Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Spotřeba benzinu klesá na úkor nafty. Jeho ceny jdou prudce dolů

Příchod jara obvykle znamená vyšší ceny pohonných hmot, Česko se však zatím vydalo opačným směrem. Zejména v Praze překvapil řidiče na většině čerpacích stanic obří pád cen až o tři koruny. Ale pouze u naturalu. Jeho spotřeba totiž klesá na úkor nafty.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L11a43d86i76s88l83a69v 76K23a29l78o42u28s 7895606421790

Tyhle diskuse mě připadají dost srandovní. Řeší se emise, spotřeby, výkony. DNes jsem šel pěšky na autobus a jedna firma, co se zabývá převozem(uprostřed vesnice) materiálu(výkopové práce, štěrk, písek) má takový vozový park, že jen projít kolem pěšky je na dýchací masku s kyslíkovou bombou.  Projela jejich Tatra, a bez kapesníku bych se skácel k zemi ! Nechápu, jak takové vozidlo může vůbec projít emisemi nebo STK - v dnešní době. Takže na závěr, k čemu jsou všechna opatření, když ve finále je to tu jak před 40 lety ?

+1/0
13.3.2014 9:33

P64e50t46r 26K55o38u61ř22i87l 9843525837

Nějak zapomínají ještě na jeden faktor a podle mne ten nejvýznamnější. Lidé také mimo jiná úsporná opatření ve svých rozpočtech dost omezili ježdění, protože ceny pohonných hmot jsou velmi vysoké.Osobně bych řekl, že to je nejvyšší důvod snížení spotřeby benzinu.

0/0
11.3.2014 10:09

L40a39d96i12s59l96a36v 88K40a29l56o65u41s 7305386381550

"Má pravdu předsedo ......"   Byla doba, kdy jsme jezdili 20 tis.km ročně, pak jsme to zredukovali na 15, 12,  a teď už jen 9 .  Takže bych to tipoval dost podobně.  U nafty je to zkresleno, TIRy a náklaďáky .

0/0
12.3.2014 8:09

L83a66d60i59s80l62a18v 42K83a88l54o11u34s 7145526391790

Tak to je blbost. Bio složky se přidávají jak do nafty, tak do benzinu. A když pojedeš do práce autobusem, tak si stejně vrah zvířátek, protože bys musel jezdit jen na kole, nebo pěšky, max. metrem , tramvají, nebo trolejbusem. U té elektřiny je to také sporné, protože by to musela být pouze vodní, větrnná, solární. Jenže ta vodní plaší ryby, větrná ptáky, a solární zabírá místo orné půdě.

0/0
11.3.2014 9:06

M20i68c81h16a38l 58P40a85v24l32á29t 9173863984549

Cenova valka v Praze vedla ke zlevneni benzinu na uroven beznou kdekoli za Prahou? Dobre. Ale proc tenhle clanek?

+1/0
10.3.2014 15:35

J93o61s38e14f 88M75i97k55u18l57í58k 8714317466

Psát, že prodávají pod velkoobchodní cenou je pěkná pitomost. Oni to dělají z lásky k řidičům. Vydělávají na tom těžký prachy, 34,90 je stejně dost.

+1/0
10.3.2014 8:48

V11a49š45e96k 59Ř24í98h78a 2253963528372

Dokud nebude benzín za 28 kč na litr, pak jsou všechno je reklamní předražené kecy.

+1/−1
9.3.2014 22:39

J39a72n 74M18o87h88y36l25a 6952449379531

A rohlík za desetník? Jste mimo ekonomickou realitu. Vzhledem k inflaci, geopolitické situaci nebo tehcnologických nárocích či cenách dopravy, o přirozené inflaci ani nemluvě, prostě benzín už 28 nikdy nebude. Což neznamená, že je automaticky dražší než v době,kdy byl.

0/0
9.3.2014 23:44

O83n71d61ř20e19j 83K91r57a90t49o26c71h15v17í17l83a 1565514335982

a co tak 1.čtvrtletí 2009? :-) ?

0/−1
10.3.2014 8:53

J41i23n67d20ř65i80c42h 61Š36k92o91p27e76k 4835861500395

sakra, ta inflace je ale obrovská, když dokáže zvednout cenu z 22 Kč/l na 36 Kč/l

Ještě, že se v takové síle nepromítá i do dalších cen ;-D

0/−1
10.3.2014 9:34

R17o31m34a56n 35K65r33a64t66o34c40h47v12í26l 6646307696434

A kde jste vzal těch 28 Kč? 

