Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda stopne tendr na studii vodního kanálu. Zemanovi se to nelíbí

Velký projekt splavnění řek a výstavby kanálu na Dunaji, Odře a Labi se vzdaluje realitě. Dílo, mnohými považované za megalomanské, zastaví v zárodku ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Hodlá se zaměřit na menší projekty. Hrad mluví o porušení koaliční dohody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M59a50r69t50a 34V28a44n33í89č25k71o45v87á 8694530959230

To se chce zapsat do dějin kanálemMiloše Zemana? Ať neutrácí za oslavy, kde není co oslavovat a púrojekt zaplatí sám;-D8-o

0/0
17.3.2014 22:18

V80l96a30s83t17i18m25i25l 22H46a13l80b35i46c40h 8263925396488

Karel IV. postavil hladovou zeď.Proč by nemohl Zeman postavit hladový kanál a zaměstnat na tom pobírače dávek.

0/0
13.3.2014 12:14
Foto

J81a45k49u66b 61L67n18ě64n62i91č43k47a 1445612797271

Je to naprosto nesmyslný nápad, navíc vyhazování peněz za nesmyslný tendr. Měli by finance využít jinak a lépe!!!!!! Máme kvalitní železniční síť, kdyby se ještě lépe zmodernizovala, např. rozšířila o další kolej, pak víc jak lépe nahradí kapacitu lodí, které by se po něm plavili.

+1/0
13.3.2014 8:36
Foto

J61a11k92u52b 41L53n34ě22n81i40č51k63a 1785402297931

A odráží d****** a nízkou inteligenci našeho prezidenta.

0/0
13.3.2014 8:36

P40e14t24r 77K40o40š68í26č97e52k 8621330785971

Ať si jí ten pitómio zaplatí ze svýho, když po tom kanále tak touží :-)

+1/0
13.3.2014 3:45

J68o28s54e29f 78Š24e98m85e16l38í20k 7379831300257

Žeby tedy krom záchrany státního dluhu založil Zeman další fond s názvem "Kanál"?

+2/0
12.3.2014 18:39

L53u85k31á71š 48J17e40l47í12n85e30k 9416768532889

!!Ten vypitoza když si vezme něco do hlavy, tak nepřestane, dokud mu jí někdo neutrhne.....!!

0/0
12.3.2014 17:10

P90e11t42r 83R71ů32ž18i58č61k14a 8932533963856

Madarsko počákem 90.let taky zastavilo společnou stavbu s tehdejším Československem(Gabčíkovo-Nagymároš). Dnes už uvažují, že v mírně upravené variatě svoji část vodního díla postaví. Samořejmě, že je to bude stát více než před 20.lety. Ale proč o tom asi uvažují, když mají splavný Dunaj?

+1/0
12.3.2014 14:24

J66i12ř55í 47Š10e54j66n40o61h39a 4892383794523

Hlavně bychom se měli zaměřit na opravu a dostavu silnic. Je ti stále horší.Pokud chceme odlehčit silnicím tak modernizivat nákladní dopravu.

Je možné, že naši experti a politici jsak nekonečně hloupí !?

+2/0
12.3.2014 13:35

J42a57n 82B32e41n27e46š 8190930108586

Ještě bych chtěl jenom dodat. V západních zemích je veden v souběhu vodní koridor, železnice, silnice a navzájem se doplňují.

Uvedu jeden příklad. Na vodní dílo Gabčíkovo taky nadávali a teď už je jeho výstavba zplacená, tak nechápu, proč někteří diskutující píší návratnost investice 100 let a bůh ví jestli. Navíc se v oblasti zlepšila kvalita podzemních vod a také při povodních jim toto vodní dílo hodně pomáhá.

Moc se mi líbí, jak je tam napsáno, že nejdřív potřebujeme vědět co říkají ostatní státy a podle toho se zařídíme. To je ale blbost, protože bez studie proveditelnosti se s náma nikdo bavit nebude a jenom se nám vysmějou. Ale asi o tomhle vládě jde. Prostě udělejme seriózní studii bez nátlaků různých skupin a podle výsledku se rozhodněme. Chápu, že i případně kladný výsledek některý nepřesvědčí, ale budeme mít jasný důkaz o prospěšnosti/neprospěšnosti této stavby.

+2/−4
12.3.2014 13:32

J91i44ř37í 69Š67e53j63n42o61h44a 4832733934753

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

+1/0
12.3.2014 13:37

J98i32ř59í 48Š13e92j43n51o65h25a 4132313714213

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

Určitě nic pro nás !

