Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura nabízí státu, že nahradí ČD na trati na Slovensko. Bez dotací

Soukromý železniční dopravce RegioJet navrhl ministerstvu dopravy, že převezme státem objednávané vlaky mezi Prahou a Slovenskem přes Ostravu a Vsetín. Provozovat by je chtěl ve stejném rozsahu jako nyní a bez dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B86r90o80n74i84s56l39a91v 20G47a41b33r93y45š 2372439181

Sleduju Jančurův vývoj od doby, co vstoupil na železnici a zjednodušeně řečeno ho spousta lidí žere za to, že je žlutý a nabízí kávu v ceně jízdenky. Ne že bych s ním jezdit nechtěl, ale já vlastně ani nemůžu, protože je jeho nabídka přepravy po ČR dost omezená. Sledoval jsem svou statistiku jízd po železnici a třeba za rok 2012 i 2013 jsem vlakem najezdil přes 24 tisíc km. Na jízdenkách jsem zaplatil necelých 17 tisíc Kč, jelikož vlastním IN50. S tímhle Jančura prostě konkurovat nemůže. Nechci dělat nikomu reklamu, ale budu prostě využívat rozšířenějšího dopravce.

+8/0
26.3.2014 0:01

J10i61r63i 10D31o73m46i65n66i25k 1921578651140

ČD mají oproti Jančurovi zásadní výhodu. Nemohou zkrachovat, vždy je stát zasanuje. Zatímco Jančura žije jen a pouze z velkých, až astronomických úvěrů a může velmi rychle skončit. Podobně, jako svého času nějaký Fisher . A kdo pak zajistí přepravu ? Proč nejde do regionální dopravy ? Nakonec ji má i v názvu ? :-) Svého času jsem mu fandil, zejména jeho skutečně slušným autobusům, ale s vlaky se zakousl do velkého sousta. To nakonec poznal nedávno v něnecku, kde ho z tendru prostě vyřadili. Tady žije víceméně jen ze své mediální tváře, jako dříve zmíněný Fisher, toho chtěli někteří šíkenci i za presidenta:-) Ale pan Jančura je i přes svou nespornou odvahu jen mediální hvězda a kromě astronomických dluhů za ním mnoho není. Jeho věřitelé mají jistě už dnes neklidné spaní... Žádný strom neroste do nebe....

+3/−1
25.3.2014 20:56

V62a47c44l37a76v 53H42a48j93e45k 3236109869

Pane Sůra a představa je taková, že RJ bude jezdit a už do sám, tedy bude podnikat na této trati na Slovensku nebo jako ČD jen na hranice. Fakt by mne zajímalo jakt si to představuje:-)

+1/0
25.3.2014 20:36

J34a66n 18S32ů52r75a 4385533863772

a už do sám? opravdu nerozumím otázce, pardon. aktuálně má RJ zažádáno i o kapacitu na Slovensku až do Košic.

+1/0
25.3.2014 22:49

V69a64c26l43a19v 28H41a45j44e53k 3436789859

Opravuji do roku 1993.

0/0
26.3.2014 8:07

V58a17c59l88a75v 60H66a28j85e30k 3866229979

Po ránu nějak blbnu. Trochu mi zlobí klávesnice. Otázku jste si ale vyložil správně a tak děkuji za odpověď.

0/0
26.3.2014 8:10

V58a91c50l80a36v 59H75a69j73e72k 3596199329

Zkuste se podívat zpět do historie. Většinu železničních tratí postavil a provozoval soukromý sektor a postupně je převzal stát. V Čechách jako poslední ústecko-teplickou dráhu, kterou stát od akcionářů vykoupil. Skutečností ale, je že provoz byl v období 1918-1923 ztrátový. Poslední zestátněnou dráhou pak byla Košicko-Bohumínská dráha až po 2 sv válce s tím, že sice byla v soukromém vlastnictví, ale od roku 1921 provozována ze strategických důvodů ČSD8-o. Tak nám tady vykládejte o efektivitě soukromého podnikání v železniční dopravě :-D

+3/0
25.3.2014 20:29

J30a62n 98S77ů55r52a 4555803583242

zaměňujete provoz dráhy a provoz osobní dopravy, to je trošku rozdíl.

