Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuta pro České dráhy: Za nákup railjetů mají zaplatit 25 milionů

Antimonopolní úřad potrestal České dráhy za nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Dráhy za to mají zaplatit 25 milionů Kč, což je vůbec největší sankce, kterou kdo za porušení zákona o veřejných zakázkách dostal. Pokuta však není pravomocná. Dráhy se proti ní odvolaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M96i30r50o91s62l91a25v 57P18a44v46l92í58č84e71k 7243310305844

Zlatá Vagonka ve studénce.

0/0
21.3.2014 20:14

P75e74t56r 39C92i44b87u95l55k40a 1616847969658

firma financovana zestatniho rozpoctu zaplati pokutu do statniho rozpoctu? co je to za klauni? jediny smysluplny trest by bylo potrestani konkretniho vinika, tj. uplaceneho statniho urednka, co toto spiskal;-€Rv

+1/0
17.3.2014 12:59

V73á24c63l59a79v 14V58l59č25e63k 1668440264336

No a pokutu zaplatíme v dražším jízdném a ještě si to vyberou ze státních dotacíRv

+1/0
16.3.2014 10:27

J70o52s80e86f 81H31o41n82e31š 7731212970273

Jak měli dělat výběrové řízení,když jde o využití opce rakouských drah,které snad výběrové řízení dělaly.Jaké by byly konkurenční nabídky?Bylo by z čeho vybírat?

0/0
14.3.2014 22:57

J13i28n11d76ř81i60c94h 91Š20k57o60p71e50k 4795261240405

využití opce v tomto případě možné není dle zákona.

Jediná možnost byla udělat VŘ s tím, že tyto railjety by byly jednou z nabídek

0/0
15.3.2014 8:08

J74o35s98e71f 72H83o86n80e97š 7251442420403

Kolik konkurentů je k dispozici?Musíte také brát v úvahu dosažení servisu.Co je platné,když to vyrobí Číňané levněji když servisní podpora je slabá

0/0
15.3.2014 13:07

J41i84n68d15ř41i56c96h 62Š88k62o64p37e77k 4425331350195

on nikdo jiný vagony nevyrábí ? Nikdy se žádný výběrové řízení na vlaky nedělalo ? 8-o

Samozřejmě, že dělalo......!!

0/0
15.3.2014 13:11

J80o60s66e17f 43H45o71n27e40š 7551272890113

Výběrové řízení lze udělat,ale otázka je jestli bude smysluplné.Vlaky jsou určeny na trasu Víden-Praha-Hamburk a své požadavky mají německé dráhy i rakušané a také musí mít schválení do provozu.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak ČD mohli nabídnout Pendolina

0/0
15.3.2014 19:10

J62i79n57d76ř26i29c85h 80Š74k84o67p43e22k 4465461160445

lze předpokládat, že vagony používané na této trase musí splňovat nějaké podmínky, a to z hlediska parametrů, nikoli výrobce.

To by se pak mohlo stát, že railjety budou moci jezdit v Rakousko, za to v Německu a u nás ne

0/0
15.3.2014 19:31

Z15d53e56n71ě15k 62O81r73š34u51l32í42k 1235250507452

ouřadové zase řeší kraviny.místo aby byli rádi že lidi se svezou v pohodlných vozech a ne ve vozech jančury starejch 20 let a více tak ještě budou prudit.tohle je kocourkov.nakonec se bude dělat vř i na každou tužku či gumu.

+1/0
14.3.2014 20:04

J97i60n12d57ř30i64c17h 16Š32k98o85p81e48k 4985331350805

taky možný přístup.

V tom případě nemusíme řešit tunel Blanka ani tendry na silnice. Prostě to někdo nakreslí a pak se to dá rovnou nějaké firmě, která to postaví. Kolik to bude stát je  jedno, podstatný je, že bude nový tunel či dálnice. :-)

+1/0
14.3.2014 21:14

J33i20ř21í 46H53u89d73e93c 4942521939432

Ale tak se to přece dělá už dnes..VŘ jsou jen divadýlko...firma zdánlivě nabídne nižší cenu a pak si to vybere na vícepracích...

+2/0
14.3.2014 22:13

J58i41n70d51ř91i76c47h 84Š14k86o84p88e49k 4655811630945

to je problém investora, resp. jeho dozoru, že jim na vícepráce kývne.

