Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Stavební půst končí. Stát spouští soutěže na silnice za miliardy

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) má připravené soutěže na nové silnice a dálnice v hodnotě přes dvacet miliard, které chce začít stavět ještě letos. V tomto roce by tak měl zřejmě skončit mnohaletý půst, kdy se u nás nezačínaly stavět žádné nové silnice.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P76e38t20r 24H48o36r61á34k 1329673709384

Tyto soutěže skončí nejdříve v polovině příštího roku. Takže poněkud předčasná radost. Pokud se to dostane k ÚOHS, tak to tento neschopný úřad bude řešit nejméně rok, protože neumí rozhodovat.

0/0
5.3.2014 17:25

K44a87m67i36l 66D21o38l12e32z22e11l 6712236424522

stale se stavi nove silnice, ale pritom nejsou penize na udrzbu stavajicich ??

zajimava taktika R^

0/0
5.3.2014 15:28

J34a66n 15M56a33l29í86k 9709590560161

A opraví někdo ty rozpadlé stávající? Jakto, že to nikomu nevadí,vždyť je to ostuda. ;-O

0/0
5.3.2014 13:39

K60a45m80i18l 55Š16t40ě96p62n80i86č59k23a 5269663976520

opraví, jistě. Jen se dohodněte s novým min. dopravy, aby v čase cca 5let uvolnil okolo 120mld Kč, které jsou na opravu dálnic a silnic 1. spočítány, že jsou potřeba

0/0
5.3.2014 14:43

J64i54n61d68ř43i91c51h 69Š78k17o68p24e64k 4935721730365

to nikdo neřeší, podstatný je stavět nové silnice, že není na údržbu stávajících, které chátrají (oprava napůl studenou balenkou  v listopadu fakt má přínos akorát pro obalovnu a stavební firmu)

+1/0
5.3.2014 21:26

P81a67v22e72l 32V67e89t26e22š44n76í76k 7545388745247

A co D11? Aspoň ty 2 kilometry do Hradce. Vždyť už pozemek máte. Žádná šance na dostavění?

+1/0
5.3.2014 13:11

V81l66a91d96i29m25í55r 39F71i79b48i83g47e72r 5874831331254

Pořád se tam pár blbejch metrů řeší, fakt nechápu co je na tom k nevyřešení, stejně to tam jednou bude tak dostavět a přitom to řešit aby se mohlo pokračovat. Na stránkách ŘSD je termín zahájení do Května 2014 ale před půl rokem se už mělo začít stavět tak nikdo neví :-/

0/0
5.3.2014 13:40

K73a89m20i50l 78Š93t44ě27p45n54i11č37k62a 5809433256230

Ano, pozemek od Havránkové je, ale problémy dělá s druhou půlkou pozemku její sestra prostřednictvím svého syna, který chce cca 10ti násobek ceny obvyklé. To mu ŘSD dát nemůže

0/−1
5.3.2014 14:41

V44l14a91d42i27m63í83r 28F50i45b75i44g82e66r 5704921311124

No kdyby mu to dali, tak to stále vyjde levněji než ty nekonečné průtahy a na mýtném za ty 2km by to měli za pár dní zpátky. Ať už konečně stavějí a problém s pozemkem řeší souběžně.

+1/0
5.3.2014 17:49

L57u18k15á36š 90Š74m51a51h84e30l 2337364612784

Ježiši, proč? Co to je "cena obvyklá"??

0/0
5.3.2014 21:59

R39i81c78h87a25r50d 13P72o95d52z59i20m81e34k 2101397146

No mohli by ji dotáhnout až k R35, ale není to zatím tak akutní. Chápu, že jiný úseky jsou prioritnější.

0/0
5.3.2014 14:09

J70o42s86e59f 35T70r46ö44g64l 8669202116256

Mělo by se to postavit rovnou v kusu až do Jaroměře včetně kousku R35 směrem na Jičín a definitivní podoby křižovatky Plotiště. Zkušenosti ze zahraniční ukazují, že stavět v delších kusech je výhodnější - ušetří se za různé provizorní sjezdy, napojení apod. Vysoutěžit se to při tom může na kousky, např. mosty zvlášť, stejně si tyto speciální stavby firmy často subdodávkují.

+2/0
5.3.2014 15:35

V88l20a66s90t97i58m50i80l 86W28a24i97c 8410603147347

Prima, utratí se 20 miliard jinde, zatím co dostavba D8 zamrzla u ujetého kusu lesa, který se nikdo neobtěžuje sanovat a dálnici dokončit.

+5/0
5.3.2014 13:05

K88a98m26i55l 40Š80t86ě19p62n64i57č56k48a 5709853716800

a vy byste si vzal na odpovědnost, že řešení sanace navrhované je to správné za cca 1,5mld? A kdo to zaplatí?

