Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vlaky do Ostravy prodělávají. Leo Express proto zvažuje linku do Košic

Černé vlaky Leo Express mohou od příštího jízdního řádu začít jezdit poprvé na Slovensko nebo také do Ústí nad Labem. Soukromý železniční dopravce začíná hledat jiné trasy, kde není tak napjatý konkurenční boj jako mezi Prahou a Ostravou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

L58a78d90i82s26l16a58v 29B30o80h95á50č 6937561987332

Leo Express by měl hlavně zavést systém ČD - příjdu, koupím, jedu. A hlavně zrušit místenky. Pak by jim určitě začali lidi do vlaku přiskakovat. Dále by také měli zauvažovat o zastavování v Pardubicích.

+3/−2
4.3.2014 14:34

J96i37r37k59a 11D72v57o59ř63á76k 4825130453948

Musíte chápat, že systém "přijdu - koupím - jedu" je právě to, co dopravce nutí mít kapacitu navíc a tedy snižuje dopravní efektivitu. Dopravci musí vymýšlet něco co se tomu z hlediska cestujícího hodně podobá ale z hlediska ekonomiky dopravce  je to jako povinně místenkový vlak o pevné kapacitě.

+2/−1
4.3.2014 16:50

M43i24r68o15s29l37a87v 20Z19i45k11m75u80n63d 7459163684333

".... nutí mít kapacitu navíc ..." jak se to projevuje ? Vlak má prostě 5 vozů, kdo si nekoupí "dobrovolně" místenku, tak riskuje, že bude stát ... tak to funguje ve většině Evropy. V Italsku jsou vlaky IC s klasickými vozy taky "s povinnou rezervací", ale není zakázáno jet bez místenky - cestující bez místenky je trestán tím, že musí stát ....  Podobně francouzská TGV. Taky "s povinnou rezervací" místa, ale ve vlaku jsou sklápěcí sedačky pro cestující bez místenek nebo se prostě jede na stojáka. Hlavně že máte jízdenku ...

0/−1
5.3.2014 17:39

M60i55r50o46s87l21a80v 85Z31i40k28m49u33n55d 7829343474803

Jenže repasované slovenské vozy jezdící na dálkových vlacích jsou minimálně o jeden level lepší než černé tramvaje, resp. jsou to jedny z nejlepších vozů v Evropě, v zásadě jsou lepší než "luxusní vlaky model Pendolino, RailJet".  Otázka je, kolik cestujících by na Slovsnsku vlaků využívalo, do Košic jezdí od Žiliny dálkové vlaky prakticky co hodinu, resp. z Prahy s přestupem v Žilině od 5.11 do 14.11 co hodinu, k tomu 3 vlaky v noci ...

Černé tramvaje by měly kapacitně smysl na rychlících z Kolína do Ústí nad Lebem, případně Chomutova ....

+4/−1
4.3.2014 11:46

A88l36e71n45a 86F27u91s58z34t90e92i24o57v17á 1599517899543

Moc pěkný vláček    R^ , konečně lepší úroveň .

Je to jiné kafíčko ;-)

0/−2
4.3.2014 10:26

H95o36n57z33a 43B15o56b90u69l22a 9556919563269

Záleží na tom, s čím to člověk srovnává, ne?:-)

0/0
4.3.2014 14:58

J63i33r78k95a 88D20v63o28ř95á62k 4555930373268

A taky kdo to srovnává. Leccos jako např. pohodlí sedačky nebo vhodnost nastavení služeb je subjektivní.

0/0
4.3.2014 16:38

O70l41d73ř14i92c79h 50J54a34n64e92č65e88k 8949576783131

Tak já si tedy myslím, že problém strávit v tom 6 hodin cestující mít budou. Sice jsem v tom nikdy neseděl, ale předpokládám, že to bude podobné jako v railjetu (v provedení ÖBB - nakolik se české bude lišit nevím) - lepší určitě ne. A v tom se dají rozumně strávit 2 až 3 hodiny, podobně jako v autobuse nebo letadle, ale 6 hodin už je peklo. To už se musí přesednout do business class - ano tam s tím problém nemám...