Vícepráce jsou rovněž často důsledkem špatně zpracované projektové dokumentace,

0/0
15.3.2014 8:06

P90e84t52r 98T17y42č90k40a 6335612179222

Tak zrovna v tomto případě se podle mě jedná o byrokracii, protože výběrové řízení pokud vím dělali rakouské dráhy. Takže podle mě je nižší než by se kdo kdy dostal s výběrovým řízením v Česku.

+2/0
14.3.2014 18:39

J82i35n69d63ř21i88c50h 54Š20k95o17p56e86k 4945291320355

a co jako, že výběrové řízení dělaly rakouské dráhy ? dělaly ho dle rakouské legislativy, která u nás naštěstí neplatí.......

0/0
14.3.2014 18:48

M57a14r33t90i40n 98N60o18v90o58t33n38ý 3606606521844

Proč "naštěstí"? V čem je rakouská legislativa tak špatná, oproti té naší?

+1/0
14.3.2014 19:11

J77i90n13d58ř28i84c53h 92Š23k50o80p88e44k 4525291460715

naštěstí protože jsme samostatní a stát se mj. vyznačuje tím, že má vlastní legislativu

0/0
14.3.2014 19:16

M18a97r14t12i87n 91N94o70v13o12t96n90ý 3306806451554

Aha, čekal jsem nějakou zajímavější informaci. To, že máme vlastní legislativu, jsem tak nějak tušil. :-)

0/0
14.3.2014 19:24

J13i12n26d37ř28i75c38h 28Š78k96o26p57e78k 4295561160145

no to stačí. Právě, že máme vlastní legislativu, nelze se odvolávat na výběrové řízení dělané úplně za jiných podmínek na území jiného státu

0/0
14.3.2014 21:04

J90o88s52e54f 80Z75a13h21á63l57k81a 4503959328306

RailJet nemí motorová, ani elektrická, ani parní jednotka. Jde o pouho vlakovou soupravu s řídícím vozem. Nedá se to tahat ničím jiným než Taurusy, protože to má systém řízení dle standardů OBB nikoliv Evropy. To už ale ČD taktně zamlčují, tedy to že je ty soupravy stály balík peněz a další ještě vydají za pronájem rakouských lokomotiv.

0/−1
14.3.2014 18:16

T10o53m 87J48u27r30e43č88k31a 6755822185935

Žádný pronájem ČD platit nebudou. Jedná se o společnou vozbu ČD a OBB, kdy ČD dodají 7 netrakčních jednotek railjet a rakouská strana jen 3 soupravy, ale taky 10 lokomotiv. Vzájemná bilance vyrovnávek tak nakonec bude přesně 50:50.

+1/0
14.3.2014 19:15

M77a22r33t82i50n 84N25o88v55o12t58n30ý 3506346161224

ČD nikdy nezatajovaly kolik budou soupravy stát, všude se o tom psalo. A pronájem lokomotiv pravděpodobně moc stát nebude, z části bude hrazen vyrovnávkami výkonu.

0/0
14.3.2014 19:19

Z79d46e38n11ě93k 37J78o75n67á66š 9861709546630

To je na emigraci.. tohle je fakt kocourkov

0/0
14.3.2014 17:49

J32i15n91d93ř27i84c45h 58Š67k55o47p14e20k 4965851890955

že někdo dostane pokutu za nedodržení zákona ?

No to asi jo. ;-D

+1/0
14.3.2014 18:54

P78a18v81l18a 94K46v79a92p83i83l53o17v81á 7279388274107

Ne že už ty zákony jsou alá Kocourkov, to je ta horší varianta. Ale dle Vašich dalších komentářů bych soudila, že jste spokojen se stavem veřejné správy.

0/0
14.3.2014 19:25

J48i35n25d58ř40i88c37h 44Š86k69o55p56e33k 4685771810765

jsem spokojen, že někdo kdo nedodržel zákon, dostal přes prsty. A je jedno, zda je to tento případ či případ opravy mostu v Brně (článek pár dní zpátky)

0/0
14.3.2014 21:06

J89i91n46d80ř24i19c54h 23Š33k10o60p15e59k 4725291740915

http://ekonomika.idnes.cz/predrazena-oprava-mostu-v-brne-dz7-/eko-doprava.aspx?c=A140312_173542_eko-doprava_spi

0/0
14.3.2014 21:09

P95e46t63r 79N29e77c91h80a59n59i20c47k37ý 7603836388100

Pokuta za dobrý nákup a rychlé jednání. Než by se udělaly všechny byrokratické šaškárny, tak by ty railjety byly fuč.

