Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Diskuse k článku

Jančura nabízí státu, že nahradí ČD na trati na Slovensko. Bez dotací

Soukromý železniční dopravce RegioJet navrhl ministerstvu dopravy, že převezme státem objednávané vlaky mezi Prahou a Slovenskem přes Ostravu a Vsetín. Provozovat by je chtěl ve stejném rozsahu jako nyní a bez dotace.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

B78r95o30n14i70s26l39a28v 97G70a53b25r72y91š 6575964120

Sleduju Jančurův vývoj od doby, co vstoupil na železnici a zjednodušeně řečeno ho spousta lidí žere za to, že je žlutý a nabízí kávu v ceně jízdenky. Ne že bych s ním jezdit nechtěl, ale já vlastně ani nemůžu, protože je jeho nabídka přepravy po ČR dost omezená. Sledoval jsem svou statistiku jízd po železnici a třeba za rok 2012 i 2013 jsem vlakem najezdil přes 24 tisíc km. Na jízdenkách jsem zaplatil necelých 17 tisíc Kč, jelikož vlastním IN50. S tímhle Jančura prostě konkurovat nemůže. Nechci dělat nikomu reklamu, ale budu prostě využívat rozšířenějšího dopravce.

+8/0
26.3.2014 0:01

J48i61r78i 63D59o64m54i95n68i46k 1301528911540

ČD mají oproti Jančurovi zásadní výhodu. Nemohou zkrachovat, vždy je stát zasanuje. Zatímco Jančura žije jen a pouze z velkých, až astronomických úvěrů a může velmi rychle skončit. Podobně, jako svého času nějaký Fisher . A kdo pak zajistí přepravu ? Proč nejde do regionální dopravy ? Nakonec ji má i v názvu ? :-) Svého času jsem mu fandil, zejména jeho skutečně slušným autobusům, ale s vlaky se zakousl do velkého sousta. To nakonec poznal nedávno v něnecku, kde ho z tendru prostě vyřadili. Tady žije víceméně jen ze své mediální tváře, jako dříve zmíněný Fisher, toho chtěli někteří šíkenci i za presidenta:-) Ale pan Jančura je i přes svou nespornou odvahu jen mediální hvězda a kromě astronomických dluhů za ním mnoho není. Jeho věřitelé mají jistě už dnes neklidné spaní... Žádný strom neroste do nebe....

+3/−1
25.3.2014 20:56

V27a37c23l14a10v 21H33a24j54e74k 3906249289

Pane Sůra a představa je taková, že RJ bude jezdit a už do sám, tedy bude podnikat na této trati na Slovensku nebo jako ČD jen na hranice. Fakt by mne zajímalo jakt si to představuje:-)

+1/0
25.3.2014 20:36

J11a34n 89S15ů21r96a 4945603793642

a už do sám? opravdu nerozumím otázce, pardon. aktuálně má RJ zažádáno i o kapacitu na Slovensku až do Košic.

+1/0
25.3.2014 22:49

V25a23c50l33a44v 34H94a85j35e53k 3536259119

Opravuji do roku 1993.

0/0
26.3.2014 8:07

V67a90c46l72a86v 93H85a86j48e41k 3636309169

Po ránu nějak blbnu. Trochu mi zlobí klávesnice. Otázku jste si ale vyložil správně a tak děkuji za odpověď.

0/0
26.3.2014 8:10

V62a34c33l57a40v 74H61a21j10e62k 3766759989

Zkuste se podívat zpět do historie. Většinu železničních tratí postavil a provozoval soukromý sektor a postupně je převzal stát. V Čechách jako poslední ústecko-teplickou dráhu, kterou stát od akcionářů vykoupil. Skutečností ale, je že provoz byl v období 1918-1923 ztrátový. Poslední zestátněnou dráhou pak byla Košicko-Bohumínská dráha až po 2 sv válce s tím, že sice byla v soukromém vlastnictví, ale od roku 1921 provozována ze strategických důvodů ČSD8-o. Tak nám tady vykládejte o efektivitě soukromého podnikání v železniční dopravě :-D

+3/0
25.3.2014 20:29

J28a68n 48S47ů70r12a 4985653973682

zaměňujete provoz dráhy a provoz osobní dopravy, to je trošku rozdíl.

