Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Bitva o cestující: RegioJet zdražil, Leo rozdává stovku slevu

Přetahování o cestující na trase mezi Prahou a Ostravou se dostalo do další úrovně. Zatímco RegioJet znovu po krátké době část jízdenek zdražil, Leo Express zlevnil jízdné s využitím svých slevových poukazů znovu pod stokorunu. České dráhy zatím ceny nemění.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M31a64r92e42k 20V31y61m22a46z44a73l 5478436122260

Ten Jančura a Novotný už melou z posledního? Vlaky mají celkem slušně obsazené, ale prodělávají. Dopadne to tak, jak si to oba pánové přejí. ČD vystrčí na lokálky a bez konkurence nasadí jízdné PHA-OVA 400Kč plus, mínus. Mezi sebou si rozdělí potřebné a všem těm obdivovatelům podnikavců na železnici, zbydou oči pro pláč.Budete jezdit opět za tu cenu, co tam měli kdysi ČD. Těšte se. Zatím se mi to postrkování líbí. S ČD jsou ve sporu a tak se snaží,ale až tam nebude....konec vážení, jedeme za plnou cenu...na to se netěším.Mě vyhovuje status quo.R^

+2/0
5.3.2014 13:50

L30u46k47á93š 88Š19m57a67h75e19l 2187114522854

"Ceny konkurence jsou jako ruleta, nikdy nevíte, za kolik pojedete. My preferujeme vůči klientům stálé ceny, na které si zvyknou," dodal Jančura.

Zdroj: http://ekonomika.idnes.cz/regiojet-na-praha-ostrava-zdrazuje-dup-/eko-doprava.aspx?c=A140304_061515_eko-doprava_suj

Tohle přece měl říct Jančura o sobě, tam se ceny mění dle situace a možností... ČD mají naopak jednotný ceník pro všechny spoje a cena se liší jen dle včasnosti nákupu a vlastnictví/nevlastnictví In-Karty.

+6/0
4.3.2014 16:10

V43l91a59d19i79m44í40r 60F76i52b23i67g97e74r 5404801191434

Jančura chytá nerva, prostě z té ztráty nelze vybřednout, za poslední 4 měsíce to je snad už 3 změna cen. První byla při změně jízdního řádu, pak nějak po novém roce a teď. Když se to tak často mění je to akt zoufalství.

+7/0
5.3.2014 8:23

M46i12r25o22s84l46a79v 71J72e96ž26e33k 8111296182358

Ať ČD bojují s konkurencí nízkými cenami. Ale ať nezneužívají svého postavení a stanoví stejnou sazbu Kč/km i u nás z Moravských Budějovic do Okříšek ;-)

+2/−7
4.3.2014 15:25

L13u51k23á38š 62Š67m85a68h68e94l 2797314212824

Tak ale Jančura účtuje z Prahy do Písku (105 km) bez jeho karty 120 Kč... to proti 295 Praha - Ostrava (355 km) je taky tarifově na km někde úplně jinde...

+4/0
4.3.2014 16:16

L37u93k10á73š 64Š50m70a30h17e23l 2387184702434

Pardon, už dokonce 125 Kč... (no, dlouho jsem s ním nejel...)

0/0
4.3.2014 16:17

L44u53k50á93š 59Š71l71e87h67o79f80e77r 1253559535889

Ano, je geniální srovnávat jízdné v autobusu a ve vlaku ;-)

+2/−1
4.3.2014 16:31

L65u58k59á89š 69Š32l32e36h63o67f64e81r 1443109985549

Pane Jurečko, vážně si myslíte, že náklady na 1 cestujícího jsou v autobuse i ve vlaku stejné?

+1/0
4.3.2014 16:36

T96o51m 34J25u54r85e70č49k21a 6485352295925

Pane Šlehofře, a vy si myslíte, že ty ceny na těch trasách odpovídají skutečným nákladům?

