Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Vláda stopne tendr na studii vodního kanálu. Zemanovi se to nelíbí

Velký projekt splavnění řek a výstavby kanálu na Dunaji, Odře a Labi se vzdaluje realitě. Dílo, mnohými považované za megalomanské, zastaví v zárodku ministr dopravy Antonín Prachař (ANO). Hodlá se zaměřit na menší projekty. Hrad mluví o porušení koaliční dohody.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M23a98r58t10a 92V74a86n76í21č37k10o19v90á 8534960929780

To se chce zapsat do dějin kanálemMiloše Zemana? Ať neutrácí za oslavy, kde není co oslavovat a púrojekt zaplatí sám;-D8-o

0/0
17.3.2014 22:18

V23l45a31s18t53i42m48i73l 23H18a84l40b11i95c77h 8463305856408

Karel IV. postavil hladovou zeď.Proč by nemohl Zeman postavit hladový kanál a zaměstnat na tom pobírače dávek.

0/0
13.3.2014 12:14
Foto

J75a66k85u47b 72L51n64ě97n71i95č59k93a 1525792717491

Je to naprosto nesmyslný nápad, navíc vyhazování peněz za nesmyslný tendr. Měli by finance využít jinak a lépe!!!!!! Máme kvalitní železniční síť, kdyby se ještě lépe zmodernizovala, např. rozšířila o další kolej, pak víc jak lépe nahradí kapacitu lodí, které by se po něm plavili.

+1/0
13.3.2014 8:36
Foto

J22a91k72u68b 65L19n36ě79n65i12č46k19a 1415312717701

A odráží d****** a nízkou inteligenci našeho prezidenta.

0/0
13.3.2014 8:36

P67e66t26r 22K37o96š57í66č88e44k 8761770625241

Ať si jí ten pitómio zaplatí ze svýho, když po tom kanále tak touží :-)

+1/0
13.3.2014 3:45

J41o59s39e56f 65Š53e56m26e74l66í40k 7159811700147

Žeby tedy krom záchrany státního dluhu založil Zeman další fond s názvem "Kanál"?

+2/0
12.3.2014 18:39

L54u66k49á33š 87J35e84l62í59n21e24k 9446168792319

!!Ten vypitoza když si vezme něco do hlavy, tak nepřestane, dokud mu jí někdo neutrhne.....!!

0/0
12.3.2014 17:10

P42e57t26r 50R69ů86ž79i84č65k28a 8232503913596

Madarsko počákem 90.let taky zastavilo společnou stavbu s tehdejším Československem(Gabčíkovo-Nagymároš). Dnes už uvažují, že v mírně upravené variatě svoji část vodního díla postaví. Samořejmě, že je to bude stát více než před 20.lety. Ale proč o tom asi uvažují, když mají splavný Dunaj?

+1/0
12.3.2014 14:24

J80i31ř25í 86Š61e44j76n37o54h73a 4882553954793

Hlavně bychom se měli zaměřit na opravu a dostavu silnic. Je ti stále horší.Pokud chceme odlehčit silnicím tak modernizivat nákladní dopravu.

Je možné, že naši experti a politici jsak nekonečně hloupí !?

+2/0
12.3.2014 13:35

J44a50n 19B50e46n52e33š 8810880408106

Ještě bych chtěl jenom dodat. V západních zemích je veden v souběhu vodní koridor, železnice, silnice a navzájem se doplňují.

Uvedu jeden příklad. Na vodní dílo Gabčíkovo taky nadávali a teď už je jeho výstavba zplacená, tak nechápu, proč někteří diskutující píší návratnost investice 100 let a bůh ví jestli. Navíc se v oblasti zlepšila kvalita podzemních vod a také při povodních jim toto vodní dílo hodně pomáhá.

