Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vlaky do Ostravy prodělávají. Leo Express proto zvažuje linku do Košic

Černé vlaky Leo Express mohou od příštího jízdního řádu začít jezdit poprvé na Slovensko nebo také do Ústí nad Labem. Soukromý železniční dopravce začíná hledat jiné trasy, kde není tak napjatý konkurenční boj jako mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L46a48d79i55s25l10a58v 96B21o90h43á46č 6897401657512

Leo Express by měl hlavně zavést systém ČD - příjdu, koupím, jedu. A hlavně zrušit místenky. Pak by jim určitě začali lidi do vlaku přiskakovat. Dále by také měli zauvažovat o zastavování v Pardubicích.

+3/−2
4.3.2014 14:34

J44i81r71k95a 86D57v57o89ř31á49k 4615430183358

Musíte chápat, že systém "přijdu - koupím - jedu" je právě to, co dopravce nutí mít kapacitu navíc a tedy snižuje dopravní efektivitu. Dopravci musí vymýšlet něco co se tomu z hlediska cestujícího hodně podobá ale z hlediska ekonomiky dopravce  je to jako povinně místenkový vlak o pevné kapacitě.

+2/−1
4.3.2014 16:50

M86i12r25o55s76l92a75v 91Z11i86k68m75u24n52d 7979753694553

".... nutí mít kapacitu navíc ..." jak se to projevuje ? Vlak má prostě 5 vozů, kdo si nekoupí "dobrovolně" místenku, tak riskuje, že bude stát ... tak to funguje ve většině Evropy. V Italsku jsou vlaky IC s klasickými vozy taky "s povinnou rezervací", ale není zakázáno jet bez místenky - cestující bez místenky je trestán tím, že musí stát ....  Podobně francouzská TGV. Taky "s povinnou rezervací" místa, ale ve vlaku jsou sklápěcí sedačky pro cestující bez místenek nebo se prostě jede na stojáka. Hlavně že máte jízdenku ...

0/−1
5.3.2014 17:39

M91i54r16o42s63l64a59v 90Z31i65k92m59u95n62d 7139653564433

Jenže repasované slovenské vozy jezdící na dálkových vlacích jsou minimálně o jeden level lepší než černé tramvaje, resp. jsou to jedny z nejlepších vozů v Evropě, v zásadě jsou lepší než "luxusní vlaky model Pendolino, RailJet".  Otázka je, kolik cestujících by na Slovsnsku vlaků využívalo, do Košic jezdí od Žiliny dálkové vlaky prakticky co hodinu, resp. z Prahy s přestupem v Žilině od 5.11 do 14.11 co hodinu, k tomu 3 vlaky v noci ...

Černé tramvaje by měly kapacitně smysl na rychlících z Kolína do Ústí nad Lebem, případně Chomutova ....

+4/−1
4.3.2014 11:46

A73l83e88n57a 48F52u80s84z37t21e42i15o90v54á 1789167509623

Moc pěkný vláček    R^ , konečně lepší úroveň .

Je to jiné kafíčko ;-)

0/−2
4.3.2014 10:26

H28o54n47z60a 95B84o71b19u97l51a 9896159713589

Záleží na tom, s čím to člověk srovnává, ne?:-)

0/0
4.3.2014 14:58

J94i63r11k85a 65D44v16o63ř60á78k 4375470583268

A taky kdo to srovnává. Leccos jako např. pohodlí sedačky nebo vhodnost nastavení služeb je subjektivní.

0/0
4.3.2014 16:38

O73l48d79ř89i22c50h 46J11a94n23e86č13e84k 8389546393931

Tak já si tedy myslím, že problém strávit v tom 6 hodin cestující mít budou. Sice jsem v tom nikdy neseděl, ale předpokládám, že to bude podobné jako v railjetu (v provedení ÖBB - nakolik se české bude lišit nevím) - lepší určitě ne. A v tom se dají rozumně strávit 2 až 3 hodiny, podobně jako v autobuse nebo letadle, ale 6 hodin už je peklo. To už se musí přesednout do business class - ano tam s tím problém nemám...

