Diskuze

Konec obstrukcí při stavbě silnic, vláda chce zavést stavby bez odvolání

Vláda Bohuslava Sobotky hodlá skoncovat s nekonečným protahováním staveb, jejichž rychlé dokončení je pro českou dopravu i ekonomiku zásadní. Chystá novelu silničního zákona, která zavede strategické stavby národního významu, proto nimž se nepůjde odvolávat.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
RZ

R38e18n43é 70Z64a56c53h

26. 2. 2014 8:04

Civilizovaný stát respektuje soukromé vlastnictví. Sobotkově vládě zbývá ještě dořešit kam vystěhovat neposlušné majitele a doladit trestní sazby za odmítnutí prodeje nemovitosti. Typičtí komunisti.

1 1
možnosti
PK

P36a51v43e44l 76K72u45r11a27l

24. 2. 2014 23:15

Směšné. Tenhle stát má nyní víc infrastruktury než kolik jí je efektivně schopen udržovat v chodu a používat. Výstavba nové by nyní měla být zcela zastavena bez jakékoli vyjímky.

Všechny peníze by se měli přesunout buď na opravy současného nebo na náhrady již neopravitelného.

2 3
možnosti
OB

O61t17a 53B72a71r21t89o86s

25. 2. 2014 10:03

Naše země má okolo 500km na délku a 300km na šířku. Na tomto území je dlouhodobě naplánováno vybudovat necelých 2200km dálnic, což představuje nepříliš hustou dálniční síť. V této chvíli je hotovo nějakých ca 1250km, čili něco málo přes polovinu.

===

Je tedy potřeba udělat přesný opak toho, než k čemu tady nabádáte. Je potřeba maximální rychlostí stavět.

3 1
možnosti
JK

Jsme v ČR. Takže kdy se objeví první případy ve kterých:

1) "ekologické" sdružení skoupí pozemky od těch, co stavbu nechtějí, aby tyto pozemky následně prodalo za trojnásobek (o zisk se spravedlivě rozdělí po komunisticku)

2) bude rozhodujícímu úředníkovi dáno "všimné" aby to dal za trojnásobek

3) někomu nebude přiznán bonus na základě politckého přesvědčení

4) bude někomu pozemek vyvlasťnován, stavba stojí, vyvlasťnován, vyvlasťnován ... jelikož těch 30 mega velkostatkáři přece nedáme, má už dost

5) majitel pozemku bude vyžadovat náhradní pozemek, nikoliv peníze a nedostane ani pozemek, ani peníze.

2 3
možnosti
JK

podle Murphyho: Lze-li něco zneužít, bude to zneužito.

1 1
možnosti
PS

Skoro se bojím,že strategické stavby budou hlavně příjezdové komunikace k palácům kmotrů a papalášů.

3 2
možnosti
JM

J48a31n 17M19o46h78y73l89a

24. 2. 2014 22:38

Když budou mít parametry dálnice nebo silnice 1. třídy :-D

0 0
možnosti
JP

Pražáci už si holt při stavbě obchvatu nahrabali, no a ti ostatní mají smůlu :-P

1 1
možnosti
LM

Zmenšil se tím příspěvkem tvůj komplex? Jestli ano, budiž ti přáno....

4 0
možnosti
TA

Co kdy stavby raději pečlivě připravili se vším všudy a pak by nebylo tolik žalob od ekologů apod...?

5 3
možnosti
JN

J29a73n 52N95o47v38á19k

24. 2. 2014 16:21

Žalovat se dá cokoliv, bez ohledu na přípravu - každá změna stavu někomu prospěje a někomu uškodí.

5 0
možnosti
OB

O44t12a 88B13a56r31t82o78s

24. 2. 2014 15:04

Bože, tady se zase vyrojilo občanských aktivistů, kteří tady najednou tak horlivě a účelově velebí institut absolutní nedotknutelnosti soukromého vlastnictví.

