Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Babiš navrhne třetí sazbu DPH i vyšší slevu na dani na děti

Ministr financí a šéf hnutí ANO Andrej Babiš navrhne třetí sazbu daně z přidané hodnoty, která by se vztahovala na léky, knihy a nenahraditelnou výživu. Přijde také s návrhy na vyšší slevu na dani na druhé a další dítě, jak to vyplývá z koaliční smlouvy, i s opětovným zavedením slevy na dani pro pracující důchodce.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

J84o34s68e33f 56T90r23ö58g88l 8239412596436

Do DPH moc nevidím, takže to komentovat nebudu. Jinak jdou ale změny celkem správným směrem. Zrušení superhrubé ptákoviny už mělo přijít dávno, díky ní jsme snad jediná země, která má degresivní zdanění vysokých příjmů. Progresivní je mi také proti srsti, ale degresivní je opravdu zvrhlost hodná Kalouska a jeho kamarádů. Podpora lidí s dětmi je také na místě, ty děti nás budou jednou živit a současná generace má dětí tak málo, že bude postupně ubývat. A zdanění paušálem se skutečně dost zneužívalo, protože byly nastavené velkoryse.

0/0
19.3.2014 17:39
Foto

J28i29ř19í 89J30a55n51e41č94e27k 6474695677798

K dnešnímoznámeným změnám v daňové oblasti:

 

1.    je dobré, že se vše nemění "za pochodu", že některé změny budouaž od 2016 (daň z příjmu FO) 

2.    je rozhodně dobré, že se nemění pravidla pro odpočet úroků z hypoték aúvěru ze stavebního spoření. Alespoň nebudeme trestat lidi, kteří berouodpovědnost za sebe do vlastních rukou 

3.    změna výdajových paušálů OSVČ se nyní nedá komentovat, pokud není známpřesný návrh koho a v jaké výši se bude týkat 

4.    daňová sleva na druhé a další dítě je nicotná, nebude mít žádný pozitivnídopad, pouze povede ke zvýšení daňové administrativy. Není nám jasné, čehotímto krokem chtějí dosáhnout  5.    třetí sazba DPH: je potřeba říci, jak bude nahrazen výpadek v příjmech přijejím zavedení. Má-li pak být vyšší než 5% (a nevíme o kolik), je otevřené, zdaji vůbec zavádět, bude-li beztak blízko současné nižší sazbě DPH   6.     JIM - nikde není uvedeno, co se tím zastavením získá (a ušetří)  Za expertní tým OK strany JiříJaneček

0/0
19.3.2014 15:28
Foto

J58i38ř44í 91J12a85n27e67č40e73k 6594925257128

K dnešnímoznámeným změnám v daňové oblasti:

 

1.    je dobré, že se vše nemění "za pochodu", že některé změny budouaž od 2016 (daň z příjmu FO)

 

2.    je rozhodně dobré, že se nemění pravidla pro odpočet úroků z hypoték aúvěru ze stavebního spoření. Alespoň nebudeme trestat lidi, kteří berouodpovědnost za sebe do vlastních rukou

3.  změna výdajových paušálů OSVČ se nyní nedá komentovat, pokud není známpřesný návrh koho a v jaké výši se bude týkat  4.    daňová sleva na druhé a další dítě je nicotná, nebude mít žádný pozitivnídopad, pouze povede ke zvýšení daňové administrativy. Není nám jasné, čehotímto krokem chtějí dosáhnout 5.    třetí sazba DPH: je potřeba říci, jak bude nahrazen výpadek v příjmech přijejím zavedení. Má-li pak být vyšší než 5% (a nevíme o kolik), je otevřené, zdaji vůbec zavádět, bude-li beztak blízko současné nižší sazbě DPH  6.     JIM - nikde není uvedeno, co se tím zastavením získá (a ušetří)  Za expertní tým OK strany JiříJaneček, www.okstrana.cz

0/0
19.3.2014 15:28

J63o16s80e76f 77N21o75v69á83k 7733761980989

Osobne mi stale unika, proc je neustale svarem pozice OSVC vs zamestnanec. Vy, co jste zamestnanci, zkuste si na vlastni kuzi, co znamena byt v tomto state OSVC. Sehnat praci a udrzet si ji. Uvedomte si, ze OSVC nema vyhody stability zamestnance, ktery tu praci ma vicemene zajistenou, ktery ma narok na odstupne, na proplacenou dovolenou, ktery bude mit zajiste vyssi duchod nez OSVC. Byl jsem na obou stranach barikady, takze mam moznost srovnavat.

