Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva o cestující: RegioJet zdražil, Leo rozdává stovku slevu

Přetahování o cestující na trase mezi Prahou a Ostravou se dostalo do další úrovně. Zatímco RegioJet znovu po krátké době část jízdenek zdražil, Leo Express zlevnil jízdné s využitím svých slevových poukazů znovu pod stokorunu. České dráhy zatím ceny nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M90a45r40e85k 44V49y78m36a89z24a78l 5498576462310

Ten Jančura a Novotný už melou z posledního? Vlaky mají celkem slušně obsazené, ale prodělávají. Dopadne to tak, jak si to oba pánové přejí. ČD vystrčí na lokálky a bez konkurence nasadí jízdné PHA-OVA 400Kč plus, mínus. Mezi sebou si rozdělí potřebné a všem těm obdivovatelům podnikavců na železnici, zbydou oči pro pláč.Budete jezdit opět za tu cenu, co tam měli kdysi ČD. Těšte se. Zatím se mi to postrkování líbí. S ČD jsou ve sporu a tak se snaží,ale až tam nebude....konec vážení, jedeme za plnou cenu...na to se netěším.Mě vyhovuje status quo.R^

+2/0
5.3.2014 13:50

L31u62k35á48š 68Š93m82a38h38e94l 2237304422564

"Ceny konkurence jsou jako ruleta, nikdy nevíte, za kolik pojedete. My preferujeme vůči klientům stálé ceny, na které si zvyknou," dodal Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-na-praha-ostrava-zdrazuje-dup-/eko-doprava.aspx?c=A140304_061515_eko-doprava_suj

Tohle přece měl říct Jančura o sobě, tam se ceny mění dle situace a možností... ČD mají naopak jednotný ceník pro všechny spoje a cena se liší jen dle včasnosti nákupu a vlastnictví/nevlastnictví In-Karty.

+6/0
4.3.2014 16:10

V91l94a72d26i83m40í44r 38F79i13b53i74g49e86r 5494881231554

Jančura chytá nerva, prostě z té ztráty nelze vybřednout, za poslední 4 měsíce to je snad už 3 změna cen. První byla při změně jízdního řádu, pak nějak po novém roce a teď. Když se to tak často mění je to akt zoufalství.

+7/0
5.3.2014 8:23

M87i45r10o55s74l97a16v 49J52e75ž46e12k 8161206822238

Ať ČD bojují s konkurencí nízkými cenami. Ale ať nezneužívají svého postavení a stanoví stejnou sazbu Kč/km i u nás z Moravských Budějovic do Okříšek ;-)

+2/−7
4.3.2014 15:25

L68u81k31á56š 62Š72m14a47h32e90l 2197874892384

Tak ale Jančura účtuje z Prahy do Písku (105 km) bez jeho karty 120 Kč... to proti 295 Praha - Ostrava (355 km) je taky tarifově na km někde úplně jinde...

+4/0
4.3.2014 16:16

L62u87k18á73š 40Š28m11a14h59e71l 2697194422374

Pardon, už dokonce 125 Kč... (no, dlouho jsem s ním nejel...)

0/0
4.3.2014 16:17

L88u37k37á17š 71Š43l75e65h75o53f72e65r 1873479815699

Ano, je geniální srovnávat jízdné v autobusu a ve vlaku ;-)

+2/−1
4.3.2014 16:31

L60u83k57á42š 86Š55l73e52h32o73f49e37r 1623299525129

Pane Jurečko, vážně si myslíte, že náklady na 1 cestujícího jsou v autobuse i ve vlaku stejné?

+1/0
4.3.2014 16:36

T43o37m 89J63u30r60e62č30k89a 6535412175645

Pane Šlehofře, a vy si myslíte, že ty ceny na těch trasách odpovídají skutečným nákladům?

