Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Konec obstrukcí při stavbě silnic, vláda chce zavést stavby bez odvolání

Vláda Bohuslava Sobotky hodlá skoncovat s nekonečným protahováním staveb, jejichž rychlé dokončení je pro českou dopravu i ekonomiku zásadní. Chystá novelu silničního zákona, která zavede strategické stavby národního významu, proto nimž se nepůjde odvolávat.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

R78e68n60é 29Z95a46c55h 9147680985577

Civilizovaný stát respektuje soukromé vlastnictví. Sobotkově vládě zbývá ještě dořešit kam vystěhovat neposlušné majitele a doladit trestní sazby za odmítnutí prodeje nemovitosti. Typičtí komunisti.

+1/−1
26.2.2014 8:04

P35a12v81e79l 36K27u90r50a75l 5721794370140

Směšné. Tenhle stát má nyní víc infrastruktury než kolik jí je efektivně schopen udržovat v chodu a používat. Výstavba nové by nyní měla být zcela zastavena bez jakékoli vyjímky.

Všechny peníze by se měli přesunout buď na opravy současného nebo na náhrady již neopravitelného.

+2/−3
24.2.2014 23:15

O98t31a 89B36a47r84t29o14s 7936627111

Naše země má okolo 500km na délku a 300km na šířku. Na tomto území je dlouhodobě naplánováno vybudovat necelých 2200km dálnic, což představuje nepříliš hustou dálniční síť. V této chvíli je hotovo nějakých ca 1250km, čili něco málo přes polovinu.

===

Je tedy potřeba udělat přesný opak toho, než k čemu tady nabádáte. Je potřeba maximální rychlostí stavět.

+3/−1
25.2.2014 10:03

J44i73ř98í 55K54o89c89u67r35e94k 6395294375418

Jsme v ČR. Takže kdy se objeví první případy ve kterých:

1) "ekologické" sdružení skoupí pozemky od těch, co stavbu nechtějí, aby tyto pozemky následně prodalo za trojnásobek (o zisk se spravedlivě rozdělí po komunisticku)

2) bude rozhodujícímu úředníkovi dáno "všimné" aby to dal za trojnásobek

3) někomu nebude přiznán bonus na základě politckého přesvědčení

4) bude někomu pozemek vyvlasťnován, stavba stojí, vyvlasťnován, vyvlasťnován ... jelikož těch 30 mega velkostatkáři přece nedáme, má už dost

5) majitel pozemku bude vyžadovat náhradní pozemek, nikoliv peníze a nedostane ani pozemek, ani peníze.

+2/−3
24.2.2014 17:57

J43i53ř41í 58K16o40c97u40r56e29k 6735564285668

podle Murphyho: Lze-li něco zneužít, bude to zneužito.

+1/−1
24.2.2014 17:59

P83e79t52r 41S49m80e44j62k27a45l 3948855828215

Skoro se bojím,že strategické stavby budou hlavně příjezdové komunikace k palácům kmotrů a papalášů.

+3/−2
24.2.2014 17:30

J12a18n 69M12o61h94y13l40a 6862549879311

Když budou mít parametry dálnice nebo silnice 1. třídy :-D

0/0
24.2.2014 22:38

A90l80e97x41a15n69d55r 74K96o81s27t77k89a 5819406279176

Těch se to netýká. Ty jsou již dnes natolik prioritní, že jsou postaveny do druhého dne a majiteli pozemku sklapne.

0/0
25.2.2014 4:04

J97o45s34e30f 60P47i42š28v39e57j12c 4812230820106

Pražáci už si holt při stavbě obchvatu nahrabali, no a ti ostatní mají smůlu :-P

+1/−1
24.2.2014 15:33

L88a92d50i60s15l89a55v 70M11i91k11a 1371779844894

Zmenšil se tím příspěvkem tvůj komplex? Jestli ano, budiž ti přáno....

+4/0
24.2.2014 16:35

T40o35m35á40š 42Z65e22m74a21n 3535918834985

Myslíte toho obchvatu, kterého stojí jen polovina?

