Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

První česká tramvaj vyrobená v Číně začala lovit místní zákazníky

Po Praze a lotyšské Rize začala plzeňská tramvaj ForCity jezdit i v čínském městě Čching-tao. První prototyp smontovala tamní firma CSR Sifang, která loni koupila technologickou licenci od Škody Transportation. Teď začne nízkopodlažní tramvaje, kterých jen v Praze už jezdí téměř stovka, nabízet čínským městům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J10a40n 62H24l12e60d59í73k 4359352328732

Číňany zajímá, aby je cokoli, ale rychle a levně převezlo z bodu A - do bodu B,  jestli to není čínská past na naivky, tramvaj rozkuchají a okopírují,- jako úplně vše ostatní

0/0
7.3.2014 15:49
Foto

S50t11a29n23i94s36l76a49v 46T54e42s19a93ř 9197684532774

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak v mokrý vaně, žádný boční vedení. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Tvarování nevyhovující Rv

0/0
7.3.2014 15:45

J10i94ř45í 25K98a56č28í81r22e98k 5370746686

Já fakt nevím... u nás lidi nemají práci a ještě si necháme montovat tramvaje v Číně... jako nerozumím téhle problematico ale fakt mi to příjde divné. V Číně to sice udělají levněji, ale u nás za to dostanou zaplaceno Češi.

0/0
7.3.2014 13:03

J47i64ř16í 57K43a16č98í20r42e13k 5970456206

jej já si to špatně přečetl, to je jen prodaná licence ;-D

0/0
7.3.2014 13:06
Foto

M15i13r84o74s64l16a27v 64S40t25e63i29n71e11r 1345775788373

Takže pan Křižík by si zasloužil větší popularizaci, jako dítě jsem ještě v Jihlavě v takové tramvaji cestoval na nádraží. Málo platné, stará tradice nese i čerstvé plody.

0/0
7.3.2014 9:18

J30a30n64a 41M43o80l29á50k31o87v71á 7517616386264

To vas obdivuju, ja jsem teda z Prahy, ale takovehle tramvaje za meho detsvi nejezdily.

0/0
7.3.2014 9:35

A87l23e25x82a76n88d32r 70K82o71s10t98k39a 5789756829566

Dnes mimochodem opět jezdí, jako historická linka, defakto atrakce. A ačkoliv to není nijak extra pohodlné, tak si uvědomte, jak neskutečný pokrok to byl oproti koňce, či nutnosti jít pěšky. A jen tak mimochodem, třeba ve Vídni jsou sice moderní tramvaje, ale ten interiér má hodně společného s onou Křižíkovou. Dřevo, rovné plodhy, které se velmi snadno vymetou a vytřou..

0/0
7.3.2014 11:48

R23o40b96e21r41t 35P75l64o54c98h 4746822821203

A budou v té Číně mít plastové, dřevěné nebo koženkové sedačky???

0/0
6.3.2014 23:45

J73a41n40a 10M58o71l48á62k49o16v14á 7807636546584

Bude jen k stani.

0/0
7.3.2014 9:36
Foto

L58u66b58o87š 71M22o81t62l 9425400107833

Člověk by byl hrdý, ale podívejte se na tohle:

http://english.people.com.cn/98649/8539554.html

Dokonale okopírovaná plzeňská tramvaj a v článku ani neceknou o tom, odkud ten design a vnitřky jsou! To jsou parchanti.

0/0
6.3.2014 20:02

J85a65n 56D95v93o28ř26á10k 3343566944646

nejdříve si přečte článek, právě o této tramvajo to je ;-D

0/0
7.3.2014 7:35
Foto

L18u24b81o40š 48M48o92t72l 9365570497273

Nejdříve si přečtěte můj komentář, přesně tohle totiž říkal. ;-D

K tomu říkám, že Číňani původ toho modelu oficiálně zatajují.

0/0
7.3.2014 9:12

I20v38a34n 60M17a82r52e37k 6464888842

CSR ? Siang ? No a máme na problém zaděláno, jakmile se toho domáknou naši východní bratři budou nás žalovat minimálně v Haagu ! ? ! ?  8-o

0/0
6.3.2014 18:21

W29a18l16t30r 94S97e97d61l63á47k 8410863465649

Vypadá fakt dobře.

