- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přesně tak. Byl by to jenom obří Zemanův pomník. Kdysi si faraoni nechávali stavět pyramidy, on by chtěl mít průplav. Oboje ve svém důsledku je drahé a zbytečné.
ještě , že Baťa neměl komisi socialistických akademiků
srovnavat Batu s opilcem je podobne, jako srovnavat porsche s trikolkou
Proboha, ale splavnit Odru do Ostravy, alespoň na to by mohli kývnout. Zbývá něco kolem 30 km z posledního polského přístavu.
Když už něco má z toho smysl tak je splavnění Labe, protože dolní tok je pro naši dopravu téměř zátkou. Nedávno se dělal na Ostravsku průzkum a podniky o vodní dopravu neměly téměř žádný zájem.
Vodní dopravní trasa by měla možná malý význam pro naši vnitrostátní dopavu, ale obroský potenciál by měla pro tranzitní dopravu ze Severního a Baltského moře do moře Černého. Pořád lepší když kontejnery poplují po vodě než pracně a draho opravovat dálnice.
Je hezké že nám to akademici spočítali, ale i bez nich každý rozumný člověk věděl že je to úplná zhovadilost
Bohužel, rozumní lidé o tomto nerozhodují (a zřejmě jich jde i málo k volbám).
Kdyby za výstavbu kanálu orodovali svého času V. Havel nebo V. Klaus, tak to by všichni akademici chrochtali blahem a přitakávali. U Zemana vadí vše, ten si nemůže ráno ani okno v ložnici otevřít aby vyvětral, aníž by se o něj kvůli tomu přes den někdo neotřel. Minimálně Hnutí Duha a Děti Země, že vypustil do ovzduší skleníkové plyny.
Jak kouzelné je to KDYBY. Ono se totiž nedá nijak ověřit, neb ani jeden z nich takový nesmysl neobhajoval.
Já bych v tom neviděl žádný problém. Ať si Miloš První klidně ten kanál postaví, akorát za svoje. Ať vykoupí pozemky, zaplatí práce atd. A klidně ať potom na kanálu i vybírá mýto. Když ten kanál tak chce, tak bych mu nebránil, akorát mu to nehodlám platit ze svého.
Blbci, vodni doprava je v zasade nejlevnejsi a minimalne v usecich Labe a napojeni Moravy na Dunaj je zivotaschopny. Zemana nesnasim, ale tohle ma hlavu a patu. Vodni doprava je i pro vnitrozemsy stat jako je cesko pomerne zasadni. Ale kolotuci a kamionaci toto nikdy nepochopu ...
On ten kanál už existuje ? Zkuste popřemýšlet nad tím, kolik by stála přeprava jedné tuny na kilometr, když by měla být návratnost investice cca 40 let. Dostanete se k zajímavému číslu. A navíc - kanál by měl menší kapacitu, než železnice a k tomu několikanásobnou dobu přepravy.
Striska rozvodi ve stredni eu nema opodstatneni neco takoveho Budovat... potrebujem zdokonalit dopravu ve vsech smerech a to nejen s urcitou navratnosti etc.
Vzdyt uz tu mame kanal Dunaj - Ryn ! Vite kolik to stoji dopravit naklad z Rumunska az do Rotterdamu Cely mesic se dieslove, kourici pramy plouzi proti proudu
Z Rumunska do Rotterdamu je rychlejší i podstatně levnější naložit velkou loď a jet Středozemním mořem.