Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Bitva o cestující: RegioJet zdražil, Leo rozdává stovku slevu

Přetahování o cestující na trase mezi Prahou a Ostravou se dostalo do další úrovně. Zatímco RegioJet znovu po krátké době část jízdenek zdražil, Leo Express zlevnil jízdné s využitím svých slevových poukazů znovu pod stokorunu. České dráhy zatím ceny nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M97a47r89e76k 16V90y94m61a62z93a41l 5628206622300

Ten Jančura a Novotný už melou z posledního? Vlaky mají celkem slušně obsazené, ale prodělávají. Dopadne to tak, jak si to oba pánové přejí. ČD vystrčí na lokálky a bez konkurence nasadí jízdné PHA-OVA 400Kč plus, mínus. Mezi sebou si rozdělí potřebné a všem těm obdivovatelům podnikavců na železnici, zbydou oči pro pláč.Budete jezdit opět za tu cenu, co tam měli kdysi ČD. Těšte se. Zatím se mi to postrkování líbí. S ČD jsou ve sporu a tak se snaží,ale až tam nebude....konec vážení, jedeme za plnou cenu...na to se netěším.Mě vyhovuje status quo.R^

+2/0
5.3.2014 13:50

L15u83k47á97š 43Š93m40a21h97e98l 2537144692364

"Ceny konkurence jsou jako ruleta, nikdy nevíte, za kolik pojedete. My preferujeme vůči klientům stálé ceny, na které si zvyknou," dodal Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-na-praha-ostrava-zdrazuje-dup-/eko-doprava.aspx?c=A140304_061515_eko-doprava_suj

Tohle přece měl říct Jančura o sobě, tam se ceny mění dle situace a možností... ČD mají naopak jednotný ceník pro všechny spoje a cena se liší jen dle včasnosti nákupu a vlastnictví/nevlastnictví In-Karty.

+6/0
4.3.2014 16:10

V58l78a35d33i12m17í74r 91F43i73b16i98g93e81r 5254871471914

Jančura chytá nerva, prostě z té ztráty nelze vybřednout, za poslední 4 měsíce to je snad už 3 změna cen. První byla při změně jízdního řádu, pak nějak po novém roce a teď. Když se to tak často mění je to akt zoufalství.

+7/0
5.3.2014 8:23

M41i93r53o61s80l47a45v 41J67e36ž90e77k 8611866342348

Ať ČD bojují s konkurencí nízkými cenami. Ale ať nezneužívají svého postavení a stanoví stejnou sazbu Kč/km i u nás z Moravských Budějovic do Okříšek ;-)

+2/−7
4.3.2014 15:25

L14u25k16á39š 17Š54m55a22h49e72l 2907434982574

Tak ale Jančura účtuje z Prahy do Písku (105 km) bez jeho karty 120 Kč... to proti 295 Praha - Ostrava (355 km) je taky tarifově na km někde úplně jinde...

+4/0
4.3.2014 16:16

L94u19k60á60š 71Š75m81a95h96e87l 2877694492484

Pardon, už dokonce 125 Kč... (no, dlouho jsem s ním nejel...)

0/0
4.3.2014 16:17

L10u65k22á29š 74Š69l76e10h81o18f84e85r 1483409215189

Ano, je geniální srovnávat jízdné v autobusu a ve vlaku ;-)

+2/−1
4.3.2014 16:31

L56u11k42á20š 40Š81l26e11h24o58f51e17r 1273289505479

Pane Jurečko, vážně si myslíte, že náklady na 1 cestujícího jsou v autobuse i ve vlaku stejné?

+1/0
4.3.2014 16:36

T15o17m 22J83u60r71e68č38k79a 6945362525755

Pane Šlehofře, a vy si myslíte, že ty ceny na těch trasách odpovídají skutečným nákladům?

