Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu


Diskuse k článku

Jančura nabízí státu, že nahradí ČD na trati na Slovensko. Bez dotací

Soukromý železniční dopravce RegioJet navrhl ministerstvu dopravy, že převezme státem objednávané vlaky mezi Prahou a Slovenskem přes Ostravu a Vsetín. Provozovat by je chtěl ve stejném rozsahu jako nyní a bez dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času
Foto

B52r15o97n50i62s50l90a65v 36G57a89b76r72y23š 2812859191

Sleduju Jančurův vývoj od doby, co vstoupil na železnici a zjednodušeně řečeno ho spousta lidí žere za to, že je žlutý a nabízí kávu v ceně jízdenky. Ne že bych s ním jezdit nechtěl, ale já vlastně ani nemůžu, protože je jeho nabídka přepravy po ČR dost omezená. Sledoval jsem svou statistiku jízd po železnici a třeba za rok 2012 i 2013 jsem vlakem najezdil přes 24 tisíc km. Na jízdenkách jsem zaplatil necelých 17 tisíc Kč, jelikož vlastním IN50. S tímhle Jančura prostě konkurovat nemůže. Nechci dělat nikomu reklamu, ale budu prostě využívat rozšířenějšího dopravce.

+8/0
26.3.2014 0:01

J97i28r79i 11D62o52m23i87n98i58k 1961278401750

ČD mají oproti Jančurovi zásadní výhodu. Nemohou zkrachovat, vždy je stát zasanuje. Zatímco Jančura žije jen a pouze z velkých, až astronomických úvěrů a může velmi rychle skončit. Podobně, jako svého času nějaký Fisher . A kdo pak zajistí přepravu ? Proč nejde do regionální dopravy ? Nakonec ji má i v názvu ? :-) Svého času jsem mu fandil, zejména jeho skutečně slušným autobusům, ale s vlaky se zakousl do velkého sousta. To nakonec poznal nedávno v něnecku, kde ho z tendru prostě vyřadili. Tady žije víceméně jen ze své mediální tváře, jako dříve zmíněný Fisher, toho chtěli někteří šíkenci i za presidenta:-) Ale pan Jančura je i přes svou nespornou odvahu jen mediální hvězda a kromě astronomických dluhů za ním mnoho není. Jeho věřitelé mají jistě už dnes neklidné spaní... Žádný strom neroste do nebe....

+3/−1
25.3.2014 20:56

V98a30c88l47a55v 80H48a81j66e32k 3646259739

Pane Sůra a představa je taková, že RJ bude jezdit a už do sám, tedy bude podnikat na této trati na Slovensku nebo jako ČD jen na hranice. Fakt by mne zajímalo jakt si to představuje:-)

+1/0
25.3.2014 20:36

J64a71n 69S38ů53r88a 4125443583492

a už do sám? opravdu nerozumím otázce, pardon. aktuálně má RJ zažádáno i o kapacitu na Slovensku až do Košic.

+1/0
25.3.2014 22:49

V82a53c56l11a32v 32H73a90j45e46k 3206439949

Opravuji do roku 1993.

0/0
26.3.2014 8:07

V34a40c25l62a54v 82H53a24j38e92k 3246699989

Po ránu nějak blbnu. Trochu mi zlobí klávesnice. Otázku jste si ale vyložil správně a tak děkuji za odpověď.

0/0
26.3.2014 8:10

V96a24c47l77a56v 32H52a28j66e24k 3816889139

Zkuste se podívat zpět do historie. Většinu železničních tratí postavil a provozoval soukromý sektor a postupně je převzal stát. V Čechách jako poslední ústecko-teplickou dráhu, kterou stát od akcionářů vykoupil. Skutečností ale, je že provoz byl v období 1918-1923 ztrátový. Poslední zestátněnou dráhou pak byla Košicko-Bohumínská dráha až po 2 sv válce s tím, že sice byla v soukromém vlastnictví, ale od roku 1921 provozována ze strategických důvodů ČSD8-o. Tak nám tady vykládejte o efektivitě soukromého podnikání v železniční dopravě :-D

+3/0
25.3.2014 20:29

J45a55n 88S68ů90r43a 4495193243542

zaměňujete provoz dráhy a provoz osobní dopravy, to je trošku rozdíl.