0/0
12.3.2014 13:37

J79a48n 56B17e54n88e17š 8190380698926

S tím nemohu souhlasit. Řekněte mi tedy, proč modernizují stávající kanály, které vedou podél železnic. Že by byli hloupí?

S vodnatostí řek se mýlíte. I já jsem před nedávnem myslel, že koridor se bude napájet z řek, dokud jsem si nezjistil podrobnější informace. Vodní koridor se jednou napustí a odtoky budou tvořit pouze vypouštění plavebních komor a noční provoz vodních elektráren. Díky přečerpávání vody z bohatých oblastí může v období sucha doplňovat vodní stavy stávajících řek. A nebojte se, že bude v koridoru špatná a zapáchající voda. Lodě budou svým provozem vodu okysličovat. Kvalita vod v těchto koridorech je doložena mnoha studiemi. Výškové poměry v dnešní době už nehrají tak velkou překážku a lze vytvořit vhodnou plavební komoru (nebo zdvyhadlo) na velké (až desítky m) výšky i s ohledem na ekonomiku provozu.

+2/−2
12.3.2014 13:57

T84o36m94a28s 17N58o83v87o55t41n94y 3861696908179

Ale ono se už dávno ví, že je to ekonomický i ekologický nesmysl. A pokud by konečně chtěli být ekoteroristi užiteční, přestanou blokovat silnice a obchvaty měst a vrhnou se na tady ten komunistiko-zemanovský megalomanský nesmysl.

+1/0
13.3.2014 0:38

J25a50n 78B21e66n45e81š 8510610238866

Hmm, tak mi řekněte v kterých zemích a místech, kde je tento kanál postaven, jsou zničeny ekosystémy a vlastník tohoto díla je neustále v červených číslech. Nevím o žádném případě. Všude se investice rychle vrátila a i přírodě to nijak neuškodilo, ba právě naopak. Vše jsou to jenom výmysly nátlakových skupin. Takže Karel IV byl komunista, Masaryk, Baťa atd. Bravo!!!! To mluví za vše. Ekoteroristy bych rozprášil, protože ti chcou zemi vrátit do doby pravěku a nejenom u nás.

0/0
13.3.2014 6:45

J75i29ř14í 67P89o92k88o55r27n65ý 6471335578660

Pomsta zelených Zemanovi za Šumavu?:-) Kde jsou dotace, tam jsou prachy a kde jsou prachy, tam je i pravda a moc - bez ohledu na volební výsledky...

0/0
12.3.2014 13:09

J29a42n 26B79e83n60e85š 8250470738666

DOPRAVA JE KRVÍ HOSPODÁŘSTVÍ!!! DO NÍ SPADÁ LETECKÁ, SILNIČNÍ, ŽELEZNIČNÍ A VODNÍ. PANE MINISTŘE, REZIGNUJTE, POŠKOZUJETE TUTO ZEMI!!!

Za chvíli zrušíte i projekty Rychlých spojení (VRT), protože se vám to nebude hodit do krámku. Základní silniční síť měla být aspoň už ze 70-80% hotova. O tom snad polemizovat nebudem. Železniční koridory - no opravu a lepší technické parametry potřebovaly, o tom žádná. Rychlá spojení zrychlí cestování a uvolní kapacitu koridorů. Nehledě na to, že jsme tak cca 20 let zaspali dobu. Letecká je na velmi dobré úrovni, tam skoro nic dělat nepotřebujem. Co mají společného tyto odvětví? Přepravují osoby a zboží, u rychlých spojení pouze osoby (trať není stavěná na těžký nákladní provoz(jen vyjímečně)). V krajině vytvářejí dost nepropustnou mrtvou bariéru. A teď k nenáviděnému vodnímu koridoru. Nejen že, bude vozit náklady a osoby (tedy spíše turisty), ale plní i řadu jiných funkcí(protipovodňová, závlahy suchých oblastí, obnovitelný zdroj energie, zlepšení vodní bilance v území atd.). Nehledě na to, že na střední a jižní Moravě je dost hotových úseků a stačilo by jen vybudovat plavební komory a zvednout pár mostů. Nehledě na to, že podél koridoru by se zvedl průmysl a byla by práce nejen při výstavbě, ale i po ní. S ekologií je na tom taky dobře, protože většina trasy je vedena po zemědělských pozemcích a jen vyjímečně, ale citlivě se dotýká chráněných oblastí. Megalomanská stavba, blbost. Cena cca 400 mld. je oproti všem nákladům na výstavbu silnic, žel. koridorů a rychlých spojení zanedbatelná. Navíc se bude stavět min.15 let a EU by mohla přispět až 85% nákladů. Takže kdo umí počítat, tak si to spočte. Navíc první 4 etapy jsou relativně méně nákladné než poslední. Pan ministr se asi bojí, že by ze studie vyplynulo, že se stavba oplatí a návratnost investice je veliká (a to je fakt, podívejte se do zahraničí)....

