Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Pokuta pro České dráhy: Za nákup railjetů mají zaplatit 25 milionů

Antimonopolní úřad potrestal České dráhy za nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Dráhy za to mají zaplatit 25 milionů Kč, což je vůbec největší sankce, kterou kdo za porušení zákona o veřejných zakázkách dostal. Pokuta však není pravomocná. Dráhy se proti ní odvolaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M36i13r50o71s67l87a71v 95P78a66v44l52í18č41e81k 7943980685384

Zlatá Vagonka ve studénce.

0/0
21.3.2014 20:14

P46e74t72r 61C76i73b87u95l85k23a 1736147809228

firma financovana zestatniho rozpoctu zaplati pokutu do statniho rozpoctu? co je to za klauni? jediny smysluplny trest by bylo potrestani konkretniho vinika, tj. uplaceneho statniho urednka, co toto spiskal;-€Rv

+1/0
17.3.2014 12:59

V53á50c44l83a97v 37V51l25č23e31k 1198220344786

No a pokutu zaplatíme v dražším jízdném a ještě si to vyberou ze státních dotacíRv

+1/0
16.3.2014 10:27

J20o15s82e69f 52H60o75n87e63š 7511732970783

Jak měli dělat výběrové řízení,když jde o využití opce rakouských drah,které snad výběrové řízení dělaly.Jaké by byly konkurenční nabídky?Bylo by z čeho vybírat?

0/0
14.3.2014 22:57

J91i84n82d14ř61i62c40h 63Š90k47o20p10e40k 4855301610505

využití opce v tomto případě možné není dle zákona.

Jediná možnost byla udělat VŘ s tím, že tyto railjety by byly jednou z nabídek

0/0
15.3.2014 8:08

J51o63s48e18f 84H79o40n14e61š 7291452640853

Kolik konkurentů je k dispozici?Musíte také brát v úvahu dosažení servisu.Co je platné,když to vyrobí Číňané levněji když servisní podpora je slabá

0/0
15.3.2014 13:07

J91i20n98d57ř58i39c39h 27Š56k58o93p25e28k 4675711680215

on nikdo jiný vagony nevyrábí ? Nikdy se žádný výběrové řízení na vlaky nedělalo ? 8-o

Samozřejmě, že dělalo......!!

0/0
15.3.2014 13:11

J74o54s36e22f 98H19o59n70e16š 7141512100103

Výběrové řízení lze udělat,ale otázka je jestli bude smysluplné.Vlaky jsou určeny na trasu Víden-Praha-Hamburk a své požadavky mají německé dráhy i rakušané a také musí mít schválení do provozu.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak ČD mohli nabídnout Pendolina

0/0
15.3.2014 19:10

J43i93n97d15ř54i98c11h 81Š37k89o31p33e94k 4145531910655

lze předpokládat, že vagony používané na této trase musí splňovat nějaké podmínky, a to z hlediska parametrů, nikoli výrobce.

To by se pak mohlo stát, že railjety budou moci jezdit v Rakousko, za to v Německu a u nás ne

0/0
15.3.2014 19:31

Z22d67e44n49ě54k 89O38r72š92u10l48í86k 1515350877272

ouřadové zase řeší kraviny.místo aby byli rádi že lidi se svezou v pohodlných vozech a ne ve vozech jančury starejch 20 let a více tak ještě budou prudit.tohle je kocourkov.nakonec se bude dělat vř i na každou tužku či gumu.

+1/0
14.3.2014 20:04

J55i25n98d27ř23i22c71h 67Š38k46o64p15e87k 4145151160775

taky možný přístup.

V tom případě nemusíme řešit tunel Blanka ani tendry na silnice. Prostě to někdo nakreslí a pak se to dá rovnou nějaké firmě, která to postaví. Kolik to bude stát je  jedno, podstatný je, že bude nový tunel či dálnice. :-)

+1/0
14.3.2014 21:14

J50i91ř83í 64H60u88d14e68c 4412611989622

Ale tak se to přece dělá už dnes..VŘ jsou jen divadýlko...firma zdánlivě nabídne nižší cenu a pak si to vybere na vícepracích...

+2/0
14.3.2014 22:13

J94i84n64d43ř16i48c88h 53Š74k51o98p95e76k 4205171350335

to je problém investora, resp. jeho dozoru, že jim na vícepráce kývne.

