Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Banky drtivě vítězí ve sporech o poplatky. Soudní skóre je zatím 216:3

Velká slova o tom, jak hromadné žaloby donutí zlé banky vracet klientům poplatky za vedení a správu úvěrů, se nenaplnila. Společnost, která stojí za hromadnou iniciativou Poplatkyzpet.cz, je v těžké defenzivě. Prohrané spory už ji stály 1,5 milionu korun.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K76a25r46e49l 29N10e49č40a56s 5943129910420

Jen naprostý blb se může v dnešní době domnívat,že vyzraje na Banku.Finanční sektor si dělá a bude dělat,co chce. Žijeme v době kasinového kapitalismu.;-D

+2/0
14.3.2014 14:06

V34á17c38l23a10v 80V51l28č74e48k 1208320344516

Jenom blb využívá služeb banky, která ještě požaduje poplatkyRv

0/0
16.3.2014 10:40

J71á93n 16B64a25r94d42i85o62v31s12k26ý 6895399499463

Já se tedy nechci iniciativy nijak zastávat ani komentovat jestli je to dobré nebo špatné, ale v každém případě chci říct, že z pohledu novinaŕiny se takhle dělá demagogie... To "drtivé" vítězení je totiž o tom, že jeden soudce si udělal vlastní senát - rozhoduje to všechno sám cez šablonu a vzor, který si napsal... Dle nadpisu to však vypadá jako kdyby tady byly desítky různých rozhodnutí různých subjektů... a není...

+1/0
14.3.2014 11:32

M45a26r54e53k 33H62r56u26b31y 6127752351268

A je to tu, zase je cesky soudce chytrejsi nez cela nemecka justice. Viva la EU ;-)EU

+4/0
13.3.2014 14:32

J94o57s76e45f 50V40o85m96á98č47k53a 5173204823894

Zatím jsou české a německé zákony odděleny, takže je váš výkřik poněkud mimo mísu.

0/0
13.3.2014 19:24

F21r77a37n61t10i46š88e34k 27V50r82á11n68a 5779202833861

Tak jako to dá rozum, že jestliže někdo podepsal dobrovolně smlouvu, tak teď si nemůže stěžovat, že je špatná. Jediné řešení je jednotný evropský bankovní trh, kde bude dostatečná konkurence. Všichni, kteří hýkají proti Evropě si musí uvědomit, že na malém českém trhu velmi rychle vznikne oligopol několika hlavních hráčů, kteří rozhodně nebudou nasazovat podmínky výhodné pro zákazníka.Rv

+2/0
13.3.2014 12:48

P94e85t31r 41N62i13v95n55i33c88k45ý 3782104465227

1. To se dalo čekat. Jsou to přece poplatky plynoucí ze svobodně uzavřené smlouvy.

2. Nicméně snad to do budoucna přinese právě tlak na zrušení těchto nesmyslných poplatků, nebo se alespoň vyprofilují banky (už se tak i stalo), které poplatky nebudou požadovat a klienti se budou moci rozhodnout, jestli poplatky chtějí nebo ne a následně si vyberou vhodnou banku.

+3/0
13.3.2014 11:47

J79a65r15o53s73l24a34v 78C16h33v59o94j67k39a 8274294885

Tak tak, aby se klienti nakonec nedivili. Za prohrané spory jsou dlužníky oni, ne ta společnost - ta nic neriskuje, jednoduše vyhlásí bankrot (anebo prostě zanikne) a všechny náklady půjdou za klienty. Aneb "Nikdo vám nemůže dát to, co my vám můžeme slíbit". ;-D

+3/0
13.3.2014 9:41

M62a66r21i34o 60P58e58t74r40ů 9167763571521

To určitě. Zatím je tohle skóre 1000 Kč od mne ku cca 3500 Kč za prohraný spor, uhrazené společností

0/0
13.3.2014 10:01

J55a26k13u69b 30K12r71e66j20č71í69k 8163254182124

Nazdárek lidičky, existuje jedno jediné efektivní řešení, jak banky donutit vrátit poplatky, a to hromadné rušení běžných účtů v bankách, které chtějí poplatky do bank, které je neúčtují. A nebojte se daný run na banky, dokáže položit libovolnou banku v zemi.