To je nákupní cena?

0/0
10.3.2014 9:07

M27a90r29t57i81n 89H10o40r23ň65á39k 7311741102

Ještě že je benzín tak levnej, můžeme víc jezdit.

+2/−1
9.3.2014 20:04

J85a58n 98P25i67r74k75l 2563438794284

To je křiku. Zlevnili o pár desetníků. Ale když zdraží o koruny tak je ticho po pěšině. Novinářský kecy a nic víc.

+7/−1
9.3.2014 13:20

R78o26m96a16n 32K57r98a85t63o39c67h49v17í90l 6206907956434

Zlevnilo se o několik korun!

Bohužel jenom u těch drahých benzinek.

+1/0
10.3.2014 9:09

J58a64r80o74s40l31a43v 50H87a73š36e63k 8989220132598

Jo jo, za chvilku bude za 1,20 Kč... kam na ty nesmysly chodíte, to by mě zajímalo?

+3/0
8.3.2014 23:51

P75a66v51e40l 36Ř12a10p62e35k 7922946489185

Skutečnost, že "moderní" automobily stále pohání hnusný spalovací motor, je zhruba stejně dokonale absurdní, jako by parní lokomotivy začaly ustupovat teprve před 5 lety.

+4/−5
8.3.2014 20:57

J29i33ř26í 21S74c68h49w95a44c74h 5196419957934

a přitom by se mohlo už několik let jezdit na pěkný Řápkův evolventní sodovkový motor s přídavným parabolickým okruhem. ;-)

+10/−1
8.3.2014 21:40

Z10d73e59n78ě91k 81O64r59š83u88l94í80k 1325710857362

to máš z neználka co?auto na sodovku.;-D

0/0
9.3.2014 9:28
Foto

V31l11a19d34i76m98í67r 24V12o76l38k50o 6430702577409

ony fyzikální zákony se novelizují výrazně hůř než ty právní;-)

+4/−1
8.3.2014 22:41

Z62d51e31n69ě52k 37O44r63š29u34l52í92k 1495880417272

řápek ty chodíš v láptích, střílíš zvěř pro kožešinu a manželku zapřahuješ do pluhu co?a bydlíte v noře jak hobiti.;-D

+2/0
9.3.2014 9:29

4930349508423

A co by podle vás bylo modernější? Elektromobil je ještě zastaralejší (první vznikl v roce 1835), parní stroj jakbysmet. Snad jedině jaderný reaktor ;-D

+3/0
9.3.2014 11:47

H42o37n78z96a 95J31e38n57i21š17t28a 6307467731216

no, ale jaderný reaktor je jenom vylepšený parní motor, takže to není taky žádná sláva

+1/0
9.3.2014 16:05

P78a43v50e71l 12Ř76a66p40e36k 7192356959185

Diesel v osobáku je jeden z největších omylů lidstva, plynoucí ze zhoubné daňové politiky fašistického státu. Diesel se zdánlivě vyplatí jen proto, že nafta je zatížena menší spotřební daní.

+7/−3
8.3.2014 20:46

J52i86ř18í 11S42t77e43i65e29r 4911214416305

Diesel je úspornější, tedy šetří peněženku majitele auta. Proto jeho obliba narůstá, hlavně v západních zemích je zdanění nižší než v ČR. U benzínu jsou problémem mimo jiné biosložky, které zatěžují motor i životní prostředí. O dotovaných řepkových lánech ani nemluvě.

0/−5
9.3.2014 8:52

P25e43t81r 59N41e23s15v48a69d25b27a 2664205156329

Jaká že to biosložka se dává do benzínu? S tím šetřením opatrně v mnoha případech je to pouze teoreticky jelikož lidé neumí počítat....

+4/0
9.3.2014 10:08
Foto

P12a81v87e52l 44M29a55c77h38a84l64a 1274800987474

ethanol

0/0
9.3.2014 11:02

P22e34t37r 30N26e35s26v30a70d64b80a 2904855766139

Ano. A čím přesně motoru škodí?;-D

0/0
9.3.2014 11:04

M78i40c94h54a22l 84P72a64v62l91á40t 9783633784419

Absorbuje vodu. Pokud si myslite, ze voda Vasemu motoru prospiva..

Nicmene je fakt, ze biosvinstvo v nafte skodi mnohem(!) vic.