+2/0
4.3.2014 18:15

J84i37r51k84a 87D40v86o36ř38á17k 4275480203158

No a já zas chci aby svého postavení nezneužívala sámoška u nás na rohu a prodávala jogurty za stejnou cenu jako v Humpolci!

;-D

+3/0
4.3.2014 19:52

J26a27n 68J81a63r67o46š 3793406289373

stále se dokola píše jen o spojení Praha - Ostrava, jako by se ani necestovalo jinými směry

+3/−2
4.3.2014 12:36

M57a83r41t13i40n 45K54a73r34á38s30e10k 9328393868628

Pise se tech trasach kde se deje neco zajimaveho, ono o vetsine tras neni co psat.... treba se psalo i o trati do brna jak CD nasazoval D1 expresy, obcas se pise o novych vlacich na lokalky...

+5/0
4.3.2014 13:59

J20i76r98k93a 44D49v66o52ř21á20k 4235710843398

S konkurencí na železnici se jinými směry opravdu skoro necestuje. Konkurenci se tam jaksi nechce.

+1/0
4.3.2014 19:54

J14o95s32e56f 40T55r55ö32g97l 8719722746856

Tak jak se necestuje se můžete jít přesvědčit přímo do vlaku, v pátek a neděli to bývá na stojáka v řadě spojů, mimo tuto špičku samozřejmě méně, ale rozhodně se vlakem cestuje. Např. od nás ze severu (Teplice-Praha, ÚL-Praha, Děčín-Praha) už prakticky nejezdí žádné autobusy (nebo jen dost nepoužitelné), protože většina cestujících přešla na vlak a jejich počet pořád roste.

0/0
5.3.2014 16:09

B75e94n 26P46a52v76k14a 1357133417331

Ten Leoš je fakt blázen. Ale tak jeho peníze to nejsou, že.

+1/0
4.3.2014 11:55

J91i18r27k88a 91D29v32o81ř88á93k 4335340773748

Je to spíš trochu zoufalý než bláznovský krok.

Lépe by spíš udělal, kdyby utrhal ty stolky na čtyřkách nebo jednu řadu sedadel. Nebo to aspoň začal malovat...

+1/0
4.3.2014 19:56

V97l40a17d87i77m37í31r 69F62i89b56i93g73e69r 5944791131104

zkouší co se dá, když se to vezme 200 za lístek za 2 dají cestující s tou slevou 300 tj. 150 za jeden to je málo. Zajímaly by mne náklady cesty PHA-OVA na 1 sedadlo

0/0
5.3.2014 8:26

J64a97n 64S32v38e65t40l78i49k 8897849909519

Jeli jsme jako skupina vlakem ze Strakonic do Vimperka. Dva dospělí a čtyři děti. Skupinová jízdenka pro 6 stála se skupinovou slevou (plácnu) 250 Kč. Koupili jsme tedy skupinu jen pro 3 a 3 děti samostatně. A ejhle bylo to o 15 korun levnější. Určitě by se dalo zkombinovat i jinak a získat jízdenky levněji, ale neměl jsem chuť toho chudáka průvodčího trápit s tou jeho přenosnou prodejnou jízdenek. Na to aby měl člověk alespoň vysokou školu, aby neplatil u ČD víc než musí.

+7/0
4.3.2014 11:35

J69a48r70o53s46l96a47v 35K13o12m32o54ň 1370414974551

je to o tom,že sleva dítě nesmí přesánout 50% slevu garantovanou státem. A tak pokud cena byla lichá za osobu, tak dítě má nižší cenu než cca 50% sleva pro 3. a dalšího cestujícího. Jinak řečeno dětská cena se zaokrouhlí dolů a dospělá poloviční sleva na skupině nahoru. Takže pak může vzniknout rozdíl v ceně.

