Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Ostravy prodělávají. Leo Express proto zvažuje linku do Košic

Černé vlaky Leo Express mohou od příštího jízdního řádu začít jezdit poprvé na Slovensko nebo také do Ústí nad Labem. Soukromý železniční dopravce začíná hledat jiné trasy, kde není tak napjatý konkurenční boj jako mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L66a20d12i50s41l91a25v 25B50o12h16á67č 6657971877142

Leo Express by měl hlavně zavést systém ČD - příjdu, koupím, jedu. A hlavně zrušit místenky. Pak by jim určitě začali lidi do vlaku přiskakovat. Dále by také měli zauvažovat o zastavování v Pardubicích.

+3/−2
4.3.2014 14:34

J55i95r16k89a 29D17v28o11ř89á74k 4915840763658

Musíte chápat, že systém "přijdu - koupím - jedu" je právě to, co dopravce nutí mít kapacitu navíc a tedy snižuje dopravní efektivitu. Dopravci musí vymýšlet něco co se tomu z hlediska cestujícího hodně podobá ale z hlediska ekonomiky dopravce  je to jako povinně místenkový vlak o pevné kapacitě.

+2/−1
4.3.2014 16:50

M35i18r68o60s33l27a95v 60Z26i58k63m80u80n20d 7529593214333

".... nutí mít kapacitu navíc ..." jak se to projevuje ? Vlak má prostě 5 vozů, kdo si nekoupí "dobrovolně" místenku, tak riskuje, že bude stát ... tak to funguje ve většině Evropy. V Italsku jsou vlaky IC s klasickými vozy taky "s povinnou rezervací", ale není zakázáno jet bez místenky - cestující bez místenky je trestán tím, že musí stát ....  Podobně francouzská TGV. Taky "s povinnou rezervací" místa, ale ve vlaku jsou sklápěcí sedačky pro cestující bez místenek nebo se prostě jede na stojáka. Hlavně že máte jízdenku ...

0/−1
5.3.2014 17:39

M50i31r90o86s53l74a27v 91Z27i27k73m74u65n16d 7569893774873

Jenže repasované slovenské vozy jezdící na dálkových vlacích jsou minimálně o jeden level lepší než černé tramvaje, resp. jsou to jedny z nejlepších vozů v Evropě, v zásadě jsou lepší než "luxusní vlaky model Pendolino, RailJet".  Otázka je, kolik cestujících by na Slovsnsku vlaků využívalo, do Košic jezdí od Žiliny dálkové vlaky prakticky co hodinu, resp. z Prahy s přestupem v Žilině od 5.11 do 14.11 co hodinu, k tomu 3 vlaky v noci ...

Černé tramvaje by měly kapacitně smysl na rychlících z Kolína do Ústí nad Lebem, případně Chomutova ....

+4/−1
4.3.2014 11:46

A71l14e81n39a 50F73u25s95z46t68e94i94o60v67á 1829157409123

Moc pěkný vláček    R^ , konečně lepší úroveň .

Je to jiné kafíčko ;-)

0/−2
4.3.2014 10:26

H47o43n89z51a 86B57o61b88u14l36a 9796749193759

Záleží na tom, s čím to člověk srovnává, ne?:-)

0/0
4.3.2014 14:58

J37i23r19k46a 17D54v83o31ř90á58k 4245590183228

A taky kdo to srovnává. Leccos jako např. pohodlí sedačky nebo vhodnost nastavení služeb je subjektivní.

0/0
4.3.2014 16:38

O85l71d37ř32i25c14h 12J30a36n82e10č55e58k 8749646493681

Tak já si tedy myslím, že problém strávit v tom 6 hodin cestující mít budou. Sice jsem v tom nikdy neseděl, ale předpokládám, že to bude podobné jako v railjetu (v provedení ÖBB - nakolik se české bude lišit nevím) - lepší určitě ne. A v tom se dají rozumně strávit 2 až 3 hodiny, podobně jako v autobuse nebo letadle, ale 6 hodin už je peklo. To už se musí přesednout do business class - ano tam s tím problém nemám...

