Diskuze

Jančura nabízí státu, že nahradí ČD na trati na Slovensko. Bez dotací

Soukromý železniční dopravce RegioJet navrhl ministerstvu dopravy, že převezme státem objednávané vlaky mezi Prahou a Slovenskem přes Ostravu a Vsetín. Provozovat by je chtěl ve stejném rozsahu jako nyní a bez dotace.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
BG

Sleduju Jančurův vývoj od doby, co vstoupil na železnici a zjednodušeně řečeno ho spousta lidí žere za to, že je žlutý a nabízí kávu v ceně jízdenky. Ne že bych s ním jezdit nechtěl, ale já vlastně ani nemůžu, protože je jeho nabídka přepravy po ČR dost omezená. Sledoval jsem svou statistiku jízd po železnici a třeba za rok 2012 i 2013 jsem vlakem najezdil přes 24 tisíc km. Na jízdenkách jsem zaplatil necelých 17 tisíc Kč, jelikož vlastním IN50. S tímhle Jančura prostě konkurovat nemůže. Nechci dělat nikomu reklamu, ale budu prostě využívat rozšířenějšího dopravce.

8 0
možnosti
JD

ČD mají oproti Jančurovi zásadní výhodu. Nemohou zkrachovat, vždy je stát zasanuje. Zatímco Jančura žije jen a pouze z velkých, až astronomických úvěrů a může velmi rychle skončit. Podobně, jako svého času nějaký Fisher . A kdo pak zajistí přepravu ? Proč nejde do regionální dopravy ? Nakonec ji má i v názvu ? :-) Svého času jsem mu fandil, zejména jeho skutečně slušným autobusům, ale s vlaky se zakousl do velkého sousta. To nakonec poznal nedávno v něnecku, kde ho z tendru prostě vyřadili. Tady žije víceméně jen ze své mediální tváře, jako dříve zmíněný Fisher, toho chtěli někteří šíkenci i za presidenta:-) Ale pan Jančura je i přes svou nespornou odvahu jen mediální hvězda a kromě astronomických dluhů za ním mnoho není. Jeho věřitelé mají jistě už dnes neklidné spaní... Žádný strom neroste do nebe....

3 1
možnosti
VH

Pane Sůra a představa je taková, že RJ bude jezdit a už do sám, tedy bude podnikat na této trati na Slovensku nebo jako ČD jen na hranice. Fakt by mne zajímalo jakt si to představuje:-)

1 0
možnosti
JS

J51a38n 89S57ů25r94a

25. 3. 2014 22:49

a už do sám? opravdu nerozumím otázce, pardon. aktuálně má RJ zažádáno i o kapacitu na Slovensku až do Košic.

1 0
možnosti
VH

Zkuste se podívat zpět do historie. Většinu železničních tratí postavil a provozoval soukromý sektor a postupně je převzal stát. V Čechách jako poslední ústecko-teplickou dráhu, kterou stát od akcionářů vykoupil. Skutečností ale, je že provoz byl v období 1918-1923 ztrátový. Poslední zestátněnou dráhou pak byla Košicko-Bohumínská dráha až po 2 sv válce s tím, že sice byla v soukromém vlastnictví, ale od roku 1921 provozována ze strategických důvodů ČSD8-o. Tak nám tady vykládejte o efektivitě soukromého podnikání v železniční dopravě :-D

3 0
možnosti
JS

J96a54n 58S14ů80r57a

25. 3. 2014 22:49

zaměňujete provoz dráhy a provoz osobní dopravy, to je trošku rozdíl.

0 0
možnosti
MN

Radim: Ahoj Honzo, už dlouho jsi o sobě nic nepřečetl, udělejs tím něco. To víš, ty tvoje jízdenky do Rychberku něco stojí, já teď musímšetřit a reklamu zadarmo na kolejích nenajdeš.

Honza: No, a co kdybych napsal třeba o těch vašich nových vozechz Rumunska, lidi by určitě zajímalo, kdy se v nich svezou …

Radim: Ty, to radši ani ne. Stačí, že se mi do dneška zdá o High-Jetech,radši se v tom nerýpej …

Honza: Hele, a co kdybychom napsali, že chceš jezdit namístoČD třeba, no třeba do Žiliny. Pamatuješ, jak jsi chtěl jezdit do Brna? A to jsiani neměl lokomotivy.  Hele, to je takováblbost, že to nemůže absolutně projít, takže nemusíš mít strach, že budeš musetplnit nějaké sliby. Budeš zadarmo v novinách a to je hlavní.

Radim: Ok, díky.

6 3
možnosti
JS

J69a44n 89S95ů37r75a

25. 3. 2014 22:51

Rychberk?

1 0
možnosti
RP

Dokud se ovcím nevysvětlí pojem náhrada prokazatelné ztráty (pro ovce dotace) vs. proplácení všech slev nařízených státem, tak Jančura bude pořád polovinu lidí guru.

Je veřejným tajemstvím, že Praha - Ostrava díky tomu vyjde stát dráž než před monopolem s ČD...

14 0
možnosti

A98l60a11n 58Ř97e93p55k97a

25. 3. 2014 15:51

Ovcím se to nevysvětlí, ovce se uplatí kávičkou a vodou zdarma (v ceně jízdenky).

13 0
možnosti
AD

A49l93e34s 38D80r40d79a

25. 3. 2014 14:19

Jen aby teď Jančuru nešťastnou náhodou nepřejela drezína Českých drah :-P

1 2
možnosti
Foto

Kem me napada proc je tak obskakovana jen severni cast cr. A lidi na jihu musi porad jezdit s cd?

0 3
možnosti
JK

minimum opravených tratí na vyšší rychlost, max. jen na Plzeň a až teď se to dělá. Na Budějky nic moc propustnost trati. Malé aglomerace. A hlavně oba soukromníci mají jen stejnosměrné lokomotivy a na jihu jen střídavý proud v drátech. Pokud vím,tak akorát slováci uvažují o změně, že budou mít celou svou republiku v jednom napětí,ale zatím na to nemají prachy.Tuším že půjdou komplet na střídavý proud a pak bude mít Jančura smůlu i tam do Žiliny,ale to je na několik let. Tak třeba do té doby koupí vícesystémové lokomotivy a bude pak třeba jezdit k Vám dolů na jih ;-)

4 0
možnosti
VH

Pro toho platí taky. A stát mu mozdíl k jízdnému beze slevy doplácí.

1 0
možnosti
VH

Návrh Jančury je o tom, že stát zaplatí v reálu více než ČD a pokud bude mít monopol, tak zaplatí nejspíš více i cestující. Navíc mi uniká jak chce realizovat prodej, protože má zcela izolovaný systém.

8 0
možnosti
BK

Zajistit síťovost státem objednávaných služeb je úkolem státu jako regulátora a pak ještě státu jako objednavatele. Pokud stát vyhlásil harmonogram výběrových řízení, tak předpokládám, že toto všechno už má dávno do detailů promyšlené a připravené a bude to součástí smlouvy s každým dopravcem.

0 1
možnosti