Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Pokuta pro České dráhy: Za nákup railjetů mají zaplatit 25 milionů

Antimonopolní úřad potrestal České dráhy za nákup vlaků Railjet bez otevřeného výběrového řízení. Dráhy za to mají zaplatit 25 milionů Kč, což je vůbec největší sankce, kterou kdo za porušení zákona o veřejných zakázkách dostal. Pokuta však není pravomocná. Dráhy se proti ní odvolaly.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M50i71r40o24s76l54a80v 12P45a94v87l44í13č30e48k 7823690485474

Zlatá Vagonka ve studénce.

0/0
21.3.2014 20:14

P15e20t31r 53C87i24b82u68l35k29a 1796757489878

firma financovana zestatniho rozpoctu zaplati pokutu do statniho rozpoctu? co je to za klauni? jediny smysluplny trest by bylo potrestani konkretniho vinika, tj. uplaceneho statniho urednka, co toto spiskal;-€Rv

+1/0
17.3.2014 12:59

V68á83c65l44a17v 68V58l98č77e83k 1428750124426

No a pokutu zaplatíme v dražším jízdném a ještě si to vyberou ze státních dotacíRv

+1/0
16.3.2014 10:27

J66o91s22e57f 90H64o98n27e12š 7871692750393

Jak měli dělat výběrové řízení,když jde o využití opce rakouských drah,které snad výběrové řízení dělaly.Jaké by byly konkurenční nabídky?Bylo by z čeho vybírat?

0/0
14.3.2014 22:57

J49i70n79d91ř17i73c60h 43Š94k29o12p92e10k 4585451350655

využití opce v tomto případě možné není dle zákona.

Jediná možnost byla udělat VŘ s tím, že tyto railjety by byly jednou z nabídek

0/0
15.3.2014 8:08

J18o79s54e34f 68H56o44n46e98š 7451552110903

Kolik konkurentů je k dispozici?Musíte také brát v úvahu dosažení servisu.Co je platné,když to vyrobí Číňané levněji když servisní podpora je slabá

0/0
15.3.2014 13:07

J53i86n25d13ř58i81c75h 94Š71k10o72p92e95k 4225301490275

on nikdo jiný vagony nevyrábí ? Nikdy se žádný výběrové řízení na vlaky nedělalo ? 8-o

Samozřejmě, že dělalo......!!

0/0
15.3.2014 13:11

J14o65s32e81f 84H75o74n79e13š 7441242820363

Výběrové řízení lze udělat,ale otázka je jestli bude smysluplné.Vlaky jsou určeny na trasu Víden-Praha-Hamburk a své požadavky mají německé dráhy i rakušané a také musí mít schválení do provozu.Kdyby to bylo tak jednoduché,tak ČD mohli nabídnout Pendolina

0/0
15.3.2014 19:10

J28i35n74d47ř83i65c93h 63Š13k44o43p22e31k 4645511750865

lze předpokládat, že vagony používané na této trase musí splňovat nějaké podmínky, a to z hlediska parametrů, nikoli výrobce.

To by se pak mohlo stát, že railjety budou moci jezdit v Rakousko, za to v Německu a u nás ne

0/0
15.3.2014 19:31

Z80d49e73n98ě71k 62O14r78š32u47l97í98k 1925590927202

ouřadové zase řeší kraviny.místo aby byli rádi že lidi se svezou v pohodlných vozech a ne ve vozech jančury starejch 20 let a více tak ještě budou prudit.tohle je kocourkov.nakonec se bude dělat vř i na každou tužku či gumu.

+1/0
14.3.2014 20:04

J95i34n92d88ř60i96c46h 22Š97k77o89p83e97k 4295811200765

taky možný přístup.

V tom případě nemusíme řešit tunel Blanka ani tendry na silnice. Prostě to někdo nakreslí a pak se to dá rovnou nějaké firmě, která to postaví. Kolik to bude stát je  jedno, podstatný je, že bude nový tunel či dálnice. :-)

+1/0
14.3.2014 21:14

J67i11ř12í 60H71u75d58e86c 4662441909942

Ale tak se to přece dělá už dnes..VŘ jsou jen divadýlko...firma zdánlivě nabídne nižší cenu a pak si to vybere na vícepracích...

+2/0
14.3.2014 22:13

J91i49n40d63ř88i83c65h 52Š82k36o86p39e77k 4735781720525

to je problém investora, resp. jeho dozoru, že jim na vícepráce kývne.

