Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Dráhy rozšíří servis na dálkových vlacích, seškrtají externí vlakušky

Vodu a noviny dostane od víkendu cestující v první třídě v každém dálkovém vlaku kategorie EuroCity a InterCity. České dráhy zečtyřnásobí počet spojů, kde tyto služby budou nabízet. Současně výrazně omezí využívání takzvaných vlakušek a namísto toho využijí vlastní vlakový personál.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

D18a33g82m40a41r 96N22o65v39o30t14n67á 4961680238643

Kraviny do kravína .....

0/0
3.3.2014 7:09

M18a92r98e45k 62V16y29m32a43z39a38l 5558216302880

[>-] Ten p. Sůra je opravdu jen a jen poskok SA. Ještě, že naštěstí takových novinářů máme jen málo....aha jednoho p. SůruR^  Nevím jak by se SA prezentovalo v nejlepším světle nebýt p. Sůry. Ale, aspoň je tu na Idnes sranda. Číst -nezaujaté- a -objektivní-články....hmmm....skvělé...R^

+1/0
2.3.2014 14:15

J37a25n 76S73ů74r45a 4685113283832

Ještě, že číst Vaše příspěvky je také legrace:-)

0/0
3.3.2014 0:06

M67a86r76e57k 10V49y69m45a46z41a34l 5738876372780

Ale smějete se tomu asi jen Vy p. Sůro....a jak Vás poslední dobou sleduju, tak ty Vaše ironické poznámky na příspěvky pisatelů,kteří si dovolili kritiku Vašich příspěvků, tak už je to s Vámi opravdu zlé...reakce malého dítěteR^ Je vidět, že už se nemůžete jen tak pousmát, ale ironicky všechny popichujete...Ztrácíte nadhled nad svým vlastním názorem...

0/0
3.3.2014 16:53

J76a70n 19S51ů69r95a 4875653553682

Děkuji. Mám rád kritiku založenou na faktech, ne subjektivních názorech a urážkách typu poskok. Hezký den.

0/0
3.3.2014 23:24

L98a94d49i38s95l30a26v 51P45a22s46t83o85r11e14k 1643667838515

Súra opět koncovkou olízal, co se dalo... Zajímavé, že nenapsal nic o Leošovi...

Dráhy zavedly službu vlakušek pár měsíců před startem konkurenčního RegioJetu, ten má personál nosící zdarma kávu, vodu či denní tisk v každém voze bez ohledu na třídu

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/drahy-omezi-sluzby-vlakusek-dgi-/eko-doprava.aspx?c=A140228_105145_eko-doprava_suj

+3/0
2.3.2014 0:15

J21a65n 15S35ů14r77a 4565133553592

A co tam máte dál, pane Pastořku?

0/0
3.3.2014 0:08
Foto

P84e72t47e47r 60J78a33b27l10o33n94o50v86s85k32y 1239196851671

Pán novinár z Babišovho impéria zase ostrou slinou nezabudol spropagovať svoj obľúbený RegioJet...Rozprávkár Jančura / Vlaky do Nemecka,6 tried,vozne z Aradu.../ ho určite pochváli.Inak ani jednu stevardku z fotografie v EC vlakoch Praha-Ostrava-Žilina nenájdete.Jazdia tam úplne iné.Ale to chce prísť ako novinár na hlavné nádražie a poprosiť stevardku o foto,ktoré by ste si uložili do pc:-) a aktuálne použili v reportáži

+2/0
1.3.2014 21:01

J39a13n 90S62ů60r76a 4225943483892

Hej, nezabudol. Foto je ilustračné, pán Jablonovský. Tyto vlakušky už u ČD také nejezdí, to Vám nevadí?

0/−1
3.3.2014 0:08

D53a33n82i77e90l 65S88c28h82a62c16h62e77r80l 9603375122796

Zážitek z minulého týdne trasa Lorient - Nantes (F) prostředí a systém naprosto stejný jako v letadle, všude krásně voňavo a čisto. O cestě z Nantes do Paris v TVG nemá cenu ani mluvit. Ty dobytčáky z první republiky u nás fakt nechápu....

+1/−1
28.2.2014 23:16

J46i94r10k86a 92D51v78o46ř88á33k 4565930373958

Taky bych u nás chtěl vysokorychlostní vlaky.

+1/0
28.2.2014 23:19

A54l36a44n 44Ř76e66p34k79a 4685446

A co cena? ;-) Ani omylem stejná jako u nás, že?