0/0
25.3.2014 22:49

V91a86c62l92a29v 59H82a43j39e31k 3206699489

ne nezaměňuji. Až do rouku 2002 to v ČR prakticky bylo tak, že provozovatel dráhy a dopravy byla vždy táž firma.

0/0
26.3.2014 8:05

V94a63c27l83a12v 25H84a44j10e78k 3526399139

Opútarvuji do roku 1993

0/0
26.3.2014 8:09

M29a18r73t44i65n 27N98o76v57o92t72n66ý 3566196901384

Radim: Ahoj Honzo, už dlouho jsi o sobě nic nepřečetl, udělejs tím něco. To víš, ty tvoje jízdenky do Rychberku něco stojí, já teď musímšetřit a reklamu zadarmo na kolejích nenajdeš.

Honza: No, a co kdybych napsal třeba o těch vašich nových vozechz Rumunska, lidi by určitě zajímalo, kdy se v nich svezou …

Radim: Ty, to radši ani ne. Stačí, že se mi do dneška zdá o High-Jetech,radši se v tom nerýpej …

Honza: Hele, a co kdybychom napsali, že chceš jezdit namístoČD třeba, no třeba do Žiliny. Pamatuješ, jak jsi chtěl jezdit do Brna? A to jsiani neměl lokomotivy.  Hele, to je takováblbost, že to nemůže absolutně projít, takže nemusíš mít strach, že budeš musetplnit nějaké sliby. Budeš zadarmo v novinách a to je hlavní.

Radim: Ok, díky.

+6/−3
25.3.2014 17:54

J30a86n 22S60ů24r13a 4245383673532

Rychberk?

+1/0
25.3.2014 22:51

M64a73r79t91i17n 20N62o25v40o74t68n94ý 3656926691704

Tak se dříve říkalo Liberci. Ale jste mladík, takže jste to asi už nezažil. :-)

+1/0
26.3.2014 12:37

R46o69m53a27n 55P15o93l15á79č91e40k 1770886250925

Dokud se ovcím nevysvětlí pojem náhrada prokazatelné ztráty (pro ovce dotace) vs. proplácení všech slev nařízených státem, tak Jančura bude pořád polovinu lidí guru.

Je veřejným tajemstvím, že Praha - Ostrava díky tomu vyjde stát dráž než před monopolem s ČD...

+14/0
25.3.2014 15:45

A45l75a22n 61Ř34e96p65k85a 4625136

Ovcím se to nevysvětlí, ovce se uplatí kávičkou a vodou zdarma (v ceně jízdenky).

+13/0
25.3.2014 15:51
Foto

S40t78a25n69i34s31l28a90v 52M65í54č84e50k 3968595795746

Máte pravdu! (Teď jenom, aby to pochopily i ty ovce)

0/0
25.3.2014 17:38

V22a25c78l83a35v 24H81a33j28e52k 3416449739

Požádejde profi novináře a autora toho článku o vysvětlující a nezaujatý;-) článek k této problematice

0/0
25.3.2014 20:32

J80a82n 89S23ů25r35a 4775443543692

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd

jak vidíte, psali jsme to už dříve, psalo se to i poté.

0/0
25.3.2014 22:52

V21a86c46l58a47v 60H34a24j12e54k 3316529709

No to je stále stejná mistifikace jako používáte i v tomto článku. I zde píšete o dotacích i když dobře víte, že to dotace nejsou, ale jedná se v zásadě o úhradu státem objednaní služby, Takže pojem bez dotací v názvu obou článků je silně zavádějící. prostě to nejsou dotace a vy klamete čtenáře a poškozujete ČD!!!