Moc se mi líbí, jak je tam napsáno, že nejdřív potřebujeme vědět co říkají ostatní státy a podle toho se zařídíme. To je ale blbost, protože bez studie proveditelnosti se s náma nikdo bavit nebude a jenom se nám vysmějou. Ale asi o tomhle vládě jde. Prostě udělejme seriózní studii bez nátlaků různých skupin a podle výsledku se rozhodněme. Chápu, že i případně kladný výsledek některý nepřesvědčí, ale budeme mít jasný důkaz o prospěšnosti/neprospěšnosti této stavby.

+2/−4
12.3.2014 13:32

J27i73ř81í 82Š14e74j83n92o13h77a 4892983574533

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

+1/0
12.3.2014 13:37

J44i53ř15í 13Š51e61j24n89o10h49a 4252193714143

V některých zemích vystavěli kanály před vynálezem železnice. Tehdy to mělo smysl. Taky záleží na objektivních podmínkách jako je vodnatost řek a výškové poměry na trase.

Určitě nic pro nás !

0/0
12.3.2014 13:37

J48a36n 97B42e83n86e43š 8690940548496

S tím nemohu souhlasit. Řekněte mi tedy, proč modernizují stávající kanály, které vedou podél železnic. Že by byli hloupí?

S vodnatostí řek se mýlíte. I já jsem před nedávnem myslel, že koridor se bude napájet z řek, dokud jsem si nezjistil podrobnější informace. Vodní koridor se jednou napustí a odtoky budou tvořit pouze vypouštění plavebních komor a noční provoz vodních elektráren. Díky přečerpávání vody z bohatých oblastí může v období sucha doplňovat vodní stavy stávajících řek. A nebojte se, že bude v koridoru špatná a zapáchající voda. Lodě budou svým provozem vodu okysličovat. Kvalita vod v těchto koridorech je doložena mnoha studiemi. Výškové poměry v dnešní době už nehrají tak velkou překážku a lze vytvořit vhodnou plavební komoru (nebo zdvyhadlo) na velké (až desítky m) výšky i s ohledem na ekonomiku provozu.

+2/−2
12.3.2014 13:57

T98o14m62a92s 12N53o51v61o96t11n98y 3281786468789

Ale ono se už dávno ví, že je to ekonomický i ekologický nesmysl. A pokud by konečně chtěli být ekoteroristi užiteční, přestanou blokovat silnice a obchvaty měst a vrhnou se na tady ten komunistiko-zemanovský megalomanský nesmysl.

+1/0
13.3.2014 0:38

J84a37n 73B41e66n94e13š 8790540758786

Hmm, tak mi řekněte v kterých zemích a místech, kde je tento kanál postaven, jsou zničeny ekosystémy a vlastník tohoto díla je neustále v červených číslech. Nevím o žádném případě. Všude se investice rychle vrátila a i přírodě to nijak neuškodilo, ba právě naopak. Vše jsou to jenom výmysly nátlakových skupin. Takže Karel IV byl komunista, Masaryk, Baťa atd. Bravo!!!! To mluví za vše. Ekoteroristy bych rozprášil, protože ti chcou zemi vrátit do doby pravěku a nejenom u nás.

0/0
13.3.2014 6:45

J56i24ř69í 19P74o58k60o62r52n56ý 6601955978940

Pomsta zelených Zemanovi za Šumavu?:-) Kde jsou dotace, tam jsou prachy a kde jsou prachy, tam je i pravda a moc - bez ohledu na volební výsledky...

0/0
12.3.2014 13:09

J73a57n 74B13e48n17e29š 8940150118166

DOPRAVA JE KRVÍ HOSPODÁŘSTVÍ!!! DO NÍ SPADÁ LETECKÁ, SILNIČNÍ, ŽELEZNIČNÍ A VODNÍ. PANE MINISTŘE, REZIGNUJTE, POŠKOZUJETE TUTO ZEMI!!!