0/0
25.3.2014 22:49

V98a73c72l50a44v 79H83a55j42e62k 3546749509

ne nezaměňuji. Až do rouku 2002 to v ČR prakticky bylo tak, že provozovatel dráhy a dopravy byla vždy táž firma.

0/0
26.3.2014 8:05

V47a26c79l95a61v 15H31a94j68e73k 3856909209

Opútarvuji do roku 1993

0/0
26.3.2014 8:09

M74a29r78t68i70n 35N34o72v13o97t72n76ý 3206646221484

Radim: Ahoj Honzo, už dlouho jsi o sobě nic nepřečetl, udělejs tím něco. To víš, ty tvoje jízdenky do Rychberku něco stojí, já teď musímšetřit a reklamu zadarmo na kolejích nenajdeš.

Honza: No, a co kdybych napsal třeba o těch vašich nových vozechz Rumunska, lidi by určitě zajímalo, kdy se v nich svezou …

Radim: Ty, to radši ani ne. Stačí, že se mi do dneška zdá o High-Jetech,radši se v tom nerýpej …

Honza: Hele, a co kdybychom napsali, že chceš jezdit namístoČD třeba, no třeba do Žiliny. Pamatuješ, jak jsi chtěl jezdit do Brna? A to jsiani neměl lokomotivy.  Hele, to je takováblbost, že to nemůže absolutně projít, takže nemusíš mít strach, že budeš musetplnit nějaké sliby. Budeš zadarmo v novinách a to je hlavní.

Radim: Ok, díky.

+6/−3
25.3.2014 17:54

J40a51n 86S64ů59r36a 4625693473792

Rychberk?

+1/0
25.3.2014 22:51

M44a37r63t87i97n 52N71o74v18o57t31n68ý 3596566121734

Tak se dříve říkalo Liberci. Ale jste mladík, takže jste to asi už nezažil. :-)

+1/0
26.3.2014 12:37
Foto

R37o60m67a56n 30P63o43l39á19č46e33k 1310716930835

Dokud se ovcím nevysvětlí pojem náhrada prokazatelné ztráty (pro ovce dotace) vs. proplácení všech slev nařízených státem, tak Jančura bude pořád polovinu lidí guru.

Je veřejným tajemstvím, že Praha - Ostrava díky tomu vyjde stát dráž než před monopolem s ČD...

+14/0
25.3.2014 15:45
Foto

A50l15a81n 36Ř80e10p37k88a 4245546

Ovcím se to nevysvětlí, ovce se uplatí kávičkou a vodou zdarma (v ceně jízdenky).

+13/0
25.3.2014 15:51
Foto

S50t15a64n46i66s24l35a96v 12M16í97č35e18k 3708965145426

Máte pravdu! (Teď jenom, aby to pochopily i ty ovce)

0/0
25.3.2014 17:38

V26a13c67l30a69v 36H31a49j68e31k 3666879289

Požádejde profi novináře a autora toho článku o vysvětlující a nezaujatý;-) článek k této problematice

0/0
25.3.2014 20:32

J85a54n 12S20ů63r49a 4185413163402

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd

jak vidíte, psali jsme to už dříve, psalo se to i poté.

0/0
25.3.2014 22:52

V34a94c63l33a86v 46H71a65j32e23k 3786679629

No to je stále stejná mistifikace jako používáte i v tomto článku. I zde píšete o dotacích i když dobře víte, že to dotace nejsou, ale jedná se v zásadě o úhradu státem objednaní služby, Takže pojem bez dotací v názvu obou článků je silně zavádějící. prostě to nejsou dotace a vy klamete čtenáře a poškozujete ČD!!!