0/0
14.3.2014 16:31

J49i47n35d63ř66i21c16h 14Š26k64o36p83e81k 4195811360575

nejsou nenahraditelné a poslední vyrobené kusy

+1/−1
14.3.2014 18:55

M76a81r44t23i20n 71N67o88v43o58t93n13ý 3856726981304

Ale  kdyby se objednávaly zvlášť, tak by stály neporovnatelně více, než když se koupily z Rakouska. Rakousko tehdy soutěžilo 67 souprav (z nichž ČD těch 7 odebírá), takže cena za 1 soupravu byla někde úplně jinde, než když byste poptával 7 souprav samostatně.

0/0
14.3.2014 19:22

J31i71n78d36ř65i41c78h 52Š73k25o61p36e53k 4755761100645

což je teoreticky možné, ale z hlediska zákona irelevantní. Zákon takovéto stanovení ceny, odůvodnění nákupu neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:07

J10i13ř17í 55K65r36e37j63č95í77k 2777568194226

No právěže umožnuje, takže je-li něco irelevantní, tak tahle prvoinstanční pokuta...

0/0
14.3.2014 21:20

J77i62n84d61ř87i20c56h 30Š20k50o64p69e46k 4555161610885

podmínky pro použití jednacího řízení bez uveřejnění, případně vynechání výběrového řízení úplě, jsou poměrně jasné a vymezené. Určitě mezi ně není výhodný nákup přes třetí, zahraniční osobu.

Doporučuji projet zákon o veřejných zakázkách, je to někde zkraje

0/0
14.3.2014 21:26

J82i26n13d31ř71i94c22h 74Š16k51o98p12e45k 4115741260155

souhrnně řečeno v tomto případě neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:32

O48t57a90k90a25r 21V53a53l81e96k 6156102665902

Stat dava sam sobe pokutu za to, ze nakoupil jeste levneji, nez pokud by vypsal vyberove rizeni. At zije byrokracie.;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
14.3.2014 16:23

J17i88n25d87ř72i91c19h 56Š89k88o48p22e14k 4145311170145

zda nakoupil levněji nelze objektivně určit.

+1/−3
14.3.2014 18:55

L63u94d29v50í67k 13R97a91k 8115901774284

Prdlajs pokuta pro ČD, ale pro nás, daňové poplatníky, ČD nejsou soukromou firmou. Až napíšete, že pokutu zaplatí ten a ten úředník, tak pak to bude jak má býti.Rv;-O

0/−2
14.3.2014 15:36

L23u25k68á15š 84Š17l93e55h84o85f53e22r 1383119105129

Koukám že v ČD padla, máme tu plnou diskusi "ajznboňáků" :-)

+1/−3
14.3.2014 15:26

P75a98v49l48a 59K88v11a46p70i71l66o31v21á 7899808904287

Nevím jestli má někdo pojem jak vypadají soutěže na zadávání VZ. Je to obrovská šaškárna, která nás všechny stojí spoustu peněz. Rozhodující je cena. Přitom pravidla jsou úplně d.bilní. Není možno zadat nic konkrétně, protože by to mohlo být omezující pro soutěžitele, ale ani moc obecně. Pokud se změní podmínky je nutné soutěž zrušit a dělat novou, tímhle je zaměstnaných mraky lidí a další mraky je kontrolují. Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost. Nebo v nejlepším případě vůbec nefungujou ... viz. registr vozidel.

ČD koupily hezký vlaky a já jsem ráda, že budu jezdit v čistým a příjemným prostředí.

+12/0
14.3.2014 13:00

B78e71n 74P33a53v98k28a 1247233577771

"Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost."

Od toho jsou smlouvy. Pokuty, atd. A ono to ty firmy přejde. Je to úplně stejné, jako v soukromém sektoru.

Že na to úředníci ser..., je věc jiná.