Za chvíli zrušíte i projekty Rychlých spojení (VRT), protože se vám to nebude hodit do krámku. Základní silniční síť měla být aspoň už ze 70-80% hotova. O tom snad polemizovat nebudem. Železniční koridory - no opravu a lepší technické parametry potřebovaly, o tom žádná. Rychlá spojení zrychlí cestování a uvolní kapacitu koridorů. Nehledě na to, že jsme tak cca 20 let zaspali dobu. Letecká je na velmi dobré úrovni, tam skoro nic dělat nepotřebujem. Co mají společného tyto odvětví? Přepravují osoby a zboží, u rychlých spojení pouze osoby (trať není stavěná na těžký nákladní provoz(jen vyjímečně)). V krajině vytvářejí dost nepropustnou mrtvou bariéru. A teď k nenáviděnému vodnímu koridoru. Nejen že, bude vozit náklady a osoby (tedy spíše turisty), ale plní i řadu jiných funkcí(protipovodňová, závlahy suchých oblastí, obnovitelný zdroj energie, zlepšení vodní bilance v území atd.). Nehledě na to, že na střední a jižní Moravě je dost hotových úseků a stačilo by jen vybudovat plavební komory a zvednout pár mostů. Nehledě na to, že podél koridoru by se zvedl průmysl a byla by práce nejen při výstavbě, ale i po ní. S ekologií je na tom taky dobře, protože většina trasy je vedena po zemědělských pozemcích a jen vyjímečně, ale citlivě se dotýká chráněných oblastí. Megalomanská stavba, blbost. Cena cca 400 mld. je oproti všem nákladům na výstavbu silnic, žel. koridorů a rychlých spojení zanedbatelná. Navíc se bude stavět min.15 let a EU by mohla přispět až 85% nákladů. Takže kdo umí počítat, tak si to spočte. Navíc první 4 etapy jsou relativně méně nákladné než poslední. Pan ministr se asi bojí, že by ze studie vyplynulo, že se stavba oplatí a návratnost investice je veliká (a to je fakt, podívejte se do zahraničí)....

+2/−3
12.3.2014 12:58

M94a62r86t54i95n 34S18e26d32o96n36a 2905866356509

Krome prepravy nerostnych surovin nevidim pridanou hodnotu ve vodnich kanalech, aby se to cenove vyplatilo. Bez tranzitu z okolnich zemi to uz nema vubec zadny smysl. Vyrazne prioritnejsi je postaveni  dalnice Hradec-Mohelnice a dokonceni D8.

+4/0
12.3.2014 13:12

J67a26n 93B32e34n40e75š 8450920478376

S dobudováním dálnice Hradec-Mohelnice a D8 souhlasím. Cenově se to vyplatí, protože zboží přepravováno po vodě dlouhou cestou do Hamburgu na dopravném dělá 20% a kousek dopravy do ČR po železnici nebo silnici již dělá 80%. A kdo říká, že se budou vozit jen nerostné suroviny? Co takhle levnější doprava kontejnerů ze zaoceánských lodí přes říční lodě do našich přístavů? Vodní koridor (teď netuším přesně kolik přepraví nákladu - cca 15 mil tun zboží za rok) bude doplňovat železniční dopravu a i svým významem bude takový cenový regulátor. Navíc do roku 2030 se mají veškeré náklady převážet po železnici a vodě (tuším že cca 30 %) a v roce 2050 už to má být víc jak 50%. A pochybuji, že 50% veškerých nákladů bude jezdit na železnici. Myslím to z hlediska kapacity tratí. A nesmíme zapomínat, že po vodě se převážejí i objemné náklady. Kvůli tomu třeba ostravské podniky nemohou cenou svých výrobků konkurovat ostatním, i  když mají nesrovnatelně lepší výrobky. Z toho plyne, že průmysl se nerozvíjí, ale někdy i utlumuje a tedy není práce!!

+1/0
12.3.2014 13:48

J75i15ř68í 59Š61e19j68n13o78h94a 4722183554313

Vodní doprava je přežitek.

