Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Stavební půst končí. Stát spouští soutěže na silnice za miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má připravené soutěže na nové silnice a dálnice v hodnotě přes dvacet miliard, které chce začít stavět ještě letos. V tomto roce by tak měl zřejmě skončit mnohaletý půst, kdy se u nás nezačínaly stavět žádné nové silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42e19t56r 62H13o56r40á58k 1399193239954

Tyto soutěže skončí nejdříve v polovině příštího roku. Takže poněkud předčasná radost. Pokud se to dostane k ÚOHS, tak to tento neschopný úřad bude řešit nejméně rok, protože neumí rozhodovat.

0/0
5.3.2014 17:25

K29a16m11i94l 97D45o67l93e98z63e12l 6722176234562

stale se stavi nove silnice, ale pritom nejsou penize na udrzbu stavajicich ??

zajimava taktika R^

0/0
5.3.2014 15:28

J50a50n 52M13a95l49í62k 9469710420371

A opraví někdo ty rozpadlé stávající? Jakto, že to nikomu nevadí,vždyť je to ostuda. ;-O

0/0
5.3.2014 13:39

K47a14m43i23l 51Š98t55ě92p76n96i82č12k30a 5519403486470

opraví, jistě. Jen se dohodněte s novým min. dopravy, aby v čase cca 5let uvolnil okolo 120mld Kč, které jsou na opravu dálnic a silnic 1. spočítány, že jsou potřeba

0/0
5.3.2014 14:43

J77i17n83d54ř88i98c89h 18Š86k16o27p55e66k 4685381610695

to nikdo neřeší, podstatný je stavět nové silnice, že není na údržbu stávajících, které chátrají (oprava napůl studenou balenkou  v listopadu fakt má přínos akorát pro obalovnu a stavební firmu)

+1/0
5.3.2014 21:26

P97a62v60e84l 22V12e26t23e46š58n67í48k 7325618655117

A co D11? Aspoň ty 2 kilometry do Hradce. Vždyť už pozemek máte. Žádná šance na dostavění?

+1/0
5.3.2014 13:11

V25l67a64d58i82m57í14r 52F15i64b92i38g47e19r 5374531491594

Pořád se tam pár blbejch metrů řeší, fakt nechápu co je na tom k nevyřešení, stejně to tam jednou bude tak dostavět a přitom to řešit aby se mohlo pokračovat. Na stránkách ŘSD je termín zahájení do Května 2014 ale před půl rokem se už mělo začít stavět tak nikdo neví :-/

0/0
5.3.2014 13:40

K52a76m86i61l 65Š14t66ě40p51n50i32č69k63a 5539603536510

Ano, pozemek od Havránkové je, ale problémy dělá s druhou půlkou pozemku její sestra prostřednictvím svého syna, který chce cca 10ti násobek ceny obvyklé. To mu ŘSD dát nemůže

0/−1
5.3.2014 14:41

V11l73a13d85i49m58í17r 79F56i19b87i75g36e31r 5234971711184

No kdyby mu to dali, tak to stále vyjde levněji než ty nekonečné průtahy a na mýtném za ty 2km by to měli za pár dní zpátky. Ať už konečně stavějí a problém s pozemkem řeší souběžně.

+1/0
5.3.2014 17:49

L88u23k62á12š 59Š91m51a16h63e30l 2447114482764

Ježiši, proč? Co to je "cena obvyklá"??

0/0
5.3.2014 21:59

R93i67c36h78a46r72d 13P28o79d81z18i93m77e64k 2251287186

No mohli by ji dotáhnout až k R35, ale není to zatím tak akutní. Chápu, že jiný úseky jsou prioritnější.

0/0
5.3.2014 14:09

J70o90s45e71f 39T87r97ö23g20l 8449432936856

Mělo by se to postavit rovnou v kusu až do Jaroměře včetně kousku R35 směrem na Jičín a definitivní podoby křižovatky Plotiště. Zkušenosti ze zahraniční ukazují, že stavět v delších kusech je výhodnější - ušetří se za různé provizorní sjezdy, napojení apod. Vysoutěžit se to při tom může na kousky, např. mosty zvlášť, stejně si tyto speciální stavby firmy často subdodávkují.

+2/0
5.3.2014 15:35

V44l55a70s20t80i67m94i44l 61W98a15i70c 8430803937657

Prima, utratí se 20 miliard jinde, zatím co dostavba D8 zamrzla u ujetého kusu lesa, který se nikdo neobtěžuje sanovat a dálnici dokončit.

+5/0
5.3.2014 13:05

K23a86m90i44l 22Š72t19ě12p15n63i79č37k64a 5359383686330

a vy byste si vzal na odpovědnost, že řešení sanace navrhované je to správné za cca 1,5mld? A kdo to zaplatí?