+1/0
4.3.2014 9:28

P33e59t57r 86F16r82ý60d23e81k 7869871349773

A kam se tramvaji podivame priste? Do Vladivostoku?

+9/−1
4.3.2014 8:55

J65a24r30o38m72í98r 33K59a48p35l74a80n 7638434812674

;-DR^

+1/0
4.3.2014 9:03
Foto

A84l60a71n 42Ř70e18p75k56a 4975136

Hlavně ale stát i v Žilině a jet ráno tam, večer zpět.. ne jen opačně jako RJ.

+3/0
4.3.2014 8:35

V83i48k96t46o48r 86N10á96r20o10ž32n98ý 3359382738

Charakter jízd Praha-Košice je trochu jiný než Praha-Ostrava. Frekvence Ostrava-Praha je ráno silnější než opačně...u Košic už to tak neplatí

0/0
4.3.2014 9:28
Foto

A86l68a25n 74Ř28e30p32k88a 4805206

To sice jo, ale co když si chci udělat výlet nebo služební cestu ráno a večer zpět (do košic by to sice bylo jen na otočku, ale třeba ova žilina v poho )

0/0
4.3.2014 10:28
Foto

A78l22a76n 79Ř61e40p81k41a 4355606

Zajímavá vize, určitě by Košice smysl měli..

0/0
4.3.2014 8:33

M45a59r51i25e 74Č58e64r18m53á93k96o91v55á 1661512868538

a proč ne. vnukovi jsem to slíbila tak proč ne

0/0
4.3.2014 8:21

J67i26ř92í 14S35e30i66t86k56o 1279654830482

Leo Express = dobré služby, ovšem nevím jestli bylo správné rozhodnutí, zrušit České zastávky..

0/−1
3.3.2014 23:47

I85v49a83n 22H97o38l14a17s 5317347338397

Co to znamená "zrušit České zastávky". Zřejmě to znamená neznalost češtiny.

+1/0
4.3.2014 9:16

H42o23n67z91a 68B19o63b68u35l55a 9216689733889

Však vy to také nemáte dobře.

0/0
4.3.2014 9:47

H41o85n41z35a 72B25o33b41u94l68a 9876479453279

Ivane, když už řešíte naprosto nesouvisející věci, mohl byste také napsat, co se vám nelíbí na mém názoru níže, ke kterému jste klikl na mínus. Nebuďte srab a vyjádřete se!

0/−2
4.3.2014 9:52

L63u23k34á12š 34N22o66v20o13t27n30ý 4718543255745

Je to nepohodlné, malé... Je smutné, že se to ani nepřiblíží Regiojetu a bohužel je to i kus za ČD... a to je co říct.

+4/−4
3.3.2014 23:19

O96l17d97ř80i72c64h 87J82a88n38e63č51e94k 8779506383551

ekonomika provozu... jsem zvědav, co řeknete na railjety - hold je to trend, vracet se k velkoprostorovým oddílům se čtyřmi sedačkami na šířku vozu (ve 2. třídě). kdyby žlutí nedostali možnost nakoupit výhodně ojetiny - jak lokomotivy, tak vagony - nejspíš by bývali nikdy nevyjeli. jsem zvědav, co udělá, až bude potřeba upgradovat

+1/0
4.3.2014 9:52

J83a60n 43J23e88m10e65l55k67a 1685410

přesně tak. když jsem se díval na fotky Railjetu, je to podobné jenom dražší.

0/0
4.3.2014 10:49

J25i60r75k17a 35D60v32o13ř98á64k 4565870983718

Z fotek toho až tolik nepoznáte. Prostoru je v Railjetu víc a má klidnější jízdu. Railjet stojí včetně lokomotivy 1 mil. Kč na sedadlo. Leo Flirt stál 1,25 mil. Kč na sedadlo. Tak si to nějak přeberte.;-)

+1/0
4.3.2014 12:05

J39a34n 82J83e20m36e51l82k17a 1815530

Včetně lokomotivy?

