Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Vláda stopne tendr na studii vodního kanálu. Zemanovi se to nelíbí

Velký projekt splavnění řek a výstavby kanálu na Dunaji, Odře a Labi se vzdaluje realitě. Dílo, mnohými považované za megalomanské, zastaví v zárodku ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Hodlá se zaměřit na menší projekty. Hrad mluví o porušení koaliční dohody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a78r75t89a 82V50a64n42í29č38k28o51v78á 8254340509550

To se chce zapsat do dějin kanálemMiloše Zemana? Ať neutrácí za oslavy, kde není co oslavovat a púrojekt zaplatí sám;-D8-o

0/0
17.3.2014 22:18

V67l37a48s15t25i88m22i31l 48H89a57l12b34i88c69h 8363915216468

Karel IV. postavil hladovou zeď.Proč by nemohl Zeman postavit hladový kanál a zaměstnat na tom pobírače dávek.

0/0
13.3.2014 12:14
Foto

J34a42k55u27b 38L89n90ě73n79i83č80k97a 1785222657621

Je to naprosto nesmyslný nápad, navíc vyhazování peněz za nesmyslný tendr. Měli by finance využít jinak a lépe!!!!!! Máme kvalitní železniční síť, kdyby se ještě lépe zmodernizovala, např. rozšířila o další kolej, pak víc jak lépe nahradí kapacitu lodí, které by se po něm plavili.

+1/0
13.3.2014 8:36
Foto

J95a33k82u97b 88L62n68ě43n59i17č39k93a 1495582257851

A odráží d****** a nízkou inteligenci našeho prezidenta.

0/0
13.3.2014 8:36

P13e87t25r 22K22o20š20í25č34e25k 8421460675911

Ať si jí ten pitómio zaplatí ze svýho, když po tom kanále tak touží :-)

+1/0
13.3.2014 3:45

J21o66s30e59f 95Š34e31m68e93l93í90k 7959531490857

Žeby tedy krom záchrany státního dluhu založil Zeman další fond s názvem "Kanál"?

+2/0
12.3.2014 18:39

L67u72k73á30š 31J75e67l39í48n36e23k 9836228762899

!!Ten vypitoza když si vezme něco do hlavy, tak nepřestane, dokud mu jí někdo neutrhne.....!!

0/0
12.3.2014 17:10

P41e53t47r 10R52ů89ž65i38č89k20a 8772723963866

Madarsko počákem 90.let taky zastavilo společnou stavbu s tehdejším Československem(Gabčíkovo-Nagymároš). Dnes už uvažují, že v mírně upravené variatě svoji část vodního díla postaví. Samořejmě, že je to bude stát více než před 20.lety. Ale proč o tom asi uvažují, když mají splavný Dunaj?

+1/0
12.3.2014 14:24

J92i23ř85í 86Š88e50j49n81o51h52a 4452973904203

Hlavně bychom se měli zaměřit na opravu a dostavu silnic. Je ti stále horší.Pokud chceme odlehčit silnicím tak modernizivat nákladní dopravu.

Je možné, že naši experti a politici jsak nekonečně hloupí !?

+2/0
12.3.2014 13:35

J68a20n 46B55e27n14e58š 8520160488426

Ještě bych chtěl jenom dodat. V západních zemích je veden v souběhu vodní koridor, železnice, silnice a navzájem se doplňují.

Uvedu jeden příklad. Na vodní dílo Gabčíkovo taky nadávali a teď už je jeho výstavba zplacená, tak nechápu, proč někteří diskutující píší návratnost investice 100 let a bůh ví jestli. Navíc se v oblasti zlepšila kvalita podzemních vod a také při povodních jim toto vodní dílo hodně pomáhá.

Moc se mi líbí, jak je tam napsáno, že nejdřív potřebujeme vědět co říkají ostatní státy a podle toho se zařídíme. To je ale blbost, protože bez studie proveditelnosti se s náma nikdo bavit nebude a jenom se nám vysmějou. Ale asi o tomhle vládě jde. Prostě udělejme seriózní studii bez nátlaků různých skupin a podle výsledku se rozhodněme. Chápu, že i případně kladný výsledek některý nepřesvědčí, ale budeme mít jasný důkaz o prospěšnosti/neprospěšnosti této stavby.

+2/−4
12.3.2014 13:32

J33i12ř44í 82Š19e52j13n70o51h55a 4222373964323

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

+1/0
12.3.2014 13:37

J35i50ř59í 12Š94e64j53n97o54h68a 4792723314543

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

Určitě nic pro nás !