+2/−3
12.3.2014 12:58

M39a27r13t57i13n 84S42e14d29o81n63a 2835866516129

Krome prepravy nerostnych surovin nevidim pridanou hodnotu ve vodnich kanalech, aby se to cenove vyplatilo. Bez tranzitu z okolnich zemi to uz nema vubec zadny smysl. Vyrazne prioritnejsi je postaveni  dalnice Hradec-Mohelnice a dokonceni D8.

+4/0
12.3.2014 13:12

J96a24n 73B50e76n26e31š 8540470138656

S dobudováním dálnice Hradec-Mohelnice a D8 souhlasím. Cenově se to vyplatí, protože zboží přepravováno po vodě dlouhou cestou do Hamburgu na dopravném dělá 20% a kousek dopravy do ČR po železnici nebo silnici již dělá 80%. A kdo říká, že se budou vozit jen nerostné suroviny? Co takhle levnější doprava kontejnerů ze zaoceánských lodí přes říční lodě do našich přístavů? Vodní koridor (teď netuším přesně kolik přepraví nákladu - cca 15 mil tun zboží za rok) bude doplňovat železniční dopravu a i svým významem bude takový cenový regulátor. Navíc do roku 2030 se mají veškeré náklady převážet po železnici a vodě (tuším že cca 30 %) a v roce 2050 už to má být víc jak 50%. A pochybuji, že 50% veškerých nákladů bude jezdit na železnici. Myslím to z hlediska kapacity tratí. A nesmíme zapomínat, že po vodě se převážejí i objemné náklady. Kvůli tomu třeba ostravské podniky nemohou cenou svých výrobků konkurovat ostatním, i  když mají nesrovnatelně lepší výrobky. Z toho plyne, že průmysl se nerozvíjí, ale někdy i utlumuje a tedy není práce!!

+1/0
12.3.2014 13:48

J71i77ř61í 11Š60e81j40n11o59h74a 4852963244803

Vodní doprava je přežitek.

Jedině, kdybychom opravdu nevěděli kam sstátními finančními přebytky.

Samozřejmě až po dokončení nekonečné rkonstrukce silnic.

EUrodotace nic neřeší. 40 % musíme udělat na dluh

+1/0
12.3.2014 13:41

J14a28n 37B83e64n58e38š 8370810638716

No tak to teda nechápu. Pokud udělám kvalitní projekt, u kterého nebude hrozit rozkrádání dotací atd., dostanu 85% nákladů zpět. Tak teda nevím, kde jsem vytvořil dluh 40%????

Jasně, eurodotace nic neřeší, ale přece nejsu blbej a když mi někdo nabízí peníze, tak toho snad využiji. Navíc tento vodní koridor, by se platil z jiných zdrojů, protože OPD nejspíš už další nebude. A proč by ty vyčleněné peníze měl dostat jiný stát, když tady je projekt, který bude ku prospěchu, i když to tak na první pohled nevypadá.

+1/0
12.3.2014 14:02

J51a95r95o50s18l72a65v 54Š47i23m64á52č28e31k 6814527859908

Ale já chci taky na lodičce do Prešpurku.

+2/0
12.3.2014 12:45

J36i21ř27í 58K68h72e97i92l 9696814530363

Tak ať si ten tendr Zeman cvaká sám z toho svýho slavnýho účtu, má tam mega, tak za ty prachy mu možná někdo odborně vysvětlí, že je celej ten kanál totální kravina a černá díra na peníze.;-D Státní rozpočet ať do toho Zeman netahá, dost na tom, že si nechal navýšit rozpočet hradu na pohoštění.;-O

+9/−1
12.3.2014 11:55

J43i94ř97í 38L18e84b44d60u51š12k29a 7520763674486

Přesně to mě také napadlo (na účtu je mega, kolik stála stavnostní večeře s přispěvateli?ale to jen tak mimochodem). Takže tady máš ten nasbíraný milión, sežen do houfu svě věrné a začněte někde kopat, jedno kde. A bude klid na všechny strany...

+2/0
12.3.2014 12:04

S75t18e61p81a16n 52T46o55t51h 8538919365338

??? Oni jsou Zemanovci v koalici??? Nebo jak to hradni pan mysli??

+5/0
12.3.2014 11:53

J52o25s13e82f 10Š20e78m69e53l88í23k 7959181350497

Už se mu to trochu plete.