+2/0
4.3.2014 18:15

J85i34r24k76a 27D56v79o57ř79á73k 4215300233398

No a já zas chci aby svého postavení nezneužívala sámoška u nás na rohu a prodávala jogurty za stejnou cenu jako v Humpolci!

;-D

+3/0
4.3.2014 19:52

J90a17n 88J53a67r80o35š 3803736319383

stále se dokola píše jen o spojení Praha - Ostrava, jako by se ani necestovalo jinými směry

+3/−2
4.3.2014 12:36

M44a79r86t20i78n 31K95a13r43á76s43e49k 9158263528298

Pise se tech trasach kde se deje neco zajimaveho, ono o vetsine tras neni co psat.... treba se psalo i o trati do brna jak CD nasazoval D1 expresy, obcas se pise o novych vlacich na lokalky...

+5/0
4.3.2014 13:59

J96i26r77k22a 93D40v55o79ř41á31k 4935670483668

S konkurencí na železnici se jinými směry opravdu skoro necestuje. Konkurenci se tam jaksi nechce.

+1/0
4.3.2014 19:54

J15o60s92e48f 82T75r91ö46g11l 8529252276796

Tak jak se necestuje se můžete jít přesvědčit přímo do vlaku, v pátek a neděli to bývá na stojáka v řadě spojů, mimo tuto špičku samozřejmě méně, ale rozhodně se vlakem cestuje. Např. od nás ze severu (Teplice-Praha, ÚL-Praha, Děčín-Praha) už prakticky nejezdí žádné autobusy (nebo jen dost nepoužitelné), protože většina cestujících přešla na vlak a jejich počet pořád roste.

0/0
5.3.2014 16:09

B61e57n 67P83a36v24k60a 1387633947181

Ten Leoš je fakt blázen. Ale tak jeho peníze to nejsou, že.

+1/0
4.3.2014 11:55

J43i13r34k17a 78D57v36o37ř64á75k 4715810553668

Je to spíš trochu zoufalý než bláznovský krok.

Lépe by spíš udělal, kdyby utrhal ty stolky na čtyřkách nebo jednu řadu sedadel. Nebo to aspoň začal malovat...

+1/0
4.3.2014 19:56

V43l75a37d59i25m35í96r 76F60i92b31i73g47e66r 5524861381514

zkouší co se dá, když se to vezme 200 za lístek za 2 dají cestující s tou slevou 300 tj. 150 za jeden to je málo. Zajímaly by mne náklady cesty PHA-OVA na 1 sedadlo

0/0
5.3.2014 8:26

J14a79n 51S83v67e52t25l86i61k 8137899749229

Jeli jsme jako skupina vlakem ze Strakonic do Vimperka. Dva dospělí a čtyři děti. Skupinová jízdenka pro 6 stála se skupinovou slevou (plácnu) 250 Kč. Koupili jsme tedy skupinu jen pro 3 a 3 děti samostatně. A ejhle bylo to o 15 korun levnější. Určitě by se dalo zkombinovat i jinak a získat jízdenky levněji, ale neměl jsem chuť toho chudáka průvodčího trápit s tou jeho přenosnou prodejnou jízdenek. Na to aby měl člověk alespoň vysokou školu, aby neplatil u ČD víc než musí.

+7/0
4.3.2014 11:35

J92a48r33o77s47l68a20v 66K51o40m84o14ň 1200684834761

je to o tom,že sleva dítě nesmí přesánout 50% slevu garantovanou státem. A tak pokud cena byla lichá za osobu, tak dítě má nižší cenu než cca 50% sleva pro 3. a dalšího cestujícího. Jinak řečeno dětská cena se zaokrouhlí dolů a dospělá poloviční sleva na skupině nahoru. Takže pak může vzniknout rozdíl v ceně.