0/0
5.3.2014 14:45

J92o46s61e33f 67T82r56ö33g72l 8199912406116

Nepochybujte o tom, že se někdo obtěžuje něco dělat, ale neví se úplně co. Pracuje se na geologickém průzkumu a hledání nejvhodnějšího řešení sanace. Podobné sesuvy ve Středohoří byly a nepochybně i dále budou, je potřeba to naplánovat tak, aby se riziko u D8 minimalizovalo.

Sesuv podobného typu není sněhová lavina, před kterou neutečete, je to pomalý proces v řádech max. metrů za hodinu, který dobíhá pomalu třeba i několik měsíců poté. Doud se to hýbalo, nedalo se dělat nic jiného než čekat.

0/0
5.3.2014 15:41

L95u17k14á57š 96Š56m52a58h72e70l 2467674152274

Jo, jenže kdyby tam postavili pořádný dlouhý tunel, tak se to nestalo... hlavně, že se tehdy vymlouvali, že to nejde, protože by to bylo dražší a dlouho by to trvalo... (nehledě na obrovské úspory pohonných hmot).

0/0
5.3.2014 22:00

J87o66s78e35f 69T45r46ö49g44l 8419422556136

Také jsem podepsal před 10 lety petici za tunel Kubačka (resp. za posouzení varianty s tunelem Kubačka). Dnes poněkud více vzdělán v oboru životní prostředí nemůžu spolehlivě říci, jestli by zrovna v případě Českého Středohoří byl tunel ta správná šetrná varianta. Středohoří je totiž vyvřelá hornina ("čedič") na usazené ("pískovec"). Pokud by se razilo v pískovci, tak by to sice šlo dobře, ale hrozilo by významné narušení spodních vod (což by pravda měla posoudit EIA). Zda by Kubačka byla už v čediči (masiv, tam narušení nehrozí) nebo ještě v pískovci nedokážu jako negeolog posoudit. Další negativum tunelu je odvětrávání a výduch.

Sumárně by asi bylo lepší vést D8 zcela mimo Středohoří (např. z jihu - varinata D7/28, která i Němcům vyšla jako nejšetrnější). Nicméně současná varianta je rozhodně vybrána v rámci možností šetrně (Opárenské údolí překonává mostem, vede po okraji a přes už narušená území).

0/0
5.3.2014 22:13

P43a21v49e63l 27O71b14d67r72ž32á16l38e80k 6266744308742

Nějak se mi nezdají ta odvolání k ÚOHS a podobně...

kdyby existovalo pravidlo, že v případě neúspěchu bude navrhovatel investorovi platit například ztráty způsobené inflací, zdržení, propadlé dotace, atd... hned by se prostředí pročistilo. A na opravdu sporné případy by měly úřady a soudy prostor a čas - vyřizovaly by je rychleji a je to.

+4/0
5.3.2014 12:10

V25a64c61l65a67v 65W92a83n31d93e63r55e71r 8728256509532

tak nevim, jestli se mam radovat, ze budeme mit lepsi cesty, nebo plakat nad tim, ze si na to vypujcime a me deti to budou splacet.

+2/−1
5.3.2014 12:03

O18n47d33ř17e28j 95K11u58d25r44n72a 9966877295718

Plakej na sebou, když nechápeš, že výstavba infrastruktury je to nejlepší pro nastartování ekonomiky.

+7/0
5.3.2014 12:09

J29a68n 26F76r92o47l75í54k 6556780955774

Samotná výstavba silnic a technických parků nic nenastartuje. Těch parků, které zejí prázdnotou je až až. Je to potřebnou podmínkou, ale samospasitelné to není. Pak nastupují dotace a odpouštění nájmů a jakmile tyto injekce pominou firmy se odstěhují jinam (např. Flextronic v Brně). Navíc ty montovny zaměstnávají převážně zahraniční pracovní sílu, když naši nezaměstnaní raději berou podporu. Takže užitek z nich mají jen majitelé ubytoven a vietnamské večerky.

+1/−2
5.3.2014 12:19

L49a21d10i59s89l86a37v 17K37v95a67s95n67i60č16k51a 1303307863425

Vyjmenoval jste jen negativa, ta jsou vždycky, ale také jsou vždycky pozitiva a ta u výstaby infrastruktury převažují.

+2/0
5.3.2014 12:28

M73a91r35t13i55n 47K56a15r41á91s76e37k 9328283608478

Sam pisete ze je to potrebna podminka - tzn je to treba udelat.

Neco jako anglictina ve vetsina firem - pri vyberku vam jeji znalost nijak nepomuze, ale kdyz ji neumite, tak vas ani do vyberoveho rizeni nezaradi...