+1/0
12.3.2014 18:35
Foto

J34i90ř73í 81U11n33č31o83v17s98k47ý 8839952493559

Na co studie byly již vypracovány za císaře pána a tak je oprášit a jedeme, jinak bude-li čím dál méně vody tak ty zdymadla na Laby pomůžou víc.

+1/0
12.3.2014 11:31

H83e25l58e21n17a 35K98a45v51k65o87v78á 5326283480846

Zeman to spíš chápe jako vlastní pomník, protože těch jiných s jeho jménem asi moc nebude.

+2/0
12.3.2014 11:31

J96o26s96e30f 59Š79e20m35e98l30í40k 7949831620357

Slibuju, že pokud Zeman dobrovolně opustí svou funkci do konce tohoto roku, pojmenuju po něm svou garáž.

+1/0
12.3.2014 18:34

A82n29t96o15n96i47n 96N27e23m35e55c 7328253221530

mnohem dulezitejsi by byla nova zeleznice Brno Praha. Pokud by vlak byl v praze za 1 hod 15 min i se zastavkou v Jihlave, jezdily by tu vlaky i z Berlina na Viden a pod.

Ubylo by aut na dalnici D1. A cena by byla proti kanalu v Beskydech max. tretinova. :-).

+1/0
12.3.2014 11:14

P98a64v68e23l 49K66r97a28u95s 8143150325211

ale Jára to pojal jako živý obraz, jenže miloš je živý, ale pod obraz :-D

+3/0
12.3.2014 10:58

P86a94v13e61l 88K40r15a59u34s 8233510475101

to patřilo k tomuhle: Miloš Zeman je důstojným pokračovatelem Járy Cimrmana, který vyráběl na Staroměstském náměstí iluzi moře.

+3/0
12.3.2014 10:58

M98i83l94o14š 56K93r22u54m31p 2744367694

2019 - Číňané na Měsíci

2022 - Vědci našli lék na rakovinu

2025 - USA posílá raketu k Marsu

2029 - 85 % aut už jezdí na alternativní pohon

2034 - Na Měsíci postavena první výzkumná stanice s trvalým osídlením

2038 - Vědci zúrodnili Saharu, hladomor prakticky přestává existovat 2039 - Česko zprovoznilo prvních deset kilometrů plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe

+18/0
12.3.2014 10:55

P22a68v83e10l 11K10r90a24u84s 8403280315921

;-DR^

+1/0
12.3.2014 10:59

R43o84m16a93n 73M51i27r75o48s67l24a33v 4907573217206

Kanál D-O-L nevymyslel Zeman, ale prosazoval ho už Baťa, pak Čuba a žádný z nás od stolu nezodpoví, zda to je aktuálně dobrý nápad nebo není. K tomu je právě ta "studie proveditelnosti", takže já bych ji rozhodně provedl. Pokud by byly pozitivní efekty touto studií prokázané, daleko snadněji by se získávala i mezinárodní podpora a finanční účast. Pokud by se vše odbylo jako megalomanství, tak by žádný velký projekt nespatřil světlo světa. O megalomanství by šlo pouze tehdy, pokud by to bylo neefektivní a to je právě třeba zjistit.  Končím debatu. Tečka.

+5/−6
12.3.2014 10:43

S65t64a29n76i91s75l70a31v 58H33o23n59ě32k 1258680658734

Nesouhlas. Tečka.

+3/0
12.3.2014 10:48

P21e23t18r 15A60g56u33l19á92r 4727118680764

Souhlas. Vykřičník.

+1/0
12.3.2014 10:49

P19a52v79e14l 29K74r97a53u10s 8663240845441

já ještě kolísám... tři tečky

0/0
12.3.2014 11:00

J49o37s66e53f 33M97i58š58k79o43v12s14k15ý 6182956673981

Zajímavé je ukončit debatu před tím, než se v ní může vyjádřit někdo jiný kromě vás.

+5/0
12.3.2014 11:03

P12a69v61e81l 24S70v78r27č94i93n66a 1298201564937

Baťa... V dobe kdy jezdily nákladní auta 40km/h uvezly sotva petinu toho co dnesni kamiony. Podobne je to s železnici. Pro kajakáře by to, ale bylo dobre, pravda. Tecka a vykřičník.

+6/0
12.3.2014 11:06

J30i25ř16í 94L51e48b49d12u19š27k38a 7180773104246

Poslední věta článku: Komise Akademie věd pro životní prostředí koncem února uvedla, že výstavba takového kanálu nemá nyní ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění.