+1/0
24.2.2014 17:56

A26l87e96x40a78n21d26r 52K73o33s37t59k19a 5649436499876

Doufám, že s tímto zákonem konečně zdržovačům z Běchovic a spol sklapne. Nikdo je nenutil tam ty vilky stavět, dálnice tam je plánovaná (opravte přesný čas) někdy od roku 75 nebo tak. Jako na jednu stranu se jim nedivím, že nechtějí mít 200m od baráku komunikaci, po které bude jezdit minimálně 30 nebo 4é tisíc aut deně, na druhou stranu, ta komunikace tam byla plánovaná dřív než ten jejich barák. A kdyby zůstali komunisté, tak se s nimi nikdo nebavil a prostě to tam postavili. To, že do stavby doslova strategického významu může kecat pár soukromníků či ekologů je zásadní chyba.

0/0
25.2.2014 4:09

T76o55m34a44s 68A62u66g20u27s49t76y79n 6587566101260

Co kdy stavby raději pečlivě připravili se vším všudy a pak by nebylo tolik žalob od ekologů apod...?

+5/−3
24.2.2014 15:33

J37a61n 95N92o39v55á24k 9715948654125

Žalovat se dá cokoliv, bez ohledu na přípravu - každá změna stavu někomu prospěje a někomu uškodí.

+5/0
24.2.2014 16:21

J96a79n 33H10e78l35l33e75r 9468595636

To ano, ale nektere zaloby maji vetsi a jine mensi nadeji na uspech. A prave spatne pripravene stavby jsou snadnym tercem. A dokonce mozna i spravnym tercem.

Ono stavet a vyvlastnovat za statni penize je snadne ... ale i tak je treba se vzdy ptat, komu to prospeje. A neni to tak vzdy, ze "lidu" ... nekdy jen "vybranym vyvolenym" a naopak lid je bit. Jak kdy

0/0
24.2.2014 17:42

T56o34m40á29š 61Z71e48m71a25n 3755378424805

Napadnout lze cokoliv a než soud námitku odmítne, tak stavba třeba rok stojí..

+1/0
24.2.2014 17:56

J13a46r56o57s30l40a61v 49B12r60ü68m39m93e48r 7974543356

To je v našem právním systému nemožné, viz poslední spory o D8 - tam soudce zrušil stavební povolení, jelikož stavitelé nemohli dokázat, že všechny papíry mají v pořádku, jelikož už byly, dle zákona, dávno skartovány. Ale nebyl jediný důkaz, že v pořádku nebyly.

+1/−1
24.2.2014 18:19

O44t90a 54B62a79r38t63o52s 7786967681

Bože, tady se zase vyrojilo občanských aktivistů, kteří tady najednou tak horlivě a účelově velebí institut absolutní nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.

===

Oni totiž cítí životní ohrožení, protože tomu jejich dějinnému NGO zločinu chce někdo zatnout tipec a sebrat životně důležitou hračku - možnost donekonečna vytvářet obstrukce při budování základní infrastruktury státu.

+6/−2
24.2.2014 15:04

D46a23v59i42d 98R63y13c38h48e72t11s75k22ý 9806371120950

Těm vyděračům jde o prachy. Stačilo by rozdělit soudní proces na dvě fáze: 1) vyvlastnění a 2) určení výše náhrady. Pokud se ukáže, že stavba je ve veřejném zájmu tak se začne stavět a spekulanti můžou desetiletými obstrukcemi zdržovat akorát soud o své vlastní peníze.

+2/0
24.2.2014 14:55

J28o89s25e80f 96T57r81ö30g32l 8839782836336

Tak nějak to snad už funguje. Nicméně vyvlastnění je v demokratické zemi krajní řešení, kterému musí předcházet snaha se dohodnout. Soud musí nejprve uznat argumenty pro nutnost vyvlastnění (což např. v případě Havránkové u Hradce nepotvrdil), pak teprve může běžet vlastní vyvlastňovací proces a nakonec řízení o náhradě.