+1/0
26.3.2014 8:31

M83a29r14e64k 43V46y16m78a86z55a77l 5848716932370

[>-] Pane Hájku, ale o to aby byli poškozovány ČD právě panu Sůrovi jde ze všeho nejvíce. Je pravda, že už není to co býval, spousta kritiky na jeho hlavu, otupí po čase každého, ale pořád, je to ten samý -objektivní- novinář....jiný nebude. Možná jedině, kdyby vstoupil do služeb ČD. To by byl obrat o 360 stupínků....;-D

0/0
26.3.2014 19:02

V81a33c11l39a67v 55H67a96j88e65k 3436729939

Proti kritice žádná, ale nesmí se vysloveně lhát. U nadpis článku je zjevná nepravda, protože pochybuji že se zřekne dotací žákovského jízdné a dalších vyhláškou stanovených slev. Takže bez "dotarcí" ve smyslu nadpisu to určitě nebude to určitě nebude. A pokud se týká ČD tak úhrada prokazatelní ztráty není dotace. Pan Sůra by už za tu dobu měl používat věcně správné pojmy. Takhle se hodně přibližuje bulváru.....;-D

0/0
26.3.2014 20:19

J37a39r89o52s37l22a16v 93K20o70m44o97ň 1480894344411

ale to byl článek co možná bude, článek před pořádným vyúčtováním. Takže výpovědní hodnota malá. Chtělo by to článek s vysvětlením dotací a doplácením slev garantované státem. A pokud možno čísla z oficiálních zdrojů a porovnání doplácení tehdy a nyní. Praxe je taková že ČD nemohou vykázat na tomto úseku kolik vezlo studentů a jiných slev dorovnávaných státem na daném úseku,protože krom pendolina mohou cestující libovolným vlakem ČD.

0/0
26.3.2014 8:36

V67a73c75l65a95v 42H78a52j90e84k 3246259319

Ano v tom pendolinu ne, protože jízdenka není svázána s místenkou. Má se to snad řešit do bo budoucna tak, že se u všech žákovských jízdenek bude při kontrola načítat aztécký kód. Aby byla přesná data.

0/0
26.3.2014 8:53

J24a97r98o72s21l50a56v 65K35o56m58o87ň 1430704614661

to bude průvodčí velmi zdržovat. A pak software,který to bude umět vytáhnout z pásky POPky. Navíc zatím se nic takového do pásky neukládá,jen kotrola jízdenek z e-shopu

ale do pendolina je jízdenka s místenkou,tak se dá zjistit jakou slevu kdo uplatnil na které místo

0/0
26.3.2014 16:31

V41a28c64l42a65v 30H91a67j16e96k 3946609469

vzhledem k systému cen místenek v pendolinu rozčleněí jízdenek dle poskytnutých slev nezjistíte. Samozřejmě kromě etiketů. Záznam o kontrole aztéka v POP vzniká už teď a další zpracování se provádí také. Co jsme slyšel, tak tato data snad požaduje MD a kraje právě kvůli dorovnání žákovského jízdného, takže s tím asi nic nelze udělat. Časem se uvidí.

0/0
26.3.2014 20:14

A52l96e89s 71D94r72d45a 8349362493761

Jen aby teď Jančuru nešťastnou náhodou nepřejela drezína Českých drah :-P

+1/−2
25.3.2014 14:19
Foto

Z75d42e26n26k77a 62S70c26h85o59e65n59b82a65e93c16h40l66e24r 55K95r28u73z14o61v96a 6718752887309

Kem me napada proc je tak obskakovana jen severni cast cr. A lidi na jihu musi porad jezdit s cd?

0/−3
25.3.2014 12:49

J16a91r24o64s89l87a74v 50K38o44m33o43ň 1600114854461

minimum opravených tratí na vyšší rychlost, max. jen na Plzeň a až teď se to dělá. Na Budějky nic moc propustnost trati. Malé aglomerace. A hlavně oba soukromníci mají jen stejnosměrné lokomotivy a na jihu jen střídavý proud v drátech. Pokud vím,tak akorát slováci uvažují o změně, že budou mít celou svou republiku v jednom napětí,ale zatím na to nemají prachy.Tuším že půjdou komplet na střídavý proud a pak bude mít Jančura smůlu i tam do Žiliny,ale to je na několik let. Tak třeba do té doby koupí vícesystémové lokomotivy a bude pak třeba jezdit k Vám dolů na jih ;-)

+4/0
25.3.2014 12:57

V17a15c11l65a14v 67H22a93j80e56k 3676229649

Pro toho platí taky. A stát mu mozdíl k jízdnému beze slevy doplácí.