0/0
5.3.2014 14:45

J31o83s35e71f 75T48r15ö37g86l 8499272876276

Nepochybujte o tom, že se někdo obtěžuje něco dělat, ale neví se úplně co. Pracuje se na geologickém průzkumu a hledání nejvhodnějšího řešení sanace. Podobné sesuvy ve Středohoří byly a nepochybně i dále budou, je potřeba to naplánovat tak, aby se riziko u D8 minimalizovalo.

Sesuv podobného typu není sněhová lavina, před kterou neutečete, je to pomalý proces v řádech max. metrů za hodinu, který dobíhá pomalu třeba i několik měsíců poté. Doud se to hýbalo, nedalo se dělat nic jiného než čekat.

0/0
5.3.2014 15:41

L51u32k74á82š 76Š14m35a50h79e98l 2477444112814

Jo, jenže kdyby tam postavili pořádný dlouhý tunel, tak se to nestalo... hlavně, že se tehdy vymlouvali, že to nejde, protože by to bylo dražší a dlouho by to trvalo... (nehledě na obrovské úspory pohonných hmot).

0/0
5.3.2014 22:00

J87o51s31e58f 47T36r47ö10g38l 8139822276336

Také jsem podepsal před 10 lety petici za tunel Kubačka (resp. za posouzení varianty s tunelem Kubačka). Dnes poněkud více vzdělán v oboru životní prostředí nemůžu spolehlivě říci, jestli by zrovna v případě Českého Středohoří byl tunel ta správná šetrná varianta. Středohoří je totiž vyvřelá hornina ("čedič") na usazené ("pískovec"). Pokud by se razilo v pískovci, tak by to sice šlo dobře, ale hrozilo by významné narušení spodních vod (což by pravda měla posoudit EIA). Zda by Kubačka byla už v čediči (masiv, tam narušení nehrozí) nebo ještě v pískovci nedokážu jako negeolog posoudit. Další negativum tunelu je odvětrávání a výduch.

Sumárně by asi bylo lepší vést D8 zcela mimo Středohoří (např. z jihu - varinata D7/28, která i Němcům vyšla jako nejšetrnější). Nicméně současná varianta je rozhodně vybrána v rámci možností šetrně (Opárenské údolí překonává mostem, vede po okraji a přes už narušená území).

0/0
5.3.2014 22:13

P77a50v13e93l 47O90b74d47r15ž34á73l87e19k 6666544798132

Nějak se mi nezdají ta odvolání k ÚOHS a podobně...

kdyby existovalo pravidlo, že v případě neúspěchu bude navrhovatel investorovi platit například ztráty způsobené inflací, zdržení, propadlé dotace, atd... hned by se prostředí pročistilo. A na opravdu sporné případy by měly úřady a soudy prostor a čas - vyřizovaly by je rychleji a je to.

+4/0
5.3.2014 12:10

V50a89c14l32a46v 78W92a86n12d71e39r95e53r 8968196179492

tak nevim, jestli se mam radovat, ze budeme mit lepsi cesty, nebo plakat nad tim, ze si na to vypujcime a me deti to budou splacet.

+2/−1
5.3.2014 12:03

O45n96d83ř58e27j 79K54u57d98r56n92a 9926407275628

Plakej na sebou, když nechápeš, že výstavba infrastruktury je to nejlepší pro nastartování ekonomiky.

+7/0
5.3.2014 12:09

J57a30n 32F33r56o10l11í37k 6186260795524

Samotná výstavba silnic a technických parků nic nenastartuje. Těch parků, které zejí prázdnotou je až až. Je to potřebnou podmínkou, ale samospasitelné to není. Pak nastupují dotace a odpouštění nájmů a jakmile tyto injekce pominou firmy se odstěhují jinam (např. Flextronic v Brně). Navíc ty montovny zaměstnávají převážně zahraniční pracovní sílu, když naši nezaměstnaní raději berou podporu. Takže užitek z nich mají jen majitelé ubytoven a vietnamské večerky.

+1/−2
5.3.2014 12:19

L17a73d39i79s42l36a25v 98K98v29a83s90n72i34č77k87a 1783457923195

Vyjmenoval jste jen negativa, ta jsou vždycky, ale také jsou vždycky pozitiva a ta u výstaby infrastruktury převažují.

+2/0
5.3.2014 12:28

M41a21r42t94i75n 85K82a92r45á95s56e50k 9108103128498

Sam pisete ze je to potrebna podminka - tzn je to treba udelat.

Neco jako anglictina ve vetsina firem - pri vyberku vam jeji znalost nijak nepomuze, ale kdyz ji neumite, tak vas ani do vyberoveho rizeni nezaradi...