S pozdravem!

+2/−4
13.3.2014 10:56

J17o38s26e15f 68V56o25m43á34č86k28a 5173564783424

Ano, položení banky, kde máte hypotéku, je ideální řešení. Zesplatnění zbytku hypotéky, to je jistě to, po čem všichni touží. :-)

+6/0
13.3.2014 11:06

T17o57m31á62š 76S42k91á96l18a 6248567

když oni ty banky zadarmo jsou docela drahý, když chce cokoliv víc, než pár tuzemských plateb.

+1/0
13.3.2014 17:24

P31a52v93e51l 28P44e49c55h 9660125895718

Lupo tvá nezávislost je opravdu křišťálová... už 56 lidí stáhlo žalobu zpět a soudí se jich asi 30000 podle mě ještě víc. Jaksi tady nezaznělo, že soudy (jeden soudce) zamítá spory z ryze formálních důvodů (údajně špatně vyplněné plné moci) - vůbec se nezkoumá podstata sporu. Jsem si jistý, že jestli neuspějí iniciativy u českých soudů, tak uspějí u toho evropského - pak bude platit stát (ČR) advokátům i klientům bank a bude to platit i z daní  diskutérů na lupě....:-)

+4/−1
13.3.2014 9:34

V87i95k39t82o78r 81V11e94s25e87l76ý 5645223844615

Naznačujete snad, že evropský soud je banda hlupáků?

+2/−1
13.3.2014 9:37

P41a69v25e40l 17N89e22d34ě72l48a 5826680824671

Mě stačí, když mi vysvětlíte jednu věc: Kdo klienty nutil podepsat ty smlouvy? Odpovím si sám - nikdo.

Chápu rozpor v poplatcích versus úrok z úvěru. Ale tam je to nula od nuly. Prostě to, co klient zapaltil na poplatcích, by jinak zaplatil na úrocích ... :-/

+1/0
13.3.2014 12:14

V10í21t40e27k 84V42e66č46e59r23e25k 7168299403435

Jestli tohle u soudu projde 8-o, tak to bude konec ČR. Podám okamžitě žalobu na dodavatele plynu a elektřiny, protože tam taky platím za MWh a pak tam mám měsíční poplatek. A mi se prostě zdá měsíční poplatek nemravný a chci ho vrátit za 20 let zpět! A to samé s telefonem, platím paušál a pak provolané minuty. A mi přijde paušál nemravný a chci ho zpět! A ještě po svém divadle budu chtít vrátit 20 Kč za poplatek v šatně, protože jsem si koupil řádnou vstupenku na představení!

Doufám, že to soudci rozmetají a tyhle iniciativy zbankrotují. Pokud uzavřeli smluvní vztah, tak ať ho dodržují a platí. Je tu na výběr bohatě a to i bez poplatků, kdo je nechce, platit nemusí.

+9/−4
13.3.2014 9:33

K74a38r38l43a 82N18o84v50á70k81o80v75á 4704662435947

Pletete páté přes deváté. Dodavatelům plynu a elektřiny platíte měsíční poplatek proto, že tento poplatek je za distribuci, on totiž někdo vlastní a musí udržovat distribuční soustavu, bez které se ta elektřina a plyn k vám nedostanou. Rovněž telefon - jednak existují tarify bez paušálu, takže si můžete vybrat, budete mít ale dražší volání,  takže chcete-li mít levnější volání, máte nějaký stálý poplatek (ve kterém ještě bývají nějaké služby, např. volné minuty k provolání). A o divadle ani nemluvím - ta šatna je služba navíc a nikdo vás nenutí šatnu využívat, můžete si nechat kabát třeba v autě na parkovišti u divadla nebo ho mít na klíně v hledišti.

Kdežto banky vás nutí platit poplatky za vedení úvěrového účtu, a to i v případě, že u banky jeden účet už máte a k ničemu ho nepotřebujete. Chápete ten rozdíl ?