+1/0
4.3.2014 19:09

D61a86v19i90d 32P69r78a20ž75á12k 6504562982876

Ten Jančura je prostě ďábel. Přitáhne více cestujících zdražením. Na tom vydělá rozhodně více, než kdyby je lákal slevněním. Předpokládám, že se tímto krokem (tj. zdražením) orientuje na klientelu, která se rekrutuje z řad majitelů iPhone

+9/−1
4.3.2014 11:14

E41m83i70l 48P85r54c12h26a57l 5820650748604

tak ne kazdej resi cenu, ze ;-)

+2/−3
4.3.2014 11:15

J95a42r77o10s34l42a32v 86H12o75r10á28k 5103692606770

Ne kazdy resi cenu. Ne kazdy je ochotny sedet u zachodku na spinave podlaze za plnou cenu.

+2/−2
4.3.2014 11:17

D44a55n 89M36a25c70h47o82l88d54a 8527522444382

to se asi v pendolinu nedeje ze, kdyz uz neresite tu cen u, pripadne jede jednickou, kdyz neresite tu cenu. na zemi u zachodku jezdi ti co resi cenu a maji smulu na narvany vlak

+3/0
4.3.2014 15:58

L35u35k57á18š 81Š77l97e11h26o24f75e10r 1383189705299

První třída v Pendolinu - 846 Kč, business třída u Regiojetu - 354 Kč. Neřešit cenu (mírné zdražení v řádu korun) a přeplatit za menší komfort více než dvojnásobek, to je velký rozdíl ;-)

+2/−2
4.3.2014 16:35

A85n84e51t47a 23M36a74l48á 6441350935

až na to, že business neni nic lepšího - vždyť ještě nedávno stála stejně jako socka kupé po 6

+1/0
4.3.2014 17:41

L93u21k78á88š 78Š51l73e49h74o70f90e86r 1813799435389

Kolikrát jste v business třídě jela? Já už několikrát a Pendolino se může jít se svou první třídou zahrabat :-)

0/−1
4.3.2014 18:24

A74n59e24t41a 38M22a68l68á 6661110955

Jela jsem s ní několikrát. Ale o to nejde - nechápu, proč reagujete na něco, co jsem vůbec nepsala :D. Neporovnávala jsem Pendolino a RJ, jenom podotýkám, že business v RJ není nic extra, vzhledem k tomu, že ještě před pár měsíci nebyla nijak odlišená.

+2/0
4.3.2014 18:27

M25a97r59t18i73n 56K82a13r88á47s34e96k 9578633678948

Tak regiojet je docela plny - vice cestujicich ziska vice misty ..... rekl bych ze to myslel tak...

+1/−1
4.3.2014 12:00

V57l93a96d69i67m79í96r 98F88i29b92i65g80e51r 5194311771544

Plný jak kdy, ranní spoje to věřím ale ty co jsou v době pracovní doby to nic moc není.

+2/0
5.3.2014 8:29

K58a50r24e61l 27J40a97n75í53k 9908502625664

o něj se nebojte, on to zvládne

0/0
4.3.2014 12:05

J76a69r26o21s74l69a41v 38T44í11n59e29k 4534628270322

;-D

0/0
4.3.2014 19:35

J46o38s12e28f 12T15r27ö79g95l 8759652706916

Pokud jsou jeho vlaky převážně vyprodané dopředu, tak zlevňovat je v principu nesmysl. Spíše by měl přidat vagóny - na to, že jezdí po nejvýznamnější trase u nás jezdí stále řada jeho spojů v sestavě s 4 nebo 5 vagóny (Pendolino jich má 7, byť užších, expresy a EC obvykle 8 i více).

+1/0
5.3.2014 16:12

J35a16n 58K35o62z25á94k 7635408449618

Nevím co se tu štěkáte, lidi. Kdo na konkurenčním boji dopravců vydělá nejvíc? Přeci cestující, tak nevím co vám vadí.

+10/0
4.3.2014 11:02

K46a26r23e49l 64M41a73t76o80u53š17e62k 2473435633

ano, cestující na trase Pha <> Ova, nikdo jiný

+2/0
4.3.2014 17:01

T71o52m46a25s 97N13o69v46o19t93n11y 3931896478329

A?