0/0
4.3.2014 12:58

J59i28r38k48a 65D64v22o88ř80á57k 4375150603518

No vždyť to píšu. Včetně lokomotivy to vychází na cca 1 mil. Kč. Bez lokomotivy (jak to ČD zrovna kupují) vychází ČD railjet na nějakých 0,87 mil. Kč na sedadlo.

0/0
4.3.2014 16:36

J40i30r61k38a 82D54v35o60ř39á77k 4735230713598

Ach, koukám, že jsem v tom odhadu měl chbu v zaokrouhlení po známém zdražení díky naší bance. Včetně lokomotivy by to vycházelo na nějakých 1,1 mil. Kč na sedadlo. Stále ale o hodně levněji než Leo Express, i když je to o pár kategorií výš. Na druhou stranu v tom nerespektuji rozdílnou úroveň servisu nasmlouvanou přímo v kupní ceně, protože ta úroveň není dobře známá.

0/0
4.3.2014 16:47

M86i86r65e41k 46Z68á68v95o20d23n27ý 7162287810478

Řekněme, že obdivuji ty, co vydrží v tomto jet z Prahy do Ostravy. Pokud v tom vydrží jet až do Košič, tak mu snad smeknu klobouk :o)

+11/−2
3.3.2014 22:38

P29e98t13r 31K54u37b80i26c32a 4775147793458

Obdivujte ty, kteří vydrží cestu z Ostravy do Brna.... Rád bych jezdil takovýma ( podle Vás nejhoršíma) vlakama do Brna....

Ve vozech je v létě vedro a v zimu je tam zima... Tak si moc nestěžujte... Navíc za ty peníze.....

+3/0
4.3.2014 8:07

P56a77v60e78l 97L79e52š22t87i41n94s46k34ý 7338125782893

To kecáte, teď celou zimu topí. Jinak máte pravdu, raní kávou a croissantem bych ve vlaku do Brna po ránu určitě nepohrdl ;-)

0/0
4.3.2014 8:11

P63e55t31r 38K84u50b91i95c48a 4815817173308

Opravdu? Řekněme že topí jak se jim zachce.... (každý týden jezdim tímto směrem a zpět a většinou je mi s hrubým svetrem zima...)

0/0
4.3.2014 8:15

D83a67n 17M89a97c39h70o15l28d85a 8867112944752

neni uz lepsi jezdit na breclas prestupem do Brna, casove to nebude o mnoho horsi a vlaky urcite lepsi :)

0/0
4.3.2014 8:43

P11e51t63r 72K35u94b93i92c62a 4865487173958

To máte pravdu.... Bohužel si připlatíte ( a když jezdíte 30x za rok do Brna tam a zpět je i každá koruna znát... U této základní jízdenky si připlatíte 90 Kč)... A navíc musíte doufat, že nikdy nikdo nebude mít zpoždění - máte tam přestup....

0/0
4.3.2014 8:54

D78a70n 76M95a83c15h97o42l64d75a 8287142254912

tak to je pravda no :) bohuzel trasa od Prerova na Brno je jedna z tech dosti spatnych, chtelo by to tam koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela. Pres Breclav proste jezdi Vuden, Bratislava, Ostrava, Praha a Polsko. Z vrchu do Brno a jen tam bohuzel

0/0
4.3.2014 8:57

I88v67a78n 30H86o30l76a66s 5117547888287

>  koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela

Asi udělé, když trať Brno-Přerov je součástí dlouho plánovaného a nedávno Evropským parlamentem schváleného transevropského koridoru (jednoho ze dvou, které se v Brně kříží).