0/0
25.3.2014 22:49

V47a19c10l73a91v 25H83a59j30e26k 3816989719

ne nezaměňuji. Až do rouku 2002 to v ČR prakticky bylo tak, že provozovatel dráhy a dopravy byla vždy táž firma.

0/0
26.3.2014 8:05

V37a93c77l90a13v 11H15a24j70e73k 3676359479

Opútarvuji do roku 1993

0/0
26.3.2014 8:09

M48a77r38t63i64n 17N93o85v23o56t65n81ý 3456376501424

Radim: Ahoj Honzo, už dlouho jsi o sobě nic nepřečetl, udělejs tím něco. To víš, ty tvoje jízdenky do Rychberku něco stojí, já teď musímšetřit a reklamu zadarmo na kolejích nenajdeš.

Honza: No, a co kdybych napsal třeba o těch vašich nových vozechz Rumunska, lidi by určitě zajímalo, kdy se v nich svezou …

Radim: Ty, to radši ani ne. Stačí, že se mi do dneška zdá o High-Jetech,radši se v tom nerýpej …

Honza: Hele, a co kdybychom napsali, že chceš jezdit namístoČD třeba, no třeba do Žiliny. Pamatuješ, jak jsi chtěl jezdit do Brna? A to jsiani neměl lokomotivy.  Hele, to je takováblbost, že to nemůže absolutně projít, takže nemusíš mít strach, že budeš musetplnit nějaké sliby. Budeš zadarmo v novinách a to je hlavní.

Radim: Ok, díky.

+6/−3
25.3.2014 17:54

J59a93n 98S56ů40r54a 4695793973972

Rychberk?

+1/0
25.3.2014 22:51

M60a83r97t73i51n 74N36o53v47o54t94n65ý 3186866221574

Tak se dříve říkalo Liberci. Ale jste mladík, takže jste to asi už nezažil. :-)

+1/0
26.3.2014 12:37
Foto

R79o38m95a54n 75P60o71l63á75č73e21k 1930916780975

Dokud se ovcím nevysvětlí pojem náhrada prokazatelné ztráty (pro ovce dotace) vs. proplácení všech slev nařízených státem, tak Jančura bude pořád polovinu lidí guru.

Je veřejným tajemstvím, že Praha - Ostrava díky tomu vyjde stát dráž než před monopolem s ČD...

+14/0
25.3.2014 15:45
Foto

A40l65a14n 33Ř95e22p71k81a 4385376

Ovcím se to nevysvětlí, ovce se uplatí kávičkou a vodou zdarma (v ceně jízdenky).

+13/0
25.3.2014 15:51
Foto

S97t82a54n76i50s16l85a97v 59M25í73č34e31k 3478875295316

Máte pravdu! (Teď jenom, aby to pochopily i ty ovce)

0/0
25.3.2014 17:38

V86a22c44l76a15v 72H19a28j25e14k 3746219419

Požádejde profi novináře a autora toho článku o vysvětlující a nezaujatý;-) článek k této problematice

0/0
25.3.2014 20:32

J11a93n 62S58ů68r25a 4255663243852

http://ekonomika.idnes.cz/stat-zavedenim-konkurence-cd-neusetri-slevy-musi-proplacet-vsem-pho-/ekonomika.aspx?c=A111017_204840_ekonomika_brd

jak vidíte, psali jsme to už dříve, psalo se to i poté.

0/0
25.3.2014 22:52

V22a60c26l15a77v 38H41a92j16e60k 3226269459

No to je stále stejná mistifikace jako používáte i v tomto článku. I zde píšete o dotacích i když dobře víte, že to dotace nejsou, ale jedná se v zásadě o úhradu státem objednaní služby, Takže pojem bez dotací v názvu obou článků je silně zavádějící. prostě to nejsou dotace a vy klamete čtenáře a poškozujete ČD!!!