+1/−1
1.3.2014 11:29

D38a34n39i37e32l 53S67c60h88a28c53h68e52r63l 9983355832626

Lorient - Paris ,500Km, 2třída, 61euro

0/0
1.3.2014 22:01

V68l43a90d48i27m38i95r 53Z10a91b91l72o54u16d66i76l 6437351909890

vlakusky - je fakt hrozny slovo

+3/−4
28.2.2014 15:14

J28a45r64o14s39l38a70v 69H72o74r10á85k 5273162506720

Mohou je zrusit uplne, "sluzby" vlakusek jsou naprosto tragicke. ostatne jako vse, co CD bez rozmyslu kopiruje.

Co by mne, obcasneho zakaznika, potesilo mnohem vice, by bylo zavedeni povinnych mistenek minimalne do 1. tridy. Idealne rozsireni nabidky jeste o jednu, 3. tridu a zkvalitneni sluzeb v prvnich dvou.

+2/−6
28.2.2014 13:36

P90a37v42e47l 64D77o46l10n82í55č92e61k 3788343274431

Třetí třída ve vlacích už jednou byla.

0/0
28.2.2014 13:47

J31a54r34o97s72l27a73v 26H52o77r46á59k 5283112446220

A mohla by byt zase. Prvni trida - povinne mistenky, steward. Druha trida - povinne mistenky, bez stewarda. Treti trida - to same jako dnesni dvojka. Komu se chce cestovat na zemi u zachodku, necht tak cestuje.

Co mi ale vadi a to velmi, ze si koupim mistenku a pak, kdyz uz se na sve misto procpu, nemam sanci si ani zajit na ten neuklizeny zachod. O protahnuti nohou v ulicce ani nemluve. Takove dobytcaky at si kreativci z CD strci nekam.

+3/−8
28.2.2014 13:50

M68i12r98e95k 35Z18á43v34o82d85n78ý 7212937480258

Nechápu Vaši posedlost místenkami. Když chcete, kupte si je. A že jsou lidé v uličkách? Netrápí mě to, naopak je mi líto, že si nesedli. Nicméně si myslím, že lepší jet na stojáka, než nejet jako u soukromníků :o)

+4/−3
28.2.2014 18:54

J48i75r37k67a 53D88v96o94ř54á77k 4235460293648

Třetí třída odjakživa znamená dřevěné lavice. Motorák 810 je podle mě tak dvaapůltá třída...

+1/−1
28.2.2014 22:09

M76i96r82o59s66l53a44v 98Z44i57k51m42u40n58d 7569783964883

Povinná rezervace je pitomost , každý si může místo k sezení   rezervovat, zejména pokud si libuje v dlouhdobém plánování cesty, kdo jezdí vlakem operativně = pracovní porada skončila, vracím se nejbližším vlakem na podobné hlouposti  stavěn není ? Povinná rezervace akorát otravuje cestujícího, který má síťovou nebo traťovou jízdenku abych chodil k pokladně a zbytečně zatěžuje rezervační systém .....

Víte proč jezdí Pendolino směr Plzeň nevytížené ? Protože z Prahy do Plzně musí mít cestující místenku, i když poptávka kulhá za nabídkou, z Plzně do Chebu musí mít rezervaci v jedničce i když bude celý vůz prázdný .... Takováhle obchodní politika (obtěžujícího cestující) je zralá pro ústav MUDr. Chocholouška

Ve Francii jsou sice TGV "s povinnou rezervací", ale když rezervaci nemáte, tak vlakem klidně můžete jet, máte-li příslušnou jízdenku .    V zemi železnici zaslíbené = Švýcarsko nemají běžné dálkové vlaky rezervaci, skupiny ano; tzv. povinná rezervace je tam pouze u několika turistických Glacierexpress, které jsou určeny především pro turisty.

+11/−2
28.2.2014 14:07

J84a33r56o62s33l55a66v 97H32o81r43á28k 5373342836670

V dnesni dobe internetu se na otravovani cestujicich muze vymlouvat jen.... ani nevim kdo.

Mno proc ne, pro vas by byla trojka, s Panem Bohem si ji cestujte. Me jde o to, ze mistenka mi dnes nezarucuje zadny konfort cestovani, protoze balvani stejne ucpou ulicku.

+1/−7
28.2.2014 14:17

P38e50t79r 76M45a96r82š17o27u79n 5885568106226

ale vždyť vám nic nebrání si místenku u čd koupit (přes net dokonce do vlaku mimo pendolino zadarmo)!

Vám spíše než o místenku jde o něco jiného, vyhodit z přepravy lidi, co se na místo nevejdou...