+1/0
10.3.2014 10:44

P75e92t23r 42N93e10s41v92a83d60b46a 2104965666669

Ano absorbuje vodu a tím chrání palivový systém jinak nic.

0/0
10.3.2014 12:15

R26a76d47e42k 39K51u42d18l43i84č30k92a 8588659472921

levnější je LPG taky skoro jako biosložka

+1/0
9.3.2014 19:55

O50n37d56r32e86j 89K54a82l28m28a93n 1930566554272

Jak už je tu psáno základní výhodou Dieselových motorů je nižší spotřeba. Výhodou benzínu bývala levnější údržba, ale řekl bych, že to už u nových přeplňovaných motorů neplatí.

0/0
9.3.2014 10:46

J55a87n 25M58o10h36y31l69a 6972899719301

Ale platí.;-D Vzhledem k tomu, že se technologicky dostávají na hranu i diesely, tak platí. Pořád je diesel dražší na běžné údržbě.

+2/0
9.3.2014 23:46

H82a38n61a 47K52r55á13l23o23v17á 8225835973584

U nás jsem si nevšimla jakéhokoli snížení ceny benzínu....

+3/0
8.3.2014 19:58

Z52d47e81n95ě24k 62O54r69š71u91l32í43k 1765930597652

SAkra proč lidi ty nafťáky vlastně kupují.vyšší cena auta, nižší spotřeba, větší  krouťák a další výhody.proč jen ti lidi ty nafťáky kupují?koneckonc§ i v naturálu je nějakej ten sajrajt kterej způsobuje tuhletu rakovinu.a eu ať se jde se svými nesmyslnými požadavky bodnout.;-D

0/−1
8.3.2014 19:26

L36u49k57á38š 16B40r72a24n79d80e49j42s 2433575391711

Nooo - s krouťákem bych byl opatrný. Mám turbobenzín s krouťákem 320nm v rozsahu od 1500 do 4500 otáček. A reakce na plyn, rozsah, v němž krouťák máte  a vůbec svezení je mnohem lepší, než u turbodieselů (najezdil jsem toho dost s turbodiesely od VW, Audi i Mazdy).  Nebavím se o komfortu (hluk, vibrace), tady diesely sice udělali kus práce, ale stejně je to pořád znát. Jasně - spotřeba je kolem 10l, ale mám levnější emise, svíčky, vstřiky, nebojím se filtru pevným částic...  Tedy bavím se samozřejmě o poctivém velkoobjemovém benzínu (2.5), 1.2 TSI bych si nikdy nekoupil, bo kdybych jel sám a lechtal plyn, tak sice super, ale jet někam ve 4 a naložený, tak nestačím stavět u pump.

+3/0
9.3.2014 12:27

O20n27d40r16e17j 52K30a10l37m60a93n 1830526914882

Já už teda při normálních cestovních rychlostech 90 a 130 mezi dieselem a benzínem rozdíl neslyším. Tam už jde jen slyšet hluk od pneumatik a aerodinamický hluk. Zvuk motoru je až hodně hodně v pozadí.

+1/−2
9.3.2014 12:39

L76u72k65á77š 16B53r34a43n72d66e42j62s 2803155241961

Jo, vždyť říkám, že je tam vidět kus práce. Ale když si přesednete, tak je to stejně znát. Samozřejmě jde o můj subjektivní názor + stejně tak záleží z jakého dieselu do jakého benzíňáku přesedáte...

+1/0
10.3.2014 8:03

J60i74ř90í 36H69l50a38v65á98č88e62k 7536627479823

Jak může jedna spotřeba klesat na úkor druhé spotřeby? Ta přece neklesá, její podíl naopak roste. - Nebo mám naváto já? ;-D

+8/0
8.3.2014 18:18

P47e16t25r 71B36r89o32ž 8942984536844

Autor článku je holt tak nějak s logikou pozadu...

+1/0
8.3.2014 18:41
Foto

V77l35a12d37i32m48í62r 68V66o24l12k63o 6330762837129

Benzín přece před pár roky byl i za 22, takže bych s tou hysterií kolem "drastického" zlevnění ještě chvíli počkal, co vy na to?;-D

+15/−1
8.3.2014 15:55

L34i52b15o51r 95T65y51m70e35š 8905828287979

Taky si na to pamatuji, když jsem začínal jezdit v roce 2002, byla cena na úrovnic22,50,- Parádní časy. Dnes omezuji ježdění jak se dá a využívám alternativu, zdražení o polovinu se pozná....

