Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zjednodušíme tarify, slibuje nový šéf Českých drah Daniel Kurucz

Je už třetím ředitelem v posledním roce. Ekonom Daniel Kurucz se musel rychle zorientovat v drážní problematice, u státního dopravce s 26 tisíci zaměstnanci je necelý rok. V on-line rozhovoru iDNES.cz mimo jiné uvedl, že České dráhy zjednoduší tarify. "Jsou přijímána opatření, která mají vyhodnotit zájem o konkrétní nabídky," odpověděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i91r39o75s18l30a17v 28P41a12v63l87í50č14e68k 7723660895434

Zjednodušíme tarify? To už tady bylo...

0/0
4.3.2014 13:45

V34a73c17l93a90v 10H12a41j97e80k 3496139479

v diskuzi zazněl i dotaz na obnovení spojení z Moldavy do SRN. Pokud sidobře pamatuji, tak se po roce 1989 možnosti obnovění posuzovaly a obnova této trati byla vyloučena z toho důvodu, že německé dráhy již nebyly vlastníky pozemků, po kterých trať vedla. Pokud se týká obnovení provozu na trati D.Poustevna Děčín přes Sebnitz, tak smyslem obnovy je především významné zkrácení času na cestu ze Šluknovského výběžku do Děčína, proti stávající trase přes Jedlovou a Ćeskou Kamenici (téměř na polovinu).

+3/0
26.2.2014 15:34

M41i20r84o86s87l11a35v 53Z85i74k59m48u78n78d 7499893854143

Spojení přes Sebnitz má význam akorát pro Mikulášovice a Dolní Poustevnu, pro Šluknov a Velký Šenov to vychází nastejno.

Klíčem k úspěchu bude jízdné, zda se bude jezdit po německém území za český tarif nebo se podaří úředníkům z nábřeží dojednat nějaký "výhodný tarif" jemuž nelze odolat, takže se bude jezdit levněji buď po silnici nebo vlakem jako dosud ....

Moldava - Holzhau je utopie, tam žádná přeshraniční frekvence nebude, i vnitrofrekvence do Moldavy je nízká.

0/0
1.3.2014 15:17

V29a92c16l59a95v 37H96a47j75e15k 3876189479

To by mne zajímalo podle jakých kritérií se vybírají příspěvky do Doporučených. Podle +/- hodnocení to tedy rozhodně není. Že by podle subjektivního pohledu autora článku pana Sůry?? Rv To mu by to i odpovídalo. Je ale otázkou, zda jo tak správně. Výběr dle hodnocení +/- by asi byl objektivnější!

+1/0
26.2.2014 11:19

Č91e98s26t55m40í28r 80D83o65č64e89k48a98l 3565552222313

Článek psal (lépe řečeno sestavil z odpovědí čtenářů) Filip Horáček. On sice Jan Sůra může skoro za všechno, ale tentokrát je v tom nevinně. ;-)

+1/0
26.2.2014 14:57

V61a51c22l75a29v 19H40a80j23e56k 3896509349

Pak se tedy panu Sůrovi omlouvám. Za autora článku jsem poněkud automaticky považoval jeho a neověřil jsem si to, i když jsem o tom uvažoval.:-)

+1/0
26.2.2014 16:03

L29u64d76m36i66l49a 61M32i18k70e14š30t63í38k26o21v96á 9805514343544

Jízdné se neustále zvyšuje a zvyšuje a služby jsou otřesné. Nemyslím tím Pendolino atd. Zjednodušíme tarify??? Tak to jsem náramně zvědavá.

0/−6
26.2.2014 10:58
Foto

A53l46a95n 71Ř71e88p84k74a 4275706

Protože se neustále zvyšují i náklady, třeba energie. A na spojích jezdí to, co si objednatel (kraj nebo MD) objedná a zaplatí.

+3/0
26.2.2014 11:12

M90i43r40o45s34l70a71v 88Z16i59k97m52u79n18d 7549653794243

Cena elektřiny, plynu, benzínu, nafty  se zvyšuje. Zvyšuje se i kvalita ???? Co to je otřesná služba .... když se vám to nelíbí, tak s ČD nejezděte ...

Kupte si auto a  máte od otřesného dopravce do smrti pokoj ...  nebo choďte pěšky. F.L.Věk šel z Prahy do Dobrušky taky po svých a neumřel ....

+1/−1
26.2.2014 14:26

P69a25v75e47l 25M79a74t28o80u64š93e59k 5760577908104

Bude prodávat železniční stanice, které nejsou Českých drah, ale SŽDC? Tomu nějak nerozumím. Buď je úplně mimo on, nebo autor článku.

