Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Zjednodušíme tarify, slibuje nový šéf Českých drah Daniel Kurucz

Je už třetím ředitelem v posledním roce. Ekonom Daniel Kurucz se musel rychle zorientovat v drážní problematice, u státního dopravce s 26 tisíci zaměstnanci je necelý rok. V on-line rozhovoru iDNES.cz mimo jiné uvedl, že České dráhy zjednoduší tarify. "Jsou přijímána opatření, která mají vyhodnotit zájem o konkrétní nabídky," odpověděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M71i21r90o67s81l10a95v 75P80a87v17l95í94č19e34k 7323930665364

Zjednodušíme tarify? To už tady bylo...

0/0
4.3.2014 13:45

V43a83c24l96a78v 78H63a93j98e78k 3396479979

v diskuzi zazněl i dotaz na obnovení spojení z Moldavy do SRN. Pokud sidobře pamatuji, tak se po roce 1989 možnosti obnovění posuzovaly a obnova této trati byla vyloučena z toho důvodu, že německé dráhy již nebyly vlastníky pozemků, po kterých trať vedla. Pokud se týká obnovení provozu na trati D.Poustevna Děčín přes Sebnitz, tak smyslem obnovy je především významné zkrácení času na cestu ze Šluknovského výběžku do Děčína, proti stávající trase přes Jedlovou a Ćeskou Kamenici (téměř na polovinu).

+3/0
26.2.2014 15:34

M20i34r53o87s58l57a31v 19Z85i68k53m48u81n16d 7589373324593

Spojení přes Sebnitz má význam akorát pro Mikulášovice a Dolní Poustevnu, pro Šluknov a Velký Šenov to vychází nastejno.

Klíčem k úspěchu bude jízdné, zda se bude jezdit po německém území za český tarif nebo se podaří úředníkům z nábřeží dojednat nějaký "výhodný tarif" jemuž nelze odolat, takže se bude jezdit levněji buď po silnici nebo vlakem jako dosud ....

Moldava - Holzhau je utopie, tam žádná přeshraniční frekvence nebude, i vnitrofrekvence do Moldavy je nízká.

0/0
1.3.2014 15:17

V62a16c86l32a98v 57H23a22j87e28k 3166959959

To by mne zajímalo podle jakých kritérií se vybírají příspěvky do Doporučených. Podle +/- hodnocení to tedy rozhodně není. Že by podle subjektivního pohledu autora článku pana Sůry?? Rv To mu by to i odpovídalo. Je ale otázkou, zda jo tak správně. Výběr dle hodnocení +/- by asi byl objektivnější!

+1/0
26.2.2014 11:19

Č51e50s19t85m70í64r 46D73o46č45e26k57a24l 3705582952713

Článek psal (lépe řečeno sestavil z odpovědí čtenářů) Filip Horáček. On sice Jan Sůra může skoro za všechno, ale tentokrát je v tom nevinně. ;-)

+1/0
26.2.2014 14:57

V14a65c76l28a75v 40H20a86j34e95k 3736469689

Pak se tedy panu Sůrovi omlouvám. Za autora článku jsem poněkud automaticky považoval jeho a neověřil jsem si to, i když jsem o tom uvažoval.:-)

+1/0
26.2.2014 16:03

L12u13d88m72i12l96a 72M30i87k72e85š85t26í70k70o73v83á 9865644253254

Jízdné se neustále zvyšuje a zvyšuje a služby jsou otřesné. Nemyslím tím Pendolino atd. Zjednodušíme tarify??? Tak to jsem náramně zvědavá.

0/−6
26.2.2014 10:58
Foto

A24l49a29n 76Ř74e19p97k97a 4455686

Protože se neustále zvyšují i náklady, třeba energie. A na spojích jezdí to, co si objednatel (kraj nebo MD) objedná a zaplatí.

+3/0
26.2.2014 11:12

M71i37r77o42s23l68a51v 67Z60i33k51m26u92n90d 7429593694493

Cena elektřiny, plynu, benzínu, nafty  se zvyšuje. Zvyšuje se i kvalita ???? Co to je otřesná služba .... když se vám to nelíbí, tak s ČD nejezděte ...

Kupte si auto a  máte od otřesného dopravce do smrti pokoj ...  nebo choďte pěšky. F.L.Věk šel z Prahy do Dobrušky taky po svých a neumřel ....

+1/−1
26.2.2014 14:26

P23a50v19e19l 30M52a87t62o69u94š36e86k 5730327518134

Bude prodávat železniční stanice, které nejsou Českých drah, ale SŽDC? Tomu nějak nerozumím. Buď je úplně mimo on, nebo autor článku.