+1/−2
14.3.2014 13:33

J19a74n 37F38r12o96l89í34k 6916370785624

A máte nějakou geniální radu čím soutěž výhodně nahradit aby byl nákup kvalitní a levný?

+1/0
14.3.2014 13:37

J35i67ř67í 24E45r37b34e72n 1943714316207

Jestli jste někdy dělal něco v komerční sféře, tak i tam platí, že buď něco nakoupíte kvalitně, vydrží vám to věky a dodavatel vám to přizpůsobí na míru, anebo něco nakoupíte levně, budete na to nadávat a za chvíli to pořizování budete opakovat, protože to nevydrží.

A platí to pro kleště, pro OOPP, pro soustruh i pro měřicí přístroj...

0/0
14.3.2014 13:51

J32i38n36d51ř55i50c29h 45Š75k52o67p60e95k 4395911190925

u staveb postačuje kvalitní projekt + nezávislý stavební dozor + citelné smluvní sankce

u dodávek strojů, zařízení dostatečně podrobný popis technických parametrů

0/0
14.3.2014 21:24

J90i65ř36í 50E91r21b97e84n 1403144776847

Takhle to funguje i v komerční sféře.

Inteligentní vedení pobočky nadnárodního koncernu se rozhodne maximum věcí soutěžit bez toho, aby do toho mohli mluvit finální uživatelé a použivatelé. Takže třeba na úklid nebo dodávku některých věcí už nemáš firmy místní (které se Ti dokázaly vždy pružně přizpůsobit a dělaly pro Tebe možné nemožné), ale o 1 % levnější firmu z druhého konce republiky, která dělá jen to, co má ve smlouvě a s reklamacemi a modifikacemi si prej počkejte, až bude mít obchoďák cestu kolem za dva týdny...

+1/0
14.3.2014 13:45

P32a14v23l13a 15K28v79a68p62i81l45o86v58á 7279588244107

Jojo to máte pravdu. Mnohdy velké nadnárodní koncerny připomínají hluboký socialismus. Někdo dostane místo (funkci) přijde s geniální "úspornou či progresivní" myšlenkou, shrábne prémie a co z toho bude za dva tři roky? Nezájem. A veřejný sektor je kapitola sama pro sebe. Ono už na VŠ poznáte kategorii lidí, kteří mají silný zájem pracovat ve věř. sektoru nebo v nadnárodních koncernech.

0/0
14.3.2014 17:58

J62i48n97d42ř63i12c80h 65Š82k80o46p24e53k 4695191250665

nemáte pravdu.

Samozřejmě když se nekvalitně specifikuje, co má dodavatel dodat/postavit, dostane zadavatel naleštěnou bídu..

Opravdu nevidím přínos, kdy vyhrála dražší nabídka jen proto, že nabídla záruku např. 30 let, když firma měsíc od dokončení zakázky už nemusí existovat

0/0
14.3.2014 19:09

L89u30c63i46a92n 33P72a39p34a37z82i89a62n 5424937481705

I tak se nákup vyplatil. Dobře, že ČD nakoupily, taková nabídka není každý den. A pokuta ve vztahu k výhodnosti této nabídka je vlastně velmi symbolická.

+9/0
14.3.2014 12:43

T40o50m38a86s 89S50p21a31k 3493444971321

Takže pokuta činí jedno procento z celkové částky, za jakou byly soupravy zakoupeny? Směšné. České dráhy počítaly s mnohem větší pokutou a těchto pár halířů s radostí zaplatí.

+3/0
14.3.2014 12:33

O48l38g75a 76P43o59l68á93č45k26o55v73á 4694333774528

Jak zaplatí České dráhy? Vždyť je to státní podnik! Zaplatí to to vy, já,můj manžel, soused.... Co je to stát? Nějaký imaginární sud s penězi a kouzelník, který má všem zajistit spokojený život?

0/−1
14.3.2014 15:56

M81a92r28t13i29n 15N97o78v74o37t12n40ý 3226356701824

Nemáte pravdu. Samozřejmě, že to zaplatí ten podnik a ne vy. Zaplatí to z tržeb za jízdné a plateb, které dostává za to, že pro stát a kraje jezdí objednanou dopravu. Stát těch 25 miliónů ČD na pokutu nedá (a ani nesmí).

+2/0
14.3.2014 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.