+2/0
4.3.2014 18:15

J73i37r47k70a 33D86v48o81ř53á40k 4935490613978

No a já zas chci aby svého postavení nezneužívala sámoška u nás na rohu a prodávala jogurty za stejnou cenu jako v Humpolci!

;-D

+3/0
4.3.2014 19:52

J90a53n 91J36a25r20o45š 3443456809353

stále se dokola píše jen o spojení Praha - Ostrava, jako by se ani necestovalo jinými směry

+3/−2
4.3.2014 12:36

M32a93r93t21i36n 91K52a61r77á41s41e72k 9878913148408

Pise se tech trasach kde se deje neco zajimaveho, ono o vetsine tras neni co psat.... treba se psalo i o trati do brna jak CD nasazoval D1 expresy, obcas se pise o novych vlacich na lokalky...

+5/0
4.3.2014 13:59

J75i55r88k17a 19D88v66o23ř67á91k 4625870243388

S konkurencí na železnici se jinými směry opravdu skoro necestuje. Konkurenci se tam jaksi nechce.

+1/0
4.3.2014 19:54

J57o27s11e36f 87T15r23ö58g59l 8469812236696

Tak jak se necestuje se můžete jít přesvědčit přímo do vlaku, v pátek a neděli to bývá na stojáka v řadě spojů, mimo tuto špičku samozřejmě méně, ale rozhodně se vlakem cestuje. Např. od nás ze severu (Teplice-Praha, ÚL-Praha, Děčín-Praha) už prakticky nejezdí žádné autobusy (nebo jen dost nepoužitelné), protože většina cestujících přešla na vlak a jejich počet pořád roste.

0/0
5.3.2014 16:09

B55e39n 75P59a93v52k31a 1537403147151

Ten Leoš je fakt blázen. Ale tak jeho peníze to nejsou, že.

+1/0
4.3.2014 11:55

J78i43r85k83a 32D69v77o83ř68á25k 4535270443398

Je to spíš trochu zoufalý než bláznovský krok.

Lépe by spíš udělal, kdyby utrhal ty stolky na čtyřkách nebo jednu řadu sedadel. Nebo to aspoň začal malovat...

+1/0
4.3.2014 19:56

V74l12a14d86i50m75í57r 59F52i83b10i97g46e32r 5224641431154

zkouší co se dá, když se to vezme 200 za lístek za 2 dají cestující s tou slevou 300 tj. 150 za jeden to je málo. Zajímaly by mne náklady cesty PHA-OVA na 1 sedadlo

0/0
5.3.2014 8:26

J94a57n 95S83v10e43t25l73i61k 8597529919709

Jeli jsme jako skupina vlakem ze Strakonic do Vimperka. Dva dospělí a čtyři děti. Skupinová jízdenka pro 6 stála se skupinovou slevou (plácnu) 250 Kč. Koupili jsme tedy skupinu jen pro 3 a 3 děti samostatně. A ejhle bylo to o 15 korun levnější. Určitě by se dalo zkombinovat i jinak a získat jízdenky levněji, ale neměl jsem chuť toho chudáka průvodčího trápit s tou jeho přenosnou prodejnou jízdenek. Na to aby měl člověk alespoň vysokou školu, aby neplatil u ČD víc než musí.

+7/0
4.3.2014 11:35

J69a60r16o76s17l90a78v 37K98o27m38o67ň 1370344784841

je to o tom,že sleva dítě nesmí přesánout 50% slevu garantovanou státem. A tak pokud cena byla lichá za osobu, tak dítě má nižší cenu než cca 50% sleva pro 3. a dalšího cestujícího. Jinak řečeno dětská cena se zaokrouhlí dolů a dospělá poloviční sleva na skupině nahoru. Takže pak může vzniknout rozdíl v ceně.