+1/0
4.3.2014 9:28

P32e48t82r 19F36r53ý92d49e15k 7559631929683

A kam se tramvaji podivame priste? Do Vladivostoku?

+9/−1
4.3.2014 8:55

J32a57r36o54m44í59r 70K10a91p31l21a92n 7678874972614

;-DR^

+1/0
4.3.2014 9:03

A58l76a19n 31Ř83e15p98k74a 4175476

Hlavně ale stát i v Žilině a jet ráno tam, večer zpět.. ne jen opačně jako RJ.

+3/0
4.3.2014 8:35

V93i85k49t17o93r 81N18á36r89o38ž76n40ý 3939942678

Charakter jízd Praha-Košice je trochu jiný než Praha-Ostrava. Frekvence Ostrava-Praha je ráno silnější než opačně...u Košic už to tak neplatí

0/0
4.3.2014 9:28

A93l39a26n 70Ř25e67p64k93a 4875556

To sice jo, ale co když si chci udělat výlet nebo služební cestu ráno a večer zpět (do košic by to sice bylo jen na otočku, ale třeba ova žilina v poho )

0/0
4.3.2014 10:28

A78l54a71n 83Ř27e58p61k47a 4965646

Zajímavá vize, určitě by Košice smysl měli..

0/0
4.3.2014 8:33

M83a59r84i37e 38Č84e41r96m68á84k28o82v23á 1621892748828

a proč ne. vnukovi jsem to slíbila tak proč ne

0/0
4.3.2014 8:21

J13i90ř78í 38S91e61i60t24k36o 1459524720792

Leo Express = dobré služby, ovšem nevím jestli bylo správné rozhodnutí, zrušit České zastávky..

0/−1
3.3.2014 23:47

I25v91a95n 40H82o43l54a87s 5427407368677

Co to znamená "zrušit České zastávky". Zřejmě to znamená neznalost češtiny.

+1/0
4.3.2014 9:16

H34o12n37z95a 41B19o93b52u74l57a 9566289353919

Však vy to také nemáte dobře.

0/0
4.3.2014 9:47

H97o34n23z11a 49B88o34b88u69l36a 9856829783559

Ivane, když už řešíte naprosto nesouvisející věci, mohl byste také napsat, co se vám nelíbí na mém názoru níže, ke kterému jste klikl na mínus. Nebuďte srab a vyjádřete se!

0/−2
4.3.2014 9:52

L30u93k70á60š 52N70o67v58o33t28n94ý 4368583295155

Je to nepohodlné, malé... Je smutné, že se to ani nepřiblíží Regiojetu a bohužel je to i kus za ČD... a to je co říct.

+4/−4
3.3.2014 23:19

O66l44d77ř15i90c45h 30J74a40n90e47č43e45k 8429106193571

ekonomika provozu... jsem zvědav, co řeknete na railjety - hold je to trend, vracet se k velkoprostorovým oddílům se čtyřmi sedačkami na šířku vozu (ve 2. třídě). kdyby žlutí nedostali možnost nakoupit výhodně ojetiny - jak lokomotivy, tak vagony - nejspíš by bývali nikdy nevyjeli. jsem zvědav, co udělá, až bude potřeba upgradovat

+1/0
4.3.2014 9:52

J39a47n 32J79e86m95e74l63k34a 1485100

přesně tak. když jsem se díval na fotky Railjetu, je to podobné jenom dražší.

0/0
4.3.2014 10:49

J93i16r22k39a 14D82v12o90ř18á77k 4875200983298

Z fotek toho až tolik nepoznáte. Prostoru je v Railjetu víc a má klidnější jízdu. Railjet stojí včetně lokomotivy 1 mil. Kč na sedadlo. Leo Flirt stál 1,25 mil. Kč na sedadlo. Tak si to nějak přeberte.;-)

+1/0
4.3.2014 12:05

J40a69n 14J37e31m26e32l19k47a 1955200

Včetně lokomotivy?

