Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Rušení linek ČSA pokračuje. Končí spojení se Ženevou

České aerolinie pokračují v lepení ztrátového hospodaření rušením linek, na kterých nejvíce prodělávají. Od června přestanou létat do švýcarské Ženevy, část letů zmizí už v příštích dnech.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P30a32v57e97l 82K31u90n68c 9542649578198

ČSA ruší linky, letiště se chce rozšiřovat a cestující nechtějí v Praze přestupovat. Jak se to rýmuje?

0/0
1.3.2014 15:17

P18e55t90r 64M67a16r77e26č74e31k 1633531459228

Ono tam asi ještě pár Tvrdíků zůstalo , co ? Kdepak státní firma . To v našich podmínkách nemůže nikdy fungovat.Rv

0/0
1.3.2014 13:58

D64a58n56i28e55l 95J83i92r50á29č93e25k 3481640920648

Letím tam na autosalon,, ještěže jsem to koupil se Swiss Air, ČSA by mi to ještě zrušili. Fakt super, dobrá informace, raději od nich nic nekupovat.

BTW. nechápu jak si někdo mohl myslet, že linka Praha Ženeva bude pro ČSA výdělečná... to je jasné, že to nelze obsadit

+1/0
28.2.2014 23:51

A47l56e11x97a44n57d16r 33K58o36s70t34k80a 5659776219846

Respektive, že nelze obsadit tak velké letadlo. Menší by bylo ziskové, ale tak to rovnou zrušíme že?

0/0
1.3.2014 7:09

M27a72r43t50i98n 67H73o25r67á36č95e48k 7286514845614

Ony ČSA mají jeden základní problém - a to nevhodná malá letadla. Mají sice hezky konsolidovanou sérii různě velkých Airbusů pro 128-276 pasažérů, ale to je evidentně na spoustu linek co obsluhují zbytečně moc, jakkoli jsou náklady Airbusů na sedačku mnohem výhodnější. Turbovrtulové ATR pro 46 nebo 66 lidí jsou hlučná, pomalá,nepohodlná a na kerosín a sedačku žravější než malé Jety - např. Embraer, Bombardier se kterými létá konkurenční síťoví dopravci. Proto není divu, že i na Praha - Curych musí ustoupit konkurenci z LH group. Linka by pro ČSA dávala smysl jen kdyby Korean zrušil kromě Prahy všechny okolní evropské destinace, což asi zřejmě neudělá. Byl jen zástěrkou jak ČSA zprivatizuje Travel Service pana Šimáněho. 

Česko nemá velký trh. Potencionálně obslouží 70pct dopravy Praha, potencinální zbytek v Ostravě, Brně a Karlových Varech ČSA víceméně s ATRky obsloužit neumí a proto většina cestujících z těchto trhů létá přes Vídeň, Katowice a Norimberk-Mnichov.

0/0
1.3.2014 7:35

R37a74d61e55k 11D64o58l34e97ž90a83l 2719133370710

Nějak se tady nepíše, proč se ten síťový efekt nedostavil. Zrušení linky je pak už aktem zoufalství.

Buďto můžou být aerolinky klasické, tzn. odněkud někam s přestupem v Praze, nebo lowcost s přímými lety odevšad všude. Ale nenabízet přestup a jinak být klasické, to prostě nemůže fungovat.

0/0
28.2.2014 23:45

P19a96v75e30l 52H65o78š82e85k 2399176605660

Do Ženevy? Bodejť, ještě by moh někdo při spáteční cestě do toho čekobanánistánu

propašovat třeba v kufru neproclenej závan přímý demokracie. To nemůžeme rozhodně potřebovat a basta. :-)

0/−6
28.2.2014 19:21

T14o16m51á18š 95H15u13b32a20č 1299680472458

"Překnihováni" hmmm luxusní předklad

+2/−5
28.2.2014 16:50

P58a24v95l70a 87H95r28a86d50i52l31o42v95a 3587901751254

Tomu se tak ale ofiko opravdu rika.

+5/−1
28.2.2014 17:03

T92o13m90á30š 90H49u75b74a96č 1339480962888

Dobře ale je to hrozný slovo

+1/−1
28.2.2014 17:28

P38e37t83r 92M50a81r22e96č43e88k 1723251619848

O co je horší než "přebukovat" ? O zaknihování jste zřejmě nikdy neslyšel.