Jedině, kdybychom opravdu nevěděli kam sstátními finančními přebytky.

Samozřejmě až po dokončení nekonečné rkonstrukce silnic.

EUrodotace nic neřeší. 40 % musíme udělat na dluh

+1/0
12.3.2014 13:41

J52a78n 74B97e46n66e87š 8760970498136

No tak to teda nechápu. Pokud udělám kvalitní projekt, u kterého nebude hrozit rozkrádání dotací atd., dostanu 85% nákladů zpět. Tak teda nevím, kde jsem vytvořil dluh 40%????

Jasně, eurodotace nic neřeší, ale přece nejsu blbej a když mi někdo nabízí peníze, tak toho snad využiji. Navíc tento vodní koridor, by se platil z jiných zdrojů, protože OPD nejspíš už další nebude. A proč by ty vyčleněné peníze měl dostat jiný stát, když tady je projekt, který bude ku prospěchu, i když to tak na první pohled nevypadá.

+1/0
12.3.2014 14:02

J11a81r76o74s29l27a92v 17Š67i57m12á57č72e45k 6274317829568

Ale já chci taky na lodičce do Prešpurku.

+2/0
12.3.2014 12:45

J54i93ř17í 47K10h80e61i10l 9466564800493

Tak ať si ten tendr Zeman cvaká sám z toho svýho slavnýho účtu, má tam mega, tak za ty prachy mu možná někdo odborně vysvětlí, že je celej ten kanál totální kravina a černá díra na peníze.;-D Státní rozpočet ať do toho Zeman netahá, dost na tom, že si nechal navýšit rozpočet hradu na pohoštění.;-O

+9/−1
12.3.2014 11:55

J98i16ř28í 55L59e36b91d38u59š77k79a 7110863724506

Přesně to mě také napadlo (na účtu je mega, kolik stála stavnostní večeře s přispěvateli?ale to jen tak mimochodem). Takže tady máš ten nasbíraný milión, sežen do houfu svě věrné a začněte někde kopat, jedno kde. A bude klid na všechny strany...

+2/0
12.3.2014 12:04

S30t12e62p29a44n 14T29o53t54h 8948629815948

??? Oni jsou Zemanovci v koalici??? Nebo jak to hradni pan mysli??

+5/0
12.3.2014 11:53

J23o28s79e46f 35Š28e57m95e38l26í84k 7899381540957

Už se mu to trochu plete.

+1/0
12.3.2014 18:35
Foto

J76i24ř16í 59U37n40č40o97v82s36k45ý 8449782623739

Na co studie byly již vypracovány za císaře pána a tak je oprášit a jedeme, jinak bude-li čím dál méně vody tak ty zdymadla na Laby pomůžou víc.

+1/0
12.3.2014 11:31

H60e95l54e95n24a 40K96a43v74k68o24v53á 5916843770386

Zeman to spíš chápe jako vlastní pomník, protože těch jiných s jeho jménem asi moc nebude.

+2/0
12.3.2014 11:31

J15o58s33e75f 40Š87e13m54e64l82í29k 7969191890837

Slibuju, že pokud Zeman dobrovolně opustí svou funkci do konce tohoto roku, pojmenuju po něm svou garáž.

+1/0
12.3.2014 18:34

A78n43t64o65n87i45n 42N39e65m79e80c 7418903221850

mnohem dulezitejsi by byla nova zeleznice Brno Praha. Pokud by vlak byl v praze za 1 hod 15 min i se zastavkou v Jihlave, jezdily by tu vlaky i z Berlina na Viden a pod.

Ubylo by aut na dalnici D1. A cena by byla proti kanalu v Beskydech max. tretinova. :-).

+1/0
12.3.2014 11:14

P48a23v15e97l 39K84r55a85u43s 8713920105401

ale Jára to pojal jako živý obraz, jenže miloš je živý, ale pod obraz :-D

+3/0
12.3.2014 10:58

P41a20v10e33l 83K84r45a20u36s 8293880925721

to patřilo k tomuhle: Miloš Zeman je důstojným pokračovatelem Járy Cimrmana, který vyráběl na Staroměstském náměstí iluzi moře.

