Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spotřeba benzinu klesá na úkor nafty. Jeho ceny jdou prudce dolů

Příchod jara obvykle znamená vyšší ceny pohonných hmot, Česko se však zatím vydalo opačným směrem. Zejména v Praze překvapil řidiče na většině čerpacích stanic obří pád cen až o tři koruny. Ale pouze u naturalu. Jeho spotřeba totiž klesá na úkor nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L46a13d80i87s15l16a62v 65K65a58l29o31u13s 7505836721610

Tyhle diskuse mě připadají dost srandovní. Řeší se emise, spotřeby, výkony. DNes jsem šel pěšky na autobus a jedna firma, co se zabývá převozem(uprostřed vesnice) materiálu(výkopové práce, štěrk, písek) má takový vozový park, že jen projít kolem pěšky je na dýchací masku s kyslíkovou bombou.  Projela jejich Tatra, a bez kapesníku bych se skácel k zemi ! Nechápu, jak takové vozidlo může vůbec projít emisemi nebo STK - v dnešní době. Takže na závěr, k čemu jsou všechna opatření, když ve finále je to tu jak před 40 lety ?

+1/0
13.3.2014 9:33

P16e38t45r 16K10o89u77ř19i91l 9253385857

Nějak zapomínají ještě na jeden faktor a podle mne ten nejvýznamnější. Lidé také mimo jiná úsporná opatření ve svých rozpočtech dost omezili ježdění, protože ceny pohonných hmot jsou velmi vysoké.Osobně bych řekl, že to je nejvyšší důvod snížení spotřeby benzinu.

0/0
11.3.2014 10:09

L29a94d82i93s80l21a49v 18K62a70l38o41u96s 7785766281320

"Má pravdu předsedo ......"   Byla doba, kdy jsme jezdili 20 tis.km ročně, pak jsme to zredukovali na 15, 12,  a teď už jen 9 .  Takže bych to tipoval dost podobně.  U nafty je to zkresleno, TIRy a náklaďáky .

0/0
12.3.2014 8:09

L10a10d46i16s11l46a31v 60K55a45l23o13u77s 7235896341780

Tak to je blbost. Bio složky se přidávají jak do nafty, tak do benzinu. A když pojedeš do práce autobusem, tak si stejně vrah zvířátek, protože bys musel jezdit jen na kole, nebo pěšky, max. metrem , tramvají, nebo trolejbusem. U té elektřiny je to také sporné, protože by to musela být pouze vodní, větrnná, solární. Jenže ta vodní plaší ryby, větrná ptáky, a solární zabírá místo orné půdě.

0/0
11.3.2014 9:06

M46i62c46h36a31l 38P43a64v97l45á98t 9143193304239

Cenova valka v Praze vedla ke zlevneni benzinu na uroven beznou kdekoli za Prahou? Dobre. Ale proc tenhle clanek?

+1/0
10.3.2014 15:35

J59o85s91e24f 90M78i28k58u60l43í34k 8754367146

Psát, že prodávají pod velkoobchodní cenou je pěkná pitomost. Oni to dělají z lásky k řidičům. Vydělávají na tom těžký prachy, 34,90 je stejně dost.

+1/0
10.3.2014 8:48

V83a57š48e16k 28Ř42í23h80a 2953773718122

Dokud nebude benzín za 28 kč na litr, pak jsou všechno je reklamní předražené kecy.

+1/−1
9.3.2014 22:39

J51a12n 11M32o56h46y24l98a 6532919319741

A rohlík za desetník? Jste mimo ekonomickou realitu. Vzhledem k inflaci, geopolitické situaci nebo tehcnologických nárocích či cenách dopravy, o přirozené inflaci ani nemluvě, prostě benzín už 28 nikdy nebude. Což neznamená, že je automaticky dražší než v době,kdy byl.

0/0
9.3.2014 23:44

O42n98d28ř14e85j 92K95r61a17t59o24c86h59v96í90l87a 1105774895232

a co tak 1.čtvrtletí 2009? :-) ?

0/−1
10.3.2014 8:53

J52i87n37d25ř56i37c85h 87Š60k37o60p91e36k 4725721280245

sakra, ta inflace je ale obrovská, když dokáže zvednout cenu z 22 Kč/l na 36 Kč/l

Ještě, že se v takové síle nepromítá i do dalších cen ;-D

0/−1
10.3.2014 9:34

R18o93m13a81n 19K94r91a86t24o71c59h55v36í97l 6746117176314

A kde jste vzal těch 28 Kč? 