+1/0
5.3.2014 13:16

L35u27k22á59š 13Š11m62a58h10e48l 2427834752334

Jakou ekonomiku nastartuje zbytečná stavba D3 tam, kde je rovná silnice vedoucí zcela mimo obce? S provozem pod 10 000 vozidel za 24 hodin?

0/0
5.3.2014 22:01

P48e38t80r 85P42o75s61p95í84š65i50l 4418164636336

Než se začne papírovat, tak je tu zase podzim.

+1/0
5.3.2014 11:47

J36o50s71e33f 74Š48e53m28e80l59í37k 7199781460757

Takže se zase zvýší spotřeba strusky a stavebného rumu.

+1/0
5.3.2014 11:24

J47o50s19e68f 72Š17e21m29e23l68í73k 7729301370927

stavebního, samože

0/0
5.3.2014 11:24

J62a68r56o93s76l21a90v 21L51e57b10e84d61a 3156829477510

"Vypsání tendrů neznamená, že se letos začne stavět."

Zapoměli, že až se 'vyhladovělé firmy' prokoušou přes antimonopol a soudy, nastoupí ještě ekologisti. Rv

+10/0
5.3.2014 10:34

R27a48d89e13k 90N96o93v59a29k 9394513209150

Ve chvíli běžícího stavebního povolení těžko.

0/0
5.3.2014 11:12

J74a79r97o53s65l73a49v 32L51e97b35e58d96a 3266249177350

Nevím, co přesně míníte 'běžícím povolením' ale tohle už bylo dokonce vydané povolení http://jihlava.idnes.cz/deti-zeme-podaly-namitku-proti-modernizaci-d1-u-merina-pfe-/jihlava-zpravy.aspx?c=A140304_2041171_jihlava-zpravy_mv

+1/0
5.3.2014 11:21

B66e18d85ř35i30c13h 87K12u59d77r59n98a 1278918612680

Pokud povolení nabyde právní moci a byly dodrženy všechny kroky jak mají být při žádosti o povolení tak je těžké s tím něco už udělat. Soud pak prohlásí, že z hlediska postupu bylo vše v pořádku. Tady zřejmě nedošlo k nabytí právní moci a v zákoné lhůtě se Děti Země odvolaly. To je v pořádku na to má právo každý, kdo má pocit byl porušen zákon. Z článku se například dozvím, že není jasné jestli je nutné nové posouzení EIA a nový územní souhlas. Věc byla posouzena úředníkem nebo ministerstvem, ale není tam podle jakého zákona se posuzovalo. Soud musí rozhodnout jestli byl postup správný.

+1/0
5.3.2014 11:41

J41i51n35d14ř63i61c26h 72Š11k93o96p91e76k 4415981770445

přesně tak.

Jenže když je stavební řízení uděláno s chybama, tak soud ho zrušit musí

0/0
5.3.2014 21:23

B21e13d83ř12i29c48h 58K94u64d63r24n71a 1728518802420

Pokud se povolení získavají až po výběru firmy tak to je nejspíš špatně postup a přístup úředníků.  Nejdříve snad vyřeším kudy půjde trasa, vykoupím pozemky, nadefinuji co chci, seženu potřebná povolení, vymyslím jak budu stavbu financovat a nakonec vyberu zhotovitele to už bych měl mít všechny problémy, které vznikají při povolení vyřešené.

0/0
5.3.2014 11:21

J95a38r83o72s80l31a13v 55L69e61b29e18d90a 3196819457600

viz odkaz nad Vaším příspěvkem...

0/0
5.3.2014 11:29

B31e81d79ř58i83c39h 32K85u54d68r95n61a 1588398312550

Podle článku je jasné, že stavební povolení se bude znovu projednávat. Tak proč vybírat firmu ? Nejdříve vyřesit stavební povolení. Až pak vybírat firmy. Za ekologickou organizací se může také schovávat firma co zakázku nedostala.

0/0
5.3.2014 11:49

J21a43r45o69s92l71a39v 80L80e55b58e86d39a 3856739537410

Takže po vydání stavebního povolení je třeba po zákonem určenou dobu čekat s výběrem firmy, páč co kdyby to povolení někdo napadl.

No ... to by šlo, až na to, že pak bude pro někoho postup a přístup úředníků špatný :-)

0/0
5.3.2014 11:55

P35a22v29e98l 62O46b53d54r49ž94á75l43e59k 6176124888862

Ono stavební povolení má také nějakou platnost (2 roky) - a kdyby se čekalo s přípravou zadávací dokumentace a následně výběrem firmy až bude v právní moci a nezpochybnitelné, tak stihne vypršet - než doběhnou výběrová řízení a odvolání zhotovitelů.

