Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Práva na výrobu slavného kluzáku Blaník koupili Rusové

Výroba kluzáku Blaník, který zná většina tuzemských amatérských i profesionálních pilotů ze začátků svého létání, může po letech znovu ožít. Jak zjistila MF DNES, veškerou potřebnou dokumentaci pro výrobu koupila ruská firma S7 Engineering od kunovické společnosti Aircraft Industries, která je rovněž zcela v ruských rukou.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

L22u24k94á17š 33B92r62a35n17d38e76j68s 2113425731771

Chytré, velmi chytré. Výroba už neprobíhá, na její nový rozjezd + hlavně marketing pro zajištění prodejů Kunovice nemají. Tak práva na půlstoletí starou konstrukci převedeou a ještě si zajistí výhradní servis těch nově vyrobených. Tzn. pokud to klapne, tak nové zakázky, místa, peníze. A pokud ne, tak nic neriskují. Mám radost!

0/0
11.3.2014 8:08

P48a97v63e18l 25H18o44u11s37k92a 3951135640418

Mají teď prý nějaký prachy za plyn navíc, tak to vyhazují za blbosti :-P

0/−1
10.3.2014 16:56

D61a89v50i52d 61Š46a88f95r90á60n73e66k 5577754737303

Nechápu, co tady komu vadí? Ta konstrukce je přes půl století stará, což „zájem“ o nové kusy jenom podtrhuje. Pokud si někdo myslí, že celé odvětví zůstalo ve stavu šedesátých let minulého století, tak to asi bohužel.

+1/0
10.3.2014 16:54

E77d70u78a52r98d 83B96l45a38z76e23k 1673230375895

Rozpadly se ve vzduchu pri RedBull akrobacii ale prej s tim delaly nepripustne manevry rikal odbornik dnes na Radiozurnalu tak nevim presne kde je pravda.

0/0
10.3.2014 15:17

B97e93n 55P48a36v25k48a 1957833817571

Moc nechápu, že to šlo prodat. Tam přeci nemůže být žádná právní ochrana. Ale tak když Rusové platí, tak co jim to neprodat, že:-)

+1/0
10.3.2014 9:55

P47a88v50e67l 42O70d79r58a31z26i59l 6644569637530

V Rusku samozřejmě platí patentové právo jako jinde ve světě.

0/−3
10.3.2014 11:09

B21e74n 48P78a74v68k11a 1627793217191

Co na tom kluzáku chcete patentově chránit? A i kdyby, proč by to někdo dělal?

Spíše chtěli prostě papírovou dokumentaci, protože to prostě šetří čas a peníze.

+1/0
10.3.2014 11:14

J49a57r81o81m86i96r 93F61a93r55e77k 4952163437

Kompletni dokumentace, platna certifikace....

+1/0
10.3.2014 13:00

D19a91v20i39d 42Š46a90f93r24á49n10e27k 5187234567833

Odrazil se tady zase předvádí, jak ničemu nerozumí - fakt dojemné. Schválně, na jakou dobu je omezena doba patentu? Určitě to nebude víc, než půl století, že ne?

0/0
10.3.2014 17:20

V39á58c91l22a96v 75M44a28i64x13n62e18r 7755240685141

Prosim o odstraneni sveho prispevku ... trochu jsem se unahlil ...

0/−1
10.3.2014 9:54

A57l70e30š 43N29o24v34á17k 6808640777836

Nesmíš tolik chlastat ;-D

+1/−1
10.3.2014 10:15

M47a77r84e25k 29H14r92u45b43y 6567902731398

...stejne si vas najdou ;-)

0/0
10.3.2014 11:43

L82u82k27á10š 80H94o57š35e64k 6849627750201

Výroba 60 let starýho plechovýho letadla se v dnešní době může vyplatit fakt jenom v Rusku. V Česku se vyrábí třeba Duo Discus nebo HpH304. Obě dvě jsou oproti Blaníku jako když přelezete z Trabantu do Ferrari.

0/0
10.3.2014 9:53

M43a67r15t25i20n 66F44r27a34n77t91i56š20e75k 7685350363655

ale základy si snaze osvojíš v Trabantu, než ve Ferrari.

+9/0
10.3.2014 10:09

V96á90c59l45a96v 33M36a85i17x52n28e62r 7245180155841

Njn, ku... r.... vy rusky vydelaji na valce v Krymu, a zkoupi vse koelm .. a pokud bychom neprodali, tak prijedou s tanky ... At uz konecne evropa postavi plynovod a ropovod na sever a odstrihneme se od ruskeho plynu a nafty ...