+1/−1
26.2.2014 8:12

Č23e58s47t37m56í15r 42D28o13č91e73k96a56l 3375442242493

Nerozumíte tomu. Železniční stanice patří ČD.

+1/0
26.2.2014 8:59

Č58e84s94t59m62í16r 35D54o59č97e56k40a72l 3585282742883

Myšleno budovy.

+3/0
26.2.2014 9:00

P77e83t21r 42K91o17u17b89o15v38s77k89ý 9161411593

V první řadě prosím zeštíhlete sám sebe pane řediteli, ať se nám vejdete aspoň na fotku.

Co nový ministr, to nový kamarád na funkci.Styďte se - snad si nemyslíte, že vám někdo věří, že vám jde o změnu ( možná tak ve vašem kádrovém profilu a majetkovém zabezpečení)

+2/0
26.2.2014 2:43

L22u47c25i47a55n 53P60a51p22a81z96i16a84n 5864397431555

Aby zjednodušení nemaskovalo ve skutečnosti další  zdražení pro 90% cestujících.

0/−1
25.2.2014 23:51

J32o66s59e60f 13P17o65ž76i86v68i56l 8774566647530

Nepotřebuju WiFi - stačily by pořádný záchody a zásuvky aspoň v rychlících na vysočinu;-(...

+2/−1
25.2.2014 23:29

J66o95s28e35f 43P80o29ž44i26v41i97l 8594946117320

Tak on by stačil osekat zlatý padák - 24 měsíčních platů po cca 450 000,-. To máme hned skoro 10 mega ušetřenejch:-).

+1/0
25.2.2014 23:26

V13í74ť93a 32N66o48v81á98k 1188393585701

Nedříve by měl katovat kosty sobě...pac je jak sviňa.

+1/0
25.2.2014 22:42

M67a84r13e72k 65S27k52l49e88n67á14ř 3980731136313

Typický politický manager ve státní firmě - prase které jen žere, protože ty peníze nejdou utratit. Však na něho dojde - jednoduše pukne§

+2/0
25.2.2014 22:34
Foto

A42l28a14n 57Ř70e74p64k64a 4815826

Na WiFi ať se vykašle, kdo potřebuje net k práci má mít vlastní a závisláci co si neumí zaplatit můžou být offline, ale zásuvky by to chtělo všude!

A co myslím tím zjednodušíme? Kdo chce, tak se vyzná v tom stávajícím a opravdu se v tom vyznat dá (jediný bordel v tom dělají ty akční jízdenky, to ostatní je v pořádku). Opovažte se ale šáhnout na síťové jízdenky (sonečko, čd net atp.)!

Btw. Myslím, že v zahraničí nemají systém jízdenek na železnici jiný- jednoduchý, nebo snad ano? ;-)

+3/−2
25.2.2014 22:13

V34a96c14l83a95v 19H95a83j19e60k 3596239689

nejsem si jistý, zda dodatečná instalace zásuvek ve voze není nákladově náročnější než WIFI, ale jinak souhlas s tím, že zásuvky jsou asi potřebnější.

+4/0
25.2.2014 22:26
Foto

A42l42a51n 61Ř42e44p70k94a 4575636

Náročnější určitě, ale k čemu mi bude ve vlaku WiFi, když ty smartfouny, tablety i notebooky jsou hned vybité?! ;-);-D

0/−1
26.2.2014 10:45

J80i13r81k87a 94D12v29o30ř88á41k 4295470643928

Sice máte pravdu, ale uvědomujete si, že chcete vyšší kvalitu než u 4x dražších Deutsche Bahn?

+1/0
26.2.2014 11:08
Foto

A17l25a64n 51Ř71e28p59k71a 4245286

Oni ty věčně v Česku vychvalované DB nemají všude zásuvky? 8-o No tééda..

0/0
26.2.2014 11:11

J23i32r30k21a 87D75v42o87ř45á25k 4155240953248

A kde mají, tak leckde jen na nabíječku telefonu, noťas ale neutáhne. A jak by se asi českým spořivým, o to ale náročnějším cestujícím líbila wifina za příplatek?

0/0
27.2.2014 16:34
Foto

A58l39a91n 78Ř11e22p14k96a 4495856

No WiFina za příplatek je zajímavá představa (ve 2.třídě, v jedničce by zdarma být mohla), ale taky už vidím to remcání, že Jančura má WiFI všude zadarmo ;-D

Ale tak já třeba ty zásuvky chci hlavně kvůli mobilu, chvilka netování na smartfounu a baterka v čudu, pak si ani nezavolám...

