Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První česká tramvaj vyrobená v Číně začala lovit místní zákazníky

Po Praze a lotyšské Rize začala plzeňská tramvaj ForCity jezdit i v čínském městě Čching-tao. První prototyp smontovala tamní firma CSR Sifang, která loni koupila technologickou licenci od Škody Transportation. Teď začne nízkopodlažní tramvaje, kterých jen v Praze už jezdí téměř stovka, nabízet čínským městům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J73a35n 10H59l19e75d32í90k 4669672178132

Číňany zajímá, aby je cokoli, ale rychle a levně převezlo z bodu A - do bodu B,  jestli to není čínská past na naivky, tramvaj rozkuchají a okopírují,- jako úplně vše ostatní

0/0
7.3.2014 15:49
Foto

S94t49a10n68i80s33l78a81v 76T57e97s16a72ř 9807194902534

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak v mokrý vaně, žádný boční vedení. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Tvarování nevyhovující Rv

0/0
7.3.2014 15:45

J69i52ř94í 98K57a63č84í75r63e34k 5320566946

Já fakt nevím... u nás lidi nemají práci a ještě si necháme montovat tramvaje v Číně... jako nerozumím téhle problematico ale fakt mi to příjde divné. V Číně to sice udělají levněji, ale u nás za to dostanou zaplaceno Češi.

0/0
7.3.2014 13:03

J56i51ř42í 98K96a34č13í52r79e21k 5540446646

jej já si to špatně přečetl, to je jen prodaná licence ;-D

0/0
7.3.2014 13:06
Foto

M93i53r32o12s21l69a58v 20S56t75e63i43n51e53r 6118214273485

Takže pan Křižík by si zasloužil větší popularizaci, jako dítě jsem ještě v Jihlavě v takové tramvaji cestoval na nádraží. Málo platné, stará tradice nese i čerstvé plody.

0/0
7.3.2014 9:18

J13a28n52a 34M51o20l26á38k75o91v55á 7447496526284

To vas obdivuju, ja jsem teda z Prahy, ale takovehle tramvaje za meho detsvi nejezdily.

0/0
7.3.2014 9:35

A45l18e49x21a68n80d10r 53K83o86s92t32k51a 5309696689106

Dnes mimochodem opět jezdí, jako historická linka, defakto atrakce. A ačkoliv to není nijak extra pohodlné, tak si uvědomte, jak neskutečný pokrok to byl oproti koňce, či nutnosti jít pěšky. A jen tak mimochodem, třeba ve Vídni jsou sice moderní tramvaje, ale ten interiér má hodně společného s onou Křižíkovou. Dřevo, rovné plodhy, které se velmi snadno vymetou a vytřou..

0/0
7.3.2014 11:48
Foto

R36o20b43e27r25t 90P34l78o76c68h 4586422801793

A budou v té Číně mít plastové, dřevěné nebo koženkové sedačky???

0/0
6.3.2014 23:45

J82a17n97a 12M11o81l74á18k97o90v58á 7707346966364

Bude jen k stani.

0/0
7.3.2014 9:36
Foto

L39u44b53o50š 34M73o79t51l 9915350747323

Člověk by byl hrdý, ale podívejte se na tohle:

http://english.people.com.cn/98649/8539554.html

Dokonale okopírovaná plzeňská tramvaj a v článku ani neceknou o tom, odkud ten design a vnitřky jsou! To jsou parchanti.

0/0
6.3.2014 20:02

J94a77n 55D30v75o24ř37á60k 3513706474626

nejdříve si přečte článek, právě o této tramvajo to je ;-D

0/0
7.3.2014 7:35
Foto

L69u97b35o37š 67M18o27t98l 9755170517713

Nejdříve si přečtěte můj komentář, přesně tohle totiž říkal. ;-D

K tomu říkám, že Číňani původ toho modelu oficiálně zatajují.

0/0
7.3.2014 9:12

I31v12a45n 36M42a81r34e31k 6584898492

CSR ? Siang ? No a máme na problém zaděláno, jakmile se toho domáknou naši východní bratři budou nás žalovat minimálně v Haagu ! ? ! ?  8-o

0/0
6.3.2014 18:21

W43a74l95t80r 25S14e30d22l11á83k 8110783865219

Vypadá fakt dobře.

