Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavební půst končí. Stát spouští soutěže na silnice za miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má připravené soutěže na nové silnice a dálnice v hodnotě přes dvacet miliard, které chce začít stavět ještě letos. V tomto roce by tak měl zřejmě skončit mnohaletý půst, kdy se u nás nezačínaly stavět žádné nové silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70e22t26r 53H69o55r58á39k 1409683489784

Tyto soutěže skončí nejdříve v polovině příštího roku. Takže poněkud předčasná radost. Pokud se to dostane k ÚOHS, tak to tento neschopný úřad bude řešit nejméně rok, protože neumí rozhodovat.

0/0
5.3.2014 17:25

K77a40m45i10l 41D52o70l85e37z91e92l 6822356674242

stale se stavi nove silnice, ale pritom nejsou penize na udrzbu stavajicich ??

zajimava taktika R^

0/0
5.3.2014 15:28

J76a34n 44M68a93l78í62k 9159520940941

A opraví někdo ty rozpadlé stávající? Jakto, že to nikomu nevadí,vždyť je to ostuda. ;-O

0/0
5.3.2014 13:39

K12a95m34i10l 47Š75t60ě37p74n56i79č82k65a 5299843836560

opraví, jistě. Jen se dohodněte s novým min. dopravy, aby v čase cca 5let uvolnil okolo 120mld Kč, které jsou na opravu dálnic a silnic 1. spočítány, že jsou potřeba

0/0
5.3.2014 14:43

J44i53n11d76ř44i20c89h 44Š60k15o42p36e82k 4445431130165

to nikdo neřeší, podstatný je stavět nové silnice, že není na údržbu stávajících, které chátrají (oprava napůl studenou balenkou  v listopadu fakt má přínos akorát pro obalovnu a stavební firmu)

+1/0
5.3.2014 21:26

P52a32v19e75l 63V28e35t55e83š58n56í49k 7595218585347

A co D11? Aspoň ty 2 kilometry do Hradce. Vždyť už pozemek máte. Žádná šance na dostavění?

+1/0
5.3.2014 13:11

V61l38a17d83i14m66í45r 29F67i21b92i25g93e70r 5504371591554

Pořád se tam pár blbejch metrů řeší, fakt nechápu co je na tom k nevyřešení, stejně to tam jednou bude tak dostavět a přitom to řešit aby se mohlo pokračovat. Na stránkách ŘSD je termín zahájení do Května 2014 ale před půl rokem se už mělo začít stavět tak nikdo neví :-/

0/0
5.3.2014 13:40

K52a31m65i31l 88Š69t52ě29p94n60i77č84k36a 5539143286970

Ano, pozemek od Havránkové je, ale problémy dělá s druhou půlkou pozemku její sestra prostřednictvím svého syna, který chce cca 10ti násobek ceny obvyklé. To mu ŘSD dát nemůže

0/−1
5.3.2014 14:41

V40l75a67d86i83m21í26r 60F69i56b84i28g33e12r 5134281931884

No kdyby mu to dali, tak to stále vyjde levněji než ty nekonečné průtahy a na mýtném za ty 2km by to měli za pár dní zpátky. Ať už konečně stavějí a problém s pozemkem řeší souběžně.

+1/0
5.3.2014 17:49

L69u64k19á18š 22Š33m35a80h18e74l 2637924932844

Ježiši, proč? Co to je "cena obvyklá"??

0/0
5.3.2014 21:59

R27i13c62h52a48r39d 91P60o18d46z69i45m49e26k 2761657876

No mohli by ji dotáhnout až k R35, ale není to zatím tak akutní. Chápu, že jiný úseky jsou prioritnější.

0/0
5.3.2014 14:09

J25o70s44e94f 16T74r14ö94g58l 8219302286316

Mělo by se to postavit rovnou v kusu až do Jaroměře včetně kousku R35 směrem na Jičín a definitivní podoby křižovatky Plotiště. Zkušenosti ze zahraniční ukazují, že stavět v delších kusech je výhodnější - ušetří se za různé provizorní sjezdy, napojení apod. Vysoutěžit se to při tom může na kousky, např. mosty zvlášť, stejně si tyto speciální stavby firmy často subdodávkují.

+2/0
5.3.2014 15:35

V74l52a52s31t74i84m72i20l 66W84a52i10c 8290683907447

Prima, utratí se 20 miliard jinde, zatím co dostavba D8 zamrzla u ujetého kusu lesa, který se nikdo neobtěžuje sanovat a dálnici dokončit.

+5/0
5.3.2014 13:05

K66a46m65i47l 40Š67t85ě29p80n31i54č51k31a 5309173276180

a vy byste si vzal na odpovědnost, že řešení sanace navrhované je to správné za cca 1,5mld? A kdo to zaplatí?

