Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

První česká tramvaj vyrobená v Číně začala lovit místní zákazníky

Po Praze a lotyšské Rize začala plzeňská tramvaj ForCity jezdit i v čínském městě Čching-tao. První prototyp smontovala tamní firma CSR Sifang, která loni koupila technologickou licenci od Škody Transportation. Teď začne nízkopodlažní tramvaje, kterých jen v Praze už jezdí téměř stovka, nabízet čínským městům.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J19a51n 48H93l72e83d17í92k 4569942398152

Číňany zajímá, aby je cokoli, ale rychle a levně převezlo z bodu A - do bodu B,  jestli to není čínská past na naivky, tramvaj rozkuchají a okopírují,- jako úplně vše ostatní

0/0
7.3.2014 15:49
Foto

S57t51a84n20i55s32l20a86v 60T53e12s24a46ř 9897554862434

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak v mokrý vaně, žádný boční vedení. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Tvarování nevyhovující Rv

0/0
7.3.2014 15:45

J77i37ř73í 70K22a61č92í83r37e34k 5720426556

Já fakt nevím... u nás lidi nemají práci a ještě si necháme montovat tramvaje v Číně... jako nerozumím téhle problematico ale fakt mi to příjde divné. V Číně to sice udělají levněji, ale u nás za to dostanou zaplaceno Češi.

0/0
7.3.2014 13:03

J46i26ř60í 50K59a61č69í11r24e73k 5530656976

jej já si to špatně přečetl, to je jen prodaná licence ;-D

0/0
7.3.2014 13:06
Foto

M65i49r33o56s82l38a29v 59S77t66e65i43n45e89r 6918364273965

Takže pan Křižík by si zasloužil větší popularizaci, jako dítě jsem ještě v Jihlavě v takové tramvaji cestoval na nádraží. Málo platné, stará tradice nese i čerstvé plody.

0/0
7.3.2014 9:18

J46a54n14a 17M84o63l95á39k92o26v41á 7637636296144

To vas obdivuju, ja jsem teda z Prahy, ale takovehle tramvaje za meho detsvi nejezdily.

0/0
7.3.2014 9:35

A23l95e52x59a80n51d44r 22K95o67s59t93k16a 5239716779746

Dnes mimochodem opět jezdí, jako historická linka, defakto atrakce. A ačkoliv to není nijak extra pohodlné, tak si uvědomte, jak neskutečný pokrok to byl oproti koňce, či nutnosti jít pěšky. A jen tak mimochodem, třeba ve Vídni jsou sice moderní tramvaje, ale ten interiér má hodně společného s onou Křižíkovou. Dřevo, rovné plodhy, které se velmi snadno vymetou a vytřou..

0/0
7.3.2014 11:48
Foto

R95o76b16e20r93t 58P64l69o59c52h 4456132271243

A budou v té Číně mít plastové, dřevěné nebo koženkové sedačky???

0/0
6.3.2014 23:45

J13a45n39a 31M92o49l75á46k54o12v42á 7177486356684

Bude jen k stani.

0/0
7.3.2014 9:36
Foto

L89u26b30o47š 66M67o85t23l 9935290477863

Člověk by byl hrdý, ale podívejte se na tohle:

http://english.people.com.cn/98649/8539554.html

Dokonale okopírovaná plzeňská tramvaj a v článku ani neceknou o tom, odkud ten design a vnitřky jsou! To jsou parchanti.

0/0
6.3.2014 20:02

J89a30n 98D98v18o78ř53á55k 3573766904786

nejdříve si přečte článek, právě o této tramvajo to je ;-D

0/0
7.3.2014 7:35
Foto

L38u98b58o31š 14M77o85t19l 9385100687353

Nejdříve si přečtěte můj komentář, přesně tohle totiž říkal. ;-D

K tomu říkám, že Číňani původ toho modelu oficiálně zatajují.

0/0
7.3.2014 9:12

I24v64a60n 55M26a32r44e12k 6554618842

CSR ? Siang ? No a máme na problém zaděláno, jakmile se toho domáknou naši východní bratři budou nás žalovat minimálně v Haagu ! ? ! ?  8-o

0/0
6.3.2014 18:21

W25a55l13t33r 38S94e78d20l23á34k 8510193675199

Vypadá fakt dobře.