0/0
4.3.2014 12:58

J96i34r79k48a 12D50v65o95ř29á79k 4335770173388

No vždyť to píšu. Včetně lokomotivy to vychází na cca 1 mil. Kč. Bez lokomotivy (jak to ČD zrovna kupují) vychází ČD railjet na nějakých 0,87 mil. Kč na sedadlo.

0/0
4.3.2014 16:36

J11i79r51k37a 32D60v55o36ř70á36k 4125320773848

Ach, koukám, že jsem v tom odhadu měl chbu v zaokrouhlení po známém zdražení díky naší bance. Včetně lokomotivy by to vycházelo na nějakých 1,1 mil. Kč na sedadlo. Stále ale o hodně levněji než Leo Express, i když je to o pár kategorií výš. Na druhou stranu v tom nerespektuji rozdílnou úroveň servisu nasmlouvanou přímo v kupní ceně, protože ta úroveň není dobře známá.

0/0
4.3.2014 16:47

M67i26r29e16k 58Z32á52v15o37d31n23ý 7792487160908

Řekněme, že obdivuji ty, co vydrží v tomto jet z Prahy do Ostravy. Pokud v tom vydrží jet až do Košič, tak mu snad smeknu klobouk :o)

+11/−2
3.3.2014 22:38

P60e87t31r 13K17u65b94i51c29a 4235527213498

Obdivujte ty, kteří vydrží cestu z Ostravy do Brna.... Rád bych jezdil takovýma ( podle Vás nejhoršíma) vlakama do Brna....

Ve vozech je v létě vedro a v zimu je tam zima... Tak si moc nestěžujte... Navíc za ty peníze.....

+3/0
4.3.2014 8:07

P73a37v42e45l 64L76e11š71t45i41n83s97k39ý 7738235672493

To kecáte, teď celou zimu topí. Jinak máte pravdu, raní kávou a croissantem bych ve vlaku do Brna po ránu určitě nepohrdl ;-)

0/0
4.3.2014 8:11

P38e53t50r 40K18u75b65i78c56a 4225257343698

Opravdu? Řekněme že topí jak se jim zachce.... (každý týden jezdim tímto směrem a zpět a většinou je mi s hrubým svetrem zima...)

0/0
4.3.2014 8:15

D31a62n 83M77a67c84h30o37l85d28a 8637882514882

neni uz lepsi jezdit na breclas prestupem do Brna, casove to nebude o mnoho horsi a vlaky urcite lepsi :)

0/0
4.3.2014 8:43

P28e19t36r 31K38u61b72i23c67a 4975147643618

To máte pravdu.... Bohužel si připlatíte ( a když jezdíte 30x za rok do Brna tam a zpět je i každá koruna znát... U této základní jízdenky si připlatíte 90 Kč)... A navíc musíte doufat, že nikdy nikdo nebude mít zpoždění - máte tam přestup....

0/0
4.3.2014 8:54

D76a65n 17M63a84c46h75o19l31d23a 8617152374462

tak to je pravda no :) bohuzel trasa od Prerova na Brno je jedna z tech dosti spatnych, chtelo by to tam koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela. Pres Breclav proste jezdi Vuden, Bratislava, Ostrava, Praha a Polsko. Z vrchu do Brno a jen tam bohuzel

0/0
4.3.2014 8:57

I21v52a34n 85H50o65l85a46s 5697307898857

>  koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela

Asi udělé, když trať Brno-Přerov je součástí dlouho plánovaného a nedávno Evropským parlamentem schváleného transevropského koridoru (jednoho ze dvou, které se v Brně kříží).