+1/−1
26.2.2014 8:12

Č23e86s32t92m90í49r 35D90o45č74e55k11a65l 3875262162193

Nerozumíte tomu. Železniční stanice patří ČD.

+1/0
26.2.2014 8:59

Č70e14s11t93m53í27r 59D69o15č89e16k93a56l 3825492602793

Myšleno budovy.

+3/0
26.2.2014 9:00

P93e67t42r 86K32o29u89b84o11v49s33k73ý 9621911483

V první řadě prosím zeštíhlete sám sebe pane řediteli, ať se nám vejdete aspoň na fotku.

Co nový ministr, to nový kamarád na funkci.Styďte se - snad si nemyslíte, že vám někdo věří, že vám jde o změnu ( možná tak ve vašem kádrovém profilu a majetkovém zabezpečení)

+2/0
26.2.2014 2:43

L87u49c15i52a89n 15P68a68p72a33z84i58a28n 5954887911165

Aby zjednodušení nemaskovalo ve skutečnosti další  zdražení pro 90% cestujících.

0/−1
25.2.2014 23:51

J49o84s92e57f 73P32o47ž84i20v19i51l 8764356947520

Nepotřebuju WiFi - stačily by pořádný záchody a zásuvky aspoň v rychlících na vysočinu;-(...

+2/−1
25.2.2014 23:29

J96o67s16e16f 76P95o70ž74i35v97i69l 8624466697700

Tak on by stačil osekat zlatý padák - 24 měsíčních platů po cca 450 000,-. To máme hned skoro 10 mega ušetřenejch:-).

+1/0
25.2.2014 23:26

V88í22ť57a 27N34o76v98á89k 1248273675671

Nedříve by měl katovat kosty sobě...pac je jak sviňa.

+1/0
25.2.2014 22:42

M78a94r27e91k 46S37k42l61e60n88á81ř 3240191786203

Typický politický manager ve státní firmě - prase které jen žere, protože ty peníze nejdou utratit. Však na něho dojde - jednoduše pukne§

+2/0
25.2.2014 22:34
Foto

A67l59a13n 68Ř10e24p49k30a 4385296

Na WiFi ať se vykašle, kdo potřebuje net k práci má mít vlastní a závisláci co si neumí zaplatit můžou být offline, ale zásuvky by to chtělo všude!

A co myslím tím zjednodušíme? Kdo chce, tak se vyzná v tom stávajícím a opravdu se v tom vyznat dá (jediný bordel v tom dělají ty akční jízdenky, to ostatní je v pořádku). Opovažte se ale šáhnout na síťové jízdenky (sonečko, čd net atp.)!

Btw. Myslím, že v zahraničí nemají systém jízdenek na železnici jiný- jednoduchý, nebo snad ano? ;-)

+3/−2
25.2.2014 22:13

V18a70c75l97a76v 91H87a19j37e90k 3786179169

nejsem si jistý, zda dodatečná instalace zásuvek ve voze není nákladově náročnější než WIFI, ale jinak souhlas s tím, že zásuvky jsou asi potřebnější.

+4/0
25.2.2014 22:26
Foto

A32l35a14n 18Ř19e98p39k42a 4175556

Náročnější určitě, ale k čemu mi bude ve vlaku WiFi, když ty smartfouny, tablety i notebooky jsou hned vybité?! ;-);-D

0/−1
26.2.2014 10:45

J65i41r40k20a 58D67v52o39ř74á88k 4725380653668

Sice máte pravdu, ale uvědomujete si, že chcete vyšší kvalitu než u 4x dražších Deutsche Bahn?

+1/0
26.2.2014 11:08
Foto

A63l83a96n 93Ř15e81p86k40a 4595526

Oni ty věčně v Česku vychvalované DB nemají všude zásuvky? 8-o No tééda..

0/0
26.2.2014 11:11

J80i42r94k16a 39D30v97o85ř10á25k 4195650463808

A kde mají, tak leckde jen na nabíječku telefonu, noťas ale neutáhne. A jak by se asi českým spořivým, o to ale náročnějším cestujícím líbila wifina za příplatek?

0/0
27.2.2014 16:34
Foto

A39l50a84n 61Ř14e28p43k93a 4695476

No WiFina za příplatek je zajímavá představa (ve 2.třídě, v jedničce by zdarma být mohla), ale taky už vidím to remcání, že Jančura má WiFI všude zadarmo ;-D

Ale tak já třeba ty zásuvky chci hlavně kvůli mobilu, chvilka netování na smartfounu a baterka v čudu, pak si ani nezavolám...