+1/0
4.3.2014 19:09

D76a85v32i91d 41P61r10a34ž78á53k 6184132492416

Ten Jančura je prostě ďábel. Přitáhne více cestujících zdražením. Na tom vydělá rozhodně více, než kdyby je lákal slevněním. Předpokládám, že se tímto krokem (tj. zdražením) orientuje na klientelu, která se rekrutuje z řad majitelů iPhone

+9/−1
4.3.2014 11:14

E42m84i89l 33P56r16c74h61a61l 5570660968144

tak ne kazdej resi cenu, ze ;-)

+2/−3
4.3.2014 11:15

J78a67r84o82s14l57a46v 36H80o66r24á83k 5463672746240

Ne kazdy resi cenu. Ne kazdy je ochotny sedet u zachodku na spinave podlaze za plnou cenu.

+2/−2
4.3.2014 11:17

D17a66n 98M82a89c24h88o35l94d49a 8877612294792

to se asi v pendolinu nedeje ze, kdyz uz neresite tu cen u, pripadne jede jednickou, kdyz neresite tu cenu. na zemi u zachodku jezdi ti co resi cenu a maji smulu na narvany vlak

+3/0
4.3.2014 15:58

L57u39k79á13š 42Š36l74e74h50o27f65e36r 1833489625529

První třída v Pendolinu - 846 Kč, business třída u Regiojetu - 354 Kč. Neřešit cenu (mírné zdražení v řádu korun) a přeplatit za menší komfort více než dvojnásobek, to je velký rozdíl ;-)

+2/−2
4.3.2014 16:35

A88n90e90t24a 92M82a52l89á 6461790835

až na to, že business neni nic lepšího - vždyť ještě nedávno stála stejně jako socka kupé po 6

+1/0
4.3.2014 17:41

L93u68k25á32š 51Š86l91e15h93o13f88e37r 1943209735399

Kolikrát jste v business třídě jela? Já už několikrát a Pendolino se může jít se svou první třídou zahrabat :-)

0/−1
4.3.2014 18:24

A34n18e49t95a 32M97a20l10á 6351190405

Jela jsem s ní několikrát. Ale o to nejde - nechápu, proč reagujete na něco, co jsem vůbec nepsala :D. Neporovnávala jsem Pendolino a RJ, jenom podotýkám, že business v RJ není nic extra, vzhledem k tomu, že ještě před pár měsíci nebyla nijak odlišená.

+2/0
4.3.2014 18:27

M87a65r25t85i30n 89K46a37r94á65s32e96k 9218613968748

Tak regiojet je docela plny - vice cestujicich ziska vice misty ..... rekl bych ze to myslel tak...

+1/−1
4.3.2014 12:00

V60l83a96d86i34m65í87r 41F25i17b54i75g53e71r 5914331401864

Plný jak kdy, ranní spoje to věřím ale ty co jsou v době pracovní doby to nic moc není.

+2/0
5.3.2014 8:29

K66a95r63e24l 33J22a18n88í82k 9928952225834

o něj se nebojte, on to zvládne

0/0
4.3.2014 12:05

J72a35r85o57s13l59a58v 55T90í78n89e30k 4424578300302

;-D

0/0
4.3.2014 19:35

J49o88s77e34f 28T37r65ö87g92l 8879422716116

Pokud jsou jeho vlaky převážně vyprodané dopředu, tak zlevňovat je v principu nesmysl. Spíše by měl přidat vagóny - na to, že jezdí po nejvýznamnější trase u nás jezdí stále řada jeho spojů v sestavě s 4 nebo 5 vagóny (Pendolino jich má 7, byť užších, expresy a EC obvykle 8 i více).

+1/0
5.3.2014 16:12

J52a78n 51K42o23z58á63k 7695978669468

Nevím co se tu štěkáte, lidi. Kdo na konkurenčním boji dopravců vydělá nejvíc? Přeci cestující, tak nevím co vám vadí.

+10/0
4.3.2014 11:02

K81a82r17e47l 17M33a53t32o87u56š35e71k 2743725943

ano, cestující na trase Pha <> Ova, nikdo jiný

+2/0
4.3.2014 17:01

T93o10m67a30s 46N70o64v67o57t16n87y 3761626158879

A?

