Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práva na výrobu slavného kluzáku Blaník koupili Rusové

Výroba kluzáku Blaník, který zná většina tuzemských amatérských i profesionálních pilotů ze začátků svého létání, může po letech znovu ožít. Jak zjistila MF DNES, veškerou potřebnou dokumentaci pro výrobu koupila ruská firma S7 Engineering od kunovické společnosti Aircraft Industries, která je rovněž zcela v ruských rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L16u12k55á57š 48B83r47a58n75d36e90j75s 2683825941901

Chytré, velmi chytré. Výroba už neprobíhá, na její nový rozjezd + hlavně marketing pro zajištění prodejů Kunovice nemají. Tak práva na půlstoletí starou konstrukci převedeou a ještě si zajistí výhradní servis těch nově vyrobených. Tzn. pokud to klapne, tak nové zakázky, místa, peníze. A pokud ne, tak nic neriskují. Mám radost!

0/0
11.3.2014 8:08

P60a80v75e83l 51H87o57u96s64k92a 3381945770208

Mají teď prý nějaký prachy za plyn navíc, tak to vyhazují za blbosti :-P

0/−1
10.3.2014 16:56

D17a92v43i60d 97Š32a44f25r35á70n23e21k 5787614607573

Nechápu, co tady komu vadí? Ta konstrukce je přes půl století stará, což „zájem“ o nové kusy jenom podtrhuje. Pokud si někdo myslí, že celé odvětví zůstalo ve stavu šedesátých let minulého století, tak to asi bohužel.

+1/0
10.3.2014 16:54

E31d74u29a88r21d 13B96l56a92z18e46k 1623290525155

Rozpadly se ve vzduchu pri RedBull akrobacii ale prej s tim delaly nepripustne manevry rikal odbornik dnes na Radiozurnalu tak nevim presne kde je pravda.

0/0
10.3.2014 15:17

B36e51n 81P92a39v77k46a 1477783657891

Moc nechápu, že to šlo prodat. Tam přeci nemůže být žádná právní ochrana. Ale tak když Rusové platí, tak co jim to neprodat, že:-)

+1/0
10.3.2014 9:55

P67a64v15e89l 37O98d75r89a72z48i82l 6744239597980

V Rusku samozřejmě platí patentové právo jako jinde ve světě.

0/−3
10.3.2014 11:09

B34e23n 44P13a90v19k97a 1287403287481

Co na tom kluzáku chcete patentově chránit? A i kdyby, proč by to někdo dělal?

Spíše chtěli prostě papírovou dokumentaci, protože to prostě šetří čas a peníze.

+1/0
10.3.2014 11:14

J82a23r19o51m19i38r 30F56a97r17e29k 4922423567

Kompletni dokumentace, platna certifikace....

+1/0
10.3.2014 13:00

D88a79v69i40d 23Š90a82f67r26á42n43e55k 5687664717373

Odrazil se tady zase předvádí, jak ničemu nerozumí - fakt dojemné. Schválně, na jakou dobu je omezena doba patentu? Určitě to nebude víc, než půl století, že ne?

0/0
10.3.2014 17:20

V45á65c16l23a89v 33M79a43i28x36n76e16r 7405150915661

Prosim o odstraneni sveho prispevku ... trochu jsem se unahlil ...

0/−1
10.3.2014 9:54

A55l32e31š 78N83o37v57á59k 6328500797636

Nesmíš tolik chlastat ;-D

+1/−1
10.3.2014 10:15

M81a51r66e92k 21H41r10u15b13y 6197752541618

...stejne si vas najdou ;-)

0/0
10.3.2014 11:43

L42u63k17á60š 76H75o58š85e20k 6349897810441

Výroba 60 let starýho plechovýho letadla se v dnešní době může vyplatit fakt jenom v Rusku. V Česku se vyrábí třeba Duo Discus nebo HpH304. Obě dvě jsou oproti Blaníku jako když přelezete z Trabantu do Ferrari.

0/0
10.3.2014 9:53

M79a84r43t64i42n 36F50r38a76n35t25i45š15e34k 7125810893105

ale základy si snaze osvojíš v Trabantu, než ve Ferrari.

+9/0
10.3.2014 10:09

V70á87c25l76a75v 80M83a72i63x69n38e91r 7685320235351

Njn, ku... r.... vy rusky vydelaji na valce v Krymu, a zkoupi vse koelm .. a pokud bychom neprodali, tak prijedou s tanky ... At uz konecne evropa postavi plynovod a ropovod na sever a odstrihneme se od ruskeho plynu a nafty ...