+3/0
19.3.2014 15:27

H98o64n76z42a 83B24o95b20u54l42a 9746879543599

Doby, kdy měl zaměstanec výhodu stability jsou dávno, dávno pryč. Mnoho zamětnavatelů dnes funguje stylem zkušební doba a pryč.

OSVČ si zase můžete odečíst z daní cokoliv. Můj známý si z daní odepsal loď skoro za 2 mega, odepisuje si 5x týdně cestu 2x50 km s klukem na trénink v hokeji... Zaměstananec si nemlže odečíst ani náklady na dopravu do práce.

Myslím, že správné a spravedlivé by bylo vykazovat náklady ve skutečné výši.

+1/0
19.3.2014 15:33

J96o14s52e87f 34N23o50v68á57k 7903191730649

Souhlasim, ze dnes je spatna doba a zamestnanec mnoho vyhod ztratil, ale preci nemuzu premyslet tak, ze kdyz mi chcipla koza tak at sousedovi chcipne taky. To co pisete je ovsem problem prislusneho financaku, ze nedokaze OSVC prokazat nespravny odpis. Jinak, tady je ted svarem procentuelni odpis, ze XY% je prilis a tak, je pravda, ze za urcitych okolnosti neni adekvatni, ale ve vetsine pripadu zjednodusuje zivot.

+1/0
19.3.2014 15:41

H67o92n13z97a 59B80o40b19u82l59a 9406879673949

To je pravda, ale co si budeme říkat - paušál jen málokdo použije jen proto, že s tím má méně práce. Měl jsem kamaráda, dělal tzv. dokončovací stavební práce - ten neměl náklady v podstatě žádné, protože vždycky dělal "pro někoho" jako takový "subdodavatel". Všechno od něj dostal - materiál, nástroje, nářadí, dopravu - přesto uplatňoval paušál. A troufám si říci, že takových nebude málo. Pokud by se neměly paušály rušit plošně, pak od nějakého ročního obratu určitě. Tohle myslím není úplně fér.

+2/0
19.3.2014 16:54

M36a43r12c33e31l20a 86S68t33e20i73g73e26n27b51e72r67g67e29r 7560121173555

Pane Novak co je na tom problematickeho. Uz jste nekdy slysel o podvojnem ucetnicvi? Bud to zadate do PC nebo vedete ucetni knihu,

Na leve strane mate prijmy a na prave vydaje. Na konci mnesice to sectete.

Maly OSVC jich moc nema a velky si stejne najme ucetni firmu.

Ale je jednodusi si mnesicne odepsat pausal 1mega. A strcit ho do kapsy.

0/0
20.3.2014 14:34

V82á93c56l45a75v 46P73o64u30s38t86k16a 3669334696976

už mu ta loď prošla přes kontrolu účetnictví finančním úřadem, nebo ji zatím jenom začal odepisovat?

+2/0
19.3.2014 15:42
Foto

O86l95d43ř81i38c34h 42V62y88k45y25d91a21l 1419641879794

Možná chová kačeny, podle NV 27/2002 Sb. musí mít loďku.;-)

+1/0
19.3.2014 16:17

H60o17n76z85a 44B50o94b68u89l45a 9856199603279

Nechová, má autodopravu, myslím 8 kamionů. Loď má 5 měsíců v roce zaparkovanou někde v Chorvatsku. Já mu to nezávidím, pamatuji si doby, kdy neměli ani na toaleťák. Jen poukazuji na to, co je všechno možné a co zaměstanec nemůže. V podstatě jediné, co mi vadí je, že si jako zaměstananec nemůžu odepsat náklady na dopravu do práce. Kdyby šlo tohle, tak je mi ostatní putna.

+1/0
19.3.2014 16:58

L13u68b79o33š 22H29o78r31á49č41e66k 4988605530623

No, závist je zlá nemoc, můžete jít v jeho šlépějích, pokud Vám to okolí a FÚ dovolí. Ale jenom k upřesnění, ten člověk si napřed na to všechno musel vydělat - mít příjem, aby to mohl konzumovat - loď, cesty a to je

v dnešní době a v tomto prostředí umění. Ale každý tu možnost má to

zkusit. Nějaká prac. doba, dovolená často ani neexistuje. Řada lidí se ráda vrací do pelíšku zaměstnavatele.