+1/0
4.3.2014 9:28

P42e44t76r 59F33r38ý62d62e78k 7899761409943

A kam se tramvaji podivame priste? Do Vladivostoku?

+9/−1
4.3.2014 8:55

J77a48r77o39m30í38r 47K50a98p75l74a19n 7988244122324

;-DR^

+1/0
4.3.2014 9:03
Foto

A31l68a70n 26Ř59e23p58k60a 4665466

Hlavně ale stát i v Žilině a jet ráno tam, večer zpět.. ne jen opačně jako RJ.

+3/0
4.3.2014 8:35

V13i20k51t23o88r 73N24á38r85o53ž87n58ý 3739282418

Charakter jízd Praha-Košice je trochu jiný než Praha-Ostrava. Frekvence Ostrava-Praha je ráno silnější než opačně...u Košic už to tak neplatí

0/0
4.3.2014 9:28
Foto

A61l43a68n 11Ř49e33p23k60a 4395576

To sice jo, ale co když si chci udělat výlet nebo služební cestu ráno a večer zpět (do košic by to sice bylo jen na otočku, ale třeba ova žilina v poho )

0/0
4.3.2014 10:28
Foto

A31l15a23n 45Ř64e89p26k72a 4825356

Zajímavá vize, určitě by Košice smysl měli..

0/0
4.3.2014 8:33

M37a98r84i85e 11Č93e69r37m57á44k71o93v52á 1841962798898

a proč ne. vnukovi jsem to slíbila tak proč ne

0/0
4.3.2014 8:21

J59i26ř22í 88S59e21i64t67k67o 1109924310632

Leo Express = dobré služby, ovšem nevím jestli bylo správné rozhodnutí, zrušit České zastávky..

0/−1
3.3.2014 23:47

I70v84a89n 92H13o61l57a81s 5987557638847

Co to znamená "zrušit České zastávky". Zřejmě to znamená neznalost češtiny.

+1/0
4.3.2014 9:16

H12o93n84z37a 62B38o47b84u98l66a 9556709453779

Však vy to také nemáte dobře.

0/0
4.3.2014 9:47

H86o29n28z43a 93B75o15b93u73l86a 9136589803459

Ivane, když už řešíte naprosto nesouvisející věci, mohl byste také napsat, co se vám nelíbí na mém názoru níže, ke kterému jste klikl na mínus. Nebuďte srab a vyjádřete se!

0/−2
4.3.2014 9:52

L31u17k59á70š 58N13o56v27o79t40n14ý 4708553465635

Je to nepohodlné, malé... Je smutné, že se to ani nepřiblíží Regiojetu a bohužel je to i kus za ČD... a to je co říct.

+4/−4
3.3.2014 23:19

O14l39d29ř56i35c73h 37J63a65n60e86č79e18k 8309976333141

ekonomika provozu... jsem zvědav, co řeknete na railjety - hold je to trend, vracet se k velkoprostorovým oddílům se čtyřmi sedačkami na šířku vozu (ve 2. třídě). kdyby žlutí nedostali možnost nakoupit výhodně ojetiny - jak lokomotivy, tak vagony - nejspíš by bývali nikdy nevyjeli. jsem zvědav, co udělá, až bude potřeba upgradovat

+1/0
4.3.2014 9:52

J57a11n 62J91e17m83e21l41k30a 1695490

přesně tak. když jsem se díval na fotky Railjetu, je to podobné jenom dražší.

0/0
4.3.2014 10:49

J86i38r32k30a 68D39v69o56ř82á11k 4545700923538

Z fotek toho až tolik nepoznáte. Prostoru je v Railjetu víc a má klidnější jízdu. Railjet stojí včetně lokomotivy 1 mil. Kč na sedadlo. Leo Flirt stál 1,25 mil. Kč na sedadlo. Tak si to nějak přeberte.;-)

+1/0
4.3.2014 12:05

J92a19n 70J33e48m96e80l16k10a 1235530

Včetně lokomotivy?

