Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Zjednodušíme tarify, slibuje nový šéf Českých drah Daniel Kurucz

Je už třetím ředitelem v posledním roce. Ekonom Daniel Kurucz se musel rychle zorientovat v drážní problematice, u státního dopravce s 26 tisíci zaměstnanci je necelý rok. V on-line rozhovoru iDNES.cz mimo jiné uvedl, že České dráhy zjednoduší tarify. "Jsou přijímána opatření, která mají vyhodnotit zájem o konkrétní nabídky," odpověděl.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M44i72r71o39s57l76a47v 23P32a33v85l71í39č18e59k 7763880105574

Zjednodušíme tarify? To už tady bylo...

0/0
4.3.2014 13:45

V40a27c86l18a45v 35H68a31j73e26k 3636299579

v diskuzi zazněl i dotaz na obnovení spojení z Moldavy do SRN. Pokud sidobře pamatuji, tak se po roce 1989 možnosti obnovění posuzovaly a obnova této trati byla vyloučena z toho důvodu, že německé dráhy již nebyly vlastníky pozemků, po kterých trať vedla. Pokud se týká obnovení provozu na trati D.Poustevna Děčín přes Sebnitz, tak smyslem obnovy je především významné zkrácení času na cestu ze Šluknovského výběžku do Děčína, proti stávající trase přes Jedlovou a Ćeskou Kamenici (téměř na polovinu).

+3/0
26.2.2014 15:34

M57i35r51o46s63l84a54v 68Z56i54k20m14u47n19d 7539583944643

Spojení přes Sebnitz má význam akorát pro Mikulášovice a Dolní Poustevnu, pro Šluknov a Velký Šenov to vychází nastejno.

Klíčem k úspěchu bude jízdné, zda se bude jezdit po německém území za český tarif nebo se podaří úředníkům z nábřeží dojednat nějaký "výhodný tarif" jemuž nelze odolat, takže se bude jezdit levněji buď po silnici nebo vlakem jako dosud ....

Moldava - Holzhau je utopie, tam žádná přeshraniční frekvence nebude, i vnitrofrekvence do Moldavy je nízká.

0/0
1.3.2014 15:17

V65a11c51l36a93v 24H24a24j14e15k 3406829379

To by mne zajímalo podle jakých kritérií se vybírají příspěvky do Doporučených. Podle +/- hodnocení to tedy rozhodně není. Že by podle subjektivního pohledu autora článku pana Sůry?? Rv To mu by to i odpovídalo. Je ale otázkou, zda jo tak správně. Výběr dle hodnocení +/- by asi byl objektivnější!

+1/0
26.2.2014 11:19

Č76e63s39t26m29í14r 21D67o45č51e62k75a61l 3855662182413

Článek psal (lépe řečeno sestavil z odpovědí čtenářů) Filip Horáček. On sice Jan Sůra může skoro za všechno, ale tentokrát je v tom nevinně. ;-)

+1/0
26.2.2014 14:57

V54a16c59l22a57v 88H73a29j57e86k 3166479659

Pak se tedy panu Sůrovi omlouvám. Za autora článku jsem poněkud automaticky považoval jeho a neověřil jsem si to, i když jsem o tom uvažoval.:-)

+1/0
26.2.2014 16:03

L50u56d87m19i67l50a 70M56i67k90e85š33t21í93k91o24v46á 9345504933554

Jízdné se neustále zvyšuje a zvyšuje a služby jsou otřesné. Nemyslím tím Pendolino atd. Zjednodušíme tarify??? Tak to jsem náramně zvědavá.

0/−6
26.2.2014 10:58

A28l33a45n 71Ř36e17p50k16a 4605626

Protože se neustále zvyšují i náklady, třeba energie. A na spojích jezdí to, co si objednatel (kraj nebo MD) objedná a zaplatí.

+3/0
26.2.2014 11:12

M50i20r76o60s75l52a50v 90Z74i93k93m29u65n64d 7659383654373

Cena elektřiny, plynu, benzínu, nafty  se zvyšuje. Zvyšuje se i kvalita ???? Co to je otřesná služba .... když se vám to nelíbí, tak s ČD nejezděte ...

Kupte si auto a  máte od otřesného dopravce do smrti pokoj ...  nebo choďte pěšky. F.L.Věk šel z Prahy do Dobrušky taky po svých a neumřel ....

+1/−1
26.2.2014 14:26

P56a31v79e65l 40M15a86t16o77u42š17e74k 5280167758264

Bude prodávat železniční stanice, které nejsou Českých drah, ale SŽDC? Tomu nějak nerozumím. Buď je úplně mimo on, nebo autor článku.