Vícepráce jsou rovněž často důsledkem špatně zpracované projektové dokumentace,

0/0
15.3.2014 8:06

P30e12t75r 94T89y23č23k25a 6315592949842

Tak zrovna v tomto případě se podle mě jedná o byrokracii, protože výběrové řízení pokud vím dělali rakouské dráhy. Takže podle mě je nižší než by se kdo kdy dostal s výběrovým řízením v Česku.

+2/0
14.3.2014 18:39

J49i31n28d12ř26i63c38h 86Š28k36o37p46e23k 4765161330755

a co jako, že výběrové řízení dělaly rakouské dráhy ? dělaly ho dle rakouské legislativy, která u nás naštěstí neplatí.......

0/0
14.3.2014 18:48

M60a78r14t22i30n 22N75o87v81o12t59n65ý 3326806601914

Proč "naštěstí"? V čem je rakouská legislativa tak špatná, oproti té naší?

+1/0
14.3.2014 19:11

J48i64n59d62ř51i91c85h 10Š83k77o11p98e58k 4405601350945

naštěstí protože jsme samostatní a stát se mj. vyznačuje tím, že má vlastní legislativu

0/0
14.3.2014 19:16

M87a93r22t80i18n 43N97o52v51o46t58n26ý 3656156601484

Aha, čekal jsem nějakou zajímavější informaci. To, že máme vlastní legislativu, jsem tak nějak tušil. :-)

0/0
14.3.2014 19:24

J64i20n27d49ř11i93c98h 86Š65k56o69p58e34k 4945951120745

no to stačí. Právě, že máme vlastní legislativu, nelze se odvolávat na výběrové řízení dělané úplně za jiných podmínek na území jiného státu

0/0
14.3.2014 21:04

J87o30s81e12f 61Z86a38h64á74l56k79a 4143909508786

RailJet nemí motorová, ani elektrická, ani parní jednotka. Jde o pouho vlakovou soupravu s řídícím vozem. Nedá se to tahat ničím jiným než Taurusy, protože to má systém řízení dle standardů OBB nikoliv Evropy. To už ale ČD taktně zamlčují, tedy to že je ty soupravy stály balík peněz a další ještě vydají za pronájem rakouských lokomotiv.

0/−1
14.3.2014 18:16

T57o56m 21J80u44r69e88č37k54a 6575702905925

Žádný pronájem ČD platit nebudou. Jedná se o společnou vozbu ČD a OBB, kdy ČD dodají 7 netrakčních jednotek railjet a rakouská strana jen 3 soupravy, ale taky 10 lokomotiv. Vzájemná bilance vyrovnávek tak nakonec bude přesně 50:50.

+1/0
14.3.2014 19:15

M58a52r59t92i68n 95N55o35v53o67t17n51ý 3616796221964

ČD nikdy nezatajovaly kolik budou soupravy stát, všude se o tom psalo. A pronájem lokomotiv pravděpodobně moc stát nebude, z části bude hrazen vyrovnávkami výkonu.

0/0
14.3.2014 19:19

Z35d77e28n15ě83k 77J24o90n20á34š 9181719346890

To je na emigraci.. tohle je fakt kocourkov

0/0
14.3.2014 17:49

J79i52n68d75ř46i12c32h 43Š10k56o81p98e14k 4615871750735

že někdo dostane pokutu za nedodržení zákona ?

No to asi jo. ;-D

+1/0
14.3.2014 18:54

P42a12v10l88a 62K48v41a26p46i55l33o24v50á 7899718564397

Ne že už ty zákony jsou alá Kocourkov, to je ta horší varianta. Ale dle Vašich dalších komentářů bych soudila, že jste spokojen se stavem veřejné správy.

0/0
14.3.2014 19:25

J76i96n27d53ř17i86c16h 55Š35k58o39p47e75k 4915561190775

jsem spokojen, že někdo kdo nedodržel zákon, dostal přes prsty. A je jedno, zda je to tento případ či případ opravy mostu v Brně (článek pár dní zpátky)

0/0
14.3.2014 21:06

J35i72n30d38ř90i76c94h 42Š44k11o42p80e61k 4245641620575

http://ekonomika.idnes.cz/predrazena-oprava-mostu-v-brne-dz7-/eko-doprava.aspx?c=A140312_173542_eko-doprava_spi

0/0
14.3.2014 21:09

P37e72t34r 82N70e54c70h21a65n30i87c18k58ý 7483776888900

Pokuta za dobrý nákup a rychlé jednání. Než by se udělaly všechny byrokratické šaškárny, tak by ty railjety byly fuč.