0/0
27.2.2014 18:55

J62a78r92o21s53l30a31v 41T66a68c81h78o98v19s11k64y 2862590294760

To mate pravdu. Zadal jsem dle meho jednoduchy dotaz jak nejlevneji pravidelne cestovat z bodu A do bodu B a zamestnanci drah mi nebyli schopni odpovedet. Pry se musi koupit nejaka prukazka, do ni nahrat aplikace na cerpani zlevneneho jizdneho a buhvico jeste. Jestli to bude to nejlepsi nebo ne jsme se nedobrali. Tak jezdim radeji autobusem

0/−5
25.2.2014 22:28

V51a92c28l49a92v 42H36a79j70e12k 3246269819

Z čistě pravicového hlediska by se dalo říci, že je to Váš problém. Ale poradím Vám na webu Český drah je funkcionalita, která si říká Cenový asistent. Zkuste si s tím pohrát. :-D

+8/0
25.2.2014 22:43

T43o57m 18J82u30r43e25č92k73a 6565372415785

Jenže ono to není jen o tom, mít nějakou WiFinu pro cestující. Už dnes mají ČD plno vagonů online kvůli vzdálené diagnostice, vzduchem jdou také plnit údaje v elektronickém rezervačním systému (tedy nikdo tam nemusí dávat rezervační lístky ručně) atd. Tímto lze ušetřit docela dost peněz... a využít pak takové online připojení vozu i k zpřístupnění internetu pro cestující je pak už jen taková třešnička na dortu.

+2/0
25.2.2014 22:49

M39i81r77o45s35l53a77v 71Z43i68k60m52u28n21d 7929503694643

Nepochybně mají systémy pochopitelnější. Například v zemi veřejné dopravě, nejen železniční, zaslíbené - ve Švýcarech rozumí jejich tarifnímu systému i czinec se školní znalostíá jazyka německého (můj případ) a nemá problém. Zato mám problém pochopit, některá ustanovení tarifu ČD, resp. k některým věcem se v podstatě bez použití počítače nedá ani dostat ....

Ve vlaku jsem štípal lístky před cca 40 lety, tehdejší předpis, který mi napoprvé případal nesmirně složitý a děsil jsem se potřebné zkoušky, byl ve srovnání s tím, co musí umět  (tedy měl by umět a hlavně se v tom vyznat)  dnešní štiplístek a pokladní, takový primitivní slabikář pro první třídu .....

+2/−1
26.2.2014 14:34
Foto

A53l65a95n 65Ř61e91p80k65a 4265136

Nojo, ale taky jsou na západě vlaky mnohonásobně dražší. Je tam vůbec něco jako naše SONEčko (skupinová víkendová) nebo čd net (celodenní pro jednoho) nebo kilometrická banka? Úžasné jízdenky, ale mám strach aby to zjednodušení nebylo spíš zdražení zrušením některých oblíbených jízdenek. ;-) Myslím, že jediné zjednodušení by mohlo být zrušením akčních jízdenek (neplést se včasnýma), ty dělají hlavní bordel v ceníku a místo toho zvýhodnění in-karet i pro občasné cestující a s nimi se už dá pak taky jet za slušnou cenu.

+2/0
26.2.2014 16:00

K83a77r46e90l 18M23a12r53t11i34n75e70c 6488208986874

Teho pána na tej fotóčke ako bych už dakdě vidiel....???

???????????????????????????????

Á už som si uvedomíl. Nění on už podľa mená odkial z Morávy?

...Veď je to celý tén moravský hejtmán Haškój, ibá má pár děsiatok kíl naviac.

A ak si spomienam bol už zopár razy na obrázkoch v i-Dněs, no má jednú špeciálitu podľa ktorej je jednoznačno iděntifikovatělný:

- vždy si něumí urovnať límečky od košile...

+1/−2
25.2.2014 21:45

F57r39a12n31t31i51š14e91k 82V75r81á73n30a 5859632693361

Umožnit cestujícím připojení přes Wi-Fi ve vlacích, minimálně v prvních třídách, by mělo být záležitostí okamžiku. Jestli potřebuje na vybavení expresů 4 roky, tak se nedivím, že ČD i přes dotace od státu a samospráv krachují. Připojení k internetu běžně umožňují i lodní trajekty, které jsou mimo běžný signál.

+5/−1
25.2.2014 20:37

D73a87v65i32d 69Č44e15r19n49o48h44o87r82s27k85ý 1656724436506

mno ano ... tady si to někdo představuje jak Hurvajz válku :-P

+2/0
25.2.2014 21:49

V63a94c81l41a73v 53H17a41j40e37k 3336259709

Jo, on je technicky i nákladově rozdíl udělat WIFInu v Pendolinu, a dalších ucelených jednotkách a v klasických vozech. Myslím, že WIFI není ani na EC tvořených jen Rakpuskými nebo německými vozy. Dalším dosti zásadním problémem je vykrytí železničních tratí signálem.