+1/0
26.3.2014 8:31

M91a15r81e82k 97V57y47m37a80z94a91l 5518586272750

[>-] Pane Hájku, ale o to aby byli poškozovány ČD právě panu Sůrovi jde ze všeho nejvíce. Je pravda, že už není to co býval, spousta kritiky na jeho hlavu, otupí po čase každého, ale pořád, je to ten samý -objektivní- novinář....jiný nebude. Možná jedině, kdyby vstoupil do služeb ČD. To by byl obrat o 360 stupínků....;-D

0/0
26.3.2014 19:02

V63a66c79l46a62v 79H80a83j96e69k 3976369899

Proti kritice žádná, ale nesmí se vysloveně lhát. U nadpis článku je zjevná nepravda, protože pochybuji že se zřekne dotací žákovského jízdné a dalších vyhláškou stanovených slev. Takže bez "dotarcí" ve smyslu nadpisu to určitě nebude to určitě nebude. A pokud se týká ČD tak úhrada prokazatelní ztráty není dotace. Pan Sůra by už za tu dobu měl používat věcně správné pojmy. Takhle se hodně přibližuje bulváru.....;-D

0/0
26.3.2014 20:19

J63a14r94o22s13l71a14v 61K25o21m36o46ň 1230874744761

ale to byl článek co možná bude, článek před pořádným vyúčtováním. Takže výpovědní hodnota malá. Chtělo by to článek s vysvětlením dotací a doplácením slev garantované státem. A pokud možno čísla z oficiálních zdrojů a porovnání doplácení tehdy a nyní. Praxe je taková že ČD nemohou vykázat na tomto úseku kolik vezlo studentů a jiných slev dorovnávaných státem na daném úseku,protože krom pendolina mohou cestující libovolným vlakem ČD.

0/0
26.3.2014 8:36

V86a69c29l66a34v 13H52a41j93e69k 3916929789

Ano v tom pendolinu ne, protože jízdenka není svázána s místenkou. Má se to snad řešit do bo budoucna tak, že se u všech žákovských jízdenek bude při kontrola načítat aztécký kód. Aby byla přesná data.

0/0
26.3.2014 8:53

J91a29r92o62s34l34a18v 90K40o36m47o89ň 1390494774141

to bude průvodčí velmi zdržovat. A pak software,který to bude umět vytáhnout z pásky POPky. Navíc zatím se nic takového do pásky neukládá,jen kotrola jízdenek z e-shopu

ale do pendolina je jízdenka s místenkou,tak se dá zjistit jakou slevu kdo uplatnil na které místo

0/0
26.3.2014 16:31

V69a74c19l60a27v 72H66a55j93e94k 3926229119

vzhledem k systému cen místenek v pendolinu rozčleněí jízdenek dle poskytnutých slev nezjistíte. Samozřejmě kromě etiketů. Záznam o kontrole aztéka v POP vzniká už teď a další zpracování se provádí také. Co jsme slyšel, tak tato data snad požaduje MD a kraje právě kvůli dorovnání žákovského jízdného, takže s tím asi nic nelze udělat. Časem se uvidí.

0/0
26.3.2014 20:14

A43l21e52s 20D97r89d86a 8289552823611

Jen aby teď Jančuru nešťastnou náhodou nepřejela drezína Českých drah :-P

+1/−2
25.3.2014 14:19
Foto

Z37d86e57n30k50a 61S64c37h42o80e76n96b34a47e84c96h35l80e60r 90K22r65u79z41o45v59a 6718822667269

Kem me napada proc je tak obskakovana jen severni cast cr. A lidi na jihu musi porad jezdit s cd?

0/−3
25.3.2014 12:49

J76a81r27o88s20l64a17v 39K22o23m27o94ň 1860634574241

minimum opravených tratí na vyšší rychlost, max. jen na Plzeň a až teď se to dělá. Na Budějky nic moc propustnost trati. Malé aglomerace. A hlavně oba soukromníci mají jen stejnosměrné lokomotivy a na jihu jen střídavý proud v drátech. Pokud vím,tak akorát slováci uvažují o změně, že budou mít celou svou republiku v jednom napětí,ale zatím na to nemají prachy.Tuším že půjdou komplet na střídavý proud a pak bude mít Jančura smůlu i tam do Žiliny,ale to je na několik let. Tak třeba do té doby koupí vícesystémové lokomotivy a bude pak třeba jezdit k Vám dolů na jih ;-)

+4/0
25.3.2014 12:57

V26a39c47l97a73v 62H74a50j25e76k 3256739639

Pro toho platí taky. A stát mu mozdíl k jízdnému beze slevy doplácí.