+1/0
4.3.2014 19:09

D47a29v26i69d 62P63r33a52ž91á71k 6204202242566

Ten Jančura je prostě ďábel. Přitáhne více cestujících zdražením. Na tom vydělá rozhodně více, než kdyby je lákal slevněním. Předpokládám, že se tímto krokem (tj. zdražením) orientuje na klientelu, která se rekrutuje z řad majitelů iPhone

+9/−1
4.3.2014 11:14

E13m55i61l 29P73r14c63h59a13l 5950740468374

tak ne kazdej resi cenu, ze ;-)

+2/−3
4.3.2014 11:15

J20a98r62o42s56l12a84v 65H69o58r51á64k 5393242796850

Ne kazdy resi cenu. Ne kazdy je ochotny sedet u zachodku na spinave podlaze za plnou cenu.

+2/−2
4.3.2014 11:17

D74a58n 10M52a93c37h39o52l89d94a 8797232864262

to se asi v pendolinu nedeje ze, kdyz uz neresite tu cen u, pripadne jede jednickou, kdyz neresite tu cenu. na zemi u zachodku jezdi ti co resi cenu a maji smulu na narvany vlak

+3/0
4.3.2014 15:58

L30u94k25á35š 22Š53l39e39h63o17f39e90r 1423969195649

První třída v Pendolinu - 846 Kč, business třída u Regiojetu - 354 Kč. Neřešit cenu (mírné zdražení v řádu korun) a přeplatit za menší komfort více než dvojnásobek, to je velký rozdíl ;-)

+2/−2
4.3.2014 16:35

A43n89e82t73a 37M46a73l92á 6421820695

až na to, že business neni nic lepšího - vždyť ještě nedávno stála stejně jako socka kupé po 6

+1/0
4.3.2014 17:41

L19u52k60á32š 70Š77l53e37h55o48f14e11r 1363559455949

Kolikrát jste v business třídě jela? Já už několikrát a Pendolino se může jít se svou první třídou zahrabat :-)

0/−1
4.3.2014 18:24

A91n23e13t94a 41M42a34l60á 6881400235

Jela jsem s ní několikrát. Ale o to nejde - nechápu, proč reagujete na něco, co jsem vůbec nepsala :D. Neporovnávala jsem Pendolino a RJ, jenom podotýkám, že business v RJ není nic extra, vzhledem k tomu, že ještě před pár měsíci nebyla nijak odlišená.

+2/0
4.3.2014 18:27

M87a82r30t32i91n 39K83a30r85á12s84e67k 9228873698638

Tak regiojet je docela plny - vice cestujicich ziska vice misty ..... rekl bych ze to myslel tak...

+1/−1
4.3.2014 12:00

V26l39a88d55i28m91í51r 81F78i39b87i37g75e27r 5104421391644

Plný jak kdy, ranní spoje to věřím ale ty co jsou v době pracovní doby to nic moc není.

+2/0
5.3.2014 8:29

K65a53r35e25l 21J70a52n34í58k 9928162545894

o něj se nebojte, on to zvládne

0/0
4.3.2014 12:05

J16a71r78o17s30l10a84v 94T94í41n47e52k 4624518550542

;-D

0/0
4.3.2014 19:35

J68o11s51e38f 57T31r25ö37g10l 8289272136926

Pokud jsou jeho vlaky převážně vyprodané dopředu, tak zlevňovat je v principu nesmysl. Spíše by měl přidat vagóny - na to, že jezdí po nejvýznamnější trase u nás jezdí stále řada jeho spojů v sestavě s 4 nebo 5 vagóny (Pendolino jich má 7, byť užších, expresy a EC obvykle 8 i více).

+1/0
5.3.2014 16:12

J42a57n 74K33o48z80á65k 7955208799428

Nevím co se tu štěkáte, lidi. Kdo na konkurenčním boji dopravců vydělá nejvíc? Přeci cestující, tak nevím co vám vadí.

+10/0
4.3.2014 11:02

K54a68r70e22l 86M72a57t29o96u79š89e91k 2643265423

ano, cestující na trase Pha <> Ova, nikdo jiný

+2/0
4.3.2014 17:01

T84o56m51a16s 12N81o81v12o61t83n71y 3281236708899

A?