0/0
12.3.2014 13:37

J91a37n 50B17e46n54e65š 8480140978416

S tím nemohu souhlasit. Řekněte mi tedy, proč modernizují stávající kanály, které vedou podél železnic. Že by byli hloupí?

S vodnatostí řek se mýlíte. I já jsem před nedávnem myslel, že koridor se bude napájet z řek, dokud jsem si nezjistil podrobnější informace. Vodní koridor se jednou napustí a odtoky budou tvořit pouze vypouštění plavebních komor a noční provoz vodních elektráren. Díky přečerpávání vody z bohatých oblastí může v období sucha doplňovat vodní stavy stávajících řek. A nebojte se, že bude v koridoru špatná a zapáchající voda. Lodě budou svým provozem vodu okysličovat. Kvalita vod v těchto koridorech je doložena mnoha studiemi. Výškové poměry v dnešní době už nehrají tak velkou překážku a lze vytvořit vhodnou plavební komoru (nebo zdvyhadlo) na velké (až desítky m) výšky i s ohledem na ekonomiku provozu.

+2/−2
12.3.2014 13:57

T98o41m37a48s 64N56o82v49o33t90n63y 3981506208829

Ale ono se už dávno ví, že je to ekonomický i ekologický nesmysl. A pokud by konečně chtěli být ekoteroristi užiteční, přestanou blokovat silnice a obchvaty měst a vrhnou se na tady ten komunistiko-zemanovský megalomanský nesmysl.

+1/0
13.3.2014 0:38

J87a34n 56B75e13n45e31š 8570780238146

Hmm, tak mi řekněte v kterých zemích a místech, kde je tento kanál postaven, jsou zničeny ekosystémy a vlastník tohoto díla je neustále v červených číslech. Nevím o žádném případě. Všude se investice rychle vrátila a i přírodě to nijak neuškodilo, ba právě naopak. Vše jsou to jenom výmysly nátlakových skupin. Takže Karel IV byl komunista, Masaryk, Baťa atd. Bravo!!!! To mluví za vše. Ekoteroristy bych rozprášil, protože ti chcou zemi vrátit do doby pravěku a nejenom u nás.

0/0
13.3.2014 6:45

J14i89ř51í 66P86o45k60o69r94n33ý 6261585888210

Pomsta zelených Zemanovi za Šumavu?:-) Kde jsou dotace, tam jsou prachy a kde jsou prachy, tam je i pravda a moc - bez ohledu na volební výsledky...

0/0
12.3.2014 13:09

J95a33n 97B63e38n38e10š 8960620658416

DOPRAVA JE KRVÍ HOSPODÁŘSTVÍ!!! DO NÍ SPADÁ LETECKÁ, SILNIČNÍ, ŽELEZNIČNÍ A VODNÍ. PANE MINISTŘE, REZIGNUJTE, POŠKOZUJETE TUTO ZEMI!!!

Za chvíli zrušíte i projekty Rychlých spojení (VRT), protože se vám to nebude hodit do krámku. Základní silniční síť měla být aspoň už ze 70-80% hotova. O tom snad polemizovat nebudem. Železniční koridory - no opravu a lepší technické parametry potřebovaly, o tom žádná. Rychlá spojení zrychlí cestování a uvolní kapacitu koridorů. Nehledě na to, že jsme tak cca 20 let zaspali dobu. Letecká je na velmi dobré úrovni, tam skoro nic dělat nepotřebujem. Co mají společného tyto odvětví? Přepravují osoby a zboží, u rychlých spojení pouze osoby (trať není stavěná na těžký nákladní provoz(jen vyjímečně)). V krajině vytvářejí dost nepropustnou mrtvou bariéru. A teď k nenáviděnému vodnímu koridoru. Nejen že, bude vozit náklady a osoby (tedy spíše turisty), ale plní i řadu jiných funkcí(protipovodňová, závlahy suchých oblastí, obnovitelný zdroj energie, zlepšení vodní bilance v území atd.). Nehledě na to, že na střední a jižní Moravě je dost hotových úseků a stačilo by jen vybudovat plavební komory a zvednout pár mostů. Nehledě na to, že podél koridoru by se zvedl průmysl a byla by práce nejen při výstavbě, ale i po ní. S ekologií je na tom taky dobře, protože většina trasy je vedena po zemědělských pozemcích a jen vyjímečně, ale citlivě se dotýká chráněných oblastí. Megalomanská stavba, blbost. Cena cca 400 mld. je oproti všem nákladům na výstavbu silnic, žel. koridorů a rychlých spojení zanedbatelná. Navíc se bude stavět min.15 let a EU by mohla přispět až 85% nákladů. Takže kdo umí počítat, tak si to spočte. Navíc první 4 etapy jsou relativně méně nákladné než poslední. Pan ministr se asi bojí, že by ze studie vyplynulo, že se stavba oplatí a návratnost investice je veliká (a to je fakt, podívejte se do zahraničí)....