+1/0
26.3.2014 8:31

M82a59r98e94k 79V85y32m97a23z97a25l 5648366922810

[>-] Pane Hájku, ale o to aby byli poškozovány ČD právě panu Sůrovi jde ze všeho nejvíce. Je pravda, že už není to co býval, spousta kritiky na jeho hlavu, otupí po čase každého, ale pořád, je to ten samý -objektivní- novinář....jiný nebude. Možná jedině, kdyby vstoupil do služeb ČD. To by byl obrat o 360 stupínků....;-D

0/0
26.3.2014 19:02

V63a15c79l86a97v 96H67a63j21e11k 3796149529

Proti kritice žádná, ale nesmí se vysloveně lhát. U nadpis článku je zjevná nepravda, protože pochybuji že se zřekne dotací žákovského jízdné a dalších vyhláškou stanovených slev. Takže bez "dotarcí" ve smyslu nadpisu to určitě nebude to určitě nebude. A pokud se týká ČD tak úhrada prokazatelní ztráty není dotace. Pan Sůra by už za tu dobu měl používat věcně správné pojmy. Takhle se hodně přibližuje bulváru.....;-D

0/0
26.3.2014 20:19

J23a59r16o21s26l62a17v 70K80o34m33o22ň 1800134884381

ale to byl článek co možná bude, článek před pořádným vyúčtováním. Takže výpovědní hodnota malá. Chtělo by to článek s vysvětlením dotací a doplácením slev garantované státem. A pokud možno čísla z oficiálních zdrojů a porovnání doplácení tehdy a nyní. Praxe je taková že ČD nemohou vykázat na tomto úseku kolik vezlo studentů a jiných slev dorovnávaných státem na daném úseku,protože krom pendolina mohou cestující libovolným vlakem ČD.

0/0
26.3.2014 8:36

V76a21c25l69a83v 98H68a56j14e41k 3286479979

Ano v tom pendolinu ne, protože jízdenka není svázána s místenkou. Má se to snad řešit do bo budoucna tak, že se u všech žákovských jízdenek bude při kontrola načítat aztécký kód. Aby byla přesná data.

0/0
26.3.2014 8:53

J24a66r60o59s44l80a90v 62K72o98m14o10ň 1900854104481

to bude průvodčí velmi zdržovat. A pak software,který to bude umět vytáhnout z pásky POPky. Navíc zatím se nic takového do pásky neukládá,jen kotrola jízdenek z e-shopu

ale do pendolina je jízdenka s místenkou,tak se dá zjistit jakou slevu kdo uplatnil na které místo

0/0
26.3.2014 16:31

V13a65c79l36a97v 20H81a47j64e63k 3156269249

vzhledem k systému cen místenek v pendolinu rozčleněí jízdenek dle poskytnutých slev nezjistíte. Samozřejmě kromě etiketů. Záznam o kontrole aztéka v POP vzniká už teď a další zpracování se provádí také. Co jsme slyšel, tak tato data snad požaduje MD a kraje právě kvůli dorovnání žákovského jízdného, takže s tím asi nic nelze udělat. Časem se uvidí.

0/0
26.3.2014 20:14

A18l83e47s 32D24r73d96a 8399792583211

Jen aby teď Jančuru nešťastnou náhodou nepřejela drezína Českých drah :-P

+1/−2
25.3.2014 14:19
Foto

Z79d89e61n90k11a 15S27c18h21o37e18n24b30a59e68c42h28l94e95r 38K64r75u53z87o61v81a 6858272887709

Kem me napada proc je tak obskakovana jen severni cast cr. A lidi na jihu musi porad jezdit s cd?

0/−3
25.3.2014 12:49

J67a54r54o98s46l45a28v 79K42o47m54o92ň 1870154924631

minimum opravených tratí na vyšší rychlost, max. jen na Plzeň a až teď se to dělá. Na Budějky nic moc propustnost trati. Malé aglomerace. A hlavně oba soukromníci mají jen stejnosměrné lokomotivy a na jihu jen střídavý proud v drátech. Pokud vím,tak akorát slováci uvažují o změně, že budou mít celou svou republiku v jednom napětí,ale zatím na to nemají prachy.Tuším že půjdou komplet na střídavý proud a pak bude mít Jančura smůlu i tam do Žiliny,ale to je na několik let. Tak třeba do té doby koupí vícesystémové lokomotivy a bude pak třeba jezdit k Vám dolů na jih ;-)

+4/0
25.3.2014 12:57

V87a62c80l54a11v 42H51a92j44e35k 3126109199

Pro toho platí taky. A stát mu mozdíl k jízdnému beze slevy doplácí.