0/0
5.3.2014 14:45

J65o25s94e60f 75T16r20ö79g45l 8249512746136

Nepochybujte o tom, že se někdo obtěžuje něco dělat, ale neví se úplně co. Pracuje se na geologickém průzkumu a hledání nejvhodnějšího řešení sanace. Podobné sesuvy ve Středohoří byly a nepochybně i dále budou, je potřeba to naplánovat tak, aby se riziko u D8 minimalizovalo.

Sesuv podobného typu není sněhová lavina, před kterou neutečete, je to pomalý proces v řádech max. metrů za hodinu, který dobíhá pomalu třeba i několik měsíců poté. Doud se to hýbalo, nedalo se dělat nic jiného než čekat.

0/0
5.3.2014 15:41

L71u17k66á38š 20Š79m62a41h12e93l 2307974792524

Jo, jenže kdyby tam postavili pořádný dlouhý tunel, tak se to nestalo... hlavně, že se tehdy vymlouvali, že to nejde, protože by to bylo dražší a dlouho by to trvalo... (nehledě na obrovské úspory pohonných hmot).

0/0
5.3.2014 22:00

J63o64s92e57f 29T37r15ö68g92l 8849342856116

Také jsem podepsal před 10 lety petici za tunel Kubačka (resp. za posouzení varianty s tunelem Kubačka). Dnes poněkud více vzdělán v oboru životní prostředí nemůžu spolehlivě říci, jestli by zrovna v případě Českého Středohoří byl tunel ta správná šetrná varianta. Středohoří je totiž vyvřelá hornina ("čedič") na usazené ("pískovec"). Pokud by se razilo v pískovci, tak by to sice šlo dobře, ale hrozilo by významné narušení spodních vod (což by pravda měla posoudit EIA). Zda by Kubačka byla už v čediči (masiv, tam narušení nehrozí) nebo ještě v pískovci nedokážu jako negeolog posoudit. Další negativum tunelu je odvětrávání a výduch.

Sumárně by asi bylo lepší vést D8 zcela mimo Středohoří (např. z jihu - varinata D7/28, která i Němcům vyšla jako nejšetrnější). Nicméně současná varianta je rozhodně vybrána v rámci možností šetrně (Opárenské údolí překonává mostem, vede po okraji a přes už narušená území).

0/0
5.3.2014 22:13

P50a95v65e63l 24O21b23d91r43ž70á68l88e15k 6326864668442

Nějak se mi nezdají ta odvolání k ÚOHS a podobně...

kdyby existovalo pravidlo, že v případě neúspěchu bude navrhovatel investorovi platit například ztráty způsobené inflací, zdržení, propadlé dotace, atd... hned by se prostředí pročistilo. A na opravdu sporné případy by měly úřady a soudy prostor a čas - vyřizovaly by je rychleji a je to.

+4/0
5.3.2014 12:10

V51a95c21l22a61v 60W18a19n81d81e28r46e30r 8648876249232

tak nevim, jestli se mam radovat, ze budeme mit lepsi cesty, nebo plakat nad tim, ze si na to vypujcime a me deti to budou splacet.

+2/−1
5.3.2014 12:03

O97n27d89ř79e37j 63K18u83d74r59n69a 9706617915628

Plakej na sebou, když nechápeš, že výstavba infrastruktury je to nejlepší pro nastartování ekonomiky.

+7/0
5.3.2014 12:09

J71a80n 71F72r35o92l40í23k 6836450765894

Samotná výstavba silnic a technických parků nic nenastartuje. Těch parků, které zejí prázdnotou je až až. Je to potřebnou podmínkou, ale samospasitelné to není. Pak nastupují dotace a odpouštění nájmů a jakmile tyto injekce pominou firmy se odstěhují jinam (např. Flextronic v Brně). Navíc ty montovny zaměstnávají převážně zahraniční pracovní sílu, když naši nezaměstnaní raději berou podporu. Takže užitek z nich mají jen majitelé ubytoven a vietnamské večerky.

+1/−2
5.3.2014 12:19

L58a14d28i57s70l71a24v 52K59v13a36s66n31i61č52k90a 1973257553205

Vyjmenoval jste jen negativa, ta jsou vždycky, ale také jsou vždycky pozitiva a ta u výstaby infrastruktury převažují.

+2/0
5.3.2014 12:28

M10a55r73t93i71n 56K10a38r62á49s98e31k 9328443608238

Sam pisete ze je to potrebna podminka - tzn je to treba udelat.

Neco jako anglictina ve vetsina firem - pri vyberku vam jeji znalost nijak nepomuze, ale kdyz ji neumite, tak vas ani do vyberoveho rizeni nezaradi...