Většina spekulantů prodává ráda, ale hodně, stavby nebokují.

+3/0
24.2.2014 15:10

P49e56t29r 85Č72e86r54v18e90n66ý 3176721212465

Funguje to takto:

Stačí, když jakási a.s. zmocněná od ŘSD Vám pošle dopis s návrhem kupní smlouvy. Máte 90 dní na vyjádření. Poté, pokud neobdrží zpět jejich návrh kupní smlouvy podepsaný vlastníkem, okamžitě zasílá na městský úřad v místě, kde se pozemek nachází, návrh na vyvlastnění s tím, že "neexistuje jiná možnost získání vlastnického práva" - a to bez toho, aby vůbec o existenci návrhu obeznámila vlastníka pozemku. Nedejbože, aby snad ještě odpověděla vlastníkovi na dopis, který zaslal ve lhůtě 90 dní pro vyjádření se, ve kterém rozporuje některá ustanovení kupní smlouvy. Jednání z pozice síly s vědomím, že za sebou mají zákon "o urychlení výstavby infrastruktury" účinný od února 2013. Přístup absolutně na blitíRv

0/−1
24.2.2014 15:27

J42o24s42e80f 52T36r67ö33g88l 8809872486656

Dobře, mělo by to tak fungovat, ale praxe je horší. Výsledkem "urychlené přípravy" je ale to, že v trase R35 se loni vykupovalo ve velkém a letos se nevykoupilo skoro nic.

Nicméně návrh na vyvlastnění musí potvrdit soud a jsou i případy, kdy nepotvrdil. Pak se celý proces táhne ještě déle.

0/0
24.2.2014 15:32

J77a21r76o78s33l53a25v 33B53r55ü36m18m49e56r 7864373326

S majiteli pozemků většinou problémy nebývají, to s různými "eko" vyděrači ano.

+3/−1
24.2.2014 18:20

M17a18r84t21i48n 16V89y12s36k57o65c25i67l 3472978335310

On je to celkem problem vyderacum. Kamarad ma pole, ktere si RSD vybralo pro vedeni nejake silnice...pole ma sirku xyz metru, RSD samozrejme potrebuje uzky pruh - ten ma zajem koupit za xyz penez, ale zajistit to, aby bylo pole nadale obhospodarovatelne zajistit nehodlaji. Tzn z pruhu 500m mate najednou pruh 235m, 30m silnice s prislusenstvim, dalsi pruh 235m. Vubec se zemedelcum nedivim (byt to treba dalnice bez moznosti prejezdu na druhou pulku), ze tak rvou...

+1/−1
24.2.2014 19:26

P38a83v28e80l 89K23u44r32a89l 5881974590470

A co je veřejný zájem? Jě nějaký jeho definice zakotvená v právním systému? Univerzální a vždy aplikovatelná na všechny případy.

Já jsem součastí veřejnosti a v nesouhlasím s názorem že je v mém zájmu nechat si zbořit dům jenom proto aby tam mohla vést silnice.

Pravděpodobně NIKDY nebudu souhlasit s názorem že to ve veřejném zájmu je.

Krom toho NIKDO kromě mne osobně není kvalifikovaný na to aby určil jakou hodnotu má pro mne můj majetek - tržní cene mne nezajímá- já ho na trh nedávám takže je irelevantní. A názor státu je naprosto stejně k ničemu.

Jestli je pro mne něco bezcenné a nebo bych to neprodal ani za miliardu... do toho není nic ani státu tím méně nějakému znalci.

Adekvátní náhrada po vyvlastnění je nemůžná. Nic není adekvátní náhradou majetku s kterým se někdo nechce rozloučit.

+2/−1
24.2.2014 23:20

J83o39s34e77f 85T29r11ö73g28l 8699762466906

Nejprve by se stát měl zamyslet nad tím, proč klíčové stavby stojí. Pak by se ukázalo, že odvolání není ten hlavní problém:

D8 - stavba už má několik let všechna povolení, ale stavba vázne kvůli uhlí u Řehlovic (nekvalitní podloží) a sesuvu půdy u Dobkoviček (není vyloučeno opakování).