0/0
6.3.2014 18:10

P86e97t33r 25B27o52c47e27k 7626332670703

Naklonují to asi tak do roka, každý to ví a stjně jim to ukážou s montáží a výrobou....!!!!!!

+1/0
6.3.2014 17:51

J76i81ř24í 28Č69e13r11m41á39k 9130117589174

Tak nase vyrobky tam prodavat nesmime a oni ty jejich tedy prodavat muzou?

0/0
6.3.2014 16:40

M52a27r50e29k 32Š22i39m72o95n 2684507648898

Ano je to tak. Ale je to zejména náš (EU) problém.

+1/0
6.3.2014 16:43
Foto

J80a12n 86T95o91k88o76š 5568792446379

Čína má svou ekonomiku dobře ošetřenou:

V Číně může mít majoritní podíl ve firmě pouze čínský subjekt - což znamená, že o zisku rozhodují Číňané - zisky se reinvestují zpět do Čínské ekonomiky - nikoliv jako v ČR, kde končí u zahraničních vlastníků.

Například "českou Škodu" tam vlastní majoritním podílem Čínská FAW.

Celkově Čína hlavně z toho důvodu stále roste. Automobilky tam při 1,4 miliardy populace prodaly minulý rok 19 milionů aut, v EU to bylo při 0,75 miliardy populace 11 milionů aut. Reinvestice do ekonomiky přináší pracovní místa a další kupní sílu.

+2/0
6.3.2014 18:49

D95a76n 64M14a32c46h26o93l32d83a 8877492454682

dokud ty firmy tam jsou tak ano, ovsem firmy zacly odchazet. Pak to pro ne bude pruser, budou delat jen to co zkopcili, jakmile nebude co kopcit, pujdou pomalu ajiste do nekam. Zacatek konce neuveritelneho rustu Ciny v podstate zacal

0/0
7.3.2014 11:24

A55l80e50x29a56n59d12r 87K96o16s41t89k73a 5229306569296

Firmy začaly odcházet? A můžete nějaké jmenovat? Já že naopak vidím jen čláky, jak firma zavře fabriku v USA nebo EU a vyrábí v Číně, nikdy jsem neviděl opačný titulek. V lepším případě se výrobek vyrobí v Číně a do EU doputuje jako součástky, které nějaká montovna smontuje, aby na to nebylo clo jako na dovoz.

0/0
7.3.2014 11:37

J56a34n 61K51r74k 1411947443102

Za 3 roku zacneme dovazet napadne podobne tramvaje s nazvem myCity nebo podobnym vyrobene ... v Cine. Licenci pochopitelne porusovat nebudou, protoze sedadlo ridice bude mit jinou barvu.

+1/0
6.3.2014 16:08

H90o85n59z67a 43M84a92y72e18r 7100362213213

Skodofka OK, Porsche to byl strasnej omyl, kix, hrubka, minela praskych uradnikuRvRv

+3/−1
6.3.2014 15:55
Foto

A87l56a55n 57Ř17e54p30k58a 4295866

Mno, školit číňany.. to nevidím jako dobrý nápad, nakonec si ty tramvaje udělají sami a Škodovka ostrouhá ;-D

0/0
6.3.2014 15:50

M89a92r24e36k 25Š21i36m33o25n 2664147838698

Nakonec ano. Ale za tu dobu bude Škodovka o další technologický skok dál. Pokud ne, tak si to zaslouží.

0/0
6.3.2014 16:44

D91a61n16i49e14l 23S54o85b70o35t82a 9269604246630

Měli trochu upravit interiér a snížit madla, protože takhle na ně spousta Číňanů nedosáhne :-)

+1/0
6.3.2014 15:42

M30a16r87t54i43n 77H15r47o84u65d16n81ý 6248857102956

Že licence platí jen pro 400ks? To není pro Číňana naprosto žádnou překážkou. Z nějakých copyrightů a podobných věcí si nic nedělají...

+7/0
6.3.2014 14:44

P98a61v32e39l 89M12a70t59o66u66š80e50k 5880107818384

Nejlepší je, když něco posuzují, lidé, kteří o tom nevědí takřka vůbec nic. Ti bývají zpravidla nejchytřejší.