+2/−3
12.3.2014 12:58

M90a38r93t95i77n 83S57e35d59o52n92a 5967653130289

Krome prepravy nerostnych surovin nevidim pridanou hodnotu ve vodnich kanalech, aby se to cenove vyplatilo. Bez tranzitu z okolnich zemi to uz nema vubec zadny smysl. Vyrazne prioritnejsi je postaveni  dalnice Hradec-Mohelnice a dokonceni D8.

+4/0
12.3.2014 13:12

J48a79n 24B59e70n74e67š 8630170228326

S dobudováním dálnice Hradec-Mohelnice a D8 souhlasím. Cenově se to vyplatí, protože zboží přepravováno po vodě dlouhou cestou do Hamburgu na dopravném dělá 20% a kousek dopravy do ČR po železnici nebo silnici již dělá 80%. A kdo říká, že se budou vozit jen nerostné suroviny? Co takhle levnější doprava kontejnerů ze zaoceánských lodí přes říční lodě do našich přístavů? Vodní koridor (teď netuším přesně kolik přepraví nákladu - cca 15 mil tun zboží za rok) bude doplňovat železniční dopravu a i svým významem bude takový cenový regulátor. Navíc do roku 2030 se mají veškeré náklady převážet po železnici a vodě (tuším že cca 30 %) a v roce 2050 už to má být víc jak 50%. A pochybuji, že 50% veškerých nákladů bude jezdit na železnici. Myslím to z hlediska kapacity tratí. A nesmíme zapomínat, že po vodě se převážejí i objemné náklady. Kvůli tomu třeba ostravské podniky nemohou cenou svých výrobků konkurovat ostatním, i  když mají nesrovnatelně lepší výrobky. Z toho plyne, že průmysl se nerozvíjí, ale někdy i utlumuje a tedy není práce!!

+1/0
12.3.2014 13:48

J92i50ř84í 14Š17e36j85n35o95h16a 4652733274483

Vodní doprava je přežitek.

Jedině, kdybychom opravdu nevěděli kam sstátními finančními přebytky.

Samozřejmě až po dokončení nekonečné rkonstrukce silnic.

EUrodotace nic neřeší. 40 % musíme udělat na dluh

+1/0
12.3.2014 13:41

J67a33n 38B68e12n35e41š 8590190898296

No tak to teda nechápu. Pokud udělám kvalitní projekt, u kterého nebude hrozit rozkrádání dotací atd., dostanu 85% nákladů zpět. Tak teda nevím, kde jsem vytvořil dluh 40%????

Jasně, eurodotace nic neřeší, ale přece nejsu blbej a když mi někdo nabízí peníze, tak toho snad využiji. Navíc tento vodní koridor, by se platil z jiných zdrojů, protože OPD nejspíš už další nebude. A proč by ty vyčleněné peníze měl dostat jiný stát, když tady je projekt, který bude ku prospěchu, i když to tak na první pohled nevypadá.

+1/0
12.3.2014 14:02

J81a13r93o65s32l73a86v 82Š54i89m17á49č55e44k 6654217409178

Ale já chci taky na lodičce do Prešpurku.

+2/0
12.3.2014 12:45
Foto

J21i81ř15í 96K21h12e51i39l 9946144850903

Tak ať si ten tendr Zeman cvaká sám z toho svýho slavnýho účtu, má tam mega, tak za ty prachy mu možná někdo odborně vysvětlí, že je celej ten kanál totální kravina a černá díra na peníze.;-D Státní rozpočet ať do toho Zeman netahá, dost na tom, že si nechal navýšit rozpočet hradu na pohoštění.;-O

+9/−1
12.3.2014 11:55

J43i40ř94í 83L35e33b90d68u72š42k78a 7890723584606

Přesně to mě také napadlo (na účtu je mega, kolik stála stavnostní večeře s přispěvateli?ale to jen tak mimochodem). Takže tady máš ten nasbíraný milión, sežen do houfu svě věrné a začněte někde kopat, jedno kde. A bude klid na všechny strany...

+2/0
12.3.2014 12:04

S82t82e33p45a24n 11T51o97t17h 8248839915908

??? Oni jsou Zemanovci v koalici??? Nebo jak to hradni pan mysli??

+5/0
12.3.2014 11:53

J24o92s77e81f 96Š62e56m76e54l70í19k 7429291710447

Už se mu to trochu plete.