R35 - stavba vázne na výkupech pozemků (až do loňska se vykupovalo za tržní ceny a prodávalo se, nově se vykupuje za směšné ceny a lidi se do toho logicky nehrnou. Vyvlastnění je až krajní možnost.

R52 - není v souladu územní plán Jihomoravského kraje a zásady jeho rozvoje. Perspektiva je několikaletá, nový zákon tomu nepomůže (přitom stavba je z variant vybrána dopravně i z hlediska dopadu na ŽP asi nejlépe jako to jde).

D3 - spory ohledně trasování, byť varianty byly prověřené a EIA konstatovala akceptovatelnost plánované varianty).

Pražský okruh - trasa není v územním plánu (resp. se tam ocitla jednou, ale NSS jí zrušil). Občasnké organizace v tom figurují omezeně.

+7/−4
24.2.2014 14:13

O36t21a 86B31a46r15t12o59s 7756877831

Lžete. O zrušení ÚP HMP (resp. jeho nedílné části ZÚR), ve kterém byl Pražský okruh zanesen, se zasloužily JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Nebýt jejich obstrukcí, byl by např. již dnes byl v provozu kriticky chybějící úsek 511 od D1 do Běchovic.

===

Totéž D3. Spory ohledně trasování rozdmýchávají JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Kdo např. stál za vypracováním bizarní varianty PROMIKA a trval na znovuposouzení všech variant vč. toho do nebes volajícího nesmyslu PROMIKA, který je takovou nehorázností, že v normální zemi by byl okamžitě smeten ze stolu bez projednání, ale u nás dodbře posloužil jako obstrukční nástroj, který zpozdil výstavbu středočeské D3 alespoň o 5 let?

===

Proč, proboha, tak strašně lžete?!

+6/−1
24.2.2014 14:50

J97o88s82e31f 50T88r73ö55g78l 8669122466716

Za obstrukce považuji to, když se rozhodnutí postupně systematicky napadají a soud je zpětně potvrzuje, čímž se dosáhne plánovaného stavu, jen s tím soudním zpožděním. Pražský okruh je zcela jiný případ. Tady se udělal ze strany Prahy pokus zanést do územního plánu změnou č. 1000 několik staveb (trasa zbytku okruhu, druhá letištní dráha a snad ještě něco dalšího). Změnu napadli zástupci městkých část (Běchovice, Suchdol a další) s tím, že je v rozporu se zákonem. Nejvyšší srpávní soud jim dal zapravdu, navíc převážně na procesních argumentech a nikoliv až tak moc na věcných. Toto není žádná obstrukce, ale logický postup v případě nezákoného jednání.

D3 byla původně plánována ještě za komunistů, do plánu rozvoje dálniční sítě ČR se ale dostala až dodatečně a to s negativním stanoviskem MŽP. Z iniciativi MŽP se posuzovaly alternativní varianty, nešlo o žádné pochybné organizace, ale o státní autoritu - ministerstvo. Nicméně hondnocení EIA potvrdilo s podmínkami akceptovatelný zásah západní ("stabilizované") varianty i s mostem přes Sázavu na ŽP (ohodnotilo varianty jako rovnocené s tím, že PROMIKA má větší dopad na lidi, zatímco západní varianta na přírodu, nesmyslem bych variantu PROMIKA nenazval). Územní rozhodnutí zrušil loni soud na návrh jedné obce a jednoho občana, tj. opět ne na popud nějaké občasnské organizace. Teď se čeká, jak dopadne odvolání, jinak poběží celý územní proces znovu.