0/0
4.3.2014 12:58

J82i71r95k54a 18D24v14o14ř87á75k 4365380663208

No vždyť to píšu. Včetně lokomotivy to vychází na cca 1 mil. Kč. Bez lokomotivy (jak to ČD zrovna kupují) vychází ČD railjet na nějakých 0,87 mil. Kč na sedadlo.

0/0
4.3.2014 16:36

J77i60r50k50a 12D13v40o69ř47á23k 4745490183818

Ach, koukám, že jsem v tom odhadu měl chbu v zaokrouhlení po známém zdražení díky naší bance. Včetně lokomotivy by to vycházelo na nějakých 1,1 mil. Kč na sedadlo. Stále ale o hodně levněji než Leo Express, i když je to o pár kategorií výš. Na druhou stranu v tom nerespektuji rozdílnou úroveň servisu nasmlouvanou přímo v kupní ceně, protože ta úroveň není dobře známá.

0/0
4.3.2014 16:47

M72i68r80e38k 19Z75á84v66o72d12n74ý 7852497660158

Řekněme, že obdivuji ty, co vydrží v tomto jet z Prahy do Ostravy. Pokud v tom vydrží jet až do Košič, tak mu snad smeknu klobouk :o)

+11/−2
3.3.2014 22:38

P76e66t80r 14K22u69b45i39c64a 4965197233238

Obdivujte ty, kteří vydrží cestu z Ostravy do Brna.... Rád bych jezdil takovýma ( podle Vás nejhoršíma) vlakama do Brna....

Ve vozech je v létě vedro a v zimu je tam zima... Tak si moc nestěžujte... Navíc za ty peníze.....

+3/0
4.3.2014 8:07

P33a82v79e67l 16L32e41š28t93i96n28s89k34ý 7208875482753

To kecáte, teď celou zimu topí. Jinak máte pravdu, raní kávou a croissantem bych ve vlaku do Brna po ránu určitě nepohrdl ;-)

0/0
4.3.2014 8:11

P25e62t72r 64K70u56b92i44c94a 4215367383258

Opravdu? Řekněme že topí jak se jim zachce.... (každý týden jezdim tímto směrem a zpět a většinou je mi s hrubým svetrem zima...)

0/0
4.3.2014 8:15

D40a98n 61M71a43c88h32o16l79d27a 8357852814682

neni uz lepsi jezdit na breclas prestupem do Brna, casove to nebude o mnoho horsi a vlaky urcite lepsi :)

0/0
4.3.2014 8:43

P61e24t87r 58K57u90b88i81c56a 4505587623368

To máte pravdu.... Bohužel si připlatíte ( a když jezdíte 30x za rok do Brna tam a zpět je i každá koruna znát... U této základní jízdenky si připlatíte 90 Kč)... A navíc musíte doufat, že nikdy nikdo nebude mít zpoždění - máte tam přestup....

0/0
4.3.2014 8:54

D85a33n 21M20a15c89h78o65l29d37a 8627762974262

tak to je pravda no :) bohuzel trasa od Prerova na Brno je jedna z tech dosti spatnych, chtelo by to tam koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela. Pres Breclav proste jezdi Vuden, Bratislava, Ostrava, Praha a Polsko. Z vrchu do Brno a jen tam bohuzel

0/0
4.3.2014 8:57

I69v44a45n 47H77o87l86a40s 5307177628777

>  koridor, ktery nikdo asi kvuli brnu neudela

Asi udělé, když trať Brno-Přerov je součástí dlouho plánovaného a nedávno Evropským parlamentem schváleného transevropského koridoru (jednoho ze dvou, které se v Brně kříží).