+1/0
12.3.2014 18:35
Foto

J77i12ř24í 33U61n51č67o55v71s68k71ý 8889902413869

Na co studie byly již vypracovány za císaře pána a tak je oprášit a jedeme, jinak bude-li čím dál méně vody tak ty zdymadla na Laby pomůžou víc.

+1/0
12.3.2014 11:31

H69e50l41e98n53a 78K63a96v92k19o11v82á 4373216239133

Zeman to spíš chápe jako vlastní pomník, protože těch jiných s jeho jménem asi moc nebude.

+2/0
12.3.2014 11:31

J93o39s16e29f 15Š98e60m39e49l55í46k 7169231340727

Slibuju, že pokud Zeman dobrovolně opustí svou funkci do konce tohoto roku, pojmenuju po něm svou garáž.

+1/0
12.3.2014 18:34

A64n44t67o10n68i11n 30N27e65m23e14c 8301230601676

mnohem dulezitejsi by byla nova zeleznice Brno Praha. Pokud by vlak byl v praze za 1 hod 15 min i se zastavkou v Jihlave, jezdily by tu vlaky i z Berlina na Viden a pod.

Ubylo by aut na dalnici D1. A cena by byla proti kanalu v Beskydech max. tretinova. :-).

+1/0
12.3.2014 11:14

P44a57v64e77l 59K83r22a80u69s 8883120595961

ale Jára to pojal jako živý obraz, jenže miloš je živý, ale pod obraz :-D

+3/0
12.3.2014 10:58

P41a57v83e68l 45K46r48a69u20s 8543110735221

to patřilo k tomuhle: Miloš Zeman je důstojným pokračovatelem Járy Cimrmana, který vyráběl na Staroměstském náměstí iluzi moře.

+3/0
12.3.2014 10:58

M50i15l10o78š 47K77r80u26m12p 2584577554

2019 - Číňané na Měsíci

2022 - Vědci našli lék na rakovinu

2025 - USA posílá raketu k Marsu

2029 - 85 % aut už jezdí na alternativní pohon

2034 - Na Měsíci postavena první výzkumná stanice s trvalým osídlením

2038 - Vědci zúrodnili Saharu, hladomor prakticky přestává existovat 2039 - Česko zprovoznilo prvních deset kilometrů plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe

+18/0
12.3.2014 10:55

P23a80v32e85l 40K78r97a69u29s 8333650305601

;-DR^

+1/0
12.3.2014 10:59

R76o23m29a68n 33M12i62r14o47s43l16a79v 4907513337776

Kanál D-O-L nevymyslel Zeman, ale prosazoval ho už Baťa, pak Čuba a žádný z nás od stolu nezodpoví, zda to je aktuálně dobrý nápad nebo není. K tomu je právě ta "studie proveditelnosti", takže já bych ji rozhodně provedl. Pokud by byly pozitivní efekty touto studií prokázané, daleko snadněji by se získávala i mezinárodní podpora a finanční účast. Pokud by se vše odbylo jako megalomanství, tak by žádný velký projekt nespatřil světlo světa. O megalomanství by šlo pouze tehdy, pokud by to bylo neefektivní a to je právě třeba zjistit.  Končím debatu. Tečka.

+5/−6
12.3.2014 10:43

S80t38a97n35i22s32l65a25v 83H79o74n12ě13k 1928260498794

Nesouhlas. Tečka.

+3/0
12.3.2014 10:48

P27e69t64r 60A56g78u56l93á51r 4757468250154

Souhlas. Vykřičník.

+1/0
12.3.2014 10:49

P48a37v74e90l 47K94r67a93u48s 8533570135841

já ještě kolísám... tři tečky

0/0
12.3.2014 11:00

J52o37s59e11f 54M26i66š10k73o80v68s27k34ý 6582516413701

Zajímavé je ukončit debatu před tím, než se v ní může vyjádřit někdo jiný kromě vás.

+5/0
12.3.2014 11:03

P28a10v78e41l 47S37v21r54č31i80n85a 1778251164567

Baťa... V dobe kdy jezdily nákladní auta 40km/h uvezly sotva petinu toho co dnesni kamiony. Podobne je to s železnici. Pro kajakáře by to, ale bylo dobre, pravda. Tecka a vykřičník.

+6/0
12.3.2014 11:06

J36i28ř43í 50L30e30b58d15u73š55k16a 7730223454266

Poslední věta článku: Komise Akademie věd pro životní prostředí koncem února uvedla, že výstavba takového kanálu nemá nyní ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění.