+1/−2
24.2.2014 15:07

O28t72a 87B83a44r20t24o50s 7436987851

Co tady stále lžete: ti vaši "zástupci městských částí", kteří u NSS dosáhli zrušení části ZÚR na úsek 511 Pražského okruhu, jsou jmenovitě: 

---

1. O.S. "ZDRAVÉ ŽIVOTNÍ PROSTŘEDÍ PRAHA-BĚCHOVICE"

2. několik fyzických osob (z řad aktivistů)

---

V dalších žalobách stojí jako navrhovatelé i samotné MČ, ale to proto, že např. v Suchdole nebo v Dolních Chabrech jsou ústředními aktivisty samotní činovníci zastupitelstev. Přehledné informace o osobách a obsazení NGO odporu proti Pražskému okruhu dává INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", která se rozhodla ignorovat desítky let práce odborných institucí a posuzování variant (viz http://forum.ceskedalnice.cz/download/file.php?id=461) a svépomocně se pokouší navrhnout zcela jiné trasování Pražského okruhu, které se nese čistě v duchu principů NIMBY s tím, že samotní aktivisté již dopředu předpokládají, že se jedná o neživotný návrh, který vyvolá odpor v obcích StČ kraje, do jejichž blízkosti oni umístili svůj návrh a celá záležitost tak má opět pouze charakter aktivistické obstrukce.

+4/0
24.2.2014 15:44

J32o45s67e52f 91T57r86ö17g51l 8509782956466

To, že se lidé s podobnými názory a cíli sdružují do spolků je běžné. Významnou část lidí z této o.s. ale tvoří zvolení zastupitelé jednotlivých městských částí. Tj. ždný spolek extrémních aktivistů, ale lidi, kteří mají z voleb důvěru zastupovat daleko více dalších lidí.

Varianty na uváděném webu jsou všechny uvažované, ale nikoliv hodnocené. Většina z nich jsou jen čáry na mapě. Za opravdové hodnocení alternativ lze považovat snad jen posudek EIA na úsek R7-D8, kde se posuzovaly varianty J (Suchdolská), Ss (Řežská) a ještě Sa a Sb (Roztocké). Poslední dvě byly vyhodnoceny jako neakceptovatelné, varianta Ss jako přijatelná a varianta J jako přijatelná jen s podmínkou, že se prokáže nerealizovatelnost Ss. Zda bylo něco podobného provedeno i pro Běchovickou část nevím.

"Svépomocné" malování navrhované regionální trasy okruhu dělal Ing. Milan Strnad, povoláním projektant dopravních staveb, podílel se mj. na projektu D5. Není to žádné amaterské čmárání do mapy.

Princip NIMBY používají prakticky všichni. Pražáci z centra se snaží vyhnat dopravu na okraj, tj. nechť to smrdí v Suchdole (Běchovicích, Chbrech...), ale ne nám. Pražáci z Běchovic, Suchdola atd. zase někam dál. Výhoda regionální varianty je v tom, že v regionu lze dálnici trasovat tak, aby se skutečně sídlům slušně vyhýbala, což plánovaný okruh prakticky nedělá, blízkost sídlišť je někdy velice těsná.

Jižní část okruhu se také nestavěla zcela podle původních plánů, ale došlo k částečnému odsunutí trasy dále od města.

0/0
25.2.2014 0:45

O79t32a 38B95a31r67t33o33s 7746247131

No a právě na vás se teď vaří voda. Podle těch vašich medových řečí jste přesně jeden z těch, kdo usiluje, aby se žádný Pražský okruh nikdy nestavěl. Nekonečně se odvolávat, soudně napadat, navrhovat další a další varianty, posuzovat, přepracovávat dokumentace - to je přesně ta diverzní taktika, na kterou jsou školeni NGO militanti v hlavním výcvikovém táboře Ekologického právního servisu.

---

Mimochodem i vaše poslední reakce je opět plná licoměrných lží a překrucování - popořadě:

1. Ti koryfejové odporu proti výstavbě Pražského okruhu každý zastupují  odhadem stovky až jednotky tisíc pražských "venkovanů" a není možné, aby miliónové hlavní město bylo paralyzováno zájmy takto úzké skupinky lidí.