0/0
4.3.2014 9:26

D29a80n 76M71a37c28h30o43l86d98a 8307522314352

ok tak nekdy bude za 10 let nebo tak

0/0
4.3.2014 9:55

O75l70d84ř59i73c14h 55J74a16n71e85č30e47k 8629166593511

kříží? a kam to tedy v Brně od Přerova pojede dál? do Znojma? 8-o

.

v Česku jsou (mají být) koridory Děčín - Břeclav, Bohumín - Břeclav, Cheb - Český Těšín a Děčín - Dolní Dvořiště. v Brně se nic nekříží, směr severovýchod - jih se mu vyhýbá

0/0
4.3.2014 9:57
Foto

L95a28d22i76s78l22a30v 87B29o83h71á69č 6637911187442

Co se EC a IC týče, tak jsou supr, ale ty R vám nezávidím, užijte si je :).

0/0
4.3.2014 14:41

J37o55s71e20f 36H47o27n42e98š 7421232640773

Já myslel,že to je Švýcarská kvalita

+1/0
5.3.2014 6:12

J76a34n 24P73r31i50c40h10y46s55t85a22l 8881208223

Kdyz vydrzeli lidi na stejne trase jet autobusem firmy Turismo, tak tohle by nemel byt zadny problem. ;-D

0/0
5.3.2014 21:08

J46a39n 78K25o23r20e21j24s 5881263527629

LEO je prostě znatelně horší ne Jančura i Pendolino. Pardubice - Praha s ním jedu, když přijdu na nádraží a zrovna jede nejdřív. Na delší trasu bych ho nebral. To si klidně těch cca 20-30 minut počkám nebo přijdu dřív :-)

+10/−5
3.3.2014 21:56

J14a56n 98K12o87r16e24j96s 5421413687279

tedy jel jsem dokud jezdil :-)

+2/−1
3.3.2014 21:57

M45a32r31i47a45n 59J72e95a67n 11N29e88m31e98c 3757604343709

mam rad leo express a bolo by super keby isli na sk

+1/−2
3.3.2014 21:52

M19a27r32e48k 51N93e32č58a52s 2801309929754

Už abyste do toho Ústí začali jezdit. Když vidím kvalitu současných rychlíků ČD na trase Praha - Ústí, tak je mi z toho zle:-P

+3/−4
3.3.2014 21:41

T24o18m 41J79u62r46e25č55k87a 6965622405155

Nečekej, že by LEO se svými 5 soupravami jel do toho Ústí víc než 1x denně, když taktak stíhá Ostravu a jednou denně do Starého Města. Čd v současnosti soutěží nové elektrické jednotky pro rychlíky do Ústí a Děčína, tak snad budou co nejrychleji.

+10/−1
3.3.2014 21:48

H79o47n77z26a 95B95o73b93u88l73a 9946869783509

Už aby, protože na některých spojích na této trase jezdí jako rychlík lehátkové vozy. To je na vraždu v tom jezdit pravidelně.;-O

+1/−4
3.3.2014 22:03

T26o52m 83J57u87r36e30č65k51a 6165522875625

Co bych za to dal, kdybych mohl cestovat vleže. ;-D

+2/−1
3.3.2014 22:31

H70o39n14z47a 83B70o35b97u35l83a 9586909553969

To právě zase nejde. A víte, jak strašně se sedí na složených lehátkách?:-/

+2/−2
3.3.2014 22:36

H88o45n66z24a 37B78o87b36u29l66a 9406219343619

Martine Slepičko, nějaký smysluplný názor k nesmyslnému mínusu by nebyl? Nebyl, jasně...:-/

+1/−2
3.3.2014 22:38

A91l83e16x86a90n58d88r 33K63o75s68t12k29a 5589706549936

Kdo ty vlaky nezažil, neuvěří. Koženky prodrbané používáním až na látkový podklad, špína nasbíraná za těch 40 let provozu..

+1/0
4.3.2014 5:09

H22o30n21z91a 86B62o78b33u30l31a 9596159513549

Přesně. Navíc často prosezené tak, že se při sedání uhodíte o podklad, na kterém je ta sedačka položená.:-/

0/0
4.3.2014 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.