+1/0
4.3.2014 20:00

K67a16r93e50l 81M84a91t76o25u63š12e87k 2893475283

a nic! jen jsem zúžil pohled pana Kozáka

+1/0
4.3.2014 22:06

J53i21r91k97a 53D52v27o25ř45á57k 4755790133558

Kteří že cestujících podle vás vydělá na tom, že to jeden z konkurentů vzdá?

0/0
4.3.2014 20:01

J62o47s82e39f 57T85r10ö68g95l 8609772786746

Ano, dočasně vydělá cestující z Prahy do Ostravy (Olomouce). Jinak ale obecně nikdo:

 - Za monopolu ČD byla trasa Praha-Ostrava jediná zisková a protože byla zařazená do objednávky státu, její zisky se přelily na ostatní tratě. Nyní stát na vlaky na této trase doplácí (kvůli regulovanému jízdnému hlavně pro studenty) a na ostatních trasách se kvůli poklesu financí škrtaly některé spoje.

 - Mezi Prahou a Ostravou jezdí více vlaků, ale jejich kapacita je nižší. Výhoda "jede to každou chvíli" je neutralizována nutností rezervovat si místo dopředu (ve špičce třeba i o týden).

 - Druhým důsledkem je to, že se vyčerpává kapacita dopravní cesty a tak pak nezbývá např. pro nákladní dopravu (která jinak slušně vydělává). Navíc každý dopravce má jinou rychlost svých vlaků, což vede k problémům při sestavování příměstských taktových JŘ. V řadě případů vzniká potřeba předjíždět příměstský vlak rychlíkem, což vede v důsledku k tomu, že i přes modernizaci tratě se jezdí do práce pomaleji. Že se postává v Kolíně nebo Pardubicích by se dalo přežít, protože se tu stejně většina cestujících vymění, ale čekání v zapadákovech (místní prominou) typu Kostěnice, Moravany nebo Řečany většinu cestujících do práce (a bývají jich obvykle více než v tom rychlíku) jen naštve.

 - Soukromníci obvykle nečekají na přípoje (popř. se ani nesnaží přípoje mít, kromě vlastních), ČD kvůli konkurenci čekání také omezuje. Přitom ale např. expresy Praha-Ostrava-Slovensko ve dvouhodinovém intervalu představují páteřní spoje, na které je navázána řada dalších přípojů. Výsledkem je, že se vytrácí v minulých letech pracně budovaný síťový charakter, tolik významný pro osobní železniční dopravu.

Aby to nevypadalo, že jsem proti konkurenci, tak samozřejmě zjevné plusy tu jsou (lepší služby, nižší ceny atd.). Nicméně na kapacitně omezené infrastruktuře by měla konkurence vypadat úplně jinak - stát by měl vypisovat výběrová řízení na jednotlivé linky a dopravci by se o ně ucházely s nejnižší požadovanou dotací.

+1/0
5.3.2014 16:29

F30r60a94n25t79i97š89e50k 88N11o90v92á79k 7498892578917

České dráhy Praha - Ostrava, cena obyčejné jízdné dle Idosu 295 Kč

IN50 - 221 Kč,

IN 25 260 Kč. 

Nemají České dráhy taky divné ceny, když při IN kartě 50 chci 50% slevu. Ať počítám, jak počítám, něco je špatně. Jsem rád, že existuje konkurence - ČD už opravdu néééé :-P

+6/−11
4.3.2014 10:37

J16a15r87o31s61l25a28v 57H41o61r27á84k 5243402296730

Slevy u CD jsou vyzivne. Sami zamestnanci se v nich nevyznaji. Dostalo me, ze kdyz si koupite jizdenku z bodu A do bodu B, zaplatite nejakou castku. ALE. Kdyz vite, ze cestu lze rozdelit a koupit dve jizdenky, prerusene v bode C, ziskate slevu vice nez 200. Ovsem to vam na pokladne nereknou. Luxusni sluzby zakaznikum.