+1/−3
10.3.2014 9:52
Foto

K45a87r29e32l 89V56a55l14i15š 7907705892140

To už jsme měli udělat dávno.

0/0
12.3.2014 6:27

R36o32b97e98r86t 71K25r73o46k 2433772392134

Docela bych se divil, jestli někdo na západě bude kupovat malá letadla vyrobená v Rusku. V tomhle oboru jsme světová špička my. Nakonec to stejně budou muset vyrábět u nás.

0/0
10.3.2014 9:49

V24á25c64l19a68v 85M70a73i87x48n12e46r 7185500855541

My uz ne ... firma je v ruskych rukach, takze my uz ne ...

0/−3
10.3.2014 9:52

J54a35r43o32s58l84a53v 29B74r52ü92m41m48e12r 7194883296

Nechápu tou obsesi národností majitele. Vždyť je fuk, jeslti tomu šéfuje Honza, John, Hanz, Jean nebo Ivan. A u a.s. už je to tuplem jedno.

+1/−2
10.3.2014 10:10

P74a41v90e94l 45O15d98r25a26z86i29l 6614899467840

Každopádně to prodali Rusové Rusům, v tom nevidím nic zajímavého.

+1/0
10.3.2014 10:24
Foto

J70a28r20o98s55l80a28v 69Š94v89á66b75í53k 5317703776593

Proč je v titulku ..koupili Rusové místo ruská firma? Málo bulvární?

+5/−2
10.3.2014 9:27

M81i70c76h59a90e18l 49F35i27š16a71r 4648903383379

A co chteji proboha delat s tou L-410? Ciste dle pomeru stroju v provozu ku smrtelnym nehodam od roku 2000 je to letajici rakev! ;-D

0/−4
10.3.2014 9:21

M67i31c23h38a13e63l 18F11i15š45a11r 4388693603779

Tady jeste link pro zajimavost: 

http://en.wikipedia.org/wiki/Let_L-410_Turbolet

0/0
10.3.2014 9:22

J54a47r37o46s90l23a86v 92B61r78ü83m80m49e19r 7624773666

To je spíše asi tím, kdo a kde s tím lítá.

+3/0
10.3.2014 10:12

A61l97e53š 40N92o67v24á50k 6808650407586

Přesně tak... vzhledem k tomu, že většina strojů šla do Ruska a většina tam zůstala, tak podle toho to vypadá.

0/0
10.3.2014 10:17

J87o57s72e67f 43B27r10o25ž50k73a 6694432538317

Stačí pročíst: http://www.let.cz/clanek_285_historie.html

0/0
10.3.2014 12:24

M23o98n47i36k78a 48M39a25l29á 6830863328850

sorry, azbukou ,,letadlo blaník" neprošlo :-(

0/0
10.3.2014 9:20

M65i34r81e37k 40T23u89r35e18č80e74k 4453762500202

Okamzite zrusit.

0/−1
10.3.2014 9:16

M34o83n95i48k45a 10M51a42l38á 6610193338320

самолет Ьланик Rv

0/0
10.3.2014 9:14

J68i73ř85í 45K57r61u75m42n22i42k55l 7532288221413

Jen je to trochu nepřesně a nejasně napsaný článek. Předpokládám, že se jedná o L-23. Předchůdce L-13, který byl právě legendou a tak oblíbený mezi piloty, už nějakou dobu v Evropě nesmí létat (v USA ano), kvůli destrukci středového nosníku křídla (tuším při nehodě v Rakousku). Ten je poddimenzovaný a při zanedbané údržbě praskl. Blaník měl stanovenou poměrně krátkou dobu, po které musel na inspekci a údržbu, a tím se proti jiným srovnatelným evropským školícím kluzákům docela prodražoval jeho provoz. Ale jinak to byl vlastnostmi super stroj. Superblaníků L-23 jsem moc jako školicích kluzáků u nás neviděl. Co vím, používal se více na akrobacii.

+1/0
10.3.2014 8:41

D33a12v58i37d 37K14r41á32l 1459506319448

zřejmě to vše dospěje do stádia, kdy nám nebude patřit ani postel

+5/−4
10.3.2014 8:18

R32i94c29h28a16r89d 31P61o32d45z27i83m11e17k 2961917376

ale budeme ji mít výhodně pronajatou :-/

+8/0
10.3.2014 8:19

A52l30e32n67a 27F39i79r34s80t 9295899453386

na co by vám byla postel, když v ní neumíte ležet. Potom raději prodat.