+1/−3
10.3.2014 9:52
Foto

K97a44r72e76l 67V47a77l36i27š 7277125352740

To už jsme měli udělat dávno.

0/0
12.3.2014 6:27

R92o68b85e49r45t 73K15r67o97k 2113692102724

Docela bych se divil, jestli někdo na západě bude kupovat malá letadla vyrobená v Rusku. V tomhle oboru jsme světová špička my. Nakonec to stejně budou muset vyrábět u nás.

0/0
10.3.2014 9:49

V96á57c68l53a21v 88M47a69i61x34n24e52r 7325440695961

My uz ne ... firma je v ruskych rukach, takze my uz ne ...

0/−3
10.3.2014 9:52

J73a50r15o89s14l77a30v 92B27r63ü64m24m34e37r 7434103786

Nechápu tou obsesi národností majitele. Vždyť je fuk, jeslti tomu šéfuje Honza, John, Hanz, Jean nebo Ivan. A u a.s. už je to tuplem jedno.

+1/−2
10.3.2014 10:10

P19a77v34e24l 38O79d41r73a49z78i25l 6634149747760

Každopádně to prodali Rusové Rusům, v tom nevidím nic zajímavého.

+1/0
10.3.2014 10:24
Foto

J40a26r92o20s65l32a52v 13Š39v15á87b96í64k 5197353616543

Proč je v titulku ..koupili Rusové místo ruská firma? Málo bulvární?

+5/−2
10.3.2014 9:27

M14i73c97h30a41e26l 42F75i65š21a87r 4248253273509

A co chteji proboha delat s tou L-410? Ciste dle pomeru stroju v provozu ku smrtelnym nehodam od roku 2000 je to letajici rakev! ;-D

0/−4
10.3.2014 9:21

M32i47c31h24a71e21l 56F75i78š72a45r 4268733703169

Tady jeste link pro zajimavost: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-410_Turbolet

0/0
10.3.2014 9:22

J22a93r73o51s65l83a43v 59B97r49ü36m97m76e18r 7364853886

To je spíše asi tím, kdo a kde s tím lítá.

+3/0
10.3.2014 10:12

A82l50e75š 50N47o24v14á78k 6348110617136

Přesně tak... vzhledem k tomu, že většina strojů šla do Ruska a většina tam zůstala, tak podle toho to vypadá.

0/0
10.3.2014 10:17

J67o55s36e63f 71B46r46o58ž41k83a 6904332968937

Stačí pročíst: http://www.let.cz/clanek_285_historie.html

0/0
10.3.2014 12:24

M25o93n13i30k88a 89M88a93l50á 6320323918180

sorry, azbukou ,,letadlo blaník" neprošlo :-(

0/0
10.3.2014 9:20

M24i48r49e13k 79T75u14r71e85č64e60k 4403592930122

Okamzite zrusit.

0/−1
10.3.2014 9:16

M96o58n52i80k34a 52M21a82l89á 6440213668620

самолет Ьланик Rv

0/0
10.3.2014 9:14

J44i32ř44í 55K56r96u95m54n61i17k85l 7612218391633

Jen je to trochu nepřesně a nejasně napsaný článek. Předpokládám, že se jedná o L-23. Předchůdce L-13, který byl právě legendou a tak oblíbený mezi piloty, už nějakou dobu v Evropě nesmí létat (v USA ano), kvůli destrukci středového nosníku křídla (tuším při nehodě v Rakousku). Ten je poddimenzovaný a při zanedbané údržbě praskl. Blaník měl stanovenou poměrně krátkou dobu, po které musel na inspekci a údržbu, a tím se proti jiným srovnatelným evropským školícím kluzákům docela prodražoval jeho provoz. Ale jinak to byl vlastnostmi super stroj. Superblaníků L-23 jsem moc jako školicích kluzáků u nás neviděl. Co vím, používal se více na akrobacii.

+1/0
10.3.2014 8:41

D63a52v35i86d 91K40r51á68l 1979796799348

zřejmě to vše dospěje do stádia, kdy nám nebude patřit ani postel

+5/−4
10.3.2014 8:18

R34i14c38h45a27r40d 81P37o40d18z63i43m14e42k 2931217966

ale budeme ji mít výhodně pronajatou :-/

+8/0
10.3.2014 8:19

A41l51e70n88a 67F56i12r51s80t 9255929463516

na co by vám byla postel, když v ní neumíte ležet. Potom raději prodat.