+3/0
12.3.2014 10:58

M29i66l95o58š 56K21r41u78m43p 2164907214

2019 - Číňané na Měsíci

2022 - Vědci našli lék na rakovinu

2025 - USA posílá raketu k Marsu

2029 - 85 % aut už jezdí na alternativní pohon

2034 - Na Měsíci postavena první výzkumná stanice s trvalým osídlením

2038 - Vědci zúrodnili Saharu, hladomor prakticky přestává existovat 2039 - Česko zprovoznilo prvních deset kilometrů plavebního kanálu Dunaj - Odra - Labe

+18/0
12.3.2014 10:55

P59a97v32e57l 31K92r94a44u11s 8973540795561

;-DR^

+1/0
12.3.2014 10:59

R56o16m75a75n 21M92i25r14o66s65l87a88v 4837253807676

Kanál D-O-L nevymyslel Zeman, ale prosazoval ho už Baťa, pak Čuba a žádný z nás od stolu nezodpoví, zda to je aktuálně dobrý nápad nebo není. K tomu je právě ta "studie proveditelnosti", takže já bych ji rozhodně provedl. Pokud by byly pozitivní efekty touto studií prokázané, daleko snadněji by se získávala i mezinárodní podpora a finanční účast. Pokud by se vše odbylo jako megalomanství, tak by žádný velký projekt nespatřil světlo světa. O megalomanství by šlo pouze tehdy, pokud by to bylo neefektivní a to je právě třeba zjistit.  Končím debatu. Tečka.

+5/−6
12.3.2014 10:43

S61t96a14n18i22s34l85a23v 61H15o35n93ě58k 1708300228264

Nesouhlas. Tečka.

+3/0
12.3.2014 10:48

P12e10t15r 64A12g32u22l75á16r 4917428430674

Souhlas. Vykřičník.

+1/0
12.3.2014 10:49

P46a77v23e75l 48K10r50a70u43s 8313290625231

já ještě kolísám... tři tečky

0/0
12.3.2014 11:00

J16o66s30e55f 94M44i75š72k80o25v74s13k58ý 6742906423161

Zajímavé je ukončit debatu před tím, než se v ní může vyjádřit někdo jiný kromě vás.

+5/0
12.3.2014 11:03

P41a53v78e93l 67S57v80r81č32i30n71a 1548671774857

Baťa... V dobe kdy jezdily nákladní auta 40km/h uvezly sotva petinu toho co dnesni kamiony. Podobne je to s železnici. Pro kajakáře by to, ale bylo dobre, pravda. Tecka a vykřičník.

+6/0
12.3.2014 11:06

J12i88ř25í 54L54e59b95d96u67š94k64a 7610473724886

Poslední věta článku: Komise Akademie věd pro životní prostředí koncem února uvedla, že výstavba takového kanálu nemá nyní ekonomické, sociální ani ekologické opodstatnění.

+3/0
12.3.2014 12:08

J34o58s38e37f 89M74i82š29k47o19v49s73k72ý 6242136273231

Hned mě napadla parafráze na Cimrmanovu operu Panama:

"Kanál veliký na mysli ti tane? Vyslov se jasně, Zemane."

Zemanovi bohužel k prosazení záměru chybí tehdejší vlivní lidé: vyhlášený washingtonský cukrář George Kulikowski a Jim Hronek, obchodní cestující s pánskými vestami Westinghouse.

+1/0
12.3.2014 10:39

T46o88m10á69š 58V46a87l55d44e56r 7213980129

Konečně rozumné rozhodnutí. Nejdříve splavme Labe do Přelouče- Pardubic celoročně a pak se bavme o dalších projektech. Budovat kanál na 4 měsíce provozu je blbost. Dříve i na Vltavě Praha - Mělník jelo za týden více lodí, než nyní za celý rok. Problém je, že stát rozdal-věnoval námořní dopravu, lodě prodal někdo jiný a není co po vodě vozit.