Vícepráce jsou rovněž často důsledkem špatně zpracované projektové dokumentace,

0/0
15.3.2014 8:06

P83e87t94r 42T18y11č42k14a 6615942369942

Tak zrovna v tomto případě se podle mě jedná o byrokracii, protože výběrové řízení pokud vím dělali rakouské dráhy. Takže podle mě je nižší než by se kdo kdy dostal s výběrovým řízením v Česku.

+2/0
14.3.2014 18:39

J57i81n60d72ř14i42c61h 98Š70k81o64p25e61k 4125971920865

a co jako, že výběrové řízení dělaly rakouské dráhy ? dělaly ho dle rakouské legislativy, která u nás naštěstí neplatí.......

0/0
14.3.2014 18:48

M87a49r80t78i45n 56N72o13v30o86t82n31ý 3396546521614

Proč "naštěstí"? V čem je rakouská legislativa tak špatná, oproti té naší?

+1/0
14.3.2014 19:11

J58i27n69d48ř32i71c77h 55Š35k61o12p32e78k 4795151130495

naštěstí protože jsme samostatní a stát se mj. vyznačuje tím, že má vlastní legislativu

0/0
14.3.2014 19:16

M26a72r55t54i25n 21N34o86v68o83t55n77ý 3766416371224

Aha, čekal jsem nějakou zajímavější informaci. To, že máme vlastní legislativu, jsem tak nějak tušil. :-)

0/0
14.3.2014 19:24

J62i12n84d37ř53i63c26h 71Š35k52o83p53e50k 4345491800795

no to stačí. Právě, že máme vlastní legislativu, nelze se odvolávat na výběrové řízení dělané úplně za jiných podmínek na území jiného státu

0/0
14.3.2014 21:04

J80o22s80e96f 17Z42a15h44á60l63k86a 4313769578296

RailJet nemí motorová, ani elektrická, ani parní jednotka. Jde o pouho vlakovou soupravu s řídícím vozem. Nedá se to tahat ničím jiným než Taurusy, protože to má systém řízení dle standardů OBB nikoliv Evropy. To už ale ČD taktně zamlčují, tedy to že je ty soupravy stály balík peněz a další ještě vydají za pronájem rakouských lokomotiv.

0/−1
14.3.2014 18:16

T74o20m 25J77u30r74e94č61k56a 6835292725375

Žádný pronájem ČD platit nebudou. Jedná se o společnou vozbu ČD a OBB, kdy ČD dodají 7 netrakčních jednotek railjet a rakouská strana jen 3 soupravy, ale taky 10 lokomotiv. Vzájemná bilance vyrovnávek tak nakonec bude přesně 50:50.

+1/0
14.3.2014 19:15

M80a46r43t44i74n 97N95o28v55o24t55n68ý 3786926921104

ČD nikdy nezatajovaly kolik budou soupravy stát, všude se o tom psalo. A pronájem lokomotiv pravděpodobně moc stát nebude, z části bude hrazen vyrovnávkami výkonu.

0/0
14.3.2014 19:19

Z38d49e57n94ě63k 78J39o19n71á60š 9141859606330

To je na emigraci.. tohle je fakt kocourkov

0/0
14.3.2014 17:49

J23i86n69d77ř63i24c29h 52Š56k78o61p10e28k 4945681180505

že někdo dostane pokutu za nedodržení zákona ?

No to asi jo. ;-D

+1/0
14.3.2014 18:54

P81a12v61l28a 43K70v77a73p11i16l34o71v23á 7929198674317

Ne že už ty zákony jsou alá Kocourkov, to je ta horší varianta. Ale dle Vašich dalších komentářů bych soudila, že jste spokojen se stavem veřejné správy.

0/0
14.3.2014 19:25

J11i68n97d11ř38i77c79h 85Š92k78o42p62e59k 4445491620195

jsem spokojen, že někdo kdo nedodržel zákon, dostal přes prsty. A je jedno, zda je to tento případ či případ opravy mostu v Brně (článek pár dní zpátky)

0/0
14.3.2014 21:06

J31i82n98d15ř78i25c91h 13Š61k18o94p79e42k 4845511420965

http://ekonomika.idnes.cz/predrazena-oprava-mostu-v-brne-dz7-/eko-doprava.aspx?c=A140312_173542_eko-doprava_spi

0/0
14.3.2014 21:09

P93e10t19r 49N53e33c80h42a50n91i44c20k51ý 7713846198140

Pokuta za dobrý nákup a rychlé jednání. Než by se udělaly všechny byrokratické šaškárny, tak by ty railjety byly fuč.

