- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
pruvodce za 4 hodiny prace dostane v prumeru 80 eur, z toho zaplati DPH a soc a zdravotni, tak si to zpocitejte kdyz za tyden prijede na prohlidku 100 autobusu, tak za den je to 8 000 eur a za rok je to 2 920 000 eur, a to delam prumer, za vikend prijede na prohlidku 200 az 500 autobusu, takze at se vazeny ekonomove zamysli nad regulaci, tady unikaji miliony na danich, byla jsem pruvodkyne, ale proste se s tim neda uzivit, diky tomu ze to neni regulovane, ze rikaji nesmysli, slysela jsem ze jedna takova delegatka cizinka rikala skupine, ze drive Vaclavske namesti bylo konskym trhem, ze ten nazev vznikl proto, ze tam tancovali lipicani, ja jako pruvodkyne musim mit zivnostensky list, polaci to delaji tak, naberou v pohranici polaka co si udelal u tyrkysu licenci, provadi na nasem uzemi, dostane za to zaplaceno a se skupinou jede zpet, tak kde je ta spravedlnost, ja musim mit zivnostak platit dane a cizinci, kteri tady provadeji neplati nic, stacilo by, kdyby se to zacalo kontrolovat a byla by statni instituce, ktera by vydavala licence, jako to bylo za komunistu a jeste chvili po nich dokud senator Okamura, se nezaslouzil o zruseni, aby tady mohli provadet jeho sikmooky pratele, v cizine, kdyz nemate pruvodcovske zkousky tak v italii 5 000eur pokuta, v recku ve spanesku rovnou do vezeni, v polsku vysoka pokuta, jenom u nas se nic nedeje, dejte pruvodcovani dustojnost a aby zase byla prace pro ceske obcany a ne pro cizince jako se to deje ted,
a ty co si mysli, ze pruvodcovani je jednoduche, ja studovala rok dejiny, pak 3 mesice si to prekladala a ucila nazpamet, stoupnete si pred 50 lidi a zacnete souvisle a rozume mluvit o historii nasi zemi, do toho chodit, davat pozor aby se nikdo neztratil , do toho se vas turisti ptaji a vy se musite soustredit, zkuste si chodit v -10 ctyri hodiny nebo v 30 stupnich ,nekdy mate i 2-3 skupiny za den nekolik dni za sebou,zkuste se 4 hodiny usmivat resit hadky lidi, ze jeden chce to druhy tamto, jdete a pozorujte tuto praci
Česká republika má mnoho průvodců, dobrých i špatných. Ale ne všichni mají práci. Turisty provádějí cizinci. Mnozí z nich bez pracovního povolení. Průvodci ze zemí EU povolení nepotřebují. Ostatní ano. Vykonávají práci = poskytují služby. Kontroly? Ať si úředníci kecají co chtějí - kontroly prostě neexistují. Možná by se přišlo na to,že Okamurovi japonští průvodci povolení nemají, ale drtivá většina "vypravěčů blábolů" jsou cizinci pobývající v ČR, podnikající jako uklízečky záchodků či umývači nádobí. Kdyby stát občas něco kontroloval, zjistil by, že se mezi němi najdou i "průvodci" bez legálního pobytu v ČR. To by ale někdo musel mít vůli. Poslal jsem podnět magistrátu města Prahy, úřadu práce a kanceláři prezidenta ČR. Odpověď jsem obdržel pouze z magistrátu - jak prý důkladně kontrolují. Bohužel jsem je ještě nikdy nepotkal.
proč se nenapíše, že liberalizaci průvodcovství má na triku japončík okamura? to on svým lobbingem udělal z této branže džungli. jeďte někdo do španělska, tam vás nenechají málem ani otevřít knižního průvodce dovezeného z ciziny.
Prosím o odkaz, že ten současný stav způsobil právě Okamura.
Ve svobodném státě by se jakákoliv činnost neměla monopolizovat na nějaké cechy nebo agentury. Zvýšení kvality průvodců je lépe dosažitelné školením, podobně jako řidičský průkaz i složením zkoušky u magistrátu. Rozhodně však ne vázáním této činnosti na nějakou firmu.
Nepochybně by se na místním gymnáziu našel historik, pedagog, který by takový několikadenní seminář pro obec vedl a měl od obce autorizaci, vydat po zkoušce průkaz průvodce. Cestovkám pak obec pouze sdělí, že předává seznam autorizovaných průvodců, ať si vyberou. Nutit je ale také nemůže- na druhé straně však i tito městští průvodci mohou nabízet své služby zcela volně přímo na místě.
Regulace určitě ne, ale nějakou znalost by dotyčný ukázat měl, pokud někdo někomu vykládá že Vary založil Petr Veliký, tak je to na pováženou......
A komu by ji měl ukazovat? A proč vlastně? Co se změní, když to bude říkat správně? A není tohle vlastně správnější -- jde nám o vzdělávání ruských turistů nebo o jejich prachy?
K profesním organizacím mám mírně zápornýc vztah. Většinou jim jde výslovene o pouze prachy. Ta požadavana profesionalita je opravdu jen zástěrka.
Tak tady jde asi o to, aby si cestovky nevozily své průvodce, ale aby byly nuceny si najmout místního, který (snad) zaplatí nějaké daně. O to, co komu nakecá, vůbec nejde.
Je to jen a jen sprostá ochrana průvodcovských koryt. Průvodce přece není sólista v opeře, toho může dělat každý, kdo si najde potřebné údaje a naučí se je. Průvodcem se člověk NERODÍ, ale stává.
Pár průvodcovských vykuků si chce udělat monopol na chození po památkách a městech. O co méně umějí, o to více si svoje koryta chtějí zabetonovat.
Takže když přijedete po letech se zájezdem do svého rodného města,nemohl byste ani ukázat svým známým ,kam jste chodil do školy,kde je slušná restaurace,pěkný výhled To by byl přímý důsledek Jako příklad je to extrém ale ...........
lide moc casto se zajezdem do rodneho mesta nejezdi, protoze to tam znaji a nepotrebuji za to platit poplatky za zajezd
Je krize. Kšeftu méně. Tak přirozeně se volá po návratu cechovniho systému. Je to ochrana a exkluzivita kšeftu.