Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Práva na výrobu slavného kluzáku Blaník koupili Rusové

Výroba kluzáku Blaník, který zná většina tuzemských amatérských i profesionálních pilotů ze začátků svého létání, může po letech znovu ožít. Jak zjistila MF DNES, veškerou potřebnou dokumentaci pro výrobu koupila ruská firma S7 Engineering od kunovické společnosti Aircraft Industries, která je rovněž zcela v ruských rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L74u22k78á58š 24B29r92a57n24d37e14j40s 2163745801741

Chytré, velmi chytré. Výroba už neprobíhá, na její nový rozjezd + hlavně marketing pro zajištění prodejů Kunovice nemají. Tak práva na půlstoletí starou konstrukci převedeou a ještě si zajistí výhradní servis těch nově vyrobených. Tzn. pokud to klapne, tak nové zakázky, místa, peníze. A pokud ne, tak nic neriskují. Mám radost!

0/0
11.3.2014 8:08

P54a37v19e42l 17H41o31u72s61k63a 3891505240908

Mají teď prý nějaký prachy za plyn navíc, tak to vyhazují za blbosti :-P

0/−1
10.3.2014 16:56

D83a85v97i12d 28Š87a43f88r58á69n31e92k 5917804767153

Nechápu, co tady komu vadí? Ta konstrukce je přes půl století stará, což „zájem“ o nové kusy jenom podtrhuje. Pokud si někdo myslí, že celé odvětví zůstalo ve stavu šedesátých let minulého století, tak to asi bohužel.

+1/0
10.3.2014 16:54

E47d49u35a48r75d 59B42l43a88z90e35k 1803550945415

Rozpadly se ve vzduchu pri RedBull akrobacii ale prej s tim delaly nepripustne manevry rikal odbornik dnes na Radiozurnalu tak nevim presne kde je pravda.

0/0
10.3.2014 15:17

B67e81n 47P24a92v14k69a 1167873827931

Moc nechápu, že to šlo prodat. Tam přeci nemůže být žádná právní ochrana. Ale tak když Rusové platí, tak co jim to neprodat, že:-)

+1/0
10.3.2014 9:55

P60a86v13e96l 82O73d65r60a96z76i13l 6944719747930

V Rusku samozřejmě platí patentové právo jako jinde ve světě.

0/−3
10.3.2014 11:09

B98e50n 19P44a36v63k92a 1107113317591

Co na tom kluzáku chcete patentově chránit? A i kdyby, proč by to někdo dělal?

Spíše chtěli prostě papírovou dokumentaci, protože to prostě šetří čas a peníze.

+1/0
10.3.2014 11:14

J20a94r30o94m49i37r 85F26a37r85e26k 4622763337

Kompletni dokumentace, platna certifikace....

+1/0
10.3.2014 13:00

D65a28v58i60d 25Š71a46f46r58á83n45e64k 5697444657473

Odrazil se tady zase předvádí, jak ničemu nerozumí - fakt dojemné. Schválně, na jakou dobu je omezena doba patentu? Určitě to nebude víc, než půl století, že ne?

0/0
10.3.2014 17:20

V75á21c65l46a79v 44M43a98i79x38n53e26r 7435320365141

Prosim o odstraneni sveho prispevku ... trochu jsem se unahlil ...

0/−1
10.3.2014 9:54

A72l84e51š 27N38o39v66á64k 6228440837636

Nesmíš tolik chlastat ;-D

+1/−1
10.3.2014 10:15

M58a69r92e51k 26H56r57u71b46y 6437112381238

...stejne si vas najdou ;-)

0/0
10.3.2014 11:43

L84u74k73á53š 17H17o91š28e33k 6309857790171

Výroba 60 let starýho plechovýho letadla se v dnešní době může vyplatit fakt jenom v Rusku. V Česku se vyrábí třeba Duo Discus nebo HpH304. Obě dvě jsou oproti Blaníku jako když přelezete z Trabantu do Ferrari.

0/0
10.3.2014 9:53

M77a81r68t49i88n 31F71r96a65n77t98i39š40e67k 7585810953655

ale základy si snaze osvojíš v Trabantu, než ve Ferrari.

+9/0
10.3.2014 10:09

V91á33c93l18a52v 85M57a44i61x24n24e68r 7475310545601

Njn, ku... r.... vy rusky vydelaji na valce v Krymu, a zkoupi vse koelm .. a pokud bychom neprodali, tak prijedou s tanky ... At uz konecne evropa postavi plynovod a ropovod na sever a odstrihneme se od ruskeho plynu a nafty ...