+1/0
1.3.2014 13:52

J19i22r47i 24R36u17s26n25o76k 4275532197483

To slovo vzniklo kdysi kdy to nekdo otrocky prelozil. To ze ho stale lide pouzivaji je spise smutne.

+1/0
28.2.2014 22:27

M31a73r64e56k 30T97u21r24n46o48v54e75c 7785782800146

A co tedy mají používat? Anglický termín, když v tomto případě český zdá se existuje (byť se některým lidem nelíbí)?

0/0
1.3.2014 14:45

V40á75c68l16a40v 62P37a81v95l41í80k 9722610204404

ČSA se budou tak dlouho zeštíhlovat, až umřou na anorexii. Když do Ženevy nenaplní ani malinkaté letadlo A319 pro 110 lidí, čím teda vlastně chtějí létat? Napadá mi nákup embraerů pro 75-95 lidí, ale to by na ně museli mít... vrtulové ATR není konkurence...

+6/0
28.2.2014 16:45

S83l12á60v48e42k 86C67h74a14r46v48á69t 3674702446

Mám velmi dobrou zákaznickou zkušenost u Lufthansy a údajně jsou i ekonomicky lepší - 

Bombardier CRJ700 pro 70 osob

+2/0
28.2.2014 16:59
Foto

O57n36d22r84e11j 58B47o78c84e93k 1900675254498

Až budou úplně u dna, tak začnou létat pro paštikářskou společnost TVS do Bojkovic ;-D

+1/0
28.2.2014 17:06

P35a59v14e16l 64H51o25š40e46k 2929466655710

Takže vlastně Vodňanský kuře jako jediný na světě dokáže vzlýtnout.;-D

0/0
28.2.2014 19:31

M31a67r69i94e 65Š47í48p15k67o86v60á 5612912154277

Ano, ČSA se budou tak dlouho zeštíhlovat, až budou dělat jen vyhlídkové lety kolem Prahy! :-):-):-)

+1/0
1.3.2014 11:05

J65o57s73e71f 27T48a53h42i41r 7140258541143

Čím víc ČSA zachraňují tihle naši odborníci tím je ve větším srabu.;-D;-D

+7/0
28.2.2014 16:27

O21t42o 75V29o39d36i79č18k89a 7374527299208

njn, hlavne litejte do vsech -istanu, co jich jen po Asii je...

0/0
28.2.2014 16:11
Foto

J80a47n 97V51a23l59č34í59k 7825728315280

ČSA se nemůžemoc divit, vzhledem k tomu, že Swiss Air byl schopen nabízet lety za srovnatelnou nebo i nižší cenu v lepší časy a navíc rychlejší. Pokud ČSA čeká, že si cestující raději připlatí za odlet v poněkud méně atraktivní čas turbovrtulí, tak je mi jasné, že jim moc nedaří...

+1/0
28.2.2014 15:31

P26a27v88e35l 65V78e21t42e37š71n91í66k 7315358225957

Tak nikdy jsem touhle linkou neletěl, ale ve článku se píše že létali A319 a ne vrtulovým ATR

+2/0
28.2.2014 15:43

T36o38m14á53š 61M45á11l55e90k 9281543900942

Do Ženevy skutečně ČSA lítá i vrtulovými letadly.

0/0
28.2.2014 16:16

J47a20n 56M13u21s47i53l 9526214256202

Letám do Ženevy každý druhý pátek a nikdy jsem vrtulí neletěl. Jinak děkuji ČSA že ted muže swiss zdrazit

+2/0
28.2.2014 16:22

T91o47m88á79š 75M26á11l62e96k 9301773280692

Já jsem letěl se Swiss, ale kolega co létal pravidelně, tak pokud letěl s ČSA, letěl vrtulí. Ale je to z minulého léta, špatně jsem to napsal. Pokud je dneska situace jiná, omlouvám se za dezinformaci

0/0
28.2.2014 16:25
Foto

J81a25n 70V97a17l20č86í26k 7215888615440

Máte pravdu, původně ČSA používala Airbusy. Časem však přešla na vrtule, třeba na Saaby švýcarských vnitrostátních Darwin airlines.

0/0
28.2.2014 18:07







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.