+1/−1
26.2.2014 8:12

Č91e38s90t38m36í57r 17D68o22č46e34k48a66l 3155662492103

Nerozumíte tomu. Železniční stanice patří ČD.

+1/0
26.2.2014 8:59

Č72e73s52t87m31í13r 11D43o83č24e58k62a47l 3455862602523

Myšleno budovy.

+3/0
26.2.2014 9:00

P27e40t89r 97K32o89u80b78o91v65s61k97ý 9841731413

V první řadě prosím zeštíhlete sám sebe pane řediteli, ať se nám vejdete aspoň na fotku.

Co nový ministr, to nový kamarád na funkci.Styďte se - snad si nemyslíte, že vám někdo věří, že vám jde o změnu ( možná tak ve vašem kádrovém profilu a majetkovém zabezpečení)

+2/0
26.2.2014 2:43

L73u89c14i57a23n 78P55a51p40a84z19i26a27n 5694897561525

Aby zjednodušení nemaskovalo ve skutečnosti další  zdražení pro 90% cestujících.

0/−1
25.2.2014 23:51

J68o74s48e14f 50P25o98ž42i78v96i27l 8554866637380

Nepotřebuju WiFi - stačily by pořádný záchody a zásuvky aspoň v rychlících na vysočinu;-(...

+2/−1
25.2.2014 23:29

J72o27s76e38f 28P68o89ž62i69v86i30l 8334826847400

Tak on by stačil osekat zlatý padák - 24 měsíčních platů po cca 450 000,-. To máme hned skoro 10 mega ušetřenejch:-).

+1/0
25.2.2014 23:26

V63í92ť33a 82N11o67v28á53k 1198613415391

Nedříve by měl katovat kosty sobě...pac je jak sviňa.

+1/0
25.2.2014 22:42

M46a50r36e81k 49S32k48l39e95n45á17ř 3700221156803

Typický politický manager ve státní firmě - prase které jen žere, protože ty peníze nejdou utratit. Však na něho dojde - jednoduše pukne§

+2/0
25.2.2014 22:34

A25l31a49n 57Ř80e87p68k44a 4845256

Na WiFi ať se vykašle, kdo potřebuje net k práci má mít vlastní a závisláci co si neumí zaplatit můžou být offline, ale zásuvky by to chtělo všude!

A co myslím tím zjednodušíme? Kdo chce, tak se vyzná v tom stávajícím a opravdu se v tom vyznat dá (jediný bordel v tom dělají ty akční jízdenky, to ostatní je v pořádku). Opovažte se ale šáhnout na síťové jízdenky (sonečko, čd net atp.)!

Btw. Myslím, že v zahraničí nemají systém jízdenek na železnici jiný- jednoduchý, nebo snad ano? ;-)

+3/−2
25.2.2014 22:13

V49a23c11l89a76v 53H88a88j72e54k 3546989749

nejsem si jistý, zda dodatečná instalace zásuvek ve voze není nákladově náročnější než WIFI, ale jinak souhlas s tím, že zásuvky jsou asi potřebnější.

+4/0
25.2.2014 22:26

A25l52a67n 63Ř90e16p22k44a 4235656

Náročnější určitě, ale k čemu mi bude ve vlaku WiFi, když ty smartfouny, tablety i notebooky jsou hned vybité?! ;-);-D

0/−1
26.2.2014 10:45

J81i12r13k95a 60D50v61o92ř60á46k 4185940763498

Sice máte pravdu, ale uvědomujete si, že chcete vyšší kvalitu než u 4x dražších Deutsche Bahn?

+1/0
26.2.2014 11:08

A63l80a92n 49Ř17e31p98k68a 4795176

Oni ty věčně v Česku vychvalované DB nemají všude zásuvky? 8-o No tééda..

0/0
26.2.2014 11:11

J82i75r77k83a 72D83v44o62ř56á62k 4635810803758

A kde mají, tak leckde jen na nabíječku telefonu, noťas ale neutáhne. A jak by se asi českým spořivým, o to ale náročnějším cestujícím líbila wifina za příplatek?

0/0
27.2.2014 16:34

A49l34a90n 60Ř15e90p52k26a 4825866

No WiFina za příplatek je zajímavá představa (ve 2.třídě, v jedničce by zdarma být mohla), ale taky už vidím to remcání, že Jančura má WiFI všude zadarmo ;-D

Ale tak já třeba ty zásuvky chci hlavně kvůli mobilu, chvilka netování na smartfounu a baterka v čudu, pak si ani nezavolám...

