Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Spotřeba benzinu klesá na úkor nafty. Jeho ceny jdou prudce dolů

Příchod jara obvykle znamená vyšší ceny pohonných hmot, Česko se však zatím vydalo opačným směrem. Zejména v Praze překvapil řidiče na většině čerpacích stanic obří pád cen až o tři koruny. Ale pouze u naturalu. Jeho spotřeba totiž klesá na úkor nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L72a93d65i87s31l83a16v 88K56a62l74o28u58s 7375926571470

Tyhle diskuse mě připadají dost srandovní. Řeší se emise, spotřeby, výkony. DNes jsem šel pěšky na autobus a jedna firma, co se zabývá převozem(uprostřed vesnice) materiálu(výkopové práce, štěrk, písek) má takový vozový park, že jen projít kolem pěšky je na dýchací masku s kyslíkovou bombou.  Projela jejich Tatra, a bez kapesníku bych se skácel k zemi ! Nechápu, jak takové vozidlo může vůbec projít emisemi nebo STK - v dnešní době. Takže na závěr, k čemu jsou všechna opatření, když ve finále je to tu jak před 40 lety ?

+1/0
13.3.2014 9:33

P79e26t55r 97K39o74u23ř48i48l 9743425547

Nějak zapomínají ještě na jeden faktor a podle mne ten nejvýznamnější. Lidé také mimo jiná úsporná opatření ve svých rozpočtech dost omezili ježdění, protože ceny pohonných hmot jsou velmi vysoké.Osobně bych řekl, že to je nejvyšší důvod snížení spotřeby benzinu.

0/0
11.3.2014 10:09

L23a45d46i84s38l79a70v 41K64a51l16o81u70s 7485716141420

"Má pravdu předsedo ......"   Byla doba, kdy jsme jezdili 20 tis.km ročně, pak jsme to zredukovali na 15, 12,  a teď už jen 9 .  Takže bych to tipoval dost podobně.  U nafty je to zkresleno, TIRy a náklaďáky .

0/0
12.3.2014 8:09

L55a95d48i88s35l64a30v 82K89a43l28o51u49s 7825186721440

Tak to je blbost. Bio složky se přidávají jak do nafty, tak do benzinu. A když pojedeš do práce autobusem, tak si stejně vrah zvířátek, protože bys musel jezdit jen na kole, nebo pěšky, max. metrem , tramvají, nebo trolejbusem. U té elektřiny je to také sporné, protože by to musela být pouze vodní, větrnná, solární. Jenže ta vodní plaší ryby, větrná ptáky, a solární zabírá místo orné půdě.

0/0
11.3.2014 9:06

M43i27c37h43a30l 57P32a26v82l38á19t 9733373904129

Cenova valka v Praze vedla ke zlevneni benzinu na uroven beznou kdekoli za Prahou? Dobre. Ale proc tenhle clanek?

+1/0
10.3.2014 15:35

J19o15s92e77f 92M64i86k79u26l11í47k 8464517886

Psát, že prodávají pod velkoobchodní cenou je pěkná pitomost. Oni to dělají z lásky k řidičům. Vydělávají na tom těžký prachy, 34,90 je stejně dost.

+1/0
10.3.2014 8:48

V24a68š96e18k 36Ř14í54h75a 2983353488262

Dokud nebude benzín za 28 kč na litr, pak jsou všechno je reklamní předražené kecy.

+1/−1
9.3.2014 22:39

J72a52n 35M20o18h62y52l25a 6422439889401

A rohlík za desetník? Jste mimo ekonomickou realitu. Vzhledem k inflaci, geopolitické situaci nebo tehcnologických nárocích či cenách dopravy, o přirozené inflaci ani nemluvě, prostě benzín už 28 nikdy nebude. Což neznamená, že je automaticky dražší než v době,kdy byl.

0/0
9.3.2014 23:44

O78n78d55ř46e21j 41K81r21a79t36o67c69h21v64í11l85a 1565424165672

a co tak 1.čtvrtletí 2009? :-) ?

0/−1
10.3.2014 8:53

J39i76n90d44ř54i15c92h 84Š92k36o56p80e78k 4665391560585

sakra, ta inflace je ale obrovská, když dokáže zvednout cenu z 22 Kč/l na 36 Kč/l

Ještě, že se v takové síle nepromítá i do dalších cen ;-D

0/−1
10.3.2014 9:34

R18o64m66a52n 36K46r46a83t65o98c52h61v65í67l 6106367316104

A kde jste vzal těch 28 Kč? 