2. Kde berete tu troufalost o starších variantách okruhu prohlašovat, že nebyly "hodnoceny" - samozřejmě, pokud v době jejich vzniku ještě např. neexistovala EIA byrokracie, potom na ně logicky nemohla být aplikována; to ale neznamená, že nebyla snaha tyto starší varianty ve své době vypracovávat v souladu s technickými normami a směrnicemi, navíc každá z desítek zakreslených variant dospěla do různé fáze přípravy - toto je opět další příklad aktivistického otáčení se na nepodstatných věcech ve snaze zavést přípravu Pražského okruhu do slepé uličky.

3. Je úplně jedno jestli pan Ing. maloval D5 - pokud je bojovníkem INICIATIVY "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY", tak už od něj nelze očekávat nestranný inženýrský postoj; mimochodem, první výplod INICIATIVY byla již "legendární" mapa, do které někdo tlustou fixou načmáral "kudy by to asi tak mohlo vést", a ta čára vedla přímo prostředkem Úval ... a i současná mapa na jejich webu je pouze zákres do slepé mapy, aby nebylo vidět všechny ty průchody v těsné blízkosti obcí - opět krásný příklad aktivistické prolhanosti. 4. Mezi lidmi "z oboru" už koluje takový vtip: jaký bude výsledný tvar Pražského okruhu po jeho dokončení v roce 2285 - správná odpověď: spirála.

0/−1
25.2.2014 3:52

T72e27o27d25o65r 72N42ě64m89e95c 9970150317

Pan Trögl napsal věcný příspěvek se shrnutím pravdivých důvodů, proč se tyto klíčové stavby dosud nestaví. Rozhodně není důvod jej obviňovat ze strašné lži, jak činíte.

Ani mně se nelíbí, že kritický úsek D1 - Běchovice ještě není v provozu. Ale různé občanská sdružení na tom opravdu mají jen malý díl viny. Největší chyba se stala na ŘSD, které bohorovně předpokládalo udělení výjimky na hlukovou zátěž, kterou však nedostali (co si budeme lámat hlavu s dodržováním limitů, když se to dá vyřešit úřední výjimkou..) Až poté, když to soud shodil, se ukázalo, že to šlo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo. Být to tak připravené rovnou, už jsme dnes mohli jezdit.

+3/−1
24.2.2014 15:40

O30t62a 31B79a94r93t31o48s 7766517141

Příspěvek pana Trögla není věcný, ale silně manipulativní. 

===

Když jsme tedy podle vás "už dnes mohli jezdit", protože to "stačilo v pohodě naprojektovat tak, aby to hlukově prošlo", proč tedy INICIATIVA "ZA ROZUMNÝ OKRUH PRAHY" vyrábí amatérsky na koleně zcela odlišný návrh trasování Pražského okruhu, který hodlá prosazovat, ačkoliv dobře ví, že nemá jedinou šanci na úspěch (viz můj příspěvek výše)?

---

Já vám na to odpovím: protože jsme se dostali do stavu, kdy nikým nevolená NGO menšina zcela nedemokraticky diktuje většině svoje partikulární zájmy.

+2/−1
24.2.2014 15:55

J21o80s28e29f 74T74r61ö57g30l 8649782746396

Z jakého důvodu se domníváte, že regionální trasa okruhu není realizovatelná? V územním plánu není stejně jako prosazovaná přípražská varianta. Územní rozhodnutí nemá. Jediná výhoda je ta, že pro prosazovanou variantu je vedena územní rezerva a že už je detailně naprojektovaný. Projekt lze dotáhnout za cca rok až dva a jsme na stejné startovní pozici. Některé středočeské obce jistě budou proti, ale pokud se projekt dobře udělá, nebudou mít v ruce žádný argument jako např. nadlimitní hlučnost nebo znečištění ovzduší (což v Běchovicích či Suchdole mají).

Co je NGO menšina netuším. Nicméně demokracie je mj. o tom, že většina sice rozhoduje, ale na menšiny při tom bere ohled.