+1/0
25.3.2014 12:20

V87a37c47l52a82v 63H24a83j23e49k 3626859579

Návrh Jančury je o tom, že stát zaplatí v reálu více než ČD a pokud bude mít monopol, tak zaplatí nejspíš více i cestující. Navíc mi uniká jak chce realizovat prodej, protože má zcela izolovaný systém.

+8/0
25.3.2014 11:49

B76o69h60u34s73l28a15v 71K87r37á26l61í19k 2721430459196

Zajistit síťovost státem objednávaných služeb je úkolem státu jako regulátora a pak ještě státu jako objednavatele. Pokud stát vyhlásil harmonogram výběrových řízení, tak předpokládám, že toto všechno už má dávno do detailů promyšlené a připravené a bude to součástí smlouvy s každým dopravcem.

0/−1
25.3.2014 13:02

V64i53k19t16o50r 14Z51e77r78z73á23n 8284679538906

No a nakonec to ještě Radim spojí s tou slibovanou linkou do Hamburku. To bude pane relace, Hamburk - Vsetín - Žilina;-D

Ale já bych se nebál, ono ne vše co Radim řekne se splní :-P Highjety s šesti třídami a přistávací dráhou pro raketoplány nejsou,o něco hůře vybavené vozy z Aradu taky ne, nakonec to jsou rakouské ojetiny, o Hamburku se nějak přestalo mluvit...tak musel přijít s něčím novým:-)

+4/−1
25.3.2014 11:46

P16e25t73r 74P76i35d89r19m25a48n20n 7361313535503

O Hamburku se nemluví,protože ho Němci vyřadili z tendru a jednají s ČD.

+5/0
25.3.2014 11:49

V49i76k40t96o41r 47Z44e93r71z28á81n 8554989158856

Ano to vím. Ale znamená to jediné - vyřadili ho pravděpodobně pro to, že skončil u slibů. Sice mu dali busy, ale tam není zase tak co zkazit a náhradu v případě problémů seženou rychle.

+3/0
25.3.2014 11:53

P14e44t45r 20V45i45n97t66r19l28í55k 3386704951

já v Hamburku pracoval, autobusem SA jsem tam jel jen jednou, na dlouhou cestu je lepší vlak, nebo letadlo... tak daleko jsem jel autobusem naposledy a pravda je taková, že provoz vláčků byla pro Radima velká vidina zisku, ale až později zjistil, co všechno s tím je spojené :-)

+4/0
25.3.2014 11:57

V24i82k97t36o38r 96Z82e31r35z15á56n 8214539558926

V Německu začal autobusy jezdit pro DB na lince Norimberk - Mannheim, a tak prodloužil linku Praha - Norimberk kde jezdil už dříve.

A s volbou vlaku na delší cestu naprosto souhlasím R^ já vlak volím i na krátké cesty, když je to možné :-)

+2/0
25.3.2014 12:53

J31a36n 84N33e21m14e73t25h 1859183526821

Proč p. Jančura si třeba nechce pronajmout trasu Praha - Znojmo, Havlíčkův Brod - Humpolec či Havlíčkův Brod - Chotěboř, nebo Č. Třebová - M. Třebová a jiné obdobné tratě. ČD jezdí za stejnou cenu na všech trasách, tj stejná cena za jeden kilometr. Uměl by to p. Jančura také a jaká by byla ta cena?

+4/0
25.3.2014 11:40

D66a21n51i13e76l 48M79a87r29t54í26n12e32k 4643773383889

myslíte to tak že když si vyberu třeba trasu kde jedou oba dva dopravci že listek stojí podobně ?

0/−1
25.3.2014 11:41

D97a90n88i14e44l 82S43c31h26n65i31t97z96e88r 5831544391706

Dotaz nemá být na p. Jančuru, ale na kraj.