+1/0
5.3.2014 13:16

L25u84k81á19š 59Š21m43a32h10e29l 2187424402334

Jakou ekonomiku nastartuje zbytečná stavba D3 tam, kde je rovná silnice vedoucí zcela mimo obce? S provozem pod 10 000 vozidel za 24 hodin?

0/0
5.3.2014 22:01

P33e35t91r 62P13o56s85p95í13š51i39l 4328744446296

Než se začne papírovat, tak je tu zase podzim.

+1/0
5.3.2014 11:47

J39o73s49e10f 68Š36e45m48e76l81í61k 7579131120357

Takže se zase zvýší spotřeba strusky a stavebného rumu.

+1/0
5.3.2014 11:24

J39o24s73e17f 67Š51e45m68e24l13í61k 7289801390787

stavebního, samože

0/0
5.3.2014 11:24

J37a46r98o13s70l55a67v 41L71e96b87e85d24a 3796509987810

"Vypsání tendrů neznamená, že se letos začne stavět."

Zapoměli, že až se 'vyhladovělé firmy' prokoušou přes antimonopol a soudy, nastoupí ještě ekologisti. Rv

+10/0
5.3.2014 10:34

R92a76d22e24k 57N66o76v76a92k 9144353959170

Ve chvíli běžícího stavebního povolení těžko.

0/0
5.3.2014 11:12

J17a64r19o97s53l25a58v 98L41e79b70e81d12a 3206799647310

Nevím, co přesně míníte 'běžícím povolením' ale tohle už bylo dokonce vydané povolení http://jihlava.idnes.cz/deti-zeme-podaly-namitku-proti-modernizaci-d1-u-merina-pfe-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140304_2041171_jihlava-zpravy_mv

+1/0
5.3.2014 11:21

B88e73d14ř78i35c13h 26K63u79d78r31n35a 1768518422450

Pokud povolení nabyde právní moci a byly dodrženy všechny kroky jak mají být při žádosti o povolení tak je těžké s tím něco už udělat. Soud pak prohlásí, že z hlediska postupu bylo vše v pořádku. Tady zřejmě nedošlo k nabytí právní moci a v zákoné lhůtě se Děti Země odvolaly. To je v pořádku na to má právo každý, kdo má pocit byl porušen zákon. Z článku se například dozvím, že není jasné jestli je nutné nové posouzení EIA a nový územní souhlas. Věc byla posouzena úředníkem nebo ministerstvem, ale není tam podle jakého zákona se posuzovalo. Soud musí rozhodnout jestli byl postup správný.

+1/0
5.3.2014 11:41

J64i89n32d76ř26i35c34h 49Š82k60o96p51e42k 4555561960215

přesně tak.

Jenže když je stavební řízení uděláno s chybama, tak soud ho zrušit musí

0/0
5.3.2014 21:23

B71e25d60ř90i38c80h 60K91u43d73r45n36a 1728648382370

Pokud se povolení získavají až po výběru firmy tak to je nejspíš špatně postup a přístup úředníků.  Nejdříve snad vyřeším kudy půjde trasa, vykoupím pozemky, nadefinuji co chci, seženu potřebná povolení, vymyslím jak budu stavbu financovat a nakonec vyberu zhotovitele to už bych měl mít všechny problémy, které vznikají při povolení vyřešené.

0/0
5.3.2014 11:21

J46a46r29o56s87l14a62v 48L64e94b73e16d73a 3316349327340

viz odkaz nad Vaším příspěvkem...

0/0
5.3.2014 11:29

B24e14d36ř81i53c36h 19K71u83d82r61n87a 1228198952680

Podle článku je jasné, že stavební povolení se bude znovu projednávat. Tak proč vybírat firmu ? Nejdříve vyřesit stavební povolení. Až pak vybírat firmy. Za ekologickou organizací se může také schovávat firma co zakázku nedostala.

0/0
5.3.2014 11:49

J24a94r18o37s49l33a67v 62L21e36b42e17d54a 3276219497230

Takže po vydání stavebního povolení je třeba po zákonem určenou dobu čekat s výběrem firmy, páč co kdyby to povolení někdo napadl.

No ... to by šlo, až na to, že pak bude pro někoho postup a přístup úředníků špatný :-)

0/0
5.3.2014 11:55

P12a58v59e12l 55O92b20d20r84ž13á31l10e59k 6516844768462

Ono stavební povolení má také nějakou platnost (2 roky) - a kdyby se čekalo s přípravou zadávací dokumentace a následně výběrem firmy až bude v právní moci a nezpochybnitelné, tak stihne vypršet - než doběhnou výběrová řízení a odvolání zhotovitelů.