0/−1
6.3.2014 15:33

P50e10t49r 97D16v88o29ř49á84k 9734607162360

Čínské společnosti s kopiemi cizích technologií zatím mají úspěchy i v zahraničí, budují železnice třeba v Jižní Americe, Africe nebo jihovýchodní Asii. "Půjdeme kamkoliv, kde bude po našem zboží poptávka," řekl Čang Sin-Ning z čínské společnosti South Railway.

Zahraniční konkurenci porazili čínští dodavatelé třeba v Saudské Arábii. Vybudují první část železniční trati do Mekky v přepočtu za víc než 34 miliard korun. Podílet by se mohli i na trati v americké Kalifornii.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/109382-cina-velmoc-rychlovlaku-i-okopirovanych-technologii/

0/0
6.3.2014 18:15

J18a17n11a 14S29t11e12h74l24í67k30o54v64á 2249530740436

Chudáci číňani ;-D

0/−2
6.3.2014 14:38

M86i27l98a34n 41K34r84á27l 8663578611811

Proč chudáci? Tramvaje od Škody jsou jedni z nejlepších na světě nebo nám p. Stehlíková povězte co měli číňani koupit jiného

+1/0
6.3.2014 14:58

J41a83n22a 50S20t80e92h29l44í62k91o73v36á 2469790480956

jel jste v té tramvaji? Já s ní jezdím každý den, tak vím ... Předchozí Porsche, to je jiná,ale tyhle ... :-/

0/−4
6.3.2014 15:02

M40i74l61a28n 40K18r46á62l 8603738301821

Občas jezdím a zdá se mi pohodlná, takže podle Vás měli koupit Porsche která ničila koleje?

+1/0
6.3.2014 15:05

J15a94n68a 76S88t96e10h71l91í81k82o68v61á 2919750460156

pohodlná? 8-o Beru design a pohodlí a pokud vím,tak tady ty byly také problematické.

0/−1
6.3.2014 15:09

M14i96l71a92n 53K40r21á80l 8433448521471

Stále jste mi neodpověděla kterou jinou tramvaj měli vzít když se jim smějete,

+1/0
6.3.2014 15:15

J87a90n49a 83S82t81e11h27l53í53k40o84v78á 2289510770616

Psala jsem snad o Porsche, jinak třeba v Amsterdamu jezdí pěkné a pohodlné tramvaje, na Tenerife ... nevím,do tramvají nedělám,ale tahle se jim dle mého trošku nepovedla, nebo ano, sama o sobě je v pořádku,až na ty sedačky ...

0/−2
6.3.2014 15:19
Foto

S55t47a36n62i92s98l81a53v 46M10í89č71e15k 3948525685606

Ty sedačky vám napravují kulatá záda, jsou moc pohodlné a celkově i hygieničtější. Nechápu, co máte proti.....

0/−1
7.3.2014 7:25

J21a48n47a 26S23t13e84h95l30í31k24o69v75á 2989860800946

až na to, že z nich kloužu, v zatáčkách hrozí i spadnutí a to jsem vyššího vzrůstu a to, že při delší cestě ( u mě je to 30 minut) bolí zadní část těla ani nemluvím ...

+1/0
7.3.2014 8:10
Foto

S63t26a10n69i36s45l12a57v 29T88e12s45a10ř 9167404942174

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak veslař. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Rv

0/0
7.3.2014 15:42

J22a55n34a 92S94t36e86h25l75í84k77o68v49á 2789680570456

jsem ráda, že si to nemyslím sama, přesně tak!

0/0
7.3.2014 15:46

P29a53v81e79l 25M84a30t25o52u76š48e93k 5720117358664

O tom, že jsou jedny z nejlepších, by se jistě daly vést spory, nicméně pokud s nimi nebudou jezdit ulicemi typu Letenská, Chotkova, Dlážděná apod., ale po moderních, pokud možno přímých tratích (což zřejmě budou), pak asi nebude problém.

0/0
6.3.2014 15:36

V40á98c79l49a10v 56V13o54ř45í42š49e74k 1696131221270

Oprava článku: V Číně je 160 měst - ale těch obyvatel bude určitě víc než uvedený 1 milion.

0/−1
6.3.2014 14:27

M66a41r66e61k 36Š59i76m36o79n 2204257208128

větný rozbor:

(160 měst)(s více než milionem obyvatel)

(160)(měst s více než jedním obyvatel)

řekl bych, že autor myslel tu druhou variantu.