+1/0
5.3.2014 13:16

L12u44k27á20š 58Š65m95a49h29e29l 2817374762834

Jakou ekonomiku nastartuje zbytečná stavba D3 tam, kde je rovná silnice vedoucí zcela mimo obce? S provozem pod 10 000 vozidel za 24 hodin?

0/0
5.3.2014 22:01

P13e83t88r 13P94o85s57p27í28š17i31l 4248314366676

Než se začne papírovat, tak je tu zase podzim.

+1/0
5.3.2014 11:47

J74o53s28e26f 34Š79e48m59e59l69í79k 7369901660947

Takže se zase zvýší spotřeba strusky a stavebného rumu.

+1/0
5.3.2014 11:24

J71o96s54e73f 45Š14e45m73e26l42í15k 7809291950827

stavebního, samože

0/0
5.3.2014 11:24

J90a89r51o30s13l93a11v 88L27e34b42e14d61a 3216389907850

"Vypsání tendrů neznamená, že se letos začne stavět."

Zapoměli, že až se 'vyhladovělé firmy' prokoušou přes antimonopol a soudy, nastoupí ještě ekologisti. Rv

+10/0
5.3.2014 10:34

R30a73d43e85k 20N85o61v50a42k 9474473969380

Ve chvíli běžícího stavebního povolení těžko.

0/0
5.3.2014 11:12

J95a56r68o18s49l76a41v 88L77e76b47e64d49a 3216339747530

Nevím, co přesně míníte 'běžícím povolením' ale tohle už bylo dokonce vydané povolení http://jihlava.idnes.cz/deti-zeme-podaly-namitku-proti-modernizaci-d1-u-merina-pfe-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140304_2041171_jihlava-zpravy_mv

+1/0
5.3.2014 11:21

B87e95d68ř71i93c18h 20K30u50d57r13n81a 1158648152410

Pokud povolení nabyde právní moci a byly dodrženy všechny kroky jak mají být při žádosti o povolení tak je těžké s tím něco už udělat. Soud pak prohlásí, že z hlediska postupu bylo vše v pořádku. Tady zřejmě nedošlo k nabytí právní moci a v zákoné lhůtě se Děti Země odvolaly. To je v pořádku na to má právo každý, kdo má pocit byl porušen zákon. Z článku se například dozvím, že není jasné jestli je nutné nové posouzení EIA a nový územní souhlas. Věc byla posouzena úředníkem nebo ministerstvem, ale není tam podle jakého zákona se posuzovalo. Soud musí rozhodnout jestli byl postup správný.

+1/0
5.3.2014 11:41

J58i25n91d37ř29i31c60h 23Š48k64o33p32e61k 4455411730535

přesně tak.

Jenže když je stavební řízení uděláno s chybama, tak soud ho zrušit musí

0/0
5.3.2014 21:23

B73e75d52ř87i28c74h 16K20u14d66r70n76a 1838458282310

Pokud se povolení získavají až po výběru firmy tak to je nejspíš špatně postup a přístup úředníků.  Nejdříve snad vyřeším kudy půjde trasa, vykoupím pozemky, nadefinuji co chci, seženu potřebná povolení, vymyslím jak budu stavbu financovat a nakonec vyberu zhotovitele to už bych měl mít všechny problémy, které vznikají při povolení vyřešené.

0/0
5.3.2014 11:21

J71a22r90o11s24l40a49v 41L44e49b42e72d77a 3566969837370

viz odkaz nad Vaším příspěvkem...

0/0
5.3.2014 11:29

B39e27d45ř39i35c47h 21K35u66d52r47n24a 1948268912210

Podle článku je jasné, že stavební povolení se bude znovu projednávat. Tak proč vybírat firmu ? Nejdříve vyřesit stavební povolení. Až pak vybírat firmy. Za ekologickou organizací se může také schovávat firma co zakázku nedostala.

0/0
5.3.2014 11:49

J40a59r30o10s33l21a38v 36L20e25b49e27d19a 3366769377520

Takže po vydání stavebního povolení je třeba po zákonem určenou dobu čekat s výběrem firmy, páč co kdyby to povolení někdo napadl.

No ... to by šlo, až na to, že pak bude pro někoho postup a přístup úředníků špatný :-)

0/0
5.3.2014 11:55

P40a53v20e80l 19O45b55d47r63ž10á45l32e48k 6336184818522

Ono stavební povolení má také nějakou platnost (2 roky) - a kdyby se čekalo s přípravou zadávací dokumentace a následně výběrem firmy až bude v právní moci a nezpochybnitelné, tak stihne vypršet - než doběhnou výběrová řízení a odvolání zhotovitelů.

