dělají, ovšem z druhé strany to nepřichází, naopak je tu snaha lidi odlišného názoru nazývat "diverzanty", "ekoteroristy" a "lháři", podobně jako jste to předvedl Vy hned od začátku. Tudy kontruktivní cesta nevede.

A pořád jste mi nevysvětlil, co je to vlastně NGO.

+1/0
25.2.2014 21:27

P50a77v41e23l 61P60e49l91c 2339253515

Nejzasadnejsi pro ceskou ekonomiku je ochrana soukromeho vlastnictvi, ty degenerate.

0/−2
24.2.2014 13:55

M85a39r66t79i85n 97N41e56r80m82u11t 9607927538499

pro ekonomiku je důležitější doprava - jak myslíte že byly postaveny dnešní železnice a dálnice?

+3/0
24.2.2014 13:59

P90e48t42r 34D16v86o41ř54á50k 1707865844506

Tož se vrátíme do jeskyní (soukromých) a budeme svítit loučema ;-)

+3/−1
24.2.2014 14:22

J38o88s73e71f 93V78o80m45á20č43k80a 5443214923384

Přitom je to přesně naopak - nejzaostalejší země jsou ty, ve kterých se soukromé vlastnictví nerespektuje a nechrání. Logika za tím je jednoduchá - pokud mají lidé jistotu, že když něco vybudují, opraví, vylepší, tak jim to zůstane, a nejen jim, ale i jejich dětem, potom budují, opravují, vylepšují. Pokud ale vědí, že to smysl nemá, protože příští týden, za měsíc, za rok někdo přijde a sebere jim to, potom zůstanou žít v jeskyni a raději si užívají dne, většinou nějakým neproduktivním způsobem.

+3/0
24.2.2014 14:52

P53e18t30r 59N40i60v10n56i47c82k33ý 3132524145607

Toto řeší pouze neschopnost státu efektivně řešit problémy se stavbami. Stát z pohledu silnějšího (má zákonodárnou moc) si usmyslí, že je nejmoudřejší a nikdo mu do toho nesmí kecat. A je jedno, že ta zakázka může být nevýhodna ekonomicky, ekoligicky, pošlapácat práva občanů...

.

Přitom by stačilo dělat přípravy staven v dostatečném předstihu a maximálně využívat stávajících zákonů. K tomu musí výrazně přispět soudy jasnými a předvídatelnými rozsudky a též ÚOOH, kde se mnohdy odování vlečou měsíce.

+1/0
24.2.2014 13:50

B91l54a53ž89e85j 93M97o59t32y13č79k76a 8957697615880

nechápu vás, toto je jasnej posun, o majetek a cenu se přeci soudit muže tak jakýpak druhý extrém.

0/0
24.2.2014 13:41
Foto

R94a53d60e19k 39P76o58l41i42c17k38ý 6431213931324

Rozdíl je v tom, že než proběhne soud cesta už bude stát a nikdo ji nezbourá takže i pokud vyhrajete tak dostanete pouze náhradu stejnou jako by vám dali při vyvlastnění-takže soud nemá smysl a fakticky vás stát připraví o možnost soudní ochrany vašeho majetku

+1/0
24.2.2014 13:46

P43a61v85e40l 37R39o60s11e83c98k27ý 6446655421109

Některé obstrukce byly opruz, ale zde to vypadá, jakoby se ze státu mohl stát něco jako despárádos.

+2/−3
24.2.2014 13:19
Foto

I77v52a67n 15K36o42p90t25a 5647472921437

Pokud to tak funguje např. v Německu, proč by to nemohlo fungovat u nás. Němci staví a případné spory o pozemek (cenu) se řeší následně, bez vlivu na tu danou stavbu.

Myslím že dálnice (páteřní síť) a v budoucnu železniční VRT by mohli mít status staveb národního zájmu naprosto bez problému.

+2/−1
24.2.2014 13:41

J60o18s44e66f 27V24o74m45á65č12k47a 5283364183234

Teď jde jen o to, co to vlastně znamená ten "národní zájem"... Pokud je to zájem většiny, jako že je nebo alespoň se jím nazývá, není navrhované opatření nic jiného než uplatnění práva silnějšího: "Většina to tak chce, takže tudy povede železnice. Měls tam pozemek? Nezájem. Jdi k soudu."

+2/0
24.2.2014 14:47

P32a79v77e75l 73R41o24s71e72c10k20ý 6256785741559

Jenže nejsme v Německu. Aplikovat co funguje jinde, do našeho systému samozřejmě lze, ale obávám se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jde o to, jak bude vše formulováno v zákoně. Ty se u nás jak mám někdy dojem, tvoří cíleně tak, aby je v budoucnu mohly jisté skupiny, či jednotlivci obcházet a těžit z jejich dokonalé nedokonalosti.

0/0
24.2.2014 15:35

L58u96k46á23š 95Š62m89a64h65e36l 2307754822624

Tak tohle mi přijde dost drsné... prohlásíme prostě stavbu XY ve variantě ABC za prioritní, ať si o tom občané, příroda, samosprávy, vlastníci pozemků apod. myslí cokoliv, co na tom, že ve variantě DEF by stavba byla levnější a lepší... tohle povede akorát k tomu, že znalí si nahrabou a obyčejní občané budou mít smůlu...

+3/−2
24.2.2014 13:11
Foto

I77v31a49n 34K94o72p87t55a 5347692631827

O variantách toto není.:-)

0/0
24.2.2014 13:42

L41a70d34i12s52l11a45v 55N86á67d52v80o59r26n85í65k 6814225837766

..tohle je snad poprvé kdy jsem ochoten s něčím na čem se podílí bohuš sobotka souhlasit....

+4/−5
24.2.2014 13:05







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.