+2/0
19.3.2014 17:08

H32o64n50z17a 55B58o56b83u63l45a 9106749913929

Jak jsem psal, já mu to opravdu nezávidím, žiju si celkem spokojeně. Ale to je pro vás asi těžko pochopitelné, že?

Spousta lidí by si také vydělala jako zaměstnanci na víc, kdyby si to mohli odečíst z daní, což ovšem evidentně také nechápete.

P.S. - 2x ročně měsíc v USA a 2x 14 dní na lodi mi taky jako "žádná dovolená" nepřijde.

0/−1
19.3.2014 18:20

H47o33n12z70a 42B55o21b86u28l44a 9196579213759

To nevím, ale má ji cca 6 let.

0/0
19.3.2014 16:55

M19a85r82t96i42n 45K34u93d78r63n11a 3709286149440

Nic Vám nebrání se stát zaměstnancem a budete mít ty skvělé výhody také. Nižší důchod budou mít OSVČ především proto, že odvádění pojištění v nejnižší možné výši (tedy většina).

0/0
19.3.2014 15:38

J32o47s37e84f 82N26o39v94á66k 7143411740149

Tu eru zamestnance uz mam za sebou, ale nejsem na zadnou stranu nevrazivy, zkratka at si kazdy vytvori podminky, jake mu vyhovuji. To, ze stat neni schopen nastavit spravna pravidla tak, aby byla funkcni a mela prinos (nejen financni), neni problem OSVC ani zamestnancu. Tech nesvaru je to mnohem vice nez 60% odpisu. Proto mi vadi, ze jsou neustale svary techto dvou stran. To jeste muzeme vytahnout svarcsystem, ktery je ve state zakazan, nicmene s v hojne mire vyuziva.

+1/0
19.3.2014 15:45

K30l40á58r44a 82T47r97n80k48o67v38á 3664979674689

Ono je zde plně naplňováno přísloví "když se dva perou třetí se směje" a taky "rozděl a panuj". Myslím, že antagonismus zaměstnanců a OSVČ je podporován protože se náramně hodí.

+1/0
19.3.2014 16:08

K10l10á23r51a 76T63r80n16k33o74v94á 3454239284779

Ono je zde zcela naplňováno přísloví "když se dva perou třetí se směje" a také "rozděl a panuj". Antagonismus mezi zaměstnanci a OSVČ je podporován, protože se náramně hodí. Ještě lepší přidat do kotle sváru důchodce a rodiny. Místo aby chápali jeden druhého, tak vyčerpávají svou energii v neproduktivních sporech.

0/0
19.3.2014 16:21

K64l66á41r14a 62T30r29n27k33o30v33á 3944639184709

Pardon příspěvky se nezobrazovaly.

0/0
19.3.2014 16:28

M61i44c47h49a81e76l91a 27H81a10n71u45š46o59v47á 0

1200Kč za rok? To si z nás pan Babiš dělá pr...? To není ani na zaplacení jednoho měsíce ve školce;-€ A odvolávat se na to, že je to kvůli jednomu z koaličních partnerů je fakt ubohé. Bylo by opravdu třeba, aby se tady začala většina oblastí řešit koncepčně. Zdravotnicví, školství a samotným rodinám by to jistě ulehčilo život více než nějaký výkřik do tmy vytržený z kontextu.!!

0/−1
19.3.2014 15:10

J16a28n 74P25r11o56v18a89z55n46í79k 6798984500311

Souhlas. Plaťte si to ze svého celé, 1200 je nic.

+2/0
19.3.2014 15:22

M21a62r20t18i51n 76K16u55d27r60n45a 3809206599770

Pokud to pro Vás nic neznamená, tak mi těch 1200 každý rok pošlete.;-)

+1/0
19.3.2014 15:25

J70o33s11e40f 15N14o86v81á54k 7883711870119

tak ja vam slibuji, ze az budu ve vlade, zaplatim vam kazdy mesi skolkovne, pastelkovne atd, berete? ;-D

+2/0
19.3.2014 15:34

M69i12c76h50a95e69l46a 61H36a93n82u40š59o10v23á 0

Vtipkování je super, ale  já to myslela tak, že tohle gesto opravdu porodnost nezvedne. Nic víc, nic míň.