+4/−2
4.3.2014 10:40

R76a95d63k50o 42K94ř81i23v14á73n45e91k 7460773455200

S Regiojetem ještě loni fungovalo jako dobrá sleva dělení jízdenky do Žiliny v Olomouci a do Havířova v Ostravě. Akorát že u RJ si cestující musí přesednout. Měl bych kvůli tomu Jančurovi nadávat?

Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy. Já ovšem využívám akční slevy  a musím se o ně starat sám. Jako v Kauflandu. Platí jen na něco a za nějakých podmínek. Do všech velkých měst (kromě Liberce, ale tam nikdo normální nejezdí) se dostanu celkem levně a rychle.

+8/−4
4.3.2014 11:05

J21a14r54o72s90l52a68v 44H76o66r48á46k 5723642746700

"Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy." - tak to mate spatny pocit, vzhledem k tomu, ze sami zamestnanci se v tom nevyznaji.

+3/−2
4.3.2014 11:08

J70a29k12u53b 36K16o59r20e33c 6744260871793

taky myslím, slevy např. u LE jsou velmi přehledné. ale to je dáno tím, že čd jsou mnohanásobně větším dopravcem a v zahraničí to u takových dopravců nebývá lepsí

+3/0
4.3.2014 11:12

L36a21ď62a 26M17a73y20e84r 7562811330377

Jenže je to třeba vidět v souvislostech. Jančura nejezdí na regionálních tratích do Horní dolní. Vybral si ziskovou trať a má ceny jako kdyby musel jezdit na meně ziskových, a to je dobré vědět!

0/−6
4.3.2014 12:02

I28v73a75n 55H44o49l49a97s 5747307278747

O tom, že Českých drahám objednavatel (ministerstvo dopravy a kraje) platí za každý vlak částku, které +/- kompenzuje ztrátovost provozu, jste fakt nikdy neslyšel??

To pak ty pohádky jak hodné Česká dráhy "za svoje" udržují provoz na tratích, kde by soukromník nikdy nejezdil, budou mít dost dlouhý život. Proč tedy o tyto "neziskové trati" ČD tak stojí a dokonce si vynutily velmi pochybnou smlouvu s kraji o desetiletém moratoriu na připuštění konkurence??

+2/−1
4.3.2014 17:11

P83e14t53r 43N49e26c36h79a64n49i54c85k30ý 7653906638840

nikdo normální - 170000 lidí z okolí Liberecka vám děkuje ;-D Náhodou mě to štve, jezdím z Liberecka směr Pardubice, někdy směr Morava, bez auta je vlak jasnou volbou a akční jízdné žádné není.

+2/−1
4.3.2014 12:23

J24a46k78u25b 17Š42a82f64a87n34d76a 7885157161931

Nikdo snad nemá méně přehledný systém cen jak ČD. Proč na tom samém nádraží chce automat o cca 40% více než pokladní za tu samou jízdenku?

+4/−1
4.3.2014 13:20

J86a34n 33S68ů65r50a 4165653963562

Chápu, že na Liberec nikdo normální nezbývá, všichni normální přeci žijí v Plzni.že? :-)

0/0
4.3.2014 15:04

R63a33d30k69o 24K83ř57i44v88á15n79e95k 7750763705690

Já věděl, že to pochopíte! :-):-):-)

0/0
4.3.2014 17:35
Foto

J78i61ř90í 58Š90r59á43m60e97k 3958417319961

Předloni jsem zjišťoval nejvýhodnější možnost. 6 dospělých + 6 jízdních kol z Liberce do Kadaně. Postupně tři dotazy, tři naprosto odlišné odpovědi. Máte naprostou pravdu v tom, že ani zaměstnanci ČD se v tarifech ČD nevyznají

+2/−1
4.3.2014 11:06







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.