0/0
14.3.2014 16:31

J70i35n68d26ř31i52c15h 96Š75k69o84p15e59k 4925891290625

nejsou nenahraditelné a poslední vyrobené kusy

+1/−1
14.3.2014 18:55

M50a49r52t69i77n 59N27o71v38o33t57n92ý 3206456201704

Ale  kdyby se objednávaly zvlášť, tak by stály neporovnatelně více, než když se koupily z Rakouska. Rakousko tehdy soutěžilo 67 souprav (z nichž ČD těch 7 odebírá), takže cena za 1 soupravu byla někde úplně jinde, než když byste poptával 7 souprav samostatně.

0/0
14.3.2014 19:22

J38i23n25d73ř79i71c57h 13Š51k76o63p95e36k 4895981530895

což je teoreticky možné, ale z hlediska zákona irelevantní. Zákon takovéto stanovení ceny, odůvodnění nákupu neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:07

J87i31ř45í 65K44r92e75j50č53í91k 2297578144656

No právěže umožnuje, takže je-li něco irelevantní, tak tahle prvoinstanční pokuta...

0/0
14.3.2014 21:20

J33i74n44d31ř78i73c55h 82Š77k90o49p27e11k 4945301450485

podmínky pro použití jednacího řízení bez uveřejnění, případně vynechání výběrového řízení úplě, jsou poměrně jasné a vymezené. Určitě mezi ně není výhodný nákup přes třetí, zahraniční osobu.

Doporučuji projet zákon o veřejných zakázkách, je to někde zkraje

0/0
14.3.2014 21:26

J33i13n12d31ř24i73c14h 92Š30k48o32p35e78k 4375551470215

souhrnně řečeno v tomto případě neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:32

O39t31a91k67a29r 78V44a15l52e53k 6266272905792

Stat dava sam sobe pokutu za to, ze nakoupil jeste levneji, nez pokud by vypsal vyberove rizeni. At zije byrokracie.;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
14.3.2014 16:23

J30i18n53d94ř53i11c43h 19Š10k39o37p57e35k 4325561980635

zda nakoupil levněji nelze objektivně určit.

+1/−3
14.3.2014 18:55

L92u78d89v65í97k 52R79a14k 8335661254714

Prdlajs pokuta pro ČD, ale pro nás, daňové poplatníky, ČD nejsou soukromou firmou. Až napíšete, že pokutu zaplatí ten a ten úředník, tak pak to bude jak má býti.Rv;-O

0/−2
14.3.2014 15:36

L30u87k75á39š 67Š12l26e35h42o11f45e76r 1303319615399

Koukám že v ČD padla, máme tu plnou diskusi "ajznboňáků" :-)

+1/−3
14.3.2014 15:26

P71a53v22l58a 52K89v32a47p11i24l31o64v72á 7909298444277

Nevím jestli má někdo pojem jak vypadají soutěže na zadávání VZ. Je to obrovská šaškárna, která nás všechny stojí spoustu peněz. Rozhodující je cena. Přitom pravidla jsou úplně d.bilní. Není možno zadat nic konkrétně, protože by to mohlo být omezující pro soutěžitele, ale ani moc obecně. Pokud se změní podmínky je nutné soutěž zrušit a dělat novou, tímhle je zaměstnaných mraky lidí a další mraky je kontrolují. Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost. Nebo v nejlepším případě vůbec nefungujou ... viz. registr vozidel.

ČD koupily hezký vlaky a já jsem ráda, že budu jezdit v čistým a příjemným prostředí.

+12/0
14.3.2014 13:00

B78e50n 61P28a66v30k39a 1737303917421

"Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost."

Od toho jsou smlouvy. Pokuty, atd. A ono to ty firmy přejde. Je to úplně stejné, jako v soukromém sektoru.

Že na to úředníci ser..., je věc jiná.