0/0
22.3.2014 8:36

J78a29r45o57s22l84a22v 78P48e92t46r43i39k 5186310466620

Omezení paušálů znamená co? Neříkal Babiš že nebude zvedat daně, OSVČ taky nee ? Ono je hezké říkat že máte 60 ti % paušál, ale taky k tomu máte nastavenou cenu za práci. O 10% dolů to ustojím, víc ne. A myslím si že to bude drtivá většina OSVČ.. Jak zdražím práci, přijde nějaký umělec, který to udělá levněji na základě toho, že okrade stát.. a bude trvat dlouho, než na něj někdo přijde, a pak zase ten samý kolotoč. Výsledek? minus. Ne všichni živnostníci kradou a podvádějí, jsou obory kdy to je na hraně, a jak Babiš udělá něco razantního, bude tady armáda nezaměstnaných. A nejvíc se mi líbí Kalousek, který kritizuje, přitom jeho návrhy by nás OSVČ zlikvidovali úplně.

+1/0
19.3.2014 14:58

M74a46r53t49i19n 48K21u73d97r50n75a 3509696799150

Omezení paušálů daně nezvedá. Daňové paušály neměly daně snížit. nadále samozřejmě můžeš počítat daně klasicky, bez daňového paušálu. Žádná sazba se kvůli omezení daňových paušálů nezmění.

0/0
19.3.2014 15:06

A89l17e62x 18G41r59e13g88o89r 9624822142619

Děláte si z lidí legraci, nebo to opravdu myslíte vážně?

Co to je nastavená cena za práci? 300Kč na hodinu? nebo 500 Kč na hodinu?

0/0
19.3.2014 15:07

T40i37b39o89r 40B17r93i16n59s13k40ý 3189717583701

Asi jste také jeden z těch co si myslí, že když má řemeslník 500Kč na hodinu, tak si za měsíc vydělá 20dnů x 8 hodin x 500 = čistého;-D

0/0
19.3.2014 15:17

J19o71s19e68f 87N55o35v76á10k 7893851590859

za takovou castku bych ani nevstaval ;-D

0/0
19.3.2014 15:21

H56o89n65z15a 85B79o45b68u59l44a 9426749733549

Nevím, ale pořád můžete přece účtovat skutečné náklady, ne?

+1/0
19.3.2014 15:24

J86o76s53e45f 81N87o93v26á80k 7933941570359

co je, nejak vam to chcipe, mafro ;-D

+1/0
19.3.2014 14:57
Foto

H63a37n49a 13M80a31l46i26c92h97o53v38a 9360897203733

je smutné, že poslanci se k jakémukoli návrhu vyjadřují zásadně podle své stranické příslušnosti, nikdy ale podle toho, jestli návrh je dobrý nebo špatný.

+3/0
19.3.2014 14:45

J39a43r93o42s68l58a32v 63T17a97c65h68o74v94s70k56y 2592250174280

A budou 3 sazby DPH stacit ? Nemelo by jich byt alespon 50 ? Takhle je tu riziko, ze to nekdo pochopi a DPH odvede sparvne, cimz se stat zbytecne ochudi o pokuty.

+1/0
19.3.2014 14:44

H56o63n20z38a 56B61o87b32u25l19a 9916779293869

3 sazby jsou v EU běžné. V některých zemích je třetí sazba nulová.

0/−1
19.3.2014 14:48

M46i98c61h88a76l 41H73o42l15e25k 4619715309

Obrovskou nerovnost mezi zdanenim zamestnancu a OSVC v ČR krtizuje jak OECD tak mnoho ekonomu (treba vekonom David Marek z patrie). Smysl pausalu se absolutne vytratil. Misto toho aby se staly nastrojem snizeni administrativy tak se z nich stal nastroj danove optimalizace - coz je chyba. Vynos dane fyzickych osob u OSVC je tedy prakticky nulovy, nehlede na soc. pojisteni. (duchodovy system tak tahnou zejmena zamestnanci) Podle me by se mela udelat dukladna analyza u jednotlivych skupin podle jejich prumernych % nakladu k vynosum a pak stanovit pausaly. Bohuzel se to s temi pausaly v minulosti prestrelilo stejne jako se socialnimi davkami. Muj nazor

+3/0
19.3.2014 14:41

J31a50r92o22s29l71a63v 20T28a15c46h80o79v35s16k53y 2242300454810

Ja nevim, jak ostatni OSVC, ale ja odvadim vetsi dane prumerny zamestnanec.