To je nákupní cena?

0/0
10.3.2014 9:07

M54a71r12t57i58n 16H18o10r78ň98á32k 7591861332

Ještě že je benzín tak levnej, můžeme víc jezdit.

+2/−1
9.3.2014 20:04

J71a72n 91P83i86r41k43l 2923448374424

To je křiku. Zlevnili o pár desetníků. Ale když zdraží o koruny tak je ticho po pěšině. Novinářský kecy a nic víc.

+7/−1
9.3.2014 13:20

R64o36m42a34n 38K84r89a28t50o28c56h21v60í45l 6956737186254

Zlevnilo se o několik korun!

Bohužel jenom u těch drahých benzinek.

+1/0
10.3.2014 9:09

J92a64r63o84s35l82a62v 16H90a24š75e87k 8609360732248

Jo jo, za chvilku bude za 1,20 Kč... kam na ty nesmysly chodíte, to by mě zajímalo?

+3/0
8.3.2014 23:51

P92a79v74e75l 50Ř23a41p40e45k 7152246609405

Skutečnost, že "moderní" automobily stále pohání hnusný spalovací motor, je zhruba stejně dokonale absurdní, jako by parní lokomotivy začaly ustupovat teprve před 5 lety.

+4/−5
8.3.2014 20:57

J48i90ř67í 34S77c51h71w77a79c11h 5586709327934

a přitom by se mohlo už několik let jezdit na pěkný Řápkův evolventní sodovkový motor s přídavným parabolickým okruhem. ;-)

+10/−1
8.3.2014 21:40

Z75d52e62n67ě29k 46O45r52š26u97l41í74k 1785330327492

to máš z neználka co?auto na sodovku.;-D

0/0
9.3.2014 9:28
Foto

V29l67a12d74i52m32í17r 62V81o84l12k45o 6220772267159

ony fyzikální zákony se novelizují výrazně hůř než ty právní;-)

+4/−1
8.3.2014 22:41

Z27d29e64n87ě82k 47O94r23š93u94l73í69k 1925130727482

řápek ty chodíš v láptích, střílíš zvěř pro kožešinu a manželku zapřahuješ do pluhu co?a bydlíte v noře jak hobiti.;-D

+2/0
9.3.2014 9:29

Arnold J. 4550409808893

A co by podle vás bylo modernější? Elektromobil je ještě zastaralejší (první vznikl v roce 1835), parní stroj jakbysmet. Snad jedině jaderný reaktor ;-D

+3/0
9.3.2014 11:47

H68o56n50z52a 45J98e84n44i44š98t39a 6477807361566

no, ale jaderný reaktor je jenom vylepšený parní motor, takže to není taky žádná sláva

+1/0
9.3.2014 16:05

P58a67v44e66l 81Ř72a87p79e56k 7572476699785

Diesel v osobáku je jeden z největších omylů lidstva, plynoucí ze zhoubné daňové politiky fašistického státu. Diesel se zdánlivě vyplatí jen proto, že nafta je zatížena menší spotřební daní.

+7/−3
8.3.2014 20:46

J21i62ř89í 81S95t36e46i69e77r 4221524826625

Diesel je úspornější, tedy šetří peněženku majitele auta. Proto jeho obliba narůstá, hlavně v západních zemích je zdanění nižší než v ČR. U benzínu jsou problémem mimo jiné biosložky, které zatěžují motor i životní prostředí. O dotovaných řepkových lánech ani nemluvě.

0/−5
9.3.2014 8:52

P59e77t94r 64N36e87s65v55a23d80b21a 2724985266799

Jaká že to biosložka se dává do benzínu? S tím šetřením opatrně v mnoha případech je to pouze teoreticky jelikož lidé neumí počítat....

+4/0
9.3.2014 10:08
Foto

P75a93v93e96l 38M15a32c81h19a56l50a 1544890857794

ethanol

0/0
9.3.2014 11:02

P54e91t82r 29N23e19s84v90a31d59b14a 2334975806779

Ano. A čím přesně motoru škodí?;-D

0/0
9.3.2014 11:04

M18i96c19h65a93l 83P27a54v54l56á36t 9953843184859

Absorbuje vodu. Pokud si myslite, ze voda Vasemu motoru prospiva..