0/0
6.3.2014 18:10

P64e18t25r 42B37o57c88e61k 7726832520283

Naklonují to asi tak do roka, každý to ví a stjně jim to ukážou s montáží a výrobou....!!!!!!

+1/0
6.3.2014 17:51

J96i39ř34í 41Č88e33r76m23á42k 9740107539574

Tak nase vyrobky tam prodavat nesmime a oni ty jejich tedy prodavat muzou?

0/0
6.3.2014 16:40

M24a59r89e55k 11Š72i55m92o46n 2604247298688

Ano je to tak. Ale je to zejména náš (EU) problém.

+1/0
6.3.2014 16:43
Foto

J27a13n 95T63o82k28o79š 5198972496859

Čína má svou ekonomiku dobře ošetřenou:

V Číně může mít majoritní podíl ve firmě pouze čínský subjekt - což znamená, že o zisku rozhodují Číňané - zisky se reinvestují zpět do Čínské ekonomiky - nikoliv jako v ČR, kde končí u zahraničních vlastníků.

Například "českou Škodu" tam vlastní majoritním podílem Čínská FAW.

Celkově Čína hlavně z toho důvodu stále roste. Automobilky tam při 1,4 miliardy populace prodaly minulý rok 19 milionů aut, v EU to bylo při 0,75 miliardy populace 11 milionů aut. Reinvestice do ekonomiky přináší pracovní místa a další kupní sílu.

+2/0
6.3.2014 18:49

D81a44n 28M41a53c75h89o17l71d84a 8237972984162

dokud ty firmy tam jsou tak ano, ovsem firmy zacly odchazet. Pak to pro ne bude pruser, budou delat jen to co zkopcili, jakmile nebude co kopcit, pujdou pomalu ajiste do nekam. Zacatek konce neuveritelneho rustu Ciny v podstate zacal

0/0
7.3.2014 11:24

A70l20e96x35a59n77d20r 22K30o15s73t27k77a 5919816729486

Firmy začaly odcházet? A můžete nějaké jmenovat? Já že naopak vidím jen čláky, jak firma zavře fabriku v USA nebo EU a vyrábí v Číně, nikdy jsem neviděl opačný titulek. V lepším případě se výrobek vyrobí v Číně a do EU doputuje jako součástky, které nějaká montovna smontuje, aby na to nebylo clo jako na dovoz.

0/0
7.3.2014 11:37

J26a19n 14K72r66k 1541237483702

Za 3 roku zacneme dovazet napadne podobne tramvaje s nazvem myCity nebo podobnym vyrobene ... v Cine. Licenci pochopitelne porusovat nebudou, protoze sedadlo ridice bude mit jinou barvu.

+1/0
6.3.2014 16:08

H70o16n56z82a 14M14a95y57e21r 7170822833473

Skodofka OK, Porsche to byl strasnej omyl, kix, hrubka, minela praskych uradnikuRvRv

+3/−1
6.3.2014 15:55
Foto

A70l74a69n 23Ř22e67p36k96a 4965356

Mno, školit číňany.. to nevidím jako dobrý nápad, nakonec si ty tramvaje udělají sami a Škodovka ostrouhá ;-D

0/0
6.3.2014 15:50

M98a46r96e87k 94Š42i14m65o82n 2854887178148

Nakonec ano. Ale za tu dobu bude Škodovka o další technologický skok dál. Pokud ne, tak si to zaslouží.

0/0
6.3.2014 16:44

D64a47n11i69e30l 30S80o73b88o63t77a 9489384126520

Měli trochu upravit interiér a snížit madla, protože takhle na ně spousta Číňanů nedosáhne :-)

+1/0
6.3.2014 15:42

M41a55r21t72i73n 79H57r46o17u25d11n24ý 6168517982966

Že licence platí jen pro 400ks? To není pro Číňana naprosto žádnou překážkou. Z nějakých copyrightů a podobných věcí si nic nedělají...

+7/0
6.3.2014 14:44

P58a63v69e15l 75M21a97t16o76u26š61e19k 5810287498654

Nejlepší je, když něco posuzují, lidé, kteří o tom nevědí takřka vůbec nic. Ti bývají zpravidla nejchytřejší.

0/−1
6.3.2014 15:33

P39e60t33r 37D74v25o42ř34á17k 9104937532280

Čínské společnosti s kopiemi cizích technologií zatím mají úspěchy i v zahraničí, budují železnice třeba v Jižní Americe, Africe nebo jihovýchodní Asii. "Půjdeme kamkoliv, kde bude po našem zboží poptávka," řekl Čang Sin-Ning z čínské společnosti South Railway.