To je nákupní cena?

0/0
10.3.2014 9:07

M12a86r21t91i16n 48H96o27r53ň78á85k 7901531352

Ještě že je benzín tak levnej, můžeme víc jezdit.

+2/−1
9.3.2014 20:04

J53a37n 48P77i49r24k12l 2403548594874

To je křiku. Zlevnili o pár desetníků. Ale když zdraží o koruny tak je ticho po pěšině. Novinářský kecy a nic víc.

+7/−1
9.3.2014 13:20

R15o49m32a37n 67K56r54a56t66o37c69h46v26í57l 6286547196914

Zlevnilo se o několik korun!

Bohužel jenom u těch drahých benzinek.

+1/0
10.3.2014 9:09

J66a97r74o54s27l17a38v 29H31a86š16e96k 8709420602138

Jo jo, za chvilku bude za 1,20 Kč... kam na ty nesmysly chodíte, to by mě zajímalo?

+3/0
8.3.2014 23:51

P11a98v74e89l 85Ř32a41p43e86k 7972836899315

Skutečnost, že "moderní" automobily stále pohání hnusný spalovací motor, je zhruba stejně dokonale absurdní, jako by parní lokomotivy začaly ustupovat teprve před 5 lety.

+4/−5
8.3.2014 20:57

J30i69ř92í 47S86c61h23w59a31c25h 5976479347664

a přitom by se mohlo už několik let jezdit na pěkný Řápkův evolventní sodovkový motor s přídavným parabolickým okruhem. ;-)

+10/−1
8.3.2014 21:40

Z49d68e65n36ě84k 23O56r29š79u28l16í43k 1655400677282

to máš z neználka co?auto na sodovku.;-D

0/0
9.3.2014 9:28
Foto

V33l48a97d12i65m46í13r 33V54o98l89k50o 6760592907479

ony fyzikální zákony se novelizují výrazně hůř než ty právní;-)

+4/−1
8.3.2014 22:41

Z97d73e93n27ě42k 56O14r18š72u11l89í74k 1405530947812

řápek ty chodíš v láptích, střílíš zvěř pro kožešinu a manželku zapřahuješ do pluhu co?a bydlíte v noře jak hobiti.;-D

+2/0
9.3.2014 9:29

Arnold J. 4910139918593

A co by podle vás bylo modernější? Elektromobil je ještě zastaralejší (první vznikl v roce 1835), parní stroj jakbysmet. Snad jedině jaderný reaktor ;-D

+3/0
9.3.2014 11:47

H49o32n11z13a 64J42e81n85i32š16t52a 6307367681456

no, ale jaderný reaktor je jenom vylepšený parní motor, takže to není taky žádná sláva

+1/0
9.3.2014 16:05

P91a46v49e85l 75Ř43a88p38e63k 7552386919115

Diesel v osobáku je jeden z největších omylů lidstva, plynoucí ze zhoubné daňové politiky fašistického státu. Diesel se zdánlivě vyplatí jen proto, že nafta je zatížena menší spotřební daní.

+7/−3
8.3.2014 20:46

J14i18ř58í 73S67t41e97i75e71r 4901624106745

Diesel je úspornější, tedy šetří peněženku majitele auta. Proto jeho obliba narůstá, hlavně v západních zemích je zdanění nižší než v ČR. U benzínu jsou problémem mimo jiné biosložky, které zatěžují motor i životní prostředí. O dotovaných řepkových lánech ani nemluvě.

0/−5
9.3.2014 8:52

P28e84t65r 58N69e47s71v17a13d44b51a 2264255266609

Jaká že to biosložka se dává do benzínu? S tím šetřením opatrně v mnoha případech je to pouze teoreticky jelikož lidé neumí počítat....

+4/0
9.3.2014 10:08
Foto

P92a46v56e35l 49M80a81c24h56a77l61a 1944690697294

ethanol

0/0
9.3.2014 11:02

P55e86t85r 11N24e13s72v15a85d90b29a 2924105726179

Ano. A čím přesně motoru škodí?;-D

0/0
9.3.2014 11:04

M56i51c24h47a81l 35P44a36v59l92á46t 9703183794179

Absorbuje vodu. Pokud si myslite, ze voda Vasemu motoru prospiva..