0/0
10.3.2014 8:55

V63í30t 31H91r67a19d43i75l 2144335801302

Jj taky jsem měl tu čest... Úžasné letadlo a pokud by se znovu rozjela jeho výroba bylo by to skvělé... Předpokládám, že by se neobnovila výroba L-13, ale L-23... No a kdo je vlastně majitel je asi v dnešní době jedno...

+5/−1
10.3.2014 8:18

A10l29e48š 92N91o80v42á20k 6278360907226

No pokud se to bude vyrábět v Rusku, tak bych s kvalitou výrobků nebyl moc optimistický.

0/0
10.3.2014 10:20

I76v32a62n 56H30r33o93n 5394736196851

"Legendární větroně Blaník se nyní nevyrábějí, přesto létají po celém světě." Nutno podotknout, že kromě EU. Takže, další slavný výrobek Českých rukou, který se bude vyvážet do celého světa, ale ne od nás!

+6/0
10.3.2014 8:17

R70o75m94a97n 27K16r73a59t30o70c68h29v63í19l 6706477146754

Bude to něco podobného jako Škoda (Mladá Boleslav). Automobilka není česká, ale vyrábí se to u nás...

+1/0
10.3.2014 8:29
Foto

J19a60n 50B52r98a39u20n 1878208813745

A vybavěj je taky kulometama? To by bylo stylový.;-D

+2/−2
10.3.2014 7:42

D59a70v44i38d 53M52a93l74i74n68a 1590953650323

Je pravda, ze jeden Blanik leta s proudovym pohonem. Tak mozna z nej udelaji bombarder. :-)))

0/−1
10.3.2014 7:48

J92i23ř22í 90E18r25b57e84n 1773324656867

No jo, ale co když vypnou proud? Co pak?

+1/0
10.3.2014 10:42

A40n65t16o87n45í40n 23Š87t85e41f25k75a 3691442949782

(>_<) ....mudrc

0/0
10.3.2014 10:59

B53o78h53u38m57i39l 85M47á11c72a 5611952956363

Koupili to Rusové od Rusů!

A že by polopravda v titulku byla součástí protiruské kampaně?

+9/−6
10.3.2014 7:29

Ř15e56h97o86ř 46V15l38a43s54á70k 2204344161266

Po invazi na Krym není žádná protiruská kampaň potřeba. V Československu určitě ne.

+4/−4
10.3.2014 8:16

Ř52e76h94o39ř 70V78l40a49s74á35k 2114914641436

A mínusy na tom nic nezmění. Já Evropskou unii moc nemusím a na slovanství  slyším, takže by mi teoreticky příklon k Rusku nijak nevadil. Ale nemohu mít za kamaráda někoho, kdo nerespektuje státní hranice a na slabších partnerech si klidně kdykoliv cokoliv vynutí silou.[>-]

+1/−2
10.3.2014 9:14

R35o48b43e86r82t 39K42r37o39k 2633162612344

Češi nejsou slované, takže jste trochu mimo mísu.

0/−2
10.3.2014 10:01

Ř82e67h29o31ř 40V86l18a52s70á11k 2824644561616

Tak to máte nějakou hodně divnou definici slovanství.;-D

+2/−1
10.3.2014 10:24

J78i54r16i 32H12u79b88k98a 1673866804905

Geneticky jsme mix Keltů, Germánů a Slovanů. Kulturně patříme spíše do západoevropského okruhu...

+1/0
10.3.2014 14:00

P78a85v88e70l 43Š15e87d20ý 2218276432485

Ano je to jen zkrátka obchod, ale nikdo si neuvědomuje, nebo spíše málokdo si uvědomuje, že vlastně díky těmto přesunům a prodejům našich dlouholetých výrobků , ztrácíme kus našeho jak se říká "dědictví"  Já si ještě můžu říct ano vyráběli jsme naše letadla, auta, sunar, jídlo atd., naše děti ano byli sjem montovna pro tuhle zemi pto tamtu zemi.

+12/−4
10.3.2014 7:17

D91a49v92i41d 51K82r86á34l 1149836369158

chtěl jsem dát plus

0/0
10.3.2014 8:18

P36a83v27e61l 65S94ý86k37o52r53a 7967462187651

vyprodat, rozprodat, zadluzit ?  Neni to ekonomicka strategie ? [>-]

+7/−2
10.3.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.