+1/0
9.3.2014 8:18

V88l23a11d67i22s16l27a46v 29B95u39r60y83š59e69k 3323226462834

no když jsem já začínal jezdit, tak stál benzín korunušedesát, ale nic neomezuju, zvykl jsem si

+2/0
9.3.2014 10:01

P83e80t98r 42D11v24o51ř44á29k 9184337412720

To já si pamatuji podzim 2000, kdy ceny vyletěly ke 30 Kč/l.

http://notes3.czso.cz/csu/dyngrafy.nsf/graf/pohonne_hmoty_1995_

0/0
9.3.2014 10:56

J55o65s55e88f 56L16a40n63z 8165931914318

Nic proti nározům ostatních , ale nemohu článek i následnou diskusi nazvat jinak než demagogií.Informace jsou zavádějící, zejména co se týče snížení cen benzínu. Ctěný autore, víte on svět nekončí u cedule "konec hl.m.Prahy" . To že jmenovaní prodejci jeden produkt zlevnili pouze v Praze o ničem nevypovídá- a nebojte se , o co teď slevní velmi brzy zas zdraží a ze zákazníků naškubou i jinak. jasně , že spotřeba benzínu klesá, protože se mění podíl dopravy- nafta se prodává poměrně stabilně, bo se užívá ke komerční dopravě , a lidi co jezdí osobáky prostě jezdí míň , protože mají zkrátka hluboko do kapsy , kdo nemá na benál jede busem nebo i nikam nejede. Dost mě baví neustálé dělení prodejců PHM na zančkové a neznačkové- milí diskutující uvědomte si laskavě , že PHM teče v disrib.skladu ze stejné a z té samé roury ať je cisterna OMV nebo Franty ze Lhoty, a ujišťuji že prodejce opravdu žádná aditiva dodatečně nepřidává. A konečně cena - ta funguje takhle (zpětně od prodeje k výrobě): prodej.cena , -21% DPH , - marže ČS , - doprav.náklady , - marže velkoobchodu (např.Čepro) , - Spotřební daň (fixně daná zákonem dle produktu) , -dopravní , skladovací a rež. náklady velkoobchodu = prodejní cena z rafinerie ( a ta taky vyrábí se ziskem nad nákup a výrobní náklady. Asi tak...

+6/−1
8.3.2014 15:00

K90a36m42i38l 33D51o16l11e29z65e15l 6732706664482

nejvetsi problem u diesel jsou saze. Ani nejlepsi filtr nedokaze zachytit tyto mikrocastice. Bohuzel jsou pomerne dosti toxicke.A jako nejlepsi na zaver nizsi spotrebni dan z paliva , ktere ma vetsi negativni dopad na ziv. prostredi nez benzin.

+4/−1
8.3.2014 14:44

R13o81m84a72n 73K39r83a71t36o53c39h68v16í52l 6906627886724

Poslední moderní benzíny jsou také toxické.

+3/−2
8.3.2014 19:06

Z10d71e90n10ě37k 27O88r67š35u98l83í98k 1175840747302

A hodně toxické,nějaké saze jsou proti tomu malá sranda.

0/−3
8.3.2014 19:31

M66i89r75o20s30l93a47v 95S73l32a79v59í53č22e56k 6643428824

Mate nejaky dukaz, ze je dan nizsi. Podle me je na stejnou vyhrevnost u nafty vyssi.

0/−1
8.3.2014 20:03

M70a38r31t24i23n 59K73a88r40á75s85e60k 9328713778408

Nafta ma nizsi dan na litr a vetsi vyhravnost na litr nez benzin ..... z toho vetsi dan na stejnou vyhrevnost neudelas.....

(jinak ja mam diesel a maximalne mi to vyhovuje, ale to cos napsal je blbost)

0/0
10.3.2014 10:44

J41i70ř67í 50Š75e35j49n20o49h83a 4142413124923

Všechny  evropské ceny  benzínu a  nafty  jsou nemravně vysoké. Zrejména při českých mzdách. A ty zlodějské biosložky  nám byl taky  čert dlužen !;-€

Zlevnění benzínu na   35 Kč/litr :-(.?   Že o tom vůbec  píšou.

Pak se politici diví, že  lidi nechtěj dojíždět do práce  dál než  20 km.;-€

+12/0
8.3.2014 13:40







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.