+1/−2
14.3.2014 13:33

J22a45n 75F90r50o41l79í54k 6666280405644

A máte nějakou geniální radu čím soutěž výhodně nahradit aby byl nákup kvalitní a levný?

+1/0
14.3.2014 13:37

J37i38ř53í 79E61r61b51e80n 1113584826527

Jestli jste někdy dělal něco v komerční sféře, tak i tam platí, že buď něco nakoupíte kvalitně, vydrží vám to věky a dodavatel vám to přizpůsobí na míru, anebo něco nakoupíte levně, budete na to nadávat a za chvíli to pořizování budete opakovat, protože to nevydrží.

A platí to pro kleště, pro OOPP, pro soustruh i pro měřicí přístroj...

0/0
14.3.2014 13:51

J20i77n53d86ř90i28c78h 68Š40k14o87p77e55k 4735311580495

u staveb postačuje kvalitní projekt + nezávislý stavební dozor + citelné smluvní sankce

u dodávek strojů, zařízení dostatečně podrobný popis technických parametrů

0/0
14.3.2014 21:24

J88i60ř28í 47E85r33b88e22n 1503774216787

Takhle to funguje i v komerční sféře.

Inteligentní vedení pobočky nadnárodního koncernu se rozhodne maximum věcí soutěžit bez toho, aby do toho mohli mluvit finální uživatelé a použivatelé. Takže třeba na úklid nebo dodávku některých věcí už nemáš firmy místní (které se Ti dokázaly vždy pružně přizpůsobit a dělaly pro Tebe možné nemožné), ale o 1 % levnější firmu z druhého konce republiky, která dělá jen to, co má ve smlouvě a s reklamacemi a modifikacemi si prej počkejte, až bude mít obchoďák cestu kolem za dva týdny...

+1/0
14.3.2014 13:45

P20a41v62l62a 33K79v72a87p91i63l47o49v71á 7349338494757

Jojo to máte pravdu. Mnohdy velké nadnárodní koncerny připomínají hluboký socialismus. Někdo dostane místo (funkci) přijde s geniální "úspornou či progresivní" myšlenkou, shrábne prémie a co z toho bude za dva tři roky? Nezájem. A veřejný sektor je kapitola sama pro sebe. Ono už na VŠ poznáte kategorii lidí, kteří mají silný zájem pracovat ve věř. sektoru nebo v nadnárodních koncernech.

0/0
14.3.2014 17:58

J34i86n39d92ř40i21c97h 64Š14k34o53p63e74k 4505501660895

nemáte pravdu.

Samozřejmě když se nekvalitně specifikuje, co má dodavatel dodat/postavit, dostane zadavatel naleštěnou bídu..

Opravdu nevidím přínos, kdy vyhrála dražší nabídka jen proto, že nabídla záruku např. 30 let, když firma měsíc od dokončení zakázky už nemusí existovat

0/0
14.3.2014 19:09

L30u72c35i25a31n 93P58a69p57a35z22i77a75n 5604107491465

I tak se nákup vyplatil. Dobře, že ČD nakoupily, taková nabídka není každý den. A pokuta ve vztahu k výhodnosti této nabídka je vlastně velmi symbolická.

+9/0
14.3.2014 12:43

T89o80m85a78s 29S63p97a28k 3543284341271

Takže pokuta činí jedno procento z celkové částky, za jakou byly soupravy zakoupeny? Směšné. České dráhy počítaly s mnohem větší pokutou a těchto pár halířů s radostí zaplatí.

+3/0
14.3.2014 12:33

O22l96g81a 80P14o59l24á60č12k92o79v32á 4824853854858

Jak zaplatí České dráhy? Vždyť je to státní podnik! Zaplatí to to vy, já,můj manžel, soused.... Co je to stát? Nějaký imaginární sud s penězi a kouzelník, který má všem zajistit spokojený život?

0/−1
14.3.2014 15:56

M38a73r52t23i37n 34N59o84v14o50t52n70ý 3266136481404

Nemáte pravdu. Samozřejmě, že to zaplatí ten podnik a ne vy. Zaplatí to z tržeb za jízdné a plateb, které dostává za to, že pro stát a kraje jezdí objednanou dopravu. Stát těch 25 miliónů ČD na pokutu nedá (a ani nesmí).

+2/0
14.3.2014 19:32





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.