+3/0
12.3.2014 12:08

J61o76s96e39f 13M15i21š88k32o88v98s94k84ý 6232946643621

Hned mě napadla parafráze na Cimrmanovu operu Panama:

"Kanál veliký na mysli ti tane? Vyslov se jasně, Zemane."

Zemanovi bohužel k prosazení záměru chybí tehdejší vlivní lidé: vyhlášený washingtonský cukrář George Kulikowski a Jim Hronek, obchodní cestující s pánskými vestami Westinghouse.

+1/0
12.3.2014 10:39

T69o62m32á32š 96V30a35l96d50e73r 7663900319

Konečně rozumné rozhodnutí. Nejdříve splavme Labe do Přelouče- Pardubic celoročně a pak se bavme o dalších projektech. Budovat kanál na 4 měsíce provozu je blbost. Dříve i na Vltavě Praha - Mělník jelo za týden více lodí, než nyní za celý rok. Problém je, že stát rozdal-věnoval námořní dopravu, lodě prodal někdo jiný a není co po vodě vozit.

+5/−1
12.3.2014 10:37

J46i41ř84í 64B33o11r28o75v52i65č25k39a 8215606306353

Možná tomu trochu nerozumím, ale za sebe bych řekl, že v tom nic tak extrovního (rozumného) nevidím.

Zesplavnit Labe do Pardubic má smysl pouze tehdy, bude-li co dopravovat do/z Pardubic (takový obchodní artikl zde skutečně není), nebo bude-li co dopravovat i dále (po kanálu).

Zesplavnit do Pardubic s tím, že se budeme potom bavit dále, je (alespoň dle mého názoru) skutečně hloupost. Pokud se rozhodneme, že dále nic, tak jsou to vyhozené peníze. A současně se tím vytváří nátlak, že když už se investovalo zde, musí se přeci investovat i dále, což považuji za nemorální! Takže rozhodnutí udělat rovnou a konečně přestat mlžit! Buď vše, nebo nic, ale zbudovat jen kousek s tím, že potom se uvidí, na to skutečně nechci daně platit!!!

Za sebe doufám, že se nic stavět nebude, protože návratnosti investice neveřím ani za 100, 200 či více let. Myslím, že tyto peníze by se daly investovat lépe a efektivněji.

0/0
12.3.2014 12:34

M73i90c78h89a53l 13H59i22r92k63a 4567706410623

Zesplavnit Labe do Pardubic je další tunel na státní rozpočet ve výši 3 miliardy, vody je po většinu roku v Labi málo a hlavně, není co vozit, resp. co by se vyplatilo. Hned vedle je málo dopravně nevyužitý železniční koridor, tam bych začal ...

0/0
12.3.2014 13:18

D41a53v97i11d 52Č67e19r29n89o93h46o85r26s95k17ý 1926854696146

málo využitý ? ;-D

0/0
12.3.2014 14:07

M71i75c81h87a10l 77H43i80r71k71a 4687546560433

Ano, bydlel jsem hned vedle koridoru, pamatuji dopravu od 70. let až  doposavad, a je to skutečně slabota. Navíc vlaky dosahují vyšších rychlostí.

0/0
12.3.2014 15:12

J89i34ř70í 40Š19e17j62n25o53h11a 4832533664863

nikdo kanàl nepotřebuje. Jenom betonářská a bankéřská lobby. Samozřejmě chtějí ab ten projekt zaplatili ovčané ;-€

0/0
12.3.2014 13:56

J63a15n 10B77e85n65e69š 8850580658966

Beton bude použit pouze na plavební komory a mostní objekty, toť vše. Takže o betonářskou lobby se v žádném případě nejedná.

0/0
13.3.2014 7:18

R32a19d85i46m 57P30o49l88á51š36e71k 9466613769619

Faktem je, že u nás se na rozdíl třeba od Německa nepovedlo překonat odpor a sabotáže  říčních zelených ekologistů a splavnit třeba Labe - úseky, kde je vodnatost tak stokrát větší než je vodnatost řek ve vrcholových partiích uvažovaného průplavu DOL.

Takže v první řadě by to chtělo začít tam, kde stačí jen relativně nenáročné úpravy na splavnění 10 - 11 měsíců v roce - splavnit Labe tak do Pardubic a Moravu s Dyjí od Dunaje tak do Olomouce.

Jak budou splavněny tyto říční trasy, dozajista se brzo objeví firmy, které tyto trasy začnou pro svou dopravu využívat. Spousta lidí  vyjadřujících se automaticky proti DOL ( nic o tom nevím, je to pro mně neznámé, proto je to automaticky blbost a nesmysl) otočí a s příkladem před očima bude pro.

+3/−2
12.3.2014 10:34





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.