+1/0
6.3.2014 16:49

J93a60n 41Z10b29o54ř16i66l 3319777879

Tamní zákony totiž neumožňují dovážet celé vozy ze zahraničí. Vyrobit je smí jen místní firma

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-15t-forcity-v-cine-0ho-/eko-doprava.aspx?c=A140306_121110_eko-doprava_neh

To by se mi líbilo i u nás !

+1/0
6.3.2014 14:07

J54a12r39e25k 37D27o70l17á43k 2973283126969

Rád bych upozornil na přepis čínského města, kde tramvaje jezdí, snad symbolicky centrum čínského pivovarnictví  - v češtině Čching-tao v pinyinu ("anglicky") Qingdao. Čching-tao je to samozřejmě správný český přepis, a smekám před iDnes za precizní jazykovou čistotu. Problém je v tom, že ten, kdo jezdí do Číny nebo čte texty v angličtině, zná vice pinyinové verze názvů a ty české jsou docela matoucí. Proto bych se v běžných novinových článcích přimlouval za doplnění českého - vice fonetického přepisu - tím přepisem  pinyinovým, mezinárodně uznávaným - a vlastně i čínským oficiálním. U Pekingu samozřejmě není potřeba přidat závorku s Beijing, ale je každému na první pohled jasné, že Pchu-tung je místo, kde se nachází hlavní šangajské mezinárodní letiště Pu-dong? Jednoduché to mají Rusové, v azbuce napíší Пудун, a v latince použijí pinyin.

A k tomu kopírování - Číňané umí kopírovat, ale  vzdělání a know-how to nenahradí. Jde spíše o zneužívání ochranných známek u luxusního zboží. Navíc platy inženýrů ve velkých městech začínají být srovnatelné s našimi, ne-li vyšší. Výrobky mé firmy byly v Číně zkopírovány, ale nemyslím si, že příliš úspěšně - a vyvážíme dál.

+4/0
6.3.2014 13:56

J22a87r73o96m36i27r 64F32a34r64e66k 4192603847

Cching-tao znam spis jako Tsingtao (prave podle toho piva :-)), Pudong je bez pomlcky, ne?

+1/0
6.3.2014 15:00

M66a21r21e54k 69Š37i97m48o35n 2184847938738

Jenom zpřesnění - pinyin není "anglický" přepis, ani nevychází z angličtiny a pokud aplikujeme anglickou výslovnost na pinyin, tak to nebude fungovat. Je to oficiální přepis čínštiny do latinky s vlastníma pravidlama výslovnosti, dokonce má určitou šanci díky digitalizaci časem vytlačit původní čmáranice. Plný pinyin navíc obsahuje všelijaká diakritika, která při běžném přepisu samozřejmě odpadávají, ale mohou mít i podsatný význam.

+2/0
6.3.2014 16:57

R76o89b34e65r30t 35K14r68o17k 2383242862884

Mno... myslím že je to i poslední tramvaj smontovaná z českých dílů, dál už si to Číňani budou pod jinou značkou vyrábět sami.

+9/0
6.3.2014 13:01

M51a51r40e89k 52D51e21m73č62á44k 9875624636165

Tak už na té první české tramvaji logo Škody není ;-) Ale dokážete si představit, že by se z ČR vozily tramvaje do Číny? Já teda moc ne, ta doprava by stála strašně moc.

+1/0
6.3.2014 13:05

J55a11k42u14b 68Š38a78f39a24n49d70a 7915417691601

Proč ne? Umím si představit, že ty lodě z Číny jsou plnější než do číny takže by to asi šlo. V ceně tramvaje to nebude velká částka. Když se přes půl zeměkoule vozí auta tak proč ne toto.

+4/0
6.3.2014 13:13

M10a90r84e50k 10Š29i68m33o48n 2284437528428

Kvůli dopravě to není, vejde se to na plošinový vlak nebo se to dá dát na loď. Je to kvůli tomu, že čína zakazuje dovoz spousty věcí, prakticky všeho, co jsou schopni vyrobit sami aspoň podle manuálu, a vlaky a tramvaje do tétu skupiny patří.

+1/0
6.3.2014 13:36





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.