0/0
14.3.2014 16:31

J60i33n80d46ř29i86c49h 27Š44k66o76p63e58k 4635951130735

nejsou nenahraditelné a poslední vyrobené kusy

+1/−1
14.3.2014 18:55

M58a75r57t62i70n 19N71o11v28o51t22n70ý 3886396301254

Ale  kdyby se objednávaly zvlášť, tak by stály neporovnatelně více, než když se koupily z Rakouska. Rakousko tehdy soutěžilo 67 souprav (z nichž ČD těch 7 odebírá), takže cena za 1 soupravu byla někde úplně jinde, než když byste poptával 7 souprav samostatně.

0/0
14.3.2014 19:22

J40i36n55d14ř19i58c83h 43Š31k46o73p33e91k 4775801700735

což je teoreticky možné, ale z hlediska zákona irelevantní. Zákon takovéto stanovení ceny, odůvodnění nákupu neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:07

J91i70ř24í 39K37r63e30j16č87í53k 2397858564356

No právěže umožnuje, takže je-li něco irelevantní, tak tahle prvoinstanční pokuta...

0/0
14.3.2014 21:20

J93i75n45d17ř51i35c23h 44Š37k60o26p36e24k 4155621510435

podmínky pro použití jednacího řízení bez uveřejnění, případně vynechání výběrového řízení úplě, jsou poměrně jasné a vymezené. Určitě mezi ně není výhodný nákup přes třetí, zahraniční osobu.

Doporučuji projet zákon o veřejných zakázkách, je to někde zkraje

0/0
14.3.2014 21:26

J18i89n33d25ř16i38c46h 59Š65k81o21p47e44k 4535151670255

souhrnně řečeno v tomto případě neumožňuje

0/0
14.3.2014 21:32

O66t45a48k48a93r 23V47a96l94e78k 6326852385172

Stat dava sam sobe pokutu za to, ze nakoupil jeste levneji, nez pokud by vypsal vyberove rizeni. At zije byrokracie.;-D;-D;-D;-D;-D

+4/0
14.3.2014 16:23

J71i59n91d23ř59i42c29h 41Š34k11o97p61e11k 4975371970235

zda nakoupil levněji nelze objektivně určit.

+1/−3
14.3.2014 18:55

L65u70d41v92í25k 17R88a12k 8315181574694

Prdlajs pokuta pro ČD, ale pro nás, daňové poplatníky, ČD nejsou soukromou firmou. Až napíšete, že pokutu zaplatí ten a ten úředník, tak pak to bude jak má býti.Rv;-O

0/−2
14.3.2014 15:36

L97u64k51á44š 24Š51l64e31h29o39f18e94r 1843559355449

Koukám že v ČD padla, máme tu plnou diskusi "ajznboňáků" :-)

+1/−3
14.3.2014 15:26

P80a27v65l70a 76K33v34a36p18i43l61o77v56á 7889108364257

Nevím jestli má někdo pojem jak vypadají soutěže na zadávání VZ. Je to obrovská šaškárna, která nás všechny stojí spoustu peněz. Rozhodující je cena. Přitom pravidla jsou úplně d.bilní. Není možno zadat nic konkrétně, protože by to mohlo být omezující pro soutěžitele, ale ani moc obecně. Pokud se změní podmínky je nutné soutěž zrušit a dělat novou, tímhle je zaměstnaných mraky lidí a další mraky je kontrolují. Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost. Nebo v nejlepším případě vůbec nefungujou ... viz. registr vozidel.

ČD koupily hezký vlaky a já jsem ráda, že budu jezdit v čistým a příjemným prostředí.

+12/0
14.3.2014 13:00

B26e21n 95P39a92v50k67a 1187253107281

"Výsledkem obyčejně bývá, že se nakupujou nekvalitní věci, které jsou v podstatě předražené, navíc mají nízkou životnost."

Od toho jsou smlouvy. Pokuty, atd. A ono to ty firmy přejde. Je to úplně stejné, jako v soukromém sektoru.