+1/−3
10.3.2014 9:52

K78a57r42e16l 75V51a56l26i29š 7817505592980

To už jsme měli udělat dávno.

0/0
12.3.2014 6:27

R16o69b88e67r71t 65K47r39o60k 2233882202734

Docela bych se divil, jestli někdo na západě bude kupovat malá letadla vyrobená v Rusku. V tomhle oboru jsme světová špička my. Nakonec to stejně budou muset vyrábět u nás.

0/0
10.3.2014 9:49

V39á90c88l36a52v 22M20a84i18x31n96e11r 7855620145491

My uz ne ... firma je v ruskych rukach, takze my uz ne ...

0/−3
10.3.2014 9:52

J79a29r20o14s10l10a35v 57B73r91ü63m70m51e15r 7294943906

Nechápu tou obsesi národností majitele. Vždyť je fuk, jeslti tomu šéfuje Honza, John, Hanz, Jean nebo Ivan. A u a.s. už je to tuplem jedno.

+1/−2
10.3.2014 10:10

P43a34v29e28l 95O86d54r59a83z85i59l 6834669707390

Každopádně to prodali Rusové Rusům, v tom nevidím nic zajímavého.

+1/0
10.3.2014 10:24

J88a65r68o59s27l67a68v 19Š94v97á91b28í91k 5917873306763

Proč je v titulku ..koupili Rusové místo ruská firma? Málo bulvární?

+5/−2
10.3.2014 9:27

M46i27c10h13a29e81l 19F89i30š48a41r 4508173893149

A co chteji proboha delat s tou L-410? Ciste dle pomeru stroju v provozu ku smrtelnym nehodam od roku 2000 je to letajici rakev! ;-D

0/−4
10.3.2014 9:21

M82i67c71h59a85e37l 13F12i22š57a81r 4118953833349

Tady jeste link pro zajimavost: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-410_Turbolet

0/0
10.3.2014 9:22

J76a73r95o39s45l34a29v 31B98r60ü84m91m55e18r 7814803916

To je spíše asi tím, kdo a kde s tím lítá.

+3/0
10.3.2014 10:12

A95l79e69š 19N89o91v46á51k 6698520137736

Přesně tak... vzhledem k tomu, že většina strojů šla do Ruska a většina tam zůstala, tak podle toho to vypadá.

0/0
10.3.2014 10:17

J83o56s88e67f 30B86r55o58ž61k80a 6324112748757

Stačí pročíst: http://www.let.cz/clanek_285_historie.html

0/0
10.3.2014 12:24

M79o26n27i22k19a 74M15a22l57á 6910203508300

sorry, azbukou ,,letadlo blaník" neprošlo :-(

0/0
10.3.2014 9:20

M83i37r18e58k 78T70u69r28e38č83e26k 4793382650632

Okamzite zrusit.

0/−1
10.3.2014 9:16

M79o85n14i64k96a 42M98a36l10á 6480683758640

самолет Ьланик Rv

0/0
10.3.2014 9:14

J34i77ř27í 96K11r58u71m41n81i52k66l 7462948881743

Jen je to trochu nepřesně a nejasně napsaný článek. Předpokládám, že se jedná o L-23. Předchůdce L-13, který byl právě legendou a tak oblíbený mezi piloty, už nějakou dobu v Evropě nesmí létat (v USA ano), kvůli destrukci středového nosníku křídla (tuším při nehodě v Rakousku). Ten je poddimenzovaný a při zanedbané údržbě praskl. Blaník měl stanovenou poměrně krátkou dobu, po které musel na inspekci a údržbu, a tím se proti jiným srovnatelným evropským školícím kluzákům docela prodražoval jeho provoz. Ale jinak to byl vlastnostmi super stroj. Superblaníků L-23 jsem moc jako školicích kluzáků u nás neviděl. Co vím, používal se více na akrobacii.

+1/0
10.3.2014 8:41

D61a29v78i19d 48K15r73á88l 1269546269528

zřejmě to vše dospěje do stádia, kdy nám nebude patřit ani postel

+5/−4
10.3.2014 8:18

R65i39c16h10a16r38d 87P75o70d47z30i89m62e14k 2431107756

ale budeme ji mít výhodně pronajatou :-/

+8/0
10.3.2014 8:19

A64l58e33n53a 82F80i83r95s12t 9455579343706

na co by vám byla postel, když v ní neumíte ležet. Potom raději prodat.

