Diskuze

Komise akademiků zásadně nesouhlasí s výstavbou kanálu Dunaj-Odra-Labe

Výstavba kanálu Dunaj-Odra-Labe nemá podle komise Akademie věd pro životní prostředí ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění. Kanál, který je velkým snem prezidenta Miloše Zemana, by byl podle akademiků jedním z největších zásahů člověka do fungování zbytků relativně přirozených ekosystémů ČR a střední Evropy. S výstavbou proto zásadně nesouhlasí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Přesně tak. Byl by to jenom obří Zemanův pomník. Kdysi si faraoni nechávali stavět pyramidy, on by chtěl mít průplav. Oboje ve svém důsledku je drahé a zbytečné.

4 0
možnosti

ještě , že Baťa neměl komisi socialistických akademiků8-o;-D

2 1
možnosti

srovnavat Batu s opilcem je podobne, jako srovnavat porsche s trikolkou

4 0
možnosti

Proboha, ale splavnit Odru do Ostravy, alespoň na to by mohli kývnout. Zbývá něco kolem 30 km z posledního polského přístavu.

0 0
možnosti

Když už něco má z toho smysl tak je splavnění Labe, protože dolní tok je pro naši dopravu téměř zátkou. Nedávno se dělal na Ostravsku průzkum a podniky o vodní dopravu neměly téměř žádný zájem.

0 0
možnosti

Vodní dopravní trasa by měla možná malý význam pro naši vnitrostátní dopavu, ale obroský potenciál by měla pro tranzitní dopravu ze Severního a Baltského moře do moře Černého. Pořád lepší když kontejnery poplují po vodě než pracně a draho opravovat dálnice.

1 3
možnosti

Je hezké že nám to akademici spočítali, ale i bez nich každý rozumný člověk věděl že je to úplná zhovadilost

4 0
možnosti

Bohužel, rozumní lidé o tomto nerozhodují (a zřejmě jich jde i málo k volbám).

0 0
možnosti

Kdyby za výstavbu kanálu orodovali svého času V. Havel nebo V. Klaus, tak to by všichni akademici chrochtali blahem a přitakávali. U Zemana vadí vše, ten si nemůže  ráno ani okno v ložnici otevřít aby vyvětral, aníž by se o něj kvůli tomu přes den někdo neotřel. Minimálně Hnutí Duha a Děti Země, že vypustil do ovzduší skleníkové plyny.

1 10
možnosti

Jak kouzelné je to KDYBY. Ono se totiž nedá nijak ověřit, neb ani jeden z nich takový nesmysl neobhajoval.

6 0
možnosti

Já bych v tom neviděl žádný problém. Ať si Miloš První klidně ten kanál postaví, akorát za svoje. Ať vykoupí pozemky, zaplatí práce atd. A klidně ať potom na kanálu i vybírá mýto. Když ten kanál tak chce, tak bych mu nebránil, akorát mu to nehodlám platit ze svého.

5 0
možnosti
Foto

Blbci, vodni doprava je v zasade nejlevnejsi a minimalne v usecich Labe a napojeni Moravy na Dunaj je zivotaschopny. Zemana nesnasim, ale tohle ma hlavu a patu. Vodni doprava je i pro vnitrozemsy stat jako je cesko pomerne zasadni. Ale kolotuci a kamionaci toto nikdy nepochopu ...

4 8
možnosti

On ten kanál už existuje ?  Zkuste popřemýšlet nad tím, kolik by stála přeprava jedné tuny na kilometr, když by měla být návratnost investice cca 40 let.  Dostanete se k zajímavému číslu. ;-)  A navíc - kanál by měl menší kapacitu, než železnice a k tomu několikanásobnou dobu přepravy.

10 1
možnosti

Striska rozvodi ve stredni eu nema opodstatneni neco takoveho Budovat... potrebujem zdokonalit dopravu ve vsech smerech a to nejen s urcitou navratnosti etc.

5 0
možnosti

Vzdyt uz tu mame kanal Dunaj - Ryn ! Vite kolik  to stoji dopravit naklad z Rumunska az do Rotterdamu?? Cely mesic se dieslove, kourici pramy plouzi proti proudu!

4 0
možnosti

Z Rumunska do Rotterdamu je rychlejší i podstatně levnější naložit velkou loď a jet Středozemním mořem.

4 0
možnosti