===

Oni totiž cítí životní ohrožení, protože tomu jejich dějinnému NGO zločinu chce někdo zatnout tipec a sebrat životně důležitou hračku - možnost donekonečna vytvářet obstrukce při budování základní infrastruktury státu.

6 2
možnosti
DR

Těm vyděračům jde o prachy. Stačilo by rozdělit soudní proces na dvě fáze: 1) vyvlastnění a 2) určení výše náhrady. Pokud se ukáže, že stavba je ve veřejném zájmu tak se začne stavět a spekulanti můžou desetiletými obstrukcemi zdržovat akorát soud o své vlastní peníze.

2 0
možnosti
JT

J50o47s69e54f 21T81r70ö19g25l

24. 2. 2014 15:10

Tak nějak to snad už funguje. Nicméně vyvlastnění je v demokratické zemi krajní řešení, kterému musí předcházet snaha se dohodnout. Soud musí nejprve uznat argumenty pro nutnost vyvlastnění (což např. v případě Havránkové u Hradce nepotvrdil), pak teprve může běžet vlastní vyvlastňovací proces a nakonec řízení o náhradě.

Většina spekulantů prodává ráda, ale hodně, stavby nebokují.

3 0
možnosti
JT

J48o76s25e79f 54T12r39ö35g46l

24. 2. 2014 14:13

Nejprve by se stát měl zamyslet nad tím, proč klíčové stavby stojí. Pak by se ukázalo, že odvolání není ten hlavní problém:

D8 - stavba už má několik let všechna povolení, ale stavba vázne kvůli uhlí u Řehlovic (nekvalitní podloží) a sesuvu půdy u Dobkoviček (není vyloučeno opakování).

R35 - stavba vázne na výkupech pozemků (až do loňska se vykupovalo za tržní ceny a prodávalo se, nově se vykupuje za směšné ceny a lidi se do toho logicky nehrnou. Vyvlastnění je až krajní možnost.

R52 - není v souladu územní plán Jihomoravského kraje a zásady jeho rozvoje. Perspektiva je několikaletá, nový zákon tomu nepomůže (přitom stavba je z variant vybrána dopravně i z hlediska dopadu na ŽP asi nejlépe jako to jde).

D3 - spory ohledně trasování, byť varianty byly prověřené a EIA konstatovala akceptovatelnost plánované varianty).

Pražský okruh - trasa není v územním plánu (resp. se tam ocitla jednou, ale NSS jí zrušil). Občasnké organizace v tom figurují omezeně.

7 4
možnosti
OB

O27t52a 43B61a86r52t86o58s

24. 2. 2014 14:50

Lžete. O zrušení ÚP HMP (resp. jeho nedílné části ZÚR), ve kterém byl Pražský okruh zanesen, se zasloužily JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Nebýt jejich obstrukcí, byl by např. již dnes byl v provozu kriticky chybějící úsek 511 od D1 do Běchovic.

===

Totéž D3. Spory ohledně trasování rozdmýchávají JEDINĚ A POUZE OBČANSKÉ ORGANIZACE!!! Kdo např. stál za vypracováním bizarní varianty PROMIKA a trval na znovuposouzení všech variant vč. toho do nebes volajícího nesmyslu PROMIKA, který je takovou nehorázností, že v normální zemi by byl okamžitě smeten ze stolu bez projednání, ale u nás dodbře posloužil jako obstrukční nástroj, který zpozdil výstavbu středočeské D3 alespoň o 5 let?

===

Proč, proboha, tak strašně lžete?!

6 1
možnosti
PP

P24a75v60e51l 42P12e19l11c

24. 2. 2014 13:55

Nejzasadnejsi pro ceskou ekonomiku je ochrana soukromeho vlastnictvi, ty degenerate.

0 2
možnosti
MN

pro ekonomiku je důležitější doprava - jak myslíte že byly postaveny dnešní železnice a dálnice?

3 0
možnosti