0/0
4.3.2014 9:26

D47a36n 58M52a21c23h79o61l45d82a 8687162304952

ok tak nekdy bude za 10 let nebo tak

0/0
4.3.2014 9:55

O13l12d42ř85i35c81h 58J73a29n46e21č12e79k 8739496553121

kříží? a kam to tedy v Brně od Přerova pojede dál? do Znojma? 8-o

.

v Česku jsou (mají být) koridory Děčín - Břeclav, Bohumín - Břeclav, Cheb - Český Těšín a Děčín - Dolní Dvořiště. v Brně se nic nekříží, směr severovýchod - jih se mu vyhýbá

0/0
4.3.2014 9:57
Foto

L13a57d36i51s52l17a76v 25B48o95h46á80č 6867751387272

Co se EC a IC týče, tak jsou supr, ale ty R vám nezávidím, užijte si je :).

0/0
4.3.2014 14:41

J81o84s84e97f 43H81o80n28e72š 7161222400183

Já myslel,že to je Švýcarská kvalita

+1/0
5.3.2014 6:12

J43a16n 22P89r79i64c58h92y53s60t94a65l 8691858843

Kdyz vydrzeli lidi na stejne trase jet autobusem firmy Turismo, tak tohle by nemel byt zadny problem. ;-D

0/0
5.3.2014 21:08

J22a92n 42K69o82r84e96j87s 5631563677319

LEO je prostě znatelně horší ne Jančura i Pendolino. Pardubice - Praha s ním jedu, když přijdu na nádraží a zrovna jede nejdřív. Na delší trasu bych ho nebral. To si klidně těch cca 20-30 minut počkám nebo přijdu dřív :-)

+10/−5
3.3.2014 21:56

J76a17n 77K45o93r45e16j15s 5891333897169

tedy jel jsem dokud jezdil :-)

+2/−1
3.3.2014 21:57

M21a78r33i37a34n 88J41e73a94n 94N15e78m73e51c 3577334453279

mam rad leo express a bolo by super keby isli na sk

+1/−2
3.3.2014 21:52

M57a42r21e42k 81N84e75č24a10s 2301629799944

Už abyste do toho Ústí začali jezdit. Když vidím kvalitu současných rychlíků ČD na trase Praha - Ústí, tak je mi z toho zle:-P

+3/−4
3.3.2014 21:41

T88o12m 35J58u13r61e68č63k74a 6255932355805

Nečekej, že by LEO se svými 5 soupravami jel do toho Ústí víc než 1x denně, když taktak stíhá Ostravu a jednou denně do Starého Města. Čd v současnosti soutěží nové elektrické jednotky pro rychlíky do Ústí a Děčína, tak snad budou co nejrychleji.

+10/−1
3.3.2014 21:48

H11o97n71z52a 86B82o69b71u74l57a 9946779953479

Už aby, protože na některých spojích na této trase jezdí jako rychlík lehátkové vozy. To je na vraždu v tom jezdit pravidelně.;-O

+1/−4
3.3.2014 22:03

T61o20m 88J21u20r24e10č26k76a 6475912535705

Co bych za to dal, kdybych mohl cestovat vleže. ;-D

+2/−1
3.3.2014 22:31

H75o63n82z27a 26B16o11b82u76l51a 9566429793209

To právě zase nejde. A víte, jak strašně se sedí na složených lehátkách?:-/

+2/−2
3.3.2014 22:36

H32o23n54z40a 80B16o23b17u53l84a 9136839213799

Martine Slepičko, nějaký smysluplný názor k nesmyslnému mínusu by nebyl? Nebyl, jasně...:-/

+1/−2
3.3.2014 22:38

A84l31e34x59a43n21d92r 18K90o40s77t70k94a 5649846679416

Kdo ty vlaky nezažil, neuvěří. Koženky prodrbané používáním až na látkový podklad, špína nasbíraná za těch 40 let provozu..

+1/0
4.3.2014 5:09

H78o39n13z77a 12B31o17b21u46l57a 9686199973239

Přesně. Navíc často prosezené tak, že se při sedání uhodíte o podklad, na kterém je ta sedačka položená.:-/

0/0
4.3.2014 9:49





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.