0/0
6.3.2014 18:10

P20e53t66r 97B16o24c77e77k 7796222330523

Naklonují to asi tak do roka, každý to ví a stjně jim to ukážou s montáží a výrobou....!!!!!!

+1/0
6.3.2014 17:51

J16i57ř15í 43Č14e79r45m75á75k 9460287739524

Tak nase vyrobky tam prodavat nesmime a oni ty jejich tedy prodavat muzou?

0/0
6.3.2014 16:40

M13a93r91e47k 50Š19i11m61o34n 2624937228218

Ano je to tak. Ale je to zejména náš (EU) problém.

+1/0
6.3.2014 16:43
Foto

J15a33n 50T37o60k28o13š 5458912956689

Čína má svou ekonomiku dobře ošetřenou:

V Číně může mít majoritní podíl ve firmě pouze čínský subjekt - což znamená, že o zisku rozhodují Číňané - zisky se reinvestují zpět do Čínské ekonomiky - nikoliv jako v ČR, kde končí u zahraničních vlastníků.

Například "českou Škodu" tam vlastní majoritním podílem Čínská FAW.

Celkově Čína hlavně z toho důvodu stále roste. Automobilky tam při 1,4 miliardy populace prodaly minulý rok 19 milionů aut, v EU to bylo při 0,75 miliardy populace 11 milionů aut. Reinvestice do ekonomiky přináší pracovní místa a další kupní sílu.

+2/0
6.3.2014 18:49

D93a36n 95M45a82c40h73o76l89d60a 8867492354742

dokud ty firmy tam jsou tak ano, ovsem firmy zacly odchazet. Pak to pro ne bude pruser, budou delat jen to co zkopcili, jakmile nebude co kopcit, pujdou pomalu ajiste do nekam. Zacatek konce neuveritelneho rustu Ciny v podstate zacal

0/0
7.3.2014 11:24

A84l29e85x12a95n55d53r 18K50o84s32t63k70a 5239776469906

Firmy začaly odcházet? A můžete nějaké jmenovat? Já že naopak vidím jen čláky, jak firma zavře fabriku v USA nebo EU a vyrábí v Číně, nikdy jsem neviděl opačný titulek. V lepším případě se výrobek vyrobí v Číně a do EU doputuje jako součástky, které nějaká montovna smontuje, aby na to nebylo clo jako na dovoz.

0/0
7.3.2014 11:37

J84a90n 56K55r53k 1491167343382

Za 3 roku zacneme dovazet napadne podobne tramvaje s nazvem myCity nebo podobnym vyrobene ... v Cine. Licenci pochopitelne porusovat nebudou, protoze sedadlo ridice bude mit jinou barvu.

+1/0
6.3.2014 16:08

H27o21n80z46a 37M42a88y49e20r 7910372593713

Skodofka OK, Porsche to byl strasnej omyl, kix, hrubka, minela praskych uradnikuRvRv

+3/−1
6.3.2014 15:55

A20l66a97n 79Ř52e36p41k55a 4515226

Mno, školit číňany.. to nevidím jako dobrý nápad, nakonec si ty tramvaje udělají sami a Škodovka ostrouhá ;-D

0/0
6.3.2014 15:50

M29a47r19e12k 43Š88i93m72o39n 2574567488288

Nakonec ano. Ale za tu dobu bude Škodovka o další technologický skok dál. Pokud ne, tak si to zaslouží.

0/0
6.3.2014 16:44

D79a33n73i50e26l 42S79o87b95o79t91a 9629954836420

Měli trochu upravit interiér a snížit madla, protože takhle na ně spousta Číňanů nedosáhne :-)

+1/0
6.3.2014 15:42

M18a54r84t90i78n 35H94r24o23u50d40n18ý 6588477652976

Že licence platí jen pro 400ks? To není pro Číňana naprosto žádnou překážkou. Z nějakých copyrightů a podobných věcí si nic nedělají...

+7/0
6.3.2014 14:44

P79a18v50e40l 34M55a18t81o10u94š86e67k 5300157628964

Nejlepší je, když něco posuzují, lidé, kteří o tom nevědí takřka vůbec nic. Ti bývají zpravidla nejchytřejší.