+2/−1
25.2.2014 22:23

M16i43r73o32s43l64a87v 94Z95i21k80m12u68n13d 7989573954173

Které lodní trajekty jezdí mimo signál, resp. nejde ten signál přes satelit ?

Někde je  problém s mobilním signálem v místě, kde jsou terénní překážky a není tam žádné osídlní, které by nutilo operátora budovat vykrývací vysílač ....

+1/0
26.2.2014 14:40

K56a51t22e16ř41i90n55a 91K78o61z12á73k81o26v33á 2738811495528

No nevím, jak může být "příspěvková organizace" tohoto typu v mínusu. Bude se to řešit propouštěním lidí, rušením tratí ... až zbude jenom trať Praha - Ostrava (no možná nepojedou vlaky z Prahy, ale až z Plzně) a jsem zvědavá, co budou dělat potom.

+2/−2
25.2.2014 20:29

V63a32c18l55a55v 66H82a10j38e14k 3506189839

O jaké příspěvkové organizaci to mluvíte??? ČD jsou aciovkou :-)

+3/0
25.2.2014 22:45

P75a72v57e10l 11K82u75c51h85t35a 4926321387644

Dost mě překvapilo, že diskutující hodnotí negativně vzhled nového šéfa. Naštěstí jen muži. Zaujalo mě, že je mu teprve 44 let, být na špici je asi velmi náročné.

0/0
25.2.2014 19:41

Š78t94ě31p58á15n 42V84a48n95ě66k 3493589897267

Mě by spíš zajímalo, proč jízdenka Brno - Lipsko a  zpět stojí 3 dny předem 3200,-, Praha - Lipsko 1600,-. 8-o opravdu jsem nestačil valit oči.

+1/−2
25.2.2014 18:58

V86a37c52l28a39v 61H49a59j25e81k 3486699869

Třeba proto, že akční Včasná jízdenka Evropa se pro relaci Brno-Lipsko vůbec neprodává.

+5/0
25.2.2014 19:35

J80a31n 29H61o43r53a 6447591196

Po zadání do eShop ,Praha-Lipsko 818 Kč,Brno -Lipsko 1008 až 1023 Kč

+3/0
25.2.2014 19:40

V29a58c77l12a44v 37H76a89j59e52k 3916589639

mě se to tedy navodit nepovedlo. Na jaký to bylo vlak??

0/0
25.2.2014 19:44

V57a82c74l92a76v 25H28a78j49e20k 3456549139

eShop vytvoří kombinaci vnitrostátní jízdenky Brno -Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE jak jsem uvedl pro relaci Brno-Lipsko neexistuje, takže cena 3600 je asi za standardní mezinárodní jízdenku na pokladně.

+1/0
25.2.2014 19:48

P26a75v14e15l 14H54o65r76á18k 8931493365272

No a to asi chce nový ředitel omezit, aby člověk nemusel znát nejrůznější "fígle" a slevy.

+3/0
25.2.2014 21:21

V22a81c34l31a95v 76H37a26j73e46k 3866509769

Tak v tom zrovna moc optimista nejsem.

+1/0
25.2.2014 21:45

M29a40r40e78k 48D42e56m40č21á10k 9855544476465

Dal jsem plus, protože věřím, že to může chtít omezit. Ale ve smyslu, aby to lidé nemohli rozdělením jízdenky na "akční část" a standardní část "ochcávat". Takže to pozitivně nevnímám.

+1/0
25.2.2014 22:29

J91a86n 48H88o34r65a 6587121456

detailBrno hl.n.Odj. 2.3.2014, 01:03 9 hod 22 min 1023 KčKoupit Leipzig HbfPříj. 2.3.2014, 10:252 přestupy (EN/EC/IC)Změnit cenu ?Zpáteční 2046 Kč

+1/0
26.2.2014 12:59

V53a27c24l67a26v 85H52a39j26e63k 3366349359

To ano, ale jak jsem již psal. Výsledkem je vnitro jízdenka Brno-Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE Brno-Lipsko nexistuje. Cena 3600 odpovídá standarní zpáteční  jízdnence NRT, tedy na pokladně.

+1/0
26.2.2014 15:13

P45e38t54r 17S78v86o11b80o48d75a 5572405448391

Pustte konkurenci na dalsi trate. A ceske drahy at si delaji, co chteji, to me nezajima...

+3/−6
25.2.2014 18:38

J34i57r62k84a 28D27v93o86ř61á34k 4735400533678

Na další tratě konkurenci není třeba pouštět, nikdo ji nedrží. Jenže ona se tam moc nežene, kromě té jedné linky od LE, protože by se jí to nevyplatilo. Prodělávala by pravděpodobně hůř než na Pha - Ostrava.

+9/−2
25.2.2014 19:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.