Zahraniční konkurenci porazili čínští dodavatelé třeba v Saudské Arábii. Vybudují první část železniční trati do Mekky v přepočtu za víc než 34 miliard korun. Podílet by se mohli i na trati v americké Kalifornii.

http://www.ceskatelevize.cz/ct24/domaci/doprava/109382-cina-velmoc-rychlovlaku-i-okopirovanych-technologii/

0/0
6.3.2014 18:15

J15a73n32a 89S66t28e83h68l96í76k30o56v15á 2959560280486

Chudáci číňani ;-D

0/−2
6.3.2014 14:38

M63i87l74a44n 83K55r27á71l 8323428301451

Proč chudáci? Tramvaje od Škody jsou jedni z nejlepších na světě nebo nám p. Stehlíková povězte co měli číňani koupit jiného

+1/0
6.3.2014 14:58

J96a75n27a 53S87t70e51h39l28í25k10o64v96á 2419830130796

jel jste v té tramvaji? Já s ní jezdím každý den, tak vím ... Předchozí Porsche, to je jiná,ale tyhle ... :-/

0/−4
6.3.2014 15:02

M68i29l84a16n 67K45r15á77l 8823308281141

Občas jezdím a zdá se mi pohodlná, takže podle Vás měli koupit Porsche která ničila koleje?

+1/0
6.3.2014 15:05

J27a43n84a 63S32t98e11h12l13í27k35o15v87á 2299480870196

pohodlná? 8-o Beru design a pohodlí a pokud vím,tak tady ty byly také problematické.

0/−1
6.3.2014 15:09

M47i52l70a24n 91K62r23á44l 8383398391211

Stále jste mi neodpověděla kterou jinou tramvaj měli vzít když se jim smějete,

+1/0
6.3.2014 15:15

J74a14n49a 33S34t11e81h24l11í73k41o82v11á 2769510930796

Psala jsem snad o Porsche, jinak třeba v Amsterdamu jezdí pěkné a pohodlné tramvaje, na Tenerife ... nevím,do tramvají nedělám,ale tahle se jim dle mého trošku nepovedla, nebo ano, sama o sobě je v pořádku,až na ty sedačky ...

0/−2
6.3.2014 15:19
Foto

S27t48a96n27i67s45l77a57v 89M34í79č71e28k 3928695705896

Ty sedačky vám napravují kulatá záda, jsou moc pohodlné a celkově i hygieničtější. Nechápu, co máte proti.....

0/−1
7.3.2014 7:25

J37a22n84a 80S62t27e66h73l18í72k20o86v23á 2259210290636

až na to, že z nich kloužu, v zatáčkách hrozí i spadnutí a to jsem vyššího vzrůstu a to, že při delší cestě ( u mě je to 30 minut) bolí zadní část těla ani nemluvím ...

+1/0
7.3.2014 8:10
Foto

S21t89a42n92i16s68l71a75v 44T75e11s51a81ř 9797714212204

Dřevěné ploché sedačky v T15 jsou strašné. V zatáčkách i při brždění na té sedačce jezdíte jak veslař. A sedět na ní víc než 20 minut nejde, jak pak bolí zadek. Rv

0/0
7.3.2014 15:42

J48a38n18a 98S63t30e39h53l59í71k67o69v75á 2199680510646

jsem ráda, že si to nemyslím sama, přesně tak!

0/0
7.3.2014 15:46

P81a78v38e95l 30M53a22t15o28u51š64e31k 5350927488754

O tom, že jsou jedny z nejlepších, by se jistě daly vést spory, nicméně pokud s nimi nebudou jezdit ulicemi typu Letenská, Chotkova, Dlážděná apod., ale po moderních, pokud možno přímých tratích (což zřejmě budou), pak asi nebude problém.

0/0
6.3.2014 15:36

V12á75c81l20a64v 57V69o12ř49í56š96e13k 1166671661420

Oprava článku: V Číně je 160 měst - ale těch obyvatel bude určitě víc než uvedený 1 milion.

0/−1
6.3.2014 14:27

M10a27r97e91k 82Š23i28m84o94n 2924457788738

větný rozbor:

(160 měst)(s více než milionem obyvatel)

(160)(měst s více než jedním obyvatel)

řekl bych, že autor myslel tu druhou variantu.