0/−1
6.3.2014 15:33

P41e76t55r 25D73v40o72ř93á41k 9934257312270

Čínské společnosti s kopiemi cizích technologií zatím mají úspěchy i v zahraničí, budují železnice třeba v Jižní Americe, Africe nebo jihovýchodní Asii. "Půjdeme kamkoliv, kde bude po našem zboží poptávka," řekl Čang Sin-Ning z čínské společnosti South Railway.

Zahraniční konkurenci porazili čínští dodavatelé třeba v Saudské Arábii. Vybudují první část železniční trati do Mekky v přepočtu za víc než 34 miliard korun. Podílet by se mohli i na trati v americké Kalifornii.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/109382-cina-velmoc-rychlovlaku-i-okopirovanych-technologii/

0/0
6.3.2014 18:15

J65a46n65a 71S42t24e40h84l62í72k66o23v59á 2449690530946

Chudáci číňani ;-D

0/−2
6.3.2014 14:38

M29i36l82a20n 12K95r50á34l 8313338921761

Proč chudáci? Tramvaje od Škody jsou jedni z nejlepších na světě nebo nám p. Stehlíková povězte co měli číňani koupit jiného

+1/0
6.3.2014 14:58

J10a60n61a 75S86t84e73h68l11í82k49o89v63á 2269450700626

jel jste v té tramvaji? Já s ní jezdím každý den, tak vím ... Předchozí Porsche, to je jiná,ale tyhle ... :-/

0/−4
6.3.2014 15:02

M10i72l59a43n 96K33r70á36l 8973398631541

Občas jezdím a zdá se mi pohodlná, takže podle Vás měli koupit Porsche která ničila koleje?

+1/0
6.3.2014 15:05

J68a46n73a 16S63t38e78h89l23í98k82o92v66á 2199540660806

pohodlná? 8-o Beru design a pohodlí a pokud vím,tak tady ty byly také problematické.

0/−1
6.3.2014 15:09

M36i62l15a85n 17K84r62á40l 8753368111271

Stále jste mi neodpověděla kterou jinou tramvaj měli vzít když se jim smějete,

+1/0
6.3.2014 15:15

J78a62n23a 47S70t70e29h93l31í27k52o39v16á 2339300820456

Psala jsem snad o Porsche, jinak třeba v Amsterdamu jezdí pěkné a pohodlné tramvaje, na Tenerife ... nevím,do tramvají nedělám,ale tahle se jim dle mého trošku nepovedla, nebo ano, sama o sobě je v pořádku,až na ty sedačky ...

0/−2
6.3.2014 15:19
Foto

S44t24a40n14i26s52l72a81v 28M16í41č86e97k 3788745485236

Ty sedačky vám napravují kulatá záda, jsou moc pohodlné a celkově i hygieničtější. Nechápu, co máte proti.....

0/−1
7.3.2014 7:25

J86a96n65a 24S13t95e16h94l19í17k68o82v68á 2649540560166

až na to, že z nich kloužu, v zatáčkách hrozí i spadnutí a to jsem vyššího vzrůstu a to, že při delší cestě ( u mě je to 30 minut) bolí zadní část těla ani nemluvím ...

+1/0
7.3.2014 8:10
Foto

S54t52a65n81i63s32l18a31v 27T97e46s75a24ř 9847644402374

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak veslař. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Rv

0/0
7.3.2014 15:42

J58a81n68a 58S47t58e25h11l29í45k76o71v20á 2479570280436

jsem ráda, že si to nemyslím sama, přesně tak!

0/0
7.3.2014 15:46

P33a27v41e68l 43M40a82t60o80u86š84e76k 5210697918684

O tom, že jsou jedny z nejlepších, by se jistě daly vést spory, nicméně pokud s nimi nebudou jezdit ulicemi typu Letenská, Chotkova, Dlážděná apod., ale po moderních, pokud možno přímých tratích (což zřejmě budou), pak asi nebude problém.

0/0
6.3.2014 15:36

V82á98c24l29a57v 71V83o16ř43í15š16e17k 1126801311740

Oprava článku: V Číně je 160 měst - ale těch obyvatel bude určitě víc než uvedený 1 milion.

0/−1
6.3.2014 14:27

M64a76r36e45k 95Š14i40m50o10n 2254167748648

větný rozbor:

(160 měst)(s více než milionem obyvatel)

(160)(měst s více než jedním obyvatel)

řekl bych, že autor myslel tu druhou variantu.