+2/−3
13.3.2014 10:54

V22í28t36e24k 75V46e47č36e51r94e93k 7208129253115

Nejde o poplatek za distribuci. Platím za silovou elektřinu sazbu za MWh a měsíční poplatek. A stejně tak u distribuce se platí sazba za MWh a měsíční poplatek.

No a když jste mi takto vysvětlila ty telefony (které chápu), tak si to přeneste na banku - můžete mít hypotéku s nižším úrokem a poplatkem, nebo s vyšším a bez, tak si vyberte sama a nemusíte se soudit.

Pokud po vás banky chtějí poplatek za úvěrový účet, i když druhý účet máte a nepoužíváte, tak ten druhý zrušte a máte to. A pokud je nezrušitelný (je to podmínka, abyste hypotéku dostala), vyberte si jinou banku.

+1/−1
13.3.2014 11:03

P70e80t90r 96B20o54c35e10k 7596252690683

To že máte pravdu neznamená že jiní to pochopí. Často ani nevědí jak se to doopravdy provádí (myšleno v bance). Kdyby sami poskytovli hyotéky, tak by jim to snad došlo že ty náklady musí nějak dát do ceny (a pak je opravdu jedno zda je hpo bez poplatku a zdraží se úrok a nebo naopak)....

+1/0
13.3.2014 11:18

M44a14r66o94š 79P25o27l12i87a91k 1262666387906

Cesky narod jen ukazal jak je dementni ..... nic vic, nic min.;-D

+2/0
13.3.2014 9:30

P11a91v86e23l 74K48a55l79o20u93s79e69k 8337500867274

podle vasi poznamky soudim, ze vy do ceskeho naroda nepatrite ... pokud snad ano, pak jste se jako dement projevil vy...nic vic, nic min :-/

+1/−1
13.3.2014 11:36

V76í98t16e77k 13V32e83č10e24r93e83k 7228239773645

Na toto nevěřícně čumím. Nemám žádný zájem zastávat se bank a je mi jasné, že vydělávají příliš a poplatky sám nemám rád. Ale právě proto, že je nemám rád, jsem si našel banky zcela bez poplatků. Pokud chci být u banky s poplatky a souhlasím jednou se smlouvou, že budu poplatky platit, tak pak nechápu, jak se někdo proti tomu může soudit! To je padlé na hlavu! Pokud to soudy nerozmetají, tak se pak budu soudit s telekomunikačními firmami, že jsem roky volal na mobil za 10 Kč, s vodárnami, s benzínkami, s obchodními řetězci a se všemi, komu jsem cokoliv zaplatil, protože s tím zpětně nesouhlasím a chtěl jsem platit míň!

+3/−3
13.3.2014 9:25

L34u68k28á52š 43Š23m45a49h31e22l 2637924712254

Nezapomeňte, že většina těch sporů se týká situací, kdy byla smlouva o úvěru uzavřena v době, v níž se bezpoplatkové banky nevyskytovaly. Takže vámi uváděný výběr nebyl. Dnes je to samozřejmě něco jiného.

+2/0
13.3.2014 9:28

K20r91y76š25t70o25f 26L60a60n87í78k 1179850985805

v jiste dobe jste take nemel moc na vyber mezi ruznymi tarify mobilnich operatoru.

+1/0
13.3.2014 9:31

J63a42n 66L42u39k55á10š 7147973533132

Ta podstata tech sporu je ale o tom, ze banka za poplatek neposkytuje klientovi sluzbu.

Zatimco mobilni operator muze argumentovat, ze vam neustale poskytuje sit a za to vybira pausal, co presne poskytuje banka klientovi spravou uveroveho uctu?

0/0
13.3.2014 10:58

P41a59v83e64l 48D38e21u84t14s11c17h 8962529611479

Správu účtu :-) Buď tu práci (třebas ji dělá převážně automaticky systém) vybere poplatkem nebo ji zahrne do úroku.

0/0
13.3.2014 11:43

V40í73t35e36k 46V68e66č78e95r60e42k 7688199873775

To na věci naprosto NIC nemění. Všechno se mění a spousta věcí, co je dnes zadarmo, bude příště za peníze a naopak. KDyž někdo uzavře smlouvu, ta musí platit. Nikdo nikoho nenutí si hypotéku brát.