0/0
27.2.2014 18:55

J54a35r11o45s36l35a67v 34T80a86c39h25o71v46s10k53y 2892850374490

To mate pravdu. Zadal jsem dle meho jednoduchy dotaz jak nejlevneji pravidelne cestovat z bodu A do bodu B a zamestnanci drah mi nebyli schopni odpovedet. Pry se musi koupit nejaka prukazka, do ni nahrat aplikace na cerpani zlevneneho jizdneho a buhvico jeste. Jestli to bude to nejlepsi nebo ne jsme se nedobrali. Tak jezdim radeji autobusem

0/−5
25.2.2014 22:28

V56a96c47l25a63v 63H95a34j36e41k 3196869729

Z čistě pravicového hlediska by se dalo říci, že je to Váš problém. Ale poradím Vám na webu Český drah je funkcionalita, která si říká Cenový asistent. Zkuste si s tím pohrát. :-D

+8/0
25.2.2014 22:43

T57o61m 13J29u61r58e74č57k83a 6835582515235

Jenže ono to není jen o tom, mít nějakou WiFinu pro cestující. Už dnes mají ČD plno vagonů online kvůli vzdálené diagnostice, vzduchem jdou také plnit údaje v elektronickém rezervačním systému (tedy nikdo tam nemusí dávat rezervační lístky ručně) atd. Tímto lze ušetřit docela dost peněz... a využít pak takové online připojení vozu i k zpřístupnění internetu pro cestující je pak už jen taková třešnička na dortu.

+2/0
25.2.2014 22:49

M78i47r61o60s37l56a65v 30Z89i56k87m85u81n72d 7389433974493

Nepochybně mají systémy pochopitelnější. Například v zemi veřejné dopravě, nejen železniční, zaslíbené - ve Švýcarech rozumí jejich tarifnímu systému i czinec se školní znalostíá jazyka německého (můj případ) a nemá problém. Zato mám problém pochopit, některá ustanovení tarifu ČD, resp. k některým věcem se v podstatě bez použití počítače nedá ani dostat ....

Ve vlaku jsem štípal lístky před cca 40 lety, tehdejší předpis, který mi napoprvé případal nesmirně složitý a děsil jsem se potřebné zkoušky, byl ve srovnání s tím, co musí umět  (tedy měl by umět a hlavně se v tom vyznat)  dnešní štiplístek a pokladní, takový primitivní slabikář pro první třídu .....

+2/−1
26.2.2014 14:34
Foto

A77l51a52n 23Ř84e95p34k38a 4375616

Nojo, ale taky jsou na západě vlaky mnohonásobně dražší. Je tam vůbec něco jako naše SONEčko (skupinová víkendová) nebo čd net (celodenní pro jednoho) nebo kilometrická banka? Úžasné jízdenky, ale mám strach aby to zjednodušení nebylo spíš zdražení zrušením některých oblíbených jízdenek. ;-) Myslím, že jediné zjednodušení by mohlo být zrušením akčních jízdenek (neplést se včasnýma), ty dělají hlavní bordel v ceníku a místo toho zvýhodnění in-karet i pro občasné cestující a s nimi se už dá pak taky jet za slušnou cenu.

+2/0
26.2.2014 16:00

K91a72r23e87l 73M50a84r58t72i75n13e61c 6308528676144

Teho pána na tej fotóčke ako bych už dakdě vidiel....???

???????????????????????????????

Á už som si uvedomíl. Nění on už podľa mená odkial z Morávy?

...Veď je to celý tén moravský hejtmán Haškój, ibá má pár děsiatok kíl naviac.

A ak si spomienam bol už zopár razy na obrázkoch v i-Dněs, no má jednú špeciálitu podľa ktorej je jednoznačno iděntifikovatělný:

- vždy si něumí urovnať límečky od košile...

+1/−2
25.2.2014 21:45

F25r42a79n85t45i23š84e43k 80V98r70á64n62a 5649362983291

Umožnit cestujícím připojení přes Wi-Fi ve vlacích, minimálně v prvních třídách, by mělo být záležitostí okamžiku. Jestli potřebuje na vybavení expresů 4 roky, tak se nedivím, že ČD i přes dotace od státu a samospráv krachují. Připojení k internetu běžně umožňují i lodní trajekty, které jsou mimo běžný signál.

+5/−1
25.2.2014 20:37

D13a37v26i43d 98Č22e41r86n79o70h32o45r25s31k10ý 1556794806906

mno ano ... tady si to někdo představuje jak Hurvajz válku :-P

+2/0
25.2.2014 21:49

V57a50c26l77a86v 78H17a73j78e29k 3946179499

Jo, on je technicky i nákladově rozdíl udělat WIFInu v Pendolinu, a dalších ucelených jednotkách a v klasických vozech. Myslím, že WIFI není ani na EC tvořených jen Rakpuskými nebo německými vozy. Dalším dosti zásadním problémem je vykrytí železničních tratí signálem.