+1/0
6.3.2014 16:49

J29a41n 60Z98b60o49ř54i88l 3459437189

Tamní zákony totiž neumožňují dovážet celé vozy ze zahraničí. Vyrobit je smí jen místní firma

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-15t-forcity-v-cine-0ho-/eko-doprava.aspx?c=A140306_121110_eko-doprava_neh

To by se mi líbilo i u nás !

+1/0
6.3.2014 14:07

J97a82r95e58k 34D49o54l73á79k 2823943896949

Rád bych upozornil na přepis čínského města, kde tramvaje jezdí, snad symbolicky centrum čínského pivovarnictví  - v češtině Čching-tao v pinyinu ("anglicky") Qingdao. Čching-tao je to samozřejmě správný český přepis, a smekám před iDnes za precizní jazykovou čistotu. Problém je v tom, že ten, kdo jezdí do Číny nebo čte texty v angličtině, zná vice pinyinové verze názvů a ty české jsou docela matoucí. Proto bych se v běžných novinových článcích přimlouval za doplnění českého - vice fonetického přepisu - tím přepisem  pinyinovým, mezinárodně uznávaným - a vlastně i čínským oficiálním. U Pekingu samozřejmě není potřeba přidat závorku s Beijing, ale je každému na první pohled jasné, že Pchu-tung je místo, kde se nachází hlavní šangajské mezinárodní letiště Pu-dong? Jednoduché to mají Rusové, v azbuce napíší Пудун, a v latince použijí pinyin.

A k tomu kopírování - Číňané umí kopírovat, ale  vzdělání a know-how to nenahradí. Jde spíše o zneužívání ochranných známek u luxusního zboží. Navíc platy inženýrů ve velkých městech začínají být srovnatelné s našimi, ne-li vyšší. Výrobky mé firmy byly v Číně zkopírovány, ale nemyslím si, že příliš úspěšně - a vyvážíme dál.

+4/0
6.3.2014 13:56

J37a90r55o63m27i24r 26F31a83r90e36k 4392513877

Cching-tao znam spis jako Tsingtao (prave podle toho piva :-)), Pudong je bez pomlcky, ne?

+1/0
6.3.2014 15:00

M69a30r31e24k 24Š31i47m10o62n 2944417668138

Jenom zpřesnění - pinyin není "anglický" přepis, ani nevychází z angličtiny a pokud aplikujeme anglickou výslovnost na pinyin, tak to nebude fungovat. Je to oficiální přepis čínštiny do latinky s vlastníma pravidlama výslovnosti, dokonce má určitou šanci díky digitalizaci časem vytlačit původní čmáranice. Plný pinyin navíc obsahuje všelijaká diakritika, která při běžném přepisu samozřejmě odpadávají, ale mohou mít i podsatný význam.

+2/0
6.3.2014 16:57

R65o81b35e19r54t 61K77r13o70k 2543272962884

Mno... myslím že je to i poslední tramvaj smontovaná z českých dílů, dál už si to Číňani budou pod jinou značkou vyrábět sami.

+9/0
6.3.2014 13:01

M79a90r83e66k 74D74e42m22č25á31k 9915224746675

Tak už na té první české tramvaji logo Škody není ;-) Ale dokážete si představit, že by se z ČR vozily tramvaje do Číny? Já teda moc ne, ta doprava by stála strašně moc.

+1/0
6.3.2014 13:05

J80a22k68u18b 63Š64a29f83a63n79d34a 7545147421421

Proč ne? Umím si představit, že ty lodě z Číny jsou plnější než do číny takže by to asi šlo. V ceně tramvaje to nebude velká částka. Když se přes půl zeměkoule vozí auta tak proč ne toto.

+4/0
6.3.2014 13:13

M18a51r27e52k 69Š14i49m20o81n 2144577108378

Kvůli dopravě to není, vejde se to na plošinový vlak nebo se to dá dát na loď. Je to kvůli tomu, že čína zakazuje dovoz spousty věcí, prakticky všeho, co jsou schopni vyrobit sami aspoň podle manuálu, a vlaky a tramvaje do tétu skupiny patří.

+1/0
6.3.2014 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.