+5/−1
12.3.2014 10:37

J94i42ř18í 42B94o23r26o40v87i20č28k69a 8775456146853

Možná tomu trochu nerozumím, ale za sebe bych řekl, že v tom nic tak extrovního (rozumného) nevidím.

Zesplavnit Labe do Pardubic má smysl pouze tehdy, bude-li co dopravovat do/z Pardubic (takový obchodní artikl zde skutečně není), nebo bude-li co dopravovat i dále (po kanálu).

Zesplavnit do Pardubic s tím, že se budeme potom bavit dále, je (alespoň dle mého názoru) skutečně hloupost. Pokud se rozhodneme, že dále nic, tak jsou to vyhozené peníze. A současně se tím vytváří nátlak, že když už se investovalo zde, musí se přeci investovat i dále, což považuji za nemorální! Takže rozhodnutí udělat rovnou a konečně přestat mlžit! Buď vše, nebo nic, ale zbudovat jen kousek s tím, že potom se uvidí, na to skutečně nechci daně platit!!!

Za sebe doufám, že se nic stavět nebude, protože návratnosti investice neveřím ani za 100, 200 či více let. Myslím, že tyto peníze by se daly investovat lépe a efektivněji.

0/0
12.3.2014 12:34

M33i82c63h76a51l 25H58i71r29k75a 4227496800543

Zesplavnit Labe do Pardubic je další tunel na státní rozpočet ve výši 3 miliardy, vody je po většinu roku v Labi málo a hlavně, není co vozit, resp. co by se vyplatilo. Hned vedle je málo dopravně nevyužitý železniční koridor, tam bych začal ...

0/0
12.3.2014 13:18

D28a70v29i45d 23Č16e64r40n29o89h11o82r58s77k80ý 1106804106826

málo využitý ? ;-D

0/0
12.3.2014 14:07

M69i21c73h57a32l 60H79i83r46k23a 4297106750583

Ano, bydlel jsem hned vedle koridoru, pamatuji dopravu od 70. let až  doposavad, a je to skutečně slabota. Navíc vlaky dosahují vyšších rychlostí.

0/0
12.3.2014 15:12

J43i91ř57í 49Š42e32j96n31o92h63a 4722753684653

nikdo kanàl nepotřebuje. Jenom betonářská a bankéřská lobby. Samozřejmě chtějí ab ten projekt zaplatili ovčané ;-€

0/0
12.3.2014 13:56

J79a90n 28B93e21n66e21š 8420540228966

Beton bude použit pouze na plavební komory a mostní objekty, toť vše. Takže o betonářskou lobby se v žádném případě nejedná.

0/0
13.3.2014 7:18

R83a42d32i28m 26P98o88l34á33š25e85k 9336593489779

Faktem je, že u nás se na rozdíl třeba od Německa nepovedlo překonat odpor a sabotáže  říčních zelených ekologistů a splavnit třeba Labe - úseky, kde je vodnatost tak stokrát větší než je vodnatost řek ve vrcholových partiích uvažovaného průplavu DOL.

Takže v první řadě by to chtělo začít tam, kde stačí jen relativně nenáročné úpravy na splavnění 10 - 11 měsíců v roce - splavnit Labe tak do Pardubic a Moravu s Dyjí od Dunaje tak do Olomouce.

Jak budou splavněny tyto říční trasy, dozajista se brzo objeví firmy, které tyto trasy začnou pro svou dopravu využívat. Spousta lidí  vyjadřujících se automaticky proti DOL ( nic o tom nevím, je to pro mně neznámé, proto je to automaticky blbost a nesmysl) otočí a s příkladem před očima bude pro.

+3/−2
12.3.2014 10:34







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.