0/0
10.3.2014 8:55

V88í19t 35H86r33a21d90i88l 2624125941222

Jj taky jsem měl tu čest... Úžasné letadlo a pokud by se znovu rozjela jeho výroba bylo by to skvělé... Předpokládám, že by se neobnovila výroba L-13, ale L-23... No a kdo je vlastně majitel je asi v dnešní době jedno...

+5/−1
10.3.2014 8:18

A19l12e95š 35N36o66v30á76k 6868800967916

No pokud se to bude vyrábět v Rusku, tak bych s kvalitou výrobků nebyl moc optimistický.

0/0
10.3.2014 10:20

I80v76a30n 80H23r82o27n 5954856186451

"Legendární větroně Blaník se nyní nevyrábějí, přesto létají po celém světě." Nutno podotknout, že kromě EU. Takže, další slavný výrobek Českých rukou, který se bude vyvážet do celého světa, ale ne od nás!

+6/0
10.3.2014 8:17

R34o76m52a11n 47K73r49a97t37o55c65h12v83í91l 6256347246764

Bude to něco podobného jako Škoda (Mladá Boleslav). Automobilka není česká, ale vyrábí se to u nás...

+1/0
10.3.2014 8:29
Foto

J20a87n 70B23r48a77u87n 1858238453605

A vybavěj je taky kulometama? To by bylo stylový.;-D

+2/−2
10.3.2014 7:42

D64a31v72i21d 73M50a69l33i82n38a 1610613650303

Je pravda, ze jeden Blanik leta s proudovym pohonem. Tak mozna z nej udelaji bombarder. :-)))

0/−1
10.3.2014 7:48

J80i91ř16í 16E41r44b93e40n 1813504576797

No jo, ale co když vypnou proud? Co pak?

+1/0
10.3.2014 10:42

A13n14t41o37n95í14n 25Š24t98e92f13k46a 3621212329282

(>_<) ....mudrc

0/0
10.3.2014 10:59

B18o44h75u93m39i40l 97M29á18c81a 5181142326673

Koupili to Rusové od Rusů!

A že by polopravda v titulku byla součástí protiruské kampaně?

+9/−6
10.3.2014 7:29

Ř26e56h95o74ř 57V65l86a29s27á39k 2434574841146

Po invazi na Krym není žádná protiruská kampaň potřeba. V Československu určitě ne.

+4/−4
10.3.2014 8:16

Ř97e75h75o42ř 24V85l58a72s46á35k 2214864571446

A mínusy na tom nic nezmění. Já Evropskou unii moc nemusím a na slovanství  slyším, takže by mi teoreticky příklon k Rusku nijak nevadil. Ale nemohu mít za kamaráda někoho, kdo nerespektuje státní hranice a na slabších partnerech si klidně kdykoliv cokoliv vynutí silou.[>-]

+1/−2
10.3.2014 9:14

R62o48b48e38r94t 80K62r69o88k 2773162332524

Češi nejsou slované, takže jste trochu mimo mísu.

0/−2
10.3.2014 10:01

Ř41e12h60o18ř 80V66l61a93s95á94k 2604684691296

Tak to máte nějakou hodně divnou definici slovanství.;-D

+2/−1
10.3.2014 10:24

J77i28r11i 92H93u95b97k51a 1213156904255

Geneticky jsme mix Keltů, Germánů a Slovanů. Kulturně patříme spíše do západoevropského okruhu...

+1/0
10.3.2014 14:00

P82a53v89e93l 18Š80e30d89ý 2628216762655

Ano je to jen zkrátka obchod, ale nikdo si neuvědomuje, nebo spíše málokdo si uvědomuje, že vlastně díky těmto přesunům a prodejům našich dlouholetých výrobků , ztrácíme kus našeho jak se říká "dědictví"  Já si ještě můžu říct ano vyráběli jsme naše letadla, auta, sunar, jídlo atd., naše děti ano byli sjem montovna pro tuhle zemi pto tamtu zemi.

+12/−4
10.3.2014 7:17

D91a18v38i43d 68K54r52á39l 1539686579778

chtěl jsem dát plus

0/0
10.3.2014 8:18

P72a94v61e43l 57S33ý30k40o28r27a 7547832387131

vyprodat, rozprodat, zadluzit ?  Neni to ekonomicka strategie ? [>-]

+7/−2
10.3.2014 7:12







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.