0/0
4.3.2014 9:26

D71a95n 18M94a85c73h12o33l52d71a 8777632784512

ok tak nekdy bude za 10 let nebo tak

0/0
4.3.2014 9:55

O75l79d96ř94i73c25h 10J24a60n70e42č22e62k 8979746393951

kříží? a kam to tedy v Brně od Přerova pojede dál? do Znojma? 8-o

.

v Česku jsou (mají být) koridory Děčín - Břeclav, Bohumín - Břeclav, Cheb - Český Těšín a Děčín - Dolní Dvořiště. v Brně se nic nekříží, směr severovýchod - jih se mu vyhýbá

0/0
4.3.2014 9:57
Foto

L86a72d98i74s78l11a36v 37B87o13h14á93č 6497731707172

Co se EC a IC týče, tak jsou supr, ale ty R vám nezávidím, užijte si je :).

0/0
4.3.2014 14:41

J97o89s16e49f 73H55o74n85e56š 7441472610733

Já myslel,že to je Švýcarská kvalita

+1/0
5.3.2014 6:12

J20a13n 58P23r74i89c89h78y76s95t77a69l 8671858223

Kdyz vydrzeli lidi na stejne trase jet autobusem firmy Turismo, tak tohle by nemel byt zadny problem. ;-D

0/0
5.3.2014 21:08

J95a30n 21K95o70r14e64j18s 5671893317419

LEO je prostě znatelně horší ne Jančura i Pendolino. Pardubice - Praha s ním jedu, když přijdu na nádraží a zrovna jede nejdřív. Na delší trasu bych ho nebral. To si klidně těch cca 20-30 minut počkám nebo přijdu dřív :-)

+10/−5
3.3.2014 21:56

J97a22n 27K44o63r73e63j76s 5981543797749

tedy jel jsem dokud jezdil :-)

+2/−1
3.3.2014 21:57

M82a79r37i31a92n 38J78e16a68n 62N88e36m33e50c 3907684543939

mam rad leo express a bolo by super keby isli na sk

+1/−2
3.3.2014 21:52

M90a32r52e58k 91N66e58č61a24s 2951149189224

Už abyste do toho Ústí začali jezdit. Když vidím kvalitu současných rychlíků ČD na trase Praha - Ústí, tak je mi z toho zle:-P

+3/−4
3.3.2014 21:41

T50o49m 46J23u90r76e43č25k38a 6215252725445

Nečekej, že by LEO se svými 5 soupravami jel do toho Ústí víc než 1x denně, když taktak stíhá Ostravu a jednou denně do Starého Města. Čd v současnosti soutěží nové elektrické jednotky pro rychlíky do Ústí a Děčína, tak snad budou co nejrychleji.

+10/−1
3.3.2014 21:48

H32o90n20z23a 82B93o31b15u62l57a 9316349863709

Už aby, protože na některých spojích na této trase jezdí jako rychlík lehátkové vozy. To je na vraždu v tom jezdit pravidelně.;-O

+1/−4
3.3.2014 22:03

T71o40m 24J81u11r59e50č48k85a 6865362985915

Co bych za to dal, kdybych mohl cestovat vleže. ;-D

+2/−1
3.3.2014 22:31

H21o78n61z20a 36B85o56b43u66l50a 9116229193859

To právě zase nejde. A víte, jak strašně se sedí na složených lehátkách?:-/

+2/−2
3.3.2014 22:36

H17o87n90z24a 88B14o15b70u83l24a 9386239223939

Martine Slepičko, nějaký smysluplný názor k nesmyslnému mínusu by nebyl? Nebyl, jasně...:-/

+1/−2
3.3.2014 22:38

A83l15e33x85a83n12d20r 35K10o47s93t47k39a 5369156899226

Kdo ty vlaky nezažil, neuvěří. Koženky prodrbané používáním až na látkový podklad, špína nasbíraná za těch 40 let provozu..

+1/0
4.3.2014 5:09

H68o91n72z43a 59B93o71b47u94l85a 9506939473809

Přesně. Navíc často prosezené tak, že se při sedání uhodíte o podklad, na kterém je ta sedačka položená.:-/

0/0
4.3.2014 9:49







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.