+1/0
25.3.2014 12:20

V34a84c82l20a53v 69H22a89j94e34k 3716789399

Návrh Jančury je o tom, že stát zaplatí v reálu více než ČD a pokud bude mít monopol, tak zaplatí nejspíš více i cestující. Navíc mi uniká jak chce realizovat prodej, protože má zcela izolovaný systém.

+8/0
25.3.2014 11:49

B92o96h42u96s48l49a93v 46K84r19á18l25í11k 2981660529356

Zajistit síťovost státem objednávaných služeb je úkolem státu jako regulátora a pak ještě státu jako objednavatele. Pokud stát vyhlásil harmonogram výběrových řízení, tak předpokládám, že toto všechno už má dávno do detailů promyšlené a připravené a bude to součástí smlouvy s každým dopravcem.

0/−1
25.3.2014 13:02

V85i78k34t28o68r 52Z15e15r91z38á85n 8454869468506

No a nakonec to ještě Radim spojí s tou slibovanou linkou do Hamburku. To bude pane relace, Hamburk - Vsetín - Žilina;-D

Ale já bych se nebál, ono ne vše co Radim řekne se splní :-P Highjety s šesti třídami a přistávací dráhou pro raketoplány nejsou,o něco hůře vybavené vozy z Aradu taky ne, nakonec to jsou rakouské ojetiny, o Hamburku se nějak přestalo mluvit...tak musel přijít s něčím novým:-)

+4/−1
25.3.2014 11:46

P65e76t23r 34P56i77d90r16m65a47n32n 7841253665283

O Hamburku se nemluví,protože ho Němci vyřadili z tendru a jednají s ČD.

+5/0
25.3.2014 11:49

V83i42k65t75o65r 28Z73e33r10z67á56n 8614619138536

Ano to vím. Ale znamená to jediné - vyřadili ho pravděpodobně pro to, že skončil u slibů. Sice mu dali busy, ale tam není zase tak co zkazit a náhradu v případě problémů seženou rychle.

+3/0
25.3.2014 11:53

P80e18t94r 82V67i32n18t60r86l86í62k 3926184611

já v Hamburku pracoval, autobusem SA jsem tam jel jen jednou, na dlouhou cestu je lepší vlak, nebo letadlo... tak daleko jsem jel autobusem naposledy a pravda je taková, že provoz vláčků byla pro Radima velká vidina zisku, ale až později zjistil, co všechno s tím je spojené :-)

+4/0
25.3.2014 11:57

V49i67k71t49o26r 72Z66e70r62z46á81n 8184249618316

V Německu začal autobusy jezdit pro DB na lince Norimberk - Mannheim, a tak prodloužil linku Praha - Norimberk kde jezdil už dříve.

A s volbou vlaku na delší cestu naprosto souhlasím R^ já vlak volím i na krátké cesty, když je to možné :-)

+2/0
25.3.2014 12:53

J13a96n 81N20e81m79e10t76h 1649793416311

Proč p. Jančura si třeba nechce pronajmout trasu Praha - Znojmo, Havlíčkův Brod - Humpolec či Havlíčkův Brod - Chotěboř, nebo Č. Třebová - M. Třebová a jiné obdobné tratě. ČD jezdí za stejnou cenu na všech trasách, tj stejná cena za jeden kilometr. Uměl by to p. Jančura také a jaká by byla ta cena?

+4/0
25.3.2014 11:40

D49a56n24i25e60l 12M83a82r94t88í89n97e65k 4703713923429

myslíte to tak že když si vyberu třeba trasu kde jedou oba dva dopravci že listek stojí podobně ?

0/−1
25.3.2014 11:41

D61a64n35i35e49l 14S16c61h25n53i80t18z45e32r 5921124561166

Dotaz nemá být na p. Jančuru, ale na kraj.