Nicmene je fakt, ze biosvinstvo v nafte skodi mnohem(!) vic.

+1/0
10.3.2014 10:44

P51e12t47r 83N88e63s40v24a11d56b30a 2414705446299

Ano absorbuje vodu a tím chrání palivový systém jinak nic.

0/0
10.3.2014 12:15

R87a80d51e49k 31K20u79d32l86i93č21k60a 8358179772421

levnější je LPG taky skoro jako biosložka

+1/0
9.3.2014 19:55

O63n34d77r48e27j 54K26a82l52m26a36n 1230896614922

Jak už je tu psáno základní výhodou Dieselových motorů je nižší spotřeba. Výhodou benzínu bývala levnější údržba, ale řekl bych, že to už u nových přeplňovaných motorů neplatí.

0/0
9.3.2014 10:46

J73a90n 39M14o65h28y68l58a 6952719789601

Ale platí.;-D Vzhledem k tomu, že se technologicky dostávají na hranu i diesely, tak platí. Pořád je diesel dražší na běžné údržbě.

+2/0
9.3.2014 23:46

H88a77n12a 14K16r33á24l66o17v91á 8955125433634

U nás jsem si nevšimla jakéhokoli snížení ceny benzínu....

+3/0
8.3.2014 19:58

Z41d34e10n47ě68k 95O12r21š23u93l74í80k 1765470927372

SAkra proč lidi ty nafťáky vlastně kupují.vyšší cena auta, nižší spotřeba, větší  krouťák a další výhody.proč jen ti lidi ty nafťáky kupují?koneckonc§ i v naturálu je nějakej ten sajrajt kterej způsobuje tuhletu rakovinu.a eu ať se jde se svými nesmyslnými požadavky bodnout.;-D

0/−1
8.3.2014 19:26

L15u49k22á30š 88B75r94a84n80d94e37j70s 2123605711531

Nooo - s krouťákem bych byl opatrný. Mám turbobenzín s krouťákem 320nm v rozsahu od 1500 do 4500 otáček. A reakce na plyn, rozsah, v němž krouťák máte  a vůbec svezení je mnohem lepší, než u turbodieselů (najezdil jsem toho dost s turbodiesely od VW, Audi i Mazdy).  Nebavím se o komfortu (hluk, vibrace), tady diesely sice udělali kus práce, ale stejně je to pořád znát. Jasně - spotřeba je kolem 10l, ale mám levnější emise, svíčky, vstřiky, nebojím se filtru pevným částic...  Tedy bavím se samozřejmě o poctivém velkoobjemovém benzínu (2.5), 1.2 TSI bych si nikdy nekoupil, bo kdybych jel sám a lechtal plyn, tak sice super, ale jet někam ve 4 a naložený, tak nestačím stavět u pump.

+3/0
9.3.2014 12:27

O22n14d47r36e88j 40K43a17l13m21a11n 1710416204282

Já už teda při normálních cestovních rychlostech 90 a 130 mezi dieselem a benzínem rozdíl neslyším. Tam už jde jen slyšet hluk od pneumatik a aerodinamický hluk. Zvuk motoru je až hodně hodně v pozadí.

+1/−2
9.3.2014 12:39

L63u49k36á62š 56B91r62a76n65d38e25j65s 2733685411191

Jo, vždyť říkám, že je tam vidět kus práce. Ale když si přesednete, tak je to stejně znát. Samozřejmě jde o můj subjektivní názor + stejně tak záleží z jakého dieselu do jakého benzíňáku přesedáte...

+1/0
10.3.2014 8:03

J61i32ř30í 67H71l10a66v47á74č16e14k 7266777739333

Jak může jedna spotřeba klesat na úkor druhé spotřeby? Ta přece neklesá, její podíl naopak roste. - Nebo mám naváto já? ;-D

+8/0
8.3.2014 18:18

P52e69t75r 72B31r74o97ž 8252614586374

Autor článku je holt tak nějak s logikou pozadu...

+1/0
8.3.2014 18:41
Foto

V81l96a72d73i68m48í71r 11V48o48l20k51o 6560632827879

Benzín přece před pár roky byl i za 22, takže bych s tou hysterií kolem "drastického" zlevnění ještě chvíli počkal, co vy na to?;-D

+15/−1
8.3.2014 15:55

L86i49b87o46r 97T90y15m71e94š 8975948207449

Taky si na to pamatuji, když jsem začínal jezdit v roce 2002, byla cena na úrovnic22,50,- Parádní časy. Dnes omezuji ježdění jak se dá a využívám alternativu, zdražení o polovinu se pozná....