+1/−2
13.3.2014 9:37

D71a66v82i66d 75P94r48a49ž94á11k 6944782552446

Nikdo vás nenutil uzavírat smlouvu o úvěru s bankou. A ostatně vůbec s nikým jiným!!

+1/0
13.3.2014 11:47

M92a73r33i27o 75P94e90t27r84ů 9517773781251

Tady jde o jiný princip. Čím dále půjdete na východ, resp. do zemí, kde na to lidé a úřady kašlou a nebrání se, zjistíte, že tam lidé vydělávají míň než vy, ale přitom platí více za stejné služby prakticky u stejných společností jako vy. Banku bez poplatků jste si našel až po tom co vznikly, protože i to byl důsledek všeobecné nespokojenosti s fungováním našeho bankovního sektoru. Také díky tlaku na operátory dnes voláte mnohem míň. Takže těžko se vám to dnes chápe. Ale jeďte na chvíli do anglie, francie, německa a dalších zemích a budete se divit, co si tady necháváme líbit

0/0
13.3.2014 9:34

V23í38t35e84k 77V80e96č22e90r33e40k 7358519883205

Ano, o princip. Nechť tedy nespokojenci demonstrují a přeházejí k jiným bankám, založí si sdružení a vlastní banku apod. Ale uzavřené smlouvy musí platit. Všude na světě jsou ceny různé, vyšší i nižší.

0/−1
13.3.2014 9:39

M44a81r79i50o 86P26e24t53r53ů 9907873751571

Ať uzavřené smlouvy platí, já jsem s tím smířený. Pro mne osobně byla celá kauza způsob, jak na toto upozornit a snažit se banky dotlačit k tomu, aby od toho upustili. A vlastně to co tady prezentujete je pro mne důkaz, že se to podařilo ;) Některé banky sice stále odolávají, ale třeba já už svoji ČS při dalším refinancování nezvolím, leda by byla bůhvíjak výhodná ... :-)

0/0
13.3.2014 9:46

V19í96t70e25k 85V10e65č26e19r38e11k 7208839793815

OK, takhle to chápu. Ale doufám, že to soudy rozmetají a jelikož každá sranda něco stojí, tak doufám, že si ty soudy ti žalující plně zaplatí.

0/−1
13.3.2014 10:09

M10a85r50i53o 11P16e50t69r96ů 9387383771981

To už nechte na nás ;-)

0/0
13.3.2014 10:15

V83í80t93e89k 15V48e12č93e61r24e48k 7518339923345

Doufám, že soudy ty poplatky nechají na vás. Pak mi to bude jedno.

0/0
13.3.2014 10:16

M52a77r39i12o 45P41e53t67r49ů 9447733511681

Nebojte, po vás nikdo nic nechce, takže vám to může být jedno už od začátku

0/0
13.3.2014 10:19

J37a72n 86L57u31k65á42š 7377443213152

Uzavrene smlouvy musim platit, pokud nejsou v rozporu se zakonem a tom cely ten spor u soudu je.

+1/0
13.3.2014 13:16

M45i76c86h47e71l 11P12e77t22r25u26c28c98i35a42n66i 8404235536542

Spis naivkove nepochopili, ze soud a samotny soudce nemuze rozhonout v jejich prospech, protoze si zazadal o hypoteku, pujcku atd. a nebude prece drazdit hada bosou nohou, ne? ;-)

0/−4
13.3.2014 9:18

D40a96v43i66d 87P37r90a29ž66á60k 6964172662336

Ukazuje se, že soudci naštěstí používají rozum a vítězí spravedlnost R^

+4/−3
13.3.2014 9:09

A66l67b54e16r94t 47V42l94a38c52h 8206541868312

Spravedlnost? 8-o

Človíčku naivní..., svatá prostoto... ;-D

+4/0
13.3.2014 9:29

D87a98v11i24d 89P66r73a47ž43á30k 6584442202816

Ano

0/−2
13.3.2014 9:33

V21i61k28t18o61r 74V67e73s22e33l27ý 5165223454675

Má pravdu.