+1/0
4.3.2014 20:00

K57a57r31e18l 82M87a60t13o50u37š69e97k 2153225523

a nic! jen jsem zúžil pohled pana Kozáka

+1/0
4.3.2014 22:06

J65i20r17k16a 95D19v54o13ř76á60k 4725660183378

Kteří že cestujících podle vás vydělá na tom, že to jeden z konkurentů vzdá?

0/0
4.3.2014 20:01

J24o53s43e58f 17T32r41ö69g55l 8429532336526

Ano, dočasně vydělá cestující z Prahy do Ostravy (Olomouce). Jinak ale obecně nikdo:

 - Za monopolu ČD byla trasa Praha-Ostrava jediná zisková a protože byla zařazená do objednávky státu, její zisky se přelily na ostatní tratě. Nyní stát na vlaky na této trase doplácí (kvůli regulovanému jízdnému hlavně pro studenty) a na ostatních trasách se kvůli poklesu financí škrtaly některé spoje.

 - Mezi Prahou a Ostravou jezdí více vlaků, ale jejich kapacita je nižší. Výhoda "jede to každou chvíli" je neutralizována nutností rezervovat si místo dopředu (ve špičce třeba i o týden).

 - Druhým důsledkem je to, že se vyčerpává kapacita dopravní cesty a tak pak nezbývá např. pro nákladní dopravu (která jinak slušně vydělává). Navíc každý dopravce má jinou rychlost svých vlaků, což vede k problémům při sestavování příměstských taktových JŘ. V řadě případů vzniká potřeba předjíždět příměstský vlak rychlíkem, což vede v důsledku k tomu, že i přes modernizaci tratě se jezdí do práce pomaleji. Že se postává v Kolíně nebo Pardubicích by se dalo přežít, protože se tu stejně většina cestujících vymění, ale čekání v zapadákovech (místní prominou) typu Kostěnice, Moravany nebo Řečany většinu cestujících do práce (a bývají jich obvykle více než v tom rychlíku) jen naštve.

 - Soukromníci obvykle nečekají na přípoje (popř. se ani nesnaží přípoje mít, kromě vlastních), ČD kvůli konkurenci čekání také omezuje. Přitom ale např. expresy Praha-Ostrava-Slovensko ve dvouhodinovém intervalu představují páteřní spoje, na které je navázána řada dalších přípojů. Výsledkem je, že se vytrácí v minulých letech pracně budovaný síťový charakter, tolik významný pro osobní železniční dopravu.

Aby to nevypadalo, že jsem proti konkurenci, tak samozřejmě zjevné plusy tu jsou (lepší služby, nižší ceny atd.). Nicméně na kapacitně omezené infrastruktuře by měla konkurence vypadat úplně jinak - stát by měl vypisovat výběrová řízení na jednotlivé linky a dopravci by se o ně ucházely s nejnižší požadovanou dotací.

+1/0
5.3.2014 16:29

F10r78a41n82t75i88š19e27k 61N21o17v74á79k 7128542538567

České dráhy Praha - Ostrava, cena obyčejné jízdné dle Idosu 295 Kč

IN50 - 221 Kč,

IN 25 260 Kč. 

Nemají České dráhy taky divné ceny, když při IN kartě 50 chci 50% slevu. Ať počítám, jak počítám, něco je špatně. Jsem rád, že existuje konkurence - ČD už opravdu néééé :-P

+6/−11
4.3.2014 10:37

J20a31r52o74s35l83a35v 49H97o89r20á94k 5633732626710

Slevy u CD jsou vyzivne. Sami zamestnanci se v nich nevyznaji. Dostalo me, ze kdyz si koupite jizdenku z bodu A do bodu B, zaplatite nejakou castku. ALE. Kdyz vite, ze cestu lze rozdelit a koupit dve jizdenky, prerusene v bode C, ziskate slevu vice nez 200. Ovsem to vam na pokladne nereknou. Luxusni sluzby zakaznikum.