0/0
27.2.2014 18:55

J55a17r40o44s59l50a80v 46T49a56c42h95o68v80s26k20y 2212270444710

To mate pravdu. Zadal jsem dle meho jednoduchy dotaz jak nejlevneji pravidelne cestovat z bodu A do bodu B a zamestnanci drah mi nebyli schopni odpovedet. Pry se musi koupit nejaka prukazka, do ni nahrat aplikace na cerpani zlevneneho jizdneho a buhvico jeste. Jestli to bude to nejlepsi nebo ne jsme se nedobrali. Tak jezdim radeji autobusem

0/−5
25.2.2014 22:28

V57a21c64l19a61v 60H24a67j33e29k 3656129389

Z čistě pravicového hlediska by se dalo říci, že je to Váš problém. Ale poradím Vám na webu Český drah je funkcionalita, která si říká Cenový asistent. Zkuste si s tím pohrát. :-D

+8/0
25.2.2014 22:43

T37o37m 39J86u75r81e39č51k51a 6635462145915

Jenže ono to není jen o tom, mít nějakou WiFinu pro cestující. Už dnes mají ČD plno vagonů online kvůli vzdálené diagnostice, vzduchem jdou také plnit údaje v elektronickém rezervačním systému (tedy nikdo tam nemusí dávat rezervační lístky ručně) atd. Tímto lze ušetřit docela dost peněz... a využít pak takové online připojení vozu i k zpřístupnění internetu pro cestující je pak už jen taková třešnička na dortu.

+2/0
25.2.2014 22:49

M23i36r50o53s40l38a57v 58Z66i88k15m11u16n32d 7209933704673

Nepochybně mají systémy pochopitelnější. Například v zemi veřejné dopravě, nejen železniční, zaslíbené - ve Švýcarech rozumí jejich tarifnímu systému i czinec se školní znalostíá jazyka německého (můj případ) a nemá problém. Zato mám problém pochopit, některá ustanovení tarifu ČD, resp. k některým věcem se v podstatě bez použití počítače nedá ani dostat ....

Ve vlaku jsem štípal lístky před cca 40 lety, tehdejší předpis, který mi napoprvé případal nesmirně složitý a děsil jsem se potřebné zkoušky, byl ve srovnání s tím, co musí umět  (tedy měl by umět a hlavně se v tom vyznat)  dnešní štiplístek a pokladní, takový primitivní slabikář pro první třídu .....

+2/−1
26.2.2014 14:34

A26l90a54n 14Ř43e22p28k97a 4895926

Nojo, ale taky jsou na západě vlaky mnohonásobně dražší. Je tam vůbec něco jako naše SONEčko (skupinová víkendová) nebo čd net (celodenní pro jednoho) nebo kilometrická banka? Úžasné jízdenky, ale mám strach aby to zjednodušení nebylo spíš zdražení zrušením některých oblíbených jízdenek. ;-) Myslím, že jediné zjednodušení by mohlo být zrušením akčních jízdenek (neplést se včasnýma), ty dělají hlavní bordel v ceníku a místo toho zvýhodnění in-karet i pro občasné cestující a s nimi se už dá pak taky jet za slušnou cenu.

+2/0
26.2.2014 16:00

K27a27r82e16l 59M94a70r19t66i27n96e55c 6178678696214

Teho pána na tej fotóčke ako bych už dakdě vidiel....???

???????????????????????????????

Á už som si uvedomíl. Nění on už podľa mená odkial z Morávy?

...Veď je to celý tén moravský hejtmán Haškój, ibá má pár děsiatok kíl naviac.

A ak si spomienam bol už zopár razy na obrázkoch v i-Dněs, no má jednú špeciálitu podľa ktorej je jednoznačno iděntifikovatělný:

- vždy si něumí urovnať límečky od košile...

+1/−2
25.2.2014 21:45

F47r42a70n47t27i32š53e73k 52V85r74á40n29a 5899572683281

Umožnit cestujícím připojení přes Wi-Fi ve vlacích, minimálně v prvních třídách, by mělo být záležitostí okamžiku. Jestli potřebuje na vybavení expresů 4 roky, tak se nedivím, že ČD i přes dotace od státu a samospráv krachují. Připojení k internetu běžně umožňují i lodní trajekty, které jsou mimo běžný signál.

+5/−1
25.2.2014 20:37

D90a41v69i43d 96Č43e46r21n72o60h98o29r98s67k10ý 1396894366536

mno ano ... tady si to někdo představuje jak Hurvajz válku :-P

+2/0
25.2.2014 21:49

V66a69c12l68a57v 63H25a28j34e36k 3226329799

Jo, on je technicky i nákladově rozdíl udělat WIFInu v Pendolinu, a dalších ucelených jednotkách a v klasických vozech. Myslím, že WIFI není ani na EC tvořených jen Rakpuskými nebo německými vozy. Dalším dosti zásadním problémem je vykrytí železničních tratí signálem.