+7/0
28.2.2014 16:00

M70i96c25h88a89l 61V66e54r24n48e40r 8397286597414

Jasně, že si člověk může místenku koupit, ale jde o to, že ČD se snaží nahrabat na spojích co nejvíc peněz bez ohledu na kapacitu vlaků, takže jsou některé spoje šíleně přecpané. Pak vám místenka moc nepomůže, na což naráží pan Horák. Ale zase s ním musím na druhou stranu nesouhlasit v tom, že by to vyřešila povinná místenka. To by, jak říkáte, prostě vyhodilo z vlaku spoustu lidí, kteří třeba dobíhají vlak na poslední chvíli a nevědí dopředu, kterým spojem přesně pojedou. K tomu, aby vlaky nebyly tak strašně narvané, což je nepříjemné pro všechny cestující, by buď musely ČD nasadit víc vlaků, nebo zmodernizovat vagony.

Řekněme si upřímně, že nasazení více vlaků je ze strany ČD utopie, protože jsou dráhy zadlužené a potřebují vydělat co nejvíc za co nejmenší náklady. Ale druhá možnost, tedy modernizace, by mohla počet míst zvýšit - otevřený prostor ve vagonu, žádná kupé, více sedaček, a kdo by chtěl soukromí v kupé, zaplatil by si první třídu (která se v současnosti liší od druhé vesměs jen tím, že není tak přecpaná, protože je drahá:-)).

+1/−1
28.2.2014 16:18

J15i16r71k64a 93D61v73o70ř78á19k 4955750563498

Řešení rezervace si představuju asi tak. Cestující dochází k vlaku. Zmáčkne aplikaci v telefonu. Ta zjistí, ve kterém městě cestující je, která nástupiště jsou poblíž a které vlaky z nich teď mají odjet, seřadí je podle pravděpodobnosti a nabídne. Cestující potvrdí který vlak opravdu myslí, aplikace nabídne několik místenek podle stylu, jak si cestující vybíral dřív, a nebo odkaz na podrobnou rezervaci z celého vlaku. Třetí klik tak už může vést rovnou na placení, vyřízeno během pár vteřin...

0/−1
28.2.2014 22:17

J61i58r51k18a 42D30v76o73ř22á85k 4525370203898

Službu vlakušek ČD nekopíruje, rozhodně ne od RJ. Tam mají podstatně jiné úkoly.

+4/0
28.2.2014 22:18

J47o71s39e35f 28P23o64ž16i27v76i90l 8254936497740

A co takhle seškrtat vedení;-€...

+1/−3
28.2.2014 13:21

M37i40c20h57a21l 93M70o66u26c42h16a 9148939253334

Přesně tak, každej výhybkář je přeci expert na dlouhodobý strategický plánování, o výpravčích ani nemluvě, tak na co tam vůbec nějaký vedení platit?

+5/−1
28.2.2014 13:24

J91i64r36k55a 56D24v13o77ř98á65k 4345670183768

Ani výhybkáře ani výpravčí už ČD dávno nemá. Musel byste použít do bonmotu štíplístky.

+1/0
28.2.2014 22:23

M80i12c19h29a61l 27M24o85u20c76h83a 9438769233114

Vlakuška? Nebylo by hezčí "drahuška", když se pohybují na drahách? Nebo "jeduška" - podle vzoru let = letuška, jízda = jeduška ;-D

+6/−2
28.2.2014 13:13

P35a58v38e59l 69D62o87l46n94í83č50e68k 3318423754191

Ta voda a noviny pochopitelně zdarma nejsou. Tomu, že je něco zadarmo, může věřit leda tak blbec.

+3/−3
28.2.2014 13:06

T83o50m14a98s 27N30o92v27o41t89n24y 3501356298979

Jaký je ekonomický experte rozdíl v tom když zaplatím za jízdenku 300 a nedostanu nic nebo zaplatím 300 a dostanu vodu a noviny? Je to pro mě zdarma nebo není, povídej. Jinak noviny, pokud dráhy kupují, tak jsou hloupé. Funguje to tak, že jsou od vydavatele zadarmo, u SA např. za časopisy chtějí ještě zaplatit, že jim vydavatel dá starší čísla pro cestující.

+1/−1
28.2.2014 17:01

J84u52l18i45u77s 86S71k34o36u21p79ý 5756539520438

...vlakušky... OMFG, aneb hezky česky "ježkovy voči"! To je teda patvar...

+4/−6
28.2.2014 12:41

P72e80t21r 58M62a50r59š80o21u20n 5175138396716

vlakuška je oficiální název, který této funkci vybrali sami lidé v anketě...HCHKRDTN

+6/0
28.2.2014 12:52

S77v44a38t58a16v63a 96D95u16r63a38n17o96v61á 3659539484801

to neznamena, ze je to silenost, ve vlaku byvaly pruvodci a je to takove pekne stare slovo, ktere znamena, ze vas nekdo cestou provazi, nejenze stipne listek. A i zde se dalo pouzit steward / ka, mnohem prijatelnejsi nez vlakuska.