+4/−2
4.3.2014 10:40

R65a53d33k45o 77K96ř76i97v20á61n41e36k 7830363295860

S Regiojetem ještě loni fungovalo jako dobrá sleva dělení jízdenky do Žiliny v Olomouci a do Havířova v Ostravě. Akorát že u RJ si cestující musí přesednout. Měl bych kvůli tomu Jančurovi nadávat?

Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy. Já ovšem využívám akční slevy  a musím se o ně starat sám. Jako v Kauflandu. Platí jen na něco a za nějakých podmínek. Do všech velkých měst (kromě Liberce, ale tam nikdo normální nejezdí) se dostanu celkem levně a rychle.

+8/−4
4.3.2014 11:05

J26a97r31o31s80l77a73v 93H15o43r76á98k 5983312966470

"Mám pocit, že ČD jako jediný dopravce mají celostátní jednotné a přehledné jízdné a přehledné nárokové slevy." - tak to mate spatny pocit, vzhledem k tomu, ze sami zamestnanci se v tom nevyznaji.

+3/−2
4.3.2014 11:08

J54a12k24u57b 30K18o78r23e53c 6534630731513

taky myslím, slevy např. u LE jsou velmi přehledné. ale to je dáno tím, že čd jsou mnohanásobně větším dopravcem a v zahraničí to u takových dopravců nebývá lepsí

+3/0
4.3.2014 11:12

L98a65ď71a 69M33a78y64e51r 7402901860797

Jenže je to třeba vidět v souvislostech. Jančura nejezdí na regionálních tratích do Horní dolní. Vybral si ziskovou trať a má ceny jako kdyby musel jezdit na meně ziskových, a to je dobré vědět!

0/−6
4.3.2014 12:02

I38v39a44n 29H77o98l87a64s 5937817808217

O tom, že Českých drahám objednavatel (ministerstvo dopravy a kraje) platí za každý vlak částku, které +/- kompenzuje ztrátovost provozu, jste fakt nikdy neslyšel??

To pak ty pohádky jak hodné Česká dráhy "za svoje" udržují provoz na tratích, kde by soukromník nikdy nejezdil, budou mít dost dlouhý život. Proč tedy o tyto "neziskové trati" ČD tak stojí a dokonce si vynutily velmi pochybnou smlouvu s kraji o desetiletém moratoriu na připuštění konkurence??

+2/−1
4.3.2014 17:11

P70e65t18r 29N18e77c36h23a10n52i16c76k14ý 7393746528410

nikdo normální - 170000 lidí z okolí Liberecka vám děkuje ;-D Náhodou mě to štve, jezdím z Liberecka směr Pardubice, někdy směr Morava, bez auta je vlak jasnou volbou a akční jízdné žádné není.

+2/−1
4.3.2014 12:23

J94a24k21u36b 77Š90a77f44a93n75d54a 7755187571271

Nikdo snad nemá méně přehledný systém cen jak ČD. Proč na tom samém nádraží chce automat o cca 40% více než pokladní za tu samou jízdenku?

+4/−1
4.3.2014 13:20

J84a59n 98S67ů70r45a 4435613633722

Chápu, že na Liberec nikdo normální nezbývá, všichni normální přeci žijí v Plzni.že? :-)

0/0
4.3.2014 15:04

R78a85d32k66o 25K48ř33i45v32á97n67e69k 7830913735390

Já věděl, že to pochopíte! :-):-):-)

0/0
4.3.2014 17:35
Foto

J83i24ř12í 80Š47r90á93m88e91k 3538397179801

Předloni jsem zjišťoval nejvýhodnější možnost. 6 dospělých + 6 jízdních kol z Liberce do Kadaně. Postupně tři dotazy, tři naprosto odlišné odpovědi. Máte naprostou pravdu v tom, že ani zaměstnanci ČD se v tarifech ČD nevyznají

+2/−1
4.3.2014 11:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.