+1/0
6.3.2014 16:49

J32a33n 77Z29b93o73ř42i85l 3409987349

Tamní zákony totiž neumožňují dovážet celé vozy ze zahraničí. Vyrobit je smí jen místní firma

Zdroj:http://ekonomika.idnes.cz/tramvaj-15t-forcity-v-cine-0ho-/eko-doprava.aspx?c=A140306_121110_eko-doprava_neh

To by se mi líbilo i u nás !

+1/0
6.3.2014 14:07

J19a35r56e73k 56D19o98l59á84k 2323303186949

Rád bych upozornil na přepis čínského města, kde tramvaje jezdí, snad symbolicky centrum čínského pivovarnictví  - v češtině Čching-tao v pinyinu ("anglicky") Qingdao. Čching-tao je to samozřejmě správný český přepis, a smekám před iDnes za precizní jazykovou čistotu. Problém je v tom, že ten, kdo jezdí do Číny nebo čte texty v angličtině, zná vice pinyinové verze názvů a ty české jsou docela matoucí. Proto bych se v běžných novinových článcích přimlouval za doplnění českého - vice fonetického přepisu - tím přepisem  pinyinovým, mezinárodně uznávaným - a vlastně i čínským oficiálním. U Pekingu samozřejmě není potřeba přidat závorku s Beijing, ale je každému na první pohled jasné, že Pchu-tung je místo, kde se nachází hlavní šangajské mezinárodní letiště Pu-dong? Jednoduché to mají Rusové, v azbuce napíší Пудун, a v latince použijí pinyin.

A k tomu kopírování - Číňané umí kopírovat, ale  vzdělání a know-how to nenahradí. Jde spíše o zneužívání ochranných známek u luxusního zboží. Navíc platy inženýrů ve velkých městech začínají být srovnatelné s našimi, ne-li vyšší. Výrobky mé firmy byly v Číně zkopírovány, ale nemyslím si, že příliš úspěšně - a vyvážíme dál.

+4/0
6.3.2014 13:56

J55a91r87o57m96i25r 71F21a90r38e26k 4322283837

Cching-tao znam spis jako Tsingtao (prave podle toho piva :-)), Pudong je bez pomlcky, ne?

+1/0
6.3.2014 15:00

M22a93r33e55k 69Š27i73m82o57n 2664537388858

Jenom zpřesnění - pinyin není "anglický" přepis, ani nevychází z angličtiny a pokud aplikujeme anglickou výslovnost na pinyin, tak to nebude fungovat. Je to oficiální přepis čínštiny do latinky s vlastníma pravidlama výslovnosti, dokonce má určitou šanci díky digitalizaci časem vytlačit původní čmáranice. Plný pinyin navíc obsahuje všelijaká diakritika, která při běžném přepisu samozřejmě odpadávají, ale mohou mít i podsatný význam.

+2/0
6.3.2014 16:57

R93o85b93e50r12t 25K82r72o11k 2843842882254

Mno... myslím že je to i poslední tramvaj smontovaná z českých dílů, dál už si to Číňani budou pod jinou značkou vyrábět sami.

+9/0
6.3.2014 13:01

M37a22r27e96k 39D50e37m34č86á64k 9605764606895

Tak už na té první české tramvaji logo Škody není ;-) Ale dokážete si představit, že by se z ČR vozily tramvaje do Číny? Já teda moc ne, ta doprava by stála strašně moc.

+1/0
6.3.2014 13:05

J31a72k44u31b 14Š67a38f76a35n96d86a 7245177441201

Proč ne? Umím si představit, že ty lodě z Číny jsou plnější než do číny takže by to asi šlo. V ceně tramvaje to nebude velká částka. Když se přes půl zeměkoule vozí auta tak proč ne toto.

+4/0
6.3.2014 13:13

M20a19r48e65k 53Š89i60m64o60n 2364127108618

Kvůli dopravě to není, vejde se to na plošinový vlak nebo se to dá dát na loď. Je to kvůli tomu, že čína zakazuje dovoz spousty věcí, prakticky všeho, co jsou schopni vyrobit sami aspoň podle manuálu, a vlaky a tramvaje do tétu skupiny patří.

+1/0
6.3.2014 13:36







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.