0/0
13.3.2014 10:11
Foto

P90a55v43e49l 68B41a67c58í82k 2272100586280

Je žřejmé, že banky poplatky zase zavedou a ve větší míře, když jsou v pořádku.

0/−1
13.3.2014 9:06

J34a33k57u60b 37Ř60í83h76a 4335119912221

Já pořád nerozumím jedné Věci. prosím o vysvětlení. Jakýkoli obchod je otázka nabídky a poptávky. Pokud souhlasím s navrhovanými podmínkami, podepíšu mslouvu. Pokud nesouhlasím, nepodepíšu. Pokud tedy je podepsaná smlouva s jasně danými poplatky, tak jsou poplatky samozřejmě v pořádku. proč by nebyly? Co se týká hypoték jsou dvě základní strategie bank. Nižší úroky + nějaké poplatky, nebo vyšší úroky a nulové poplatky. ve výsledku ta druhá skupina může být i celkově levnější. Takže člověk má možnost výběru. Takže ano, poplatky jsou v pořádku, pokud nejsou nějak skryté, nebo později vymáhané v rozporu s podepsanou smlouvou a smluvními podmínkami.

Takže ještě jednou. Proč by poplatky nebyly v pořádku?

+7/−1
13.3.2014 9:15

M63i23c85h77e95l 83P53e38t79r52u73c24c93i50a49n53i 8124455906612

Jenze kdyz nemate jiny vyber a potrebujete penize, tak vam nic jineho nezbyva, nez rezignovat a s popletkem se smirit. To byl jen naivni pokus to zmenit. Zvlastni je, ze v Nemecku to jde, u nas ne, proc asi, ze bychom dotovali nemce, tak zly nedokazu byt, abych si to myslel.

+1/−1
13.3.2014 9:24

J25a48k49u87b 75Ř65í78h60a 4605909662541

V tom případě, kdy není na výběr, což uznávám, že před pár lety na výběr nebylo, tak platí to, že podpisem smlouvy jsem souhlasil s podmínkami. Když podepíšem spolu kupní mslouvu na prodej mého trabanta vám, tak za dvě roky se také nebudete soudit, že jsem vám prodal něco nemorálně zastaralého a nebudete chtít superba.

0/0
13.3.2014 9:28

J51a37r15o27m80í80r 85K42r55á30l 4480809594439

A co Vám brání půjčit si v Německu ?

+1/−1
13.3.2014 9:29

M66a85r20t39i73n 86T20u40n95z24e73r 4973122392144

Třeba pohyblivý kurz koruny a eura? Když vám to jako problém nepřipadá, tak si přečtěte třeba něco o Maďarsku, kde se takhle spousta lidí dostala do problémů.

0/0
13.3.2014 9:33

J92a76r87o84m29í71r 66K45r32á72l 4310589574159

No, já jsem na tom kdysi dost vydělal.  Tady byl úrok o polovinu vyšší (až 17%) a navíc tehdy koruna posilovala. :-)

0/0
13.3.2014 15:07

J94a98k67u38b 41Ř98í92h50a 4305269782431

No a druhá část příspěvku.... Jak tady už bylo psáno několikrát, jestli to třeba nebude v jiných zákonech, které umožňují v Německu i napadnutí podepsané smlouvy? jen si nejsem jist, jestli by se mne chtělo žít a podnikat v zemi, kde když si jedna smluvní strana vzpomene a napadne smlouvu může docílit změny smluvních podmínek. a to i zpětně. To by pak člověk nemohl dělat co kdyby si vzpoměl zákazník, se kterým jsem něco řešil 10 let zpátky, že mne za práci zaplatil moc, protože dnes jsou ceny nižší a chce půlku zpět. Dost nestabilní pracovní prostředí.

0/0
13.3.2014 9:33

M21a40r89t53i81n 77T56u37n62z52e60r 4953402702984

Zvláštní, že se v tak nestabilním pracovním prostředí ekonomice daří líp než skoro kdekoli jinde na světě.

0/0
13.3.2014 9:35





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.