+1/0
25.2.2014 0:52

O71t50a 77B17a24r15t49o80s 7266177741

Aktivisty prosazovaná tzv. regionální trasa nemá šanci na projednání z jednoho prostého důvodu: 

===

Vlivem divoké a mimořádně rychlé urbanizace přípražské oblasti (celé okresy PV, PZ a přiléhající okrajové části sousedních vnějších okresů) plošně náročnou individuální výstavbou za posledních 20. let došlo k radikálnímu úbytku nezastavěných extravilánů obcí, v některých případech již započalo stavební propojování dříve izolovaných zastavěných území. Tento raketový boom navíc nadále pokračuje nezmenšeným tempem. Za těchto okolností již dnes, a tím méně v budoucnu, není možné nalézt bezkonfliktní  trasu okruhu v jiné stopě.

===

Lze předpokládat, že toto odpůrci stávající trasy Pražského okruhu dobře vědí a vynucováním si dalších a dalších nereálných variant pouze aplikují diverzní taktiku blokování a zdržování. K vaší poznámce o demokracii - naše země se dnes nachází v období diktatury NGO.

0/−1
25.2.2014 10:39

J67o46s53e38f 79T91r63ö95g75l 8229132846546

Odpověď jak z učebnice. Kdyby mi tohle napsal student do seminárky, tak budu googlit, kde to opsal...

Zastavování území se týká okolí všech velkých měst, nicméně čím dál od Prahy, tím méně husto tam je. Nejsme ale geograf, abych posoudil, zda skutečně nejde najít jiná trasa, nicméně nemám rád přístup "nejde to" a ani se nepokusit. Každý odpůrce trasy není nutně protidálniční diverzant (např. já) a odpůrci trasy z Běchovic, Suchdola atd. se snaží nejen kritizovat, ale kritizovat konstruktivě, tj. navrhli alternativní trasu. Dokud nebude posouzena je budete těžko přesvědčovat o tom, že "to nejde". Ovšem také bez posouzení alternativní varianty budete těžko přesvědčovat soudy v případech, kdy odpůrci trasy podloží svoje argumenty žádostmi o hlukové výjimky a podobné nestandardnosti. Souhrnně je třeba jednak konstruktivně, což odpůrci trasy dělají, ovšem z druhé strany to nepřichází, naopak je tu snaha lidi odlišného názoru nazývat "diverzanty", "ekoteroristy" a "lháři", podobně jako jste to předvedl Vy hned od začátku. Tudy kontruktivní cesta nevede.

A pořád jste mi nevysvětlil, co je to vlastně NGO.

+1/0
25.2.2014 21:27

P90a18v53e26l 24P34e70l11c 2339943725

Nejzasadnejsi pro ceskou ekonomiku je ochrana soukromeho vlastnictvi, ty degenerate.

0/−2
24.2.2014 13:55

M52a60r38t30i33n 76N38e10r82m97u26t 9677647328939

pro ekonomiku je důležitější doprava - jak myslíte že byly postaveny dnešní železnice a dálnice?

+3/0
24.2.2014 13:59

P34e89t16r 39D41v50o33ř79á54k 1457845634776

Tož se vrátíme do jeskyní (soukromých) a budeme svítit loučema ;-)

+3/−1
24.2.2014 14:22

J39o34s74e88f 18V22o12m61á59č93k20a 5723554653674

Přitom je to přesně naopak - nejzaostalejší země jsou ty, ve kterých se soukromé vlastnictví nerespektuje a nechrání. Logika za tím je jednoduchá - pokud mají lidé jistotu, že když něco vybudují, opraví, vylepší, tak jim to zůstane, a nejen jim, ale i jejich dětem, potom budují, opravují, vylepšují. Pokud ale vědí, že to smysl nemá, protože příští týden, za měsíc, za rok někdo přijde a sebere jim to, potom zůstanou žít v jeskyni a raději si užívají dne, většinou nějakým neproduktivním způsobem.