Nicmene je fakt, ze biosvinstvo v nafte skodi mnohem(!) vic.

+1/0
10.3.2014 10:44

P43e75t68r 42N35e29s89v79a12d70b90a 2124725476349

Ano absorbuje vodu a tím chrání palivový systém jinak nic.

0/0
10.3.2014 12:15

R80a34d10e40k 48K53u44d33l91i95č37k46a 8378719862221

levnější je LPG taky skoro jako biosložka

+1/0
9.3.2014 19:55

O98n82d45r25e37j 64K64a55l58m28a27n 1170936134802

Jak už je tu psáno základní výhodou Dieselových motorů je nižší spotřeba. Výhodou benzínu bývala levnější údržba, ale řekl bych, že to už u nových přeplňovaných motorů neplatí.

0/0
9.3.2014 10:46

J54a17n 30M75o11h94y54l68a 6422989529751

Ale platí.;-D Vzhledem k tomu, že se technologicky dostávají na hranu i diesely, tak platí. Pořád je diesel dražší na běžné údržbě.

+2/0
9.3.2014 23:46

H46a97n81a 62K17r25á57l90o29v36á 8315955263694

U nás jsem si nevšimla jakéhokoli snížení ceny benzínu....

+3/0
8.3.2014 19:58

Z54d81e29n35ě37k 38O88r24š81u39l16í95k 1845270547232

SAkra proč lidi ty nafťáky vlastně kupují.vyšší cena auta, nižší spotřeba, větší  krouťák a další výhody.proč jen ti lidi ty nafťáky kupují?koneckonc§ i v naturálu je nějakej ten sajrajt kterej způsobuje tuhletu rakovinu.a eu ať se jde se svými nesmyslnými požadavky bodnout.;-D

0/−1
8.3.2014 19:26

L13u26k84á87š 27B57r75a64n19d90e46j21s 2613275841341

Nooo - s krouťákem bych byl opatrný. Mám turbobenzín s krouťákem 320nm v rozsahu od 1500 do 4500 otáček. A reakce na plyn, rozsah, v němž krouťák máte  a vůbec svezení je mnohem lepší, než u turbodieselů (najezdil jsem toho dost s turbodiesely od VW, Audi i Mazdy).  Nebavím se o komfortu (hluk, vibrace), tady diesely sice udělali kus práce, ale stejně je to pořád znát. Jasně - spotřeba je kolem 10l, ale mám levnější emise, svíčky, vstřiky, nebojím se filtru pevným částic...  Tedy bavím se samozřejmě o poctivém velkoobjemovém benzínu (2.5), 1.2 TSI bych si nikdy nekoupil, bo kdybych jel sám a lechtal plyn, tak sice super, ale jet někam ve 4 a naložený, tak nestačím stavět u pump.

+3/0
9.3.2014 12:27

O58n41d50r72e49j 16K71a23l86m32a25n 1520556214402

Já už teda při normálních cestovních rychlostech 90 a 130 mezi dieselem a benzínem rozdíl neslyším. Tam už jde jen slyšet hluk od pneumatik a aerodinamický hluk. Zvuk motoru je až hodně hodně v pozadí.

+1/−2
9.3.2014 12:39

L40u45k15á33š 15B21r38a51n96d15e64j26s 2453915761611

Jo, vždyť říkám, že je tam vidět kus práce. Ale když si přesednete, tak je to stejně znát. Samozřejmě jde o můj subjektivní názor + stejně tak záleží z jakého dieselu do jakého benzíňáku přesedáte...

+1/0
10.3.2014 8:03

J64i53ř81í 47H52l75a81v73á95č54e71k 7106937419333

Jak může jedna spotřeba klesat na úkor druhé spotřeby? Ta přece neklesá, její podíl naopak roste. - Nebo mám naváto já? ;-D

+8/0
8.3.2014 18:18

P19e97t60r 15B74r56o92ž 8782224306894

Autor článku je holt tak nějak s logikou pozadu...

+1/0
8.3.2014 18:41
Foto

V53l66a84d89i35m30í19r 70V60o98l72k73o 6860632637409

Benzín přece před pár roky byl i za 22, takže bych s tou hysterií kolem "drastického" zlevnění ještě chvíli počkal, co vy na to?;-D

+15/−1
8.3.2014 15:55

L37i60b48o37r 56T64y80m54e27š 8845858117159

Taky si na to pamatuji, když jsem začínal jezdit v roce 2002, byla cena na úrovnic22,50,- Parádní časy. Dnes omezuji ježdění jak se dá a využívám alternativu, zdražení o polovinu se pozná....