0/0
30.3.2014 2:40

J68i78ř62í 86D29r33a63h64o41t34a 1870775309246

Nojo pane Jančuro, a co až se ten váš sen díky předluženosti, kterou trpíte již nyní , sesype, jako domeček z karet ? :-)

+4/−1
25.3.2014 11:39

A74l51e25s 74D34r69d33a 8139422163251

Zato ČD jsou vzorem vzorného podniku ;-D. Díkybohu za Jančuru, že umožnil lidem cestovat v něčem lepším než 20x předražených dobytčácích.

+1/−4
25.3.2014 14:25

M79a90r80t47i82n 31N29o13v83o52t69n78ý 3966326101464

Za posledních 5 let investovaly ČD do nového vozového parku přes 25 miliard korun. Nejmladší vagón se kterým jezdí Jančura má cca 25 let a jsou v žalostném stavu (v létě hřejí v zimě chladí). Mluvit v této souvislosti o dobytčácích mi přijde z vaší strany, mírně řečeno, stupidní.

+3/0
25.3.2014 17:01
Foto

J71i83ř91í 86I73n37c15z83é75d97y 2894685491909

Ja bych jim to dal na nejake trase na, ktere zas o tak moc nejde. ;-D

0/−1
25.3.2014 11:35

V88a86c81l48a46v 12H43a61j57e81k 3286979339

Jo Kalousek to měl vymyšlený. Chtěl zrušit slevu pro žáky a studenty a tím by stát ušetřil za dotace.

+5/0
25.3.2014 11:34

P91e73t14r 52V90i42n81t58r74l37í32k 3486804111

Jančura dělá chudáčka, mluví se mu to dobře, on nemusí provozovat tratě, kde dávají liškám dobrou noc, nemusí platit železniční stanice, provoz železnic atd, potom si může dovolit rušit spoje a koupit nové vláčky, osobně mu fandím více než ČD, ale je dobré znát souvislosti... už pár spojů autobusových linek zrušil, protože nebyly výdělečné, což si ČD dovolit nemohou

+4/−3
25.3.2014 11:32

D21a96n91i42e41l 30M44a16r66t45í45n73e28k 4273723603989

ano on sice nemusí provozova tratě kde skoro nikdo nejezdí ale tu ztrátu kterou tam ČD udělá pak dostane zaplacenou na dotacích :), je podle mě naprostej nesmysl pokud si na to nevydělá jinde aby provozovala vlaky někde kde jeden 10 lidí za den ale na to konto tam jezdí každou druhou hodinu vlak

+1/−1
25.3.2014 11:40

P22e68t83r 24V51i92n49t24r41l27í51k 3176854701

pokud by stát neplatil dotace ČD, neměli by šanci uživit nic, Regio-Jet disponuje pouze vlaky, ČD musí tratě udržovat, musí udržovat stanice, mají techniku na udržování tratí atd atd, s tím spojené náklady tisíců zaměstnanců, kteří tohle všechno musí obsluhovat... takže se nedivte, že jsou ČD ve ztrátách, ano, ty statisícové odměny manažerů pěkné nejsou, ale ekonomiku ČD to nějak nevytrhne

0/−4
25.3.2014 11:43

J51o53s68e11f 40K23o75p60e62c86k27y 9554862795

CD nema s tratemi nic spolecneho ;-)

+2/0
25.3.2014 11:44

P39e42t68r 88V89i23n80t55r40l85í78k 3796494341

máte pravdu, ty udržuje sždc, nicméně vše ostatní provozují ČD, také vše zdědily, ono se podniká dobře, když nakoupíte již na postavené infrastruktuře jen vlaky a zbytek už je daný, ČD hospodařilo odjakživa se vším, Jančura je alibista, líbilo by se mu vzít si jen výdělečné spoje a zbytek by nechal ČD, ty provozují veškeré spoje

+2/0
25.3.2014 11:52

J54o59s92e61f 97K43o14p60e52c65k20y 9724812665

To, ze je Jancura ulhany komediant co ma koupeneho pana Suru je vcelku jasne ;-)

+3/0
25.3.2014 11:55







Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.