+1/0
9.3.2014 8:18

V63l17a68d18i44s27l69a74v 10B47u64r53y76š34e83k 3423286292184

no když jsem já začínal jezdit, tak stál benzín korunušedesát, ale nic neomezuju, zvykl jsem si

+2/0
9.3.2014 10:01

P47e86t20r 74D73v22o38ř89á90k 9114777702530

To já si pamatuji podzim 2000, kdy ceny vyletěly ke 30 Kč/l.

http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/pohonne_hmoty_1995_

0/0
9.3.2014 10:56

J61o66s84e41f 51L42a22n45z 8235231864128

Nic proti nározům ostatních , ale nemohu článek i následnou diskusi nazvat jinak než demagogií.Informace jsou zavádějící, zejména co se týče snížení cen benzínu. Ctěný autore, víte on svět nekončí u cedule "konec hl.m.Prahy" . To že jmenovaní prodejci jeden produkt zlevnili pouze v Praze o ničem nevypovídá- a nebojte se , o co teď slevní velmi brzy zas zdraží a ze zákazníků naškubou i jinak. jasně , že spotřeba benzínu klesá, protože se mění podíl dopravy- nafta se prodává poměrně stabilně, bo se užívá ke komerční dopravě , a lidi co jezdí osobáky prostě jezdí míň , protože mají zkrátka hluboko do kapsy , kdo nemá na benál jede busem nebo i nikam nejede. Dost mě baví neustálé dělení prodejců PHM na zančkové a neznačkové- milí diskutující uvědomte si laskavě , že PHM teče v disrib.skladu ze stejné a z té samé roury ať je cisterna OMV nebo Franty ze Lhoty, a ujišťuji že prodejce opravdu žádná aditiva dodatečně nepřidává. A konečně cena - ta funguje takhle (zpětně od prodeje k výrobě): prodej.cena , -21% DPH , - marže ČS , - doprav.náklady , - marže velkoobchodu (např.Čepro) , - Spotřební daň (fixně daná zákonem dle produktu) , -dopravní , skladovací a rež. náklady velkoobchodu = prodejní cena z rafinerie ( a ta taky vyrábí se ziskem nad nákup a výrobní náklady. Asi tak...

+6/−1
8.3.2014 15:00

K32a92m31i66l 31D39o76l78e85z71e56l 6532416934952

nejvetsi problem u diesel jsou saze. Ani nejlepsi filtr nedokaze zachytit tyto mikrocastice. Bohuzel jsou pomerne dosti toxicke.A jako nejlepsi na zaver nizsi spotrebni dan z paliva , ktere ma vetsi negativni dopad na ziv. prostredi nez benzin.

+4/−1
8.3.2014 14:44

R15o37m77a72n 31K75r21a90t20o49c51h89v84í16l 6726347736324

Poslední moderní benzíny jsou také toxické.

+3/−2
8.3.2014 19:06

Z72d50e28n17ě32k 68O71r11š91u66l89í19k 1415100567462

A hodně toxické,nějaké saze jsou proti tomu malá sranda.

0/−3
8.3.2014 19:31

M16i17r44o49s64l35a21v 11S21l27a79v48í91č71e23k 6463828304

Mate nejaky dukaz, ze je dan nizsi. Podle me je na stejnou vyhrevnost u nafty vyssi.

0/−1
8.3.2014 20:03

M68a53r76t97i14n 18K10a30r83á53s11e11k 9178513438488

Nafta ma nizsi dan na litr a vetsi vyhravnost na litr nez benzin ..... z toho vetsi dan na stejnou vyhrevnost neudelas.....

(jinak ja mam diesel a maximalne mi to vyhovuje, ale to cos napsal je blbost)

0/0
10.3.2014 10:44

J10i64ř88í 33Š66e46j39n27o95h15a 4882333194303

Všechny  evropské ceny  benzínu a  nafty  jsou nemravně vysoké. Zrejména při českých mzdách. A ty zlodějské biosložky  nám byl taky  čert dlužen !;-€

Zlevnění benzínu na   35 Kč/litr :-(.?   Že o tom vůbec  píšou.

Pak se politici diví, že  lidi nechtěj dojíždět do práce  dál než  20 km.;-€

+12/0
8.3.2014 13:40





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.