+1/0
25.3.2014 12:20

V80a89c94l37a64v 53H73a45j27e75k 3156409889

Návrh Jančury je o tom, že stát zaplatí v reálu více než ČD a pokud bude mít monopol, tak zaplatí nejspíš více i cestující. Navíc mi uniká jak chce realizovat prodej, protože má zcela izolovaný systém.

+8/0
25.3.2014 11:49

B38o78h31u62s66l72a27v 24K89r66á73l32í25k 2471780309836

Zajistit síťovost státem objednávaných služeb je úkolem státu jako regulátora a pak ještě státu jako objednavatele. Pokud stát vyhlásil harmonogram výběrových řízení, tak předpokládám, že toto všechno už má dávno do detailů promyšlené a připravené a bude to součástí smlouvy s každým dopravcem.

0/−1
25.3.2014 13:02

V42i30k61t85o57r 53Z38e16r95z56á21n 8114889388946

No a nakonec to ještě Radim spojí s tou slibovanou linkou do Hamburku. To bude pane relace, Hamburk - Vsetín - Žilina;-D

Ale já bych se nebál, ono ne vše co Radim řekne se splní :-P Highjety s šesti třídami a přistávací dráhou pro raketoplány nejsou,o něco hůře vybavené vozy z Aradu taky ne, nakonec to jsou rakouské ojetiny, o Hamburku se nějak přestalo mluvit...tak musel přijít s něčím novým:-)

+4/−1
25.3.2014 11:46

P34e25t39r 42P71i28d89r93m93a50n90n 7331303145483

O Hamburku se nemluví,protože ho Němci vyřadili z tendru a jednají s ČD.

+5/0
25.3.2014 11:49

V93i24k43t43o84r 78Z13e79r34z91á56n 8694269168226

Ano to vím. Ale znamená to jediné - vyřadili ho pravděpodobně pro to, že skončil u slibů. Sice mu dali busy, ale tam není zase tak co zkazit a náhradu v případě problémů seženou rychle.

+3/0
25.3.2014 11:53

P10e37t77r 96V10i17n46t57r65l51í35k 3666444651

já v Hamburku pracoval, autobusem SA jsem tam jel jen jednou, na dlouhou cestu je lepší vlak, nebo letadlo... tak daleko jsem jel autobusem naposledy a pravda je taková, že provoz vláčků byla pro Radima velká vidina zisku, ale až později zjistil, co všechno s tím je spojené :-)

+4/0
25.3.2014 11:57

V30i17k11t56o50r 27Z86e55r93z20á55n 8214589188796

V Německu začal autobusy jezdit pro DB na lince Norimberk - Mannheim, a tak prodloužil linku Praha - Norimberk kde jezdil už dříve.

A s volbou vlaku na delší cestu naprosto souhlasím R^ já vlak volím i na krátké cesty, když je to možné :-)

+2/0
25.3.2014 12:53

J70a29n 77N87e37m89e95t52h 1179473976571

Proč p. Jančura si třeba nechce pronajmout trasu Praha - Znojmo, Havlíčkův Brod - Humpolec či Havlíčkův Brod - Chotěboř, nebo Č. Třebová - M. Třebová a jiné obdobné tratě. ČD jezdí za stejnou cenu na všech trasách, tj stejná cena za jeden kilometr. Uměl by to p. Jančura také a jaká by byla ta cena?

+4/0
25.3.2014 11:40

D66a76n91i58e21l 68M24a14r84t55í23n74e87k 4353543423679

myslíte to tak že když si vyberu třeba trasu kde jedou oba dva dopravci že listek stojí podobně ?

0/−1
25.3.2014 11:41

D50a88n57i38e77l 93S31c57h78n16i75t33z64e92r 5191514681296

Dotaz nemá být na p. Jančuru, ale na kraj.