+3/0
12.3.2014 12:08

J66o12s85e11f 63M53i32š62k35o66v87s35k37ý 6142916393691

Hned mě napadla parafráze na Cimrmanovu operu Panama:

"Kanál veliký na mysli ti tane? Vyslov se jasně, Zemane."

Zemanovi bohužel k prosazení záměru chybí tehdejší vlivní lidé: vyhlášený washingtonský cukrář George Kulikowski a Jim Hronek, obchodní cestující s pánskými vestami Westinghouse.

+1/0
12.3.2014 10:39

T86o17m82á88š 11V10a26l59d62e66r 7523630849

Konečně rozumné rozhodnutí. Nejdříve splavme Labe do Přelouče- Pardubic celoročně a pak se bavme o dalších projektech. Budovat kanál na 4 měsíce provozu je blbost. Dříve i na Vltavě Praha - Mělník jelo za týden více lodí, než nyní za celý rok. Problém je, že stát rozdal-věnoval námořní dopravu, lodě prodal někdo jiný a není co po vodě vozit.

+5/−1
12.3.2014 10:37

J61i10ř27í 80B37o64r42o18v91i49č97k61a 8805386626233

Možná tomu trochu nerozumím, ale za sebe bych řekl, že v tom nic tak extrovního (rozumného) nevidím.

Zesplavnit Labe do Pardubic má smysl pouze tehdy, bude-li co dopravovat do/z Pardubic (takový obchodní artikl zde skutečně není), nebo bude-li co dopravovat i dále (po kanálu).

Zesplavnit do Pardubic s tím, že se budeme potom bavit dále, je (alespoň dle mého názoru) skutečně hloupost. Pokud se rozhodneme, že dále nic, tak jsou to vyhozené peníze. A současně se tím vytváří nátlak, že když už se investovalo zde, musí se přeci investovat i dále, což považuji za nemorální! Takže rozhodnutí udělat rovnou a konečně přestat mlžit! Buď vše, nebo nic, ale zbudovat jen kousek s tím, že potom se uvidí, na to skutečně nechci daně platit!!!

Za sebe doufám, že se nic stavět nebude, protože návratnosti investice neveřím ani za 100, 200 či více let. Myslím, že tyto peníze by se daly investovat lépe a efektivněji.

0/0
12.3.2014 12:34

M21i97c27h86a68l 31H69i26r34k64a 4117696510113

Zesplavnit Labe do Pardubic je další tunel na státní rozpočet ve výši 3 miliardy, vody je po většinu roku v Labi málo a hlavně, není co vozit, resp. co by se vyplatilo. Hned vedle je málo dopravně nevyužitý železniční koridor, tam bych začal ...

0/0
12.3.2014 13:18

D86a79v98i50d 14Č86e18r56n76o36h95o61r93s67k84ý 1376304716626

málo využitý ? ;-D

0/0
12.3.2014 14:07

M45i51c68h34a75l 26H39i40r11k55a 4717626720653

Ano, bydlel jsem hned vedle koridoru, pamatuji dopravu od 70. let až  doposavad, a je to skutečně slabota. Navíc vlaky dosahují vyšších rychlostí.

0/0
12.3.2014 15:12

J89i62ř27í 62Š39e33j74n15o63h30a 4892893174363

nikdo kanàl nepotřebuje. Jenom betonářská a bankéřská lobby. Samozřejmě chtějí ab ten projekt zaplatili ovčané ;-€

0/0
12.3.2014 13:56

J12a40n 96B44e39n17e15š 8590280548326

Beton bude použit pouze na plavební komory a mostní objekty, toť vše. Takže o betonářskou lobby se v žádném případě nejedná.

0/0
13.3.2014 7:18

R34a74d56i16m 10P15o73l33á94š13e14k 9666743899479

Faktem je, že u nás se na rozdíl třeba od Německa nepovedlo překonat odpor a sabotáže  říčních zelených ekologistů a splavnit třeba Labe - úseky, kde je vodnatost tak stokrát větší než je vodnatost řek ve vrcholových partiích uvažovaného průplavu DOL.

Takže v první řadě by to chtělo začít tam, kde stačí jen relativně nenáročné úpravy na splavnění 10 - 11 měsíců v roce - splavnit Labe tak do Pardubic a Moravu s Dyjí od Dunaje tak do Olomouce.

Jak budou splavněny tyto říční trasy, dozajista se brzo objeví firmy, které tyto trasy začnou pro svou dopravu využívat. Spousta lidí  vyjadřujících se automaticky proti DOL ( nic o tom nevím, je to pro mně neznámé, proto je to automaticky blbost a nesmysl) otočí a s příkladem před očima bude pro.

+3/−2
12.3.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.