Diskuze

Vlakovou bitvu mezi Prahou a Ostravou řeší Brusel

Nejméně do konce roku bude Úřad pro ochranu hospodářské soutěže (ÚOHS) zkoumat cenovou válku dopravců mezi Prahou a Ostravou. Téměř tři roky trvající spor, kdy České dráhy za zlevnění a zneužití dominantního postavení napadl postupně RegioJet a Leo Express, zatím čeká na další posudek. Případ začíná zkoumat už i Evropská komise.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Tady máte v praxi české ekonomiky "neviditelnou ruku trhu" na kterou je dle teoretiků ekonomie a praktika VK vždy spolehnutí. Společnost si sama naordinuje tolik zákonných pravidel, že není možno zjistit jestli lže a krade jen jedna strana sporu, nebo všechny. Dle mých zkušeností - B je správně.

1 3
možnosti

Neviditelná ruka trhu zákonitě funguje, pokud existuje přirozené konkurenční prostředí, To předpokládá, že žádný z konkurentů nebude dotován, nebo že  konkurenční strany nevytvoří oligopol (jako například naši mobilní operátoři).

11 0
možnosti

No já bych ještě doplnil, že se musí jednat o dokonalé konkurenční prostředí, což je v podstatě jen teorie.

2 0
možnosti

P74e71t89r 56M68a57r78e65š

10. 3. 2014 13:39

Tady je zásadní problém, že velikost trhu je velmi omezená a ve výsledku můžeme být rádi, pokud budou cestující alespoň pro dva dopravce.

2 0
možnosti

Myslím, že pro dva dopravce je tam cestujících až až, ne že "budem rádi". I tři by se uživili, pokud by soukromníci neroztáčeli tak drastickou cenovou válku.

1 0
možnosti