+2/−1
25.2.2014 22:23

M85i82r55o67s49l21a78v 42Z40i56k89m78u86n13d 7509263264753

Které lodní trajekty jezdí mimo signál, resp. nejde ten signál přes satelit ?

Někde je  problém s mobilním signálem v místě, kde jsou terénní překážky a není tam žádné osídlní, které by nutilo operátora budovat vykrývací vysílač ....

+1/0
26.2.2014 14:40

K14a71t32e41ř16i67n61a 82K60o50z74á96k98o92v28á 2678711185888

No nevím, jak může být "příspěvková organizace" tohoto typu v mínusu. Bude se to řešit propouštěním lidí, rušením tratí ... až zbude jenom trať Praha - Ostrava (no možná nepojedou vlaky z Prahy, ale až z Plzně) a jsem zvědavá, co budou dělat potom.

+2/−2
25.2.2014 20:29

V23a36c49l20a36v 89H65a39j46e25k 3576569659

O jaké příspěvkové organizaci to mluvíte??? ČD jsou aciovkou :-)

+3/0
25.2.2014 22:45

P51a75v70e56l 82K85u89c36h10t76a 4126891287144

Dost mě překvapilo, že diskutující hodnotí negativně vzhled nového šéfa. Naštěstí jen muži. Zaujalo mě, že je mu teprve 44 let, být na špici je asi velmi náročné.

0/0
25.2.2014 19:41

Š17t79ě52p95á47n 20V79a11n28ě56k 3163809657447

Mě by spíš zajímalo, proč jízdenka Brno - Lipsko a  zpět stojí 3 dny předem 3200,-, Praha - Lipsko 1600,-. 8-o opravdu jsem nestačil valit oči.

+1/−2
25.2.2014 18:58

V21a78c96l70a23v 73H29a95j12e10k 3626649389

Třeba proto, že akční Včasná jízdenka Evropa se pro relaci Brno-Lipsko vůbec neprodává.

+5/0
25.2.2014 19:35

J46a26n 88H39o39r34a 6717181336

Po zadání do eShop ,Praha-Lipsko 818 Kč,Brno -Lipsko 1008 až 1023 Kč

+3/0
25.2.2014 19:40

V64a58c22l45a86v 53H14a56j81e62k 3896869369

mě se to tedy navodit nepovedlo. Na jaký to bylo vlak??

0/0
25.2.2014 19:44

V46a22c73l53a11v 25H76a49j27e34k 3386859259

eShop vytvoří kombinaci vnitrostátní jízdenky Brno -Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE jak jsem uvedl pro relaci Brno-Lipsko neexistuje, takže cena 3600 je asi za standardní mezinárodní jízdenku na pokladně.

+1/0
25.2.2014 19:48

P51a15v21e28l 36H61o86r38á25k 8161833855372

No a to asi chce nový ředitel omezit, aby člověk nemusel znát nejrůznější "fígle" a slevy.

+3/0
25.2.2014 21:21

V17a31c57l97a47v 86H87a28j91e60k 3526249829

Tak v tom zrovna moc optimista nejsem.

+1/0
25.2.2014 21:45

M65a96r15e37k 96D34e17m71č47á30k 9705544556675

Dal jsem plus, protože věřím, že to může chtít omezit. Ale ve smyslu, aby to lidé nemohli rozdělením jízdenky na "akční část" a standardní část "ochcávat". Takže to pozitivně nevnímám.

+1/0
25.2.2014 22:29

J38a38n 98H34o85r34a 6197641336

detailBrno hl.n.Odj. 2.3.2014, 01:03 9 hod 22 min 1023 KčKoupit Leipzig HbfPříj. 2.3.2014, 10:252 přestupy (EN/EC/IC)Změnit cenu ?Zpáteční 2046 Kč

+1/0
26.2.2014 12:59

V35a44c67l40a80v 86H54a79j13e56k 3886419269

To ano, ale jak jsem již psal. Výsledkem je vnitro jízdenka Brno-Praha a VJE Praha-Lipsko. Přímá VJE Brno-Lipsko nexistuje. Cena 3600 odpovídá standarní zpáteční  jízdnence NRT, tedy na pokladně.

+1/0
26.2.2014 15:13

P82e69t48r 54S56v37o82b45o32d88a 5822635628831

Pustte konkurenci na dalsi trate. A ceske drahy at si delaji, co chteji, to me nezajima...

+3/−6
25.2.2014 18:38

J33i30r71k36a 38D84v93o57ř47á65k 4185340113978

Na další tratě konkurenci není třeba pouštět, nikdo ji nedrží. Jenže ona se tam moc nežene, kromě té jedné linky od LE, protože by se jí to nevyplatilo. Prodělávala by pravděpodobně hůř než na Pha - Ostrava.

+9/−2
25.2.2014 19:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.