+3/0
24.2.2014 14:52

P88e73t49r 87N92i29v98n79i94c92k62ý 3322284805827

Toto řeší pouze neschopnost státu efektivně řešit problémy se stavbami. Stát z pohledu silnějšího (má zákonodárnou moc) si usmyslí, že je nejmoudřejší a nikdo mu do toho nesmí kecat. A je jedno, že ta zakázka může být nevýhodna ekonomicky, ekoligicky, pošlapácat práva občanů...

.

Přitom by stačilo dělat přípravy staven v dostatečném předstihu a maximálně využívat stávajících zákonů. K tomu musí výrazně přispět soudy jasnými a předvídatelnými rozsudky a též ÚOOH, kde se mnohdy odování vlečou měsíce.

+1/0
24.2.2014 13:50

B84l47a23ž59e70j 57M33o37t59y52č30k42a 8747957945660

nechápu vás, toto je jasnej posun, o majetek a cenu se přeci soudit muže tak jakýpak druhý extrém.

0/0
24.2.2014 13:41
Foto

R85a83d65e89k 79P94o95l70i57c39k54ý 6791943541894

Rozdíl je v tom, že než proběhne soud cesta už bude stát a nikdo ji nezbourá takže i pokud vyhrajete tak dostanete pouze náhradu stejnou jako by vám dali při vyvlastnění-takže soud nemá smysl a fakticky vás stát připraví o možnost soudní ochrany vašeho majetku

+1/0
24.2.2014 13:46

P79a76v18e71l 58R94o94s19e65c46k89ý 6456715861349

Některé obstrukce byly opruz, ale zde to vypadá, jakoby se ze státu mohl stát něco jako despárádos.

+2/−3
24.2.2014 13:19
Foto

I29v30a16n 93K63o15p21t14a 5847812351357

Pokud to tak funguje např. v Německu, proč by to nemohlo fungovat u nás. Němci staví a případné spory o pozemek (cenu) se řeší následně, bez vlivu na tu danou stavbu.

Myslím že dálnice (páteřní síť) a v budoucnu železniční VRT by mohli mít status staveb národního zájmu naprosto bez problému.

+2/−1
24.2.2014 13:41

J72o36s20e25f 72V34o67m12á11č95k35a 5513224383304

Teď jde jen o to, co to vlastně znamená ten "národní zájem"... Pokud je to zájem většiny, jako že je nebo alespoň se jím nazývá, není navrhované opatření nic jiného než uplatnění práva silnějšího: "Většina to tak chce, takže tudy povede železnice. Měls tam pozemek? Nezájem. Jdi k soudu."

+2/0
24.2.2014 14:47

P77a72v44e78l 73R14o50s89e93c26k32ý 6136455391619

Jenže nejsme v Německu. Aplikovat co funguje jinde, do našeho systému samozřejmě lze, ale obávám se, že když dva dělají totéž, není to totéž. Jde o to, jak bude vše formulováno v zákoně. Ty se u nás jak mám někdy dojem, tvoří cíleně tak, aby je v budoucnu mohly jisté skupiny, či jednotlivci obcházet a těžit z jejich dokonalé nedokonalosti.

0/0
24.2.2014 15:35

L72u49k43á95š 77Š73m97a71h17e62l 2817764452404

Tak tohle mi přijde dost drsné... prohlásíme prostě stavbu XY ve variantě ABC za prioritní, ať si o tom občané, příroda, samosprávy, vlastníci pozemků apod. myslí cokoliv, co na tom, že ve variantě DEF by stavba byla levnější a lepší... tohle povede akorát k tomu, že znalí si nahrabou a obyčejní občané budou mít smůlu...

+3/−2
24.2.2014 13:11
Foto

I20v22a80n 16K98o75p56t36a 5837782411897

O variantách toto není.:-)

0/0
24.2.2014 13:42
Foto

L91a21d60i52s15l82a49v 18N74á10d74v50o34r67n52í15k 6794235207836

..tohle je snad poprvé kdy jsem ochoten s něčím na čem se podílí bohuš sobotka souhlasit....

+4/−5
24.2.2014 13:05





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.