0/0
5.3.2014 12:13

J45a97n 47F10r89o37l19í49k 6766120835734

Především stavební úřad nemusí platnost stavebního povolení omezovat i když tak u občanů zhusta činí, asi aby mohl vykazovat činnost. Pokud si stavebník ve lhůtě (nikoliv po ní jak je u státních zakázek zvykem) podá žádost o prodloužení nemusí probíhat znovu schvalovací kolečko. Délka lhůty je jen pořádková záležitost a stavební úřad by měl vyhovět.

0/0
5.3.2014 12:23

B98e24d81ř32i17c26h 13K19u35d22r80n97a 1268488312440

Ano stavební povolení má platnost 2 roky od nabytí právní moci, ale ve smyslu, že když nezačnete stavět tak vyprší (zřejmě je to zdůvodu omezené platnosti norem). V okamžiku když začnete stavět tak platí dále. U dálnice bude zřejmě nutné nejdříve získat uzemní souhlas.  No a pak jen záleží jak podrobně bude zadávací dokumentace vypadat. Pokud to zadavatel odflákne, tak je pak možné že poražení najdou nějakou skulinku jak stavbu zablokovat.

0/0
5.3.2014 12:33

J15a46r94o50s83l50a98v 38Š55i93m34á31č91e88k 6224697509698

No, stavět,,, To je až ten poslední zoufalý pokus, jak přijít k nějakým penězům z veřejných zakázek. Důležité je stavbu zahájit a fakturovat. To by se přes ten antimonopol mohlo do konce roku stihnout. Stavební firmy jsou nadržené, na ŘSD budou noví lidé, na ministerstvu se zabydluje nové osazenstvo a všichni budou hladoví,,,

0/0
5.3.2014 16:38

J75i95n60d61ř37i98c85h 84Š77k19o85p65e12k 4735871860155

stížnost k antimopolu si dávají firmy (neúspěšné) samy

0/0
5.3.2014 21:23

A71n65t87o32n24i73n 82K93u61l32h77a86n43e32k 5686380747774

20 miliard? V tomto state je to sotva na zaplatovani, po te krute a hrozne zime. Jsem zvedavy, kam silnicari vyhodi tu sul co letos nespotrebovali, preci si ji nenechaji na pristi zimu. To by se musel snizit rozpocet a doslo by k setreni..  :-/

+2/0
5.3.2014 10:33

V55l48a53d84i67m50í96r 64F30i28b69i37g32e57r 5134121171964

Logické by snad bylo že peníze určené na zimní údržbu se přesunou na opravy nebo snad ne?

0/0
5.3.2014 11:35

J84o81s53e80f 85Č77e42r47v63e17n89i75c62k96ý 9739984201413

Jenže silničáři mají ušetřen především posypový materiál a ne hotové peníze. Ledaže by stát počítal s tím, že na příští zimu nebude tolik soli potřeba a tak by dal silničářům peníze z příští zimy.

0/0
5.3.2014 11:57

V65l28a79d29i80m26í19r 62F75i91b94i55g39e39r 5304611401884

Ohledně soli která je koupená to je pravda ale taky ušetřili desetitisíce km najetých se sypači a to je pěkná sumička plus údržba techniky je dražší když se využívá na 100%

0/0
5.3.2014 12:19

R95i11c66h66a17r35d 13P43o57d39z51i16m39e57k 2581917696

jj to by bylo logický. Jestli je to ovšem podle debilního zákona možný si nejsem jistej. zimní údržba a oprava je jiná kolonka. Nevím jestli mezi těma dvěma kolonkama umožňuje zákon prachy přesouvat.

0/0
5.3.2014 14:11

J50a77n 14F62r72o63l76í25k 6666550685604

Jedná se peníze na nové investice. Peníze údržby jsou v jiném šuplíku. Logicky sůl v krytých halách vydrží do další zimy a pak se použije. Silničáři ušetřili i na soli, kterou běžně doplňují v průběhu zimy a také na provozu vozidel a platbách nasmlouvaných firem. Tyto úspory se přesunou do letních oprav neinvestičního charakteru.

+1/0
5.3.2014 12:27

B60e46n 41P45a42v19k24a 1397973607721

Boj o koryta nechť započne:-P

0/0
5.3.2014 10:31

S93l76á81v61e32k 33C84h64a96r79v46á59t 3214622836

No hlavne tady porad chybi pokracovani vystavby alternativy vychodo-zapadniho spojeni k D1 -> tj. R35... To je chyba.... Rv

+10/0
5.3.2014 10:28

R42a38d13e89k 90N67o57v74a95k 9774153739930

Dostavuje se estakáda v Opatovicích, vykupuje se směrem na Časy, příprava dalších úseků rozhodně nestojí.

To že se nekope, ještě neaznamená, že se nic nedělá

+2/0
5.3.2014 11:13







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.