0/0
30.3.2014 2:40

J77i12ř60í 44D52r44a13h93o25t16a 1120105129456

Nojo pane Jančuro, a co až se ten váš sen díky předluženosti, kterou trpíte již nyní , sesype, jako domeček z karet ? :-)

+4/−1
25.3.2014 11:39

A62l83e65s 58D50r29d87a 8829692103411

Zato ČD jsou vzorem vzorného podniku ;-D. Díkybohu za Jančuru, že umožnil lidem cestovat v něčem lepším než 20x předražených dobytčácích.

+1/−4
25.3.2014 14:25

M61a47r79t30i61n 14N33o28v15o76t40n16ý 3156466221344

Za posledních 5 let investovaly ČD do nového vozového parku přes 25 miliard korun. Nejmladší vagón se kterým jezdí Jančura má cca 25 let a jsou v žalostném stavu (v létě hřejí v zimě chladí). Mluvit v této souvislosti o dobytčácích mi přijde z vaší strany, mírně řečeno, stupidní.

+3/0
25.3.2014 17:01
Foto

J82i77ř25í 55I78n14c40z70é79d36y 2594115491419

Ja bych jim to dal na nejake trase na, ktere zas o tak moc nejde. ;-D

0/−1
25.3.2014 11:35

V35a53c32l77a73v 81H97a55j12e55k 3256129199

Jo Kalousek to měl vymyšlený. Chtěl zrušit slevu pro žáky a studenty a tím by stát ušetřil za dotace.

+5/0
25.3.2014 11:34

P86e16t49r 42V89i23n34t38r58l55í12k 3326854331

Jančura dělá chudáčka, mluví se mu to dobře, on nemusí provozovat tratě, kde dávají liškám dobrou noc, nemusí platit železniční stanice, provoz železnic atd, potom si může dovolit rušit spoje a koupit nové vláčky, osobně mu fandím více než ČD, ale je dobré znát souvislosti... už pár spojů autobusových linek zrušil, protože nebyly výdělečné, což si ČD dovolit nemohou

+4/−3
25.3.2014 11:32

D31a57n64i21e90l 94M89a42r75t65í48n44e69k 4463583153589

ano on sice nemusí provozova tratě kde skoro nikdo nejezdí ale tu ztrátu kterou tam ČD udělá pak dostane zaplacenou na dotacích :), je podle mě naprostej nesmysl pokud si na to nevydělá jinde aby provozovala vlaky někde kde jeden 10 lidí za den ale na to konto tam jezdí každou druhou hodinu vlak

+1/−1
25.3.2014 11:40

P32e47t91r 21V48i62n22t35r88l84í85k 3626324941

pokud by stát neplatil dotace ČD, neměli by šanci uživit nic, Regio-Jet disponuje pouze vlaky, ČD musí tratě udržovat, musí udržovat stanice, mají techniku na udržování tratí atd atd, s tím spojené náklady tisíců zaměstnanců, kteří tohle všechno musí obsluhovat... takže se nedivte, že jsou ČD ve ztrátách, ano, ty statisícové odměny manažerů pěkné nejsou, ale ekonomiku ČD to nějak nevytrhne

0/−4
25.3.2014 11:43

J84o84s25e80f 27K82o60p63e40c97k54y 9404822935

CD nema s tratemi nic spolecneho ;-)

+2/0
25.3.2014 11:44

P14e78t53r 69V63i58n53t64r41l31í96k 3676164921

máte pravdu, ty udržuje sždc, nicméně vše ostatní provozují ČD, také vše zdědily, ono se podniká dobře, když nakoupíte již na postavené infrastruktuře jen vlaky a zbytek už je daný, ČD hospodařilo odjakživa se vším, Jančura je alibista, líbilo by se mu vzít si jen výdělečné spoje a zbytek by nechal ČD, ty provozují veškeré spoje

+2/0
25.3.2014 11:52

J74o61s31e93f 75K86o23p40e94c98k32y 9474312975

To, ze je Jancura ulhany komediant co ma koupeneho pana Suru je vcelku jasne ;-)

+3/0
25.3.2014 11:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.