Že na to úředníci ser..., je věc jiná.

+1/−2
14.3.2014 13:33

J96a78n 72F51r67o81l91í98k 6626840435724

A máte nějakou geniální radu čím soutěž výhodně nahradit aby byl nákup kvalitní a levný?

+1/0
14.3.2014 13:37

J30i69ř26í 57E80r87b96e94n 1123104606337

Jestli jste někdy dělal něco v komerční sféře, tak i tam platí, že buď něco nakoupíte kvalitně, vydrží vám to věky a dodavatel vám to přizpůsobí na míru, anebo něco nakoupíte levně, budete na to nadávat a za chvíli to pořizování budete opakovat, protože to nevydrží.

A platí to pro kleště, pro OOPP, pro soustruh i pro měřicí přístroj...

0/0
14.3.2014 13:51

J77i77n55d80ř90i49c53h 64Š37k93o43p67e75k 4525611550695

u staveb postačuje kvalitní projekt + nezávislý stavební dozor + citelné smluvní sankce

u dodávek strojů, zařízení dostatečně podrobný popis technických parametrů

0/0
14.3.2014 21:24

J13i56ř52í 73E53r23b46e93n 1863814736527

Takhle to funguje i v komerční sféře.

Inteligentní vedení pobočky nadnárodního koncernu se rozhodne maximum věcí soutěžit bez toho, aby do toho mohli mluvit finální uživatelé a použivatelé. Takže třeba na úklid nebo dodávku některých věcí už nemáš firmy místní (které se Ti dokázaly vždy pružně přizpůsobit a dělaly pro Tebe možné nemožné), ale o 1 % levnější firmu z druhého konce republiky, která dělá jen to, co má ve smlouvě a s reklamacemi a modifikacemi si prej počkejte, až bude mít obchoďák cestu kolem za dva týdny...

+1/0
14.3.2014 13:45

P79a57v79l31a 90K63v69a86p89i97l11o61v65á 7939738884347

Jojo to máte pravdu. Mnohdy velké nadnárodní koncerny připomínají hluboký socialismus. Někdo dostane místo (funkci) přijde s geniální "úspornou či progresivní" myšlenkou, shrábne prémie a co z toho bude za dva tři roky? Nezájem. A veřejný sektor je kapitola sama pro sebe. Ono už na VŠ poznáte kategorii lidí, kteří mají silný zájem pracovat ve věř. sektoru nebo v nadnárodních koncernech.

0/0
14.3.2014 17:58

J17i37n32d69ř10i67c41h 84Š79k25o31p85e76k 4445961780215

nemáte pravdu.

Samozřejmě když se nekvalitně specifikuje, co má dodavatel dodat/postavit, dostane zadavatel naleštěnou bídu..

Opravdu nevidím přínos, kdy vyhrála dražší nabídka jen proto, že nabídla záruku např. 30 let, když firma měsíc od dokončení zakázky už nemusí existovat

0/0
14.3.2014 19:09

L24u57c49i79a92n 78P19a74p21a32z35i60a19n 5824357561945

I tak se nákup vyplatil. Dobře, že ČD nakoupily, taková nabídka není každý den. A pokuta ve vztahu k výhodnosti této nabídka je vlastně velmi symbolická.

+9/0
14.3.2014 12:43

T85o30m17a57s 16S68p55a23k 3633414101851

Takže pokuta činí jedno procento z celkové částky, za jakou byly soupravy zakoupeny? Směšné. České dráhy počítaly s mnohem větší pokutou a těchto pár halířů s radostí zaplatí.

+3/0
14.3.2014 12:33

O31l65g26a 80P50o71l87á22č89k19o57v20á 4544523274618

Jak zaplatí České dráhy? Vždyť je to státní podnik! Zaplatí to to vy, já,můj manžel, soused.... Co je to stát? Nějaký imaginární sud s penězi a kouzelník, který má všem zajistit spokojený život?

0/−1
14.3.2014 15:56

M90a10r15t55i73n 54N18o46v69o38t87n11ý 3546936721714

Nemáte pravdu. Samozřejmě, že to zaplatí ten podnik a ne vy. Zaplatí to z tržeb za jízdné a plateb, které dostává za to, že pro stát a kraje jezdí objednanou dopravu. Stát těch 25 miliónů ČD na pokutu nedá (a ani nesmí).

+2/0
14.3.2014 19:32







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.