+1/0
9.3.2014 8:18

V70l73a69d26i62s31l24a88v 16B28u50r90y33š80e34k 3463346722504

no když jsem já začínal jezdit, tak stál benzín korunušedesát, ale nic neomezuju, zvykl jsem si

+2/0
9.3.2014 10:01

P21e25t65r 28D73v91o42ř88á85k 9394717502440

To já si pamatuji podzim 2000, kdy ceny vyletěly ke 30 Kč/l.

http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/pohonne_hmoty_1995_

0/0
9.3.2014 10:56

J17o65s88e34f 13L56a33n42z 8495511304418

Nic proti nározům ostatních , ale nemohu článek i následnou diskusi nazvat jinak než demagogií.Informace jsou zavádějící, zejména co se týče snížení cen benzínu. Ctěný autore, víte on svět nekončí u cedule "konec hl.m.Prahy" . To že jmenovaní prodejci jeden produkt zlevnili pouze v Praze o ničem nevypovídá- a nebojte se , o co teď slevní velmi brzy zas zdraží a ze zákazníků naškubou i jinak. jasně , že spotřeba benzínu klesá, protože se mění podíl dopravy- nafta se prodává poměrně stabilně, bo se užívá ke komerční dopravě , a lidi co jezdí osobáky prostě jezdí míň , protože mají zkrátka hluboko do kapsy , kdo nemá na benál jede busem nebo i nikam nejede. Dost mě baví neustálé dělení prodejců PHM na zančkové a neznačkové- milí diskutující uvědomte si laskavě , že PHM teče v disrib.skladu ze stejné a z té samé roury ať je cisterna OMV nebo Franty ze Lhoty, a ujišťuji že prodejce opravdu žádná aditiva dodatečně nepřidává. A konečně cena - ta funguje takhle (zpětně od prodeje k výrobě): prodej.cena , -21% DPH , - marže ČS , - doprav.náklady , - marže velkoobchodu (např.Čepro) , - Spotřební daň (fixně daná zákonem dle produktu) , -dopravní , skladovací a rež. náklady velkoobchodu = prodejní cena z rafinerie ( a ta taky vyrábí se ziskem nad nákup a výrobní náklady. Asi tak...

+6/−1
8.3.2014 15:00

K97a46m32i83l 56D18o92l21e44z89e88l 6152556954332

nejvetsi problem u diesel jsou saze. Ani nejlepsi filtr nedokaze zachytit tyto mikrocastice. Bohuzel jsou pomerne dosti toxicke.A jako nejlepsi na zaver nizsi spotrebni dan z paliva , ktere ma vetsi negativni dopad na ziv. prostredi nez benzin.

+4/−1
8.3.2014 14:44

R30o42m38a58n 44K77r16a82t67o90c98h42v76í49l 6186707736454

Poslední moderní benzíny jsou také toxické.

+3/−2
8.3.2014 19:06

Z85d74e55n19ě14k 38O31r77š38u98l26í75k 1835770177322

A hodně toxické,nějaké saze jsou proti tomu malá sranda.

0/−3
8.3.2014 19:31

M13i98r20o91s84l63a91v 62S64l91a56v74í26č71e35k 6283258684

Mate nejaky dukaz, ze je dan nizsi. Podle me je na stejnou vyhrevnost u nafty vyssi.

0/−1
8.3.2014 20:03

M69a30r77t20i38n 10K37a66r48á16s65e90k 9168303358548

Nafta ma nizsi dan na litr a vetsi vyhravnost na litr nez benzin ..... z toho vetsi dan na stejnou vyhrevnost neudelas.....

(jinak ja mam diesel a maximalne mi to vyhovuje, ale to cos napsal je blbost)

0/0
10.3.2014 10:44

J45i19ř60í 80Š59e31j82n92o54h21a 4802563604663

Všechny  evropské ceny  benzínu a  nafty  jsou nemravně vysoké. Zrejména při českých mzdách. A ty zlodějské biosložky  nám byl taky  čert dlužen !;-€

Zlevnění benzínu na   35 Kč/litr :-(.?   Že o tom vůbec  píšou.

Pak se politici diví, že  lidi nechtěj dojíždět do práce  dál než  20 km.;-€

+12/0
8.3.2014 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.