+2/−2
28.2.2014 13:11

P67e78t48r 64M69a23r18š90o81u22n 5465678426576

ČD zavedly službu těchto dívčin, které dělají jen to že nosí vodu, kafe, čaj a noviny, atd. Tedy průvodčí to nejsou, jak je i v článku uvedeno, nemají příslušné vzdělání "na štípání lístku".

Když ČD tuto službu zaváděla, měli lidé zasílat názvy pro tyto nové pracovníky. Z vybraných návrhů potom daly hlasovat (vím, protože jsem hlasoval, ne že bych s tím a čd měl co společného)

"Hlas lidu" si vybral nově vzniklé slovo vlakuška. A tím to je, že to nejsou stewardky, ani průvodčí, ani cokoliv jiného, ale vlakušky.

Jakékoliv zde komentáře proti tomuto slovu směřujte na někoho kdo to slovo vymyslel a na lid, který pro toto slovo hlasoval...

+5/0
28.2.2014 13:17

J22o28s72e24f 82Š69e88m23e35l74í29k 7559141230687

Některé "vlakušky" (fuj!) by mohly podobně jako Česká pošta nabízet doplňkové služby.

+4/−1
28.2.2014 12:32

V90í12t 71G55a47b88r31i79e94l 5324913906727

Většina radši ani ne...

+1/0
28.2.2014 12:34

J15o83s77e43f 49Š54e47m18e47l39í78k 7299351620647

Já v mém věku už zas až tak moc dobře nevidím. :-P

+9/0
28.2.2014 12:39

V79l72a66d51i62m53i91r 90Z65a71b19l65o31u54d66i39l 6157351499680

;-DR^

0/0
28.2.2014 15:15

T86o66m 80J25u35r93e43č37k47a 6905822795465

"Dráhy službu zavedly poté, co přišel s  vlastními stevardkami na trase Praha - Ostrava RegioJet. "

RegioJet vyjel v září 2011. V Pendolinech jsou stewardi od roku 2004, ve vlacích IC/EC ČD se objevili v únoru 2011. Tak jaké poté?

+6/0
28.2.2014 12:20

J67i36r13k41a 35D28v62o49ř62á32k 4765190493228

Jan Sůra tuhle blbost napsal už do několika článků a několikrát na to byl upozorňován v diskusi, ve kterých reagoval. Takže i když to tady opraví, nebojte se. V příštím článku to bude zas.

+2/0
28.2.2014 22:27

J67a78r52d21a 48N19o37v70á46k 7443294605793

Kámošky od Švejka ;-D

jardanovak.blog.idnes.cz

+3/−1
28.2.2014 12:19

Z72b54y32n38ě68k 77P39o12p90o27v75s81k58ý 9396288737973

Můžu vědět, jak jste pane Sůro přišel na to, že Regiojet, jako první u nás přišel se stewardy? 8-o

+4/0
28.2.2014 12:09

J12a71n 24S54ů33r10a 4755543473592

Máte pravdu, první byla Student Agency s busy.

+2/−1
28.2.2014 12:44

T85o87m 62J57u18r96e59č84k19a 6605402585435

A nebyly to spíš ČSA?

+3/−1
28.2.2014 12:49

J66a63n 38S59ů78r22a 4465463223252

:-)bavíme se o pozemní dopravě

+1/−6
28.2.2014 13:05

T22o44m 53J15u41r23e68č44k74a 6205692415515

Jo jistě...když to nevyjde u vlaků, tak se vymluvíme na autobusy, když to neklapne tam, tak se vymlouváme na "pozemní dopravu". K vaší smůle byl palubní personál i u ČSPL, když už se to snažíte uhrát na tu pozemní dopravu...

+7/0
28.2.2014 13:18

J16a17n 24S51ů98r95a 4615203693512

Máte pravdu, opravíme.

+1/0
28.2.2014 13:34

T92o11m 18J85u87r60e41č13k15a 6795552495885

Už je to púřes dvě hodiny a oprava nikde. Předpokládám, že k nápravě dojde, ale až si to všichni přečtou a článek už nebude na titulní straně. Jak typické pro idnes...

0/0
28.2.2014 14:59

J73a31r48o25s77l18a34v 51H28o25r63á42k 5973672526930

Vzdyt uz tam nic takoveho neni. Tohle nechapu, tocite se na totalni kravine jak pes, honici si ocas. 8-o

+1/−2
28.2.2014 15:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.