0/0
10.3.2014 8:55

V44í23t 23H38r79a23d93i35l 2654325651892

Jj taky jsem měl tu čest... Úžasné letadlo a pokud by se znovu rozjela jeho výroba bylo by to skvělé... Předpokládám, že by se neobnovila výroba L-13, ale L-23... No a kdo je vlastně majitel je asi v dnešní době jedno...

+5/−1
10.3.2014 8:18

A95l16e28š 56N29o40v21á14k 6798240277626

No pokud se to bude vyrábět v Rusku, tak bych s kvalitou výrobků nebyl moc optimistický.

0/0
10.3.2014 10:20

I26v91a25n 94H47r86o98n 5844336876321

"Legendární větroně Blaník se nyní nevyrábějí, přesto létají po celém světě." Nutno podotknout, že kromě EU. Takže, další slavný výrobek Českých rukou, který se bude vyvážet do celého světa, ale ne od nás!

+6/0
10.3.2014 8:17

R14o54m31a93n 13K65r70a30t64o42c71h20v21í32l 6146507176854

Bude to něco podobného jako Škoda (Mladá Boleslav). Automobilka není česká, ale vyrábí se to u nás...

+1/0
10.3.2014 8:29
Foto

J64a23n 27B59r95a45u63n 1278568483655

A vybavěj je taky kulometama? To by bylo stylový.;-D

+2/−2
10.3.2014 7:42

D46a42v12i73d 12M72a35l34i36n55a 1420593590833

Je pravda, ze jeden Blanik leta s proudovym pohonem. Tak mozna z nej udelaji bombarder. :-)))

0/−1
10.3.2014 7:48

J90i15ř80í 91E90r95b78e23n 1303194696717

No jo, ale co když vypnou proud? Co pak?

+1/0
10.3.2014 10:42

A17n19t66o76n56í26n 15Š83t32e40f97k18a 3471962799232

(>_<) ....mudrc

0/0
10.3.2014 10:59

B60o52h15u63m42i68l 90M63á70c36a 5591682526263

Koupili to Rusové od Rusů!

A že by polopravda v titulku byla součástí protiruské kampaně?

+9/−6
10.3.2014 7:29

Ř32e41h11o94ř 63V67l57a79s38á37k 2744374531916

Po invazi na Krym není žádná protiruská kampaň potřeba. V Československu určitě ne.

+4/−4
10.3.2014 8:16

Ř96e42h94o20ř 82V28l69a24s55á37k 2134264541956

A mínusy na tom nic nezmění. Já Evropskou unii moc nemusím a na slovanství  slyším, takže by mi teoreticky příklon k Rusku nijak nevadil. Ale nemohu mít za kamaráda někoho, kdo nerespektuje státní hranice a na slabších partnerech si klidně kdykoliv cokoliv vynutí silou.[>-]

+1/−2
10.3.2014 9:14

R50o95b57e62r67t 98K97r96o22k 2833392312424

Češi nejsou slované, takže jste trochu mimo mísu.

0/−2
10.3.2014 10:01

Ř31e25h39o36ř 87V76l92a30s75á25k 2754504811116

Tak to máte nějakou hodně divnou definici slovanství.;-D

+2/−1
10.3.2014 10:24

J76i13r97i 78H18u71b16k82a 1803736174375

Geneticky jsme mix Keltů, Germánů a Slovanů. Kulturně patříme spíše do západoevropského okruhu...

+1/0
10.3.2014 14:00

P54a94v83e58l 65Š88e49d95ý 2538836292495

Ano je to jen zkrátka obchod, ale nikdo si neuvědomuje, nebo spíše málokdo si uvědomuje, že vlastně díky těmto přesunům a prodejům našich dlouholetých výrobků , ztrácíme kus našeho jak se říká "dědictví"  Já si ještě můžu říct ano vyráběli jsme naše letadla, auta, sunar, jídlo atd., naše děti ano byli sjem montovna pro tuhle zemi pto tamtu zemi.

+12/−4
10.3.2014 7:17

D35a32v34i29d 34K29r16á80l 1659326949978

chtěl jsem dát plus

0/0
10.3.2014 8:18

P43a75v67e25l 59S50ý51k32o97r42a 7817192717201

vyprodat, rozprodat, zadluzit ?  Neni to ekonomicka strategie ? [>-]

+7/−2
10.3.2014 7:12





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.