+1/0
4.3.2014 20:00

K16a89r35e18l 35M61a90t82o15u85š49e35k 2473575303

a nic! jen jsem zúžil pohled pana Kozáka

+1/0
4.3.2014 22:06

J90i93r16k51a 82D89v73o13ř66á78k 4615450453818

Kteří že cestujících podle vás vydělá na tom, že to jeden z konkurentů vzdá?

0/0
4.3.2014 20:01

J49o75s47e43f 20T93r29ö83g68l 8819692856736

Ano, dočasně vydělá cestující z Prahy do Ostravy (Olomouce). Jinak ale obecně nikdo:

 - Za monopolu ČD byla trasa Praha-Ostrava jediná zisková a protože byla zařazená do objednávky státu, její zisky se přelily na ostatní tratě. Nyní stát na vlaky na této trase doplácí (kvůli regulovanému jízdnému hlavně pro studenty) a na ostatních trasách se kvůli poklesu financí škrtaly některé spoje.

 - Mezi Prahou a Ostravou jezdí více vlaků, ale jejich kapacita je nižší. Výhoda "jede to každou chvíli" je neutralizována nutností rezervovat si místo dopředu (ve špičce třeba i o týden).

 - Druhým důsledkem je to, že se vyčerpává kapacita dopravní cesty a tak pak nezbývá např. pro nákladní dopravu (která jinak slušně vydělává). Navíc každý dopravce má jinou rychlost svých vlaků, což vede k problémům při sestavování příměstských taktových JŘ. V řadě případů vzniká potřeba předjíždět příměstský vlak rychlíkem, což vede v důsledku k tomu, že i přes modernizaci tratě se jezdí do práce pomaleji. Že se postává v Kolíně nebo Pardubicích by se dalo přežít, protože se tu stejně většina cestujících vymění, ale čekání v zapadákovech (místní prominou) typu Kostěnice, Moravany nebo Řečany většinu cestujících do práce (a bývají jich obvykle více než v tom rychlíku) jen naštve.

 - Soukromníci obvykle nečekají na přípoje (popř. se ani nesnaží přípoje mít, kromě vlastních), ČD kvůli konkurenci čekání také omezuje. Přitom ale např. expresy Praha-Ostrava-Slovensko ve dvouhodinovém intervalu představují páteřní spoje, na které je navázána řada dalších přípojů. Výsledkem je, že se vytrácí v minulých letech pracně budovaný síťový charakter, tolik významný pro osobní železniční dopravu.

Aby to nevypadalo, že jsem proti konkurenci, tak samozřejmě zjevné plusy tu jsou (lepší služby, nižší ceny atd.). Nicméně na kapacitně omezené infrastruktuře by měla konkurence vypadat úplně jinak - stát by měl vypisovat výběrová řízení na jednotlivé linky a dopravci by se o ně ucházely s nejnižší požadovanou dotací.

+1/0
5.3.2014 16:29

F15r39a62n65t77i27š32e67k 40N55o71v20á80k 7648162448437

České dráhy Praha - Ostrava, cena obyčejné jízdné dle Idosu 295 Kč

IN50 - 221 Kč,

IN 25 260 Kč. 

Nemají České dráhy taky divné ceny, když při IN kartě 50 chci 50% slevu. Ať počítám, jak počítám, něco je špatně. Jsem rád, že existuje konkurence - ČD už opravdu néééé :-P

+6/−11
4.3.2014 10:37

J31a93r21o31s68l50a66v 85H71o19r85á79k 5103862666240

Slevy u CD jsou vyzivne. Sami zamestnanci se v nich nevyznaji. Dostalo me, ze kdyz si koupite jizdenku z bodu A do bodu B, zaplatite nejakou castku. ALE. Kdyz vite, ze cestu lze rozdelit a koupit dve jizdenky, prerusene v bode C, ziskate slevu vice nez 200. Ovsem to vam na pokladne nereknou. Luxusni sluzby zakaznikum.