+2/−1
25.2.2014 22:23

M14i42r26o24s50l70a25v 30Z48i97k65m52u62n97d 7649773704193

Které lodní trajekty jezdí mimo signál, resp. nejde ten signál přes satelit ?

Někde je  problém s mobilním signálem v místě, kde jsou terénní překážky a není tam žádné osídlní, které by nutilo operátora budovat vykrývací vysílač ....

+1/0
26.2.2014 14:40

K82a83t44e50ř77i86n59a 39K64o91z48á61k67o84v62á 2828411815158

No nevím, jak může být "příspěvková organizace" tohoto typu v mínusu. Bude se to řešit propouštěním lidí, rušením tratí ... až zbude jenom trať Praha - Ostrava (no možná nepojedou vlaky z Prahy, ale až z Plzně) a jsem zvědavá, co budou dělat potom.

+2/−2
25.2.2014 20:29

V84a15c18l65a69v 19H51a59j34e34k 3796519949

O jaké příspěvkové organizaci to mluvíte??? ČD jsou aciovkou :-)

+3/0
25.2.2014 22:45

P18a20v21e32l 14K63u63c38h63t21a 4166321817854

Dost mě překvapilo, že diskutující hodnotí negativně vzhled nového šéfa. Naštěstí jen muži. Zaujalo mě, že je mu teprve 44 let, být na špici je asi velmi náročné.

0/0
25.2.2014 19:41

Š40t80ě88p79á66n 82V71a84n13ě74k 3283749417357

Mě by spíš zajímalo, proč jízdenka Brno - Lipsko a  zpět stojí 3 dny předem 3200,-, Praha - Lipsko 1600,-. 8-o opravdu jsem nestačil valit oči.

+1/−2
25.2.2014 18:58

V37a34c14l83a49v 52H53a57j72e39k 3786779289

Třeba proto, že akční Včasná jízdenka Evropa se pro relaci Brno-Lipsko vůbec neprodává.

+5/0
25.2.2014 19:35

J76a30n 93H12o42r86a 6327211786

Po zadání do eShop ,Praha-Lipsko 818 Kč,Brno -Lipsko 1008 až 1023 Kč

+3/0
25.2.2014 19:40

V45a53c23l68a33v 32H16a46j14e38k 3316379109

mě se to tedy navodit nepovedlo. Na jaký to bylo vlak??

0/0
25.2.2014 19:44

V39a16c32l81a39v 42H82a17j58e11k 3886649949

eShop vytvoří kombinaci vnitrostátní jízdenky Brno -Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE jak jsem uvedl pro relaci Brno-Lipsko neexistuje, takže cena 3600 je asi za standardní mezinárodní jízdenku na pokladně.

+1/0
25.2.2014 19:48

P63a19v71e84l 86H18o24r57á88k 8601693805282

No a to asi chce nový ředitel omezit, aby člověk nemusel znát nejrůznější "fígle" a slevy.

+3/0
25.2.2014 21:21

V30a50c35l35a49v 55H89a75j90e87k 3786599579

Tak v tom zrovna moc optimista nejsem.

+1/0
25.2.2014 21:45

M88a38r70e85k 52D34e14m37č68á96k 9735284516235

Dal jsem plus, protože věřím, že to může chtít omezit. Ale ve smyslu, aby to lidé nemohli rozdělením jízdenky na "akční část" a standardní část "ochcávat". Takže to pozitivně nevnímám.

+1/0
25.2.2014 22:29

J23a51n 50H55o61r11a 6207221416

detailBrno hl.n.Odj. 2.3.2014, 01:03 9 hod 22 min 1023 KčKoupit Leipzig HbfPříj. 2.3.2014, 10:252 přestupy (EN/EC/IC)Změnit cenu ?Zpáteční 2046 Kč

+1/0
26.2.2014 12:59

V80a33c60l42a73v 29H72a31j92e35k 3396289849

To ano, ale jak jsem již psal. Výsledkem je vnitro jízdenka Brno-Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE Brno-Lipsko nexistuje. Cena 3600 odpovídá standarní zpáteční  jízdnence NRT, tedy na pokladně.

+1/0
26.2.2014 15:13

P86e12t17r 44S76v90o60b53o61d16a 5972415758331

Pustte konkurenci na dalsi trate. A ceske drahy at si delaji, co chteji, to me nezajima...

+3/−6
25.2.2014 18:38

J50i41r26k58a 46D75v95o88ř61á90k 4905390183958

Na další tratě konkurenci není třeba pouštět, nikdo ji nedrží. Jenže ona se tam moc nežene, kromě té jedné linky od LE, protože by se jí to nevyplatilo. Prodělávala by pravděpodobně hůř než na Pha - Ostrava.

+9/−2
25.2.2014 19:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.