+1/−1
19.3.2014 14:46

J37a94r19o67s82l83a42v 84T50a47c58h66o36v39s46k39y 2132890304230

To minus jsem dostal, za to, ze platim moc nebo ze zavisti, ze mi porad jeste dost zbyde ?

+2/0
19.3.2014 14:49

P18e68t41r 61M80i18c50h34á29l27e84k 4789790436348

Prostě když jako osvč platíte málo, tak jste špatnej. A když platíte hodně, tak jste taky špatnej. Jste špatnej člověk, protože jste osvč:-). Já taky

0/0
19.3.2014 18:44

M22i82c20h37a85l 85H22o71l69e48k 4209505429

Myslim procentualne ne v absolutni castce :)) dan z hlavy uz tu dlouho nemame

0/0
19.3.2014 14:49

J95a13r63o93s16l37a23v 95T42a37c58h41o59v23s67k65y 2682770324110

No a to je prave ta blbost. Neojezdim vic silnice, nevyuzivam vic armadu, ani nemam radeji nase poslance.

+1/0
19.3.2014 14:59

M27i63c28h74a13l 44H11o46l98e92k 4519405759

ja tak pan chce kapitalismus 19 stoleti - tak to potom jo. Vsihcni budou platit stejenou absolutni catsku.

0/0
19.3.2014 17:59

M53a30r64t33i77n 51K66u46d90r83n34a 3779776729280

Proč se porovnáváte s průměrným zaměstnancem? Průměrného zaměstnance porovnávejte s průměrným OSVČ.

0/0
19.3.2014 14:49

J55o12s90e25f 18N32o78v76á38k 7603591140909

a proc, kdyz je tento prispevek o nerovnosti zdaneni OSVC a zamestnancem?8-o

0/0
19.3.2014 14:52

M23a12r90t96i81n 87K38u57d43r86n27a 3219856209420

Protože průměr musíte porovnávat s průměrem, to že to nechápe je Vaše neznalost základů matematiky a statistiky.

0/0
19.3.2014 14:55

J38o50s95e40f 26N54o43v17á77k 7423171950759

ovsem to by musel byt takove zadani, srovnej prumer s prumerem, ctete poradne, prispevek se nikde nezminuje o srovnani prumerneho OSVC s prumernym zamestnance, je vas problem, ze spatne chapete psany text

0/0
19.3.2014 15:00

M90a14r73t72i60n 52K44u10d86r51n89a 3489256839670

Vy špatně chápete, vyvozovat z toho, že jedinec platí vyšší/nižší daně než průměr, že všichni platí vyšší/nižší daně je hloupost. Ale to nepochopíte, tak klidně dál pište hlouposti.

0/0
19.3.2014 15:08

J84a78r39o97s89l49a36v 42T30a43c59h56o16v34s57k88y 2852210474520

To je ale uplna blbost. Ja porovnavam sebe s prumerem abych tu ukazal jak jsem nadprumerny. Kdybych byl prumerny, tak se prece nebudu porovnavat.

0/0
19.3.2014 15:05

M69a23r66t68i50n 19K54u86d60r56n24a 3419856579380

Jenomže příspěvek byl o tom, že OSVČ platí nižší daně než zaměstnanci. A z porovnání tebe s průměrným zaměstnancem neplyne vůbec nic.

0/0
19.3.2014 15:11

H47o44n27z56a 49B58o83b40u23l13a 9466199513979

Když srovnáte počet zaměstanců a počet osvč a jimi odvedených daní, tak nejen absolutní částka, ale i průměrná a jednoho člověka je u zaměstnanců a osvč úplně někde jinde. A to si zaměstanec nemůže z daní odečíst ani náklady na cestu do práce.

0/0
19.3.2014 14:58

J65o77s11e71f 23N54o27v20á87k 7873441620749

OSVC take nikdo neproplati dovolenou, musi si na ni vydelat, OSVC nedostava flexipasy, stravenky a jine benefity

+2/0
19.3.2014 15:06





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.