0/0
5.3.2014 12:13

J59a36n 25F93r83o90l46í72k 6696260925114

Především stavební úřad nemusí platnost stavebního povolení omezovat i když tak u občanů zhusta činí, asi aby mohl vykazovat činnost. Pokud si stavebník ve lhůtě (nikoliv po ní jak je u státních zakázek zvykem) podá žádost o prodloužení nemusí probíhat znovu schvalovací kolečko. Délka lhůty je jen pořádková záležitost a stavební úřad by měl vyhovět.

0/0
5.3.2014 12:23

B26e65d70ř22i74c20h 60K46u66d67r12n96a 1268648292460

Ano stavební povolení má platnost 2 roky od nabytí právní moci, ale ve smyslu, že když nezačnete stavět tak vyprší (zřejmě je to zdůvodu omezené platnosti norem). V okamžiku když začnete stavět tak platí dále. U dálnice bude zřejmě nutné nejdříve získat uzemní souhlas.  No a pak jen záleží jak podrobně bude zadávací dokumentace vypadat. Pokud to zadavatel odflákne, tak je pak možné že poražení najdou nějakou skulinku jak stavbu zablokovat.

0/0
5.3.2014 12:33

J61a61r84o56s39l18a67v 84Š33i28m27á67č23e38k 6854757279188

No, stavět,,, To je až ten poslední zoufalý pokus, jak přijít k nějakým penězům z veřejných zakázek. Důležité je stavbu zahájit a fakturovat. To by se přes ten antimonopol mohlo do konce roku stihnout. Stavební firmy jsou nadržené, na ŘSD budou noví lidé, na ministerstvu se zabydluje nové osazenstvo a všichni budou hladoví,,,

0/0
5.3.2014 16:38

J68i47n59d87ř84i41c34h 40Š79k91o33p28e77k 4295701100215

stížnost k antimopolu si dávají firmy (neúspěšné) samy

0/0
5.3.2014 21:23

A17n41t46o71n18i97n 85K87u55l91h91a32n38e81k 5366790187944

20 miliard? V tomto state je to sotva na zaplatovani, po te krute a hrozne zime. Jsem zvedavy, kam silnicari vyhodi tu sul co letos nespotrebovali, preci si ji nenechaji na pristi zimu. To by se musel snizit rozpocet a doslo by k setreni..  :-/

+2/0
5.3.2014 10:33

V81l85a73d75i52m31í98r 38F75i60b15i50g97e95r 5234261771434

Logické by snad bylo že peníze určené na zimní údržbu se přesunou na opravy nebo snad ne?

0/0
5.3.2014 11:35

J80o46s60e48f 72Č98e39r48v41e17n50i19c96k47ý 9689334881233

Jenže silničáři mají ušetřen především posypový materiál a ne hotové peníze. Ledaže by stát počítal s tím, že na příští zimu nebude tolik soli potřeba a tak by dal silničářům peníze z příští zimy.

0/0
5.3.2014 11:57

V47l41a87d24i71m78í32r 35F82i14b93i95g19e21r 5144911981704

Ohledně soli která je koupená to je pravda ale taky ušetřili desetitisíce km najetých se sypači a to je pěkná sumička plus údržba techniky je dražší když se využívá na 100%

0/0
5.3.2014 12:19

R44i42c23h73a46r14d 89P91o86d65z62i66m80e73k 2171107786

jj to by bylo logický. Jestli je to ovšem podle debilního zákona možný si nejsem jistej. zimní údržba a oprava je jiná kolonka. Nevím jestli mezi těma dvěma kolonkama umožňuje zákon prachy přesouvat.

0/0
5.3.2014 14:11

J46a55n 65F73r80o25l46í25k 6346540455964

Jedná se peníze na nové investice. Peníze údržby jsou v jiném šuplíku. Logicky sůl v krytých halách vydrží do další zimy a pak se použije. Silničáři ušetřili i na soli, kterou běžně doplňují v průběhu zimy a také na provozu vozidel a platbách nasmlouvaných firem. Tyto úspory se přesunou do letních oprav neinvestičního charakteru.

+1/0
5.3.2014 12:27

B38e15n 15P48a96v87k55a 1987723937831

Boj o koryta nechť započne:-P

0/0
5.3.2014 10:31

S34l79á91v66e72k 26C33h30a88r19v42á66t 3454422966

No hlavne tady porad chybi pokracovani vystavby alternativy vychodo-zapadniho spojeni k D1 -> tj. R35... To je chyba.... Rv

+10/0
5.3.2014 10:28

R63a26d75e58k 22N59o53v93a57k 9594573279820

Dostavuje se estakáda v Opatovicích, vykupuje se směrem na Časy, příprava dalších úseků rozhodně nestojí.

To že se nekope, ještě neaznamená, že se nic nedělá

+2/0
5.3.2014 11:13





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.