+4/−2
4.3.2014 10:40

R18a14d27k91o 72K32ř82i79v14á31n52e78k 7130643325180

S Regiojetem ještě loni fungovalo jako dobrá sleva dělení jízdenky do Žiliny v Olomouci a do Havířova v Ostravě. Akorát že u RJ si cestující musí přesednout. Měl bych kvůli tomu Jančurovi nadávat?

Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy. Já ovšem využívám akční slevy  a musím se o ně starat sám. Jako v Kauflandu. Platí jen na něco a za nějakých podmínek. Do všech velkých měst (kromě Liberce, ale tam nikdo normální nejezdí) se dostanu celkem levně a rychle.

+8/−4
4.3.2014 11:05

J12a13r74o35s51l51a20v 27H41o95r37á59k 5463942306690

"Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy." - tak to mate spatny pocit, vzhledem k tomu, ze sami zamestnanci se v tom nevyznaji.

+3/−2
4.3.2014 11:08

J90a20k93u96b 91K35o39r14e12c 6474970851693

taky myslím, slevy např. u LE jsou velmi přehledné. ale to je dáno tím, že čd jsou mnohanásobně větším dopravcem a v zahraničí to u takových dopravců nebývá lepsí

+3/0
4.3.2014 11:12

L62a63ď29a 40M81a25y76e77r 7642211420787

Jenže je to třeba vidět v souvislostech. Jančura nejezdí na regionálních tratích do Horní dolní. Vybral si ziskovou trať a má ceny jako kdyby musel jezdit na meně ziskových, a to je dobré vědět!

0/−6
4.3.2014 12:02

I74v50a61n 14H50o82l76a70s 5167827828937

O tom, že Českých drahám objednavatel (ministerstvo dopravy a kraje) platí za každý vlak částku, které +/- kompenzuje ztrátovost provozu, jste fakt nikdy neslyšel??

To pak ty pohádky jak hodné Česká dráhy "za svoje" udržují provoz na tratích, kde by soukromník nikdy nejezdil, budou mít dost dlouhý život. Proč tedy o tyto "neziskové trati" ČD tak stojí a dokonce si vynutily velmi pochybnou smlouvu s kraji o desetiletém moratoriu na připuštění konkurence??

+2/−1
4.3.2014 17:11

P40e97t18r 15N82e98c22h47a18n79i42c20k67ý 7963816758880

nikdo normální - 170000 lidí z okolí Liberecka vám děkuje ;-D Náhodou mě to štve, jezdím z Liberecka směr Pardubice, někdy směr Morava, bez auta je vlak jasnou volbou a akční jízdné žádné není.

+2/−1
4.3.2014 12:23

J86a75k42u25b 42Š80a91f59a38n61d84a 7935447851851

Nikdo snad nemá méně přehledný systém cen jak ČD. Proč na tom samém nádraží chce automat o cca 40% více než pokladní za tu samou jízdenku?

+4/−1
4.3.2014 13:20

J91a22n 56S98ů30r46a 4795553153592

Chápu, že na Liberec nikdo normální nezbývá, všichni normální přeci žijí v Plzni.že? :-)

0/0
4.3.2014 15:04

R78a62d12k53o 33K17ř72i19v73á33n17e92k 7170633645920

Já věděl, že to pochopíte! :-):-):-)

0/0
4.3.2014 17:35
Foto

J58i40ř69í 36Š23r76á28m88e49k 3158227819251

Předloni jsem zjišťoval nejvýhodnější možnost. 6 dospělých + 6 jízdních kol z Liberce do Kadaně. Postupně tři dotazy, tři naprosto odlišné odpovědi. Máte naprostou pravdu v tom, že ani zaměstnanci ČD se v tarifech ČD nevyznají

+2/−1
4.3.2014 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.