0/0
30.3.2014 2:40

J78i31ř38í 18D41r64a36h47o14t34a 1620675439746

Nojo pane Jančuro, a co až se ten váš sen díky předluženosti, kterou trpíte již nyní , sesype, jako domeček z karet ? :-)

+4/−1
25.3.2014 11:39

A84l27e93s 29D47r47d83a 8779292863201

Zato ČD jsou vzorem vzorného podniku ;-D. Díkybohu za Jančuru, že umožnil lidem cestovat v něčem lepším než 20x předražených dobytčácích.

+1/−4
25.3.2014 14:25

M26a81r90t39i70n 71N72o60v84o55t10n79ý 3666366621664

Za posledních 5 let investovaly ČD do nového vozového parku přes 25 miliard korun. Nejmladší vagón se kterým jezdí Jančura má cca 25 let a jsou v žalostném stavu (v létě hřejí v zimě chladí). Mluvit v této souvislosti o dobytčácích mi přijde z vaší strany, mírně řečeno, stupidní.

+3/0
25.3.2014 17:01
Foto

J40i58ř80í 63I82n89c46z80é13d69y 2454165541929

Ja bych jim to dal na nejake trase na, ktere zas o tak moc nejde. ;-D

0/−1
25.3.2014 11:35

V59a44c27l90a58v 73H95a75j42e61k 3116819869

Jo Kalousek to měl vymyšlený. Chtěl zrušit slevu pro žáky a studenty a tím by stát ušetřil za dotace.

+5/0
25.3.2014 11:34

P74e14t59r 67V66i80n17t35r95l64í13k 3306794111

Jančura dělá chudáčka, mluví se mu to dobře, on nemusí provozovat tratě, kde dávají liškám dobrou noc, nemusí platit železniční stanice, provoz železnic atd, potom si může dovolit rušit spoje a koupit nové vláčky, osobně mu fandím více než ČD, ale je dobré znát souvislosti... už pár spojů autobusových linek zrušil, protože nebyly výdělečné, což si ČD dovolit nemohou

+4/−3
25.3.2014 11:32

D87a69n35i64e27l 66M35a20r81t87í17n61e65k 4893973953789

ano on sice nemusí provozova tratě kde skoro nikdo nejezdí ale tu ztrátu kterou tam ČD udělá pak dostane zaplacenou na dotacích :), je podle mě naprostej nesmysl pokud si na to nevydělá jinde aby provozovala vlaky někde kde jeden 10 lidí za den ale na to konto tam jezdí každou druhou hodinu vlak

+1/−1
25.3.2014 11:40

P80e94t24r 41V30i44n13t63r98l29í95k 3936414961

pokud by stát neplatil dotace ČD, neměli by šanci uživit nic, Regio-Jet disponuje pouze vlaky, ČD musí tratě udržovat, musí udržovat stanice, mají techniku na udržování tratí atd atd, s tím spojené náklady tisíců zaměstnanců, kteří tohle všechno musí obsluhovat... takže se nedivte, že jsou ČD ve ztrátách, ano, ty statisícové odměny manažerů pěkné nejsou, ale ekonomiku ČD to nějak nevytrhne

0/−4
25.3.2014 11:43

J21o57s85e36f 50K76o43p43e56c75k91y 9254512155

CD nema s tratemi nic spolecneho ;-)

+2/0
25.3.2014 11:44

P10e89t18r 38V27i83n17t15r47l80í52k 3656704641

máte pravdu, ty udržuje sždc, nicméně vše ostatní provozují ČD, také vše zdědily, ono se podniká dobře, když nakoupíte již na postavené infrastruktuře jen vlaky a zbytek už je daný, ČD hospodařilo odjakživa se vším, Jančura je alibista, líbilo by se mu vzít si jen výdělečné spoje a zbytek by nechal ČD, ty provozují veškeré spoje

+2/0
25.3.2014 11:52

J97o70s40e78f 84K76o59p75e39c49k30y 9624442345

To, ze je Jancura ulhany komediant co ma koupeneho pana Suru je vcelku jasne ;-)

+3/0
25.3.2014 11:55





Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2016 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je součástí koncernu AGROFERT ovládaného Ing. Andrejem Babišem.