0/0
5.3.2014 12:13

J76a33n 84F54r10o28l12í95k 6216250205444

Především stavební úřad nemusí platnost stavebního povolení omezovat i když tak u občanů zhusta činí, asi aby mohl vykazovat činnost. Pokud si stavebník ve lhůtě (nikoliv po ní jak je u státních zakázek zvykem) podá žádost o prodloužení nemusí probíhat znovu schvalovací kolečko. Délka lhůty je jen pořádková záležitost a stavební úřad by měl vyhovět.

0/0
5.3.2014 12:23

B97e23d22ř92i13c23h 17K55u64d92r95n29a 1648108712150

Ano stavební povolení má platnost 2 roky od nabytí právní moci, ale ve smyslu, že když nezačnete stavět tak vyprší (zřejmě je to zdůvodu omezené platnosti norem). V okamžiku když začnete stavět tak platí dále. U dálnice bude zřejmě nutné nejdříve získat uzemní souhlas.  No a pak jen záleží jak podrobně bude zadávací dokumentace vypadat. Pokud to zadavatel odflákne, tak je pak možné že poražení najdou nějakou skulinku jak stavbu zablokovat.

0/0
5.3.2014 12:33

J27a37r71o72s93l33a81v 75Š18i50m44á41č94e69k 6744477429348

No, stavět,,, To je až ten poslední zoufalý pokus, jak přijít k nějakým penězům z veřejných zakázek. Důležité je stavbu zahájit a fakturovat. To by se přes ten antimonopol mohlo do konce roku stihnout. Stavební firmy jsou nadržené, na ŘSD budou noví lidé, na ministerstvu se zabydluje nové osazenstvo a všichni budou hladoví,,,

0/0
5.3.2014 16:38

J70i96n31d25ř92i67c25h 85Š32k22o32p22e48k 4825891390325

stížnost k antimopolu si dávají firmy (neúspěšné) samy

0/0
5.3.2014 21:23

A27n91t38o68n89i71n 77K60u18l52h42a18n32e67k 5346320437844

20 miliard? V tomto state je to sotva na zaplatovani, po te krute a hrozne zime. Jsem zvedavy, kam silnicari vyhodi tu sul co letos nespotrebovali, preci si ji nenechaji na pristi zimu. To by se musel snizit rozpocet a doslo by k setreni..  :-/

+2/0
5.3.2014 10:33

V78l47a12d51i49m59í71r 21F42i91b27i20g21e24r 5124411151574

Logické by snad bylo že peníze určené na zimní údržbu se přesunou na opravy nebo snad ne?

0/0
5.3.2014 11:35

J69o56s19e88f 77Č82e84r44v57e60n10i78c47k43ý 9119794481893

Jenže silničáři mají ušetřen především posypový materiál a ne hotové peníze. Ledaže by stát počítal s tím, že na příští zimu nebude tolik soli potřeba a tak by dal silničářům peníze z příští zimy.

0/0
5.3.2014 11:57

V72l54a80d94i75m71í60r 66F45i15b21i36g60e62r 5204251421644

Ohledně soli která je koupená to je pravda ale taky ušetřili desetitisíce km najetých se sypači a to je pěkná sumička plus údržba techniky je dražší když se využívá na 100%

0/0
5.3.2014 12:19

R11i93c12h54a89r48d 80P34o76d41z22i78m30e47k 2681317466

jj to by bylo logický. Jestli je to ovšem podle debilního zákona možný si nejsem jistej. zimní údržba a oprava je jiná kolonka. Nevím jestli mezi těma dvěma kolonkama umožňuje zákon prachy přesouvat.

0/0
5.3.2014 14:11

J38a84n 18F88r72o83l66í55k 6336810465454

Jedná se peníze na nové investice. Peníze údržby jsou v jiném šuplíku. Logicky sůl v krytých halách vydrží do další zimy a pak se použije. Silničáři ušetřili i na soli, kterou běžně doplňují v průběhu zimy a také na provozu vozidel a platbách nasmlouvaných firem. Tyto úspory se přesunou do letních oprav neinvestičního charakteru.

+1/0
5.3.2014 12:27

B66e23n 45P48a98v35k57a 1517903307131

Boj o koryta nechť započne:-P

0/0
5.3.2014 10:31

S63l63á91v40e28k 76C82h73a96r74v53á30t 3524582966

No hlavne tady porad chybi pokracovani vystavby alternativy vychodo-zapadniho spojeni k D1 -> tj. R35... To je chyba.... Rv

+10/0
5.3.2014 10:28

R54a69d29e18k 54N80o66v87a37k 9414853309780

Dostavuje se estakáda v Opatovicích, vykupuje se směrem na Časy, příprava dalších úseků rozhodně nestojí.

To že se nekope, ještě neaznamená, že se nic nedělá

+2/0
5.3.2014 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.